Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Seat Ateca je v Česku. Auto z Kvasin přijelo z Barcelony

Seat Ateca je první SUV španělské značky v historii. Vyrábí se ovšem v Kvasinách na východě Čech. Po testovacích prototypech, které kroužily po českých silnicích, dorazil do republiky první kus. Přijel po svých z Barcelony a premiérově se představil v Plzni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a47r79o77s59l96a18v 20D24r91o44b27n10ý 6926338267777

jo jo, ta Barbora Špekátová mě na auto úplně naladila

0/0
17.6.2016 15:00

L28u84b21o24m52í37r 15V61l42č77e20k 5158532632730

Kam se podělo "auto emoción"? Tohle je jen nudná koncernová škatuleRv

+1/0
12.6.2016 20:08

S25t80a39n79i42s91l75a78v 18K95r31e51j37c32a60r 6547626433294

Dovedete si představit Seata a Škodu bez diktátu VW jako samostatné odpovědné firmy.

0/0
12.6.2016 11:07

R29a32d97i13m 77S35r65a34m31e91k 2554764459803

ano a bohužel nic jiného než firmu v konkurzu v té představě nevidím :-(

+3/0
12.6.2016 13:41

J39i73ř45í 28E17u45l47e47r 5528299476736

že by tam u toho auta museli statovat zrovna Maslák a Špotáková ve slušivých kraťasech... No pořád lepší než nalíčené bezduché blondýny v plavkách.

0/0
11.6.2016 13:34

J29i18ř39í 90S50c87h53w97a11c40h 8958614178816

Za určitých předpokladů v 1.0 TSI v Atece nevidím problém. Není to samozřejmě motor sloužící k vyjádření "prestižnosti modelu", ale k pohonu výhradního předohrabu coby "městského teréňáku" (tj. dnes tak moderní "absurdity") k "bezpečnému" rozvozu dítek do školky a školy a na nákupy postačí (prostě ježdění kolem komína). Na ostatní aktivity je maximálně vhodné zvolit výkonnější motory z další nabídky.

Co je trochu mimo, je cena této motorizace. Vzhledem k tomu, co nabízí Mazda v MX5 za nepatrně vyšší cenu, bych za tuto cenu očekával 1.4TSI/110kW, a 1.0 tím pádem minimálně o 40 tisíc níže. Pokud tedy Ateca nemá něco, v čem by MX5 na ni neměla. ;-)

0/0
11.6.2016 12:02

J38a24n 49D22l82o74u39h94ý 7604859780259

Nez mit v aute 1.0 a 3 valce s turbem v predohrabu, radsi bych volil Duster 4x4 1.6l 4 valce 84kW bez turba s LPG. Nejen ze provozni naklady budou nizsi, ale i to nekam vyjede a nebude to znit jak wartburg. Vubec to neni o tom, zda takovej motor utahne ci neutahne SUV. Je to o tom, ze v tomto segmentu je takovej motor nedustojny pro takove auto. Stejne jako eco-boost v mustangu do ktereho se trefne v usa utahuje Chrysler s zakladnim motorem 3.6 V6 pentastar.

+1/0
11.6.2016 12:55

J88i96ř10í 22S86c59h64w34a16c27h 8608114828256

Ty woe, ty sis koupil Mustanga se čtyřválcem? Já mám ho mám s V8 to je jediná volba (pro chlapáka jako jsem já)!

Tys manželce (tatíkovi-důchodci) koupil SUV s tříválcem? Co blbneš vždyť to zní jak wartburg a všichni se jim budou smát!

Co to je?

No jenom takové pozérství, které ti, co si výše uvedené koupí, naprosto neřeší! Nějaká "důstojnost" motoru je jim u zadele a klikový mechanismus budou hledat někde uvnitř dveří.

K čemu by majitel SUV, kterej nikdy nevyjede mimo silnici potřeboval ošklivku Dustera 4x4? Navíc v jízdě po silnici se nejvíce pozná, proč je tak levný.

