Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naučte se správně používat bezpečnostní pásy, důležité je dotažení

Jedno cvaknutí a krátký pohyb ruky může být zásadní pro přežití. Bezpečnostní pásy v autech zachránily při nehodách přes milion lidských životů. Na povinnost se připoutat myslí naštěstí většina českých řidičů, ale ne všichni to umí správně. A pár centimetrů mezi pásem a tělem může mít fatální následky, varuje BESIP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i64r93e87k 65K81o27n74e84č77n61ý 6907115725904

Strašně dlouhý klip, ze kterého není dobře patrná příčina. Ale záchranář má jasno. Jinak nic proti pásům, ale mám hodně proti blbým klipům.

0/0
26.6.2016 9:14

T87o39m68á10š 54V87a27l25d93e44r 7163190479

Ani si nevzpomenu, kdy jsem měl uvolněný bezpečnostní pás. Snad ve Škodě1000MB. Jinak v současných vozech se okamžitě pás dotáhne sám, což v zatáčkách pociťuji, jak mne drží.:-)

+1/0
21.6.2016 22:45

P10e41t12r 84Z82a59s51k61o58č11i16l 2545692658289

Ten článek nepůsobí věrohodně, objektivní článek by měl uvést, že existují připady, kdy lidé přežili díky tomu, že připoutaní nebyli. Vylétli oknem (i když s těžkými zraněními), zatímco v autě by je to sešrotovalo úplně. Ano, takového člověka znám.

0/−1
20.6.2016 20:30

L53u96d39v61í28k 29G50a46j81d97o39š45í48k 2495103534582

Jistě. Takovým případům se ale říká statisticky bezpředmětné a stejnou váhu mají jako argument.

+1/0
21.6.2016 10:05

V71á78c73l53a75v 76S18v51o31b38o39d38a 3621559830310

argument školáka v 1. třídě...

0/0
21.6.2016 10:42

P97e70t95r 14Z53a90s27k59o93č29i85l 2525232138229

Že sem vůbec něco píšu... V článku je "Někteří řidiči jsou přesvědčení, že použití bezpečnostních pásů může být nebezpečné" a článek se tváří, jako by ti řidiči byli úplně blbí, protože se to stát nemůže. Tak oni blbí nejsou, protože se to stává. Jenom statisticky méně často.

0/0
21.6.2016 10:59

P57a56v56e81l 89D91r74o76t30á31r 7203954899204

Protože na jednoho člověka zachráněného tím, že nebyl připoutaný, připadá tisíc těch, co kvůli tomu zemřeli. Zatímco na tisíc lidí zachráněných připoutáním, připadá jeden, kterému to uškodilo. Takže to vaše "statisticky méně často" je ve skutečnosti zhruba MILIONKRÁT méně často.

Pokud je pro vás jev milionkrát vzácnější než jeho alternativa důvodem, proč věřit v ten vzácnější jev a ne v tu alternativu, pak vám fakt není pomoci.

0/0
21.6.2016 11:47

P18e29t52r 54Z23a49s77k13o48č14i79l 2615232588569

Nejdřív píšete 1:1e3 a v druhé větě píšete 1:1e6, tak jaká ta pravděpodobnost je? Osobně si ale myslím, že ten poměr je ještě menší než 1:1e3, hádám třeba 1:1e2. To je docela podstatné téma pro diskusi, ale ten článek nic takového ani nezmínil.

0/0
21.6.2016 14:05

P89e64t37r 28S26v81o80b16o72d93a 7382321924

To je asi tak debilni argument jako tvrdit ze je sporne vlastnit hasici pristroj protoze uz se stal pripad ze nekomu spadl na nohu a to ani nehorelo.

0/0
21.6.2016 12:07

H75o82n43z93a 36T48a84r 3989432974982

Byly i případy, kdy byla posádka při nehodě s automobilu vymrštěna, a to jim zachránilo život. Automobil po nehodě vzplanul a cestující by uhořeli .

Bezpečnostní pasy společně s airbagy životy zachraňují o tom není pochyb. Jen doufám, že spolehlivost bezpečnostního systému, nebudu muset nikdy ve svém autě testovat.

