Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Seat Ateca je v Česku. Auto z Kvasin přijelo z Barcelony

Seat Ateca je první SUV španělské značky v historii. Vyrábí se ovšem v Kvasinách na východě Čech. Po testovacích prototypech, které kroužily po českých silnicích, dorazil do republiky první kus. Přijel po svých z Barcelony a premiérově se představil v Plzni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a39r63o55s13l49a85v 32D54r32o57b57n63ý 6836908687777

jo jo, ta Barbora Špekátová mě na auto úplně naladila

0/0
17.6.2016 15:00

L78u61b27o46m89í10r 84V45l93č38e31k 5328912462660

Kam se podělo "auto emoción"? Tohle je jen nudná koncernová škatuleRv

+1/0
12.6.2016 20:08

S39t84a83n25i68s79l47a43v 81K27r33e90j59c18a97r 6357226543624

Dovedete si představit Seata a Škodu bez diktátu VW jako samostatné odpovědné firmy.

0/0
12.6.2016 11:07

R78a97d65i53m 57S38r78a20m19e21k 2644984619843

ano a bohužel nic jiného než firmu v konkurzu v té představě nevidím :-(

+3/0
12.6.2016 13:41

J90i27ř77í 98E75u98l97e41r 5278449296656

že by tam u toho auta museli statovat zrovna Maslák a Špotáková ve slušivých kraťasech... No pořád lepší než nalíčené bezduché blondýny v plavkách.

0/0
11.6.2016 13:34

J18i34ř36í 94S13c18h77w39a67c67h 8738404368856

Za určitých předpokladů v 1.0 TSI v Atece nevidím problém. Není to samozřejmě motor sloužící k vyjádření "prestižnosti modelu", ale k pohonu výhradního předohrabu coby "městského teréňáku" (tj. dnes tak moderní "absurdity") k "bezpečnému" rozvozu dítek do školky a školy a na nákupy postačí (prostě ježdění kolem komína). Na ostatní aktivity je maximálně vhodné zvolit výkonnější motory z další nabídky.

Co je trochu mimo, je cena této motorizace. Vzhledem k tomu, co nabízí Mazda v MX5 za nepatrně vyšší cenu, bych za tuto cenu očekával 1.4TSI/110kW, a 1.0 tím pádem minimálně o 40 tisíc níže. Pokud tedy Ateca nemá něco, v čem by MX5 na ni neměla. ;-)

0/0
11.6.2016 12:02

J88a68n 37D32l27o27u70h15ý 7684909300359

Nez mit v aute 1.0 a 3 valce s turbem v predohrabu, radsi bych volil Duster 4x4 1.6l 4 valce 84kW bez turba s LPG. Nejen ze provozni naklady budou nizsi, ale i to nekam vyjede a nebude to znit jak wartburg. Vubec to neni o tom, zda takovej motor utahne ci neutahne SUV. Je to o tom, ze v tomto segmentu je takovej motor nedustojny pro takove auto. Stejne jako eco-boost v mustangu do ktereho se trefne v usa utahuje Chrysler s zakladnim motorem 3.6 V6 pentastar.

+1/0
11.6.2016 12:55

J46i54ř63í 46S79c31h34w90a29c53h 8838234188556

Ty woe, ty sis koupil Mustanga se čtyřválcem? Já mám ho mám s V8 to je jediná volba (pro chlapáka jako jsem já)!

Tys manželce (tatíkovi-důchodci) koupil SUV s tříválcem? Co blbneš vždyť to zní jak wartburg a všichni se jim budou smát!

Co to je?

No jenom takové pozérství, které ti, co si výše uvedené koupí, naprosto neřeší! Nějaká "důstojnost" motoru je jim u zadele a klikový mechanismus budou hledat někde uvnitř dveří.

K čemu by majitel SUV, kterej nikdy nevyjede mimo silnici potřeboval ošklivku Dustera 4x4? Navíc v jízdě po silnici se nejvíce pozná, proč je tak levný.

