Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Elektromobily mají pomalejší rozjezd, než se prezentuje

Auta s elektrickým pohonem mají pomoci zachránit planetu před globálním oteplováním. Jenže zákazníci o ně dosud příliš velký zájem neprojevili. Elektromobilita má velké cíle, zatím je však nedovede naplnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T61o76m85á87š 38K95u29c59h31a31ř 3937931558901

Realitou je, že kdo v ČR jezdí "ekologickým" elektromobilem, ten jezdí ze 46% na ten snad nejsmradlavější humus - na uhlí. :-/

0/0
9.6.2016 16:56

M49a68r78t17i80n 43K85a97r92á82s11e11k 9878803368198

Kde pan autor prisel na to ze elektroauta "maji zachranit svet pred globalnim oteplovanim"? Ty maji predevsim zachranit lidi pred toxickym ovzdusim ve mestech...

+1/0
5.6.2016 14:30

P59e29t48r 45P63o31s21p18í10š49i79l 4408744216776

Až množství provozovaných elektroaut dosáhně nějaké významné hodnoty, tak se zjistí, že státy nebudou moci dotovat výrobu "zelené" elektrické energie a ještě k tomu dotovat nákup elektroaut. Nehledě na to, že spotřeba elektřiny bude významně stoupat. A navíc příjmy ze zdanění benzínu a nafty se budou logicky významně snižovat. Takže logicky se zavedou nějaké další daně.

0/0
3.6.2016 13:19

J15i38ř84í 17S73c93h44m90i63d78t 5630833124855

Pokud bude mít elektromobil za vyšší cenu horší užitné vlastnosti pro majitele , než vůz standartní, tak se elektromobily nikdy masově nerozšíří;-)tenhle nepoměr se musí otočit, aby se člověk rozhodl pro něco nevého, jinak to budou stále jen plky o ničem. Podívejte jak se rozmohly elektrokola, jsou cenově dostupná, nemusíte na STK, nemusíte nic přihlašovat, nemáte SPZ ani techničák, nemusíte mít helmu, nemusíte mít řidičák, zaparkujete všude, můžete s tím jezdit po silnici i po cyklostezkách. Tolik výhod prostě elektroauto nenabízí, spíš mnoho nevýhod:-/

0/−2
1.6.2016 1:14

T37o18m47á32š 22K71a74p55l20a37n 8283569693163

přečtěte si článek. Cena elektromobilu někdy mezi 2020-2025 dožene auta se spalovacími motory. Elektromobil je navíc jednodušší (potenciálně méně poruchový, tišší .. takže výhod má spoustu. Lidé, co mají garáž se zásuvkou navíc dost pravděpodobně neuvidí "čerpací stanici" jak je rok dlouhý (pár takových znám).

Ale jinak elektrokola schvaluji, sám jsem nedávno koupil už třetí elektrokolo (www.ekolo.cz), na předchozích jezdí mí rodiče, včetně mamky, co teď byla na druhé náhradě kyčelního kloubu. Do Prahy je elektrokolo nejlepší dopravní prostředek, jsem prakticky kdekoliv rychleji nebo srovnatelně rychle jako s MHD či autem, ale na rozdl od nich se na ten čas dá spolehnout, takže se nemusím bát bouraček či uzavírek a jezdit kamkoliv o hodinu dřív.

+2/0
1.6.2016 8:48

M41i62r54e32k 80G15a95j71e12r 5721626249240

V prosinci byste to ale nenapsal. Elektrokolo je skvele, ale jen, kdyz je dobre pocasi. Takze auto vam nenahradi, jen doplni.

0/0
2.6.2016 19:10

P37e83t65r 98P46e19t31r 6723412418183

"jako by vůz produkoval 222 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Přesně tolik totiž vyprodukuje singapurská energetická soustava při výrobě elektřiny potřebné k nabití vozu."

