Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seat patří 30 let VW. Novou éru zahajuje autem z Česka

Mít v nabídce SUV je dnes povinnost. Zákazníci si je oblíbili. A tak tyto salonní prapotomky teréňáků zařazuje do nabídky stále více značek, mnohé na nich staví novou produktovou strategii. Seat Ateca je první SUV španělské automobilky, Ateca má být zároveň novým pilířem prodejů Seatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a49n 30D47l11o48u34h66ý 7634659500339

Pul milionu za tri valce s turbem co zerou 8 litru benzinu. To jsou komici! Vazeni ( neni to suv) za 600 tisic lze poridit novy Dodge Charger 3.6l V6 Pentastar. Spotreba je o litr vetsi ale sila motoru je mnohonasobne vetsi!!! To jenom pro srovnani co nam nabizeji automobilky bojici se bruselu....

0/0
5.8.2016 10:16

J72i13ř44í 30S36c21h72w94a31c35h 8768144318856

tak proč tu proboha nejezdí ty úžasné ameriky?

0/0
5.8.2016 15:03
Foto

M62i28r58o18s49l83a83v 29S32t78e23i31n63e68r 6518274143315

Minulý týden jsem se projel v předváděcím VW Tiguan II. To je v podstatě stejné auto, jako Ateca a Kodak. Podstatný rozdíl proti Yetimu hlásí moje invalidní manželka- do toho auta se jí nastupuje lépe, má o něco delší odstup sedačky od přední hrany dveří. Dále jsou sedadla širší, i když ne o moc, ale dává to lepší komfort sezení. 150 HP a převodovka DSG jsou ideální, i když jsem 55 roků zvyklý na manuál, snadno jsem se přeškolil.

Rozhodující je ovšem cena: Tiguan II (od léta 2015) dostanete při trošce hledání už za 700.000 Kč, pokud vezmete předváděcí vůz nebo reimport. Ateca je zatím dražší. Škoda Kodák jistě také zahájí na vyšších cenách, než už teď trochu drahý Yeti.

0/−1
3.8.2016 8:30

D98u93š98a35n 32P72e89š25e97k 3545689184720

Ateca a Kodiaq samozřejmě stejná auta nejsou, a to ani téměř.

Menší Ateca je budoucí Yeti II, Kodiaq je podstatně větší.

+1/0
4.8.2016 10:39

P25e25t25r 84Č15e17r55m26á65k 9488525809650

Kodiaq je sice dvojče Tiguanu a větší tedy je, ale nikoliv podstatně ;-)

0/0
4.8.2016 23:44

M17a15r56t14i52n 14J31a54g15r 8378854372953

Mám doma v garáži Seat Ibiza 1992 SXI - 1.5 System Porsche (provedení SXI je vzácné). Dle mého názoru poslední skutečný Seat (vyráběly se od roku 1985), radost řídit, vypadá k světu a i přestože se hodně podobá tehdejším Fiatům tak má svůj originální design. Jsem moc rád, že jsem si ho pořídil a budu si ho opečovávat jak nejlépe umím, jen proto, abych si nemusel nikdy kupovat tyhle nový ošklivý spotřební paskvily. A než někdo začne trepat o "starý nebezpečný popelnici" - moje víkendovka má najeto 90tkm, dle STK je v perfektním stavu a můj strach na silnici tvoří právě individua ve vysokých bezpečných SUV co se cítí nesmrtelní.

+2/−1
1.8.2016 16:42

V85l27a33d85i39s60l23a15v 97B16u48r82y45š19e58k 1159422547564

to tady onehdá byl článek o jednom se starým seatem, nedala mu přednost někde někde u Tvarožné dodávka, bilance- mrtvá manželka a dvě malé děti, kdyby byl individum ve vysokém SUV, mohla jeho rodina žít, jinak auta se přizpůsobují potřebám zákazníků, dnes nestojí auto 50 platů jako v roce 1992

+2/−1
1.8.2016 17:21

J53i66ř65í 84K68o93c12u64r86e28k 6195874395578

A kdyby tam místo dodávky byla Tatra ...

