Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro Jaguar F-Pace fyzika neplatí. SUV jezdí jako sporťák

Spojení sportovního rodokmenu značky Jaguar a praktických vlastností dosud nešlo příliš dohromady, nový model F-Pace ale boří zažité představy. Tradiční britská automobilka vstupuje do nové éry a otevírá se modernímu světu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e11t15r 63S66e94d85l59a77k 3303110965233

Vyjmenovaná slova po "s" - syn, sytý, sýr, syrový... Foto č.14.

0/0
22.6.2016 21:05

P63e27t74r 27H27e75j75h73a17l 4751944248287

Věřím v to že na něj fyzika platí. Fyzikální zákony jsou jediné, které nelze porušit.

+8/0
22.6.2016 13:14

J38i71ř43í 52B97a93r44t31á72k 9200285438364

s Váma musí být zábava

+1/0
22.6.2016 14:43

J81u81l86i45u64s 58P31u11f18l52e59r 9484320159

S Vámi se zase usmějeme k smrti.

+1/0
22.6.2016 20:18

V33l88a34d19i48s48l66a23v 25B34u32r16y62š91e90k 1169552837904

podle fyzikálních zákonů nemůže čmelák lítat a lítá,

0/0
26.6.2016 15:38

D77a92v91i29d 39V40o65j96t36a63s90í92k 7582703382968

Jaguár je prostě kočka.. v jakémkoliv provedení.. :-)

0/0
22.6.2016 12:43

J83a85k19u93b 87F40e67i65f61a23r 7579949396209

Další SUV, a opět se mi nelíbí.

No alespoň má slušnou motorizace, takže nebude na silnici tak zaclánět jako 99% SUV na silnicích.

I když chytrý čech půjde nejspíš do nejslabší nafty aby ušetřil, takže asi zackánět bude.

+1/0
22.6.2016 12:39

J11a95r74o57s54l21a41v 68K93a78d82l51e40c 5591349402721

Tak nevím. Nějak ta SUV splývají v jeden...

0/0
22.6.2016 12:24

J45a34k93u16b 30P46l88a13č46k34o 5359670265811

Auto moc krásné, rád bych se svezl, nechci být puntičkář, ale v galerii na obrázku 14... sirový zážitek... a pak ještě ta rychlost vnitřní internetové sítě 1GB/s (1024 MB/s )? Řekl bych že tak 1Gb/s (+-125MB/s) , což jsou v dnešní době standartní rychlosti pro vnitřní síť, 1GB/s by byla slušná páteřní síť např. pro vysokoškolské koleje.

+6/0
22.6.2016 7:31

A69l67o25i61s 94S28t10a26r26ý 3659249907392

Pane redaktore, módní a moderní rozhodně nejsou synonyma.

+5/0
22.6.2016 6:35

T21o45m98á17š 41B30u49r22a 4702456134

Na pohled odpuzující. Ostatně jako každé SUV. Ovšem tady se jedná o tradičního producenta sportovních limuzín - a tím tedy hůře. Takhle se zpronevěřit své tradici může stát firmu také krk. Jako příklad může posloužit Maserati, které si v ČR pěkně naběhlo se svým Levante (viz:http://auto.idnes.cz/maserati-levante-suv-05d-/ak_aktual.aspx?c=A160414_121628_ak_aktual_fdv.)

Probůh kdy už automobilky konečně dostanou rozum a začnou opět dělat auta, nikoliv takovéhle a podobné spotvořeniny.

+3/−14
22.6.2016 5:22
Foto

M80a58r85t54i17n 85V16y11s77t95r22č83i25l 1979397228

Viděl jsem ho jet na živo, v bílé a pěkný.Jízdní vlastnosti má výborné. Neměl bych s ním problém. Jsou hnusnější SUV na trhu. A proč se SUV dělají? Je poptávka - takže musí být nabídka.

+2/0
22.6.2016 7:25

T71o28m17á37š 91B38u17r77a 4662466264

No ona je otázka, co bylo dříve: slepice nebo vejce? Já mám za to, že to byli producenti vozů, co ve jménu boha Zisku vnutili tuhle příšernost zákaznictvu. Tedy té části segmentu poptávky, která si nechá ve jménu čehokoliv nabulíkovat téměř cokoliv. Jinak řečeno těm, co nedisponují ani elementární představou o estetičnu. Opačný gard - tedy, že by kdy zrovna takovouto zhůvěřilost požadovalo zákaznictvo na automobilkách - může předpokládat pouze opravdu jen turista z Alfa Centauri. Pokud jde o ještě horší exempláře SUV na trhu, v tom s Vámi plně souhlasím: je jich spousta a množí se jak houby po dešti.

