Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

I dnes se musí nová auta zajíždět. Už to není věda

Jak zajíždět auto? Složité to není, naši tátové to měli mnohem těžší. Stačí se držet pár rad a ty dodržovat stále, ne jen při „zaučování“ nového auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D67a69n 41R73u77b33í97n 4433753639

Týká se hlavně škodovek ;-D

0/0
14.7.2016 11:45

M52a46r41c73e63l 21S90t87a22r13ý 9228974313129

já teda nevím, ale komu nestačí na normální ježdění vytáčet motor maximálně do 3/4 povolených otáček motoru? dyť to je 3.700 ot/min u dieselu a 4.800 ot/min u benzínu.....:-)

0/0
5.6.2016 22:23

T60o77m72á65š 51B46í84l94ý 2715680337

Nic, co popisujete u nového naftového motoru jsem u BMW 530d skutečně nikdy nezažil a to už jsem na něm "nakroutil" 150.000km:-/;-)

0/0
4.6.2016 22:19


Foto

J84i44ř59í 18H48a60v33e11l93k27a 3659473200514

Bude to tím že jezdíte jako prase a tam se fakt už nic jiného nedá.

0/0
5.6.2016 0:15

M56i21c75h45a62l 20H63a56c42k 9524756725

Zajiždění aut je jeden z největších hoaxu v automobilismu posledních let. Dříve to bylo nutné, v současnosti nikoliv. Spravuji vozový park velké společnosti, nikdo ze zaměstnanců podle CarControlu (gps v autě) auto rozhodně nešetří a výsledek? Auta po šesti letech prodáváme s nájezdem kolikrát vyšším než 500000km. Bez nájezdu. Důležitý je pravidelný servis, to je vše.

Znám ze svého okolí důchodce, co 2 roky zajížděl svojí Octavii (pravda, je to neauto), kašlal na pravidelný servis a po pěti letech šlo do šrotu.

+3/−5
4.6.2016 8:08

R29a70d19o21m15í61r 45K11r93u87p15i52č62k93a 9724462960105

Je to tak, bohuzel je opravdu mnoho lidi, co teto urban legend stale veri a domnivaji se, ze behem prvnich tisice kilometru se pisty obrusuji, aby se cele vesly do valcu a podobne pohadky. Presnost vyroby uz je davno tak daleko, ze je nejake zajizdeni naprosty nesmysl. A naopak jezdit s autem jako prase samozrejme vede k vetsimu opotrebeni bez ohledu na jeho najezd.

0/0
5.6.2016 9:57

V65a59c16l27a41v 94M38e83d94e32k 5701742805125

Radami žabožroutů z Totalu bych se radši neřídil, ještě by se mi z auta stal Renault

+1/−6
3.6.2016 22:13

J75a95n 84D60l81o33u18h53ý 7424579160549

Ford motor duratec jako novy se prodaval s jinym olejem na zajeti, ktery se mel vymenit po 10 tisicich. Pak uz tam prisel ten spravny. Opel motor ecotec jako novy pri 1. Vymene prosel proplachem. Oba tva postupy ve vse dobe zajistili snizeni hlucnosti a snizeni spotreby cca o 1.5 litru.

+1/0
2.6.2016 8:24

P27e87t40r 19V56a69z83a94č 4557753160686

Vážený pane Dvořáku, autore uvedeného článku, to že automobilech píšete od roku 2002 je sice chvályhodné, nicméně je evidentní že o autech stále nic nevíte a takovou snůšku "pí_čovin" jako ve vašem článku ""I dnes se musí nová auta zajíždět.Už to není věda"" jsem už dlouho nečetl. Pro vás asi není věda napsat nesmysl typu "Ideální je pohybovat se při jízdě v režimu otáček, kdy motor nabízí max. točivého momentu, toto vyčtete z grafů v manuálu k vozu" . Uvědomte si, že mnohá auta mají max Mk v 5000 ot i výše,to chcete řidiče nutit jezdit po městě s vytočenou dvojkou při 5000ot ? Takových nesmyslů je zde velmi mnoho-jako " Motor si musí filtr vycvičit"-můžete mí říci co jste s tím myslel ? DPF je součást výfukového systému, který je v nějakém stavu zanešení a můžete ji cvičit jak chcete, prostě novým kouskům a funkci DPF nenaučíte - bud ́ jej nevhodným jízdním režimem (stavem motoru, vstřikovací soustavy atd) zanesete nebo a naopak vhodným jízdním režimem (delší jízdní cyklus, vhodné otáčky, teplota,,) dojde k regeneraci - vyčištění. Nezlobte se na mne, o automobilech vůbec nic nevíte a tak raději pište třeba o pěstování řepy, bude to méně škody .....

