Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslední felicii vyrobili před 15 lety. Stále je žádaná, provoz nestojí nic

Právě teď je to patnáct let od doby, kdy z výrobních linek sjela poslední Škoda Felicia. I po tak dlouhé době patří k nejrozšířenějším vozům na našich silnicích. Škoda Felicia vyráběná v letech 1994 až 2001 dnes patří mezi nejlevnější ojetiny jak z pohledu nákupu, tak provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D15a46v10i81d 88W67e69i74s71e15r 5357160635

Když jsem nastoupil do svého druhého zaměstnání, dostal jsem jako montážní auto Feldu combi 1.9D s 154000km. Když jsem dostal novou Fabii combi I. 1,9SDI, měla Felda nalítáno 435000km. Za ty km se na motor šáhlo párkrát, výměna žhavících svíček (360000) a spojka(385000), 4000000 výfuk. Jinak jen spotřební díly (filtry, olej, rozvody, brzdy, čepy ) . Tak nevím co se na tom motoru kazilo. Za nějaký čas ji firma prodala , jěště v roce 2013 jezdila a měla na tachometru 580000km.

To auto bylo nezmar, ať si říká kdo chce co chce, ale pravda je, že přechod na Fabii a pak na Caddy, byl vždy vítaný krok k lepšímu pohodlí.

0/0
27.6.2016 20:08

T37o90m83a42s 63N45o55v84o55t90n35y 1561414896605

Mít to klimu a posilovač, ani jiný auto nepotřebuju na vození věcí, skákání po městě a občas nějam na výlet. Jasně, na každodenní lítání stovek kilometrů to není, ale držák a pracant je to neskutečný.

+1/0
26.6.2016 22:34

A15l91e88š 46L16i11s38o70v79s63k69ý 9519298182582

Božíčku! Kolik je tu odborníků na auta! Ta modrá felda fkombíku a po facelitu je fakt hezký auto.

0/0
24.6.2016 9:08


C43y26r54i69l 87P80a15v71e39l23k63a 4926582548745

Jestli chcete kvalitní, velké a pohodlné auto s minimálním servisem, tak se podívejte na zachovalé Nissany Almera a Primera P11 (do 2001). Pokud seženete pěkný kus, tak snad neexistuje lepší poměr cena/výkon.

0/0
24.6.2016 0:02

C35y57r77i19l 69P78a25v88e10l61k97a 4296142788935

S cenama náhradních dílů je to pěkná demagogie!

Díly na Mercedes C - W203 rok výroby 2006, 170 koní:

Pružina přední: 374 Kč

Tlumič přední: 1 090 Kč

Ložisko kola FEBI: 184 Kč

Přední brzdové destičky: 387 Kč

Je tady nějaký rozdíl proti Felicii? Pokud nevěříte, rád pošlu odkazy. A pokud budete povídat něco o kvalitě dílů, tak je minimálně srovnatelná s těmi na Felicii.

0/0
23.6.2016 23:59

J92a35n 75D96l56o18u12h70ý 7124799100309

Opel Agila 2003:

Silen blok motoru 1ks - 2000kc

Predni naraznik - 6000kc

Tlumic - 1500kc

Vymena rozvodu - 8000kc

Spojka - 5000kc

Felicie:

Silen blok 120kc

Predni naraznik - 1600kc

Rozvody - 3000kc

Spojka - 3000kc Jsou to realne ceny ktere jsem na obe auta zaplatil.

