Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Autobus s vlečkou a další perly zase vyrazily do služby

Autobusové legendy Škoda 706 RTO, Ikarus 280, Škoda ŠD-11, Karosa ŠL-11, Karosa C734 nebo Avia-Ikarus byly hvězdami oslav 20 let Pražské integrované dopravy v Mníšku pod Brdy. V sobotu jezdily na na linkách historické autobusy. Podívejte se na největší perly celé akce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e64t55r 47Š36e32b23e34s66t67a 1535826844

S RTOčkem na školní výlet, to byla paráda. :-)V

0/−1
22.6.2016 9:40

J51i28ř86í 71E55r16b88e86n 1873504926857

A taky neskutečný kravál od motoru ;-)

0/0
22.6.2016 18:30
Foto

F12r43a36n78t29i53š12e41k 91H40r20a61b34a79l 3523199626918

Krásná nostalgie ... pamatuji tedy jen Karosu ŠD-11. Ta nás vozila na vodu po celých Čechách a Moravě. :-)

0/0
21.6.2016 9:15

M63a39r90t11i53n 61P41l71o83c72e72k 8301634232616

Tak jsem myslel, že pamatuji hodně, ,,Rťáky" s vlečňákem pamatuji normálně jezdit linky, ale ten návěs za Trambusem vidím poprvé.

+4/0
21.6.2016 7:49
Foto

M61i34c88h86a54l 47N23a50j50m92a20n 7179343476750

Ten autobusový návěs byl jediný kus, takže ho potkat bylo celkem o náhodě....

+2/0
21.6.2016 8:01

M62a79r33t94i86n 62P93l10o89c73e47k 8571694392686

Ale stejně mě to štve )))

0/0
21.6.2016 8:06

J71a76n 95S10v72e54t63l31i18k 8547509879509

A jestli se nepletu, tak to nebyl trambus, ale mates.

0/0
21.6.2016 8:25
Foto

M53i17c34h17a19l 91N95a67j36m98a67n 7339983236170

Tahač na videu není mates. Je to "erťák" (Škoda 706 RT). Mates (Škoda 706 MT) byl jeho nástupce od roku 1966, měl téměř stejnou kabinu, ale jinak měl spoustu nových věcí (nápravy, kompletní hnací řetězec přepracovaný nižší rám....).

+1/0
21.6.2016 8:45

M88a53r21t81i30n 43P21l34o73c31e98k 8571254502456

Hlavně měl ,,mates" krátkou kabinu, pro dva.

0/−1
21.6.2016 9:08
Foto

M73i53c91h55a29l 39N33a62j29m76a74n 7199683106140

Mates měl kabinu krátkou i prodlouženou.

Mates vychází s označení MTS (Modernizovaný Trambus Sklápěč) a toto označení se vžilo pak pro celou řadu 706 MT.

+1/0
21.6.2016 9:32

M30a64r18t10i64n 96P76l68o86c10e42k 8811594852206

Mates měl jen krátkou kabinu, odkud jsi, že bychom to dali o metr piv? )))

0/−1
21.6.2016 9:34

K43a80t26e90ř34i24n41a 52V92ý76b65o90r91n15á 6550339519

Tak pokud to byl čistokrevný Mates, tedy sklápěč, tak krátkou kabinu mít musel.. ;-)

0/0
21.6.2016 9:42
Foto

M33i69c10h43a49l 24N84a48j96m83a14n 7559863576720

Nemusel, z počátku výroby měl i prodlouženou....

0/0
21.6.2016 9:43

K75a18t42e92ř91i77n75a 89V88ý22b24o33r97n16á 6830639409

A k čemu je u sklápěče prodloužená kabina, když k obsluze sklápěčky není potřeba nikdy více než dva lidi?

0/0
21.6.2016 9:52
Foto

M75i89c57h89a85l 76N93a65j41m51a37n 7399363956160

Proudloužená kabina má stejně míst k sezení jako krátká, pouze má prostor na sedadly například na lůžko pro přespání. Proč se montovala na sklápěč? Protože v začátcích výroby bylo nedostatek krátkých kabin, ale poptávka po sklápěčích se musela uspokojit, proto se montovaly dostupné prodloužené kabiny.

+1/0
21.6.2016 11:01

M29a91r24t82i71n 61P41l73o57c78e21k 8301344902866

Něco o tom víš a něco mícháš dohromady, tohle co píšeš platí až u Liazek, u RTO je dlouhá kabina se 4 sedadly, nikoliv s lůžkem a ano bylo jak píšu níže i několik sklápěčů s dlouhou kabinou 4 sedadly, ale RTO ne MTS.

0/0
21.6.2016 11:12
Foto

M42i22c30h73a79l 95N98a82j89m41a48n 7369603356470

Pokud chceš poučovat, tak si něco zjisti. Označení RTO patří k autobusu. Pokud myslíš předchůdce typu MT jednalo se o RT.

