Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: V Norsku mají kruhové objezdy i v tunelech

Kruhový objezd v tunelu? V Norsku nic neobvyklého. Kvůli bezpečnosti provozu jich mají několik. Třeba v kraji Hordaland jsou hned dva. Do necelých osm kilometrů dlouhého tunelu Vallavik, který otevřeli už v roce 1985, kruhový objezd přibyl v roce 2013.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a82n 69H42a55v15r35d90a 2818156671848

Proč jen se nezeptali nějakého joudy-reptala tady z Čech, jak to měli řešit...

Kdejaký místní chytrolín stále nechápe, v čem tkví výhoda kruhových objezdů a jaké to má všechny funkce :-P

0/0
31.5.2016 15:55

M11a76r70t25i65n 74P19i75š81t10o20r87a 8478258696219

A co na to Waze? Nic.

0/0
31.5.2016 14:45

M25a86r87t14i91n 50H93o18k45r 1898376247261

Dobré scifi tady ;-D

0/0
31.5.2016 6:24


Foto

J57a98n 15Č82e56r37m77á71k 4369128615677

spíš děsné strašidelné království týrání (Barnevernet;-( jinak nazvat nelze) dětí...!!

+1/−4
30.5.2016 19:10

J65a60n 95K71a81d93l40e45c 7237745936269

Kruhový objezd je typ křížení silnic, který je nejbezpečnější, nejplynulejší a hlavně nejlevnější. Proto se u nás ta těžko prosazuje. :-)

0/−1
30.5.2016 17:34

Z62d91e59n81ě62k 78J75o46n94á58š 9331119146140

Máte ten pocit? Vždyť je to samý kruháč už dneska

0/0
30.5.2016 20:01

J89a87n 91K49a88d84l36e46c 7367895976459

Jak kde. Třeba v Praze by nám kulaťáky s plynulostí dopravy pomohly. Jenže tady probíhá hysterie ohledně nedotknutelnosti MHD. Proto se všude cpou světelné křižovatky, říká se jim chytré a jsou chytré proto, že si je autobusy a tramvaje přepínají podle potřeby, ačkoliv to vždy nepotřebují. A ostatní čekají na červený. A samozřejmě vybudování takové chytré křižovatky stojí dosti velký peníz, včetně pozdější údržby, oprav. Nu a takové "akce" mají naši radní a kmotři tuze rádi. :-)

+2/0
30.5.2016 20:46

J63i94ř96í 78K12o81c14u87r29e64k 6765944195568

No ovšemže velmi pomůže plynulosti dopravy, když těch 300 lidí z tramvaje přesedne do aut.

0/0
31.5.2016 15:28

J35a25n 72B16o36h94a66t76ý 7137520538732

Jo, ty šipky před kruhákem doleva a doprava jsou ideální na to, aby to nějaký cizinec projel zleva, protože kdo by čekal kruhák v tunelu. Jestli to s tou bezpečností trochu nepřehnali.

0/0
30.5.2016 17:27

I85v19a89n26a 65N69o83v26á 2252792489258

Co dělají zloději dětí je mi úplně šumák. Mohou mít kruháč třeba na konci zad.

+1/−9
30.5.2016 17:16

D56a50v95i26d 84H35e20l95l40e42r 6586213730296

Zrovna jsem si řikal, kdo nám první vytáhne Barnevernet.

+2/0
30.5.2016 19:30
Foto

L63u12k77á85š 91N54o35v38o95t94n97ý 6136977178218

Tak je to určitě levnější a efektivnější řešení než na ty dva tunely v podzemí na sebe složitě napojovat.

+3/0
30.5.2016 13:22

R91a40d55e75k 56P59a84s97t50o91r 3766415566433

To se jim to razí do čistý žuly bez potřeby jakýhokoliv ostění.

+9/−1
30.5.2016 12:56

A53n60t77o51n45í15n 80D48o38u87b93e89k 3270539119

sileny

u nas se vsichni uplne zblaznili a na hlavnich lidi kvuli tomu cekaji kvuli par autum z vedlejsi. kruh ma vyznam pri krizeni dvou stejne zatizenych silnic ale ne pri hlavni a vedlejsi kde vedlejsi projede 10% aut proti 90% na hlavni

+3/−7
30.5.2016 12:55

P27e80t37r 13V84l47a11d13i44m27í69r 77Č13e36r93m24á22k 8773937525434

Právě na řešení situace, kterou popisujete je kruhový objezd nejvhodnější, protože řeší beznadějnou situaci vjezdu z vedlejší na přeplněnou hlavní a při tak malém provozu, který jste uvedl, to tu hlavní téměř nezpomalí. Samozřejmě jiná situace je na dálkových tazích a jiná v městě.

+5/0
30.5.2016 18:08

J29a60n 61K11a39d53l12e66c 7817655416409

Doubku, Doubku...Právě na místech, kde je poměr hustoty "hlavní" - "vedlejší" 50na50 se dá pochopit vybudování světelné křižovatky. Při poměru 10na90 je lepší kruhový objezd. Vy asi nikdy z takové desetiprocentní vedlejší silnice nevyjíždíte...

+4/0
30.5.2016 18:09

I96v32a20n 49V38r71b94a 9510570425342

v Norsku ale dochadza k opacnemu problemu, vodici su taki ohladuplni, ze na tom kruhaci v case spicky, ked je premavka hlavnym smerom 90 a z vedlajsieho 10 pustaju tych z vedlajsieho systemom zipsovania... tym padom je hlavny tah beznadejne upchaty

0/0
30.5.2016 18:58

T75o37m77á21š 43V73e80s21e33l11ý 5665978300749

kruhový objezd je nejvýhodnější tam, kde je na všech sjezdech srovnatelný počet vyjíždějících a najíždějících, vcelku nezávisle na tom, kolik na kterém.

0/0
31.5.2016 14:48

M11a55r93t97i45n 62K60u37č46e16r13a 8839739839152

Není to opožděný Apríl?

0/0
30.5.2016 12:20

P98e10t85r 85D35v84o73ř60á42k 5674925109536

V tunelu jse mě jeví tohle řešení jako efektivní, horší to je u mnoha kruháčů na povrchu, kde by mnohdy bylo výhodnější řešení jiné.

+4/−2
30.5.2016 12:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.