Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pro Jaguar F-Pace fyzika neplatí. SUV jezdí jako sporťák

Spojení sportovního rodokmenu značky Jaguar a praktických vlastností dosud nešlo příliš dohromady, nový model F-Pace ale boří zažité představy. Tradiční britská automobilka vstupuje do nové éry a otevírá se modernímu světu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e58t55r 90S78e10d25l16a49k 3973470475173

Vyjmenovaná slova po "s" - syn, sytý, sýr, syrový... Foto č.14.

0/0
22.6.2016 21:05

P80e55t93r 22H15e46j21h78a50l 4431874948297

Věřím v to že na něj fyzika platí. Fyzikální zákony jsou jediné, které nelze porušit.

+8/0
22.6.2016 13:14

J55i91ř74í 94B49a16r70t34á28k 9430205208224

s Váma musí být zábava

+1/0
22.6.2016 14:43


J87u27l33i86u85s 23P92u43f72l97e20r 9224900469

S Vámi se zase usmějeme k smrti.

+1/0
22.6.2016 20:18

V71l67a60d25i67s94l59a54v 33B40u54r58y41š76e82k 1629222837114

podle fyzikálních zákonů nemůže čmelák lítat a lítá,

0/0
26.6.2016 15:38

D91a57v92i55d 62V56o73j12t84a81s92í64k 7822573682978

Jaguár je prostě kočka.. v jakémkoliv provedení.. :-)

0/0
22.6.2016 12:43

J65a66k28u51b 25F61e43i93f91a42r 7379819266609

Další SUV, a opět se mi nelíbí.

No alespoň má slušnou motorizace, takže nebude na silnici tak zaclánět jako 99% SUV na silnicích.

I když chytrý čech půjde nejspíš do nejslabší nafty aby ušetřil, takže asi zackánět bude.

+1/0
22.6.2016 12:39

J19a85r35o20s98l88a78v 22K97a67d92l92e73c 5711399742711

Tak nevím. Nějak ta SUV splývají v jeden...

0/0
22.6.2016 12:24

J10a71k77u26b 95P93l41a85č39k23o 5989620295291

Auto moc krásné, rád bych se svezl, nechci být puntičkář, ale v galerii na obrázku 14... sirový zážitek... a pak ještě ta rychlost vnitřní internetové sítě 1GB/s (1024 MB/s )? Řekl bych že tak 1Gb/s (+-125MB/s) , což jsou v dnešní době standartní rychlosti pro vnitřní síť, 1GB/s by byla slušná páteřní síť např. pro vysokoškolské koleje.

+6/0
22.6.2016 7:31

A91l84o34i71s 17S38t71a58r78ý 3299529677592

Pane redaktore, módní a moderní rozhodně nejsou synonyma.

+5/0
22.6.2016 6:35

T58o31m86á71š 63B27u70r37a 1199486

Na pohled odpuzující. Ostatně jako každé SUV. Ovšem tady se jedná o tradičního producenta sportovních limuzín - a tím tedy hůře. Takhle se zpronevěřit své tradici může stát firmu také krk. Jako příklad může posloužit Maserati, které si v ČR pěkně naběhlo se svým Levante (viz:http://auto.idnes.cz/maserati-levante-suv-05d-/ak_aktual.aspx?c=A160414_121628_ak_aktual_fdv.)

Probůh kdy už automobilky konečně dostanou rozum a začnou opět dělat auta, nikoliv takovéhle a podobné spotvořeniny.

+3/−14
22.6.2016 5:22
Foto

M43a23r91t93i33n 68V75y79s59t77r47č11i17l 1499107328

Viděl jsem ho jet na živo, v bílé a pěkný.Jízdní vlastnosti má výborné. Neměl bych s ním problém. Jsou hnusnější SUV na trhu. A proč se SUV dělají? Je poptávka - takže musí být nabídka.

+2/0
22.6.2016 7:25

T46o98m50á92š 57B72u37r43a 1819636

No ona je otázka, co bylo dříve: slepice nebo vejce? Já mám za to, že to byli producenti vozů, co ve jménu boha Zisku vnutili tuhle příšernost zákaznictvu. Tedy té části segmentu poptávky, která si nechá ve jménu čehokoliv nabulíkovat téměř cokoliv. Jinak řečeno těm, co nedisponují ani elementární představou o estetičnu. Opačný gard - tedy, že by kdy zrovna takovouto zhůvěřilost požadovalo zákaznictvo na automobilkách - může předpokládat pouze opravdu jen turista z Alfa Centauri. Pokud jde o ještě horší exempláře SUV na trhu, v tom s Vámi plně souhlasím: je jich spousta a množí se jak houby po dešti.

