Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

I dnes se musí nová auta zajíždět. Už to není věda

Jak zajíždět auto? Složité to není, naši tátové to měli mnohem těžší. Stačí se držet pár rad a ty dodržovat stále, ne jen při „zaučování“ nového auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D78a30n 83R51u59b11í81n 4863423159

Týká se hlavně škodovek ;-D

0/0
14.7.2016 11:45

M69a24r89c24e27l 10S38t86a23r19ý 9248454553189

já teda nevím, ale komu nestačí na normální ježdění vytáčet motor maximálně do 3/4 povolených otáček motoru? dyť to je 3.700 ot/min u dieselu a 4.800 ot/min u benzínu.....:-)

0/0
5.6.2016 22:23

T34o51m32á48š 71B19í63l47ý 2505800387

Nic, co popisujete u nového naftového motoru jsem u BMW 530d skutečně nikdy nezažil a to už jsem na něm "nakroutil" 150.000km:-/;-)

0/0
4.6.2016 22:19


Foto

J29i81ř90í 24H58a34v52e56l34k70a 3219783430164

Bude to tím že jezdíte jako prase a tam se fakt už nic jiného nedá.

0/0
5.6.2016 0:15

M12i47c91h55a51l 88H43a73c74k 9274176785

Zajiždění aut je jeden z největších hoaxu v automobilismu posledních let. Dříve to bylo nutné, v současnosti nikoliv. Spravuji vozový park velké společnosti, nikdo ze zaměstnanců podle CarControlu (gps v autě) auto rozhodně nešetří a výsledek? Auta po šesti letech prodáváme s nájezdem kolikrát vyšším než 500000km. Bez nájezdu. Důležitý je pravidelný servis, to je vše.

Znám ze svého okolí důchodce, co 2 roky zajížděl svojí Octavii (pravda, je to neauto), kašlal na pravidelný servis a po pěti letech šlo do šrotu.

+3/−5
4.6.2016 8:08

R42a25d33o50m32í73r 18K85r97u27p46i71č63k83a 9714872300475

Je to tak, bohuzel je opravdu mnoho lidi, co teto urban legend stale veri a domnivaji se, ze behem prvnich tisice kilometru se pisty obrusuji, aby se cele vesly do valcu a podobne pohadky. Presnost vyroby uz je davno tak daleko, ze je nejake zajizdeni naprosty nesmysl. A naopak jezdit s autem jako prase samozrejme vede k vetsimu opotrebeni bez ohledu na jeho najezd.

0/0
5.6.2016 9:57

V22a71c87l42a69v 70M71e90d97e91k 5931542175735

Radami žabožroutů z Totalu bych se radši neřídil, ještě by se mi z auta stal Renault

+1/−6
3.6.2016 22:13

J16a78n 91D37l32o83u48h46ý 7704579170839

Ford motor duratec jako novy se prodaval s jinym olejem na zajeti, ktery se mel vymenit po 10 tisicich. Pak uz tam prisel ten spravny. Opel motor ecotec jako novy pri 1. Vymene prosel proplachem. Oba tva postupy ve vse dobe zajistili snizeni hlucnosti a snizeni spotreby cca o 1.5 litru.

+1/0
2.6.2016 8:24

P11e30t91r 67V26a54z52a37č 4147453900986

Vážený pane Dvořáku, autore uvedeného článku, to že automobilech píšete od roku 2002 je sice chvályhodné, nicméně je evidentní že o autech stále nic nevíte a takovou snůšku "pí_čovin" jako ve vašem článku ""I dnes se musí nová auta zajíždět.Už to není věda"" jsem už dlouho nečetl. Pro vás asi není věda napsat nesmysl typu "Ideální je pohybovat se při jízdě v režimu otáček, kdy motor nabízí max. točivého momentu, toto vyčtete z grafů v manuálu k vozu" . Uvědomte si, že mnohá auta mají max Mk v 5000 ot i výše,to chcete řidiče nutit jezdit po městě s vytočenou dvojkou při 5000ot ? Takových nesmyslů je zde velmi mnoho-jako " Motor si musí filtr vycvičit"-můžete mí říci co jste s tím myslel ? DPF je součást výfukového systému, který je v nějakém stavu zanešení a můžete ji cvičit jak chcete, prostě novým kouskům a funkci DPF nenaučíte - bud ́ jej nevhodným jízdním režimem (stavem motoru, vstřikovací soustavy atd) zanesete nebo a naopak vhodným jízdním režimem (delší jízdní cyklus, vhodné otáčky, teplota,,) dojde k regeneraci - vyčištění. Nezlobte se na mne, o automobilech vůbec nic nevíte a tak raději pište třeba o pěstování řepy, bude to méně škody .....