Tak to aby někdo z redakce spočítal, kolik emisí se vytvoří při těžbě ropy, jejím převozu, následním zpracování na benzin/naftu, další emise při převozu na čerpačku a nějaké emise i na provoz té pumpy. To bude hodnota, že půlka ekologických aktivistů v EU ve vteřině natáhne bačkory z toho šoku.

+3/−1
1.6.2016 0:08

P62a49v13e59l 27R57e88z26n33i38c59e10k 3345404124962

kez by je natahli i tak.. diky nim se v CR ale i v cele EU nemuze realizovat spousta dulezitych dopravnich projektu, ktere maji za cil snizit dopravni zatez ve mestech...

0/0
1.6.2016 9:12
Foto

M89i64c15h74a68l 96N56a47j70m54a37n 7809473486420

Pokud pominu nevýhody elektromobilu (dojez + omezené možnosti nabíjení), tak pro mne začne být elektromobil zajímavý, až se jeho celkové provozní náklady budou blížit ke 4 kč/km. Zatím je to jen drahý dopravní prostředek pro ekologické fandy.

0/0
31.5.2016 21:51

Z98d30e45n68ě41k 11M46o53r53á83v46e89k 5857768828403

První placaté televize se u nás prodávaly za 600 tisíc korun. A dnes?

+2/0
31.5.2016 22:00
Foto

M67i43c21h40a17l 35N66a48j65m92a65n 7879723306170

Dnes jsou od i pod 5 000 Kč.

Až bude elekromobil velikosti nižší střední třídy za 600 tis. má cenu začít o něm uvažovat.

+1/0
31.5.2016 22:08

Z78d84e95n60ě79k 87M71o70r95á53v20e60k 5907328168693

No myslím, že tahle podmínka bude splněna docela brzo.

+2/0
31.5.2016 22:12

M69a86r23e68k 46M35a17l34ý 1722638951130

Zatím jsem koukal na eGolf a cena 930.000 :-( Co jsem koukal, tak výbava je taková střední, odpovídající spalovák Golf bude určitě do 500.000. Takže přes 400 tisíc navíc, náklady na km budou sice nižší, ale komfort taky a to podstatně. Např. při zapnuté klimatizaci max. rychlost 115 km/h, dojezd max. 190, reálně to bude tak 150 km - soudím dle kapacity baterky 24 kWh a podle reálných testů spotřeby, kde se s autem této velikosti moc pod 15-16 kWh / 100 km dostat nedá.

0/0
1.6.2016 10:06

Z48d45e57n80ě33k 75M67o15r89á26v13e52k 5957728258863

Jo, dnes to ještě není. Ale jestli Tesla bude mít baerky v ceně 100 dolarů za kWh, tak pro základní Model S to bude 8500 dolarů za baterie. Tedy 200 tisíc z ceny auta. Když udělají auto klasičtější bez výstřelků typu vše na 17 palcovém displeji, tak není důvod, aby stálo víc než klasické auto stejné kategorie. Model 3 už se tomu požadavku na cenu začíná slušně blížit.

+1/0
1.6.2016 10:19

M96a74r75t26i59n 32K94a10r59á61s70e52k 9778703868258

No Nissan leaf se da bezne za 600 sehnat (novy), velikostne je stejny. Ale jinak ono nikdo netvrdi ze dnes je EV nejak zasadni financi uspora (s tou se pocita az s novou generaci aut)...

0/0
5.6.2016 12:30

T90o68m31á60š 94K39a37p24l64a11n 8793539833703

k tomu dojezdu - pro zajímavost - jak často jezdíte v kuse dál než třeba 300 km? Já takhle jel naposledy loni (budapešť) a i tam jsme tankovali, takže bych to taky zvládnul se štvrthodinovou zastávkou na rychlodobíjecí stanici, co se teď bude otevírat na D1.

Ve skutečnosti 85 % lidí jezdí maximálně jednou ročně (dovolená) dále než řádově desítky kilometrů (jízda do/z práce, na nákup ...). Osobně bych nejraději naopak malé levné lehké auto s baterií jen na třeba 50 km. A na tu jednu delší jízdu ročně bych si velké auto půjčil.

