Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední felicii vyrobili před 15 lety. Stále je žádaná, provoz nestojí nic

Právě teď je to patnáct let od doby, kdy z výrobních linek sjela poslední Škoda Felicia. I po tak dlouhé době patří k nejrozšířenějším vozům na našich silnicích. Škoda Felicia vyráběná v letech 1994 až 2001 dnes patří mezi nejlevnější ojetiny jak z pohledu nákupu, tak provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D98a41v91i75d 43W82e46i96s66e31r 5527160405

Když jsem nastoupil do svého druhého zaměstnání, dostal jsem jako montážní auto Feldu combi 1.9D s 154000km. Když jsem dostal novou Fabii combi I. 1,9SDI, měla Felda nalítáno 435000km. Za ty km se na motor šáhlo párkrát, výměna žhavících svíček (360000) a spojka(385000), 4000000 výfuk. Jinak jen spotřební díly (filtry, olej, rozvody, brzdy, čepy ) . Tak nevím co se na tom motoru kazilo. Za nějaký čas ji firma prodala , jěště v roce 2013 jezdila a měla na tachometru 580000km.

To auto bylo nezmar, ať si říká kdo chce co chce, ale pravda je, že přechod na Fabii a pak na Caddy, byl vždy vítaný krok k lepšímu pohodlí.

0/0
27.6.2016 20:08

T22o84m79a13s 29N20o66v20o85t93n41y 1251344136725

Mít to klimu a posilovač, ani jiný auto nepotřebuju na vození věcí, skákání po městě a občas nějam na výlet. Jasně, na každodenní lítání stovek kilometrů to není, ale držák a pracant je to neskutečný.

+1/0
26.6.2016 22:34

A31l77e72š 89L46i90s39o35v25s52k10ý 9789218802212

Božíčku! Kolik je tu odborníků na auta! Ta modrá felda fkombíku a po facelitu je fakt hezký auto.

0/0
24.6.2016 9:08

C98y36r82i36l 91P10a76v66e92l22k38a 4956352508545

Jestli chcete kvalitní, velké a pohodlné auto s minimálním servisem, tak se podívejte na zachovalé Nissany Almera a Primera P11 (do 2001). Pokud seženete pěkný kus, tak snad neexistuje lepší poměr cena/výkon.

0/0
24.6.2016 0:02

C83y14r56i30l 53P66a52v40e35l28k23a 4576962768365

S cenama náhradních dílů je to pěkná demagogie!

Díly na Mercedes C - W203 rok výroby 2006, 170 koní:

Pružina přední: 374 Kč

Tlumič přední: 1 090 Kč

Ložisko kola FEBI: 184 Kč

Přední brzdové destičky: 387 Kč

Je tady nějaký rozdíl proti Felicii? Pokud nevěříte, rád pošlu odkazy. A pokud budete povídat něco o kvalitě dílů, tak je minimálně srovnatelná s těmi na Felicii.

0/0
23.6.2016 23:59

J19a89n 52D91l80o12u28h97ý 7624279460739

Opel Agila 2003:

Silen blok motoru 1ks - 2000kc

Predni naraznik - 6000kc

Tlumic - 1500kc

Vymena rozvodu - 8000kc

Spojka - 5000kc

Felicie:

Silen blok 120kc

Predni naraznik - 1600kc

Rozvody - 3000kc

Spojka - 3000kc Jsou to realne ceny ktere jsem na obe auta zaplatil.

