Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potíže a peníze navíc. VW oznámil filtry pevných částic pro benziňáky

V záplavě prohlášení předznamenávajících velké změny v koncernu Volkswagen pro další roky zapadlo jedno z důležitých oznámení. Šéf německého mamuta oficiálně oznámil příchod filtrů pevných částic do benzinových motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L39u77k45á44š 20T88e38p22l16ý 2314280799

Nejvyšší čas přejít na elektriku, za chvíli bude muset z výfuku vycházet čistčí vzduch než jaký motor nasává.

+1/0
30.6.2016 9:30

I19r93e34n25a 36P16l32a53c56h70e10t22k74o84v59á 1376434266590

skvela vec pro penezenku. mile me prekvapilo, ze to v clanku zminuji, jenze jestli to budou delat germani, bude to tam strkat kazdej :-(

0/0
28.6.2016 22:25

J25a94n 82S85t39e60h97l53í63k 1779559616394

Se slzou v oku vzpomínám na P 309i, benzínovou stříkačku r.1987, kterou jsem dotáh ze Švícar. To bylo poježděníčko, a to se nebavím jen o motoru, ale o tom, že se vtom sedělo líp než v SuperBábě. Při koupi každýho novýho auta na to vzpomenu.

+1/0
27.6.2016 19:48

J11a54n 52D93l94o27u13h17ý 7664309830799

Proc bych si mel kupovat primovstrik s turbem a jeste navic s filtrem ?! Doufam, ze stale bude v nabidce vzdy aspon jedna atmosfera. Tyhle turbosekacky jsou krok spatnym smerem a misto aby tu slepou kolej prestali nasledovat, tak zavedou filtr, soucastka za 10 az 30 tisic, ktera ma jediny cil - znicit se.

+8/0
26.6.2016 9:15

J50i12ř27í 60S73c43h39w29a90c67h 8818644398556

většina atmosfér, co za něco stojí mají přímovstřik taky

0/0
26.6.2016 19:34

V69a74c76l31a97v 13M75e14d94e71k 5761912165585

V nabídce většiny automobilek už atmosféry nejsou. I to nejběžnější české auto, Octavii, už koupíte výhradně s turbem.

Momentálně atmosféry nabízí u nových už jen Mazda, u ostatních je to jen pár výběhových typů, které už nebudou mít nástupce.

+2/−1
26.6.2016 21:56

M46a18r23e76k 31H22r95u30b77y 6627952951898

Pak se ma clovek divit Britum...;-):-/

+9/0
27.6.2016 18:16

M31i82c41h79a75l 72H96r23u36b13o71š 4580177872445

Tak to aby som si s kúpou nového benziňáku trošku pohol... :-)

+4/0
26.6.2016 7:26

J52a80n 51P60e66k17a 5173943463

VW je jako EU... když to nefunguje, tak to zavedeme všude.

+14/−2
25.6.2016 19:31

P14e12t43r 59U79t52ě92k88a27l 9370138178

Motor 1,4 TSI je paskvil. produkt nařízeného downsizeingu.

+7/−1
25.6.2016 19:00

J80o44s72e30f 56N50o57v73a69k 5948792616398

Současný 1.4TSI je z uživatelského hlediska prima. Otázkou je, jak robustně je udělanej, pochybuju, že bez problémů vydrží 300kkm.

Co je ekologičtější - nový auto s "nízkejma" emisema, nebo starší auto, který funguje a není potřeba ho nahradit autem novým?

+5/−1
25.6.2016 21:19

P23e69t66r 58U91t86ě87k33a60l 9360828828

Jednak - a druhak chcete-li od takového vysavače výkon 150 koní. musíte ho držet v otáčkách. Takže opotřebení roste.

Není nad motor 2 - 2,5 - 3 nebo dokonce 3,6 litru. Vrní si cca 1500 a jede.

+1/−2
25.6.2016 21:58

J78i85ř33í 95S89c24h43w67a86c12h 8338774908706

zase ty plky o otáčkách.

A od 150 koňové dvoulitrové atmosféry, když od ní chceš 150 koní, tak ji držet v otáčkách nemusíš? Musíš a ještě cca o tisíc otáček výše :-P

takže opotřebení roste ještě více....

A srovnávat 1.4T s 3,6 to chce opravdu fištróna....to jsou opravdu naprosto srovnatelné jednotky a díky tomu "nařízenému hnusnému downsizingu" byly všechny 3.6 motory nahrazeny 1.4TSI....;-D

+2/0
25.6.2016 23:15

P37e55t64r 33U43t44ě83k67a91l 9640688378

No - právě jste popřel základní fyzikální zákony. Najděte si rovnici výpočtu výkonu. Zjistíte, že hlavní proměnná je síla, resp. krouticí moment.

