Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seat patří 30 let VW. Novou éru zahajuje autem z Česka

Mít v nabídce SUV je dnes povinnost. Zákazníci si je oblíbili. A tak tyto salonní prapotomky teréňáků zařazuje do nabídky stále více značek, mnohé na nich staví novou produktovou strategii. Seat Ateca je první SUV španělské automobilky, Ateca má být zároveň novým pilířem prodejů Seatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a12n 96D31l12o93u65h16ý 7184289320779

Pul milionu za tri valce s turbem co zerou 8 litru benzinu. To jsou komici! Vazeni ( neni to suv) za 600 tisic lze poridit novy Dodge Charger 3.6l V6 Pentastar. Spotreba je o litr vetsi ale sila motoru je mnohonasobne vetsi!!! To jenom pro srovnani co nam nabizeji automobilky bojici se bruselu....

0/0
5.8.2016 10:16

J21i20ř23í 64S96c26h84w48a60c88h 8678474888196

tak proč tu proboha nejezdí ty úžasné ameriky?

0/0
5.8.2016 15:03
Foto

M20i52r46o87s21l74a67v 15S74t87e82i92n81e40r 6518294773215

Minulý týden jsem se projel v předváděcím VW Tiguan II. To je v podstatě stejné auto, jako Ateca a Kodak. Podstatný rozdíl proti Yetimu hlásí moje invalidní manželka- do toho auta se jí nastupuje lépe, má o něco delší odstup sedačky od přední hrany dveří. Dále jsou sedadla širší, i když ne o moc, ale dává to lepší komfort sezení. 150 HP a převodovka DSG jsou ideální, i když jsem 55 roků zvyklý na manuál, snadno jsem se přeškolil.

Rozhodující je ovšem cena: Tiguan II (od léta 2015) dostanete při trošce hledání už za 700.000 Kč, pokud vezmete předváděcí vůz nebo reimport. Ateca je zatím dražší. Škoda Kodák jistě také zahájí na vyšších cenách, než už teď trochu drahý Yeti.

0/−1
3.8.2016 8:30

D50u50š92a33n 18P69e30š12e57k 3405989874440

Ateca a Kodiaq samozřejmě stejná auta nejsou, a to ani téměř.

Menší Ateca je budoucí Yeti II, Kodiaq je podstatně větší.

+1/0
4.8.2016 10:39

P58e42t91r 83Č23e68r30m16á57k 9198155449340

Kodiaq je sice dvojče Tiguanu a větší tedy je, ale nikoliv podstatně ;-)

0/0
4.8.2016 23:44

M80a14r44t54i96n 41J20a55g96r 8488254852433

Mám doma v garáži Seat Ibiza 1992 SXI - 1.5 System Porsche (provedení SXI je vzácné). Dle mého názoru poslední skutečný Seat (vyráběly se od roku 1985), radost řídit, vypadá k světu a i přestože se hodně podobá tehdejším Fiatům tak má svůj originální design. Jsem moc rád, že jsem si ho pořídil a budu si ho opečovávat jak nejlépe umím, jen proto, abych si nemusel nikdy kupovat tyhle nový ošklivý spotřební paskvily. A než někdo začne trepat o "starý nebezpečný popelnici" - moje víkendovka má najeto 90tkm, dle STK je v perfektním stavu a můj strach na silnici tvoří právě individua ve vysokých bezpečných SUV co se cítí nesmrtelní.

+2/−1
1.8.2016 16:42

V76l67a19d27i37s16l85a52v 34B59u88r55y37š59e57k 1149912407874

to tady onehdá byl článek o jednom se starým seatem, nedala mu přednost někde někde u Tvarožné dodávka, bilance- mrtvá manželka a dvě malé děti, kdyby byl individum ve vysokém SUV, mohla jeho rodina žít, jinak auta se přizpůsobují potřebám zákazníků, dnes nestojí auto 50 platů jako v roce 1992

+2/−1
1.8.2016 17:21

J87i82ř87í 26K66o12c43u66r77e87k 6605934765968

A kdyby tam místo dodávky byla Tatra ...

