Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I dnes se musí nová auta zajíždět. Už to není věda

Jak zajíždět auto? Složité to není, naši tátové to měli mnohem těžší. Stačí se držet pár rad a ty dodržovat stále, ne jen při „zaučování“ nového auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D69a20n 27R52u49b32í70n 4743153429

Týká se hlavně škodovek ;-D

0/0
14.7.2016 11:45

M61a63r51c83e61l 29S46t98a51r11ý 9218894923419

já teda nevím, ale komu nestačí na normální ježdění vytáčet motor maximálně do 3/4 povolených otáček motoru? dyť to je 3.700 ot/min u dieselu a 4.800 ot/min u benzínu.....:-)

0/0
5.6.2016 22:23

T51o19m93á79š 69B81í94l47ý 2625790407

Nic, co popisujete u nového naftového motoru jsem u BMW 530d skutečně nikdy nezažil a to už jsem na něm "nakroutil" 150.000km:-/;-)

0/0
4.6.2016 22:19
Foto

J93i65ř60í 48H65a30v62e97l98k56a 3639303300574

Bude to tím že jezdíte jako prase a tam se fakt už nic jiného nedá.

0/0
5.6.2016 0:15

M92i69c34h67a18l 37H85a57c97k 9164496805

Zajiždění aut je jeden z největších hoaxu v automobilismu posledních let. Dříve to bylo nutné, v současnosti nikoliv. Spravuji vozový park velké společnosti, nikdo ze zaměstnanců podle CarControlu (gps v autě) auto rozhodně nešetří a výsledek? Auta po šesti letech prodáváme s nájezdem kolikrát vyšším než 500000km. Bez nájezdu. Důležitý je pravidelný servis, to je vše.

Znám ze svého okolí důchodce, co 2 roky zajížděl svojí Octavii (pravda, je to neauto), kašlal na pravidelný servis a po pěti letech šlo do šrotu.

+3/−5
4.6.2016 8:08

R69a62d25o48m30í22r 42K88r80u58p64i13č14k47a 9404592980745

Je to tak, bohuzel je opravdu mnoho lidi, co teto urban legend stale veri a domnivaji se, ze behem prvnich tisice kilometru se pisty obrusuji, aby se cele vesly do valcu a podobne pohadky. Presnost vyroby uz je davno tak daleko, ze je nejake zajizdeni naprosty nesmysl. A naopak jezdit s autem jako prase samozrejme vede k vetsimu opotrebeni bez ohledu na jeho najezd.

0/0
5.6.2016 9:57

V89a69c37l58a16v 82M95e90d98e59k 5201462725905

Radami žabožroutů z Totalu bych se radši neřídil, ještě by se mi z auta stal Renault

+1/−6
3.6.2016 22:13

J23a97n 22D34l22o51u57h56ý 7794499870399

Ford motor duratec jako novy se prodaval s jinym olejem na zajeti, ktery se mel vymenit po 10 tisicich. Pak uz tam prisel ten spravny. Opel motor ecotec jako novy pri 1. Vymene prosel proplachem. Oba tva postupy ve vse dobe zajistili snizeni hlucnosti a snizeni spotreby cca o 1.5 litru.

+1/0
2.6.2016 8:24

P54e84t47r 95V94a95z75a48č 4517463760316

Vážený pane Dvořáku, autore uvedeného článku, to že automobilech píšete od roku 2002 je sice chvályhodné, nicméně je evidentní že o autech stále nic nevíte a takovou snůšku "pí_čovin" jako ve vašem článku ""I dnes se musí nová auta zajíždět.Už to není věda"" jsem už dlouho nečetl. Pro vás asi není věda napsat nesmysl typu "Ideální je pohybovat se při jízdě v režimu otáček, kdy motor nabízí max. točivého momentu, toto vyčtete z grafů v manuálu k vozu" . Uvědomte si, že mnohá auta mají max Mk v 5000 ot i výše,to chcete řidiče nutit jezdit po městě s vytočenou dvojkou při 5000ot ? Takových nesmyslů je zde velmi mnoho-jako " Motor si musí filtr vycvičit"-můžete mí říci co jste s tím myslel ? DPF je součást výfukového systému, který je v nějakém stavu zanešení a můžete ji cvičit jak chcete, prostě novým kouskům a funkci DPF nenaučíte - bud ́ jej nevhodným jízdním režimem (stavem motoru, vstřikovací soustavy atd) zanesete nebo a naopak vhodným jízdním režimem (delší jízdní cyklus, vhodné otáčky, teplota,,) dojde k regeneraci - vyčištění. Nezlobte se na mne, o automobilech vůbec nic nevíte a tak raději pište třeba o pěstování řepy, bude to méně škody .....

