Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Potíže a peníze navíc. VW oznámil filtry pevných částic pro benziňáky

V záplavě prohlášení předznamenávajících velké změny v koncernu Volkswagen pro další roky zapadlo jedno z důležitých oznámení. Šéf německého mamuta oficiálně oznámil příchod filtrů pevných částic do benzinových motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74u74k66á62š 20T77e28p59l26ý 2874720689

Nejvyšší čas přejít na elektriku, za chvíli bude muset z výfuku vycházet čistčí vzduch než jaký motor nasává.

+1/0
30.6.2016 9:30

I45r38e72n49a 13P25l11a61c11h65e18t45k86o20v58á 3174194380197

skvela vec pro penezenku. mile me prekvapilo, ze to v clanku zminuji, jenze jestli to budou delat germani, bude to tam strkat kazdej :-(

0/0
28.6.2016 22:25

J17a67n 88S93t12e72h84l81í66k 1679679276154

Se slzou v oku vzpomínám na P 309i, benzínovou stříkačku r.1987, kterou jsem dotáh ze Švícar. To bylo poježděníčko, a to se nebavím jen o motoru, ale o tom, že se vtom sedělo líp než v SuperBábě. Při koupi každýho novýho auta na to vzpomenu.

+1/0
27.6.2016 19:48


J56a34n 76D69l12o89u21h49ý 7644849240199

Proc bych si mel kupovat primovstrik s turbem a jeste navic s filtrem ?! Doufam, ze stale bude v nabidce vzdy aspon jedna atmosfera. Tyhle turbosekacky jsou krok spatnym smerem a misto aby tu slepou kolej prestali nasledovat, tak zavedou filtr, soucastka za 10 az 30 tisic, ktera ma jediny cil - znicit se.

+8/0
26.6.2016 9:15

J66i30ř74í 10S28c20h50w87a77c65h 8108564438696

většina atmosfér, co za něco stojí mají přímovstřik taky

0/0
26.6.2016 19:34

V75a28c43l43a92v 43M47e12d88e62k 5421882155285

V nabídce většiny automobilek už atmosféry nejsou. I to nejběžnější české auto, Octavii, už koupíte výhradně s turbem.

Momentálně atmosféry nabízí u nových už jen Mazda, u ostatních je to jen pár výběhových typů, které už nebudou mít nástupce.

+2/−1
26.6.2016 21:56

M26a69r51e82k 74H84r45u51b19y 6807482561268

Pak se ma clovek divit Britum...;-):-/

+9/0
27.6.2016 18:16

M38i37c89h34a30l 35H42r23u91b16o31š 4900797702635

Tak to aby som si s kúpou nového benziňáku trošku pohol... :-)

+4/0
26.6.2016 7:26

J41a22n 67P38e15k32a 5703183243

VW je jako EU... když to nefunguje, tak to zavedeme všude.

+14/−2
25.6.2016 19:31

P26e81t57r 34U33t19ě61k93a46l 9270188748

Motor 1,4 TSI je paskvil. produkt nařízeného downsizeingu.

+7/−1
25.6.2016 19:00

J97o38s21e62f 71N15o34v62a30k 5918932246808

Současný 1.4TSI je z uživatelského hlediska prima. Otázkou je, jak robustně je udělanej, pochybuju, že bez problémů vydrží 300kkm.

Co je ekologičtější - nový auto s "nízkejma" emisema, nebo starší auto, který funguje a není potřeba ho nahradit autem novým?

+5/−1
25.6.2016 21:19

P20e95t23r 20U51t93ě67k29a75l 9170488778

Jednak - a druhak chcete-li od takového vysavače výkon 150 koní. musíte ho držet v otáčkách. Takže opotřebení roste.

Není nad motor 2 - 2,5 - 3 nebo dokonce 3,6 litru. Vrní si cca 1500 a jede.

+1/−2
25.6.2016 21:58

J18i88ř81í 54S36c54h62w61a88c43h 8838564748426

zase ty plky o otáčkách.

A od 150 koňové dvoulitrové atmosféry, když od ní chceš 150 koní, tak ji držet v otáčkách nemusíš? Musíš a ještě cca o tisíc otáček výše :-P

takže opotřebení roste ještě více....

A srovnávat 1.4T s 3,6 to chce opravdu fištróna....to jsou opravdu naprosto srovnatelné jednotky a díky tomu "nařízenému hnusnému downsizingu" byly všechny 3.6 motory nahrazeny 1.4TSI....;-D

+2/0
25.6.2016 23:15

P26e46t54r 92U34t86ě42k52a23l 9230488838

No - právě jste popřel základní fyzikální zákony. Najděte si rovnici výpočtu výkonu. Zjistíte, že hlavní proměnná je síla, resp. krouticí moment.

