Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Volkswagenu už plánuje konec TDI

Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen, který dostal za úkol očistit firmu po aféře Dieselgate, už vyhlíží konec dieselů. Jednou přijde otázka, zda má smysl investovat obrovské peníze do jejich dalšího vývoje, prohlásil pro německý deník Handelsblatt. Tato otázka bude na pořadu dne velmi brzy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21a73d25i78s74l93a19v 70K76a68l65o56u98s 7125616791620

To je zvláštní. Na autobusech a nákladních vozech klidně zvládají Euro 5, jen u VW je to problém. Možná je problém u vysušeného ředitele BOSCH ;-D, který do toho montuje komponenty motoru.

0/0
28.6.2016 11:30

T64o77m76á39š 75F22i49j15a30l38a 4552723723180

Pamatujete si na značky z RVHP? Barkas, Roman, Ikarus....vše bezín.

Nic moc jízdní vlastnosti, žralo to jak tank..

0/0
25.6.2016 1:31

J36i23ř57í 88K72o78c86u15r42e87k 6255244885318

Jízdní vlastnosti autobusu a jeho spotřeba, navíc 40 letého kusu, jsou pro posouzení benzínového automobilu zcela zásadní. :-P

0/0
25.6.2016 13:55

T87o41m59á13š 60F41i27j69a42l48a 4442603753730

Jestli benzín dokáže to co nafta, tak se rád vrátím k benzínu. Zatím musím říct, že diesel, je 100 x spolehlivější, než benzín. Pokud máte problém, vyměňte automechanika, nebo autoservis. Obvykle je to vo tom...

+1/0
25.6.2016 1:22

J54a65n 63D97l14o59u39h42ý 7514239880109

Uz jenom to ze diesel technologicky obsahuje vic soucastek, motor musi odolat vyssim tlakum a nafta musi byt kvalitni je to co rikate uplna hloupost. Servisni vydaje jsou take vyssi. Nejspolehlivejsi jsou benzinaky s sesti a vice valci, ty nemaji problem nalitat pul milionu bez zavad.

+2/−1
26.6.2016 9:57

D75u58š45a87n 23M61a33t27o26u88š77e52k 7223410890655

sám motor možná ano,ale spíš nikoliv,nicméně právě systémy snižování emisí tvoří z dieslového motoru hromádku neštěstí jejíž spolehlivost a náročnost z hlediska servisu tvoří naprosto nepoužitelný typ motoru.

Já osobně vždy preferoval benzínový motor s turbodmychadlem

dieslovy motor do osobního automobilu nepatří...

0/0
12.7.2016 16:31

J79o19s53e21f 13P22i60h75r34t 1274192386916

Tak určitě... :-P mám 2.0 benzín atmosféra a nemusím řešit turbo, vstřiky, dvouhmotu a podobné libůstky smraďochů. Fakt nechápu, co lidi na těch traktorových motorech mají, to ta o cca 1-1.5 litru nižší spotřeba vykompenzuje vyšší pořizovací cenu i vyšší servisní náklady?

0/0
12.7.2016 20:58

D54u88š45a23n 59M64a67t34o53u34š82e37k 7573560640865

dvohmotový setrvačník mnohdy nemá nic společnéhpo s typem motoru

mám ho v 1.8T v A4 z roku 1999 ,kterou mám co pracovní vehikl na zahradu.

Blbý je že je před smrtí:-),setrvačník...

0/0
13.7.2016 14:42

P20e85t72r 68N72e62s42v68a76d96b62a 2974685636959

Kéž by diesely v osobních autech zakázali. To by byl raj na zemi.

+4/−4
24.6.2016 22:37

J51a94r34o70m98í42r 38Č62e75c32h 1403368837702

Tento clovek urcite dodrzuje dopravni predpisy.1.9 TDi a 6.8 litru?Na takovou hodnotu jsem se nikdy nedostal.Bezne max do 5.8 litru a to kdyz to zenu s plnou zatezi na dovcu po dalnici.Vzduchac za 1500? Ma asi pozlaceny ramecek?Tento motor je proste drzak a jeho spolehlivost je prikladna.