0/0
2.8.2016 12:58

V79l90a61d95i40s80l98a57v 81B56u53r55y97š68e81k 1619512157174

to by bylo blbý, ale byla tam dodávka, děti mohly žít

0/0
2.8.2016 17:19

J37a97r59o88s50l51a24v 93Š48k18e64ř72í65k 8213588575681

Třeba by k nehodě ani nedošlo. To jsou jen samá kdyby. Podstata myšlenky pana VB ale spočívá v tom, že moderní auta s řadou bezpečnostních prvků, zejména pak bytelnější SUV jsou mnohem bezpečnější a dávají výrazně větší šanci na přežití než třicet let stařešina. Jo - a bezohlední řidiči jezdí ve všech autech, starých, nových, malých i velkých. Tak to prostě je. Jde tedy o to ochránit sebe, což lze zařídit různě - například, že jezdit nebudu nebo že si k tomu pořídím alespoň bezpečnější auto. Jestli tomu někdo říká ošklivý spotřební paskvil, tak to není tolik podstatné. Mně osobně Ateca ošklivá nepřipadá, ale naopak, určitě je hezčí než hranatá yetina.

0/0
3.8.2016 7:23

J95a17n 61D59l87o39u11h40ý 7724219140739

Myslet si ze v SUV prezijete vic nez v necem jinem akorat potvrzuje vasi neznalost co zpusobi umrti. Kazde auto je jiz minimalne cca 20 let konstruovano tak, aby do 64km/h posadka prezila. Pokud se ale srazim s vlakem nepomuze mi ani suv. Vetsinu lidi zabije pretizeni nebo volne lozene predmety v aute. Nad 64km/h je preziti v aute vpodstate hod kostkou zda padne 6tka.

0/0
5.8.2016 10:11

V84l25a46d55i85s49l97a29v 12B20u54r25y85š59e49k 1269832867434

v SUV o kterém je řeč přežijete mnohel pravděpodobněji než v 20 let starém autě, jen potvrzujete vaší neznalost, navíc je tu ještě jedna věc, že u moderního auta by k nehodě nemuselo dojít

0/0
5.8.2016 22:21
Foto

M48a20r22i65á43n 52K57y48r67a57l 1575774394204

Tyhle krabice nemám moc rád. Není přes to vidět, co se děje vpředu a je to moc velké, takže to na parkovišti běžně zabírá více než jedno parkovací místo.

+3/−5
1.8.2016 10:42

A30n63t92o27n26í78n 71S59e37b65e84r62a 7453728370899

A hlavně zdržuje tam, kde běžné auto projede. Takže kvůli nim musím zbytečně čekat někde na pro ně úzké cestě.

+1/−7
1.8.2016 10:55

M83a55r84t76i64n 62P71a58v13e13l38e10k 5400717535425

Ateca je o 30 cm kratší než Octavia a stejně široká.Co považujete za "běžné" auto? Fiat Punto nebo Smarta?

+11/−2
1.8.2016 11:03

A24n15t65o95n56í98n 67S17e71b87e81r56a 7803798170839

Tak nová oktavie to je taky zbytečně velké auto.

+1/−8
1.8.2016 13:18

P20e77t72r 11Č91e62r54m66á90k 9438245239500

Pro trpaslíky určitě ;-D

+5/0
1.8.2016 13:23

A70n29t65o22n52í47n 39S16e41b43e84r87a 7773148750799

Já jsem vysoký altet, samá ruka a noha. Oktávky mi vůbec nesedí.

Vlastně většina aut mi nesedí....

Ale prostě mám rád menší mrštné auta, které se vejdou v pohodě mezi auta na úzké cestě a všude v pohodě zaparkují.

Ty Super Urostlé Vobludy rád nemám....

+2/−1
1.8.2016 15:21

P25e77t32r 94Č54e88r62m97á51k 9498615609980

Vaše osobní preference, já mám zas rád rychlá a adekvátně velká auta, což SUV ani octavka není. Se zaparkováním žádný problém nemám, a na cestu se vejdu bez problému. R^

+1/−1
1.8.2016 16:36
Foto

I14v22a83n 53K66o10p68t26a 5437382421767

No pokud jezdíte sám a bez zavazadel tak ano. Já si někdy říkám, že bych potřeboval něco většího než octavii.

+2/0
1.8.2016 14:42

A77n78t43o87n23í24n 57S77e85b75e64r91a 7273948810669

já má auto 190 cm včetně zrcátek

Octavia III má 201 včetně zrcátek

Seat Alteca 207 včetně zrcátek

0/0
1.8.2016 13:23

P67e70t12r 85Č78e16r37m30á10k 9438215149170

No a? Já mám 209, mění to něco?

0/0
1.8.2016 13:32

M63a80r49t89i27n 76P20a28v19e38l35e13k 5810237375575

Ano,pan Sebera neprojede - už takhle má problém se šesti cm mezi Altecou a Octavií a co teprve těch vašich brutálních osm.Bude muset zase čekat na úzkých cestách,kde běžně jezdí - nevím na co bude čekat,ale čekání je prostě z principu ošklivé.

