Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lijákům není konec. Auto broďte nejvýš po břicho

Dnešní vozy sice odolávají přeháňkám a mnohdy zvládnou i projetí hlubokou kaluží, ale většinou čelí jen vodě přicházející shora. Auta brodící se louží by neměla přijít k úhoně, ale do hluboké vody z přeteklých řek a potoků se s nimi nepouštějte. Obzvlášť pokud nevíte, co se pod ní skrývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J65i62ř55í 49D14v31o43ř69á53k 5535779620318

Tak jsem četl " příspěvky " Michal Novák 70974 . Pro lidskou psychiku snad neexistuje větší hrozba .

+4/0
4.6.2016 17:04

M72i10c22h97a57l 52N48o34v91á51k 7610449637334

Není větší hrozby než namistrovaný boreček, co si myslí, že projede vodu, která sahá po břicho auta...

Očividně patříte mezi ně, tak jen čtěte, co se může stát s vaším autem, když projíždíte takovou vodou...:-P

0/0
4.6.2016 18:56

P87e58t11r 45M71i32c47h97a15l 2820214461312

Tak si ještě jednou přečti ty svoje bláboly. :-D

0/0
6.6.2016 22:51


J82a23n 62P97o61k54o91r13n47ý 1383209850643

;-D;-D;-D

0/0
4.6.2016 20:14

P31e83t72r 20M93a15r49š97o54u21n 5515178166406

Aha, škoda (rapid) už je i etalonem pro vedení :)

0/0
3.6.2016 22:52

P82e73t93r 38M86a20r30š65o21u39n 5525108886716

* pro brodeni (co se mi to tu zase zaktualizovalo za klávesnici?)

0/0
3.6.2016 22:53

M29a50r29t90i59n 16R10a62y35m94a88n 4152968333378

Poznamka, ze se muze vytvorit vlna a natect pak voda do sani je pravdiva. Potvrzuji z vlastni zkusenosti. Jinak vymena oleju a to i prevodoveho, pripadne i v diferencialu je opravdu treba. Jakmile se projede hlubsi vodou.

0/0
3.6.2016 12:26

J12o20s89e54f 24Š19o38l52t98e32s 8744438650723

To musela být dost nepříjemná zkušenost.

0/0
3.6.2016 18:56

M42a66r92e26k 77H77r14u90b60y 6577982391298

Ilustrační obrázek policejního auta projíždějícího zákazem vjezdu ;-)

0/0
3.6.2016 10:26

J48a98r49o80s23l96a37v 18P29o61r54t 7739617909965

Největší problém při brodění je kámen nebo díra která neni pod hladinou vidět .

0/0
3.6.2016 10:07

P30a67v83e72l 44J88e91ř37á94b88e29k 7551332214597

Kámen je maličkost, ale ta voda co auto auto lehce odstrčí.

0/0
4.6.2016 0:29

V42r55t84a89ň88a 53A59l51e61š 9468375646237

Tak se brodí :-)

http://www.mojevideo.cz/view.php?id=4377

+5/0
3.6.2016 10:01

P14a48v51e25l 85F16o70l91t72á36n 4940392564

"Auto broďte nejvýš po břicho" – po řidičovo?

+7/0
3.6.2016 9:35

O70n53d91ř92e50j 14Č96a68p29k98a 6881711123534

Defendera klidně :-)

0/0
4.6.2016 8:46

R69o26b32e35r16t 34G78o33r56c 6462133693

Nováku Nováku, to co píšete je větší blábol než onen článek, vy jste asi brodil tak maximálně koloběžku co?

0/0
3.6.2016 9:32

M26i49c67h68a28l 89N59o42v82á16k 7580679957324

Brodil jsem se přes řeku, ale hlídal si spodek auta a když už byl částečně ve vodě, tak měl plyn pod plným knedlíkem v nejvyšších otáčkách...

0/0
3.6.2016 9:46

P66e53t83r 49Z62a53s83k62o10č75i50l 2115872148769

Co takhle alespoň v tomto článku zmínit, že jednou z výhod elektromobilů je, že ve vodě kvůli sání vzduchu nezdechnou. Ale to by nesměl být Pepa Dvořák, co hází na elektromobily haldy špíny, kudy chodí.

