Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Lepší než metro a autobus je pojízdný tunel. Vymysleli ho v Číně

Přejede, nebo nadjede? Správně je vlastně obojí. Vynález Songa Youzhoua každopádně eliminuje problém uváznutí městského autobusu v zácpě. Doširoka rozkročený gigant kolonu překoná velmi elegantně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e93t32r 42L77u17k11á16š 4195274536475

Zajimavy koncept s minimalni sanci se uchytit.

0/0
7.7.2016 17:14

L12u48d56ě32k 51N29e11k89u50d39a 4587406213244

Když to vidím tak mě napadl portálový jeřáb a kontejnery na cestující :D

0/0
6.7.2016 20:13

L71u34d21ě17k 96N46e71k33u63d31a 4187226163724

Nechám se překvapit, jestli to přejde do praxe.

0/0
6.7.2016 20:05


J87a30n 70V29e25l53i72z 3209917842690

V Číně by to fungovat mohlo, protože se tam jezdí nesrovnatelně pomaleji a plynuleji a než v Praze. Věřím, že Číňané tento projekt, na kterém pracují již řadu let, dotáhnou do konce.

0/0
4.6.2016 13:17

Z36d47e86n46e74k 38N29o40v86o57h81r43a16d33s60k72ý 6231234570275

Postavit tohle pro směr Čestlice - Pankrác... a může se škrtnout půlka trasy metra D.

Vyřešilo by to každodenní zácpy v tomto úseku.

Pořizovací cena stonásobně levnější.

0/0
3.6.2016 8:34
Foto

J90i51ř62í 25S82t44r85a55t79i34l 4933258765482

Šílené. Takové nečekané pohyblivé zatunelovávání a omezování pohybu osobních vozidel musí nutně vést k těžkým dopravním kolizím.

+1/0
2.6.2016 15:11

P83e36t47r 81M55o60l43á50k 9838831707624

A jak mají vyřešeny křižovatky, když v křižovatce ( v Číně) věčně někdo stojí.

0/0
2.6.2016 6:18

D88a28v87i79d 67V61o52j51t53a28s18í25k 7122333672758

Přestože je tento nápad starý již několik let, v Číně rozhodně nebude fungovat a to jenom díky tomu, jak jsou v Číně neukáznění řidiči. Několikrát jsem tuto zem navštívil a nevěřil jsem vlastním očím. Čáry na silnici jsou pouze na okrasu, není nic nezvyklého jezdit do protisměru i na 4pruhové silnici, do toho všeho ti motorkáři a cyklisti...mazec. Takže tohle jim v číně zůstane akorát na modelu ideálního silničního provozu.. ;-)

+1/0
1.6.2016 14:53

P93a75v18e52l 48Ř97a34p26e40k 7122926769335

Nebylo by jednodušší prostě eliminovat ta hloupá překážející auta?

0/−1
31.5.2016 14:27

T16o70m94a52s 15T19r87n59k78a 5594208623179

;-Dvetšina názoru tady říká že to je nesmysl, ale ted oni to už jdou realizovat a bude to hotové velice rychle , není to žádné sci-fi budoucnosti nebo nějaká studie!

podle mě super nápad, akorád křížení musí být mimoúrovňové

0/0
31.5.2016 10:32

B48l14a33ž10e42j 92M39o47t53y46č13k11a 8267227515470

mužu si dát kola na zahrádku;-D?

+1/0
30.5.2016 14:38

K55a26r47e79l 14W11a84t87z27k84o 9296717197706

To není autobus, ale jakási tramvaj, jezdí to po kolejích. Tohle už jsem viděl před několika lety a není to nápad Číňanů. :-)

+2/−1
30.5.2016 14:28

L37u39d82v90í85k 62G46a18j50d62o69š47í65k 2435813574562

Typicky čínská, naprostá hovadina.

Daleko jednodušší a lacinější je obyčejná tramvaj nebo městský vlak, které zaberou na vozovce místa úplně stejně a nemají problémy s vystupováním a nastupováním cestujících, s bezpečností provozu a podjezdnou výškou.

+1/−5
30.5.2016 13:44

D72r96a17h44o61m52í98r 18S78t77r20o32u24h38a31l 4955348912424

Až na to, že tramvaje uvíznou v zácpě a vysutý vlak je dost drahý na infrastrukturu. Tento způsob šetří místo v ulicích, což je jeho hlavním účelem.

