Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K italskému moři vyrazte na letních gumách. Ušetříte palivo i nervy

U českých řidičů není neobvyklé dojíždění zimních pneumatik v létě. V Itálii z toho ale mohou být opletačky. V extrémním případě hrozí pokuta přes 45 tisíc korun a zabavení dokladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R76o86b69e75r70t 81G94o61r13c 6462903663

V itálii, chtěj v létě letní, v rakousku v zimně zimní, pokud pofrčíte do rakouska s pneu které nesou "pouze" označení M+S ale nebude u toho ještě vločka případně emblém hory tak nemáte podle rakouských policistů zimní pneu! a za to je v patřičných místech v patřičném období slušnej flastr a i možnost zákazu pokračovat v cestě... Když se člověk v zimě projde v ČR po pár parkovištích tak zjistí že dobrých 80% lidí jezdí v zimě pouze na M+S ;-D

0/0
16.6.2016 15:48

R87a53d28o50m71í53r 47A17l69b69e22r93t 1436631612649

Fak jo ,c, jako Robert Gorc ,c, Robert Gorc z Gorceny ,c,?

0/0
17.6.2016 10:15

P74e35t62r 97Č38e66r90m25á72k 9248665659880

Tak přístup rakouské policie je správný, M+S není označení zimní pneu ale pouze typu vzorku, teprve vločka ukazuje na použití správně směsi, a o tu jde v 90% především, vzorek je důležitý skutečně až ve sněhu nebo břečce.

+1/0
17.6.2016 12:54

K18a63r12e68l 69M22a90r61t45i57n60e44c 6158418336494

Ja něchápem, že sa týmto veľmo dvóležitým problémom ešče nězaobiérala dajaká komísija Európskej úníje ???

Veď keď zakázalá názov "pomaziánkové" maslo, nariádila ako majú byť maximálno zahnuté uhorky a podobné veci, tak takto závažnú vec by mala rešíť predovšetkým.

Čo tam vlástno robíja tý naší, češský europosláncovjá ??? Mali by sa zamysliéť, dačo navrhnúť a tákto sa šikovno aj zviditelníť.

+1/0
16.6.2016 8:48

R62a16d10o68m11í28r 48A83l35b90e61r89t 1306211152619

Áno, naprosto s Ťebou sůhlasím.

0/0
17.6.2016 10:01

R31a44d54o13m56í14r 34A98l59b94e15r22t 1716451922189

Né, fak je to pravda. Onehdy jsem to smažil tak nějak 260 km/h a v zatáčkách se mi zdálo, že to nějak plave. Po přečtení tohoto článku si ihned odcházím koupit letní gumy.;-D

+2/0
16.6.2016 8:00

J40o80s66e82f 43K25u36r12f62i42ř67t 1501725165359

Tak já letos radši do Itálie nepojedu no :-D

+3/0
16.6.2016 7:53

O53n95d70ř24e92j 35S70ý28k27o60r96a 3228956925498

V létě na zimních pneumatikách pojede jen socka. Ceny pneumatik nejsou až tak vysoké s ohledem na to, že je na výběr od nejlevnějších pofidérních značek až po elitu mezi pneu. Nicméně investice 6000/4 roky (což je pruměrná cena braná na 15"-18" kola) není nijak velká a kdo si toto nemůže dovolit, neměl by si dovolit jezdit do Italie a podobně. Určitě se tu najde spoustu lidí který mě budou kritizovat, ale je to můj názor a podle mě je kdokoliv kdo dojíždí pneu akorát zbytečnej šetřílek.

+3/−5
16.6.2016 2:33

R34o40b84e49r28t 84G28o95r31c 6502763703

No jo na jednu stranu máte pravdu ale na druhou je problém v tom že kdejaká ojetá zimní pneu pod 4mm od průměrného výrobce má lepší vlastnosti za všech okolností než nejlevnější pneu made in china.

+2/0
16.6.2016 15:41

O68n40d77ř32e45j 26S37ý64k48o64r19a 3488226685658

To si tak úplně nemyslím, že je pravda, ano nejlevnější pneu made in china určitě není kdejaká hitparáda a určitě takových pneu nejsem zastánce, ale pochybuju, že kdokoliv kdo jezdí do práce, nebo po ČR využije všechny limity parametrů které daná pneu má, a pneu aby se mohla prodávat musí spňovat kdejaké parametry aby byla určena pro provoz na silnici, takže už jen to, že projde tímto testem je použitelná. Nicméně zimní pneu je měkčí proto při teplotách nad 30 stupňů C se chová jinak než letní. to je asi ten rozdíl co si nikdo neuvědomuje.

