Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Elektromobily mají pomalejší rozjezd, než se prezentuje

Auta s elektrickým pohonem mají pomoci zachránit planetu před globálním oteplováním. Jenže zákazníci o ně dosud příliš velký zájem neprojevili. Elektromobilita má velké cíle, zatím je však nedovede naplnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T47o25m73á97š 48K91u25c14h76a71ř 3727711938171

Realitou je, že kdo v ČR jezdí "ekologickým" elektromobilem, ten jezdí ze 46% na ten snad nejsmradlavější humus - na uhlí. :-/

0/0
9.6.2016 16:56

M36a43r18t21i12n 72K88a39r85á49s50e54k 9538693988678

Kde pan autor prisel na to ze elektroauta "maji zachranit svet pred globalnim oteplovanim"? Ty maji predevsim zachranit lidi pred toxickym ovzdusim ve mestech...

+1/0
5.6.2016 14:30

P65e39t81r 90P71o90s36p66í50š49i32l 4878624126646

Až množství provozovaných elektroaut dosáhně nějaké významné hodnoty, tak se zjistí, že státy nebudou moci dotovat výrobu "zelené" elektrické energie a ještě k tomu dotovat nákup elektroaut. Nehledě na to, že spotřeba elektřiny bude významně stoupat. A navíc příjmy ze zdanění benzínu a nafty se budou logicky významně snižovat. Takže logicky se zavedou nějaké další daně.

0/0
3.6.2016 13:19

J12i30ř28í 64S91c33h30m45i16d54t 5450523834675

Pokud bude mít elektromobil za vyšší cenu horší užitné vlastnosti pro majitele , než vůz standartní, tak se elektromobily nikdy masově nerozšíří;-)tenhle nepoměr se musí otočit, aby se člověk rozhodl pro něco nevého, jinak to budou stále jen plky o ničem. Podívejte jak se rozmohly elektrokola, jsou cenově dostupná, nemusíte na STK, nemusíte nic přihlašovat, nemáte SPZ ani techničák, nemusíte mít helmu, nemusíte mít řidičák, zaparkujete všude, můžete s tím jezdit po silnici i po cyklostezkách. Tolik výhod prostě elektroauto nenabízí, spíš mnoho nevýhod:-/

0/−2
1.6.2016 1:14

T51o74m59á33š 11K73a14p38l76a53n 8513469303753

přečtěte si článek. Cena elektromobilu někdy mezi 2020-2025 dožene auta se spalovacími motory. Elektromobil je navíc jednodušší (potenciálně méně poruchový, tišší .. takže výhod má spoustu. Lidé, co mají garáž se zásuvkou navíc dost pravděpodobně neuvidí "čerpací stanici" jak je rok dlouhý (pár takových znám).

Ale jinak elektrokola schvaluji, sám jsem nedávno koupil už třetí elektrokolo (www.ekolo.cz), na předchozích jezdí mí rodiče, včetně mamky, co teď byla na druhé náhradě kyčelního kloubu. Do Prahy je elektrokolo nejlepší dopravní prostředek, jsem prakticky kdekoliv rychleji nebo srovnatelně rychle jako s MHD či autem, ale na rozdl od nich se na ten čas dá spolehnout, takže se nemusím bát bouraček či uzavírek a jezdit kamkoliv o hodinu dřív.

+2/0
1.6.2016 8:48

M15i48r89e62k 60G86a51j88e67r 5771486109460

V prosinci byste to ale nenapsal. Elektrokolo je skvele, ale jen, kdyz je dobre pocasi. Takze auto vam nenahradi, jen doplni.

0/0
2.6.2016 19:10

P58e69t35r 83P80e30t96r 6643632358213

"jako by vůz produkoval 222 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Přesně tolik totiž vyprodukuje singapurská energetická soustava při výrobě elektřiny potřebné k nabití vozu."