0/0
11.6.2016 16:54

J30a32n 27D32l53o46u72h88ý 7204389130949

Jako majitel kterehokoliv vozu jezdim treba lyzovat na hory. Tam se ty predohraby SUV moc nechytaj ( bez retezu). Cena Eco-boostu a V8 je temer stejna. Tvoje uvahy jsou stejne blbe asi jako proc si kupovat televizi UHD kdyz lidske oko rozpozna maximalne FullHD? :-D deda duchodce kupujici si suv. Tak to je bud hodne bohatej ( skonci u bmw,mercedes) a nebo je z prosteho lidu verny skoda wagenu a koupi fobii III nebo citigo :-D. Jinak takoveho jednoho bohateho duchodce znam: jezdi autem za 3/4 mega a zadny shade s litrem pod kapatou to neni.

+1/0
13.6.2016 7:18

J27i11ř94í 13S65c44h74w76a71c33h 8758304868516

1. ne všichni jezdí v zimě na hory a pokud jezdí, tak nakonec i s těmi předohraby dojedou kam potřebuji (na hory přece nejezdí jen samé 4x4, že)

2. Cena eco-boostu je o cca 150 tisíc nižší než V8, i pro boháče jsou to dobrý prachy, ten kdo jen tak vyhodí 150 tisíc, většinou umírá v "chudobinci"

3. spotřeba ecoboostu je oproti V8 o třetinu až polovinu nižší. Samozřejmě frajer s V8 prohlásí, že je mu to úplně jedno, ale není (pokud si na ten benzín musí vydělávat)

4. usuzovat na cokoliv ze vzorku " jeden důchodce" je taky "blbá úvaha", navíc si doposud ani žádnou "shade s litrem za 3/4 mega" pořídit ani nemohl

0/0
13.6.2016 9:43

J16a45n 65K44o84n23v23a71l95i48n87k45a 5460821621565

S tím Mustangem jsi úplně vedle. Z podstaty se jedná o auto, které si lidé kupují pro radost z jízdy, pro nevšední zážitky za volantem a taky kvůli tomu, že je to kultovní amerika s plnotučným motorem. Právě Mustang s malým motorem je čiré pozérství. Celému světu pak říkáš "mám na Mustanga, ale nemám na benzín". To je ještě větší zhovadilost než kecy o ekologii a ochraně ovzduší.

+1/0
13.6.2016 10:00

J44i34ř42í 84S13c32h94w26a87c48h 8488404828966

A ty si snad myslíš, že s 300 koňovým motorem není dostatečná radost z jízdy? že je k tomu naprosto nezbytně zapotřebí mít 400 koní a 8 válců? Blbost!

Ano do muscle car se dávají motory s velkým výkonem, tedy v minulosti V6, V8. Teď prostě totéž co V6 zvládne R4.

Nemluvě o tom že v kultovní americe Mustangu 4 válce už bývaly, asi si je tehdy kupovali "pozéři" ;-D

0/0
13.6.2016 10:12

J55a95n 45K11o40n36v32a74l53i89n81k55a 5150561241295

Proboha, to je pořád dokola. Pochopitelně, že 300 koní je dost na pěkné svezení. Taky bych si přál takové stádo pod kapotou. Ale u muscle cars je to o něčem jiném. Litrový výkon bývá u těchto aut druhotný. Dříve ty velkoobjemové motory měly menší výkon než dnešní čtyřválcové diesely o směšných objemech. To auto si kupuješ, protože to je Oldchool. Velký hlučný brutální motor, velká kastle a masivní zvuk. To, že tě naklepe kdejaké Subaru WRX STI nebo silnější Audi A6 je jedno. Prostě máš mašinu, za kterou se nestydíš. Ten, kdo si koupí Mustanga s úsporným motorem je fakt pozér a šašek, co nerozumí autům. Americké sporťáky jsou proti evropským a japonským tupé a těžkopádné. Povětšinou dobré jen na sprinty, protože se v zatáčkách neudrží. Jejich hlavní krásou je to, že mají pod kapotou hodně železa, které je vidět a slyšet, Mustang s ecoboostem jezdí stejně blbě jako s V8 a ke všemu zní jako poladěné Mondeo. Blbé auto s blbým motorem. Mustang s V8 je blbé auto se skvělým motorem.