+1/0
24.6.2016 8:23

J26a68n 91H34a86v94r88d33a 2868306241138

v autorizovaném servisu Opel

0/0
24.6.2016 9:51

J83a88n 45D39l44o21u97h57ý 7674409930909

Mno tak to ani nahodou, problem Opelu je hlavne v tom, ze klicove dily (loziska, silen bloky, ramena atd) nejsou fyzicky k prodeji pritomny v CR. Vse se dovazi na objednavku a pokud vam nekdo tvrdi opak, pak lze! To same plati pro spoustu dilu pro Ford. Napriklad "tankovaci svody" do nadrze prijdou bratru na 8 tisic a jedina moznost v CR (aby to melo 2 roky zaruku na dil) je to koupit primo od Opelu. Kdokoliv jiny to stejne objednava u Opelu (jediny dodavatel v EU techto dilu).Rv

Ford: Objimka zarovky do zadni svitilny => dostupnost dilu pouze u Fordu cena za kus plastu s dvouma kontakty 500kcRv

+3/0
24.6.2016 11:12

C32y19r80i62l 59P27a61v41e29l78k32a 4256312448335

No jo, když kupuju ojetinu (vždy, na nové nemám), tak si zevrubně zjistím ceny dílů. A Mercedes až na některé speciality je má velmi levné. U dieselu nevím, mám kompressor. Máme ještě Mazdu (rozvody origo 1990 Kč) a taky si nemůže stěžovat, předtím Nissany (startér 1750,-. poloosa s oběma kloubama 2 300 Kč, vana 690 Kč, rozvody 2 500 Kč, zadní lampa 1 450 Kč) a nebyl problém.

0/0
25.6.2016 2:54

J22a66n 41D25l21o41u84h60ý 7864219940889

Ja ty auta kupoval nove, ty ojetino ;-) 22 ecek bude druhovyroba = smejd a konkretne u opelu to na 90% znamena, ze nepasuje presne. Par neorigo dilu jsem koupil a vzdy s nima byl problem je tam napasovat. Ono je to spis o tom znat prostrednika, ktery ty dily taha do ceska: predni lampa origo hella u opelu v servise 3500kc. Ta sama lampa primo od vyrobce ze skladu 1500kc ;-) ps.: a jeste je dulezite kolik stoji prace a zda dany servis vubec tusi co ma delat: Focus II - pri vymene tesneni pod hlavou lze nevymenenim ostatnich demontovanych dilu znicit po cca 10000km motor - ventily. U opelu zase motor ecotec trpi na urcite neduhy, ktere jsou snadno opravitelne ale jenom pokud to napojim na origo diagnostiku - obsahuje totiz postupy, jak zavady odstranit rychle a jednoduse.

0/0
25.6.2016 10:47

C80y64r85i56l 63P37a72v54e63l78k67a 4886632188575

Silentblok motoru Opel Agila A - 22 Euro v Německu! Jakých 2 000 Kč? Stačí hledat.

0/0
25.6.2016 3:04

T71o67m76a14s 54N82o33v85o62t77n59y 1391154756545

Teď ještě kolik stojí ten Mercedes, že... a kolik ojetá Felicia

0/0
26.6.2016 22:34

T52o89m14á62š 81Z72e40m25a24n 3665598754555

Jednou z výhod felicie byl vnitřní prostor - ve feldě se dalo odstěhovat víc než v oktávii 2 (oboje kombi).

+4/0
23.6.2016 18:56

J17a21n 58V91e34l78i16z 3119577152290

Motor 1,3 MPi (vstřikování Siemens) měl oproti Bosch mono-tronic, který felicia převzala od favoritu, otevřenější sání a čidlo klepání, které umožnilo zvýšit předstih. Tyto motory měly ve skutečnosti výkon 56-57kW. Nižší výkon 50kW udával výrobce proto, aby dosluhující litinový motor VW 1,6 MPi 55kW byl aspoň trochu prodejný. Z hlediska hmotnosti hnacího agregátu na tom byl nejhůře rovněž litinový 1,9D, který navíc měl interval výměny oleje pouze 7500km. Tento motor se ve skutečnosti skoro nikomu nevyplatil. Jeho výhodou je tak pouze skutečnost, že měl vždy posilovač řízení, zatímco 1,6MPi pouze někdy a 1.3MPi skoro nikdy. Přes absenci posilovače se na jízdu ve feldě 1.3 dalo zvyknout, pokud člověk souběžně nejezdil s lepším vozem, např. fabií.

