Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unikátní Škoda MBX shořela na narozeniny, designéři namalovali novou

Dvoudveřové „embéčko“ je ikona. Raritní verze Škoda 1000 MBX vznikla jen v několika tisících kusů. Letos je to půl století od jejího představení na autosalonu v Ženevě. V květnu přišli sběratelé škodovek o jednu z těchto perel při požáru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a59n 79J47i70r33k75a 7950110490

Designer nejsem, a mozna prave proto ty soucasne moc nechapu...

Z te puvodni 1000 mbx toho moc nezbylo. Jedine, co se mi libi, je zadek (hlavne svetla) v podobe navrhu Jana Hrodka. Ale z tech dalsich typickych znaku tam neni nic. Kde jsou ty krasne bocni mrizky...? Kde jsou ta typicka KULATA predni svetla??? Podle mne toto jsou ty hlavni znaky te puvodni 1000ky.

+2/0
11.6.2016 18:48

J41a67n 56D61l79o58u17h89ý 7924719260129

Designeri malujic skodu odkazujici na stary model kresli divoke patvary, co s puvodnim modelem nema nic spolecneho. Uspesny odkazujici model na svuj historicky protejsek umi hlavne v USA: namatkou Dodge Challenger, Ford Mustang. Tohle je akorat mazanina nesouci se na starem nazvu.

+2/0
11.6.2016 9:38

M65i30r22o47s51l28a41v 39S83i59n18d61e97l88a79r 2895557914292

To "ukaply" vodni cerpadlo vypada drsne.... A nechybi tam hodou drzak chladici vrtule? Podle tech sroubu jako by tam snad ani nebyl...

0/0
10.6.2016 22:26

M60i14r61o32s81l86a91v 49S67i76n67d51e65l51a85r 2935587354332

Aha, byl, ale zbyla z neho jen priruba...

0/0
10.6.2016 22:29

P81e56t63r 71H64a81n59a 1944620909

Malůvky jakv mém sešitě zápisků z porady :) . A bohužel stejný děs jako zbalastěný cupé s krátkými dveřmi.

0/0
10.6.2016 20:25

P77e27t43r 10P52a65l97e13č97e39k 3590585774722

Veterána je velká škoda. A klid, tu hrůzu co namalovali, stejně nikdy vyrábět nebudou.

+3/0
10.6.2016 17:49

M61i25r18e52k 19S22á93l 1315631328194

jestli je to tak vzácný, tak tu kastli stejně vyklepou, přelakují a ty vnitřnosti byly předpokládám stejný jak v 1000MB, takže motor, tapecíry atd se taky snadno seženou. těžko hoděj tak drahej unikát do lisu jak vyhořelýho favoše :-)

0/−2
10.6.2016 15:35

M71i95r41o95s50l32a90v 39S58i89n58d34e50l23a85r 2865897594952

Aha, takze z toho puvodniho vlastne nebude stejne temer nic....

To uz je lepsi zrestaurovat jiny kus, nebo postavit repliku.

0/0
10.6.2016 22:33

M72i32r78e90k 19S48á73l 1165851508954

jaký jiný kus když jsou celkem dva.. veterány se tak skládají běžně - z mnoha rozpadlých jedinců, kdy z jednoho je použitelný to, z druhýho ono.

pokud se tendle unikátní veterán lišil od konfekce karosérií, tak není důvod nezrestaurovat karoserii a nedodat ostatní díly z konfekce

0/0
14.6.2016 17:24

B55o63h21u89m79i68l 66P17a57l16e67č29e28k 6822131908663

může mi někdo vysvětlit, jak to chytne, není mi to jasný - zkrat nebo co?

0/0
10.6.2016 13:17

P39e32t34r 14M70i66c58h86a92l 2150324561762

Tak nějak.

0/0
10.6.2016 13:41

M26i15c87h62a43l 94F23r59ý42d27a 1302829123882

hořlavina a sirka (zapalovač)...zkušený (a dlouholetý) veteránista neskladuje tyto poklady s neodpojenou baterkou

0/0
10.6.2016 15:04

J14a12n 59D17l16o57u16h75ý 7634259900849

Me malem shorela felicie (ta nova) jenom kvuli tomu, ze jsem ujel cca 200km s rozbitym alternatorem ( daval 20 a vic voltu ). Po prijezdu do garaze a pul hodine stani cucham smrad a to byla rozhavena baterka takovym zpusobem, ze na ni nesla udrzet ruka ani sekundu. Po vysvobozeni baterky z auta byla tepla jeste 24 hodin po odpojeni! Cili zde by doslo k pozaru i s odpojeniu baterkou. Jediny indikator byl smrad v uzavrene mistnosti ;-)

