Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potrápili jsme nový VW Amarok. Šestiválcem dal sbohem downsizingu

Letošní rok je rokem pick-upů. Toyota začne prodávat nový Hilux, Ford inovoval svůj Ranger. A v září přijde na český trh faceliftovaný Volkswagen Amarok. Jeho trumfem bude motor: zatímco soupeři zmenšují objemy i množství válců, u VW udělali přesný opak. Nový amarok tak půjde koupit výhradně se šestiválcem. Už jsme v něm jeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e81t39r 18M98i72c76h78a93l 2600294661292

Za tohle ma VW plus. V takovém autě je čtyřválec málo.

+1/0
27.6.2016 6:45

Š46t94ě81p56á95n 70V96a62n64ě89k 3713709307597

Na jednu stranu konec dieslových motorů, na druhou V6 3.0 v Amaroku. Vypadá to, že nový Amarok se opravdu VW povedl.

+2/0
24.6.2016 22:37

D51a69v41i36d 89R43y63c60h73e47t11s40k68ý 9776981420670

Funkčně je to lepší a ani víc to nežere. Důvod proč není V6 je

1) nesmyslné nároky na náročnost výroby motorů kvůli emisím

2) pokuty pro výrobce za nedodržení evropskou pětiletkou stanoveného množství sodovkového plynu, které nepočítal inženýr, ale ekoterorista

#CZEXIT

+1/0
24.6.2016 14:09

J92a54r48o35m54í66r 80K79r47á22l 4730609284749

Skutečné emise se u V6 a toho "superturba" nijak neliší. Jsou dané jen spotřebou. Liší se jen poměrem jednotlivých složek. A kupodivu ten V6 je na tom lépe.

0/0
24.6.2016 16:05

T37o11m55á29š 51L89u87d39v39í13k 1400307814572

S dvacet let starým Fordem a benzínovým motorem 1.8 Zetec jezdím za 5 litrů. Nějak nevidím ten pokrok.

+1/−1
24.6.2016 14:08

M68a65r92t85i90n 39F13i37l14i12p43c85z69y18k 3621261485983

Tak za prvé za 5 litrů jezdíte jen v mimořádných situacích a za druhé, pokud vím, tak Escort neváží přes 2t, ale jen něco málo přes 1t, Mondeo o něco málo více.

+2/0
24.6.2016 15:35

J86a82r64o51m50í97r 85K48r50á63l 4600959244639

No vždyť ten těžší VW jezdí za víc. On opravdu není moc velký rozdíl mezi spotřebou nějakého nového tříválce a staré 1,6, nebo 1,8. Myslím ve skutečném provozu, ne na papíře.

0/0
24.6.2016 16:07

J49i58ř64í 63S15c93h34w88a36c97h 8978284248496

ten rozdíl tam je a je tím větší, čím více se řidič svým pojetím jízdy (lehkou nohou) blíží metodice NEDC. Naopak se ty rozdíly stírají těžkou nohou na pedálu.

0/0
24.6.2016 18:15

J55a11r68o30m49í24r 80K82r70á85l 4110519454919

Máte pravdu, ta superturba berou v našich kopcích o něco víc. A s těžkou nohou by naši šoféři asi nejezdili pod 7 litrů se starou 1,6.

0/0
25.6.2016 8:17

P52e63t85r 50B51á47č71a 8155686135605

DownsizingRvRvRv

Takze tady jedine R^

+2/0
24.6.2016 14:03

J84o92s92e57f 75T24i51k10v67a34r11t 2170584360

Downsizing spalovacích motorů vůbec není o pokroku, modernizaci nebo nových technologiích, nad kterými tady někteří demagogové onanují a vychvalují do nebes. Je to pouze nutné zlo vyvolané předpisy z Bruselu, kterým se bohužel museli vývojáři a výrobci přizpůsobit.

+2/0
24.6.2016 12:48

J93i23ř35í 77S81c91h29w92a81c52h 8438544438416

demagogové tu onanují nad atmosférami z minulého století....

