Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejzachovalejší Octavie RS jezdí v Brně na okruhu. Jen to není škodovka

Octavia letos slaví dvacet let své novodobé éry. Dnes už se vyrábí její třetí vydání. Ale hned to první bylo fenoménem. A přivedlo na svět také nejšťavnatější provedení RS; od té doby vozí ta dvě písmena nejrychlejší škodovky. Vypátrali jsme unikáty, které ovšem nemají v technickém průkazu jméno Škoda, ale tajemnou šifru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a60r72t90i21n 44R23a71y25m86a87n 4352288493318

Skode se musi nechat, ze tyto predprodukcni auta vyuziva s ruzumem. Treba na VS jsme meli predprodukcniho roomstra 1,4 tdi, octavii II 2,0 fsi. Obe auta bez VIN, TP i RZ, ale na to abych na nich v ramci vyuky a vyzkumu merili spotreby na valcove zkusebne jsou uplne skvela. Za to palec vzhuru.

0/0
22.7.2016 9:54

R83a72d92i17m 11S39v34o43b66o16d96a 9113109196972

az na to, ze ta O I je snad nejnekomfortnejsi auto, v jakem jsem mel moznost sedet.

+1/0
22.7.2016 9:13

J95a25n 91F57r65i98d50r93i66c13h 6455408159613

Já mám autak z roku 94 a ten ma 140kw. Kupodivu na okruhy to taky neni, ale kdyz si clovek vezme cim se tehdy vetsina naroda vozila a najednou tohle se objevilo v provozu...

0/0
21.7.2016 23:11


R74a39d67o44m35í49r 19A35l43b71e95r84t 1276161832249

Svým způsobem dělá Škodě neuvěřitelnou reklamu. To ano, ale Škodovka již tak kvalitní automobily nevyrábí.;-)

+2/−1
21.7.2016 23:10

P43e23t62r 27B89á71č43a 8695826325435

Vzdycky me bavi jak majitele tehle vylitanych RS sunek se mnou chteji zavodit. Prvni kopec a neni po nich vidu ani slechu.

+3/−1
21.7.2016 15:59

M78i35c13h64a97e28l 80Č91e75r38n65ý 9732697875

A zajima to nekoho?

+5/−1
21.7.2016 18:16

P70e80t29r 61B80á80č44a 8195526695325

Je mi to celkem jedno.

0/0
21.7.2016 18:30

R77a87d70o12m95í97r 61A13l16b40e98r40t 1166961652459

Ano, mne to například zajímá. Peťo, a co na rovinkách, ujedeš jim?

0/0
26.7.2016 22:24

J23i18ř84í 76Z48ý91k38a 9299903231170

to mi tak připomíná ... si tak jedu klídek pohodička 150 tempomat na prázdné dálnici, za mnou se nebezpečně "rychle" přibližuje Oktávka, tak si tak říkám "ti zapráším trochu oči, koukej", během chvilky jsem ji ztratil ze zpětných zrcátek ... sjedu z dálnice k blízkému velkoobchodu, beru si paletový vozík a v tu chvíli u mě zastavuje ona modrá Oktávka, vystupují z ní páni policisté a ptají se mě jestli támhle to auto je moje ;-D

+8/−1
21.7.2016 19:51

M11a50r97t68i82n 43V41o29j40á20č89e79k 9403147701636

tomu říkám trefa;-D

+1/0
22.7.2016 19:37

M57a71r50t22i63n 24K45ř30í11ž 9663922820847

asi mátě pěkně nabušený odstrkovadlo, že?

0/0
21.7.2016 22:00

P58e51t21r 81B89á59č62a 8175706255955

Jj v kombinaci s kolobezkou je to primo raketa.

0/0
22.7.2016 14:37

M74a76r35e35k 33H38r54u71b77y 6387792561498

Pokud jezdite po okruhu, tak tuhle RS predjizdet nemate - to je nakonec smysl safety caru;-)

Predpokladam, ze jste nemel na mysli nejake imaginarni zavody na beznych komunikacich. Takove ridice jiz davno diskvalifikoval z provozu bodovy system (chm, chm..):-P

0/0
22.7.2016 13:45

A11n52t86o15n77í66n 25H49r58b43e81k 9678771964495

Mnoho povyku pro nic.

Měl jsem Octavii I Combi s motorem 1,8T, který po zamontování dvoustupňového kompresoru s mezichlazením za 110 tis. Kč dával 140 kW a podle toho Octavie jezdila.

Jediným problémem byla spojka, která při poskakování ve štrůdlu odcházela po cca 10 až 15 tis. km. Po rekonstrukci pak vydržela cca 20 tis. km. Brzdy kupodivu držely.

0/−3
21.7.2016 14:27

M54a17r55e86k 55P53e47t86e88r 4198965724224

A jaký mělo smysl tam cpát kompresor? Samotným chipem 110kW verze se dá dostat na 132kW. Pokud to byla eReSka, s k03s turbem, tak se chipem dá dostat přes 150kW

0/0
21.7.2016 15:04

P31a15v56e77l 93L70o80h46b71e57r38g13e10r 5566251420535

Kompresor je lepší. Dává výkon hned od spodu.

