Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potíže a peníze navíc. VW oznámil filtry pevných částic pro benziňáky

V záplavě prohlášení předznamenávajících velké změny v koncernu Volkswagen pro další roky zapadlo jedno z důležitých oznámení. Šéf německého mamuta oficiálně oznámil příchod filtrů pevných částic do benzinových motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L98u43k38á13š 48T64e27p54l81ý 2874660389

Nejvyšší čas přejít na elektriku, za chvíli bude muset z výfuku vycházet čistčí vzduch než jaký motor nasává.

+1/0
30.6.2016 9:30

I81r22e89n20a 29P37l93a47c85h52e84t84k56o93v40á 1816984196180

skvela vec pro penezenku. mile me prekvapilo, ze to v clanku zminuji, jenze jestli to budou delat germani, bude to tam strkat kazdej :-(

0/0
28.6.2016 22:25

J53a76n 96S28t86e26h92l90í30k 1419659856454

Se slzou v oku vzpomínám na P 309i, benzínovou stříkačku r.1987, kterou jsem dotáh ze Švícar. To bylo poježděníčko, a to se nebavím jen o motoru, ale o tom, že se vtom sedělo líp než v SuperBábě. Při koupi každýho novýho auta na to vzpomenu.

+1/0
27.6.2016 19:48

J58a24n 61D78l55o68u93h77ý 7194239440559

Proc bych si mel kupovat primovstrik s turbem a jeste navic s filtrem ?! Doufam, ze stale bude v nabidce vzdy aspon jedna atmosfera. Tyhle turbosekacky jsou krok spatnym smerem a misto aby tu slepou kolej prestali nasledovat, tak zavedou filtr, soucastka za 10 az 30 tisic, ktera ma jediny cil - znicit se.

+8/0
26.6.2016 9:15

J57i52ř55í 54S33c44h54w72a79c23h 8618844928126

většina atmosfér, co za něco stojí mají přímovstřik taky

0/0
26.6.2016 19:34

V92a35c46l72a16v 29M66e49d35e41k 5421612355405

V nabídce většiny automobilek už atmosféry nejsou. I to nejběžnější české auto, Octavii, už koupíte výhradně s turbem.

Momentálně atmosféry nabízí u nových už jen Mazda, u ostatních je to jen pár výběhových typů, které už nebudou mít nástupce.

+2/−1
26.6.2016 21:56

M25a39r44e62k 61H72r38u72b46y 6467962951218

Pak se ma clovek divit Britum...;-):-/

+9/0
27.6.2016 18:16

M22i64c45h62a75l 85H53r74u67b41o45š 4170247882185

Tak to aby som si s kúpou nového benziňáku trošku pohol... :-)

+4/0
26.6.2016 7:26

J27a24n 21P71e19k23a 5573493773

VW je jako EU... když to nefunguje, tak to zavedeme všude.

+14/−2
25.6.2016 19:31

P97e33t30r 72U30t87ě98k74a19l 9180538848

Motor 1,4 TSI je paskvil. produkt nařízeného downsizeingu.

+7/−1
25.6.2016 19:00

J88o78s66e75f 81N65o56v97a97k 5558462836308

Současný 1.4TSI je z uživatelského hlediska prima. Otázkou je, jak robustně je udělanej, pochybuju, že bez problémů vydrží 300kkm.

Co je ekologičtější - nový auto s "nízkejma" emisema, nebo starší auto, který funguje a není potřeba ho nahradit autem novým?

+5/−1
25.6.2016 21:19

P55e32t34r 35U86t96ě64k24a67l 9630518648

Jednak - a druhak chcete-li od takového vysavače výkon 150 koní. musíte ho držet v otáčkách. Takže opotřebení roste.

Není nad motor 2 - 2,5 - 3 nebo dokonce 3,6 litru. Vrní si cca 1500 a jede.

+1/−2
25.6.2016 21:58

J79i53ř78í 41S69c96h16w44a32c37h 8448544948366

zase ty plky o otáčkách.

A od 150 koňové dvoulitrové atmosféry, když od ní chceš 150 koní, tak ji držet v otáčkách nemusíš? Musíš a ještě cca o tisíc otáček výše :-P

takže opotřebení roste ještě více....

A srovnávat 1.4T s 3,6 to chce opravdu fištróna....to jsou opravdu naprosto srovnatelné jednotky a díky tomu "nařízenému hnusnému downsizingu" byly všechny 3.6 motory nahrazeny 1.4TSI....;-D

+2/0
25.6.2016 23:15

P57e10t51r 79U51t86ě46k52a73l 9650738498

No - právě jste popřel základní fyzikální zákony. Najděte si rovnici výpočtu výkonu. Zjistíte, že hlavní proměnná je síla, resp. krouticí moment.