0/0
11.6.2016 16:54

J84a93n 91D84l74o44u87h20ý 7834409650239

Jako majitel kterehokoliv vozu jezdim treba lyzovat na hory. Tam se ty predohraby SUV moc nechytaj ( bez retezu). Cena Eco-boostu a V8 je temer stejna. Tvoje uvahy jsou stejne blbe asi jako proc si kupovat televizi UHD kdyz lidske oko rozpozna maximalne FullHD? :-D deda duchodce kupujici si suv. Tak to je bud hodne bohatej ( skonci u bmw,mercedes) a nebo je z prosteho lidu verny skoda wagenu a koupi fobii III nebo citigo :-D. Jinak takoveho jednoho bohateho duchodce znam: jezdi autem za 3/4 mega a zadny shade s litrem pod kapatou to neni.

+1/0
13.6.2016 7:18

J14i96ř60í 46S43c10h95w89a11c73h 8828214438956

1. ne všichni jezdí v zimě na hory a pokud jezdí, tak nakonec i s těmi předohraby dojedou kam potřebuji (na hory přece nejezdí jen samé 4x4, že)

2. Cena eco-boostu je o cca 150 tisíc nižší než V8, i pro boháče jsou to dobrý prachy, ten kdo jen tak vyhodí 150 tisíc, většinou umírá v "chudobinci"

3. spotřeba ecoboostu je oproti V8 o třetinu až polovinu nižší. Samozřejmě frajer s V8 prohlásí, že je mu to úplně jedno, ale není (pokud si na ten benzín musí vydělávat)

4. usuzovat na cokoliv ze vzorku " jeden důchodce" je taky "blbá úvaha", navíc si doposud ani žádnou "shade s litrem za 3/4 mega" pořídit ani nemohl

0/0
13.6.2016 9:43

J48a29n 31K72o88n43v93a31l72i55n78k74a 5900861391235

S tím Mustangem jsi úplně vedle. Z podstaty se jedná o auto, které si lidé kupují pro radost z jízdy, pro nevšední zážitky za volantem a taky kvůli tomu, že je to kultovní amerika s plnotučným motorem. Právě Mustang s malým motorem je čiré pozérství. Celému světu pak říkáš "mám na Mustanga, ale nemám na benzín". To je ještě větší zhovadilost než kecy o ekologii a ochraně ovzduší.

+1/0
13.6.2016 10:00

J62i22ř11í 13S29c98h21w12a30c10h 8648484258886

A ty si snad myslíš, že s 300 koňovým motorem není dostatečná radost z jízdy? že je k tomu naprosto nezbytně zapotřebí mít 400 koní a 8 válců? Blbost!

Ano do muscle car se dávají motory s velkým výkonem, tedy v minulosti V6, V8. Teď prostě totéž co V6 zvládne R4.

Nemluvě o tom že v kultovní americe Mustangu 4 válce už bývaly, asi si je tehdy kupovali "pozéři" ;-D

0/0
13.6.2016 10:12

J14a90n 20K91o32n54v24a44l20i43n49k24a 5630651241705

Proboha, to je pořád dokola. Pochopitelně, že 300 koní je dost na pěkné svezení. Taky bych si přál takové stádo pod kapotou. Ale u muscle cars je to o něčem jiném. Litrový výkon bývá u těchto aut druhotný. Dříve ty velkoobjemové motory měly menší výkon než dnešní čtyřválcové diesely o směšných objemech. To auto si kupuješ, protože to je Oldchool. Velký hlučný brutální motor, velká kastle a masivní zvuk. To, že tě naklepe kdejaké Subaru WRX STI nebo silnější Audi A6 je jedno. Prostě máš mašinu, za kterou se nestydíš. Ten, kdo si koupí Mustanga s úsporným motorem je fakt pozér a šašek, co nerozumí autům. Americké sporťáky jsou proti evropským a japonským tupé a těžkopádné. Povětšinou dobré jen na sprinty, protože se v zatáčkách neudrží. Jejich hlavní krásou je to, že mají pod kapotou hodně železa, které je vidět a slyšet, Mustang s ecoboostem jezdí stejně blbě jako s V8 a ke všemu zní jako poladěné Mondeo. Blbé auto s blbým motorem. Mustang s V8 je blbé auto se skvělým motorem.