Tak to aby někdo z redakce spočítal, kolik emisí se vytvoří při těžbě ropy, jejím převozu, následním zpracování na benzin/naftu, další emise při převozu na čerpačku a nějaké emise i na provoz té pumpy. To bude hodnota, že půlka ekologických aktivistů v EU ve vteřině natáhne bačkory z toho šoku.

+3/−1
1.6.2016 0:08

P37a14v78e28l 54R60e63z55n76i93c69e34k 3685464454762

kez by je natahli i tak.. diky nim se v CR ale i v cele EU nemuze realizovat spousta dulezitych dopravnich projektu, ktere maji za cil snizit dopravni zatez ve mestech...

0/0
1.6.2016 9:12
Foto

M10i90c86h18a43l 43N94a64j37m40a94n 7819203456930

Pokud pominu nevýhody elektromobilu (dojez + omezené možnosti nabíjení), tak pro mne začne být elektromobil zajímavý, až se jeho celkové provozní náklady budou blížit ke 4 kč/km. Zatím je to jen drahý dopravní prostředek pro ekologické fandy.

0/0
31.5.2016 21:51

Z83d50e35n97ě35k 75M23o83r87á59v92e49k 5827128928413

První placaté televize se u nás prodávaly za 600 tisíc korun. A dnes?

+2/0
31.5.2016 22:00
Foto

M24i55c61h60a28l 86N35a29j50m95a44n 7839593956360

Dnes jsou od i pod 5 000 Kč.

Až bude elekromobil velikosti nižší střední třídy za 600 tis. má cenu začít o něm uvažovat.

+1/0
31.5.2016 22:08

Z25d80e22n58ě88k 73M61o94r51á11v65e20k 5937588548443

No myslím, že tahle podmínka bude splněna docela brzo.

+2/0
31.5.2016 22:12

M70a87r56e91k 87M78a31l47ý 1322888161210

Zatím jsem koukal na eGolf a cena 930.000 :-( Co jsem koukal, tak výbava je taková střední, odpovídající spalovák Golf bude určitě do 500.000. Takže přes 400 tisíc navíc, náklady na km budou sice nižší, ale komfort taky a to podstatně. Např. při zapnuté klimatizaci max. rychlost 115 km/h, dojezd max. 190, reálně to bude tak 150 km - soudím dle kapacity baterky 24 kWh a podle reálných testů spotřeby, kde se s autem této velikosti moc pod 15-16 kWh / 100 km dostat nedá.

0/0
1.6.2016 10:06

Z98d56e72n86ě52k 74M43o52r56á85v21e29k 5647668868973

Jo, dnes to ještě není. Ale jestli Tesla bude mít baerky v ceně 100 dolarů za kWh, tak pro základní Model S to bude 8500 dolarů za baterie. Tedy 200 tisíc z ceny auta. Když udělají auto klasičtější bez výstřelků typu vše na 17 palcovém displeji, tak není důvod, aby stálo víc než klasické auto stejné kategorie. Model 3 už se tomu požadavku na cenu začíná slušně blížit.

+1/0
1.6.2016 10:19

M32a44r33t63i39n 12K84a38r24á34s48e67k 9878333798668

No Nissan leaf se da bezne za 600 sehnat (novy), velikostne je stejny. Ale jinak ono nikdo netvrdi ze dnes je EV nejak zasadni financi uspora (s tou se pocita az s novou generaci aut)...

0/0
5.6.2016 12:30

T35o39m15á44š 88K65a63p30l71a12n 8693379443103

k tomu dojezdu - pro zajímavost - jak často jezdíte v kuse dál než třeba 300 km? Já takhle jel naposledy loni (budapešť) a i tam jsme tankovali, takže bych to taky zvládnul se štvrthodinovou zastávkou na rychlodobíjecí stanici, co se teď bude otevírat na D1.

Ve skutečnosti 85 % lidí jezdí maximálně jednou ročně (dovolená) dále než řádově desítky kilometrů (jízda do/z práce, na nákup ...). Osobně bych nejraději naopak malé levné lehké auto s baterií jen na třeba 50 km. A na tu jednu delší jízdu ročně bych si velké auto půjčil.