0/0
26.6.2016 8:45

V32l20a88d69i31s24l24a20v 12B21u77r66y37š58e39k 1489972287874

jaká proměnná, co to je za kraviny, výkon je součinem síly, otáček a obvodu kruhu o průměru dvou metrů, tedy dvou pí, 6,28, moderní motory mají díky přeplňování sílu 200-250 N od 1800 do 4000 otáček, takže výkon roste v této oblasti lineárně, nejsou tam výkonové špičky ani díry

+1/−1
26.6.2016 10:18

P79e39t59r 49U63t72ě86k21a64l 9280378798

8-o

0/0
26.6.2016 10:28

V23l66a30d73i94s54l62a15v 29B39u84r34y45š32e83k 1519922567964

to jsou věci, co?

+1/−1
26.6.2016 10:57

P54e55t77r 93U19t72ě70k35a96l 9440128598

Pane,

Vy jste patrně ve fyzice nevynikal, dokonce to vypadá, že jste v ní neprospíval.

Můžete si do diskuzí psát co chcete, ale co se fyzikálních zákonů týče, tam o názory nejde. To jsou prostě zákony.

N = k * Mk * n

- kde k je konstanta, ve které se schovávají hlavně hodnoty podle toho, zda počítáte v HP nebo v kW. A ta konstanta je prostě konstanta, která je u všech motorů stejná.

- Mk je krouticí moment motoru

- n jsou otáčky.

Je jasně vidět, že motor s menším Mk může stejného výkonu jako motor s vyšším Mk (tedy nízkoobsahový motor versus vysokoobsahový) pouze vyššími otáčkami, a to ve stejném poměru.

Kde tam sakra vidíte nějaký obvod kruhu o průměru 2 metrů?

Nevím, jestli to chápete. Prostě motor 3,6 litru dosáhne 100 kW cca při 3000 ot, zatímco motor 1,4 litru při cca 7000 ot. Zjednodušeně. Ale klidně si myslete co chcete. Obvod kruhu, proboha!

0/0
26.6.2016 17:34

V90a73c41l64a98v 17M83e44d92e44k 5231672505545

to se velmi pletete. On totiž ten malý turbomotor má často stejný, nebo i vyšší kroutící moment, než ty atmosféry, a rozhodně ho má k dispozici v nižších otáčkách, než ty atmosféry kdy měly.

+2/0
26.6.2016 22:01

P34e13t40r 87U45t28ě17k31a82l 9340448718

Krouticí moment je součinem síly na pístu a ramene kliky. Když pomineme rozdílné spalovací tlaky během změny otáček, je ten moment u atmosféry zhruba pořád stejný - jde jen o plochu pístu a spalovací tlak.

U turbomotoru je tomu jinak, turbo nacpe do válce více vzduchu a tudíž je možno vstříknout více paliva a tím zvýšit spalovací tlak. Pak může být krouticí moment i stejný jako u atm motoru, ale hodně to závisí na otáčkách - turbo se musí točit, aby se mohlo točit, musí mu válce dodat více spalin. U turba, kde lze měnit geometrii lopatek, se to do jisté míry eliminuje, ale nikdy ne zcela. Stále je třeba mít na paměti, že rameno kliky je u malého motoru vždy menší, nežli u velkého,

Věc není tak jednoduchá, aby se dala podrobně rozebrat v diskuzi na iDnes, ale v kostce to tak je. Turbo neturbo, malý motor musí pro dosažení stejného výkonu víc točit. A to nemluvím o průběhu Mk a N.

Nakonec ta diskuze je zbytečná. Jsou lidi, co milují pidimotory, jsou jiní, co nedají dopustit na pětilitry, .... a nedají si to jedni ani druzí vymluvit.

Podle mne je nařízený downsizeing zločin.

+2/0
27.6.2016 8:49

V20l11a33d29i65s70l27a78v 92B60u14r67y83š43e19k 1229132197414

že si z nás děláte srandu, tohle se nadá myslet vážně

+1/−1
27.6.2016 11:27

V20l53a64d47i67s93l18a97v 83B52u69r90y17š29e36k 1969812207734

spíš to vypadá, že zatímco já ve fyzice vynikal, tak vy v ní propadal, to vaše k totiž není nic jiného, než obvod kružnice o průměru dvou metrů, tedy konstanta 6,28, jinak turbomotory mají v nižších otáčkách vyšší točivý moment a tudíž i vyšší výkon, Einsteine

+1/−1
27.6.2016 7:46

V78l52a49d70i60s73l97a72v 13B12u19r93y27š73e91k 1349282547634

pro názornost: motor má při 3000 otáčkách točivý moment 200 N, výpočet bude: 50x200x6,28, výsledek je pak ve watech

+1/−1
27.6.2016 7:58

P65e35t56r 71U43t36ě33k68a96l 9480568468

No, myslete si to. Je to Vaše věc. Ke zkouškám nemusíte, tak co.

