Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O tuhle Škodu Favorit za 85 tisíc byla rvačka. Je to unikát na baterky

Na první pohled byste jen těžko něco poznali. Zvenčí je to klasický favorit ve verzi pick-up. Sem tam šrám a nepasující díl, rzi minimum. Uvnitř je známý volant a pod ním nezaměnitelná hranatá palubovka. Sedíte však v jednom z prehistorických československých elektromobilů: Škodě Favorit Pick-Up Elektra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i14ř70í 58K80u66c81h65t27a 6988265839527

Je komické, jak se redakce snažila znečitelnit RZ a přitom VIN nechala čitelný. Přitom zjistit RZ z VINu je na pár sekund ;-D

0/0
8.6.2016 9:55

J70a63r93o20s52l25a72v 80Z84a11h77r83a28d16n60í55č90e66k 7735820164331

Jako majitel jiného kusu dodám, takhle sprasený kus je ostuda vůbec prodávat a divím se,když ho někdo koupil za tu cenu, i když jich je málo a zájem je. Nový majitel na něm bude mít dost práce.

+5/0
5.6.2016 8:02

M74a74r28t45i90n 66Š32i57m30e23k 4390194318955

Nikde nepíší, ale zeptám se, jaký je dojezd takového vozítka?

0/0
6.6.2016 14:30

J88a46r12o64s98l38a93v 12Z91a74h61r60a30d20n36í41č51e11k 7465470874291

Podle papíru 60 km až 80 km, záleží na terénu a zatížení, s novými bateriemi se dá najet těch 60 km bez obav, ovšem kapacita klesá u olova rychle, za rok je už menší nájezd. V zimě je to horší u typu, co měl elektrické topení, naštěstí mám druhou verzi z bufíkem, tak dojezd o moc neklesne.

0/0
6.6.2016 15:23

J91a16n 34C16h57o36b80o64t 5532194838641

Oni to píší, ale podobně, jako jiné podstatné informace, jen jako popisek některého z obrázků. Nominální dojezd se zdál být 80km.

Trochu mě udivuje ta originální převodovka - proč neudělali trochu chytřejší řízení motoru a nezbavili se té zbytečné hmotnosti?

0/0
7.6.2016 7:43

J65a54r63o18s82l76a38v 72Z81a52h82r40a45d22n30í87č70e38k 7715820174691

Protože ten 15,4 kW motor neutáhne naložený auto bez převodovky nebo do kopce. Motor je slabý na tu váhu. Ten DC motor sice krátkodobě dokáže vyvinout vyšší výkony, ale zas za cenu snížení kapacity. Kdyby použili silnější motor, bylo by to lepší.

0/0
7.6.2016 16:23

A53l95e40š 92J80í66l31e36k 7301522756658

Také mi přišlo že je to děsný "bastl" někdo se na tom dost "vyřádil".

+1/0
7.6.2016 8:27

J53a80r77o43s27l69a18v 25Z46a48h33r93a69d44n16í91č93e24k 7465100574951

Originál byl daleko lepší a hezčí.

0/0
7.6.2016 16:18
Foto

M11i67c77h89a94l 70N50a55j32m40a63n 7799683486200

Pěkné auto jako veterán!

Před lety to byl výkřik elektromobilu v ČR. R^

+1/0
5.6.2016 0:06

J37a21n 12D74l90o32u14h71ý 7464329460609

Mno nevim nevim i dnesni elektro-auta v teto cenove kategorii neujedou o mnoho vice... Spis pokus ktery skoncil ve slepe ulicce.

0/0
5.6.2016 22:00

J38i42ř15í 15E74r18b56e79n 1193644366737

Nějak jsem nepochopil, proč v tom elektrofavoritu zůstala klasická převodovka - elektromotor má plný točivý moment už od minimálních otáček, na rozdíl od spalovacích motorů...

0/−1
4.6.2016 22:59

P46e74t90r 26Č92e39r88m74á66k 9808655139440

No právě proto tam je normální převodovka s blokovaným nejvyšším stupněm.

+1/0
4.6.2016 23:10

J35a65r72o95s94l40a66v 58Z20a21h22r26a34d87n71í21č68e11k 7715830384371

Ta převodovka není klasická, je upravená a jiná z Favorita se nedá použít. Má sice zablokovaný pátý stupeň, ale není problém ji odblokovat. Hlavní stálý převod je jiný.

+1/0
5.6.2016 8:07

P26e41t87r 78Č16e42r70m93á57k 9768125709490

Ano tak to že je upravená a není zcela seriová vyplývá už jenom z toho blokovaného stupně, ale v základu to je normální skříň, nejedná se o nějaký spešl variátor nebo tak.

0/0
5.6.2016 10:53

J51a83r83o24s34l68a24v 36Z62a78h10r67a51d27n62í97č79e93k 7285160974481

Nejen blokovaného pátého stupně, má i jiný stálý převod do síly s vyraženou 0 na bloku převodovky. Jinak je klasická jako 3 a 4 v označení.

