Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Volkswagenu už plánuje konec TDI

Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen, který dostal za úkol očistit firmu po aféře Dieselgate, už vyhlíží konec dieselů. Jednou přijde otázka, zda má smysl investovat obrovské peníze do jejich dalšího vývoje, prohlásil pro německý deník Handelsblatt. Tato otázka bude na pořadu dne velmi brzy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L12a88d68i98s45l47a93v 66K73a65l23o18u51s 7865476881890

To je zvláštní. Na autobusech a nákladních vozech klidně zvládají Euro 5, jen u VW je to problém. Možná je problém u vysušeného ředitele BOSCH ;-D, který do toho montuje komponenty motoru.

0/0
28.6.2016 11:30

T54o16m77á30š 32F66i78j75a77l42a 4922263713670

Pamatujete si na značky z RVHP? Barkas, Roman, Ikarus....vše bezín.

Nic moc jízdní vlastnosti, žralo to jak tank..

0/0
25.6.2016 1:31

J22i44ř26í 25K25o51c57u15r54e66k 6775224215108

Jízdní vlastnosti autobusu a jeho spotřeba, navíc 40 letého kusu, jsou pro posouzení benzínového automobilu zcela zásadní. :-P

0/0
25.6.2016 13:55


T76o56m67á32š 43F22i29j44a83l93a 4452373743830

Jestli benzín dokáže to co nafta, tak se rád vrátím k benzínu. Zatím musím říct, že diesel, je 100 x spolehlivější, než benzín. Pokud máte problém, vyměňte automechanika, nebo autoservis. Obvykle je to vo tom...

+1/0
25.6.2016 1:22

J77a10n 36D87l39o11u30h52ý 7144129380189

Uz jenom to ze diesel technologicky obsahuje vic soucastek, motor musi odolat vyssim tlakum a nafta musi byt kvalitni je to co rikate uplna hloupost. Servisni vydaje jsou take vyssi. Nejspolehlivejsi jsou benzinaky s sesti a vice valci, ty nemaji problem nalitat pul milionu bez zavad.

+2/−1
26.6.2016 9:57

D28u96š10a33n 62M53a54t67o74u10š84e34k 7923380550925

sám motor možná ano,ale spíš nikoliv,nicméně právě systémy snižování emisí tvoří z dieslového motoru hromádku neštěstí jejíž spolehlivost a náročnost z hlediska servisu tvoří naprosto nepoužitelný typ motoru.

Já osobně vždy preferoval benzínový motor s turbodmychadlem

dieslovy motor do osobního automobilu nepatří...

0/0
12.7.2016 16:31

J10o41s30e79f 23P81i31h76r65t 1514332816986

Tak určitě... :-P mám 2.0 benzín atmosféra a nemusím řešit turbo, vstřiky, dvouhmotu a podobné libůstky smraďochů. Fakt nechápu, co lidi na těch traktorových motorech mají, to ta o cca 1-1.5 litru nižší spotřeba vykompenzuje vyšší pořizovací cenu i vyšší servisní náklady?

0/0
12.7.2016 20:58

D55u13š63a30n 14M13a11t46o82u70š82e82k 7303260120985

dvohmotový setrvačník mnohdy nemá nic společnéhpo s typem motoru

mám ho v 1.8T v A4 z roku 1999 ,kterou mám co pracovní vehikl na zahradu.

Blbý je že je před smrtí:-),setrvačník...

0/0
13.7.2016 14:42

P50e62t45r 71N74e59s13v69a17d38b14a 2244785566959

Kéž by diesely v osobních autech zakázali. To by byl raj na zemi.

+4/−4
24.6.2016 22:37
Foto

J84a75r54o81m70í72r 33Č51e91c62h 1583588967402

Tento clovek urcite dodrzuje dopravni predpisy.1.9 TDi a 6.8 litru?Na takovou hodnotu jsem se nikdy nedostal.Bezne max do 5.8 litru a to kdyz to zenu s plnou zatezi na dovcu po dalnici.Vzduchac za 1500? Ma asi pozlaceny ramecek?Tento motor je proste drzak a jeho spolehlivost je prikladna.

