Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dozvuk dieselgate: Volkswagen „zařízne“ více než 40 modelů

Německý automobilový koncern Volkswagen přestane v příštích letech vyrábět více než 40 modelů automobilů. S odvoláním na nejmenované zdroje to napsal německý list Handelsblatt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J44i95ř28í 46D90v14o92ř59á79k 5475369950248

Opravdu dozvuk ? Nebo zbožné přání výrobce ?

0/−2
20.6.2016 20:29

E12v38z42e36n 70S70o30u80k97u33p 1277334636638

Ježíš... Ti s tím nadělají.... Před 20 lety jezdilo to co mělo kola...

A ty jejich EURO x.... Co taková Čína nebo Indie... Miliardy aut bez nějakých EURO...

+3/−1
20.6.2016 19:36

J27i11ř31í 17S65c63h34w12a63c27h 8538764658756

no a pak je třeba v Pekingu smogová situace nějakých 300 dní v roce Rv

+2/0
20.6.2016 21:51

K57a24t35e20ř85i42n12a 78V76ý25b60o68r38n61á 6630619749

Souvislost s dieselgate je poněkud vágní. Jde v první řadě o omezení "kanibalismu" a maximalizaci zisků.

+8/0
20.6.2016 18:22

J80i69ř84í 90D82e88š85t 5875444678630

Stačí snad motory.

+1/−2
20.6.2016 17:36
Foto

V47a36c75l38a43v 91V54a49v90r43a 3897324725637

Ano, blázni a naivkové stále věří na elektromobily. Kdyby Tesla neměla sponzory, tak je dnes na dně. Na každém prodaném voze prodělávají 4,000 dolarů.

V době kdy litr benzínu stojí 13 Kč. A slibovaný model za 34,000 dolarů? Chtěl bych ho jednou vidět. Nikdy to nedokážou a tedy nikdy to nebude masově prodejné.

+12/−4
20.6.2016 17:24

R19o67m68a21n 17V97í11c29e59n65e44c 2509732348492

A na provoz po Tchaj-wanu je nutné platit ekologickou daň, protože dle jejich parametrů se nejedná o ekologické vozidlo. A bublina splaskla.

0/−2
20.6.2016 18:32

J31i51ř73í 48Z41ý49k49a 9329353451170

šlo o Hongkong a tam nejde o ekologické vozidlo, protože většina el. energie se tam vyrábí z uhlí a plynu (53%, 22% plyn, jaderky 22%).

U nás je to cirka 42%uhlí, 28% jádro, 3,5% plyn, 18% OZE. Takže mnohem více "EKO".

0/0
21.6.2016 8:51

J90á46n 22K36o88t78ú27č 2286324608646

Ale dokážu, len to nejaký čas potrvá. Nebude to zajtra. Ale už to čo dokázali doteraz je hodne. Verím, že raz bude vzduch v mestách čistejší.

0/0
21.6.2016 14:49

T16o26m71á97š 50V79a24l50d21e48r 7583340329

Budoucnost vidím. Akorát elektromobily nebudou mít současné baterie. Jsou i jiné zdroje elektrické energie.

0/0
21.6.2016 21:40
Foto

V42a75c98l83a40v 87V68a29v32r24a 3837554315137

VW, ač tu v USA má závod na výrobu aut dosud neumí postavit auto pro Američany. V tabulce nejprodávanějších se objevil kdysi jen jednou a to na asi 26.míatě s modelem Jetta. Tedy v podstatě jen proto, že měl Diesel a někteří se tu domnívali, že to je ta jejich "parketa".

Dnes v tabulce 30ti nejprodávanějších aut v Americe nefiguruje ani jedno jediné vozidlo z celé Evropy. Toyota, Honda, Nissan, Ford, Chevy, GMC a Chrysler je jiné kafe.

Nejprodávanějším vozidlem po více než dvacet let je stále Ford řady F.

F150 nebo GM Silverado nemají na světě konkurenci.

+4/−5
20.6.2016 17:20

J28a23n 82N93o43v32á59k 9365938374985

"F150 nebo GM Silverado nemají na světě konkurenci." ;-D

V Evropě jsou tyhle žravé krávy ve větším počtu neprodejné.

