Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I dnes se musí nová auta zajíždět. Už to není věda

Jak zajíždět auto? Složité to není, naši tátové to měli mnohem těžší. Stačí se držet pár rad a ty dodržovat stále, ne jen při „zaučování“ nového auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D93a35n 21R49u90b59í97n 4373133879

Týká se hlavně škodovek ;-D

0/0
14.7.2016 11:45

M64a16r31c37e11l 40S37t59a23r25ý 9218454393379

já teda nevím, ale komu nestačí na normální ježdění vytáčet motor maximálně do 3/4 povolených otáček motoru? dyť to je 3.700 ot/min u dieselu a 4.800 ot/min u benzínu.....:-)

0/0
5.6.2016 22:23

T80o94m73á47š 91B82í56l29ý 2725490817

Nic, co popisujete u nového naftového motoru jsem u BMW 530d skutečně nikdy nezažil a to už jsem na něm "nakroutil" 150.000km:-/;-)

0/0
4.6.2016 22:19
Foto

J93i72ř24í 97H83a66v28e10l48k77a 3879803390764

Bude to tím že jezdíte jako prase a tam se fakt už nic jiného nedá.

0/0
5.6.2016 0:15

M34i91c25h44a58l 44H22a94c38k 9554296705

Zajiždění aut je jeden z největších hoaxu v automobilismu posledních let. Dříve to bylo nutné, v současnosti nikoliv. Spravuji vozový park velké společnosti, nikdo ze zaměstnanců podle CarControlu (gps v autě) auto rozhodně nešetří a výsledek? Auta po šesti letech prodáváme s nájezdem kolikrát vyšším než 500000km. Bez nájezdu. Důležitý je pravidelný servis, to je vše.

Znám ze svého okolí důchodce, co 2 roky zajížděl svojí Octavii (pravda, je to neauto), kašlal na pravidelný servis a po pěti letech šlo do šrotu.

+3/−5
4.6.2016 8:08

R56a17d23o86m72í33r 73K18r37u90p55i64č50k11a 9224612710185

Je to tak, bohuzel je opravdu mnoho lidi, co teto urban legend stale veri a domnivaji se, ze behem prvnich tisice kilometru se pisty obrusuji, aby se cele vesly do valcu a podobne pohadky. Presnost vyroby uz je davno tak daleko, ze je nejake zajizdeni naprosty nesmysl. A naopak jezdit s autem jako prase samozrejme vede k vetsimu opotrebeni bez ohledu na jeho najezd.

0/0
5.6.2016 9:57

V80a56c95l58a21v 53M79e93d79e33k 5471452375125

Radami žabožroutů z Totalu bych se radši neřídil, ještě by se mi z auta stal Renault

+1/−6
3.6.2016 22:13

J12a55n 21D97l38o90u70h74ý 7924659530599

Ford motor duratec jako novy se prodaval s jinym olejem na zajeti, ktery se mel vymenit po 10 tisicich. Pak uz tam prisel ten spravny. Opel motor ecotec jako novy pri 1. Vymene prosel proplachem. Oba tva postupy ve vse dobe zajistili snizeni hlucnosti a snizeni spotreby cca o 1.5 litru.

+1/0
2.6.2016 8:24

P83e87t52r 13V78a70z93a25č 4927573610746

Vážený pane Dvořáku, autore uvedeného článku, to že automobilech píšete od roku 2002 je sice chvályhodné, nicméně je evidentní že o autech stále nic nevíte a takovou snůšku "pí_čovin" jako ve vašem článku ""I dnes se musí nová auta zajíždět.Už to není věda"" jsem už dlouho nečetl. Pro vás asi není věda napsat nesmysl typu "Ideální je pohybovat se při jízdě v režimu otáček, kdy motor nabízí max. točivého momentu, toto vyčtete z grafů v manuálu k vozu" . Uvědomte si, že mnohá auta mají max Mk v 5000 ot i výše,to chcete řidiče nutit jezdit po městě s vytočenou dvojkou při 5000ot ? Takových nesmyslů je zde velmi mnoho-jako " Motor si musí filtr vycvičit"-můžete mí říci co jste s tím myslel ? DPF je součást výfukového systému, který je v nějakém stavu zanešení a můžete ji cvičit jak chcete, prostě novým kouskům a funkci DPF nenaučíte - bud ́ jej nevhodným jízdním režimem (stavem motoru, vstřikovací soustavy atd) zanesete nebo a naopak vhodným jízdním režimem (delší jízdní cyklus, vhodné otáčky, teplota,,) dojde k regeneraci - vyčištění. Nezlobte se na mne, o automobilech vůbec nic nevíte a tak raději pište třeba o pěstování řepy, bude to méně škody .....

