Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën vymýšlí, jak dohnat komfort bez ztracených koulí

Citroën se po šedesáti letech loučí s unikátním hydropneumatickým odpružením. Superpohodlné podvozky, které dávaly velkým korábům francouzské značky charakter, používají technologii, která je moc drahá. Firma představila balík řešení, které mají komfort slavných zelených koulí nahradit. Ale je to trochu placebo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44i34k25y80r 11B68o72h39u44m93i25l 47S29t52r44a69n95s18k73y 9767508386739

Řekněme si to poctivě pánové, prostě bez koulí to nejde;-D

+2/0
8.6.2016 8:14

P30e83t90r 69V64a77z59a88č 4857943320666

Citroenů na "koulích" jsem měl několik a dosud mám C5 II a máme i v rodině i další - Xantie. Nikdy z hlediska hydrauliky s jediným nebyl žádný technický problém. Chápu, ne každému musí hydraulika vyhovovat, ale při stavu našich silnic, povolené rychlosti 90/130km/h nepotřebuji závodit ta tvrdém koncernovém podvozku, ale rád se dopravím komfortně z bodu A do bodu B. A ta výhoda, kdy byla občas nutnost vyjet odněkud přes obrubník, je taky fajn. Kdo nevyzkoušel, nezažil, může psát obvyklé bludy ... Bohužel, poslední jediný model s hydra je C5, chápu že při prodejních číslech si nejen neobhájí nějaký další vývoj systému, ale ani v cenovém boji použití hydrauliky. Vše je podřízeno trhu a těch pár věrných, pro které Citroen znamenal hydraulický podvozek, prostě tento systém nedokáží udržet při životě. Je to prostě tak, Citroen není značka, která by si mohla diktovat a zůstat u svých tradicí, které Citroen udělaly Citroenem. Pro mne s koncem hydrauliky, bez své výjimečnosti, se stává Citroen běžnou značkou, u které nevidím jediný důvod pro koupi. Bohužel ani "rádoby" luxusní značka DS, která se prodává ne zrovna za lidovou cenu, jde cestou klasického pérování a nikoli třeba cestou špičkového systému hydrauliky, který byl použit ve vrcholném modelu, a to C6. Takže pro mne C5 co nejdéle a pak už nic ....;-O

+5/0
7.6.2016 21:44

J45i43r71i 52F20i11n32k 6687319757348

Jako majitel C5 (koupena nová) pochopitelně lituji konce hydropneumatiky, ale absolutne neberu nářky z úst bychařů, co si stejně nakonec koupí passata nebo oktávku v tedéíčku.

Já si svou zkusím udržet tak dlouho dokud to pujde - podle vyjádření citroenu bude komponenty do hydry vyrábět dál - i kvůli Rolls Royce, který hydru do svých aut dával taky.

0/0
7.6.2016 20:02

M70a84r42c81e58l 86P37a83v54l57í38k 7911234658349

kto je prívržencom pohodlnéhonodpruženia

0/0
7.6.2016 17:57
Foto

P11a85v34e91l 92S78t97r76a20k97o21š 6747901270635

Hlavně aby to Citroën dohnal kvalitou. Hydractive III+ byl totiž na mé bývalé C5 kámen úrazu. Záruka neuznána, cena opravy vysoká. Naštěstí byla dobrá havarijní pojistka, takže se povedlo C5 zprovoznit a poslat do světa :)

+1/0
7.6.2016 17:29

L11e89o75š 35S61m76u50t21n34ý 2877109705392

nový reklamní slogan bude asi CITROEN AUTO BEZ KOULÍ:-)

0/0
7.6.2016 16:22

K73a65m45i94l 42D21o89l56e76z13e21l 6332806194172

dalsi znacka, ktera zrejme zmizi z trhu. Jakmile se s ni stane tuctovka, prevalcuji jej korejci se svymi levnejsimi a tuctovymi hundaji a kiami.

+2/0
7.6.2016 13:39

L29e81o45š 25S58m66u57t66n62ý 2487989885162

ještě jedna výhoda kterou si málokdo uvědomí,klasické tlumiče za svou životnost postupně ztrácejí své tlumící vlastnosti kdežto hydroaktiv má po celou dobu životnosti stejné tlumící vlastnosti to znamená že jezdíte jakoby pořád s novými tlumiči ,je to další z výhod citroenu(teda toho opravdového):-)

+7/0
7.6.2016 13:00

P53e22t12r 45H11á93j64e86k 4270112671704

stačí "dofukovat"

0/0
7.6.2016 16:19

J45a28n 85N41o18v77á94k 9245128224455

C5 koule se už nedofukují - ony totiž téměř neutíkají a obvykle odejdou na poškození membrány (garantovaná životnost je 10 let a 200 tisíc km).