0/0
5.6.2016 11:16

P40e18t25r 34Č33e87r26m63á45k 9238635489290

Neříkám že jediná úprava je blokace, ale že už jen z toho faktu plyne že je skříň upravená. Stálý převod byl různý i v rámci normální produkce, věřím že tady bude jiný než jakýkoliv produkční, ale pořád zůstáváme u toho že to je po konstrukční stránce normální skříň.

0/0
5.6.2016 11:26

J37a83r86o47s25l23a10v 63Z62a86h21r64a25d17n94í77č81e82k 7645500134521

Klasické převodovky byly pouze dvě a zřejmě by se dali mechanicky zaměnit, ale jak vypadá převodovka vevnitř, netuším, nerozebíral jsem ji, má navíc na převodovce čidlo na otáčky.

0/0
5.6.2016 11:40

P74e97t98r 44Č36e20r97m42á85k 9148135969350

Nikoliv, dvě byly pouze základní varianty tzn. krátká a dlouhá, ty se rozdělovaly podle variant jako 135/136 nebo krátkej favorit a třeba pickup, ale stálý převod nebyl vždy stejný. Jinak čidlo otáček měly na převodovce i normální fáčka BMM. Jak vypadá tahle skříň uvnitř by mě zajímalo, ale vsadil bych se že to je opravdu jen minimálně upravená seriovka, právě kvůli jednoduchosti a ceně.

+1/0
5.6.2016 12:25

P23a91v56e13l 91Z97a84j77í30č14e69k 8184790306840

protože ten motor zřejmě není řízený

0/0
4.6.2016 23:51

J62a40r98o96s26l84a18v 88Z47a79h85r89a64d29n11í16č61e28k 7815810844351

Je řízený a dokonce má omezovač otáček.

0/0
5.6.2016 8:08

J78a71r52o28s74l54a92v 39Z36a55h88r23a79d54n15í15č79e50k 7145130184331

Aby konstrukce byla nejlevnější, proto tam ta převodovka zůstala, ale když není naložený, tak se klidně rozjede i na čtyřku.

0/0
5.6.2016 7:58

A15n17t29o57n29í96n 18S88e97b48e10r37a 7603368530979

Sousedi měli Favorit Silver-Line combi a všichni jim to záviděli. Takové to byly auta. A né že ne ;-)

+4/0
4.6.2016 21:41

J20a63n 94U18l52m 7400109516492

a nebyl to spíš Forman?

+4/0
6.6.2016 9:45

L55u11k55á47š 40T76e80p26l55ý 2654450979

Baterky za cca 80 000Kč , životnost 700 cyklů x 90 km dojezd, to máme 1,30 Kč na kilometr jen za baterky. Kde berou těch 33 haléřů/ km to nevim.

+7/0
4.6.2016 12:36

L26u35k95á31š 47O56m50á23č51k93a 5771604811396

Stále je to vynikající hodnota.

0/0
4.6.2016 14:27

T50o18m10á79š 74D16v77o18ř72á94k 6617505663707

Protože v tom ještě není ani elektřina :-) Dle recenze na dfens to spotřebuje asi 22 kWh na 100 km. Takže když máte elektřinu za 3 Kč/kWh, tak přičtěte dalších 0,66 Kč/km + něco málo navíc za ztráty při nabíjení.

Jinak ty baterky sice jdou časem do háje, ale IMHO vydrží víc než 700 cyklů, když zkousnete zkrácení dojezdu. Ale starat se o ty olověné baterky bych teda nechtěl.

+2/0
4.6.2016 18:33

J28a20n 15D70l18o98u92h38ý 7984869150829

Skoda felicie 1.3 bbm lpg jezdi za 1kc. Cili ten elektromobil nedava smysl ;-)

0/0
5.6.2016 22:03

J59a38r96o61s33l93a65v 10Z36a72h26r74a89d38n30í18č61e10k 7685950894781

Omyl, elektřina vyjde o dost levněji a skoro servis nepotřebuje, což ušetří dost nákladů. V tomto případě je tak jednoduchý, že opravy nepotřebuje. Rekuperací se ještě elektřina získá zdarma, tak km vyjde ještě levněji a když spočítám spalovač, tak za ty roky je provoz dražší, povinné, STK a emise, opravy, atd. A ten krouťák žádný LPG nemá ani omylem, klidně se rozjedu svižně i na čtyřku, aniž bych trápil motor a zbytečně řadil. Když vynechám olovo, tak mi vyjde v základu 50,- haléřů na km s LiFEPO.

0/0
6.6.2016 15:31

M93i41c88h16a51l 81H46o21r19s22k74y 2912566486200

to bude cena a polepy z 90 let:-P

+2/0
4.6.2016 16:14

J21a71r67o84s65l44a54v 92Z39a80h79r78a83d76n98í27č18e92k 7795430644711

Také započítáváte k ceně benzínu třeba upadnutý výfuk?

