Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: V Norsku mají kruhové objezdy i v tunelech

Kruhový objezd v tunelu? V Norsku nic neobvyklého. Kvůli bezpečnosti provozu jich mají několik. Třeba v kraji Hordaland jsou hned dva. Do necelých osm kilometrů dlouhého tunelu Vallavik, který otevřeli už v roce 1985, kruhový objezd přibyl v roce 2013.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a90n 49H54a64v25r67d52a 2468986381458

Proč jen se nezeptali nějakého joudy-reptala tady z Čech, jak to měli řešit...

Kdejaký místní chytrolín stále nechápe, v čem tkví výhoda kruhových objezdů a jaké to má všechny funkce :-P

0/0
31.5.2016 15:55
Foto

M71a63r36t68i34n 94P27i80š71t61o77r96a 8598478196329

A co na to Waze? Nic.

0/0
31.5.2016 14:45

M98a94r89t47i82n 26H59o46k45r 1738366267521

Dobré scifi tady ;-D

0/0
31.5.2016 6:24
Foto

J71a29n 79Č17e31r54m58á69k 4689138105877

spíš děsné strašidelné království týrání (Barnevernet;-( jinak nazvat nelze) dětí...!!

+1/−4
30.5.2016 19:10

J77a46n 89K29a86d76l67e65c 7307435236989

Kruhový objezd je typ křížení silnic, který je nejbezpečnější, nejplynulejší a hlavně nejlevnější. Proto se u nás ta těžko prosazuje. :-)

0/−1
30.5.2016 17:34

Z19d18e86n58ě52k 54J54o19n15á76š 9781409866770

Máte ten pocit? Vždyť je to samý kruháč už dneska

0/0
30.5.2016 20:01

J35a30n 44K81a37d81l10e55c 7547485496839

Jak kde. Třeba v Praze by nám kulaťáky s plynulostí dopravy pomohly. Jenže tady probíhá hysterie ohledně nedotknutelnosti MHD. Proto se všude cpou světelné křižovatky, říká se jim chytré a jsou chytré proto, že si je autobusy a tramvaje přepínají podle potřeby, ačkoliv to vždy nepotřebují. A ostatní čekají na červený. A samozřejmě vybudování takové chytré křižovatky stojí dosti velký peníz, včetně pozdější údržby, oprav. Nu a takové "akce" mají naši radní a kmotři tuze rádi. :-)

+2/0
30.5.2016 20:46

J15i98ř46í 92K31o20c13u45r87e93k 6915114285928

No ovšemže velmi pomůže plynulosti dopravy, když těch 300 lidí z tramvaje přesedne do aut.

0/0
31.5.2016 15:28

J45a73n 76B70o89h86a88t55ý 7457580188342

Jo, ty šipky před kruhákem doleva a doprava jsou ideální na to, aby to nějaký cizinec projel zleva, protože kdo by čekal kruhák v tunelu. Jestli to s tou bezpečností trochu nepřehnali.

0/0
30.5.2016 17:27

I88v97a80n35a 86N13o97v15á 2142352109778

Co dělají zloději dětí je mi úplně šumák. Mohou mít kruháč třeba na konci zad.

+1/−9
30.5.2016 17:16

D41a46v65i66d 47H88e42l49l89e36r 6626163190806

Zrovna jsem si řikal, kdo nám první vytáhne Barnevernet.

+2/0
30.5.2016 19:30
Foto

L70u78k92á28š 19N90o56v72o12t77n55ý 6896227658248

Tak je to určitě levnější a efektivnější řešení než na ty dva tunely v podzemí na sebe složitě napojovat.

+3/0
30.5.2016 13:22

R24a94d39e68k 51P70a22s54t51o89r 3786215286903

To se jim to razí do čistý žuly bez potřeby jakýhokoliv ostění.

+9/−1
30.5.2016 12:56

A49n17t53o71n79í92n 27D43o35u41b80e68k 3500899919

sileny

u nas se vsichni uplne zblaznili a na hlavnich lidi kvuli tomu cekaji kvuli par autum z vedlejsi. kruh ma vyznam pri krizeni dvou stejne zatizenych silnic ale ne pri hlavni a vedlejsi kde vedlejsi projede 10% aut proti 90% na hlavni

+3/−7
30.5.2016 12:55

P63e68t43r 52V36l33a21d48i20m79í21r 29Č18e80r72m66á10k 8773617835854

Právě na řešení situace, kterou popisujete je kruhový objezd nejvhodnější, protože řeší beznadějnou situaci vjezdu z vedlejší na přeplněnou hlavní a při tak malém provozu, který jste uvedl, to tu hlavní téměř nezpomalí. Samozřejmě jiná situace je na dálkových tazích a jiná v městě.

+5/0
30.5.2016 18:08

J16a81n 68K92a43d30l77e94c 7427195886529

Doubku, Doubku...Právě na místech, kde je poměr hustoty "hlavní" - "vedlejší" 50na50 se dá pochopit vybudování světelné křižovatky. Při poměru 10na90 je lepší kruhový objezd. Vy asi nikdy z takové desetiprocentní vedlejší silnice nevyjíždíte...

+4/0
30.5.2016 18:09

I14v61a96n 24V51r84b48a 9220820415332

v Norsku ale dochadza k opacnemu problemu, vodici su taki ohladuplni, ze na tom kruhaci v case spicky, ked je premavka hlavnym smerom 90 a z vedlajsieho 10 pustaju tych z vedlajsieho systemom zipsovania... tym padom je hlavny tah beznadejne upchaty

0/0
30.5.2016 18:58

T68o23m15á24š 27V60e18s11e49l21ý 5405798810369

kruhový objezd je nejvýhodnější tam, kde je na všech sjezdech srovnatelný počet vyjíždějících a najíždějících, vcelku nezávisle na tom, kolik na kterém.

0/0
31.5.2016 14:48

M69a67r40t77i27n 41K83u77č19e28r37a 8689149139622

Není to opožděný Apríl?

0/0
30.5.2016 12:20

P19e98t47r 93D97v36o69ř74á17k 5724805259586

V tunelu jse mě jeví tohle řešení jako efektivní, horší to je u mnoha kruháčů na povrchu, kde by mnohdy bylo výhodnější řešení jiné.

+4/−2
30.5.2016 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.