Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Seat Ateca je v Česku. Auto z Kvasin přijelo z Barcelony

Seat Ateca je první SUV španělské značky v historii. Vyrábí se ovšem v Kvasinách na východě Čech. Po testovacích prototypech, které kroužily po českých silnicích, dorazil do republiky první kus. Přijel po svých z Barcelony a premiérově se představil v Plzni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a36r59o73s97l40a10v 52D69r70o64b86n80ý 6896918347637

jo jo, ta Barbora Špekátová mě na auto úplně naladila

0/0
17.6.2016 15:00

L61u59b61o91m48í70r 62V98l50č40e82k 5788292472870

Kam se podělo "auto emoción"? Tohle je jen nudná koncernová škatuleRv

+1/0
12.6.2016 20:08

S74t68a88n34i21s81l37a89v 53K80r58e34j27c97a44r 6777596933894

Dovedete si představit Seata a Škodu bez diktátu VW jako samostatné odpovědné firmy.

0/0
12.6.2016 11:07


R83a56d92i72m 63S65r95a73m56e98k 2274724499323

ano a bohužel nic jiného než firmu v konkurzu v té představě nevidím :-(

+3/0
12.6.2016 13:41

J75i22ř21í 11E67u22l80e34r 5698189206886

že by tam u toho auta museli statovat zrovna Maslák a Špotáková ve slušivých kraťasech... No pořád lepší než nalíčené bezduché blondýny v plavkách.

0/0
11.6.2016 13:34

J46i44ř11í 15S62c32h84w39a63c41h 8808944348676

Za určitých předpokladů v 1.0 TSI v Atece nevidím problém. Není to samozřejmě motor sloužící k vyjádření "prestižnosti modelu", ale k pohonu výhradního předohrabu coby "městského teréňáku" (tj. dnes tak moderní "absurdity") k "bezpečnému" rozvozu dítek do školky a školy a na nákupy postačí (prostě ježdění kolem komína). Na ostatní aktivity je maximálně vhodné zvolit výkonnější motory z další nabídky.

Co je trochu mimo, je cena této motorizace. Vzhledem k tomu, co nabízí Mazda v MX5 za nepatrně vyšší cenu, bych za tuto cenu očekával 1.4TSI/110kW, a 1.0 tím pádem minimálně o 40 tisíc níže. Pokud tedy Ateca nemá něco, v čem by MX5 na ni neměla. ;-)

0/0
11.6.2016 12:02

J25a17n 79D89l36o17u19h11ý 7504859320759

Nez mit v aute 1.0 a 3 valce s turbem v predohrabu, radsi bych volil Duster 4x4 1.6l 4 valce 84kW bez turba s LPG. Nejen ze provozni naklady budou nizsi, ale i to nekam vyjede a nebude to znit jak wartburg. Vubec to neni o tom, zda takovej motor utahne ci neutahne SUV. Je to o tom, ze v tomto segmentu je takovej motor nedustojny pro takove auto. Stejne jako eco-boost v mustangu do ktereho se trefne v usa utahuje Chrysler s zakladnim motorem 3.6 V6 pentastar.

+1/0
11.6.2016 12:55

J90i81ř18í 59S86c84h62w73a29c60h 8728514468936

Ty woe, ty sis koupil Mustanga se čtyřválcem? Já mám ho mám s V8 to je jediná volba (pro chlapáka jako jsem já)!

Tys manželce (tatíkovi-důchodci) koupil SUV s tříválcem? Co blbneš vždyť to zní jak wartburg a všichni se jim budou smát!

Co to je?

No jenom takové pozérství, které ti, co si výše uvedené koupí, naprosto neřeší! Nějaká "důstojnost" motoru je jim u zadele a klikový mechanismus budou hledat někde uvnitř dveří.

K čemu by majitel SUV, kterej nikdy nevyjede mimo silnici potřeboval ošklivku Dustera 4x4? Navíc v jízdě po silnici se nejvíce pozná, proč je tak levný.

