Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Seat patří 30 let VW. Novou éru zahajuje autem z Česka

Mít v nabídce SUV je dnes povinnost. Zákazníci si je oblíbili. A tak tyto salonní prapotomky teréňáků zařazuje do nabídky stále více značek, mnohé na nich staví novou produktovou strategii. Seat Ateca je první SUV španělské automobilky, Ateca má být zároveň novým pilířem prodejů Seatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a30n 52D29l70o80u50h11ý 7544289340329

Pul milionu za tri valce s turbem co zerou 8 litru benzinu. To jsou komici! Vazeni ( neni to suv) za 600 tisic lze poridit novy Dodge Charger 3.6l V6 Pentastar. Spotreba je o litr vetsi ale sila motoru je mnohonasobne vetsi!!! To jenom pro srovnani co nam nabizeji automobilky bojici se bruselu....

0/0
5.8.2016 10:16

J47i64ř73í 79S14c88h50w84a86c33h 8848204578156

tak proč tu proboha nejezdí ty úžasné ameriky?

0/0
5.8.2016 15:03
Foto

M82i25r21o89s46l22a72v 13S98t22e29i98n26e74r 1455635818443

Minulý týden jsem se projel v předváděcím VW Tiguan II. To je v podstatě stejné auto, jako Ateca a Kodak. Podstatný rozdíl proti Yetimu hlásí moje invalidní manželka- do toho auta se jí nastupuje lépe, má o něco delší odstup sedačky od přední hrany dveří. Dále jsou sedadla širší, i když ne o moc, ale dává to lepší komfort sezení. 150 HP a převodovka DSG jsou ideální, i když jsem 55 roků zvyklý na manuál, snadno jsem se přeškolil.

Rozhodující je ovšem cena: Tiguan II (od léta 2015) dostanete při trošce hledání už za 700.000 Kč, pokud vezmete předváděcí vůz nebo reimport. Ateca je zatím dražší. Škoda Kodák jistě také zahájí na vyšších cenách, než už teď trochu drahý Yeti.

0/−1
3.8.2016 8:30


D79u54š79a92n 54P16e77š68e46k 3385549784640

Ateca a Kodiaq samozřejmě stejná auta nejsou, a to ani téměř.

Menší Ateca je budoucí Yeti II, Kodiaq je podstatně větší.

+1/0
4.8.2016 10:39

P78e48t66r 91Č10e26r66m93á48k 9218885599890

Kodiaq je sice dvojče Tiguanu a větší tedy je, ale nikoliv podstatně ;-)

0/0
4.8.2016 23:44

M64a91r98t13i72n 23J30a85g97r 8388164662503

Mám doma v garáži Seat Ibiza 1992 SXI - 1.5 System Porsche (provedení SXI je vzácné). Dle mého názoru poslední skutečný Seat (vyráběly se od roku 1985), radost řídit, vypadá k světu a i přestože se hodně podobá tehdejším Fiatům tak má svůj originální design. Jsem moc rád, že jsem si ho pořídil a budu si ho opečovávat jak nejlépe umím, jen proto, abych si nemusel nikdy kupovat tyhle nový ošklivý spotřební paskvily. A než někdo začne trepat o "starý nebezpečný popelnici" - moje víkendovka má najeto 90tkm, dle STK je v perfektním stavu a můj strach na silnici tvoří právě individua ve vysokých bezpečných SUV co se cítí nesmrtelní.

+2/−1
1.8.2016 16:42

V75l36a64d76i92s57l29a29v 74B91u48r15y97š35e36k 1659252747404

to tady onehdá byl článek o jednom se starým seatem, nedala mu přednost někde někde u Tvarožné dodávka, bilance- mrtvá manželka a dvě malé děti, kdyby byl individum ve vysokém SUV, mohla jeho rodina žít, jinak auta se přizpůsobují potřebám zákazníků, dnes nestojí auto 50 platů jako v roce 1992

+2/−1
1.8.2016 17:21

J36i62ř16í 61K11o51c88u43r88e14k 6885834735928

A kdyby tam místo dodávky byla Tatra ...