0/0
2.8.2016 12:58

V19l31a37d91i79s18l91a67v 59B18u97r18y30š16e93k 1719482727814

to by bylo blbý, ale byla tam dodávka, děti mohly žít

0/0
2.8.2016 17:19

J38a82r38o30s42l64a91v 37Š94k36e86ř88í28k 8193358365871

Třeba by k nehodě ani nedošlo. To jsou jen samá kdyby. Podstata myšlenky pana VB ale spočívá v tom, že moderní auta s řadou bezpečnostních prvků, zejména pak bytelnější SUV jsou mnohem bezpečnější a dávají výrazně větší šanci na přežití než třicet let stařešina. Jo - a bezohlední řidiči jezdí ve všech autech, starých, nových, malých i velkých. Tak to prostě je. Jde tedy o to ochránit sebe, což lze zařídit různě - například, že jezdit nebudu nebo že si k tomu pořídím alespoň bezpečnější auto. Jestli tomu někdo říká ošklivý spotřební paskvil, tak to není tolik podstatné. Mně osobně Ateca ošklivá nepřipadá, ale naopak, určitě je hezčí než hranatá yetina.

0/0
3.8.2016 7:23

J31a23n 62D46l63o85u17h56ý 7854609720949

Myslet si ze v SUV prezijete vic nez v necem jinem akorat potvrzuje vasi neznalost co zpusobi umrti. Kazde auto je jiz minimalne cca 20 let konstruovano tak, aby do 64km/h posadka prezila. Pokud se ale srazim s vlakem nepomuze mi ani suv. Vetsinu lidi zabije pretizeni nebo volne lozene predmety v aute. Nad 64km/h je preziti v aute vpodstate hod kostkou zda padne 6tka.

0/0
5.8.2016 10:11

V70l24a78d46i15s10l74a80v 10B94u36r86y80š96e40k 1719292797984

v SUV o kterém je řeč přežijete mnohel pravděpodobněji než v 20 let starém autě, jen potvrzujete vaší neznalost, navíc je tu ještě jedna věc, že u moderního auta by k nehodě nemuselo dojít

0/0
5.8.2016 22:21
Foto

M94a79r15i50á35n 20K45y74r95a31l 1725554144284

Tyhle krabice nemám moc rád. Není přes to vidět, co se děje vpředu a je to moc velké, takže to na parkovišti běžně zabírá více než jedno parkovací místo.

+3/−5
1.8.2016 10:42

A41n33t21o17n51í22n 18S59e54b86e36r85a 7743658660549

A hlavně zdržuje tam, kde běžné auto projede. Takže kvůli nim musím zbytečně čekat někde na pro ně úzké cestě.

+1/−7
1.8.2016 10:55

M44a37r16t61i77n 25P65a72v53e36l68e35k 5770587375485

Ateca je o 30 cm kratší než Octavia a stejně široká.Co považujete za "běžné" auto? Fiat Punto nebo Smarta?

+11/−2
1.8.2016 11:03

A32n67t48o72n29í63n 76S66e89b44e34r27a 7243498440799

Tak nová oktavie to je taky zbytečně velké auto.

+1/−8
1.8.2016 13:18

P17e50t86r 45Č48e52r50m26á67k 9478635259530

Pro trpaslíky určitě ;-D

+5/0
1.8.2016 13:23

A82n81t95o59n86í62n 16S26e92b35e79r59a 7483708420909

Já jsem vysoký altet, samá ruka a noha. Oktávky mi vůbec nesedí.

Vlastně většina aut mi nesedí....

Ale prostě mám rád menší mrštné auta, které se vejdou v pohodě mezi auta na úzké cestě a všude v pohodě zaparkují.

Ty Super Urostlé Vobludy rád nemám....

+2/−1
1.8.2016 15:21

P47e58t13r 90Č88e27r36m71á90k 9108795279320

Vaše osobní preference, já mám zas rád rychlá a adekvátně velká auta, což SUV ani octavka není. Se zaparkováním žádný problém nemám, a na cestu se vejdu bez problému. R^

+1/−1
1.8.2016 16:36
Foto

I15v80a98n 61K23o16p62t38a 5667372851387

No pokud jezdíte sám a bez zavazadel tak ano. Já si někdy říkám, že bych potřeboval něco většího než octavii.

+2/0
1.8.2016 14:42

A62n23t25o16n84í98n 80S18e35b29e88r60a 7333648650549

já má auto 190 cm včetně zrcátek

Octavia III má 201 včetně zrcátek

Seat Alteca 207 včetně zrcátek

0/0
1.8.2016 13:23

P33e67t85r 82Č88e93r87m54á79k 9978355649780

No a? Já mám 209, mění to něco?

0/0
1.8.2016 13:32

M61a79r30t26i62n 35P13a21v65e16l10e97k 5180957845905

Ano,pan Sebera neprojede - už takhle má problém se šesti cm mezi Altecou a Octavií a co teprve těch vašich brutálních osm.Bude muset zase čekat na úzkých cestách,kde běžně jezdí - nevím na co bude čekat,ale čekání je prostě z principu ošklivé.

