Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lijákům není konec. Auto broďte nejvýš po břicho

Dnešní vozy sice odolávají přeháňkám a mnohdy zvládnou i projetí hlubokou kaluží, ale většinou čelí jen vodě přicházející shora. Auta brodící se louží by neměla přijít k úhoně, ale do hluboké vody z přeteklých řek a potoků se s nimi nepouštějte. Obzvlášť pokud nevíte, co se pod ní skrývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J45i93ř74í 31D58v90o13ř31á39k 5685799940988

Tak jsem četl " příspěvky " Michal Novák 70974 . Pro lidskou psychiku snad neexistuje větší hrozba .

+4/0
4.6.2016 17:04

M80i78c67h81a81l 25N97o28v74á67k 7330339817534

Není větší hrozby než namistrovaný boreček, co si myslí, že projede vodu, která sahá po břicho auta...

Očividně patříte mezi ně, tak jen čtěte, co se může stát s vaším autem, když projíždíte takovou vodou...:-P

0/0
4.6.2016 18:56

P92e31t89r 75M76i47c85h22a15l 2860284311112

Tak si ještě jednou přečti ty svoje bláboly. :-D

0/0
6.6.2016 22:51

J57a75n 10P60o48k96o25r23n74ý 1753899140213

;-D;-D;-D

0/0
4.6.2016 20:14

P62e27t51r 72M83a55r81š52o26u18n 5345818606736

Aha, škoda (rapid) už je i etalonem pro vedení :)

0/0
3.6.2016 22:52

P96e33t13r 67M30a43r28š81o15u10n 5915428296706

* pro brodeni (co se mi to tu zase zaktualizovalo za klávesnici?)

0/0
3.6.2016 22:53

M90a75r78t27i90n 31R65a42y95m96a62n 4462698373598

Poznamka, ze se muze vytvorit vlna a natect pak voda do sani je pravdiva. Potvrzuji z vlastni zkusenosti. Jinak vymena oleju a to i prevodoveho, pripadne i v diferencialu je opravdu treba. Jakmile se projede hlubsi vodou.

0/0
3.6.2016 12:26

J51o96s92e28f 63Š96o40l69t75e96s 8704918900363

To musela být dost nepříjemná zkušenost.

0/0
3.6.2016 18:56

M75a92r66e63k 60H86r83u22b36y 6297242131698

Ilustrační obrázek policejního auta projíždějícího zákazem vjezdu ;-)

0/0
3.6.2016 10:26

J73a60r69o37s25l63a84v 73P39o26r44t 7579787989485

Největší problém při brodění je kámen nebo díra která neni pod hladinou vidět .

0/0
3.6.2016 10:07

P12a33v33e66l 15J54e21ř84á35b27e55k 7331882774467

Kámen je maličkost, ale ta voda co auto auto lehce odstrčí.

0/0
4.6.2016 0:29

V33r89t48a42ň55a 94A45l80e36š 9438225366377

Tak se brodí :-)

http://www.mojevideo.cz/view.php?id=4377

+5/0
3.6.2016 10:01

P90a43v40e93l 81F38o10l51t92á96n 4560452834

"Auto broďte nejvýš po břicho" – po řidičovo?

+7/0
3.6.2016 9:35

O81n33d13ř34e25j 51Č28a44p80k63a 6311441863214

Defendera klidně :-)

0/0
4.6.2016 8:46

R74o41b89e35r21t 72G82o83r82c 6332583753

Nováku Nováku, to co píšete je větší blábol než onen článek, vy jste asi brodil tak maximálně koloběžku co?

0/0
3.6.2016 9:32

M52i92c63h98a86l 24N27o13v75á10k 7980719227764

Brodil jsem se přes řeku, ale hlídal si spodek auta a když už byl částečně ve vodě, tak měl plyn pod plným knedlíkem v nejvyšších otáčkách...

0/0
3.6.2016 9:46

P49e25t25r 11Z49a67s70k64o26č66i20l 2725972688419

Co takhle alespoň v tomto článku zmínit, že jednou z výhod elektromobilů je, že ve vodě kvůli sání vzduchu nezdechnou. Ale to by nesměl být Pepa Dvořák, co hází na elektromobily haldy špíny, kudy chodí.

