Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Potíže a peníze navíc. VW oznámil filtry pevných částic pro benziňáky

V záplavě prohlášení předznamenávajících velké změny v koncernu Volkswagen pro další roky zapadlo jedno z důležitých oznámení. Šéf německého mamuta oficiálně oznámil příchod filtrů pevných částic do benzinových motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L31u73k16á53š 49T44e86p20l30ý 2684220709

Nejvyšší čas přejít na elektriku, za chvíli bude muset z výfuku vycházet čistčí vzduch než jaký motor nasává.

+1/0
30.6.2016 9:30

I27r56e86n62a 89P12l93a79c51h26e92t42k93o34v27á 3324464520637

skvela vec pro penezenku. mile me prekvapilo, ze to v clanku zminuji, jenze jestli to budou delat germani, bude to tam strkat kazdej :-(

0/0
28.6.2016 22:25

J15a60n 35S70t23e78h92l42í79k 1709609976254

Se slzou v oku vzpomínám na P 309i, benzínovou stříkačku r.1987, kterou jsem dotáh ze Švícar. To bylo poježděníčko, a to se nebavím jen o motoru, ale o tom, že se vtom sedělo líp než v SuperBábě. Při koupi každýho novýho auta na to vzpomenu.

+1/0
27.6.2016 19:48


J87a12n 15D65l11o42u72h14ý 7714649280149

Proc bych si mel kupovat primovstrik s turbem a jeste navic s filtrem ?! Doufam, ze stale bude v nabidce vzdy aspon jedna atmosfera. Tyhle turbosekacky jsou krok spatnym smerem a misto aby tu slepou kolej prestali nasledovat, tak zavedou filtr, soucastka za 10 az 30 tisic, ktera ma jediny cil - znicit se.

+8/0
26.6.2016 9:15

J80i72ř58í 25S26c64h73w77a14c17h 8198914858726

většina atmosfér, co za něco stojí mají přímovstřik taky

0/0
26.6.2016 19:34

V83a95c68l23a19v 90M28e77d53e91k 5291612315145

V nabídce většiny automobilek už atmosféry nejsou. I to nejběžnější české auto, Octavii, už koupíte výhradně s turbem.

Momentálně atmosféry nabízí u nových už jen Mazda, u ostatních je to jen pár výběhových typů, které už nebudou mít nástupce.

+2/−1
26.6.2016 21:56

M79a58r43e94k 16H65r42u15b44y 6277622161868

Pak se ma clovek divit Britum...;-):-/

+9/0
27.6.2016 18:16

M30i20c80h91a22l 78H37r57u75b45o57š 4550377842125

Tak to aby som si s kúpou nového benziňáku trošku pohol... :-)

+4/0
26.6.2016 7:26

J29a65n 95P64e42k68a 5963543723

VW je jako EU... když to nefunguje, tak to zavedeme všude.

+14/−2
25.6.2016 19:31

P24e84t29r 40U78t61ě50k59a12l 9130978668

Motor 1,4 TSI je paskvil. produkt nařízeného downsizeingu.

+7/−1
25.6.2016 19:00

J71o10s16e81f 93N55o13v23a84k 5498782806398

Současný 1.4TSI je z uživatelského hlediska prima. Otázkou je, jak robustně je udělanej, pochybuju, že bez problémů vydrží 300kkm.

Co je ekologičtější - nový auto s "nízkejma" emisema, nebo starší auto, který funguje a není potřeba ho nahradit autem novým?

+5/−1
25.6.2016 21:19

P85e77t31r 97U72t27ě32k64a17l 9760368598

Jednak - a druhak chcete-li od takového vysavače výkon 150 koní. musíte ho držet v otáčkách. Takže opotřebení roste.

Není nad motor 2 - 2,5 - 3 nebo dokonce 3,6 litru. Vrní si cca 1500 a jede.

+1/−2
25.6.2016 21:58

J96i78ř24í 93S96c52h33w86a45c56h 8658884828486

zase ty plky o otáčkách.

A od 150 koňové dvoulitrové atmosféry, když od ní chceš 150 koní, tak ji držet v otáčkách nemusíš? Musíš a ještě cca o tisíc otáček výše :-P

takže opotřebení roste ještě více....

A srovnávat 1.4T s 3,6 to chce opravdu fištróna....to jsou opravdu naprosto srovnatelné jednotky a díky tomu "nařízenému hnusnému downsizingu" byly všechny 3.6 motory nahrazeny 1.4TSI....;-D

+2/0
25.6.2016 23:15

P23e92t40r 87U74t16ě48k10a92l 9820298618

No - právě jste popřel základní fyzikální zákony. Najděte si rovnici výpočtu výkonu. Zjistíte, že hlavní proměnná je síla, resp. krouticí moment.