+3/0
1.8.2016 13:49

A91n36t70o28n11í57n 72S35e55b97e70r51a 7233868780139

Ano brzdíte mně na cestě, jedete s tím jak s hnojem a zabíráte parkovací místa pro slušné řidiče. Rv

+1/−5
1.8.2016 15:23

P53e70t31r 93Č25e11r98m28á70k 9488585419760

Co to je za nesmysl, na cestě byste brzdil leda vy mě, protože byste jel metr od krajnice, protože mám zcela normální osobní auto tak zabírám zcela normální parkovací místo a pokud vy neumíte normálně zaparkovat tak to není problém nás ostatních slušných řidičů. ;-)

+2/−1
1.8.2016 16:39

M82a95r92t98i72n 18H17o49u84b15a 6163181249438

a ty jsi ten slusny ridic? jako cim mensi, tim slusnejsi?

+3/−1
1.8.2016 17:11

M29i16c67h15a32l 58F32r59ý21d90a 1432429893362

Co na tu míru říká manželka?

0/0
2.8.2016 20:52

P51e56t62r 98Č40e58r72m12á76k 9528495779710

Právě naopak, suv stojí na platformách běžných modelů a jsou jen vyhnané do výšky, takže místo na zaparkování to zabere menší nebo stejné.

+2/−1
1.8.2016 12:31

A62n67t64o25n85í10n 66S79e22b13e43r35a 7813538320849

NO s těmito auty se běžně parkuje přes dvě místa. Nebo je to široké od čáry po čáru. Takže když tam s tím SUV zajede trochu na šikmo, tak se vedle normální osobák už nevejde. To pozoruju dnes a denně. ;-O

+1/−1
1.8.2016 14:11

J11o65s40e27f 79N96o38v52a17k 5768642706278

Takhle parkuju i s menším autem. A schválně. Kvůli maminám, které při manipulaci kolem dětské sedačky zadnicí tlačí dveře do okolostojících aut a dělají důlky.

+1/0
1.8.2016 16:18

P38e25t64r 53Č86e68r90m55á75k 9568415329560

Přes dvě místa se parkuje tak maximálně s těma největšíma typu X5, Q7 Cayene a podobně, a to jenom proto že když je někde namalovaně parkovací místo podle starých norem nebo jenom to minimální, tak se na něj vejde sotva člověk s normálním autem, natož s tímhle mastodontem, s tiguanem nebo yetim nikdo přes dvě místa nestojí, a pokud ano tak proto že to je blbec a nikoliv proto že by se na jedno nevešel. Navíc se dnes bežně u obchodů dělají stání XXL určená pro taková auta.

0/0
1.8.2016 17:13

M38a53r28t72i57n 14H49o26u74b86a 6183601909648

to asi neni problem toho auta

0/0
2.8.2016 13:12

P39e22t17r 18P44o95s61p83í86š77i81l 4948834416396

Pořád nechápu tu módu dávat motocyklové motory do aut.

+6/0
1.8.2016 10:22

V35l18a98d93i32s67l83a33v 43B28u60r30y10š63e38k 1559922947144

tak moda bych tomu neříkal, zákazníci to chtějí a kupují, tak výrobci na to reagují, nic víc bych v tom nehledal a je zbytečný v tom hledat nějaké spiknutí výrobců proti motoristům

+1/−7
1.8.2016 10:46

P60e42t67r 47Č95e36r93m54á66k 9508895629290

Zákazníci to rozhodně nechtějí a kupují to jen proto že buď jiná volba není a nebo se jedná o základní a tudíž nejlevnější variantu. Celé to je důsledek emisní politiky EU.

+8/0
1.8.2016 12:33

V18l86a49d77i19s65l68a95v 55B87u73r88y83š74e61k 1299572317884

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, já taky tříválce nekupuju

+1/−2
1.8.2016 18:23

P98e79t79r 95Č66e70r13m67á37k 9238275829530

ale nechtějí, musejí koupit to co je v nabídce, zatímco passat b5 měl v nabídce motory r4 až w8, dneska jsou všechno jen r4. Žádná volba tedy není, prostě jen to omezené.