+6/0
30.5.2016 14:24

R36o78b27i82n 67Ž89i98ž11k11a 2988804366866

Tramvaje s vlastním pásem v zácpě neuvíznou. A infrastrukturu potřebuje i tohle monstrum. Místa to bude šetřit jen trochu, protože pokud někde máte rezervované místo pro koleje, na které nesmí auta, pak už tam stejně dobře opravdu může být ta tramvaj.

+4/0
30.5.2016 16:57

P33a39v82e68l 23M25a75t86o83u82š17e84k 5350847368344

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

P47a51v41e50l 49M30a77t54o23u49š54e61k 5500977188964

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

M51a32r98t84i54n 62N82e19r26m54u52t 9957207978419

Kdyby to jezdilo jako jeřáb po přímé trase sem a tam, tak možná, jinak je to fantasmagorie. Součet obou vyhrazených šířek bude srovnatelný se samostatným tram. pásem

0/0
31.5.2016 23:35

K14a72r76e62l 57P49o84d47h12o61r37s54k72y 3705233462845

Pokud je možné postavit koleje, které se nepotkají s ostatním provozem, tak k zácpě nedojde. A je jedno jestli po nich bude jezdit tramvaj nebo tohle, zabere to zhruba stejně místa, akorát v jednom případě jsou mezi kolejema dva pruhy silnice.

Pokud to mimo ostatní provoz nejde, tak uvízne obojí.

Takže váš argument není specifický pro tuhle obludu.

0/0
2.6.2016 14:42

L73u20d43ě12k 84V51o79j84t68a 8314335938770

to je spíš prakticky vlak ne? :-)

0/0
30.5.2016 9:05

P44a25v17e49l 88M73a44t60o56u65š84e96k 5320277188194

V podstatě ano. Nebo portálový jeřáb určený pro dopravu osob.

+1/0
30.5.2016 10:03

B48o12h18u66s31l10a64v 38K28r31á96l76í87k 2281600529346

Jeřáb bez jeřábu. Mně to připomíná mostní transportér. https://en.wikipedia.org/wiki/File:Transporter.3.750pix.jpg

0/0
30.5.2016 12:40

Z79d91e38n64ě30k 34D71u50f22e62k 2764274878

To pod tímto vysutým dopravní prostředkem projede hodně málo, když světlost je 2,1m:-/

+1/−1
30.5.2016 8:48

R28i61c76h59a82r31d 84N20o58c44a60r 7785307665762

Hej..MF... tohle je starý nejméně 5 let...to vám dal prezident nařízení, že tuto čínskou pitomost máte znovu vtloukat lidem do hlavy ...fuj...;-€

+2/−2
30.5.2016 8:07

P66a72v38e14l 41M72a52t34o78u53š27e77k 5450267198464

Je fakt, že už se o tom psalo, ale proč by to nutně musela být pitomost? Copak musí být pitomost vše, co nemá 4 gumová kola a nedělá "brm brm"?

+4/0
30.5.2016 10:01

M86a21r40t13i44n 10P38r44o39s67t23ý 9300573770859

je to pitomost, - i kdyby to melo gumovy kola a delalo brm brm...(i kdyby to delalo Tydyyyt

+2/−2
30.5.2016 10:43

P98a66v94e82l 49M34a71t84o25u75š37e97k 5150647528484

Proč by to měla být pitomost?

0/0
30.5.2016 11:28

M93a49r96t72i67n 89P63r42o66s43t92ý 9740733580319

protoze je to zavisle na mnoha faktorech. Cim vice pohyblivych casti, tim vetsi riziko chyby. Jen ten zpusob nabirani pasazeru. Za druhe zpusob, ze pasazeri budou ven vyskakovat po skluzavce - uz vidim i treba sedesatniky, jak se cpou o prekot ze skluzavce, aby si mohli sklouznout dolu.

Jako futuristicky koncet je to dobre, ale jako neco pro denni potrebu je to pitomost. Navic tento koncept je uz stary aspon 5 let a je videt, ze to zatim stejne dal, nez do uvah, nedorazilo. Spis jen v iDnes oprasili stare namety na clany, protoze i kdyz se to nezda, zacina jim okurkova sezona.

+1/−3
30.5.2016 11:36

P75a11v66e28l 20M50a42t68o22u25š35e24k 5370167128324

Snad není problém udělat nástup a výstup cestujících jiným způsobem (schody, jezdicí schody, výtahy). To je úplný detail, podstatná je koncepce a ta rozhodně nemusí být špatná. Jaké pohyblivé části? Jak není dál? Údajně se má stavět zkušební trať. To je podle vás po 5 letech od nápadu málo? U nás se ta tu dobu nezrealizuje ani výstavba cyklostezky. Něco se tomu musí přizpůsobit a lidi si na to musí zvyknout. Podobně jako před 100 a více lety na tramvaje. Nic víc a nic míň.

