Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naučte se správně používat bezpečnostní pásy, důležité je dotažení

Jedno cvaknutí a krátký pohyb ruky může být zásadní pro přežití. Bezpečnostní pásy v autech zachránily při nehodách přes milion lidských životů. Na povinnost se připoutat myslí naštěstí většina českých řidičů, ale ne všichni to umí správně. A pár centimetrů mezi pásem a tělem může mít fatální následky, varuje BESIP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i92r35e25k 32K64o46n65e37č39n86ý 6977965285204

Strašně dlouhý klip, ze kterého není dobře patrná příčina. Ale záchranář má jasno. Jinak nic proti pásům, ale mám hodně proti blbým klipům.

0/0
26.6.2016 9:14

T69o33m31á10š 60V29a83l19d31e61r 7653450549

Ani si nevzpomenu, kdy jsem měl uvolněný bezpečnostní pás. Snad ve Škodě1000MB. Jinak v současných vozech se okamžitě pás dotáhne sám, což v zatáčkách pociťuji, jak mne drží.:-)

+1/0
21.6.2016 22:45

P25e45t70r 58Z81a22s78k62o57č27i16l 2915542908659

Ten článek nepůsobí věrohodně, objektivní článek by měl uvést, že existují připady, kdy lidé přežili díky tomu, že připoutaní nebyli. Vylétli oknem (i když s těžkými zraněními), zatímco v autě by je to sešrotovalo úplně. Ano, takového člověka znám.

0/−1
20.6.2016 20:30

L81u17d10v36í96k 22G35a15j60d97o80š86í56k 2195253924692

Jistě. Takovým případům se ale říká statisticky bezpředmětné a stejnou váhu mají jako argument.

+1/0
21.6.2016 10:05

V97á10c21l21a92v 25S49v24o16b40o16d74a 3131929680730

argument školáka v 1. třídě...

0/0
21.6.2016 10:42

P91e52t49r 54Z65a18s56k13o19č64i96l 2835402918169

Že sem vůbec něco píšu... V článku je "Někteří řidiči jsou přesvědčení, že použití bezpečnostních pásů může být nebezpečné" a článek se tváří, jako by ti řidiči byli úplně blbí, protože se to stát nemůže. Tak oni blbí nejsou, protože se to stává. Jenom statisticky méně často.

0/0
21.6.2016 10:59

P47a11v23e31l 56D89r54o70t23á84r 7863814169944

Protože na jednoho člověka zachráněného tím, že nebyl připoutaný, připadá tisíc těch, co kvůli tomu zemřeli. Zatímco na tisíc lidí zachráněných připoutáním, připadá jeden, kterému to uškodilo. Takže to vaše "statisticky méně často" je ve skutečnosti zhruba MILIONKRÁT méně často.

Pokud je pro vás jev milionkrát vzácnější než jeho alternativa důvodem, proč věřit v ten vzácnější jev a ne v tu alternativu, pak vám fakt není pomoci.

0/0
21.6.2016 11:47

P98e85t93r 86Z28a81s26k72o52č25i42l 2905632188829

Nejdřív píšete 1:1e3 a v druhé větě píšete 1:1e6, tak jaká ta pravděpodobnost je? Osobně si ale myslím, že ten poměr je ještě menší než 1:1e3, hádám třeba 1:1e2. To je docela podstatné téma pro diskusi, ale ten článek nic takového ani nezmínil.

0/0
21.6.2016 14:05

P59e51t40r 74S48v98o37b11o79d46a 7272121964

To je asi tak debilni argument jako tvrdit ze je sporne vlastnit hasici pristroj protoze uz se stal pripad ze nekomu spadl na nohu a to ani nehorelo.

0/0
21.6.2016 12:07

H78o41n80z30a 73T95a24r 3659212894522

Byly i případy, kdy byla posádka při nehodě s automobilu vymrštěna, a to jim zachránilo život. Automobil po nehodě vzplanul a cestující by uhořeli .

Bezpečnostní pasy společně s airbagy životy zachraňují o tom není pochyb. Jen doufám, že spolehlivost bezpečnostního systému, nebudu muset nikdy ve svém autě testovat.