0/0
26.6.2016 8:45

V89l54a29d37i94s20l76a39v 42B16u89r85y66š71e12k 1709672847244

jaká proměnná, co to je za kraviny, výkon je součinem síly, otáček a obvodu kruhu o průměru dvou metrů, tedy dvou pí, 6,28, moderní motory mají díky přeplňování sílu 200-250 N od 1800 do 4000 otáček, takže výkon roste v této oblasti lineárně, nejsou tam výkonové špičky ani díry

+1/−1
26.6.2016 10:18

P12e35t57r 51U13t65ě68k71a23l 9540878408

8-o

0/0
26.6.2016 10:28

V13l67a94d13i66s37l54a94v 42B90u33r98y35š84e96k 1479282427584

to jsou věci, co?

+1/−1
26.6.2016 10:57

P19e49t60r 13U68t28ě41k74a48l 9630178198

Pane,

Vy jste patrně ve fyzice nevynikal, dokonce to vypadá, že jste v ní neprospíval.

Můžete si do diskuzí psát co chcete, ale co se fyzikálních zákonů týče, tam o názory nejde. To jsou prostě zákony.

N = k * Mk * n

- kde k je konstanta, ve které se schovávají hlavně hodnoty podle toho, zda počítáte v HP nebo v kW. A ta konstanta je prostě konstanta, která je u všech motorů stejná.

- Mk je krouticí moment motoru

- n jsou otáčky.

Je jasně vidět, že motor s menším Mk může stejného výkonu jako motor s vyšším Mk (tedy nízkoobsahový motor versus vysokoobsahový) pouze vyššími otáčkami, a to ve stejném poměru.

Kde tam sakra vidíte nějaký obvod kruhu o průměru 2 metrů?

Nevím, jestli to chápete. Prostě motor 3,6 litru dosáhne 100 kW cca při 3000 ot, zatímco motor 1,4 litru při cca 7000 ot. Zjednodušeně. Ale klidně si myslete co chcete. Obvod kruhu, proboha!

0/0
26.6.2016 17:34

V43a39c49l61a40v 71M38e20d47e67k 5591392155865

to se velmi pletete. On totiž ten malý turbomotor má často stejný, nebo i vyšší kroutící moment, než ty atmosféry, a rozhodně ho má k dispozici v nižších otáčkách, než ty atmosféry kdy měly.

+2/0
26.6.2016 22:01

P39e19t53r 56U28t20ě19k84a69l 9980388288

Krouticí moment je součinem síly na pístu a ramene kliky. Když pomineme rozdílné spalovací tlaky během změny otáček, je ten moment u atmosféry zhruba pořád stejný - jde jen o plochu pístu a spalovací tlak.

U turbomotoru je tomu jinak, turbo nacpe do válce více vzduchu a tudíž je možno vstříknout více paliva a tím zvýšit spalovací tlak. Pak může být krouticí moment i stejný jako u atm motoru, ale hodně to závisí na otáčkách - turbo se musí točit, aby se mohlo točit, musí mu válce dodat více spalin. U turba, kde lze měnit geometrii lopatek, se to do jisté míry eliminuje, ale nikdy ne zcela. Stále je třeba mít na paměti, že rameno kliky je u malého motoru vždy menší, nežli u velkého,

Věc není tak jednoduchá, aby se dala podrobně rozebrat v diskuzi na iDnes, ale v kostce to tak je. Turbo neturbo, malý motor musí pro dosažení stejného výkonu víc točit. A to nemluvím o průběhu Mk a N.

Nakonec ta diskuze je zbytečná. Jsou lidi, co milují pidimotory, jsou jiní, co nedají dopustit na pětilitry, .... a nedají si to jedni ani druzí vymluvit.

Podle mne je nařízený downsizeing zločin.

+2/0
27.6.2016 8:49

V40l95a57d93i25s54l79a59v 60B70u25r46y38š87e88k 1379712787404

že si z nás děláte srandu, tohle se nadá myslet vážně

+1/−1
27.6.2016 11:27

V16l55a50d17i31s88l78a63v 78B89u12r42y91š67e25k 1269572597854

spíš to vypadá, že zatímco já ve fyzice vynikal, tak vy v ní propadal, to vaše k totiž není nic jiného, než obvod kružnice o průměru dvou metrů, tedy konstanta 6,28, jinak turbomotory mají v nižších otáčkách vyšší točivý moment a tudíž i vyšší výkon, Einsteine

+1/−1
27.6.2016 7:46

V96l44a91d75i98s49l80a81v 76B86u14r62y44š62e77k 1489492767264

pro názornost: motor má při 3000 otáčkách točivý moment 200 N, výpočet bude: 50x200x6,28, výsledek je pak ve watech

+1/−1
27.6.2016 7:58

P66e90t81r 62U22t44ě43k22a65l 9600418538

No, myslete si to. Je to Vaše věc. Ke zkouškám nemusíte, tak co.