+4/0
1.6.2016 20:57

M31a65r49t54i31n 71K61o31v51á80ř 2171220489806

Nemyslíte těma "5000 ot i výše" spíš výkon?

Současné foukané motory mají max. Mk od 2000 ot. (některé i pod). A moje stará 1,4 atmosféra ho měla okolo 3000...

+2/0
3.6.2016 15:47

K49a62r12e98l 56V39a46c80h69u53t 9423512789693

Ještě bych zmínil, že jsou i lidi, kteří bydlí blízko dálnice a dojíždějí do práce třeba každý den právě po dálnici - a bohužel sotva nastartují, po pár metrech na tu dálnici najedou, šlápnou tomu "za krk" a HNED to valí 130! ... tento způsob provozování auta rozhodně taky životnosti jeho motoru nepřidá. :-(

+2/0
1.6.2016 20:37

V58a42c45l37a60v 25M39e25d74e18k 5151432715665

pro většinu aut dnes není dálničních 130 žádný super výkon.

+1/0
3.6.2016 22:03
Foto

J18i88ř45í 91H73a32v44e53l95k69a 3389633810504

Pro studený motor je to průser tak jako tak.

+1/−1
5.6.2016 0:18

J26i86ř52í 31S24c31h84w69a21c62h 8798954128786

pokud se jedná o výkonnější benzínový turbo motor nad cca 140 koní tak má tak dlouhý převody, že 130 na 6-ku znamená otáčky dost pod 3000, takže to na velký "průser" nevidim..... totéž u atmo cca od dvou litrů výše.....ale i tak by prvních cca 5 minut (než se zahřeje) bylo pro motor jen dobře jet jen do 110 km/hod.

0/0
5.6.2016 23:04

R14a69d63o28m78í30r 51K54r78u33p46i44č97k91a 9344562900675

A proc by to melo vadit? 130 je u normalniho auta neco mezi 2000-3000 otackami? Co byste chtel lepsiho na studeny motor?

0/0
5.6.2016 9:58

P51e16t79r 30S21p44a15t18z83i66e71r58e48r 7514182235684

Pro ty co tu píší, že pro dost lidí je auto jen prostředek z bodu A do bodu B a nějaké technické záležitosti je nezajímají, bych rád řekl jedno. Každý řidič, který kdy dostal řidičské oprávnění by měl mít základní technické znalosti o autech. Takže by měl vědět jak se mění kolo, jak se kontroluje olej, kolik ho má v autě být, jak kontrolovat stav pneu a i chladící kapalinu. Pak i základní věci, jako co znamená jaká kontrolka na palubce. Když se rozsvítí co znamená a zda s autem můžu jet nebo mám jet do servisu. Spousta lidí má na palubce diskotéku a jezdí dokud auto neklekne..a pak se diví, že je drahá oprava a nadávají jaké to jsou křápy....ne křáp je maximálně ten řidič co svému autu nedává tu správnou péči a trochu se o něj nezajímá. Tito by měli řidičák nejlépe vrátit.

+10/0
1.6.2016 20:25

L36u58d74v83í85k 48G47a82j82d67o94š51í63k 2285653834552

Nějak jsem si v článku nevšiml, že by byla zmínka o zajížděcím režimu řídící jednotky, která řidiči v podstatě nedovolí při prvních tisících kilometrech motor zajet špatně.

+2/0
1.6.2016 15:53
Foto

J58i66ř79í 22H44a16v36e20l78k44a 3739573220114

Žádná řídící jednotka vám nezabrání abyste studenej motor točil na čtřku 1100 otáček do kopce na plný knedlík.

0/0
5.6.2016 0:19

L38u88d17v66í83k 42G28a98j97d66o61š84í85k 2395343974282

"...A to nikoliv z důvodu předčasné ztráty kvality mazacího oleje, ale zejména z důvodu kontaminace oleje právě částicemi vznikajícími při opotřebení motoru..."

K tomu snad jen tolik, že kontaminace oleje částicemi vznikajícími opotřebením motoru ROVNÁ SE ztráta jeho kvality.