0/0
2.8.2016 12:58

V95l52a52d73i62s23l60a53v 33B24u25r72y48š94e30k 1719652787634

to by bylo blbý, ale byla tam dodávka, děti mohly žít

0/0
2.8.2016 17:19

J23a27r44o76s10l37a20v 76Š82k88e91ř21í85k 8863148565451

Třeba by k nehodě ani nedošlo. To jsou jen samá kdyby. Podstata myšlenky pana VB ale spočívá v tom, že moderní auta s řadou bezpečnostních prvků, zejména pak bytelnější SUV jsou mnohem bezpečnější a dávají výrazně větší šanci na přežití než třicet let stařešina. Jo - a bezohlední řidiči jezdí ve všech autech, starých, nových, malých i velkých. Tak to prostě je. Jde tedy o to ochránit sebe, což lze zařídit různě - například, že jezdit nebudu nebo že si k tomu pořídím alespoň bezpečnější auto. Jestli tomu někdo říká ošklivý spotřební paskvil, tak to není tolik podstatné. Mně osobně Ateca ošklivá nepřipadá, ale naopak, určitě je hezčí než hranatá yetina.

0/0
3.8.2016 7:23

J92a76n 21D85l55o61u69h19ý 7184589770369

Myslet si ze v SUV prezijete vic nez v necem jinem akorat potvrzuje vasi neznalost co zpusobi umrti. Kazde auto je jiz minimalne cca 20 let konstruovano tak, aby do 64km/h posadka prezila. Pokud se ale srazim s vlakem nepomuze mi ani suv. Vetsinu lidi zabije pretizeni nebo volne lozene predmety v aute. Nad 64km/h je preziti v aute vpodstate hod kostkou zda padne 6tka.

0/0
5.8.2016 10:11

V30l38a59d65i69s58l29a57v 56B31u11r95y43š96e39k 1159782487714

v SUV o kterém je řeč přežijete mnohel pravděpodobněji než v 20 let starém autě, jen potvrzujete vaší neznalost, navíc je tu ještě jedna věc, že u moderního auta by k nehodě nemuselo dojít

0/0
5.8.2016 22:21

M20a83r53i88á76n 85K51y37r40a40l 1305644444434

Tyhle krabice nemám moc rád. Není přes to vidět, co se děje vpředu a je to moc velké, takže to na parkovišti běžně zabírá více než jedno parkovací místo.

+3/−5
1.8.2016 10:42

A65n96t43o40n51í75n 78S54e78b19e71r47a 7603308840139

A hlavně zdržuje tam, kde běžné auto projede. Takže kvůli nim musím zbytečně čekat někde na pro ně úzké cestě.

+1/−7
1.8.2016 10:55

M49a61r60t36i76n 39P85a41v29e59l89e20k 5570467725775

Ateca je o 30 cm kratší než Octavia a stejně široká.Co považujete za "běžné" auto? Fiat Punto nebo Smarta?

+11/−2
1.8.2016 11:03

A21n29t57o54n12í74n 48S28e16b74e50r86a 7913438550109

Tak nová oktavie to je taky zbytečně velké auto.

+1/−8
1.8.2016 13:18

P60e61t84r 51Č54e72r95m15á76k 9578365119240

Pro trpaslíky určitě ;-D

+5/0
1.8.2016 13:23

A27n28t11o79n85í16n 40S69e93b92e90r25a 7873578640209

Já jsem vysoký altet, samá ruka a noha. Oktávky mi vůbec nesedí.

Vlastně většina aut mi nesedí....

Ale prostě mám rád menší mrštné auta, které se vejdou v pohodě mezi auta na úzké cestě a všude v pohodě zaparkují.

Ty Super Urostlé Vobludy rád nemám....

+2/−1
1.8.2016 15:21

P38e85t27r 84Č51e91r50m70á31k 9908295859110

Vaše osobní preference, já mám zas rád rychlá a adekvátně velká auta, což SUV ani octavka není. Se zaparkováním žádný problém nemám, a na cestu se vejdu bez problému. R^

+1/−1
1.8.2016 16:36
Foto

I54v51a22n 63K75o61p12t53a 5817252841287

No pokud jezdíte sám a bez zavazadel tak ano. Já si někdy říkám, že bych potřeboval něco většího než octavii.

+2/0
1.8.2016 14:42

A97n46t43o65n49í74n 86S88e74b16e62r43a 7203988390709

já má auto 190 cm včetně zrcátek

Octavia III má 201 včetně zrcátek

Seat Alteca 207 včetně zrcátek

0/0
1.8.2016 13:23

P46e69t56r 29Č22e83r52m11á50k 9538655669450

No a? Já mám 209, mění to něco?

0/0
1.8.2016 13:32

M33a36r41t75i71n 87P25a88v67e76l18e13k 5100827565155

Ano,pan Sebera neprojede - už takhle má problém se šesti cm mezi Altecou a Octavií a co teprve těch vašich brutálních osm.Bude muset zase čekat na úzkých cestách,kde běžně jezdí - nevím na co bude čekat,ale čekání je prostě z principu ošklivé.