0/0
11.6.2016 9:43

J95i61ř13í 86Š63v43e59c 6803892625406

Té staré je škoda, ale toho nové skici by opravdu nebyla škoda. Přesně to odpovídá značce škoda - hnusný

+4/−4
10.6.2016 12:12

P64e48t18r 76M17i96c15h14a31l 2680764531832

Ale ta stará měla taky značku Škoda. :-D

+1/0
10.6.2016 13:30

T42o96m25á97š 69V49l51a72s70á58k 4974619559556

To je hrozný pohled na ten ohořelý vrak na podvalu

+8/0
10.6.2016 11:59

V63i85k32y31r 98B51o71h94u68m97i79l 97S78t57r21a69n25s29k17y 9287538656279

Předně je to veliká škoda. Nicméně s autorem článku lze polemizovat v některých detailech. Předně !široký úsměv" nebyl jen výsadou prvních kusů embéček (možná však těchto prvních kusů MBX?), dále kapsy na z. blatnících byly též v tomto zobrazeném stavu v té době běžné. Obdélníkové byly rozhodně již na sériích r. 1968 (chromovaný znak na přídi, malý úsměv, vlna na střeše, obdélníkové vstupy pro vzduch k motoru. Otázkou je, co se montovalo na první SERIOVÉ MBX. Navíc, pokud byly vozy na export, nebo Tuzex, byly /ovšem všelijak/ dovybavovány například vnějším zrcátkem na straně spolujezdce, které ovšem bylo z Rakouska a tedy od počátku tvarově a kvalitou jiné, než to u řidiče. Podobně bylo možné přímo "na prodejně Tuzex" koupit nasazovací panoramatické vnitřní zrcátko s perličkově černým kovovým rámečkem atd.

0/0
10.6.2016 10:29

R60a20d49e21k 67F93o89l20p25r61e50c50h27t

Nejsem sice přímo autorem článku, ale dovolím si odpovědět.

V době, kdy se začalo MBX sériově vyrábět, se už ani normální embéčka "dávno" nevyráběla s širokým úsměvem, ale s úzkým (úsměv jim pak zmizel docela až v roce 68, ostatně jako každému, a byl nahrazen plastovou lištou).

Také kapsy u embéček vyrobených v roce 67 nebyly běžné, varianta De luxe je neměla už od začátku, a levnější standard dostal obdélníkové mřížky v březnu 1967.

- Z toho vyplývá - sériová embéixa začínala v roce 1967 s úzkým úsměvem a obdélníkovými mřížkami a těch pár předsériových kusů vyrobených v roce 1966 bylo tedy v tomto směru odlišných. Dokonce, jestli se tedy nemýlím, i ta předsériová embéixa by už měla mít "správně" úzký úsměv a navíc i (protože MBX se dělala pouze s výbavou De Luxe) obdélníkovou mřížku.

+2/0
10.6.2016 11:55

V97i47k77y12r 22B47o38h27u28m71i69l 92S61t11r43a77n53s36k11y 9967678706209

OK, díky za upřesnění;-D

0/0
10.6.2016 13:07

J58o40s14e11f 78N86o63v46a38k 5168922706768

Může mi někdo objasnit posedlost nízkoprofilovými koly?

Na každý skice jsou až absurdně obrovský kola na pneumatikách, kde snad ani nemůže bejt žádnej vzduch - líbí se to ještě někomu jinýmu, než designérům?

+6/0
10.6.2016 10:14

D51a15n16i16e37l 10K42r47o79n27e16r 7914564416717

Cerstvym postpubertakum...

+6/0
10.6.2016 10:22

V34i48k53y58r 37B36o28h70u18m46i59l 40S63t35r41a85n67s39k65y 9367488306949

Jak by řekl J. da Cimrman, :"Pracuji na bázi gumopryže na výrobku bránícím početí, avšak zatím z mé dílny vycházejí výrobky hodící se toliko ku létání /hr. Zeppelin/.;-D

+3/−1
10.6.2016 10:31

J69a67n 38N71o78v22á96k 4186327553919

Předpokládám, že to je proto, že nizkoprofilovka dává vyniknout designu kola jako takového a "nehyzdí" ho ta černá "obruč". :-)

+2/0
10.6.2016 14:48
Foto

J22i88ř62í 44D43v50o32ř43á97k 5685779690788

Dentisti . Mezi zuby hadici a hurá po naší hopsenštráse ( pardon , D1) . A po projížďce totální generálku chrupu .

0/0
10.6.2016 20:17

S22t47a41n48i62s89l14a33v 14K53r83e89j98c64a48r 6587206383364

Je škoda, že v dnešní době, si Škoda Auto, nezřídí třeba při své SPŠ provoz výroby kusových speciálů, jako byl Metalex pro Š130. Ve vyspělém světě takových malých karosáren funguje nemálo, a ČR by nakonec mohlo navázat na tradici zavedenou v První republice firmou Sodomek!!