+3/0
1.6.2016 8:53

M16a76r59e66k 80M45a90l83ý 1752758921430

Pro takovéto specifické účely je elektromobil vhodný. Ale obávám se, že většina uživatelů (i když nejezdí dlouhé trasy často) prostě ten komfort možného dlouhého dojezdu (když je nenadále potřeba) a rychlého tankování spalovacího auta neobětuje. Zvlášť při té ceně za elektroauto.

+1/0
1.6.2016 10:09

T84o66m45á28š 28Z17e28m32a94n 3835108604675

p.s. Teoreticky by bylo super mít elektromobil na ježdění přes týden po městě a normální auto na ježdění mimo.

Ale to naráží na fakt že většina lidí se nemůže dovolit 2 auta - koupit, provozovat, parkovat..

+3/0
31.5.2016 21:40

P26e10t44r 96P75e81t23r 6363542958133

Spousta rodin 2 a více aut má. Jedno velké a druhé malé pro manželku...v bohatějších rodinách i něco malého pro děcka

+1/0
1.6.2016 0:09

M66i81l56a30n 10Š54v92a23g60r22o89v70s86k85ý 9442339195258

a něco ještě menšího pro dědečka.

0/0
1.6.2016 8:15

M91i86r53e63k 81G79a84j32e66r 5751406949670

A jedno pro navstevy?

0/0
2.6.2016 19:14

M13a53r19t73i31n 13K60a49r48á63s98e15k 9748133498318

Prakticky velka cast rodin uz dneska ty dve auta ma....

0/0
5.6.2016 12:31

T17o14m94á36š 91Z30e86m87a74n 3945128654275

Jakoukoliv výhodu elektromotoru oproti spalováku zhratí porovnání nádrže proti baterii..

0/−3
31.5.2016 21:36
Foto

P73a18v89e92l 46M58a74r28t82i90n24e44k 9935875361133

Tak az to bude realne dejte mi vedet. Do te doby mi dejte pokoj, nebudu financovat vase experienty.

0/0
31.5.2016 21:16

M24a28r80e78k 57M63a35l19ý 1862628181260

Bohužel, budete muset financovat... přes různé podpory a dotace, co jdou z našich daní :-( Teda... pokud daně platíte.

+1/0
31.5.2016 21:27
Foto

P26a53v43e25l 85M54a46r96t81i40n65e22k 9555835571383

Do Zari je platit budu. Potom vyrazim na cestu kolem sveta a krome spotrebnich dani zadne platit nebudu. Navrat se neplanuje, barak jede se mnou, viz muj blog, kaslu na system. Nebavi mne porad neco nekomu platit a nezustane mi nic, jenom hromada kramu, elektromobil je jenom dalsi z nich.

+2/0
31.5.2016 21:49

M75a53r11e15k 52M93a85l67ý 1972518981920

Jo... trochu i závidím, ale v dobrém :-) Hodně štěstí a příznivý vítr!

+3/0
31.5.2016 21:53
Foto

P39a42v39e20l 49M87a65r74t73i96n90e59k 9725505581773

Diky. Treba se vrnku potkame.

0/0
31.5.2016 21:56

Z31d97e47n91ě51k 79M34o39r33á41v72e25k 5477908318103

U nás naštěstí ta podpora není a jsem pro to, aby to tak zůstalo. Spíš bych odkýval, aby do center měst neměly přístup auta s vysokou spotřebou a nafťáky vůbec.

+1/0
31.5.2016 22:05

M86a47r55t82i46n 36K78a25r73á18s50e20k 9778363178608

Proc zrovna spotrebou? Spis ma smysl resit emise nez spotrebu....

