Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejzachovalejší Octavie RS jezdí v Brně na okruhu. Jen to není škodovka

Octavia letos slaví dvacet let své novodobé éry. Dnes už se vyrábí její třetí vydání. Ale hned to první bylo fenoménem. A přivedlo na svět také nejšťavnatější provedení RS; od té doby vozí ta dvě písmena nejrychlejší škodovky. Vypátrali jsme unikáty, které ovšem nemají v technickém průkazu jméno Škoda, ale tajemnou šifru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a88r25t39i81n 51R69a98y51m22a16n 4142138703808

Skode se musi nechat, ze tyto predprodukcni auta vyuziva s ruzumem. Treba na VS jsme meli predprodukcniho roomstra 1,4 tdi, octavii II 2,0 fsi. Obe auta bez VIN, TP i RZ, ale na to abych na nich v ramci vyuky a vyzkumu merili spotreby na valcove zkusebne jsou uplne skvela. Za to palec vzhuru.

0/0
22.7.2016 9:54

R42a43d73i47m 33S17v81o66b98o65d87a 9313479426542

az na to, ze ta O I je snad nejnekomfortnejsi auto, v jakem jsem mel moznost sedet.

+1/0
22.7.2016 9:13

J68a47n 28F58r24i19d54r38i87c21h 6815668459503

Já mám autak z roku 94 a ten ma 140kw. Kupodivu na okruhy to taky neni, ale kdyz si clovek vezme cim se tehdy vetsina naroda vozila a najednou tohle se objevilo v provozu...

0/0
21.7.2016 23:11

R23a68d96o40m22í89r 68A10l71b62e22r96t 1316261732929

Svým způsobem dělá Škodě neuvěřitelnou reklamu. To ano, ale Škodovka již tak kvalitní automobily nevyrábí.;-)

+2/−1
21.7.2016 23:10

P29e32t66r 95B53á68č84a 8535556705875

Vzdycky me bavi jak majitele tehle vylitanych RS sunek se mnou chteji zavodit. Prvni kopec a neni po nich vidu ani slechu.

+3/−1
21.7.2016 15:59

M15i85c36h50a50e46l 26Č84e95r89n89ý 9342517845

A zajima to nekoho?

+5/−1
21.7.2016 18:16

P67e74t65r 45B27á86č38a 8645936905595

Je mi to celkem jedno.

0/0
21.7.2016 18:30

R10a48d96o53m82í52r 84A50l12b63e23r44t 1216711592159

Ano, mne to například zajímá. Peťo, a co na rovinkách, ujedeš jim?

0/0
26.7.2016 22:24

J40i77ř12í 39Z96ý25k20a 9849923291180

to mi tak připomíná ... si tak jedu klídek pohodička 150 tempomat na prázdné dálnici, za mnou se nebezpečně "rychle" přibližuje Oktávka, tak si tak říkám "ti zapráším trochu oči, koukej", během chvilky jsem ji ztratil ze zpětných zrcátek ... sjedu z dálnice k blízkému velkoobchodu, beru si paletový vozík a v tu chvíli u mě zastavuje ona modrá Oktávka, vystupují z ní páni policisté a ptají se mě jestli támhle to auto je moje ;-D

+8/−1
21.7.2016 19:51

M37a82r58t50i91n 45V90o49j97á29č40e22k 9473157831486

tomu říkám trefa;-D

+1/0
22.7.2016 19:37

M31a54r40t53i72n 67K81ř96í85ž 9903612610847

asi mátě pěkně nabušený odstrkovadlo, že?

0/0
21.7.2016 22:00

P37e21t60r 63B44á56č66a 8525236315985

Jj v kombinaci s kolobezkou je to primo raketa.

0/0
22.7.2016 14:37

M30a32r61e84k 98H64r64u34b23y 6757882391628

Pokud jezdite po okruhu, tak tuhle RS predjizdet nemate - to je nakonec smysl safety caru;-)

Predpokladam, ze jste nemel na mysli nejake imaginarni zavody na beznych komunikacich. Takove ridice jiz davno diskvalifikoval z provozu bodovy system (chm, chm..):-P

0/0
22.7.2016 13:45

A75n45t69o11n61í63n 10H83r39b64e69k 9178791584125

Mnoho povyku pro nic.

Měl jsem Octavii I Combi s motorem 1,8T, který po zamontování dvoustupňového kompresoru s mezichlazením za 110 tis. Kč dával 140 kW a podle toho Octavie jezdila.

Jediným problémem byla spojka, která při poskakování ve štrůdlu odcházela po cca 10 až 15 tis. km. Po rekonstrukci pak vydržela cca 20 tis. km. Brzdy kupodivu držely.

0/−3
21.7.2016 14:27

M57a26r94e17k 33P40e33t50e15r 4958975314354

A jaký mělo smysl tam cpát kompresor? Samotným chipem 110kW verze se dá dostat na 132kW. Pokud to byla eReSka, s k03s turbem, tak se chipem dá dostat přes 150kW

0/0
21.7.2016 15:04

P37a47v18e48l 80L96o86h98b85e65r90g59e30r 5256901660915

Kompresor je lepší. Dává výkon hned od spodu.