0/0
3.6.2016 9:26

J87a68n 14J46a11n34e25č67e79k 9630583320196

Sice nezdechnou kvůli absenci sání, ale nejspíš zdechnou na zkrat - dost pochybuju, že by celá soustava od baterií až po elektromotory byla vodotěsná.

+2/0
3.6.2016 9:44

P71e59t26r 87Z84a53s12k27o66č26i22l 2845772828619

Googloval jsem teď trochu Teslu a hlubokou vodu projede s nadávkami na displeji, ale druhý den má problém, např.: http://www.teslamotors.wiki/wiki/Q:_What_happens_to_the_battery_if_you_drive_through_deep_water%3F

+1/0
3.6.2016 9:55

A74l39e81x 76K25o78u60b42a 6290182624531

Vzhledem k pracovnímu napětí trakčního systému musí být, jinak by to bylo smrtelně nebezpečné i za deště...

0/0
3.6.2016 13:01

M39i52c65h84a60l 81N27o62v98á98k 7930609227904

To je ale vůl, brodit autem lze jen do výšky otvoru výfuku.

0/−10
3.6.2016 4:31

M57a36r93e73k 64P34e18t46e16r 4468435494694

Na to jste přišel kde?

+5/0
3.6.2016 5:24

M64i41c16h59a13l 33N70o83v63á67k 7260289347644

Když neznáte princip čtyřdobého motoru, tak vám není pomoci...;-D

0/−6
3.6.2016 6:43

V91o14j48t45ě18c22h 90H69o24r36s81k73ý 7227837741212

jako že voda ucpe výfuk? ;-D

0/0
3.6.2016 6:49

M34i57c57h55a77l 44N41o76v41á87k 7350649317554

Jistě, zkuste si to. Ty offroady o kterých tam tak hezky píše mají speciální úpravu výstupu výfuku, cožpak jste to nikdy neviděl?;-D

0/−5
3.6.2016 6:52

V37o55j21t27ě75c90h 20H61o75r56s79k66ý 7947107781752

A co kdybych vám řekl že nemáte pravdu? :)

+3/0
3.6.2016 6:58

M23i38c84h32a84l 50N91o76v65á48k 7260899797654

Ale nejde o fyzický spad, že by se tam vůbec dostala voda, vždyť úplně stačí přiložit ruku k otvoru a do minuty vám chcípne motor, i když se voda do výfuku vůbec nedostane.;-D

0/−7
3.6.2016 7:03

V78o52j48t44ě70c22h 46H37o93r53s63k34ý 7787807411492

Víte jakou silou by ste musel tlačit na výfuk rukou, aby ste překonal tlak spalin? ;-D

+6/0
3.6.2016 7:20

M58i18c91h89a94l 58N97o81v38á47k 7750559477334

Stačí překonat nejmenší odpor materiálu výfuku a v trubce výfuku je to zhruba 1,5-3 bar a poškodíte buď výfuk, chcípne motor, nebo povolíte ruku. A kdyby šlo o vodu, ta už si najde cestu, u tříválce by to bylo úplně snadné, nejtěžší překonání by bylo u dieslu.:-P

0/−4
3.6.2016 7:35

P52e74t89r 62D19o52h72n50a45l 6542969425959

Tlak 1,5 bar bude pod vodním sloupcem 1,5 metru, tlak 3 bar pod třemi metry. Pokud zajedete 1,5 metru pod hladinu (resp. kolem 1,8, což odpovídá tomu, že výfuk bude 1,5 metru pod hladinou), tak vás fakt voda ucpávající výfuk trápit nebude. Takže kecáte blbosti.

+4/0
3.6.2016 8:42

M45i73c75h58a12l 80N17o50v43á60k 7410899337144

Překonat krátkodobý tlak vzduchu 1,5-3 bar je na poškození výfukové soustavy u fungl nového auta. Vodní tlak se měří úplně jinak, vodnímu tlaku stačí i 1,1bar.