+1/0
24.6.2016 20:33

K61a15r73e65l 11V69a45c36h79u53t 9593592969733

Záleží na nás, na všech, na každém z nás - zda a jak dlouho budeme muset ještě vdechovat ty nejjemnější částečky černého dehtu a plnit si jimi naše nejchoulostivější plícní sklípky a způsobovat si tak věčné astma a různé kašílky a bronchitýdy!!! :-/

+1/−3
24.6.2016 13:31
Foto

J95a31r14o24m85í80r 10Č40e35c54h 1673918727472

Podivejte se co jite?Vsechny motory na fosilni paliva vypousteji spaliny.

+1/0
24.6.2016 20:38
Foto

P32a67v50e21l 57J41o73s61e73f 81A39b10e59r49l49e 4737383206226

Nikdo mne nepřesvědčí, že diesel se spotřebou 6 litrů má vyšší emise než benzín se spotřebou 8,5.

V každém případě řešíme hovadiny protože budeme platit za kilometry...stát nám to spočítá, jeslí si někdo myslel že s elektromobilem ušetří..a celkem nevidím ekologickej mrozdí mezi hulicím výfukem a hulicím komínem elektrárny...

+7/−9
24.6.2016 0:23

T36o76m94á40š 54B44a20š59a61n73d47a 2212439772720

Nejde jen o objem emisí, ale taky o jejich složení, že?

Ale s těmi elektromobily je to fakt, jen se ta zátěž přesune jinam a navíc i samotná výroba elektromobilu je energeticky mnohem náročnější.

+4/−1
24.6.2016 8:03

V87í57t 85O19ž48a48n42a 1328698405414

tak se dívej

https://www.youtube.com/watch?v=6IXoTVXzQxI

Se spalovákem máš v aute 2 komíny/výfuky

+1/0
24.6.2016 8:06

P56e79t49r 90N85e79s39v80a60d21b54a 2714195666239

Hlupáka těžko o něčem přesvědčovat.

0/0
24.6.2016 22:39

F30r23a10n98t43i28š66e80k 76K60o26p52e11c73k87ý 6445729700245

Pracuji ve značkovém autoservisu a myslím si, že nafta patří do kamen......:-)

+12/−3
23.6.2016 22:23

T12o63m78á21š 82P60r40c13h96a21l 1768123233980

Po dieselech v klasických autech by tu neštěkl ani pes, nebýt té šílené daňové zátěže na palivu.

+11/−2
23.6.2016 22:12

R81a34d21e18k 68D41o96l38e23ž68a24l 2359633860780

Právě. A to ještě jsme s českým rozdílem nafta x benzín na spotřební dani v Evropě úplní břídilové, jiné země to mají podstatně rozdílnější ve prospěch nafty, například na daních (například citovaná Francie).

0/0
24.6.2016 13:11

R85o32m20a98n 47P51o20k66o44r87n25ý 6819864620832

Benzín je levnější na opravy a pokud vím, tak i lepší na emise.

+3/−3
23.6.2016 21:55

J64i82n23d38ř11i91c62h 32L63u11k82e15š 3349644523680

To platilo u starších atmosfér. U moderních turbomotorů je to podobné jako u nafty. Díky přeplňování vzniká hodně NOx, a také se spékají kapky benzínu... Ale je pravda, že v porovnání vychází benzín lépe. Turbodiesel se rozmohl díky spotřebě a účinnosti. Jenže nízká spotřeba, vysoká účinnost nejde fyzikálně dohromady s produkcí NOx, kvůli kterým aféra vznikla. Evropa se hnala za spotřebou a snižováním objemu, Amíci mají holt asi levný benzin a nějaké čtyřlitrové V8 je nezruinuje...

+6/0
23.6.2016 22:04

T35o76m26á27š 35F54i91j24a61l39a 4242543723800

O tom to je. Nafta proudí ze světa šejků, benzín je druhotný produkt..