+4/0
1.6.2016 20:57

M60a27r37t61i78n 93K23o56v66á18ř 2291220979196

Nemyslíte těma "5000 ot i výše" spíš výkon?

Současné foukané motory mají max. Mk od 2000 ot. (některé i pod). A moje stará 1,4 atmosféra ho měla okolo 3000...

+2/0
3.6.2016 15:47

K15a59r20e51l 64V34a82c27h86u36t 9443952459933

Ještě bych zmínil, že jsou i lidi, kteří bydlí blízko dálnice a dojíždějí do práce třeba každý den právě po dálnici - a bohužel sotva nastartují, po pár metrech na tu dálnici najedou, šlápnou tomu "za krk" a HNED to valí 130! ... tento způsob provozování auta rozhodně taky životnosti jeho motoru nepřidá. :-(

+2/0
1.6.2016 20:37

V42a57c40l18a39v 28M49e76d26e19k 5571652145735

pro většinu aut dnes není dálničních 130 žádný super výkon.

+1/0
3.6.2016 22:03
Foto

J65i70ř40í 85H94a59v57e95l16k86a 3969503330954

Pro studený motor je to průser tak jako tak.

+1/−1
5.6.2016 0:18

J91i53ř44í 90S67c77h60w31a23c86h 8648664118756

pokud se jedná o výkonnější benzínový turbo motor nad cca 140 koní tak má tak dlouhý převody, že 130 na 6-ku znamená otáčky dost pod 3000, takže to na velký "průser" nevidim..... totéž u atmo cca od dvou litrů výše.....ale i tak by prvních cca 5 minut (než se zahřeje) bylo pro motor jen dobře jet jen do 110 km/hod.

0/0
5.6.2016 23:04

R41a69d73o47m25í35r 60K82r61u78p34i14č18k47a 9974812220335

A proc by to melo vadit? 130 je u normalniho auta neco mezi 2000-3000 otackami? Co byste chtel lepsiho na studeny motor?

0/0
5.6.2016 9:58

P40e51t36r 92S23p65a21t68z81i97e91r79e64r 7804722925384

Pro ty co tu píší, že pro dost lidí je auto jen prostředek z bodu A do bodu B a nějaké technické záležitosti je nezajímají, bych rád řekl jedno. Každý řidič, který kdy dostal řidičské oprávnění by měl mít základní technické znalosti o autech. Takže by měl vědět jak se mění kolo, jak se kontroluje olej, kolik ho má v autě být, jak kontrolovat stav pneu a i chladící kapalinu. Pak i základní věci, jako co znamená jaká kontrolka na palubce. Když se rozsvítí co znamená a zda s autem můžu jet nebo mám jet do servisu. Spousta lidí má na palubce diskotéku a jezdí dokud auto neklekne..a pak se diví, že je drahá oprava a nadávají jaké to jsou křápy....ne křáp je maximálně ten řidič co svému autu nedává tu správnou péči a trochu se o něj nezajímá. Tito by měli řidičák nejlépe vrátit.

+10/0
1.6.2016 20:25

L14u21d65v79í58k 57G75a28j82d18o15š98í35k 2265153494662

Nějak jsem si v článku nevšiml, že by byla zmínka o zajížděcím režimu řídící jednotky, která řidiči v podstatě nedovolí při prvních tisících kilometrech motor zajet špatně.

+2/0
1.6.2016 15:53
Foto

J83i87ř51í 11H27a47v54e11l68k49a 3239783800414

Žádná řídící jednotka vám nezabrání abyste studenej motor točil na čtřku 1100 otáček do kopce na plný knedlík.

0/0
5.6.2016 0:19

L34u52d65v34í88k 82G28a28j85d55o43š65í88k 2925853734912

"...A to nikoliv z důvodu předčasné ztráty kvality mazacího oleje, ale zejména z důvodu kontaminace oleje právě částicemi vznikajícími při opotřebení motoru..."

K tomu snad jen tolik, že kontaminace oleje částicemi vznikajícími opotřebením motoru ROVNÁ SE ztráta jeho kvality.