0/0
16.6.2016 23:06
Foto

J73a56n 71K96ř18í50ž 3659301701561

Je to ale dobrá úvaha. Když je teplo jezdí se na letních pneu

+1/0
16.6.2016 0:02

V33ě80r94a 68M55a52c38k74o38v49á 7773501880379

Kdyby se raději starali, aby když ulehnu na pláž, tak aby se na mně nevrhli hordy nevím jak je nazvat a nevnucovali se s různýma krámama. Jednoho odmítnete a přijde deset dalších. Itálii fakt nee. Takže rada jaké gumy není u mně relevantní.

+2/0
15.6.2016 23:42

J80o28s70e13f 18Š13o30l10t62e74s 8784838610833

A co zimní pneu ztvrdlé stářím? ;-D

+3/0
15.6.2016 22:46

P13e24t96r 43Z68a80c79h95r65d17l24a 2836231798658

I kdyby byla vše pravda, až na ten zavádějící titulek, tak k čemu to jako je, když v Itálii je nejvíce 150km/h, kde to povoluje značka a prakticky se pneumatiky s tak nízkým indexem vůbec nevyrábí :-(

0/0
15.6.2016 22:22

M26a37r98t27i32n 29K67u61ř37í48t52k85a 6307726918475

Ještě by měli mít všichni řidiči psychologický posudek na reakční dobu starší maximálně 6 měsíců. Prodloužení reakční doby o jednu sekundu při rychlosti 48 km/h prodlouží jízdní dráhu o 15 m.

+3/0
15.6.2016 21:42

P54e89t62r 94N54ě86m92e47c 4740403470587

Jděte do háje. Sám sice přezouvám, ale: loni v létě jsem jezdil na kumho ecowing es01. Podle parametrů špica gumy. Místo toho hodiny, naštěstí na prázdné křižovatce. Teď mám vpředu letní vredesteiny a vzadu dojíždím zimní debicy frigo. Auto drží jak přibitý.

0/0
15.6.2016 21:36

P88e33t21r 46T23. 85D77v61o98ř27á45k 4554148953

Jo, určitě.

+1/0
15.6.2016 22:13

P73e24t11r 29M51i56c23h30a93l 2210314411212

A teď o Karkulce. :-D

+1/0
15.6.2016 22:32

J36o73s13e72f 45Š35o30l85t96e11s 8924968960603

Opravdu to tak je, ale vy jste to měl hned po obutí, že? Tyhle gumy potřebují trochu ojet a pak fungují. Ale ze začátku to je jedna velká klouzačka.

0/0
15.6.2016 22:47

P54e34t68r 21N11ě94m37e50c 4460423780657

Ale to já vím. Prvních 300-500 si dávám majzla, ale tohle bylo po delší době. Bylo to na mokru, v křižovatce z kopce. Na předchozí odbočce mi přišlo že mi to uklouzlo, tak jsem tuhle vzal víc zostra,protože do ní jde vidět. A šup a už jsem stál napříč. A touhle křižovatkou jezdím každý den,tak vím,jak se v ní mé auto chová i na jiných gumách. Ty kumha jsou evidentně shity.

+1/0
16.6.2016 4:25

J33o56s68e80f 64Š33o91l90t66e39s 8664168190813

Jo, nejsou nic moc. Holt co byste chtěl po super tvrdé gumě, která spoří palivo.

0/0
16.6.2016 6:17
Foto

M10i32r38o87s80l43a53v 55S29t32e96i59n75e17r 6518244723175

Letní Continentály dodané při koupi se Škodou jsou o něco tišší na dálnici, než zimní Westlake z Číny. Spotřeba je v průměru stejná, ale v blátě na mokré louce, na ledu nebo sněhu vyhrávají kdykoliv ty Westlake. Na sněhu a ledu letní Conti ani nezkoušejte, je to o život, úzké drážky se okamžitě zalepí sněhem. Až ty Conti dojedu, koupím si celoroční čínské, s hrubým vzorkem á la Westlake.