V USA mají všeho přebytek, proto i cena za palivo je zanedbatelnou položkou ve výdajích Američanů.

0/0
25.6.2016 1:28

D25u24š51a60n 83M59a51t49o57u77š93e68k 7873440450685

proboha co to melete????????????????????????

0/0
12.7.2016 16:32

J15i41ř79í 44K56o56c19u45r66e38k 6385314245498

Také je zcela běžný L4 kolem dvou litrů objemu. A těch 25 mil na galon? Ech při ceně 40 Kč za galon (3,7 litru) je to zadarmo.

0/0
25.6.2016 13:59

P61e48t77r 89S30p66a89t82z14i67e18r83e37r 7684492405844

už jsem to psal na facebooku, když vznikla aféra dieselgate, tak jsem říkal, že se blíží konec naftových motorů v osobních autech. V roce 2018 má přijít ekonorma EURO7 a to už mnoho naftových motorů prostě nedá. A tak se musel najít důvod proč zrušit výrobu naftových motorů. Dieselgate je tak trochu umělou aferou, aby splnila ten důvod....a je to tady.

+5/−3
23.6.2016 21:01

J13i78ř25í 69H18r22a92d45e68c 9678417240274

Víte taky, kdy nám přiznaj ufóny? 8-o

0/0
24.6.2016 23:36

T30o23m27á42š 37F41i29j19a53l25a 4122243583750

Pán určitě benzíňáka..a jezdí jenom na nákupy s manželkou..

0/0
25.6.2016 1:24

V75l47a72d80a 76S27i97m52o28n44i33k 3919393653965

No jistě - všechny malotonážní dodávky a malé náklaďáky budou jezdit na benzin...ode zdi ke zdi.

+11/−1
23.6.2016 20:53

T83o97m31á50š 88B50a87š69a19n35d21a 2972659922340

A proč ne třeba na plyn (CNG)? V takové dodávce je dost místa na pořádnou nádrž.

To by tam ovšem nesměl být směšný turbomotůrek s objemem 1l, který se po 150 tis. km rozpadne, ale pořádná atmosféra se šesti válci.

+3/−3
24.6.2016 8:00

S10t67a92n63i27s69l30a94v 59C47h10y31t69r98a 3964143497889

Už vidím, jak tahač, co má 40t jede na CNG. Kolik bude brát? 100 na 100?

+2/0
24.6.2016 8:27

J53i56ř40í 13K92o17c85u35r58e12k 6705504155988

Zcela určitě, narozdíl od nafty roste spotřeba CNG kvadraticky s hmotností. U nafty jen lineárně.

0/0
25.6.2016 14:02

J86a34n 20D32l34o46u12h78ý 7244769360909

Prijel jsem k pumpe na lpg a predemnou stal kamion. K memu prekvapeni tankoval LPG!!! A cekal jsem sakra dlouho, jelikoz nadrz mel oproti osobaku gigantickou.

0/0
26.6.2016 10:02

J50a50n 65B10a20r37t16á58č75e49k 6765695630109

Netankoval takhle náhodou LPG do nezávislého topení?

0/0
26.6.2016 12:37

A55l41e43š 71L92i87s95o93v31s82k74ý 9869818242522

Já měl TDI PD 74kW a byl jsem s ním nadmíru spokojenej. Vyhovoval mi po všech stránkách. NAjezdil jsme 3000tis. km a auto slouží dál jinému a už má přes 400t.

+6/0
23.6.2016 20:20

T51o77m26á36š 65B26a44š84a91n11d60a 2222989502200

To ovšem neznamená, že vyhovoval těm, co jeli za vámi a museli dýchat ten smrad a škodliviny.

+6/−2
24.6.2016 8:05

J83á42n 62K70o45t55ú47č 2796154438126

Chápem, ale bohužiaľ sú to dosť nesúvisiace veci.

+3/0
24.6.2016 8:36

pasa 2535555435267

Nějak tak se tady debatuje o tom, jaký výkon, zátah, spotřeba atd. mají vaše TDI vs TSI, ale článek je o rušení nafty v motorech s ohledem na přísnou budoucí emisní normu ať už tady v EkoBioEvropě nebo v blbákově USA. A čím se bude vozit zboží sem tam napříč celým světem? Že by jakýmisi elektromobily. To by snad chtělo založit firmu na baterky.

