Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Seat Ateca je v Česku. Auto z Kvasin přijelo z Barcelony

Seat Ateca je první SUV španělské značky v historii. Vyrábí se ovšem v Kvasinách na východě Čech. Po testovacích prototypech, které kroužily po českých silnicích, dorazil do republiky první kus. Přijel po svých z Barcelony a premiérově se představil v Plzni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a63r90o13s66l28a37v 27D32r49o78b16n54ý 6526778987167

jo jo, ta Barbora Špekátová mě na auto úplně naladila

0/0
17.6.2016 15:00

L76u57b55o44m26í49r 98V19l66č23e26k 5338552742110

Kam se podělo "auto emoción"? Tohle je jen nudná koncernová škatuleRv

+1/0
12.6.2016 20:08

S82t16a92n39i47s11l95a61v 96K73r60e33j95c84a75r 6917986803274

Dovedete si představit Seata a Škodu bez diktátu VW jako samostatné odpovědné firmy.

0/0
12.6.2016 11:07


R18a86d45i90m 80S23r90a92m10e15k 2214934759743

ano a bohužel nic jiného než firmu v konkurzu v té představě nevidím :-(

+3/0
12.6.2016 13:41

J77i32ř47í 59E48u61l15e80r 5958579706646

že by tam u toho auta museli statovat zrovna Maslák a Špotáková ve slušivých kraťasech... No pořád lepší než nalíčené bezduché blondýny v plavkách.

0/0
11.6.2016 13:34

J26i12ř34í 89S30c26h51w38a65c23h 8478254218256

Za určitých předpokladů v 1.0 TSI v Atece nevidím problém. Není to samozřejmě motor sloužící k vyjádření "prestižnosti modelu", ale k pohonu výhradního předohrabu coby "městského teréňáku" (tj. dnes tak moderní "absurdity") k "bezpečnému" rozvozu dítek do školky a školy a na nákupy postačí (prostě ježdění kolem komína). Na ostatní aktivity je maximálně vhodné zvolit výkonnější motory z další nabídky.

Co je trochu mimo, je cena této motorizace. Vzhledem k tomu, co nabízí Mazda v MX5 za nepatrně vyšší cenu, bych za tuto cenu očekával 1.4TSI/110kW, a 1.0 tím pádem minimálně o 40 tisíc níže. Pokud tedy Ateca nemá něco, v čem by MX5 na ni neměla. ;-)

0/0
11.6.2016 12:02

J55a17n 94D55l84o78u83h57ý 7284619370429

Nez mit v aute 1.0 a 3 valce s turbem v predohrabu, radsi bych volil Duster 4x4 1.6l 4 valce 84kW bez turba s LPG. Nejen ze provozni naklady budou nizsi, ale i to nekam vyjede a nebude to znit jak wartburg. Vubec to neni o tom, zda takovej motor utahne ci neutahne SUV. Je to o tom, ze v tomto segmentu je takovej motor nedustojny pro takove auto. Stejne jako eco-boost v mustangu do ktereho se trefne v usa utahuje Chrysler s zakladnim motorem 3.6 V6 pentastar.

+1/0
11.6.2016 12:55

J60i29ř21í 36S90c86h30w25a95c88h 8688204848936

Ty woe, ty sis koupil Mustanga se čtyřválcem? Já mám ho mám s V8 to je jediná volba (pro chlapáka jako jsem já)!

Tys manželce (tatíkovi-důchodci) koupil SUV s tříválcem? Co blbneš vždyť to zní jak wartburg a všichni se jim budou smát!

Co to je?

No jenom takové pozérství, které ti, co si výše uvedené koupí, naprosto neřeší! Nějaká "důstojnost" motoru je jim u zadele a klikový mechanismus budou hledat někde uvnitř dveří.

K čemu by majitel SUV, kterej nikdy nevyjede mimo silnici potřeboval ošklivku Dustera 4x4? Navíc v jízdě po silnici se nejvíce pozná, proč je tak levný.

