Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potíže a peníze navíc. VW oznámil filtry pevných částic pro benziňáky

V záplavě prohlášení předznamenávajících velké změny v koncernu Volkswagen pro další roky zapadlo jedno z důležitých oznámení. Šéf německého mamuta oficiálně oznámil příchod filtrů pevných částic do benzinových motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L97u33k28á39š 20T32e63p34l71ý 2114700499

Nejvyšší čas přejít na elektriku, za chvíli bude muset z výfuku vycházet čistčí vzduch než jaký motor nasává.

+1/0
30.6.2016 9:30

I64r13e52n88a 35P39l48a86c18h98e14t36k64o23v40á 3774344860977

skvela vec pro penezenku. mile me prekvapilo, ze to v clanku zminuji, jenze jestli to budou delat germani, bude to tam strkat kazdej :-(

0/0
28.6.2016 22:25

J21a97n 26S89t70e65h37l93í98k 1919269896844

Se slzou v oku vzpomínám na P 309i, benzínovou stříkačku r.1987, kterou jsem dotáh ze Švícar. To bylo poježděníčko, a to se nebavím jen o motoru, ale o tom, že se vtom sedělo líp než v SuperBábě. Při koupi každýho novýho auta na to vzpomenu.

+1/0
27.6.2016 19:48


J98a88n 85D48l76o45u40h46ý 7544729690219

Proc bych si mel kupovat primovstrik s turbem a jeste navic s filtrem ?! Doufam, ze stale bude v nabidce vzdy aspon jedna atmosfera. Tyhle turbosekacky jsou krok spatnym smerem a misto aby tu slepou kolej prestali nasledovat, tak zavedou filtr, soucastka za 10 az 30 tisic, ktera ma jediny cil - znicit se.

+8/0
26.6.2016 9:15

J24i29ř35í 83S67c50h93w92a75c83h 8518524158356

většina atmosfér, co za něco stojí mají přímovstřik taky

0/0
26.6.2016 19:34

V98a64c73l21a91v 19M17e87d45e78k 5231512905855

V nabídce většiny automobilek už atmosféry nejsou. I to nejběžnější české auto, Octavii, už koupíte výhradně s turbem.

Momentálně atmosféry nabízí u nových už jen Mazda, u ostatních je to jen pár výběhových typů, které už nebudou mít nástupce.

+2/−1
26.6.2016 21:56

M19a62r80e60k 71H26r10u54b23y 6747732171578

Pak se ma clovek divit Britum...;-):-/

+9/0
27.6.2016 18:16

M48i90c16h22a12l 95H33r39u14b46o88š 4980587282155

Tak to aby som si s kúpou nového benziňáku trošku pohol... :-)

+4/0
26.6.2016 7:26

J22a47n 47P87e36k52a 5113893733

VW je jako EU... když to nefunguje, tak to zavedeme všude.

+14/−2
25.6.2016 19:31

P88e71t53r 63U81t63ě29k97a26l 9450988398

Motor 1,4 TSI je paskvil. produkt nařízeného downsizeingu.

+7/−1
25.6.2016 19:00

J96o87s16e38f 88N88o84v32a75k 5248822276518

Současný 1.4TSI je z uživatelského hlediska prima. Otázkou je, jak robustně je udělanej, pochybuju, že bez problémů vydrží 300kkm.

Co je ekologičtější - nový auto s "nízkejma" emisema, nebo starší auto, který funguje a není potřeba ho nahradit autem novým?

+5/−1
25.6.2016 21:19

P35e18t62r 35U69t69ě21k47a15l 9310378178

Jednak - a druhak chcete-li od takového vysavače výkon 150 koní. musíte ho držet v otáčkách. Takže opotřebení roste.

Není nad motor 2 - 2,5 - 3 nebo dokonce 3,6 litru. Vrní si cca 1500 a jede.

+1/−2
25.6.2016 21:58

J61i85ř50í 63S34c79h60w11a68c22h 8178504108306

zase ty plky o otáčkách.

A od 150 koňové dvoulitrové atmosféry, když od ní chceš 150 koní, tak ji držet v otáčkách nemusíš? Musíš a ještě cca o tisíc otáček výše :-P

takže opotřebení roste ještě více....

A srovnávat 1.4T s 3,6 to chce opravdu fištróna....to jsou opravdu naprosto srovnatelné jednotky a díky tomu "nařízenému hnusnému downsizingu" byly všechny 3.6 motory nahrazeny 1.4TSI....;-D

+2/0
25.6.2016 23:15

P23e21t11r 88U65t95ě39k80a64l 9220928888

No - právě jste popřel základní fyzikální zákony. Najděte si rovnici výpočtu výkonu. Zjistíte, že hlavní proměnná je síla, resp. krouticí moment.