+1/0
13.6.2016 10:23

J97i91ř23í 24S88c51h87w12a48c83h 8498484568466

Tvrdit o někom, když si nekoupí auto s motorizací zrovna podle tvých představ, že je šašek, je názor takový xxxxx, radši to nenapíšu, ty by ses zase urazil. ;-)

Samozřejmě naprostá většina lidí, co dnes kupují auta, autům nerozumí.

Novým mustangem jsem nejel, ale obecně se tvrdí, že už to není taková ta blbě jezdící amerika....

V USA se nyní prodávají všechny tři motorizace (R4, V6, V8) a nemyslím si, že by tam V8 tvořila tu "větší polovinu" prodejů.

A rozhodně nesouhlasím s tím , že 2.3 EB je "blbý" motor (nahrazuje samozřejmě V6 ne tu V8)

V tom se prostě neshodneme.;-)

0/0
13.6.2016 10:42

J74a81n 87D98l91o91u10h44ý 7514359330689

Na discovery byl porad o vyvoji posledniho mustangu a jedinej duvod, proc je v tom eco-boost je prodej v evrope - legislativa !!! Na ostatnich trzich byl uveden s V8 a az posleze moznost eco-boostu.

0/0
14.6.2016 0:19

J80a52n 13D57l27o48u12h68ý 7494569270689

Cena u shade 1.2tsi vs 1.6tdi ( ktera je horsi nez 1.9tdi ) je vice jak 100 000kc a presto se to kupuje vic nez tsicka.... :-P cena neni vsechno...

0/0
14.6.2016 0:34

J17a14n 18K42o62n56v86a82l28i16n24k98a 5660151631325

On má správný názor na všechno. Já souhlasím s vámi. Jen bych měl pár výhrad. Do hor se klidně pustím i se zadohrabem. Když jsou dobré pneumatiky a řidič není mamlas, tak se dá dojet prakticky kamkoliv s čímkoliv. Předchozí comment o Dusteru beru s rezervou - každý má jiný vkus. Přesto - rumuna v plynu no nevím nevím. Co se týče důstojnosti a nedůstojnosti motorů - to je také relativní. Spíše je to o vhodnosti. Já osobně vnímám jako ideální víceválcové motory. Pět a víc. Chápu, že v našich podmínkách by byl do města nevhodný čtyřlitr benzín, nicméně litrové turbo je druhý extrém. Papírové výkony jsou dostačující, ale v reálu jsou vykoupeny zcela nepapírovou spotřebou a markantním opotřebením.

+1/0
13.6.2016 10:09

J28a63n 49D86l90o29u69h44ý 7984899650119

Ano Duster je bran pouze jako SUV a nic vic, nic min. Proste je dole v dane tride, nicmene v CR je to auto s nejvetsim poctem importu v kategorii SUV. LPG do toho pro ceskou republiku montuje ceska firma, je to vcetne primazavani a je na to ZARUKA vcetne motoru. PS.: ja na hory jezdim prozmenu predohrabem. Jeden jezdi na prd a druhej co mam je doslova kamzik. U predohrabu je dulezita celkova hmotnost vs sirka pneu ( coz u suv neni idealni kombinace ). Zadohrab na hory jsem naposled jezdil se shade 120GLX :-D

0/0
14.6.2016 0:14

J46a86n 96K27o64n29v90a87l82i67n80k94a 5480491501735

Škodovky s rozložením "vše vzadu" byly nepřekonatelné v tom, co vyjely. Horší byla paradoxní nedotáčivost způsobená příliš lehkým předkem.

