Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O tuhle Škodu Favorit za 85 tisíc byla rvačka. Je to unikát na baterky

Na první pohled byste jen těžko něco poznali. Zvenčí je to klasický favorit ve verzi pick-up. Sem tam šrám a nepasující díl, rzi minimum. Uvnitř je známý volant a pod ním nezaměnitelná hranatá palubovka. Sedíte však v jednom z prehistorických československých elektromobilů: Škodě Favorit Pick-Up Elektra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i22ř51í 82K69u40c63h77t33a 6798765229127

Je komické, jak se redakce snažila znečitelnit RZ a přitom VIN nechala čitelný. Přitom zjistit RZ z VINu je na pár sekund ;-D

0/0
8.6.2016 9:55

J73a11r61o80s76l49a26v 41Z40a13h13r24a59d57n37í15č86e52k 7615140864671

Jako majitel jiného kusu dodám, takhle sprasený kus je ostuda vůbec prodávat a divím se,když ho někdo koupil za tu cenu, i když jich je málo a zájem je. Nový majitel na něm bude mít dost práce.

+5/0
5.6.2016 8:02

M74a13r16t13i90n 31Š79i13m61e66k 4840364258625

Nikde nepíší, ale zeptám se, jaký je dojezd takového vozítka?

0/0
6.6.2016 14:30

J81a66r45o24s67l38a98v 21Z88a11h91r90a46d46n92í76č73e96k 7515260724561

Podle papíru 60 km až 80 km, záleží na terénu a zatížení, s novými bateriemi se dá najet těch 60 km bez obav, ovšem kapacita klesá u olova rychle, za rok je už menší nájezd. V zimě je to horší u typu, co měl elektrické topení, naštěstí mám druhou verzi z bufíkem, tak dojezd o moc neklesne.

0/0
6.6.2016 15:23

J93a34n 86C22h53o71b38o10t 5182564658161

Oni to píší, ale podobně, jako jiné podstatné informace, jen jako popisek některého z obrázků. Nominální dojezd se zdál být 80km.

Trochu mě udivuje ta originální převodovka - proč neudělali trochu chytřejší řízení motoru a nezbavili se té zbytečné hmotnosti?

0/0
7.6.2016 7:43

J35a83r89o94s28l60a52v 21Z30a48h66r75a62d50n13í50č76e83k 7435330264441

Protože ten 15,4 kW motor neutáhne naložený auto bez převodovky nebo do kopce. Motor je slabý na tu váhu. Ten DC motor sice krátkodobě dokáže vyvinout vyšší výkony, ale zas za cenu snížení kapacity. Kdyby použili silnější motor, bylo by to lepší.

0/0
7.6.2016 16:23

A72l68e50š 69J86í82l47e42k 7161672136348

Také mi přišlo že je to děsný "bastl" někdo se na tom dost "vyřádil".

+1/0
7.6.2016 8:27

J92a31r47o73s88l94a59v 66Z31a20h44r91a92d92n29í26č78e68k 7885880524831

Originál byl daleko lepší a hezčí.

0/0
7.6.2016 16:18
Foto

M79i48c27h44a26l 28N94a84j74m97a35n 7919633296130

Pěkné auto jako veterán!

Před lety to byl výkřik elektromobilu v ČR. R^

+1/0
5.6.2016 0:06

J44a77n 75D30l90o51u51h31ý 7764809900329

Mno nevim nevim i dnesni elektro-auta v teto cenove kategorii neujedou o mnoho vice... Spis pokus ktery skoncil ve slepe ulicce.

0/0
5.6.2016 22:00

J79i20ř94í 33E21r41b98e12n 1303944296157

Nějak jsem nepochopil, proč v tom elektrofavoritu zůstala klasická převodovka - elektromotor má plný točivý moment už od minimálních otáček, na rozdíl od spalovacích motorů...

0/−1
4.6.2016 22:59

P70e24t46r 40Č94e74r57m75á10k 9318925939900

No právě proto tam je normální převodovka s blokovaným nejvyšším stupněm.

+1/0
4.6.2016 23:10

J63a59r30o59s45l81a66v 50Z97a13h43r33a75d58n21í71č96e32k 7335810524181

Ta převodovka není klasická, je upravená a jiná z Favorita se nedá použít. Má sice zablokovaný pátý stupeň, ale není problém ji odblokovat. Hlavní stálý převod je jiný.

+1/0
5.6.2016 8:07

P59e52t48r 10Č80e60r85m61á65k 9738645389460

Ano tak to že je upravená a není zcela seriová vyplývá už jenom z toho blokovaného stupně, ale v základu to je normální skříň, nejedná se o nějaký spešl variátor nebo tak.

0/0
5.6.2016 10:53

J32a11r98o12s35l24a16v 63Z26a79h58r91a90d35n12í28č59e69k 7245150484571

Nejen blokovaného pátého stupně, má i jiný stálý převod do síly s vyraženou 0 na bloku převodovky. Jinak je klasická jako 3 a 4 v označení.