0/0
3.6.2016 9:26

J46a96n 54J88a80n86e56č11e60k 9790983210686

Sice nezdechnou kvůli absenci sání, ale nejspíš zdechnou na zkrat - dost pochybuju, že by celá soustava od baterií až po elektromotory byla vodotěsná.

+2/0
3.6.2016 9:44

P69e63t66r 63Z39a83s67k34o48č16i83l 2595852638499

Googloval jsem teď trochu Teslu a hlubokou vodu projede s nadávkami na displeji, ale druhý den má problém, např.: http://www.teslamotors.wiki/wiki/Q:_What_happens_to_the_battery_if_you_drive_through_deep_water%3F

+1/0
3.6.2016 9:55

A90l27e27x 11K55o64u45b18a 6130772244451

Vzhledem k pracovnímu napětí trakčního systému musí být, jinak by to bylo smrtelně nebezpečné i za deště...

0/0
3.6.2016 13:01

M19i52c33h68a63l 42N24o91v45á18k 7860709147464

To je ale vůl, brodit autem lze jen do výšky otvoru výfuku.

0/−10
3.6.2016 4:31

M52a97r89e70k 39P94e33t17e19r 4428615964654

Na to jste přišel kde?

+5/0
3.6.2016 5:24

M14i33c54h62a84l 24N47o57v80á25k 7470299277704

Když neznáte princip čtyřdobého motoru, tak vám není pomoci...;-D

0/−6
3.6.2016 6:43

V70o13j81t40ě55c96h 18H21o47r28s41k48ý 7297217121422

jako že voda ucpe výfuk? ;-D

0/0
3.6.2016 6:49

M90i16c65h75a19l 67N90o54v11á55k 7650879707814

Jistě, zkuste si to. Ty offroady o kterých tam tak hezky píše mají speciální úpravu výstupu výfuku, cožpak jste to nikdy neviděl?;-D

0/−5
3.6.2016 6:52

V51o50j22t33ě61c13h 37H11o16r98s56k91ý 7857367311462

A co kdybych vám řekl že nemáte pravdu? :)

+3/0
3.6.2016 6:58

M94i35c54h47a33l 40N63o50v61á12k 7220369387104

Ale nejde o fyzický spad, že by se tam vůbec dostala voda, vždyť úplně stačí přiložit ruku k otvoru a do minuty vám chcípne motor, i když se voda do výfuku vůbec nedostane.;-D

0/−7
3.6.2016 7:03

V41o29j49t64ě75c90h 35H94o59r98s15k88ý 7107667281272

Víte jakou silou by ste musel tlačit na výfuk rukou, aby ste překonal tlak spalin? ;-D

+6/0
3.6.2016 7:20

M81i63c33h64a59l 39N42o32v58á21k 7860719717594

Stačí překonat nejmenší odpor materiálu výfuku a v trubce výfuku je to zhruba 1,5-3 bar a poškodíte buď výfuk, chcípne motor, nebo povolíte ruku. A kdyby šlo o vodu, ta už si najde cestu, u tříválce by to bylo úplně snadné, nejtěžší překonání by bylo u dieslu.:-P

0/−4
3.6.2016 7:35

P89e10t72r 15D67o36h51n30a59l 6392219105759

Tlak 1,5 bar bude pod vodním sloupcem 1,5 metru, tlak 3 bar pod třemi metry. Pokud zajedete 1,5 metru pod hladinu (resp. kolem 1,8, což odpovídá tomu, že výfuk bude 1,5 metru pod hladinou), tak vás fakt voda ucpávající výfuk trápit nebude. Takže kecáte blbosti.

+4/0
3.6.2016 8:42

M55i42c44h39a96l 31N43o30v57á13k 7720499127864

Překonat krátkodobý tlak vzduchu 1,5-3 bar je na poškození výfukové soustavy u fungl nového auta. Vodní tlak se měří úplně jinak, vodnímu tlaku stačí i 1,1bar.

