Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejzachovalejší Octavie RS jezdí v Brně na okruhu. Jen to není škodovka

Octavia letos slaví dvacet let své novodobé éry. Dnes už se vyrábí její třetí vydání. Ale hned to první bylo fenoménem. A přivedlo na svět také nejšťavnatější provedení RS; od té doby vozí ta dvě písmena nejrychlejší škodovky. Vypátrali jsme unikáty, které ovšem nemají v technickém průkazu jméno Škoda, ale tajemnou šifru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59a34r46t40i79n 66R42a47y96m50a30n 4642678163128

Skode se musi nechat, ze tyto predprodukcni auta vyuziva s ruzumem. Treba na VS jsme meli predprodukcniho roomstra 1,4 tdi, octavii II 2,0 fsi. Obe auta bez VIN, TP i RZ, ale na to abych na nich v ramci vyuky a vyzkumu merili spotreby na valcove zkusebne jsou uplne skvela. Za to palec vzhuru.

0/0
22.7.2016 9:54

R19a17d54i25m 85S30v54o25b14o55d66a 9353259356662

az na to, ze ta O I je snad nejnekomfortnejsi auto, v jakem jsem mel moznost sedet.

+1/0
22.7.2016 9:13

J77a50n 39F73r85i81d31r54i22c58h 6965808639783

Já mám autak z roku 94 a ten ma 140kw. Kupodivu na okruhy to taky neni, ale kdyz si clovek vezme cim se tehdy vetsina naroda vozila a najednou tohle se objevilo v provozu...

0/0
21.7.2016 23:11


R18a55d91o57m50í15r 96A72l54b37e52r14t 1186421842239

Svým způsobem dělá Škodě neuvěřitelnou reklamu. To ano, ale Škodovka již tak kvalitní automobily nevyrábí.;-)

+2/−1
21.7.2016 23:10

P41e27t21r 39B71á79č34a 8935296295875

Vzdycky me bavi jak majitele tehle vylitanych RS sunek se mnou chteji zavodit. Prvni kopec a neni po nich vidu ani slechu.

+3/−1
21.7.2016 15:59

M61i41c66h87a49e90l 46Č95e98r73n77ý 9732297685

A zajima to nekoho?

+5/−1
21.7.2016 18:16

P15e94t12r 30B81á72č88a 8695976275795

Je mi to celkem jedno.

0/0
21.7.2016 18:30

R68a33d16o37m30í97r 37A31l27b45e40r87t 1486131232719

Ano, mne to například zajímá. Peťo, a co na rovinkách, ujedeš jim?

0/0
26.7.2016 22:24

J45i84ř49í 62Z52ý91k69a 9669833321720

to mi tak připomíná ... si tak jedu klídek pohodička 150 tempomat na prázdné dálnici, za mnou se nebezpečně "rychle" přibližuje Oktávka, tak si tak říkám "ti zapráším trochu oči, koukej", během chvilky jsem ji ztratil ze zpětných zrcátek ... sjedu z dálnice k blízkému velkoobchodu, beru si paletový vozík a v tu chvíli u mě zastavuje ona modrá Oktávka, vystupují z ní páni policisté a ptají se mě jestli támhle to auto je moje ;-D

+8/−1
21.7.2016 19:51

M46a56r98t90i43n 49V18o79j66á39č67e78k 9753497521126

tomu říkám trefa;-D

+1/0
22.7.2016 19:37

M33a73r17t62i26n 67K11ř52í84ž 9583632360767

asi mátě pěkně nabušený odstrkovadlo, že?

0/0
21.7.2016 22:00

P62e49t53r 97B34á89č73a 8285536965475

Jj v kombinaci s kolobezkou je to primo raketa.

0/0
22.7.2016 14:37

M40a33r55e41k 76H16r72u22b10y 6887462911768

Pokud jezdite po okruhu, tak tuhle RS predjizdet nemate - to je nakonec smysl safety caru;-)

Predpokladam, ze jste nemel na mysli nejake imaginarni zavody na beznych komunikacich. Takove ridice jiz davno diskvalifikoval z provozu bodovy system (chm, chm..):-P

0/0
22.7.2016 13:45

A68n55t77o54n55í16n 83H84r81b12e14k 9898241794505

Mnoho povyku pro nic.

Měl jsem Octavii I Combi s motorem 1,8T, který po zamontování dvoustupňového kompresoru s mezichlazením za 110 tis. Kč dával 140 kW a podle toho Octavie jezdila.

Jediným problémem byla spojka, která při poskakování ve štrůdlu odcházela po cca 10 až 15 tis. km. Po rekonstrukci pak vydržela cca 20 tis. km. Brzdy kupodivu držely.

0/−3
21.7.2016 14:27

M58a77r83e79k 76P68e32t92e22r 4698755784844

A jaký mělo smysl tam cpát kompresor? Samotným chipem 110kW verze se dá dostat na 132kW. Pokud to byla eReSka, s k03s turbem, tak se chipem dá dostat přes 150kW

0/0
21.7.2016 15:04

P50a36v87e26l 57L76o38h77b21e29r71g47e23r 5626581300505

Kompresor je lepší. Dává výkon hned od spodu.