0/0
7.6.2016 16:23

J80i56ř58í 37N37o64v50o39t55n93ý 2878882155677

Suma sumárum, až odkráčejí tlumiče do džá, připravte si třicet litrů, páč unikátní dorazy....:-)

0/0
7.6.2016 12:37

L92e47o48š 11S38m34u67t43n12ý 2227849115182

tohle v rámci úspor podělali citroen je hydraulika proto si ho lidi kupujou,mám c5 a můžu potvrdit že hydro pérování je u citroena tak vychytané že z hlediska ůdržby a nákladů o něm člověk ani neví,mám najeto 230000 a naprosto bez problémů první udržba předepsaná výměna hydro kapaliny ve 200 000 km a to je všechno časem příjde výměna koulí která je předepsaná na 200000 km ale servis řekl jezdit až začnou problémy pak vyměnit,takže si nestěžuju,s c5 budu jezdit co nejdéle,pak nevim jsem rozmazlenej všechny auta mi přijdou tvrdý a uskákaný:-)

+6/0
7.6.2016 12:35

K35a20r43e47l 75N96o27v24o55t94n36ý 8716498779106

V článku píšou: "Citroën přichází i s několika novými prvky, které mají vylepšit komfort, ale šli na to nejen od náprav a odpružení. Postavili na to speciální prototyp bizarního Citroënu Cactus, na kterém použili více než třicet nových, patentem chráněných řešení zaměřených na komfort."

A bomba je, že dealeři tento speciální prototyp mají v ceníku, a vy si ho klidně můžete i koupit! ;-D

+2/−1
7.6.2016 11:42

J38a46n 76P83š82e28n32i76č85k88a 2900778973152

Mno z bizarniho cactusu udelali dalsi prototyp. Kde je problem?

Tedy vsechny ty vyfikundace z clanku ten tvuj cenikovy kaktus nema, ale prototyp ano.

0/0
7.6.2016 12:38

K58a40m22i81l 69D24o66l16e26z87e60l 6682896184632

boli vaz zada ? Kupte Citroen Kaktus a zada Vas nebudou bolet ale pichat

0/0
7.6.2016 13:42

P30e77t61r 47H78o51r33s24k79ý 9515763228386

Když si vzpomenu na tu jízdu v Xantii, kterou jsem měl asi dva roky.. Po ní jsem měl několik dalších aut, ale takovou jízdu už jsem nikdy nezažil.

+1/0
7.6.2016 10:54

A73n32t18o90n11í36n 94S35e45b62e84r56a 7313768970979

Takže už všechny nové auta budou drncat stejně a bude jedno co si koupíte. ;-D

+1/0
7.6.2016 10:45

J41a58n 14N51o34v19á75k 9615148744955

RR :-)

0/0
7.6.2016 16:25
Foto

M66i39c85h85a43l 78J14a31n68o65v82á70č 8917756155253

Takhle to presne dopada, kdyz se ke kormidlu ve firme dostane manazer, ktery nema ani paru o tom, proc si vlastne zakaznik tu znacku vybira. Excel je mocna vec, ale taky nema odpoved na vsechno.

Firma vlastne rika:"Budeme uz vyrabet jen levne krapy pro masy." Jenze tak nejak nechapou, ze ja svou C4 mam hlavne kvuli tomu, ze jsem nemel na C5. Kdyz uz neni hydropneu ani v nejvyssim modelu, v tu chvili to neni Citroen, ale VW klon a tim padem... Proc to vlastne kupovat? Odlisnost a pohodli byly dve veci, proc si zakaznik mimo Francii koupil Citroen. Ted uz neni ani ten duvod. Sbohem.

+6/0
7.6.2016 10:43

M35a36r38t12i89n 29K48a83r84á46s35e52k 9398533148698

No vy jste si C4 koupil i kdyz nema hydropneumaticke odpruzeni (ja taky), takze to zas takovyproblem nebude ne?