0/0
5.6.2016 14:34

Z43d22e27n49ě72k 76M93o90r49á87v39e24k 5577418428113

Vysoká spotřeba znamená vysoké emise. Nevím proč se blbne s nějakým CO2, když je to přímo úměrné spotřebě a každý ví, kolik paliva do té nádrže nalil. No a kromě toho - spotřeba je ve městě víceméně nejvyšší a v zahuštěných centrech měst je to nejhorší.

0/0
6.6.2016 11:42

M81a53r67t50i50n 71K40a75r25á11s64e71k 9638603308818

No ale emise nejsou jen CO2 (to nikoho zas tak moc netrapi), emisni normy ani CO2 neresi (a ve meste to nikomu neublizi), podstatne emise jsou saze, oxid uhlednaty, aromaticke uhlovodiky a oxidy dusiku a ty rozhodne primo umerne spotrebe nejsou...

0/0
6.6.2016 11:45

Z31d93e88n39ě39k 86M86o68r97á81v15e51k 5457398378433

No a proto jsem napsal, že nafťáky do centra vůbec.

0/0
6.6.2016 11:46

M92a91r77t44i34n 35K17a75r71á76s76e42k 9118783888838

Naftak splnujici normu EURO 6 ma ale mensi emise nez benzinak s normou EURO 5, nicmene se spotrebou to fakt nema nic spolecneho (americka auta s 5 litrovymi atmosferickymi benzinaky s obri spotrebou plni v pohode prisnejsi emisni normy nez mame my v EU).

0/0
6.6.2016 11:54

Z26d74e63n37ě59k 21M16o91r23á37v63e62k 5127418928203

Nafťák i s EURO6 má stále JEN NĚKTERÉ emise nižší než benziňák. A pokud se to povede, tak třeba u VW jen podvodem, jak se přesvědčili v USA. A zajímalo by mne, jak to s emisema vypadá, když se spustí regenerace filtru pevných částic, to už totiž nikdo neměří. Na homologační měření jde auto s novým filtrem pevných částic a vše je OK.

0/0
6.6.2016 11:58

M58a29r42t36i26n 36K88a53r59á63s13e32k 9218253918308

No EURO 6 ma nektere limitz prisnejsi pro benzin a nektere pro naftu. Mimochodem pro benzin nema stanovany zadny limit pro pevne castice! Podvod se prokazal u naprosteho zlomku provozovanych aut.

A jestli vam teda vadi, ze EURO 6 nafta ma nektere emise vyssi nez EURO 6 tak byste zakazal vjezd vseho krome benzinaku s EURO 6? (ty starsi maji emise yasadne horsi).

Jinak regenerace filtru penvych castic neni zadna katastrova - hori primarne uhikove saze, takze z toho vnikne predevsim CO2. (proti tomu moderni benzinaky ty saze plivou bez jakehokoli filrtu.

0/0
6.6.2016 12:07

Z49d14e72n55ě54k 20M67o39r64á27v33e28k 5427928478173

Máte svou pravdu, nehodlám se donekonečna hádat.

0/0
6.6.2016 12:09

M23a74r10t17i67n 40K64a83r48á47s10e69k 9668563388198

Ja nemam zadnou svou pravdu - primarne jsem reagoval na nesmyslny pozadavek omezit maximalni spotrebu aut pro vjezd do mest (coz je blbost, protoze to nic nevypovida o skodlivosti auta).

0/0
6.6.2016 12:10

Z15d52e47n19ě20k 52M16o85r73á86v26e57k 5967348358363

Ano, spotřeba je zjednodušené kritérium, ale všem srozumitelné a pokud se stanoví ještě nějaké jednotné normy na vypouštěné emise, tak to bude dostatečné kritérium. Vyžene to z center velká SUV a podobné nesmysly, které tam nepatří.

A na druhou stranu - je dost problematické zakazovat používání vozidel lidem, kteří si je koupili v době, kdy emise splňovaly a protože se o ne starali, tak jim vydržely dlouho.

0/0
6.6.2016 12:20

M45a70r38t72i17n 78K54a48r95á15s25e89k 9368293908638

A financovat spalovaci auta a lecbu nemoci souvisejicich s otravenym ovzdusim vam nevadi?