0/−1
3.6.2016 8:55

M26i16c64h13a62l 33N10o18v15á26k 7930989917744

Chci napsat, že vy počítáte s vodou, která je na nějaké úrovni, takhle to ale nefunguje, já mám na mysli překonání tlaku vzduchu z komprese. Vy ale koncový předmět, který má nějaký tlak a sílu sám o sobě. Ale takhle tam můžete do výfuku strčit třeba noviny a ty nemají žádný tlak, jen tam jsou, jak chcete toto změřit?

0/−1
3.6.2016 9:03

P60e14t92r 53D59o62h86n89a23l 6802899495379

Pane Bože, do čehos to duši dal...

Když pominu, že tu řešíme úplnou kravinu, protože to, že by vadilo ponoření výfuku, je blbost, tak asi tak: když výfuk zacpete, tak se uvnitř něj vytvoří nějaký tlak tím, že se v něm nashromáždí výfukové plyny. Buď je výfuk zacpán tak, že výfukové plyny nedokážou svým tlakem tu překážku vyrazit a motor zhasne. Nebo plyny tu překážku vyrazí a jede se dál. No a v případě vody je to tak, že ve smysluplných hloubkách (tj. pár desítek centimetrů pod hladinou) mají výfukové plyny dostatečný tlak, aby dokázaly překonat tlak vody a uniknout. Proboha zkoušel jste někdy vydechnout nosem do vody?

Že já plýtvám časem na takovouto marnost...

BTW ten šnorchl na offroadech je sání, ne výfuk.

+12/0
3.6.2016 9:20

M38i41c96h98a65l 64N49o34v24á94k 7360579767754

Až na to, že výfuk nevypadá jako šnorchl, má soustavu min. tří filtrů, takže sám o sobě už něco musí překonávat.

Takové články já osobně nesnáším, lidi si pak myslí, že můžou jezdit přes vodu, chcípne jim motor a následně zatarasí cestu, třeba hasičům.

0/−5
3.6.2016 9:35

M46i36c28h44a96l 39N68o68v53á19k 7290889487984

Další na diskuzi.

Voda se nesmí dostat ani k výfuku. Zahřáté auto vjede do kaluže, tím prudce ochladí výfukovou soustavu, vodní pára snížením teploty, která je ve výfuku z komprese se změní ve vodu proteče skrz mřížky(filtry), a tato voda se smísí s usazeným šmírem výfukových plynů tvořící uhlíkové části stačí znát strukturu každé výfukové části. Zejména to se může dít u dieslů.

Auto má horší prostupnost, začne se dusit. A to vůbec do auta nemusí ani natéct voda. Celou dobu mluvím o teorii, kde voda vůbec nenateče do výfuku což je zpravidla velmi nepravděpodobné většinou se stává, že ta voda tam stejně nateče.

Takže v nejhorším případě může rozebrat výfukovou soustavu, protože tam má spousty bordelu, protože se ve výfukové soustavě přeměnila kapalina z plynu a filtry, které lze vyčistit, vyčistí, které nelze, vymění. V dnešní době výfuková soustava není levná...

0/−1
3.6.2016 10:13

J36a91n 82P22o23k94o70r75n18ý 1263389430513

prosím tě ty už sem raději nic nepiš. Ty nemáš ani znalosti předškolních dětí. Nebo jím jsi?

0/0
3.6.2016 12:19

M49i46c19h66a95l 82N85o49v62á94k 7460919207674

Argumenty...

0/0
3.6.2016 12:59

J69a87n 86P79o75k26o49r97n31ý 1213249440803

Přečti si po sobě co sem píšeš, trochu zagoogluj, zawikipeduj, podívej se na Youtube a máš argumentů o své genialitě až hanba.

+1/0
3.6.2016 14:10

J15i69ř28í 11K15o63c86u29r32e43k 6515324165618

Takže když projedu kaluží a chrstně mi voda na výfuk ... sakra, když pojedu na pincku v lijáku a bude mi na výfuk pršet?

