Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní Škoda MBX shořela na narozeniny, designéři namalovali novou

Dvoudveřové „embéčko“ je ikona. Raritní verze Škoda 1000 MBX vznikla jen v několika tisících kusů. Letos je to půl století od jejího představení na autosalonu v Ženevě. V květnu přišli sběratelé škodovek o jednu z těchto perel při požáru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a73n 26J81i72r58k66a 7890480770

Designer nejsem, a mozna prave proto ty soucasne moc nechapu...

Z te puvodni 1000 mbx toho moc nezbylo. Jedine, co se mi libi, je zadek (hlavne svetla) v podobe navrhu Jana Hrodka. Ale z tech dalsich typickych znaku tam neni nic. Kde jsou ty krasne bocni mrizky...? Kde jsou ta typicka KULATA predni svetla??? Podle mne toto jsou ty hlavni znaky te puvodni 1000ky.

+2/0
11.6.2016 18:48

J23a86n 20D76l73o68u64h69ý 7814159160759

Designeri malujic skodu odkazujici na stary model kresli divoke patvary, co s puvodnim modelem nema nic spolecneho. Uspesny odkazujici model na svuj historicky protejsek umi hlavne v USA: namatkou Dodge Challenger, Ford Mustang. Tohle je akorat mazanina nesouci se na starem nazvu.

+2/0
11.6.2016 9:38

M76i27r61o72s12l29a13v 43S86i79n26d36e27l59a56r 2185327624402

To "ukaply" vodni cerpadlo vypada drsne.... A nechybi tam hodou drzak chladici vrtule? Podle tech sroubu jako by tam snad ani nebyl...

0/0
10.6.2016 22:26


M42i24r29o60s17l49a82v 66S61i89n62d11e73l82a45r 2955977294982

Aha, byl, ale zbyla z neho jen priruba...

0/0
10.6.2016 22:29

P56e47t85r 14H90a43n70a 1834580239

Malůvky jakv mém sešitě zápisků z porady :) . A bohužel stejný děs jako zbalastěný cupé s krátkými dveřmi.

0/0
10.6.2016 20:25

P21e56t47r 28P74a72l60e57č65e54k 3320285614502

Veterána je velká škoda. A klid, tu hrůzu co namalovali, stejně nikdy vyrábět nebudou.

+3/0
10.6.2016 17:49

M52i34r78e51k 52S80á63l 1575871328164

jestli je to tak vzácný, tak tu kastli stejně vyklepou, přelakují a ty vnitřnosti byly předpokládám stejný jak v 1000MB, takže motor, tapecíry atd se taky snadno seženou. těžko hoděj tak drahej unikát do lisu jak vyhořelýho favoše :-)

0/−2
10.6.2016 15:35

M92i55r20o38s27l46a65v 34S52i50n43d24e81l98a19r 2845487414742

Aha, takze z toho puvodniho vlastne nebude stejne temer nic....

To uz je lepsi zrestaurovat jiny kus, nebo postavit repliku.

0/0
10.6.2016 22:33

M75i37r84e45k 60S65á64l 1285401768594

jaký jiný kus když jsou celkem dva.. veterány se tak skládají běžně - z mnoha rozpadlých jedinců, kdy z jednoho je použitelný to, z druhýho ono.

pokud se tendle unikátní veterán lišil od konfekce karosérií, tak není důvod nezrestaurovat karoserii a nedodat ostatní díly z konfekce

0/0
14.6.2016 17:24

B63o68h24u22m80i27l 50P29a48l17e66č93e19k 6102191198953

může mi někdo vysvětlit, jak to chytne, není mi to jasný - zkrat nebo co?

0/0
10.6.2016 13:17

P52e42t95r 25M25i22c56h78a18l 2200584711612

Tak nějak.

0/0
10.6.2016 13:41

M28i34c56h92a86l 74F98r68ý27d91a 1432289923672

hořlavina a sirka (zapalovač)...zkušený (a dlouholetý) veteránista neskladuje tyto poklady s neodpojenou baterkou

0/0
10.6.2016 15:04

J19a42n 74D45l51o55u67h75ý 7974799430479

Me malem shorela felicie (ta nova) jenom kvuli tomu, ze jsem ujel cca 200km s rozbitym alternatorem ( daval 20 a vic voltu ). Po prijezdu do garaze a pul hodine stani cucham smrad a to byla rozhavena baterka takovym zpusobem, ze na ni nesla udrzet ruka ani sekundu. Po vysvobozeni baterky z auta byla tepla jeste 24 hodin po odpojeni! Cili zde by doslo k pozaru i s odpojeniu baterkou. Jediny indikator byl smrad v uzavrene mistnosti ;-)