0/0
26.6.2016 8:45

V93l33a50d55i31s30l72a84v 63B25u51r18y93š47e41k 1629912757214

jaká proměnná, co to je za kraviny, výkon je součinem síly, otáček a obvodu kruhu o průměru dvou metrů, tedy dvou pí, 6,28, moderní motory mají díky přeplňování sílu 200-250 N od 1800 do 4000 otáček, takže výkon roste v této oblasti lineárně, nejsou tam výkonové špičky ani díry

+1/−1
26.6.2016 10:18

P66e44t18r 76U30t73ě82k81a60l 9440658758

8-o

0/0
26.6.2016 10:28

V68l16a51d59i38s20l42a22v 62B82u89r78y10š93e45k 1989852557794

to jsou věci, co?

+1/−1
26.6.2016 10:57

P59e46t11r 80U49t85ě55k29a80l 9480488218

Pane,

Vy jste patrně ve fyzice nevynikal, dokonce to vypadá, že jste v ní neprospíval.

Můžete si do diskuzí psát co chcete, ale co se fyzikálních zákonů týče, tam o názory nejde. To jsou prostě zákony.

N = k * Mk * n

- kde k je konstanta, ve které se schovávají hlavně hodnoty podle toho, zda počítáte v HP nebo v kW. A ta konstanta je prostě konstanta, která je u všech motorů stejná.

- Mk je krouticí moment motoru

- n jsou otáčky.

Je jasně vidět, že motor s menším Mk může stejného výkonu jako motor s vyšším Mk (tedy nízkoobsahový motor versus vysokoobsahový) pouze vyššími otáčkami, a to ve stejném poměru.

Kde tam sakra vidíte nějaký obvod kruhu o průměru 2 metrů?

Nevím, jestli to chápete. Prostě motor 3,6 litru dosáhne 100 kW cca při 3000 ot, zatímco motor 1,4 litru při cca 7000 ot. Zjednodušeně. Ale klidně si myslete co chcete. Obvod kruhu, proboha!

0/0
26.6.2016 17:34

V49a97c49l82a12v 51M87e12d51e58k 5631582825545

to se velmi pletete. On totiž ten malý turbomotor má často stejný, nebo i vyšší kroutící moment, než ty atmosféry, a rozhodně ho má k dispozici v nižších otáčkách, než ty atmosféry kdy měly.

+2/0
26.6.2016 22:01

P39e75t36r 37U82t94ě14k64a15l 9390668348

Krouticí moment je součinem síly na pístu a ramene kliky. Když pomineme rozdílné spalovací tlaky během změny otáček, je ten moment u atmosféry zhruba pořád stejný - jde jen o plochu pístu a spalovací tlak.

U turbomotoru je tomu jinak, turbo nacpe do válce více vzduchu a tudíž je možno vstříknout více paliva a tím zvýšit spalovací tlak. Pak může být krouticí moment i stejný jako u atm motoru, ale hodně to závisí na otáčkách - turbo se musí točit, aby se mohlo točit, musí mu válce dodat více spalin. U turba, kde lze měnit geometrii lopatek, se to do jisté míry eliminuje, ale nikdy ne zcela. Stále je třeba mít na paměti, že rameno kliky je u malého motoru vždy menší, nežli u velkého,

Věc není tak jednoduchá, aby se dala podrobně rozebrat v diskuzi na iDnes, ale v kostce to tak je. Turbo neturbo, malý motor musí pro dosažení stejného výkonu víc točit. A to nemluvím o průběhu Mk a N.

Nakonec ta diskuze je zbytečná. Jsou lidi, co milují pidimotory, jsou jiní, co nedají dopustit na pětilitry, .... a nedají si to jedni ani druzí vymluvit.

Podle mne je nařízený downsizeing zločin.

+2/0
27.6.2016 8:49

V12l72a82d89i61s72l24a71v 49B79u60r21y43š56e97k 1539372107814

že si z nás děláte srandu, tohle se nadá myslet vážně

+1/−1
27.6.2016 11:27

V52l97a94d56i79s92l52a64v 52B16u84r92y20š25e77k 1499242297604

spíš to vypadá, že zatímco já ve fyzice vynikal, tak vy v ní propadal, to vaše k totiž není nic jiného, než obvod kružnice o průměru dvou metrů, tedy konstanta 6,28, jinak turbomotory mají v nižších otáčkách vyšší točivý moment a tudíž i vyšší výkon, Einsteine

+1/−1
27.6.2016 7:46

V96l89a43d21i14s58l24a24v 93B35u96r60y36š14e56k 1249352177264

pro názornost: motor má při 3000 otáčkách točivý moment 200 N, výpočet bude: 50x200x6,28, výsledek je pak ve watech

+1/−1
27.6.2016 7:58

P12e96t18r 18U71t64ě63k86a50l 9940658178

No, myslete si to. Je to Vaše věc. Ke zkouškám nemusíte, tak co.