+2/−2
15.6.2016 20:55

J45a93r87d86a 17H40o77f45m38a25n95n 4310415764

celoroční pneu je naprosto nejhorší volba-ani ryba ani rak, v létě nesedí a v zimě nepomohou když je třeba, jsou navíc dost hlučné

0/−1
15.6.2016 21:56

J54i70ř38í 31K41o64n42d55r37á44t 4755351378

Já nebydlím na horách. Počasí zde neni ani ryba ani rak, takže celoroční pneu je ta nejlepší volbaR^

(mám značkový)

0/0
15.6.2016 23:22

J13i69n93d16ř63i59c63h 94Š18k91o86p44e98k 4935351220775

s oblibou říkám, že celoroční (univerzální) pneu spojují nevýhody letních a zimních

+2/−2
16.6.2016 9:03

P83e93t80r 63M53i74c74h69a11l 2780234611322

Být tebou, koupím si voucher na pohřeb. :-)

+2/−1
15.6.2016 22:34

V54á60c13l42a69v 12M87a86l28ý 3714828474179

Někdo nás tady tahá za nohu, proč by v Itálii kontrolovali policisté gumy? Když mají vzorek, je to OK. Myslíte, že když pojedete v březnu na Sicílii, na zimních gumách, kde už bude kolem 30°, že vás zastaví? Nebo si na hranicích mám přezout. Dobrý pokus, kolik vám zaplatili za reklamu.

+4/0
15.6.2016 20:38

M77a67r46t56i49n 67J92u44r81e98č24k40a 2293744221511

Rychlostních indexů bys se také nebál, zpravidla jsou i u zimních gum víc než dostatečné, většina aut nejezdí ani 190 (podle TP) což tuto mez většina gum splňuje. Článek na mne působí, že se snaží udělat technicky dojem a senzaci na méně sběhlé čtenáře (řidiče)

+5/0
15.6.2016 21:02

M19i83r88e35k 17B22u72c81h76t49í73k 7199454234909

Není daleko doba, kdy mimo zimní měsíce budou uzákoněny pneumatiky letní. Pneumatikářské firmy si to prosadí.

+5/0
15.6.2016 20:31

V92á76c35l13a91v 31M92a10l55ý 3254758144919

Jojo, nebo budou vyrábět gumy jako týdenní kalhotky. Pondělí,úterý.......

+1/0
15.6.2016 20:40

V20á96c87l13a73v 56J97o95n69á94š 8972933782213

Sunndej.

0/0
15.6.2016 22:00

M49a36r94t20i67n 41K34u14ř94í15t83k29a 6747826798955

Ano, a budeme přezouvat i přívěsy. Dopadne to tak, že všichni postupně přejdeme na celoroční. A většina z nás bude mít dvě sady - s lepším vzorkem na zimu, s horším na léto.

0/0
15.6.2016 21:06

D13a23v22i26d 66H10u44r81k98a 3470353871291

Vždy platilo:

1/ měkká guma = vyšší přilnavost, lepší brzdná dráha, rychleji se ojede

2/tvrdá guma = nedrží tak na cestě, více najede

A proč to neplatí pro zimní pneu v létě? Doporučuji dohledat novináři v testu brzdných drah.

+4/0
15.6.2016 20:09

P30e37t17r 31N35ě94m16e76c 4130363770967

Nějak mi ty zimní v létě neubývají,jak bych si představoval. Když má zimní v březnu 4mm, nechávám ji v létě dojet. Na podzim před přezutím na nové zimní se ale na 1,6mm nesjede. Můj roční nájezd je 20tkm.

0/0
15.6.2016 21:39

D98a38v55i77d 68H60u92r22k49a 3290253241811

Pod měkkou směsí, která má cca ony 4-5 mm je již tvrdší pás. Ojedete vrch a dostanete se na tvrdší směs. Před cca 8mi lety jsem testoval anglické zomní pneu. Za cca 25.000 km došlo k ojetí na 4 mm, Z těchto 4 mm jsem je "dojížděl" dalších 72.000 km do výšky dezénu 2 mm. Jízdní vlastnosti samozřejmě byly doslova děsné, ale guma nezničitelná. Ale zkoušet to nedoporučuji. Auto opravdu nesedělo.

0/0
16.6.2016 7:03

J17a35n 24N77o53v67á96k 9525158564785

Maximální rychlost v malém TP jim toho někdy moc neřekne.