... proč třeba Saab, Volvo používali ty "nepokrokové" turbobenzíny už spoustu let, když v pohodě mohly využívat "pokrokové" větší atmosférické motory?

Mimochodem já třeba turbobenzíny "nevychvaluji do nebes", já je jen "vytahuji z pekel", kam je posílají svou demagogií z 20 století výše uvedení atmo-fanatici.

+2/−2
24.6.2016 13:28

L72u96m18í39r 63V61i46t62h95a 2887767376342

Nojo, ale něco jiného je nízkotlakým turbem přeplňovaný dvoulitr a a něco jiného je vysokotlakově přeplňovaný litr.

+1/0
24.6.2016 14:02

J37i92ř91í 84S39c84h43w92a20c76h 8918424358786

odkdy downsizing = přeplňovaný litr?

přeplňovaný litr nahrazuje atmo 1.4 - 1.6

přeplňovaný dvoulitr v nahrazuje atmosférický cca 2.5-3.0

není to nic jiného.....

Výsledkem jsou pokaždé dvě varianty s různým objemem ale s obdobným výkonem.

+1/−1
24.6.2016 14:28

P91e73t10r 75Č32e79r95m65á35k 9608135979280

Výsledkem jsou motory ze zcela odlišnými charakteristikami motorů, které nejsou univerzálně záměnné. To že má litrová atmosféra stejnou hodnotu maximálního výkonu neznamená že může nahradit tu atmosférickou 1,6 ve všech aplikacích. Ve fabii to bude bez problému, v octavii jakžtakž, ale třeba passat měl kdysi 1.6 atmo, ale 1.2 TSI už nikdy nedostal (přestože měla papírově větší výkon) a litr se tam taky nepodívá. Protože nejde jenom o papírovou hodnotu maximálního výkonu, ale o celkový průběh, a u těžkého auta prostě objem nahradit nejde.

0/0
24.6.2016 22:14

J72i41ř76í 71S81c91h25w90a67c54h 8598514698146

samozřejmě, že litrový turbo ( ne atmosféra jak jsi napsal ty) může nahradit atmo 1.6 - viz například Ford Mondeo a je to právě proto, že má stejný maximální výkon a dokonce v běžně používaných otáčkách (1500-4000) má dokonce charakteristiku atmo dvoulitru.;-)

0/−1
24.6.2016 22:51

P56e39t14r 97Č61e70r28m20á82k 9138245769610

Přečti si znovu co jsem psal - nejedná se o univerzálně záměnné motory - papírová hodnota nic neříká o tom jak se motor bude chovat v různě velkých a těžkých autech. Proto se v passatu ta 1,2TSI a nyní 1.0TSI neobjevili, a stará 1,6 atmo ano. ;-)

0/0
26.6.2016 20:57

J95i36ř58í 77S80c44h73w46a44c25h 8708534868766

důvod proč Superb, Passat dnes začínají s 1.4/150koní je jejich větší velikost větší hmotnost, tak prostě začínají s motory na 150 koních. A dnes by tam tu 1.6 už taky nedali (dala by tomu na frak i Fabia). To ale nemění nic na tom, že by to auto jelo lépe s 1.0TSI než s tou obstarožní 1.6 protože ty "papírové hodnoty" jsou i skutečné.

0/0
26.6.2016 23:51

P82e41t30r 72Č38e36r60m78á31k 9988985669120

Zase blbě, a hned několikanásobně:

1)Passaty i superby(byť třeba prozatím ne na českém trhu) začínají na 125koních, tedy pouhých 92kw! Což je podlé tvé teorie výkon jako výkon nadosah litru TSI. Resp. pokud dovedu tvou teorii ad absurdum tak začínají na 88kW v TDI (přece výkon jako výkon viď ;-)).

2)Novější generace passatu jsou naopak lehčí než předchůdce, a mají především lepší součinitel odporu vzduchu! Takže přesně obráceně než píšeš.

