Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Citroën vymýšlí, jak dohnat komfort bez ztracených koulí

Citroën se po šedesáti letech loučí s unikátním hydropneumatickým odpružením. Superpohodlné podvozky, které dávaly velkým korábům francouzské značky charakter, používají technologii, která je moc drahá. Firma představila balík řešení, které mají komfort slavných zelených koulí nahradit. Ale je to trochu placebo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V89i54k42y82r 62B49o90h24u89m30i55l 21S30t12r33a37n35s52k18y 9627228786779

Řekněme si to poctivě pánové, prostě bez koulí to nejde;-D

+2/0
8.6.2016 8:14

P66e14t19r 69V12a18z93a10č 4857983430256

Citroenů na "koulích" jsem měl několik a dosud mám C5 II a máme i v rodině i další - Xantie. Nikdy z hlediska hydrauliky s jediným nebyl žádný technický problém. Chápu, ne každému musí hydraulika vyhovovat, ale při stavu našich silnic, povolené rychlosti 90/130km/h nepotřebuji závodit ta tvrdém koncernovém podvozku, ale rád se dopravím komfortně z bodu A do bodu B. A ta výhoda, kdy byla občas nutnost vyjet odněkud přes obrubník, je taky fajn. Kdo nevyzkoušel, nezažil, může psát obvyklé bludy ... Bohužel, poslední jediný model s hydra je C5, chápu že při prodejních číslech si nejen neobhájí nějaký další vývoj systému, ale ani v cenovém boji použití hydrauliky. Vše je podřízeno trhu a těch pár věrných, pro které Citroen znamenal hydraulický podvozek, prostě tento systém nedokáží udržet při životě. Je to prostě tak, Citroen není značka, která by si mohla diktovat a zůstat u svých tradicí, které Citroen udělaly Citroenem. Pro mne s koncem hydrauliky, bez své výjimečnosti, se stává Citroen běžnou značkou, u které nevidím jediný důvod pro koupi. Bohužel ani "rádoby" luxusní značka DS, která se prodává ne zrovna za lidovou cenu, jde cestou klasického pérování a nikoli třeba cestou špičkového systému hydrauliky, který byl použit ve vrcholném modelu, a to C6. Takže pro mne C5 co nejdéle a pak už nic ....;-O

+5/0
7.6.2016 21:44

J26i95r14i 14F72i48n10k 6767139947658

Jako majitel C5 (koupena nová) pochopitelně lituji konce hydropneumatiky, ale absolutne neberu nářky z úst bychařů, co si stejně nakonec koupí passata nebo oktávku v tedéíčku.

Já si svou zkusím udržet tak dlouho dokud to pujde - podle vyjádření citroenu bude komponenty do hydry vyrábět dál - i kvůli Rolls Royce, který hydru do svých aut dával taky.

0/0
7.6.2016 20:02


M71a21r65c74e70l 68P80a53v55l21í76k 7741774538789

kto je prívržencom pohodlnéhonodpruženia

0/0
7.6.2016 17:57
Foto

P87a16v94e29l 69S22t85r85a17k41o31š 6477451230215

Hlavně aby to Citroën dohnal kvalitou. Hydractive III+ byl totiž na mé bývalé C5 kámen úrazu. Záruka neuznána, cena opravy vysoká. Naštěstí byla dobrá havarijní pojistka, takže se povedlo C5 zprovoznit a poslat do světa :)

+1/0
7.6.2016 17:29

L11e73o71š 47S47m57u45t42n33ý 2407159545872

nový reklamní slogan bude asi CITROEN AUTO BEZ KOULÍ:-)

0/0
7.6.2016 16:22

K14a48m30i35l 60D92o59l92e80z83e35l 6532846354582

dalsi znacka, ktera zrejme zmizi z trhu. Jakmile se s ni stane tuctovka, prevalcuji jej korejci se svymi levnejsimi a tuctovymi hundaji a kiami.

+2/0
7.6.2016 13:39

L43e49o31š 45S39m43u19t13n13ý 2397159315512

ještě jedna výhoda kterou si málokdo uvědomí,klasické tlumiče za svou životnost postupně ztrácejí své tlumící vlastnosti kdežto hydroaktiv má po celou dobu životnosti stejné tlumící vlastnosti to znamená že jezdíte jakoby pořád s novými tlumiči ,je to další z výhod citroenu(teda toho opravdového):-)

+7/0
7.6.2016 13:00

P73e71t87r 63H66á97j81e67k 4200942861514

stačí "dofukovat"

0/0
7.6.2016 16:19

J62a27n 30N89o46v93á61k 9325868974835

C5 koule se už nedofukují - ony totiž téměř neutíkají a obvykle odejdou na poškození membrány (garantovaná životnost je 10 let a 200 tisíc km).

