Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další krok Škody k cestě do Ameriky. Zaregistrovala si tam jména modelů

O vstupu Škody na severoamerické trhy se spekuluje už mnoho let. Předchozí šéf značky Winfried Vahland všechny úvahy rázně odmítal jednoznačným „ne!“. S novým předsedou představenstva Bernhardem Maierem se ovšem strategie obrací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I57v31a64n 32S98o11t 6459504196898

Vy středeční, on páteční?

0/0
3.6.2016 23:39

V89i40l28é35m 52P67ř45í87h36o73d56a 2774729163837

Americký Úřad pro ochranu životního prostředí si již brousí měřáky.;-) Pikantní na celé situaci je, že se Škoda cpe do Ameriky, přičemž na své evropské zákazníky z důvodů dieselgate prozatím kálí. Auta pro EU si Škoda nechává certifikovat ve VB, takže co bude dělat po brexitu, je otázka. "Víte, ta certifikační společnost je nyní mimo EU, nás se to netýká...";-D

0/0
3.6.2016 12:32

K66a46r79e82l 23J89o20a20c16h69i82m12s64t16á38l 8386532867336

jestli tam budou cpát ty jejich oni tomu říkaj motory tak to teda nevím to tam brzo skončí

0/0
2.6.2016 17:14


A61n13g23e63l90a 62M77a23r40k37o87v79á 7571584471410

Pisete "jestli tam budou cpát ty jejich oni tomu říkaj motory tak to teda nevím to tam brzo skončí"

;-D patrne zbytecne starosti at tam nacpou motory jakekoliv, protoze ono to "tam nejspis vubec ani nezacne".

Dockejme casu :-)

0/0
2.6.2016 18:54

M63i64l66a94n 98Š79v30a21g65r69o64v80s81k97ý 9442139895488

Kondík by se v Americe líbil, má něco do Jeepu.

+1/0
2.6.2016 12:26

M54a79r53c81e88l 30S45t75a78r82ý 9288894343539

že by nová éra Škodovky? to by mělo zajímavé dopady na viditelnost značky, pokud by VAG řešil Škodovkou svoje aktivity a situaci v USA.....

0/0
2.6.2016 10:40

J26o73s74e73f 85V90a33l80a 9810113973303

vzhledem k tomu, ze se VW z USA asi docasne stahne, tak holt "diru" na trhu nahradi Skodovkou. Coz asi pro obe strany neni spatny napad....

+6/0
2.6.2016 10:00

J97i95ř41í 42H91r83a88d18e14c 2664872811746

Ackoliv to podle zprav v CR vypada jinak, ta afera v Americe nikoho krome uradu a par zakazniku nezajima. VW je tady naprosto nevyznamna znacka s dvouprocentnim trznim podilem. Loni prodali jen o dvacet tisic aut vice nez napr. Mazda. Na Subaru nebo Kiu ztraci stovky tisic aut. A tohle neni zpusobene zadnou aferou, ale malym poctem modelu v nabidce, hlavne SUV. Skoda tady urcite nebude pusobit jako uplne nezavisla znacka, ktera nahradi VW, to se nikdy nezaplati. Americani moc neslysi na velky kufr a nekupuji kombiky a liftbacky, coz je domena Skody. Par modelu ale muze dobre slouzit jako doplnek line-upu VW. Napr. Yeti, pokud bude mensi nez Tiguan, mozna Octavia ve verzi Scout s motorem 1.8 nebo 2.0TSI. Hodne lidi by to mohlo vnimat jako alternativu k Outbacku, ktery se prodava vyborne. A mozna Kodiaq, jako levnejsi a mensi alternativa Touaregu. To by perfektne rozsirilo nabidku VW, nac tady ale tahat Superb, aby kanibalizoval Passat? To tezko. Myslim, ze tech par modelu by se prodavalo solidne, Americani nejsou az na vyjimky, jako je Vavra, takovi nacionalisti, co se tyka aut, a verim, ze by v testech Skoda dostavala dobre hodnoceni.

+3/0
2.6.2016 6:07

M45a59r32e10k 47Š92t74ě45t20k64a 4171328702263

Tak zrovna Superb se při předvádění v Americe docela líbil;-) Samozřejmě jako liftback a s motorem 2,0TSI 4x4 v automatu a v nejvyšší výbavě L&K. Zákazníci ho přirovnávali k Audině, ačkoliv o značce Škoda nikdy předtím neslyšeli.

+1/0
2.6.2016 7:24

J98i24ř72í 96H51r82a68d32e48c 2444452891446

Já neříkám, že by se Superb nikomu nelíbil. Ale prodaný Superb by nejspíše znamenal neprodaný Passat. Takže pro koncern žádná výhra.

