Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K italskému moři vyrazte na letních gumách. Ušetříte palivo i nervy

U českých řidičů není neobvyklé dojíždění zimních pneumatik v létě. V Itálii z toho ale mohou být opletačky. V extrémním případě hrozí pokuta přes 45 tisíc korun a zabavení dokladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34o74b79e59r89t 29G74o25r54c 6182973633

V itálii, chtěj v létě letní, v rakousku v zimně zimní, pokud pofrčíte do rakouska s pneu které nesou "pouze" označení M+S ale nebude u toho ještě vločka případně emblém hory tak nemáte podle rakouských policistů zimní pneu! a za to je v patřičných místech v patřičném období slušnej flastr a i možnost zákazu pokračovat v cestě... Když se člověk v zimě projde v ČR po pár parkovištích tak zjistí že dobrých 80% lidí jezdí v zimě pouze na M+S ;-D

0/0
16.6.2016 15:48

R32a49d64o33m72í37r 21A35l36b28e33r49t 1576111732779

Fak jo ,c, jako Robert Gorc ,c, Robert Gorc z Gorceny ,c,?

0/0
17.6.2016 10:15

P18e37t98r 70Č88e37r29m74á19k 9428575479530

Tak přístup rakouské policie je správný, M+S není označení zimní pneu ale pouze typu vzorku, teprve vločka ukazuje na použití správně směsi, a o tu jde v 90% především, vzorek je důležitý skutečně až ve sněhu nebo břečce.

+1/0
17.6.2016 12:54


K55a49r16e54l 41M21a86r86t74i13n86e57c 6478838166514

Ja něchápem, že sa týmto veľmo dvóležitým problémom ešče nězaobiérala dajaká komísija Európskej úníje ???

Veď keď zakázalá názov "pomaziánkové" maslo, nariádila ako majú byť maximálno zahnuté uhorky a podobné veci, tak takto závažnú vec by mala rešíť predovšetkým.

Čo tam vlástno robíja tý naší, češský europosláncovjá ??? Mali by sa zamysliéť, dačo navrhnúť a tákto sa šikovno aj zviditelníť.

+1/0
16.6.2016 8:48

R39a11d88o54m96í16r 27A19l36b74e94r29t 1886231392789

Áno, naprosto s Ťebou sůhlasím.

0/0
17.6.2016 10:01

R72a81d79o77m26í94r 26A89l85b90e43r33t 1216231502529

Né, fak je to pravda. Onehdy jsem to smažil tak nějak 260 km/h a v zatáčkách se mi zdálo, že to nějak plave. Po přečtení tohoto článku si ihned odcházím koupit letní gumy.;-D

+2/0
16.6.2016 8:00

J33o79s41e67f 92K56u49r32f96i27ř66t 1261675965609

Tak já letos radši do Itálie nepojedu no :-D

+3/0
16.6.2016 7:53

O10n33d86ř11e71j 76S62ý41k17o12r68a 3748256895958

V létě na zimních pneumatikách pojede jen socka. Ceny pneumatik nejsou až tak vysoké s ohledem na to, že je na výběr od nejlevnějších pofidérních značek až po elitu mezi pneu. Nicméně investice 6000/4 roky (což je pruměrná cena braná na 15"-18" kola) není nijak velká a kdo si toto nemůže dovolit, neměl by si dovolit jezdit do Italie a podobně. Určitě se tu najde spoustu lidí který mě budou kritizovat, ale je to můj názor a podle mě je kdokoliv kdo dojíždí pneu akorát zbytečnej šetřílek.

+3/−5
16.6.2016 2:33

R29o38b25e50r72t 56G59o15r50c 6842473543

No jo na jednu stranu máte pravdu ale na druhou je problém v tom že kdejaká ojetá zimní pneu pod 4mm od průměrného výrobce má lepší vlastnosti za všech okolností než nejlevnější pneu made in china.

+2/0
16.6.2016 15:41

O15n11d20ř47e68j 22S89ý80k93o26r66a 3498576125188

To si tak úplně nemyslím, že je pravda, ano nejlevnější pneu made in china určitě není kdejaká hitparáda a určitě takových pneu nejsem zastánce, ale pochybuju, že kdokoliv kdo jezdí do práce, nebo po ČR využije všechny limity parametrů které daná pneu má, a pneu aby se mohla prodávat musí spňovat kdejaké parametry aby byla určena pro provoz na silnici, takže už jen to, že projde tímto testem je použitelná. Nicméně zimní pneu je měkčí proto při teplotách nad 30 stupňů C se chová jinak než letní. to je asi ten rozdíl co si nikdo neuvědomuje.