+3/0
1.8.2016 13:49

A48n37t58o50n18í15n 97S50e13b49e67r35a 7693358860729

Ano brzdíte mně na cestě, jedete s tím jak s hnojem a zabíráte parkovací místa pro slušné řidiče. Rv

+1/−5
1.8.2016 15:23

P26e38t72r 49Č67e43r70m38á62k 9428665619850

Co to je za nesmysl, na cestě byste brzdil leda vy mě, protože byste jel metr od krajnice, protože mám zcela normální osobní auto tak zabírám zcela normální parkovací místo a pokud vy neumíte normálně zaparkovat tak to není problém nás ostatních slušných řidičů. ;-)

+2/−1
1.8.2016 16:39

M83a79r96t13i63n 41H69o76u24b70a 6563801799238

a ty jsi ten slusny ridic? jako cim mensi, tim slusnejsi?

+3/−1
1.8.2016 17:11

M23i66c77h51a40l 28F36r81ý79d33a 1442329153662

Co na tu míru říká manželka?

0/0
2.8.2016 20:52

P29e86t75r 47Č46e64r28m68á70k 9318165929270

Právě naopak, suv stojí na platformách běžných modelů a jsou jen vyhnané do výšky, takže místo na zaparkování to zabere menší nebo stejné.

+2/−1
1.8.2016 12:31

A95n11t66o25n67í87n 30S57e71b83e89r36a 7433588120109

NO s těmito auty se běžně parkuje přes dvě místa. Nebo je to široké od čáry po čáru. Takže když tam s tím SUV zajede trochu na šikmo, tak se vedle normální osobák už nevejde. To pozoruju dnes a denně. ;-O

+1/−1
1.8.2016 14:11

J73o67s40e36f 13N56o36v94a19k 5448252936538

Takhle parkuju i s menším autem. A schválně. Kvůli maminám, které při manipulaci kolem dětské sedačky zadnicí tlačí dveře do okolostojících aut a dělají důlky.

+1/0
1.8.2016 16:18

P95e55t45r 46Č11e40r79m22á18k 9768435839190

Přes dvě místa se parkuje tak maximálně s těma největšíma typu X5, Q7 Cayene a podobně, a to jenom proto že když je někde namalovaně parkovací místo podle starých norem nebo jenom to minimální, tak se na něj vejde sotva člověk s normálním autem, natož s tímhle mastodontem, s tiguanem nebo yetim nikdo přes dvě místa nestojí, a pokud ano tak proto že to je blbec a nikoliv proto že by se na jedno nevešel. Navíc se dnes bežně u obchodů dělají stání XXL určená pro taková auta.

0/0
1.8.2016 17:13

M57a13r84t20i12n 15H26o67u95b62a 6743661239488

to asi neni problem toho auta

0/0
2.8.2016 13:12

P74e71t16r 32P72o35s13p74í38š54i89l 4418284316876

Pořád nechápu tu módu dávat motocyklové motory do aut.

+6/0
1.8.2016 10:22

V65l90a95d51i93s98l33a20v 97B41u19r77y84š98e91k 1699782867904

tak moda bych tomu neříkal, zákazníci to chtějí a kupují, tak výrobci na to reagují, nic víc bych v tom nehledal a je zbytečný v tom hledat nějaké spiknutí výrobců proti motoristům

+1/−7
1.8.2016 10:46

P14e49t12r 53Č70e58r15m81á73k 9398305709860

Zákazníci to rozhodně nechtějí a kupují to jen proto že buď jiná volba není a nebo se jedná o základní a tudíž nejlevnější variantu. Celé to je důsledek emisní politiky EU.

+8/0
1.8.2016 12:33

V93l79a40d71i77s25l29a49v 51B61u17r90y62š57e27k 1759452847204

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, já taky tříválce nekupuju

+1/−2
1.8.2016 18:23

P54e37t27r 47Č63e46r35m91á87k 9268585809770

ale nechtějí, musejí koupit to co je v nabídce, zatímco passat b5 měl v nabídce motory r4 až w8, dneska jsou všechno jen r4. Žádná volba tedy není, prostě jen to omezené.