0/0
4.6.2016 15:09

M59i72c95h46a29l 12N36o10v87á30k 7460629267124

Při dobře zahřátém motoru i prasknout parohy na autě můžou vlivem velkého rozdílu teploty, lidi to znají když blbnou na sněhu, ale vodní chlazení taky není daleko.:-P

Jojo, článek pojednává o vodě, ale o výfuku ani slovo...

A co teprv kotoučové brzdy, ty taky nejsou stavěné na vodní chlazení a co se týče Škodováckých brzd, ty jsou obzvláště háklivé na praskání kotoučů...

Je to marný je to marný...;-D

0/0
4.6.2016 18:40

M50i24c96h52a61l 11N80o78v44á93k 7400379337484

Btw: o šnorchl na offroadech nejde, ale o výfuk bez tlumičů a ten poslední nejde vidět. Maximálně s menší úpravou, která má stejný průměr. Pak by se nedalo jen tak ucpat výfuk a z koncové části trubky by vycházel atmosferický tlak až 20bar.:-P

0/0
3.6.2016 13:12

M47a53r45t56i69n 63N88o35v35o74t93n41ý 8539144817964

Pane Nováku, na vašem místě bych tu diskusi ukončil, protože každým příspěvkem ze sebe děláte stále většího hlupáka...

+5/0
3.6.2016 11:15
Foto

F63r52a47n84t77i17š46e98k 70H14r80a80b37a12l 3153909786878

Trochu Vám vstoupím do debaty jen kvůli tomu tlaku.

Tlak v hloubce 1,5 metru bude 2,5 bar (nebo atm - jsou skoro stejné - 1atm = 0,980 bar) a v hloubce 3metry bude 4 atmosféry.

Na hladinu vody působí 1 atmosférou vzduch.

To jen pro upřesnění tlaku pod vodní hladinou

0/0
3.6.2016 12:33

Z62u43z84a88n92a 61J22ů24z88o31v57á 7309575754957

Taky špatně pane kolego... Atmosférický do toho vůbec netahejte a v 1,5 metrech bude tlak 10x nižší - 0,15 bar (atm)

+1/0
3.6.2016 12:51
Foto

F46r39a86n89t47i69š39e17k 45H85r64a82b18a97l 3323699126618

Máte pravdu, uteknutá desetinná čárka. Nějak mi uteklo, že se mliuví o 1,5 metru a ne 15ti.

Co metr vody to nárůst tlaku o cca 10 kPa

Ovšem atmosférický tlak je do toho třeba tahat, pokud mluvíme o tlaku pod vodní hladinou.

0/0
3.6.2016 13:04

Z65u50z47a22n73a 59J84ů71z62o27v25á 7519505564147

No tááák kluci... Je to 10x méně.... 1,5 bar by byl v 15 metrech :-P

+2/0
3.6.2016 12:50
Foto

F83r89a71n28t11i40š27e32k 36H49r13a37b78a13l 3263659616558

Máte pravdu, 10x méně, na 1m vody.

Ovšem v 15ti metrech bude tlak těch 2,5 baru.

0/0
3.6.2016 13:05

J67o90s34e58f 34Š64o36l15t74e16s 8224918930453

Reálně pro potřeby výfuku ovšem jen 1,5 baru, protože motor pracuje za atmosférického tlaku, takže se ten tlak nepřipočítává.

0/0
5.6.2016 19:23
Foto

F17r77a34n17t60i50š10e30k 48H27r21a72b70a31l 3153689466608

Tak to není. Na výfuk i nad hladinou působí tlak 1 bar. Tj pokud je ve výfuku tlak 1,5 bar, je výsledný přetlak 0,5 bar. Čili můžeme přidat pouze 0,5 bar, než bude vnější tlak vyrovnán tlaku ve výfuku.

0/0
6.6.2016 9:58

J63o94s81e65f 79Š35o65l17t90e95s 8654208200443

Bože, a co asi píšu? Přečetl jste si, na co reaguji? Vždyť vy tvrdíte to samé, akorát že já vycházel z tlaku 2,5 baru, reálného tedy 1,5 baru a vy z 1,5 baru, reálného tedy 0,5 baru...

0/0
6.6.2016 10:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.