0/0
7.6.2016 10:45
Foto

M41i69c21h64a52l 85J78a41n95o49v69á94č 8517396655673

Koupil sem si ho s vidinou toho, ze jednou bude C5. Bylo to proste lakadlo teto znacky. Myslim, ze jsem to popsal docela dobre. Je to proste i trochu psychologie. Spousta veci je podvedoma a nemyslim si, ze je dobre zapadnout do prumeru. Krasne se to ukazuje treba na mobilech s Androidem (proc kupovat zavedenou znacku, kdyz tamhleten cinan umi totez a je ve stejne kvalite). Kdyby Hydractiv byl i v C4, tak neni co resit...

+2/0
7.6.2016 11:50

M49a71r49t19i73n 31K90a96r97á26s73e77k 9358273518378

Aha, tak to me nenapadlo, ze by si nekdo koupil C4 (s konvencnim podvozkem) kvuli tomu, ze jiny model se da poridit i s "lepsim" podvozkem

+3/0
7.6.2016 11:52

O69n43d10ř96e33j 74F59r67a86n65c 4619791548

Jj, zvláštní logika ;-D

0/0
7.6.2016 12:31
Foto

M26i91c86h48a19l 77J61a28n85o28v13á10č 8777646555613

Pocit praveze neni o logice, to jsem se snazil vysvetlit. Ocividne marne. :-P

+1/0
7.6.2016 14:29

P13a81v38e61l 13O42b71d84r48ž75á61l33e40k 6406224138152

Technologie kouli je super, jízdní vlastnosti skvělé... ale přesto mezi zákazníky to není takové terno, aby výrobci umožnila ekonomické přežití.

Nic víc, nic méně.

+3/0
7.6.2016 9:53

R77a93d25i95m 23K78a64l47a55s 2410806962631

Citroen jsem nikdy neměl, ale když jsem uvažoval o tom, že bych si ho snad někdy koupil, bylo to právě kvůli jízdním vlastnostem...

Nicméně očekávám, že hydropneumatické odpružení bude nabízet jeho dceřiná značka DS. Což zároveň říká, že klasický citroen půjde do budoucna nejspíše s tech. vybaveností dolů.

+2/0
7.6.2016 9:09

P61e89t20r 91D35e42v31á48t41ý 5234861191539

Ti co "koule" v autě nikdy neměli, nepoznali opravdu pohodlné cestování. Budu se svojí C5 držet co nejdéle, ale co pak? Jak už tu někdo psal, nebudou koule, nebude Citroen.

+8/0
7.6.2016 9:09

V92l81a47d48i30m80í57r 67H95a66v91r10á23n70e45k 7366706210327

Je to jako v křesílku v obýváku, krásné svezení. VR^

+6/0
7.6.2016 8:27

P52e35t87r 52N78o46v58o73t63n83ý 9961459560985

Já dojizdim c5 I, ještě měsíc, bude to smutne loučení. Nové auto bude octavia, snad nebudou mit deti shaking syndrom.

0/0
7.6.2016 8:06

V55í85t 64B34r83z94o53b35o52h39a47t83ý 7130812623841

Děti budou mít spíše značný pocit stísněnosti, jelikož prostor na zadních sedačkách je v Octavii značně, opravdu značně menší.

+2/−1
7.6.2016 8:19

J89i66n59d13ř21i17c45h 81Š90k62o65p56e73k 4725511400495

v oktávii III je prostor vzdau značně, opravdu značně větší než v O II nebo dokonce O I

0/0
7.6.2016 9:13

V69í74t 85B42r54z17o35b41o84h75a84t40ý 7700102753821

Škoda si nepochybně za to, že si již po dvou generacích svého vlajkového modelu všimla i cestujících na zadních sedadlech, zaslouží medaili. To ale nemění nic na tom, že je v nové Octavii (zvláště na zadních sedadlech) stále méně místa, než v C8.

0/0
7.6.2016 9:22

R11a28d50i71m 83K56a24l46a94s 2580966612981

Tak C8 je MPV ne?

0/0
7.6.2016 9:25

V28í26t 96B62r18z28o50b91o83h24a83t58ý 7840692453611

Jeee pardon já se přepsal, reagoval jsem na příspěvek o C5, tedy byla myšlena C5 nikoli C8....pardon

0/0
7.6.2016 9:29

Z34d75e25n69ě96k 75H20á52j22e32k 6717222760243

Octavia je nižší střední třída a C5 střední třída. Takže nějaký rozdíl v prostoru tam být musí. Ale jinak je C5 pěkné a pohodlné auto, v tom souhlasím.

