Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Lepší než metro a autobus je pojízdný tunel. Vymysleli ho v Číně

Přejede, nebo nadjede? Správně je vlastně obojí. Vynález Songa Youzhoua každopádně eliminuje problém uváznutí městského autobusu v zácpě. Doširoka rozkročený gigant kolonu překoná velmi elegantně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e40t73r 28L80u63k12á94š 4215944506775

Zajimavy koncept s minimalni sanci se uchytit.

0/0
7.7.2016 17:14

L84u84d94ě50k 63N55e21k78u96d10a 4247546543794

Když to vidím tak mě napadl portálový jeřáb a kontejnery na cestující :D

0/0
6.7.2016 20:13

L26u92d73ě75k 68N27e73k89u10d42a 4247946643204

Nechám se překvapit, jestli to přejde do praxe.

0/0
6.7.2016 20:05

J90a87n 47V21e78l79i57z 3269427512130

V Číně by to fungovat mohlo, protože se tam jezdí nesrovnatelně pomaleji a plynuleji a než v Praze. Věřím, že Číňané tento projekt, na kterém pracují již řadu let, dotáhnou do konce.

0/0
4.6.2016 13:17

Z79d19e39n12e13k 40N59o72v35o82h85r12a46d28s80k60ý 6201944940175

Postavit tohle pro směr Čestlice - Pankrác... a může se škrtnout půlka trasy metra D.

Vyřešilo by to každodenní zácpy v tomto úseku.

Pořizovací cena stonásobně levnější.

0/0
3.6.2016 8:34
Foto

J49i60ř55í 68S15t22r75a43t75i10l 4673758415342

Šílené. Takové nečekané pohyblivé zatunelovávání a omezování pohybu osobních vozidel musí nutně vést k těžkým dopravním kolizím.

+1/0
2.6.2016 15:11

P65e46t64r 59M96o39l82á44k 9918831177114

A jak mají vyřešeny křižovatky, když v křižovatce ( v Číně) věčně někdo stojí.

0/0
2.6.2016 6:18

D44a73v60i97d 96V15o47j56t94a39s57í82k 7432963272838

Přestože je tento nápad starý již několik let, v Číně rozhodně nebude fungovat a to jenom díky tomu, jak jsou v Číně neukáznění řidiči. Několikrát jsem tuto zem navštívil a nevěřil jsem vlastním očím. Čáry na silnici jsou pouze na okrasu, není nic nezvyklého jezdit do protisměru i na 4pruhové silnici, do toho všeho ti motorkáři a cyklisti...mazec. Takže tohle jim v číně zůstane akorát na modelu ideálního silničního provozu.. ;-)

+1/0
1.6.2016 14:53

P38a59v81e27l 35Ř15a92p25e23k 7552446969775

Nebylo by jednodušší prostě eliminovat ta hloupá překážející auta?

0/−1
31.5.2016 14:27

T65o25m63a84s 96T20r41n69k24a 5124708703939

;-Dvetšina názoru tady říká že to je nesmysl, ale ted oni to už jdou realizovat a bude to hotové velice rychle , není to žádné sci-fi budoucnosti nebo nějaká studie!

podle mě super nápad, akorád křížení musí být mimoúrovňové

0/0
31.5.2016 10:32

B77l69a17ž16e75j 63M41o64t60y62č33k35a 8827197685660

mužu si dát kola na zahrádku;-D?

+1/0
30.5.2016 14:38

K81a82r59e12l 58W27a72t41z29k58o 9106177517686

To není autobus, ale jakási tramvaj, jezdí to po kolejích. Tohle už jsem viděl před několika lety a není to nápad Číňanů. :-)

+2/−1
30.5.2016 14:28

L44u79d56v64í21k 25G55a16j48d67o43š45í11k 2645113604712

Typicky čínská, naprostá hovadina.

Daleko jednodušší a lacinější je obyčejná tramvaj nebo městský vlak, které zaberou na vozovce místa úplně stejně a nemají problémy s vystupováním a nastupováním cestujících, s bezpečností provozu a podjezdnou výškou.

+1/−5
30.5.2016 13:44

D37r32a10h57o30m86í21r 90S29t51r43o73u56h15a41l 4575188922884

Až na to, že tramvaje uvíznou v zácpě a vysutý vlak je dost drahý na infrastrukturu. Tento způsob šetří místo v ulicích, což je jeho hlavním účelem.

