Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Volkswagenu už plánuje konec TDI

Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen, který dostal za úkol očistit firmu po aféře Dieselgate, už vyhlíží konec dieselů. Jednou přijde otázka, zda má smysl investovat obrovské peníze do jejich dalšího vývoje, prohlásil pro německý deník Handelsblatt. Tato otázka bude na pořadu dne velmi brzy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L98a72d62i53s36l26a30v 62K44a35l12o33u58s 7975536831700

To je zvláštní. Na autobusech a nákladních vozech klidně zvládají Euro 5, jen u VW je to problém. Možná je problém u vysušeného ředitele BOSCH ;-D, který do toho montuje komponenty motoru.

0/0
28.6.2016 11:30

T70o41m18á67š 37F34i70j86a87l26a 4752753863410

Pamatujete si na značky z RVHP? Barkas, Roman, Ikarus....vše bezín.

Nic moc jízdní vlastnosti, žralo to jak tank..

0/0
25.6.2016 1:31

J13i31ř78í 79K34o64c77u35r12e91k 6195334315608

Jízdní vlastnosti autobusu a jeho spotřeba, navíc 40 letého kusu, jsou pro posouzení benzínového automobilu zcela zásadní. :-P

0/0
25.6.2016 13:55

T27o32m26á18š 74F35i62j15a17l98a 4702473903650

Jestli benzín dokáže to co nafta, tak se rád vrátím k benzínu. Zatím musím říct, že diesel, je 100 x spolehlivější, než benzín. Pokud máte problém, vyměňte automechanika, nebo autoservis. Obvykle je to vo tom...

+1/0
25.6.2016 1:22

J48a10n 54D86l57o92u97h11ý 7784289290289

Uz jenom to ze diesel technologicky obsahuje vic soucastek, motor musi odolat vyssim tlakum a nafta musi byt kvalitni je to co rikate uplna hloupost. Servisni vydaje jsou take vyssi. Nejspolehlivejsi jsou benzinaky s sesti a vice valci, ty nemaji problem nalitat pul milionu bez zavad.

+2/−1
26.6.2016 9:57

D91u45š38a25n 57M14a13t20o69u65š98e66k 7103610780975

sám motor možná ano,ale spíš nikoliv,nicméně právě systémy snižování emisí tvoří z dieslového motoru hromádku neštěstí jejíž spolehlivost a náročnost z hlediska servisu tvoří naprosto nepoužitelný typ motoru.

Já osobně vždy preferoval benzínový motor s turbodmychadlem

dieslovy motor do osobního automobilu nepatří...

0/0
12.7.2016 16:31

J23o79s19e86f 73P21i86h12r47t 1324752376626

Tak určitě... :-P mám 2.0 benzín atmosféra a nemusím řešit turbo, vstřiky, dvouhmotu a podobné libůstky smraďochů. Fakt nechápu, co lidi na těch traktorových motorech mají, to ta o cca 1-1.5 litru nižší spotřeba vykompenzuje vyšší pořizovací cenu i vyšší servisní náklady?

0/0
12.7.2016 20:58

D25u52š97a88n 56M42a26t75o91u50š65e44k 7803940820105

dvohmotový setrvačník mnohdy nemá nic společnéhpo s typem motoru

mám ho v 1.8T v A4 z roku 1999 ,kterou mám co pracovní vehikl na zahradu.

Blbý je že je před smrtí:-),setrvačník...

0/0
13.7.2016 14:42

P87e85t94r 24N98e86s98v18a41d53b79a 2574355776349

Kéž by diesely v osobních autech zakázali. To by byl raj na zemi.

+4/−4
24.6.2016 22:37

J37a74r57o54m22í11r 76Č52e29c61h 1313318387532

Tento clovek urcite dodrzuje dopravni predpisy.1.9 TDi a 6.8 litru?Na takovou hodnotu jsem se nikdy nedostal.Bezne max do 5.8 litru a to kdyz to zenu s plnou zatezi na dovcu po dalnici.Vzduchac za 1500? Ma asi pozlaceny ramecek?Tento motor je proste drzak a jeho spolehlivost je prikladna.