0/0
11.6.2016 16:54

J87a20n 68D44l40o26u75h98ý 7964739530789

Jako majitel kterehokoliv vozu jezdim treba lyzovat na hory. Tam se ty predohraby SUV moc nechytaj ( bez retezu). Cena Eco-boostu a V8 je temer stejna. Tvoje uvahy jsou stejne blbe asi jako proc si kupovat televizi UHD kdyz lidske oko rozpozna maximalne FullHD? :-D deda duchodce kupujici si suv. Tak to je bud hodne bohatej ( skonci u bmw,mercedes) a nebo je z prosteho lidu verny skoda wagenu a koupi fobii III nebo citigo :-D. Jinak takoveho jednoho bohateho duchodce znam: jezdi autem za 3/4 mega a zadny shade s litrem pod kapatou to neni.

+1/0
13.6.2016 7:18

J80i12ř79í 44S93c24h82w85a40c12h 8308134548946

1. ne všichni jezdí v zimě na hory a pokud jezdí, tak nakonec i s těmi předohraby dojedou kam potřebuji (na hory přece nejezdí jen samé 4x4, že)

2. Cena eco-boostu je o cca 150 tisíc nižší než V8, i pro boháče jsou to dobrý prachy, ten kdo jen tak vyhodí 150 tisíc, většinou umírá v "chudobinci"

3. spotřeba ecoboostu je oproti V8 o třetinu až polovinu nižší. Samozřejmě frajer s V8 prohlásí, že je mu to úplně jedno, ale není (pokud si na ten benzín musí vydělávat)

4. usuzovat na cokoliv ze vzorku " jeden důchodce" je taky "blbá úvaha", navíc si doposud ani žádnou "shade s litrem za 3/4 mega" pořídit ani nemohl

0/0
13.6.2016 9:43

J42a60n 48K63o44n38v52a41l28i98n42k16a 5540161101905

S tím Mustangem jsi úplně vedle. Z podstaty se jedná o auto, které si lidé kupují pro radost z jízdy, pro nevšední zážitky za volantem a taky kvůli tomu, že je to kultovní amerika s plnotučným motorem. Právě Mustang s malým motorem je čiré pozérství. Celému světu pak říkáš "mám na Mustanga, ale nemám na benzín". To je ještě větší zhovadilost než kecy o ekologii a ochraně ovzduší.

+1/0
13.6.2016 10:00

J83i44ř15í 17S13c59h93w83a66c57h 8688604628856

A ty si snad myslíš, že s 300 koňovým motorem není dostatečná radost z jízdy? že je k tomu naprosto nezbytně zapotřebí mít 400 koní a 8 válců? Blbost!

Ano do muscle car se dávají motory s velkým výkonem, tedy v minulosti V6, V8. Teď prostě totéž co V6 zvládne R4.

Nemluvě o tom že v kultovní americe Mustangu 4 válce už bývaly, asi si je tehdy kupovali "pozéři" ;-D

0/0
13.6.2016 10:12

J89a64n 89K44o83n25v59a43l38i25n36k49a 5830791121875

Proboha, to je pořád dokola. Pochopitelně, že 300 koní je dost na pěkné svezení. Taky bych si přál takové stádo pod kapotou. Ale u muscle cars je to o něčem jiném. Litrový výkon bývá u těchto aut druhotný. Dříve ty velkoobjemové motory měly menší výkon než dnešní čtyřválcové diesely o směšných objemech. To auto si kupuješ, protože to je Oldchool. Velký hlučný brutální motor, velká kastle a masivní zvuk. To, že tě naklepe kdejaké Subaru WRX STI nebo silnější Audi A6 je jedno. Prostě máš mašinu, za kterou se nestydíš. Ten, kdo si koupí Mustanga s úsporným motorem je fakt pozér a šašek, co nerozumí autům. Americké sporťáky jsou proti evropským a japonským tupé a těžkopádné. Povětšinou dobré jen na sprinty, protože se v zatáčkách neudrží. Jejich hlavní krásou je to, že mají pod kapotou hodně železa, které je vidět a slyšet, Mustang s ecoboostem jezdí stejně blbě jako s V8 a ke všemu zní jako poladěné Mondeo. Blbé auto s blbým motorem. Mustang s V8 je blbé auto se skvělým motorem.