0/0
27.6.2016 8:56

V82l34a75d13i90s18l86a89v 96B64u77r58y38š54e55k 1579872627114

to nemusím, dávno jsem je složil

0/−1
27.6.2016 11:21

V51l41a97d26i63s87l81a71v 55B49u71r73y28š38e27k 1239362607114

výkonem spalovacího motoru ve fyzice myslíme jeho sílu, kterou působí na dráze, síla se udává v newtonech a dráhou je kružnice o průměru 2 m x počet otáček za sekundu, je s podivem, že i tak jednoduchou věc nejste schopen pochopit

0/−1
27.6.2016 11:33

J65i15ř48í 26S28c47h28w59a79c26h 8188164988876

Já tu rovnici dobře znám a z ní je naprosto jasné, že nepopírám žádné fyzikální zákony. Na rozdíl od tebe srovnávám srovnatelné. Takže pokud se bavíme o turbomotoru 1.4/150 koní, tak porovnávám se SROVNATELNOU dvoulitrovou atmosférou např. od Mazdy 145 koní a pak nemusím nic počítat. Ten turbomotor dá těch 150 koní při 5000 otáčkách a ta atmosféra od Mazdy k tomu potřebuje 6000 otáček. Hondí 1.8 dá svých 143 koníků až při 6500 otáčkách. Takže co je ten "vysavač", který se musí víc vytáčet?

A k té tvé "hlavní proměnné" tak to máme 250Nm při 1500 ot oproti 210Nm až ve 4000 otáčkách.

Co se musí víc vytáčet?

Z té rovnice pro výpočet výkonu je přece naprosto jasné, že v běžně používaných otáčkách (2-3 tisíce) dává TSI 1.4 výkon jako 2.5 litrový atmo "motůrek do stěračů" ;-)

A pokud bys chtěl nějaké srovnání s tou tvou 3.6, tak je potřeba porovnávat třeba s 2.0/ 220(280)k /350 Nm při 1700 otáčkách ten se taky bude jen převalovat mezi 1500-2000 otáčkami. ;-)

+1/0
26.6.2016 20:23

P93e23t75r 84U18t22ě24k19a46l 9400498348

Zbytečná debata, zapomeňte na to.

0/0
26.6.2016 20:33

J90i59ř29í 20S41c29h96w85a96c94h 8138244788786

tak jelikož se tu ty nesmysly o nutnosti točit turbomotor více než atmosféru, neustále opakují, tak se na to "zapomenout" ani nedá....;-)

0/0
26.6.2016 22:58

J44a38n 11D54l46o43u72h84ý 7344259510389

Turbo podstatne zvysuje tlaky v motoru. V tom nejlepsim pripade to jako prvni nevydrzi tesneni pod hlavou. Pamatuji na prvni turbo-diesely od bmw - praskle hlavy, praskle tesneni pod hlavou cca okolo 150000km.

0/0
26.6.2016 9:18

V28l48a86d55i68s17l76a93v 55B68u39r69y84š88e19k 1229892987204

to by byla pravda, kdyby byla správná vaše představa, že konstruktéři motorů jsou debilové, ale jelikož je opak pravdou, tak to tak jistě neni

+2/−2
26.6.2016 10:20

J60i16ř38í 76S85c17h91w92a16c61h 8158354148676

hlavy se kroutí a občas praskají i u nepovedených atmosfér. Problémy s jejich praskáním ale většinou nezpůsobují tlaky, ale dřiv nerovnoměrná tepelná zátěž.

Těsnění se vyfoukne v místě, kde je méně sevřeno a to může mít milion důvodů, nepřesnost ve výrobě, nepřesnost při montáži, kroucení hlavy

Mě třeba prasklo těsnění u Favorita a žádný turbo neměl, a měl najeto sotva 40 000.

+1/0
26.6.2016 19:49

V12l11a58d98i50s36l94a47v 84B32u75r97y41š68e57k 1339592947344

hodně lidí včetně mě si nevybírá motor, aby bez problému vydržel 300 tisíc kilometrů, polovina lidí tuhle porci do smrti nenajede a další třetina za 25 let, platit pak za něco, co nevyužijí jim nedává smysl

+3/−2
26.6.2016 6:34

M15a90r32t88i70n 10J47u75r24e70č41k49a 2433354111811

Ne všichni si kupují nové auta, přesněji, většina nefiremních řidičů kupuje ojetiny, u kterých by také rádi, aby jim ještě něco vydržely.