0/0
16.6.2016 23:06
Foto

J39a30n 68K47ř80í59ž 3859651611171

Je to ale dobrá úvaha. Když je teplo jezdí se na letních pneu

+1/0
16.6.2016 0:02

V65ě76r92a 76M12a11c32k37o86v87á 7773841330789

Kdyby se raději starali, aby když ulehnu na pláž, tak aby se na mně nevrhli hordy nevím jak je nazvat a nevnucovali se s různýma krámama. Jednoho odmítnete a přijde deset dalších. Itálii fakt nee. Takže rada jaké gumy není u mně relevantní.

+2/0
15.6.2016 23:42

J35o76s24e47f 12Š71o74l92t69e47s 8294838810463

A co zimní pneu ztvrdlé stářím? ;-D

+3/0
15.6.2016 22:46

P65e93t29r 45Z58a40c13h44r95d13l91a 2256441228698

I kdyby byla vše pravda, až na ten zavádějící titulek, tak k čemu to jako je, když v Itálii je nejvíce 150km/h, kde to povoluje značka a prakticky se pneumatiky s tak nízkým indexem vůbec nevyrábí :-(

0/0
15.6.2016 22:22

M88a21r14t44i47n 62K89u41ř72í17t54k57a 6277286848705

Ještě by měli mít všichni řidiči psychologický posudek na reakční dobu starší maximálně 6 měsíců. Prodloužení reakční doby o jednu sekundu při rychlosti 48 km/h prodlouží jízdní dráhu o 15 m.

+3/0
15.6.2016 21:42

P61e58t80r 82N67ě97m39e37c 4500553730967

Jděte do háje. Sám sice přezouvám, ale: loni v létě jsem jezdil na kumho ecowing es01. Podle parametrů špica gumy. Místo toho hodiny, naštěstí na prázdné křižovatce. Teď mám vpředu letní vredesteiny a vzadu dojíždím zimní debicy frigo. Auto drží jak přibitý.

0/0
15.6.2016 21:36

P50e76t54r 98T28. 13D22v30o33ř33á91k 4754628783

Jo, určitě.

+1/0
15.6.2016 22:13

P49e59t47r 82M39i35c58h19a43l 2860584661942

A teď o Karkulce. :-D

+1/0
15.6.2016 22:32

J45o62s39e64f 80Š88o75l21t54e11s 8174548830783

Opravdu to tak je, ale vy jste to měl hned po obutí, že? Tyhle gumy potřebují trochu ojet a pak fungují. Ale ze začátku to je jedna velká klouzačka.

0/0
15.6.2016 22:47

P14e38t34r 87N16ě15m28e89c 4760123710437

Ale to já vím. Prvních 300-500 si dávám majzla, ale tohle bylo po delší době. Bylo to na mokru, v křižovatce z kopce. Na předchozí odbočce mi přišlo že mi to uklouzlo, tak jsem tuhle vzal víc zostra,protože do ní jde vidět. A šup a už jsem stál napříč. A touhle křižovatkou jezdím každý den,tak vím,jak se v ní mé auto chová i na jiných gumách. Ty kumha jsou evidentně shity.

+1/0
16.6.2016 4:25

J70o10s41e43f 66Š50o60l17t76e66s 8924688210853

Jo, nejsou nic moc. Holt co byste chtěl po super tvrdé gumě, která spoří palivo.

0/0
16.6.2016 6:17
Foto

M85i66r93o58s40l38a54v 56S54t79e18i97n51e61r 6768554853365

Letní Continentály dodané při koupi se Škodou jsou o něco tišší na dálnici, než zimní Westlake z Číny. Spotřeba je v průměru stejná, ale v blátě na mokré louce, na ledu nebo sněhu vyhrávají kdykoliv ty Westlake. Na sněhu a ledu letní Conti ani nezkoušejte, je to o život, úzké drážky se okamžitě zalepí sněhem. Až ty Conti dojedu, koupím si celoroční čínské, s hrubým vzorkem á la Westlake.