0/0
23.7.2016 13:04

J66a54r40o14s26l69a81v 92Š11k94o62d65a 6964948809931

jedna jezdi jako taxi v liberci

0/0
21.7.2016 14:23

M12a28r52t86i13n 73K16u25ř12í82t59k27a 6827546968315

Kdyby počkali ještě 10 let, tak mohli mít veteránské papíry.

0/0
21.7.2016 13:44

P53e45t52r 51Č41e18r15m44á73k 9848915759280

To bohužel ne, až po 30ti letech...

+1/0
21.7.2016 13:52

J80a74n 61F57r19i96d37r72i55c50h 6925488259113

Ale to je spíš nevýhoda. Čím déle si udrží papíry klasické, tím líp pro případnej prodej nebo i provoz konec konců.

0/0
21.7.2016 23:10

P43e19t64r 19Č55e96r40m22á61k 9528385619930

Nevýhoda určitě ne, dneska je to prakticky jedno.

0/0
21.7.2016 23:27

V23í18t 22B27r80z40o95b31o18h97a68t73ý 7570682583961

s veteránskými doklady je dneska snažší starší auta obchodovat, kapku horší je to pak s ježdění, protože by čistě teoreticky taková auta neměli být součástí běžného provozu

0/0
8.9.2016 15:39

V94a59c13l26a16v 70M34e19d74e45k 5771862675225

AMD ? Tak to je jasný, nejsou to auta, ale mikroprocesory

+5/0
21.7.2016 13:00

J19a28n 56H12u24d63e42č32e21k 6171280797358

Je to skvělé auto. Měl jsem jí 1.9 TDI 81 kW Laurin&Klement. Maximální spokojenost. Značce jsem zůstal věrný. Pořídil jsem Octavii 3 2.0TDI DSG Elagance (Style) ;-)

0/0
21.7.2016 12:11

V21í94t 45B97r38z80o25b66o92h35a45t87ý 7510822133521

Tak to jste měl uplně jiné auto, tohle je totiž 1.8T

0/0
8.9.2016 15:44

R45a62d18e62k 94P88a50s26t54o54r 3936645716473

Motor 1.8T byl nejlepším motorem VW za celé dekády. Škoda že ho výrazně zastínil nadceňovaný 1.9TDi. Kam se hrabou dnešní TSI přestože mají papírově kilowatty a nízkou spotřebu.

+6/−1
21.7.2016 12:04

V45a23c23l38a47v 49M16e52d55e25k 5911212245725

hmm? Chceš snad říct, že současné 2.0 TSI v Octavii RS je v některém (kterémkoliv) parametru horší?

+1/0
21.7.2016 13:02

J80a38r79o74s54l19a26v 39Š32k54o29d53a 6824858599931

ja mam na 1,8t ujeto 450tkm

0/0
21.7.2016 14:24

R40a48d61i15m 69S89v23o96b22o12d20a 9493729576152

a kolik mate najeto na 2.0TSi?

+2/0
22.7.2016 9:12

J40i81ř23í 35Z91ý72k49a 9869193151890

TSI má horší emise (saze), teoreticky nižší životnost(rozvody, vysoká spotřeba oleje a tím i riziko zadření) a vyšší náklady(olej).

PS: pojišťovna Autotrust pojišťující automobily na případnou poruchu tyto motory (TSI a nová TDI) odmítá pojišťovat.

+1/0
21.7.2016 15:42

M68i19l92o65š 29S91a61l70o61š71e61k 7664213481653

Mám ji,černou,najeto 187000 km a jsem maximálně spokojen,závady zatím žádné.Jo a liju do ní pouze benzín 100 oktanů...........;-) R^

0/0
21.7.2016 11:05

M77a41r16e15k 89H58r96u24b23y 6117722341118

O1 s tím krátkým rozvorem a dlouhými převisy bych na okruhu opravdu nečekal, navzdory motoru. Ale asi je u nás nouze o dostupná a přitom výkonná auta.

+1/0
21.7.2016 8:45

D81a89v60i52d 98R78y31c14h14e56t82s27k87ý 9126941420770

Máte pravdu sám jsem si prošel snahou udělat z OI trochu něco sportovnějšího, ale fakt je lepší lovit jinde :-)

+1/0
21.7.2016 9:33

J24i12ř85í 36Z93ý18k80a 9139253411700

"Počítáme, že tady ta auta doslouží. A tím nemyslím, že by se zničila. Musíme se na ně spolehnout, proto se o ně velmi pečlivě staráme" ... tak proč to má tu hromadu rezu, viz foto č.12?

Každopádně by mě zajímalo, jak se jim to povedlo homologovat. Pokud vím, tak v roce 2000 platilo Euro 3, ale v době schvalování (2007) už Euro 4. Takže nejspíše museli dělat i novou homologaci motoru. Překvapuje mě, že se to vyplatilo.