+1/0
5.6.2016 7:56

J26a51n 83D63l24o63u13h98ý 7974819800979

Palivo v elektomobilu je cena za kw + cena baterie. Bez baterie to jaksi nepojede i kdyby jste do toho tlacil 200 amper :-D

+2/0
5.6.2016 22:14

J50a37r10o21s33l43a49v 47Z58a35h71r12a61d44n20í94č65e98k 7755150544481

Melete nesmysl.

0/0
5.6.2016 22:18

P54e25t10r 12S30p90a89t39z81i97e97r85e36r 7704262965684

Když to tak kritizujete...ano je to "jen" favorit. Ano pane Báča, na našich silnicích jezdí krásnější auta. Ale uvědomte si jedno. Tohle je kus naší historie a v dobách kdy o elektroautech se mluvilo jen v podobě výzkumu tak u nás se takové auto seriově vyrábělo. Není to o jednom kuse vyrobeném v dílně nějakého kutila, ale o voze, které se produkovalo v desítkách kusů v samotné škodovce. Proto je to vzácnost o které je dobré se zmínit.

+23/0
4.6.2016 11:41

S46t92a27n23i90s79l80a11v 78K53r18e43j97c15a74r 6527116823844

Nu Škoda Favorit - byl prvním a posledním socialistickým návratem k éře Spartaků a Oktávií před érou Š1000 MB Favorit!! Každý návrat je těžký, na Český elektromobil si také budete muset počkat do po roce 2020 a rozhodně nepočítejte, že se bude jednat o Škodu tesla CZ!!

0/0
4.6.2016 12:11
Foto

J20i30ř23í 58D57v29o52ř73á14k 5745189480778

1835 . První elektromobil . Kolem roku 1900 rychlost 100 km/h . 200 kusů u aut sériová výroba ?

0/0
4.6.2016 18:19

D68r39a38h21o37m35í63r 45S29t10r50o47u80h95a83l 4915328432344

No vzhledem k tomu, že většina dílů se použila z Favorita, tak ano, jde o seriovou výrobu. Dodatečné úpravy jsou běžné takřka u každé sériové výroby.

Jestli si myslíte, že produkce probíhá stylem "dneska jedem bílý oktávie a zítra červený fabie", tak je to trošku jinak. Moderní závody fungují tak, že auto je virtuálně složené v počítači před začátkem výroby a monitoruje se pohyb každého dílu. Z linky tak sjíždí každou chvíli prakticky jiné auto.

Ano, dělají se velkosérie, kdy se jede jedna konkrétní výbava, ale dnes už je běžnější výroba na přání.

0/0
9.6.2016 12:49

M87a41r85t47i32n 44K69u93ř47í16t76k35a 6707146408735

Ještě by stála za zmínku Tatra Beta, jejíž prototypy byly na elektřinu.

+1/0
4.6.2016 21:49
Foto

T68o75m63á25š 75D28v48o90ř29á71k 7215756327681

Rvačka? Hi hi

+2/−1
4.6.2016 11:20

J80a80r41o82s60l45a82v 90Z16a75h66r41a25d39n51í74č79e42k 7505320254251

Je o ně slušný zájem.

0/0
5.6.2016 7:59

P68e28t58r 68B92á93č27a 8605336925705

Silnice brazdi tolik krasnych aut a tady se furt venujete takovy vykopavkamRv

Jeste nejradsi pokud se jedna o nemeckou skodovku.

+1/−34
4.6.2016 9:33

L78u34b94o92š 86P52o94s89p76í69š86i57l 6448134185

Na baterky s jakýmkoli motorem není jen favorit,ale všechny škodovky.

+6/−15
4.6.2016 8:35

P49e54t90r 77N35e10s53v65a22d23b34a 2904515886729

Řekl majitel nejlepšího auta historie zeměkoule. Nebo rádoby vtipný, stupidni, trapný až k smíchu?

+1/0
4.6.2016 22:13

P54e52t73r 69M46i15c56h80a92l 2880544411472

Favorit bylo auto na baterky i s benzínovým motorem. :-)

+12/−16
4.6.2016 0:38

M54a81r69t24i65n 83Č53e72r68n55ý 7671704341

Náhodou to byl dobrej kočár :-) a ve Formanu se dalo nejen převážet, ale i ... ;-)

+9/−1
4.6.2016 1:05

J68o82s79e61f 61N52o11v13a25k 5448832736658

Ale i trpět. :-)

+7/−3
4.6.2016 8:53

L13u92k73á97š 87O79m67á15č20k40a 5531204351676

Co já se tam nasouložil. To byly časy :)

+7/0
4.6.2016 14:28

J44a10n 84D95l15o97u22h45ý 7724109400379

To ja radsi tim krapem dojel na hotel. To udelalo vetsi dojem naz ji klatit v aute co nejede :-D

0/0
5.6.2016 22:17

L12u40k44á39š 46O85m49á10č80k60a 5971704671866

V 18 letech?

0/0
6.6.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.