Já mám maximálku auta 185km/h a ve velkém TP předepsaný index W (do 270km/h - protože v nejsilnější motorizaci může tenhle model jet přes 240km/h a výrobce asi zná jen jeden index).

Zimáky používám s indexem H (do 210 km/h), takže jsem naprosto v klidu, když je přes léto dojíždím.

+1/0
15.6.2016 18:27

M94i98c54h55a71l 74V77e28s15e49l62ý 1723669

Moc jste tomu neporozuměl. Právěže max.rychlost v OTP je určující. Jak jste si sám odpověděl, ve velkém TP je index pneu pro nejsilnější motorizace, nikdo tedy nebude na místě posuzovat to, co je v TP ale v na místě v OTP...

0/0
15.6.2016 19:07

J83a98n 18N79o19v59á68k 9435948814155

Na STK by mě s letními bez indexu W vyhodili.

Stejně tak problém s pojišťovnou při dopravní nehodě - v mém TP je jasně uvedený rozměr pneumatiky včetně hmotnostního a rychlostního indexu.

0/0
15.6.2016 21:37

P78e91t94r 94Č11e62r29m55á70k 9578355639130

S pojištovnou by byl problém pouze v případě že by to mělo přimou souvislost s nehodou. Ale na STK občas hnidopichové jsou, to je pravda.

0/0
15.6.2016 21:49

P23e26t49r 74Č69e51r17m39á17k 9188385899930

Má pravdu, zmíněné italské pravidlo se odvolává na rychlostní index, který je uveden pouze v TP. V ORV je pouze maximální rychlost, která musí být nižší než požadovaných rychlostní index, ale nikdo už z něj nevyčte o kolik.

0/0
15.6.2016 21:46

I40v68a15n 48M98a84r49e84k 6214768922

"Dobrá rada" k nezaplacení, za týden jedu autem do Kalábrie,zrovna jsem se chystal přezout z letních na zimní . RvRvRv

+4/0
15.6.2016 18:25

J71a48n 23N53o67v71á13k 9645538464315

Tak si pro jistotu vemte alespoň ty řetězy - co kdyby napadlo ;-D

+7/0
15.6.2016 18:28

I95v64a30n 78M41a40r19e49k 6874658922

R^

+2/0
15.6.2016 18:35

P53e90t65r 76N27o65v57á64k 3233406104884

No ono třeba na slovensku platí, že zimní pneu má mít 4mm (platí i u nás), takže to kontrolují i v létě, takže za dojíždění na 1,6 mm si připlatíte...;-D

0/−5
15.6.2016 14:49

P57e74t23r 67Č67e94r84m32á31k 9368135619120

Nevím jak na slovensku, ale u nás se 4mm vážou k zimní výbavě, takže v létě mít zimáky 1,6 klidně můžou. Čímž neříkám že to je dobře, ale podle legislativy ok.

+11/0
15.6.2016 15:24

J76a10n 52N30o90v97á60k 9415388734645

Zimáky musí mít 4mm pouze za podmínek, kdy jsou povinné - tedy v zimním období a když je na silnici sníh nebo led, nebo je předpoklad že se může během jízdy objevit.

Zimáky s méně než 4mm vzorku prostě jen nejsou považovány za vyhovující zimní obutí - což v létě opravdu nevadí :-)

+3/0
15.6.2016 18:31

R12a77d59i73m 87S69v14o27b47o10d16a 9473409506612

jeste takova drobnost, na slovesnku je to 3 mm

+1/0
15.6.2016 19:51

V74l73a96d35i58m16í42r 55P90o61š95í62k 9451398576686

Nekonečné téma letní / zimní , že si můžeme koupit letní čínské pneu Wanli,Sunny, Imperial nebo jak se všechny jmenují označené EU EUštítky skoro jako dokonalé a při reálných testech zabrzdí o 25 i více metrů dále , ty chytráci už neřeší !Rv A rozdíl 6 metrů letní / zimní skoro zločin ;-D.

+11/0
15.6.2016 14:48

B66l75a62ž36e38j 31M29o30t52y75č39k73a 8427727825150

tak jsem dvě zimy jezdil nebezpečně. Proháněl jsem se na zimákách a bylo pořád nad 15°C.

+9/0
15.6.2016 14:40

A29n83t59o30n89í76n 97S89e14b52e10r67a 7543238220649

Aspoň vím kam nemám jezdit. Díky R^

+3/0
15.6.2016 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.