Lépe by to tedy rozhodně nejelo, jelo by to právě tragicky (což teda nutno uznat v passatu jela i ta 1,6) a spotřeba by byla vesmírná - a jelikož smysl nasazování těchto mikromotorů je jenom a pouze v tom aby byla papírově dle metodiky nedc vykázána nižší spotřeba resp. emise, tak proto tam prostě není. Když se ve fabii nahrazovala 1,6 1,2TSI tak měla naprosto identické zrychlení, tedy žádný posun v dynamice nenastal, ovšem na válcích to vykazovalo nižší spotřebu, proto se tam dostala.

0/0
29.6.2016 18:01

J23o65s87e77f 76T47i39k66v97a62r25t 2210364740

Nikdo neřeší atmosféru vs. přeplňování, ty ale prostě nechápeš.. Celkem by mi zajímalo kolik ti je let, kolik s čím si najezdil a jaká je tvoje profese. Tvoje příspěvky jsou totiž absolutně mimo realitu.

+1/0
24.6.2016 14:29

J93i40ř60í 26S55c57h66w95a36c41h 8458404378276

a v čem konkrétně nemám pravdu? V čem konkrétně jsem jako "mimo realitu?"

+1/−1
24.6.2016 15:23

J69a74r78o55m81í44r 16K44r31á59l 4810749194399

Pokud chci srovnávat, vezmu si výkazy firemních aut a srovnám spotřebu a náklady na servis. Cca 25 aut od Passata z roku 1988 do Pola z roku 2015. A ty starší vycházejí v obou kriteriích lépe. Ten Passat 1,8 se vejde i při těch couračkách po okolí do 8 litrů, o dost lehčí Polo sotva do 7.

0/0
24.6.2016 16:13

J52i73ř31í 19S23c24h34w13a36c68h 8478494568656

bohužel taková srovnání mohou "klamat tělem", různí řidiči, různé způsoby využívání dají různé hodnoty pro srovnání.....

Dva různí řidiči ve stejných autech mohou mít klidně spotřebu rozdílnou o 2 litry a "spolehlivost" mohou ovlivnit zrovna tak.

0/0
24.6.2016 17:24

J97a91k50u44b 11F97e38i80f92a49r 7429799926589

nejvíc klamou především papírové hodnoty udávané výrobci. Výkon a kr.moment většinou sedí, avšak spotřeba je naprosto mimo reálnému provozu. A nikdo také nepřizná, že "litrová" turba mají naprosto jinou životnost než atmo 1.6 nebo 2.0, která podle nahrazují.

+1/0
24.6.2016 17:44

J33a26r94o94m75í90r 86K96r88á70l 4180289134559

Naopak - jsou to různí řidiči s různým stylem jízdy, a tedy je tento vzorek více vypovídající, než nějaký zkušební řidič, co ví, jak se vejít do limitu. :-)

0/0
25.6.2016 8:19

J49a74r28o22m95í66r 87K64r60á89l 4330739374549

Porovnejte si výkony a hlavně spolehlivost těch lehce přeplňovaných motorů s dnešními.

+1/0
24.6.2016 16:09

P45e50t25r 72Č81e54r20m77á44k 9318545609890

Pořád si pleteš downsizing a přeplňování. To co se používalo už před 40ti lety byl normální motor (tedy základ více či méně z atmosférické verze) doplněný o přeplňování, které zabíralo až v otáčkách a maximální výkon byl tedy dostupný až vysoko, a motor rozhodně nesloužil jako náhrada ale coby špička nabídky která doplňovala ty standartní atmosféry.

Downsizing je něco zcela jiného - motory které jsou od začátku stavěné jako přeplńované, které disponují přímým vstřikování paliva - to je ta zásadní věc! -výsledkem je tedy motor který už má průběh výkonu i momentu který je použitelný i v nižších otáčkách a je tedy relativně schopen nahradit atmosférickou jednotku o větším objemu.

Pokud si někdo myslí že je jedno z jakého motoru je ten papírově udávaný výkon získaný, je to blbec.

