Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potrápili jsme nový VW Amarok. Šestiválcem dal sbohem downsizingu

Letošní rok je rokem pick-upů. Toyota začne prodávat nový Hilux, Ford inovoval svůj Ranger. A v září přijde na český trh faceliftovaný Volkswagen Amarok. Jeho trumfem bude motor: zatímco soupeři zmenšují objemy i množství válců, u VW udělali přesný opak. Nový amarok tak půjde koupit výhradně se šestiválcem. Už jsme v něm jeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e52t82r 75M76i66c67h46a46l 2610534171592

Za tohle ma VW plus. V takovém autě je čtyřválec málo.

+1/0
27.6.2016 6:45

Š32t89ě59p20á79n 91V60a79n48ě43k 3893879517507

Na jednu stranu konec dieslových motorů, na druhou V6 3.0 v Amaroku. Vypadá to, že nový Amarok se opravdu VW povedl.

+2/0
24.6.2016 22:37

D74a40v30i11d 51R51y63c79h79e69t88s23k16ý 9186291330300

Funkčně je to lepší a ani víc to nežere. Důvod proč není V6 je

1) nesmyslné nároky na náročnost výroby motorů kvůli emisím

2) pokuty pro výrobce za nedodržení evropskou pětiletkou stanoveného množství sodovkového plynu, které nepočítal inženýr, ale ekoterorista

#CZEXIT

+1/0
24.6.2016 14:09

J95a39r19o22m65í49r 67K12r67á32l 4560599184929

Skutečné emise se u V6 a toho "superturba" nijak neliší. Jsou dané jen spotřebou. Liší se jen poměrem jednotlivých složek. A kupodivu ten V6 je na tom lépe.

0/0
24.6.2016 16:05

T86o35m25á91š 15L26u59d11v64í95k 1510207884302

S dvacet let starým Fordem a benzínovým motorem 1.8 Zetec jezdím za 5 litrů. Nějak nevidím ten pokrok.

+1/−1
24.6.2016 14:08

M65a84r51t59i24n 23F92i58l42i38p19c90z61y98k 3821281175293

Tak za prvé za 5 litrů jezdíte jen v mimořádných situacích a za druhé, pokud vím, tak Escort neváží přes 2t, ale jen něco málo přes 1t, Mondeo o něco málo více.

+2/0
24.6.2016 15:35

J70a76r11o87m90í26r 24K17r70á94l 4730229694549

No vždyť ten těžší VW jezdí za víc. On opravdu není moc velký rozdíl mezi spotřebou nějakého nového tříválce a staré 1,6, nebo 1,8. Myslím ve skutečném provozu, ne na papíře.

0/0
24.6.2016 16:07

J59i46ř46í 82S79c95h44w94a10c38h 8928854818246

ten rozdíl tam je a je tím větší, čím více se řidič svým pojetím jízdy (lehkou nohou) blíží metodice NEDC. Naopak se ty rozdíly stírají těžkou nohou na pedálu.

0/0
24.6.2016 18:15

J63a60r27o45m88í32r 49K22r28á77l 4930359454179

Máte pravdu, ta superturba berou v našich kopcích o něco víc. A s těžkou nohou by naši šoféři asi nejezdili pod 7 litrů se starou 1,6.

0/0
25.6.2016 8:17

P52e96t84r 29B68á63č40a 8255626105475

DownsizingRvRvRv

Takze tady jedine R^

+2/0
24.6.2016 14:03

J20o84s75e76f 72T94i14k44v98a52r19t 2760374320

Downsizing spalovacích motorů vůbec není o pokroku, modernizaci nebo nových technologiích, nad kterými tady někteří demagogové onanují a vychvalují do nebes. Je to pouze nutné zlo vyvolané předpisy z Bruselu, kterým se bohužel museli vývojáři a výrobci přizpůsobit.

+2/0
24.6.2016 12:48

J47i15ř47í 28S67c88h54w60a37c52h 8128524728276

demagogové tu onanují nad atmosférami z minulého století....

