Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Volkswagenu už plánuje konec TDI

Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen, který dostal za úkol očistit firmu po aféře Dieselgate, už vyhlíží konec dieselů. Jednou přijde otázka, zda má smysl investovat obrovské peníze do jejich dalšího vývoje, prohlásil pro německý deník Handelsblatt. Tato otázka bude na pořadu dne velmi brzy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66a54d95i69s49l96a46v 30K28a37l75o98u83s 7585116531120

To je zvláštní. Na autobusech a nákladních vozech klidně zvládají Euro 5, jen u VW je to problém. Možná je problém u vysušeného ředitele BOSCH ;-D, který do toho montuje komponenty motoru.

0/0
28.6.2016 11:30

T11o52m66á48š 18F65i18j85a76l60a 4842343793710

Pamatujete si na značky z RVHP? Barkas, Roman, Ikarus....vše bezín.

Nic moc jízdní vlastnosti, žralo to jak tank..

0/0
25.6.2016 1:31

J79i23ř35í 20K72o76c27u14r78e43k 6375304755888

Jízdní vlastnosti autobusu a jeho spotřeba, navíc 40 letého kusu, jsou pro posouzení benzínového automobilu zcela zásadní. :-P

0/0
25.6.2016 13:55


T31o10m34á64š 54F59i66j43a40l92a 4272463403600

Jestli benzín dokáže to co nafta, tak se rád vrátím k benzínu. Zatím musím říct, že diesel, je 100 x spolehlivější, než benzín. Pokud máte problém, vyměňte automechanika, nebo autoservis. Obvykle je to vo tom...

+1/0
25.6.2016 1:22

J62a29n 84D44l93o56u14h28ý 7704339900799

Uz jenom to ze diesel technologicky obsahuje vic soucastek, motor musi odolat vyssim tlakum a nafta musi byt kvalitni je to co rikate uplna hloupost. Servisni vydaje jsou take vyssi. Nejspolehlivejsi jsou benzinaky s sesti a vice valci, ty nemaji problem nalitat pul milionu bez zavad.

+2/−1
26.6.2016 9:57

D34u83š48a86n 15M79a44t41o96u55š59e60k 7693350220235

sám motor možná ano,ale spíš nikoliv,nicméně právě systémy snižování emisí tvoří z dieslového motoru hromádku neštěstí jejíž spolehlivost a náročnost z hlediska servisu tvoří naprosto nepoužitelný typ motoru.

Já osobně vždy preferoval benzínový motor s turbodmychadlem

dieslovy motor do osobního automobilu nepatří...

0/0
12.7.2016 16:31

J79o94s26e55f 40P85i52h26r23t 1514852816426

Tak určitě... :-P mám 2.0 benzín atmosféra a nemusím řešit turbo, vstřiky, dvouhmotu a podobné libůstky smraďochů. Fakt nechápu, co lidi na těch traktorových motorech mají, to ta o cca 1-1.5 litru nižší spotřeba vykompenzuje vyšší pořizovací cenu i vyšší servisní náklady?

0/0
12.7.2016 20:58

D26u80š63a41n 62M79a41t58o90u15š22e65k 7953280650735

dvohmotový setrvačník mnohdy nemá nic společnéhpo s typem motoru

mám ho v 1.8T v A4 z roku 1999 ,kterou mám co pracovní vehikl na zahradu.

Blbý je že je před smrtí:-),setrvačník...

0/0
13.7.2016 14:42

P34e83t34r 30N91e15s89v38a73d34b93a 2964945706909

Kéž by diesely v osobních autech zakázali. To by byl raj na zemi.

+4/−4
24.6.2016 22:37

J37a57r59o63m38í78r 96Č37e71c42h 1803308137212

Tento clovek urcite dodrzuje dopravni predpisy.1.9 TDi a 6.8 litru?Na takovou hodnotu jsem se nikdy nedostal.Bezne max do 5.8 litru a to kdyz to zenu s plnou zatezi na dovcu po dalnici.Vzduchac za 1500? Ma asi pozlaceny ramecek?Tento motor je proste drzak a jeho spolehlivost je prikladna.