0/0
11.6.2016 16:54

J52a47n 18D63l84o32u47h32ý 7164979840509

Jako majitel kterehokoliv vozu jezdim treba lyzovat na hory. Tam se ty predohraby SUV moc nechytaj ( bez retezu). Cena Eco-boostu a V8 je temer stejna. Tvoje uvahy jsou stejne blbe asi jako proc si kupovat televizi UHD kdyz lidske oko rozpozna maximalne FullHD? :-D deda duchodce kupujici si suv. Tak to je bud hodne bohatej ( skonci u bmw,mercedes) a nebo je z prosteho lidu verny skoda wagenu a koupi fobii III nebo citigo :-D. Jinak takoveho jednoho bohateho duchodce znam: jezdi autem za 3/4 mega a zadny shade s litrem pod kapatou to neni.

+1/0
13.6.2016 7:18

J72i90ř80í 68S83c71h61w86a65c31h 8268394328596

1. ne všichni jezdí v zimě na hory a pokud jezdí, tak nakonec i s těmi předohraby dojedou kam potřebuji (na hory přece nejezdí jen samé 4x4, že)

2. Cena eco-boostu je o cca 150 tisíc nižší než V8, i pro boháče jsou to dobrý prachy, ten kdo jen tak vyhodí 150 tisíc, většinou umírá v "chudobinci"

3. spotřeba ecoboostu je oproti V8 o třetinu až polovinu nižší. Samozřejmě frajer s V8 prohlásí, že je mu to úplně jedno, ale není (pokud si na ten benzín musí vydělávat)

4. usuzovat na cokoliv ze vzorku " jeden důchodce" je taky "blbá úvaha", navíc si doposud ani žádnou "shade s litrem za 3/4 mega" pořídit ani nemohl

0/0
13.6.2016 9:43

J94a95n 29K65o47n84v69a89l35i46n48k63a 5750151941385

S tím Mustangem jsi úplně vedle. Z podstaty se jedná o auto, které si lidé kupují pro radost z jízdy, pro nevšední zážitky za volantem a taky kvůli tomu, že je to kultovní amerika s plnotučným motorem. Právě Mustang s malým motorem je čiré pozérství. Celému světu pak říkáš "mám na Mustanga, ale nemám na benzín". To je ještě větší zhovadilost než kecy o ekologii a ochraně ovzduší.

+1/0
13.6.2016 10:00

J23i23ř50í 50S24c38h44w37a15c95h 8578974388316

A ty si snad myslíš, že s 300 koňovým motorem není dostatečná radost z jízdy? že je k tomu naprosto nezbytně zapotřebí mít 400 koní a 8 válců? Blbost!

Ano do muscle car se dávají motory s velkým výkonem, tedy v minulosti V6, V8. Teď prostě totéž co V6 zvládne R4.

Nemluvě o tom že v kultovní americe Mustangu 4 válce už bývaly, asi si je tehdy kupovali "pozéři" ;-D

0/0
13.6.2016 10:12

J31a78n 41K35o37n51v13a49l59i10n79k81a 5640431291295

Proboha, to je pořád dokola. Pochopitelně, že 300 koní je dost na pěkné svezení. Taky bych si přál takové stádo pod kapotou. Ale u muscle cars je to o něčem jiném. Litrový výkon bývá u těchto aut druhotný. Dříve ty velkoobjemové motory měly menší výkon než dnešní čtyřválcové diesely o směšných objemech. To auto si kupuješ, protože to je Oldchool. Velký hlučný brutální motor, velká kastle a masivní zvuk. To, že tě naklepe kdejaké Subaru WRX STI nebo silnější Audi A6 je jedno. Prostě máš mašinu, za kterou se nestydíš. Ten, kdo si koupí Mustanga s úsporným motorem je fakt pozér a šašek, co nerozumí autům. Americké sporťáky jsou proti evropským a japonským tupé a těžkopádné. Povětšinou dobré jen na sprinty, protože se v zatáčkách neudrží. Jejich hlavní krásou je to, že mají pod kapotou hodně železa, které je vidět a slyšet, Mustang s ecoboostem jezdí stejně blbě jako s V8 a ke všemu zní jako poladěné Mondeo. Blbé auto s blbým motorem. Mustang s V8 je blbé auto se skvělým motorem.