+3/0
1.8.2016 13:49

A78n97t36o85n25í64n 17S18e32b83e87r46a 7143938120159

Ano brzdíte mně na cestě, jedete s tím jak s hnojem a zabíráte parkovací místa pro slušné řidiče. Rv

+1/−5
1.8.2016 15:23

P39e68t61r 32Č20e42r68m54á72k 9148105459290

Co to je za nesmysl, na cestě byste brzdil leda vy mě, protože byste jel metr od krajnice, protože mám zcela normální osobní auto tak zabírám zcela normální parkovací místo a pokud vy neumíte normálně zaparkovat tak to není problém nás ostatních slušných řidičů. ;-)

+2/−1
1.8.2016 16:39

M87a46r21t64i85n 60H84o87u57b41a 6333531839698

a ty jsi ten slusny ridic? jako cim mensi, tim slusnejsi?

+3/−1
1.8.2016 17:11

M92i89c87h12a52l 22F11r94ý76d97a 1682679733132

Co na tu míru říká manželka?

0/0
2.8.2016 20:52

P33e80t85r 94Č55e84r22m51á28k 9918405899110

Právě naopak, suv stojí na platformách běžných modelů a jsou jen vyhnané do výšky, takže místo na zaparkování to zabere menší nebo stejné.

+2/−1
1.8.2016 12:31

A69n19t80o24n21í54n 56S18e68b84e56r68a 7213758140769

NO s těmito auty se běžně parkuje přes dvě místa. Nebo je to široké od čáry po čáru. Takže když tam s tím SUV zajede trochu na šikmo, tak se vedle normální osobák už nevejde. To pozoruju dnes a denně. ;-O

+1/−1
1.8.2016 14:11

J27o74s96e57f 42N74o55v46a55k 5558252126288

Takhle parkuju i s menším autem. A schválně. Kvůli maminám, které při manipulaci kolem dětské sedačky zadnicí tlačí dveře do okolostojících aut a dělají důlky.

+1/0
1.8.2016 16:18

P85e63t31r 65Č27e55r19m64á55k 9508745439230

Přes dvě místa se parkuje tak maximálně s těma největšíma typu X5, Q7 Cayene a podobně, a to jenom proto že když je někde namalovaně parkovací místo podle starých norem nebo jenom to minimální, tak se na něj vejde sotva člověk s normálním autem, natož s tímhle mastodontem, s tiguanem nebo yetim nikdo přes dvě místa nestojí, a pokud ano tak proto že to je blbec a nikoliv proto že by se na jedno nevešel. Navíc se dnes bežně u obchodů dělají stání XXL určená pro taková auta.

0/0
1.8.2016 17:13

M31a21r75t24i41n 73H66o93u20b32a 6553421429578

to asi neni problem toho auta

0/0
2.8.2016 13:12

P43e76t47r 92P79o58s59p35í19š10i31l 4648294876736

Pořád nechápu tu módu dávat motocyklové motory do aut.

+6/0
1.8.2016 10:22

V97l87a43d36i75s57l10a37v 90B98u74r36y84š72e41k 1199892127244

tak moda bych tomu neříkal, zákazníci to chtějí a kupují, tak výrobci na to reagují, nic víc bych v tom nehledal a je zbytečný v tom hledat nějaké spiknutí výrobců proti motoristům

+1/−7
1.8.2016 10:46

P44e96t61r 39Č51e87r79m88á62k 9428475929800

Zákazníci to rozhodně nechtějí a kupují to jen proto že buď jiná volba není a nebo se jedná o základní a tudíž nejlevnější variantu. Celé to je důsledek emisní politiky EU.

+8/0
1.8.2016 12:33

V86l45a60d96i45s41l21a91v 23B87u72r93y90š25e32k 1599602107934

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, já taky tříválce nekupuju

+1/−2
1.8.2016 18:23

P73e30t23r 46Č23e25r11m26á85k 9548845929920

ale nechtějí, musejí koupit to co je v nabídce, zatímco passat b5 měl v nabídce motory r4 až w8, dneska jsou všechno jen r4. Žádná volba tedy není, prostě jen to omezené.