+4/0
1.6.2016 20:57

M63a90r79t20i33n 61K15o70v26á40ř 2711600289766

Nemyslíte těma "5000 ot i výše" spíš výkon?

Současné foukané motory mají max. Mk od 2000 ot. (některé i pod). A moje stará 1,4 atmosféra ho měla okolo 3000...

+2/0
3.6.2016 15:47

K61a46r28e42l 51V61a84c83h87u82t 9653172919603

Ještě bych zmínil, že jsou i lidi, kteří bydlí blízko dálnice a dojíždějí do práce třeba každý den právě po dálnici - a bohužel sotva nastartují, po pár metrech na tu dálnici najedou, šlápnou tomu "za krk" a HNED to valí 130! ... tento způsob provozování auta rozhodně taky životnosti jeho motoru nepřidá. :-(

+2/0
1.6.2016 20:37

V27a20c28l79a49v 18M53e22d68e26k 5731322345545

pro většinu aut dnes není dálničních 130 žádný super výkon.

+1/0
3.6.2016 22:03
Foto

J48i55ř70í 98H46a95v50e16l43k19a 3579733270124

Pro studený motor je to průser tak jako tak.

+1/−1
5.6.2016 0:18

J16i95ř31í 49S94c97h78w64a23c61h 8418474368526

pokud se jedná o výkonnější benzínový turbo motor nad cca 140 koní tak má tak dlouhý převody, že 130 na 6-ku znamená otáčky dost pod 3000, takže to na velký "průser" nevidim..... totéž u atmo cca od dvou litrů výše.....ale i tak by prvních cca 5 minut (než se zahřeje) bylo pro motor jen dobře jet jen do 110 km/hod.

0/0
5.6.2016 23:04

R91a15d72o35m86í62r 58K43r43u19p45i92č24k30a 9684212460405

A proc by to melo vadit? 130 je u normalniho auta neco mezi 2000-3000 otackami? Co byste chtel lepsiho na studeny motor?

0/0
5.6.2016 9:58

P60e79t93r 66S19p77a10t84z58i50e76r15e84r 7844642135794

Pro ty co tu píší, že pro dost lidí je auto jen prostředek z bodu A do bodu B a nějaké technické záležitosti je nezajímají, bych rád řekl jedno. Každý řidič, který kdy dostal řidičské oprávnění by měl mít základní technické znalosti o autech. Takže by měl vědět jak se mění kolo, jak se kontroluje olej, kolik ho má v autě být, jak kontrolovat stav pneu a i chladící kapalinu. Pak i základní věci, jako co znamená jaká kontrolka na palubce. Když se rozsvítí co znamená a zda s autem můžu jet nebo mám jet do servisu. Spousta lidí má na palubce diskotéku a jezdí dokud auto neklekne..a pak se diví, že je drahá oprava a nadávají jaké to jsou křápy....ne křáp je maximálně ten řidič co svému autu nedává tu správnou péči a trochu se o něj nezajímá. Tito by měli řidičák nejlépe vrátit.

+10/0
1.6.2016 20:25

L89u26d51v10í90k 24G52a46j87d15o84š61í84k 2505923914302

Nějak jsem si v článku nevšiml, že by byla zmínka o zajížděcím režimu řídící jednotky, která řidiči v podstatě nedovolí při prvních tisících kilometrech motor zajet špatně.

+2/0
1.6.2016 15:53
Foto

J11i94ř90í 22H20a16v25e18l61k73a 3839923420394

Žádná řídící jednotka vám nezabrání abyste studenej motor točil na čtřku 1100 otáček do kopce na plný knedlík.

0/0
5.6.2016 0:19

L17u39d65v65í40k 55G23a19j78d13o51š66í41k 2225783734872

"...A to nikoliv z důvodu předčasné ztráty kvality mazacího oleje, ale zejména z důvodu kontaminace oleje právě částicemi vznikajícími při opotřebení motoru..."

K tomu snad jen tolik, že kontaminace oleje částicemi vznikajícími opotřebením motoru ROVNÁ SE ztráta jeho kvality.