+1/0
13.6.2016 10:23

J95i56ř90í 37S18c12h87w81a44c65h 8608904608506

Tvrdit o někom, když si nekoupí auto s motorizací zrovna podle tvých představ, že je šašek, je názor takový xxxxx, radši to nenapíšu, ty by ses zase urazil. ;-)

Samozřejmě naprostá většina lidí, co dnes kupují auta, autům nerozumí.

Novým mustangem jsem nejel, ale obecně se tvrdí, že už to není taková ta blbě jezdící amerika....

V USA se nyní prodávají všechny tři motorizace (R4, V6, V8) a nemyslím si, že by tam V8 tvořila tu "větší polovinu" prodejů.

A rozhodně nesouhlasím s tím , že 2.3 EB je "blbý" motor (nahrazuje samozřejmě V6 ne tu V8)

V tom se prostě neshodneme.;-)

0/0
13.6.2016 10:42

J37a71n 61D14l24o69u32h50ý 7764539340729

Na discovery byl porad o vyvoji posledniho mustangu a jedinej duvod, proc je v tom eco-boost je prodej v evrope - legislativa !!! Na ostatnich trzich byl uveden s V8 a az posleze moznost eco-boostu.

0/0
14.6.2016 0:19

J62a50n 69D41l72o10u17h84ý 7104109160119

Cena u shade 1.2tsi vs 1.6tdi ( ktera je horsi nez 1.9tdi ) je vice jak 100 000kc a presto se to kupuje vic nez tsicka.... :-P cena neni vsechno...

0/0
14.6.2016 0:34

J22a29n 90K59o89n71v89a21l87i19n71k17a 5300591291595

On má správný názor na všechno. Já souhlasím s vámi. Jen bych měl pár výhrad. Do hor se klidně pustím i se zadohrabem. Když jsou dobré pneumatiky a řidič není mamlas, tak se dá dojet prakticky kamkoliv s čímkoliv. Předchozí comment o Dusteru beru s rezervou - každý má jiný vkus. Přesto - rumuna v plynu no nevím nevím. Co se týče důstojnosti a nedůstojnosti motorů - to je také relativní. Spíše je to o vhodnosti. Já osobně vnímám jako ideální víceválcové motory. Pět a víc. Chápu, že v našich podmínkách by byl do města nevhodný čtyřlitr benzín, nicméně litrové turbo je druhý extrém. Papírové výkony jsou dostačující, ale v reálu jsou vykoupeny zcela nepapírovou spotřebou a markantním opotřebením.

+1/0
13.6.2016 10:09

J95a54n 79D47l12o44u48h46ý 7214139910609

Ano Duster je bran pouze jako SUV a nic vic, nic min. Proste je dole v dane tride, nicmene v CR je to auto s nejvetsim poctem importu v kategorii SUV. LPG do toho pro ceskou republiku montuje ceska firma, je to vcetne primazavani a je na to ZARUKA vcetne motoru. PS.: ja na hory jezdim prozmenu predohrabem. Jeden jezdi na prd a druhej co mam je doslova kamzik. U predohrabu je dulezita celkova hmotnost vs sirka pneu ( coz u suv neni idealni kombinace ). Zadohrab na hory jsem naposled jezdil se shade 120GLX :-D

0/0
14.6.2016 0:14

J82a75n 49K36o65n59v91a94l77i72n59k15a 5630231841535

Škodovky s rozložením "vše vzadu" byly nepřekonatelné v tom, co vyjely. Horší byla paradoxní nedotáčivost způsobená příliš lehkým předkem.