+6/0
30.5.2016 14:24

R54o35b53i57n 50Ž36i75ž21k43a 2258804716756

Tramvaje s vlastním pásem v zácpě neuvíznou. A infrastrukturu potřebuje i tohle monstrum. Místa to bude šetřit jen trochu, protože pokud někde máte rezervované místo pro koleje, na které nesmí auta, pak už tam stejně dobře opravdu může být ta tramvaj.

+4/0
30.5.2016 16:57

P28a96v37e79l 29M67a85t59o68u53š29e95k 5130727738214

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

P37a14v52e56l 17M71a26t11o77u52š16e93k 5210107568134

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

M69a70r96t37i17n 14N77e87r34m12u94t 9667107378549

Kdyby to jezdilo jako jeřáb po přímé trase sem a tam, tak možná, jinak je to fantasmagorie. Součet obou vyhrazených šířek bude srovnatelný se samostatným tram. pásem

0/0
31.5.2016 23:35

K32a12r46e32l 86P76o29d29h21o35r20s78k51y 3245793652575

Pokud je možné postavit koleje, které se nepotkají s ostatním provozem, tak k zácpě nedojde. A je jedno jestli po nich bude jezdit tramvaj nebo tohle, zabere to zhruba stejně místa, akorát v jednom případě jsou mezi kolejema dva pruhy silnice.

Pokud to mimo ostatní provoz nejde, tak uvízne obojí.

Takže váš argument není specifický pro tuhle obludu.

0/0
2.6.2016 14:42

L53u72d91ě43k 12V75o82j29t10a 8744685818690

to je spíš prakticky vlak ne? :-)

0/0
30.5.2016 9:05

P31a43v76e25l 61M70a18t62o33u26š92e50k 5770267818924

V podstatě ano. Nebo portálový jeřáb určený pro dopravu osob.

+1/0
30.5.2016 10:03

B98o45h20u31s39l18a56v 64K61r88á10l70í49k 2661750549596

Jeřáb bez jeřábu. Mně to připomíná mostní transportér. https://en.wikipedia.org/wiki/File:Transporter.3.750pix.jpg

0/0
30.5.2016 12:40

Z38d64e88n44ě74k 98D27u93f48e89k 2484744498

To pod tímto vysutým dopravní prostředkem projede hodně málo, když světlost je 2,1m:-/

+1/−1
30.5.2016 8:48

R60i96c65h47a16r75d 33N71o47c90a34r 7305607985812

Hej..MF... tohle je starý nejméně 5 let...to vám dal prezident nařízení, že tuto čínskou pitomost máte znovu vtloukat lidem do hlavy ...fuj...;-€

+2/−2
30.5.2016 8:07

P17a91v83e59l 26M95a28t86o26u14š63e70k 5200147458694

Je fakt, že už se o tom psalo, ale proč by to nutně musela být pitomost? Copak musí být pitomost vše, co nemá 4 gumová kola a nedělá "brm brm"?

+4/0
30.5.2016 10:01

M65a26r85t48i49n 72P83r28o69s78t36ý 9660273960199

je to pitomost, - i kdyby to melo gumovy kola a delalo brm brm...(i kdyby to delalo Tydyyyt

+2/−2
30.5.2016 10:43

P53a48v27e21l 40M97a64t25o32u63š78e77k 5300117218624

Proč by to měla být pitomost?

0/0
30.5.2016 11:28

M60a42r55t64i63n 44P22r42o67s28t98ý 9400563270919

protoze je to zavisle na mnoha faktorech. Cim vice pohyblivych casti, tim vetsi riziko chyby. Jen ten zpusob nabirani pasazeru. Za druhe zpusob, ze pasazeri budou ven vyskakovat po skluzavce - uz vidim i treba sedesatniky, jak se cpou o prekot ze skluzavce, aby si mohli sklouznout dolu.

Jako futuristicky koncet je to dobre, ale jako neco pro denni potrebu je to pitomost. Navic tento koncept je uz stary aspon 5 let a je videt, ze to zatim stejne dal, nez do uvah, nedorazilo. Spis jen v iDnes oprasili stare namety na clany, protoze i kdyz se to nezda, zacina jim okurkova sezona.

+1/−3
30.5.2016 11:36

P30a98v17e54l 26M71a85t33o38u66š60e70k 5260847938154

Snad není problém udělat nástup a výstup cestujících jiným způsobem (schody, jezdicí schody, výtahy). To je úplný detail, podstatná je koncepce a ta rozhodně nemusí být špatná. Jaké pohyblivé části? Jak není dál? Údajně se má stavět zkušební trať. To je podle vás po 5 letech od nápadu málo? U nás se ta tu dobu nezrealizuje ani výstavba cyklostezky. Něco se tomu musí přizpůsobit a lidi si na to musí zvyknout. Podobně jako před 100 a více lety na tramvaje. Nic víc a nic míň.