+1/0
24.6.2016 20:33

K52a92r26e13l 12V58a45c79h23u62t 9383522889563

Záleží na nás, na všech, na každém z nás - zda a jak dlouho budeme muset ještě vdechovat ty nejjemnější částečky černého dehtu a plnit si jimi naše nejchoulostivější plícní sklípky a způsobovat si tak věčné astma a různé kašílky a bronchitýdy!!! :-/

+1/−3
24.6.2016 13:31

J13a61r67o49m23í26r 37Č68e32c49h 1693978207432

Podivejte se co jite?Vsechny motory na fosilni paliva vypousteji spaliny.

+1/0
24.6.2016 20:38
Foto

P75a62v76e64l 70J64o88s60e63f 53A33b28e87r56l61e 4947263696216

Nikdo mne nepřesvědčí, že diesel se spotřebou 6 litrů má vyšší emise než benzín se spotřebou 8,5.

V každém případě řešíme hovadiny protože budeme platit za kilometry...stát nám to spočítá, jeslí si někdo myslel že s elektromobilem ušetří..a celkem nevidím ekologickej mrozdí mezi hulicím výfukem a hulicím komínem elektrárny...

+7/−9
24.6.2016 0:23

T29o49m67á92š 80B17a22š25a82n69d75a 2432139482120

Nejde jen o objem emisí, ale taky o jejich složení, že?

Ale s těmi elektromobily je to fakt, jen se ta zátěž přesune jinam a navíc i samotná výroba elektromobilu je energeticky mnohem náročnější.

+4/−1
24.6.2016 8:03

V14í60t 84O72ž81a34n67a 1518968245264

tak se dívej

https://www.youtube.com/watch?v=6IXoTVXzQxI

Se spalovákem máš v aute 2 komíny/výfuky

+1/0
24.6.2016 8:06

P94e37t79r 17N37e33s10v85a89d92b17a 2684945576579

Hlupáka těžko o něčem přesvědčovat.

0/0
24.6.2016 22:39

F49r16a90n86t20i29š78e85k 52K10o19p53e86c86k61ý 6975699780645

Pracuji ve značkovém autoservisu a myslím si, že nafta patří do kamen......:-)

+12/−3
23.6.2016 22:23

T22o84m44á75š 41P52r43c26h57a19l 1968903883250

Po dieselech v klasických autech by tu neštěkl ani pes, nebýt té šílené daňové zátěže na palivu.

+11/−2
23.6.2016 22:12

R34a84d61e59k 20D13o95l25e50ž37a16l 2289793230980

Právě. A to ještě jsme s českým rozdílem nafta x benzín na spotřební dani v Evropě úplní břídilové, jiné země to mají podstatně rozdílnější ve prospěch nafty, například na daních (například citovaná Francie).

0/0
24.6.2016 13:11

R37o94m47a89n 40P44o72k14o39r58n43ý 6769134310752

Benzín je levnější na opravy a pokud vím, tak i lepší na emise.

+3/−3
23.6.2016 21:55

J54i19n29d38ř62i11c10h 47L58u74k67e95š 3439164693230

To platilo u starších atmosfér. U moderních turbomotorů je to podobné jako u nafty. Díky přeplňování vzniká hodně NOx, a také se spékají kapky benzínu... Ale je pravda, že v porovnání vychází benzín lépe. Turbodiesel se rozmohl díky spotřebě a účinnosti. Jenže nízká spotřeba, vysoká účinnost nejde fyzikálně dohromady s produkcí NOx, kvůli kterým aféra vznikla. Evropa se hnala za spotřebou a snižováním objemu, Amíci mají holt asi levný benzin a nějaké čtyřlitrové V8 je nezruinuje...

+6/0
23.6.2016 22:04

T72o30m27á29š 24F58i11j58a79l61a 4792313113750

O tom to je. Nafta proudí ze světa šejků, benzín je druhotný produkt..

