Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K italskému moři vyrazte na letních gumách. Ušetříte palivo i nervy

U českých řidičů není neobvyklé dojíždění zimních pneumatik v létě. V Itálii z toho ale mohou být opletačky. V extrémním případě hrozí pokuta přes 45 tisíc korun a zabavení dokladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R55o86b46e30r78t 33G98o28r31c 6332533533

V itálii, chtěj v létě letní, v rakousku v zimně zimní, pokud pofrčíte do rakouska s pneu které nesou "pouze" označení M+S ale nebude u toho ještě vločka případně emblém hory tak nemáte podle rakouských policistů zimní pneu! a za to je v patřičných místech v patřičném období slušnej flastr a i možnost zákazu pokračovat v cestě... Když se člověk v zimě projde v ČR po pár parkovištích tak zjistí že dobrých 80% lidí jezdí v zimě pouze na M+S ;-D

0/0
16.6.2016 15:48

R16a91d71o23m11í62r 82A77l39b39e52r21t 1896411302739

Fak jo ,c, jako Robert Gorc ,c, Robert Gorc z Gorceny ,c,?

0/0
17.6.2016 10:15

P46e62t39r 65Č19e81r10m79á47k 9338185859250

Tak přístup rakouské policie je správný, M+S není označení zimní pneu ale pouze typu vzorku, teprve vločka ukazuje na použití správně směsi, a o tu jde v 90% především, vzorek je důležitý skutečně až ve sněhu nebo břečce.

+1/0
17.6.2016 12:54

K22a61r66e62l 55M14a71r15t19i19n51e68c 6938178266444

Ja něchápem, že sa týmto veľmo dvóležitým problémom ešče nězaobiérala dajaká komísija Európskej úníje ???

Veď keď zakázalá názov "pomaziánkové" maslo, nariádila ako majú byť maximálno zahnuté uhorky a podobné veci, tak takto závažnú vec by mala rešíť predovšetkým.

Čo tam vlástno robíja tý naší, češský europosláncovjá ??? Mali by sa zamysliéť, dačo navrhnúť a tákto sa šikovno aj zviditelníť.

+1/0
16.6.2016 8:48

R34a39d47o13m35í81r 68A93l87b43e33r90t 1916741762549

Áno, naprosto s Ťebou sůhlasím.

0/0
17.6.2016 10:01

R96a61d27o76m84í57r 44A37l57b67e36r52t 1876951242749

Né, fak je to pravda. Onehdy jsem to smažil tak nějak 260 km/h a v zatáčkách se mi zdálo, že to nějak plave. Po přečtení tohoto článku si ihned odcházím koupit letní gumy.;-D

+2/0
16.6.2016 8:00

J83o45s22e92f 70K81u89r39f92i72ř74t 1211795795239

Tak já letos radši do Itálie nepojedu no :-D

+3/0
16.6.2016 7:53

O44n41d95ř71e42j 88S48ý58k75o93r19a 3548666545258

V létě na zimních pneumatikách pojede jen socka. Ceny pneumatik nejsou až tak vysoké s ohledem na to, že je na výběr od nejlevnějších pofidérních značek až po elitu mezi pneu. Nicméně investice 6000/4 roky (což je pruměrná cena braná na 15"-18" kola) není nijak velká a kdo si toto nemůže dovolit, neměl by si dovolit jezdit do Italie a podobně. Určitě se tu najde spoustu lidí který mě budou kritizovat, ale je to můj názor a podle mě je kdokoliv kdo dojíždí pneu akorát zbytečnej šetřílek.

+3/−5
16.6.2016 2:33

R15o91b29e57r17t 55G62o82r83c 6252703863

No jo na jednu stranu máte pravdu ale na druhou je problém v tom že kdejaká ojetá zimní pneu pod 4mm od průměrného výrobce má lepší vlastnosti za všech okolností než nejlevnější pneu made in china.

+2/0
16.6.2016 15:41

O83n22d82ř33e56j 76S54ý91k20o90r34a 3818856445868

To si tak úplně nemyslím, že je pravda, ano nejlevnější pneu made in china určitě není kdejaká hitparáda a určitě takových pneu nejsem zastánce, ale pochybuju, že kdokoliv kdo jezdí do práce, nebo po ČR využije všechny limity parametrů které daná pneu má, a pneu aby se mohla prodávat musí spňovat kdejaké parametry aby byla určena pro provoz na silnici, takže už jen to, že projde tímto testem je použitelná. Nicméně zimní pneu je měkčí proto při teplotách nad 30 stupňů C se chová jinak než letní. to je asi ten rozdíl co si nikdo neuvědomuje.