0/0
27.6.2016 8:56

V95l60a71d38i58s34l78a63v 13B67u54r26y85š39e50k 1359262347764

to nemusím, dávno jsem je složil

0/−1
27.6.2016 11:21

V43l63a45d24i52s83l78a41v 44B55u53r30y19š47e37k 1799832807594

výkonem spalovacího motoru ve fyzice myslíme jeho sílu, kterou působí na dráze, síla se udává v newtonech a dráhou je kružnice o průměru 2 m x počet otáček za sekundu, je s podivem, že i tak jednoduchou věc nejste schopen pochopit

0/−1
27.6.2016 11:33

J20i92ř32í 89S86c26h64w65a37c44h 8118784768506

Já tu rovnici dobře znám a z ní je naprosto jasné, že nepopírám žádné fyzikální zákony. Na rozdíl od tebe srovnávám srovnatelné. Takže pokud se bavíme o turbomotoru 1.4/150 koní, tak porovnávám se SROVNATELNOU dvoulitrovou atmosférou např. od Mazdy 145 koní a pak nemusím nic počítat. Ten turbomotor dá těch 150 koní při 5000 otáčkách a ta atmosféra od Mazdy k tomu potřebuje 6000 otáček. Hondí 1.8 dá svých 143 koníků až při 6500 otáčkách. Takže co je ten "vysavač", který se musí víc vytáčet?

A k té tvé "hlavní proměnné" tak to máme 250Nm při 1500 ot oproti 210Nm až ve 4000 otáčkách.

Co se musí víc vytáčet?

Z té rovnice pro výpočet výkonu je přece naprosto jasné, že v běžně používaných otáčkách (2-3 tisíce) dává TSI 1.4 výkon jako 2.5 litrový atmo "motůrek do stěračů" ;-)

A pokud bys chtěl nějaké srovnání s tou tvou 3.6, tak je potřeba porovnávat třeba s 2.0/ 220(280)k /350 Nm při 1700 otáčkách ten se taky bude jen převalovat mezi 1500-2000 otáčkami. ;-)

+1/0
26.6.2016 20:23

P56e74t64r 25U26t84ě38k24a40l 9350328828

Zbytečná debata, zapomeňte na to.

0/0
26.6.2016 20:33

J73i66ř75í 45S27c44h38w18a21c76h 8358104238726

tak jelikož se tu ty nesmysly o nutnosti točit turbomotor více než atmosféru, neustále opakují, tak se na to "zapomenout" ani nedá....;-)

0/0
26.6.2016 22:58

J16a37n 33D86l79o87u14h92ý 7614989640529

Turbo podstatne zvysuje tlaky v motoru. V tom nejlepsim pripade to jako prvni nevydrzi tesneni pod hlavou. Pamatuji na prvni turbo-diesely od bmw - praskle hlavy, praskle tesneni pod hlavou cca okolo 150000km.

0/0
26.6.2016 9:18

V54l36a36d29i65s24l50a97v 29B36u29r33y33š53e76k 1369442507464

to by byla pravda, kdyby byla správná vaše představa, že konstruktéři motorů jsou debilové, ale jelikož je opak pravdou, tak to tak jistě neni

+2/−2
26.6.2016 10:20

J40i37ř45í 96S33c30h77w36a67c39h 8288404498266

hlavy se kroutí a občas praskají i u nepovedených atmosfér. Problémy s jejich praskáním ale většinou nezpůsobují tlaky, ale dřiv nerovnoměrná tepelná zátěž.

Těsnění se vyfoukne v místě, kde je méně sevřeno a to může mít milion důvodů, nepřesnost ve výrobě, nepřesnost při montáži, kroucení hlavy

Mě třeba prasklo těsnění u Favorita a žádný turbo neměl, a měl najeto sotva 40 000.

+1/0
26.6.2016 19:49

V61l30a87d19i90s49l15a75v 88B29u38r11y88š46e43k 1569752567644

hodně lidí včetně mě si nevybírá motor, aby bez problému vydržel 300 tisíc kilometrů, polovina lidí tuhle porci do smrti nenajede a další třetina za 25 let, platit pak za něco, co nevyužijí jim nedává smysl

+3/−2
26.6.2016 6:34

M74a44r74t28i68n 95J10u35r74e34č46k98a 2483204411821

Ne všichni si kupují nové auta, přesněji, většina nefiremních řidičů kupuje ojetiny, u kterých by také rádi, aby jim ještě něco vydržely.

