Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

K italskému moři vyrazte na letních gumách. Ušetříte palivo i nervy

U českých řidičů není neobvyklé dojíždění zimních pneumatik v létě. V Itálii z toho ale mohou být opletačky. V extrémním případě hrozí pokuta přes 45 tisíc korun a zabavení dokladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12o93b83e73r52t 77G94o49r57c 6982623853

V itálii, chtěj v létě letní, v rakousku v zimně zimní, pokud pofrčíte do rakouska s pneu které nesou "pouze" označení M+S ale nebude u toho ještě vločka případně emblém hory tak nemáte podle rakouských policistů zimní pneu! a za to je v patřičných místech v patřičném období slušnej flastr a i možnost zákazu pokračovat v cestě... Když se člověk v zimě projde v ČR po pár parkovištích tak zjistí že dobrých 80% lidí jezdí v zimě pouze na M+S ;-D

0/0
16.6.2016 15:48

R27a91d25o56m36í81r 40A11l98b45e92r11t 1526491672149

Fak jo ,c, jako Robert Gorc ,c, Robert Gorc z Gorceny ,c,?

0/0
17.6.2016 10:15

P62e34t89r 53Č38e75r23m75á15k 9328825979840

Tak přístup rakouské policie je správný, M+S není označení zimní pneu ale pouze typu vzorku, teprve vločka ukazuje na použití správně směsi, a o tu jde v 90% především, vzorek je důležitý skutečně až ve sněhu nebo břečce.

+1/0
17.6.2016 12:54


K27a64r88e26l 19M66a29r85t79i76n27e20c 6318498666114

Ja něchápem, že sa týmto veľmo dvóležitým problémom ešče nězaobiérala dajaká komísija Európskej úníje ???

Veď keď zakázalá názov "pomaziánkové" maslo, nariádila ako majú byť maximálno zahnuté uhorky a podobné veci, tak takto závažnú vec by mala rešíť predovšetkým.

Čo tam vlástno robíja tý naší, češský europosláncovjá ??? Mali by sa zamysliéť, dačo navrhnúť a tákto sa šikovno aj zviditelníť.

+1/0
16.6.2016 8:48

R81a31d13o19m90í85r 32A19l18b57e50r78t 1496501142989

Áno, naprosto s Ťebou sůhlasím.

0/0
17.6.2016 10:01

R41a26d81o79m14í83r 42A81l48b28e81r56t 1716431162359

Né, fak je to pravda. Onehdy jsem to smažil tak nějak 260 km/h a v zatáčkách se mi zdálo, že to nějak plave. Po přečtení tohoto článku si ihned odcházím koupit letní gumy.;-D

+2/0
16.6.2016 8:00

J55o74s33e11f 78K87u92r40f41i79ř18t 1611255495459

Tak já letos radši do Itálie nepojedu no :-D

+3/0
16.6.2016 7:53

O39n72d28ř77e15j 67S85ý96k97o87r31a 3708726135758

V létě na zimních pneumatikách pojede jen socka. Ceny pneumatik nejsou až tak vysoké s ohledem na to, že je na výběr od nejlevnějších pofidérních značek až po elitu mezi pneu. Nicméně investice 6000/4 roky (což je pruměrná cena braná na 15"-18" kola) není nijak velká a kdo si toto nemůže dovolit, neměl by si dovolit jezdit do Italie a podobně. Určitě se tu najde spoustu lidí který mě budou kritizovat, ale je to můj názor a podle mě je kdokoliv kdo dojíždí pneu akorát zbytečnej šetřílek.

+3/−5
16.6.2016 2:33

R46o73b50e25r32t 74G27o12r29c 6532323503

No jo na jednu stranu máte pravdu ale na druhou je problém v tom že kdejaká ojetá zimní pneu pod 4mm od průměrného výrobce má lepší vlastnosti za všech okolností než nejlevnější pneu made in china.

+2/0
16.6.2016 15:41

O48n34d75ř80e65j 97S81ý52k82o53r65a 3118676695778

To si tak úplně nemyslím, že je pravda, ano nejlevnější pneu made in china určitě není kdejaká hitparáda a určitě takových pneu nejsem zastánce, ale pochybuju, že kdokoliv kdo jezdí do práce, nebo po ČR využije všechny limity parametrů které daná pneu má, a pneu aby se mohla prodávat musí spňovat kdejaké parametry aby byla určena pro provoz na silnici, takže už jen to, že projde tímto testem je použitelná. Nicméně zimní pneu je měkčí proto při teplotách nad 30 stupňů C se chová jinak než letní. to je asi ten rozdíl co si nikdo neuvědomuje.