... proč třeba Saab, Volvo používali ty "nepokrokové" turbobenzíny už spoustu let, když v pohodě mohly využívat "pokrokové" větší atmosférické motory?

Mimochodem já třeba turbobenzíny "nevychvaluji do nebes", já je jen "vytahuji z pekel", kam je posílají svou demagogií z 20 století výše uvedení atmo-fanatici.

+2/−2
24.6.2016 13:28

L27u83m48í97r 27V97i77t47h72a 2447547826882

Nojo, ale něco jiného je nízkotlakým turbem přeplňovaný dvoulitr a a něco jiného je vysokotlakově přeplňovaný litr.

+1/0
24.6.2016 14:02

J90i45ř63í 42S30c57h95w31a58c91h 8968934208926

odkdy downsizing = přeplňovaný litr?

přeplňovaný litr nahrazuje atmo 1.4 - 1.6

přeplňovaný dvoulitr v nahrazuje atmosférický cca 2.5-3.0

není to nic jiného.....

Výsledkem jsou pokaždé dvě varianty s různým objemem ale s obdobným výkonem.

+1/−1
24.6.2016 14:28

P59e56t33r 74Č30e31r85m26á25k 9148215589390

Výsledkem jsou motory ze zcela odlišnými charakteristikami motorů, které nejsou univerzálně záměnné. To že má litrová atmosféra stejnou hodnotu maximálního výkonu neznamená že může nahradit tu atmosférickou 1,6 ve všech aplikacích. Ve fabii to bude bez problému, v octavii jakžtakž, ale třeba passat měl kdysi 1.6 atmo, ale 1.2 TSI už nikdy nedostal (přestože měla papírově větší výkon) a litr se tam taky nepodívá. Protože nejde jenom o papírovou hodnotu maximálního výkonu, ale o celkový průběh, a u těžkého auta prostě objem nahradit nejde.

0/0
24.6.2016 22:14

J53i10ř41í 13S72c83h98w63a24c72h 8198804948756

samozřejmě, že litrový turbo ( ne atmosféra jak jsi napsal ty) může nahradit atmo 1.6 - viz například Ford Mondeo a je to právě proto, že má stejný maximální výkon a dokonce v běžně používaných otáčkách (1500-4000) má dokonce charakteristiku atmo dvoulitru.;-)

0/−1
24.6.2016 22:51

P95e68t91r 51Č13e17r15m28á89k 9498685349600

Přečti si znovu co jsem psal - nejedná se o univerzálně záměnné motory - papírová hodnota nic neříká o tom jak se motor bude chovat v různě velkých a těžkých autech. Proto se v passatu ta 1,2TSI a nyní 1.0TSI neobjevili, a stará 1,6 atmo ano. ;-)

0/0
26.6.2016 20:57

J13i73ř30í 59S31c71h27w51a31c26h 8888334198206

důvod proč Superb, Passat dnes začínají s 1.4/150koní je jejich větší velikost větší hmotnost, tak prostě začínají s motory na 150 koních. A dnes by tam tu 1.6 už taky nedali (dala by tomu na frak i Fabia). To ale nemění nic na tom, že by to auto jelo lépe s 1.0TSI než s tou obstarožní 1.6 protože ty "papírové hodnoty" jsou i skutečné.

0/0
26.6.2016 23:51

P38e45t83r 23Č93e34r54m89á57k 9328625179510

Zase blbě, a hned několikanásobně:

1)Passaty i superby(byť třeba prozatím ne na českém trhu) začínají na 125koních, tedy pouhých 92kw! Což je podlé tvé teorie výkon jako výkon nadosah litru TSI. Resp. pokud dovedu tvou teorii ad absurdum tak začínají na 88kW v TDI (přece výkon jako výkon viď ;-)).

2)Novější generace passatu jsou naopak lehčí než předchůdce, a mají především lepší součinitel odporu vzduchu! Takže přesně obráceně než píšeš.