+4/0
1.6.2016 20:57

M54a61r78t40i75n 25K90o53v20á72ř 2641830909436

Nemyslíte těma "5000 ot i výše" spíš výkon?

Současné foukané motory mají max. Mk od 2000 ot. (některé i pod). A moje stará 1,4 atmosféra ho měla okolo 3000...

+2/0
3.6.2016 15:47

K64a46r98e74l 11V39a35c85h69u50t 9973392749483

Ještě bych zmínil, že jsou i lidi, kteří bydlí blízko dálnice a dojíždějí do práce třeba každý den právě po dálnici - a bohužel sotva nastartují, po pár metrech na tu dálnici najedou, šlápnou tomu "za krk" a HNED to valí 130! ... tento způsob provozování auta rozhodně taky životnosti jeho motoru nepřidá. :-(

+2/0
1.6.2016 20:37

V11a78c68l70a87v 91M81e70d14e17k 5701542665635

pro většinu aut dnes není dálničních 130 žádný super výkon.

+1/0
3.6.2016 22:03
Foto

J72i37ř64í 18H75a82v89e15l38k38a 3439603730684

Pro studený motor je to průser tak jako tak.

+1/−1
5.6.2016 0:18

J91i37ř42í 45S49c51h51w40a14c93h 8958984608936

pokud se jedná o výkonnější benzínový turbo motor nad cca 140 koní tak má tak dlouhý převody, že 130 na 6-ku znamená otáčky dost pod 3000, takže to na velký "průser" nevidim..... totéž u atmo cca od dvou litrů výše.....ale i tak by prvních cca 5 minut (než se zahřeje) bylo pro motor jen dobře jet jen do 110 km/hod.

0/0
5.6.2016 23:04

R42a90d14o56m72í70r 22K41r85u89p63i91č58k95a 9504392360365

A proc by to melo vadit? 130 je u normalniho auta neco mezi 2000-3000 otackami? Co byste chtel lepsiho na studeny motor?

0/0
5.6.2016 9:58

P27e23t77r 75S74p35a14t24z22i42e33r69e21r 7764312945724

Pro ty co tu píší, že pro dost lidí je auto jen prostředek z bodu A do bodu B a nějaké technické záležitosti je nezajímají, bych rád řekl jedno. Každý řidič, který kdy dostal řidičské oprávnění by měl mít základní technické znalosti o autech. Takže by měl vědět jak se mění kolo, jak se kontroluje olej, kolik ho má v autě být, jak kontrolovat stav pneu a i chladící kapalinu. Pak i základní věci, jako co znamená jaká kontrolka na palubce. Když se rozsvítí co znamená a zda s autem můžu jet nebo mám jet do servisu. Spousta lidí má na palubce diskotéku a jezdí dokud auto neklekne..a pak se diví, že je drahá oprava a nadávají jaké to jsou křápy....ne křáp je maximálně ten řidič co svému autu nedává tu správnou péči a trochu se o něj nezajímá. Tito by měli řidičák nejlépe vrátit.

+10/0
1.6.2016 20:25

L46u34d86v86í13k 56G59a51j51d81o57š92í54k 2895733674682

Nějak jsem si v článku nevšiml, že by byla zmínka o zajížděcím režimu řídící jednotky, která řidiči v podstatě nedovolí při prvních tisících kilometrech motor zajet špatně.

+2/0
1.6.2016 15:53
Foto

J80i47ř26í 66H26a78v52e58l58k79a 3189253770854

Žádná řídící jednotka vám nezabrání abyste studenej motor točil na čtřku 1100 otáček do kopce na plný knedlík.

0/0
5.6.2016 0:19

L70u63d32v13í14k 49G49a24j66d27o33š32í52k 2565313664512

"...A to nikoliv z důvodu předčasné ztráty kvality mazacího oleje, ale zejména z důvodu kontaminace oleje právě částicemi vznikajícími při opotřebení motoru..."

K tomu snad jen tolik, že kontaminace oleje částicemi vznikajícími opotřebením motoru ROVNÁ SE ztráta jeho kvality.