+1/0
24.6.2016 20:33

K83a54r65e94l 87V23a41c46h68u28t 9913552759453

Záleží na nás, na všech, na každém z nás - zda a jak dlouho budeme muset ještě vdechovat ty nejjemnější částečky černého dehtu a plnit si jimi naše nejchoulostivější plícní sklípky a způsobovat si tak věčné astma a různé kašílky a bronchitýdy!!! :-/

+1/−3
24.6.2016 13:31

J61a12r69o65m89í37r 40Č41e33c84h 1653548817322

Podivejte se co jite?Vsechny motory na fosilni paliva vypousteji spaliny.

+1/0
24.6.2016 20:38
Foto

P96a46v42e35l 57J97o92s51e96f 12A79b49e64r15l36e 4157783536656

Nikdo mne nepřesvědčí, že diesel se spotřebou 6 litrů má vyšší emise než benzín se spotřebou 8,5.

V každém případě řešíme hovadiny protože budeme platit za kilometry...stát nám to spočítá, jeslí si někdo myslel že s elektromobilem ušetří..a celkem nevidím ekologickej mrozdí mezi hulicím výfukem a hulicím komínem elektrárny...

+7/−9
24.6.2016 0:23

T91o10m73á62š 73B45a56š39a51n31d79a 2392439412180

Nejde jen o objem emisí, ale taky o jejich složení, že?

Ale s těmi elektromobily je to fakt, jen se ta zátěž přesune jinam a navíc i samotná výroba elektromobilu je energeticky mnohem náročnější.

+4/−1
24.6.2016 8:03

V49í31t 85O65ž96a76n52a 1208148665854

tak se dívej

https://www.youtube.com/watch?v=6IXoTVXzQxI

Se spalovákem máš v aute 2 komíny/výfuky

+1/0
24.6.2016 8:06

P50e71t35r 15N27e16s21v88a88d32b32a 2834675896119

Hlupáka těžko o něčem přesvědčovat.

0/0
24.6.2016 22:39

F68r50a30n27t71i46š18e56k 65K14o29p22e55c87k49ý 6895689940875

Pracuji ve značkovém autoservisu a myslím si, že nafta patří do kamen......:-)

+12/−3
23.6.2016 22:23

T93o83m13á45š 14P72r28c53h51a84l 1268473283750

Po dieselech v klasických autech by tu neštěkl ani pes, nebýt té šílené daňové zátěže na palivu.

+11/−2
23.6.2016 22:12

R94a18d11e88k 86D94o49l42e25ž69a11l 2969933640100

Právě. A to ještě jsme s českým rozdílem nafta x benzín na spotřební dani v Evropě úplní břídilové, jiné země to mají podstatně rozdílnější ve prospěch nafty, například na daních (například citovaná Francie).

0/0
24.6.2016 13:11

R49o42m63a88n 78P94o26k64o15r25n53ý 6539914650712

Benzín je levnější na opravy a pokud vím, tak i lepší na emise.

+3/−3
23.6.2016 21:55

J48i65n11d46ř60i78c47h 10L81u10k48e61š 3689424433160

To platilo u starších atmosfér. U moderních turbomotorů je to podobné jako u nafty. Díky přeplňování vzniká hodně NOx, a také se spékají kapky benzínu... Ale je pravda, že v porovnání vychází benzín lépe. Turbodiesel se rozmohl díky spotřebě a účinnosti. Jenže nízká spotřeba, vysoká účinnost nejde fyzikálně dohromady s produkcí NOx, kvůli kterým aféra vznikla. Evropa se hnala za spotřebou a snižováním objemu, Amíci mají holt asi levný benzin a nějaké čtyřlitrové V8 je nezruinuje...

+6/0
23.6.2016 22:04

T78o62m53á12š 51F61i58j48a79l78a 4522953723420

O tom to je. Nafta proudí ze světa šejků, benzín je druhotný produkt..