+1/0
1.8.2016 18:45

D47u44š84a96n 91P52e56š56e64k 3305639204250

Nemáte pravdu, výrobce nutí zákazníky kupovat 1.0 tříválce už jenom tím, že jimi nahradil v nabídce původní čtyřválec 1.2. Za čtyřválec 1.4 by zákazník musel zaplatit nesrovnatelně víc, než za původně nabízený 1.2 TSI. Takže jednoznačně nutí. Buď tříválec za původní cenu čtyřválce, nebo mnohem dražší, větší motor 1.4.

+1/0
4.8.2016 10:50

V78l54a51d47i76s69l28a58v 30B85u94r29y37š46e83k 1419272287924

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, nechtějí dát víc peněz, tak to ve skutečnost je, já taky tříválce nekupuju

0/−1
1.8.2016 18:24

P74e36t80r 75Č23e15r72m15á25k 9118795819770

Nemysl, nechtějí, nejde o žádně tříválce ale o downsigizn! Tam kde si zákazník před 10-15 let (tj. cca 2 modelové cykly dozadu) mohl koupit šesti nebo osmiválec, tak dnes max oturbený šestiválec nebo ještě hůř, takže prostě i kdyby chtěl (a že jich hodně chce) tak nemůže!!

+1/0
1.8.2016 18:41

M61a26r32t58i69n 38K89a64r38á82s31e64k 9398543548748

Jakoze kvuli tomu, ze v EU jsou nejvolnejsi emisni limity (USA i Japonsko maji prisnejsi), tak tu mame male turbomotory?

A jakto ze nektere automobilky, ktere normalne ve velkem prodavaji v EU dvaji do aut porad atmosfery s vetsim objemem a ne mala turba (typicky japonske automobilky)?

0/0
2.8.2016 16:20

P85e37t15r 10Č76e24r95m51á18k 9668165599510

Emisní limity je krasný termín, ještě mu rozumět že ;-) EU nemá nejvolnější limity, má pouze jiné a to dlouhá léta jednostranně zaměřené na produkci co2 (spotřeba). USA to berou zcela jinak a řeší NOx.

Emisní normy se týkají tzv. flotilových emisí, tedy průřezu nabídky celé značky. Japonci nejsou dobrý příklad - jejich prodeje jsou v EU malé, nevyplatilo by se jim stavět extra motor pro EU, navíc jsou velká vyjímka.

0/0
2.8.2016 22:41

P35e83t93r 15Č29e16r31m73á78k 9268265489200

Překlep - CO samozřejmě ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

M95a73r63t52i64n 45K43a25r59á71s96e60k 9228323708778

Coze? Vite co resi EU emisni normy? (Tj normy EURO - dnes EURO 6). Je ro CO, NOx, aromaticke uhlovodiky a pevne castice...... To je jedina zavazna norma, kterou musi plnit kazde auto prodane v EU bez ohledu na vyrobce. Krome toho navic automobilky, ktere maji vetsi flotilove emise CO2 plati dofatecne poplatky...

0/0
2.8.2016 22:49

P82e83t11r 83Č64e60r67m35á23k 9318875489240

Víte vůbec co jsou euro normy?? Asi by to chtělo lépe číst co je psáno - první dvě verze vůbec nox neřešili, šlo se primárně po co, až v průběhu se tam dostala regulace nox.

Jediná závázná norma to samozřejmě není, je to pouze jedna z mnoha homologačních věcí které musí auto prodáváné na EU trhu splňovat (resp. prokázat při nedc).

0/0
3.8.2016 0:33

M44i12c30h15a71l 94F88r29ý43d87a 1892439123242

pane Buryšku, mezi "chtít" a "muset" je zcela zásadní rozdíl...

+3/0
1.8.2016 16:11

V87l29a50d75i51s85l39a62v 65B53u51r59y82š51e92k 1749802617424

já si kupovat tříválec fakt nemusím

0/0
1.8.2016 18:19

M40i94c20h38a35l 98F11r81ý39d67a 1492989633582

Vy ho přímo chcete??? No potěš...

+2/0
2.8.2016 20:51

P88e71t45r 92M86a10r57e80č41e86k 1413841319298

"Zákazníci to kupují .. " ;-D .. ;-€ když EU uvalí daň na dýchání . Taky bude říkat " lidem s tím evidetně souhlasí , protože dál dýchají " . Co akademiku ?

+2/0
1.8.2016 16:13

V47l43a14d34i33s88l60a64v 15B77u57r10y69š33e96k 1329692437224

takže vy si musíte koupit litrovej tříválec a nutí vás do toho EU, mě ne, kupuji 2,0 TDCi, asi žijeme každý někde jinde

+1/−2
1.8.2016 18:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.