0/0
2.6.2016 8:03

M11a25r49e58k 85Š92t97ě50t40k11a 4801448182333

OK, ono ale nejspíš k expanzi Škodovky za oceán stejně nedojde, před nedávnem byl v TV Vratislav Kulhánek a mluvil o tom, že jenom vybudovat servisní síť v USA + Kanadě je pro výrobce velikosti Škodovky a předpokládanému množství prodaných vozů naprosto nereálné.

0/0
2.6.2016 8:50
Foto

I84v86a41n 33K20o31p66t89a 5927402681467

Vzhledem k tomu že technika je z 80% stejná s VW tak nějakou servisní síť defakto již mají. Pravda budovat ji sami od nuly by bylo nejspíš nad jejich síly.

+1/0
2.6.2016 9:12

A97n16t22o21n87í64n 56K57o73u29d69e15l31k39a 1715755676232

ten, kdo plive na downsizing u motorů by měl pojezdit s Octávií 1,4 TSI ! Řeči typu "objem ničím nenahradíš" se stávají planými kecy. Mazdy s atmosférami mají spoustů keců o objemu, ale v praxi ty motory žerou i trávu kolem a výkon na hov.o. Tak to prostě je, vývoj jde kupředu.

+4/−6
1.6.2016 22:53

J59o82s45e16f 21U35l68m76a20n 8310180888485

To si snad děláte srandu. Mazda 6 je známá tím, že má jeden z nejúspornějších motorů mezi dvoulitrovými benzíňáky. Je to logické - vysoký kompresní poměr - spalování chudší směsi - nižší spotřeba.

+3/−3
1.6.2016 23:20

J93o91s37e28f 22U25l86m59a58n 8640260368115

...a místní "odborníci" samozřejmě nesouhlasí. Když pominu, že s tímto vozem mám osobní zkušenost, protože ho má kamarád, se kterým jsem každý týden, tak se podíváme, co o něm říká třeba recenze...a ejhle "Atmosférický čtyřválec mne dostal zejména pružností, která překonává i většinu naftových motorů. Šestku je možné zařadit klidně při padesátce a motor s pouhými 1.200 otáčkami nemá žádný problém. Samotná dynamika je subjektivně na lepší úrovni než u dieselu, který je sice silný a svižný, ale omezuje ho úzké pásmo použitelných otáček. Nový motor vyniká také příznivou spotřebou paliva. Mazda uvádí kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km, což není hodnota z říše snů. Při menším sebezapření lze takto úsporně jezdit. Já jsem často využíval výkon motoru a má spotřeba se v kombinovaném cyklu pohybovala mezi 6,5-8,0 l/100 km, což je na atmosferický dvoulitr obdivuhodný výkon."

Ale místní chytráci mají jasno...Jeli jste v tom autě někdy vůbec?

+2/0
2.6.2016 11:07

P79e58t90r 31M79i48c16h13a47l 2320764151752

A myslíš, že ten motor najede s běžnou údržbou půl milionu?

+1/−1
1.6.2016 23:52

P38e87t80r 62B96e61z25s81t44a79r47o48s10t75i 2759816113271

A baterka ve dnešním výkonném telefonu vydrží také to co pravěká baterka v Nokii? Tak se to holt vymění a život jde dál... Je to jen kousek hliníku...

0/−2
2.6.2016 0:33

P28e78t19r 55M19i85c88h51a68l 2820454561682

Jenže ten motor nestojí pětistovku.

+1/0
3.6.2016 15:33
Foto

I59v23a45n 85K98o78p94t67a 5647212291447

Pokud s ním budete zacházet jako s 1,4 tak proč ne. To je stejné jako skazky o tom jak se sypou 1,2HTP, ony se sypou ale povětšinou těm co je honí po dálnicích. Na dalnice prostě jsou nevhodné.

Stejně tak ta 1,4TSI nebude pro dálnice a dlouhé jízdy na nich uplně ideální, stejně jako třeba 1,6TDI.

+3/0
2.6.2016 9:16

A78n52t81o78n72í40n 30K45o15u58d35e66l82k77a 1945735556912

naopak, 1,4 TSI je na dálnice ideální, pokud jezdíte do 150 vypíná 2 válce, spotřeba je příjemná, motor se šetří.

+2/0
2.6.2016 9:32

M41a46r87c20e86l 35S63t88a76r13ý 9158594623679

turba jsou hlavně uživatelsky příjemnější (plynulá akcelerace z nízkých otáček) a vhodnější pro plynulou jízdu v dnešním hustém provozu. takové to atmo, "šlápnu na to, nic se neděje, musím podřadit, pak někde od 4tis.ot/min. přijde akcelerace a najednou jedu jak raketa a musím už zase náhle brzdit, abych to nenarval do další kolony přede mnou.... to nic moc....