+11/0
20.6.2016 18:19

H68e29r18b29e44r51t 37M19a46c84h16á80n71ě 1844200676

Vávra je tu neznámější troll, a tyto nesmysly píše furt dokola...

0/−1
20.6.2016 18:25

T40o45m19á47š 45M49a27c71e61j12k87a 6251742177617

Proto na něho reaguji jen, zřídka, protože on na nepohodlné otázky neodpovídá. Hlavně, že tento hrdý Američan už na českých diksusích o sobě prozradil snad vše kromě velikosti svého přirození.

+2/0
20.6.2016 19:21

K66a41t39e10ř21i32n52a 45V76ý36b71o95r78n74á 6880949949

V Americe frčí Japonci. V Evropě jde střední třídu. Většina Američanů si evropské auto nemůže vůbec dovolit.

+4/0
20.6.2016 18:24
Foto

M59a41r21t39i26n 57K32o78u90b57e82k 3489487938716

radši bych si teda, stejně jako spousta lidí tam, nemoh dovolit evropskou střední třídu a jezdil taky v Camry

0/0
20.6.2016 18:55

K77a54t24e40ř54i20n56a 92V87ý10b42o21r73n53á 6470959729

A kdo Vám v tom brání? Je to levnější než srovnatelný Mercedes. Ovšem to je prémiová značka.

0/0
20.6.2016 19:57

T16o91m65á42š 94M31a49c83e16j30k30a 6741682957377

A kolik se v Evropě prodá Amerik? Kolik se tu prodá F150? Moc ne, že? Jo, Ford tu prodává a dobře, ale to jsem evropská auta pro evropský trh a v USA by asi moc šancí neměla.

0/0
20.6.2016 19:18

E41v98z27e34n 60S57o50u84k12u48p 1337384836458

Ale zapoměl jste na Hundai... Těch je na Floridě spousta....

Jinak ta "vyšší vrstva" Američanů si pořizuje převážně evropské nebo japonské vozy... Mercedes, BMW, Porche,Range Rover, Lexus, Acura, Infinity, Land cruiser, atd....

Z amerických je tak jedině v lepší třídě Cadillac....

A že F150 nebo GM Silverado nemají ve světě konkurenci ??? 8-o

Asi jste neslyšel o Toyota Hilux, RAV, Tundra, Sienna.... ;-)

0/0
20.6.2016 19:51

M58a35r52e61k 20H42r56u38b39y 6827322731568

Myslel jsem, ze problem je v motorech, ne v modelech. Takze ten 2.0 TDI v Brouku vadi, ale v Passatu je v pohode? 8-o:-P

+2/−2
20.6.2016 16:48

L47u88k35á28š 28Š14l15e78h74o35f22e45r 1243659175629

Ne, jen jste to nepochopil...

+2/0
20.6.2016 17:44

J93a70n 92N65o47v57á93k 9765238584625

Omezení množství modelů je jen úsporná strategie - osekání o nevýdělečné modely, ne přímé řešení dieselgate.

Dieselgate v nových autech plnících EURO6 není třeba řešit, tam se používají už jiné technologie.

+2/0
20.6.2016 18:21

M80i13r69o43s12l85a11v 12U94r75b30a15n 1346777651839

A jeste jeden, kdyz uz se bavime o limitach:

Přijde nekonečně mnoho matematiků do hospody. První si objednaná celé pivo, druhý půlku piva, třetí čtvrtinu, další šestnáctinku, další dvaatřicetinu a tak to pokračuje až do nekonečna. Hospodský se na ně podívá, řekne: "vy jste ale banda blb.cu," a načepuje dvě piva.

+16/−1
20.6.2016 16:24

M98i40r25o95s75l48a74v 44U22r39b18a18n 1896937571149

A tenhle znate ?

Prijde chlapik do hospody, chvili tam sedi a pak si objedna pivo.. potom druhe, za chvili dalsi dve, potom tri.. Hospodsky na to povida : Fibonacci, Fibonacci, ty se dneska zase ozeres..

+9/0
20.6.2016 16:22

L68i50b34o75r 14M91o19u58č23k63a 1228857735642

;-D clanku si nikdo nevsimal.. tak se udelal po 12. hodine refresh a prdnul se nahoru ... a bum .. 8 reakci ;-D

+1/0
20.6.2016 15:19

V67i86k80t73o94r 46N96á62r86o41ž37n34ý 3319722778

Logický krok. Jaký smysl má vyrábět například model SEAT Toledo , kterého se za den vyrobí nějakých 80 kusů ?