+1/0
13.6.2016 10:23

J54i27ř25í 20S86c52h96w79a83c47h 8268124738776

Tvrdit o někom, když si nekoupí auto s motorizací zrovna podle tvých představ, že je šašek, je názor takový xxxxx, radši to nenapíšu, ty by ses zase urazil. ;-)

Samozřejmě naprostá většina lidí, co dnes kupují auta, autům nerozumí.

Novým mustangem jsem nejel, ale obecně se tvrdí, že už to není taková ta blbě jezdící amerika....

V USA se nyní prodávají všechny tři motorizace (R4, V6, V8) a nemyslím si, že by tam V8 tvořila tu "větší polovinu" prodejů.

A rozhodně nesouhlasím s tím , že 2.3 EB je "blbý" motor (nahrazuje samozřejmě V6 ne tu V8)

V tom se prostě neshodneme.;-)

0/0
13.6.2016 10:42

J40a73n 30D17l16o63u85h86ý 7954299310399

Na discovery byl porad o vyvoji posledniho mustangu a jedinej duvod, proc je v tom eco-boost je prodej v evrope - legislativa !!! Na ostatnich trzich byl uveden s V8 a az posleze moznost eco-boostu.

0/0
14.6.2016 0:19

J67a86n 68D18l64o71u87h65ý 7444509770699

Cena u shade 1.2tsi vs 1.6tdi ( ktera je horsi nez 1.9tdi ) je vice jak 100 000kc a presto se to kupuje vic nez tsicka.... :-P cena neni vsechno...

0/0
14.6.2016 0:34

J70a88n 79K32o49n35v73a39l95i92n41k74a 5450331901925

On má správný názor na všechno. Já souhlasím s vámi. Jen bych měl pár výhrad. Do hor se klidně pustím i se zadohrabem. Když jsou dobré pneumatiky a řidič není mamlas, tak se dá dojet prakticky kamkoliv s čímkoliv. Předchozí comment o Dusteru beru s rezervou - každý má jiný vkus. Přesto - rumuna v plynu no nevím nevím. Co se týče důstojnosti a nedůstojnosti motorů - to je také relativní. Spíše je to o vhodnosti. Já osobně vnímám jako ideální víceválcové motory. Pět a víc. Chápu, že v našich podmínkách by byl do města nevhodný čtyřlitr benzín, nicméně litrové turbo je druhý extrém. Papírové výkony jsou dostačující, ale v reálu jsou vykoupeny zcela nepapírovou spotřebou a markantním opotřebením.

+1/0
13.6.2016 10:09

J63a47n 63D38l32o90u33h75ý 7504269590579

Ano Duster je bran pouze jako SUV a nic vic, nic min. Proste je dole v dane tride, nicmene v CR je to auto s nejvetsim poctem importu v kategorii SUV. LPG do toho pro ceskou republiku montuje ceska firma, je to vcetne primazavani a je na to ZARUKA vcetne motoru. PS.: ja na hory jezdim prozmenu predohrabem. Jeden jezdi na prd a druhej co mam je doslova kamzik. U predohrabu je dulezita celkova hmotnost vs sirka pneu ( coz u suv neni idealni kombinace ). Zadohrab na hory jsem naposled jezdil se shade 120GLX :-D

0/0
14.6.2016 0:14

J93a19n 16K52o18n85v66a38l92i24n97k25a 5950811141925

Škodovky s rozložením "vše vzadu" byly nepřekonatelné v tom, co vyjely. Horší byla paradoxní nedotáčivost způsobená příliš lehkým předkem.

