Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naučte se správně používat bezpečnostní pásy, důležité je dotažení

Jedno cvaknutí a krátký pohyb ruky může být zásadní pro přežití. Bezpečnostní pásy v autech zachránily při nehodách přes milion lidských životů. Na povinnost se připoutat myslí naštěstí většina českých řidičů, ale ne všichni to umí správně. A pár centimetrů mezi pásem a tělem může mít fatální následky, varuje BESIP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i62r29e47k 92K79o91n65e23č60n36ý 6727285365234

Strašně dlouhý klip, ze kterého není dobře patrná příčina. Ale záchranář má jasno. Jinak nic proti pásům, ale mám hodně proti blbým klipům.

0/0
26.6.2016 9:14

T84o45m55á15š 34V67a11l11d73e20r 7123360509

Ani si nevzpomenu, kdy jsem měl uvolněný bezpečnostní pás. Snad ve Škodě1000MB. Jinak v současných vozech se okamžitě pás dotáhne sám, což v zatáčkách pociťuji, jak mne drží.:-)

+1/0
21.6.2016 22:45

P44e75t96r 34Z53a23s58k69o16č66i37l 2215772428879

Ten článek nepůsobí věrohodně, objektivní článek by měl uvést, že existují připady, kdy lidé přežili díky tomu, že připoutaní nebyli. Vylétli oknem (i když s těžkými zraněními), zatímco v autě by je to sešrotovalo úplně. Ano, takového člověka znám.

0/−1
20.6.2016 20:30

L63u98d21v16í51k 61G57a39j43d39o97š66í80k 2605553364902

Jistě. Takovým případům se ale říká statisticky bezpředmětné a stejnou váhu mají jako argument.

+1/0
21.6.2016 10:05

V52á51c30l47a62v 12S28v14o77b53o78d78a 3271929550350

argument školáka v 1. třídě...

0/0
21.6.2016 10:42

P22e47t74r 97Z94a83s87k86o45č62i93l 2545562778189

Že sem vůbec něco píšu... V článku je "Někteří řidiči jsou přesvědčení, že použití bezpečnostních pásů může být nebezpečné" a článek se tváří, jako by ti řidiči byli úplně blbí, protože se to stát nemůže. Tak oni blbí nejsou, protože se to stává. Jenom statisticky méně často.

0/0
21.6.2016 10:59

P59a40v45e67l 36D22r50o10t95á92r 7123734189784

Protože na jednoho člověka zachráněného tím, že nebyl připoutaný, připadá tisíc těch, co kvůli tomu zemřeli. Zatímco na tisíc lidí zachráněných připoutáním, připadá jeden, kterému to uškodilo. Takže to vaše "statisticky méně často" je ve skutečnosti zhruba MILIONKRÁT méně často.

Pokud je pro vás jev milionkrát vzácnější než jeho alternativa důvodem, proč věřit v ten vzácnější jev a ne v tu alternativu, pak vám fakt není pomoci.

0/0
21.6.2016 11:47

P60e25t46r 52Z41a67s23k79o37č95i68l 2625422118989

Nejdřív píšete 1:1e3 a v druhé větě píšete 1:1e6, tak jaká ta pravděpodobnost je? Osobně si ale myslím, že ten poměr je ještě menší než 1:1e3, hádám třeba 1:1e2. To je docela podstatné téma pro diskusi, ale ten článek nic takového ani nezmínil.

0/0
21.6.2016 14:05

P17e73t57r 98S45v28o47b80o34d28a 7232711464

To je asi tak debilni argument jako tvrdit ze je sporne vlastnit hasici pristroj protoze uz se stal pripad ze nekomu spadl na nohu a to ani nehorelo.

0/0
21.6.2016 12:07

H77o15n91z20a 79T17a84r 3469562114242

Byly i případy, kdy byla posádka při nehodě s automobilu vymrštěna, a to jim zachránilo život. Automobil po nehodě vzplanul a cestující by uhořeli .

Bezpečnostní pasy společně s airbagy životy zachraňují o tom není pochyb. Jen doufám, že spolehlivost bezpečnostního systému, nebudu muset nikdy ve svém autě testovat.