A naopak míchání toho, že už se v té době (zřejmě myšleno současně s řadou MT) dělali liazky se velkou kabinou, je blbost. Řadu RT nahradila řada MT a tu následně řada 100 (klasická liazka). Ano, krátkodobě řady MT a 100 vedle sebe existovaly (cca 1,5 roku).

+1/0
21.6.2016 11:57

J59i61ř26í 18E14r16b90e10n 1903774436267

No Michale, teď se zase pleteš Ty: první sériové LIAZy 100 byly vyrobeny v roce 1975, ale poslední Škoda 706 MT až v roce 1991. A pro doplnění, poslední Škoda 706 RT někdy v roce 1985.

0/0
22.6.2016 18:33
Foto

M10i20c73h55a68l 74N53a19j24m18a62n 7259203296180

To je jedno, je fakt, že sklápěče MTS měli z 95% krátkou kabinu, prodlouženou měli pouze první roky výroby. Ale lidové označení vycházelo právě ze zkratky MTS..

Jinak jsem z jižních čech. Ale pohybuji se po celé ČR.

0/0
21.6.2016 9:42

M34a51r33t34i80n 47P19l28o59c14e26k 8861804502226

MTS je právě jen dvoumístná krátká kabina, protože v tu dobu velké kabiny už dělali Liazky, sklápěčů s velkou kabinou taky pár bylo, ale to nebyly MTS, ale ještě RTO. To jsi daleko, to bychom spolu asi ten metr nemohli vypít ))

0/0
21.6.2016 10:22

M39a94r46t78i98n 72N25e85b79e61s16k26ý 7336510977112

Ano RT měl kola Trilex, tedy ráfek na velkém náboji, jiné blinkry (nedělené), víčko přes zátku chladiče, jeden pár světel a jinou masku + plno jiných věcí uvnitř, např. motorovou brzdu na páku.

0/0
27.6.2016 17:47

J96o83s96e66f 58T67i52k61v78a89r90t 2240504510

Autobus s vlečkou nejspíš vypadá asi jinak. Nebude tohle tahač s autobusovým návěsem ? ;-)

0/0
21.6.2016 7:44

M87a72r68t12i78n 67P77l41o30c45e18k 8651534722746

To chce vidět to video celé.

+4/0
21.6.2016 7:48

R31a85d76i60m 12Š28o12t83o82l62a 6712511848983

V článku je uvedeno Karosa ŠL-11, ale ve videu Karosa ŠD-11. Co je správně? Díky

0/0
21.6.2016 7:09

M18a81r10t44i37n 72P42l56o31c72e40k 8331654622606

ŠL (Škoda - linková) ŠD (Škoda - dálková) ŠM (Škoda - městská).

+1/0
21.6.2016 7:47

R58a91d23i79m 85Š57o14t23o63l48a 6332841888853

Díky! Člověk se pořád učí :)

0/0
21.6.2016 8:42

M48a16r25t91i41n 22N63e17b31e26s10k42ý 7736640147292

Jednoduché rozlišení dveřmi:

ŠM11: 3 dveře: vpředu, uprostřed, vzadu, otvírání vzduchem, nízké sedačky

ŠL11: 2 dveře: vpředu, uprostřed, otvírání vzduchem, nízké sedačky

ŠD11:2 dveře: vpředu a vzadu na ruční otvírání klikou, vysoké sedačky

11 znamená délku v metrech, což je u Karos a SOR v označení typů.

0/0
27.6.2016 17:56
Foto

M78i62c49h32a34l 70N57a71j98m50a14n 7679463956130

Ve videu je varianta ŠD-11.

+1/0
21.6.2016 7:50

M86a52r70i81á65n 24B40e33d50n96á50r70i96k 9791531820498

Já bych se nebránil ani návratu retro busů do centra prahy, taková stará Škoda 706RTO, pamatuji si ji jako malý. kdyby Škodovka udělala opět retro edici těchto autobusů, které by jezdili centrem Prahy, bylo by to hezké ;-)

+2/0
21.6.2016 0:15

K19a43t68e70ř45i66n61a 77V58ý53b92o90r18n95á 6700359229

A ten smrad, že? ;-)

+1/0
21.6.2016 9:43

J22i88ř13í 81E47r15b48e38n 1983354826987

Nemusel by být. Do podvozku RTO lze po úpravách namontovat klasický LIAZ M1.2 řady 640, dnes tedy TEDOM. Je to ekologický, úsporný a velmi tichý motor - v Kronosech si klape a bzučí jako šicí stroj...

0/0
22.6.2016 18:38

J59i91ř55í 66E63r57b12e36n 1423514856197

Jenže tyhle autobusy nevyráběla Škoda, nýbrž LIAZ Jablonec, Karosa Vysoké Mýto a SVA Holýšov, náhradní karosérie potom polský Jelcz až do 80. let ;-)

0/0
22.6.2016 18:35

M14a17r70t46i42n 41N10e78b45e84s66k63ý 7796660717382

Jelcz vyráběl i ten přívěs.