0/0
24.6.2016 22:05

J16i14ř53í 55S39c88h20w76a47c10h 8668604798616

já si nic nepletu. Jen si nehraju na nějaká slovíčka či škatulky. Ty staré přeplňované motory měly velká turbodmuchadla trpěly obrovskou turbodírou.

Dne je to všechno odladěno, proměnná geometrie lopatek, malé + velké dmychadlo, kompresor + dmychadlo a je úplně jedno jestli se jedná o malý turbomotor, který někomu do škatulky s názvem downsizing zapadá, nebo o motor větší, který někomu do té škatulky nezapadá i když úplně stejně může být nahrazen motorem ještě větším bez turba.

0/0
24.6.2016 23:02

P66e38t39r 43Č84e67r22m68á43k 9358675129390

Ale pleteš a zásadně, to že nerozumíš pojmům a snažíš se bagatelizovat je toho jen dalším důkazem.

To že jsou downsizingové motory konstruované jinak než běžné přeplňované je fakt, a je dobře že si to alespoň uvědomuješ, prvotní krok k tomu pochopit rozdíl mezi downsizingem a přeplňováním. R^

0/0
26.6.2016 21:04

J73i94ř64í 50S77c74h21w36a74c54h 8848794288976

tak ty rozdíly by mne opravdu zajímaly. Ale konkrétně!

Čím se v principu tak zásadně liší nové turbo 6-válce v Porsche 911, které tak krásně zapadají do škatulky "downsizing", od oturbeného pětiválce v Audi RS3 který do škatulky downsizing nezapadá?

Počet válců a objem není samozřejmě principiální rozdíl.

0/0
26.6.2016 23:34

P64e35t73r 77Č72e24r92m39á25k 9778925259260

Opět projev nepochopení celé věci - proč není nasazení 2,5TFSI v A3 downsizing jsme probrali už minule - jedná se naopak o největší jednotku která se kdy do sportovních verzí A3 dostala. Přestože má jen jedno turbo, tak jeho nastavení není downsizingové - tedy že by bylo menší a muselo by se roztáčet hned po rozjezdu aby zakrylo deficit kubatury nebo válců, ale je velké a plně využívá té luxusní kubatury kterou doplňuje a graduje tak výkon v celém spektru otáček. Což je také důvod proč se zatím do jiných (tedy větších modelů) nedostal, přestože papírovým výkonem by tam v klidu mohl být. Naproti tomu nové motory porsche důsledkem downsizingu jsou, byť velmi mírného - snížení kubatury je nižší než u běžné downsizingových jednotek, a turba jsou zde už 2x ;-)

0/0
29.6.2016 18:32

P14e48t91r 84K21o14n31í17č46e73k 8154112195125

Ta RZ na titulní fotce je zajímavá, taky to tam vidíte? ;-D;-D

0/0
24.6.2016 9:57

Z86d54e11n63ě88k 10F86i93b70i77c10h 4927339664580

Z pár let se výrobci proberou a začnou montovat do velkých aut šestiválce...jako před downsizingem ;-D malej tří/čtyřválec drženej neustále pod krkem prostě není tak dobrý, jako velký šestiválec, který se jen líně převaluje :-)

+10/0
24.6.2016 8:44

J11i35ř35í 98S81c95h20w70a16c91h 8938164938436

nikdo nikde nenahradil šestiválec tříválcem.

To auto s tímto motorem jede lépe, nikoliv proto, že má více válců, ale proto, že má větší výkon než minulé verze. A proto například Superb s 280 koníky jede mnohem lépe než Amarok i když má jen 4 válce, ale ty dávají větší výkon (a ještě je mnohem lehčí) a nikdo ho pod krkem držet nemusí ;-)

0/−6
24.6.2016 9:48

J27o36s14e67f 22N82o36v38a32k 5908602376138

Dva motory s podobným výkonem, jeden čtyřválec, jeden šeštiválec. Ten druhej bude vždycky kultivovanější.

Kdo tvrddí opak, nikdy s žádným šestiválcem nejezdil....

+3/0
24.6.2016 9:58

M60i96c24h42a13l 37K82r79á24s13n75ý 5831135151582

A co takhle V8.