+1/0
24.6.2016 20:33

K42a73r89e33l 59V48a26c12h56u21t 9343752729133

Záleží na nás, na všech, na každém z nás - zda a jak dlouho budeme muset ještě vdechovat ty nejjemnější částečky černého dehtu a plnit si jimi naše nejchoulostivější plícní sklípky a způsobovat si tak věčné astma a různé kašílky a bronchitýdy!!! :-/

+1/−3
24.6.2016 13:31

J88a54r47o60m94í43r 30Č38e47c67h 1113458557852

Podivejte se co jite?Vsechny motory na fosilni paliva vypousteji spaliny.

+1/0
24.6.2016 20:38
Foto

P95a58v59e33l 68J34o62s90e29f 17A70b20e51r20l55e 4137513136136

Nikdo mne nepřesvědčí, že diesel se spotřebou 6 litrů má vyšší emise než benzín se spotřebou 8,5.

V každém případě řešíme hovadiny protože budeme platit za kilometry...stát nám to spočítá, jeslí si někdo myslel že s elektromobilem ušetří..a celkem nevidím ekologickej mrozdí mezi hulicím výfukem a hulicím komínem elektrárny...

+7/−9
24.6.2016 0:23

T34o34m82á86š 43B69a17š76a21n45d51a 2652579132700

Nejde jen o objem emisí, ale taky o jejich složení, že?

Ale s těmi elektromobily je to fakt, jen se ta zátěž přesune jinam a navíc i samotná výroba elektromobilu je energeticky mnohem náročnější.

+4/−1
24.6.2016 8:03

V25í60t 62O74ž51a13n77a 1358638275534

tak se dívej

https://www.youtube.com/watch?v=6IXoTVXzQxI

Se spalovákem máš v aute 2 komíny/výfuky

+1/0
24.6.2016 8:06

P34e32t77r 27N90e64s59v41a52d61b71a 2754715896989

Hlupáka těžko o něčem přesvědčovat.

0/0
24.6.2016 22:39

F27r85a78n83t65i15š62e47k 49K40o51p88e38c60k30ý 6555569330255

Pracuji ve značkovém autoservisu a myslím si, že nafta patří do kamen......:-)

+12/−3
23.6.2016 22:23

T26o82m53á43š 28P59r10c97h71a28l 1638883853120

Po dieselech v klasických autech by tu neštěkl ani pes, nebýt té šílené daňové zátěže na palivu.

+11/−2
23.6.2016 22:12

R60a13d60e49k 83D43o86l28e69ž39a76l 2609223690120

Právě. A to ještě jsme s českým rozdílem nafta x benzín na spotřební dani v Evropě úplní břídilové, jiné země to mají podstatně rozdílnější ve prospěch nafty, například na daních (například citovaná Francie).

0/0
24.6.2016 13:11

R90o40m25a29n 48P74o82k43o41r45n65ý 6159154630752

Benzín je levnější na opravy a pokud vím, tak i lepší na emise.

+3/−3
23.6.2016 21:55

J31i75n62d12ř36i98c27h 94L16u48k80e38š 3649834133500

To platilo u starších atmosfér. U moderních turbomotorů je to podobné jako u nafty. Díky přeplňování vzniká hodně NOx, a také se spékají kapky benzínu... Ale je pravda, že v porovnání vychází benzín lépe. Turbodiesel se rozmohl díky spotřebě a účinnosti. Jenže nízká spotřeba, vysoká účinnost nejde fyzikálně dohromady s produkcí NOx, kvůli kterým aféra vznikla. Evropa se hnala za spotřebou a snižováním objemu, Amíci mají holt asi levný benzin a nějaké čtyřlitrové V8 je nezruinuje...

+6/0
23.6.2016 22:04

T98o86m37á68š 36F33i72j66a62l85a 4292273183480

O tom to je. Nafta proudí ze světa šejků, benzín je druhotný produkt..

V USA mají všeho přebytek, proto i cena za palivo je zanedbatelnou položkou ve výdajích Američanů.