0/0
21.6.2016 21:09

R62i44c54h18a51r11d 38R77ů26ž30i39č65k81a 2775731383376

Drsnější klip a bez krve

http://www.videacesky.cz/reklamy-reklamni-spot-video/zpomalte

+2/0
20.6.2016 14:54

J23a78k60u84b 26C83i36g65l70e85r 9345747725568

Tu

0/0
20.6.2016 4:51
Foto

J56a66n 37D64o80č36e71k63a71l 1644596161725

Baví se dva policisté u nehody: Vidíš? Spolujezdec nebyl připoutaný a tady se válí ruka, tady noha, hlava je v poli ..... a řidič měl pás a vypadá skoro jako živý! ;-D ... Teď vážně: co je komu do toho, jestli jsem připoutaný nebo ne? Je to moje volba a nikoho mimo sebe tím neohrožuji (pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce). Stát se chová, jako by občan byl jeho majetkem! Jestli chci podstoupit riziko zranění, tak je to jen a pouze moje věc!

+6/−40
20.6.2016 2:42

P46e26t60r 26M61i19c57h85a63l 2460244451592

To není tak docela pravda. Léčení nepřipoutaného člověka je po nehodě zpravidla několikanásobně delší, dražší a často to mívá i trvalé následky, pokud to tedy dotyčný člověk přežije.

+22/0
20.6.2016 2:51
Foto

J27a52n 79D25o13č13e52k72a82l 1984546231925

Podle stejné logiky by mi např. stát měl nařizovat, že musím mít vhodnou obuv abych na procházce neuklouznul, protože ... léčení po pádu je dražší, delší .. bla bla .... a že nesmím jíst bůček, protože léčení obézních je delší, dražší ..... bla bla ...

+6/−22
20.6.2016 2:56

R12a64d58e17k 95K34o20p20a89r 4488201682719

Jsi dobrej demagog...

Jsou nejaky zakony a Ty by se mely dodrzovat. Opravdu je napr. Jizda vpravo nutna? Nenech se ovladat a jezdi vlevo. Ale az tam pojede T815, prosim...

+20/0
20.6.2016 7:15

M65i25c69h91a30l 23F28r30ý19d29a 1822559613562

S tebou bych nechtěl mít dvojdomek Dočekale...Rv

+6/0
20.6.2016 10:58

J62i10ř62í 27E16r12b68e17n 1913374566507

Ze stejné logiky vám to stát nařizuje například zákonem 309/2006 a vyhláškami ohledně BOZP. To, že se chcete chovat jako sebestředný hlupák, není důvodem k tomu, aby vám to léčení úrazu platila celá společnost bez mrknutí oka.

+10/0
20.6.2016 11:16

M89a35r48e36k 13M69a55l40ý 1472378121890

A silnému kuřákovi, alkoholikovi a třeba i tlusťochovi, který se dobrovolně přejídá, taky celá společnost platí bez mihnutí oka léčení.

0/0
20.6.2016 12:27

L78a40d93a 71N92o44v75a60k 4432763567

čím míň toho platí, tím líp... Nevymlouval bych se jedním na druhé...

+4/0
20.6.2016 13:00

J20a36n 31M14o66t13ů58r32e42k 7450792321929

podle vaší logiky vy vlastně všechny pravidla být zrušena, protože tak jak to píšete, tak to lze napasovat na všechno.

+1/−1
20.6.2016 13:26

J80i81ř26í 23H98r30a19d34e96c 2724472741186

Podle existující společenské smlouvy od vás stát vybere daně, za které postaví silnice a stanoví pravidla pro jejich užívání. A vynutí si jejich dodržování, i když se vám osobně nelíbí. Nic vám samozřejmě nebrání získat ve volbách dost hlasů a celý tento koncept změnit, případně si postavit vlastní silnici s vlastními pravidly. Stejně tak vám stát nebude bránit zajezdit si na vlastním pozemku bez pásů a rozsekat se svobodně na sračky. Pořád máte spoustu možností kde podstoupit riziko zranění, jenom to holt není silnice vlastněná a provozovaná státem/krajem/obcí.

+25/0
20.6.2016 6:17

J96i23ř57í 60Z94ý16k22a 9779383981800

představte si situaci, kdy budete nepřipoutaný a někdo Vás nabourá. Vy končíte na Krchově nebo na vozejčku. Viník nehody by měl být potrestán jak? Za smrt, nebo těžké ublížení na zdraví? Nebo pouze za nehodu "jako bez zranění", protože kdybyste byl připoután, tak se Vám nic ošklivého nestalo?

