Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turba z Brna vládnou v Le Mans

Závodní speciály Le Mans využívají „doping“ z Česka. V brněnské laboratoři společnosti Honeywell totiž vyvíjejí i montují turbodmychadla, která používají nejlepší týmy v legendárním čtyřiadvacetihodinovém závodě. Na tovární značce přitom nezáleží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L96a57d85i91s53l72a25v 21K29a44l98o71u64s 7785176111260

Nějak se zapomíná na výrobu turbodmychadel ve Strakonicích. Tam se vyráběla a vyrábí turba do autobusů. A řekl bych dost kvalitní.

0/0
28.6.2016 8:41

M54a98r93t10i37n 84V56o92k31o70u63n 9308893653796

ja chapu ze inovace ma smysl, ale opravdu je potreba porad lit penize do inovace parniho stroje, pardon spalovaciho motoru? Kdyby se polovina investic do spalovaku za poslednich 10let investovala do baterii, tak maji dnesni elektormobily dojezd 1000km a stoji mene nez soucasna auta (klicove slovo je grafen)

0/−1
27.6.2016 16:38

T72o93m33á81š 13M51a39t37ě95j 9255548593952

Ale o to se pokouší spousta a spousta společností a lijou do toho spousty a spousty peněz. Jednou na to možná dojde... ale teď to prostě není ...

Jako je super, že jednou budeme mít oblečení, které se nikdy nezašpiní, nepropotí, v létě bude chladit v zimě topit atd... ale to neznamená, že do té doby budu chodit nahý...

0/0
27.6.2016 16:50

J33i57ř40í 28K26o28c96u86r41e65k 6695724395988

A ty baterie pak budeme nabíjet pomocí parního stroje ... pardon turbíny.

Nemám pocit, že by se do baterií za posledních 10 let neinvestovalo. Jenže představte si tirák na baterky, který poskakuje od stojanu ke stojanu. Víc času by prostál a energie by spotřeboval zhruba stejně. V Evropě je kontejnerová doprava po železnici (zase ten "parostroj" v elektrárně) stále okrajová záležitost.

0/0
27.6.2016 21:52

L32a11d60i90s38l78a28v 98K69a55l34o96u73s 7255706961830

Pardon, ale ten TIRák by neměl být vůbec použit. Zboží patří na železnici.A dopravu k železnici zvládne i to "něco" na baterie.

0/0
28.6.2016 13:33

J81o34s59e69f 72V40o45s13i71c68k92y 4403377636193

Kdyz jste takovi machri, tak proc jste nevyrobili poradne turbo Lopraisovi, pro tu jeho Dakar Tatru?

0/0
27.6.2016 16:19

P73e52t16r 36M45i33c26h80a77l 2340874841922

A na straně dmychadla má lopatky na obou stranách osy.

.......

Tak nějak nevím, co si pod tím představit.

+1/0
27.6.2016 6:43

T29o53m80á25š 44M81a86t47ě78j 9385598703242

Máš si pod tím představit tohle:

https://turbo.honeywell.com/our-technologies/gasoline-axial-dualboost-turbochargers/

+2/0
27.6.2016 10:45

T87o65m20á34š 67M41a91t25ě33j 9315188443602

Je to popsáno trochu divně.

Standardně turbo používají 2 radiální ventilátory (jeden na výfuku, a jeden na sání - propojené osou)..... radiální ventilátory jsou takové ty ventilátory co nefoukají ve směru osy otáčení, ale kolmo na ni).

Tihle na turbu nepoužívají radiální ventilátor - ale standardní axiální (to je jedna z novinek), ale to je jen na okraj.

A teď to dmychadlo - standardně bere axiální ventilátor vzduch ve směru osy a "fouká" na všechny strany kolmo od osy pryč - ale vzduch bere jen z jedné strany.

A tady právě mají tu specialitu: Používají zvláštní druh toho radiálního ventilátoru, který bere vzduch z obou stran (a fouká to kolmo od osy pryč)...

Koukni do toho jejich odkazu - je to tam celkem přehledné - zvláště to video.

+2/0
27.6.2016 10:56

P59e65t53r 81M45i83c55h51a82l 2280864771942

Axiální a radiální znám. Jen jsem nevěděl o tom dmychadle s oboustranným vstupem vzduchu. V tom článku je to popsané dost zmateně. Díky za odkaz.

+1/0
27.6.2016 13:24

J55o75s70e93f 23V56o64s30i45c59k70y 4523657556923

Oboustrany vstup vzduchu mel jiz Mig-15, jenze to bylo radialni.

0/0
27.6.2016 16:17

T76o94m31á72š 80M82a31t31ě93j 9965928743252

Nejsem si jistý jestli si rozumíme:

1) tady na vstupu (na sání do motoru) - je radiální se vstupem z obou stran toho radiálního větráku.

2) Na výstupu z motoru (na výfuku) - je tady axiální (ale normálně se používá radiální i tady - akorát obrácená - tzn. plyn jde kolmo na osu, a vyfukuje v ose v jednom směru).

0/0
27.6.2016 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.