0/0
25.6.2016 1:28

D77u81š23a16n 63M55a83t59o66u75š90e22k 7303220100925

proboha co to melete????????????????????????

0/0
12.7.2016 16:32

J54i78ř57í 42K25o15c27u35r16e93k 6525884455728

Také je zcela běžný L4 kolem dvou litrů objemu. A těch 25 mil na galon? Ech při ceně 40 Kč za galon (3,7 litru) je to zadarmo.

0/0
25.6.2016 13:59

P23e96t77r 97S10p13a55t51z76i48e93r25e37r 7694922445204

už jsem to psal na facebooku, když vznikla aféra dieselgate, tak jsem říkal, že se blíží konec naftových motorů v osobních autech. V roce 2018 má přijít ekonorma EURO7 a to už mnoho naftových motorů prostě nedá. A tak se musel najít důvod proč zrušit výrobu naftových motorů. Dieselgate je tak trochu umělou aferou, aby splnila ten důvod....a je to tady.

+5/−3
23.6.2016 21:01

J52i54ř61í 92H74r47a60d15e62c 9758947790574

Víte taky, kdy nám přiznaj ufóny? 8-o

0/0
24.6.2016 23:36

T60o40m69á31š 12F77i25j51a23l10a 4882973373790

Pán určitě benzíňáka..a jezdí jenom na nákupy s manželkou..

0/0
25.6.2016 1:24

V92l30a89d89a 65S23i58m42o45n90i20k 3299323393475

No jistě - všechny malotonážní dodávky a malé náklaďáky budou jezdit na benzin...ode zdi ke zdi.

+11/−1
23.6.2016 20:53

T93o50m79á55š 96B90a43š83a66n48d89a 2662949102400

A proč ne třeba na plyn (CNG)? V takové dodávce je dost místa na pořádnou nádrž.

To by tam ovšem nesměl být směšný turbomotůrek s objemem 1l, který se po 150 tis. km rozpadne, ale pořádná atmosféra se šesti válci.

+3/−3
24.6.2016 8:00

S61t14a75n20i79s21l42a84v 14C24h44y11t97r33a 3404913587919

Už vidím, jak tahač, co má 40t jede na CNG. Kolik bude brát? 100 na 100?

+2/0
24.6.2016 8:27

J22i75ř15í 47K28o80c81u12r85e16k 6325264325918

Zcela určitě, narozdíl od nafty roste spotřeba CNG kvadraticky s hmotností. U nafty jen lineárně.

0/0
25.6.2016 14:02

J47a44n 59D57l25o56u29h66ý 7814189930519

Prijel jsem k pumpe na lpg a predemnou stal kamion. K memu prekvapeni tankoval LPG!!! A cekal jsem sakra dlouho, jelikoz nadrz mel oproti osobaku gigantickou.

0/0
26.6.2016 10:02

J82a56n 41B84a42r17t96á18č12e87k 6645565650579

Netankoval takhle náhodou LPG do nezávislého topení?

0/0
26.6.2016 12:37

A38l96e19š 55L77i80s96o21v19s60k88ý 9809438432452

Já měl TDI PD 74kW a byl jsem s ním nadmíru spokojenej. Vyhovoval mi po všech stránkách. NAjezdil jsme 3000tis. km a auto slouží dál jinému a už má přes 400t.

+6/0
23.6.2016 20:20

T92o18m32á39š 33B39a97š55a53n31d89a 2192349822440

To ovšem neznamená, že vyhovoval těm, co jeli za vámi a museli dýchat ten smrad a škodliviny.

+6/−2
24.6.2016 8:05

J56á93n 11K58o98t89ú68č 2726624268696

Chápem, ale bohužiaľ sú to dosť nesúvisiace veci.

+3/0
24.6.2016 8:36

pasa 2855445325347

Nějak tak se tady debatuje o tom, jaký výkon, zátah, spotřeba atd. mají vaše TDI vs TSI, ale článek je o rušení nafty v motorech s ohledem na přísnou budoucí emisní normu ať už tady v EkoBioEvropě nebo v blbákově USA. A čím se bude vozit zboží sem tam napříč celým světem? Že by jakýmisi elektromobily. To by snad chtělo založit firmu na baterky.