V USA mají všeho přebytek, proto i cena za palivo je zanedbatelnou položkou ve výdajích Američanů.

0/0
25.6.2016 1:28

D50u57š76a52n 30M44a95t56o14u30š12e42k 7813870400435

proboha co to melete????????????????????????

0/0
12.7.2016 16:32

J56i31ř70í 19K74o90c47u63r29e86k 6175614665808

Také je zcela běžný L4 kolem dvou litrů objemu. A těch 25 mil na galon? Ech při ceně 40 Kč za galon (3,7 litru) je to zadarmo.

0/0
25.6.2016 13:59

P36e50t36r 48S58p90a84t26z22i97e20r31e57r 7324102185794

už jsem to psal na facebooku, když vznikla aféra dieselgate, tak jsem říkal, že se blíží konec naftových motorů v osobních autech. V roce 2018 má přijít ekonorma EURO7 a to už mnoho naftových motorů prostě nedá. A tak se musel najít důvod proč zrušit výrobu naftových motorů. Dieselgate je tak trochu umělou aferou, aby splnila ten důvod....a je to tady.

+5/−3
23.6.2016 21:01

J69i17ř46í 31H30r35a63d67e58c 9198237320434

Víte taky, kdy nám přiznaj ufóny? 8-o

0/0
24.6.2016 23:36

T37o43m89á32š 93F60i15j43a39l48a 4572403193710

Pán určitě benzíňáka..a jezdí jenom na nákupy s manželkou..

0/0
25.6.2016 1:24

V97l53a42d25a 62S20i17m46o54n29i59k 3159253713805

No jistě - všechny malotonážní dodávky a malé náklaďáky budou jezdit na benzin...ode zdi ke zdi.

+11/−1
23.6.2016 20:53

T98o81m71á92š 77B70a75š40a34n37d49a 2132469402680

A proč ne třeba na plyn (CNG)? V takové dodávce je dost místa na pořádnou nádrž.

To by tam ovšem nesměl být směšný turbomotůrek s objemem 1l, který se po 150 tis. km rozpadne, ale pořádná atmosféra se šesti válci.

+3/−3
24.6.2016 8:00

S87t89a21n62i64s23l26a92v 59C21h36y89t88r69a 3724883447429

Už vidím, jak tahač, co má 40t jede na CNG. Kolik bude brát? 100 na 100?

+2/0
24.6.2016 8:27

J61i39ř66í 85K47o40c11u31r22e18k 6865234175708

Zcela určitě, narozdíl od nafty roste spotřeba CNG kvadraticky s hmotností. U nafty jen lineárně.

0/0
25.6.2016 14:02

J16a84n 41D68l93o61u17h66ý 7824879220809

Prijel jsem k pumpe na lpg a predemnou stal kamion. K memu prekvapeni tankoval LPG!!! A cekal jsem sakra dlouho, jelikoz nadrz mel oproti osobaku gigantickou.

0/0
26.6.2016 10:02

J51a79n 86B70a61r48t14á69č83e10k 6115125520799

Netankoval takhle náhodou LPG do nezávislého topení?

0/0
26.6.2016 12:37

A61l42e11š 17L15i45s13o65v83s13k38ý 9139938812352

Já měl TDI PD 74kW a byl jsem s ním nadmíru spokojenej. Vyhovoval mi po všech stránkách. NAjezdil jsme 3000tis. km a auto slouží dál jinému a už má přes 400t.

+6/0
23.6.2016 20:20

T94o55m78á73š 66B88a30š44a50n56d48a 2182479862150

To ovšem neznamená, že vyhovoval těm, co jeli za vámi a museli dýchat ten smrad a škodliviny.

+6/−2
24.6.2016 8:05

J39á26n 24K98o73t64ú75č 2816754768856

Chápem, ale bohužiaľ sú to dosť nesúvisiace veci.

+3/0
24.6.2016 8:36

pasa 2955825425577

Nějak tak se tady debatuje o tom, jaký výkon, zátah, spotřeba atd. mají vaše TDI vs TSI, ale článek je o rušení nafty v motorech s ohledem na přísnou budoucí emisní normu ať už tady v EkoBioEvropě nebo v blbákově USA. A čím se bude vozit zboží sem tam napříč celým světem? Že by jakýmisi elektromobily. To by snad chtělo založit firmu na baterky.