0/0
16.6.2016 23:06
Foto

J35a22n 57K27ř30í37ž 3659421431201

Je to ale dobrá úvaha. Když je teplo jezdí se na letních pneu

+1/0
16.6.2016 0:02

V10ě27r69a 22M69a98c34k81o26v47á 7713311160649

Kdyby se raději starali, aby když ulehnu na pláž, tak aby se na mně nevrhli hordy nevím jak je nazvat a nevnucovali se s různýma krámama. Jednoho odmítnete a přijde deset dalších. Itálii fakt nee. Takže rada jaké gumy není u mně relevantní.

+2/0
15.6.2016 23:42

J71o89s60e91f 92Š18o49l56t62e96s 8914898700363

A co zimní pneu ztvrdlé stářím? ;-D

+3/0
15.6.2016 22:46

P12e23t82r 90Z41a70c65h80r21d39l22a 2546401288508

I kdyby byla vše pravda, až na ten zavádějící titulek, tak k čemu to jako je, když v Itálii je nejvíce 150km/h, kde to povoluje značka a prakticky se pneumatiky s tak nízkým indexem vůbec nevyrábí :-(

0/0
15.6.2016 22:22

M32a15r13t16i92n 54K39u76ř72í49t35k69a 6527636728305

Ještě by měli mít všichni řidiči psychologický posudek na reakční dobu starší maximálně 6 měsíců. Prodloužení reakční doby o jednu sekundu při rychlosti 48 km/h prodlouží jízdní dráhu o 15 m.

+3/0
15.6.2016 21:42

P79e37t96r 79N13ě64m80e88c 4440983890777

Jděte do háje. Sám sice přezouvám, ale: loni v létě jsem jezdil na kumho ecowing es01. Podle parametrů špica gumy. Místo toho hodiny, naštěstí na prázdné křižovatce. Teď mám vpředu letní vredesteiny a vzadu dojíždím zimní debicy frigo. Auto drží jak přibitý.

0/0
15.6.2016 21:36

P30e78t48r 76T30. 16D39v91o87ř82á76k 4804718463

Jo, určitě.

+1/0
15.6.2016 22:13

P19e50t16r 11M22i26c48h19a41l 2260434481472

A teď o Karkulce. :-D

+1/0
15.6.2016 22:32

J67o33s23e70f 92Š63o60l55t92e11s 8574488460343

Opravdu to tak je, ale vy jste to měl hned po obutí, že? Tyhle gumy potřebují trochu ojet a pak fungují. Ale ze začátku to je jedna velká klouzačka.

0/0
15.6.2016 22:47

P79e41t95r 59N26ě17m66e54c 4390823430867

Ale to já vím. Prvních 300-500 si dávám majzla, ale tohle bylo po delší době. Bylo to na mokru, v křižovatce z kopce. Na předchozí odbočce mi přišlo že mi to uklouzlo, tak jsem tuhle vzal víc zostra,protože do ní jde vidět. A šup a už jsem stál napříč. A touhle křižovatkou jezdím každý den,tak vím,jak se v ní mé auto chová i na jiných gumách. Ty kumha jsou evidentně shity.

+1/0
16.6.2016 4:25

J73o39s21e46f 31Š43o81l67t71e67s 8734228820273

Jo, nejsou nic moc. Holt co byste chtěl po super tvrdé gumě, která spoří palivo.

0/0
16.6.2016 6:17
Foto

M20i89r26o49s57l61a74v 91S67t76e44i65n26e40r 1805225938403

Letní Continentály dodané při koupi se Škodou jsou o něco tišší na dálnici, než zimní Westlake z Číny. Spotřeba je v průměru stejná, ale v blátě na mokré louce, na ledu nebo sněhu vyhrávají kdykoliv ty Westlake. Na sněhu a ledu letní Conti ani nezkoušejte, je to o život, úzké drážky se okamžitě zalepí sněhem. Až ty Conti dojedu, koupím si celoroční čínské, s hrubým vzorkem á la Westlake.