Lépe by to tedy rozhodně nejelo, jelo by to právě tragicky (což teda nutno uznat v passatu jela i ta 1,6) a spotřeba by byla vesmírná - a jelikož smysl nasazování těchto mikromotorů je jenom a pouze v tom aby byla papírově dle metodiky nedc vykázána nižší spotřeba resp. emise, tak proto tam prostě není. Když se ve fabii nahrazovala 1,6 1,2TSI tak měla naprosto identické zrychlení, tedy žádný posun v dynamice nenastal, ovšem na válcích to vykazovalo nižší spotřebu, proto se tam dostala.

0/0
29.6.2016 18:01

J34o35s19e90f 43T47i32k95v89a92r23t 2870194760

Nikdo neřeší atmosféru vs. přeplňování, ty ale prostě nechápeš.. Celkem by mi zajímalo kolik ti je let, kolik s čím si najezdil a jaká je tvoje profese. Tvoje příspěvky jsou totiž absolutně mimo realitu.

+1/0
24.6.2016 14:29

J34i74ř51í 13S27c92h95w75a82c16h 8368744988156

a v čem konkrétně nemám pravdu? V čem konkrétně jsem jako "mimo realitu?"

+1/−1
24.6.2016 15:23

J23a26r96o96m24í29r 92K26r21á34l 4540849854239

Pokud chci srovnávat, vezmu si výkazy firemních aut a srovnám spotřebu a náklady na servis. Cca 25 aut od Passata z roku 1988 do Pola z roku 2015. A ty starší vycházejí v obou kriteriích lépe. Ten Passat 1,8 se vejde i při těch couračkách po okolí do 8 litrů, o dost lehčí Polo sotva do 7.

0/0
24.6.2016 16:13

J47i51ř69í 35S84c57h30w24a15c29h 8448234548576

bohužel taková srovnání mohou "klamat tělem", různí řidiči, různé způsoby využívání dají různé hodnoty pro srovnání.....

Dva různí řidiči ve stejných autech mohou mít klidně spotřebu rozdílnou o 2 litry a "spolehlivost" mohou ovlivnit zrovna tak.

0/0
24.6.2016 17:24

J52a13k64u68b 47F26e82i72f94a26r 7739889836179

nejvíc klamou především papírové hodnoty udávané výrobci. Výkon a kr.moment většinou sedí, avšak spotřeba je naprosto mimo reálnému provozu. A nikdo také nepřizná, že "litrová" turba mají naprosto jinou životnost než atmo 1.6 nebo 2.0, která podle nahrazují.

+1/0
24.6.2016 17:44

J63a26r57o41m16í81r 37K40r45á11l 4890519844979

Naopak - jsou to různí řidiči s různým stylem jízdy, a tedy je tento vzorek více vypovídající, než nějaký zkušební řidič, co ví, jak se vejít do limitu. :-)

0/0
25.6.2016 8:19

J20a77r61o10m74í44r 73K17r69á85l 4470699404749

Porovnejte si výkony a hlavně spolehlivost těch lehce přeplňovaných motorů s dnešními.

+1/0
24.6.2016 16:09

P55e53t60r 95Č72e23r60m87á71k 9128175719290

Pořád si pleteš downsizing a přeplňování. To co se používalo už před 40ti lety byl normální motor (tedy základ více či méně z atmosférické verze) doplněný o přeplňování, které zabíralo až v otáčkách a maximální výkon byl tedy dostupný až vysoko, a motor rozhodně nesloužil jako náhrada ale coby špička nabídky která doplňovala ty standartní atmosféry.

Downsizing je něco zcela jiného - motory které jsou od začátku stavěné jako přeplńované, které disponují přímým vstřikování paliva - to je ta zásadní věc! -výsledkem je tedy motor který už má průběh výkonu i momentu který je použitelný i v nižších otáčkách a je tedy relativně schopen nahradit atmosférickou jednotku o větším objemu.

Pokud si někdo myslí že je jedno z jakého motoru je ten papírově udávaný výkon získaný, je to blbec.