0/0
23.7.2016 13:04

J51a62r35o32s63l31a14v 66Š24k17o45d61a 6654848789371

jedna jezdi jako taxi v liberci

0/0
21.7.2016 14:23

M97a44r55t24i86n 41K46u51ř71í46t58k21a 6417636168735

Kdyby počkali ještě 10 let, tak mohli mít veteránské papíry.

0/0
21.7.2016 13:44

P72e70t27r 23Č52e62r86m14á82k 9598425689910

To bohužel ne, až po 30ti letech...

+1/0
21.7.2016 13:52

J26a55n 43F92r20i25d28r13i15c62h 6195258839603

Ale to je spíš nevýhoda. Čím déle si udrží papíry klasické, tím líp pro případnej prodej nebo i provoz konec konců.

0/0
21.7.2016 23:10

P26e72t92r 34Č60e11r71m88á93k 9668655839440

Nevýhoda určitě ne, dneska je to prakticky jedno.

0/0
21.7.2016 23:27

V56í50t 41B37r98z76o58b55o90h25a28t31ý 7480872703671

s veteránskými doklady je dneska snažší starší auta obchodovat, kapku horší je to pak s ježdění, protože by čistě teoreticky taková auta neměli být součástí běžného provozu

0/0
8.9.2016 15:39

V17a18c96l68a12v 70M41e89d34e80k 5671302365615

AMD ? Tak to je jasný, nejsou to auta, ale mikroprocesory

+5/0
21.7.2016 13:00

J75a36n 35H79u70d61e73č35e20k 6471350157358

Je to skvělé auto. Měl jsem jí 1.9 TDI 81 kW Laurin&Klement. Maximální spokojenost. Značce jsem zůstal věrný. Pořídil jsem Octavii 3 2.0TDI DSG Elagance (Style) ;-)

0/0
21.7.2016 12:11

V56í73t 13B22r22z10o30b85o58h67a24t42ý 7840192503131

Tak to jste měl uplně jiné auto, tohle je totiž 1.8T

0/0
8.9.2016 15:44

R27a19d37e28k 38P48a90s94t68o26r 3196925816973

Motor 1.8T byl nejlepším motorem VW za celé dekády. Škoda že ho výrazně zastínil nadceňovaný 1.9TDi. Kam se hrabou dnešní TSI přestože mají papírově kilowatty a nízkou spotřebu.

+6/−1
21.7.2016 12:04

V59a43c96l45a83v 25M31e68d54e30k 5161752275675

hmm? Chceš snad říct, že současné 2.0 TSI v Octavii RS je v některém (kterémkoliv) parametru horší?

+1/0
21.7.2016 13:02

J46a85r52o32s32l91a38v 97Š85k95o18d81a 6174538959901

ja mam na 1,8t ujeto 450tkm

0/0
21.7.2016 14:24

R37a13d59i18m 80S45v49o34b35o80d58a 9633169226622

a kolik mate najeto na 2.0TSi?

+2/0
22.7.2016 9:12

J30i33ř83í 31Z40ý65k70a 9599153311450

TSI má horší emise (saze), teoreticky nižší životnost(rozvody, vysoká spotřeba oleje a tím i riziko zadření) a vyšší náklady(olej).

PS: pojišťovna Autotrust pojišťující automobily na případnou poruchu tyto motory (TSI a nová TDI) odmítá pojišťovat.

+1/0
21.7.2016 15:42

M20i49l74o42š 23S24a58l39o78š71e66k 7594393101463

Mám ji,černou,najeto 187000 km a jsem maximálně spokojen,závady zatím žádné.Jo a liju do ní pouze benzín 100 oktanů...........;-) R^

0/0
21.7.2016 11:05

M27a95r50e43k 73H90r73u42b86y 6587332311658

O1 s tím krátkým rozvorem a dlouhými převisy bych na okruhu opravdu nečekal, navzdory motoru. Ale asi je u nás nouze o dostupná a přitom výkonná auta.

+1/0
21.7.2016 8:45

D34a65v52i54d 86R45y35c98h58e91t66s43k14ý 9766431890630

Máte pravdu sám jsem si prošel snahou udělat z OI trochu něco sportovnějšího, ale fakt je lepší lovit jinde :-)

+1/0
21.7.2016 9:33

J72i53ř31í 93Z48ý73k19a 9719563541450

"Počítáme, že tady ta auta doslouží. A tím nemyslím, že by se zničila. Musíme se na ně spolehnout, proto se o ně velmi pečlivě staráme" ... tak proč to má tu hromadu rezu, viz foto č.12?

Každopádně by mě zajímalo, jak se jim to povedlo homologovat. Pokud vím, tak v roce 2000 platilo Euro 3, ale v době schvalování (2007) už Euro 4. Takže nejspíše museli dělat i novou homologaci motoru. Překvapuje mě, že se to vyplatilo.

