Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Autobus s vlečkou a další perly zase vyrazily do služby

Autobusové legendy Škoda 706 RTO, Ikarus 280, Škoda ŠD-11, Karosa ŠL-11, Karosa C734 nebo Avia-Ikarus byly hvězdami oslav 20 let Pražské integrované dopravy v Mníšku pod Brdy. V sobotu jezdily na na linkách historické autobusy. Podívejte se na největší perly celé akce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e36t56r 58Š72e69b45e77s12t21a 1985486434

S RTOčkem na školní výlet, to byla paráda. :-)V

0/−1
22.6.2016 9:40

J83i75ř19í 90E55r53b82e89n 1733914656817

A taky neskutečný kravál od motoru ;-)

0/0
22.6.2016 18:30
Foto

F14r89a28n42t65i32š70e22k 80H87r12a72b79a77l 3873539596928

Krásná nostalgie ... pamatuji tedy jen Karosu ŠD-11. Ta nás vozila na vodu po celých Čechách a Moravě. :-)

0/0
21.6.2016 9:15


M75a58r62t29i54n 46P51l68o62c13e92k 8101784432896

Tak jsem myslel, že pamatuji hodně, ,,Rťáky" s vlečňákem pamatuji normálně jezdit linky, ale ten návěs za Trambusem vidím poprvé.

+4/0
21.6.2016 7:49
Foto

M76i68c79h27a45l 45N88a37j36m61a94n 7739453206760

Ten autobusový návěs byl jediný kus, takže ho potkat bylo celkem o náhodě....

+2/0
21.6.2016 8:01

M65a38r39t79i26n 17P29l83o44c81e89k 8961684662296

Ale stejně mě to štve )))

0/0
21.6.2016 8:06

J79a19n 67S81v13e18t17l36i24k 8567869309369

A jestli se nepletu, tak to nebyl trambus, ale mates.

0/0
21.6.2016 8:25
Foto

M67i58c71h15a58l 84N47a63j70m97a27n 7829563846440

Tahač na videu není mates. Je to "erťák" (Škoda 706 RT). Mates (Škoda 706 MT) byl jeho nástupce od roku 1966, měl téměř stejnou kabinu, ale jinak měl spoustu nových věcí (nápravy, kompletní hnací řetězec přepracovaný nižší rám....).

+1/0
21.6.2016 8:45

M44a54r48t29i70n 17P80l85o16c63e16k 8681584122256

Hlavně měl ,,mates" krátkou kabinu, pro dva.

0/−1
21.6.2016 9:08
Foto

M32i39c85h92a26l 85N20a83j48m83a29n 7649193216500

Mates měl kabinu krátkou i prodlouženou.

Mates vychází s označení MTS (Modernizovaný Trambus Sklápěč) a toto označení se vžilo pak pro celou řadu 706 MT.

+1/0
21.6.2016 9:32

M98a56r33t71i90n 68P18l67o59c28e85k 8721644512516

Mates měl jen krátkou kabinu, odkud jsi, že bychom to dali o metr piv? )))

0/−1
21.6.2016 9:34

K26a87t60e55ř74i86n95a 62V67ý58b34o69r10n45á 6500519719

Tak pokud to byl čistokrevný Mates, tedy sklápěč, tak krátkou kabinu mít musel.. ;-)

0/0
21.6.2016 9:42
Foto

M74i65c63h59a44l 85N20a55j24m71a36n 7739403226540

Nemusel, z počátku výroby měl i prodlouženou....

0/0
21.6.2016 9:43

K42a95t66e41ř13i63n45a 62V12ý92b65o23r66n98á 6170319199

A k čemu je u sklápěče prodloužená kabina, když k obsluze sklápěčky není potřeba nikdy více než dva lidi?

0/0
21.6.2016 9:52
Foto

M75i23c97h98a86l 90N81a12j49m10a60n 7259693886370

Proudloužená kabina má stejně míst k sezení jako krátká, pouze má prostor na sedadly například na lůžko pro přespání. Proč se montovala na sklápěč? Protože v začátcích výroby bylo nedostatek krátkých kabin, ale poptávka po sklápěčích se musela uspokojit, proto se montovaly dostupné prodloužené kabiny.

+1/0
21.6.2016 11:01

M45a78r37t14i77n 19P48l18o38c12e61k 8661784722536

Něco o tom víš a něco mícháš dohromady, tohle co píšeš platí až u Liazek, u RTO je dlouhá kabina se 4 sedadly, nikoliv s lůžkem a ano bylo jak píšu níže i několik sklápěčů s dlouhou kabinou 4 sedadly, ale RTO ne MTS.

0/0
21.6.2016 11:12
Foto

M55i17c49h27a96l 26N24a54j54m14a83n 7389623626840

Pokud chceš poučovat, tak si něco zjisti. Označení RTO patří k autobusu. Pokud myslíš předchůdce typu MT jednalo se o RT.