0/0
24.6.2016 22:05

J21i66ř63í 77S95c41h84w61a27c63h 8728234488436

já si nic nepletu. Jen si nehraju na nějaká slovíčka či škatulky. Ty staré přeplňované motory měly velká turbodmuchadla trpěly obrovskou turbodírou.

Dne je to všechno odladěno, proměnná geometrie lopatek, malé + velké dmychadlo, kompresor + dmychadlo a je úplně jedno jestli se jedná o malý turbomotor, který někomu do škatulky s názvem downsizing zapadá, nebo o motor větší, který někomu do té škatulky nezapadá i když úplně stejně může být nahrazen motorem ještě větším bez turba.

0/0
24.6.2016 23:02

P55e56t71r 93Č46e51r62m83á90k 9498925789710

Ale pleteš a zásadně, to že nerozumíš pojmům a snažíš se bagatelizovat je toho jen dalším důkazem.

To že jsou downsizingové motory konstruované jinak než běžné přeplňované je fakt, a je dobře že si to alespoň uvědomuješ, prvotní krok k tomu pochopit rozdíl mezi downsizingem a přeplňováním. R^

0/0
26.6.2016 21:04

J47i31ř15í 58S92c12h25w61a49c16h 8178514378546

tak ty rozdíly by mne opravdu zajímaly. Ale konkrétně!

Čím se v principu tak zásadně liší nové turbo 6-válce v Porsche 911, které tak krásně zapadají do škatulky "downsizing", od oturbeného pětiválce v Audi RS3 který do škatulky downsizing nezapadá?

Počet válců a objem není samozřejmě principiální rozdíl.

0/0
26.6.2016 23:34

P22e38t89r 86Č81e34r78m14á41k 9108185699290

Opět projev nepochopení celé věci - proč není nasazení 2,5TFSI v A3 downsizing jsme probrali už minule - jedná se naopak o největší jednotku která se kdy do sportovních verzí A3 dostala. Přestože má jen jedno turbo, tak jeho nastavení není downsizingové - tedy že by bylo menší a muselo by se roztáčet hned po rozjezdu aby zakrylo deficit kubatury nebo válců, ale je velké a plně využívá té luxusní kubatury kterou doplňuje a graduje tak výkon v celém spektru otáček. Což je také důvod proč se zatím do jiných (tedy větších modelů) nedostal, přestože papírovým výkonem by tam v klidu mohl být. Naproti tomu nové motory porsche důsledkem downsizingu jsou, byť velmi mírného - snížení kubatury je nižší než u běžné downsizingových jednotek, a turba jsou zde už 2x ;-)

0/0
29.6.2016 18:32

P65e36t75r 23K83o26n69í46č39e21k 8144792205325

Ta RZ na titulní fotce je zajímavá, taky to tam vidíte? ;-D;-D

0/0
24.6.2016 9:57

Z81d15e50n63ě52k 19F95i50b55i11c61h 4217539914420

Z pár let se výrobci proberou a začnou montovat do velkých aut šestiválce...jako před downsizingem ;-D malej tří/čtyřválec drženej neustále pod krkem prostě není tak dobrý, jako velký šestiválec, který se jen líně převaluje :-)

+10/0
24.6.2016 8:44

J89i15ř50í 32S82c58h35w73a91c32h 8348664188816

nikdo nikde nenahradil šestiválec tříválcem.

To auto s tímto motorem jede lépe, nikoliv proto, že má více válců, ale proto, že má větší výkon než minulé verze. A proto například Superb s 280 koníky jede mnohem lépe než Amarok i když má jen 4 válce, ale ty dávají větší výkon (a ještě je mnohem lehčí) a nikdo ho pod krkem držet nemusí ;-)

0/−6
24.6.2016 9:48

J26o84s17e70f 11N95o98v90a45k 5648592326258

Dva motory s podobným výkonem, jeden čtyřválec, jeden šeštiválec. Ten druhej bude vždycky kultivovanější.

Kdo tvrddí opak, nikdy s žádným šestiválcem nejezdil....

+3/0
24.6.2016 9:58

M80i73c60h72a72l 76K14r49á16s63n56ý 5371735561402

A co takhle V8.