0/0
24.6.2016 10:07

L89u92m81í17r 92V87i76t44h81a 2667297976452

Šestiválec má kultivovanější chod než V8. Hlavně řadový. Je to dáno úhly pootočení ojničních uložení na klice. Ta jsou vzájmně pootočena o 120°, čímž je zajištěno, že v každém okamžiku v motoru pálí "1,5 válce". Motor tolik nepulzuje. V8 jede jako 2 čtyřválce, a to kvůli dynamickému vyvážení. Kdyby se pootočila uložení ojnic o 90°, motor by měl sklon vibrovat v podélné ose.

+1/0
24.6.2016 10:25

J27a97n 96K75o89n44v82a66l54i94n78k72a 5890161431555

Naprosto přesně. R6 jsou nejklutivovanější stroje. Jeden mám pod kapotou :-)

0/0
24.6.2016 11:42

T88o63m46á98š 33Z32e73m10a67n 3545948664195

Kultivovanost jsou 2 různé věci:

a) absence vibrací - vyváženost motoru

b) rozhložení pracovních cyklů v otáčce motoru - plynulost tahu

a) je lepší I6 než V8

b) čím víc válců, tím lépe.

0/0
24.6.2016 18:09

L97u30m69í63r 80V78i85t76h86a 2367247236172

Koukám, že výkon je Vaše mantra. Jenomže auto nežene dopředu výkon, ale točivý moment. A ten má u většího objemu bez přeplňování nebo jen s nizkotlakým přeplňováním mnohem lepší průběh.

+2/0
24.6.2016 10:38

J35i37ř22í 23S24c85h37w48a20c40h 8448984288746

přeplňovaný motor má vždy větší krouťák (a lepší průběh) než atmosféra (stejného principu) o stejném maximálním výkonu. Opakuji O STEJNÉM či SROVNATELNÉM maximálním výkonu. Proto je naprostý nesmysl třeba srovnávat atmo třílitr nebo i dvoulitr s turbo litrem.

A samozřejmě, že auto popohání krouťák ale nikoliv jen tak sám o sobě ale krouťák při nějakých otáčkách a to je prostě VÝKON!

0/−1
24.6.2016 10:50

L73u12m88í76r 37V70i87t84h41a 2737687456792

Přeplňovaný motor nikdy nebude mít lepší průběh točivého momentu, protože je závislý na tom přeplňování. Bude mít strmější křivku a v nižších otáčkách bude mít horší charakteristiky.

Ale to není podstatné. Podstatné je to, že čím nabroušenější motor, tím menší životnost. Jezděte se se svým přplňovaným motorem z mixéru, ale budete potřebovat každé 3 roky nový. A ten starý neprodáte, nikdo si nekoupí vyběhanou rujnu.

+1/0
24.6.2016 11:32

J74i20ř76í 68S21c95h18w60a92c41h 8278824538936

1. nemám přeplňovaný motor

2. Spousta přeplňovaných motorů jezdí mnohem déle, než 3 roky

3. Spousta ojetých přeplňovaných motorů se běžně prodává a lidi to kupují

4. 99.5% dýzlů v bazarech jsou dnes přeplňované....a některé mají za sebou i 20 let....

5. Před 80 lety měl 2.5litrový motor cca 70 koní, jak je možné, že před 20 lety měl takový motor dvojnásobný výkon a přitom se po 50kkm nerozpadl? 8-o

0/0
24.6.2016 11:50

L60u69m81í58r 32V46i78t67h12a 2237347346452

Pořád pletete dohromady přeplňování a downsizing.

Měl jsem spoukromého Escorta, komůrkovou 1,8 TD bez mezichladiče. Dávalo to 73 koní. V práci jsme shodou okolností měli dodávku Escort se stejným motorem, ale bez turba (55 koní), a zároveň kombíka se stejným motorem, ale s turbem a mezichladičem (90 koní).