0/0
1.6.2016 15:49

M58a12r52t94i82n 78Z16i30k55m44u38n53d 7755515354721

Míval jsem dvě služební Fabie 1.2 HTP a u obou se motor znatelně probral až po 60 tisících kilometrech :)

+2/0
1.6.2016 15:09

L94u85d38v32í85k 69G28a29j65d80o97š42í92k 2355943374902

Souhlasím. U svého auta jsem zaznamenal snížení spotřeby zhruba až kolem najetých 40 000 km

0/0
1.6.2016 15:50
Foto

J37a58r23o35s90l87a83v 26R82e58z14n20i69k 1899752977595

60000 tisic mam na nekolik zivotu :).

0/0
1.6.2016 20:00

K56a69r91e44l 65V88a83c33h38u12t 9803722369303

Polobotky se nezajíždějí - to se týká osobních vozů! ;-)

+1/0
1.6.2016 20:20

M48a11r62t48i91n 22H46o14d97í53k 2155125218237

Já pána plně chápu, do jedné práce to mám pár kroků, takže autem to nemá význam, do druhé 100 Km a tam sloužím jen noční párkrtát za měsíc. K tomu nějaké to zajetí pro větší nákup, pro piáno do Německa, nějaká ta dovolená (pro vzdálenější destinace si auto raději půjčím na místě), takže neujedu víc jak 3-4 tisíce za rok

0/0
4.6.2016 19:09

L18a95d90i31s43l43a77v 34K44a56l70o69u38s 7125616851130

Moderní auta už mají integrovánu automatickou Rregeneraci.;-D

0/0
1.6.2016 12:53

M52a56r37t64i19n 17P50i82š84t22o52r71a 8478388626779

Škoda, že pánové Vášové už na iDnes (a jinam) nepíší, hned by bylo všechno jasnější.

0/0
1.6.2016 11:53

J70i24ř42í 20S58c39h92w51a23c65h 8168764328836

Nepotřeba důkladného zajíždění a to, že má dnes auto opravdu téměř každý, přičemž základní technické znalosti o motoru u 9 z 10 řidičů jsou v podstatě nulové, vede k tomu, že tito nemají problém sednout do auta a už při prvním rozjezdu vytočit motor do omezovače.

Na palubní desce v každém autě by měl být velký nápis: "Nevytáčej motor nad 3000 (2000) otáček, dokud se neohřeje na pracovní teplotu!"

Toto pravidlo má samozřejmě platnost nejen v záběhu, ale po celou dobu životnosti motoru a jeho časté nedodržování vede k tomu, že se životnost motoru celkem výrazně zkracuje, popřípadě to může vést až k fatálním závadám.

+25/0
1.6.2016 10:30

J44a52n 22N50e61m55e82c 9578976887490

Bingo ... bohužel spoustu lidí sedne do auta, klima naplno (přeci se nebudu potit), plyn na podlaze (ať už jsme doma) ... a cestu nejlépe v režimu "buďto brzdím, nebo akceleruji co to dá".

+3/0
1.6.2016 11:25

J48a57k30u35b 62S95e27m18e91r67á86d 2287746541231

zajimave, jezdim kazdy den, ale tech ridicu co tu oba popisujete je rozhodne daleko min, nez tech "normalne" jezdicich

+2/0
1.6.2016 13:53

J62i85n51d52ř11i73c60h 11K77u10c59h96a76ř 4176933228

Hm, a proč si tohle nepohlídá ten omezovač? Sposta lidí má auto pro dopravu mezi A a B a věci kolem je nezajímají.

0/−1
1.6.2016 14:22

J26i53ř69í 20S80c71h26w60a69c87h 8688394258566

Když si někdo do kuchyně koupí drahý japonský nůž, musí dodržovat nějaká pravidla používání a postupy údržby, aby dobře sloužil a vydržel ostrý. Pokud si bude myslet, že ho má jen na krájení potraviny A a B a C a věci kolem ho nezajímají, tak si hodně brzo pomyslí, že ty prachy za tu tupou a rezavou kudlu byly vyhozený z okna....

A auto je přece násobně složitější zařízení než "nějaká kudla" ;-)

+3/0
1.6.2016 23:49

K33a46r94e48l 91M96a16r54t86i75n86e56c 6528358126974

Aby autó spoľahlivo slúžilo, mosítě o ňho pečováť nielen pri zajížďaniju, ALE STÁLO !!!