+2/0
26.6.2016 21:23

V47l10a46d25i21s45l51a90v 12B49u57r73y22š61e32k 1649102717524

prostě chtějí za málo peněz hodně muziky, nejlépe ať si první majitel koupí drahý moror, který hodně vydrží a oni si ho v bazaru levně koupí a bude jim dobře sloužit

+1/−1
27.6.2016 7:50

J25a36k55u63b 71M91a11t94ě44j16ů 5805382631735

vidite, a ja si myslel, ze ti prvni majitele prodavaji auta do autobazaru prave proto, aby si je po nich nekdo koupil... Ja se obavam, ze oni spis nechteji malo muziky za hodne penez (coz je nove auto s trivalcem), protoze jinak by si za stejne penize nekoupili auto v autobazaru

0/0
29.6.2016 16:50

A35n97t15o84n54í25n 27S69e61b66e45r40a 7103628310189

No tak motor je dělaný na max 150, pak repas turba, rozvody atd.

Ale když je tam star/stop a ještě s tím jezdí prase, tak klidně 100 tisíc a KO.

0/0
27.6.2016 20:18

T20o53m84á48š 48M81a52r65t40í43n81e81k 1775642135444

Tak to si hold příště koupím nějakou jinou značku... Rv

Soudě podle dieselů to bude jen další drahé kurvítko v motoru - děkuji nechci!!!

+7/−1
25.6.2016 18:34

J71o29s96e43f 62N13o42v36a22k 5248722336548

Jiné značky budou muset jít stejnou cestou.... :-/

+2/−1
25.6.2016 21:19

J61a48n 25D56l94o33u38h72ý 7324399520269

To neni pravda. Emise primo souvisi se spotrebou. Atmo 1.6, 1.4, 1.2 v pohode plni euro normy. Ale maji papirove nizsi vykon a marketingove zni preci lepe, ze mate v aute turbo motor o papirovem vyssim vykonu xy a nizsi spotrebe. Ze realne 1.4TSI nema na atmo 1.6ku z focusu II nikoho z vyrobcu nezajima. Delali jsme test a tsi je pouze rychlejsi v rozjezdu do 70km/h, pak se rozdily mazou a naopak atmo jede vic. Stale je dost lidi, kteri chteji lpg auta (nova) a tam primovstrik motor nema sanci.

0/−3
26.6.2016 9:27

V36l30a50d79i54s50l63a32v 81B37u67r36y18š93e46k 1299402867984

jsem 1,6 ve fokusu II měl a srovnával ho s 1,2 TSI a téesíčko je jednoznačně mnohem lepší

+4/−1
26.6.2016 11:09

M65a95r69e17k 14H19r58u47b21y 6867172501778

tezko srovnavat, kdyz maji odlisny prubeh vykonu, jinou prevodovku, vahu, a celkove jde o uplne jina auta :-P

0/0
27.6.2016 18:21

J27i87ř22í 48K20o53c84u56r46e25k 6605244295848

Aneb jak emisní normy zvyšují emise. ;-(

+7/0
25.6.2016 17:09

M69i95c67h42a12e25l 34K42o66n88e18č62n71ý 6132713469439

No zústanu u svýho klasickýho TD 2,0 dokud to bude jezdit:-P

+5/0
25.6.2016 13:17

V69l87a56d81i33s46l10a13v 79B71u79r79y36š73e48k 1719162437224

já nezůstanu, právě měním TDCi 2,0 103 kW za 1,4 TSI 110 kW

+1/−1
25.6.2016 15:33

T77o30m28á42š 24K54u84c49h12a75ř 3827951988631

Že jste nezůstal u TDCi Forda se nedivíme, jen opravdu velký trouba udělá tu samou chybu 2x.

+4/−1
25.6.2016 16:59

V90l23a23d25i15s96l25a86v 16B38u75r62y35š32e75k 1399422527704

2,0 TDCi je naprosto spolehlivý motor, montuje se mimochodem nejen do forda, pak má ale jiné označení, 100 tisíc kilometrů naběhal bez jediné závady a byl jsem s ním velmi spokojen

+1/−1
26.6.2016 6:27

P57e91t58r 30S85l80o97v37á46k 9465225657589

A hodnita 100 risic km je akoze nejaky ukazovatel spolahlivosti?? Ved to je uplne minimum co motor musi bez problemov dat...

+2/0
26.6.2016 9:13

V63l74a38d57i61s65l77a66v 59B51u96r52y12š81e11k 1239912197264

tak to je možná zbožné přání, drtivá většina motorů má do 100 tisíc kilometrů závažné problémy, týká se to často turba, dvojhmoty, také zmíněný DPF, ale jistě i jiné problémy

+1/−1
26.6.2016 10:07

P62e20t28r 64S63l76o75v12á49k 9475615227769

Tak to som mal len stastie na motory;) 1.4 mpi v omravke, 1.9 tdi v oktavke, teraz atmo v i30;)

0/0
26.6.2016 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.