0/0
1.6.2016 15:49

M90a64r91t91i43n 11Z83i97k14m40u93n75d 7165905724131

Míval jsem dvě služební Fabie 1.2 HTP a u obou se motor znatelně probral až po 60 tisících kilometrech :)

+2/0
1.6.2016 15:09

L21u52d32v77í21k 36G35a88j54d80o81š43í17k 2645583764492

Souhlasím. U svého auta jsem zaznamenal snížení spotřeby zhruba až kolem najetých 40 000 km

0/0
1.6.2016 15:50
Foto

J93a20r15o50s74l24a46v 31R63e56z56n19i78k 1849362457755

60000 tisic mam na nekolik zivotu :).

0/0
1.6.2016 20:00

K67a18r67e31l 64V23a53c64h65u53t 9563122269703

Polobotky se nezajíždějí - to se týká osobních vozů! ;-)

+1/0
1.6.2016 20:20

M32a38r26t38i50n 78H92o15d11í56k 2635735158717

Já pána plně chápu, do jedné práce to mám pár kroků, takže autem to nemá význam, do druhé 100 Km a tam sloužím jen noční párkrtát za měsíc. K tomu nějaké to zajetí pro větší nákup, pro piáno do Německa, nějaká ta dovolená (pro vzdálenější destinace si auto raději půjčím na místě), takže neujedu víc jak 3-4 tisíce za rok

0/0
4.6.2016 19:09

L42a96d71i13s57l79a29v 82K19a41l36o88u49s 7375306581790

Moderní auta už mají integrovánu automatickou Rregeneraci.;-D

0/0
1.6.2016 12:53

M77a17r53t40i48n 55P55i19š16t34o88r25a 8618298176589

Škoda, že pánové Vášové už na iDnes (a jinam) nepíší, hned by bylo všechno jasnější.

0/0
1.6.2016 11:53

J78i59ř93í 21S58c40h23w22a51c19h 8438284198526

Nepotřeba důkladného zajíždění a to, že má dnes auto opravdu téměř každý, přičemž základní technické znalosti o motoru u 9 z 10 řidičů jsou v podstatě nulové, vede k tomu, že tito nemají problém sednout do auta a už při prvním rozjezdu vytočit motor do omezovače.

Na palubní desce v každém autě by měl být velký nápis: "Nevytáčej motor nad 3000 (2000) otáček, dokud se neohřeje na pracovní teplotu!"

Toto pravidlo má samozřejmě platnost nejen v záběhu, ale po celou dobu životnosti motoru a jeho časté nedodržování vede k tomu, že se životnost motoru celkem výrazně zkracuje, popřípadě to může vést až k fatálním závadám.

+25/0
1.6.2016 10:30

J14a64n 72N36e14m93e37c 9638876667320

Bingo ... bohužel spoustu lidí sedne do auta, klima naplno (přeci se nebudu potit), plyn na podlaze (ať už jsme doma) ... a cestu nejlépe v režimu "buďto brzdím, nebo akceleruji co to dá".

+3/0
1.6.2016 11:25

J56a12k70u22b 57S30e25m73e68r42á77d 2517986841651

zajimave, jezdim kazdy den, ale tech ridicu co tu oba popisujete je rozhodne daleko min, nez tech "normalne" jezdicich

+2/0
1.6.2016 13:53

J58i23n27d36ř13i46c75h 86K24u45c20h95a56ř 4806543848

Hm, a proč si tohle nepohlídá ten omezovač? Sposta lidí má auto pro dopravu mezi A a B a věci kolem je nezajímají.

0/−1
1.6.2016 14:22

J32i40ř32í 91S17c65h19w80a95c84h 8978924778446

Když si někdo do kuchyně koupí drahý japonský nůž, musí dodržovat nějaká pravidla používání a postupy údržby, aby dobře sloužil a vydržel ostrý. Pokud si bude myslet, že ho má jen na krájení potraviny A a B a C a věci kolem ho nezajímají, tak si hodně brzo pomyslí, že ty prachy za tu tupou a rezavou kudlu byly vyhozený z okna....

A auto je přece násobně složitější zařízení než "nějaká kudla" ;-)

+3/0
1.6.2016 23:49

K32a93r84e15l 18M70a15r74t48i94n52e65c 6948348426834

Aby autó spoľahlivo slúžilo, mosítě o ňho pečováť nielen pri zajížďaniju, ALE STÁLO !!!