+1/0
24.6.2016 8:23

J59a32n 52H18a78v26r15d38a 2218736201488

v autorizovaném servisu Opel

0/0
24.6.2016 9:51

J79a27n 37D53l17o88u60h11ý 7924449300379

Mno tak to ani nahodou, problem Opelu je hlavne v tom, ze klicove dily (loziska, silen bloky, ramena atd) nejsou fyzicky k prodeji pritomny v CR. Vse se dovazi na objednavku a pokud vam nekdo tvrdi opak, pak lze! To same plati pro spoustu dilu pro Ford. Napriklad "tankovaci svody" do nadrze prijdou bratru na 8 tisic a jedina moznost v CR (aby to melo 2 roky zaruku na dil) je to koupit primo od Opelu. Kdokoliv jiny to stejne objednava u Opelu (jediny dodavatel v EU techto dilu).Rv

Ford: Objimka zarovky do zadni svitilny => dostupnost dilu pouze u Fordu cena za kus plastu s dvouma kontakty 500kcRv

+3/0
24.6.2016 11:12

C26y61r96i66l 33P85a75v39e68l57k65a 4666562538285

No jo, když kupuju ojetinu (vždy, na nové nemám), tak si zevrubně zjistím ceny dílů. A Mercedes až na některé speciality je má velmi levné. U dieselu nevím, mám kompressor. Máme ještě Mazdu (rozvody origo 1990 Kč) a taky si nemůže stěžovat, předtím Nissany (startér 1750,-. poloosa s oběma kloubama 2 300 Kč, vana 690 Kč, rozvody 2 500 Kč, zadní lampa 1 450 Kč) a nebyl problém.

0/0
25.6.2016 2:54

J98a49n 81D29l25o37u26h38ý 7794579620229

Ja ty auta kupoval nove, ty ojetino ;-) 22 ecek bude druhovyroba = smejd a konkretne u opelu to na 90% znamena, ze nepasuje presne. Par neorigo dilu jsem koupil a vzdy s nima byl problem je tam napasovat. Ono je to spis o tom znat prostrednika, ktery ty dily taha do ceska: predni lampa origo hella u opelu v servise 3500kc. Ta sama lampa primo od vyrobce ze skladu 1500kc ;-) ps.: a jeste je dulezite kolik stoji prace a zda dany servis vubec tusi co ma delat: Focus II - pri vymene tesneni pod hlavou lze nevymenenim ostatnich demontovanych dilu znicit po cca 10000km motor - ventily. U opelu zase motor ecotec trpi na urcite neduhy, ktere jsou snadno opravitelne ale jenom pokud to napojim na origo diagnostiku - obsahuje totiz postupy, jak zavady odstranit rychle a jednoduse.

0/0
25.6.2016 10:47

C28y98r37i24l 11P24a90v27e28l47k14a 4356972808785

Silentblok motoru Opel Agila A - 22 Euro v Německu! Jakých 2 000 Kč? Stačí hledat.

0/0
25.6.2016 3:04

T31o61m70a96s 63N69o56v12o52t61n11y 1221874446685

Teď ještě kolik stojí ten Mercedes, že... a kolik ojetá Felicia

0/0
26.6.2016 22:34

T85o74m32á62š 20Z69e30m51a64n 3425628114845

Jednou z výhod felicie byl vnitřní prostor - ve feldě se dalo odstěhovat víc než v oktávii 2 (oboje kombi).

+4/0
23.6.2016 18:56

J60a44n 55V30e43l58i93z 3769197602980

Motor 1,3 MPi (vstřikování Siemens) měl oproti Bosch mono-tronic, který felicia převzala od favoritu, otevřenější sání a čidlo klepání, které umožnilo zvýšit předstih. Tyto motory měly ve skutečnosti výkon 56-57kW. Nižší výkon 50kW udával výrobce proto, aby dosluhující litinový motor VW 1,6 MPi 55kW byl aspoň trochu prodejný. Z hlediska hmotnosti hnacího agregátu na tom byl nejhůře rovněž litinový 1,9D, který navíc měl interval výměny oleje pouze 7500km. Tento motor se ve skutečnosti skoro nikomu nevyplatil. Jeho výhodou je tak pouze skutečnost, že měl vždy posilovač řízení, zatímco 1,6MPi pouze někdy a 1.3MPi skoro nikdy. Přes absenci posilovače se na jízdu ve feldě 1.3 dalo zvyknout, pokud člověk souběžně nejezdil s lepším vozem, např. fabií.

