Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O tuhle Škodu Favorit za 85 tisíc byla rvačka. Je to unikát na baterky

Na první pohled byste jen těžko něco poznali. Zvenčí je to klasický favorit ve verzi pick-up. Sem tam šrám a nepasující díl, rzi minimum. Uvnitř je známý volant a pod ním nezaměnitelná hranatá palubovka. Sedíte však v jednom z prehistorických československých elektromobilů: Škodě Favorit Pick-Up Elektra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i95ř54í 26K98u25c87h49t68a 6188885749747

Je komické, jak se redakce snažila znečitelnit RZ a přitom VIN nechala čitelný. Přitom zjistit RZ z VINu je na pár sekund ;-D

0/0
8.6.2016 9:55

J17a38r89o52s20l83a19v 37Z41a82h84r29a58d50n18í44č44e77k 7705490764741

Jako majitel jiného kusu dodám, takhle sprasený kus je ostuda vůbec prodávat a divím se,když ho někdo koupil za tu cenu, i když jich je málo a zájem je. Nový majitel na něm bude mít dost práce.

+5/0
5.6.2016 8:02

M97a12r45t55i46n 64Š87i35m96e50k 4590384948225

Nikde nepíší, ale zeptám se, jaký je dojezd takového vozítka?

0/0
6.6.2016 14:30


J95a43r21o32s28l46a17v 22Z69a96h50r74a79d15n33í40č27e35k 7965410394861

Podle papíru 60 km až 80 km, záleží na terénu a zatížení, s novými bateriemi se dá najet těch 60 km bez obav, ovšem kapacita klesá u olova rychle, za rok je už menší nájezd. V zimě je to horší u typu, co měl elektrické topení, naštěstí mám druhou verzi z bufíkem, tak dojezd o moc neklesne.

0/0
6.6.2016 15:23

J16a63n 46C54h49o16b85o43t 5692294548941

Oni to píší, ale podobně, jako jiné podstatné informace, jen jako popisek některého z obrázků. Nominální dojezd se zdál být 80km.

Trochu mě udivuje ta originální převodovka - proč neudělali trochu chytřejší řízení motoru a nezbavili se té zbytečné hmotnosti?

0/0
7.6.2016 7:43

J47a11r65o47s31l40a66v 85Z42a48h14r71a84d81n11í65č33e34k 7405620814191

Protože ten 15,4 kW motor neutáhne naložený auto bez převodovky nebo do kopce. Motor je slabý na tu váhu. Ten DC motor sice krátkodobě dokáže vyvinout vyšší výkony, ale zas za cenu snížení kapacity. Kdyby použili silnější motor, bylo by to lepší.

0/0
7.6.2016 16:23

A36l56e84š 72J96í11l35e35k 7361312296838

Také mi přišlo že je to děsný "bastl" někdo se na tom dost "vyřádil".

+1/0
7.6.2016 8:27

J67a32r73o78s14l66a73v 53Z54a67h59r74a69d67n14í29č20e45k 7875900234381

Originál byl daleko lepší a hezčí.

0/0
7.6.2016 16:18
Foto

M74i18c61h57a42l 65N59a17j22m81a51n 7109233776900

Pěkné auto jako veterán!

Před lety to byl výkřik elektromobilu v ČR. R^

+1/0
5.6.2016 0:06

J54a29n 73D88l38o64u68h96ý 7204129380969

Mno nevim nevim i dnesni elektro-auta v teto cenove kategorii neujedou o mnoho vice... Spis pokus ktery skoncil ve slepe ulicce.

0/0
5.6.2016 22:00

J16i25ř90í 43E37r69b39e57n 1653264556337

Nějak jsem nepochopil, proč v tom elektrofavoritu zůstala klasická převodovka - elektromotor má plný točivý moment už od minimálních otáček, na rozdíl od spalovacích motorů...

0/−1
4.6.2016 22:59

P18e92t46r 54Č76e33r68m53á35k 9388645259240

No právě proto tam je normální převodovka s blokovaným nejvyšším stupněm.

+1/0
4.6.2016 23:10

J12a83r72o16s21l51a54v 14Z67a53h90r30a48d23n40í83č30e35k 7375730494801

Ta převodovka není klasická, je upravená a jiná z Favorita se nedá použít. Má sice zablokovaný pátý stupeň, ale není problém ji odblokovat. Hlavní stálý převod je jiný.

+1/0
5.6.2016 8:07

P45e27t23r 29Č85e43r84m70á76k 9598745299350

Ano tak to že je upravená a není zcela seriová vyplývá už jenom z toho blokovaného stupně, ale v základu to je normální skříň, nejedná se o nějaký spešl variátor nebo tak.

0/0
5.6.2016 10:53

J84a65r51o53s73l10a29v 49Z48a54h34r37a19d38n68í15č12e37k 7515730314481

Nejen blokovaného pátého stupně, má i jiný stálý převod do síly s vyraženou 0 na bloku převodovky. Jinak je klasická jako 3 a 4 v označení.