Jak píšete, každé auto je jiné a chová se v mezních situacích jinak. Nejlépe se mi na sněhu jezdilo s prastarou Fiestou. Ta vyjela kde co. Mondeo bylo strašné a Focus s jinak geniálním podvozkem se zahrabal, kde mohl. Podotýkám, že na zimních gumách jsem nikdy nešetřil. Teď jezdím s autem, co má náhon na zadní, automat a vepředu velmi těžký naftový motor. K mému překvapení se na horských zasněžených cestách chová velmi čitelně a nemá problémy s trakcí. Zřejmě je to díky dobrému rozložení hmotnosti a elektronice, která autu nedovolí žádnou lumpárnu.

0/0
14.6.2016 8:33

J78i61ř21í 23S79c57h88w55a30c67h 8978764798536

Jene, opravdu proti tobě nic nemám, ale musím opět reagovat, protože o tom, že škodovky s motorem vzadu byly nedotáčivé, protože měly lehký předek slyším opravdu poprvé ;-)

0/0
14.6.2016 14:11

J47a86n 78K38o37n22v68a45l51i69n67k34a 5800331931735

Já vím, ono ti to prostě nedá.

K těm škodovkám asi tolik: Nevím, co jsi třeba se 105kou zkoušel ty, ale moje osobní zkušenost je taková, že když jedeš na kluzkém povrchu s nedostatečnou přilnavostí (rozuměj na špatných gumách), může se stát to, že se předek bude hrnout ven ze zatáčky. Těžký zadek tlačí auto před sebou a to prostě nezatočí, protože nemá na předku přilnavost. Sešlápnutím plynu a vhodným manévrem se z toho dá udělat smyk přetáčivý, což už je něco jiného. Ale zase - není to úplně stejné jako u aut s klasickou koncepcí - motor vpředu, náhon vzadu. Kinetická energie a setrvačnost těžkého zadku se umí projevit daleko razantněnji než obyčejná "rozhozená" zadokolka. Více než hnaná náprava je tady podstatné rozložení hmotnosti.

Třeba tady:

https://www.youtube.com/watch?v=SrRidT32BEk

v osmnácté vteřině je vidět to, o čem mluvím - zadní kola nejsou "v driftu" a předek neposlouchá.

a tady - https://www.youtube.com/watch?v=NNOqqcYNUTw - uvidíš, jak se chová pravá zadokolka BMW E28

Rozdíly v chování přední nápravy jsou zcela evidentní.

0/0
14.6.2016 14:43

R83a87d59i94m 67S58r90a78m79e35k 2864934159963

to srovnávání Atecy a Mazdy MX-5 nechápu. Co má proboha společného SUV a cabrio roadster?

0/0
12.6.2016 13:45

J60i24ř24í 33S34c72h35w34a85c72h 8838424208506

díky za upozornění. Za to může má "stařecká dyslexie", samozřejmě jsem měl na mysli CX-5 ;-)

0/0
12.6.2016 14:34

T54o55m75á64š 60V56a83l20d27e83r 7853870949

v oranžové bylo hezčí. A pokud by se měla od Yetiho lišit pouze přídí, tak asi má větší švih SEAT. Beru image posledních škodovek. Viz Leon versus Octavia

0/0
11.6.2016 10:57

S10t58a12n35i74s39l53a18v 53C19h56y97t31r47a 3584123867219

V pondělí jsem potkal na pražském okruhu plně naložený kamion těchto aut. Auto vypadá moc hezky.

0/0
10.6.2016 12:46

T34o48m49á33š 33L58u31d42v58í23k 1500957404472

Vždyť to vypadá jak nové Škodovky. Kromě kol a přední masky.