+1/0
1.8.2016 18:45

D65u41š22a23n 24P60e46š36e36k 3175159544930

Nemáte pravdu, výrobce nutí zákazníky kupovat 1.0 tříválce už jenom tím, že jimi nahradil v nabídce původní čtyřválec 1.2. Za čtyřválec 1.4 by zákazník musel zaplatit nesrovnatelně víc, než za původně nabízený 1.2 TSI. Takže jednoznačně nutí. Buď tříválec za původní cenu čtyřválce, nebo mnohem dražší, větší motor 1.4.

+1/0
4.8.2016 10:50

V57l22a60d42i35s18l28a11v 62B48u37r90y81š17e16k 1969402827374

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, nechtějí dát víc peněz, tak to ve skutečnost je, já taky tříválce nekupuju

0/−1
1.8.2016 18:24

P15e30t33r 52Č62e48r15m96á84k 9618725719740

Nemysl, nechtějí, nejde o žádně tříválce ale o downsigizn! Tam kde si zákazník před 10-15 let (tj. cca 2 modelové cykly dozadu) mohl koupit šesti nebo osmiválec, tak dnes max oturbený šestiválec nebo ještě hůř, takže prostě i kdyby chtěl (a že jich hodně chce) tak nemůže!!

+1/0
1.8.2016 18:41

M51a71r22t89i17n 94K87a19r63á51s12e91k 9848323418528

Jakoze kvuli tomu, ze v EU jsou nejvolnejsi emisni limity (USA i Japonsko maji prisnejsi), tak tu mame male turbomotory?

A jakto ze nektere automobilky, ktere normalne ve velkem prodavaji v EU dvaji do aut porad atmosfery s vetsim objemem a ne mala turba (typicky japonske automobilky)?

0/0
2.8.2016 16:20

P40e39t94r 34Č76e48r73m34á69k 9978935299200

Emisní limity je krasný termín, ještě mu rozumět že ;-) EU nemá nejvolnější limity, má pouze jiné a to dlouhá léta jednostranně zaměřené na produkci co2 (spotřeba). USA to berou zcela jinak a řeší NOx.

Emisní normy se týkají tzv. flotilových emisí, tedy průřezu nabídky celé značky. Japonci nejsou dobrý příklad - jejich prodeje jsou v EU malé, nevyplatilo by se jim stavět extra motor pro EU, navíc jsou velká vyjímka.

0/0
2.8.2016 22:41

P43e48t89r 76Č61e48r19m93á25k 9898455949280

Překlep - CO samozřejmě ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

M51a77r30t59i76n 26K73a53r54á32s76e46k 9968133978878

Coze? Vite co resi EU emisni normy? (Tj normy EURO - dnes EURO 6). Je ro CO, NOx, aromaticke uhlovodiky a pevne castice...... To je jedina zavazna norma, kterou musi plnit kazde auto prodane v EU bez ohledu na vyrobce. Krome toho navic automobilky, ktere maji vetsi flotilove emise CO2 plati dofatecne poplatky...

0/0
2.8.2016 22:49

P30e18t10r 67Č97e29r13m21á24k 9328825319570

Víte vůbec co jsou euro normy?? Asi by to chtělo lépe číst co je psáno - první dvě verze vůbec nox neřešili, šlo se primárně po co, až v průběhu se tam dostala regulace nox.

Jediná závázná norma to samozřejmě není, je to pouze jedna z mnoha homologačních věcí které musí auto prodáváné na EU trhu splňovat (resp. prokázat při nedc).

0/0
3.8.2016 0:33

M24i48c58h39a58l 95F95r13ý19d30a 1772559653882

pane Buryšku, mezi "chtít" a "muset" je zcela zásadní rozdíl...

+3/0
1.8.2016 16:11

V25l22a39d64i45s21l16a93v 80B45u36r29y31š73e19k 1449532427514

já si kupovat tříválec fakt nemusím

0/0
1.8.2016 18:19

M95i39c83h28a17l 48F16r11ý84d21a 1862329223422

Vy ho přímo chcete??? No potěš...

+2/0
2.8.2016 20:51

P40e87t98r 84M67a46r20e51č29e67k 1233121389738

"Zákazníci to kupují .. " ;-D .. ;-€ když EU uvalí daň na dýchání . Taky bude říkat " lidem s tím evidetně souhlasí , protože dál dýchají " . Co akademiku ?

+2/0
1.8.2016 16:13

V31l93a73d76i44s13l69a58v 41B93u31r25y39š20e31k 1819922237244

takže vy si musíte koupit litrovej tříválec a nutí vás do toho EU, mě ne, kupuji 2,0 TDCi, asi žijeme každý někde jinde

+1/−2
1.8.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.