+2/−2
15.6.2016 20:55

J37a16r89d31a 44H55o78f24m66a77n61n 4220675834

celoroční pneu je naprosto nejhorší volba-ani ryba ani rak, v létě nesedí a v zimě nepomohou když je třeba, jsou navíc dost hlučné

0/−1
15.6.2016 21:56

J75i98ř96í 75K38o88n34d80r21á80t 4705431118

Já nebydlím na horách. Počasí zde neni ani ryba ani rak, takže celoroční pneu je ta nejlepší volbaR^

(mám značkový)

0/0
15.6.2016 23:22

J65i26n50d86ř58i73c43h 84Š76k36o87p54e69k 4695431940955

s oblibou říkám, že celoroční (univerzální) pneu spojují nevýhody letních a zimních

+2/−2
16.6.2016 9:03

P40e55t19r 60M88i27c43h14a83l 2140154551942

Být tebou, koupím si voucher na pohřeb. :-)

+2/−1
15.6.2016 22:34

V18á60c10l53a23v 96M25a90l12ý 3484338984989

Někdo nás tady tahá za nohu, proč by v Itálii kontrolovali policisté gumy? Když mají vzorek, je to OK. Myslíte, že když pojedete v březnu na Sicílii, na zimních gumách, kde už bude kolem 30°, že vás zastaví? Nebo si na hranicích mám přezout. Dobrý pokus, kolik vám zaplatili za reklamu.

+4/0
15.6.2016 20:38

M71a18r31t67i29n 89J84u24r50e24č34k50a 2753984161821

Rychlostních indexů bys se také nebál, zpravidla jsou i u zimních gum víc než dostatečné, většina aut nejezdí ani 190 (podle TP) což tuto mez většina gum splňuje. Článek na mne působí, že se snaží udělat technicky dojem a senzaci na méně sběhlé čtenáře (řidiče)

+5/0
15.6.2016 21:02

M73i68r37e38k 80B27u37c53h25t56í46k 7799154374179

Není daleko doba, kdy mimo zimní měsíce budou uzákoněny pneumatiky letní. Pneumatikářské firmy si to prosadí.

+5/0
15.6.2016 20:31

V84á60c88l54a35v 82M26a84l25ý 3704798674459

Jojo, nebo budou vyrábět gumy jako týdenní kalhotky. Pondělí,úterý.......

+1/0
15.6.2016 20:40

V75á13c46l96a18v 18J38o78n95á70š 8272533792763

Sunndej.

0/0
15.6.2016 22:00

M51a71r53t15i19n 23K17u48ř88í85t53k80a 6107576838225

Ano, a budeme přezouvat i přívěsy. Dopadne to tak, že všichni postupně přejdeme na celoroční. A většina z nás bude mít dvě sady - s lepším vzorkem na zimu, s horším na léto.

0/0
15.6.2016 21:06

D66a11v59i90d 77H22u19r48k70a 3950983381881

Vždy platilo:

1/ měkká guma = vyšší přilnavost, lepší brzdná dráha, rychleji se ojede

2/tvrdá guma = nedrží tak na cestě, více najede

A proč to neplatí pro zimní pneu v létě? Doporučuji dohledat novináři v testu brzdných drah.

+4/0
15.6.2016 20:09

P89e70t10r 54N15ě73m22e70c 4650693530387

Nějak mi ty zimní v létě neubývají,jak bych si představoval. Když má zimní v březnu 4mm, nechávám ji v létě dojet. Na podzim před přezutím na nové zimní se ale na 1,6mm nesjede. Můj roční nájezd je 20tkm.

0/0
15.6.2016 21:39

D37a23v59i53d 36H18u79r93k82a 3130263931881

Pod měkkou směsí, která má cca ony 4-5 mm je již tvrdší pás. Ojedete vrch a dostanete se na tvrdší směs. Před cca 8mi lety jsem testoval anglické zomní pneu. Za cca 25.000 km došlo k ojetí na 4 mm, Z těchto 4 mm jsem je "dojížděl" dalších 72.000 km do výšky dezénu 2 mm. Jízdní vlastnosti samozřejmě byly doslova děsné, ale guma nezničitelná. Ale zkoušet to nedoporučuji. Auto opravdu nesedělo.

0/0
16.6.2016 7:03

J98a39n 62N15o43v23á24k 9785588984255

Maximální rychlost v malém TP jim toho někdy moc neřekne.