0/0
10.6.2016 10:04

S83t70a22n52i32s32l95a24v 14K15r31e35j90c97a58r 6587416803584

Firma Sodomka, ve své době byla Karosárnou v pravém slova smyslu. Nikoli jako dnes tuningovým centrem. Dokázala přežít a být úspěšnou firmou, vedle Škody, Waltra,Aera i Jawy. Proč to dnes nejde?

+1/0
10.6.2016 10:10

V54i41k50y68r 17B45o78h53u43m84i82l 84S87t40r50a84n17s98k94y 9187258666749

Obdobně fa. Uhlík

+1/0
10.6.2016 10:32

A10n28d81r27e91j 91M49a15s17a76r60y82k 9940423126140

z casti to bude urcite birokracia na uradoch... asi by bol problem auto prihlasit, a z casti to bude aj tym ze by to bolo az priliz drahe pretoze dnes kazdy podnikatel, teda cest vynimkam, chce zbohatnut na predaji jednej coly. Mozno kedysi podnikatelia nemali az tak velke oci a uskromnili sa aj s mensim zarobkom. Aj ked je mozne ze vyslednu cenu by podmienovala prave ta birokracia. Keby to bol vyhodny biznis urcite by to niekto robil ale bohuzial v nasich koncinach mozno pre to nieje uz ani nikto tak zapaleny aby sa do niecoho takeho pustil. Ale nic z toho nemusi byt pravda je to len moja domienka :)

0/0
10.6.2016 14:18

J16a53n 77S61e39m30i30k 4434947502239

protoze v dobe 1. republiky bylo auto opravdovy luxus a symbol statusu, ne jen dopravni prostredek

- tedy lide co meli auta byli velmi bohati a by;i ochotni zaplatit za individualni karoserii, jako status symbol.

Dnes je auto (i luxusni znacka) uz "normalni"

takze to co bylo auto za 1. republiky je dnes dejme tomu jachta

0/−1
10.6.2016 15:25

S51t58a45n72i43s87l65a50v 50K35r28e86j61c93a79r 6757176373574

Nu nesouhlasím s vámi!! Nejde o bohatství tehdy a dnes. Ford T byl i v té době podobně jako Aero 50 voem pro širokou střední populaci, asi jako je dnes Dacie. Ano v každé době je společnost rozdělena do kast. Stejně jako v první republice asi bankovní ředitel nejezdil v Aeru Cililink ale v Mercedesu, tak dnes těžko lobbista nebo fotbalista nejezdí minimálně v Bentleyi . Pro ostatní musí stačit Fabia nebo ojetiny z AAA. Občané v ČR nejsou chudáci, stačí si přečíst rubriky v i.Dnes.cz! Jistě jsou socky v centrech pro bezdomovce a nezaměstnané, ale jsou i lidé jež si mohou dovolit využít nejen služeb architekta k realizaci bydlení svého snu, ale zároveň jezdit v Tesle nebo Ferrari!! Takže se toho proti první republice tolik nezměnilo - kdo umí ten má, kdo neumí tak pouze čumí. A toto platilo v každém režimu.

+1/0
10.6.2016 22:00

M54i51c15h93a87l 63Š46r14o45u79b96e48k 8324506773970

tak v té době auta fungovala dost jinak. Byla to v podstatě kusová výroba a tak nebyl problém udělat někde podvozek, jinde motor a jinde karoserii...

0/0
10.6.2016 16:28

M55i70c13h26a93l 39F91r60ý78d87a 1662269673582

Nikdo mi nenamluví, že dlouholetý zkušený veteránista nechá ta poklady někde ve stodole a neodpojí jim baterky!!!

0/0
10.6.2016 9:36

P54e22t16r 46M95i70c45h64a57l 2180954831292

Sakra, to zamrzí.

0/0
10.6.2016 9:30

P69e52t86r 94N45o82v94á34k 1149133205626

Ach jo, to bych radši viděl hořet školku...

+3/−1
10.6.2016 7:24

D24a58n53i25e98l 96K30r46o86n35e84r 7424844546177

lesni?

0/0
10.6.2016 10:10

P61e90t22r 93N29o20v20á31k 1189913915306

i klasickou;-D

0/0
10.6.2016 11:02

M42i71c34h49a18l 94K83r80e21j91č48í 1586210751463

To je škody ;-(

To tam nebyl pobíž žádný hasičák?

0/0
10.6.2016 1:57

J42i44ř67í 53N20e89u75m43e42i90s18t89e52r 2142365443331

Asi jo. Ale nikdo, kdo by hasil.

+4/0
10.6.2016 8:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.