0/0
26.6.2016 8:45

V39l85a75d11i64s32l78a31v 96B75u88r29y87š95e55k 1939932387224

jaká proměnná, co to je za kraviny, výkon je součinem síly, otáček a obvodu kruhu o průměru dvou metrů, tedy dvou pí, 6,28, moderní motory mají díky přeplňování sílu 200-250 N od 1800 do 4000 otáček, takže výkon roste v této oblasti lineárně, nejsou tam výkonové špičky ani díry

+1/−1
26.6.2016 10:18

P41e24t34r 14U38t34ě29k12a30l 9210958858

8-o

0/0
26.6.2016 10:28

V40l73a45d23i46s21l43a91v 42B20u60r51y46š14e20k 1109772597544

to jsou věci, co?

+1/−1
26.6.2016 10:57

P15e63t70r 86U46t15ě81k46a76l 9440308588

Pane,

Vy jste patrně ve fyzice nevynikal, dokonce to vypadá, že jste v ní neprospíval.

Můžete si do diskuzí psát co chcete, ale co se fyzikálních zákonů týče, tam o názory nejde. To jsou prostě zákony.

N = k * Mk * n

- kde k je konstanta, ve které se schovávají hlavně hodnoty podle toho, zda počítáte v HP nebo v kW. A ta konstanta je prostě konstanta, která je u všech motorů stejná.

- Mk je krouticí moment motoru

- n jsou otáčky.

Je jasně vidět, že motor s menším Mk může stejného výkonu jako motor s vyšším Mk (tedy nízkoobsahový motor versus vysokoobsahový) pouze vyššími otáčkami, a to ve stejném poměru.

Kde tam sakra vidíte nějaký obvod kruhu o průměru 2 metrů?

Nevím, jestli to chápete. Prostě motor 3,6 litru dosáhne 100 kW cca při 3000 ot, zatímco motor 1,4 litru při cca 7000 ot. Zjednodušeně. Ale klidně si myslete co chcete. Obvod kruhu, proboha!

0/0
26.6.2016 17:34

V20a10c88l58a55v 51M81e18d81e60k 5461782315635

to se velmi pletete. On totiž ten malý turbomotor má často stejný, nebo i vyšší kroutící moment, než ty atmosféry, a rozhodně ho má k dispozici v nižších otáčkách, než ty atmosféry kdy měly.

+2/0
26.6.2016 22:01

P81e66t33r 23U29t33ě69k66a90l 9320688858

Krouticí moment je součinem síly na pístu a ramene kliky. Když pomineme rozdílné spalovací tlaky během změny otáček, je ten moment u atmosféry zhruba pořád stejný - jde jen o plochu pístu a spalovací tlak.

U turbomotoru je tomu jinak, turbo nacpe do válce více vzduchu a tudíž je možno vstříknout více paliva a tím zvýšit spalovací tlak. Pak může být krouticí moment i stejný jako u atm motoru, ale hodně to závisí na otáčkách - turbo se musí točit, aby se mohlo točit, musí mu válce dodat více spalin. U turba, kde lze měnit geometrii lopatek, se to do jisté míry eliminuje, ale nikdy ne zcela. Stále je třeba mít na paměti, že rameno kliky je u malého motoru vždy menší, nežli u velkého,

Věc není tak jednoduchá, aby se dala podrobně rozebrat v diskuzi na iDnes, ale v kostce to tak je. Turbo neturbo, malý motor musí pro dosažení stejného výkonu víc točit. A to nemluvím o průběhu Mk a N.

Nakonec ta diskuze je zbytečná. Jsou lidi, co milují pidimotory, jsou jiní, co nedají dopustit na pětilitry, .... a nedají si to jedni ani druzí vymluvit.

Podle mne je nařízený downsizeing zločin.

+2/0
27.6.2016 8:49

V97l18a64d73i65s56l22a60v 50B51u57r55y64š57e95k 1519712547264

že si z nás děláte srandu, tohle se nadá myslet vážně

+1/−1
27.6.2016 11:27

V90l65a82d32i24s22l63a25v 95B87u53r19y66š88e68k 1539732537184

spíš to vypadá, že zatímco já ve fyzice vynikal, tak vy v ní propadal, to vaše k totiž není nic jiného, než obvod kružnice o průměru dvou metrů, tedy konstanta 6,28, jinak turbomotory mají v nižších otáčkách vyšší točivý moment a tudíž i vyšší výkon, Einsteine

+1/−1
27.6.2016 7:46

V93l88a66d69i22s40l19a77v 57B71u37r28y93š45e15k 1769302247844

pro názornost: motor má při 3000 otáčkách točivý moment 200 N, výpočet bude: 50x200x6,28, výsledek je pak ve watech

+1/−1
27.6.2016 7:58

P49e60t11r 41U26t72ě95k41a90l 9650948138

No, myslete si to. Je to Vaše věc. Ke zkouškám nemusíte, tak co.