Jinak o jízdních vlastnostech tohoto konkrétního šlapohybu nepochybuji. A například ta motorizace mi vyloženě konvenuje. Koneckonců, je to přece Jaguár. Bylo by dvojnásobnou prohrou firmy, pokud by to byl paskvil i po stránce technické.

+2/−2
22.6.2016 9:51

T51o51m44á45š 58Z91e81m45a89n 3585258444485

Je celkem velká část zákazníků, kteří nechtějí ani tereňákna žebřinovém rámu ani něco připláclého k silnici s čím je problém vyjet na silnici ze zahrady..

SUV jsou pro ně ideál.

+4/0
22.6.2016 11:21

T89o13m49á91š 89B21u56r24a 1479706

Jistě. To ovšem neznamená, že ten ideál je mírně řečeno eklhaft. A důvodem je právě ta kočkopsovitost. Jinak řečeno, ti Vámi dotčení si evidentně pod vlivem své stádnosti a reklamní masáže MYSLÍ, že mají něco pro sebe ideálního. Nemají, protože mít nemohou. Protože podlehli mylnému názoru, něco takového lze vyrobit. Nelze. SUV je ze své podstaty kompromis na kompromis, v důsledku čehož se parametricky ve všech směrech jedná o podprůměrná vozidla.

+2/−4
22.6.2016 11:38

M41i79l71a85n 26H90a70v85í58ř 4219684265

mít v garáži Range Rover Sport SRT tak si rozhodně nemyslím, že mám podprůměrný vozidlo. Jede to jako drak, v terénu to taky něco ujede, uvnitř luxus... a navíc se mi design nových Land Roverů sakra moc libí. Jen těch 3,5mega mi chybí :-P

+2/0
22.6.2016 11:51

M34i45l24a29n 55H28a70v58í51ř 4179124605

pardon *SVR

0/0
22.6.2016 11:52

T60o88m18á79š 47B31u35r49a 1149796

Ale mně se také tohle přemisťovadlo líbí. Už třeba jenom proto, že NEPATŘÍ do kategorie SUV, neb tahle značka je kategorií sama pro sebe. Asi něco ten způsob, jak se pro označení vysavačů v běžné mluvě vžilo označení "lux".

Pokud jde o ty lóve, tak to jsme na tom podobně. Mně také do oněch osmi miliónů za Létající Ostruhu pár - ale opravdu jenom pár fufníků schází.

+1/−1
22.6.2016 12:09

T12o64m86á15š 65Z54e29m71a66n 3325788724775

Proč?

Ještě donedávna mělo osobní auto světlou výšku jak dnešní SUV...

Je to spíš návrat k rozumným proporcím aut.

+1/−1
22.6.2016 12:04

J14a77k69u65b 38M52e87l29í34š77e21k 6356365812896

Také jsme si všimnul, že starší auta mají vyšší světlou výšku. Nedávno mě na parkovišti překvapilo, jak má např. takové BMW X1 podvozek nízko.

0/0
22.6.2016 14:00

L48u36m85í28r 22V54i42t59h42a 2497627256392

Možná jsem z Alafa Centauri, ale jedno celkem jistě vím. SUV mánii zahájila obliba vozů jako Land Rover Defender, Hummer, později Land Rover Discovery, Toyota Land Cruiser. To byly všechno původně terénnjí vozy s listovými pery na tuhých nápravách, které se ale v běžném provozu vyjímaly svou velikostí a vyšším posezem řidiče. Výrobci těchto vozů začali zvyšovat úrovně jeich výbavy, přidávali luxus a nakonec pohodlí poádky obětovali i tu "terénnost". Nápravy přestaly být tuhé, ale dělené, nastoupila nezávislá zavěšení, vinuté pružiny a následně i vzduchové vaky, z původně ručně přiřaditelného pohonu 4x4 se staly různé "automaticky" spínané Haldex spojky. Přidali se noví výrobci a dneska z toho všeho zbyla jen "offroadová" slupka pro obyčejný osobák. Například Škoda Yeti se v provedení 4x4 vyrábí praktick jen v nejsilnější motorizaci

+1/0
22.6.2016 13:44

L50u78m80í86r 20V14i12t76h64a 2967967256592

Neplánovaný klik.,.. Ještě jsem chtěl napsat, že zcela zjevně tak poptávka přiměla výrobce vytvořit kategorii SUV, nikoliv opačně.

+1/0
22.6.2016 13:47

D77u85š75a79n 38Č72a38p33e39k 4456598600331

Jak Levante tak F-pace jsou pěkný auta. Rozhodně bych se za ně nestyděl...

