Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dozvuk dieselgate: Volkswagen „zařízne“ více než 40 modelů

Německý automobilový koncern Volkswagen přestane v příštích letech vyrábět více než 40 modelů automobilů. S odvoláním na nejmenované zdroje to napsal německý list Handelsblatt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J92i57ř34í 65D34v31o42ř43á42k 5475949280228

Opravdu dozvuk ? Nebo zbožné přání výrobce ?

0/−2
20.6.2016 20:29

E69v37z52e51n 69S16o25u78k81u45p 1877394636348

Ježíš... Ti s tím nadělají.... Před 20 lety jezdilo to co mělo kola...

A ty jejich EURO x.... Co taková Čína nebo Indie... Miliardy aut bez nějakých EURO...

+3/−1
20.6.2016 19:36

J18i57ř75í 41S25c42h69w50a51c67h 8628364838846

no a pak je třeba v Pekingu smogová situace nějakých 300 dní v roce Rv

+2/0
20.6.2016 21:51


K71a87t90e57ř91i61n63a 26V44ý82b73o41r60n87á 6210219469

Souvislost s dieselgate je poněkud vágní. Jde v první řadě o omezení "kanibalismu" a maximalizaci zisků.

+8/0
20.6.2016 18:22

J36i69ř95í 33D85e65š16t 5795844518280

Stačí snad motory.

+1/−2
20.6.2016 17:36
Foto

V84a83c88l43a31v 39V17a93v54r39a 3467124705917

Ano, blázni a naivkové stále věří na elektromobily. Kdyby Tesla neměla sponzory, tak je dnes na dně. Na každém prodaném voze prodělávají 4,000 dolarů.

V době kdy litr benzínu stojí 13 Kč. A slibovaný model za 34,000 dolarů? Chtěl bych ho jednou vidět. Nikdy to nedokážou a tedy nikdy to nebude masově prodejné.

+12/−4
20.6.2016 17:24

R22o91m66a82n 80V80í39c39e31n35e65c 2869612848312

A na provoz po Tchaj-wanu je nutné platit ekologickou daň, protože dle jejich parametrů se nejedná o ekologické vozidlo. A bublina splaskla.

0/−2
20.6.2016 18:32

J84i77ř16í 19Z44ý41k60a 9939403191300

šlo o Hongkong a tam nejde o ekologické vozidlo, protože většina el. energie se tam vyrábí z uhlí a plynu (53%, 22% plyn, jaderky 22%).

U nás je to cirka 42%uhlí, 28% jádro, 3,5% plyn, 18% OZE. Takže mnohem více "EKO".

0/0
21.6.2016 8:51

J80á27n 66K16o88t67ú35č 2416734728486

Ale dokážu, len to nejaký čas potrvá. Nebude to zajtra. Ale už to čo dokázali doteraz je hodne. Verím, že raz bude vzduch v mestách čistejší.

0/0
21.6.2016 14:49

T96o14m70á88š 54V62a62l76d44e77r 7313710699

Budoucnost vidím. Akorát elektromobily nebudou mít současné baterie. Jsou i jiné zdroje elektrické energie.

0/0
21.6.2016 21:40
Foto

V61a40c92l35a60v 60V97a36v72r59a 3107224725247

VW, ač tu v USA má závod na výrobu aut dosud neumí postavit auto pro Američany. V tabulce nejprodávanějších se objevil kdysi jen jednou a to na asi 26.míatě s modelem Jetta. Tedy v podstatě jen proto, že měl Diesel a někteří se tu domnívali, že to je ta jejich "parketa".

Dnes v tabulce 30ti nejprodávanějších aut v Americe nefiguruje ani jedno jediné vozidlo z celé Evropy. Toyota, Honda, Nissan, Ford, Chevy, GMC a Chrysler je jiné kafe.

Nejprodávanějším vozidlem po více než dvacet let je stále Ford řady F.

F150 nebo GM Silverado nemají na světě konkurenci.

+4/−5
20.6.2016 17:20

J46a97n 61N29o21v57á45k 9805118474555

"F150 nebo GM Silverado nemají na světě konkurenci." ;-D

V Evropě jsou tyhle žravé krávy ve větším počtu neprodejné.