+6/0
23.6.2016 19:47

P45e49t34r 44N33o96v98á52k 1375447392955

Perspektivním může být vodíkový článek jako zdroj el. energie pro elekroautomobily.

0/0
23.6.2016 21:18

P58e78t90r 37Š83v94a80r71c 2898548285530

no jo, jenže ten je reálnej do běžného provozu za kolik let? 50? 100?

0/0
23.6.2016 22:14

P17e95t40r 45N31o31v24á89k 1385577842255

Pár aut a autobusů již jezdí a dokonce i elektrokolo.... Ale zda se vodík prosadí jako převažující palivo pro automobily je zatím nejasné.

+1/0
24.6.2016 4:26

M72a73r16e86k 86K42l19u43f11a 3258504304356

A přitom je to zdaleka nejlepší alternativa.

Jen tu dostupnost nějak pořešit.

+1/0
24.6.2016 12:47

V52á73c69l59a62v 53J54e93b15a89v26ý 8100689173156

Do nákladního auta je diesel vhodný, ale naprosto nedává smysl, aby byly diesely v běžných osobácích a brutálně znečišťovaly města a zabíjely jejich obyvatele.

Diesely jsou výhodné hlavně kvůli nižší spotřební dani nafty, než má benzín, což je paradoxní, protože spotřební daň by měla zatěžovat více ty nečisté provozy.

V USA, Japonsku, Austrálii a podobně vědí, že nafta do osobních aut nepatří, blbákov je v Evropě. :-P

+4/−1
23.6.2016 23:02
Foto

P22a25v15e29l 31J16o22s21e31f 74A84b12e22r18l20e 4167803886246

Jasně a v těch velkejch městech ten smog mají z čeho když na naftu nejezdí?

0/0
24.6.2016 0:15

R94a78d49i30m 78H94o40r69č77i67č25k70a 7856737123372

A až lidé budou jezdit v 60% na elektriku, tak nám ji zdraží a budeme čumět jak telata.

+12/0
23.6.2016 19:14

J87á98n 45K11o14t46ú61č 2586384868686

bicykel!!! :)

0/0
24.6.2016 8:36

T51o81m96a79s 19S29v78o91b20o42d75a 2845508351748

zatah tdi vs benzin? nevim co jste to ridil Feigl, ale tdi ma mnohem vetsi kroutak nez benzin. uplne jiny kompresni pomer. do kila s dieselem v dobrym stavu sfouknete kdejakej benzin. spatny je ze to kouri, smrdi a zvuk to ma jak traktor.

+2/−1
23.6.2016 18:21

V51í42ť62a 59K23r25u47t16i82š 1270814525237

Jenže zátah objektivně nedělá krouťák, ale výkon. A subjektivně pak to, že křivky benzínu jsou proti naftě ploché, takže tak "nekope" a nedává takový pocit zátahu. Jenže reálné zrychlení je pak o něčem jiném.

+9/−2
23.6.2016 19:25

M90i42c87h70a49l 18F70r27ý94d70a 1452609663932

to sis to nějak pomotal Víťo, ale nevadí, příště to třeba dáš líp...;-D

0/0
24.6.2016 13:20

J20i26ř54í 32K60o59c78u70r19e26k 6755364545358

Heh, stačí to zpřevodovat do pomala a bude se to klidně stavět na zadní. Jen musíte mít zadohrab.

Mimochodem Royal Enfield bude asi nejprogresivnější výrobce motorek. Jako jediní mají na trhu diesel a tak to všem ostatním natřeli.

0/0
25.6.2016 14:12

D43u89š95a91n 46M36a77t29o10u86š24e11k 7273140340465

to je zas blábolíček od znalce,asi proto se všechna sportovní auta dělají s TDI motorem ,že??????????????

0/0
12.7.2016 16:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.