Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën vymýšlí, jak dohnat komfort bez ztracených koulí

Citroën se po šedesáti letech loučí s unikátním hydropneumatickým odpružením. Superpohodlné podvozky, které dávaly velkým korábům francouzské značky charakter, používají technologii, která je moc drahá. Firma představila balík řešení, které mají komfort slavných zelených koulí nahradit. Ale je to trochu placebo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V52i20k80y84r 27B69o96h12u40m73i81l 79S20t37r75a42n55s24k89y 9407748206229

Řekněme si to poctivě pánové, prostě bez koulí to nejde;-D

+2/0
8.6.2016 8:14

P59e19t15r 76V13a91z39a22č 4597123200686

Citroenů na "koulích" jsem měl několik a dosud mám C5 II a máme i v rodině i další - Xantie. Nikdy z hlediska hydrauliky s jediným nebyl žádný technický problém. Chápu, ne každému musí hydraulika vyhovovat, ale při stavu našich silnic, povolené rychlosti 90/130km/h nepotřebuji závodit ta tvrdém koncernovém podvozku, ale rád se dopravím komfortně z bodu A do bodu B. A ta výhoda, kdy byla občas nutnost vyjet odněkud přes obrubník, je taky fajn. Kdo nevyzkoušel, nezažil, může psát obvyklé bludy ... Bohužel, poslední jediný model s hydra je C5, chápu že při prodejních číslech si nejen neobhájí nějaký další vývoj systému, ale ani v cenovém boji použití hydrauliky. Vše je podřízeno trhu a těch pár věrných, pro které Citroen znamenal hydraulický podvozek, prostě tento systém nedokáží udržet při životě. Je to prostě tak, Citroen není značka, která by si mohla diktovat a zůstat u svých tradicí, které Citroen udělaly Citroenem. Pro mne s koncem hydrauliky, bez své výjimečnosti, se stává Citroen běžnou značkou, u které nevidím jediný důvod pro koupi. Bohužel ani "rádoby" luxusní značka DS, která se prodává ne zrovna za lidovou cenu, jde cestou klasického pérování a nikoli třeba cestou špičkového systému hydrauliky, který byl použit ve vrcholném modelu, a to C6. Takže pro mne C5 co nejdéle a pak už nic ....;-O

+5/0
7.6.2016 21:44

J61i71r96i 61F64i67n67k 6357219107308

Jako majitel C5 (koupena nová) pochopitelně lituji konce hydropneumatiky, ale absolutne neberu nářky z úst bychařů, co si stejně nakonec koupí passata nebo oktávku v tedéíčku.

Já si svou zkusím udržet tak dlouho dokud to pujde - podle vyjádření citroenu bude komponenty do hydry vyrábět dál - i kvůli Rolls Royce, který hydru do svých aut dával taky.

0/0
7.6.2016 20:02


M29a92r11c56e31l 46P67a29v96l41í97k 7311754218919

kto je prívržencom pohodlnéhonodpruženia

0/0
7.6.2016 17:57
Foto

P93a19v11e60l 31S77t10r68a24k69o57š 6617351720165

Hlavně aby to Citroën dohnal kvalitou. Hydractive III+ byl totiž na mé bývalé C5 kámen úrazu. Záruka neuznána, cena opravy vysoká. Naštěstí byla dobrá havarijní pojistka, takže se povedlo C5 zprovoznit a poslat do světa :)

+1/0
7.6.2016 17:29

L83e10o58š 87S84m83u11t45n17ý 2747909815222

nový reklamní slogan bude asi CITROEN AUTO BEZ KOULÍ:-)

0/0
7.6.2016 16:22

K36a62m50i31l 50D71o72l57e34z60e77l 6522296334862

dalsi znacka, ktera zrejme zmizi z trhu. Jakmile se s ni stane tuctovka, prevalcuji jej korejci se svymi levnejsimi a tuctovymi hundaji a kiami.

+2/0
7.6.2016 13:39

L85e73o83š 42S56m89u57t96n71ý 2867359185922

ještě jedna výhoda kterou si málokdo uvědomí,klasické tlumiče za svou životnost postupně ztrácejí své tlumící vlastnosti kdežto hydroaktiv má po celou dobu životnosti stejné tlumící vlastnosti to znamená že jezdíte jakoby pořád s novými tlumiči ,je to další z výhod citroenu(teda toho opravdového):-)

+7/0
7.6.2016 13:00

P73e92t84r 40H94á86j42e60k 4290352211624

stačí "dofukovat"

0/0
7.6.2016 16:19

J98a58n 59N49o80v45á65k 9595248584435

C5 koule se už nedofukují - ony totiž téměř neutíkají a obvykle odejdou na poškození membrány (garantovaná životnost je 10 let a 200 tisíc km).

