Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední felicii vyrobili před 15 lety. Stále je žádaná, provoz nestojí nic

Právě teď je to patnáct let od doby, kdy z výrobních linek sjela poslední Škoda Felicia. I po tak dlouhé době patří k nejrozšířenějším vozům na našich silnicích. Škoda Felicia vyráběná v letech 1994 až 2001 dnes patří mezi nejlevnější ojetiny jak z pohledu nákupu, tak provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D51a35v25i62d 76W76e83i66s61e40r 5497740985

Když jsem nastoupil do svého druhého zaměstnání, dostal jsem jako montážní auto Feldu combi 1.9D s 154000km. Když jsem dostal novou Fabii combi I. 1,9SDI, měla Felda nalítáno 435000km. Za ty km se na motor šáhlo párkrát, výměna žhavících svíček (360000) a spojka(385000), 4000000 výfuk. Jinak jen spotřební díly (filtry, olej, rozvody, brzdy, čepy ) . Tak nevím co se na tom motoru kazilo. Za nějaký čas ji firma prodala , jěště v roce 2013 jezdila a měla na tachometru 580000km.

To auto bylo nezmar, ať si říká kdo chce co chce, ale pravda je, že přechod na Fabii a pak na Caddy, byl vždy vítaný krok k lepšímu pohodlí.

0/0
27.6.2016 20:08

T17o75m97a35s 77N67o50v59o37t39n11y 1191644676385

Mít to klimu a posilovač, ani jiný auto nepotřebuju na vození věcí, skákání po městě a občas nějam na výlet. Jasně, na každodenní lítání stovek kilometrů to není, ale držák a pracant je to neskutečný.

+1/0
26.6.2016 22:34

A63l30e46š 39L52i47s26o10v95s39k25ý 9809828962802

Božíčku! Kolik je tu odborníků na auta! Ta modrá felda fkombíku a po facelitu je fakt hezký auto.

0/0
24.6.2016 9:08

C38y86r56i97l 21P42a27v67e52l91k53a 4916102758865

Jestli chcete kvalitní, velké a pohodlné auto s minimálním servisem, tak se podívejte na zachovalé Nissany Almera a Primera P11 (do 2001). Pokud seženete pěkný kus, tak snad neexistuje lepší poměr cena/výkon.

0/0
24.6.2016 0:02

C33y74r66i29l 97P33a76v29e37l69k64a 4386802358805

S cenama náhradních dílů je to pěkná demagogie!

Díly na Mercedes C - W203 rok výroby 2006, 170 koní:

Pružina přední: 374 Kč

Tlumič přední: 1 090 Kč

Ložisko kola FEBI: 184 Kč

Přední brzdové destičky: 387 Kč

Je tady nějaký rozdíl proti Felicii? Pokud nevěříte, rád pošlu odkazy. A pokud budete povídat něco o kvalitě dílů, tak je minimálně srovnatelná s těmi na Felicii.

0/0
23.6.2016 23:59

J37a35n 77D54l42o29u79h77ý 7214399520869

Opel Agila 2003:

Silen blok motoru 1ks - 2000kc

Predni naraznik - 6000kc

Tlumic - 1500kc

Vymena rozvodu - 8000kc

Spojka - 5000kc

Felicie:

Silen blok 120kc

Predni naraznik - 1600kc

Rozvody - 3000kc

Spojka - 3000kc Jsou to realne ceny ktere jsem na obe auta zaplatil.