0/0
27.6.2016 8:56

V36l12a39d39i88s69l81a14v 73B69u30r14y95š74e57k 1519272247934

to nemusím, dávno jsem je složil

0/−1
27.6.2016 11:21

V18l51a28d54i47s31l79a16v 44B36u14r10y34š55e65k 1819912877434

výkonem spalovacího motoru ve fyzice myslíme jeho sílu, kterou působí na dráze, síla se udává v newtonech a dráhou je kružnice o průměru 2 m x počet otáček za sekundu, je s podivem, že i tak jednoduchou věc nejste schopen pochopit

0/−1
27.6.2016 11:33

J12i64ř45í 50S89c95h14w52a75c67h 8778814518816

Já tu rovnici dobře znám a z ní je naprosto jasné, že nepopírám žádné fyzikální zákony. Na rozdíl od tebe srovnávám srovnatelné. Takže pokud se bavíme o turbomotoru 1.4/150 koní, tak porovnávám se SROVNATELNOU dvoulitrovou atmosférou např. od Mazdy 145 koní a pak nemusím nic počítat. Ten turbomotor dá těch 150 koní při 5000 otáčkách a ta atmosféra od Mazdy k tomu potřebuje 6000 otáček. Hondí 1.8 dá svých 143 koníků až při 6500 otáčkách. Takže co je ten "vysavač", který se musí víc vytáčet?

A k té tvé "hlavní proměnné" tak to máme 250Nm při 1500 ot oproti 210Nm až ve 4000 otáčkách.

Co se musí víc vytáčet?

Z té rovnice pro výpočet výkonu je přece naprosto jasné, že v běžně používaných otáčkách (2-3 tisíce) dává TSI 1.4 výkon jako 2.5 litrový atmo "motůrek do stěračů" ;-)

A pokud bys chtěl nějaké srovnání s tou tvou 3.6, tak je potřeba porovnávat třeba s 2.0/ 220(280)k /350 Nm při 1700 otáčkách ten se taky bude jen převalovat mezi 1500-2000 otáčkami. ;-)

+1/0
26.6.2016 20:23

P53e48t93r 18U57t90ě17k19a62l 9470768688

Zbytečná debata, zapomeňte na to.

0/0
26.6.2016 20:33

J68i95ř57í 39S91c65h62w82a22c38h 8718114388586

tak jelikož se tu ty nesmysly o nutnosti točit turbomotor více než atmosféru, neustále opakují, tak se na to "zapomenout" ani nedá....;-)

0/0
26.6.2016 22:58

J43a78n 13D47l66o54u62h27ý 7794179700739

Turbo podstatne zvysuje tlaky v motoru. V tom nejlepsim pripade to jako prvni nevydrzi tesneni pod hlavou. Pamatuji na prvni turbo-diesely od bmw - praskle hlavy, praskle tesneni pod hlavou cca okolo 150000km.

0/0
26.6.2016 9:18

V44l95a36d92i11s97l73a30v 36B17u93r45y75š21e28k 1679692247764

to by byla pravda, kdyby byla správná vaše představa, že konstruktéři motorů jsou debilové, ale jelikož je opak pravdou, tak to tak jistě neni

+2/−2
26.6.2016 10:20

J91i79ř97í 57S37c15h24w80a31c16h 8508264508686

hlavy se kroutí a občas praskají i u nepovedených atmosfér. Problémy s jejich praskáním ale většinou nezpůsobují tlaky, ale dřiv nerovnoměrná tepelná zátěž.

Těsnění se vyfoukne v místě, kde je méně sevřeno a to může mít milion důvodů, nepřesnost ve výrobě, nepřesnost při montáži, kroucení hlavy

Mě třeba prasklo těsnění u Favorita a žádný turbo neměl, a měl najeto sotva 40 000.

+1/0
26.6.2016 19:49

V28l30a66d56i28s36l72a37v 17B31u35r83y66š71e54k 1369932577644

hodně lidí včetně mě si nevybírá motor, aby bez problému vydržel 300 tisíc kilometrů, polovina lidí tuhle porci do smrti nenajede a další třetina za 25 let, platit pak za něco, co nevyužijí jim nedává smysl

+3/−2
26.6.2016 6:34

M40a77r92t45i47n 97J87u86r27e51č23k85a 2903534761561

Ne všichni si kupují nové auta, přesněji, většina nefiremních řidičů kupuje ojetiny, u kterých by také rádi, aby jim ještě něco vydržely.