Jinak o jízdních vlastnostech tohoto konkrétního šlapohybu nepochybuji. A například ta motorizace mi vyloženě konvenuje. Koneckonců, je to přece Jaguár. Bylo by dvojnásobnou prohrou firmy, pokud by to byl paskvil i po stránce technické.

+2/−2
22.6.2016 9:51

T93o46m75á69š 98Z32e21m80a45n 3425558184405

Je celkem velká část zákazníků, kteří nechtějí ani tereňákna žebřinovém rámu ani něco připláclého k silnici s čím je problém vyjet na silnici ze zahrady..

SUV jsou pro ně ideál.

+4/0
22.6.2016 11:21

T59o23m23á42š 97B61u83r19a 4122176774

Jistě. To ovšem neznamená, že ten ideál je mírně řečeno eklhaft. A důvodem je právě ta kočkopsovitost. Jinak řečeno, ti Vámi dotčení si evidentně pod vlivem své stádnosti a reklamní masáže MYSLÍ, že mají něco pro sebe ideálního. Nemají, protože mít nemohou. Protože podlehli mylnému názoru, něco takového lze vyrobit. Nelze. SUV je ze své podstaty kompromis na kompromis, v důsledku čehož se parametricky ve všech směrech jedná o podprůměrná vozidla.

+2/−4
22.6.2016 11:38

M92i62l17a21n 51H50a17v87í70ř 4689214635

mít v garáži Range Rover Sport SRT tak si rozhodně nemyslím, že mám podprůměrný vozidlo. Jede to jako drak, v terénu to taky něco ujede, uvnitř luxus... a navíc se mi design nových Land Roverů sakra moc libí. Jen těch 3,5mega mi chybí :-P

+2/0
22.6.2016 11:51

M11i36l23a61n 13H26a92v79í26ř 4209764775

pardon *SVR

0/0
22.6.2016 11:52

T77o24m73á78š 14B62u17r91a 4382976754

Ale mně se také tohle přemisťovadlo líbí. Už třeba jenom proto, že NEPATŘÍ do kategorie SUV, neb tahle značka je kategorií sama pro sebe. Asi něco ten způsob, jak se pro označení vysavačů v běžné mluvě vžilo označení "lux".

Pokud jde o ty lóve, tak to jsme na tom podobně. Mně také do oněch osmi miliónů za Létající Ostruhu pár - ale opravdu jenom pár fufníků schází.

+1/−1
22.6.2016 12:09

T45o24m98á38š 93Z34e66m47a70n 3475588214155

Proč?

Ještě donedávna mělo osobní auto světlou výšku jak dnešní SUV...

Je to spíš návrat k rozumným proporcím aut.

+1/−1
22.6.2016 12:04

J83a10k79u92b 19M37e60l82í85š38e42k 6376765382836

Také jsme si všimnul, že starší auta mají vyšší světlou výšku. Nedávno mě na parkovišti překvapilo, jak má např. takové BMW X1 podvozek nízko.

0/0
22.6.2016 14:00

L17u61m29í34r 13V60i77t46h14a 2877977556582

Možná jsem z Alafa Centauri, ale jedno celkem jistě vím. SUV mánii zahájila obliba vozů jako Land Rover Defender, Hummer, později Land Rover Discovery, Toyota Land Cruiser. To byly všechno původně terénnjí vozy s listovými pery na tuhých nápravách, které se ale v běžném provozu vyjímaly svou velikostí a vyšším posezem řidiče. Výrobci těchto vozů začali zvyšovat úrovně jeich výbavy, přidávali luxus a nakonec pohodlí poádky obětovali i tu "terénnost". Nápravy přestaly být tuhé, ale dělené, nastoupila nezávislá zavěšení, vinuté pružiny a následně i vzduchové vaky, z původně ručně přiřaditelného pohonu 4x4 se staly různé "automaticky" spínané Haldex spojky. Přidali se noví výrobci a dneska z toho všeho zbyla jen "offroadová" slupka pro obyčejný osobák. Například Škoda Yeti se v provedení 4x4 vyrábí praktick jen v nejsilnější motorizaci

+1/0
22.6.2016 13:44

L71u16m40í29r 13V68i93t13h81a 2237817116462

Neplánovaný klik.,.. Ještě jsem chtěl napsat, že zcela zjevně tak poptávka přiměla výrobce vytvořit kategorii SUV, nikoliv opačně.

+1/0
22.6.2016 13:47

D27u94š82a39n 18Č27a33p17e54k 4166638750141

Jak Levante tak F-pace jsou pěkný auta. Rozhodně bych se za ně nestyděl...