+1/0
24.6.2016 8:23

J29a70n 98H54a72v18r95d63a 2378576171398

v autorizovaném servisu Opel

0/0
24.6.2016 9:51

J61a39n 63D79l78o82u71h61ý 7384719660719

Mno tak to ani nahodou, problem Opelu je hlavne v tom, ze klicove dily (loziska, silen bloky, ramena atd) nejsou fyzicky k prodeji pritomny v CR. Vse se dovazi na objednavku a pokud vam nekdo tvrdi opak, pak lze! To same plati pro spoustu dilu pro Ford. Napriklad "tankovaci svody" do nadrze prijdou bratru na 8 tisic a jedina moznost v CR (aby to melo 2 roky zaruku na dil) je to koupit primo od Opelu. Kdokoliv jiny to stejne objednava u Opelu (jediny dodavatel v EU techto dilu).Rv

Ford: Objimka zarovky do zadni svitilny => dostupnost dilu pouze u Fordu cena za kus plastu s dvouma kontakty 500kcRv

+3/0
24.6.2016 11:12

C63y74r96i42l 89P55a86v51e86l92k34a 4416182978655

No jo, když kupuju ojetinu (vždy, na nové nemám), tak si zevrubně zjistím ceny dílů. A Mercedes až na některé speciality je má velmi levné. U dieselu nevím, mám kompressor. Máme ještě Mazdu (rozvody origo 1990 Kč) a taky si nemůže stěžovat, předtím Nissany (startér 1750,-. poloosa s oběma kloubama 2 300 Kč, vana 690 Kč, rozvody 2 500 Kč, zadní lampa 1 450 Kč) a nebyl problém.

0/0
25.6.2016 2:54

J82a17n 26D84l73o97u30h47ý 7134679490239

Ja ty auta kupoval nove, ty ojetino ;-) 22 ecek bude druhovyroba = smejd a konkretne u opelu to na 90% znamena, ze nepasuje presne. Par neorigo dilu jsem koupil a vzdy s nima byl problem je tam napasovat. Ono je to spis o tom znat prostrednika, ktery ty dily taha do ceska: predni lampa origo hella u opelu v servise 3500kc. Ta sama lampa primo od vyrobce ze skladu 1500kc ;-) ps.: a jeste je dulezite kolik stoji prace a zda dany servis vubec tusi co ma delat: Focus II - pri vymene tesneni pod hlavou lze nevymenenim ostatnich demontovanych dilu znicit po cca 10000km motor - ventily. U opelu zase motor ecotec trpi na urcite neduhy, ktere jsou snadno opravitelne ale jenom pokud to napojim na origo diagnostiku - obsahuje totiz postupy, jak zavady odstranit rychle a jednoduse.

0/0
25.6.2016 10:47

C41y60r68i24l 66P41a37v87e11l53k30a 4666932668615

Silentblok motoru Opel Agila A - 22 Euro v Německu! Jakých 2 000 Kč? Stačí hledat.

0/0
25.6.2016 3:04

T51o19m52a69s 55N46o73v72o95t54n63y 1491864896755

Teď ještě kolik stojí ten Mercedes, že... a kolik ojetá Felicia

0/0
26.6.2016 22:34

T76o94m86á86š 46Z37e55m42a64n 3275518664375

Jednou z výhod felicie byl vnitřní prostor - ve feldě se dalo odstěhovat víc než v oktávii 2 (oboje kombi).

+4/0
23.6.2016 18:56

J94a16n 72V63e16l13i62z 3859607572960

Motor 1,3 MPi (vstřikování Siemens) měl oproti Bosch mono-tronic, který felicia převzala od favoritu, otevřenější sání a čidlo klepání, které umožnilo zvýšit předstih. Tyto motory měly ve skutečnosti výkon 56-57kW. Nižší výkon 50kW udával výrobce proto, aby dosluhující litinový motor VW 1,6 MPi 55kW byl aspoň trochu prodejný. Z hlediska hmotnosti hnacího agregátu na tom byl nejhůře rovněž litinový 1,9D, který navíc měl interval výměny oleje pouze 7500km. Tento motor se ve skutečnosti skoro nikomu nevyplatil. Jeho výhodou je tak pouze skutečnost, že měl vždy posilovač řízení, zatímco 1,6MPi pouze někdy a 1.3MPi skoro nikdy. Přes absenci posilovače se na jízdu ve feldě 1.3 dalo zvyknout, pokud člověk souběžně nejezdil s lepším vozem, např. fabií.