0/0
1.6.2016 15:49

M92a53r47t74i32n 35Z54i26k68m64u61n20d 7125745584431

Míval jsem dvě služební Fabie 1.2 HTP a u obou se motor znatelně probral až po 60 tisících kilometrech :)

+2/0
1.6.2016 15:09

L93u36d28v93í91k 61G82a41j93d15o33š81í41k 2905203444782

Souhlasím. U svého auta jsem zaznamenal snížení spotřeby zhruba až kolem najetých 40 000 km

0/0
1.6.2016 15:50
Foto

J55a37r15o87s48l79a14v 89R12e62z38n12i59k 1319922337635

60000 tisic mam na nekolik zivotu :).

0/0
1.6.2016 20:00

K23a43r51e78l 64V73a59c55h22u49t 9933592209453

Polobotky se nezajíždějí - to se týká osobních vozů! ;-)

+1/0
1.6.2016 20:20

M81a30r28t90i40n 78H86o66d31í39k 2545215578917

Já pána plně chápu, do jedné práce to mám pár kroků, takže autem to nemá význam, do druhé 100 Km a tam sloužím jen noční párkrtát za měsíc. K tomu nějaké to zajetí pro větší nákup, pro piáno do Německa, nějaká ta dovolená (pro vzdálenější destinace si auto raději půjčím na místě), takže neujedu víc jak 3-4 tisíce za rok

0/0
4.6.2016 19:09

L39a41d75i30s32l19a96v 86K80a65l22o84u36s 7325746301570

Moderní auta už mají integrovánu automatickou Rregeneraci.;-D

0/0
1.6.2016 12:53
Foto

M76a62r68t78i91n 23P48i72š14t71o82r63a 8638218436439

Škoda, že pánové Vášové už na iDnes (a jinam) nepíší, hned by bylo všechno jasnější.

0/0
1.6.2016 11:53

J14i44ř64í 56S63c27h43w25a59c20h 8308134588236

Nepotřeba důkladného zajíždění a to, že má dnes auto opravdu téměř každý, přičemž základní technické znalosti o motoru u 9 z 10 řidičů jsou v podstatě nulové, vede k tomu, že tito nemají problém sednout do auta a už při prvním rozjezdu vytočit motor do omezovače.

Na palubní desce v každém autě by měl být velký nápis: "Nevytáčej motor nad 3000 (2000) otáček, dokud se neohřeje na pracovní teplotu!"

Toto pravidlo má samozřejmě platnost nejen v záběhu, ale po celou dobu životnosti motoru a jeho časté nedodržování vede k tomu, že se životnost motoru celkem výrazně zkracuje, popřípadě to může vést až k fatálním závadám.

+25/0
1.6.2016 10:30

J74a81n 94N16e79m90e98c 9248766717960

Bingo ... bohužel spoustu lidí sedne do auta, klima naplno (přeci se nebudu potit), plyn na podlaze (ať už jsme doma) ... a cestu nejlépe v režimu "buďto brzdím, nebo akceleruji co to dá".

+3/0
1.6.2016 11:25

J38a19k69u34b 81S18e81m58e30r24á88d 2407256231221

zajimave, jezdim kazdy den, ale tech ridicu co tu oba popisujete je rozhodne daleko min, nez tech "normalne" jezdicich

+2/0
1.6.2016 13:53

J15i14n60d57ř96i88c62h 82K68u34c49h88a39ř 4486363348

Hm, a proč si tohle nepohlídá ten omezovač? Sposta lidí má auto pro dopravu mezi A a B a věci kolem je nezajímají.

0/−1
1.6.2016 14:22

J86i54ř46í 85S50c49h95w30a50c41h 8258604798276

Když si někdo do kuchyně koupí drahý japonský nůž, musí dodržovat nějaká pravidla používání a postupy údržby, aby dobře sloužil a vydržel ostrý. Pokud si bude myslet, že ho má jen na krájení potraviny A a B a C a věci kolem ho nezajímají, tak si hodně brzo pomyslí, že ty prachy za tu tupou a rezavou kudlu byly vyhozený z okna....

A auto je přece násobně složitější zařízení než "nějaká kudla" ;-)

+3/0
1.6.2016 23:49

K48a74r84e12l 70M67a45r80t21i80n71e98c 6178738776684

Aby autó spoľahlivo slúžilo, mosítě o ňho pečováť nielen pri zajížďaniju, ALE STÁLO !!!