Autobusy Jelcz se poznaly podle jiných světel (z Warszawy)

0/0
27.6.2016 18:08

J30a41r46o41s77l78a97v 61K47o33m53o48s67n97ý 6786701133924

Dnes by EU zuřila co nám to tady jezdí a hned na koberec do Bruselu

+2/−4
20.6.2016 23:56

V76o39k43o11u95n 66V34l13a62d73i34m90i86r 8962848739168

Ne zrovna dlouho jezdival i Autobus Karosa HB s motorem z Tatry 128. Sice byl take zajimavy, ale podle mne byl nejzajimavejsi Autobus Praga NDO, ktery jeste na pocatku 60. let jezdil na lince 101 z Hostivare do Vrsovic.

+2/−1
20.6.2016 20:28

J11i15ř53í 41E35r18b19e98n 1193874616207

Jojo, Tatra HB500... strašný stroj s přetíženým zadkem na portálových nápravách, v horách na sněhu do kopce se mu moc zatáčet nechtělo...

+1/0
22.6.2016 18:39

P47e16t95r 59F85r88a41n93c 9287451788168

Paráda.

0/0
20.6.2016 19:53

M73a25r34e36k 55S46l56a62b93i91h76o65u58d61e51k 7308341112863

Vlečka jsou buď koleje do fabriky nebo to, co nesou za nevěstou družičky. Za autem jede vlek, přívěs, návěs, valnik nebo v případě autobusu babosed. Netahejte sem do Prahy moravismy, stačí lítačka!

+16/−6
20.6.2016 19:17

M78a71r91t24i67n 37K41a10r17á52s78e86k 1658354479664

Ach jak pragocentrické, napsat do internetového denníku "sem do Prahy" Vlečka je ta věc co se vleče. Babosed je vlečka používaná / uzpůsobená jako zázemí pro odpočinek dělnic na poli nebo jinde v terénu. Kdyby u nás někdo připojil za traktor "vlek" tak se na něj budou koukat jako odkud že to spadl. :-)

+6/0
20.6.2016 19:26

M19a83r81e52k 71S40l98a26b55i38h40o10u34d47e20k 7698271572983

Ten článek se týkal výročí Pražské integrované dopravy. V Brně nebo jak se to jmenuje si tahejte klidně vlečky i za šalinou v libovolném počtu!

+2/−5
20.6.2016 20:51

M44i80l10a66n 98L24i45n48h19a25r14t 8214396217946

No nazdar, jestli vás pražáky vozili tímhle, tak to jste opravdu světová metropole...;-D

+4/−1
20.6.2016 21:59

M41a46r52t58i24n 47N72e75b68e38s96k40ý 7756680427192

Pokud myslíte tou "vlečkou" dvounápravový autobusový přívěs, tak ten jezdil u ČSAD v příměstské a ne v městské dopravě Dopravního podniku a vyráběl se v Polsku pod značkou Jelcz.

Ten návěs z Karosy byl rarita a běžně se v provozu nepoužíval.

Jinak k "babosedu": po zákazu přepravy osob v přívěsech za autobusy dojížděly tyto přívěsy v zemědělství za traktory na polích, někde v tom vozili na pole vězně.

+1/0
27.6.2016 18:19

M69a17r35t12i85n 18K27a82r38á36s91e88k 1108504279114

Ale nebavíme se o tom v Praze, že?

+3/0
20.6.2016 22:30

Z88d38e16n73ě26k 67W43e61r70n14h41a37r11t 6827695792768

Babosed je místo, kde sedaji báby, u nás se tak říkalo sedadlu za secím strojem, kde soudružka družstevnice kontrolovala, zda sečka nejen jede, ale i seje.

+2/−1
20.6.2016 21:34

V16l44a13d13i18s19l33a28v 69A29d87a55m82e75c 2285218951518

Vždycky vlečka. :-P

+2/0
20.6.2016 21:07

J46a62n 67S91v11e73t73l41i80k 8767889809559

Vlečku sem taky dycky tahal za traktorem. A lítačku pražáci mají, protože jim primátorku dělá nějaká slovena z Blavy.

+3/0
21.6.2016 8:24

J65i21ř22í 93S15c23h96w79a29c82h 8548564488556

.... nj "tahat do Prahy" germanismy, to je přece in a cool..... ;-D

+1/0
20.6.2016 21:47

J15a86r38o23m26í15r 41K32r26á18l 4240439394399

Bože, co čehos to duši dal ! ;-D Tahat Moravu do debaty o autobusech mi připadá poněkud slaboduché. ;-)

+3/0
21.6.2016 7:22
Foto

P76e37t55r 38M87a73t31o43u70l80e22k 6977970704

Podívejte se do pravidel silničního provozu, tam se mluví např. o traktoru s vlečkou. Je to tedy normálně a oficiálně používaný název ;-)

+1/0
21.6.2016 14:59

P26a79v23e44l 61S28o68u53č51e63k 7724742247435

Kdo k tomu vybral tak debilní muziku?8-o

+3/−6
20.6.2016 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.