+2/0
26.6.2016 21:23

V90l60a20d51i87s13l64a71v 76B31u53r47y52š35e93k 1219922617204

prostě chtějí za málo peněz hodně muziky, nejlépe ať si první majitel koupí drahý moror, který hodně vydrží a oni si ho v bazaru levně koupí a bude jim dobře sloužit

+1/−1
27.6.2016 7:50

J89a34k84u28b 58M40a49t55ě84j92ů 5445442401885

vidite, a ja si myslel, ze ti prvni majitele prodavaji auta do autobazaru prave proto, aby si je po nich nekdo koupil... Ja se obavam, ze oni spis nechteji malo muziky za hodne penez (coz je nove auto s trivalcem), protoze jinak by si za stejne penize nekoupili auto v autobazaru

0/0
29.6.2016 16:50

A24n63t74o82n15í76n 36S23e31b67e25r53a 7493448900569

No tak motor je dělaný na max 150, pak repas turba, rozvody atd.

Ale když je tam star/stop a ještě s tím jezdí prase, tak klidně 100 tisíc a KO.

0/0
27.6.2016 20:18

T12o92m39á43š 86M32a15r42t61í20n47e56k 1785772415864

Tak to si hold příště koupím nějakou jinou značku... Rv

Soudě podle dieselů to bude jen další drahé kurvítko v motoru - děkuji nechci!!!

+7/−1
25.6.2016 18:34

J23o58s37e71f 29N38o86v83a82k 5758122266128

Jiné značky budou muset jít stejnou cestou.... :-/

+2/−1
25.6.2016 21:19

J14a90n 15D64l38o90u51h15ý 7954129910579

To neni pravda. Emise primo souvisi se spotrebou. Atmo 1.6, 1.4, 1.2 v pohode plni euro normy. Ale maji papirove nizsi vykon a marketingove zni preci lepe, ze mate v aute turbo motor o papirovem vyssim vykonu xy a nizsi spotrebe. Ze realne 1.4TSI nema na atmo 1.6ku z focusu II nikoho z vyrobcu nezajima. Delali jsme test a tsi je pouze rychlejsi v rozjezdu do 70km/h, pak se rozdily mazou a naopak atmo jede vic. Stale je dost lidi, kteri chteji lpg auta (nova) a tam primovstrik motor nema sanci.

0/−3
26.6.2016 9:27

V42l31a93d39i79s43l53a35v 38B40u89r17y28š37e73k 1159542607204

jsem 1,6 ve fokusu II měl a srovnával ho s 1,2 TSI a téesíčko je jednoznačně mnohem lepší

+4/−1
26.6.2016 11:09

M29a88r40e56k 29H41r91u50b85y 6897812261558

tezko srovnavat, kdyz maji odlisny prubeh vykonu, jinou prevodovku, vahu, a celkove jde o uplne jina auta :-P

0/0
27.6.2016 18:21

J44i24ř86í 16K91o54c12u42r58e89k 6725734105978

Aneb jak emisní normy zvyšují emise. ;-(

+7/0
25.6.2016 17:09

M45i11c27h45a59e45l 90K72o67n12e74č74n96ý 6872923669459

No zústanu u svýho klasickýho TD 2,0 dokud to bude jezdit:-P

+5/0
25.6.2016 13:17

V56l24a44d71i14s50l66a23v 98B57u77r69y97š66e82k 1299432557494

já nezůstanu, právě měním TDCi 2,0 103 kW za 1,4 TSI 110 kW

+1/−1
25.6.2016 15:33

T68o53m31á80š 63K70u55c84h41a27ř 3577241488911

Že jste nezůstal u TDCi Forda se nedivíme, jen opravdu velký trouba udělá tu samou chybu 2x.

+4/−1
25.6.2016 16:59

V53l26a59d65i35s41l60a60v 32B59u87r23y13š69e44k 1909552627424

2,0 TDCi je naprosto spolehlivý motor, montuje se mimochodem nejen do forda, pak má ale jiné označení, 100 tisíc kilometrů naběhal bez jediné závady a byl jsem s ním velmi spokojen

+1/−1
26.6.2016 6:27

P53e97t91r 35S42l79o11v57á64k 9345945517429

A hodnita 100 risic km je akoze nejaky ukazovatel spolahlivosti?? Ved to je uplne minimum co motor musi bez problemov dat...

+2/0
26.6.2016 9:13

V39l76a54d49i32s62l18a23v 88B17u30r70y91š50e67k 1859492497714

tak to je možná zbožné přání, drtivá většina motorů má do 100 tisíc kilometrů závažné problémy, týká se to často turba, dvojhmoty, také zmíněný DPF, ale jistě i jiné problémy

+1/−1
26.6.2016 10:07

P93e81t94r 93S61l90o26v84á34k 9835945357379

Tak to som mal len stastie na motory;) 1.4 mpi v omravke, 1.9 tdi v oktavke, teraz atmo v i30;)

0/0
26.6.2016 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.