0/0
5.6.2016 11:16

P55e92t90r 64Č21e28r96m75á41k 9548295879540

Neříkám že jediná úprava je blokace, ale že už jen z toho faktu plyne že je skříň upravená. Stálý převod byl různý i v rámci normální produkce, věřím že tady bude jiný než jakýkoliv produkční, ale pořád zůstáváme u toho že to je po konstrukční stránce normální skříň.

0/0
5.6.2016 11:26

J27a78r80o62s72l29a40v 95Z71a87h90r76a14d25n65í74č32e33k 7545140464201

Klasické převodovky byly pouze dvě a zřejmě by se dali mechanicky zaměnit, ale jak vypadá převodovka vevnitř, netuším, nerozebíral jsem ji, má navíc na převodovce čidlo na otáčky.

0/0
5.6.2016 11:40

P58e62t19r 88Č11e51r71m23á78k 9188315839500

Nikoliv, dvě byly pouze základní varianty tzn. krátká a dlouhá, ty se rozdělovaly podle variant jako 135/136 nebo krátkej favorit a třeba pickup, ale stálý převod nebyl vždy stejný. Jinak čidlo otáček měly na převodovce i normální fáčka BMM. Jak vypadá tahle skříň uvnitř by mě zajímalo, ale vsadil bych se že to je opravdu jen minimálně upravená seriovka, právě kvůli jednoduchosti a ceně.

+1/0
5.6.2016 12:25

P35a31v73e77l 53Z89a51j82í14č98e87k 8164120416110

protože ten motor zřejmě není řízený

0/0
4.6.2016 23:51

J18a31r73o83s17l17a30v 28Z53a83h28r87a34d57n19í82č54e30k 7745400534571

Je řízený a dokonce má omezovač otáček.

0/0
5.6.2016 8:08

J55a10r23o93s36l53a62v 30Z82a97h20r69a14d56n43í47č75e43k 7145120304931

Aby konstrukce byla nejlevnější, proto tam ta převodovka zůstala, ale když není naložený, tak se klidně rozjede i na čtyřku.

0/0
5.6.2016 7:58

A35n11t27o34n93í26n 42S85e37b11e57r60a 7743738690239

Sousedi měli Favorit Silver-Line combi a všichni jim to záviděli. Takové to byly auta. A né že ne ;-)

+4/0
4.6.2016 21:41

J79a75n 64U32l10m 7290769636532

a nebyl to spíš Forman?

+4/0
6.6.2016 9:45

L61u48k17á53š 40T35e50p37l60ý 2744210759

Baterky za cca 80 000Kč , životnost 700 cyklů x 90 km dojezd, to máme 1,30 Kč na kilometr jen za baterky. Kde berou těch 33 haléřů/ km to nevim.

+7/0
4.6.2016 12:36

L12u59k46á87š 96O70m19á22č53k81a 5691764621626

Stále je to vynikající hodnota.

0/0
4.6.2016 14:27

T38o47m96á92š 15D34v63o80ř41á76k 6347415953747

Protože v tom ještě není ani elektřina :-) Dle recenze na dfens to spotřebuje asi 22 kWh na 100 km. Takže když máte elektřinu za 3 Kč/kWh, tak přičtěte dalších 0,66 Kč/km + něco málo navíc za ztráty při nabíjení.

Jinak ty baterky sice jdou časem do háje, ale IMHO vydrží víc než 700 cyklů, když zkousnete zkrácení dojezdu. Ale starat se o ty olověné baterky bych teda nechtěl.

+2/0
4.6.2016 18:33

J17a32n 24D97l58o46u77h26ý 7274439130579

Skoda felicie 1.3 bbm lpg jezdi za 1kc. Cili ten elektromobil nedava smysl ;-)

0/0
5.6.2016 22:03

J66a50r98o79s78l39a90v 77Z95a12h40r67a68d86n21í30č27e69k 7625640744431

Omyl, elektřina vyjde o dost levněji a skoro servis nepotřebuje, což ušetří dost nákladů. V tomto případě je tak jednoduchý, že opravy nepotřebuje. Rekuperací se ještě elektřina získá zdarma, tak km vyjde ještě levněji a když spočítám spalovač, tak za ty roky je provoz dražší, povinné, STK a emise, opravy, atd. A ten krouťák žádný LPG nemá ani omylem, klidně se rozjedu svižně i na čtyřku, aniž bych trápil motor a zbytečně řadil. Když vynechám olovo, tak mi vyjde v základu 50,- haléřů na km s LiFEPO.

0/0
6.6.2016 15:31

M15i31c66h71a28l 25H84o22r29s62k88y 2572666236800

to bude cena a polepy z 90 let:-P

+2/0
4.6.2016 16:14

J60a97r93o49s27l77a14v 91Z55a38h70r35a56d97n57í80č48e82k 7325450774221

Také započítáváte k ceně benzínu třeba upadnutý výfuk?