0/0
21.6.2016 21:09

R72i34c30h38a69r16d 24R98ů89ž61i39č34k45a 2515411553986

Drsnější klip a bez krve

http://www.videacesky.cz/reklamy-reklamni-spot-video/zpomalte

+2/0
20.6.2016 14:54

J57a91k17u80b 63C24i74g73l83e61r 9695897215688

Tu

0/0
20.6.2016 4:51
Foto

J93a39n 50D31o74č73e16k72a19l 1394136131165

Baví se dva policisté u nehody: Vidíš? Spolujezdec nebyl připoutaný a tady se válí ruka, tady noha, hlava je v poli ..... a řidič měl pás a vypadá skoro jako živý! ;-D ... Teď vážně: co je komu do toho, jestli jsem připoutaný nebo ne? Je to moje volba a nikoho mimo sebe tím neohrožuji (pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce). Stát se chová, jako by občan byl jeho majetkem! Jestli chci podstoupit riziko zranění, tak je to jen a pouze moje věc!

+6/−40
20.6.2016 2:42

P26e11t55r 84M32i64c68h66a62l 2960454901702

To není tak docela pravda. Léčení nepřipoutaného člověka je po nehodě zpravidla několikanásobně delší, dražší a často to mívá i trvalé následky, pokud to tedy dotyčný člověk přežije.

+22/0
20.6.2016 2:51
Foto

J16a62n 95D32o62č38e10k50a70l 1404156111195

Podle stejné logiky by mi např. stát měl nařizovat, že musím mít vhodnou obuv abych na procházce neuklouznul, protože ... léčení po pádu je dražší, delší .. bla bla .... a že nesmím jíst bůček, protože léčení obézních je delší, dražší ..... bla bla ...

+6/−22
20.6.2016 2:56

R79a34d51e29k 97K50o60p21a67r 4568811152849

Jsi dobrej demagog...

Jsou nejaky zakony a Ty by se mely dodrzovat. Opravdu je napr. Jizda vpravo nutna? Nenech se ovladat a jezdi vlevo. Ale az tam pojede T815, prosim...

+20/0
20.6.2016 7:15

M66i55c10h37a76l 52F85r82ý13d98a 1192229173492

S tebou bych nechtěl mít dvojdomek Dočekale...Rv

+6/0
20.6.2016 10:58

J73i16ř75í 40E25r79b31e55n 1873414216777

Ze stejné logiky vám to stát nařizuje například zákonem 309/2006 a vyhláškami ohledně BOZP. To, že se chcete chovat jako sebestředný hlupák, není důvodem k tomu, aby vám to léčení úrazu platila celá společnost bez mrknutí oka.

+10/0
20.6.2016 11:16

M46a50r19e93k 93M48a49l56ý 1532428931690

A silnému kuřákovi, alkoholikovi a třeba i tlusťochovi, který se dobrovolně přejídá, taky celá společnost platí bez mihnutí oka léčení.

0/0
20.6.2016 12:27

L13a38d57a 33N96o31v51a19k 4842433207

čím míň toho platí, tím líp... Nevymlouval bych se jedním na druhé...

+4/0
20.6.2016 13:00

J46a61n 80M50o88t14ů45r10e22k 7940642741489

podle vaší logiky vy vlastně všechny pravidla být zrušena, protože tak jak to píšete, tak to lze napasovat na všechno.

+1/−1
20.6.2016 13:26

J42i92ř15í 24H73r67a92d30e72c 2814692221506

Podle existující společenské smlouvy od vás stát vybere daně, za které postaví silnice a stanoví pravidla pro jejich užívání. A vynutí si jejich dodržování, i když se vám osobně nelíbí. Nic vám samozřejmě nebrání získat ve volbách dost hlasů a celý tento koncept změnit, případně si postavit vlastní silnici s vlastními pravidly. Stejně tak vám stát nebude bránit zajezdit si na vlastním pozemku bez pásů a rozsekat se svobodně na sračky. Pořád máte spoustu možností kde podstoupit riziko zranění, jenom to holt není silnice vlastněná a provozovaná státem/krajem/obcí.

+25/0
20.6.2016 6:17

J72i32ř89í 20Z68ý67k61a 9179983571420

představte si situaci, kdy budete nepřipoutaný a někdo Vás nabourá. Vy končíte na Krchově nebo na vozejčku. Viník nehody by měl být potrestán jak? Za smrt, nebo těžké ublížení na zdraví? Nebo pouze za nehodu "jako bez zranění", protože kdybyste byl připoután, tak se Vám nic ošklivého nestalo?