+1/0
13.6.2016 10:23

J68i75ř84í 48S28c84h97w46a90c81h 8658644958856

Tvrdit o někom, když si nekoupí auto s motorizací zrovna podle tvých představ, že je šašek, je názor takový xxxxx, radši to nenapíšu, ty by ses zase urazil. ;-)

Samozřejmě naprostá většina lidí, co dnes kupují auta, autům nerozumí.

Novým mustangem jsem nejel, ale obecně se tvrdí, že už to není taková ta blbě jezdící amerika....

V USA se nyní prodávají všechny tři motorizace (R4, V6, V8) a nemyslím si, že by tam V8 tvořila tu "větší polovinu" prodejů.

A rozhodně nesouhlasím s tím , že 2.3 EB je "blbý" motor (nahrazuje samozřejmě V6 ne tu V8)

V tom se prostě neshodneme.;-)

0/0
13.6.2016 10:42

J69a91n 78D42l19o76u25h20ý 7314849410509

Na discovery byl porad o vyvoji posledniho mustangu a jedinej duvod, proc je v tom eco-boost je prodej v evrope - legislativa !!! Na ostatnich trzich byl uveden s V8 a az posleze moznost eco-boostu.

0/0
14.6.2016 0:19

J15a88n 80D63l75o23u81h78ý 7884919740239

Cena u shade 1.2tsi vs 1.6tdi ( ktera je horsi nez 1.9tdi ) je vice jak 100 000kc a presto se to kupuje vic nez tsicka.... :-P cena neni vsechno...

0/0
14.6.2016 0:34

J66a14n 65K52o52n11v58a94l46i52n55k44a 5690501701345

On má správný názor na všechno. Já souhlasím s vámi. Jen bych měl pár výhrad. Do hor se klidně pustím i se zadohrabem. Když jsou dobré pneumatiky a řidič není mamlas, tak se dá dojet prakticky kamkoliv s čímkoliv. Předchozí comment o Dusteru beru s rezervou - každý má jiný vkus. Přesto - rumuna v plynu no nevím nevím. Co se týče důstojnosti a nedůstojnosti motorů - to je také relativní. Spíše je to o vhodnosti. Já osobně vnímám jako ideální víceválcové motory. Pět a víc. Chápu, že v našich podmínkách by byl do města nevhodný čtyřlitr benzín, nicméně litrové turbo je druhý extrém. Papírové výkony jsou dostačující, ale v reálu jsou vykoupeny zcela nepapírovou spotřebou a markantním opotřebením.

+1/0
13.6.2016 10:09

J71a58n 54D10l17o76u78h19ý 7654379160529

Ano Duster je bran pouze jako SUV a nic vic, nic min. Proste je dole v dane tride, nicmene v CR je to auto s nejvetsim poctem importu v kategorii SUV. LPG do toho pro ceskou republiku montuje ceska firma, je to vcetne primazavani a je na to ZARUKA vcetne motoru. PS.: ja na hory jezdim prozmenu predohrabem. Jeden jezdi na prd a druhej co mam je doslova kamzik. U predohrabu je dulezita celkova hmotnost vs sirka pneu ( coz u suv neni idealni kombinace ). Zadohrab na hory jsem naposled jezdil se shade 120GLX :-D

0/0
14.6.2016 0:14

J81a26n 96K76o26n64v74a14l20i72n66k30a 5360451141625

Škodovky s rozložením "vše vzadu" byly nepřekonatelné v tom, co vyjely. Horší byla paradoxní nedotáčivost způsobená příliš lehkým předkem.