0/0
24.6.2016 10:07

L57u40m28í52r 87V68i39t26h54a 2497517946422

Šestiválec má kultivovanější chod než V8. Hlavně řadový. Je to dáno úhly pootočení ojničních uložení na klice. Ta jsou vzájmně pootočena o 120°, čímž je zajištěno, že v každém okamžiku v motoru pálí "1,5 válce". Motor tolik nepulzuje. V8 jede jako 2 čtyřválce, a to kvůli dynamickému vyvážení. Kdyby se pootočila uložení ojnic o 90°, motor by měl sklon vibrovat v podélné ose.

+1/0
24.6.2016 10:25

J97a68n 84K72o59n43v53a10l40i58n60k88a 5130411191305

Naprosto přesně. R6 jsou nejklutivovanější stroje. Jeden mám pod kapotou :-)

0/0
24.6.2016 11:42

T59o42m37á49š 67Z43e15m46a17n 3435568504565

Kultivovanost jsou 2 různé věci:

a) absence vibrací - vyváženost motoru

b) rozhložení pracovních cyklů v otáčce motoru - plynulost tahu

a) je lepší I6 než V8

b) čím víc válců, tím lépe.

0/0
24.6.2016 18:09

L16u33m30í80r 70V51i47t78h83a 2777397126402

Koukám, že výkon je Vaše mantra. Jenomže auto nežene dopředu výkon, ale točivý moment. A ten má u většího objemu bez přeplňování nebo jen s nizkotlakým přeplňováním mnohem lepší průběh.

+2/0
24.6.2016 10:38

J26i80ř66í 62S84c36h29w94a93c16h 8248554748646

přeplňovaný motor má vždy větší krouťák (a lepší průběh) než atmosféra (stejného principu) o stejném maximálním výkonu. Opakuji O STEJNÉM či SROVNATELNÉM maximálním výkonu. Proto je naprostý nesmysl třeba srovnávat atmo třílitr nebo i dvoulitr s turbo litrem.

A samozřejmě, že auto popohání krouťák ale nikoliv jen tak sám o sobě ale krouťák při nějakých otáčkách a to je prostě VÝKON!

0/−1
24.6.2016 10:50

L63u47m64í25r 85V13i52t34h35a 2397177416892

Přeplňovaný motor nikdy nebude mít lepší průběh točivého momentu, protože je závislý na tom přeplňování. Bude mít strmější křivku a v nižších otáčkách bude mít horší charakteristiky.

Ale to není podstatné. Podstatné je to, že čím nabroušenější motor, tím menší životnost. Jezděte se se svým přplňovaným motorem z mixéru, ale budete potřebovat každé 3 roky nový. A ten starý neprodáte, nikdo si nekoupí vyběhanou rujnu.

+1/0
24.6.2016 11:32

J71i51ř75í 64S96c47h37w27a33c78h 8548584298316

1. nemám přeplňovaný motor

2. Spousta přeplňovaných motorů jezdí mnohem déle, než 3 roky

3. Spousta ojetých přeplňovaných motorů se běžně prodává a lidi to kupují

4. 99.5% dýzlů v bazarech jsou dnes přeplňované....a některé mají za sebou i 20 let....

5. Před 80 lety měl 2.5litrový motor cca 70 koní, jak je možné, že před 20 lety měl takový motor dvojnásobný výkon a přitom se po 50kkm nerozpadl? 8-o

0/0
24.6.2016 11:50

L60u21m26í16r 35V95i86t82h40a 2297627526982

Pořád pletete dohromady přeplňování a downsizing.

Měl jsem spoukromého Escorta, komůrkovou 1,8 TD bez mezichladiče. Dávalo to 73 koní. V práci jsme shodou okolností měli dodávku Escort se stejným motorem, ale bez turba (55 koní), a zároveň kombíka se stejným motorem, ale s turbem a mezichladičem (90 koní).