+2/0
2.6.2016 10:44

V89i21l40é42m 17P72ř95í52h24o20d63a 2114869783137

Vždyť vám ten vysavač nikdo nebere. Objem samozřejmě nahradíte... turbem, vyššími tlaky, vyššími teplotami, vše má příznivý vliv na životnost.;-D

0/0
3.6.2016 12:53

M30a83r31e21k 72Š78n82o55b67r 9640555240824

Přeji Škodovce úspěch za velkou louží a nejen tam pochopitelně.

+8/0
1.6.2016 20:49

L63u27b40o54š 94M67a76š71í46n 9619656817948

Každý správný Čech by měl znače Škoda přát aby se na americkém trhu prosadila.

+5/0
1.6.2016 20:17

V87í31t 76P56a85v48l84i85š 3551299820471

Jasně. A rok potom co vstoupí na severoamerickej trh nasadí Škodovka Superba do NASCAR Sprint Cup s litrovým tříválcem a bude porážet Toyoty, Chevy a Fordy. Na ty chcípáky je jim tam fakt někdo zvědavej. ;-D

+1/−2
1.6.2016 19:48

P89e87t17r 64M71i76c60h57a22l 2880964791182

Ten litrový tříválec je samozřejmě úchylnost. Ale nedávají to do Superbu a silně pochybuji, že tam s tímto motorem budou chtít prodávat Oktávky. Mimochodem, letos jsem měl na Floridě z půjčovny místo VW Jetta Audi A3 1,8 TSI 170 koní. Předpokládám, že Škodovka půjde podobnou cestou.

Aneb napsal jsi blábol.

+3/0
1.6.2016 22:57

V15í29t 11P41a82v32l64i38š 3761899600781

No předpokládál jsem, že to je napsané dostatečně ironicky. Ale komu není dáno... Mimochodem vstup do NASCAR by byl nemožný. Je nutné mít v portfóliu V8 a byrábět vozy v US. To je v pravidlech.

0/0
2.6.2016 14:22

J21o78s17e38f 96V17a97l56a 9160153783693

vyroba vozu v USA by nemel byt problem. V Detroitu je v posledni dobe dost mista i dost eventuelnich "volnych" zamestnancu. Myslim ze nejvetsim problemem budou spise cisla prodeje.

+1/0
2.6.2016 17:53

P17e74t83r 15M33i81c98h34a96l 2470794291822

Tvá ironie bohužel mířila k tomu, že se ten tříválec bude dávat do sériových aut. A to je právě ten blábol.

0/0
4.6.2016 19:14

M54a71r96c28e18l 22S96t55a84r59ý 9968524293259

hahaha, oni jsou ve VAG všichni úplně blbí a u nepřizpůsobí modely cílovému trhu, jasně....Rv

+1/0
2.6.2016 10:45

V81í97t 32P11a98v49l41i33š 3181479590151

Jasně, vnucovat americe dýzláckej traktor v pašíku se VW velmi daří. Tam kde vládne především benzín a hlavně V8... Tomu se říká přizpůsobění trhu. Tak určitě. ;-D

+1/−1
2.6.2016 14:18

P93e90t35r 81M73i98c87h55a52l 2440114381972

Benzín tam vládne, ale V8 už dávno ne. Spousta aut je tam menších, čtyřválce jsou naprosto běžné a velmi časté jsou šestiválce. Piš o něčem, o čem něco víš.

0/0
4.6.2016 19:16

J92i80ř23í 31S24c85h62w14a66c27h 8358734458796

Tak Toyotu "chcípáka" s šestidecovým tříválcem určitě porazí.....:-P

0/0
2.6.2016 12:53

J78i51ř30í 63P58a67n13t27l15í30k 8133853974633

S dobrym marketingem proc ne. SUV vypada moc dobre. Udat dalsi modely, tak to bude opravdu zapotrebi poradna prace.

Kombiky, prodava v USA v podstate jenom Subaru. Obcas projede Audi A4, Mercedes E jsem taky zahlidl, Acuru v kombi jsem taky videl jenom jednou.

Sedany (stredne velke) , tak tam je boj o zakaznika velky - Nissan Alitima, Toyota Camry, Hyundai Sonata..., americke sedany ted taky vypadaji hodne dobre Ford Fusion, Chevy Malibu.... - kazda z automobilek ma jak modely pod tak i nad temi co jsem zminil.

Preji uspech a bylo by zajimave pozorovat jak se s tim nove prichozi na US trh popere.