A naopak míchání toho, že už se v té době (zřejmě myšleno současně s řadou MT) dělali liazky se velkou kabinou, je blbost. Řadu RT nahradila řada MT a tu následně řada 100 (klasická liazka). Ano, krátkodobě řady MT a 100 vedle sebe existovaly (cca 1,5 roku).

+1/0
21.6.2016 11:57

J47i41ř14í 37E76r87b70e13n 1533104376147

No Michale, teď se zase pleteš Ty: první sériové LIAZy 100 byly vyrobeny v roce 1975, ale poslední Škoda 706 MT až v roce 1991. A pro doplnění, poslední Škoda 706 RT někdy v roce 1985.

0/0
22.6.2016 18:33
Foto

M68i95c35h34a13l 39N95a53j52m74a52n 7909203306330

To je jedno, je fakt, že sklápěče MTS měli z 95% krátkou kabinu, prodlouženou měli pouze první roky výroby. Ale lidové označení vycházelo právě ze zkratky MTS..

Jinak jsem z jižních čech. Ale pohybuji se po celé ČR.

0/0
21.6.2016 9:42

M82a98r92t79i84n 54P53l64o29c62e50k 8941654832146

MTS je právě jen dvoumístná krátká kabina, protože v tu dobu velké kabiny už dělali Liazky, sklápěčů s velkou kabinou taky pár bylo, ale to nebyly MTS, ale ještě RTO. To jsi daleko, to bychom spolu asi ten metr nemohli vypít ))

0/0
21.6.2016 10:22

M95a27r69t21i55n 58N28e79b80e98s65k19ý 7416710887222

Ano RT měl kola Trilex, tedy ráfek na velkém náboji, jiné blinkry (nedělené), víčko přes zátku chladiče, jeden pár světel a jinou masku + plno jiných věcí uvnitř, např. motorovou brzdu na páku.

0/0
27.6.2016 17:47

J27o55s63e87f 13T59i29k51v59a25r41t 2150714610

Autobus s vlečkou nejspíš vypadá asi jinak. Nebude tohle tahač s autobusovým návěsem ? ;-)

0/0
21.6.2016 7:44

M43a40r68t48i78n 35P30l97o74c74e63k 8281224792296

To chce vidět to video celé.

+4/0
21.6.2016 7:48

R45a21d92i40m 49Š33o48t11o95l10a 6462961278613

V článku je uvedeno Karosa ŠL-11, ale ve videu Karosa ŠD-11. Co je správně? Díky

0/0
21.6.2016 7:09

M40a27r23t18i29n 65P35l49o92c92e63k 8901284802886

ŠL (Škoda - linková) ŠD (Škoda - dálková) ŠM (Škoda - městská).

+1/0
21.6.2016 7:47

R34a84d47i49m 32Š24o13t47o74l31a 6382931398723

Díky! Člověk se pořád učí :)

0/0
21.6.2016 8:42

M47a42r37t12i46n 44N57e50b20e92s24k92ý 7946280107752

Jednoduché rozlišení dveřmi:

ŠM11: 3 dveře: vpředu, uprostřed, vzadu, otvírání vzduchem, nízké sedačky

ŠL11: 2 dveře: vpředu, uprostřed, otvírání vzduchem, nízké sedačky

ŠD11:2 dveře: vpředu a vzadu na ruční otvírání klikou, vysoké sedačky

11 znamená délku v metrech, což je u Karos a SOR v označení typů.

0/0
27.6.2016 17:56
Foto

M57i14c67h22a70l 25N97a57j94m46a36n 7789473866890

Ve videu je varianta ŠD-11.

+1/0
21.6.2016 7:50

M70a94r76i55á59n 35B87e81d45n40á83r74i54k 9341381290848

Já bych se nebránil ani návratu retro busů do centra prahy, taková stará Škoda 706RTO, pamatuji si ji jako malý. kdyby Škodovka udělala opět retro edici těchto autobusů, které by jezdili centrem Prahy, bylo by to hezké ;-)

+2/0
21.6.2016 0:15

K47a97t72e34ř36i27n12a 32V43ý79b17o98r17n78á 6120339129

A ten smrad, že? ;-)

+1/0
21.6.2016 9:43

J53i97ř27í 71E49r49b69e31n 1313804856507

Nemusel by být. Do podvozku RTO lze po úpravách namontovat klasický LIAZ M1.2 řady 640, dnes tedy TEDOM. Je to ekologický, úsporný a velmi tichý motor - v Kronosech si klape a bzučí jako šicí stroj...

0/0
22.6.2016 18:38

J53i32ř66í 27E51r40b49e23n 1643434776747

Jenže tyhle autobusy nevyráběla Škoda, nýbrž LIAZ Jablonec, Karosa Vysoké Mýto a SVA Holýšov, náhradní karosérie potom polský Jelcz až do 80. let ;-)

0/0
22.6.2016 18:35

M33a26r55t80i82n 37N61e81b51e51s80k40ý 7116220977572

Jelcz vyráběl i ten přívěs.