0/0
7.6.2016 16:23

J57i35ř32í 77N64o77v44o24t62n79ý 2838402745477

Suma sumárum, až odkráčejí tlumiče do džá, připravte si třicet litrů, páč unikátní dorazy....:-)

0/0
7.6.2016 12:37

L56e41o90š 35S65m47u72t78n56ý 2417969575892

tohle v rámci úspor podělali citroen je hydraulika proto si ho lidi kupujou,mám c5 a můžu potvrdit že hydro pérování je u citroena tak vychytané že z hlediska ůdržby a nákladů o něm člověk ani neví,mám najeto 230000 a naprosto bez problémů první udržba předepsaná výměna hydro kapaliny ve 200 000 km a to je všechno časem příjde výměna koulí která je předepsaná na 200000 km ale servis řekl jezdit až začnou problémy pak vyměnit,takže si nestěžuju,s c5 budu jezdit co nejdéle,pak nevim jsem rozmazlenej všechny auta mi přijdou tvrdý a uskákaný:-)

+6/0
7.6.2016 12:35

K51a69r58e77l 24N59o93v81o69t64n63ý 8946508909966

V článku píšou: "Citroën přichází i s několika novými prvky, které mají vylepšit komfort, ale šli na to nejen od náprav a odpružení. Postavili na to speciální prototyp bizarního Citroënu Cactus, na kterém použili více než třicet nových, patentem chráněných řešení zaměřených na komfort."

A bomba je, že dealeři tento speciální prototyp mají v ceníku, a vy si ho klidně můžete i koupit! ;-D

+2/−1
7.6.2016 11:42

J10a28n 73P29š73e43n87i33č68k87a 2910948273782

Mno z bizarniho cactusu udelali dalsi prototyp. Kde je problem?

Tedy vsechny ty vyfikundace z clanku ten tvuj cenikovy kaktus nema, ale prototyp ano.

0/0
7.6.2016 12:38

K77a89m80i17l 86D92o53l14e11z68e79l 6802646864762

boli vaz zada ? Kupte Citroen Kaktus a zada Vas nebudou bolet ale pichat

0/0
7.6.2016 13:42

P36e39t24r 56H74o78r38s66k77ý 9825563628456

Když si vzpomenu na tu jízdu v Xantii, kterou jsem měl asi dva roky.. Po ní jsem měl několik dalších aut, ale takovou jízdu už jsem nikdy nezažil.

+1/0
7.6.2016 10:54

A88n89t31o64n75í13n 91S73e82b87e63r97a 7533958270159

Takže už všechny nové auta budou drncat stejně a bude jedno co si koupíte. ;-D

+1/0
7.6.2016 10:45

J48a92n 77N11o55v41á58k 9775478524105

RR :-)

0/0
7.6.2016 16:25
Foto

M49i32c12h34a40l 39J17a24n21o46v25á14č 8617946125533

Takhle to presne dopada, kdyz se ke kormidlu ve firme dostane manazer, ktery nema ani paru o tom, proc si vlastne zakaznik tu znacku vybira. Excel je mocna vec, ale taky nema odpoved na vsechno.

Firma vlastne rika:"Budeme uz vyrabet jen levne krapy pro masy." Jenze tak nejak nechapou, ze ja svou C4 mam hlavne kvuli tomu, ze jsem nemel na C5. Kdyz uz neni hydropneu ani v nejvyssim modelu, v tu chvili to neni Citroen, ale VW klon a tim padem... Proc to vlastne kupovat? Odlisnost a pohodli byly dve veci, proc si zakaznik mimo Francii koupil Citroen. Ted uz neni ani ten duvod. Sbohem.

+6/0
7.6.2016 10:43

M51a60r58t31i81n 21K61a39r88á77s61e88k 9568403538268

No vy jste si C4 koupil i kdyz nema hydropneumaticke odpruzeni (ja taky), takze to zas takovyproblem nebude ne?