0/0
1.6.2016 15:49

M34a75r65t82i22n 70Z15i17k91m90u38n36d 7805665704471

Míval jsem dvě služební Fabie 1.2 HTP a u obou se motor znatelně probral až po 60 tisících kilometrech :)

+2/0
1.6.2016 15:09

L61u68d40v83í83k 91G35a42j57d37o90š14í76k 2315933904792

Souhlasím. U svého auta jsem zaznamenal snížení spotřeby zhruba až kolem najetých 40 000 km

0/0
1.6.2016 15:50
Foto

J45a16r95o36s25l98a64v 19R47e59z66n62i25k 1859942557775

60000 tisic mam na nekolik zivotu :).

0/0
1.6.2016 20:00

K92a47r95e70l 47V67a15c27h31u52t 9393312329983

Polobotky se nezajíždějí - to se týká osobních vozů! ;-)

+1/0
1.6.2016 20:20

M65a94r77t52i74n 65H69o39d73í48k 2135485858387

Já pána plně chápu, do jedné práce to mám pár kroků, takže autem to nemá význam, do druhé 100 Km a tam sloužím jen noční párkrtát za měsíc. K tomu nějaké to zajetí pro větší nákup, pro piáno do Německa, nějaká ta dovolená (pro vzdálenější destinace si auto raději půjčím na místě), takže neujedu víc jak 3-4 tisíce za rok

0/0
4.6.2016 19:09

L16a42d38i36s93l39a71v 36K38a64l58o20u50s 7585316601680

Moderní auta už mají integrovánu automatickou Rregeneraci.;-D

0/0
1.6.2016 12:53
Foto

M47a10r91t61i44n 93P42i65š34t54o93r81a 8118918946919

Škoda, že pánové Vášové už na iDnes (a jinam) nepíší, hned by bylo všechno jasnější.

0/0
1.6.2016 11:53

J48i56ř90í 78S90c27h83w23a36c87h 8458234488716

Nepotřeba důkladného zajíždění a to, že má dnes auto opravdu téměř každý, přičemž základní technické znalosti o motoru u 9 z 10 řidičů jsou v podstatě nulové, vede k tomu, že tito nemají problém sednout do auta a už při prvním rozjezdu vytočit motor do omezovače.

Na palubní desce v každém autě by měl být velký nápis: "Nevytáčej motor nad 3000 (2000) otáček, dokud se neohřeje na pracovní teplotu!"

Toto pravidlo má samozřejmě platnost nejen v záběhu, ale po celou dobu životnosti motoru a jeho časté nedodržování vede k tomu, že se životnost motoru celkem výrazně zkracuje, popřípadě to může vést až k fatálním závadám.

+25/0
1.6.2016 10:30

J40a67n 47N20e48m88e74c 9878566207760

Bingo ... bohužel spoustu lidí sedne do auta, klima naplno (přeci se nebudu potit), plyn na podlaze (ať už jsme doma) ... a cestu nejlépe v režimu "buďto brzdím, nebo akceleruji co to dá".

+3/0
1.6.2016 11:25

J67a55k38u78b 74S92e69m25e54r25á14d 2377776661551

zajimave, jezdim kazdy den, ale tech ridicu co tu oba popisujete je rozhodne daleko min, nez tech "normalne" jezdicich

+2/0
1.6.2016 13:53

J14i10n23d86ř12i63c73h 17K69u79c54h22a56ř 4806523768

Hm, a proč si tohle nepohlídá ten omezovač? Sposta lidí má auto pro dopravu mezi A a B a věci kolem je nezajímají.

0/−1
1.6.2016 14:22

J26i32ř41í 79S77c94h48w48a41c34h 8458804258116

Když si někdo do kuchyně koupí drahý japonský nůž, musí dodržovat nějaká pravidla používání a postupy údržby, aby dobře sloužil a vydržel ostrý. Pokud si bude myslet, že ho má jen na krájení potraviny A a B a C a věci kolem ho nezajímají, tak si hodně brzo pomyslí, že ty prachy za tu tupou a rezavou kudlu byly vyhozený z okna....

A auto je přece násobně složitější zařízení než "nějaká kudla" ;-)

+3/0
1.6.2016 23:49

K87a71r26e77l 72M29a71r52t82i98n10e10c 6338788616154

Aby autó spoľahlivo slúžilo, mosítě o ňho pečováť nielen pri zajížďaniju, ALE STÁLO !!!