Ja mám jedno z najkvalýtnějších vozidiél, čo kedy vyrobené boly a to Hyundéé Akcent 1,3 z roka 2001.

K plnej spokojnosti mám takmer bez spotreby náhradných diélcov najazděné už takmer 35.000km !

Auto je nié ibá v zajazďaní, ale aj provoze šetríť !!! Preto jazdíme ibá keď sú priáznivé predpovedě a zotrválý tlák vzduchá a něhrozí náhlé zmeny počasija. V zímnom čáse využívam služiéb smluvných dopravcov a taxi. Pokiál jazdíme svojím vozom, pak vo dvoch, maximálno troch osobách a s takmer prázdným batožínovým priéstorom, lebo okrem opotrebenijá to ovplývňuje aj spotrebu. Preto na večšijé nákupy chodiévame so starkú ibá MHD, a tjé busy skutočno naplňáme nákupmi abyzme svojho "miláčika" nězaťážováli.

Po návratě, pred zagarážovaním auto pravidělno omýjem a fénom osúšám, prekontrolujem tlák v pneumátikách, provozné náplně. V garage podkladám prahy, aby něboly státím na jednom miéstě deformovaté gúmy a podkladám aj stíerače, aby sa gumenné lišty nemačkály o skló. Pochopitělno ešče predtým vyluxújem vnútorný aj batožínový priéstor a všetké plásty ošetrým za použitjá znáčkovej autogozmetýky. Aj motorovému priéstoru venújem pozornóst a pečlívosť, včetně dobítija akumulátorá a preto neviém ako dakto móže problémy so štártováním mať ?

Na čom sa všák něoplatí špórováť, sú provozné náplně, preto mením ólej a všetké filtre pravidělno 3x ročno a stejnáko povetčinú aj nespotrebované náplně ostriékovačov, lebo keď jazdím ibá za pekného povetrijá mávam minýmálnú spotrebu.

(POZN. vďaka temu ušporím na spotrebe uhlijá v domácnosti, lebo som zjistíl, že hentén vyjažďáný oléj, keď sa smiéšá s drevenými odrezkámi a pilýnámi má v kachľách skutočno spoľahlivú výhrevnosť a staršijé náplně z ostriékačov sú na upratanije okién lepčije ako tjé Irony, Clíny a podobné šúnty čo ponúkajú drogérijé).

Keď sa budětě tákto o vóz stárat, budě isto slúžiť aj Vam, aj keď dačo tak kvalýtné ako je Hyundéé trebárs nemátě.

+10/−17
1.6.2016 10:25
Foto

M15i76c22h60a33l 65N75a54j43m65a15n 7619273326490

Jako vtip hodně slabé.....:-/

+13/0
1.6.2016 10:30

K89a88r31e66l 74M73a61r95t49i76n60e35c 6578528216224

..., že vy taky mátě Hyundéé ???

+2/−1
1.6.2016 10:49
Foto

M53i85c71h52a24l 87N11a32j71m70a28n 7389633366480

Mám škodovku a i hyundaie. Šodovka najede za rok přes 50 ti. km a hyundai necelých 10 tis. km.

+1/0
1.6.2016 13:54

D68a86v77i30d 26R14y45c21h26e39t13s59k63ý 9836881240280

tl, dr

+5/0
1.6.2016 10:32

J85a23n 92Z48a73h45r76a47d74n43i65k 3524110907771

R^;-D

0/0
1.6.2016 10:46

J20i23ř34í 85V87e65l43e90k 9364803357405

SUPR příspěvek ! Ještě lepší by bylo ho uveřejnit ne 1.6. ale 1.4. Sranda musí bejt...

0/0
22.6.2016 1:32
Foto

M96i57c96h72a18l 85N39a23j44m50a35n 7749473146830

U posledních třech aut jsem nijak motor nezajížděl. Od začátku jsem jezdil normálně, jen se prvních 1000 km nechoval k motoru jako prase (a nechovám se k němu jako prase ani když má nejeto 100 000 km). Jen první výměnu oleje dělám po ujetí 3000 - 5000 km. Další výměny oleje dělám po 20 - 25 tis. km.

Zatím jsem neměl jediný problém ohledně motoru (a to jsem najel na každém autě přes 250 tis. km).