0/−1
3.6.2016 8:55

M24i91c94h31a82l 27N50o80v23á87k 7340829987524

Chci napsat, že vy počítáte s vodou, která je na nějaké úrovni, takhle to ale nefunguje, já mám na mysli překonání tlaku vzduchu z komprese. Vy ale koncový předmět, který má nějaký tlak a sílu sám o sobě. Ale takhle tam můžete do výfuku strčit třeba noviny a ty nemají žádný tlak, jen tam jsou, jak chcete toto změřit?

0/−1
3.6.2016 9:03

P23e44t25r 41D92o76h90n41a94l 6852439655249

Pane Bože, do čehos to duši dal...

Když pominu, že tu řešíme úplnou kravinu, protože to, že by vadilo ponoření výfuku, je blbost, tak asi tak: když výfuk zacpete, tak se uvnitř něj vytvoří nějaký tlak tím, že se v něm nashromáždí výfukové plyny. Buď je výfuk zacpán tak, že výfukové plyny nedokážou svým tlakem tu překážku vyrazit a motor zhasne. Nebo plyny tu překážku vyrazí a jede se dál. No a v případě vody je to tak, že ve smysluplných hloubkách (tj. pár desítek centimetrů pod hladinou) mají výfukové plyny dostatečný tlak, aby dokázaly překonat tlak vody a uniknout. Proboha zkoušel jste někdy vydechnout nosem do vody?

Že já plýtvám časem na takovouto marnost...

BTW ten šnorchl na offroadech je sání, ne výfuk.

+12/0
3.6.2016 9:20

M29i37c82h93a41l 36N34o31v68á32k 7650729587964

Až na to, že výfuk nevypadá jako šnorchl, má soustavu min. tří filtrů, takže sám o sobě už něco musí překonávat.

Takové články já osobně nesnáším, lidi si pak myslí, že můžou jezdit přes vodu, chcípne jim motor a následně zatarasí cestu, třeba hasičům.

0/−5
3.6.2016 9:35

M91i59c41h42a69l 87N39o58v11á65k 7540569677894

Další na diskuzi.

Voda se nesmí dostat ani k výfuku. Zahřáté auto vjede do kaluže, tím prudce ochladí výfukovou soustavu, vodní pára snížením teploty, která je ve výfuku z komprese se změní ve vodu proteče skrz mřížky(filtry), a tato voda se smísí s usazeným šmírem výfukových plynů tvořící uhlíkové části stačí znát strukturu každé výfukové části. Zejména to se může dít u dieslů.

Auto má horší prostupnost, začne se dusit. A to vůbec do auta nemusí ani natéct voda. Celou dobu mluvím o teorii, kde voda vůbec nenateče do výfuku což je zpravidla velmi nepravděpodobné většinou se stává, že ta voda tam stejně nateče.

Takže v nejhorším případě může rozebrat výfukovou soustavu, protože tam má spousty bordelu, protože se ve výfukové soustavě přeměnila kapalina z plynu a filtry, které lze vyčistit, vyčistí, které nelze, vymění. V dnešní době výfuková soustava není levná...

0/−1
3.6.2016 10:13

J94a63n 22P36o51k90o26r59n53ý 1643679200503

prosím tě ty už sem raději nic nepiš. Ty nemáš ani znalosti předškolních dětí. Nebo jím jsi?

0/0
3.6.2016 12:19

M55i30c83h82a98l 32N88o60v82á92k 7300879187564

Argumenty...

0/0
3.6.2016 12:59

J39a42n 28P81o14k83o42r15n19ý 1773109150473

Přečti si po sobě co sem píšeš, trochu zagoogluj, zawikipeduj, podívej se na Youtube a máš argumentů o své genialitě až hanba.

+1/0
3.6.2016 14:10

J56i46ř38í 57K58o70c64u50r97e28k 6725344675588

Takže když projedu kaluží a chrstně mi voda na výfuk ... sakra, když pojedu na pincku v lijáku a bude mi na výfuk pršet?