0/0
30.5.2016 12:05

M79a85r28t28i80n 60P14r28o19s13t62ý 9260163400969

Vy dnes mate hadavou, ze? Ja jen rikam, ze koncept je pitomost, Vy se ptate proc a ja Vam odpovidam - Kdyz se zamyslite, tak vsechny prevratne veci, ktere se v historii lidstva prosadily maji jedno spolecne - jsou relativne jednoduche a nebo je to jen obmena neceho, co uz bylo drive pouzito jinde.

Tentonapad s autobusemna kolejich je pitomost, protoze postrada tu "jednoduchost" a navic s jeho pouzivanim je spojeno mnoho nedoresenych detailu, ktere ten projekt nakonec poslou k sipku. Vypada to krasne futuristicky, ale chybi tomu jednoduchost, ktera se poji se skutecnou genialitou reseni.

+2/−2
30.5.2016 14:50

P21a65v53e60l 95M47a46t42o97u61š79e83k 5570417748364

Co je na tom složitého? Myslím složitějšího než na tramvaji nebo vlaku. To, že se to doposud nepoužívalo, nemusí nutně znamenat, že je to pitomost. Proč odsuzujete věc jen proto, že se vám nelíbí? Neznám jediný důvod, proč by se to nemohlo uplatnit, pokud by k tomu byly uzpůsobeny ulice. A zase tolik to nepotřebuje. Mimochodem by se to možná hodilo v Praze na Evropskou třídu.

+2/0
30.5.2016 15:36

M35a63r20t23i87n 55N40e49r25m95u48t 9187177878259

Jak se bude zajištěn např. rozchod? Desetimetrovými pražci? Kola se dvěma okolky? Jak zatáčky, výhybky? Max. rychlost bude proti tramvaji směšná. Je to jako konvertoplan. Laikovi taky připadá, ze udělat natáčecí motory je drobnost

0/0
31.5.2016 23:41

P62a81v27e24l 58M82a54t15o84u43š53e29k 5650107758554

Např. právě dvěma okolky, jako u lanovek. Zatáčky nemusí být velké (přímých ulic mají dost), výhybky to nepotřebuje. Myslím, že praktický provoz napoví víc než odsuzování od stolu.

0/0
1.6.2016 14:52

M85a43r75t36i61n 94N27e18r64m35u14t 9457107978379

Samozřejmě, že to NĚJAK udělat jde, a pokud nějaký soudruh zavelí, možná se ta atrakce i rozjede. Technických problémů tam je ovšem tolik, že se budou řešit mnoho let (např. to bude muset mít pohyblivý rozchod!, dále je to tak široké že při nesouměrných brzdách to asi vyskočí z koleje, řidič musí sledovat dvě tratě, velice náročná a tedy i drahá konstrukce vozidla- široké a vysoké, nástup je do kopce) a přínos proti i třeba úzkorozchodné dráze je opravdu nulový.

0/0
1.6.2016 16:27

L35u20d45v26í12k 39G27a26j53d79o58š35í78k 2445353734482

Protože to je strašně drahé, složité a NIC to neřeší. Jednodušší je postavit normální koleje pro vlak nebo tramvaj.

0/−2
30.5.2016 13:46

D49r49a62h74o40m60í63r 67S64t19r58o32u77h19a15l 4855158282194

Postavit kde? Víte, proč ten koncept vzniknul?

+3/0
30.5.2016 14:26

P30a82v73e25l 67M26a32t55o13u68š47e73k 5380607648954

Vy jste na to dělal kalkulaci? Podle vás to nic neřeší, podle navrhovatelů to řeší nedostatek prostoru v ulicích a zároveň to má vysokou kapacitu.

+3/0
30.5.2016 15:40

P59a45v62e93l 58M81a58t47o30u67š92e74k 5700537498724

Některým názorům diskutujících "odborníků" se musím smát. Jak to bude zatáčet? Co když to bude chtít podjet auto vysoké 2,5 m? Jak to bude fungovat tam, kde jsou troleje? Jak to bude jezdit přes křižovatky? Prostě to zatáčet nebude, nebo jen zcela nepatrně. Dlouhých přímých ulic je v Číně dost. Asi není problém to udělat pro podjíždění auty třeba do 3 m, je to zřejmě zatím jen projekt. Tam, kde jezdí tramvaje nebo trolejbusy, se to patrně zavádět nebude, nebo se přesunou do souběžné ulice. Mnoho diskutujících se zde zabývá naprostými banalitami, které jsou bez problémů řešitelné, ať už technicky, nebo úpravou předpisů. Před 150 lety si také nikdo neuměl představit, jak by v ulicích mohly jezdit tramvaje.