0/0
7.6.2016 10:45
Foto

M32i13c51h51a79l 62J32a67n45o81v15á67č 8327876265163

Koupil sem si ho s vidinou toho, ze jednou bude C5. Bylo to proste lakadlo teto znacky. Myslim, ze jsem to popsal docela dobre. Je to proste i trochu psychologie. Spousta veci je podvedoma a nemyslim si, ze je dobre zapadnout do prumeru. Krasne se to ukazuje treba na mobilech s Androidem (proc kupovat zavedenou znacku, kdyz tamhleten cinan umi totez a je ve stejne kvalite). Kdyby Hydractiv byl i v C4, tak neni co resit...

+2/0
7.6.2016 11:50

M53a87r16t26i88n 31K27a38r70á72s44e62k 9778273668798

Aha, tak to me nenapadlo, ze by si nekdo koupil C4 (s konvencnim podvozkem) kvuli tomu, ze jiny model se da poridit i s "lepsim" podvozkem

+3/0
7.6.2016 11:52

O92n98d80ř57e52j 60F73r88a38n89c 4849101158

Jj, zvláštní logika ;-D

0/0
7.6.2016 12:31
Foto

M93i16c11h60a54l 45J68a33n37o36v11á85č 8237796165273

Pocit praveze neni o logice, to jsem se snazil vysvetlit. Ocividne marne. :-P

+1/0
7.6.2016 14:29

P69a88v27e24l 34O74b33d16r67ž62á91l24e27k 6866974458262

Technologie kouli je super, jízdní vlastnosti skvělé... ale přesto mezi zákazníky to není takové terno, aby výrobci umožnila ekonomické přežití.

Nic víc, nic méně.

+3/0
7.6.2016 9:53

R32a76d66i43m 11K32a81l97a55s 2650716792711

Citroen jsem nikdy neměl, ale když jsem uvažoval o tom, že bych si ho snad někdy koupil, bylo to právě kvůli jízdním vlastnostem...

Nicméně očekávám, že hydropneumatické odpružení bude nabízet jeho dceřiná značka DS. Což zároveň říká, že klasický citroen půjde do budoucna nejspíše s tech. vybaveností dolů.

+2/0
7.6.2016 9:09

P38e79t66r 70D67e11v67á85t80ý 5294811941929

Ti co "koule" v autě nikdy neměli, nepoznali opravdu pohodlné cestování. Budu se svojí C5 držet co nejdéle, ale co pak? Jak už tu někdo psal, nebudou koule, nebude Citroen.

+8/0
7.6.2016 9:09

V91l53a53d16i49m38í65r 68H90a13v49r83á68n65e45k 7256776180617

Je to jako v křesílku v obýváku, krásné svezení. VR^

+6/0
7.6.2016 8:27

P36e94t34r 21N56o55v28o96t77n40ý 9511569830485

Já dojizdim c5 I, ještě měsíc, bude to smutne loučení. Nové auto bude octavia, snad nebudou mit deti shaking syndrom.

0/0
7.6.2016 8:06

V18í40t 37B53r49z25o43b23o13h47a75t27ý 7860982443311

Děti budou mít spíše značný pocit stísněnosti, jelikož prostor na zadních sedačkách je v Octavii značně, opravdu značně menší.

+2/−1
7.6.2016 8:19

J69i12n20d30ř67i96c66h 41Š95k59o30p40e87k 4385481550645

v oktávii III je prostor vzdau značně, opravdu značně větší než v O II nebo dokonce O I

0/0
7.6.2016 9:13

V44í60t 35B17r71z38o92b27o22h91a86t44ý 7390682293621

Škoda si nepochybně za to, že si již po dvou generacích svého vlajkového modelu všimla i cestujících na zadních sedadlech, zaslouží medaili. To ale nemění nic na tom, že je v nové Octavii (zvláště na zadních sedadlech) stále méně místa, než v C8.

0/0
7.6.2016 9:22

R55a69d49i46m 63K79a20l72a95s 2570886932121

Tak C8 je MPV ne?

0/0
7.6.2016 9:25

V35í74t 97B30r62z51o48b18o23h97a73t26ý 7120552153791

Jeee pardon já se přepsal, reagoval jsem na příspěvek o C5, tedy byla myšlena C5 nikoli C8....pardon

0/0
7.6.2016 9:29

Z95d66e90n11ě77k 41H67á98j18e10k 6647492610203

Octavia je nižší střední třída a C5 střední třída. Takže nějaký rozdíl v prostoru tam být musí. Ale jinak je C5 pěkné a pohodlné auto, v tom souhlasím.