Jak píšete, každé auto je jiné a chová se v mezních situacích jinak. Nejlépe se mi na sněhu jezdilo s prastarou Fiestou. Ta vyjela kde co. Mondeo bylo strašné a Focus s jinak geniálním podvozkem se zahrabal, kde mohl. Podotýkám, že na zimních gumách jsem nikdy nešetřil. Teď jezdím s autem, co má náhon na zadní, automat a vepředu velmi těžký naftový motor. K mému překvapení se na horských zasněžených cestách chová velmi čitelně a nemá problémy s trakcí. Zřejmě je to díky dobrému rozložení hmotnosti a elektronice, která autu nedovolí žádnou lumpárnu.

0/0
14.6.2016 8:33

J37i13ř89í 21S83c78h50w85a17c39h 8768874438726

Jene, opravdu proti tobě nic nemám, ale musím opět reagovat, protože o tom, že škodovky s motorem vzadu byly nedotáčivé, protože měly lehký předek slyším opravdu poprvé ;-)

0/0
14.6.2016 14:11

J43a72n 89K84o46n40v19a95l43i47n24k75a 5480601811535

Já vím, ono ti to prostě nedá.

K těm škodovkám asi tolik: Nevím, co jsi třeba se 105kou zkoušel ty, ale moje osobní zkušenost je taková, že když jedeš na kluzkém povrchu s nedostatečnou přilnavostí (rozuměj na špatných gumách), může se stát to, že se předek bude hrnout ven ze zatáčky. Těžký zadek tlačí auto před sebou a to prostě nezatočí, protože nemá na předku přilnavost. Sešlápnutím plynu a vhodným manévrem se z toho dá udělat smyk přetáčivý, což už je něco jiného. Ale zase - není to úplně stejné jako u aut s klasickou koncepcí - motor vpředu, náhon vzadu. Kinetická energie a setrvačnost těžkého zadku se umí projevit daleko razantněnji než obyčejná "rozhozená" zadokolka. Více než hnaná náprava je tady podstatné rozložení hmotnosti.

Třeba tady:

https://www.youtube.com/watch?v=SrRidT32BEk

v osmnácté vteřině je vidět to, o čem mluvím - zadní kola nejsou "v driftu" a předek neposlouchá.

a tady - https://www.youtube.com/watch?v=NNOqqcYNUTw - uvidíš, jak se chová pravá zadokolka BMW E28

Rozdíly v chování přední nápravy jsou zcela evidentní.

0/0
14.6.2016 14:43

R48a50d78i95m 16S94r98a53m26e66k 2464204209353

to srovnávání Atecy a Mazdy MX-5 nechápu. Co má proboha společného SUV a cabrio roadster?

0/0
12.6.2016 13:45

J51i13ř53í 20S33c18h14w62a13c19h 8648414688516

díky za upozornění. Za to může má "stařecká dyslexie", samozřejmě jsem měl na mysli CX-5 ;-)

0/0
12.6.2016 14:34

T96o18m40á88š 14V62a90l36d18e47r 7653470729

v oranžové bylo hezčí. A pokud by se měla od Yetiho lišit pouze přídí, tak asi má větší švih SEAT. Beru image posledních škodovek. Viz Leon versus Octavia

0/0
11.6.2016 10:57

S45t67a78n93i97s85l18a95v 20C31h37y36t73r49a 3844473687419

V pondělí jsem potkal na pražském okruhu plně naložený kamion těchto aut. Auto vypadá moc hezky.

0/0
10.6.2016 12:46

T74o35m56á55š 18L36u56d16v57í44k 1240937164542

Vždyť to vypadá jak nové Škodovky. Kromě kol a přední masky.