+2/−2
15.6.2016 20:55

J91a46r28d75a 78H21o43f66m92a76n12n 4460445654

celoroční pneu je naprosto nejhorší volba-ani ryba ani rak, v létě nesedí a v zimě nepomohou když je třeba, jsou navíc dost hlučné

0/−1
15.6.2016 21:56

J76i29ř28í 60K94o28n70d43r87á24t 4555601348

Já nebydlím na horách. Počasí zde neni ani ryba ani rak, takže celoroční pneu je ta nejlepší volbaR^

(mám značkový)

0/0
15.6.2016 23:22

J67i97n98d40ř30i80c66h 75Š73k67o20p87e82k 4245731450775

s oblibou říkám, že celoroční (univerzální) pneu spojují nevýhody letních a zimních

+2/−2
16.6.2016 9:03

P53e17t45r 52M31i32c43h25a60l 2670644581572

Být tebou, koupím si voucher na pohřeb. :-)

+2/−1
15.6.2016 22:34

V14á29c28l85a74v 67M93a46l80ý 3654778884129

Někdo nás tady tahá za nohu, proč by v Itálii kontrolovali policisté gumy? Když mají vzorek, je to OK. Myslíte, že když pojedete v březnu na Sicílii, na zimních gumách, kde už bude kolem 30°, že vás zastaví? Nebo si na hranicích mám přezout. Dobrý pokus, kolik vám zaplatili za reklamu.

+4/0
15.6.2016 20:38

M61a17r72t21i13n 96J97u20r69e47č25k81a 2463754641241

Rychlostních indexů bys se také nebál, zpravidla jsou i u zimních gum víc než dostatečné, většina aut nejezdí ani 190 (podle TP) což tuto mez většina gum splňuje. Článek na mne působí, že se snaží udělat technicky dojem a senzaci na méně sběhlé čtenáře (řidiče)

+5/0
15.6.2016 21:02

M69i22r11e26k 25B62u89c68h96t48í15k 7509414714509

Není daleko doba, kdy mimo zimní měsíce budou uzákoněny pneumatiky letní. Pneumatikářské firmy si to prosadí.

+5/0
15.6.2016 20:31

V67á62c28l70a35v 51M48a63l67ý 3604478444819

Jojo, nebo budou vyrábět gumy jako týdenní kalhotky. Pondělí,úterý.......

+1/0
15.6.2016 20:40

V12á13c38l91a38v 31J20o53n75á71š 8862973272133

Sunndej.

0/0
15.6.2016 22:00

M24a64r90t56i78n 96K96u56ř28í27t15k39a 6727316588425

Ano, a budeme přezouvat i přívěsy. Dopadne to tak, že všichni postupně přejdeme na celoroční. A většina z nás bude mít dvě sady - s lepším vzorkem na zimu, s horším na léto.

0/0
15.6.2016 21:06

D65a77v28i18d 66H92u19r23k22a 3190603961901

Vždy platilo:

1/ měkká guma = vyšší přilnavost, lepší brzdná dráha, rychleji se ojede

2/tvrdá guma = nedrží tak na cestě, více najede

A proč to neplatí pro zimní pneu v létě? Doporučuji dohledat novináři v testu brzdných drah.

+4/0
15.6.2016 20:09

P89e41t71r 18N47ě34m97e75c 4140683460837

Nějak mi ty zimní v létě neubývají,jak bych si představoval. Když má zimní v březnu 4mm, nechávám ji v létě dojet. Na podzim před přezutím na nové zimní se ale na 1,6mm nesjede. Můj roční nájezd je 20tkm.

0/0
15.6.2016 21:39

D55a84v21i86d 98H58u88r93k42a 3160193781181

Pod měkkou směsí, která má cca ony 4-5 mm je již tvrdší pás. Ojedete vrch a dostanete se na tvrdší směs. Před cca 8mi lety jsem testoval anglické zomní pneu. Za cca 25.000 km došlo k ojetí na 4 mm, Z těchto 4 mm jsem je "dojížděl" dalších 72.000 km do výšky dezénu 2 mm. Jízdní vlastnosti samozřejmě byly doslova děsné, ale guma nezničitelná. Ale zkoušet to nedoporučuji. Auto opravdu nesedělo.

0/0
16.6.2016 7:03

J46a30n 54N77o43v68á45k 9105648374845

Maximální rychlost v malém TP jim toho někdy moc neřekne.