Jak píšete, každé auto je jiné a chová se v mezních situacích jinak. Nejlépe se mi na sněhu jezdilo s prastarou Fiestou. Ta vyjela kde co. Mondeo bylo strašné a Focus s jinak geniálním podvozkem se zahrabal, kde mohl. Podotýkám, že na zimních gumách jsem nikdy nešetřil. Teď jezdím s autem, co má náhon na zadní, automat a vepředu velmi těžký naftový motor. K mému překvapení se na horských zasněžených cestách chová velmi čitelně a nemá problémy s trakcí. Zřejmě je to díky dobrému rozložení hmotnosti a elektronice, která autu nedovolí žádnou lumpárnu.

0/0
14.6.2016 8:33

J56i71ř24í 33S95c51h42w52a56c24h 8328174598566

Jene, opravdu proti tobě nic nemám, ale musím opět reagovat, protože o tom, že škodovky s motorem vzadu byly nedotáčivé, protože měly lehký předek slyším opravdu poprvé ;-)

0/0
14.6.2016 14:11

J40a26n 58K32o23n45v45a46l65i39n80k82a 5170951191705

Já vím, ono ti to prostě nedá.

K těm škodovkám asi tolik: Nevím, co jsi třeba se 105kou zkoušel ty, ale moje osobní zkušenost je taková, že když jedeš na kluzkém povrchu s nedostatečnou přilnavostí (rozuměj na špatných gumách), může se stát to, že se předek bude hrnout ven ze zatáčky. Těžký zadek tlačí auto před sebou a to prostě nezatočí, protože nemá na předku přilnavost. Sešlápnutím plynu a vhodným manévrem se z toho dá udělat smyk přetáčivý, což už je něco jiného. Ale zase - není to úplně stejné jako u aut s klasickou koncepcí - motor vpředu, náhon vzadu. Kinetická energie a setrvačnost těžkého zadku se umí projevit daleko razantněnji než obyčejná "rozhozená" zadokolka. Více než hnaná náprava je tady podstatné rozložení hmotnosti.

Třeba tady:

https://www.youtube.com/watch?v=SrRidT32BEk

v osmnácté vteřině je vidět to, o čem mluvím - zadní kola nejsou "v driftu" a předek neposlouchá.

a tady - https://www.youtube.com/watch?v=NNOqqcYNUTw - uvidíš, jak se chová pravá zadokolka BMW E28

Rozdíly v chování přední nápravy jsou zcela evidentní.

0/0
14.6.2016 14:43

R24a34d75i36m 93S46r32a13m85e78k 2854194109753

to srovnávání Atecy a Mazdy MX-5 nechápu. Co má proboha společného SUV a cabrio roadster?

0/0
12.6.2016 13:45

J42i19ř24í 69S17c47h67w64a64c54h 8708434358786

díky za upozornění. Za to může má "stařecká dyslexie", samozřejmě jsem měl na mysli CX-5 ;-)

0/0
12.6.2016 14:34

T85o40m22á60š 69V49a27l23d46e45r 7323640889

v oranžové bylo hezčí. A pokud by se měla od Yetiho lišit pouze přídí, tak asi má větší švih SEAT. Beru image posledních škodovek. Viz Leon versus Octavia

0/0
11.6.2016 10:57

S64t85a89n42i58s67l79a29v 79C16h73y85t93r10a 3164863187719

V pondělí jsem potkal na pražském okruhu plně naložený kamion těchto aut. Auto vypadá moc hezky.

0/0
10.6.2016 12:46

T38o90m61á68š 59L98u98d78v87í24k 1720697964562

Vždyť to vypadá jak nové Škodovky. Kromě kol a přední masky.