+4/−1
23.6.2016 18:46
Foto

M44i37c74h80a92l 80N64a41j39m49a21n 7189233176100

Takže 1,3 Mpi byla vlastně lepší než motor 1,6? Seděl jsi někdy v tom autě? Rozdíl mezi těmi motory byl daleko výraznější než těch papírových 5 kw.

A posilovač byl tam, kde si ho člověk zaplatil.

+3/0
23.6.2016 21:19

J45a22n 75D51l34o47u81h75ý 7804439430319

Tak je jasne ze 1.6ka musi mit vetsi kroutak, cili rozjezdy budou lepsi. Nicmene i ta 1.3ka vali po dalnici 170km/h

+2/0
24.6.2016 8:26

J63a33n 81Z72e87m57a74n 1226705644276

Dieselovou Felicii jsem měl, jezdil jsem s ním pro firmu, najezdila 325 tisíc km, než jsem jí prodal, chutnala jí i levná bionafta, s minimální údržbou, jen ta výměna oleje. Rozhodně při denním ježdění měla levnější provoz, než benzíňák.

0/0
24.6.2016 9:48

L18u24d31v46í98k 14G82a73j75d25o53š45í71k 2785923814462

Felda dneska?

Pokud jsou někomu milejší peníze než vlastní zdraví a život, tak proč ne.

+7/−6
23.6.2016 16:44

J70a48n 27B16a80r20t98á24č31e35k 6895705230139

Proč ne Felda? Není o nic horší, než Astra, Escort/Focus, P306 atp ze stejného období. Myslel jsem si že toto vymizelo z diskuzí okolo r,. 2008-9 kdy začali mizet z provozu Š 742 (tzn. kdy se v každé diskuzi našel přispivatel co řešil jak je 742 nebezpečný neekologický starý vrak) a že jsme se posunuli dál.

+8/−1
23.6.2016 16:53

P26e71t45r 60Č97e88r75m12á82k 9978955729810

Po stránce bezpečnosti je felda samozřejmě daleko horší než ty zmíněné vozy, je to pořád základ favoritu, to že tam přidali pár výztuh a airbag do schránky prostě konstrukční zastaralost poloviny 80.tých let nemění. Jinak nic proti feldě, ale tohle je fakt nesmysl

+3/0
23.6.2016 17:44

J45a26n 11B62a88r42t52á85č80e93k 6135155960589

Je nějaký relevantní zdroj, že Felda je v bezpečnosti horší než jmenované modely, nebo jde jen o nepodložené hospodou šířené skazky. Jinak takto se už dostáváme do úplně jiné roviny, než jsem směřoval svůj příspěvek.

+1/0
24.6.2016 13:09

P10e47t15r 92Č97e73r42m55á48k 9988965569640

Já nevím kam směřoval váš příspěvek, z felicie nikdo nedělá starý vrak, jen uvádím na pravou míru tvrzení že po stránce bezpečnosti je stejná jako zmíněná auta - to prostě není, stačí se podívat na ncap testy. A nutno podotknout že to není ani její vina - měla prostě zastaralý konstrukční základ a ani ten nebyl ve své době nějak skvostný, ale zkuste vzít současníka favoritu golfa II a tvrdit že je na tom stejně jako golf IV? Není ;-)

0/0
24.6.2016 17:04

J45a18n 59B84a62r93t39á15č21e26k 6385405690749

Tak třeba takový Escort V od roku 90 do konce výroby pouze facelift, kdypak byl vyvíjen,Astra F, P306 zrovna tak. Nějaké testy NCAP jsou při reálné nehodě irelevantní bez ohledu na stáří auta a moc se přeceňují.

