Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turba z Brna vládnou v Le Mans

Závodní speciály Le Mans využívají „doping“ z Česka. V brněnské laboratoři společnosti Honeywell totiž vyvíjejí i montují turbodmychadla, která používají nejlepší týmy v legendárním čtyřiadvacetihodinovém závodě. Na tovární značce přitom nezáleží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L18a86d96i25s78l44a50v 82K47a95l74o82u43s 7895806821470

Nějak se zapomíná na výrobu turbodmychadel ve Strakonicích. Tam se vyráběla a vyrábí turba do autobusů. A řekl bych dost kvalitní.

0/0
28.6.2016 8:41

M92a55r11t74i76n 20V51o94k33o52u61n 9288973223126

ja chapu ze inovace ma smysl, ale opravdu je potreba porad lit penize do inovace parniho stroje, pardon spalovaciho motoru? Kdyby se polovina investic do spalovaku za poslednich 10let investovala do baterii, tak maji dnesni elektormobily dojezd 1000km a stoji mene nez soucasna auta (klicove slovo je grafen)

0/−1
27.6.2016 16:38

T53o91m35á65š 38M38a11t14ě41j 9435758163142

Ale o to se pokouší spousta a spousta společností a lijou do toho spousty a spousty peněz. Jednou na to možná dojde... ale teď to prostě není ...

Jako je super, že jednou budeme mít oblečení, které se nikdy nezašpiní, nepropotí, v létě bude chladit v zimě topit atd... ale to neznamená, že do té doby budu chodit nahý...

0/0
27.6.2016 16:50

J56i93ř87í 95K84o33c76u12r51e89k 6415754555308

A ty baterie pak budeme nabíjet pomocí parního stroje ... pardon turbíny.

Nemám pocit, že by se do baterií za posledních 10 let neinvestovalo. Jenže představte si tirák na baterky, který poskakuje od stojanu ke stojanu. Víc času by prostál a energie by spotřeboval zhruba stejně. V Evropě je kontejnerová doprava po železnici (zase ten "parostroj" v elektrárně) stále okrajová záležitost.

0/0
27.6.2016 21:52

L54a91d87i63s49l82a72v 38K51a64l24o54u18s 7905516691400

Pardon, ale ten TIRák by neměl být vůbec použit. Zboží patří na železnici.A dopravu k železnici zvládne i to "něco" na baterie.

0/0
28.6.2016 13:33

J10o14s47e47f 38V64o64s43i73c45k98y 4123117926883

Kdyz jste takovi machri, tak proc jste nevyrobili poradne turbo Lopraisovi, pro tu jeho Dakar Tatru?

0/0
27.6.2016 16:19

P81e18t55r 22M52i79c36h32a40l 2280524321802

A na straně dmychadla má lopatky na obou stranách osy.

.......

Tak nějak nevím, co si pod tím představit.

+1/0
27.6.2016 6:43

T40o24m84á60š 80M59a41t71ě18j 9815268373332

Máš si pod tím představit tohle:

https://turbo.honeywell.com/our-technologies/gasoline-axial-dualboost-turbochargers/

+2/0
27.6.2016 10:45

T30o74m47á72š 36M49a70t35ě71j 9105448383262

Je to popsáno trochu divně.

Standardně turbo používají 2 radiální ventilátory (jeden na výfuku, a jeden na sání - propojené osou)..... radiální ventilátory jsou takové ty ventilátory co nefoukají ve směru osy otáčení, ale kolmo na ni).

Tihle na turbu nepoužívají radiální ventilátor - ale standardní axiální (to je jedna z novinek), ale to je jen na okraj.

A teď to dmychadlo - standardně bere axiální ventilátor vzduch ve směru osy a "fouká" na všechny strany kolmo od osy pryč - ale vzduch bere jen z jedné strany.

A tady právě mají tu specialitu: Používají zvláštní druh toho radiálního ventilátoru, který bere vzduch z obou stran (a fouká to kolmo od osy pryč)...

Koukni do toho jejich odkazu - je to tam celkem přehledné - zvláště to video.

+2/0
27.6.2016 10:56

P60e72t81r 16M29i84c41h83a12l 2590594481302

Axiální a radiální znám. Jen jsem nevěděl o tom dmychadle s oboustranným vstupem vzduchu. V tom článku je to popsané dost zmateně. Díky za odkaz.

+1/0
27.6.2016 13:24

J51o61s27e73f 35V38o84s29i58c60k84y 4673907126603

Oboustrany vstup vzduchu mel jiz Mig-15, jenze to bylo radialni.

0/0
27.6.2016 16:17

T55o67m24á49š 31M64a97t67ě88j 9125628413942

Nejsem si jistý jestli si rozumíme:

1) tady na vstupu (na sání do motoru) - je radiální se vstupem z obou stran toho radiálního větráku.

2) Na výstupu z motoru (na výfuku) - je tady axiální (ale normálně se používá radiální i tady - akorát obrácená - tzn. plyn jde kolmo na osu, a vyfukuje v ose v jednom směru).

0/0
27.6.2016 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.