+4/−2
20.6.2016 15:18

S91t21a10n27i25s45l82a53v 89R78o17s30e66c81k22ý 9365889701569

článek není o typech, ale o modelech

0/−2
20.6.2016 15:31

J70a30k36u26b 98Š21a17f16a63n91d47a 7795697461801

Dokážete vyjmenovat alespoň 100 modelů ze skupiny VW?

+1/0
20.6.2016 16:05

H30o51n21z67a 58K29u83b43i90c93e86k 4267405799730

já ne vy ano?

+2/0
20.6.2016 16:21

R14o48m62a73n 12P56o64l94á10č16e17k 5386299605

To by se dalo. Pokud vezmeme liftback/combi minimálně u nás známých modelů. Pak třídveřové a 5 dvéřové menší modely. Ono to bude poměrně naskakovat. ;-)

0/0
20.6.2016 23:19

T52o98m46á82š 85K61u69c25h30a22ř 3377851868451

Místo radosti z řízení svého auta se budeme přesouvat elektromobilem alternativní taxislužby s automatickým řidičem.. :-P

To je asi jako souložit online, bekontaktně a bez rozlišení pohlaví. :-P

Čím to, že mě ta představa vůbec neláká? Asi už jsem starej.. :-/

+28/−2
20.6.2016 15:13

M31i22l93o76š 36B88o87u97k26a94l 8443337643554

Řidič bude mít jiné starosti, než točením kolečkem a kvrláním šaltpákou... bude nahazovač jističe, navazovat spojení se satelitem a za jízdy měnit baterky...;-D

+10/−2
20.6.2016 15:18

T20o60m50á89š 64K81u47c94h49a42ř 3537281138881

To spíš za jízdy vyhodí hlášku "Aplikace Řidič přestala pracovat." Po restartu pak "Probíhá aktualizace aplikace Řidič." Pak po půl hodině stahování "Nedostatek místa ve vnitřním úložišti. Odstraňte nepotřebné soubory." Po vyčištění pak "Aplikace Správce baterie nemůže najít soubor s kalibračními daty. Plně nabijte a pak zapnutím všech spotřebičů plně vybijte baterii." A pak operátorka ze služby GoogleCars: "Opravdu ještě do té porodnice chcete jet?" ;-)

+15/0
20.6.2016 15:47

R28o50m46a25n 69V28í72c87e22n39e12c 2399722538812

... "pokud chcete vypnout vozidlo, zmáčkněte nejprve START".

0/0
20.6.2016 18:34

J50á48n 61K95o24t14ú68č 2706464308146

Minimálne na diaľniciach bude už za pár rokov autopilot fungovať v pohode. A potom si môže každý vybrať, či chce šoférovať z Prahy do Splitu pre "radosť", alebo to nechá na automatiku...

0/0
21.6.2016 14:58

V71l60a32d18i85m97i78r 75K57r28a63u46s 6811328484210

tak treba zminovany volkswagen lze tezko vnimat jako vyrobce aut pro radost z rizeni. :) a verim, ze auta pro radost budou i nadale dokud bude po nich poptavka. viz napriklad ten novy kabrio fiat... :) a i elektricky auto nebo hybrid muze byt sakra pro radost. viz tesla nebo honda cr-z apod.

0/−2
20.6.2016 16:17

A86n35t19o92n23í97n 93S91v31o88b84o59d79a 3104943659302

Tesla, aby šetřila, tak mně zase překážela na silnici, jojo, to je potom dojezd, tedy doplížení

0/−1
20.6.2016 16:36

J46á25n 60K17o93t52ú73č 2736154928296

Chápem že toto je autoweb, ale predsa. Zďaleka nie vždy je jazda autom príjemný zážitok. Keď niekedy trčím v aute v zácpe na vstupe do nejakého mesta, tak by som bol omnoho radšej, keby som namiesto toho mohol presadnúť z nejakého s-bahnu do taxíka a podobne.

0/0
21.6.2016 14:54

T97o59m41á80š 29V59a58l93d93e14r 7233730669

Budu rád, až mi vůz odřídí kolonu a já si přečtu noviny, časopis apod.