+2/0
22.6.2016 9:40

T70o27m37á26š 74B36u58r50a 1839986

To není primárně otázka studu, nýbrž ustáleného žebříčku estetických hodnot. Já bych za volant něčeho takového nevlezl, neboť s vozidlem, které řídím - resp. (nejen) s jeho vnější podobou musím být vnitřně srozuměn.

+1/−2
22.6.2016 9:57

J39i47ř25í 77B87a70r70t88á31k 9950935638734

vidis, a ja jsem vnitrne srozumen se svy SUV a s levante i kocickou bych se srozumel taky velmi rychle...stejne jako vetsina ridicu

+4/0
22.6.2016 10:06

T66o68m33á52š 10B54u20r43a 1319366

Což vypovídá o Vašem přístupu k estetice. Jednota formy a obsahu Vám až tak zas moc nic zřejmě neříká.

0/−4
22.6.2016 10:10

J86i42ř83í 48B48a31r70t66á18k 9930865468424

jednota formy a obsahu mi toho rika moc, dukazem je to, ze bych levante bral z fleku, proste krasna a vydarena auta V

+1/0
22.6.2016 10:17

T22o94m50á61š 67B55u37r63a 1389176

No pokud o jakémkoliv dnes produkovaném SUV prohlásíte, že splňuje ono základní estetické kritérium, pak se - bohužel - usvědčujete z nedostatku logiky. Neboť jak už ze samotného názvu této kategorie vyplývá, jedná se kočkopsa. A to nikdy nide v na Světě nemůže fungovat. Jinak řečeno projevuje se tu snaha skloubit do jediné věci minimálně tři zákládní, vzájemně neslučitelné prvky: sport, užitek a navrch vlastností terénního vozu. Přičemž neslučitelnost těchto ingrediencí je mimo jiné po technické stránce prokázána i tím, že v ani jednom z uvedených směrů nemá tato kategorie alespoň průměrné výsledky. Prostě paskvil.

+1/−1
22.6.2016 10:50

O53n70d56ř50e82j 57F94r72a64n17c 4219381448

A co přesně zrovna vás kvalifikuje do role toho, který ví, co je slučitelné, estetické apod.? Mně totiž spíš přijde, že se vám z nějakého důvodů SUV nelíbí a hledáte si pro to nějaké zdůvodnění, které ovšem dává smysl pouze vám...

+2/0
22.6.2016 11:03

T13o32m31á67š 60B39u85r69a 1859296

Nekvalifikuje. Uvádím svůj pohled na věc. A samozřejmě: proto, proč se mi "něco" líbí či nelíbí si opravdu hledám zdůvodnění proč tomu tak je. Pokládám to u Homo Sapiens Sapiens za přirozené.

0/−2
22.6.2016 11:21

J36i21ř57í 59B92a51r86t92á71k 9570355408764

nikde na svete nemuze fungovat ;-D ze ktereho sveto pochazite? v tom mem tato auta "trhaji rekordy" v prodejich

+1/0
22.6.2016 11:15

T91o80m86á18š 22B30u31r38a 1309836

Tímto obrate mám na mysli technické parametry vozidla. Tedy, že dnešní SUV nejenže nemohou být plnokrevným sporťákem, ona valná většina z nich do reálného terénu ani nemůže a dále že pak svým přepravním objemem zaostávají hluboce za k tomu účelu konstruovanými speciály.

+2/−1
22.6.2016 11:27

T59o46m39á45š 87Z76e34m52a47n 3665508294395

Většina lidí nechce jezdit trucktrial ani na závodním silničním okruhu.

Chgtějí auto které je odveze kam potřebují. Moderní sedany a kombíky jsou už příliš připláclé k zemi aby zvládaly jiný než čistě silniční provoz. A také ne každého baví si do auta sedat dolu a pak se škrábat ven.

+1/0
22.6.2016 12:06

T35o97m12á31š 77B24u48r80a 1199716

S tou "připláclostí k zemi" bych s Vámi souhlasil - viz třeba audiny. Ale tohle přeci při výběru přibližovadla nemůže hrát rozhodující roli, zdali SUV či ne.. A pokud ano, pak jsou tu pick-upy z druhé strany Louže. To je jiná káva. Až tedy na to dílenské zpracování. Ale to je jiné téma.

Aby bylo jasno: já nenamítám nic proti fyzicky "vyšším" autům. To co kritizuji u dnešní kategorie SUV, je jejich neestetické zpracování, jako důsledek podfuku na potenciálního nepřemýšlivého zákazníka, kterému lze vnutit vše. I to co není technicky možné.