0/0
16.6.2016 23:06
Foto

J46a98n 60K36ř33í83ž 3769661821911

Je to ale dobrá úvaha. Když je teplo jezdí se na letních pneu

+1/0
16.6.2016 0:02

V32ě72r66a 81M57a22c56k70o12v64á 7453921700629

Kdyby se raději starali, aby když ulehnu na pláž, tak aby se na mně nevrhli hordy nevím jak je nazvat a nevnucovali se s různýma krámama. Jednoho odmítnete a přijde deset dalších. Itálii fakt nee. Takže rada jaké gumy není u mně relevantní.

+2/0
15.6.2016 23:42

J76o22s62e15f 24Š66o46l71t71e68s 8264838320873

A co zimní pneu ztvrdlé stářím? ;-D

+3/0
15.6.2016 22:46

P47e12t17r 55Z10a40c33h14r87d20l61a 2776761208828

I kdyby byla vše pravda, až na ten zavádějící titulek, tak k čemu to jako je, když v Itálii je nejvíce 150km/h, kde to povoluje značka a prakticky se pneumatiky s tak nízkým indexem vůbec nevyrábí :-(

0/0
15.6.2016 22:22

M79a51r52t37i96n 58K21u31ř71í52t25k54a 6597106978645

Ještě by měli mít všichni řidiči psychologický posudek na reakční dobu starší maximálně 6 měsíců. Prodloužení reakční doby o jednu sekundu při rychlosti 48 km/h prodlouží jízdní dráhu o 15 m.

+3/0
15.6.2016 21:42

P73e89t67r 33N10ě56m89e92c 4400383720337

Jděte do háje. Sám sice přezouvám, ale: loni v létě jsem jezdil na kumho ecowing es01. Podle parametrů špica gumy. Místo toho hodiny, naštěstí na prázdné křižovatce. Teď mám vpředu letní vredesteiny a vzadu dojíždím zimní debicy frigo. Auto drží jak přibitý.

0/0
15.6.2016 21:36

P52e52t45r 88T36. 88D91v27o72ř56á34k 4384368793

Jo, určitě.

+1/0
15.6.2016 22:13

P44e12t84r 84M73i13c88h54a87l 2870194851822

A teď o Karkulce. :-D

+1/0
15.6.2016 22:32

J32o60s59e96f 68Š85o86l78t29e16s 8354288700183

Opravdu to tak je, ale vy jste to měl hned po obutí, že? Tyhle gumy potřebují trochu ojet a pak fungují. Ale ze začátku to je jedna velká klouzačka.

0/0
15.6.2016 22:47

P79e91t26r 64N39ě95m29e22c 4860173540647

Ale to já vím. Prvních 300-500 si dávám majzla, ale tohle bylo po delší době. Bylo to na mokru, v křižovatce z kopce. Na předchozí odbočce mi přišlo že mi to uklouzlo, tak jsem tuhle vzal víc zostra,protože do ní jde vidět. A šup a už jsem stál napříč. A touhle křižovatkou jezdím každý den,tak vím,jak se v ní mé auto chová i na jiných gumách. Ty kumha jsou evidentně shity.

+1/0
16.6.2016 4:25

J68o43s97e63f 57Š79o49l15t68e65s 8224598650523

Jo, nejsou nic moc. Holt co byste chtěl po super tvrdé gumě, která spoří palivo.

0/0
16.6.2016 6:17
Foto

M49i11r25o95s58l66a12v 94S18t61e70i33n79e89r 6638204733515

Letní Continentály dodané při koupi se Škodou jsou o něco tišší na dálnici, než zimní Westlake z Číny. Spotřeba je v průměru stejná, ale v blátě na mokré louce, na ledu nebo sněhu vyhrávají kdykoliv ty Westlake. Na sněhu a ledu letní Conti ani nezkoušejte, je to o život, úzké drážky se okamžitě zalepí sněhem. Až ty Conti dojedu, koupím si celoroční čínské, s hrubým vzorkem á la Westlake.

