Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: V Norsku mají kruhové objezdy i v tunelech

Kruhový objezd v tunelu? V Norsku nic neobvyklého. Kvůli bezpečnosti provozu jich mají několik. Třeba v kraji Hordaland jsou hned dva. Do necelých osm kilometrů dlouhého tunelu Vallavik, který otevřeli už v roce 1985, kruhový objezd přibyl v roce 2013.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a74n 87H32a65v52r39d25a 2848986351618

Proč jen se nezeptali nějakého joudy-reptala tady z Čech, jak to měli řešit...

Kdejaký místní chytrolín stále nechápe, v čem tkví výhoda kruhových objezdů a jaké to má všechny funkce :-P

0/0
31.5.2016 15:55
Foto

M69a61r68t30i93n 14P10i39š25t89o56r69a 8168228916759

A co na to Waze? Nic.

0/0
31.5.2016 14:45

M64a91r31t91i81n 68H97o46k28r 1168636307491

Dobré scifi tady ;-D

0/0
31.5.2016 6:24
Foto

J72a98n 16Č37e48r77m53á29k 4569368595167

spíš děsné strašidelné království týrání (Barnevernet;-( jinak nazvat nelze) dětí...!!

+1/−4
30.5.2016 19:10

J92a21n 46K52a95d50l95e54c 7917955776459

Kruhový objezd je typ křížení silnic, který je nejbezpečnější, nejplynulejší a hlavně nejlevnější. Proto se u nás ta těžko prosazuje. :-)

0/−1
30.5.2016 17:34

Z15d22e96n62ě62k 91J55o35n55á20š 9681629966630

Máte ten pocit? Vždyť je to samý kruháč už dneska

0/0
30.5.2016 20:01

J23a10n 55K33a68d51l35e47c 7887725296119

Jak kde. Třeba v Praze by nám kulaťáky s plynulostí dopravy pomohly. Jenže tady probíhá hysterie ohledně nedotknutelnosti MHD. Proto se všude cpou světelné křižovatky, říká se jim chytré a jsou chytré proto, že si je autobusy a tramvaje přepínají podle potřeby, ačkoliv to vždy nepotřebují. A ostatní čekají na červený. A samozřejmě vybudování takové chytré křižovatky stojí dosti velký peníz, včetně pozdější údržby, oprav. Nu a takové "akce" mají naši radní a kmotři tuze rádi. :-)

+2/0
30.5.2016 20:46

J23i92ř66í 66K85o79c53u79r80e37k 6185904315918

No ovšemže velmi pomůže plynulosti dopravy, když těch 300 lidí z tramvaje přesedne do aut.

0/0
31.5.2016 15:28

J23a58n 59B69o51h93a26t58ý 7607330348902

Jo, ty šipky před kruhákem doleva a doprava jsou ideální na to, aby to nějaký cizinec projel zleva, protože kdo by čekal kruhák v tunelu. Jestli to s tou bezpečností trochu nepřehnali.

0/0
30.5.2016 17:27

I81v84a77n47a 36N26o19v82á 2202272269648

Co dělají zloději dětí je mi úplně šumák. Mohou mít kruháč třeba na konci zad.

+1/−9
30.5.2016 17:16

D88a76v48i47d 13H52e57l60l16e20r 6896113220976

Zrovna jsem si řikal, kdo nám první vytáhne Barnevernet.

+2/0
30.5.2016 19:30
Foto

L89u43k32á75š 66N50o57v13o69t35n62ý 6266487418518

Tak je to určitě levnější a efektivnější řešení než na ty dva tunely v podzemí na sebe složitě napojovat.

+3/0
30.5.2016 13:22

R83a87d69e11k 98P63a41s14t25o45r 3626425896673

To se jim to razí do čistý žuly bez potřeby jakýhokoliv ostění.

+9/−1
30.5.2016 12:56

A16n28t37o89n32í56n 82D30o93u77b84e22k 3140879779

sileny

u nas se vsichni uplne zblaznili a na hlavnich lidi kvuli tomu cekaji kvuli par autum z vedlejsi. kruh ma vyznam pri krizeni dvou stejne zatizenych silnic ale ne pri hlavni a vedlejsi kde vedlejsi projede 10% aut proti 90% na hlavni

+3/−7
30.5.2016 12:55

P46e14t88r 26V56l90a73d36i68m31í39r 83Č25e94r84m43á93k 8743827745574

Právě na řešení situace, kterou popisujete je kruhový objezd nejvhodnější, protože řeší beznadějnou situaci vjezdu z vedlejší na přeplněnou hlavní a při tak malém provozu, který jste uvedl, to tu hlavní téměř nezpomalí. Samozřejmě jiná situace je na dálkových tazích a jiná v městě.

+5/0
30.5.2016 18:08

J77a13n 43K52a72d46l82e80c 7847515726669

Doubku, Doubku...Právě na místech, kde je poměr hustoty "hlavní" - "vedlejší" 50na50 se dá pochopit vybudování světelné křižovatky. Při poměru 10na90 je lepší kruhový objezd. Vy asi nikdy z takové desetiprocentní vedlejší silnice nevyjíždíte...

+4/0
30.5.2016 18:09

I76v56a24n 33V58r74b72a 9300830435242

v Norsku ale dochadza k opacnemu problemu, vodici su taki ohladuplni, ze na tom kruhaci v case spicky, ked je premavka hlavnym smerom 90 a z vedlajsieho 10 pustaju tych z vedlajsieho systemom zipsovania... tym padom je hlavny tah beznadejne upchaty

0/0
30.5.2016 18:58

T49o80m34á52š 90V43e41s48e67l15ý 5965618620269

kruhový objezd je nejvýhodnější tam, kde je na všech sjezdech srovnatelný počet vyjíždějících a najíždějících, vcelku nezávisle na tom, kolik na kterém.

0/0
31.5.2016 14:48

M58a79r44t59i13n 19K56u66č62e41r60a 8709929229492

Není to opožděný Apríl?

0/0
30.5.2016 12:20

P40e83t23r 45D63v75o47ř75á84k 5304645359716

V tunelu jse mě jeví tohle řešení jako efektivní, horší to je u mnoha kruháčů na povrchu, kde by mnohdy bylo výhodnější řešení jiné.

+4/−2
30.5.2016 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.