Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Turba z Brna vládnou v Le Mans

Závodní speciály Le Mans využívají „doping“ z Česka. V brněnské laboratoři společnosti Honeywell totiž vyvíjejí i montují turbodmychadla, která používají nejlepší týmy v legendárním čtyřiadvacetihodinovém závodě. Na tovární značce přitom nezáleží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L14a42d90i69s26l88a14v 13K51a16l28o28u71s 7645816751140

Nějak se zapomíná na výrobu turbodmychadel ve Strakonicích. Tam se vyráběla a vyrábí turba do autobusů. A řekl bych dost kvalitní.

0/0
28.6.2016 8:41

M92a84r36t15i89n 61V91o35k38o37u87n 9238443253106

ja chapu ze inovace ma smysl, ale opravdu je potreba porad lit penize do inovace parniho stroje, pardon spalovaciho motoru? Kdyby se polovina investic do spalovaku za poslednich 10let investovala do baterii, tak maji dnesni elektormobily dojezd 1000km a stoji mene nez soucasna auta (klicove slovo je grafen)

0/−1
27.6.2016 16:38

T82o97m68á19š 22M12a10t85ě11j 9305298593962

Ale o to se pokouší spousta a spousta společností a lijou do toho spousty a spousty peněz. Jednou na to možná dojde... ale teď to prostě není ...

Jako je super, že jednou budeme mít oblečení, které se nikdy nezašpiní, nepropotí, v létě bude chladit v zimě topit atd... ale to neznamená, že do té doby budu chodit nahý...

0/0
27.6.2016 16:50


J69i28ř67í 25K95o39c50u27r96e75k 6245794975438

A ty baterie pak budeme nabíjet pomocí parního stroje ... pardon turbíny.

Nemám pocit, že by se do baterií za posledních 10 let neinvestovalo. Jenže představte si tirák na baterky, který poskakuje od stojanu ke stojanu. Víc času by prostál a energie by spotřeboval zhruba stejně. V Evropě je kontejnerová doprava po železnici (zase ten "parostroj" v elektrárně) stále okrajová záležitost.

0/0
27.6.2016 21:52

L87a60d25i88s17l90a27v 44K73a94l71o63u11s 7915976351830

Pardon, ale ten TIRák by neměl být vůbec použit. Zboží patří na železnici.A dopravu k železnici zvládne i to "něco" na baterie.

0/0
28.6.2016 13:33

J69o12s94e65f 19V69o72s27i14c74k81y 4843317546393

Kdyz jste takovi machri, tak proc jste nevyrobili poradne turbo Lopraisovi, pro tu jeho Dakar Tatru?

0/0
27.6.2016 16:19

P24e68t22r 35M85i41c22h68a79l 2340544711532

A na straně dmychadla má lopatky na obou stranách osy.

.......

Tak nějak nevím, co si pod tím představit.

+1/0
27.6.2016 6:43

T42o38m57á29š 71M90a53t77ě12j 9765778893522

Máš si pod tím představit tohle:

https://turbo.honeywell.com/our-technologies/gasoline-axial-dualboost-turbochargers/

+2/0
27.6.2016 10:45

T70o12m26á44š 59M51a49t41ě49j 9425798723482

Je to popsáno trochu divně.

Standardně turbo používají 2 radiální ventilátory (jeden na výfuku, a jeden na sání - propojené osou)..... radiální ventilátory jsou takové ty ventilátory co nefoukají ve směru osy otáčení, ale kolmo na ni).

Tihle na turbu nepoužívají radiální ventilátor - ale standardní axiální (to je jedna z novinek), ale to je jen na okraj.

A teď to dmychadlo - standardně bere axiální ventilátor vzduch ve směru osy a "fouká" na všechny strany kolmo od osy pryč - ale vzduch bere jen z jedné strany.

A tady právě mají tu specialitu: Používají zvláštní druh toho radiálního ventilátoru, který bere vzduch z obou stran (a fouká to kolmo od osy pryč)...

Koukni do toho jejich odkazu - je to tam celkem přehledné - zvláště to video.

+2/0
27.6.2016 10:56

P52e57t43r 25M41i64c97h28a83l 2750264621232

Axiální a radiální znám. Jen jsem nevěděl o tom dmychadle s oboustranným vstupem vzduchu. V tom článku je to popsané dost zmateně. Díky za odkaz.

+1/0
27.6.2016 13:24

J39o11s61e21f 90V44o44s42i69c19k51y 4443747126313

Oboustrany vstup vzduchu mel jiz Mig-15, jenze to bylo radialni.

0/0
27.6.2016 16:17

T21o92m94á77š 56M32a48t94ě43j 9865458223912

Nejsem si jistý jestli si rozumíme:

1) tady na vstupu (na sání do motoru) - je radiální se vstupem z obou stran toho radiálního větráku.

2) Na výstupu z motoru (na výfuku) - je tady axiální (ale normálně se používá radiální i tady - akorát obrácená - tzn. plyn jde kolmo na osu, a vyfukuje v ose v jednom směru).

0/0
27.6.2016 16:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.