+11/0
20.6.2016 18:19

H85e97r41b62e74r52t 59M54a95c54h58á74n98ě 1804220746

Vávra je tu neznámější troll, a tyto nesmysly píše furt dokola...

0/−1
20.6.2016 18:25

T21o33m54á70š 76M80a47c25e78j82k58a 6201232347797

Proto na něho reaguji jen, zřídka, protože on na nepohodlné otázky neodpovídá. Hlavně, že tento hrdý Američan už na českých diksusích o sobě prozradil snad vše kromě velikosti svého přirození.

+2/0
20.6.2016 19:21

K38a54t79e73ř62i66n73a 96V17ý49b66o76r68n87á 6330619489

V Americe frčí Japonci. V Evropě jde střední třídu. Většina Američanů si evropské auto nemůže vůbec dovolit.

+4/0
20.6.2016 18:24
Foto

M97a82r33t56i56n 76K78o14u59b25e83k 3919937498416

radši bych si teda, stejně jako spousta lidí tam, nemoh dovolit evropskou střední třídu a jezdil taky v Camry

0/0
20.6.2016 18:55

K71a73t30e29ř29i16n59a 18V47ý36b47o30r20n14á 6770379559

A kdo Vám v tom brání? Je to levnější než srovnatelný Mercedes. Ovšem to je prémiová značka.

0/0
20.6.2016 19:57

T30o19m21á39š 10M33a80c76e10j68k12a 6511882157237

A kolik se v Evropě prodá Amerik? Kolik se tu prodá F150? Moc ne, že? Jo, Ford tu prodává a dobře, ale to jsem evropská auta pro evropský trh a v USA by asi moc šancí neměla.

0/0
20.6.2016 19:18

E10v34z15e93n 67S13o41u41k48u74p 1847304196568

Ale zapoměl jste na Hundai... Těch je na Floridě spousta....

Jinak ta "vyšší vrstva" Američanů si pořizuje převážně evropské nebo japonské vozy... Mercedes, BMW, Porche,Range Rover, Lexus, Acura, Infinity, Land cruiser, atd....

Z amerických je tak jedině v lepší třídě Cadillac....

A že F150 nebo GM Silverado nemají ve světě konkurenci ??? 8-o

Asi jste neslyšel o Toyota Hilux, RAV, Tundra, Sienna.... ;-)

0/0
20.6.2016 19:51

M68a10r80e86k 38H70r83u37b11y 6707502481528

Myslel jsem, ze problem je v motorech, ne v modelech. Takze ten 2.0 TDI v Brouku vadi, ale v Passatu je v pohode? 8-o:-P

+2/−2
20.6.2016 16:48

L29u46k57á66š 58Š31l34e29h84o97f83e69r 1513889765729

Ne, jen jste to nepochopil...

+2/0
20.6.2016 17:44

J64a24n 13N71o29v41á68k 9305638604435

Omezení množství modelů je jen úsporná strategie - osekání o nevýdělečné modely, ne přímé řešení dieselgate.

Dieselgate v nových autech plnících EURO6 není třeba řešit, tam se používají už jiné technologie.

+2/0
20.6.2016 18:21

M38i72r32o43s53l28a59v 22U93r89b18a36n 1986837371829

A jeste jeden, kdyz uz se bavime o limitach:

Přijde nekonečně mnoho matematiků do hospody. První si objednaná celé pivo, druhý půlku piva, třetí čtvrtinu, další šestnáctinku, další dvaatřicetinu a tak to pokračuje až do nekonečna. Hospodský se na ně podívá, řekne: "vy jste ale banda blb.cu," a načepuje dvě piva.

+16/−1
20.6.2016 16:24

M11i96r27o85s81l16a64v 46U56r47b75a32n 1866777361129

A tenhle znate ?

Prijde chlapik do hospody, chvili tam sedi a pak si objedna pivo.. potom druhe, za chvili dalsi dve, potom tri.. Hospodsky na to povida : Fibonacci, Fibonacci, ty se dneska zase ozeres..

+9/0
20.6.2016 16:22

L96i86b94o56r 61M64o39u50č91k75a 1828817565862

;-D clanku si nikdo nevsimal.. tak se udelal po 12. hodine refresh a prdnul se nahoru ... a bum .. 8 reakci ;-D

+1/0
20.6.2016 15:19

V13i86k91t57o66r 32N46á74r60o32ž17n85ý 3869162518

Logický krok. Jaký smysl má vyrábět například model SEAT Toledo , kterého se za den vyrobí nějakých 80 kusů ?