Ja mám jedno z najkvalýtnějších vozidiél, čo kedy vyrobené boly a to Hyundéé Akcent 1,3 z roka 2001.

K plnej spokojnosti mám takmer bez spotreby náhradných diélcov najazděné už takmer 35.000km !

Auto je nié ibá v zajazďaní, ale aj provoze šetríť !!! Preto jazdíme ibá keď sú priáznivé predpovedě a zotrválý tlák vzduchá a něhrozí náhlé zmeny počasija. V zímnom čáse využívam služiéb smluvných dopravcov a taxi. Pokiál jazdíme svojím vozom, pak vo dvoch, maximálno troch osobách a s takmer prázdným batožínovým priéstorom, lebo okrem opotrebenijá to ovplývňuje aj spotrebu. Preto na večšijé nákupy chodiévame so starkú ibá MHD, a tjé busy skutočno naplňáme nákupmi abyzme svojho "miláčika" nězaťážováli.

Po návratě, pred zagarážovaním auto pravidělno omýjem a fénom osúšám, prekontrolujem tlák v pneumátikách, provozné náplně. V garage podkladám prahy, aby něboly státím na jednom miéstě deformovaté gúmy a podkladám aj stíerače, aby sa gumenné lišty nemačkály o skló. Pochopitělno ešče predtým vyluxújem vnútorný aj batožínový priéstor a všetké plásty ošetrým za použitjá znáčkovej autogozmetýky. Aj motorovému priéstoru venújem pozornóst a pečlívosť, včetně dobítija akumulátorá a preto neviém ako dakto móže problémy so štártováním mať ?

Na čom sa všák něoplatí špórováť, sú provozné náplně, preto mením ólej a všetké filtre pravidělno 3x ročno a stejnáko povetčinú aj nespotrebované náplně ostriékovačov, lebo keď jazdím ibá za pekného povetrijá mávam minýmálnú spotrebu.

(POZN. vďaka temu ušporím na spotrebe uhlijá v domácnosti, lebo som zjistíl, že hentén vyjažďáný oléj, keď sa smiéšá s drevenými odrezkámi a pilýnámi má v kachľách skutočno spoľahlivú výhrevnosť a staršijé náplně z ostriékačov sú na upratanije okién lepčije ako tjé Irony, Clíny a podobné šúnty čo ponúkajú drogérijé).

Keď sa budětě tákto o vóz stárat, budě isto slúžiť aj Vam, aj keď dačo tak kvalýtné ako je Hyundéé trebárs nemátě.

+10/−17
1.6.2016 10:25
Foto

M67i61c79h18a43l 57N33a54j98m33a56n 7469703786320

Jako vtip hodně slabé.....:-/

+13/0
1.6.2016 10:30

K93a38r74e40l 16M79a31r44t70i60n24e44c 6688628106314

..., že vy taky mátě Hyundéé ???

+2/−1
1.6.2016 10:49
Foto

M28i75c87h51a46l 80N25a76j18m20a21n 7209213496630

Mám škodovku a i hyundaie. Šodovka najede za rok přes 50 ti. km a hyundai necelých 10 tis. km.

+1/0
1.6.2016 13:54

D19a35v74i54d 11R10y32c24h44e87t38s85k79ý 9676261270730

tl, dr

+5/0
1.6.2016 10:32

J76a88n 84Z84a56h44r63a40d37n52i21k 3394910797961

R^;-D

0/0
1.6.2016 10:46

J89i45ř46í 35V57e51l89e20k 9784223787255

SUPR příspěvek ! Ještě lepší by bylo ho uveřejnit ne 1.6. ale 1.4. Sranda musí bejt...

0/0
22.6.2016 1:32
Foto

M71i36c23h76a85l 94N75a31j81m62a83n 7509193576790

U posledních třech aut jsem nijak motor nezajížděl. Od začátku jsem jezdil normálně, jen se prvních 1000 km nechoval k motoru jako prase (a nechovám se k němu jako prase ani když má nejeto 100 000 km). Jen první výměnu oleje dělám po ujetí 3000 - 5000 km. Další výměny oleje dělám po 20 - 25 tis. km.

Zatím jsem neměl jediný problém ohledně motoru (a to jsem najel na každém autě přes 250 tis. km).