0/0
21.6.2016 21:09

R19i94c78h12a49r98d 73R78ů48ž11i87č28k54a 2735711593226

Drsnější klip a bez krve

http://www.videacesky.cz/reklamy-reklamni-spot-video/zpomalte

+2/0
20.6.2016 14:54

J44a22k33u28b 95C75i12g31l13e57r 9815347265618

Tu

0/0
20.6.2016 4:51
Foto

J60a71n 42D88o50č48e45k41a34l 1544436321455

Baví se dva policisté u nehody: Vidíš? Spolujezdec nebyl připoutaný a tady se válí ruka, tady noha, hlava je v poli ..... a řidič měl pás a vypadá skoro jako živý! ;-D ... Teď vážně: co je komu do toho, jestli jsem připoutaný nebo ne? Je to moje volba a nikoho mimo sebe tím neohrožuji (pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce). Stát se chová, jako by občan byl jeho majetkem! Jestli chci podstoupit riziko zranění, tak je to jen a pouze moje věc!

+6/−40
20.6.2016 2:42

P88e85t47r 46M17i57c72h12a44l 2770954231282

To není tak docela pravda. Léčení nepřipoutaného člověka je po nehodě zpravidla několikanásobně delší, dražší a často to mívá i trvalé následky, pokud to tedy dotyčný člověk přežije.

+22/0
20.6.2016 2:51
Foto

J76a80n 45D51o91č53e32k48a37l 1564216831315

Podle stejné logiky by mi např. stát měl nařizovat, že musím mít vhodnou obuv abych na procházce neuklouznul, protože ... léčení po pádu je dražší, delší .. bla bla .... a že nesmím jíst bůček, protože léčení obézních je delší, dražší ..... bla bla ...

+6/−22
20.6.2016 2:56

R21a76d13e87k 78K83o72p40a22r 4448641212739

Jsi dobrej demagog...

Jsou nejaky zakony a Ty by se mely dodrzovat. Opravdu je napr. Jizda vpravo nutna? Nenech se ovladat a jezdi vlevo. Ale az tam pojede T815, prosim...

+20/0
20.6.2016 7:15

M76i53c58h26a92l 45F75r31ý70d63a 1942819623882

S tebou bych nechtěl mít dvojdomek Dočekale...Rv

+6/0
20.6.2016 10:58

J98i95ř61í 39E35r61b85e45n 1943984556987

Ze stejné logiky vám to stát nařizuje například zákonem 309/2006 a vyhláškami ohledně BOZP. To, že se chcete chovat jako sebestředný hlupák, není důvodem k tomu, aby vám to léčení úrazu platila celá společnost bez mrknutí oka.

+10/0
20.6.2016 11:16

M21a50r86e64k 45M80a40l27ý 1762788881200

A silnému kuřákovi, alkoholikovi a třeba i tlusťochovi, který se dobrovolně přejídá, taky celá společnost platí bez mihnutí oka léčení.

0/0
20.6.2016 12:27

L62a75d18a 10N49o22v17a15k 4252943727

čím míň toho platí, tím líp... Nevymlouval bych se jedním na druhé...

+4/0
20.6.2016 13:00

J44a59n 15M38o59t87ů41r57e59k 7690932341349

podle vaší logiky vy vlastně všechny pravidla být zrušena, protože tak jak to píšete, tak to lze napasovat na všechno.

+1/−1
20.6.2016 13:26

J44i16ř28í 23H51r44a22d30e16c 2504752591526

Podle existující společenské smlouvy od vás stát vybere daně, za které postaví silnice a stanoví pravidla pro jejich užívání. A vynutí si jejich dodržování, i když se vám osobně nelíbí. Nic vám samozřejmě nebrání získat ve volbách dost hlasů a celý tento koncept změnit, případně si postavit vlastní silnici s vlastními pravidly. Stejně tak vám stát nebude bránit zajezdit si na vlastním pozemku bez pásů a rozsekat se svobodně na sračky. Pořád máte spoustu možností kde podstoupit riziko zranění, jenom to holt není silnice vlastněná a provozovaná státem/krajem/obcí.

+25/0
20.6.2016 6:17

J85i94ř82í 90Z50ý82k26a 9769523141400

představte si situaci, kdy budete nepřipoutaný a někdo Vás nabourá. Vy končíte na Krchově nebo na vozejčku. Viník nehody by měl být potrestán jak? Za smrt, nebo těžké ublížení na zdraví? Nebo pouze za nehodu "jako bez zranění", protože kdybyste byl připoután, tak se Vám nic ošklivého nestalo?