0/0
7.6.2016 16:23

J19i69ř24í 53N94o45v26o95t54n71ý 2178292195947

Suma sumárum, až odkráčejí tlumiče do džá, připravte si třicet litrů, páč unikátní dorazy....:-)

0/0
7.6.2016 12:37

L70e85o86š 52S89m32u53t43n92ý 2767259885232

tohle v rámci úspor podělali citroen je hydraulika proto si ho lidi kupujou,mám c5 a můžu potvrdit že hydro pérování je u citroena tak vychytané že z hlediska ůdržby a nákladů o něm člověk ani neví,mám najeto 230000 a naprosto bez problémů první udržba předepsaná výměna hydro kapaliny ve 200 000 km a to je všechno časem příjde výměna koulí která je předepsaná na 200000 km ale servis řekl jezdit až začnou problémy pak vyměnit,takže si nestěžuju,s c5 budu jezdit co nejdéle,pak nevim jsem rozmazlenej všechny auta mi přijdou tvrdý a uskákaný:-)

+6/0
7.6.2016 12:35

K66a44r53e97l 64N75o87v77o93t51n53ý 8856318929986

V článku píšou: "Citroën přichází i s několika novými prvky, které mají vylepšit komfort, ale šli na to nejen od náprav a odpružení. Postavili na to speciální prototyp bizarního Citroënu Cactus, na kterém použili více než třicet nových, patentem chráněných řešení zaměřených na komfort."

A bomba je, že dealeři tento speciální prototyp mají v ceníku, a vy si ho klidně můžete i koupit! ;-D

+2/−1
7.6.2016 11:42

J41a79n 54P97š21e93n74i17č74k78a 2960748393752

Mno z bizarniho cactusu udelali dalsi prototyp. Kde je problem?

Tedy vsechny ty vyfikundace z clanku ten tvuj cenikovy kaktus nema, ale prototyp ano.

0/0
7.6.2016 12:38

K75a47m37i16l 32D59o60l11e72z52e53l 6302266754442

boli vaz zada ? Kupte Citroen Kaktus a zada Vas nebudou bolet ale pichat

0/0
7.6.2016 13:42

P42e65t67r 38H54o12r23s31k27ý 9775283908376

Když si vzpomenu na tu jízdu v Xantii, kterou jsem měl asi dva roky.. Po ní jsem měl několik dalších aut, ale takovou jízdu už jsem nikdy nezažil.

+1/0
7.6.2016 10:54

A78n29t67o10n58í12n 28S14e25b79e98r43a 7483398160129

Takže už všechny nové auta budou drncat stejně a bude jedno co si koupíte. ;-D

+1/0
7.6.2016 10:45

J54a89n 77N97o72v41á22k 9385458834725

RR :-)

0/0
7.6.2016 16:25
Foto

M62i25c20h38a14l 67J32a32n53o84v53á71č 8237576395273

Takhle to presne dopada, kdyz se ke kormidlu ve firme dostane manazer, ktery nema ani paru o tom, proc si vlastne zakaznik tu znacku vybira. Excel je mocna vec, ale taky nema odpoved na vsechno.

Firma vlastne rika:"Budeme uz vyrabet jen levne krapy pro masy." Jenze tak nejak nechapou, ze ja svou C4 mam hlavne kvuli tomu, ze jsem nemel na C5. Kdyz uz neni hydropneu ani v nejvyssim modelu, v tu chvili to neni Citroen, ale VW klon a tim padem... Proc to vlastne kupovat? Odlisnost a pohodli byly dve veci, proc si zakaznik mimo Francii koupil Citroen. Ted uz neni ani ten duvod. Sbohem.

+6/0
7.6.2016 10:43

M85a68r94t16i71n 16K29a72r86á49s91e63k 9468163398638

No vy jste si C4 koupil i kdyz nema hydropneumaticke odpruzeni (ja taky), takze to zas takovyproblem nebude ne?