Já mám maximálku auta 185km/h a ve velkém TP předepsaný index W (do 270km/h - protože v nejsilnější motorizaci může tenhle model jet přes 240km/h a výrobce asi zná jen jeden index).

Zimáky používám s indexem H (do 210 km/h), takže jsem naprosto v klidu, když je přes léto dojíždím.

+1/0
15.6.2016 18:27

M52i36c93h83a71l 50V11e40s15e61l49ý 1983589

Moc jste tomu neporozuměl. Právěže max.rychlost v OTP je určující. Jak jste si sám odpověděl, ve velkém TP je index pneu pro nejsilnější motorizace, nikdo tedy nebude na místě posuzovat to, co je v TP ale v na místě v OTP...

0/0
15.6.2016 19:07

J94a43n 87N28o43v15á86k 9545168644165

Na STK by mě s letními bez indexu W vyhodili.

Stejně tak problém s pojišťovnou při dopravní nehodě - v mém TP je jasně uvedený rozměr pneumatiky včetně hmotnostního a rychlostního indexu.

0/0
15.6.2016 21:37

P43e58t65r 32Č56e39r59m77á24k 9448105109240

S pojištovnou by byl problém pouze v případě že by to mělo přimou souvislost s nehodou. Ale na STK občas hnidopichové jsou, to je pravda.

0/0
15.6.2016 21:49

P94e32t42r 12Č85e87r36m58á39k 9138205989340

Má pravdu, zmíněné italské pravidlo se odvolává na rychlostní index, který je uveden pouze v TP. V ORV je pouze maximální rychlost, která musí být nižší než požadovaných rychlostní index, ale nikdo už z něj nevyčte o kolik.

0/0
15.6.2016 21:46

I94v44a52n 22M70a45r70e86k 6504228842

"Dobrá rada" k nezaplacení, za týden jedu autem do Kalábrie,zrovna jsem se chystal přezout z letních na zimní . RvRvRv

+4/0
15.6.2016 18:25

J78a82n 75N12o71v84á24k 9935428724335

Tak si pro jistotu vemte alespoň ty řetězy - co kdyby napadlo ;-D

+7/0
15.6.2016 18:28

I21v72a83n 67M28a37r56e13k 6554548322

R^

+2/0
15.6.2016 18:35

P31e43t24r 34N12o73v63á39k 3363546194564

No ono třeba na slovensku platí, že zimní pneu má mít 4mm (platí i u nás), takže to kontrolují i v létě, takže za dojíždění na 1,6 mm si připlatíte...;-D

0/−5
15.6.2016 14:49

P33e12t21r 34Č86e54r87m25á65k 9618715339790

Nevím jak na slovensku, ale u nás se 4mm vážou k zimní výbavě, takže v létě mít zimáky 1,6 klidně můžou. Čímž neříkám že to je dobře, ale podle legislativy ok.

+11/0
15.6.2016 15:24

J37a12n 27N42o39v46á65k 9395558604415

Zimáky musí mít 4mm pouze za podmínek, kdy jsou povinné - tedy v zimním období a když je na silnici sníh nebo led, nebo je předpoklad že se může během jízdy objevit.

Zimáky s méně než 4mm vzorku prostě jen nejsou považovány za vyhovující zimní obutí - což v létě opravdu nevadí :-)

+3/0
15.6.2016 18:31

R86a46d82i49m 39S13v46o77b11o26d60a 9643179136692

jeste takova drobnost, na slovesnku je to 3 mm

+1/0
15.6.2016 19:51

V58l66a39d66i69m71í89r 54P73o71š46í96k 9951188536266

Nekonečné téma letní / zimní , že si můžeme koupit letní čínské pneu Wanli,Sunny, Imperial nebo jak se všechny jmenují označené EU EUštítky skoro jako dokonalé a při reálných testech zabrzdí o 25 i více metrů dále , ty chytráci už neřeší !Rv A rozdíl 6 metrů letní / zimní skoro zločin ;-D.

+11/0
15.6.2016 14:48

B77l51a78ž46e49j 71M48o85t61y24č92k32a 8627767465190

tak jsem dvě zimy jezdil nebezpečně. Proháněl jsem se na zimákách a bylo pořád nad 15°C.

+9/0
15.6.2016 14:40

A38n69t86o97n10í88n 90S69e95b90e18r77a 7923168500699

Aspoň vím kam nemám jezdit. Díky R^

+3/0
15.6.2016 14:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.