0/0
26.6.2016 6:52

P96e32t73r 71Č28e51r49m76á14k 9358425609640

Ani starej escort na tom nebyl stejně, pořád to byl ve své době nesrovnatelně modernější vůz než favorit. A psal jste dokoce focus, což je absurdita. To samé Astra, felicia se kryla spíš s G, a i F coby důkladná modernizace kadettu je na tom pořád konstrukčně prostě jinde, favorit opravdu nebyl vyvíjen s nějakým důrazem na bezpečnostní prvky a zóny. A testy NCAP jsou jediné relevatní porovnání, to že pak na silnici může třeba dopadnout totálně prorezlý peugeot hůř než zachovalá felda je věc jiná a nemá to co dělat s obecným porovnání, které prostě pro feldu není dobré, byť jako auto dobrá bylaR^

0/0
27.6.2016 20:36

L31u60d63v16í32k 82G31a36j57d49o33š37í17k 2735843384292

Ono úplně stačí, že to je 15 let staré auto se stařičkými bezpečnostními standardy. K tomu přidejte ještě to, že to je všechno rezavé.

+1/0
24.6.2016 3:10

T63o52m30á68š 16Z22e87m43a74n 3955118394845

Lepší felda než kolo/motorka..

0/0
23.6.2016 18:07

P76e63t35r 46N89e80c83h18a64n55i41c55k43ý 7793526128210

Pokud myslíte z pohledu nárazu od někoho nebo do něčeho v určité a vyšší rychlosti, pak rozhodně. Ale z pohledu pravděpodobnosti nehody bych řekl, že motorka (dodržující předpisy) má přece jen lepší manévrovatelnost, brzdy a je obtížnější se do ní trefit, zatímco feldu nějaký závodník z protisměru může klidně "roztočit", nemluvě o tom, že může zabíjet i vnitřek auta a rolující se plechy, zatímco motorkář odletí do škarpy.

0/0
23.6.2016 19:29

T39o61m42á39š 39Z41e30m78a54n 3965378684425

Dovolím si nesouhlasit, auto brzdí prakticky vždy lépe a i lépe manévruje.

Navíc motorka "nevyplňuje" svůj jízdní pruh a proto je ostatními řidiči často přehlédnuta či ignorována.

0/0
23.6.2016 22:55

J11á46n 28K92o93t91ú80č 2736934418366

To je pravda, ale takto otázka nestojí.

0/0
24.6.2016 12:42

T17o33m90á87š 39Z76e79m66a64n 3305978724695

No, pro toho kdo nemá na lepší než feldu, opravdu stojí.

0/0
24.6.2016 18:55

C51y74r26i17l 53P94a88v12e43l69k23a 4146472198875

Má pravdu, Felda se při čelním nárazu 30-40 km/ zlomí ve střeše. Několikrát jsem to viděl.

0/0
24.6.2016 0:00

J63a71n 43D58l94o77u18h40ý 7684609360789

Mam pro vas novinku: volvo jiz nekolik dekad ma deformacni zonu vymyslenou tak, ze sila deformujici auto je prevadena do strechy a podvozku. Cili auto se prohne ale posadka je netknuta.

+1/0
24.6.2016 8:29

M80a30r24t46i22n 44N83e32b79e86s43k64ý 7156770637732

Spíš jde o to, v jaké rychlosti je lidské tělo schopné přežít zpomalení při čelním nárazu s ohledem na pohyb orgánů uvnitř těla.

0/0
27.6.2016 17:25

K73a94r20e30l 45K21o16ř37í50n26e52k 1541151623809

Tak rodičům stojí v garáži uz skoro 18 let a má najeto 17 800. Asi jim navrhnu, ať vyhlásí dražbu.

0/0
23.6.2016 16:39

P32e31t25r 11M67a78l64i45š50k73a 6451915521513

Brzo.

0/0
23.6.2016 17:37

K96a47r88e49l 67K24o26ř15í31n26e10k 1971921313209

;-DCopak Felda není jako víno?

0/0
23.6.2016 17:54

J75a15n 67D44l45o68u28h22ý 7344219750369

Pockejte tak 10 let. Dneska se drazi shade 120 a podobne. Pokud neni rezava ceny skacou i okolo 100000kc.

