Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Naučte se správně používat bezpečnostní pásy, důležité je dotažení

Jedno cvaknutí a krátký pohyb ruky může být zásadní pro přežití. Bezpečnostní pásy v autech zachránily při nehodách přes milion lidských životů. Na povinnost se připoutat myslí naštěstí většina českých řidičů, ale ne všichni to umí správně. A pár centimetrů mezi pásem a tělem může mít fatální následky, varuje BESIP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73i62r24e67k 52K62o89n41e83č19n96ý 6667305275214

Strašně dlouhý klip, ze kterého není dobře patrná příčina. Ale záchranář má jasno. Jinak nic proti pásům, ale mám hodně proti blbým klipům.

0/0
26.6.2016 9:14

T51o69m88á85š 93V57a65l90d41e49r 7243180759

Ani si nevzpomenu, kdy jsem měl uvolněný bezpečnostní pás. Snad ve Škodě1000MB. Jinak v současných vozech se okamžitě pás dotáhne sám, což v zatáčkách pociťuji, jak mne drží.:-)

+1/0
21.6.2016 22:45

P25e91t82r 95Z20a15s40k96o18č23i35l 2645792588309

Ten článek nepůsobí věrohodně, objektivní článek by měl uvést, že existují připady, kdy lidé přežili díky tomu, že připoutaní nebyli. Vylétli oknem (i když s těžkými zraněními), zatímco v autě by je to sešrotovalo úplně. Ano, takového člověka znám.

0/−1
20.6.2016 20:30

L69u78d35v67í19k 75G71a26j46d54o79š30í17k 2705813274382

Jistě. Takovým případům se ale říká statisticky bezpředmětné a stejnou váhu mají jako argument.

+1/0
21.6.2016 10:05

V54á23c25l90a35v 11S55v25o86b24o42d56a 3631319230980

argument školáka v 1. třídě...

0/0
21.6.2016 10:42

P45e31t61r 24Z55a97s98k53o75č45i50l 2405832328359

Že sem vůbec něco píšu... V článku je "Někteří řidiči jsou přesvědčení, že použití bezpečnostních pásů může být nebezpečné" a článek se tváří, jako by ti řidiči byli úplně blbí, protože se to stát nemůže. Tak oni blbí nejsou, protože se to stává. Jenom statisticky méně často.

0/0
21.6.2016 10:59

P36a94v96e19l 66D42r38o43t77á78r 7513324619394

Protože na jednoho člověka zachráněného tím, že nebyl připoutaný, připadá tisíc těch, co kvůli tomu zemřeli. Zatímco na tisíc lidí zachráněných připoutáním, připadá jeden, kterému to uškodilo. Takže to vaše "statisticky méně často" je ve skutečnosti zhruba MILIONKRÁT méně často.

Pokud je pro vás jev milionkrát vzácnější než jeho alternativa důvodem, proč věřit v ten vzácnější jev a ne v tu alternativu, pak vám fakt není pomoci.

0/0
21.6.2016 11:47

P69e82t33r 66Z31a71s49k30o13č82i56l 2235712258889

Nejdřív píšete 1:1e3 a v druhé větě píšete 1:1e6, tak jaká ta pravděpodobnost je? Osobně si ale myslím, že ten poměr je ještě menší než 1:1e3, hádám třeba 1:1e2. To je docela podstatné téma pro diskusi, ale ten článek nic takového ani nezmínil.

0/0
21.6.2016 14:05

P59e25t40r 64S87v16o60b65o21d55a 7662171864

To je asi tak debilni argument jako tvrdit ze je sporne vlastnit hasici pristroj protoze uz se stal pripad ze nekomu spadl na nohu a to ani nehorelo.

0/0
21.6.2016 12:07

H83o44n13z74a 47T23a16r 3619272724622

Byly i případy, kdy byla posádka při nehodě s automobilu vymrštěna, a to jim zachránilo život. Automobil po nehodě vzplanul a cestující by uhořeli .

Bezpečnostní pasy společně s airbagy životy zachraňují o tom není pochyb. Jen doufám, že spolehlivost bezpečnostního systému, nebudu muset nikdy ve svém autě testovat.