+4/−1
23.6.2016 18:46
Foto

M53i84c23h93a50l 69N85a72j47m24a63n 7549883986780

Takže 1,3 Mpi byla vlastně lepší než motor 1,6? Seděl jsi někdy v tom autě? Rozdíl mezi těmi motory byl daleko výraznější než těch papírových 5 kw.

A posilovač byl tam, kde si ho člověk zaplatil.

+3/0
23.6.2016 21:19

J73a15n 81D96l37o89u29h32ý 7164679580579

Tak je jasne ze 1.6ka musi mit vetsi kroutak, cili rozjezdy budou lepsi. Nicmene i ta 1.3ka vali po dalnici 170km/h

+2/0
24.6.2016 8:26

J76a32n 82Z72e24m19a36n 1386495834696

Dieselovou Felicii jsem měl, jezdil jsem s ním pro firmu, najezdila 325 tisíc km, než jsem jí prodal, chutnala jí i levná bionafta, s minimální údržbou, jen ta výměna oleje. Rozhodně při denním ježdění měla levnější provoz, než benzíňák.

0/0
24.6.2016 9:48

L29u70d75v80í79k 64G57a90j18d19o27š13í82k 2215553754982

Felda dneska?

Pokud jsou někomu milejší peníze než vlastní zdraví a život, tak proč ne.

+7/−6
23.6.2016 16:44

J26a94n 93B70a43r11t36á24č69e90k 6795805740899

Proč ne Felda? Není o nic horší, než Astra, Escort/Focus, P306 atp ze stejného období. Myslel jsem si že toto vymizelo z diskuzí okolo r,. 2008-9 kdy začali mizet z provozu Š 742 (tzn. kdy se v každé diskuzi našel přispivatel co řešil jak je 742 nebezpečný neekologický starý vrak) a že jsme se posunuli dál.

+8/−1
23.6.2016 16:53

P52e44t64r 97Č36e17r29m52á51k 9368135119650

Po stránce bezpečnosti je felda samozřejmě daleko horší než ty zmíněné vozy, je to pořád základ favoritu, to že tam přidali pár výztuh a airbag do schránky prostě konstrukční zastaralost poloviny 80.tých let nemění. Jinak nic proti feldě, ale tohle je fakt nesmysl

+3/0
23.6.2016 17:44

J67a23n 65B68a40r96t80á62č49e66k 6735345980419

Je nějaký relevantní zdroj, že Felda je v bezpečnosti horší než jmenované modely, nebo jde jen o nepodložené hospodou šířené skazky. Jinak takto se už dostáváme do úplně jiné roviny, než jsem směřoval svůj příspěvek.

+1/0
24.6.2016 13:09

P78e52t49r 86Č10e38r37m52á23k 9408755899760

Já nevím kam směřoval váš příspěvek, z felicie nikdo nedělá starý vrak, jen uvádím na pravou míru tvrzení že po stránce bezpečnosti je stejná jako zmíněná auta - to prostě není, stačí se podívat na ncap testy. A nutno podotknout že to není ani její vina - měla prostě zastaralý konstrukční základ a ani ten nebyl ve své době nějak skvostný, ale zkuste vzít současníka favoritu golfa II a tvrdit že je na tom stejně jako golf IV? Není ;-)

0/0
24.6.2016 17:04

J72a18n 75B50a29r17t97á35č58e11k 6775245220449

Tak třeba takový Escort V od roku 90 do konce výroby pouze facelift, kdypak byl vyvíjen,Astra F, P306 zrovna tak. Nějaké testy NCAP jsou při reálné nehodě irelevantní bez ohledu na stáří auta a moc se přeceňují.