+13/0
20.6.2016 7:15

P67e97t67r 48B96o92ž57e17k 1723822833632

Už ve vašem článku je odpověď.

Kdo má ten bordel po Vás uklízet, tam noha, tam hlava.

+8/0
20.6.2016 7:39

M37i46l93a20n 74Š27e25l87i97g79a 7751624723773

Rizsni vozu neni pravo, ale vysada. Clovek, ktery chce teto vysady uzivat, musi dodrzovat pravidla. Pokud se vam to nelibi, muzete vzdorovite chodit pesky.

+14/0
20.6.2016 8:23

J31i84ř95í 16E85r35b93e56n 1813164686347

Správná poznámka! R^;-D

0/0
20.6.2016 11:19

V81l75a88d22i15s77l88a47v 36B81u31r73y50š41e80k 1419532687274

člověk musí akorát umřít, já pravidla nedodržuju 40 let, jezdím si jak chci a pěšky nechodím

0/−7
20.6.2016 11:43

M90a84r33e24k 36M32a75l76ý 1962388431880

No potěš...

Já tedy taky pěšky nechodím, ale kupodivu pravidla dodržuji, i když se přiznám, že ne na 100 procent (rychlost, parkování). A důvodem není primárně to, že mi to nařizuje zákon, ale to, že mi to nařizuje zdravý rozum, abych se nerozsekal a neohrozil ostatní a dojel do cíle živý a zdravý.

+6/0
20.6.2016 12:30

V22l14a16d91i43s22l19a67v 70B84u82r40y93š12e73k 1419452937224

tak to jsme na tom stejně, já se taky neřídím pravidlama, ale vlastním rozumem

0/−1
20.6.2016 16:09

L25u37d47v50í43k 95G51a73j84d82o11š22í49k 2975483424602

Možná to bude pro vás těžké rozdýchávat, ale vše kolem vaší existence funguje tak, že jste majetkem státu. Jste výrobní prostředek na tvorbu HDP. Stát do vás nainvestoval celkem dost peněz na výchově a vzdělání a logicky si svou investici chrání.

Každý zbytečně vyhozený život je pro stát finanční ztráta.

+4/−1
20.6.2016 11:22

J46a34r88o96s41l58a58v 29H10e50j83n41a 4297111449

Hmmm, i život důchodce? (Je mi přes sedmdesát.)

0/0
20.6.2016 11:57

V61l43a30d73i84s66l65a58v 47B69u44r82y87š82e69k 1899952637414

tak ono se to průměruje, pokud by se zabíjeli jen důchodci, tak to státu vadí mnohem méně a asi by i ty pásy být nemusely

+1/0
20.6.2016 12:14

L80u97d68v33í27k 94G87a90j23d94o11š89í52k 2625983774872

Samozřejmě.

Na důchod jste státu našetřil celoživotním nuceným odkládání části výdělku do sociálního systému a stále jste kupní síla, která svou spotřebou podporuje ekonomiku.

Krom toho jako prarodič státu usnadňujete roli při výchově vašich dětí a vnoučat.

0/0
21.6.2016 10:20

J63a27n 67M75o79t68ů39r59e70k 7230752411279

"pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce" ;-D - jste jaksi pominul hlavní téma článku ;-D

+1/0
20.6.2016 13:24

M80i92c45h65a69l 63H62r73u96b55o88š 4770737442515

Ak sa nechcete putat, mate jednoduche riesenie. Kupte si auto s rokom vyroby do 1968. Ja mam rok 1964 a samozrejme bez pasov ;-D

0/0
20.6.2016 14:09

P68a54v39e34l 82D90r12o42t45á72r 7143284109924

Když nejste připoutaný, vyletíte při nehodě z auta a budete zabíjet lidi mimo vaše auto coby projektil. Takže TOHLE JE NÁM DO TOHO!

0/0
21.6.2016 11:48
Foto

J67a34n 73D24o81č77e29k95a17l 1964396241355

Najděte mi 3 (schválně říkám tři, protože naprostá výjimka možná je - asi jako když se narodí tříhlavé tele) případy z historie automobilismu, kdy po havárii vyletěl z auta nepřipoutaný člověk a někoho zabil ;-D. Pokud je nenajdete, tak si dejte mokrý hadr na hlavu a přemýšlejte o nesmyslu, který jste napsal ;-D

+1/0
22.6.2016 0:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.