+3/0
1.6.2016 8:53

M71a72r20e30k 37M97a86l79ý 1532268491570

Pro takovéto specifické účely je elektromobil vhodný. Ale obávám se, že většina uživatelů (i když nejezdí dlouhé trasy často) prostě ten komfort možného dlouhého dojezdu (když je nenadále potřeba) a rychlého tankování spalovacího auta neobětuje. Zvlášť při té ceně za elektroauto.

+1/0
1.6.2016 10:09

T31o70m15á24š 36Z28e38m87a60n 3375518644905

p.s. Teoreticky by bylo super mít elektromobil na ježdění přes týden po městě a normální auto na ježdění mimo.

Ale to naráží na fakt že většina lidí se nemůže dovolit 2 auta - koupit, provozovat, parkovat..

+3/0
31.5.2016 21:40

P66e46t60r 61P57e51t50r 6263872888963

Spousta rodin 2 a více aut má. Jedno velké a druhé malé pro manželku...v bohatějších rodinách i něco malého pro děcka

+1/0
1.6.2016 0:09

M42i57l42a87n 37Š21v24a15g20r47o18v65s19k49ý 9732609255958

a něco ještě menšího pro dědečka.

0/0
1.6.2016 8:15

M19i44r31e54k 38G69a61j36e28r 5941736989410

A jedno pro navstevy?

0/0
2.6.2016 19:14

M42a81r17t81i78n 85K50a59r49á22s46e54k 9538583798508

Prakticky velka cast rodin uz dneska ty dve auta ma....

0/0
5.6.2016 12:31

T21o82m89á35š 29Z77e53m74a86n 3285718354115

Jakoukoliv výhodu elektromotoru oproti spalováku zhratí porovnání nádrže proti baterii..

0/−3
31.5.2016 21:36
Foto

P91a29v40e21l 15M74a83r11t67i94n74e73k 9455695311833

Tak az to bude realne dejte mi vedet. Do te doby mi dejte pokoj, nebudu financovat vase experienty.

0/0
31.5.2016 21:16

M10a84r21e80k 84M17a21l83ý 1722218631370

Bohužel, budete muset financovat... přes různé podpory a dotace, co jdou z našich daní :-( Teda... pokud daně platíte.

+1/0
31.5.2016 21:27
Foto

P42a94v59e23l 24M57a57r92t16i43n47e82k 9955495531873

Do Zari je platit budu. Potom vyrazim na cestu kolem sveta a krome spotrebnich dani zadne platit nebudu. Navrat se neplanuje, barak jede se mnou, viz muj blog, kaslu na system. Nebavi mne porad neco nekomu platit a nezustane mi nic, jenom hromada kramu, elektromobil je jenom dalsi z nich.

+2/0
31.5.2016 21:49

M25a60r82e18k 32M90a85l43ý 1602538261840

Jo... trochu i závidím, ale v dobrém :-) Hodně štěstí a příznivý vítr!

+3/0
31.5.2016 21:53
Foto

P17a56v47e93l 21M55a68r71t44i60n58e87k 9225385771663

Diky. Treba se vrnku potkame.

0/0
31.5.2016 21:56

Z47d38e84n45ě62k 32M67o22r37á54v15e50k 5197268628703

U nás naštěstí ta podpora není a jsem pro to, aby to tak zůstalo. Spíš bych odkýval, aby do center měst neměly přístup auta s vysokou spotřebou a nafťáky vůbec.

+1/0
31.5.2016 22:05

M41a71r84t59i95n 52K71a49r79á80s52e64k 9128943958928

Proc zrovna spotrebou? Spis ma smysl resit emise nez spotrebu....