+2/−2
15.6.2016 20:55

J51a14r26d52a 80H64o58f54m77a65n48n 4240785664

celoroční pneu je naprosto nejhorší volba-ani ryba ani rak, v létě nesedí a v zimě nepomohou když je třeba, jsou navíc dost hlučné

0/−1
15.6.2016 21:56

J97i85ř56í 27K95o90n58d86r61á72t 4355451918

Já nebydlím na horách. Počasí zde neni ani ryba ani rak, takže celoroční pneu je ta nejlepší volbaR^

(mám značkový)

0/0
15.6.2016 23:22

J33i10n59d50ř58i91c70h 17Š61k35o95p30e60k 4465141880465

s oblibou říkám, že celoroční (univerzální) pneu spojují nevýhody letních a zimních

+2/−2
16.6.2016 9:03

P56e93t81r 14M34i92c42h46a23l 2810924631512

Být tebou, koupím si voucher na pohřeb. :-)

+2/−1
15.6.2016 22:34

V52á27c44l71a34v 53M27a24l89ý 3324188594469

Někdo nás tady tahá za nohu, proč by v Itálii kontrolovali policisté gumy? Když mají vzorek, je to OK. Myslíte, že když pojedete v březnu na Sicílii, na zimních gumách, kde už bude kolem 30°, že vás zastaví? Nebo si na hranicích mám přezout. Dobrý pokus, kolik vám zaplatili za reklamu.

+4/0
15.6.2016 20:38

M59a60r95t45i53n 54J97u24r26e40č62k87a 2973174271141

Rychlostních indexů bys se také nebál, zpravidla jsou i u zimních gum víc než dostatečné, většina aut nejezdí ani 190 (podle TP) což tuto mez většina gum splňuje. Článek na mne působí, že se snaží udělat technicky dojem a senzaci na méně sběhlé čtenáře (řidiče)

+5/0
15.6.2016 21:02

M44i20r76e52k 19B81u78c85h87t22í59k 7709324654719

Není daleko doba, kdy mimo zimní měsíce budou uzákoněny pneumatiky letní. Pneumatikářské firmy si to prosadí.

+5/0
15.6.2016 20:31

V72á54c87l42a80v 49M77a37l48ý 3654378364859

Jojo, nebo budou vyrábět gumy jako týdenní kalhotky. Pondělí,úterý.......

+1/0
15.6.2016 20:40

V81á82c35l46a10v 19J54o22n41á16š 8362763802203

Sunndej.

0/0
15.6.2016 22:00

M56a41r93t37i91n 59K68u88ř43í20t73k45a 6637666818385

Ano, a budeme přezouvat i přívěsy. Dopadne to tak, že všichni postupně přejdeme na celoroční. A většina z nás bude mít dvě sady - s lepším vzorkem na zimu, s horším na léto.

0/0
15.6.2016 21:06

D86a81v55i91d 14H14u85r23k69a 3220213591411

Vždy platilo:

1/ měkká guma = vyšší přilnavost, lepší brzdná dráha, rychleji se ojede

2/tvrdá guma = nedrží tak na cestě, více najede

A proč to neplatí pro zimní pneu v létě? Doporučuji dohledat novináři v testu brzdných drah.

+4/0
15.6.2016 20:09

P47e60t64r 10N39ě30m95e53c 4380443750277

Nějak mi ty zimní v létě neubývají,jak bych si představoval. Když má zimní v březnu 4mm, nechávám ji v létě dojet. Na podzim před přezutím na nové zimní se ale na 1,6mm nesjede. Můj roční nájezd je 20tkm.

0/0
15.6.2016 21:39

D91a49v25i71d 63H54u87r39k12a 3290543301871

Pod měkkou směsí, která má cca ony 4-5 mm je již tvrdší pás. Ojedete vrch a dostanete se na tvrdší směs. Před cca 8mi lety jsem testoval anglické zomní pneu. Za cca 25.000 km došlo k ojetí na 4 mm, Z těchto 4 mm jsem je "dojížděl" dalších 72.000 km do výšky dezénu 2 mm. Jízdní vlastnosti samozřejmě byly doslova děsné, ale guma nezničitelná. Ale zkoušet to nedoporučuji. Auto opravdu nesedělo.

0/0
16.6.2016 7:03

J16a51n 54N80o66v78á48k 9185568944585

Maximální rychlost v malém TP jim toho někdy moc neřekne.