Autobusy Jelcz se poznaly podle jiných světel (z Warszawy)

0/0
27.6.2016 18:08

J13a13r14o45s25l80a88v 56K50o80m64o47s62n19ý 6466191293524

Dnes by EU zuřila co nám to tady jezdí a hned na koberec do Bruselu

+2/−4
20.6.2016 23:56

V48o33k93o87u47n 92V28l14a98d11i51m35i26r 8392428909208

Ne zrovna dlouho jezdival i Autobus Karosa HB s motorem z Tatry 128. Sice byl take zajimavy, ale podle mne byl nejzajimavejsi Autobus Praga NDO, ktery jeste na pocatku 60. let jezdil na lince 101 z Hostivare do Vrsovic.

+2/−1
20.6.2016 20:28

J61i39ř41í 59E51r36b97e39n 1123724246297

Jojo, Tatra HB500... strašný stroj s přetíženým zadkem na portálových nápravách, v horách na sněhu do kopce se mu moc zatáčet nechtělo...

+1/0
22.6.2016 18:39

P41e14t71r 20F57r72a73n63c 9247641208278

Paráda.

0/0
20.6.2016 19:53

M20a81r86e15k 24S63l34a14b70i98h84o78u86d92e96k 7958941572443

Vlečka jsou buď koleje do fabriky nebo to, co nesou za nevěstou družičky. Za autem jede vlek, přívěs, návěs, valnik nebo v případě autobusu babosed. Netahejte sem do Prahy moravismy, stačí lítačka!

+16/−6
20.6.2016 19:17

M30a13r84t66i96n 79K24a68r66á67s37e94k 1958284249484

Ach jak pragocentrické, napsat do internetového denníku "sem do Prahy" Vlečka je ta věc co se vleče. Babosed je vlečka používaná / uzpůsobená jako zázemí pro odpočinek dělnic na poli nebo jinde v terénu. Kdyby u nás někdo připojil za traktor "vlek" tak se na něj budou koukat jako odkud že to spadl. :-)

+6/0
20.6.2016 19:26

M68a48r92e25k 47S47l19a57b41i29h91o33u63d75e76k 7678651302883

Ten článek se týkal výročí Pražské integrované dopravy. V Brně nebo jak se to jmenuje si tahejte klidně vlečky i za šalinou v libovolném počtu!

+2/−5
20.6.2016 20:51

M23i34l24a89n 35L10i94n67h45a43r14t 8874606727546

No nazdar, jestli vás pražáky vozili tímhle, tak to jste opravdu světová metropole...;-D

+4/−1
20.6.2016 21:59

M37a57r12t42i96n 82N93e37b34e76s87k90ý 7146900907682

Pokud myslíte tou "vlečkou" dvounápravový autobusový přívěs, tak ten jezdil u ČSAD v příměstské a ne v městské dopravě Dopravního podniku a vyráběl se v Polsku pod značkou Jelcz.

Ten návěs z Karosy byl rarita a běžně se v provozu nepoužíval.

Jinak k "babosedu": po zákazu přepravy osob v přívěsech za autobusy dojížděly tyto přívěsy v zemědělství za traktory na polích, někde v tom vozili na pole vězně.

+1/0
27.6.2016 18:19

M38a75r39t10i23n 53K57a66r24á52s78e72k 1238374409414

Ale nebavíme se o tom v Praze, že?

+3/0
20.6.2016 22:30

Z60d19e47n29ě64k 32W33e16r29n96h88a23r47t 6187895762548

Babosed je místo, kde sedaji báby, u nás se tak říkalo sedadlu za secím strojem, kde soudružka družstevnice kontrolovala, zda sečka nejen jede, ale i seje.

+2/−1
20.6.2016 21:34

V74l74a22d30i71s40l82a10v 44A28d53a13m30e23c 2965458561408

Vždycky vlečka. :-P

+2/0
20.6.2016 21:07

J94a52n 71S14v15e52t32l80i26k 8637449299159

Vlečku sem taky dycky tahal za traktorem. A lítačku pražáci mají, protože jim primátorku dělá nějaká slovena z Blavy.

+3/0
21.6.2016 8:24

J61i12ř28í 48S62c28h20w87a78c63h 8288294148786

.... nj "tahat do Prahy" germanismy, to je přece in a cool..... ;-D

+1/0
20.6.2016 21:47

J12a98r82o91m76í90r 77K94r33á82l 4690689684979

Bože, co čehos to duši dal ! ;-D Tahat Moravu do debaty o autobusech mi připadá poněkud slaboduché. ;-)

+3/0
21.6.2016 7:22
Foto

P89e24t29r 64M25a22t91o11u11l74e44k 6277450514

Podívejte se do pravidel silničního provozu, tam se mluví např. o traktoru s vlečkou. Je to tedy normálně a oficiálně používaný název ;-)

+1/0
21.6.2016 14:59

P26a88v52e83l 11S73o30u81č42e71k 7664382377655

Kdo k tomu vybral tak debilní muziku?8-o

+3/−6
20.6.2016 18:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.