0/0
7.6.2016 10:53
Foto

I23v48a97n 25K85o27p88t24a 5757262791537

V O3 je větší než v o třídu větším pasatu například.

0/0
7.6.2016 11:41

V41í71t 74B30r61z34o15b92o10h90a97t92ý 7340932163971

A můžete mi sdělit, jak tento fakt souvisí s citroenem c5?

0/0
7.6.2016 12:15
Foto

I86v97a56n 13K83o35p28t86a 5687862901807

Reagoval jsem na příspěvěk že v Octavii je vzadu velmi málo místa.

0/0
7.6.2016 16:00
Foto

I89v73a30n 34K98o94p34t87a 5487402431687

A pokud mohu soudit v C5 jsem seděl jen jednou, je ten prostor pro nohy srovnatelný. Na šířku možn á o něco míň. Pasat jsem uváděl pro srovnání, stejná třída jako C5 a znám jej lépe.

0/0
7.6.2016 16:02

I12r29m10a 33H71e98g93a21r72o32v23á 6567642878914

Misto aby staveli na vlastni historii a jedinecnosti sveho reseni, a tim se odlisili na trhu a mohli to propagovat jako jeden z duvodu proc si poridit prave jejich auto ...

Tak to kvuli nakladum zahodi a daji tam tuctove technologie, ktere ma dnes kazdy cinsky kram.

+16/0
7.6.2016 8:05

J84a23r95o76s76l10a76v 75P44e48l37d69a 1179834851737

Takze skvele odpruzeny podvozek nahradime tabletem na pristrojovce. Uzasne reseni hodne obdivu! Podle teto teorie se pak muzeme prestehovat z domu do stanu s krasnou dotykovou televizi nabytou antistresovymi funkcemi ;-)

Ty recicky o nakladnem reseni jsou tak trochu mimo misu, ne? Spis mam pocit, ze vyrobce chce srazet sve naklady kde to jen jde, ale cenu vyrobku zvysovat. Bohuzel toto je moderni trend - vyrabet lacine sunty v luxusne vypadajicim obalu a rikat si za ne nehorazny penize.

+12/0
7.6.2016 7:59

T74o25m65á89š 32B25u42r90a 4962986274

Pokud jde o důvod takového postoje dané firmy, ten je jasný: značka je jedním ze dvou světových lídrů a zároveň evropskou jedničkou vytrvale dotlačována (spolu s většinou dalších evropských tradičních značek) až nad samý okraj trhu a ekonomicky balancuje nad propastí. Za dané situace lze potom považovat za logickou, snahu vedení o oslovení především té finančně nejméně bonitní klientely.

Pokud jde o ambaláž - souhlas. Je to obdoba představy luxusu některých našich spoluobčanú, kteří místo u Blažka "šijí" V SAPu, kde si místo obleků na míru pořizují pseudoznačkové teplákové soupravy s výraznými nápisy a dopľňují to masivními řetězy z kočičího zlata.

Vox populi, vox dei.

0/0
7.6.2016 8:22

J10i81ř26í 18B46á36r63t88ů 7772864509113

1. Bude to méně pohodlné- bez koulí

2. Bude to hůře opravitelné- lepená karoserie

3. Dělají ze zákazníků blbce

To asi nejsou vlastnosti které by zákazníci požadovali.

+12/0
7.6.2016 7:59

M51i33r88o33s70l33a13v 88S45l48á80m48a 1311113385695

Pomocník pro rozjezd do kopce - u automatu neznám větší kravinu než je toto - tedy nejste-li právě John Silver - jinak normální dvounožec snad běžně dokáže udržet brzdový pedál sešlápnutý i levou nohou ;-) ...

+1/0
7.6.2016 7:44

M79a14r79t77i82n 95Š75a62f31á29ř 8336808304967

Kdyby se automobilky drželi vaších moudrostí, tak ještě dnes jezdíme na loukotích. Víte ten asistent je jen pár řádků software navíc v řídící jednotce. využívá jen to co je už v autech několik let povinné. Ale mistrovi volantu jako jste vy přeci stačí levá noha. Tu já zase rád nechám klidně stranou a v poklidu se rozjedu s asistentem, když ho tam mám ;-). Ale závist, to je kurňa věc, co? ;-D

+1/0
7.6.2016 11:16

M95i87r74o63s48l97a36v 18S29l72á94m37a 1441603105775

Jestli závist je kurňa věc, to já nevím :-P ... Já asistenta mám ;-) ...