0/0
27.6.2016 8:56

V31l96a62d59i37s34l94a69v 91B15u43r15y52š67e68k 1589722607214

to nemusím, dávno jsem je složil

0/−1
27.6.2016 11:21

V47l39a87d13i57s91l57a50v 96B26u97r28y22š62e67k 1169312417844

výkonem spalovacího motoru ve fyzice myslíme jeho sílu, kterou působí na dráze, síla se udává v newtonech a dráhou je kružnice o průměru 2 m x počet otáček za sekundu, je s podivem, že i tak jednoduchou věc nejste schopen pochopit

0/−1
27.6.2016 11:33

J77i51ř35í 53S92c43h26w95a87c57h 8148464678396

Já tu rovnici dobře znám a z ní je naprosto jasné, že nepopírám žádné fyzikální zákony. Na rozdíl od tebe srovnávám srovnatelné. Takže pokud se bavíme o turbomotoru 1.4/150 koní, tak porovnávám se SROVNATELNOU dvoulitrovou atmosférou např. od Mazdy 145 koní a pak nemusím nic počítat. Ten turbomotor dá těch 150 koní při 5000 otáčkách a ta atmosféra od Mazdy k tomu potřebuje 6000 otáček. Hondí 1.8 dá svých 143 koníků až při 6500 otáčkách. Takže co je ten "vysavač", který se musí víc vytáčet?

A k té tvé "hlavní proměnné" tak to máme 250Nm při 1500 ot oproti 210Nm až ve 4000 otáčkách.

Co se musí víc vytáčet?

Z té rovnice pro výpočet výkonu je přece naprosto jasné, že v běžně používaných otáčkách (2-3 tisíce) dává TSI 1.4 výkon jako 2.5 litrový atmo "motůrek do stěračů" ;-)

A pokud bys chtěl nějaké srovnání s tou tvou 3.6, tak je potřeba porovnávat třeba s 2.0/ 220(280)k /350 Nm při 1700 otáčkách ten se taky bude jen převalovat mezi 1500-2000 otáčkami. ;-)

+1/0
26.6.2016 20:23

P53e56t73r 42U92t15ě67k78a83l 9970538928

Zbytečná debata, zapomeňte na to.

0/0
26.6.2016 20:33

J86i31ř52í 83S61c47h27w87a81c69h 8228844938696

tak jelikož se tu ty nesmysly o nutnosti točit turbomotor více než atmosféru, neustále opakují, tak se na to "zapomenout" ani nedá....;-)

0/0
26.6.2016 22:58

J40a95n 68D91l92o78u39h87ý 7674159930729

Turbo podstatne zvysuje tlaky v motoru. V tom nejlepsim pripade to jako prvni nevydrzi tesneni pod hlavou. Pamatuji na prvni turbo-diesely od bmw - praskle hlavy, praskle tesneni pod hlavou cca okolo 150000km.

0/0
26.6.2016 9:18

V37l35a27d97i67s37l10a10v 56B93u52r13y95š65e29k 1799562837444

to by byla pravda, kdyby byla správná vaše představa, že konstruktéři motorů jsou debilové, ale jelikož je opak pravdou, tak to tak jistě neni

+2/−2
26.6.2016 10:20

J88i47ř33í 74S70c20h91w15a73c62h 8978624478896

hlavy se kroutí a občas praskají i u nepovedených atmosfér. Problémy s jejich praskáním ale většinou nezpůsobují tlaky, ale dřiv nerovnoměrná tepelná zátěž.

Těsnění se vyfoukne v místě, kde je méně sevřeno a to může mít milion důvodů, nepřesnost ve výrobě, nepřesnost při montáži, kroucení hlavy

Mě třeba prasklo těsnění u Favorita a žádný turbo neměl, a měl najeto sotva 40 000.

+1/0
26.6.2016 19:49

V87l20a90d69i82s11l84a83v 93B22u45r53y64š94e36k 1599592407834

hodně lidí včetně mě si nevybírá motor, aby bez problému vydržel 300 tisíc kilometrů, polovina lidí tuhle porci do smrti nenajede a další třetina za 25 let, platit pak za něco, co nevyužijí jim nedává smysl

+3/−2
26.6.2016 6:34

M69a15r34t13i60n 56J87u75r32e36č46k57a 2413154231171

Ne všichni si kupují nové auta, přesněji, většina nefiremních řidičů kupuje ojetiny, u kterých by také rádi, aby jim ještě něco vydržely.