0/0
21.6.2016 21:09

R60i85c16h91a24r62d 52R69ů22ž53i28č63k20a 2675721333186

Drsnější klip a bez krve

http://www.videacesky.cz/reklamy-reklamni-spot-video/zpomalte

+2/0
20.6.2016 14:54

J27a21k20u64b 63C61i46g68l78e80r 9755577185368

Tu

0/0
20.6.2016 4:51
Foto

J42a51n 77D14o12č10e67k51a58l 1134956931435

Baví se dva policisté u nehody: Vidíš? Spolujezdec nebyl připoutaný a tady se válí ruka, tady noha, hlava je v poli ..... a řidič měl pás a vypadá skoro jako živý! ;-D ... Teď vážně: co je komu do toho, jestli jsem připoutaný nebo ne? Je to moje volba a nikoho mimo sebe tím neohrožuji (pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce). Stát se chová, jako by občan byl jeho majetkem! Jestli chci podstoupit riziko zranění, tak je to jen a pouze moje věc!

+6/−40
20.6.2016 2:42

P65e79t91r 17M73i89c96h44a15l 2610974951332

To není tak docela pravda. Léčení nepřipoutaného člověka je po nehodě zpravidla několikanásobně delší, dražší a často to mívá i trvalé následky, pokud to tedy dotyčný člověk přežije.

+22/0
20.6.2016 2:51
Foto

J68a33n 44D80o75č21e14k26a84l 1224426631705

Podle stejné logiky by mi např. stát měl nařizovat, že musím mít vhodnou obuv abych na procházce neuklouznul, protože ... léčení po pádu je dražší, delší .. bla bla .... a že nesmím jíst bůček, protože léčení obézních je delší, dražší ..... bla bla ...

+6/−22
20.6.2016 2:56

R33a49d74e61k 17K67o69p28a79r 4878851732129

Jsi dobrej demagog...

Jsou nejaky zakony a Ty by se mely dodrzovat. Opravdu je napr. Jizda vpravo nutna? Nenech se ovladat a jezdi vlevo. Ale az tam pojede T815, prosim...

+20/0
20.6.2016 7:15

M67i21c91h36a88l 79F18r78ý40d44a 1172779363842

S tebou bych nechtěl mít dvojdomek Dočekale...Rv

+6/0
20.6.2016 10:58

J89i26ř79í 67E59r53b13e66n 1563694536547

Ze stejné logiky vám to stát nařizuje například zákonem 309/2006 a vyhláškami ohledně BOZP. To, že se chcete chovat jako sebestředný hlupák, není důvodem k tomu, aby vám to léčení úrazu platila celá společnost bez mrknutí oka.

+10/0
20.6.2016 11:16

M39a35r14e88k 44M57a16l73ý 1532928341570

A silnému kuřákovi, alkoholikovi a třeba i tlusťochovi, který se dobrovolně přejídá, taky celá společnost platí bez mihnutí oka léčení.

0/0
20.6.2016 12:27

L32a62d54a 91N91o15v67a82k 4792823797

čím míň toho platí, tím líp... Nevymlouval bych se jedním na druhé...

+4/0
20.6.2016 13:00

J12a10n 29M36o30t98ů10r63e32k 7820442491819

podle vaší logiky vy vlastně všechny pravidla být zrušena, protože tak jak to píšete, tak to lze napasovat na všechno.

+1/−1
20.6.2016 13:26

J73i51ř10í 58H71r62a40d96e90c 2314452961976

Podle existující společenské smlouvy od vás stát vybere daně, za které postaví silnice a stanoví pravidla pro jejich užívání. A vynutí si jejich dodržování, i když se vám osobně nelíbí. Nic vám samozřejmě nebrání získat ve volbách dost hlasů a celý tento koncept změnit, případně si postavit vlastní silnici s vlastními pravidly. Stejně tak vám stát nebude bránit zajezdit si na vlastním pozemku bez pásů a rozsekat se svobodně na sračky. Pořád máte spoustu možností kde podstoupit riziko zranění, jenom to holt není silnice vlastněná a provozovaná státem/krajem/obcí.

+25/0
20.6.2016 6:17

J20i73ř51í 11Z69ý73k56a 9559113871240

představte si situaci, kdy budete nepřipoutaný a někdo Vás nabourá. Vy končíte na Krchově nebo na vozejčku. Viník nehody by měl být potrestán jak? Za smrt, nebo těžké ublížení na zdraví? Nebo pouze za nehodu "jako bez zranění", protože kdybyste byl připoután, tak se Vám nic ošklivého nestalo?