0/0
26.6.2016 8:45

V63l19a38d68i84s49l11a17v 60B81u33r46y35š59e57k 1479902347484

jaká proměnná, co to je za kraviny, výkon je součinem síly, otáček a obvodu kruhu o průměru dvou metrů, tedy dvou pí, 6,28, moderní motory mají díky přeplňování sílu 200-250 N od 1800 do 4000 otáček, takže výkon roste v této oblasti lineárně, nejsou tam výkonové špičky ani díry

+1/−1
26.6.2016 10:18

P49e28t29r 68U90t34ě92k30a48l 9500648568

8-o

0/0
26.6.2016 10:28

V69l98a22d85i70s47l58a83v 47B65u60r28y16š60e28k 1659292707784

to jsou věci, co?

+1/−1
26.6.2016 10:57

P32e27t30r 68U50t23ě90k19a10l 9920258188

Pane,

Vy jste patrně ve fyzice nevynikal, dokonce to vypadá, že jste v ní neprospíval.

Můžete si do diskuzí psát co chcete, ale co se fyzikálních zákonů týče, tam o názory nejde. To jsou prostě zákony.

N = k * Mk * n

- kde k je konstanta, ve které se schovávají hlavně hodnoty podle toho, zda počítáte v HP nebo v kW. A ta konstanta je prostě konstanta, která je u všech motorů stejná.

- Mk je krouticí moment motoru

- n jsou otáčky.

Je jasně vidět, že motor s menším Mk může stejného výkonu jako motor s vyšším Mk (tedy nízkoobsahový motor versus vysokoobsahový) pouze vyššími otáčkami, a to ve stejném poměru.

Kde tam sakra vidíte nějaký obvod kruhu o průměru 2 metrů?

Nevím, jestli to chápete. Prostě motor 3,6 litru dosáhne 100 kW cca při 3000 ot, zatímco motor 1,4 litru při cca 7000 ot. Zjednodušeně. Ale klidně si myslete co chcete. Obvod kruhu, proboha!

0/0
26.6.2016 17:34

V85a22c40l67a88v 64M59e44d60e30k 5861882655795

to se velmi pletete. On totiž ten malý turbomotor má často stejný, nebo i vyšší kroutící moment, než ty atmosféry, a rozhodně ho má k dispozici v nižších otáčkách, než ty atmosféry kdy měly.

+2/0
26.6.2016 22:01

P63e18t72r 27U41t11ě82k30a93l 9760468808

Krouticí moment je součinem síly na pístu a ramene kliky. Když pomineme rozdílné spalovací tlaky během změny otáček, je ten moment u atmosféry zhruba pořád stejný - jde jen o plochu pístu a spalovací tlak.

U turbomotoru je tomu jinak, turbo nacpe do válce více vzduchu a tudíž je možno vstříknout více paliva a tím zvýšit spalovací tlak. Pak může být krouticí moment i stejný jako u atm motoru, ale hodně to závisí na otáčkách - turbo se musí točit, aby se mohlo točit, musí mu válce dodat více spalin. U turba, kde lze měnit geometrii lopatek, se to do jisté míry eliminuje, ale nikdy ne zcela. Stále je třeba mít na paměti, že rameno kliky je u malého motoru vždy menší, nežli u velkého,

Věc není tak jednoduchá, aby se dala podrobně rozebrat v diskuzi na iDnes, ale v kostce to tak je. Turbo neturbo, malý motor musí pro dosažení stejného výkonu víc točit. A to nemluvím o průběhu Mk a N.

Nakonec ta diskuze je zbytečná. Jsou lidi, co milují pidimotory, jsou jiní, co nedají dopustit na pětilitry, .... a nedají si to jedni ani druzí vymluvit.

Podle mne je nařízený downsizeing zločin.

+2/0
27.6.2016 8:49

V90l27a29d33i67s74l47a71v 44B20u29r48y86š96e39k 1159282867664

že si z nás děláte srandu, tohle se nadá myslet vážně

+1/−1
27.6.2016 11:27

V10l80a60d57i21s54l90a29v 96B75u83r39y20š72e22k 1289782537424

spíš to vypadá, že zatímco já ve fyzice vynikal, tak vy v ní propadal, to vaše k totiž není nic jiného, než obvod kružnice o průměru dvou metrů, tedy konstanta 6,28, jinak turbomotory mají v nižších otáčkách vyšší točivý moment a tudíž i vyšší výkon, Einsteine

+1/−1
27.6.2016 7:46

V10l62a31d90i41s90l72a62v 96B92u24r84y90š88e57k 1589242907454

pro názornost: motor má při 3000 otáčkách točivý moment 200 N, výpočet bude: 50x200x6,28, výsledek je pak ve watech

+1/−1
27.6.2016 7:58

P68e75t56r 29U56t51ě47k44a44l 9180768338

No, myslete si to. Je to Vaše věc. Ke zkouškám nemusíte, tak co.