0/0
4.6.2016 15:09

M42i65c31h93a54l 46N16o82v54á44k 7860669157124

Při dobře zahřátém motoru i prasknout parohy na autě můžou vlivem velkého rozdílu teploty, lidi to znají když blbnou na sněhu, ale vodní chlazení taky není daleko.:-P

Jojo, článek pojednává o vodě, ale o výfuku ani slovo...

A co teprv kotoučové brzdy, ty taky nejsou stavěné na vodní chlazení a co se týče Škodováckých brzd, ty jsou obzvláště háklivé na praskání kotoučů...

Je to marný je to marný...;-D

0/0
4.6.2016 18:40

M98i83c54h35a49l 61N33o20v84á74k 7570629507964

Btw: o šnorchl na offroadech nejde, ale o výfuk bez tlumičů a ten poslední nejde vidět. Maximálně s menší úpravou, která má stejný průměr. Pak by se nedalo jen tak ucpat výfuk a z koncové části trubky by vycházel atmosferický tlak až 20bar.:-P

0/0
3.6.2016 13:12

M95a76r96t86i59n 47N35o31v64o43t23n47ý 8429544477544

Pane Nováku, na vašem místě bych tu diskusi ukončil, protože každým příspěvkem ze sebe děláte stále většího hlupáka...

+5/0
3.6.2016 11:15
Foto

F12r32a30n12t26i86š43e96k 76H15r18a44b68a53l 3953669866688

Trochu Vám vstoupím do debaty jen kvůli tomu tlaku.

Tlak v hloubce 1,5 metru bude 2,5 bar (nebo atm - jsou skoro stejné - 1atm = 0,980 bar) a v hloubce 3metry bude 4 atmosféry.

Na hladinu vody působí 1 atmosférou vzduch.

To jen pro upřesnění tlaku pod vodní hladinou

0/0
3.6.2016 12:33

Z56u32z78a52n53a 66J68ů53z45o10v33á 7269415314937

Taky špatně pane kolego... Atmosférický do toho vůbec netahejte a v 1,5 metrech bude tlak 10x nižší - 0,15 bar (atm)

+1/0
3.6.2016 12:51
Foto

F96r40a59n85t44i88š60e17k 52H90r91a60b66a73l 3413639696938

Máte pravdu, uteknutá desetinná čárka. Nějak mi uteklo, že se mliuví o 1,5 metru a ne 15ti.

Co metr vody to nárůst tlaku o cca 10 kPa

Ovšem atmosférický tlak je do toho třeba tahat, pokud mluvíme o tlaku pod vodní hladinou.

0/0
3.6.2016 13:04

Z74u84z92a18n11a 98J13ů70z94o92v45á 7669275294727

No tááák kluci... Je to 10x méně.... 1,5 bar by byl v 15 metrech :-P

+2/0
3.6.2016 12:50
Foto

F54r18a46n53t75i93š18e89k 57H47r87a82b72a92l 3683529906318

Máte pravdu, 10x méně, na 1m vody.

Ovšem v 15ti metrech bude tlak těch 2,5 baru.

0/0
3.6.2016 13:05

J27o37s59e98f 14Š93o92l67t25e26s 8154988160463

Reálně pro potřeby výfuku ovšem jen 1,5 baru, protože motor pracuje za atmosférického tlaku, takže se ten tlak nepřipočítává.

0/0
5.6.2016 19:23
Foto

F25r65a57n83t82i26š81e20k 11H90r33a65b19a76l 3853439446928

Tak to není. Na výfuk i nad hladinou působí tlak 1 bar. Tj pokud je ve výfuku tlak 1,5 bar, je výsledný přetlak 0,5 bar. Čili můžeme přidat pouze 0,5 bar, než bude vnější tlak vyrovnán tlaku ve výfuku.

0/0
6.6.2016 9:58

J41o71s34e60f 56Š38o12l46t46e38s 8774518410733

Bože, a co asi píšu? Přečetl jste si, na co reaguji? Vždyť vy tvrdíte to samé, akorát že já vycházel z tlaku 2,5 baru, reálného tedy 1,5 baru a vy z 1,5 baru, reálného tedy 0,5 baru...

0/0
6.6.2016 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.