Jak píšete, každé auto je jiné a chová se v mezních situacích jinak. Nejlépe se mi na sněhu jezdilo s prastarou Fiestou. Ta vyjela kde co. Mondeo bylo strašné a Focus s jinak geniálním podvozkem se zahrabal, kde mohl. Podotýkám, že na zimních gumách jsem nikdy nešetřil. Teď jezdím s autem, co má náhon na zadní, automat a vepředu velmi těžký naftový motor. K mému překvapení se na horských zasněžených cestách chová velmi čitelně a nemá problémy s trakcí. Zřejmě je to díky dobrému rozložení hmotnosti a elektronice, která autu nedovolí žádnou lumpárnu.

0/0
14.6.2016 8:33

J42i46ř93í 34S52c56h17w39a47c74h 8158894358566

Jene, opravdu proti tobě nic nemám, ale musím opět reagovat, protože o tom, že škodovky s motorem vzadu byly nedotáčivé, protože měly lehký předek slyším opravdu poprvé ;-)

0/0
14.6.2016 14:11

J86a25n 93K16o22n29v54a77l28i14n74k66a 5240981911345

Já vím, ono ti to prostě nedá.

K těm škodovkám asi tolik: Nevím, co jsi třeba se 105kou zkoušel ty, ale moje osobní zkušenost je taková, že když jedeš na kluzkém povrchu s nedostatečnou přilnavostí (rozuměj na špatných gumách), může se stát to, že se předek bude hrnout ven ze zatáčky. Těžký zadek tlačí auto před sebou a to prostě nezatočí, protože nemá na předku přilnavost. Sešlápnutím plynu a vhodným manévrem se z toho dá udělat smyk přetáčivý, což už je něco jiného. Ale zase - není to úplně stejné jako u aut s klasickou koncepcí - motor vpředu, náhon vzadu. Kinetická energie a setrvačnost těžkého zadku se umí projevit daleko razantněnji než obyčejná "rozhozená" zadokolka. Více než hnaná náprava je tady podstatné rozložení hmotnosti.

Třeba tady:

https://www.youtube.com/watch?v=SrRidT32BEk

v osmnácté vteřině je vidět to, o čem mluvím - zadní kola nejsou "v driftu" a předek neposlouchá.

a tady - https://www.youtube.com/watch?v=NNOqqcYNUTw - uvidíš, jak se chová pravá zadokolka BMW E28

Rozdíly v chování přední nápravy jsou zcela evidentní.

0/0
14.6.2016 14:43

R75a28d42i81m 10S35r19a66m39e50k 2594834789633

to srovnávání Atecy a Mazdy MX-5 nechápu. Co má proboha společného SUV a cabrio roadster?

0/0
12.6.2016 13:45

J50i35ř30í 32S83c17h63w28a88c58h 8848424188476

díky za upozornění. Za to může má "stařecká dyslexie", samozřejmě jsem měl na mysli CX-5 ;-)

0/0
12.6.2016 14:34

T22o11m43á27š 19V79a67l81d22e15r 7863190879

v oranžové bylo hezčí. A pokud by se měla od Yetiho lišit pouze přídí, tak asi má větší švih SEAT. Beru image posledních škodovek. Viz Leon versus Octavia

0/0
11.6.2016 10:57

S48t76a54n89i86s59l23a50v 97C53h48y87t18r22a 3104533327249

V pondělí jsem potkal na pražském okruhu plně naložený kamion těchto aut. Auto vypadá moc hezky.

0/0
10.6.2016 12:46

T91o11m29á26š 48L25u66d69v82í26k 1670227244452

Vždyť to vypadá jak nové Škodovky. Kromě kol a přední masky.