0/0
7.6.2016 10:53
Foto

I13v24a51n 27K10o26p10t70a 5357482501167

V O3 je větší než v o třídu větším pasatu například.

0/0
7.6.2016 11:41

V84í57t 53B95r72z14o12b24o32h46a29t47ý 7950132743791

A můžete mi sdělit, jak tento fakt souvisí s citroenem c5?

0/0
7.6.2016 12:15
Foto

I61v90a28n 79K65o45p72t77a 5727362261487

Reagoval jsem na příspěvěk že v Octavii je vzadu velmi málo místa.

0/0
7.6.2016 16:00
Foto

I87v30a73n 11K47o60p55t71a 5567182571917

A pokud mohu soudit v C5 jsem seděl jen jednou, je ten prostor pro nohy srovnatelný. Na šířku možn á o něco míň. Pasat jsem uváděl pro srovnání, stejná třída jako C5 a znám jej lépe.

0/0
7.6.2016 16:02

I59r84m95a 32H58e15g53a31r53o72v53á 6857592308414

Misto aby staveli na vlastni historii a jedinecnosti sveho reseni, a tim se odlisili na trhu a mohli to propagovat jako jeden z duvodu proc si poridit prave jejich auto ...

Tak to kvuli nakladum zahodi a daji tam tuctove technologie, ktere ma dnes kazdy cinsky kram.

+16/0
7.6.2016 8:05

J83a19r91o49s11l57a93v 66P39e85l43d51a 1729544681357

Takze skvele odpruzeny podvozek nahradime tabletem na pristrojovce. Uzasne reseni hodne obdivu! Podle teto teorie se pak muzeme prestehovat z domu do stanu s krasnou dotykovou televizi nabytou antistresovymi funkcemi ;-)

Ty recicky o nakladnem reseni jsou tak trochu mimo misu, ne? Spis mam pocit, ze vyrobce chce srazet sve naklady kde to jen jde, ale cenu vyrobku zvysovat. Bohuzel toto je moderni trend - vyrabet lacine sunty v luxusne vypadajicim obalu a rikat si za ne nehorazny penize.

+12/0
7.6.2016 7:59

T40o47m54á36š 78B84u51r46a 4882276344

Pokud jde o důvod takového postoje dané firmy, ten je jasný: značka je jedním ze dvou světových lídrů a zároveň evropskou jedničkou vytrvale dotlačována (spolu s většinou dalších evropských tradičních značek) až nad samý okraj trhu a ekonomicky balancuje nad propastí. Za dané situace lze potom považovat za logickou, snahu vedení o oslovení především té finančně nejméně bonitní klientely.

Pokud jde o ambaláž - souhlas. Je to obdoba představy luxusu některých našich spoluobčanú, kteří místo u Blažka "šijí" V SAPu, kde si místo obleků na míru pořizují pseudoznačkové teplákové soupravy s výraznými nápisy a dopľňují to masivními řetězy z kočičího zlata.

Vox populi, vox dei.

0/0
7.6.2016 8:22

J98i86ř71í 79B44á17r73t22ů 7302824639873

1. Bude to méně pohodlné- bez koulí

2. Bude to hůře opravitelné- lepená karoserie

3. Dělají ze zákazníků blbce

To asi nejsou vlastnosti které by zákazníci požadovali.

+12/0
7.6.2016 7:59

M66i28r47o50s95l78a29v 12S84l63á55m29a 1861723575615

Pomocník pro rozjezd do kopce - u automatu neznám větší kravinu než je toto - tedy nejste-li právě John Silver - jinak normální dvounožec snad běžně dokáže udržet brzdový pedál sešlápnutý i levou nohou ;-) ...

+1/0
7.6.2016 7:44

M49a11r27t37i80n 74Š40a78f72á66ř 8956118764757

Kdyby se automobilky drželi vaších moudrostí, tak ještě dnes jezdíme na loukotích. Víte ten asistent je jen pár řádků software navíc v řídící jednotce. využívá jen to co je už v autech několik let povinné. Ale mistrovi volantu jako jste vy přeci stačí levá noha. Tu já zase rád nechám klidně stranou a v poklidu se rozjedu s asistentem, když ho tam mám ;-). Ale závist, to je kurňa věc, co? ;-D

+1/0
7.6.2016 11:16

M49i33r55o82s98l16a91v 22S93l83á49m25a 1161703165965

Jestli závist je kurňa věc, to já nevím :-P ... Já asistenta mám ;-) ...