0/0
26.6.2016 6:52

P91e70t81r 25Č40e61r82m29á20k 9718835639230

Ani starej escort na tom nebyl stejně, pořád to byl ve své době nesrovnatelně modernější vůz než favorit. A psal jste dokoce focus, což je absurdita. To samé Astra, felicia se kryla spíš s G, a i F coby důkladná modernizace kadettu je na tom pořád konstrukčně prostě jinde, favorit opravdu nebyl vyvíjen s nějakým důrazem na bezpečnostní prvky a zóny. A testy NCAP jsou jediné relevatní porovnání, to že pak na silnici může třeba dopadnout totálně prorezlý peugeot hůř než zachovalá felda je věc jiná a nemá to co dělat s obecným porovnání, které prostě pro feldu není dobré, byť jako auto dobrá bylaR^

0/0
27.6.2016 20:36

L65u39d84v22í54k 98G30a89j84d76o58š97í82k 2785343804262

Ono úplně stačí, že to je 15 let staré auto se stařičkými bezpečnostními standardy. K tomu přidejte ještě to, že to je všechno rezavé.

+1/0
24.6.2016 3:10

T90o84m32á23š 25Z18e30m68a93n 3745468204345

Lepší felda než kolo/motorka..

0/0
23.6.2016 18:07

P55e40t56r 33N44e22c92h71a91n11i66c44k70ý 7793956478800

Pokud myslíte z pohledu nárazu od někoho nebo do něčeho v určité a vyšší rychlosti, pak rozhodně. Ale z pohledu pravděpodobnosti nehody bych řekl, že motorka (dodržující předpisy) má přece jen lepší manévrovatelnost, brzdy a je obtížnější se do ní trefit, zatímco feldu nějaký závodník z protisměru může klidně "roztočit", nemluvě o tom, že může zabíjet i vnitřek auta a rolující se plechy, zatímco motorkář odletí do škarpy.

0/0
23.6.2016 19:29

T63o98m50á84š 90Z66e72m37a42n 3255698144345

Dovolím si nesouhlasit, auto brzdí prakticky vždy lépe a i lépe manévruje.

Navíc motorka "nevyplňuje" svůj jízdní pruh a proto je ostatními řidiči často přehlédnuta či ignorována.

0/0
23.6.2016 22:55

J39á36n 25K48o66t33ú52č 2526314118456

To je pravda, ale takto otázka nestojí.

0/0
24.6.2016 12:42

T14o96m23á39š 21Z57e72m58a88n 3965368644555

No, pro toho kdo nemá na lepší než feldu, opravdu stojí.

0/0
24.6.2016 18:55

C35y15r54i65l 65P71a83v59e55l32k96a 4426142448645

Má pravdu, Felda se při čelním nárazu 30-40 km/ zlomí ve střeše. Několikrát jsem to viděl.

0/0
24.6.2016 0:00

J57a79n 57D21l56o28u83h54ý 7624749240129

Mam pro vas novinku: volvo jiz nekolik dekad ma deformacni zonu vymyslenou tak, ze sila deformujici auto je prevadena do strechy a podvozku. Cili auto se prohne ale posadka je netknuta.

+1/0
24.6.2016 8:29

M13a21r41t74i50n 39N87e82b20e97s46k96ý 7656450737292

Spíš jde o to, v jaké rychlosti je lidské tělo schopné přežít zpomalení při čelním nárazu s ohledem na pohyb orgánů uvnitř těla.

0/0
27.6.2016 17:25

K47a66r17e24l 25K67o24ř33í48n56e17k 1441781853699

Tak rodičům stojí v garáži uz skoro 18 let a má najeto 17 800. Asi jim navrhnu, ať vyhlásí dražbu.

0/0
23.6.2016 16:39

P20e13t95r 69M57a51l21i64š67k63a 6141755741693

Brzo.

0/0
23.6.2016 17:37

K58a73r58e61l 48K79o42ř36í56n94e88k 1941721593269

;-DCopak Felda není jako víno?

0/0
23.6.2016 17:54

J90a41n 75D75l29o59u37h54ý 7424769590899

Pockejte tak 10 let. Dneska se drazi shade 120 a podobne. Pokud neni rezava ceny skacou i okolo 100000kc.