+1/0
1.6.2016 10:18

J33o21s46e39f 87V53a74l54a 9510243143863

pred tak asi 40 lety tehdy jeste v prestiznim motoristickem casopisu Svet motoru udelali pokus se dvema S 120. U jedne byl menen olej predpisove ( tenkrat zadna syntetika ale M6AD) 1x/ 10.000 km. u druheho auta byl olej dolevan a menen az nekde v 30.000 (presne cislo si nepamatuji, ale byl to nekolikanasobek doporuceneho intervalu vymeny). Obe auta byla nova, najela asi 100.000 km a po testu byla obe vedecky rozebrana v Ustavu pro vyzkum motorovych vozidel. Zadne signifikantni rozdily v opotrebeni motoru nebyly nalezeny.......je to sice statisticky nehodnotitelne, ale pri nejmensim vymluvne

+2/0
1.6.2016 9:47

D81a96n90i94e49l 19P18a15n87e47k 6422411272230

V te dobe se vyrabely motory trosku jinak nez dnes. Tezko hodnotit vyrobu pred 40lety a dnes.

0/0
1.6.2016 9:56

D63a31v69i49d 61R74y67c37h25e37t37s16k23ý 9556891650480

Trval ten test aspon 10 let? Jezdil s auty stejny ridic?

0/0
1.6.2016 10:37

J65o87s77e17f 18V41a35l14a 9700963353293

pisu najezd 100.000 km. Tehdejsi bezny najezd byl tak 10,000 km rocne, uz kvuli cenam pohonnych hmot si vic clovek nemohl dovolit. Tohle bylo asi redakcni auto/auta, cily statisticky podobny soubor ridicu a vyssi rocni najezd.....

0/0
1.6.2016 11:31
Foto

P51a88v77e44l 68T65r13n81ě71n68ý 4678428648406

pan Panek má pravdu, tehdá byla technologie výroby trochu jiná (méně přesnější) a motory nebyly tak složitý jako dnes. Ale co si pamatuji, tak škodovky (jak stovky, housky a emka) byly pomalu a jistě až na vyjímky po 70 tis. zralé na generálku motoru.

+1/−9
1.6.2016 10:38
Foto

P28a49v68e52l 23T79r15n25ě88n85ý 4578228178406

pane Aleši Lánský, místo toho mínusu bych uvítal argument a Váš názor - opravdu mne zajímá ;-)

0/−1
1.6.2016 10:48

J13o10s95e86f 88V29a17l95a 9110123523583

predpokladam, ze technologie opracovani je dneska podstatne lepsi, treni mensi, jak pisete, stodvacitka se 100.000 byla na odpis, cili logickou uvahou vyplyva, ze na zhuntovani motoru nemela cetnost vymen oleje a dodrzovani intervalu zadny vliv, Z toho lze predpokladat, ze castejsi vymeny oleje neprinaseji zadnou vyhodu

+4/0
1.6.2016 11:36

P63e45t96r 76P19e43t48r 6513382538413

A že jsou dodnes vidět na silnicích...a pochybuji, že si každý dělal na staré škodovce generálku motoru po 70k

0/0
1.6.2016 16:00

J11a38n 91B64a20r70t38á74č25e52k 6335765560799

Po 70tkm? Řada 742 (105/120) začínala žrát olej třeba při 120tkm, řešilo se to překroužkováním, příadně s vložkami. Aby byl motor na GO musela mít ke 200000 bez údržby.

0/0
1.6.2016 23:01

M81i84c52h33a86l 45N68o56v35á89k 7840189927834

Taky by jste měl napsat, že než se dostalo k pravidelnému intervalu výměny, tak ten motor od Škody žral olej tak moc, že do výměny intervalu byl nový olej doléván v plném obsahu alespoň 4x.

Tedy abych byl přesný, tak do toho intervalu 30tkm musel člověk dolévat téměř 15 litrů oleje.

Takže když měnil jen olejový filtr a neměnil olej pouze doléval, vyšlo to na stejno.;-D

Bylo to bráno jako docela solidní vtip s bývalými automobily, který jste nepochopil.

0/0
2.6.2016 7:48

M55a69r58t75i67n 13J28a76g55r 8808654672573

„U nových motorů nedochází k tak intenzivním změnám u křivky závislosti opotřebení na kilometrovém proběhu vozidla, jak tomu bylo v minulosti,“ komentuje. .... aha, tak proto můj motor 2.5TDI z roku 1995 má po 21 letech provozu, tedy 510 000km naměřené hodnoty tlaků jako na novém motoru.

0/0
1.6.2016 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.