0/0
21.6.2016 22:02

J40a85n 95K22l29i94m57a 7330963250452

Ještě že má volkswagen škodovku vsadím boty že se budou škodovky dělat i v Německu.

0/0
20.6.2016 15:08

P17e87t14r 92Č81e44r29m17á15k 9738935719570

Nerozumím, Škodovka je sice úspešná, ale to prakticky všechny značky koncernu (až na Seat). A škodovky v německu jsou spíše utopie, jednak jsou tam vyšší výrobní náklady a jednak továrny VW mají kapacity vesměs obsazené.

+2/0
20.6.2016 16:24

T14o39m30á50š 10B70a26š33a51n93d75a 2172569612530

Měli by přestat vyrábět všechny motory, neumí pořádně ani benzínové, ani dieselové.

+7/−12
20.6.2016 15:00

J19a44n 94N10o43v94á73k 4416557653219

No nevím jak současné motory od VW, ale starší poctivé nafty PD nebo s čerpadlem jsou nezničitelné a při správné péči dost vydrží.

+2/−4
20.6.2016 15:43

K58a84r15e67l 91N46o23v48o18t89n74y 6179331369975

PD je to nejhorsi, co VW kdy udelalo. Priznavaji, samozrejme neoficialne, i inzenyri VW, kdyz se s nimi ozerete.

+2/−3
20.6.2016 16:04

A22l64e93š 37N84o35v82o74t96n70ý 9776926386619

Když nebudou chlastat, nebudou chtít být zajímaví a bez tendencí někoho pobavit.

Je to samozřejmě nesmysl, alespoň z pohledu spolehlivosti a životnosti, na což nepotřebujete hodnocení opilých inženýrů.

+2/−1
20.6.2016 16:17

P40e97t74r 83Č87e21r41m27á83k 9118395939170

Nesmysl, právě naopak, PD bylo terno, v té době motory bez konkurence, tehdy začínající commonrail předčil prakticky ve všem. Emisní limity donutili vývojáře opustit tuto větev a začít se věnovat CR.

+2/0
20.6.2016 16:27
Foto

R52a63d44o37m71í73r 44Š82r18á46m27e80k 4858750196184

To je hezke tvrzení. Ale možná by to chtělo i doplnil nějakými fakty. Protože z praxe od lidi slyším přesný opak. Při přechodu na CR většinou nechtějí o PD už nikdy nic slyšet. Ale nejsem odborník. Tedy se nechám rád poučit.

0/0
20.6.2016 17:53

P96e23t52r 84Č85e77r91m10á32k 9448245669930

To je popis skutečnosti té doby, co kdo říká dneska je už subjektivní - většina 1,9TDI z té doby má dnes nalítáno okolo 500tis km(byť si dnešní majitelé myslí něco jiného), mnohdy i mnohem více, a jisté investice začínají být pochopitelně nutné, což možná vede k některým fámám. Dobové CR to mají buď už za sebou, nebo jsou dávno po výměně půl motoru. V podstatě jediná nevýhoda PD byl hrubý zvukový projev motoru, jinak spotřeba nebo spolehlivost byla neporovnatelná, česká nafta dělala CR šílený problémy už jako novým vozům. Dneska mají za sebou CR několik generací vývoje dál a porovnávat to nejde protože nikdo neví kde by PD byl kdyby se vyvíjel dál.

0/0
20.6.2016 19:08

T80o91m96á90š 27V40a20l62d43e16r 7293920779

CR je další schod ve vývoji motorů. To že v ČR nejsou schopni vyrobit kvalitní palivo je jedna věc. To, že vyrábí a prodávají palivo několik měsíců, které ani nesplňuje blbou normu a nikoho tato skutečnost netankuje je druhá věc. Tak co potom po CR chcete? Protože 1,4HDI PSA je velmi dobrý motor a výrobce, který jej vymyslel a jeho JTD ani nemusím připomínat. Naftu nemusím a mám radši benzín. Ale z nafty bych koupil jenom toto.R^

0/0
21.6.2016 22:11

T31o60m56á12š 12V45a31l18d86e86r 7853180309

Samozřejmě u JTD myslím Fiat. ;-):-)

0/0
21.6.2016 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.