0/0
27.6.2016 8:56

V27l86a49d43i33s98l28a39v 65B78u63r27y66š98e81k 1699532287834

to nemusím, dávno jsem je složil

0/−1
27.6.2016 11:21

V63l68a63d61i95s41l85a73v 70B84u48r35y27š62e83k 1469602727124

výkonem spalovacího motoru ve fyzice myslíme jeho sílu, kterou působí na dráze, síla se udává v newtonech a dráhou je kružnice o průměru 2 m x počet otáček za sekundu, je s podivem, že i tak jednoduchou věc nejste schopen pochopit

0/−1
27.6.2016 11:33

J18i24ř89í 90S27c38h19w77a65c38h 8848474618746

Já tu rovnici dobře znám a z ní je naprosto jasné, že nepopírám žádné fyzikální zákony. Na rozdíl od tebe srovnávám srovnatelné. Takže pokud se bavíme o turbomotoru 1.4/150 koní, tak porovnávám se SROVNATELNOU dvoulitrovou atmosférou např. od Mazdy 145 koní a pak nemusím nic počítat. Ten turbomotor dá těch 150 koní při 5000 otáčkách a ta atmosféra od Mazdy k tomu potřebuje 6000 otáček. Hondí 1.8 dá svých 143 koníků až při 6500 otáčkách. Takže co je ten "vysavač", který se musí víc vytáčet?

A k té tvé "hlavní proměnné" tak to máme 250Nm při 1500 ot oproti 210Nm až ve 4000 otáčkách.

Co se musí víc vytáčet?

Z té rovnice pro výpočet výkonu je přece naprosto jasné, že v běžně používaných otáčkách (2-3 tisíce) dává TSI 1.4 výkon jako 2.5 litrový atmo "motůrek do stěračů" ;-)

A pokud bys chtěl nějaké srovnání s tou tvou 3.6, tak je potřeba porovnávat třeba s 2.0/ 220(280)k /350 Nm při 1700 otáčkách ten se taky bude jen převalovat mezi 1500-2000 otáčkami. ;-)

+1/0
26.6.2016 20:23

P63e57t49r 63U27t84ě81k37a67l 9410658948

Zbytečná debata, zapomeňte na to.

0/0
26.6.2016 20:33

J93i24ř91í 48S46c96h32w92a55c81h 8548544738706

tak jelikož se tu ty nesmysly o nutnosti točit turbomotor více než atmosféru, neustále opakují, tak se na to "zapomenout" ani nedá....;-)

0/0
26.6.2016 22:58

J78a12n 76D95l15o56u63h86ý 7654879300889

Turbo podstatne zvysuje tlaky v motoru. V tom nejlepsim pripade to jako prvni nevydrzi tesneni pod hlavou. Pamatuji na prvni turbo-diesely od bmw - praskle hlavy, praskle tesneni pod hlavou cca okolo 150000km.

0/0
26.6.2016 9:18

V20l18a84d32i42s62l32a84v 72B24u82r50y45š45e11k 1649512707124

to by byla pravda, kdyby byla správná vaše představa, že konstruktéři motorů jsou debilové, ale jelikož je opak pravdou, tak to tak jistě neni

+2/−2
26.6.2016 10:20

J67i18ř72í 21S21c57h64w64a68c88h 8478604158826

hlavy se kroutí a občas praskají i u nepovedených atmosfér. Problémy s jejich praskáním ale většinou nezpůsobují tlaky, ale dřiv nerovnoměrná tepelná zátěž.

Těsnění se vyfoukne v místě, kde je méně sevřeno a to může mít milion důvodů, nepřesnost ve výrobě, nepřesnost při montáži, kroucení hlavy

Mě třeba prasklo těsnění u Favorita a žádný turbo neměl, a měl najeto sotva 40 000.

+1/0
26.6.2016 19:49

V58l76a43d81i46s96l32a21v 20B47u93r39y61š22e64k 1209282857104

hodně lidí včetně mě si nevybírá motor, aby bez problému vydržel 300 tisíc kilometrů, polovina lidí tuhle porci do smrti nenajede a další třetina za 25 let, platit pak za něco, co nevyužijí jim nedává smysl

+3/−2
26.6.2016 6:34

M46a58r86t52i10n 21J21u31r14e67č29k13a 2343454881401

Ne všichni si kupují nové auta, přesněji, většina nefiremních řidičů kupuje ojetiny, u kterých by také rádi, aby jim ještě něco vydržely.