0/0
5.6.2016 11:16

P62e23t57r 83Č96e88r52m90á83k 9758765599850

Neříkám že jediná úprava je blokace, ale že už jen z toho faktu plyne že je skříň upravená. Stálý převod byl různý i v rámci normální produkce, věřím že tady bude jiný než jakýkoliv produkční, ale pořád zůstáváme u toho že to je po konstrukční stránce normální skříň.

0/0
5.6.2016 11:26

J44a65r59o27s24l71a75v 29Z46a11h78r35a71d55n12í56č84e78k 7535910954981

Klasické převodovky byly pouze dvě a zřejmě by se dali mechanicky zaměnit, ale jak vypadá převodovka vevnitř, netuším, nerozebíral jsem ji, má navíc na převodovce čidlo na otáčky.

0/0
5.6.2016 11:40

P79e52t64r 98Č11e24r67m27á45k 9438175379230

Nikoliv, dvě byly pouze základní varianty tzn. krátká a dlouhá, ty se rozdělovaly podle variant jako 135/136 nebo krátkej favorit a třeba pickup, ale stálý převod nebyl vždy stejný. Jinak čidlo otáček měly na převodovce i normální fáčka BMM. Jak vypadá tahle skříň uvnitř by mě zajímalo, ale vsadil bych se že to je opravdu jen minimálně upravená seriovka, právě kvůli jednoduchosti a ceně.

+1/0
5.6.2016 12:25

P74a67v85e47l 37Z87a71j27í56č97e66k 8824260756700

protože ten motor zřejmě není řízený

0/0
4.6.2016 23:51

J46a74r96o34s24l88a63v 13Z42a44h27r83a32d47n30í36č69e71k 7535860874671

Je řízený a dokonce má omezovač otáček.

0/0
5.6.2016 8:08

J43a20r84o68s85l15a83v 78Z60a72h36r95a98d87n45í49č54e95k 7975960484721

Aby konstrukce byla nejlevnější, proto tam ta převodovka zůstala, ale když není naložený, tak se klidně rozjede i na čtyřku.

0/0
5.6.2016 7:58

A40n62t57o37n92í94n 34S48e98b91e48r98a 7543698630519

Sousedi měli Favorit Silver-Line combi a všichni jim to záviděli. Takové to byly auta. A né že ne ;-)

+4/0
4.6.2016 21:41

J45a75n 24U74l10m 7170989636612

a nebyl to spíš Forman?

+4/0
6.6.2016 9:45

L25u52k90á20š 80T59e91p67l55ý 2744440239

Baterky za cca 80 000Kč , životnost 700 cyklů x 90 km dojezd, to máme 1,30 Kč na kilometr jen za baterky. Kde berou těch 33 haléřů/ km to nevim.

+7/0
4.6.2016 12:36

L89u16k85á39š 87O41m72á47č70k94a 5501254151956

Stále je to vynikající hodnota.

0/0
4.6.2016 14:27

T16o57m49á27š 70D97v15o91ř26á79k 6587475903917

Protože v tom ještě není ani elektřina :-) Dle recenze na dfens to spotřebuje asi 22 kWh na 100 km. Takže když máte elektřinu za 3 Kč/kWh, tak přičtěte dalších 0,66 Kč/km + něco málo navíc za ztráty při nabíjení.

Jinak ty baterky sice jdou časem do háje, ale IMHO vydrží víc než 700 cyklů, když zkousnete zkrácení dojezdu. Ale starat se o ty olověné baterky bych teda nechtěl.

+2/0
4.6.2016 18:33

J26a71n 40D63l26o32u16h54ý 7424639490709

Skoda felicie 1.3 bbm lpg jezdi za 1kc. Cili ten elektromobil nedava smysl ;-)

0/0
5.6.2016 22:03

J18a65r61o32s48l86a53v 95Z59a34h28r18a92d10n38í89č69e70k 7735410774781

Omyl, elektřina vyjde o dost levněji a skoro servis nepotřebuje, což ušetří dost nákladů. V tomto případě je tak jednoduchý, že opravy nepotřebuje. Rekuperací se ještě elektřina získá zdarma, tak km vyjde ještě levněji a když spočítám spalovač, tak za ty roky je provoz dražší, povinné, STK a emise, opravy, atd. A ten krouťák žádný LPG nemá ani omylem, klidně se rozjedu svižně i na čtyřku, aniž bych trápil motor a zbytečně řadil. Když vynechám olovo, tak mi vyjde v základu 50,- haléřů na km s LiFEPO.

0/0
6.6.2016 15:31

M30i59c20h18a25l 39H77o19r93s18k45y 2412776186370

to bude cena a polepy z 90 let:-P

+2/0
4.6.2016 16:14

J62a76r22o22s28l80a63v 61Z49a86h85r64a87d80n27í47č66e49k 7775210234741

Také započítáváte k ceně benzínu třeba upadnutý výfuk?