Ja mám jedno z najkvalýtnějších vozidiél, čo kedy vyrobené boly a to Hyundéé Akcent 1,3 z roka 2001.

K plnej spokojnosti mám takmer bez spotreby náhradných diélcov najazděné už takmer 35.000km !

Auto je nié ibá v zajazďaní, ale aj provoze šetríť !!! Preto jazdíme ibá keď sú priáznivé predpovedě a zotrválý tlák vzduchá a něhrozí náhlé zmeny počasija. V zímnom čáse využívam služiéb smluvných dopravcov a taxi. Pokiál jazdíme svojím vozom, pak vo dvoch, maximálno troch osobách a s takmer prázdným batožínovým priéstorom, lebo okrem opotrebenijá to ovplývňuje aj spotrebu. Preto na večšijé nákupy chodiévame so starkú ibá MHD, a tjé busy skutočno naplňáme nákupmi abyzme svojho "miláčika" nězaťážováli.

Po návratě, pred zagarážovaním auto pravidělno omýjem a fénom osúšám, prekontrolujem tlák v pneumátikách, provozné náplně. V garage podkladám prahy, aby něboly státím na jednom miéstě deformovaté gúmy a podkladám aj stíerače, aby sa gumenné lišty nemačkály o skló. Pochopitělno ešče predtým vyluxújem vnútorný aj batožínový priéstor a všetké plásty ošetrým za použitjá znáčkovej autogozmetýky. Aj motorovému priéstoru venújem pozornóst a pečlívosť, včetně dobítija akumulátorá a preto neviém ako dakto móže problémy so štártováním mať ?

Na čom sa všák něoplatí špórováť, sú provozné náplně, preto mením ólej a všetké filtre pravidělno 3x ročno a stejnáko povetčinú aj nespotrebované náplně ostriékovačov, lebo keď jazdím ibá za pekného povetrijá mávam minýmálnú spotrebu.

(POZN. vďaka temu ušporím na spotrebe uhlijá v domácnosti, lebo som zjistíl, že hentén vyjažďáný oléj, keď sa smiéšá s drevenými odrezkámi a pilýnámi má v kachľách skutočno spoľahlivú výhrevnosť a staršijé náplně z ostriékačov sú na upratanije okién lepčije ako tjé Irony, Clíny a podobné šúnty čo ponúkajú drogérijé).

Keď sa budětě tákto o vóz stárat, budě isto slúžiť aj Vam, aj keď dačo tak kvalýtné ako je Hyundéé trebárs nemátě.

+10/−17
1.6.2016 10:25
Foto

M50i10c96h54a69l 74N14a44j42m89a68n 7899823226140

Jako vtip hodně slabé.....:-/

+13/0
1.6.2016 10:30

K30a85r30e75l 22M12a37r24t96i16n70e65c 6938328346294

..., že vy taky mátě Hyundéé ???

+2/−1
1.6.2016 10:49
Foto

M90i57c70h47a67l 42N70a85j58m42a60n 7169113376250

Mám škodovku a i hyundaie. Šodovka najede za rok přes 50 ti. km a hyundai necelých 10 tis. km.

+1/0
1.6.2016 13:54

D70a74v71i66d 69R31y58c88h95e22t84s98k48ý 9986181200220

tl, dr

+5/0
1.6.2016 10:32

J17a70n 77Z41a22h74r45a87d24n43i27k 3794510317221

R^;-D

0/0
1.6.2016 10:46

J69i89ř10í 90V32e64l63e97k 9414673737355

SUPR příspěvek ! Ještě lepší by bylo ho uveřejnit ne 1.6. ale 1.4. Sranda musí bejt...

0/0
22.6.2016 1:32
Foto

M81i42c31h86a49l 31N47a97j40m58a82n 7589103356770

U posledních třech aut jsem nijak motor nezajížděl. Od začátku jsem jezdil normálně, jen se prvních 1000 km nechoval k motoru jako prase (a nechovám se k němu jako prase ani když má nejeto 100 000 km). Jen první výměnu oleje dělám po ujetí 3000 - 5000 km. Další výměny oleje dělám po 20 - 25 tis. km.

Zatím jsem neměl jediný problém ohledně motoru (a to jsem najel na každém autě přes 250 tis. km).