Hyundai a Kia byly pred lety takove ty podivne znacky. Dneska jsou plne silnice prave H+K . Od malych modelu pres sedany az po SUV.

Consumer Report (casopis ktery testuje uplne vsechno i auta) tak tam jsou dneska hyundai a kia ve spolehlivosti a oblibe v popredi (ne na prvnich mistech).

Konkurence obrovska , ale proc ne.....

+1/0
1.6.2016 19:43

M72i71r46e96k 93G13a16j67e27r 5121926619950

Podle toho, jak tady na diskusi nekteri tvrdi, ze americky zakaznik je nenarocny, to bude uspesny krok Skodovky. Ja ji sice drzim palce, ale vim, ze je to krok docela riskantni. Vytvoreni servisni site bude drahe a takove investice se vraci jen pomalu. A staci prvni vetsi prusvih a americti pravnici Skodovku vysaji.

0/0
1.6.2016 19:34

Z10d37e73n98ě17k 37H28a18n14z32l 1801516692934

Kodiak to bude pecka v Americe

0/0
1.6.2016 18:52

R74o75m92a27n 38L86i97p40s93k79ý 2389783419

Tak Ferdinand Dudenhoffer z univerzity Duisburg-Essen a s ním zřejmě mnoho dalších lidí mají Američany za ůplné voly, ke kterým se ani náhodou nedonese, že škodovky vyrábí volkswagen. Ti, kterým značka VW vadí, si nekoupí ani škodovku a ti, kterým je to jedno, si místo ní koupí VW.

0/−2
1.6.2016 17:26

K73a21r33e27l 70T96r71o13n89n41e30r 2956574790544

Může snad platit v městech. O obyvatelích venkova bych si nedělal žádné iluze. Ti se ale zajímají především o různé pick-upy použitelné v zemědělství apod. Kabina pro 6 lidí + ložná plocha. Ani Oktavie ani Superb nelze naložit pytli s krmivem pro dobytek nebo osivem, ani pořezané špalky se tam nedají dát ... :-)

+2/0
1.6.2016 18:33

R68o49m65a54n 34L19i41p91s34k84ý 2649733979

Ti, o kterých píšeš, se nebudou zajímat o žádné Evropské vozy, z dovozu maximálně Japonec a určitě je netrápí nějaká volkswagengate, či jak tomu novináři říkají.:-)

+1/0
1.6.2016 19:05

P68e42t93r 70D38v95o54ř96á79k 5154195549976

Nejsem fanda Škodovek a už vůbec ne SUV, ale tohle se povedlo.

Jen by to chtělo šestivál ...

+2/0
1.6.2016 17:25

R89i84c43h71a31r79d 17T52o71m54e24č82e54k 7326415296981

Kdepak, VW spěje postupně k silně přeplňovanému dvouválcovému půllitru.

+3/0
1.6.2016 17:42

M41a16r33t72i44n 56P47a58v66e61l35e57k 5880447555105

K tomu směřují všichni výrobci - kdo by kdy čekal tříválec u BMW?;-)

+1/0
1.6.2016 17:45

M35i28r55e57k 61G63a83j65e54r 5961876789870

Pro americky trh bude Skoda urcite dodavat silnejsi motor, ale nemusi to nutne byt 6-valec.

+1/0
1.6.2016 19:36

P82e73t22r 76M80i72c13h31a34l 2550374951232

Šestiválec to nebude, to by museli změnit platformu.

0/0
4.6.2016 19:17
Foto

J63i28ř81í 94D81v19o67ř81á28k 5135849700468

Pro američany je Škoda je vlastně VW ,vyráběný v nějaké pidi zemi , o které většina ani neví , že existuje . Není prodejní , servisní síť . A VW tam momentálně nebude zrovna top značka .

0/−3
1.6.2016 17:24

V76o31j66t28a 47P67r67o70s83e87c22k79y 6178700515789

vavru trefi slak

+4/−1
1.6.2016 17:19

P11e72t28r 60M48i10c65h83a59l 2240784201152

:-D

0/0
1.6.2016 17:56

P64e69t36r 15M43i94c81h63a16l 2180694381512

Držím jim palce, jednoduché to mít nebudou.

+1/0
1.6.2016 17:11

M79a40r68e24k 73K47l26u13f27a 3398664204976

Ne že bych jim to nepřál, ale v Americe je pošlou s down-sizingem do .... (Utahu) ;-D

+3/−1
1.6.2016 17:09

P76e65t81r 67M32i88c56h65a28l 2270854731732

Neřekl bych, že do Ameriky budou vozit litrové tříválce.

+4/0
1.6.2016 17:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.