0/0
30.5.2016 12:05

M97a67r66t72i16n 83P51r53o89s14t14ý 9770723790649

Vy dnes mate hadavou, ze? Ja jen rikam, ze koncept je pitomost, Vy se ptate proc a ja Vam odpovidam - Kdyz se zamyslite, tak vsechny prevratne veci, ktere se v historii lidstva prosadily maji jedno spolecne - jsou relativne jednoduche a nebo je to jen obmena neceho, co uz bylo drive pouzito jinde.

Tentonapad s autobusemna kolejich je pitomost, protoze postrada tu "jednoduchost" a navic s jeho pouzivanim je spojeno mnoho nedoresenych detailu, ktere ten projekt nakonec poslou k sipku. Vypada to krasne futuristicky, ale chybi tomu jednoduchost, ktera se poji se skutecnou genialitou reseni.

+2/−2
30.5.2016 14:50

P84a74v46e86l 57M31a93t65o45u88š55e31k 5360957828514

Co je na tom složitého? Myslím složitějšího než na tramvaji nebo vlaku. To, že se to doposud nepoužívalo, nemusí nutně znamenat, že je to pitomost. Proč odsuzujete věc jen proto, že se vám nelíbí? Neznám jediný důvod, proč by se to nemohlo uplatnit, pokud by k tomu byly uzpůsobeny ulice. A zase tolik to nepotřebuje. Mimochodem by se to možná hodilo v Praze na Evropskou třídu.

+2/0
30.5.2016 15:36

M26a82r34t93i42n 88N59e28r24m24u65t 9117367678819

Jak se bude zajištěn např. rozchod? Desetimetrovými pražci? Kola se dvěma okolky? Jak zatáčky, výhybky? Max. rychlost bude proti tramvaji směšná. Je to jako konvertoplan. Laikovi taky připadá, ze udělat natáčecí motory je drobnost

0/0
31.5.2016 23:41

P55a64v86e95l 85M50a48t17o57u75š72e11k 5370267378294

Např. právě dvěma okolky, jako u lanovek. Zatáčky nemusí být velké (přímých ulic mají dost), výhybky to nepotřebuje. Myslím, že praktický provoz napoví víc než odsuzování od stolu.

0/0
1.6.2016 14:52

M26a92r31t62i60n 88N55e70r51m85u85t 9677427178389

Samozřejmě, že to NĚJAK udělat jde, a pokud nějaký soudruh zavelí, možná se ta atrakce i rozjede. Technických problémů tam je ovšem tolik, že se budou řešit mnoho let (např. to bude muset mít pohyblivý rozchod!, dále je to tak široké že při nesouměrných brzdách to asi vyskočí z koleje, řidič musí sledovat dvě tratě, velice náročná a tedy i drahá konstrukce vozidla- široké a vysoké, nástup je do kopce) a přínos proti i třeba úzkorozchodné dráze je opravdu nulový.

0/0
1.6.2016 16:27

L64u19d30v73í75k 71G19a85j65d75o44š26í45k 2655253584902

Protože to je strašně drahé, složité a NIC to neřeší. Jednodušší je postavit normální koleje pro vlak nebo tramvaj.

0/−2
30.5.2016 13:46

D96r85a45h83o42m46í29r 93S75t41r35o43u64h61a48l 4245688442454

Postavit kde? Víte, proč ten koncept vzniknul?

+3/0
30.5.2016 14:26

P27a94v62e53l 54M82a44t95o84u54š38e35k 5840697368764

Vy jste na to dělal kalkulaci? Podle vás to nic neřeší, podle navrhovatelů to řeší nedostatek prostoru v ulicích a zároveň to má vysokou kapacitu.

+3/0
30.5.2016 15:40

P45a30v91e79l 75M83a54t81o95u77š60e31k 5210817778304

Některým názorům diskutujících "odborníků" se musím smát. Jak to bude zatáčet? Co když to bude chtít podjet auto vysoké 2,5 m? Jak to bude fungovat tam, kde jsou troleje? Jak to bude jezdit přes křižovatky? Prostě to zatáčet nebude, nebo jen zcela nepatrně. Dlouhých přímých ulic je v Číně dost. Asi není problém to udělat pro podjíždění auty třeba do 3 m, je to zřejmě zatím jen projekt. Tam, kde jezdí tramvaje nebo trolejbusy, se to patrně zavádět nebude, nebo se přesunou do souběžné ulice. Mnoho diskutujících se zde zabývá naprostými banalitami, které jsou bez problémů řešitelné, ať už technicky, nebo úpravou předpisů. Před 150 lety si také nikdo neuměl představit, jak by v ulicích mohly jezdit tramvaje.