0/0
5.6.2016 14:34

Z22d28e94n32ě68k 79M31o84r87á34v65e65k 5507278618283

Vysoká spotřeba znamená vysoké emise. Nevím proč se blbne s nějakým CO2, když je to přímo úměrné spotřebě a každý ví, kolik paliva do té nádrže nalil. No a kromě toho - spotřeba je ve městě víceméně nejvyšší a v zahuštěných centrech měst je to nejhorší.

0/0
6.6.2016 11:42

M96a87r56t49i53n 28K70a93r65á44s65e80k 9788133208428

No ale emise nejsou jen CO2 (to nikoho zas tak moc netrapi), emisni normy ani CO2 neresi (a ve meste to nikomu neublizi), podstatne emise jsou saze, oxid uhlednaty, aromaticke uhlovodiky a oxidy dusiku a ty rozhodne primo umerne spotrebe nejsou...

0/0
6.6.2016 11:45

Z58d22e38n90ě30k 40M12o60r50á98v70e70k 5857158988613

No a proto jsem napsal, že nafťáky do centra vůbec.

0/0
6.6.2016 11:46

M29a34r66t23i48n 56K48a93r56á11s65e33k 9248493158838

Naftak splnujici normu EURO 6 ma ale mensi emise nez benzinak s normou EURO 5, nicmene se spotrebou to fakt nema nic spolecneho (americka auta s 5 litrovymi atmosferickymi benzinaky s obri spotrebou plni v pohode prisnejsi emisni normy nez mame my v EU).

0/0
6.6.2016 11:54

Z24d33e17n37ě88k 70M96o65r85á94v98e53k 5567108188603

Nafťák i s EURO6 má stále JEN NĚKTERÉ emise nižší než benziňák. A pokud se to povede, tak třeba u VW jen podvodem, jak se přesvědčili v USA. A zajímalo by mne, jak to s emisema vypadá, když se spustí regenerace filtru pevných částic, to už totiž nikdo neměří. Na homologační měření jde auto s novým filtrem pevných částic a vše je OK.

0/0
6.6.2016 11:58

M44a13r61t54i45n 95K92a11r72á43s43e29k 9748773458108

No EURO 6 ma nektere limitz prisnejsi pro benzin a nektere pro naftu. Mimochodem pro benzin nema stanovany zadny limit pro pevne castice! Podvod se prokazal u naprosteho zlomku provozovanych aut.

A jestli vam teda vadi, ze EURO 6 nafta ma nektere emise vyssi nez EURO 6 tak byste zakazal vjezd vseho krome benzinaku s EURO 6? (ty starsi maji emise yasadne horsi).

Jinak regenerace filtru penvych castic neni zadna katastrova - hori primarne uhikove saze, takze z toho vnikne predevsim CO2. (proti tomu moderni benzinaky ty saze plivou bez jakehokoli filrtu.

0/0
6.6.2016 12:07

Z93d85e55n61ě96k 70M71o57r36á10v37e52k 5577938478553

Máte svou pravdu, nehodlám se donekonečna hádat.

0/0
6.6.2016 12:09

M92a14r87t21i86n 59K47a28r40á15s64e54k 9368773908178

Ja nemam zadnou svou pravdu - primarne jsem reagoval na nesmyslny pozadavek omezit maximalni spotrebu aut pro vjezd do mest (coz je blbost, protoze to nic nevypovida o skodlivosti auta).

0/0
6.6.2016 12:10

Z59d97e59n69ě54k 55M62o73r40á14v27e45k 5677508538783

Ano, spotřeba je zjednodušené kritérium, ale všem srozumitelné a pokud se stanoví ještě nějaké jednotné normy na vypouštěné emise, tak to bude dostatečné kritérium. Vyžene to z center velká SUV a podobné nesmysly, které tam nepatří.

A na druhou stranu - je dost problematické zakazovat používání vozidel lidem, kteří si je koupili v době, kdy emise splňovaly a protože se o ne starali, tak jim vydržely dlouho.

0/0
6.6.2016 12:20

M95a87r36t70i88n 34K23a44r48á37s31e90k 9168273308588

A financovat spalovaci auta a lecbu nemoci souvisejicich s otravenym ovzdusim vam nevadi?