0/0
21.7.2016 8:19

K16r87y83š89t91o92f 14J22u28r22e71č93k73a 6460670147829

To vypadá jako omlácený od kamínků, pokud mají podložky pod kolama nebo jiným způsobem povystrčená kola z karoserie, tak jim tam při mírném zatočení můžou od gumy odlítat kamínky a tím se ten lak omlel až na kov, pak stačí projet jednou mokrem a povrchová rez je na světě. Tak mi to i přijde, jako že je to jen povrchová rez. ;-)

0/0
21.7.2016 8:29

J98i68ř23í 40Z52ý33k84a 9799103701850

sice to je povrchovka, ale jakmile se to nechá, tak se to za 2-3 roky rozleze a je to durch. Doporučil bych odrezit, fouknout to kitem, přebrousit, zalakovat a hodit na to místo nějakou čirou ochrannou folii - k tomu určenou.

0/0
21.7.2016 9:01

T90o43m81á40š 89K88u92c70h18a76ř 3517211728301

To není od kamínků, to je omlácené od toho, jak tam dovnitř něco tahají, hasičáky, nebo něco takového.

Chtělo by to ošetřit a dát třeba ochrannou přelepku, na druhou stranu, tohle auto po soli nejezdí, tady to vydrží mnohem dýl jak to je.

0/0
21.7.2016 12:27

P71e51t11r 58Č56e57r79m69á35k 9728865409150

Je to individuální schválení pro maloseriovou produkci, tam jsou podmínky jiné.

+1/0
21.7.2016 13:55

J63i63ř97í 20Z91ý31k28a 9319843391410

ale emise musí plnit podle doby homologace tak jako tak. Zjišťoval jsem to, když jsem chtěl do staré vrány dávat silnější motor. Mimo peněz za schválení byl problém i v tom, že by se muselo jednat i o v podstatě nový motor, protože v tu dobu vstupovala v platnost Euro 5.

0/0
21.7.2016 15:45

P13e83t52r 95Č94e15r57m57á50k 9208805809830

Ale s emisema problém nebyl, ten motor Euro 4 splňoval normálně.

0/0
21.7.2016 19:03

M30a52r23e15k 31P17e19t53e59r 4838395164204

Motor použitý v O1 RS má kód motoru AUQ, které Euro 4 splňuje.

0/0
21.7.2016 15:00

D66a58n89i54e98l 86S22o68b54o71t14a 9829734296240

Auto, resp. motor s najetými 30 nebo 40 tkm musí vydržet, i když jezdí v takovýchle podmínkách. To není nějaký důkaz o výjimečné spolehlivosti. Myslel jsem, že mají auta najeto přes 100 tkm, ale tohle...?

0/0
21.7.2016 8:11

R39o89m94a81n 82P23o88l48á17č22e98k 5766299875

Ale je asi rozdíl 100 000 rodinného auta a 40 000 pod plnou palbou...

+6/0
21.7.2016 8:52

D53a10n22i89e84l 48S97o66b95o20t93a 9689254746790

Ano, o tom přece píšu, že i v těchle podmínkách není 40 tkm nijak moc ...

+1/−2
21.7.2016 9:27

K18a32r56e86l 93H24o68r88á56k 2338959763193

Záleží na počtu studených startů.

0/0
5.8.2016 19:57

V81a41c98l19a91v 80M11e71d91e92k 5881802265715

no ony ty extrémně malé nájezdy taky motorům příliš nesvědčí.

+1/0
21.7.2016 13:05

J93i83ř87í 23K97o23c67u97r89e52k 6885344735838

Říká se, že hodina na okruhu je jako 1000 km běžné jízdy. Jinak řečeno kilometry na okruhu se násobí deseti.

0/0
21.7.2016 15:31

B20o65h65u87m71i87l 83P63a21l83e76č44e73k 6182261388663

tady se ukazuje nadčasovost designu první generace, máme doma TDi a je to neskutečný držák, co si všechno nechá líbit:-)

+3/−6
21.7.2016 7:56

D16a77n51i74e14l 67S20o97b62o51t83a 9519554306660

Design octavie nenadchne, neurazí, taková šedá myš (něco jako první Fabia). Ano, takové kusy designově tolik nestárnou jako ty, které po uvedení šokovaly, ale po deseti letech jsou jak ošklivá káčátka.

+3/−1
21.7.2016 8:08

M16a26r60t35i37n 10K18o37z87á39k 4724140459637

Opravdu? Já se zase nemůžu dívat na polovinu nových aut a hlavně: ať auto vypadá třeba jako krabice od bot, ale doveze mě a mi tam, kam potřebuju a to, co potřebuju. A to zrovna tohle auto dělá výjimečně dobře.

Ostatně i co se týká té "šedost", já zase nechápu proč si musí na autech pořád někdo něco dokazovat. Ano, nechci aby auto bylo vidět, stejně jako nevystavuji na odiv naše krumpáče a lopaty.

0/0
21.7.2016 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.