Já mám maximálku auta 185km/h a ve velkém TP předepsaný index W (do 270km/h - protože v nejsilnější motorizaci může tenhle model jet přes 240km/h a výrobce asi zná jen jeden index).

Zimáky používám s indexem H (do 210 km/h), takže jsem naprosto v klidu, když je přes léto dojíždím.

+1/0
15.6.2016 18:27

M42i31c34h96a59l 66V60e19s81e33l20ý 1183979

Moc jste tomu neporozuměl. Právěže max.rychlost v OTP je určující. Jak jste si sám odpověděl, ve velkém TP je index pneu pro nejsilnější motorizace, nikdo tedy nebude na místě posuzovat to, co je v TP ale v na místě v OTP...

0/0
15.6.2016 19:07

J35a23n 60N71o12v57á83k 9325918984115

Na STK by mě s letními bez indexu W vyhodili.

Stejně tak problém s pojišťovnou při dopravní nehodě - v mém TP je jasně uvedený rozměr pneumatiky včetně hmotnostního a rychlostního indexu.

0/0
15.6.2016 21:37

P13e53t97r 69Č98e10r83m89á56k 9358535769330

S pojištovnou by byl problém pouze v případě že by to mělo přimou souvislost s nehodou. Ale na STK občas hnidopichové jsou, to je pravda.

0/0
15.6.2016 21:49

P91e44t75r 55Č10e96r83m35á21k 9568515309180

Má pravdu, zmíněné italské pravidlo se odvolává na rychlostní index, který je uveden pouze v TP. V ORV je pouze maximální rychlost, která musí být nižší než požadovaných rychlostní index, ale nikdo už z něj nevyčte o kolik.

0/0
15.6.2016 21:46

I73v97a16n 53M62a50r32e33k 6924168672

"Dobrá rada" k nezaplacení, za týden jedu autem do Kalábrie,zrovna jsem se chystal přezout z letních na zimní . RvRvRv

+4/0
15.6.2016 18:25

J90a19n 80N49o30v61á71k 9815458374785

Tak si pro jistotu vemte alespoň ty řetězy - co kdyby napadlo ;-D

+7/0
15.6.2016 18:28

I66v81a38n 32M93a24r74e91k 6954558482

R^

+2/0
15.6.2016 18:35

P90e35t84r 82N12o72v13á54k 3103986384174

No ono třeba na slovensku platí, že zimní pneu má mít 4mm (platí i u nás), takže to kontrolují i v létě, takže za dojíždění na 1,6 mm si připlatíte...;-D

0/−5
15.6.2016 14:49

P63e89t26r 44Č15e59r83m69á84k 9798935409340

Nevím jak na slovensku, ale u nás se 4mm vážou k zimní výbavě, takže v létě mít zimáky 1,6 klidně můžou. Čímž neříkám že to je dobře, ale podle legislativy ok.

+11/0
15.6.2016 15:24

J25a40n 55N17o57v10á19k 9225518284545

Zimáky musí mít 4mm pouze za podmínek, kdy jsou povinné - tedy v zimním období a když je na silnici sníh nebo led, nebo je předpoklad že se může během jízdy objevit.

Zimáky s méně než 4mm vzorku prostě jen nejsou považovány za vyhovující zimní obutí - což v létě opravdu nevadí :-)

+3/0
15.6.2016 18:31

R63a46d58i98m 77S89v36o79b38o73d73a 9413779786682

jeste takova drobnost, na slovesnku je to 3 mm

+1/0
15.6.2016 19:51

V42l22a85d63i20m41í54r 57P86o42š57í46k 9511978286946

Nekonečné téma letní / zimní , že si můžeme koupit letní čínské pneu Wanli,Sunny, Imperial nebo jak se všechny jmenují označené EU EUštítky skoro jako dokonalé a při reálných testech zabrzdí o 25 i více metrů dále , ty chytráci už neřeší !Rv A rozdíl 6 metrů letní / zimní skoro zločin ;-D.

+11/0
15.6.2016 14:48

B22l70a70ž79e67j 10M83o91t93y53č24k11a 8607507975760

tak jsem dvě zimy jezdil nebezpečně. Proháněl jsem se na zimákách a bylo pořád nad 15°C.

+9/0
15.6.2016 14:40

A37n87t67o96n35í86n 18S23e19b87e70r66a 7293528840819

Aspoň vím kam nemám jezdit. Díky R^

+3/0
15.6.2016 14:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.