Bez turba to byl úplně šílenej motor. Nejelo to, rachtalo, jak se to vytočilo nad 1200 otáček, totálně to zvadlo. Tak tam strčili turbo a hned to bylo lepší. Do těch 1200 se to chovalo zhruba stejně, ale pak zabralo turbo a bylo to hodně cítit. Motor s mezichladičem už byl jinak otryskovanej, nebral tolik odspoda, ale ve vyšších otáčkách zase táhnul líp. Ale pořád to byla 1,8 diesel.

Byl to stavebně poměrně velký motor, všude spousta materiálu, o který se mohly opírat velké síly působící na klikovou hřídel, ložiska i blok. Proto mu to přeplňování nemohlo ublížit. Prostě když postavíš most s nosností 50 tun a zatížíš ho 20 tunami, pořád máš 30 tun rezervu.

U downsizingu je to přesně obráceně. Myšlenkový postup je takový: Jestliže u dodávky stačilo 55 koní, potom tam dáme přeplňovanou pětiistovku, která bude mít šedesát. A když jí přiturbíme ještě jednou, dostane 100 koní, to bude žihadlo! Jenomže u v tom základu je to most na 20 tun zatížený 20 tunami. Motůrek je to malinkej, není tam materiál, o který by se tsíly mohli opřít. A když to ještě víc nabrousí, prostě ten most přetíží. A ten samozřejmě nevydrží.

+4/0
24.6.2016 12:22

J78i63ř48í 37S81c50h27w91a68c45h 8308664408166

to je tvůj zásadní omyl (a nejen tvůj), že si myslíš, že se vezme motor ze Škody 120 s 50 koníky, přifoukne se turbem a máme tu motor se 100 koníky...ano takový motor by moc nevydržel....

jenže mezitím ale proběhl nějaký vývoj a to jakv konstrukci tak v materiálech a most co před 30 lety vydržel 20 tun dnes klidně vydrží 60 tun i když jako vypadá skoro stejně. ;-)

0/−1
24.6.2016 12:32

L77u64m51í95r 45V20i87t44h89a 2797137866852

Ale prosím Vás, kdybyste měl aspoň trochu přehled o strojírenství, věděl byste, že kovové materiály ve strojírenství už jsou sto let pořád stejné a budou stejné i dál. Jediné, co se mění, je efektivita jejich výroby a zpracování.

Ocelový most, který před sto lety udržel 20 tun, dneska udrží stejných 20 tun a bude vypadat úplně stejně.

Co si myslíte, že je downsizing? Kdyby se vzal motor ze stodvacítky a přifouknul se turbem, tak by to ještě nebylo tak hrozný. Horší je, že se ten motor rozřízne napůl a pak se teprve nafoukne pořádným turbem nebo dvěma.

+2/0
24.6.2016 14:00

J56i38ř40í 19S65c97h71w82a24c23h 8768774558706

Ano ....prostě "železo" je furt "železo", že....;-D

A na konstrukci a výrobu dvou tříválců stačí jeden šestiválec a dobrá pilka ;-D

Rv

No comment!

+1/−1
24.6.2016 14:09

J53a43r77o23m23í12r 78K47r60á33l 4570819384109

Materiály jsou stále stejné a konstrukce vlastně také. Stále je to spalovaci motor s písty, ojnicemi a klikovkou. A pokud se musíte vejít do rozumné ceny, musíte ho zkrátka někde ošidit.

+1/0
24.6.2016 16:16

J68i75ř14í 46S11c46h40w15a21c17h 8888574748176

Tak to bych chtěl vidět, jak před 50 lety ze "stejných" materiálu někdo udělá za rozumnou cenu vstřikovací čerpadlo a vstřiky na 200 MPa s takovou životností jakou mají dnes....nebo to "zatracované" turbodmychadlo....

0/0
24.6.2016 18:34

J16a81r36o82m67í42r 42K72r46á46l 4350739724539

OK. Tak napište, jaké "supermateriály" se v posledních letech objevily. :-) O žádných, z kterých by se dalo dělat za srovnatelnou cenu nevím.

0/0
25.6.2016 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.