+4/−2
20.6.2016 15:18

S36t34a26n63i15s39l21a88v 79R31o46s67e75c93k15ý 9335819881689

článek není o typech, ale o modelech

0/−2
20.6.2016 15:31

J43a88k40u38b 21Š14a65f32a36n72d48a 7745767321981

Dokážete vyjmenovat alespoň 100 modelů ze skupiny VW?

+1/0
20.6.2016 16:05

H64o50n66z28a 50K57u91b97i21c36e29k 4647705799540

já ne vy ano?

+2/0
20.6.2016 16:21

R97o35m95a28n 72P62o95l94á14č59e49k 5166849255

To by se dalo. Pokud vezmeme liftback/combi minimálně u nás známých modelů. Pak třídveřové a 5 dvéřové menší modely. Ono to bude poměrně naskakovat. ;-)

0/0
20.6.2016 23:19

T41o55m69á45š 76K38u64c66h63a48ř 3207501898281

Místo radosti z řízení svého auta se budeme přesouvat elektromobilem alternativní taxislužby s automatickým řidičem.. :-P

To je asi jako souložit online, bekontaktně a bez rozlišení pohlaví. :-P

Čím to, že mě ta představa vůbec neláká? Asi už jsem starej.. :-/

+28/−2
20.6.2016 15:13

M12i90l49o94š 51B80o74u23k77a58l 8583457673554

Řidič bude mít jiné starosti, než točením kolečkem a kvrláním šaltpákou... bude nahazovač jističe, navazovat spojení se satelitem a za jízdy měnit baterky...;-D

+10/−2
20.6.2016 15:18

T61o68m11á51š 16K81u78c79h59a28ř 3937501898411

To spíš za jízdy vyhodí hlášku "Aplikace Řidič přestala pracovat." Po restartu pak "Probíhá aktualizace aplikace Řidič." Pak po půl hodině stahování "Nedostatek místa ve vnitřním úložišti. Odstraňte nepotřebné soubory." Po vyčištění pak "Aplikace Správce baterie nemůže najít soubor s kalibračními daty. Plně nabijte a pak zapnutím všech spotřebičů plně vybijte baterii." A pak operátorka ze služby GoogleCars: "Opravdu ještě do té porodnice chcete jet?" ;-)

+15/0
20.6.2016 15:47

R70o57m18a31n 71V76í92c22e20n54e63c 2149502288772

... "pokud chcete vypnout vozidlo, zmáčkněte nejprve START".

0/0
20.6.2016 18:34

J21á85n 40K70o18t14ú94č 2476674438176

Minimálne na diaľniciach bude už za pár rokov autopilot fungovať v pohode. A potom si môže každý vybrať, či chce šoférovať z Prahy do Splitu pre "radosť", alebo to nechá na automatiku...

0/0
21.6.2016 14:58

V48l32a41d30i11m11i89r 42K51r30a49u36s 6721908614480

tak treba zminovany volkswagen lze tezko vnimat jako vyrobce aut pro radost z rizeni. :) a verim, ze auta pro radost budou i nadale dokud bude po nich poptavka. viz napriklad ten novy kabrio fiat... :) a i elektricky auto nebo hybrid muze byt sakra pro radost. viz tesla nebo honda cr-z apod.

0/−2
20.6.2016 16:17

A57n56t86o12n41í60n 12S48v42o62b79o80d36a 3754203499872

Tesla, aby šetřila, tak mně zase překážela na silnici, jojo, to je potom dojezd, tedy doplížení

0/−1
20.6.2016 16:36

J64á37n 70K80o89t52ú62č 2236174758566

Chápem že toto je autoweb, ale predsa. Zďaleka nie vždy je jazda autom príjemný zážitok. Keď niekedy trčím v aute v zácpe na vstupe do nejakého mesta, tak by som bol omnoho radšej, keby som namiesto toho mohol presadnúť z nejakého s-bahnu do taxíka a podobne.

0/0
21.6.2016 14:54

T70o58m67á78š 56V65a46l90d80e41r 7753870299

Budu rád, až mi vůz odřídí kolonu a já si přečtu noviny, časopis apod.