P.S. Není nad software :-) - zrovna včera mě odmítl otevřít kufr, musel jsem stopnout motor a zamknout a znovu odemknout, aby mi konečně kufr otevřel - aneb autovarianta známého: "A zkoušeli jste to vypnout a znovu zapnout?" ...

P.P.S. A žádná popelnice z druhé ruky - Lexus CT 200h, první majitel ...

P.P.P.S. Na loukotích tedy nejezdím ...

0/0
7.6.2016 14:28

M65a44r16t25i29n 15Š86a47f42á72ř 8636518884867

Tak nějak mi pak uniká pointa toho vašeho příspěvku. Máte ho, používáte ho a přesto ho kritizujete. Opravdu nechápu co vám na něm tak vadí, když o něm v podstatě ani nevíte. V rozjezdu vám nevadí a použít ruční brzdu vám taky nebrání. Asistent je mnohem lepší variantou než to vaše blbnutí s levou nohou. Jezdím střídavě v autech s automatem i manuálem a levá noha má jasně svoji roli na šlapání spojky a nevidím sebemenší pozitivum si dělat v tom guláš. Jedu v automatu, levou nohu nepoužívám. Sednu do manuálu, šlapu s ní na spojku. Známý si koupil ojeté auto a to že tam má asistenta rozjedu do kopce, zjistil až po roce, když jsem mu o něm řekl.

Vaše problémy s Lexusem, to je opravdu mrzuté, co na to říci. Mě občas auto hodí hlášku, že nejde natáčení světlometů do zatáčky, občas že nejde pneumatické odpružení a hádejte co pomůže? Vypnout motor a znovu nastartovat. prostě takový restart a vše šlape jak má. Většinou to jsou chyby v software. Každodeně se s nimi potýkáme ve všech oblastech života, kde se vyskytuje něco elektronického, řízeneho nějakou formou počítače. Dnešní auto je po stránce elektroniky skoro na úrovni letadla. Používají se zde datové zběrnice, spousty snímačů, výkoných členů a čím dražší auto, tím větší výbava a množství elektroniky, která má tu blbou vlastnost, že občas nědělá úplně to co má. Nic není dokonalé a mám zkušenost i s těmi letadly a tam to občas zablbne taky. ;-)

0/0
8.6.2016 1:43

M17i17r10o24s40l23a26v 66S60l22á82m66a 1201213615685

Pointa? Nevím - mám, nepoužívám, označuji ho za dosti zbytečný. Použít ruční brzdu mi vskutku nebrání :-P - ruční brzdu totiž nemám. Parkovací brzda je pedál na levou nohu (umístěný hodně vlevo a výše, mimo běžný dosah) , takže při jejím používání bych levou nohou zajistil parkovací brzdu a levou nohou bych ji zase odjišťoval, což je poněkud složitější než jednoduché přidržení provozní brzdy levou nohou :-). Ruční brzdu jsem ostatně nepoužíval ani u manuálu - tam jsem pravou nohou obsloužil zároveň brzdu i plyn.

A ten softwarový zádrhel byla jen taková nahodilá perlička - je mi známo, že v každém programu je nejméně jedna chyba, jejíž opravou vznikají dvě jiné ;-) ...

0/0
9.6.2016 7:41

J52o40s39e93f 41N59o87v88a42k 5258542686688

V C5 je hydraulika bezproblémová, najezdil jsem s tím 250kkm a nemůžu si to vynachválit. Ve 200kkm výměna předních koulí, doplnění hydraulické kapaliny, celkem 8k, to byla jediná investice. FAP původní, v pohodě funguje, spotřeba kolem šesti litrů. Elektronika taktéž bez jedinýho problému. Jediný, co bych tomu vytknuˇ, je čudlíkový peklo na palubce.

Teď hledám náhradu a je to hodně těžké. V pohodlnosti je nutný jít o třídu vejš - mercedes atd. Z nových citroënů jsem hodně zklamanej, jsou to uskákaný nepohodlný křápy - splachují rodinný střibro do záchodu. Nebudou koule, nebude citroën. Rv

+20/0
7.6.2016 7:42

T92o75m55á42š 71B65u57r94a 4582546374

Pokud jde o Váš druhý odstavec, souhlas - je to pregnantně vyjádřeno.

0/0
7.6.2016 7:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.