0/0
7.6.2016 10:45
Foto

M73i38c65h87a15l 51J94a74n25o17v62á26č 8117286645503

Koupil sem si ho s vidinou toho, ze jednou bude C5. Bylo to proste lakadlo teto znacky. Myslim, ze jsem to popsal docela dobre. Je to proste i trochu psychologie. Spousta veci je podvedoma a nemyslim si, ze je dobre zapadnout do prumeru. Krasne se to ukazuje treba na mobilech s Androidem (proc kupovat zavedenou znacku, kdyz tamhleten cinan umi totez a je ve stejne kvalite). Kdyby Hydractiv byl i v C4, tak neni co resit...

+2/0
7.6.2016 11:50

M43a23r36t68i50n 77K11a55r95á47s50e63k 9748683848468

Aha, tak to me nenapadlo, ze by si nekdo koupil C4 (s konvencnim podvozkem) kvuli tomu, ze jiny model se da poridit i s "lepsim" podvozkem

+3/0
7.6.2016 11:52

O55n88d96ř83e91j 50F21r43a72n29c 4899631538

Jj, zvláštní logika ;-D

0/0
7.6.2016 12:31
Foto

M68i84c51h30a32l 79J69a22n95o37v19á91č 8667116415103

Pocit praveze neni o logice, to jsem se snazil vysvetlit. Ocividne marne. :-P

+1/0
7.6.2016 14:29

P55a31v26e70l 21O30b79d57r91ž12á91l94e30k 6866464128922

Technologie kouli je super, jízdní vlastnosti skvělé... ale přesto mezi zákazníky to není takové terno, aby výrobci umožnila ekonomické přežití.

Nic víc, nic méně.

+3/0
7.6.2016 9:53

R81a77d32i48m 61K66a85l75a10s 2560816582531

Citroen jsem nikdy neměl, ale když jsem uvažoval o tom, že bych si ho snad někdy koupil, bylo to právě kvůli jízdním vlastnostem...

Nicméně očekávám, že hydropneumatické odpružení bude nabízet jeho dceřiná značka DS. Což zároveň říká, že klasický citroen půjde do budoucna nejspíše s tech. vybaveností dolů.

+2/0
7.6.2016 9:09

P42e41t29r 43D41e36v41á59t47ý 5144921371309

Ti co "koule" v autě nikdy neměli, nepoznali opravdu pohodlné cestování. Budu se svojí C5 držet co nejdéle, ale co pak? Jak už tu někdo psal, nebudou koule, nebude Citroen.

+8/0
7.6.2016 9:09

V86l73a90d19i89m17í98r 90H28a62v76r17á69n59e84k 7446306330757

Je to jako v křesílku v obýváku, krásné svezení. VR^

+6/0
7.6.2016 8:27

P43e57t59r 63N11o52v15o74t60n25ý 9431729380205

Já dojizdim c5 I, ještě měsíc, bude to smutne loučení. Nové auto bude octavia, snad nebudou mit deti shaking syndrom.

0/0
7.6.2016 8:06

V40í78t 21B83r89z65o74b58o62h23a78t51ý 7360712763561

Děti budou mít spíše značný pocit stísněnosti, jelikož prostor na zadních sedačkách je v Octavii značně, opravdu značně menší.

+2/−1
7.6.2016 8:19

J24i26n80d27ř93i72c36h 20Š89k66o84p42e48k 4755831880475

v oktávii III je prostor vzdau značně, opravdu značně větší než v O II nebo dokonce O I

0/0
7.6.2016 9:13

V96í38t 79B72r60z39o67b10o84h94a46t84ý 7580262423961

Škoda si nepochybně za to, že si již po dvou generacích svého vlajkového modelu všimla i cestujících na zadních sedadlech, zaslouží medaili. To ale nemění nic na tom, že je v nové Octavii (zvláště na zadních sedadlech) stále méně místa, než v C8.

0/0
7.6.2016 9:22

R13a10d27i91m 21K25a67l52a10s 2930336802421

Tak C8 je MPV ne?

0/0
7.6.2016 9:25

V19í85t 38B88r14z38o42b96o82h63a86t22ý 7260192773891

Jeee pardon já se přepsal, reagoval jsem na příspěvek o C5, tedy byla myšlena C5 nikoli C8....pardon

0/0
7.6.2016 9:29

Z35d40e50n51ě44k 44H74á66j95e36k 6807702370713

Octavia je nižší střední třída a C5 střední třída. Takže nějaký rozdíl v prostoru tam být musí. Ale jinak je C5 pěkné a pohodlné auto, v tom souhlasím.