Bez turba to byl úplně šílenej motor. Nejelo to, rachtalo, jak se to vytočilo nad 1200 otáček, totálně to zvadlo. Tak tam strčili turbo a hned to bylo lepší. Do těch 1200 se to chovalo zhruba stejně, ale pak zabralo turbo a bylo to hodně cítit. Motor s mezichladičem už byl jinak otryskovanej, nebral tolik odspoda, ale ve vyšších otáčkách zase táhnul líp. Ale pořád to byla 1,8 diesel.

Byl to stavebně poměrně velký motor, všude spousta materiálu, o který se mohly opírat velké síly působící na klikovou hřídel, ložiska i blok. Proto mu to přeplňování nemohlo ublížit. Prostě když postavíš most s nosností 50 tun a zatížíš ho 20 tunami, pořád máš 30 tun rezervu.

U downsizingu je to přesně obráceně. Myšlenkový postup je takový: Jestliže u dodávky stačilo 55 koní, potom tam dáme přeplňovanou pětiistovku, která bude mít šedesát. A když jí přiturbíme ještě jednou, dostane 100 koní, to bude žihadlo! Jenomže u v tom základu je to most na 20 tun zatížený 20 tunami. Motůrek je to malinkej, není tam materiál, o který by se tsíly mohli opřít. A když to ještě víc nabrousí, prostě ten most přetíží. A ten samozřejmě nevydrží.

+4/0
24.6.2016 12:22

J87i90ř54í 36S54c53h46w56a53c28h 8518264178476

to je tvůj zásadní omyl (a nejen tvůj), že si myslíš, že se vezme motor ze Škody 120 s 50 koníky, přifoukne se turbem a máme tu motor se 100 koníky...ano takový motor by moc nevydržel....

jenže mezitím ale proběhl nějaký vývoj a to jakv konstrukci tak v materiálech a most co před 30 lety vydržel 20 tun dnes klidně vydrží 60 tun i když jako vypadá skoro stejně. ;-)

0/−1
24.6.2016 12:32

L46u39m67í20r 66V66i80t90h22a 2187337816442

Ale prosím Vás, kdybyste měl aspoň trochu přehled o strojírenství, věděl byste, že kovové materiály ve strojírenství už jsou sto let pořád stejné a budou stejné i dál. Jediné, co se mění, je efektivita jejich výroby a zpracování.

Ocelový most, který před sto lety udržel 20 tun, dneska udrží stejných 20 tun a bude vypadat úplně stejně.

Co si myslíte, že je downsizing? Kdyby se vzal motor ze stodvacítky a přifouknul se turbem, tak by to ještě nebylo tak hrozný. Horší je, že se ten motor rozřízne napůl a pak se teprve nafoukne pořádným turbem nebo dvěma.

+2/0
24.6.2016 14:00

J13i87ř20í 56S12c53h48w48a35c77h 8528984148826

Ano ....prostě "železo" je furt "železo", že....;-D

A na konstrukci a výrobu dvou tříválců stačí jeden šestiválec a dobrá pilka ;-D

Rv

No comment!

+1/−1
24.6.2016 14:09

J73a17r92o74m89í28r 58K49r53á72l 4180949854279

Materiály jsou stále stejné a konstrukce vlastně také. Stále je to spalovaci motor s písty, ojnicemi a klikovkou. A pokud se musíte vejít do rozumné ceny, musíte ho zkrátka někde ošidit.

+1/0
24.6.2016 16:16

J95i78ř45í 13S72c18h43w68a42c71h 8488714688976

Tak to bych chtěl vidět, jak před 50 lety ze "stejných" materiálu někdo udělá za rozumnou cenu vstřikovací čerpadlo a vstřiky na 200 MPa s takovou životností jakou mají dnes....nebo to "zatracované" turbodmychadlo....

0/0
24.6.2016 18:34

J21a61r25o20m61í82r 17K83r29á43l 4420639844639

OK. Tak napište, jaké "supermateriály" se v posledních letech objevily. :-) O žádných, z kterých by se dalo dělat za srovnatelnou cenu nevím.

0/0
25.6.2016 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.