+1/0
5.6.2016 7:56

J56a84n 37D35l66o92u25h66ý 7224709790429

Palivo v elektomobilu je cena za kw + cena baterie. Bez baterie to jaksi nepojede i kdyby jste do toho tlacil 200 amper :-D

+2/0
5.6.2016 22:14

J97a49r92o13s96l22a31v 48Z55a47h26r64a90d22n53í82č90e89k 7315720824801

Melete nesmysl.

0/0
5.6.2016 22:18

P59e73t55r 77S13p51a48t74z40i11e37r62e23r 7334322105364

Když to tak kritizujete...ano je to "jen" favorit. Ano pane Báča, na našich silnicích jezdí krásnější auta. Ale uvědomte si jedno. Tohle je kus naší historie a v dobách kdy o elektroautech se mluvilo jen v podobě výzkumu tak u nás se takové auto seriově vyrábělo. Není to o jednom kuse vyrobeném v dílně nějakého kutila, ale o voze, které se produkovalo v desítkách kusů v samotné škodovce. Proto je to vzácnost o které je dobré se zmínit.

+23/0
4.6.2016 11:41

S17t41a80n76i16s91l33a37v 54K70r75e20j74c53a24r 6507846943194

Nu Škoda Favorit - byl prvním a posledním socialistickým návratem k éře Spartaků a Oktávií před érou Š1000 MB Favorit!! Každý návrat je těžký, na Český elektromobil si také budete muset počkat do po roce 2020 a rozhodně nepočítejte, že se bude jednat o Škodu tesla CZ!!

0/0
4.6.2016 12:11
Foto

J22i16ř90í 58D65v73o86ř52á19k 5235199120438

1835 . První elektromobil . Kolem roku 1900 rychlost 100 km/h . 200 kusů u aut sériová výroba ?

0/0
4.6.2016 18:19

D25r59a29h45o29m66í36r 50S54t50r94o20u67h97a33l 4195138342684

No vzhledem k tomu, že většina dílů se použila z Favorita, tak ano, jde o seriovou výrobu. Dodatečné úpravy jsou běžné takřka u každé sériové výroby.

Jestli si myslíte, že produkce probíhá stylem "dneska jedem bílý oktávie a zítra červený fabie", tak je to trošku jinak. Moderní závody fungují tak, že auto je virtuálně složené v počítači před začátkem výroby a monitoruje se pohyb každého dílu. Z linky tak sjíždí každou chvíli prakticky jiné auto.

Ano, dělají se velkosérie, kdy se jede jedna konkrétní výbava, ale dnes už je běžnější výroba na přání.

0/0
9.6.2016 12:49

M61a56r88t60i63n 26K39u90ř21í81t20k30a 6637226198465

Ještě by stála za zmínku Tatra Beta, jejíž prototypy byly na elektřinu.

+1/0
4.6.2016 21:49
Foto

T87o10m14á37š 74D92v75o96ř56á70k 7235456167591

Rvačka? Hi hi

+2/−1
4.6.2016 11:20

J11a63r71o24s90l75a26v 35Z20a41h94r97a74d93n65í88č40e92k 7385160224371

Je o ně slušný zájem.

0/0
5.6.2016 7:59

P91e13t15r 49B46á51č72a 8625216115255

Silnice brazdi tolik krasnych aut a tady se furt venujete takovy vykopavkamRv

Jeste nejradsi pokud se jedna o nemeckou skodovku.

+1/−34
4.6.2016 9:33

L27u15b23o73š 91P97o72s39p37í98š50i65l 6608114985

Na baterky s jakýmkoli motorem není jen favorit,ale všechny škodovky.

+6/−15
4.6.2016 8:35

P79e30t60r 81N50e18s84v17a97d81b82a 2974475206239

Řekl majitel nejlepšího auta historie zeměkoule. Nebo rádoby vtipný, stupidni, trapný až k smíchu?

+1/0
4.6.2016 22:13

P81e48t90r 92M35i56c23h26a77l 2800364891932

Favorit bylo auto na baterky i s benzínovým motorem. :-)

+12/−16
4.6.2016 0:38

M31a78r39t22i50n 72Č22e44r63n70ý 7451644251

Náhodou to byl dobrej kočár :-) a ve Formanu se dalo nejen převážet, ale i ... ;-)

+9/−1
4.6.2016 1:05

J15o42s52e40f 26N32o31v52a90k 5518822766138

Ale i trpět. :-)

+7/−3
4.6.2016 8:53

L61u69k17á78š 42O58m24á59č59k83a 5651154261206

Co já se tam nasouložil. To byly časy :)

+7/0
4.6.2016 14:28

J29a28n 60D69l61o80u83h82ý 7114809230209

To ja radsi tim krapem dojel na hotel. To udelalo vetsi dojem naz ji klatit v aute co nejede :-D

0/0
5.6.2016 22:17

L90u35k77á25š 45O85m80á34č50k90a 5911714281626

V 18 letech?

0/0
6.6.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.