V USA mají všeho přebytek, proto i cena za palivo je zanedbatelnou položkou ve výdajích Američanů.

0/0
25.6.2016 1:28

D36u92š93a74n 81M96a97t51o60u96š37e56k 7873240710475

proboha co to melete????????????????????????

0/0
12.7.2016 16:32

J38i97ř69í 45K70o55c84u11r61e94k 6185694575108

Také je zcela běžný L4 kolem dvou litrů objemu. A těch 25 mil na galon? Ech při ceně 40 Kč za galon (3,7 litru) je to zadarmo.

0/0
25.6.2016 13:59

P31e78t46r 82S48p74a12t68z33i72e24r30e69r 7294912665704

už jsem to psal na facebooku, když vznikla aféra dieselgate, tak jsem říkal, že se blíží konec naftových motorů v osobních autech. V roce 2018 má přijít ekonorma EURO7 a to už mnoho naftových motorů prostě nedá. A tak se musel najít důvod proč zrušit výrobu naftových motorů. Dieselgate je tak trochu umělou aferou, aby splnila ten důvod....a je to tady.

+5/−3
23.6.2016 21:01

J85i86ř41í 32H81r60a64d14e79c 9178917220854

Víte taky, kdy nám přiznaj ufóny? 8-o

0/0
24.6.2016 23:36

T87o37m92á59š 75F58i20j15a75l96a 4452693733960

Pán určitě benzíňáka..a jezdí jenom na nákupy s manželkou..

0/0
25.6.2016 1:24

V30l50a85d65a 19S94i34m31o82n26i77k 3489273803775

No jistě - všechny malotonážní dodávky a malé náklaďáky budou jezdit na benzin...ode zdi ke zdi.

+11/−1
23.6.2016 20:53

T67o66m19á55š 46B83a85š37a19n52d42a 2562659192890

A proč ne třeba na plyn (CNG)? V takové dodávce je dost místa na pořádnou nádrž.

To by tam ovšem nesměl být směšný turbomotůrek s objemem 1l, který se po 150 tis. km rozpadne, ale pořádná atmosféra se šesti válci.

+3/−3
24.6.2016 8:00

S95t62a18n63i44s63l93a51v 82C27h61y66t54r76a 3814373417389

Už vidím, jak tahač, co má 40t jede na CNG. Kolik bude brát? 100 na 100?

+2/0
24.6.2016 8:27

J36i18ř39í 35K23o36c23u43r23e75k 6225754475678

Zcela určitě, narozdíl od nafty roste spotřeba CNG kvadraticky s hmotností. U nafty jen lineárně.

0/0
25.6.2016 14:02

J21a92n 30D24l40o62u46h24ý 7724259360389

Prijel jsem k pumpe na lpg a predemnou stal kamion. K memu prekvapeni tankoval LPG!!! A cekal jsem sakra dlouho, jelikoz nadrz mel oproti osobaku gigantickou.

0/0
26.6.2016 10:02

J84a26n 41B59a37r25t11á27č39e11k 6595695480809

Netankoval takhle náhodou LPG do nezávislého topení?

0/0
26.6.2016 12:37

A49l10e50š 27L38i16s79o92v54s61k56ý 9669968772912

Já měl TDI PD 74kW a byl jsem s ním nadmíru spokojenej. Vyhovoval mi po všech stránkách. NAjezdil jsme 3000tis. km a auto slouží dál jinému a už má přes 400t.

+6/0
23.6.2016 20:20

T22o44m24á97š 84B51a95š12a62n47d96a 2732299382200

To ovšem neznamená, že vyhovoval těm, co jeli za vámi a museli dýchat ten smrad a škodliviny.

+6/−2
24.6.2016 8:05

J42á59n 75K58o22t45ú72č 2556854298586

Chápem, ale bohužiaľ sú to dosť nesúvisiace veci.

+3/0
24.6.2016 8:36

pasa 2905705785137

Nějak tak se tady debatuje o tom, jaký výkon, zátah, spotřeba atd. mají vaše TDI vs TSI, ale článek je o rušení nafty v motorech s ohledem na přísnou budoucí emisní normu ať už tady v EkoBioEvropě nebo v blbákově USA. A čím se bude vozit zboží sem tam napříč celým světem? Že by jakýmisi elektromobily. To by snad chtělo založit firmu na baterky.