+1/0
1.6.2016 10:18

J55o86s41e19f 54V89a72l39a 9570973273873

pred tak asi 40 lety tehdy jeste v prestiznim motoristickem casopisu Svet motoru udelali pokus se dvema S 120. U jedne byl menen olej predpisove ( tenkrat zadna syntetika ale M6AD) 1x/ 10.000 km. u druheho auta byl olej dolevan a menen az nekde v 30.000 (presne cislo si nepamatuji, ale byl to nekolikanasobek doporuceneho intervalu vymeny). Obe auta byla nova, najela asi 100.000 km a po testu byla obe vedecky rozebrana v Ustavu pro vyzkum motorovych vozidel. Zadne signifikantni rozdily v opotrebeni motoru nebyly nalezeny.......je to sice statisticky nehodnotitelne, ale pri nejmensim vymluvne

+2/0
1.6.2016 9:47

D56a53n72i45e73l 47P48a62n55e91k 6552761582130

V te dobe se vyrabely motory trosku jinak nez dnes. Tezko hodnotit vyrobu pred 40lety a dnes.

0/0
1.6.2016 9:56

D33a81v20i17d 50R90y95c86h18e20t10s58k29ý 9446191120730

Trval ten test aspon 10 let? Jezdil s auty stejny ridic?

0/0
1.6.2016 10:37

J87o32s43e90f 53V67a23l19a 9200603713323

pisu najezd 100.000 km. Tehdejsi bezny najezd byl tak 10,000 km rocne, uz kvuli cenam pohonnych hmot si vic clovek nemohl dovolit. Tohle bylo asi redakcni auto/auta, cily statisticky podobny soubor ridicu a vyssi rocni najezd.....

0/0
1.6.2016 11:31
Foto

P62a41v63e59l 51T66r89n29ě50n57ý 4368908698456

pan Panek má pravdu, tehdá byla technologie výroby trochu jiná (méně přesnější) a motory nebyly tak složitý jako dnes. Ale co si pamatuji, tak škodovky (jak stovky, housky a emka) byly pomalu a jistě až na vyjímky po 70 tis. zralé na generálku motoru.

+1/−9
1.6.2016 10:38
Foto

P62a45v24e28l 14T52r52n28ě66n54ý 4248218788246

pane Aleši Lánský, místo toho mínusu bych uvítal argument a Váš názor - opravdu mne zajímá ;-)

0/−1
1.6.2016 10:48

J96o96s39e39f 33V63a54l78a 9460983773773

predpokladam, ze technologie opracovani je dneska podstatne lepsi, treni mensi, jak pisete, stodvacitka se 100.000 byla na odpis, cili logickou uvahou vyplyva, ze na zhuntovani motoru nemela cetnost vymen oleje a dodrzovani intervalu zadny vliv, Z toho lze predpokladat, ze castejsi vymeny oleje neprinaseji zadnou vyhodu

+4/0
1.6.2016 11:36

P29e82t32r 40P94e51t31r 6173142778943

A že jsou dodnes vidět na silnicích...a pochybuji, že si každý dělal na staré škodovce generálku motoru po 70k

0/0
1.6.2016 16:00

J91a55n 29B78a44r73t18á45č39e86k 6755325530279

Po 70tkm? Řada 742 (105/120) začínala žrát olej třeba při 120tkm, řešilo se to překroužkováním, příadně s vložkami. Aby byl motor na GO musela mít ke 200000 bez údržby.

0/0
1.6.2016 23:01

M95i67c15h89a83l 97N25o50v36á33k 7680949367594

Taky by jste měl napsat, že než se dostalo k pravidelnému intervalu výměny, tak ten motor od Škody žral olej tak moc, že do výměny intervalu byl nový olej doléván v plném obsahu alespoň 4x.

Tedy abych byl přesný, tak do toho intervalu 30tkm musel člověk dolévat téměř 15 litrů oleje.

Takže když měnil jen olejový filtr a neměnil olej pouze doléval, vyšlo to na stejno.;-D

Bylo to bráno jako docela solidní vtip s bývalými automobily, který jste nepochopil.

0/0
2.6.2016 7:48

M71a89r70t19i28n 11J47a83g14r 8838204142373

„U nových motorů nedochází k tak intenzivním změnám u křivky závislosti opotřebení na kilometrovém proběhu vozidla, jak tomu bylo v minulosti,“ komentuje. .... aha, tak proto můj motor 2.5TDI z roku 1995 má po 21 letech provozu, tedy 510 000km naměřené hodnoty tlaků jako na novém motoru.

0/0
1.6.2016 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.