0/0
23.7.2016 13:04

J77a28r15o61s75l96a80v 80Š16k31o52d93a 6644148629411

jedna jezdi jako taxi v liberci

0/0
21.7.2016 14:23

M74a55r90t56i30n 35K82u70ř13í71t60k13a 6577136258425

Kdyby počkali ještě 10 let, tak mohli mít veteránské papíry.

0/0
21.7.2016 13:44

P83e23t28r 78Č25e72r60m50á36k 9668745749440

To bohužel ne, až po 30ti letech...

+1/0
21.7.2016 13:52

J14a31n 60F37r27i55d68r98i19c70h 6515458449583

Ale to je spíš nevýhoda. Čím déle si udrží papíry klasické, tím líp pro případnej prodej nebo i provoz konec konců.

0/0
21.7.2016 23:10

P14e46t77r 33Č13e15r20m20á50k 9858835269110

Nevýhoda určitě ne, dneska je to prakticky jedno.

0/0
21.7.2016 23:27

V93í49t 30B63r60z17o36b98o50h98a74t39ý 7560562423731

s veteránskými doklady je dneska snažší starší auta obchodovat, kapku horší je to pak s ježdění, protože by čistě teoreticky taková auta neměli být součástí běžného provozu

0/0
8.9.2016 15:39

V52a75c42l80a24v 56M14e58d42e70k 5691342925795

AMD ? Tak to je jasný, nejsou to auta, ale mikroprocesory

+5/0
21.7.2016 13:00

J73a53n 11H53u73d58e88č16e90k 6381170587638

Je to skvělé auto. Měl jsem jí 1.9 TDI 81 kW Laurin&Klement. Maximální spokojenost. Značce jsem zůstal věrný. Pořídil jsem Octavii 3 2.0TDI DSG Elagance (Style) ;-)

0/0
21.7.2016 12:11

V46í12t 93B55r58z76o46b97o19h51a44t85ý 7470452703301

Tak to jste měl uplně jiné auto, tohle je totiž 1.8T

0/0
8.9.2016 15:44

R88a47d11e15k 69P34a31s37t13o82r 3826835456843

Motor 1.8T byl nejlepším motorem VW za celé dekády. Škoda že ho výrazně zastínil nadceňovaný 1.9TDi. Kam se hrabou dnešní TSI přestože mají papírově kilowatty a nízkou spotřebu.

+6/−1
21.7.2016 12:04

V14a72c65l92a66v 55M47e25d20e57k 5561812635115

hmm? Chceš snad říct, že současné 2.0 TSI v Octavii RS je v některém (kterémkoliv) parametru horší?

+1/0
21.7.2016 13:02

J65a67r36o23s27l85a11v 90Š16k53o92d21a 6804658529751

ja mam na 1,8t ujeto 450tkm

0/0
21.7.2016 14:24

R92a61d61i34m 47S71v29o53b77o25d81a 9733369536582

a kolik mate najeto na 2.0TSi?

+2/0
22.7.2016 9:12

J86i70ř29í 71Z44ý55k69a 9669593821220

TSI má horší emise (saze), teoreticky nižší životnost(rozvody, vysoká spotřeba oleje a tím i riziko zadření) a vyšší náklady(olej).

PS: pojišťovna Autotrust pojišťující automobily na případnou poruchu tyto motory (TSI a nová TDI) odmítá pojišťovat.

+1/0
21.7.2016 15:42

M66i22l10o55š 74S81a71l44o63š93e29k 7394633921473

Mám ji,černou,najeto 187000 km a jsem maximálně spokojen,závady zatím žádné.Jo a liju do ní pouze benzín 100 oktanů...........;-) R^

0/0
21.7.2016 11:05

M81a44r12e13k 37H64r61u93b15y 6507602931188

O1 s tím krátkým rozvorem a dlouhými převisy bych na okruhu opravdu nečekal, navzdory motoru. Ale asi je u nás nouze o dostupná a přitom výkonná auta.

+1/0
21.7.2016 8:45

D29a32v94i12d 51R34y15c17h53e32t49s10k11ý 9906891630660

Máte pravdu sám jsem si prošel snahou udělat z OI trochu něco sportovnějšího, ale fakt je lepší lovit jinde :-)

+1/0
21.7.2016 9:33

J41i64ř77í 95Z73ý35k63a 9559543571140

"Počítáme, že tady ta auta doslouží. A tím nemyslím, že by se zničila. Musíme se na ně spolehnout, proto se o ně velmi pečlivě staráme" ... tak proč to má tu hromadu rezu, viz foto č.12?

Každopádně by mě zajímalo, jak se jim to povedlo homologovat. Pokud vím, tak v roce 2000 platilo Euro 3, ale v době schvalování (2007) už Euro 4. Takže nejspíše museli dělat i novou homologaci motoru. Překvapuje mě, že se to vyplatilo.