+6/0
23.6.2016 19:47

P70e27t32r 35N26o66v45á70k 1635397532975

Perspektivním může být vodíkový článek jako zdroj el. energie pro elekroautomobily.

0/0
23.6.2016 21:18

P87e79t40r 42Š59v63a44r29c 2958908475650

no jo, jenže ten je reálnej do běžného provozu za kolik let? 50? 100?

0/0
23.6.2016 22:14

P56e48t88r 37N78o36v59á35k 1325587762795

Pár aut a autobusů již jezdí a dokonce i elektrokolo.... Ale zda se vodík prosadí jako převažující palivo pro automobily je zatím nejasné.

+1/0
24.6.2016 4:26

M51a93r22e52k 96K87l22u29f68a 3468844744556

A přitom je to zdaleka nejlepší alternativa.

Jen tu dostupnost nějak pořešit.

+1/0
24.6.2016 12:47

V86á97c36l36a59v 16J79e78b66a78v76ý 8760179913366

Do nákladního auta je diesel vhodný, ale naprosto nedává smysl, aby byly diesely v běžných osobácích a brutálně znečišťovaly města a zabíjely jejich obyvatele.

Diesely jsou výhodné hlavně kvůli nižší spotřební dani nafty, než má benzín, což je paradoxní, protože spotřební daň by měla zatěžovat více ty nečisté provozy.

V USA, Japonsku, Austrálii a podobně vědí, že nafta do osobních aut nepatří, blbákov je v Evropě. :-P

+4/−1
23.6.2016 23:02
Foto

P78a28v74e38l 13J60o89s65e51f 90A32b17e77r28l95e 4197633236816

Jasně a v těch velkejch městech ten smog mají z čeho když na naftu nejezdí?

0/0
24.6.2016 0:15

R90a37d32i97m 72H52o95r10č83i24č44k75a 7886957843492

A až lidé budou jezdit v 60% na elektriku, tak nám ji zdraží a budeme čumět jak telata.

+12/0
23.6.2016 19:14

J50á71n 56K71o94t95ú42č 2836444378976

bicykel!!! :)

0/0
24.6.2016 8:36

T11o60m70a69s 23S63v35o10b97o55d29a 2115848161608

zatah tdi vs benzin? nevim co jste to ridil Feigl, ale tdi ma mnohem vetsi kroutak nez benzin. uplne jiny kompresni pomer. do kila s dieselem v dobrym stavu sfouknete kdejakej benzin. spatny je ze to kouri, smrdi a zvuk to ma jak traktor.

+2/−1
23.6.2016 18:21

V16í50ť17a 25K42r21u92t78i54š 1460164505857

Jenže zátah objektivně nedělá krouťák, ale výkon. A subjektivně pak to, že křivky benzínu jsou proti naftě ploché, takže tak "nekope" a nedává takový pocit zátahu. Jenže reálné zrychlení je pak o něčem jiném.

+9/−2
23.6.2016 19:25

M94i94c48h63a45l 53F94r48ý23d54a 1302219633942

to sis to nějak pomotal Víťo, ale nevadí, příště to třeba dáš líp...;-D

0/0
24.6.2016 13:20

J85i92ř31í 69K70o65c44u89r90e75k 6295934865188

Heh, stačí to zpřevodovat do pomala a bude se to klidně stavět na zadní. Jen musíte mít zadohrab.

Mimochodem Royal Enfield bude asi nejprogresivnější výrobce motorek. Jako jediní mají na trhu diesel a tak to všem ostatním natřeli.

0/0
25.6.2016 14:12

D80u25š32a17n 22M48a15t13o17u64š65e41k 7213210920955

to je zas blábolíček od znalce,asi proto se všechna sportovní auta dělají s TDI motorem ,že??????????????

0/0
12.7.2016 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.