0/0
10.6.2016 11:23

T45o76m35á75š 82B46a18u13e65r 5426113460299

Ceny Atecy jsou naprostý výsměch. Drahý jako Tiguan nebo Mazda CX 5, ovšem s tříválcem 1.0 TSI;-D, neprodejné:

http://www.denik.cz/auto/seat-ateca-ma-ceske-ceny-se-zakladnim-trivalcem-stoji-pres-pul-milionu-20160531.html

+1/0
9.6.2016 21:29

J65o38s18e34f 17V40a72l61a 9490543753343

nemuzu potvrdit. Delal jsem si na nemeckem serveru konfiguraci v nejvyssi vybave s motorem TDI 110 kW a mechanickou prevodovkou a prakticky vysel stejne draho co yeti, ale ateca mela v cene lepsi priplatkovou vybavu. Takze by spise byl drahy yeti ?

0/0
9.6.2016 22:20

J52a13n 41D79l40o66u56h78ý 7194619530229

Predpokladam ze v tom bude 3 valec s turbem 1.0 . To bude prestizni suv asi jako jedno-vrstvy toaletak :-D

+12/0
9.6.2016 20:58

S82a28m 49S12e30l81d17r32i86c39k 8641137502875

R^EU;-D

+1/0
9.6.2016 23:29

J43i65ř66í 85K95o31c58u50r40e42k 6755334345748

Ano je. Pak ještě 1,4 TSI a 1,6 TDI. Ovšem za cenu toho TDI už se dá koupit Subaru.

+1/0
10.6.2016 0:27

J53a66n 19K13o84n94v51a87l89i70n40k66a 5470531471235

Počkej, až si tohle přečte Schwach. Na půl kilometru textu ti vysvětlí, co jsi za blba, když se vysmíváš malým turbomotorům.:-/

0/0
10.6.2016 12:55

J48i37ř38í 52S33c90h22w33a65c31h 8638414878166

Jene mně stačí, když jsi mu to vysvětlil ty v jediném souvětí. ;-)

+1/0
10.6.2016 15:55

M35i96c57h42a77l 29K29r60e28j55č45a 5558746956543

Tak kdyz Seat ATECA, tak narhuju Skoda ROHLINY. Taky hezka vesnicka v C. Raji ;-):-P

+1/0
9.6.2016 20:15

J38a83n 14K13o27n93v47a93l80i51n62k54a 5850471621415

Nebo Škoda Řitka

0/0
10.6.2016 12:49

M20i98c82h44a42l 19K14r74e27j93č86a 5198826176773

To by neslo. Z hlediska zahranici je tam prilis mnoho "nabodenicek".

0/0
11.6.2016 2:15

P25a25v77e37l 47N58e37v70e22č86e12ř75a90l 6252746424230

Z Barcelony přijel "po svých" a z Kvasin do Barcelony jak? Po cizích kamionem nebo vlakem? Mohli to vzít zkratkou přímo.

0/0
9.6.2016 19:01

M65a23r35t55i90n 60H21o29u78b39a 6853321179388

covece, ty mas ale starosti ..

0/0
9.6.2016 19:44

J20o73s72e46f 38V18a19l25a 9820813383703

je to Yeti v kabate z Q3 ?

0/0
9.6.2016 18:17

G56e40o43r23g 58K52o60m72b52e68r81e32c 9334641656181

od 19.990 Euro za trivalec (benzin) do 35.580 Euro (nafta 190PS + 4WD)

0/0
9.6.2016 18:10

P67e28t51r 47G14r58e91s12l 7273776456343

Tak ten Kodiaq není špatný...Takže se necháme překvapit, jen tvarem masky.

+4/−1
9.6.2016 17:22

J13a50r40o53s26l29a14v 80F84r65e79n43k71o 4434847504917

Zas někdo nečte celé popisky, Ateca bude mít dvojče s novým Yetim 8-o

+4/0
9.6.2016 17:46

P50e22t73r 51G11r56e63s39l 7903666976483

R^ Máte bod. Nečetl.

+2/−1
9.6.2016 17:56

T40o95m79á16š 36Z68e12m38a37n 3155138594845

Což je škoda, na Yetim je super, že je to krátká krabice, ne "rychlé" suv korejského střihu.

0/0
9.6.2016 23:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.