+2/0
22.6.2016 9:40

T20o80m11á20š 79B97u23r33a 4182436804

To není primárně otázka studu, nýbrž ustáleného žebříčku estetických hodnot. Já bych za volant něčeho takového nevlezl, neboť s vozidlem, které řídím - resp. (nejen) s jeho vnější podobou musím být vnitřně srozuměn.

+1/−2
22.6.2016 9:57

J35i47ř46í 32B66a66r28t60á46k 9860795598754

vidis, a ja jsem vnitrne srozumen se svy SUV a s levante i kocickou bych se srozumel taky velmi rychle...stejne jako vetsina ridicu

+4/0
22.6.2016 10:06

T42o96m22á94š 94B23u87r48a 4152196704

Což vypovídá o Vašem přístupu k estetice. Jednota formy a obsahu Vám až tak zas moc nic zřejmě neříká.

0/−4
22.6.2016 10:10

J30i44ř82í 78B86a53r76t19á61k 9110135698794

jednota formy a obsahu mi toho rika moc, dukazem je to, ze bych levante bral z fleku, proste krasna a vydarena auta V

+1/0
22.6.2016 10:17

T10o50m87á87š 13B38u26r40a 4302356764

No pokud o jakémkoliv dnes produkovaném SUV prohlásíte, že splňuje ono základní estetické kritérium, pak se - bohužel - usvědčujete z nedostatku logiky. Neboť jak už ze samotného názvu této kategorie vyplývá, jedná se kočkopsa. A to nikdy nide v na Světě nemůže fungovat. Jinak řečeno projevuje se tu snaha skloubit do jediné věci minimálně tři zákládní, vzájemně neslučitelné prvky: sport, užitek a navrch vlastností terénního vozu. Přičemž neslučitelnost těchto ingrediencí je mimo jiné po technické stránce prokázána i tím, že v ani jednom z uvedených směrů nemá tato kategorie alespoň průměrné výsledky. Prostě paskvil.

+1/−1
22.6.2016 10:50

O81n84d27ř38e93j 55F41r29a38n75c 4129321838

A co přesně zrovna vás kvalifikuje do role toho, který ví, co je slučitelné, estetické apod.? Mně totiž spíš přijde, že se vám z nějakého důvodů SUV nelíbí a hledáte si pro to nějaké zdůvodnění, které ovšem dává smysl pouze vám...

+2/0
22.6.2016 11:03

T48o72m92á20š 69B97u73r38a 4372426934

Nekvalifikuje. Uvádím svůj pohled na věc. A samozřejmě: proto, proč se mi "něco" líbí či nelíbí si opravdu hledám zdůvodnění proč tomu tak je. Pokládám to u Homo Sapiens Sapiens za přirozené.

0/−2
22.6.2016 11:21

J53i35ř98í 45B76a91r40t98á19k 9150965128354

nikde na svete nemuze fungovat ;-D ze ktereho sveto pochazite? v tom mem tato auta "trhaji rekordy" v prodejich

+1/0
22.6.2016 11:15

T48o24m15á69š 83B41u14r97a 4282136484

Tímto obrate mám na mysli technické parametry vozidla. Tedy, že dnešní SUV nejenže nemohou být plnokrevným sporťákem, ona valná většina z nich do reálného terénu ani nemůže a dále že pak svým přepravním objemem zaostávají hluboce za k tomu účelu konstruovanými speciály.

+2/−1
22.6.2016 11:27

T40o45m16á69š 32Z60e48m53a52n 3335838684555

Většina lidí nechce jezdit trucktrial ani na závodním silničním okruhu.

Chgtějí auto které je odveze kam potřebují. Moderní sedany a kombíky jsou už příliš připláclé k zemi aby zvládaly jiný než čistě silniční provoz. A také ne každého baví si do auta sedat dolu a pak se škrábat ven.

+1/0
22.6.2016 12:06

T95o52m45á44š 13B22u78r51a 4692676704

S tou "připláclostí k zemi" bych s Vámi souhlasil - viz třeba audiny. Ale tohle přeci při výběru přibližovadla nemůže hrát rozhodující roli, zdali SUV či ne.. A pokud ano, pak jsou tu pick-upy z druhé strany Louže. To je jiná káva. Až tedy na to dílenské zpracování. Ale to je jiné téma.

Aby bylo jasno: já nenamítám nic proti fyzicky "vyšším" autům. To co kritizuji u dnešní kategorie SUV, je jejich neestetické zpracování, jako důsledek podfuku na potenciálního nepřemýšlivého zákazníka, kterému lze vnutit vše. I to co není technicky možné.