+6/0
23.6.2016 19:47

P53e32t43r 87N54o32v37á85k 1895417972595

Perspektivním může být vodíkový článek jako zdroj el. energie pro elekroautomobily.

0/0
23.6.2016 21:18

P60e66t36r 65Š78v77a28r97c 2868798815610

no jo, jenže ten je reálnej do běžného provozu za kolik let? 50? 100?

0/0
23.6.2016 22:14

P40e79t95r 96N88o13v34á60k 1185987932855

Pár aut a autobusů již jezdí a dokonce i elektrokolo.... Ale zda se vodík prosadí jako převažující palivo pro automobily je zatím nejasné.

+1/0
24.6.2016 4:26

M14a97r60e61k 11K40l33u67f75a 3148244254486

A přitom je to zdaleka nejlepší alternativa.

Jen tu dostupnost nějak pořešit.

+1/0
24.6.2016 12:47

V21á16c27l64a43v 69J73e49b81a57v73ý 8350409953866

Do nákladního auta je diesel vhodný, ale naprosto nedává smysl, aby byly diesely v běžných osobácích a brutálně znečišťovaly města a zabíjely jejich obyvatele.

Diesely jsou výhodné hlavně kvůli nižší spotřební dani nafty, než má benzín, což je paradoxní, protože spotřební daň by měla zatěžovat více ty nečisté provozy.

V USA, Japonsku, Austrálii a podobně vědí, že nafta do osobních aut nepatří, blbákov je v Evropě. :-P

+4/−1
23.6.2016 23:02
Foto

P17a46v51e61l 72J50o60s79e26f 66A96b56e56r23l85e 4357643806586

Jasně a v těch velkejch městech ten smog mají z čeho když na naftu nejezdí?

0/0
24.6.2016 0:15

R77a95d16i95m 73H38o30r45č32i50č85k36a 7706437463602

A až lidé budou jezdit v 60% na elektriku, tak nám ji zdraží a budeme čumět jak telata.

+12/0
23.6.2016 19:14

J38á62n 62K51o97t59ú36č 2106974468236

bicykel!!! :)

0/0
24.6.2016 8:36

T27o35m95a31s 18S54v81o28b89o10d50a 2765328511148

zatah tdi vs benzin? nevim co jste to ridil Feigl, ale tdi ma mnohem vetsi kroutak nez benzin. uplne jiny kompresni pomer. do kila s dieselem v dobrym stavu sfouknete kdejakej benzin. spatny je ze to kouri, smrdi a zvuk to ma jak traktor.

+2/−1
23.6.2016 18:21

V38í39ť40a 40K36r22u19t62i56š 1720124385607

Jenže zátah objektivně nedělá krouťák, ale výkon. A subjektivně pak to, že křivky benzínu jsou proti naftě ploché, takže tak "nekope" a nedává takový pocit zátahu. Jenže reálné zrychlení je pak o něčem jiném.

+9/−2
23.6.2016 19:25

M27i69c15h97a37l 25F13r19ý36d28a 1762809873252

to sis to nějak pomotal Víťo, ale nevadí, příště to třeba dáš líp...;-D

0/0
24.6.2016 13:20

J55i59ř86í 84K39o10c92u30r96e69k 6665204105178

Heh, stačí to zpřevodovat do pomala a bude se to klidně stavět na zadní. Jen musíte mít zadohrab.

Mimochodem Royal Enfield bude asi nejprogresivnější výrobce motorek. Jako jediní mají na trhu diesel a tak to všem ostatním natřeli.

0/0
25.6.2016 14:12

D72u48š58a16n 25M31a10t30o94u52š48e16k 7483940120205

to je zas blábolíček od znalce,asi proto se všechna sportovní auta dělají s TDI motorem ,že??????????????

0/0
12.7.2016 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.