+2/0
26.6.2016 21:23

V61l52a87d17i87s64l70a85v 60B10u72r63y35š13e56k 1349362427294

prostě chtějí za málo peněz hodně muziky, nejlépe ať si první majitel koupí drahý moror, který hodně vydrží a oni si ho v bazaru levně koupí a bude jim dobře sloužit

+1/−1
27.6.2016 7:50

J82a21k27u56b 39M46a84t21ě89j16ů 5785732361365

vidite, a ja si myslel, ze ti prvni majitele prodavaji auta do autobazaru prave proto, aby si je po nich nekdo koupil... Ja se obavam, ze oni spis nechteji malo muziky za hodne penez (coz je nove auto s trivalcem), protoze jinak by si za stejne penize nekoupili auto v autobazaru

0/0
29.6.2016 16:50

A75n74t78o65n42í22n 38S70e31b81e23r60a 7203578490429

No tak motor je dělaný na max 150, pak repas turba, rozvody atd.

Ale když je tam star/stop a ještě s tím jezdí prase, tak klidně 100 tisíc a KO.

0/0
27.6.2016 20:18

T26o56m10á18š 56M21a78r40t69í60n58e27k 1855742695934

Tak to si hold příště koupím nějakou jinou značku... Rv

Soudě podle dieselů to bude jen další drahé kurvítko v motoru - děkuji nechci!!!

+7/−1
25.6.2016 18:34

J92o89s98e75f 79N58o57v75a85k 5698822566348

Jiné značky budou muset jít stejnou cestou.... :-/

+2/−1
25.6.2016 21:19

J57a33n 33D10l41o65u46h56ý 7784359660289

To neni pravda. Emise primo souvisi se spotrebou. Atmo 1.6, 1.4, 1.2 v pohode plni euro normy. Ale maji papirove nizsi vykon a marketingove zni preci lepe, ze mate v aute turbo motor o papirovem vyssim vykonu xy a nizsi spotrebe. Ze realne 1.4TSI nema na atmo 1.6ku z focusu II nikoho z vyrobcu nezajima. Delali jsme test a tsi je pouze rychlejsi v rozjezdu do 70km/h, pak se rozdily mazou a naopak atmo jede vic. Stale je dost lidi, kteri chteji lpg auta (nova) a tam primovstrik motor nema sanci.

0/−3
26.6.2016 9:27

V60l79a35d18i57s23l35a10v 93B61u73r37y37š56e42k 1299492227394

jsem 1,6 ve fokusu II měl a srovnával ho s 1,2 TSI a téesíčko je jednoznačně mnohem lepší

+4/−1
26.6.2016 11:09

M88a88r83e27k 15H44r29u61b83y 6427832771168

tezko srovnavat, kdyz maji odlisny prubeh vykonu, jinou prevodovku, vahu, a celkove jde o uplne jina auta :-P

0/0
27.6.2016 18:21

J13i16ř12í 83K16o47c42u77r54e38k 6515214205438

Aneb jak emisní normy zvyšují emise. ;-(

+7/0
25.6.2016 17:09

M73i62c88h17a26e23l 10K63o21n71e90č51n90ý 6512773159479

No zústanu u svýho klasickýho TD 2,0 dokud to bude jezdit:-P

+5/0
25.6.2016 13:17

V19l29a89d59i30s52l36a26v 65B16u91r56y20š38e87k 1629322197284

já nezůstanu, právě měním TDCi 2,0 103 kW za 1,4 TSI 110 kW

+1/−1
25.6.2016 15:33

T20o79m93á69š 88K88u16c48h71a44ř 3557901868121

Že jste nezůstal u TDCi Forda se nedivíme, jen opravdu velký trouba udělá tu samou chybu 2x.

+4/−1
25.6.2016 16:59

V59l45a72d11i23s83l12a67v 63B89u96r43y57š29e24k 1799222127884

2,0 TDCi je naprosto spolehlivý motor, montuje se mimochodem nejen do forda, pak má ale jiné označení, 100 tisíc kilometrů naběhal bez jediné závady a byl jsem s ním velmi spokojen

+1/−1
26.6.2016 6:27

P55e95t29r 97S48l94o88v40á63k 9295775937719

A hodnita 100 risic km je akoze nejaky ukazovatel spolahlivosti?? Ved to je uplne minimum co motor musi bez problemov dat...

+2/0
26.6.2016 9:13

V45l65a33d36i38s26l59a18v 14B36u77r36y16š98e91k 1719902527294

tak to je možná zbožné přání, drtivá většina motorů má do 100 tisíc kilometrů závažné problémy, týká se to často turba, dvojhmoty, také zmíněný DPF, ale jistě i jiné problémy

+1/−1
26.6.2016 10:07

P75e77t83r 22S14l49o53v12á73k 9875225367109

Tak to som mal len stastie na motory;) 1.4 mpi v omravke, 1.9 tdi v oktavke, teraz atmo v i30;)

0/0
26.6.2016 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.