0/−1
22.6.2016 12:23

T54o91m14á54š 95Z37e95m35a31n 3605148404845

Pickup je pracovní auto, to sem vůbec nepatří.

Souhlas, že mnohá suv především korejské produkce vypadají blbě.

Ale třeba nová Vitara, Forester, F-pace, Range R, Touareg a pod vypadají dobře.

+1/0
22.6.2016 12:44

T69o75m57á66š 52B59u11r63a 4552596724

Máte pravdu pick-up je opravdu něco odlišného. Uvedl jsem to jako přípodotek k Vámi vyslovené domněnce o požadavku na pohodlí. A ten kdo to pohodlí vyžaduje má možnost zalovit si i v US vodách.

K Vámi uváděným příkladům zdařilejšího designu SUV: Vitara - fuj, skrček (viz ono pohodlí + minimální pasivní bezpečnost); Forester - nebýt těch barokních zaoblenin zejména na přídi, přijatelné; F- pace - o tom zde diskutujeme, dle mně Deimos et Phobos; Range Rover- fajn, ale ten do kategorie SUV nepatří;Touareg - snad jediné vozidlo o kterém bych z této kategorie zauvažoval, dokonce se mi i mírně líbí.

Jistě uznáte, budu-li tedy Vaše příklady kvantifikovat, že procento esteticky zdařilých modelů k celkovému počtu nabízených je velmi nízké. Pravděpodobně jednociferné. Což podle mne dokazuje moji domněnku, že obecně vizuálně se jedná blivajzní segment nabídky trhu.

0/−1
22.6.2016 13:32

D41u94š68a93n 15Č33a95p69e76k 4456248390551

Jdete na to moc vědecky. Přesně nevím co znamená v tomto kontextu "vnitřně srozuměn", hádám že se Vám to auto nelibí a nezdá se Vám praktické. Já to vidím tak. Je to jako holka, buď se líbí nebo ne a čert vem ustálený žebříček estetických hodnot. Každému se líbí něco jiného ;-) Já nemůžu jinak než R^

+4/0
22.6.2016 10:31

T93o57m24á37š 57B47u94r90a 4212596744

Toto auto se mi opravdu nelíbí. Ale nejenom ono. Celá kategorie dnešních SUV je mi z estetického hlediska trnem v oku. Pokud jde o užitkovost, mýlíte se: takový Renault Espace prvé a druhé generace je dle mého jakožto jeden z praotců všech SUV velmi zdařilé dílko. Protože si na nic nehraje, nic nepředstírá. Chcete osobní autobus? Tady ho máte: funkční elegantní linie, přepravní kapacita jak nákladní vagon. Jeho tvary odpovídají tomu, k čemu je určen (zde se projevuje ta jednota formy a obsahu). Navíc velmi solidní spotřeba a překvapivě vysoký kilogramový výkon. Ovšem mírně podprůměrná spolehlivost.

A "čert vem ustálený žebříček estetických hodnot"? nebojte se - i Vy jej máte, pokud dokážete určit že se Vám něco líbí a něco už nikoliv. Pouze si to dost jasně neuvědomujete a hlavně: ke své vlastní škodě se o tom nenamáháte příliš přemýšlet.

Mimochodem s těmi holkami jste mne inspiroval: dnešní SUV je taková přírodou neobdařená ošklivka, jejíž každou tělesnou část (hlava, tělo, nohy) modeloval jiný sochař s jiným estetickým cítěním a pak to všichni tři rukou svornou a nerozdílnou splácali dohromady. Aneb jak si Kočička s Pejskem vařili dort.

+1/−1
22.6.2016 11:12

T37o63m22á98š 20B65u16r98a 4422416224

P:S.: vnitřní srozumění se projevuje jako téměř fyzický pocit uspokojení evokovaný podobou,resp. existencí daného objektu, subjektu, či situace.

0/−1
22.6.2016 11:16

M10a68r12t29i96n 63V44a62n49ě54k 6451123712939

Píšete pěkný nesmysly pane Buro.

+2/0
22.6.2016 12:10

T45o73m16á18š 63B80u29r45a 4932666504

Děkuji za názor. A nechtěl byste to strohé sdělení poněkud rozvést?

0/−1
22.6.2016 12:28

D21u96š59a21n 38Č25a95p24e80k 4576558340371

Prvně bych chtěl okomentovat ten Espace. Je to jiná kategorie vozů MPV. Nevím proč ho tedy porovnáváte s SUV. Stejně tak by jste mohl porovnávat SUV se sedanem atd. Nepředpokládám, že se někdo bude chtít pouštět s MPV do nějakého lehčího terénu.