0/0
5.6.2016 14:33
Foto

P56a65v70e14l 82M42a64r74t65i89n63e61k 9545895951313

;-D Ja pochazim od Ostravy. Takze mi nemusite vykladat o otravenem ovzdusi, to vypada jinak. A jakpak chcete vyrabet tu elektrinu? Vertaky? Solary? Hezke, jen ta vyroba je jinde nez ve vasem meste, tak to zase nekoho neboli, ze?

0/0
5.6.2016 18:34

M88a13r45t40i29n 91K48a75r78á39s39e64k 9148193798578

No ja jsem taky z ostravy, ktera ma trochu specificke podminky, nicmene hlavni zdroj znecisteni drtive vetisny mest v CR je doprava a pripadne lokalni topeniste (ostrave se do toho pridavaji zbytky tezkeho prumyslu a asi polsko). Jinak elektrina se v CR vyrabi elektrina z jedne tretiny prakticke bez emisi (jadro, OZE), dalsich vic jak 20% jsou plynove elektrarny (ze kterych jde temer cista vodni para a CO2) a uhlelky maji 40% a i uhledna elektrarna poskozuje ovzdusi nesrovnatelne mene nez auta (ono vsechna osobni auta v CR by utahla na elektrinu jedina nase nejvetsi uhlena elektrarna).

0/0
6.6.2016 11:52
Foto

P96a89v38e15l 69M78a70r73t65i54n40e52k 9135885581413

Ne neutahla. Zdrojem znecisteni jsou sice i osobaky, ale hlavne nakladaky a uzitkova vozidla. A ty na baterky jezdit nemuzou. Ty autobusy na baterky jsou hezky pokus, ale jenom prenaseji znecisteni jinam. Plyn je urcite reseni, bohuzel to CO2 mu popularitu nepridava. Navic co udelate se znecistenim pri vyrobe baterii a jejich likvidaci? Nechci to ani videt, co se bude dit. Je to vyhaneni certa dablem.

0/0
6.6.2016 12:04

M52a70r98t39i96n 12K59a20r34á50s21e44k 9658843448368

Provoz nakladaku a uzitokovych aut ve mestech je jen zlomek osobni dopravy.

Mimochodem jak dneska resite znecisteni pri vyrobe spalovacich aut a mnohem dulezitejsi znecisteni pri vyrobe ropnych paliv? (jinak vyroba baterii je cisty proces, problematicka je samozrejme tezba surovin)

0/0
6.6.2016 12:09
Foto

P34a59v51e73l 42M97a41r59t96i75n61e58k 9275825311473

Pri vyrobe spalovacich aut a elektrickych nebude velky rozdil. A pri vyrobe paliv vznika sice svinstvo, jenomze ty paliva jsou zlomek potreby ropy. Mnohem horsi je zamoreni plasty. A ta vyroba je myslena i tou tezbou a zpracovanim surovin pro baterie, elekromotory, kabely apod. Kdysi jsem uvazoval o pohonu svoji lodi elektrikou, rychle jsem to zavrhnul. Musel bych se oblozit solarama a pri sebemensim problemu nic nefunguje. Blby blesk v okoli by mi vyradil vsechno. Tak jsem zustal u dieselu. Mimochodem, u nas ve firme se poridily mini dodavky Nissan na elektriku. Papirove to vypadalo dobre, ve skutecnosti stoji porad na kabelu. Dojezd nic moc a to v pripade kdyz potrebujete zatopit naprosto tragicky. To nemluvim o starych elektro nakladacich, ktere nejaky silenec koupil pred 7.lety. Mizerny dojezd, zadna rychlost, vytvari jenom zacpy, kdy spalovaci auta brblaji pri rychlosti 30km/h v kilometrove kolone za nima. No a ted je cas na obnovu a svete div se, jsou tam stare olovene trakcni baterie. To bude mnamka je recyklovat. Navic ja neverim bateriim s velkou kapacitou. Musi je hlidat elektronika, jinak vam vyleti do luftu. Na tohle se spolehat nechci a nebudu. Spotrebni elektronika a jeji spolehlivost je uz znama.