0/0
7.6.2016 10:53
Foto

I65v16a85n 67K74o18p17t94a 5547862981107

V O3 je větší než v o třídu větším pasatu například.

0/0
7.6.2016 11:41

V29í46t 39B78r93z16o88b61o74h62a81t38ý 7960732213701

A můžete mi sdělit, jak tento fakt souvisí s citroenem c5?

0/0
7.6.2016 12:15
Foto

I91v77a57n 71K69o20p96t79a 5367582441697

Reagoval jsem na příspěvěk že v Octavii je vzadu velmi málo místa.

0/0
7.6.2016 16:00
Foto

I82v39a85n 63K51o44p25t38a 5377272421737

A pokud mohu soudit v C5 jsem seděl jen jednou, je ten prostor pro nohy srovnatelný. Na šířku možn á o něco míň. Pasat jsem uváděl pro srovnání, stejná třída jako C5 a znám jej lépe.

0/0
7.6.2016 16:02

I81r74m96a 12H33e56g70a10r95o45v13á 6767392378394

Misto aby staveli na vlastni historii a jedinecnosti sveho reseni, a tim se odlisili na trhu a mohli to propagovat jako jeden z duvodu proc si poridit prave jejich auto ...

Tak to kvuli nakladum zahodi a daji tam tuctove technologie, ktere ma dnes kazdy cinsky kram.

+16/0
7.6.2016 8:05

J18a48r58o52s44l71a28v 78P44e76l28d86a 1629584821437

Takze skvele odpruzeny podvozek nahradime tabletem na pristrojovce. Uzasne reseni hodne obdivu! Podle teto teorie se pak muzeme prestehovat z domu do stanu s krasnou dotykovou televizi nabytou antistresovymi funkcemi ;-)

Ty recicky o nakladnem reseni jsou tak trochu mimo misu, ne? Spis mam pocit, ze vyrobce chce srazet sve naklady kde to jen jde, ale cenu vyrobku zvysovat. Bohuzel toto je moderni trend - vyrabet lacine sunty v luxusne vypadajicim obalu a rikat si za ne nehorazny penize.

+12/0
7.6.2016 7:59

T74o45m82á88š 93B23u94r56a 1789876

Pokud jde o důvod takového postoje dané firmy, ten je jasný: značka je jedním ze dvou světových lídrů a zároveň evropskou jedničkou vytrvale dotlačována (spolu s většinou dalších evropských tradičních značek) až nad samý okraj trhu a ekonomicky balancuje nad propastí. Za dané situace lze potom považovat za logickou, snahu vedení o oslovení především té finančně nejméně bonitní klientely.

Pokud jde o ambaláž - souhlas. Je to obdoba představy luxusu některých našich spoluobčanú, kteří místo u Blažka "šijí" V SAPu, kde si místo obleků na míru pořizují pseudoznačkové teplákové soupravy s výraznými nápisy a dopľňují to masivními řetězy z kočičího zlata.

Vox populi, vox dei.

0/0
7.6.2016 8:22

J43i72ř46í 36B18á34r23t14ů 7162884779733

1. Bude to méně pohodlné- bez koulí

2. Bude to hůře opravitelné- lepená karoserie

3. Dělají ze zákazníků blbce

To asi nejsou vlastnosti které by zákazníci požadovali.

+12/0
7.6.2016 7:59

M96i12r62o94s62l34a15v 69S17l50á23m11a 1371413555475

Pomocník pro rozjezd do kopce - u automatu neznám větší kravinu než je toto - tedy nejste-li právě John Silver - jinak normální dvounožec snad běžně dokáže udržet brzdový pedál sešlápnutý i levou nohou ;-) ...

+1/0
7.6.2016 7:44

M44a94r53t12i72n 56Š37a55f42á17ř 8676938724577

Kdyby se automobilky drželi vaších moudrostí, tak ještě dnes jezdíme na loukotích. Víte ten asistent je jen pár řádků software navíc v řídící jednotce. využívá jen to co je už v autech několik let povinné. Ale mistrovi volantu jako jste vy přeci stačí levá noha. Tu já zase rád nechám klidně stranou a v poklidu se rozjedu s asistentem, když ho tam mám ;-). Ale závist, to je kurňa věc, co? ;-D

+1/0
7.6.2016 11:16

M52i92r65o10s47l79a36v 98S59l69á51m19a 1791913585445

Jestli závist je kurňa věc, to já nevím :-P ... Já asistenta mám ;-) ...