+13/0
20.6.2016 7:15

P65e88t37r 88B15o69ž54e98k 1173112893202

Už ve vašem článku je odpověď.

Kdo má ten bordel po Vás uklízet, tam noha, tam hlava.

+8/0
20.6.2016 7:39

M28i61l61a22n 67Š32e23l63i82g38a 7581154443733

Rizsni vozu neni pravo, ale vysada. Clovek, ktery chce teto vysady uzivat, musi dodrzovat pravidla. Pokud se vam to nelibi, muzete vzdorovite chodit pesky.

+14/0
20.6.2016 8:23

J80i50ř72í 20E25r52b81e44n 1573204926307

Správná poznámka! R^;-D

0/0
20.6.2016 11:19

V29l37a28d48i66s16l17a12v 38B98u43r92y53š55e24k 1459972367404

člověk musí akorát umřít, já pravidla nedodržuju 40 let, jezdím si jak chci a pěšky nechodím

0/−7
20.6.2016 11:43

M32a53r40e87k 14M35a96l85ý 1462388821140

No potěš...

Já tedy taky pěšky nechodím, ale kupodivu pravidla dodržuji, i když se přiznám, že ne na 100 procent (rychlost, parkování). A důvodem není primárně to, že mi to nařizuje zákon, ale to, že mi to nařizuje zdravý rozum, abych se nerozsekal a neohrozil ostatní a dojel do cíle živý a zdravý.

+6/0
20.6.2016 12:30

V50l29a47d12i85s45l43a71v 51B97u41r45y81š17e78k 1669692387464

tak to jsme na tom stejně, já se taky neřídím pravidlama, ale vlastním rozumem

0/−1
20.6.2016 16:09

L46u30d78v70í75k 87G48a24j22d69o30š69í73k 2545933914732

Možná to bude pro vás těžké rozdýchávat, ale vše kolem vaší existence funguje tak, že jste majetkem státu. Jste výrobní prostředek na tvorbu HDP. Stát do vás nainvestoval celkem dost peněz na výchově a vzdělání a logicky si svou investici chrání.

Každý zbytečně vyhozený život je pro stát finanční ztráta.

+4/−1
20.6.2016 11:22

J15a52r37o98s63l63a88v 33H22e94j15n96a 4557391259

Hmmm, i život důchodce? (Je mi přes sedmdesát.)

0/0
20.6.2016 11:57

V17l90a46d82i71s58l71a24v 46B31u30r12y30š37e66k 1899872247154

tak ono se to průměruje, pokud by se zabíjeli jen důchodci, tak to státu vadí mnohem méně a asi by i ty pásy být nemusely

+1/0
20.6.2016 12:14

L60u26d11v46í81k 66G89a46j62d91o43š27í66k 2395143614822

Samozřejmě.

Na důchod jste státu našetřil celoživotním nuceným odkládání části výdělku do sociálního systému a stále jste kupní síla, která svou spotřebou podporuje ekonomiku.

Krom toho jako prarodič státu usnadňujete roli při výchově vašich dětí a vnoučat.

0/0
21.6.2016 10:20

J17a20n 29M24o43t37ů89r77e42k 7610672951559

"pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce" ;-D - jste jaksi pominul hlavní téma článku ;-D

+1/0
20.6.2016 13:24

M15i27c81h50a78l 98H16r53u64b26o80š 4220197312135

Ak sa nechcete putat, mate jednoduche riesenie. Kupte si auto s rokom vyroby do 1968. Ja mam rok 1964 a samozrejme bez pasov ;-D

0/0
20.6.2016 14:09

P14a63v71e25l 74D83r81o76t93á90r 7273884209684

Když nejste připoutaný, vyletíte při nehodě z auta a budete zabíjet lidi mimo vaše auto coby projektil. Takže TOHLE JE NÁM DO TOHO!

0/0
21.6.2016 11:48
Foto

J49a14n 32D50o17č86e26k44a25l 1604156551385

Najděte mi 3 (schválně říkám tři, protože naprostá výjimka možná je - asi jako když se narodí tříhlavé tele) případy z historie automobilismu, kdy po havárii vyletěl z auta nepřipoutaný člověk a někoho zabil ;-D. Pokud je nenajdete, tak si dejte mokrý hadr na hlavu a přemýšlejte o nesmyslu, který jste napsal ;-D

+1/0
22.6.2016 0:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.