+4/−1
23.6.2016 18:46
Foto

M51i71c96h83a61l 10N12a12j81m58a61n 7399133446700

Takže 1,3 Mpi byla vlastně lepší než motor 1,6? Seděl jsi někdy v tom autě? Rozdíl mezi těmi motory byl daleko výraznější než těch papírových 5 kw.

A posilovač byl tam, kde si ho člověk zaplatil.

+3/0
23.6.2016 21:19

J18a11n 20D16l64o11u67h71ý 7514179150799

Tak je jasne ze 1.6ka musi mit vetsi kroutak, cili rozjezdy budou lepsi. Nicmene i ta 1.3ka vali po dalnici 170km/h

+2/0
24.6.2016 8:26

J77a39n 49Z90e76m24a32n 1206485724456

Dieselovou Felicii jsem měl, jezdil jsem s ním pro firmu, najezdila 325 tisíc km, než jsem jí prodal, chutnala jí i levná bionafta, s minimální údržbou, jen ta výměna oleje. Rozhodně při denním ježdění měla levnější provoz, než benzíňák.

0/0
24.6.2016 9:48

L88u63d39v59í29k 35G97a15j52d85o72š50í92k 2665123954962

Felda dneska?

Pokud jsou někomu milejší peníze než vlastní zdraví a život, tak proč ne.

+7/−6
23.6.2016 16:44

J83a98n 54B76a55r30t33á72č41e66k 6845245790339

Proč ne Felda? Není o nic horší, než Astra, Escort/Focus, P306 atp ze stejného období. Myslel jsem si že toto vymizelo z diskuzí okolo r,. 2008-9 kdy začali mizet z provozu Š 742 (tzn. kdy se v každé diskuzi našel přispivatel co řešil jak je 742 nebezpečný neekologický starý vrak) a že jsme se posunuli dál.

+8/−1
23.6.2016 16:53

P31e44t65r 30Č52e34r50m48á45k 9528115629920

Po stránce bezpečnosti je felda samozřejmě daleko horší než ty zmíněné vozy, je to pořád základ favoritu, to že tam přidali pár výztuh a airbag do schránky prostě konstrukční zastaralost poloviny 80.tých let nemění. Jinak nic proti feldě, ale tohle je fakt nesmysl

+3/0
23.6.2016 17:44

J14a87n 56B34a73r28t35á36č48e27k 6675435420169

Je nějaký relevantní zdroj, že Felda je v bezpečnosti horší než jmenované modely, nebo jde jen o nepodložené hospodou šířené skazky. Jinak takto se už dostáváme do úplně jiné roviny, než jsem směřoval svůj příspěvek.

+1/0
24.6.2016 13:09

P86e86t67r 22Č90e71r61m50á15k 9368455599700

Já nevím kam směřoval váš příspěvek, z felicie nikdo nedělá starý vrak, jen uvádím na pravou míru tvrzení že po stránce bezpečnosti je stejná jako zmíněná auta - to prostě není, stačí se podívat na ncap testy. A nutno podotknout že to není ani její vina - měla prostě zastaralý konstrukční základ a ani ten nebyl ve své době nějak skvostný, ale zkuste vzít současníka favoritu golfa II a tvrdit že je na tom stejně jako golf IV? Není ;-)

0/0
24.6.2016 17:04

J55a44n 62B12a75r92t36á28č83e83k 6425215940549

Tak třeba takový Escort V od roku 90 do konce výroby pouze facelift, kdypak byl vyvíjen,Astra F, P306 zrovna tak. Nějaké testy NCAP jsou při reálné nehodě irelevantní bez ohledu na stáří auta a moc se přeceňují.