+2/0
26.6.2016 21:23

V55l37a19d72i81s59l14a53v 20B38u26r54y95š77e24k 1139662787764

prostě chtějí za málo peněz hodně muziky, nejlépe ať si první majitel koupí drahý moror, který hodně vydrží a oni si ho v bazaru levně koupí a bude jim dobře sloužit

+1/−1
27.6.2016 7:50

J84a63k16u40b 23M93a35t61ě57j57ů 5645142481505

vidite, a ja si myslel, ze ti prvni majitele prodavaji auta do autobazaru prave proto, aby si je po nich nekdo koupil... Ja se obavam, ze oni spis nechteji malo muziky za hodne penez (coz je nove auto s trivalcem), protoze jinak by si za stejne penize nekoupili auto v autobazaru

0/0
29.6.2016 16:50

A87n80t32o49n66í11n 20S10e80b91e32r39a 7433798530219

No tak motor je dělaný na max 150, pak repas turba, rozvody atd.

Ale když je tam star/stop a ještě s tím jezdí prase, tak klidně 100 tisíc a KO.

0/0
27.6.2016 20:18

T42o89m61á37š 38M53a48r95t94í78n56e96k 1565942555334

Tak to si hold příště koupím nějakou jinou značku... Rv

Soudě podle dieselů to bude jen další drahé kurvítko v motoru - děkuji nechci!!!

+7/−1
25.6.2016 18:34

J77o13s17e95f 90N63o10v76a65k 5838812246188

Jiné značky budou muset jít stejnou cestou.... :-/

+2/−1
25.6.2016 21:19

J83a60n 55D17l45o25u73h51ý 7204229440429

To neni pravda. Emise primo souvisi se spotrebou. Atmo 1.6, 1.4, 1.2 v pohode plni euro normy. Ale maji papirove nizsi vykon a marketingove zni preci lepe, ze mate v aute turbo motor o papirovem vyssim vykonu xy a nizsi spotrebe. Ze realne 1.4TSI nema na atmo 1.6ku z focusu II nikoho z vyrobcu nezajima. Delali jsme test a tsi je pouze rychlejsi v rozjezdu do 70km/h, pak se rozdily mazou a naopak atmo jede vic. Stale je dost lidi, kteri chteji lpg auta (nova) a tam primovstrik motor nema sanci.

0/−3
26.6.2016 9:27

V35l53a87d54i23s53l85a46v 97B60u39r71y56š30e77k 1899842707534

jsem 1,6 ve fokusu II měl a srovnával ho s 1,2 TSI a téesíčko je jednoznačně mnohem lepší

+4/−1
26.6.2016 11:09

M70a34r87e21k 27H11r88u20b79y 6807812661898

tezko srovnavat, kdyz maji odlisny prubeh vykonu, jinou prevodovku, vahu, a celkove jde o uplne jina auta :-P

0/0
27.6.2016 18:21

J72i63ř65í 20K21o32c52u40r95e76k 6205324315838

Aneb jak emisní normy zvyšují emise. ;-(

+7/0
25.6.2016 17:09

M60i25c46h83a66e49l 68K72o18n46e41č70n53ý 6332423159649

No zústanu u svýho klasickýho TD 2,0 dokud to bude jezdit:-P

+5/0
25.6.2016 13:17

V25l93a48d97i92s63l67a78v 61B28u22r74y56š77e88k 1959262387944

já nezůstanu, právě měním TDCi 2,0 103 kW za 1,4 TSI 110 kW

+1/−1
25.6.2016 15:33

T42o96m25á27š 31K10u55c28h77a49ř 3787281968891

Že jste nezůstal u TDCi Forda se nedivíme, jen opravdu velký trouba udělá tu samou chybu 2x.

+4/−1
25.6.2016 16:59

V22l93a38d81i84s66l60a77v 14B14u31r55y96š61e68k 1529742367944

2,0 TDCi je naprosto spolehlivý motor, montuje se mimochodem nejen do forda, pak má ale jiné označení, 100 tisíc kilometrů naběhal bez jediné závady a byl jsem s ním velmi spokojen

+1/−1
26.6.2016 6:27

P47e72t67r 10S75l26o97v46á44k 9895385827989

A hodnita 100 risic km je akoze nejaky ukazovatel spolahlivosti?? Ved to je uplne minimum co motor musi bez problemov dat...

+2/0
26.6.2016 9:13

V25l83a43d83i59s23l41a70v 43B63u91r20y95š75e12k 1939592347744

tak to je možná zbožné přání, drtivá většina motorů má do 100 tisíc kilometrů závažné problémy, týká se to často turba, dvojhmoty, také zmíněný DPF, ale jistě i jiné problémy

+1/−1
26.6.2016 10:07

P51e33t59r 27S54l92o62v64á86k 9295265877759

Tak to som mal len stastie na motory;) 1.4 mpi v omravke, 1.9 tdi v oktavke, teraz atmo v i30;)

0/0
26.6.2016 11:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.