+1/0
5.6.2016 7:56

J17a21n 75D92l83o81u76h77ý 7214309970499

Palivo v elektomobilu je cena za kw + cena baterie. Bez baterie to jaksi nepojede i kdyby jste do toho tlacil 200 amper :-D

+2/0
5.6.2016 22:14

J65a71r67o25s56l65a10v 39Z20a42h57r89a37d24n71í81č50e73k 7435760134481

Melete nesmysl.

0/0
5.6.2016 22:18

P89e82t73r 34S93p31a24t77z27i50e36r17e41r 7854222325354

Když to tak kritizujete...ano je to "jen" favorit. Ano pane Báča, na našich silnicích jezdí krásnější auta. Ale uvědomte si jedno. Tohle je kus naší historie a v dobách kdy o elektroautech se mluvilo jen v podobě výzkumu tak u nás se takové auto seriově vyrábělo. Není to o jednom kuse vyrobeném v dílně nějakého kutila, ale o voze, které se produkovalo v desítkách kusů v samotné škodovce. Proto je to vzácnost o které je dobré se zmínit.

+23/0
4.6.2016 11:41

S66t45a47n11i74s63l85a64v 69K20r94e37j46c86a31r 6457276803834

Nu Škoda Favorit - byl prvním a posledním socialistickým návratem k éře Spartaků a Oktávií před érou Š1000 MB Favorit!! Každý návrat je těžký, na Český elektromobil si také budete muset počkat do po roce 2020 a rozhodně nepočítejte, že se bude jednat o Škodu tesla CZ!!

0/0
4.6.2016 12:11
Foto

J31i71ř77í 24D42v24o16ř62á30k 5815859680278

1835 . První elektromobil . Kolem roku 1900 rychlost 100 km/h . 200 kusů u aut sériová výroba ?

0/0
4.6.2016 18:19

D47r75a41h64o46m25í29r 86S69t33r21o29u50h79a63l 4155708232144

No vzhledem k tomu, že většina dílů se použila z Favorita, tak ano, jde o seriovou výrobu. Dodatečné úpravy jsou běžné takřka u každé sériové výroby.

Jestli si myslíte, že produkce probíhá stylem "dneska jedem bílý oktávie a zítra červený fabie", tak je to trošku jinak. Moderní závody fungují tak, že auto je virtuálně složené v počítači před začátkem výroby a monitoruje se pohyb každého dílu. Z linky tak sjíždí každou chvíli prakticky jiné auto.

Ano, dělají se velkosérie, kdy se jede jedna konkrétní výbava, ale dnes už je běžnější výroba na přání.

0/0
9.6.2016 12:49

M37a80r14t94i66n 33K68u59ř56í32t43k86a 6337356198985

Ještě by stála za zmínku Tatra Beta, jejíž prototypy byly na elektřinu.

+1/0
4.6.2016 21:49
Foto

T20o88m79á80š 64D64v63o61ř47á66k 7945916447521

Rvačka? Hi hi

+2/−1
4.6.2016 11:20

J57a58r68o80s41l46a43v 79Z74a41h76r65a72d64n35í45č86e93k 7405800524251

Je o ně slušný zájem.

0/0
5.6.2016 7:59

P89e41t49r 72B27á51č57a 8985386755255

Silnice brazdi tolik krasnych aut a tady se furt venujete takovy vykopavkamRv

Jeste nejradsi pokud se jedna o nemeckou skodovku.

+1/−34
4.6.2016 9:33

L14u74b83o27š 52P92o72s64p40í24š48i13l 6988914985

Na baterky s jakýmkoli motorem není jen favorit,ale všechny škodovky.

+6/−15
4.6.2016 8:35

P35e12t78r 10N61e63s98v41a68d37b40a 2684295906329

Řekl majitel nejlepšího auta historie zeměkoule. Nebo rádoby vtipný, stupidni, trapný až k smíchu?

+1/0
4.6.2016 22:13

P74e13t11r 50M68i88c50h27a44l 2100674251222

Favorit bylo auto na baterky i s benzínovým motorem. :-)

+12/−16
4.6.2016 0:38

M11a51r37t50i80n 27Č26e55r30n37ý 7241604141

Náhodou to byl dobrej kočár :-) a ve Formanu se dalo nejen převážet, ale i ... ;-)

+9/−1
4.6.2016 1:05

J43o25s89e21f 34N53o73v17a48k 5448122576338

Ale i trpět. :-)

+7/−3
4.6.2016 8:53

L20u84k83á44š 98O92m47á85č39k27a 5981894871116

Co já se tam nasouložil. To byly časy :)

+7/0
4.6.2016 14:28

J74a76n 54D75l85o88u63h54ý 7354379320759

To ja radsi tim krapem dojel na hotel. To udelalo vetsi dojem naz ji klatit v aute co nejede :-D

0/0
5.6.2016 22:17

L24u51k14á61š 16O34m91á57č17k40a 5701844371306

V 18 letech?

0/0
6.6.2016 9:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.