0/0
26.6.2016 6:52

P95e82t26r 96Č86e19r28m63á60k 9778405209890

Ani starej escort na tom nebyl stejně, pořád to byl ve své době nesrovnatelně modernější vůz než favorit. A psal jste dokoce focus, což je absurdita. To samé Astra, felicia se kryla spíš s G, a i F coby důkladná modernizace kadettu je na tom pořád konstrukčně prostě jinde, favorit opravdu nebyl vyvíjen s nějakým důrazem na bezpečnostní prvky a zóny. A testy NCAP jsou jediné relevatní porovnání, to že pak na silnici může třeba dopadnout totálně prorezlý peugeot hůř než zachovalá felda je věc jiná a nemá to co dělat s obecným porovnání, které prostě pro feldu není dobré, byť jako auto dobrá bylaR^

0/0
27.6.2016 20:36

L41u62d81v29í88k 23G56a78j90d84o25š91í50k 2165863134122

Ono úplně stačí, že to je 15 let staré auto se stařičkými bezpečnostními standardy. K tomu přidejte ještě to, že to je všechno rezavé.

+1/0
24.6.2016 3:10

T35o11m94á27š 64Z67e88m39a58n 3505528914835

Lepší felda než kolo/motorka..

0/0
23.6.2016 18:07

P84e71t64r 12N94e64c11h64a52n96i48c75k14ý 7963116158460

Pokud myslíte z pohledu nárazu od někoho nebo do něčeho v určité a vyšší rychlosti, pak rozhodně. Ale z pohledu pravděpodobnosti nehody bych řekl, že motorka (dodržující předpisy) má přece jen lepší manévrovatelnost, brzdy a je obtížnější se do ní trefit, zatímco feldu nějaký závodník z protisměru může klidně "roztočit", nemluvě o tom, že může zabíjet i vnitřek auta a rolující se plechy, zatímco motorkář odletí do škarpy.

0/0
23.6.2016 19:29

T13o40m59á57š 52Z39e24m71a75n 3945928894405

Dovolím si nesouhlasit, auto brzdí prakticky vždy lépe a i lépe manévruje.

Navíc motorka "nevyplňuje" svůj jízdní pruh a proto je ostatními řidiči často přehlédnuta či ignorována.

0/0
23.6.2016 22:55

J85á17n 10K53o36t47ú20č 2316124478816

To je pravda, ale takto otázka nestojí.

0/0
24.6.2016 12:42

T13o56m51á60š 70Z86e33m21a47n 3215428364415

No, pro toho kdo nemá na lepší než feldu, opravdu stojí.

0/0
24.6.2016 18:55

C41y50r39i29l 69P17a73v22e34l43k88a 4966952568775

Má pravdu, Felda se při čelním nárazu 30-40 km/ zlomí ve střeše. Několikrát jsem to viděl.

0/0
24.6.2016 0:00

J97a91n 19D57l19o69u36h67ý 7304259330169

Mam pro vas novinku: volvo jiz nekolik dekad ma deformacni zonu vymyslenou tak, ze sila deformujici auto je prevadena do strechy a podvozku. Cili auto se prohne ale posadka je netknuta.

+1/0
24.6.2016 8:29

M65a28r34t91i53n 80N67e21b85e18s90k60ý 7936720687772

Spíš jde o to, v jaké rychlosti je lidské tělo schopné přežít zpomalení při čelním nárazu s ohledem na pohyb orgánů uvnitř těla.

0/0
27.6.2016 17:25

K22a61r62e73l 40K55o23ř54í12n83e26k 1711151813199

Tak rodičům stojí v garáži uz skoro 18 let a má najeto 17 800. Asi jim navrhnu, ať vyhlásí dražbu.

0/0
23.6.2016 16:39

P14e45t11r 18M93a98l51i45š26k37a 6451915891113

Brzo.

0/0
23.6.2016 17:37

K57a62r45e11l 57K54o67ř61í59n75e20k 1141791883699

;-DCopak Felda není jako víno?

0/0
23.6.2016 17:54

J63a95n 15D13l98o86u24h92ý 7644739770699

Pockejte tak 10 let. Dneska se drazi shade 120 a podobne. Pokud neni rezava ceny skacou i okolo 100000kc.