+6/0
23.6.2016 19:47

P53e36t63r 74N66o94v56á33k 1365337982975

Perspektivním může být vodíkový článek jako zdroj el. energie pro elekroautomobily.

0/0
23.6.2016 21:18

P63e11t56r 90Š87v85a35r25c 2418858415830

no jo, jenže ten je reálnej do běžného provozu za kolik let? 50? 100?

0/0
23.6.2016 22:14

P45e13t48r 59N76o17v68á22k 1205317952455

Pár aut a autobusů již jezdí a dokonce i elektrokolo.... Ale zda se vodík prosadí jako převažující palivo pro automobily je zatím nejasné.

+1/0
24.6.2016 4:26

M81a70r18e77k 61K47l77u31f74a 3898704194606

A přitom je to zdaleka nejlepší alternativa.

Jen tu dostupnost nějak pořešit.

+1/0
24.6.2016 12:47

V68á78c97l58a96v 18J22e50b32a89v30ý 8900179723596

Do nákladního auta je diesel vhodný, ale naprosto nedává smysl, aby byly diesely v běžných osobácích a brutálně znečišťovaly města a zabíjely jejich obyvatele.

Diesely jsou výhodné hlavně kvůli nižší spotřební dani nafty, než má benzín, což je paradoxní, protože spotřební daň by měla zatěžovat více ty nečisté provozy.

V USA, Japonsku, Austrálii a podobně vědí, že nafta do osobních aut nepatří, blbákov je v Evropě. :-P

+4/−1
23.6.2016 23:02
Foto

P26a40v85e52l 79J59o55s15e25f 26A47b79e47r63l61e 4707223776506

Jasně a v těch velkejch městech ten smog mají z čeho když na naftu nejezdí?

0/0
24.6.2016 0:15

R25a47d88i24m 60H34o87r33č41i48č27k56a 7696397143712

A až lidé budou jezdit v 60% na elektriku, tak nám ji zdraží a budeme čumět jak telata.

+12/0
23.6.2016 19:14

J57á58n 83K65o80t18ú33č 2916434798696

bicykel!!! :)

0/0
24.6.2016 8:36

T41o12m68a38s 58S78v39o32b43o77d50a 2715908551718

zatah tdi vs benzin? nevim co jste to ridil Feigl, ale tdi ma mnohem vetsi kroutak nez benzin. uplne jiny kompresni pomer. do kila s dieselem v dobrym stavu sfouknete kdejakej benzin. spatny je ze to kouri, smrdi a zvuk to ma jak traktor.

+2/−1
23.6.2016 18:21

V31í73ť75a 97K89r20u18t58i89š 1220634925847

Jenže zátah objektivně nedělá krouťák, ale výkon. A subjektivně pak to, že křivky benzínu jsou proti naftě ploché, takže tak "nekope" a nedává takový pocit zátahu. Jenže reálné zrychlení je pak o něčem jiném.

+9/−2
23.6.2016 19:25

M44i39c65h31a27l 53F27r90ý38d79a 1882979903982

to sis to nějak pomotal Víťo, ale nevadí, příště to třeba dáš líp...;-D

0/0
24.6.2016 13:20

J81i38ř78í 17K22o73c34u46r11e28k 6665804795318

Heh, stačí to zpřevodovat do pomala a bude se to klidně stavět na zadní. Jen musíte mít zadohrab.

Mimochodem Royal Enfield bude asi nejprogresivnější výrobce motorek. Jako jediní mají na trhu diesel a tak to všem ostatním natřeli.

0/0
25.6.2016 14:12

D93u19š47a46n 24M46a46t97o48u84š49e73k 7113530390445

to je zas blábolíček od znalce,asi proto se všechna sportovní auta dělají s TDI motorem ,že??????????????

0/0
12.7.2016 16:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.