Ja mám jedno z najkvalýtnějších vozidiél, čo kedy vyrobené boly a to Hyundéé Akcent 1,3 z roka 2001.

K plnej spokojnosti mám takmer bez spotreby náhradných diélcov najazděné už takmer 35.000km !

Auto je nié ibá v zajazďaní, ale aj provoze šetríť !!! Preto jazdíme ibá keď sú priáznivé predpovedě a zotrválý tlák vzduchá a něhrozí náhlé zmeny počasija. V zímnom čáse využívam služiéb smluvných dopravcov a taxi. Pokiál jazdíme svojím vozom, pak vo dvoch, maximálno troch osobách a s takmer prázdným batožínovým priéstorom, lebo okrem opotrebenijá to ovplývňuje aj spotrebu. Preto na večšijé nákupy chodiévame so starkú ibá MHD, a tjé busy skutočno naplňáme nákupmi abyzme svojho "miláčika" nězaťážováli.

Po návratě, pred zagarážovaním auto pravidělno omýjem a fénom osúšám, prekontrolujem tlák v pneumátikách, provozné náplně. V garage podkladám prahy, aby něboly státím na jednom miéstě deformovaté gúmy a podkladám aj stíerače, aby sa gumenné lišty nemačkály o skló. Pochopitělno ešče predtým vyluxújem vnútorný aj batožínový priéstor a všetké plásty ošetrým za použitjá znáčkovej autogozmetýky. Aj motorovému priéstoru venújem pozornóst a pečlívosť, včetně dobítija akumulátorá a preto neviém ako dakto móže problémy so štártováním mať ?

Na čom sa všák něoplatí špórováť, sú provozné náplně, preto mením ólej a všetké filtre pravidělno 3x ročno a stejnáko povetčinú aj nespotrebované náplně ostriékovačov, lebo keď jazdím ibá za pekného povetrijá mávam minýmálnú spotrebu.

(POZN. vďaka temu ušporím na spotrebe uhlijá v domácnosti, lebo som zjistíl, že hentén vyjažďáný oléj, keď sa smiéšá s drevenými odrezkámi a pilýnámi má v kachľách skutočno spoľahlivú výhrevnosť a staršijé náplně z ostriékačov sú na upratanije okién lepčije ako tjé Irony, Clíny a podobné šúnty čo ponúkajú drogérijé).

Keď sa budětě tákto o vóz stárat, budě isto slúžiť aj Vam, aj keď dačo tak kvalýtné ako je Hyundéé trebárs nemátě.

+10/−17
1.6.2016 10:25
Foto

M26i86c10h15a38l 68N34a31j11m83a16n 7309943776440

Jako vtip hodně slabé.....:-/

+13/0
1.6.2016 10:30

K83a24r56e96l 51M40a69r10t41i58n22e12c 6738118666164

..., že vy taky mátě Hyundéé ???

+2/−1
1.6.2016 10:49
Foto

M80i94c15h91a73l 44N10a28j20m15a19n 7539623256810

Mám škodovku a i hyundaie. Šodovka najede za rok přes 50 ti. km a hyundai necelých 10 tis. km.

+1/0
1.6.2016 13:54

D32a66v57i72d 40R50y92c66h81e29t45s69k45ý 9386361740190

tl, dr

+5/0
1.6.2016 10:32

J97a20n 15Z62a88h96r49a78d31n82i61k 3504210587931

R^;-D

0/0
1.6.2016 10:46

J32i15ř59í 85V91e77l10e57k 9174633647985

SUPR příspěvek ! Ještě lepší by bylo ho uveřejnit ne 1.6. ale 1.4. Sranda musí bejt...

0/0
22.6.2016 1:32
Foto

M17i62c79h82a50l 68N79a26j86m15a82n 7229613946830

U posledních třech aut jsem nijak motor nezajížděl. Od začátku jsem jezdil normálně, jen se prvních 1000 km nechoval k motoru jako prase (a nechovám se k němu jako prase ani když má nejeto 100 000 km). Jen první výměnu oleje dělám po ujetí 3000 - 5000 km. Další výměny oleje dělám po 20 - 25 tis. km.

Zatím jsem neměl jediný problém ohledně motoru (a to jsem najel na každém autě přes 250 tis. km).