+1/0
24.6.2016 8:30

J16a69n 62S31l94a10v15í34k 2261539600826

Měl jsem tehdy dilema zda nový Punto či Feldu. Koupil jsem Punto, nebylo špatný ale Felda vydržela déle. Jako Pikup jsme s ní postavili několik domů a vydržela vše...a slušně se i prodala.

0/0
23.6.2016 16:30

P51e14t26r 63B79á65č98a 8595516205385

Felicie a Fabia 1,2...to nejhorsi co lze na dnesnich silnicich potkat co se tyce zrucnosti tech co sedi za volantem.

+1/−8
23.6.2016 16:09

L97a19d85a 81N87o75v52a87k 4442433967

a na to jsi přišel jak...? Logickou úvahou to asi nebylo... Felda nejezdí "sama" jako moderní auto, které se dá řídit dvěma prsty a tupým ovládáním dvou pedálů... Jezdit s felicií znamená umět mnohem více předvídat a znát dobře chování toho auta, které je úplně jiné, než u komfortních moderních vozů..

+2/−1
23.6.2016 19:05

P71e53t48r 73Č94e80r39m50á54k 9768545259330

Toť teorie ale praxe je právě opačná, tyhle auta i dnes slouží ještě jako první auto, a nebo naopak poslední, a reakce řidičů těchto skupin vskutku dobré nejsou. Ale samozřejmě hodnotit auto obecně nejde.

0/0
24.6.2016 17:06

J17i70ř19í 36K51o33c10u82r28e35k 6295334335568

No jo, ale jak chcete zařídit, aby měl řidič naježděno, aniž by se jako nezkušený dostal do provozu?

+1/−1
25.6.2016 18:46

P65e59t30r 72Č31e41r96m37á70k 9478565579370

Tohle tu vůbec neřešíme, řešíme to že se právě tito nezkušení lidé koncentrují v takovýchto autech.

0/0
27.6.2016 20:38

A49n24t68o15n96í35n 66S56e68b51e29r41a 7773828760979

Tak úplně nic provoz nestojí, ale když pominu benzín, tak to 5 tisíc ročně včetně pojistky jsem se vešel. Při samo-domo servisu, ovšem R^

0/0
23.6.2016 15:09

J32i16ř75í 67Z19ý91k93a 9959493151100

tolik mě stojí i 15 leté Volvo s 2.4T. Pojistka 2800Kč, olej a filtry 2000Kč. Víc není potřeba, protože životnost dílů je tak velká, že i třeba podvozek je stále původní, bez vůlí.

0/0
23.6.2016 19:26

J64a11r73o83s68l94a63v 58K63o86m56o45ň 1560344344591

a pořizovací cena Volva a Felicie ?:-P

0/0
23.6.2016 21:21

A82n62t62o38n47í11n 86S65e46b90e56r63a 7643548730519

Já to koupil za 25 tisíc.

0/0
24.6.2016 12:46

J48a70n 79D98l32o93u94h16ý 7284989230449

to je furt 2x tolik nez za kolik se da sehnat od spravneho majitele felda se 100k na tacho ;-)

0/0
25.6.2016 0:47

V92a68c74l79a53v 54M12e48d84e49k 5541902595345

no, tak opět řada nepřesností - 50kW motor se dával již v roce 1993 do Favorita (G)LXi, to nebyla novinka pro felicii. A ten "znatelně silnější 1.6 z VW" měl celých úžasných 55kW, a z 5kW rozdílu většinu pohltila jeho vyšší hmotnost - měl totiž oproti škodovácké 1.3 výrazně méně hliníkových dílů - ostatně to byl motor konstrukčně o dost starší, než ten z Favorita.

1.6 byla "výrazně silnější" pouze oproti slabší 40kW verzi,

+3/−2
23.6.2016 14:29

J23a88k94u40b 63Z68o79u38b45e43k 3885414902

Velký rozdíl byl také způsoben převodovkou. 1.3 40kW MPi měla stejně těžký převod jako 1.6, nechápu proč. Po výměně převodovky z 50kW - krátké převody do 40kW s dlouhými převody se auto značně zlepší;-)

0/0
23.6.2016 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.