+7/−2
30.5.2016 7:35

D96a80n22i72e11l 33D91r39n59e11c 6321189306122

Mohlo by se to realizovat i u nás, mohla by tam být pojízdná úsekovka a na to politici slyší :-P[>-]EU

0/0
29.5.2016 22:15

T10o57m93á35š 71V78a48l51d65e50r 7213180709

Konečně bych chtěl zažít dopravu, o které jsem četl jako dítě ve VTM a v ABC ;-D

+6/0
29.5.2016 17:09

M58a15r83t74i73n 71P60r14o87s87t23ý 9130443950109

mily pionyre, az budes jednou velky, bude svet mnohem lepsi misto .... :D Jo jo, ABC ;-D

0/0
30.5.2016 10:47

T50o26m82á32š 72V74a74l59d72e26r 7563160509

Tak za mého dětství to byly jediné dětské časopisy věnující se technice. A DĚKUJI. Jako průkopník se cítím. Mám rád pokrok, podporuji jej. Úspěšně si plním sny v životě i ty co se týkají technického pokroku. Tak až na pár blbců, kterým se nemohu vyhnout mám pěkný a spokojený život. ;-D Taky se směji článkům, které nabízeli budoucnost až moc růžově. Ale je potřeba mít sny. I díky tomu se už testuje potrubní doprava lidí. Zkoušejí se automatické kolony kamionů atd. I to bylo v článcích VTM a ABC.

+1/0
31.5.2016 1:21

M58a39r56t32i89n 25P30r79o53s27t56ý 9430573510949

A taky ve Futurame :-)

0/−1
31.5.2016 7:15

F69i15l21i67p 44V51a51l25d34e38r 1848968824394

Je příjemné zjistit, že internetový diskutér a skoro-jmenovec je také vášnivým průkopníkem/obdivovatelem světa technologií a zároveň nostalgickým vzpomínačem na staré osvědčené a zažité funkční elementy životů/generací dřívějších.

Jen ale pozor, aby té sebechvály nebylo až příliš a tím nejobdivovanějším vynálezem nebylo pouhé zrcadlo, resp. obraz v něm spatřený! ;-)

0/0
31.5.2016 20:19

T33o11m57á25š 54V63a38l58d66e80r 7533800789

Zdravím. Je to jen odpověď na individium, který chce urážet za každou cenu. Ale proč bych měl hned použít kámen? Stačí použít pravdu. :-). Mě tu jen štvou kecy jako jsi komouš, Putinovec, soudruh pouze proto, že někdo má jiný názor než stádo. Vidím v tom právě stádové chování bez inteligence.

0/0
1.6.2016 22:31

F69i71l64i74p 39V26a33l64d12e20r 1458478164174

"Karle, ráno se ti mi stala taková nepříjemnost, přehlídnul jsem na semaforu červenou... Neznáš někoho, kdo umí z předku auta udělat pickup a ze zadní části vozík pro rikšu?"

0/0
29.5.2016 16:22
Foto

V86l40a97d60i39m33í95r 24Ř92e55h85á42k 5958418410551

Do scifi filmu je to super nápad, ale uvádět to do reality městské zástavby je téměř nesmysl.

+3/−3
29.5.2016 16:03

J53i85t89k69a 71T55o61m72k19o67v66á 8166683972462

Neuvěřitelná pakárna.

0/−2
29.5.2016 14:32

D78a16v56i31d 71T35o82m91a50n 9555727572717

Schody asi neprojdou, když je pro spoustu lidí problém překonat pár schodů do běžného busu. A třeba s kočárkem by to mohl být zajímavý zážitek. A výtah pro rychlou výměnu 1200 lidí...no nevím.

+2/0
29.5.2016 13:33

P29a52v83e36l 32M70a63t90o60u25š46e25k 5840457878304

Kapacita soupravy pražského metra je zhruba taky 1200 lidí, skoro do každé stanice taky vedou schody, případně výtah. Jaký problém? Copak všech 1200 lidí nastupuje nebo vystupuje v jediné stanici?

+2/−1
30.5.2016 6:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.