0/0
21.6.2016 22:02

J91a86n 47K30l19i16m75a 7200103480182

Ještě že má volkswagen škodovku vsadím boty že se budou škodovky dělat i v Německu.

0/0
20.6.2016 15:08

P62e90t67r 67Č13e34r88m33á83k 9548775839940

Nerozumím, Škodovka je sice úspešná, ale to prakticky všechny značky koncernu (až na Seat). A škodovky v německu jsou spíše utopie, jednak jsou tam vyšší výrobní náklady a jednak továrny VW mají kapacity vesměs obsazené.

+2/0
20.6.2016 16:24

T11o34m70á38š 28B68a56š87a49n50d87a 2122159412140

Měli by přestat vyrábět všechny motory, neumí pořádně ani benzínové, ani dieselové.

+7/−12
20.6.2016 15:00

J10a10n 46N69o19v58á25k 4646967773879

No nevím jak současné motory od VW, ale starší poctivé nafty PD nebo s čerpadlem jsou nezničitelné a při správné péči dost vydrží.

+2/−4
20.6.2016 15:43

K55a51r51e13l 73N24o12v52o29t83n45y 6469901419915

PD je to nejhorsi, co VW kdy udelalo. Priznavaji, samozrejme neoficialne, i inzenyri VW, kdyz se s nimi ozerete.

+2/−3
20.6.2016 16:04

A29l23e50š 78N64o96v92o84t33n83ý 9186186746459

Když nebudou chlastat, nebudou chtít být zajímaví a bez tendencí někoho pobavit.

Je to samozřejmě nesmysl, alespoň z pohledu spolehlivosti a životnosti, na což nepotřebujete hodnocení opilých inženýrů.

+2/−1
20.6.2016 16:17

P84e69t72r 59Č40e22r14m46á46k 9758735109610

Nesmysl, právě naopak, PD bylo terno, v té době motory bez konkurence, tehdy začínající commonrail předčil prakticky ve všem. Emisní limity donutili vývojáře opustit tuto větev a začít se věnovat CR.

+2/0
20.6.2016 16:27
Foto

R21a29d63o62m54í37r 26Š39r12á24m28e23k 4898610666284

To je hezke tvrzení. Ale možná by to chtělo i doplnil nějakými fakty. Protože z praxe od lidi slyším přesný opak. Při přechodu na CR většinou nechtějí o PD už nikdy nic slyšet. Ale nejsem odborník. Tedy se nechám rád poučit.

0/0
20.6.2016 17:53

P28e65t16r 37Č16e44r24m72á86k 9608285869810

To je popis skutečnosti té doby, co kdo říká dneska je už subjektivní - většina 1,9TDI z té doby má dnes nalítáno okolo 500tis km(byť si dnešní majitelé myslí něco jiného), mnohdy i mnohem více, a jisté investice začínají být pochopitelně nutné, což možná vede k některým fámám. Dobové CR to mají buď už za sebou, nebo jsou dávno po výměně půl motoru. V podstatě jediná nevýhoda PD byl hrubý zvukový projev motoru, jinak spotřeba nebo spolehlivost byla neporovnatelná, česká nafta dělala CR šílený problémy už jako novým vozům. Dneska mají za sebou CR několik generací vývoje dál a porovnávat to nejde protože nikdo neví kde by PD byl kdyby se vyvíjel dál.

0/0
20.6.2016 19:08

T76o73m14á64š 44V80a64l68d30e62r 7793570169

CR je další schod ve vývoji motorů. To že v ČR nejsou schopni vyrobit kvalitní palivo je jedna věc. To, že vyrábí a prodávají palivo několik měsíců, které ani nesplňuje blbou normu a nikoho tato skutečnost netankuje je druhá věc. Tak co potom po CR chcete? Protože 1,4HDI PSA je velmi dobrý motor a výrobce, který jej vymyslel a jeho JTD ani nemusím připomínat. Naftu nemusím a mám radši benzín. Ale z nafty bych koupil jenom toto.R^

0/0
21.6.2016 22:11

T81o55m53á46š 49V59a47l28d27e20r 7673720559

Samozřejmě u JTD myslím Fiat. ;-):-)

0/0
21.6.2016 22:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.