+1/0
1.8.2016 18:45

D70u32š82a14n 67P30e90š62e66k 3505629874930

Nemáte pravdu, výrobce nutí zákazníky kupovat 1.0 tříválce už jenom tím, že jimi nahradil v nabídce původní čtyřválec 1.2. Za čtyřválec 1.4 by zákazník musel zaplatit nesrovnatelně víc, než za původně nabízený 1.2 TSI. Takže jednoznačně nutí. Buď tříválec za původní cenu čtyřválce, nebo mnohem dražší, větší motor 1.4.

+1/0
4.8.2016 10:50

V62l17a10d87i16s38l53a19v 26B58u76r42y76š34e52k 1329412337924

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, nechtějí dát víc peněz, tak to ve skutečnost je, já taky tříválce nekupuju

0/−1
1.8.2016 18:24

P79e38t30r 40Č74e22r17m25á93k 9568865859630

Nemysl, nechtějí, nejde o žádně tříválce ale o downsigizn! Tam kde si zákazník před 10-15 let (tj. cca 2 modelové cykly dozadu) mohl koupit šesti nebo osmiválec, tak dnes max oturbený šestiválec nebo ještě hůř, takže prostě i kdyby chtěl (a že jich hodně chce) tak nemůže!!

+1/0
1.8.2016 18:41

M58a68r83t27i91n 10K19a30r36á67s54e72k 9158713908948

Jakoze kvuli tomu, ze v EU jsou nejvolnejsi emisni limity (USA i Japonsko maji prisnejsi), tak tu mame male turbomotory?

A jakto ze nektere automobilky, ktere normalne ve velkem prodavaji v EU dvaji do aut porad atmosfery s vetsim objemem a ne mala turba (typicky japonske automobilky)?

0/0
2.8.2016 16:20

P47e40t35r 27Č69e17r65m41á76k 9358745989230

Emisní limity je krasný termín, ještě mu rozumět že ;-) EU nemá nejvolnější limity, má pouze jiné a to dlouhá léta jednostranně zaměřené na produkci co2 (spotřeba). USA to berou zcela jinak a řeší NOx.

Emisní normy se týkají tzv. flotilových emisí, tedy průřezu nabídky celé značky. Japonci nejsou dobrý příklad - jejich prodeje jsou v EU malé, nevyplatilo by se jim stavět extra motor pro EU, navíc jsou velká vyjímka.

0/0
2.8.2016 22:41

P59e62t39r 72Č22e82r18m49á34k 9408415239710

Překlep - CO samozřejmě ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

M53a70r75t66i68n 50K26a29r55á26s60e67k 9938503138518

Coze? Vite co resi EU emisni normy? (Tj normy EURO - dnes EURO 6). Je ro CO, NOx, aromaticke uhlovodiky a pevne castice...... To je jedina zavazna norma, kterou musi plnit kazde auto prodane v EU bez ohledu na vyrobce. Krome toho navic automobilky, ktere maji vetsi flotilove emise CO2 plati dofatecne poplatky...

0/0
2.8.2016 22:49

P50e65t34r 20Č17e75r15m24á10k 9928875819540

Víte vůbec co jsou euro normy?? Asi by to chtělo lépe číst co je psáno - první dvě verze vůbec nox neřešili, šlo se primárně po co, až v průběhu se tam dostala regulace nox.

Jediná závázná norma to samozřejmě není, je to pouze jedna z mnoha homologačních věcí které musí auto prodáváné na EU trhu splňovat (resp. prokázat při nedc).

0/0
3.8.2016 0:33

M22i98c93h14a96l 63F93r65ý19d66a 1342829923142

pane Buryšku, mezi "chtít" a "muset" je zcela zásadní rozdíl...

+3/0
1.8.2016 16:11

V45l77a15d27i41s15l97a83v 74B16u13r64y76š64e60k 1669742617434

já si kupovat tříválec fakt nemusím

0/0
1.8.2016 18:19

M73i42c26h66a63l 96F86r18ý85d41a 1972109373232

Vy ho přímo chcete??? No potěš...

+2/0
2.8.2016 20:51

P68e46t93r 74M55a76r56e38č34e86k 1103421859388

"Zákazníci to kupují .. " ;-D .. ;-€ když EU uvalí daň na dýchání . Taky bude říkat " lidem s tím evidetně souhlasí , protože dál dýchají " . Co akademiku ?

+2/0
1.8.2016 16:13

V15l51a90d72i48s29l70a28v 20B50u30r54y95š21e51k 1759162757504

takže vy si musíte koupit litrovej tříválec a nutí vás do toho EU, mě ne, kupuji 2,0 TDCi, asi žijeme každý někde jinde

+1/−2
1.8.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.