+13/0
20.6.2016 7:15

P31e85t74r 52B38o12ž74e86k 1223722273502

Už ve vašem článku je odpověď.

Kdo má ten bordel po Vás uklízet, tam noha, tam hlava.

+8/0
20.6.2016 7:39

M15i19l21a27n 51Š81e21l77i83g39a 7311874353213

Rizsni vozu neni pravo, ale vysada. Clovek, ktery chce teto vysady uzivat, musi dodrzovat pravidla. Pokud se vam to nelibi, muzete vzdorovite chodit pesky.

+14/0
20.6.2016 8:23

J30i22ř69í 92E36r71b62e84n 1363844876867

Správná poznámka! R^;-D

0/0
20.6.2016 11:19

V67l87a56d57i83s35l92a32v 46B91u58r56y14š72e89k 1209402917634

člověk musí akorát umřít, já pravidla nedodržuju 40 let, jezdím si jak chci a pěšky nechodím

0/−7
20.6.2016 11:43

M86a26r27e81k 61M26a28l46ý 1542878291810

No potěš...

Já tedy taky pěšky nechodím, ale kupodivu pravidla dodržuji, i když se přiznám, že ne na 100 procent (rychlost, parkování). A důvodem není primárně to, že mi to nařizuje zákon, ale to, že mi to nařizuje zdravý rozum, abych se nerozsekal a neohrozil ostatní a dojel do cíle živý a zdravý.

+6/0
20.6.2016 12:30

V35l39a63d24i32s30l35a54v 95B93u12r73y37š62e22k 1889622807524

tak to jsme na tom stejně, já se taky neřídím pravidlama, ale vlastním rozumem

0/−1
20.6.2016 16:09

L53u44d31v10í70k 50G16a94j40d64o88š47í44k 2265193334272

Možná to bude pro vás těžké rozdýchávat, ale vše kolem vaší existence funguje tak, že jste majetkem státu. Jste výrobní prostředek na tvorbu HDP. Stát do vás nainvestoval celkem dost peněz na výchově a vzdělání a logicky si svou investici chrání.

Každý zbytečně vyhozený život je pro stát finanční ztráta.

+4/−1
20.6.2016 11:22

J49a58r67o88s15l46a67v 91H24e52j53n97a 4147391829

Hmmm, i život důchodce? (Je mi přes sedmdesát.)

0/0
20.6.2016 11:57

V72l44a75d47i14s38l92a73v 25B35u93r89y17š55e67k 1569282397944

tak ono se to průměruje, pokud by se zabíjeli jen důchodci, tak to státu vadí mnohem méně a asi by i ty pásy být nemusely

+1/0
20.6.2016 12:14

L48u14d23v63í48k 96G62a18j56d96o62š95í36k 2345153734102

Samozřejmě.

Na důchod jste státu našetřil celoživotním nuceným odkládání části výdělku do sociálního systému a stále jste kupní síla, která svou spotřebou podporuje ekonomiku.

Krom toho jako prarodič státu usnadňujete roli při výchově vašich dětí a vnoučat.

0/0
21.6.2016 10:20

J50a71n 29M88o55t83ů52r63e20k 7560602451559

"pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce" ;-D - jste jaksi pominul hlavní téma článku ;-D

+1/0
20.6.2016 13:24

M94i35c67h18a90l 77H59r80u36b50o50š 4300467752615

Ak sa nechcete putat, mate jednoduche riesenie. Kupte si auto s rokom vyroby do 1968. Ja mam rok 1964 a samozrejme bez pasov ;-D

0/0
20.6.2016 14:09

P38a66v64e11l 80D66r16o56t20á15r 7913294709984

Když nejste připoutaný, vyletíte při nehodě z auta a budete zabíjet lidi mimo vaše auto coby projektil. Takže TOHLE JE NÁM DO TOHO!

0/0
21.6.2016 11:48
Foto

J37a49n 12D71o10č12e37k37a27l 1434376241285

Najděte mi 3 (schválně říkám tři, protože naprostá výjimka možná je - asi jako když se narodí tříhlavé tele) případy z historie automobilismu, kdy po havárii vyletěl z auta nepřipoutaný člověk a někoho zabil ;-D. Pokud je nenajdete, tak si dejte mokrý hadr na hlavu a přemýšlejte o nesmyslu, který jste napsal ;-D

+1/0
22.6.2016 0:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.