0/0
5.6.2016 14:33
Foto

P19a29v92e59l 44M76a11r46t50i24n79e82k 9415125591883

;-D Ja pochazim od Ostravy. Takze mi nemusite vykladat o otravenem ovzdusi, to vypada jinak. A jakpak chcete vyrabet tu elektrinu? Vertaky? Solary? Hezke, jen ta vyroba je jinde nez ve vasem meste, tak to zase nekoho neboli, ze?

0/0
5.6.2016 18:34

M61a84r57t48i50n 29K28a35r83á24s31e26k 9338713668238

No ja jsem taky z ostravy, ktera ma trochu specificke podminky, nicmene hlavni zdroj znecisteni drtive vetisny mest v CR je doprava a pripadne lokalni topeniste (ostrave se do toho pridavaji zbytky tezkeho prumyslu a asi polsko). Jinak elektrina se v CR vyrabi elektrina z jedne tretiny prakticke bez emisi (jadro, OZE), dalsich vic jak 20% jsou plynove elektrarny (ze kterych jde temer cista vodni para a CO2) a uhlelky maji 40% a i uhledna elektrarna poskozuje ovzdusi nesrovnatelne mene nez auta (ono vsechna osobni auta v CR by utahla na elektrinu jedina nase nejvetsi uhlena elektrarna).

0/0
6.6.2016 11:52
Foto

P82a68v35e48l 57M93a43r28t85i88n29e74k 9535405121453

Ne neutahla. Zdrojem znecisteni jsou sice i osobaky, ale hlavne nakladaky a uzitkova vozidla. A ty na baterky jezdit nemuzou. Ty autobusy na baterky jsou hezky pokus, ale jenom prenaseji znecisteni jinam. Plyn je urcite reseni, bohuzel to CO2 mu popularitu nepridava. Navic co udelate se znecistenim pri vyrobe baterii a jejich likvidaci? Nechci to ani videt, co se bude dit. Je to vyhaneni certa dablem.

0/0
6.6.2016 12:04

M76a42r39t31i68n 81K17a88r11á67s74e29k 9558833238788

Provoz nakladaku a uzitokovych aut ve mestech je jen zlomek osobni dopravy.

Mimochodem jak dneska resite znecisteni pri vyrobe spalovacich aut a mnohem dulezitejsi znecisteni pri vyrobe ropnych paliv? (jinak vyroba baterii je cisty proces, problematicka je samozrejme tezba surovin)

0/0
6.6.2016 12:09
Foto

P57a66v98e72l 75M21a41r66t50i38n61e61k 9105535801533

Pri vyrobe spalovacich aut a elektrickych nebude velky rozdil. A pri vyrobe paliv vznika sice svinstvo, jenomze ty paliva jsou zlomek potreby ropy. Mnohem horsi je zamoreni plasty. A ta vyroba je myslena i tou tezbou a zpracovanim surovin pro baterie, elekromotory, kabely apod. Kdysi jsem uvazoval o pohonu svoji lodi elektrikou, rychle jsem to zavrhnul. Musel bych se oblozit solarama a pri sebemensim problemu nic nefunguje. Blby blesk v okoli by mi vyradil vsechno. Tak jsem zustal u dieselu. Mimochodem, u nas ve firme se poridily mini dodavky Nissan na elektriku. Papirove to vypadalo dobre, ve skutecnosti stoji porad na kabelu. Dojezd nic moc a to v pripade kdyz potrebujete zatopit naprosto tragicky. To nemluvim o starych elektro nakladacich, ktere nejaky silenec koupil pred 7.lety. Mizerny dojezd, zadna rychlost, vytvari jenom zacpy, kdy spalovaci auta brblaji pri rychlosti 30km/h v kilometrove kolone za nima. No a ted je cas na obnovu a svete div se, jsou tam stare olovene trakcni baterie. To bude mnamka je recyklovat. Navic ja neverim bateriim s velkou kapacitou. Musi je hlidat elektronika, jinak vam vyleti do luftu. Na tohle se spolehat nechci a nebudu. Spotrebni elektronika a jeji spolehlivost je uz znama.