0/0
11.6.2016 9:43

J55i67ř43í 72Š16v91e56c 6853882415476

Té staré je škoda, ale toho nové skici by opravdu nebyla škoda. Přesně to odpovídá značce škoda - hnusný

+4/−4
10.6.2016 12:12

P26e23t44r 19M37i34c49h62a95l 2320544461452

Ale ta stará měla taky značku Škoda. :-D

+1/0
10.6.2016 13:30

T42o73m16á25š 93V51l36a75s58á48k 4284419359546

To je hrozný pohled na ten ohořelý vrak na podvalu

+8/0
10.6.2016 11:59

V84i51k71y17r 77B77o94h58u32m16i46l 40S50t57r27a47n25s11k30y 9977408426849

Předně je to veliká škoda. Nicméně s autorem článku lze polemizovat v některých detailech. Předně !široký úsměv" nebyl jen výsadou prvních kusů embéček (možná však těchto prvních kusů MBX?), dále kapsy na z. blatnících byly též v tomto zobrazeném stavu v té době běžné. Obdélníkové byly rozhodně již na sériích r. 1968 (chromovaný znak na přídi, malý úsměv, vlna na střeše, obdélníkové vstupy pro vzduch k motoru. Otázkou je, co se montovalo na první SERIOVÉ MBX. Navíc, pokud byly vozy na export, nebo Tuzex, byly /ovšem všelijak/ dovybavovány například vnějším zrcátkem na straně spolujezdce, které ovšem bylo z Rakouska a tedy od počátku tvarově a kvalitou jiné, než to u řidiče. Podobně bylo možné přímo "na prodejně Tuzex" koupit nasazovací panoramatické vnitřní zrcátko s perličkově černým kovovým rámečkem atd.

0/0
10.6.2016 10:29

R41a91d46e14k 70F67o73l26p77r12e79c64h20t

Nejsem sice přímo autorem článku, ale dovolím si odpovědět.

V době, kdy se začalo MBX sériově vyrábět, se už ani normální embéčka "dávno" nevyráběla s širokým úsměvem, ale s úzkým (úsměv jim pak zmizel docela až v roce 68, ostatně jako každému, a byl nahrazen plastovou lištou).

Také kapsy u embéček vyrobených v roce 67 nebyly běžné, varianta De luxe je neměla už od začátku, a levnější standard dostal obdélníkové mřížky v březnu 1967.

- Z toho vyplývá - sériová embéixa začínala v roce 1967 s úzkým úsměvem a obdélníkovými mřížkami a těch pár předsériových kusů vyrobených v roce 1966 bylo tedy v tomto směru odlišných. Dokonce, jestli se tedy nemýlím, i ta předsériová embéixa by už měla mít "správně" úzký úsměv a navíc i (protože MBX se dělala pouze s výbavou De Luxe) obdélníkovou mřížku.

+2/0
10.6.2016 11:55

V34i25k76y68r 49B83o51h10u78m63i11l 78S58t20r33a27n20s37k23y 9527668396249

OK, díky za upřesnění;-D

0/0
10.6.2016 13:07

J40o72s34e90f 57N89o67v37a70k 5918172236108

Může mi někdo objasnit posedlost nízkoprofilovými koly?

Na každý skice jsou až absurdně obrovský kola na pneumatikách, kde snad ani nemůže bejt žádnej vzduch - líbí se to ještě někomu jinýmu, než designérům?

+6/0
10.6.2016 10:14

D34a61n57i56e89l 84K61r38o45n34e22r 7564504976677

Cerstvym postpubertakum...

+6/0
10.6.2016 10:22

V74i65k21y53r 93B10o45h95u25m92i92l 19S21t35r39a85n51s96k32y 9927588786669

Jak by řekl J. da Cimrman, :"Pracuji na bázi gumopryže na výrobku bránícím početí, avšak zatím z mé dílny vycházejí výrobky hodící se toliko ku létání /hr. Zeppelin/.;-D

+3/−1
10.6.2016 10:31

J61a80n 77N85o93v47á21k 4436177903109

Předpokládám, že to je proto, že nizkoprofilovka dává vyniknout designu kola jako takového a "nehyzdí" ho ta černá "obruč". :-)

+2/0
10.6.2016 14:48
Foto

J62i15ř80í 62D28v98o87ř64á41k 5635969740508

Dentisti . Mezi zuby hadici a hurá po naší hopsenštráse ( pardon , D1) . A po projížďce totální generálku chrupu .

0/0
10.6.2016 20:17

S13t16a47n70i59s27l15a19v 94K97r59e71j26c23a50r 6577136583854

Je škoda, že v dnešní době, si Škoda Auto, nezřídí třeba při své SPŠ provoz výroby kusových speciálů, jako byl Metalex pro Š130. Ve vyspělém světě takových malých karosáren funguje nemálo, a ČR by nakonec mohlo navázat na tradici zavedenou v První republice firmou Sodomek!!