0/0
6.6.2016 12:34

M86a35r75t55i76n 36K86a97r59á40s13e19k 9678453338538

Tezba surovin ano - ale prave i na spalovaci auto potrebujete spoustu surovin - hlinik na motor, vzacne kovy v katalyzatorech apod... na EV jich bude o neco vice, ALE nemusite pak tezit tu ropu (resp cast ropy).

Ad dodavky nissan - nikdo netvrdi ze EV se stanou masovkou s dnesnimi parametry a dnesnimi cenami. Stare nakladace na olovene baterky uz novymi EV ktere maji prijit snad nesouvisi vubec nijak...

Mimochodem elektronika hlida kazde dnesni auto a bez ni se nadno neco uvari... (a pri vypadku BMS baterka nevyleti do luftu, ale vypne se....)

0/0
6.6.2016 12:50
Foto

P20a74v66e68l 62M33a81r11t96i66n40e65k 9515625441713

Ta cast ropy je opravdu zanedbatelna. Ano EV pouze jako doplnek. Souhlasim, do obchodu, do skolky odvezt decka. Horsi to bude s rozvodnou siti, ta dnesni to neutahne. Ty stare olovene jsem tam dal, protoze za 7 let muzou byt stejne problemy s dnesnimi. A jestli se baterka vypne, ja pisu o prebiti, o zkratu v baterkach. Benzin sice taky boucha, ale spis hori, dnesni nadrze jsou o necem jinem a ja videl bouchnout blbou baterku z telefonu a jednou mi chytla z vrtacky. Jo a o elektronice v dnesnich autech si myslim svoje. Cim mene, tim lepe. Asi zustanu naveky u veteranu. Jsem hodne konzervativni clovek.

0/0
6.6.2016 13:37

M90a93r61t43i46n 56K10a57r14á73s46e54k 9108813298938

Doprava je nejvetsim spotrebitelem ropnych produktu, tak tezko muze byt jeji tezba pro dopravu zanedbatelna.

Co se tyce bezpecnosti baterek, tak nejake zabezpeceni automobilove baterky a baterky v mobilu je jako policka v kancelari a bankovni sejf (EV auto v tomhle ohledu neni o nic nebezpecnejsi nez spalovaci - ani jedno samozrejme neni 100% bezpecne).

Jinak elektronika je poruchova predevsim ta slaboprouda, silnoproud je z pohledu spolehlivosti mnohem stabilnejsi (resp ona by mohla byt i ta slaba, ale na materialu se setri a pro funkci ho tam moc potreba neni).

Jinak ten "doplnek" ve vasem podani staci na 90% cest. Ona i takova plecka jako konstrukcne skoro 10 let stary Mitsubishi MiEV (alias peugeot Ion nebo citroen czero) muze plnit v pohode funkci druheho auta v rodine, a rodinu to nijak neomezi (kdyz maji doma moznost nabijeni). Auta gardu tesly, uz budou pouzitelne za par let i jako jeidna auto v rodine (dojezd 300 km, pak nabiti za 20-30 minut a pokracuje se dal).

0/0
6.6.2016 14:18

J65a93n 23D93v38o21ř72á30k 4663232313947

Více než 300 000 lidí si objednalo Teslu 3 a stvrdilo to vratnou zálohou 1 000 dolarů.

To zní bombasticky.

Jinými slovy: 300 000 lidí zaujala velkolepá prezentace a o nákupu lehce uvažují.

To už by znělo trochu jinak ;-)

+1/0
31.5.2016 21:01

Z35d89e41n28ě74k 60M56o32r73á41v59e57k 5407298218613

To je nepřesné - 150 tisíc si ji objednalo ještě před prezentací.

+2/0
31.5.2016 21:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.