0/−1
22.6.2016 12:23

T54o39m85á72š 30Z72e48m64a90n 3165368964225

Pickup je pracovní auto, to sem vůbec nepatří.

Souhlas, že mnohá suv především korejské produkce vypadají blbě.

Ale třeba nová Vitara, Forester, F-pace, Range R, Touareg a pod vypadají dobře.

+1/0
22.6.2016 12:44

T62o15m97á25š 47B14u87r73a 1369726

Máte pravdu pick-up je opravdu něco odlišného. Uvedl jsem to jako přípodotek k Vámi vyslovené domněnce o požadavku na pohodlí. A ten kdo to pohodlí vyžaduje má možnost zalovit si i v US vodách.

K Vámi uváděným příkladům zdařilejšího designu SUV: Vitara - fuj, skrček (viz ono pohodlí + minimální pasivní bezpečnost); Forester - nebýt těch barokních zaoblenin zejména na přídi, přijatelné; F- pace - o tom zde diskutujeme, dle mně Deimos et Phobos; Range Rover- fajn, ale ten do kategorie SUV nepatří;Touareg - snad jediné vozidlo o kterém bych z této kategorie zauvažoval, dokonce se mi i mírně líbí.

Jistě uznáte, budu-li tedy Vaše příklady kvantifikovat, že procento esteticky zdařilých modelů k celkovému počtu nabízených je velmi nízké. Pravděpodobně jednociferné. Což podle mne dokazuje moji domněnku, že obecně vizuálně se jedná blivajzní segment nabídky trhu.

0/−1
22.6.2016 13:32

D50u60š19a19n 98Č52a24p81e12k 4506748830161

Jdete na to moc vědecky. Přesně nevím co znamená v tomto kontextu "vnitřně srozuměn", hádám že se Vám to auto nelibí a nezdá se Vám praktické. Já to vidím tak. Je to jako holka, buď se líbí nebo ne a čert vem ustálený žebříček estetických hodnot. Každému se líbí něco jiného ;-) Já nemůžu jinak než R^

+4/0
22.6.2016 10:31

T11o13m13á79š 97B11u59r23a 1129376

Toto auto se mi opravdu nelíbí. Ale nejenom ono. Celá kategorie dnešních SUV je mi z estetického hlediska trnem v oku. Pokud jde o užitkovost, mýlíte se: takový Renault Espace prvé a druhé generace je dle mého jakožto jeden z praotců všech SUV velmi zdařilé dílko. Protože si na nic nehraje, nic nepředstírá. Chcete osobní autobus? Tady ho máte: funkční elegantní linie, přepravní kapacita jak nákladní vagon. Jeho tvary odpovídají tomu, k čemu je určen (zde se projevuje ta jednota formy a obsahu). Navíc velmi solidní spotřeba a překvapivě vysoký kilogramový výkon. Ovšem mírně podprůměrná spolehlivost.

A "čert vem ustálený žebříček estetických hodnot"? nebojte se - i Vy jej máte, pokud dokážete určit že se Vám něco líbí a něco už nikoliv. Pouze si to dost jasně neuvědomujete a hlavně: ke své vlastní škodě se o tom nenamáháte příliš přemýšlet.

Mimochodem s těmi holkami jste mne inspiroval: dnešní SUV je taková přírodou neobdařená ošklivka, jejíž každou tělesnou část (hlava, tělo, nohy) modeloval jiný sochař s jiným estetickým cítěním a pak to všichni tři rukou svornou a nerozdílnou splácali dohromady. Aneb jak si Kočička s Pejskem vařili dort.

+1/−1
22.6.2016 11:12

T85o49m25á79š 97B11u75r31a 1979286

P:S.: vnitřní srozumění se projevuje jako téměř fyzický pocit uspokojení evokovaný podobou,resp. existencí daného objektu, subjektu, či situace.

0/−1
22.6.2016 11:16

M66a45r22t20i62n 49V21a76n34ě34k 6561463782989

Píšete pěkný nesmysly pane Buro.

+2/0
22.6.2016 12:10

T95o22m43á34š 88B71u76r58a 1489326

Děkuji za názor. A nechtěl byste to strohé sdělení poněkud rozvést?

0/−1
22.6.2016 12:28

D33u69š83a72n 25Č79a35p29e76k 4656498650901

Prvně bych chtěl okomentovat ten Espace. Je to jiná kategorie vozů MPV. Nevím proč ho tedy porovnáváte s SUV. Stejně tak by jste mohl porovnávat SUV se sedanem atd. Nepředpokládám, že se někdo bude chtít pouštět s MPV do nějakého lehčího terénu.