Já naprosto přesně vím co se mi libí a co ne. Zdá se mi spíš, že se snažíte podsouvat myšlenku, že není normalní ten, kterému se líbí to co se náhodou nelíbí Vám.

Je možné, že Vám SUV připadají jako divné slepeniny. Já jsem takový, že je mi jedno jestli je to SUV, sporťák nebo off-road. Líbí se mi několik sportvních aut, několik SUV, několik sedanů ale opravdu né všechna.

Mezi SUV je toto jiště zdařilejší kousek.

+1/0
22.6.2016 13:19

T49o40m56á57š 19B29u90r61a 4492146744

S tím Renaultem máte co do kategorizace samozřejmě pravdu. Proto jsem také o něm psal jako o prapředkovi, z kterého se myšlenkovým křížením v hlavách konstruktérů v průběhu let evolucí došlo až k SUV.

Pokud jde o normálnost či nenormálnost majitelů konkurenčních názorů: z čeho jste prosím nabyl dojmu, že bych abnormalizoval majitele soupeřících názorů? Naopak očekávám, že nesouhlasící diskutéři své stanovisko zdůvodní, nikoli že se omezí pouze na mínusování. Je to - mimochodem - jedno z nepsaných diskutérských pravidel.

0/−1
22.6.2016 13:51

M90i10l90a78n 59H92a64v73í45ř 4789854655

z MPV že se stalo SUV 8-o? Na to jste přišel jak?

MPV jsou mini autobusy. SUV jednoznačně vychází z off-roadů přidáním luxusu, zlepšením jízdních vlastností na silnici na úkor vlastností v terénu.

Obliba bude asi hodně z důvodu pocitu většího bezpečí oproti osobáku.

+2/0
22.6.2016 14:24

O84n51d21ř39e48j 86F90r46a89n48c 4779671328

To je zbytečné mu vysvětlovat. Zjevně na SUV nemá, tak ho nenávidí... jinak si ty bláboly neumím vysvětlit.

+1/−1
22.6.2016 17:03

K34a70r35o73l74í87n71a 92P83o29s37p33í27c64h87a91l80o88v58á 6626741709166

Rádoby chytráček, který se chová jako hysterka, jíž vzali lizátko. Jste jako moje arogantní sestra, která nedokáže pochopit, že si někdo nechá udělat nehty jinak než ona (příklad). A navíc je schopná lidi kolem sebe urážet a dávat jim najevo, že jsou hlupáci, jen proto, že se jim líbí něco jiného než naší "rádobyelitce". Fakt neskutečně povrchní a dětinské chování hodné základní školy. Stejně jako vy ani ona nedokáže pochopit, že jsou lidem kolem ní její rádoby expertní estetické názory a jejich vnucování naprosto ukradené. Obzvlášť, když je estetika tak neskutečně subjektivní - každému se líbí něco jiného. Děláte, jako kdyby vám někdo bral sedany (sporťáky, kombiky, cokoliv), jenže nic takového se neděje, výrobci pouze ROZŠIŘUJÍ nabídku modelů o SUV, není to tak, že by SUV nahrazovaly stávající modely a ty vymizely.

Prostě udělejte lidem radost, kupte si co se líbí vám a ostatním dejte pokoj ;) Ať si každý koupí co se mu líbí a co uzná za vhodné...

P.S. Má reakce je reakcí na celé vlákno, nikoliv jen na jeden koment.

0/−1
22.6.2016 18:02

M96i89l51a74n 57V66o84t51a32v32a 5554346311392

Takze nejsem sam, komu ten clovek prijde trochu zakomplexovany :-) oni ti jak vyrobci tak kupujici podle nej delaji vse spatne, ze kdyz jsem sel tento model poptat, tak me informovali, ze uz je tento rok vyprodano. Asi ma patent na vkus a nevim co jeste. To bude spis diagnoza

0/0
22.6.2016 22:35

M10i69l89a24n 72V10o32t83a16v31a 5324136541182

A vy mate nejak patentovany vkus a nebo je to jen falesna iluze a snaha vnucovat svuj mylny nazor?

0/0
22.6.2016 22:22

M59i28l14a57n 62V64o37t83a33v23a 5234356981762

Ono je to muze stat krk, takze uz do konce roku je vse vyprodane;-D to jsou ale moudra;-)

0/0
22.6.2016 22:18

M14a10r71t40i65n 62K79o29ž67í48n 1115706821230

Chtěl jsem se jen zeptat, zda, se v našich končinách již několik desítek let neuvádí výkon motoru v kW místo v koních?

+2/0
22.6.2016 2:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.