0/0
21.7.2016 8:19

K93r79y63š55t67o59f 87J71u21r19e66č41k27a 6600720847339

To vypadá jako omlácený od kamínků, pokud mají podložky pod kolama nebo jiným způsobem povystrčená kola z karoserie, tak jim tam při mírném zatočení můžou od gumy odlítat kamínky a tím se ten lak omlel až na kov, pak stačí projet jednou mokrem a povrchová rez je na světě. Tak mi to i přijde, jako že je to jen povrchová rez. ;-)

0/0
21.7.2016 8:29

J87i12ř56í 11Z80ý44k86a 9709473731860

sice to je povrchovka, ale jakmile se to nechá, tak se to za 2-3 roky rozleze a je to durch. Doporučil bych odrezit, fouknout to kitem, přebrousit, zalakovat a hodit na to místo nějakou čirou ochrannou folii - k tomu určenou.

0/0
21.7.2016 9:01

T81o79m48á83š 46K59u19c33h91a36ř 3597371238331

To není od kamínků, to je omlácené od toho, jak tam dovnitř něco tahají, hasičáky, nebo něco takového.

Chtělo by to ošetřit a dát třeba ochrannou přelepku, na druhou stranu, tohle auto po soli nejezdí, tady to vydrží mnohem dýl jak to je.

0/0
21.7.2016 12:27

P30e68t56r 69Č68e74r30m32á56k 9258225849690

Je to individuální schválení pro maloseriovou produkci, tam jsou podmínky jiné.

+1/0
21.7.2016 13:55

J22i44ř76í 84Z29ý84k11a 9899413691820

ale emise musí plnit podle doby homologace tak jako tak. Zjišťoval jsem to, když jsem chtěl do staré vrány dávat silnější motor. Mimo peněz za schválení byl problém i v tom, že by se muselo jednat i o v podstatě nový motor, protože v tu dobu vstupovala v platnost Euro 5.

0/0
21.7.2016 15:45

P94e67t51r 49Č92e95r37m74á42k 9778605759390

Ale s emisema problém nebyl, ten motor Euro 4 splňoval normálně.

0/0
21.7.2016 19:03

M11a77r98e65k 58P32e33t70e61r 4888955874254

Motor použitý v O1 RS má kód motoru AUQ, které Euro 4 splňuje.

0/0
21.7.2016 15:00

D51a39n51i21e42l 87S97o73b73o11t33a 9809394606870

Auto, resp. motor s najetými 30 nebo 40 tkm musí vydržet, i když jezdí v takovýchle podmínkách. To není nějaký důkaz o výjimečné spolehlivosti. Myslel jsem, že mají auta najeto přes 100 tkm, ale tohle...?

0/0
21.7.2016 8:11

R47o51m91a61n 68P47o82l50á85č45e40k 5196469215

Ale je asi rozdíl 100 000 rodinného auta a 40 000 pod plnou palbou...

+6/0
21.7.2016 8:52

D42a77n54i60e76l 54S96o32b31o44t71a 9779644366760

Ano, o tom přece píšu, že i v těchle podmínkách není 40 tkm nijak moc ...

+1/−2
21.7.2016 9:27

K75a83r29e71l 44H32o20r96á44k 2298769673883

Záleží na počtu studených startů.

0/0
5.8.2016 19:57

V65a75c12l78a60v 61M41e33d78e30k 5611152895255

no ony ty extrémně malé nájezdy taky motorům příliš nesvědčí.

+1/0
21.7.2016 13:05

J29i56ř88í 89K81o56c73u20r60e20k 6475114885318

Říká se, že hodina na okruhu je jako 1000 km běžné jízdy. Jinak řečeno kilometry na okruhu se násobí deseti.

0/0
21.7.2016 15:31

B79o20h40u98m85i18l 65P54a41l92e26č12e93k 6532961638663

tady se ukazuje nadčasovost designu první generace, máme doma TDi a je to neskutečný držák, co si všechno nechá líbit:-)

+3/−6
21.7.2016 7:56

D65a54n16i89e49l 54S38o94b21o24t55a 9259904406580

Design octavie nenadchne, neurazí, taková šedá myš (něco jako první Fabia). Ano, takové kusy designově tolik nestárnou jako ty, které po uvedení šokovaly, ale po deseti letech jsou jak ošklivá káčátka.

+3/−1
21.7.2016 8:08

M72a20r52t67i88n 61K29o80z58á74k 4244950739787

Opravdu? Já se zase nemůžu dívat na polovinu nových aut a hlavně: ať auto vypadá třeba jako krabice od bot, ale doveze mě a mi tam, kam potřebuju a to, co potřebuju. A to zrovna tohle auto dělá výjimečně dobře.

Ostatně i co se týká té "šedost", já zase nechápu proč si musí na autech pořád někdo něco dokazovat. Ano, nechci aby auto bylo vidět, stejně jako nevystavuji na odiv naše krumpáče a lopaty.

0/0
21.7.2016 11:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.