0/0
10.6.2016 10:04

S27t21a71n34i15s87l77a32v 14K92r47e13j64c15a36r 6827876103504

Firma Sodomka, ve své době byla Karosárnou v pravém slova smyslu. Nikoli jako dnes tuningovým centrem. Dokázala přežít a být úspěšnou firmou, vedle Škody, Waltra,Aera i Jawy. Proč to dnes nejde?

+1/0
10.6.2016 10:10

V83i88k84y90r 67B16o31h89u12m85i47l 17S37t14r20a57n39s40k80y 9427818806939

Obdobně fa. Uhlík

+1/0
10.6.2016 10:32

A11n25d57r93e93j 66M88a40s61a57r62y74k 9950413296140

z casti to bude urcite birokracia na uradoch... asi by bol problem auto prihlasit, a z casti to bude aj tym ze by to bolo az priliz drahe pretoze dnes kazdy podnikatel, teda cest vynimkam, chce zbohatnut na predaji jednej coly. Mozno kedysi podnikatelia nemali az tak velke oci a uskromnili sa aj s mensim zarobkom. Aj ked je mozne ze vyslednu cenu by podmienovala prave ta birokracia. Keby to bol vyhodny biznis urcite by to niekto robil ale bohuzial v nasich koncinach mozno pre to nieje uz ani nikto tak zapaleny aby sa do niecoho takeho pustil. Ale nic z toho nemusi byt pravda je to len moja domienka :)

0/0
10.6.2016 14:18

J27a83n 97S74e46m66i84k 4194987532579

protoze v dobe 1. republiky bylo auto opravdovy luxus a symbol statusu, ne jen dopravni prostredek

- tedy lide co meli auta byli velmi bohati a by;i ochotni zaplatit za individualni karoserii, jako status symbol.

Dnes je auto (i luxusni znacka) uz "normalni"

takze to co bylo auto za 1. republiky je dnes dejme tomu jachta

0/−1
10.6.2016 15:25

S95t51a17n67i68s12l93a83v 74K20r21e36j33c23a54r 6847596743394

Nu nesouhlasím s vámi!! Nejde o bohatství tehdy a dnes. Ford T byl i v té době podobně jako Aero 50 voem pro širokou střední populaci, asi jako je dnes Dacie. Ano v každé době je společnost rozdělena do kast. Stejně jako v první republice asi bankovní ředitel nejezdil v Aeru Cililink ale v Mercedesu, tak dnes těžko lobbista nebo fotbalista nejezdí minimálně v Bentleyi . Pro ostatní musí stačit Fabia nebo ojetiny z AAA. Občané v ČR nejsou chudáci, stačí si přečíst rubriky v i.Dnes.cz! Jistě jsou socky v centrech pro bezdomovce a nezaměstnané, ale jsou i lidé jež si mohou dovolit využít nejen služeb architekta k realizaci bydlení svého snu, ale zároveň jezdit v Tesle nebo Ferrari!! Takže se toho proti první republice tolik nezměnilo - kdo umí ten má, kdo neumí tak pouze čumí. A toto platilo v každém režimu.

+1/0
10.6.2016 22:00

M24i25c19h36a62l 57Š83r16o57u43b40e47k 8944496183910

tak v té době auta fungovala dost jinak. Byla to v podstatě kusová výroba a tak nebyl problém udělat někde podvozek, jinde motor a jinde karoserii...

0/0
10.6.2016 16:28

M88i54c89h92a71l 11F57r54ý92d16a 1562739613912

Nikdo mi nenamluví, že dlouholetý zkušený veteránista nechá ta poklady někde ve stodole a neodpojí jim baterky!!!

0/0
10.6.2016 9:36

P80e34t44r 68M39i42c86h24a53l 2190844951462

Sakra, to zamrzí.

0/0
10.6.2016 9:30

P49e44t72r 26N86o25v30á65k 1409693805666

Ach jo, to bych radši viděl hořet školku...

+3/−1
10.6.2016 7:24

D22a67n64i43e56l 10K19r53o65n62e15r 7124354196747

lesni?

0/0
10.6.2016 10:10

P15e73t10r 79N18o75v64á17k 1209303895696

i klasickou;-D

0/0
10.6.2016 11:02

M58i41c35h50a64l 63K12r27e74j32č80í 1966190741513

To je škody ;-(

To tam nebyl pobíž žádný hasičák?

0/0
10.6.2016 1:57

J80i86ř38í 69N89e76u49m24e91i39s88t71e90r 2562595533221

Asi jo. Ale nikdo, kdo by hasil.

+4/0
10.6.2016 8:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.