0/0
10.6.2016 11:23

T85o44m67á93š 34B24a65u54e60r 5556863850129

Ceny Atecy jsou naprostý výsměch. Drahý jako Tiguan nebo Mazda CX 5, ovšem s tříválcem 1.0 TSI;-D, neprodejné:

http://www.denik.cz/auto/seat-ateca-ma-ceske-ceny-se-zakladnim-trivalcem-stoji-pres-pul-milionu-20160531.html

+1/0
9.6.2016 21:29

J62o40s23e15f 88V48a15l89a 9210263893593

nemuzu potvrdit. Delal jsem si na nemeckem serveru konfiguraci v nejvyssi vybave s motorem TDI 110 kW a mechanickou prevodovkou a prakticky vysel stejne draho co yeti, ale ateca mela v cene lepsi priplatkovou vybavu. Takze by spise byl drahy yeti ?

0/0
9.6.2016 22:20

J51a47n 91D37l73o80u26h24ý 7824509380809

Predpokladam ze v tom bude 3 valec s turbem 1.0 . To bude prestizni suv asi jako jedno-vrstvy toaletak :-D

+12/0
9.6.2016 20:58

S89a22m 54S74e30l74d11r68i31c34k 8931757442385

R^EU;-D

+1/0
9.6.2016 23:29

J35i54ř10í 64K73o27c77u44r81e76k 6725274865738

Ano je. Pak ještě 1,4 TSI a 1,6 TDI. Ovšem za cenu toho TDI už se dá koupit Subaru.

+1/0
10.6.2016 0:27

J69a71n 29K21o11n41v25a75l93i39n69k46a 5250301371275

Počkej, až si tohle přečte Schwach. Na půl kilometru textu ti vysvětlí, co jsi za blba, když se vysmíváš malým turbomotorům.:-/

0/0
10.6.2016 12:55

J53i26ř92í 44S55c70h23w28a76c20h 8128554408766

Jene mně stačí, když jsi mu to vysvětlil ty v jediném souvětí. ;-)

+1/0
10.6.2016 15:55

M12i13c86h36a97l 59K15r81e73j12č23a 5598596696933

Tak kdyz Seat ATECA, tak narhuju Skoda ROHLINY. Taky hezka vesnicka v C. Raji ;-):-P

+1/0
9.6.2016 20:15

J36a12n 57K16o63n33v56a33l51i28n98k57a 5100441891385

Nebo Škoda Řitka

0/0
10.6.2016 12:49

M69i44c27h37a66l 58K88r31e77j22č70a 5518906316953

To by neslo. Z hlediska zahranici je tam prilis mnoho "nabodenicek".

0/0
11.6.2016 2:15

P21a52v33e50l 18N54e48v75e53č55e78ř45a17l 6982116144470

Z Barcelony přijel "po svých" a z Kvasin do Barcelony jak? Po cizích kamionem nebo vlakem? Mohli to vzít zkratkou přímo.

0/0
9.6.2016 19:01

M83a72r53t24i42n 42H37o76u23b35a 6383511619148

covece, ty mas ale starosti ..

0/0
9.6.2016 19:44

J42o30s32e86f 15V76a92l81a 9830303673723

je to Yeti v kabate z Q3 ?

0/0
9.6.2016 18:17

G81e86o23r80g 31K76o17m33b67e27r76e80c 9774201946721

od 19.990 Euro za trivalec (benzin) do 35.580 Euro (nafta 190PS + 4WD)

0/0
9.6.2016 18:10

P93e28t20r 34G90r50e46s24l 7833216956373

Tak ten Kodiaq není špatný...Takže se necháme překvapit, jen tvarem masky.

+4/−1
9.6.2016 17:22

J53a12r88o32s55l68a59v 50F62r41e14n61k43o 4374467244537

Zas někdo nečte celé popisky, Ateca bude mít dvojče s novým Yetim 8-o

+4/0
9.6.2016 17:46

P50e19t93r 80G29r86e64s20l 7433806416493

R^ Máte bod. Nečetl.

+2/−1
9.6.2016 17:56

T97o96m19á79š 79Z79e64m38a53n 3355188594545

Což je škoda, na Yetim je super, že je to krátká krabice, ne "rychlé" suv korejského střihu.

0/0
9.6.2016 23:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.