+13/0
20.6.2016 7:15

P51e80t39r 44B31o39ž50e68k 1513822653432

Už ve vašem článku je odpověď.

Kdo má ten bordel po Vás uklízet, tam noha, tam hlava.

+8/0
20.6.2016 7:39

M93i92l62a79n 81Š52e37l19i38g77a 7161124453733

Rizsni vozu neni pravo, ale vysada. Clovek, ktery chce teto vysady uzivat, musi dodrzovat pravidla. Pokud se vam to nelibi, muzete vzdorovite chodit pesky.

+14/0
20.6.2016 8:23

J67i28ř20í 17E57r90b11e87n 1713704156767

Správná poznámka! R^;-D

0/0
20.6.2016 11:19

V97l76a10d17i18s69l29a61v 88B96u87r12y43š34e25k 1949112727734

člověk musí akorát umřít, já pravidla nedodržuju 40 let, jezdím si jak chci a pěšky nechodím

0/−7
20.6.2016 11:43

M37a98r56e70k 31M57a43l35ý 1732418161310

No potěš...

Já tedy taky pěšky nechodím, ale kupodivu pravidla dodržuji, i když se přiznám, že ne na 100 procent (rychlost, parkování). A důvodem není primárně to, že mi to nařizuje zákon, ale to, že mi to nařizuje zdravý rozum, abych se nerozsekal a neohrozil ostatní a dojel do cíle živý a zdravý.

+6/0
20.6.2016 12:30

V91l74a15d53i59s18l31a69v 46B81u83r84y69š40e17k 1739332757164

tak to jsme na tom stejně, já se taky neřídím pravidlama, ale vlastním rozumem

0/−1
20.6.2016 16:09

L85u98d95v77í76k 51G15a78j59d74o43š55í29k 2815753954372

Možná to bude pro vás těžké rozdýchávat, ale vše kolem vaší existence funguje tak, že jste majetkem státu. Jste výrobní prostředek na tvorbu HDP. Stát do vás nainvestoval celkem dost peněz na výchově a vzdělání a logicky si svou investici chrání.

Každý zbytečně vyhozený život je pro stát finanční ztráta.

+4/−1
20.6.2016 11:22

J38a79r64o85s78l13a37v 55H25e70j10n89a 4497691129

Hmmm, i život důchodce? (Je mi přes sedmdesát.)

0/0
20.6.2016 11:57

V97l35a29d32i94s96l37a12v 54B39u71r93y12š35e63k 1139932447794

tak ono se to průměruje, pokud by se zabíjeli jen důchodci, tak to státu vadí mnohem méně a asi by i ty pásy být nemusely

+1/0
20.6.2016 12:14

L44u52d20v30í16k 94G67a31j61d80o14š87í19k 2155413564932

Samozřejmě.

Na důchod jste státu našetřil celoživotním nuceným odkládání části výdělku do sociálního systému a stále jste kupní síla, která svou spotřebou podporuje ekonomiku.

Krom toho jako prarodič státu usnadňujete roli při výchově vašich dětí a vnoučat.

0/0
21.6.2016 10:20

J62a53n 10M40o10t77ů19r55e17k 7180352291619

"pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce" ;-D - jste jaksi pominul hlavní téma článku ;-D

+1/0
20.6.2016 13:24

M67i16c55h69a34l 58H86r14u22b36o36š 4740757312495

Ak sa nechcete putat, mate jednoduche riesenie. Kupte si auto s rokom vyroby do 1968. Ja mam rok 1964 a samozrejme bez pasov ;-D

0/0
20.6.2016 14:09

P51a61v88e69l 77D69r50o50t43á49r 7443744119734

Když nejste připoutaný, vyletíte při nehodě z auta a budete zabíjet lidi mimo vaše auto coby projektil. Takže TOHLE JE NÁM DO TOHO!

0/0
21.6.2016 11:48
Foto

J98a86n 42D12o10č22e97k41a49l 1794826691885

Najděte mi 3 (schválně říkám tři, protože naprostá výjimka možná je - asi jako když se narodí tříhlavé tele) případy z historie automobilismu, kdy po havárii vyletěl z auta nepřipoutaný člověk a někoho zabil ;-D. Pokud je nenajdete, tak si dejte mokrý hadr na hlavu a přemýšlejte o nesmyslu, který jste napsal ;-D

+1/0
22.6.2016 0:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.