0/0
6.6.2016 12:34

M22a84r48t90i41n 45K53a11r60á46s47e88k 9298243728118

Tezba surovin ano - ale prave i na spalovaci auto potrebujete spoustu surovin - hlinik na motor, vzacne kovy v katalyzatorech apod... na EV jich bude o neco vice, ALE nemusite pak tezit tu ropu (resp cast ropy).

Ad dodavky nissan - nikdo netvrdi ze EV se stanou masovkou s dnesnimi parametry a dnesnimi cenami. Stare nakladace na olovene baterky uz novymi EV ktere maji prijit snad nesouvisi vubec nijak...

Mimochodem elektronika hlida kazde dnesni auto a bez ni se nadno neco uvari... (a pri vypadku BMS baterka nevyleti do luftu, ale vypne se....)

0/0
6.6.2016 12:50
Foto

P74a50v27e86l 40M38a68r65t10i72n79e39k 9295555881573

Ta cast ropy je opravdu zanedbatelna. Ano EV pouze jako doplnek. Souhlasim, do obchodu, do skolky odvezt decka. Horsi to bude s rozvodnou siti, ta dnesni to neutahne. Ty stare olovene jsem tam dal, protoze za 7 let muzou byt stejne problemy s dnesnimi. A jestli se baterka vypne, ja pisu o prebiti, o zkratu v baterkach. Benzin sice taky boucha, ale spis hori, dnesni nadrze jsou o necem jinem a ja videl bouchnout blbou baterku z telefonu a jednou mi chytla z vrtacky. Jo a o elektronice v dnesnich autech si myslim svoje. Cim mene, tim lepe. Asi zustanu naveky u veteranu. Jsem hodne konzervativni clovek.

0/0
6.6.2016 13:37

M85a30r16t70i44n 32K47a21r22á97s22e39k 9738513478368

Doprava je nejvetsim spotrebitelem ropnych produktu, tak tezko muze byt jeji tezba pro dopravu zanedbatelna.

Co se tyce bezpecnosti baterek, tak nejake zabezpeceni automobilove baterky a baterky v mobilu je jako policka v kancelari a bankovni sejf (EV auto v tomhle ohledu neni o nic nebezpecnejsi nez spalovaci - ani jedno samozrejme neni 100% bezpecne).

Jinak elektronika je poruchova predevsim ta slaboprouda, silnoproud je z pohledu spolehlivosti mnohem stabilnejsi (resp ona by mohla byt i ta slaba, ale na materialu se setri a pro funkci ho tam moc potreba neni).

Jinak ten "doplnek" ve vasem podani staci na 90% cest. Ona i takova plecka jako konstrukcne skoro 10 let stary Mitsubishi MiEV (alias peugeot Ion nebo citroen czero) muze plnit v pohode funkci druheho auta v rodine, a rodinu to nijak neomezi (kdyz maji doma moznost nabijeni). Auta gardu tesly, uz budou pouzitelne za par let i jako jeidna auto v rodine (dojezd 300 km, pak nabiti za 20-30 minut a pokracuje se dal).

0/0
6.6.2016 14:18

J65a59n 85D59v35o92ř23á83k 4263822893687

Více než 300 000 lidí si objednalo Teslu 3 a stvrdilo to vratnou zálohou 1 000 dolarů.

To zní bombasticky.

Jinými slovy: 300 000 lidí zaujala velkolepá prezentace a o nákupu lehce uvažují.

To už by znělo trochu jinak ;-)

+1/0
31.5.2016 21:01

Z64d23e80n15ě57k 88M13o97r17á12v65e52k 5127158738423

To je nepřesné - 150 tisíc si ji objednalo ještě před prezentací.

+2/0
31.5.2016 21:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.