+1/0
1.6.2016 10:18

J48o66s70e77f 60V86a12l67a 9840723743893

pred tak asi 40 lety tehdy jeste v prestiznim motoristickem casopisu Svet motoru udelali pokus se dvema S 120. U jedne byl menen olej predpisove ( tenkrat zadna syntetika ale M6AD) 1x/ 10.000 km. u druheho auta byl olej dolevan a menen az nekde v 30.000 (presne cislo si nepamatuji, ale byl to nekolikanasobek doporuceneho intervalu vymeny). Obe auta byla nova, najela asi 100.000 km a po testu byla obe vedecky rozebrana v Ustavu pro vyzkum motorovych vozidel. Zadne signifikantni rozdily v opotrebeni motoru nebyly nalezeny.......je to sice statisticky nehodnotitelne, ale pri nejmensim vymluvne

+2/0
1.6.2016 9:47

D41a97n56i59e57l 46P64a51n16e76k 6842671782910

V te dobe se vyrabely motory trosku jinak nez dnes. Tezko hodnotit vyrobu pred 40lety a dnes.

0/0
1.6.2016 9:56

D14a47v95i77d 82R60y22c27h38e16t87s23k64ý 9626461700940

Trval ten test aspon 10 let? Jezdil s auty stejny ridic?

0/0
1.6.2016 10:37

J14o32s22e63f 32V12a52l77a 9250893673293

pisu najezd 100.000 km. Tehdejsi bezny najezd byl tak 10,000 km rocne, uz kvuli cenam pohonnych hmot si vic clovek nemohl dovolit. Tohle bylo asi redakcni auto/auta, cily statisticky podobny soubor ridicu a vyssi rocni najezd.....

0/0
1.6.2016 11:31
Foto

P96a60v92e91l 91T17r19n63ě47n75ý 4968178808846

pan Panek má pravdu, tehdá byla technologie výroby trochu jiná (méně přesnější) a motory nebyly tak složitý jako dnes. Ale co si pamatuji, tak škodovky (jak stovky, housky a emka) byly pomalu a jistě až na vyjímky po 70 tis. zralé na generálku motoru.

+1/−9
1.6.2016 10:38
Foto

P39a30v50e57l 50T85r53n40ě23n72ý 4748698908826

pane Aleši Lánský, místo toho mínusu bych uvítal argument a Váš názor - opravdu mne zajímá ;-)

0/−1
1.6.2016 10:48

J73o75s39e82f 95V36a70l86a 9900623703693

predpokladam, ze technologie opracovani je dneska podstatne lepsi, treni mensi, jak pisete, stodvacitka se 100.000 byla na odpis, cili logickou uvahou vyplyva, ze na zhuntovani motoru nemela cetnost vymen oleje a dodrzovani intervalu zadny vliv, Z toho lze predpokladat, ze castejsi vymeny oleje neprinaseji zadnou vyhodu

+4/0
1.6.2016 11:36

P53e62t85r 50P83e46t66r 6253312668473

A že jsou dodnes vidět na silnicích...a pochybuji, že si každý dělal na staré škodovce generálku motoru po 70k

0/0
1.6.2016 16:00

J93a49n 19B78a20r17t62á78č29e41k 6485715630129

Po 70tkm? Řada 742 (105/120) začínala žrát olej třeba při 120tkm, řešilo se to překroužkováním, příadně s vložkami. Aby byl motor na GO musela mít ke 200000 bez údržby.

0/0
1.6.2016 23:01

M31i76c96h87a13l 59N63o66v86á25k 7820859607854

Taky by jste měl napsat, že než se dostalo k pravidelnému intervalu výměny, tak ten motor od Škody žral olej tak moc, že do výměny intervalu byl nový olej doléván v plném obsahu alespoň 4x.

Tedy abych byl přesný, tak do toho intervalu 30tkm musel člověk dolévat téměř 15 litrů oleje.

Takže když měnil jen olejový filtr a neměnil olej pouze doléval, vyšlo to na stejno.;-D

Bylo to bráno jako docela solidní vtip s bývalými automobily, který jste nepochopil.

0/0
2.6.2016 7:48

M34a84r54t26i57n 53J72a44g12r 8858614172793

„U nových motorů nedochází k tak intenzivním změnám u křivky závislosti opotřebení na kilometrovém proběhu vozidla, jak tomu bylo v minulosti,“ komentuje. .... aha, tak proto můj motor 2.5TDI z roku 1995 má po 21 letech provozu, tedy 510 000km naměřené hodnoty tlaků jako na novém motoru.

0/0
1.6.2016 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.