0/0
21.7.2016 8:19

K27r93y14š24t86o63f 25J40u97r27e86č39k87a 6390380217619

To vypadá jako omlácený od kamínků, pokud mají podložky pod kolama nebo jiným způsobem povystrčená kola z karoserie, tak jim tam při mírném zatočení můžou od gumy odlítat kamínky a tím se ten lak omlel až na kov, pak stačí projet jednou mokrem a povrchová rez je na světě. Tak mi to i přijde, jako že je to jen povrchová rez. ;-)

0/0
21.7.2016 8:29

J13i35ř72í 71Z40ý47k19a 9949263211550

sice to je povrchovka, ale jakmile se to nechá, tak se to za 2-3 roky rozleze a je to durch. Doporučil bych odrezit, fouknout to kitem, přebrousit, zalakovat a hodit na to místo nějakou čirou ochrannou folii - k tomu určenou.

0/0
21.7.2016 9:01

T96o41m56á95š 76K11u89c59h28a35ř 3237471758581

To není od kamínků, to je omlácené od toho, jak tam dovnitř něco tahají, hasičáky, nebo něco takového.

Chtělo by to ošetřit a dát třeba ochrannou přelepku, na druhou stranu, tohle auto po soli nejezdí, tady to vydrží mnohem dýl jak to je.

0/0
21.7.2016 12:27

P64e49t53r 35Č89e66r44m24á11k 9528285849420

Je to individuální schválení pro maloseriovou produkci, tam jsou podmínky jiné.

+1/0
21.7.2016 13:55

J85i55ř94í 28Z69ý52k69a 9439663701890

ale emise musí plnit podle doby homologace tak jako tak. Zjišťoval jsem to, když jsem chtěl do staré vrány dávat silnější motor. Mimo peněz za schválení byl problém i v tom, že by se muselo jednat i o v podstatě nový motor, protože v tu dobu vstupovala v platnost Euro 5.

0/0
21.7.2016 15:45

P62e86t49r 78Č92e36r88m87á96k 9228755979640

Ale s emisema problém nebyl, ten motor Euro 4 splňoval normálně.

0/0
21.7.2016 19:03

M69a36r54e20k 81P39e14t76e90r 4678145134324

Motor použitý v O1 RS má kód motoru AUQ, které Euro 4 splňuje.

0/0
21.7.2016 15:00

D17a52n93i16e25l 96S78o62b72o12t26a 9649314746620

Auto, resp. motor s najetými 30 nebo 40 tkm musí vydržet, i když jezdí v takovýchle podmínkách. To není nějaký důkaz o výjimečné spolehlivosti. Myslel jsem, že mají auta najeto přes 100 tkm, ale tohle...?

0/0
21.7.2016 8:11

R40o87m30a20n 57P39o58l43á97č58e60k 5376669225

Ale je asi rozdíl 100 000 rodinného auta a 40 000 pod plnou palbou...

+6/0
21.7.2016 8:52

D70a28n45i74e69l 29S46o93b89o95t77a 9289124956330

Ano, o tom přece píšu, že i v těchle podmínkách není 40 tkm nijak moc ...

+1/−2
21.7.2016 9:27

K37a54r60e64l 50H46o13r47á92k 2558919573183

Záleží na počtu studených startů.

0/0
5.8.2016 19:57

V95a56c64l69a22v 49M11e83d80e88k 5601542255455

no ony ty extrémně malé nájezdy taky motorům příliš nesvědčí.

+1/0
21.7.2016 13:05

J96i33ř42í 38K37o61c20u69r13e98k 6715254745668

Říká se, že hodina na okruhu je jako 1000 km běžné jízdy. Jinak řečeno kilometry na okruhu se násobí deseti.

0/0
21.7.2016 15:31

B80o51h29u76m70i37l 96P43a41l18e16č61e94k 6492551648103

tady se ukazuje nadčasovost designu první generace, máme doma TDi a je to neskutečný držák, co si všechno nechá líbit:-)

+3/−6
21.7.2016 7:56

D19a35n10i16e23l 60S26o64b95o97t35a 9529644966960

Design octavie nenadchne, neurazí, taková šedá myš (něco jako první Fabia). Ano, takové kusy designově tolik nestárnou jako ty, které po uvedení šokovaly, ale po deseti letech jsou jak ošklivá káčátka.

+3/−1
21.7.2016 8:08

M73a44r12t39i69n 82K82o86z48á62k 4914340329757

Opravdu? Já se zase nemůžu dívat na polovinu nových aut a hlavně: ať auto vypadá třeba jako krabice od bot, ale doveze mě a mi tam, kam potřebuju a to, co potřebuju. A to zrovna tohle auto dělá výjimečně dobře.

Ostatně i co se týká té "šedost", já zase nechápu proč si musí na autech pořád někdo něco dokazovat. Ano, nechci aby auto bylo vidět, stejně jako nevystavuji na odiv naše krumpáče a lopaty.

0/0
21.7.2016 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.