+1/0
24.6.2016 8:30

J26a46n 45S93l62a32v53í53k 2301799690576

Měl jsem tehdy dilema zda nový Punto či Feldu. Koupil jsem Punto, nebylo špatný ale Felda vydržela déle. Jako Pikup jsme s ní postavili několik domů a vydržela vše...a slušně se i prodala.

0/0
23.6.2016 16:30

P37e50t51r 85B35á96č88a 8295616755615

Felicie a Fabia 1,2...to nejhorsi co lze na dnesnich silnicich potkat co se tyce zrucnosti tech co sedi za volantem.

+1/−8
23.6.2016 16:09

L41a39d88a 90N24o42v69a80k 4362793847

a na to jsi přišel jak...? Logickou úvahou to asi nebylo... Felda nejezdí "sama" jako moderní auto, které se dá řídit dvěma prsty a tupým ovládáním dvou pedálů... Jezdit s felicií znamená umět mnohem více předvídat a znát dobře chování toho auta, které je úplně jiné, než u komfortních moderních vozů..

+2/−1
23.6.2016 19:05

P50e24t23r 80Č56e80r35m44á48k 9828355579750

Toť teorie ale praxe je právě opačná, tyhle auta i dnes slouží ještě jako první auto, a nebo naopak poslední, a reakce řidičů těchto skupin vskutku dobré nejsou. Ale samozřejmě hodnotit auto obecně nejde.

0/0
24.6.2016 17:06

J57i44ř38í 67K66o83c58u18r50e84k 6145644735418

No jo, ale jak chcete zařídit, aby měl řidič naježděno, aniž by se jako nezkušený dostal do provozu?

+1/−1
25.6.2016 18:46

P39e21t60r 98Č43e77r51m98á37k 9728545509180

Tohle tu vůbec neřešíme, řešíme to že se právě tito nezkušení lidé koncentrují v takovýchto autech.

0/0
27.6.2016 20:38

A92n26t36o77n15í80n 22S42e78b14e11r23a 7513308750989

Tak úplně nic provoz nestojí, ale když pominu benzín, tak to 5 tisíc ročně včetně pojistky jsem se vešel. Při samo-domo servisu, ovšem R^

0/0
23.6.2016 15:09

J39i18ř25í 81Z49ý95k33a 9869833901790

tolik mě stojí i 15 leté Volvo s 2.4T. Pojistka 2800Kč, olej a filtry 2000Kč. Víc není potřeba, protože životnost dílů je tak velká, že i třeba podvozek je stále původní, bez vůlí.

0/0
23.6.2016 19:26

J33a57r16o64s23l26a75v 64K90o23m16o97ň 1820604974591

a pořizovací cena Volva a Felicie ?:-P

0/0
23.6.2016 21:21

A16n59t84o91n56í75n 98S96e63b38e67r67a 7963928490939

Já to koupil za 25 tisíc.

0/0
24.6.2016 12:46

J23a11n 88D84l71o48u87h96ý 7744659840859

to je furt 2x tolik nez za kolik se da sehnat od spravneho majitele felda se 100k na tacho ;-)

0/0
25.6.2016 0:47

V33a19c42l31a51v 45M27e37d97e98k 5331572585195

no, tak opět řada nepřesností - 50kW motor se dával již v roce 1993 do Favorita (G)LXi, to nebyla novinka pro felicii. A ten "znatelně silnější 1.6 z VW" měl celých úžasných 55kW, a z 5kW rozdílu většinu pohltila jeho vyšší hmotnost - měl totiž oproti škodovácké 1.3 výrazně méně hliníkových dílů - ostatně to byl motor konstrukčně o dost starší, než ten z Favorita.

1.6 byla "výrazně silnější" pouze oproti slabší 40kW verzi,

+3/−2
23.6.2016 14:29

J11a83k57u18b 66Z97o73u21b84e81k 3705234862

Velký rozdíl byl také způsoben převodovkou. 1.3 40kW MPi měla stejně těžký převod jako 1.6, nechápu proč. Po výměně převodovky z 50kW - krátké převody do 40kW s dlouhými převody se auto značně zlepší;-)

0/0
23.6.2016 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.