P.S. Není nad software :-) - zrovna včera mě odmítl otevřít kufr, musel jsem stopnout motor a zamknout a znovu odemknout, aby mi konečně kufr otevřel - aneb autovarianta známého: "A zkoušeli jste to vypnout a znovu zapnout?" ...

P.P.S. A žádná popelnice z druhé ruky - Lexus CT 200h, první majitel ...

P.P.P.S. Na loukotích tedy nejezdím ...

0/0
7.6.2016 14:28

M97a76r77t75i68n 20Š45a74f10á49ř 8736178624547

Tak nějak mi pak uniká pointa toho vašeho příspěvku. Máte ho, používáte ho a přesto ho kritizujete. Opravdu nechápu co vám na něm tak vadí, když o něm v podstatě ani nevíte. V rozjezdu vám nevadí a použít ruční brzdu vám taky nebrání. Asistent je mnohem lepší variantou než to vaše blbnutí s levou nohou. Jezdím střídavě v autech s automatem i manuálem a levá noha má jasně svoji roli na šlapání spojky a nevidím sebemenší pozitivum si dělat v tom guláš. Jedu v automatu, levou nohu nepoužívám. Sednu do manuálu, šlapu s ní na spojku. Známý si koupil ojeté auto a to že tam má asistenta rozjedu do kopce, zjistil až po roce, když jsem mu o něm řekl.

Vaše problémy s Lexusem, to je opravdu mrzuté, co na to říci. Mě občas auto hodí hlášku, že nejde natáčení světlometů do zatáčky, občas že nejde pneumatické odpružení a hádejte co pomůže? Vypnout motor a znovu nastartovat. prostě takový restart a vše šlape jak má. Většinou to jsou chyby v software. Každodeně se s nimi potýkáme ve všech oblastech života, kde se vyskytuje něco elektronického, řízeneho nějakou formou počítače. Dnešní auto je po stránce elektroniky skoro na úrovni letadla. Používají se zde datové zběrnice, spousty snímačů, výkoných členů a čím dražší auto, tím větší výbava a množství elektroniky, která má tu blbou vlastnost, že občas nědělá úplně to co má. Nic není dokonalé a mám zkušenost i s těmi letadly a tam to občas zablbne taky. ;-)

0/0
8.6.2016 1:43

M65i20r96o58s97l30a44v 36S92l75á21m45a 1441833605635

Pointa? Nevím - mám, nepoužívám, označuji ho za dosti zbytečný. Použít ruční brzdu mi vskutku nebrání :-P - ruční brzdu totiž nemám. Parkovací brzda je pedál na levou nohu (umístěný hodně vlevo a výše, mimo běžný dosah) , takže při jejím používání bych levou nohou zajistil parkovací brzdu a levou nohou bych ji zase odjišťoval, což je poněkud složitější než jednoduché přidržení provozní brzdy levou nohou :-). Ruční brzdu jsem ostatně nepoužíval ani u manuálu - tam jsem pravou nohou obsloužil zároveň brzdu i plyn.

A ten softwarový zádrhel byla jen taková nahodilá perlička - je mi známo, že v každém programu je nejméně jedna chyba, jejíž opravou vznikají dvě jiné ;-) ...

0/0
9.6.2016 7:41

J76o44s95e96f 18N90o26v96a88k 5418572906988

V C5 je hydraulika bezproblémová, najezdil jsem s tím 250kkm a nemůžu si to vynachválit. Ve 200kkm výměna předních koulí, doplnění hydraulické kapaliny, celkem 8k, to byla jediná investice. FAP původní, v pohodě funguje, spotřeba kolem šesti litrů. Elektronika taktéž bez jedinýho problému. Jediný, co bych tomu vytknuˇ, je čudlíkový peklo na palubce.

Teď hledám náhradu a je to hodně těžké. V pohodlnosti je nutný jít o třídu vejš - mercedes atd. Z nových citroënů jsem hodně zklamanej, jsou to uskákaný nepohodlný křápy - splachují rodinný střibro do záchodu. Nebudou koule, nebude citroën. Rv

+20/0
7.6.2016 7:42

T97o15m29á45š 15B13u40r22a 1309936

Pokud jde o Váš druhý odstavec, souhlas - je to pregnantně vyjádřeno.

0/0
7.6.2016 7:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.