Já naprosto přesně vím co se mi libí a co ne. Zdá se mi spíš, že se snažíte podsouvat myšlenku, že není normalní ten, kterému se líbí to co se náhodou nelíbí Vám.

Je možné, že Vám SUV připadají jako divné slepeniny. Já jsem takový, že je mi jedno jestli je to SUV, sporťák nebo off-road. Líbí se mi několik sportvních aut, několik SUV, několik sedanů ale opravdu né všechna.

Mezi SUV je toto jiště zdařilejší kousek.

+1/0
22.6.2016 13:19

T91o26m58á89š 81B88u77r80a 1489696

S tím Renaultem máte co do kategorizace samozřejmě pravdu. Proto jsem také o něm psal jako o prapředkovi, z kterého se myšlenkovým křížením v hlavách konstruktérů v průběhu let evolucí došlo až k SUV.

Pokud jde o normálnost či nenormálnost majitelů konkurenčních názorů: z čeho jste prosím nabyl dojmu, že bych abnormalizoval majitele soupeřících názorů? Naopak očekávám, že nesouhlasící diskutéři své stanovisko zdůvodní, nikoli že se omezí pouze na mínusování. Je to - mimochodem - jedno z nepsaných diskutérských pravidel.

0/−1
22.6.2016 13:51

M25i82l85a66n 51H41a35v51í17ř 4969884865

z MPV že se stalo SUV 8-o? Na to jste přišel jak?

MPV jsou mini autobusy. SUV jednoznačně vychází z off-roadů přidáním luxusu, zlepšením jízdních vlastností na silnici na úkor vlastností v terénu.

Obliba bude asi hodně z důvodu pocitu většího bezpečí oproti osobáku.

+2/0
22.6.2016 14:24

O92n65d47ř60e53j 97F37r69a23n59c 4399301518

To je zbytečné mu vysvětlovat. Zjevně na SUV nemá, tak ho nenávidí... jinak si ty bláboly neumím vysvětlit.

+1/−1
22.6.2016 17:03

K83a86r50o24l41í68n12a 15P33o92s51p31í45c79h53a77l56o65v52á 6656251439106

Rádoby chytráček, který se chová jako hysterka, jíž vzali lizátko. Jste jako moje arogantní sestra, která nedokáže pochopit, že si někdo nechá udělat nehty jinak než ona (příklad). A navíc je schopná lidi kolem sebe urážet a dávat jim najevo, že jsou hlupáci, jen proto, že se jim líbí něco jiného než naší "rádobyelitce". Fakt neskutečně povrchní a dětinské chování hodné základní školy. Stejně jako vy ani ona nedokáže pochopit, že jsou lidem kolem ní její rádoby expertní estetické názory a jejich vnucování naprosto ukradené. Obzvlášť, když je estetika tak neskutečně subjektivní - každému se líbí něco jiného. Děláte, jako kdyby vám někdo bral sedany (sporťáky, kombiky, cokoliv), jenže nic takového se neděje, výrobci pouze ROZŠIŘUJÍ nabídku modelů o SUV, není to tak, že by SUV nahrazovaly stávající modely a ty vymizely.

Prostě udělejte lidem radost, kupte si co se líbí vám a ostatním dejte pokoj ;) Ať si každý koupí co se mu líbí a co uzná za vhodné...

P.S. Má reakce je reakcí na celé vlákno, nikoliv jen na jeden koment.

0/−1
22.6.2016 18:02

M58i57l47a80n 47V79o58t62a22v83a 5234456481942

Takze nejsem sam, komu ten clovek prijde trochu zakomplexovany :-) oni ti jak vyrobci tak kupujici podle nej delaji vse spatne, ze kdyz jsem sel tento model poptat, tak me informovali, ze uz je tento rok vyprodano. Asi ma patent na vkus a nevim co jeste. To bude spis diagnoza

0/0
22.6.2016 22:35

M93i57l93a63n 64V36o27t89a33v85a 5814796951252

A vy mate nejak patentovany vkus a nebo je to jen falesna iluze a snaha vnucovat svuj mylny nazor?

0/0
22.6.2016 22:22

M20i75l22a92n 20V54o46t55a40v54a 5294256831392

Ono je to muze stat krk, takze uz do konce roku je vse vyprodane;-D to jsou ale moudra;-)

0/0
22.6.2016 22:18

M44a59r54t42i45n 33K64o51ž62í27n 1575446531280

Chtěl jsem se jen zeptat, zda, se v našich končinách již několik desítek let neuvádí výkon motoru v kW místo v koních?

+2/0
22.6.2016 2:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.