+7/−2
30.5.2016 7:35

D26a25n53i64e75l 34D93r57n18e14c 6591979266442

Mohlo by se to realizovat i u nás, mohla by tam být pojízdná úsekovka a na to politici slyší :-P[>-]EU

0/0
29.5.2016 22:15

T29o71m23á23š 54V49a52l33d60e48r 7343360939

Konečně bych chtěl zažít dopravu, o které jsem četl jako dítě ve VTM a v ABC ;-D

+6/0
29.5.2016 17:09

M98a33r56t84i59n 29P73r57o23s17t98ý 9290353500159

mily pionyre, az budes jednou velky, bude svet mnohem lepsi misto .... :D Jo jo, ABC ;-D

0/0
30.5.2016 10:47

T85o53m31á60š 30V85a47l31d61e57r 7973980309

Tak za mého dětství to byly jediné dětské časopisy věnující se technice. A DĚKUJI. Jako průkopník se cítím. Mám rád pokrok, podporuji jej. Úspěšně si plním sny v životě i ty co se týkají technického pokroku. Tak až na pár blbců, kterým se nemohu vyhnout mám pěkný a spokojený život. ;-D Taky se směji článkům, které nabízeli budoucnost až moc růžově. Ale je potřeba mít sny. I díky tomu se už testuje potrubní doprava lidí. Zkoušejí se automatické kolony kamionů atd. I to bylo v článcích VTM a ABC.

+1/0
31.5.2016 1:21

M91a64r15t40i49n 39P94r34o60s29t10ý 9770523860169

A taky ve Futurame :-)

0/−1
31.5.2016 7:15

F64i23l92i29p 98V47a47l17d26e73r 1158188604114

Je příjemné zjistit, že internetový diskutér a skoro-jmenovec je také vášnivým průkopníkem/obdivovatelem světa technologií a zároveň nostalgickým vzpomínačem na staré osvědčené a zažité funkční elementy životů/generací dřívějších.

Jen ale pozor, aby té sebechvály nebylo až příliš a tím nejobdivovanějším vynálezem nebylo pouhé zrcadlo, resp. obraz v něm spatřený! ;-)

0/0
31.5.2016 20:19

T94o36m60á30š 53V64a57l12d68e79r 7953550799

Zdravím. Je to jen odpověď na individium, který chce urážet za každou cenu. Ale proč bych měl hned použít kámen? Stačí použít pravdu. :-). Mě tu jen štvou kecy jako jsi komouš, Putinovec, soudruh pouze proto, že někdo má jiný názor než stádo. Vidím v tom právě stádové chování bez inteligence.

0/0
1.6.2016 22:31

F34i33l30i81p 77V97a41l65d47e64r 1788988814544

"Karle, ráno se ti mi stala taková nepříjemnost, přehlídnul jsem na semaforu červenou... Neznáš někoho, kdo umí z předku auta udělat pickup a ze zadní části vozík pro rikšu?"

0/0
29.5.2016 16:22
Foto

V57l87a66d43i30m43í32r 64Ř92e48h57á97k 5328578620531

Do scifi filmu je to super nápad, ale uvádět to do reality městské zástavby je téměř nesmysl.

+3/−3
29.5.2016 16:03

J22i32t53k66a 22T82o95m90k37o20v29á 8456573712812

Neuvěřitelná pakárna.

0/−2
29.5.2016 14:32

D30a70v20i10d 23T12o46m75a22n 9575697402807

Schody asi neprojdou, když je pro spoustu lidí problém překonat pár schodů do běžného busu. A třeba s kočárkem by to mohl být zajímavý zážitek. A výtah pro rychlou výměnu 1200 lidí...no nevím.

+2/0
29.5.2016 13:33

P33a78v75e82l 13M93a51t55o55u25š41e73k 5910747158194

Kapacita soupravy pražského metra je zhruba taky 1200 lidí, skoro do každé stanice taky vedou schody, případně výtah. Jaký problém? Copak všech 1200 lidí nastupuje nebo vystupuje v jediné stanici?

+2/−1
30.5.2016 6:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.