P.S. Není nad software :-) - zrovna včera mě odmítl otevřít kufr, musel jsem stopnout motor a zamknout a znovu odemknout, aby mi konečně kufr otevřel - aneb autovarianta známého: "A zkoušeli jste to vypnout a znovu zapnout?" ...

P.P.S. A žádná popelnice z druhé ruky - Lexus CT 200h, první majitel ...

P.P.P.S. Na loukotích tedy nejezdím ...

0/0
7.6.2016 14:28

M85a44r96t93i18n 72Š17a71f28á55ř 8576358114517

Tak nějak mi pak uniká pointa toho vašeho příspěvku. Máte ho, používáte ho a přesto ho kritizujete. Opravdu nechápu co vám na něm tak vadí, když o něm v podstatě ani nevíte. V rozjezdu vám nevadí a použít ruční brzdu vám taky nebrání. Asistent je mnohem lepší variantou než to vaše blbnutí s levou nohou. Jezdím střídavě v autech s automatem i manuálem a levá noha má jasně svoji roli na šlapání spojky a nevidím sebemenší pozitivum si dělat v tom guláš. Jedu v automatu, levou nohu nepoužívám. Sednu do manuálu, šlapu s ní na spojku. Známý si koupil ojeté auto a to že tam má asistenta rozjedu do kopce, zjistil až po roce, když jsem mu o něm řekl.

Vaše problémy s Lexusem, to je opravdu mrzuté, co na to říci. Mě občas auto hodí hlášku, že nejde natáčení světlometů do zatáčky, občas že nejde pneumatické odpružení a hádejte co pomůže? Vypnout motor a znovu nastartovat. prostě takový restart a vše šlape jak má. Většinou to jsou chyby v software. Každodeně se s nimi potýkáme ve všech oblastech života, kde se vyskytuje něco elektronického, řízeneho nějakou formou počítače. Dnešní auto je po stránce elektroniky skoro na úrovni letadla. Používají se zde datové zběrnice, spousty snímačů, výkoných členů a čím dražší auto, tím větší výbava a množství elektroniky, která má tu blbou vlastnost, že občas nědělá úplně to co má. Nic není dokonalé a mám zkušenost i s těmi letadly a tam to občas zablbne taky. ;-)

0/0
8.6.2016 1:43

M98i32r67o48s51l92a72v 66S62l40á42m71a 1841163825545

Pointa? Nevím - mám, nepoužívám, označuji ho za dosti zbytečný. Použít ruční brzdu mi vskutku nebrání :-P - ruční brzdu totiž nemám. Parkovací brzda je pedál na levou nohu (umístěný hodně vlevo a výše, mimo běžný dosah) , takže při jejím používání bych levou nohou zajistil parkovací brzdu a levou nohou bych ji zase odjišťoval, což je poněkud složitější než jednoduché přidržení provozní brzdy levou nohou :-). Ruční brzdu jsem ostatně nepoužíval ani u manuálu - tam jsem pravou nohou obsloužil zároveň brzdu i plyn.

A ten softwarový zádrhel byla jen taková nahodilá perlička - je mi známo, že v každém programu je nejméně jedna chyba, jejíž opravou vznikají dvě jiné ;-) ...

0/0
9.6.2016 7:41

J60o24s61e52f 42N88o82v35a88k 5338802126458

V C5 je hydraulika bezproblémová, najezdil jsem s tím 250kkm a nemůžu si to vynachválit. Ve 200kkm výměna předních koulí, doplnění hydraulické kapaliny, celkem 8k, to byla jediná investice. FAP původní, v pohodě funguje, spotřeba kolem šesti litrů. Elektronika taktéž bez jedinýho problému. Jediný, co bych tomu vytknuˇ, je čudlíkový peklo na palubce.

Teď hledám náhradu a je to hodně těžké. V pohodlnosti je nutný jít o třídu vejš - mercedes atd. Z nových citroënů jsem hodně zklamanej, jsou to uskákaný nepohodlný křápy - splachují rodinný střibro do záchodu. Nebudou koule, nebude citroën. Rv

+20/0
7.6.2016 7:42

T91o49m11á17š 77B72u71r68a 4952186174

Pokud jde o Váš druhý odstavec, souhlas - je to pregnantně vyjádřeno.

0/0
7.6.2016 7:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.