+2/0
26.6.2016 21:23

V87l60a23d49i71s24l23a30v 16B10u87r75y33š45e81k 1129202107984

prostě chtějí za málo peněz hodně muziky, nejlépe ať si první majitel koupí drahý moror, který hodně vydrží a oni si ho v bazaru levně koupí a bude jim dobře sloužit

+1/−1
27.6.2016 7:50

J76a79k21u86b 97M12a59t80ě75j53ů 5815422711405

vidite, a ja si myslel, ze ti prvni majitele prodavaji auta do autobazaru prave proto, aby si je po nich nekdo koupil... Ja se obavam, ze oni spis nechteji malo muziky za hodne penez (coz je nove auto s trivalcem), protoze jinak by si za stejne penize nekoupili auto v autobazaru

0/0
29.6.2016 16:50

A85n68t72o45n54í62n 89S77e11b81e69r22a 7713528770889

No tak motor je dělaný na max 150, pak repas turba, rozvody atd.

Ale když je tam star/stop a ještě s tím jezdí prase, tak klidně 100 tisíc a KO.

0/0
27.6.2016 20:18

T39o39m43á35š 34M12a75r73t24í46n21e43k 1465762345674

Tak to si hold příště koupím nějakou jinou značku... Rv

Soudě podle dieselů to bude jen další drahé kurvítko v motoru - děkuji nechci!!!

+7/−1
25.6.2016 18:34

J25o45s46e76f 18N65o64v46a18k 5978782396268

Jiné značky budou muset jít stejnou cestou.... :-/

+2/−1
25.6.2016 21:19

J85a39n 17D12l86o24u52h98ý 7464159830919

To neni pravda. Emise primo souvisi se spotrebou. Atmo 1.6, 1.4, 1.2 v pohode plni euro normy. Ale maji papirove nizsi vykon a marketingove zni preci lepe, ze mate v aute turbo motor o papirovem vyssim vykonu xy a nizsi spotrebe. Ze realne 1.4TSI nema na atmo 1.6ku z focusu II nikoho z vyrobcu nezajima. Delali jsme test a tsi je pouze rychlejsi v rozjezdu do 70km/h, pak se rozdily mazou a naopak atmo jede vic. Stale je dost lidi, kteri chteji lpg auta (nova) a tam primovstrik motor nema sanci.

0/−3
26.6.2016 9:27

V98l30a18d50i56s41l33a57v 12B95u36r16y11š79e72k 1739952267354

jsem 1,6 ve fokusu II měl a srovnával ho s 1,2 TSI a téesíčko je jednoznačně mnohem lepší

+4/−1
26.6.2016 11:09

M32a46r56e38k 16H14r40u58b62y 6817682781398

tezko srovnavat, kdyz maji odlisny prubeh vykonu, jinou prevodovku, vahu, a celkove jde o uplne jina auta :-P

0/0
27.6.2016 18:21

J62i83ř19í 44K56o95c61u66r54e81k 6235884135118

Aneb jak emisní normy zvyšují emise. ;-(

+7/0
25.6.2016 17:09

M11i16c50h77a13e29l 79K60o55n51e91č12n46ý 6262813709759

No zústanu u svýho klasickýho TD 2,0 dokud to bude jezdit:-P

+5/0
25.6.2016 13:17

V43l27a96d52i27s70l37a27v 98B64u67r76y64š42e49k 1139132397514

já nezůstanu, právě měním TDCi 2,0 103 kW za 1,4 TSI 110 kW

+1/−1
25.6.2016 15:33

T22o13m64á59š 59K11u38c66h52a54ř 3597451848831

Že jste nezůstal u TDCi Forda se nedivíme, jen opravdu velký trouba udělá tu samou chybu 2x.

+4/−1
25.6.2016 16:59

V15l79a70d16i57s82l45a22v 60B13u63r21y82š90e18k 1519972427854

2,0 TDCi je naprosto spolehlivý motor, montuje se mimochodem nejen do forda, pak má ale jiné označení, 100 tisíc kilometrů naběhal bez jediné závady a byl jsem s ním velmi spokojen

+1/−1
26.6.2016 6:27

P39e58t71r 77S67l47o51v88á13k 9845725497299

A hodnita 100 risic km je akoze nejaky ukazovatel spolahlivosti?? Ved to je uplne minimum co motor musi bez problemov dat...

+2/0
26.6.2016 9:13

V82l92a58d62i77s96l55a55v 16B98u52r61y94š47e27k 1469572107554

tak to je možná zbožné přání, drtivá většina motorů má do 100 tisíc kilometrů závažné problémy, týká se to často turba, dvojhmoty, také zmíněný DPF, ale jistě i jiné problémy

+1/−1
26.6.2016 10:07

P26e58t55r 35S43l12o13v67á15k 9935425377879

Tak to som mal len stastie na motory;) 1.4 mpi v omravke, 1.9 tdi v oktavke, teraz atmo v i30;)

0/0
26.6.2016 11:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.