0/0
10.6.2016 11:23

T73o29m25á50š 43B67a97u81e93r 5956233570949

Ceny Atecy jsou naprostý výsměch. Drahý jako Tiguan nebo Mazda CX 5, ovšem s tříválcem 1.0 TSI;-D, neprodejné:

http://www.denik.cz/auto/seat-ateca-ma-ceske-ceny-se-zakladnim-trivalcem-stoji-pres-pul-milionu-20160531.html

+1/0
9.6.2016 21:29

J39o10s67e67f 38V89a90l93a 9180673313373

nemuzu potvrdit. Delal jsem si na nemeckem serveru konfiguraci v nejvyssi vybave s motorem TDI 110 kW a mechanickou prevodovkou a prakticky vysel stejne draho co yeti, ale ateca mela v cene lepsi priplatkovou vybavu. Takze by spise byl drahy yeti ?

0/0
9.6.2016 22:20

J38a33n 27D76l95o82u85h38ý 7124239880959

Predpokladam ze v tom bude 3 valec s turbem 1.0 . To bude prestizni suv asi jako jedno-vrstvy toaletak :-D

+12/0
9.6.2016 20:58

S58a19m 63S26e20l16d32r12i90c30k 8361687252585

R^EU;-D

+1/0
9.6.2016 23:29

J39i32ř32í 51K65o60c93u22r14e44k 6795154975238

Ano je. Pak ještě 1,4 TSI a 1,6 TDI. Ovšem za cenu toho TDI už se dá koupit Subaru.

+1/0
10.6.2016 0:27

J37a28n 91K26o21n70v18a28l35i74n83k12a 5440281461185

Počkej, až si tohle přečte Schwach. Na půl kilometru textu ti vysvětlí, co jsi za blba, když se vysmíváš malým turbomotorům.:-/

0/0
10.6.2016 12:55

J96i58ř61í 47S53c62h16w60a57c37h 8128454158296

Jene mně stačí, když jsi mu to vysvětlil ty v jediném souvětí. ;-)

+1/0
10.6.2016 15:55

M45i15c17h19a74l 72K38r19e57j53č50a 5208966576663

Tak kdyz Seat ATECA, tak narhuju Skoda ROHLINY. Taky hezka vesnicka v C. Raji ;-):-P

+1/0
9.6.2016 20:15

J62a25n 74K75o95n46v31a52l60i69n74k22a 5410681821685

Nebo Škoda Řitka

0/0
10.6.2016 12:49

M71i23c15h38a78l 93K34r53e73j79č86a 5108186956423

To by neslo. Z hlediska zahranici je tam prilis mnoho "nabodenicek".

0/0
11.6.2016 2:15

P65a57v92e93l 21N36e69v18e81č24e61ř56a49l 6102596964500

Z Barcelony přijel "po svých" a z Kvasin do Barcelony jak? Po cizích kamionem nebo vlakem? Mohli to vzít zkratkou přímo.

0/0
9.6.2016 19:01

M73a83r77t96i90n 28H87o67u90b31a 6123261599308

covece, ty mas ale starosti ..

0/0
9.6.2016 19:44

J44o63s36e18f 63V47a73l71a 9420123153333

je to Yeti v kabate z Q3 ?

0/0
9.6.2016 18:17

G24e26o47r84g 52K23o81m46b36e33r28e45c 9734381146351

od 19.990 Euro za trivalec (benzin) do 35.580 Euro (nafta 190PS + 4WD)

0/0
9.6.2016 18:10

P30e14t67r 90G32r92e26s92l 7223906956583

Tak ten Kodiaq není špatný...Takže se necháme překvapit, jen tvarem masky.

+4/−1
9.6.2016 17:22

J75a12r51o75s91l67a14v 71F30r15e78n87k43o 4234937214457

Zas někdo nečte celé popisky, Ateca bude mít dvojče s novým Yetim 8-o

+4/0
9.6.2016 17:46

P90e44t34r 43G47r50e37s43l 7233106316103

R^ Máte bod. Nečetl.

+2/−1
9.6.2016 17:56

T53o71m61á27š 33Z69e33m80a51n 3535168344425

Což je škoda, na Yetim je super, že je to krátká krabice, ne "rychlé" suv korejského střihu.

0/0
9.6.2016 23:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.