+1/0
1.6.2016 10:18

J43o10s23e44f 98V66a93l57a 9860433133683

pred tak asi 40 lety tehdy jeste v prestiznim motoristickem casopisu Svet motoru udelali pokus se dvema S 120. U jedne byl menen olej predpisove ( tenkrat zadna syntetika ale M6AD) 1x/ 10.000 km. u druheho auta byl olej dolevan a menen az nekde v 30.000 (presne cislo si nepamatuji, ale byl to nekolikanasobek doporuceneho intervalu vymeny). Obe auta byla nova, najela asi 100.000 km a po testu byla obe vedecky rozebrana v Ustavu pro vyzkum motorovych vozidel. Zadne signifikantni rozdily v opotrebeni motoru nebyly nalezeny.......je to sice statisticky nehodnotitelne, ale pri nejmensim vymluvne

+2/0
1.6.2016 9:47

D59a22n28i36e62l 40P88a84n24e31k 6742981702380

V te dobe se vyrabely motory trosku jinak nez dnes. Tezko hodnotit vyrobu pred 40lety a dnes.

0/0
1.6.2016 9:56

D17a35v51i88d 71R80y18c65h48e62t32s30k63ý 9856711620230

Trval ten test aspon 10 let? Jezdil s auty stejny ridic?

0/0
1.6.2016 10:37

J92o81s45e22f 28V55a70l93a 9340413533533

pisu najezd 100.000 km. Tehdejsi bezny najezd byl tak 10,000 km rocne, uz kvuli cenam pohonnych hmot si vic clovek nemohl dovolit. Tohle bylo asi redakcni auto/auta, cily statisticky podobny soubor ridicu a vyssi rocni najezd.....

0/0
1.6.2016 11:31
Foto

P25a98v22e33l 67T32r28n78ě18n61ý 4798878418196

pan Panek má pravdu, tehdá byla technologie výroby trochu jiná (méně přesnější) a motory nebyly tak složitý jako dnes. Ale co si pamatuji, tak škodovky (jak stovky, housky a emka) byly pomalu a jistě až na vyjímky po 70 tis. zralé na generálku motoru.

+1/−9
1.6.2016 10:38
Foto

P70a24v76e65l 64T60r45n13ě45n57ý 4498248528156

pane Aleši Lánský, místo toho mínusu bych uvítal argument a Váš názor - opravdu mne zajímá ;-)

0/−1
1.6.2016 10:48

J75o53s34e47f 71V23a31l78a 9750473863583

predpokladam, ze technologie opracovani je dneska podstatne lepsi, treni mensi, jak pisete, stodvacitka se 100.000 byla na odpis, cili logickou uvahou vyplyva, ze na zhuntovani motoru nemela cetnost vymen oleje a dodrzovani intervalu zadny vliv, Z toho lze predpokladat, ze castejsi vymeny oleje neprinaseji zadnou vyhodu

+4/0
1.6.2016 11:36

P39e54t64r 73P12e37t60r 6473672398833

A že jsou dodnes vidět na silnicích...a pochybuji, že si každý dělal na staré škodovce generálku motoru po 70k

0/0
1.6.2016 16:00

J63a27n 76B87a60r47t76á30č31e74k 6775645640559

Po 70tkm? Řada 742 (105/120) začínala žrát olej třeba při 120tkm, řešilo se to překroužkováním, příadně s vložkami. Aby byl motor na GO musela mít ke 200000 bez údržby.

0/0
1.6.2016 23:01

M14i43c16h71a97l 10N54o86v87á22k 7580539167124

Taky by jste měl napsat, že než se dostalo k pravidelnému intervalu výměny, tak ten motor od Škody žral olej tak moc, že do výměny intervalu byl nový olej doléván v plném obsahu alespoň 4x.

Tedy abych byl přesný, tak do toho intervalu 30tkm musel člověk dolévat téměř 15 litrů oleje.

Takže když měnil jen olejový filtr a neměnil olej pouze doléval, vyšlo to na stejno.;-D

Bylo to bráno jako docela solidní vtip s bývalými automobily, který jste nepochopil.

0/0
2.6.2016 7:48

M83a49r50t77i24n 15J66a18g86r 8598134112873

„U nových motorů nedochází k tak intenzivním změnám u křivky závislosti opotřebení na kilometrovém proběhu vozidla, jak tomu bylo v minulosti,“ komentuje. .... aha, tak proto můj motor 2.5TDI z roku 1995 má po 21 letech provozu, tedy 510 000km naměřené hodnoty tlaků jako na novém motoru.

0/0
1.6.2016 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.