+1/0
24.6.2016 8:30

J25a95n 59S57l14a19v56í73k 2861579690296

Měl jsem tehdy dilema zda nový Punto či Feldu. Koupil jsem Punto, nebylo špatný ale Felda vydržela déle. Jako Pikup jsme s ní postavili několik domů a vydržela vše...a slušně se i prodala.

0/0
23.6.2016 16:30

P34e31t39r 69B68á23č62a 8625256915175

Felicie a Fabia 1,2...to nejhorsi co lze na dnesnich silnicich potkat co se tyce zrucnosti tech co sedi za volantem.

+1/−8
23.6.2016 16:09

L46a23d44a 97N92o39v23a31k 4172163127

a na to jsi přišel jak...? Logickou úvahou to asi nebylo... Felda nejezdí "sama" jako moderní auto, které se dá řídit dvěma prsty a tupým ovládáním dvou pedálů... Jezdit s felicií znamená umět mnohem více předvídat a znát dobře chování toho auta, které je úplně jiné, než u komfortních moderních vozů..

+2/−1
23.6.2016 19:05

P82e46t41r 97Č38e47r68m49á68k 9268545289150

Toť teorie ale praxe je právě opačná, tyhle auta i dnes slouží ještě jako první auto, a nebo naopak poslední, a reakce řidičů těchto skupin vskutku dobré nejsou. Ale samozřejmě hodnotit auto obecně nejde.

0/0
24.6.2016 17:06

J98i35ř15í 25K71o18c45u37r61e79k 6675494665958

No jo, ale jak chcete zařídit, aby měl řidič naježděno, aniž by se jako nezkušený dostal do provozu?

+1/−1
25.6.2016 18:46

P22e74t92r 27Č56e97r26m25á36k 9868325819630

Tohle tu vůbec neřešíme, řešíme to že se právě tito nezkušení lidé koncentrují v takovýchto autech.

0/0
27.6.2016 20:38

A33n77t32o67n76í95n 88S79e86b39e86r25a 7913438930469

Tak úplně nic provoz nestojí, ale když pominu benzín, tak to 5 tisíc ročně včetně pojistky jsem se vešel. Při samo-domo servisu, ovšem R^

0/0
23.6.2016 15:09

J19i78ř28í 70Z96ý11k53a 9569513601100

tolik mě stojí i 15 leté Volvo s 2.4T. Pojistka 2800Kč, olej a filtry 2000Kč. Víc není potřeba, protože životnost dílů je tak velká, že i třeba podvozek je stále původní, bez vůlí.

0/0
23.6.2016 19:26

J58a11r18o89s87l84a84v 63K72o37m12o44ň 1810894984321

a pořizovací cena Volva a Felicie ?:-P

0/0
23.6.2016 21:21

A94n15t87o68n81í34n 80S41e49b22e12r45a 7613798300239

Já to koupil za 25 tisíc.

0/0
24.6.2016 12:46

J30a54n 37D79l38o38u77h35ý 7134589190829

to je furt 2x tolik nez za kolik se da sehnat od spravneho majitele felda se 100k na tacho ;-)

0/0
25.6.2016 0:47

V45a50c26l36a25v 21M54e33d55e55k 5221892285825

no, tak opět řada nepřesností - 50kW motor se dával již v roce 1993 do Favorita (G)LXi, to nebyla novinka pro felicii. A ten "znatelně silnější 1.6 z VW" měl celých úžasných 55kW, a z 5kW rozdílu většinu pohltila jeho vyšší hmotnost - měl totiž oproti škodovácké 1.3 výrazně méně hliníkových dílů - ostatně to byl motor konstrukčně o dost starší, než ten z Favorita.

1.6 byla "výrazně silnější" pouze oproti slabší 40kW verzi,

+3/−2
23.6.2016 14:29

J18a55k44u72b 60Z37o75u31b23e67k 3695534932

Velký rozdíl byl také způsoben převodovkou. 1.3 40kW MPi měla stejně těžký převod jako 1.6, nechápu proč. Po výměně převodovky z 50kW - krátké převody do 40kW s dlouhými převody se auto značně zlepší;-)

0/0
23.6.2016 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.