Já mám maximálku auta 185km/h a ve velkém TP předepsaný index W (do 270km/h - protože v nejsilnější motorizaci může tenhle model jet přes 240km/h a výrobce asi zná jen jeden index).

Zimáky používám s indexem H (do 210 km/h), takže jsem naprosto v klidu, když je přes léto dojíždím.

+1/0
15.6.2016 18:27

M18i45c34h45a85l 83V57e46s79e74l21ý 1643709

Moc jste tomu neporozuměl. Právěže max.rychlost v OTP je určující. Jak jste si sám odpověděl, ve velkém TP je index pneu pro nejsilnější motorizace, nikdo tedy nebude na místě posuzovat to, co je v TP ale v na místě v OTP...

0/0
15.6.2016 19:07

J50a15n 67N32o29v39á28k 9155438214335

Na STK by mě s letními bez indexu W vyhodili.

Stejně tak problém s pojišťovnou při dopravní nehodě - v mém TP je jasně uvedený rozměr pneumatiky včetně hmotnostního a rychlostního indexu.

0/0
15.6.2016 21:37

P78e50t72r 70Č65e36r18m44á54k 9658635289300

S pojištovnou by byl problém pouze v případě že by to mělo přimou souvislost s nehodou. Ale na STK občas hnidopichové jsou, to je pravda.

0/0
15.6.2016 21:49

P52e53t27r 70Č18e50r23m93á86k 9838405609210

Má pravdu, zmíněné italské pravidlo se odvolává na rychlostní index, který je uveden pouze v TP. V ORV je pouze maximální rychlost, která musí být nižší než požadovaných rychlostní index, ale nikdo už z něj nevyčte o kolik.

0/0
15.6.2016 21:46

I25v87a27n 76M52a73r33e10k 6654448212

"Dobrá rada" k nezaplacení, za týden jedu autem do Kalábrie,zrovna jsem se chystal přezout z letních na zimní . RvRvRv

+4/0
15.6.2016 18:25

J86a80n 53N65o76v20á14k 9855868474795

Tak si pro jistotu vemte alespoň ty řetězy - co kdyby napadlo ;-D

+7/0
15.6.2016 18:28

I75v21a57n 96M92a96r39e90k 6654418192

R^

+2/0
15.6.2016 18:35

P54e20t30r 27N77o22v88á93k 3293856184164

No ono třeba na slovensku platí, že zimní pneu má mít 4mm (platí i u nás), takže to kontrolují i v létě, takže za dojíždění na 1,6 mm si připlatíte...;-D

0/−5
15.6.2016 14:49

P82e36t96r 57Č27e75r78m53á73k 9728455229160

Nevím jak na slovensku, ale u nás se 4mm vážou k zimní výbavě, takže v létě mít zimáky 1,6 klidně můžou. Čímž neříkám že to je dobře, ale podle legislativy ok.

+11/0
15.6.2016 15:24

J28a55n 80N35o70v73á78k 9785768364425

Zimáky musí mít 4mm pouze za podmínek, kdy jsou povinné - tedy v zimním období a když je na silnici sníh nebo led, nebo je předpoklad že se může během jízdy objevit.

Zimáky s méně než 4mm vzorku prostě jen nejsou považovány za vyhovující zimní obutí - což v létě opravdu nevadí :-)

+3/0
15.6.2016 18:31

R58a42d91i96m 91S27v92o66b14o73d69a 9953499216252

jeste takova drobnost, na slovesnku je to 3 mm

+1/0
15.6.2016 19:51

V85l87a45d80i74m17í20r 58P66o18š67í58k 9211398366166

Nekonečné téma letní / zimní , že si můžeme koupit letní čínské pneu Wanli,Sunny, Imperial nebo jak se všechny jmenují označené EU EUštítky skoro jako dokonalé a při reálných testech zabrzdí o 25 i více metrů dále , ty chytráci už neřeší !Rv A rozdíl 6 metrů letní / zimní skoro zločin ;-D.

+11/0
15.6.2016 14:48

B10l63a22ž67e43j 86M56o81t55y51č54k11a 8547847835850

tak jsem dvě zimy jezdil nebezpečně. Proháněl jsem se na zimákách a bylo pořád nad 15°C.

+9/0
15.6.2016 14:40

A58n58t91o90n41í55n 67S37e48b83e34r88a 7333688810379

Aspoň vím kam nemám jezdit. Díky R^

+3/0
15.6.2016 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.