0/0
10.6.2016 11:23

T69o11m45á10š 75B89a83u52e91r 5296273590919

Ceny Atecy jsou naprostý výsměch. Drahý jako Tiguan nebo Mazda CX 5, ovšem s tříválcem 1.0 TSI;-D, neprodejné:

http://www.denik.cz/auto/seat-ateca-ma-ceske-ceny-se-zakladnim-trivalcem-stoji-pres-pul-milionu-20160531.html

+1/0
9.6.2016 21:29

J79o62s75e40f 28V46a38l44a 9550273363933

nemuzu potvrdit. Delal jsem si na nemeckem serveru konfiguraci v nejvyssi vybave s motorem TDI 110 kW a mechanickou prevodovkou a prakticky vysel stejne draho co yeti, ale ateca mela v cene lepsi priplatkovou vybavu. Takze by spise byl drahy yeti ?

0/0
9.6.2016 22:20

J38a73n 97D67l79o50u91h91ý 7104269960529

Predpokladam ze v tom bude 3 valec s turbem 1.0 . To bude prestizni suv asi jako jedno-vrstvy toaletak :-D

+12/0
9.6.2016 20:58

S46a84m 72S71e61l11d76r26i67c78k 8811287952435

R^EU;-D

+1/0
9.6.2016 23:29

J19i93ř65í 38K33o72c10u53r57e63k 6885244285318

Ano je. Pak ještě 1,4 TSI a 1,6 TDI. Ovšem za cenu toho TDI už se dá koupit Subaru.

+1/0
10.6.2016 0:27

J58a79n 50K87o70n74v24a30l92i91n59k82a 5550731921605

Počkej, až si tohle přečte Schwach. Na půl kilometru textu ti vysvětlí, co jsi za blba, když se vysmíváš malým turbomotorům.:-/

0/0
10.6.2016 12:55

J56i40ř88í 96S31c95h57w90a31c41h 8248224228716

Jene mně stačí, když jsi mu to vysvětlil ty v jediném souvětí. ;-)

+1/0
10.6.2016 15:55

M27i13c47h86a11l 48K57r32e48j54č54a 5478296516183

Tak kdyz Seat ATECA, tak narhuju Skoda ROHLINY. Taky hezka vesnicka v C. Raji ;-):-P

+1/0
9.6.2016 20:15

J40a80n 50K69o12n88v95a62l70i89n69k81a 5290911221825

Nebo Škoda Řitka

0/0
10.6.2016 12:49

M91i87c78h78a47l 20K37r69e55j73č55a 5908406746823

To by neslo. Z hlediska zahranici je tam prilis mnoho "nabodenicek".

0/0
11.6.2016 2:15

P51a12v52e12l 89N15e81v40e31č57e11ř57a90l 6482776674620

Z Barcelony přijel "po svých" a z Kvasin do Barcelony jak? Po cizích kamionem nebo vlakem? Mohli to vzít zkratkou přímo.

0/0
9.6.2016 19:01

M65a34r62t35i45n 58H29o61u11b13a 6583731299508

covece, ty mas ale starosti ..

0/0
9.6.2016 19:44

J87o25s97e38f 17V46a50l19a 9390893973723

je to Yeti v kabate z Q3 ?

0/0
9.6.2016 18:17

G96e16o88r79g 67K96o82m16b23e72r21e27c 9264491276651

od 19.990 Euro za trivalec (benzin) do 35.580 Euro (nafta 190PS + 4WD)

0/0
9.6.2016 18:10

P40e85t29r 39G28r97e36s38l 7493596616683

Tak ten Kodiaq není špatný...Takže se necháme překvapit, jen tvarem masky.

+4/−1
9.6.2016 17:22

J33a57r87o22s25l16a68v 30F87r13e95n69k93o 4604527154187

Zas někdo nečte celé popisky, Ateca bude mít dvojče s novým Yetim 8-o

+4/0
9.6.2016 17:46

P83e65t95r 28G33r69e21s33l 7673856776753

R^ Máte bod. Nečetl.

+2/−1
9.6.2016 17:56

T69o81m41á68š 42Z55e61m14a86n 3685378364125

Což je škoda, na Yetim je super, že je to krátká krabice, ne "rychlé" suv korejského střihu.

0/0
9.6.2016 23:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.