Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejdražší škoda stála jako pět domků, měl ji i prezident Osvoboditel

Nejluxusnější a nejdražší automobil, jaký se kdy v Československu vyráběl, nese značku Škoda. Karoserie dodávali nejlepší mistři karosáři, jako byli Brožík, Jech a další. S tmavě modrou limuzínou jezdil i prezident Masaryk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D74a23n95i44e58l 77S39v37o47b71o97d53a 6975732181659

Velká elegance. Dnes máme na hradě primitiva, jezdícího konfekčním autem bez fantazie, protože nic jiného si zvolit nedokážeme a vyrobit neumíme. :-/

0/0
9.7.2016 17:56

J17i29r18i 29R94u20s41n57o85k 4675282447663

To male "s" v nadpisu tedy bije do oci.

0/0
7.7.2016 12:57

R22a73d91e63k 10F35o77l66p58r56e53c75h50t

To sice bije, ale je to dobře.

Viz. například:

"Mám na dvorku tatru." (malé t, protože je myšlen obecně automobil značka Tatra (a zde už musí být velké T, protože se jedná o značku))

Rozdílné je pak: "Mám na dvorku Tatru 603." (zde už musí být velké T u automobilu, protože je to konkrétní typ)

Nebo: "Jel jsem do Škodovky škodovkou." (jel jsem do podniku Škoda vozem značky Škoda)

+6/0
7.7.2016 13:16

J36i81r85i 33R41u62s85n60o78k 4465692647713

Uznavam, ze asi mate pravdu, ale uz jen tim slovem nejdrazsi jste jasne specifikoval model (analogie s Tatra 603), takze si porad myslim, ze tam ma byt velske "s".

A abych byl uprimny, tak jsem stejne presvedcen, ze se pise Tatra/tatrovka a Skoda/skodovka. Ale zas az tak zvedavy, abych to hledal na internetu nejsem. Nicmene diky za zajimavou odpoved. Vase clanky jsou vzdy zajimave.

+1/0
7.7.2016 19:12

R18a63d48e89k 81F36o12l55p60r47e66c89h21t

Díky za poslední větu. Ještě k tomu "s", tím slovem nejdražší je sice přesný typ specifikován, ale to není z jazykového pohledu směroplatné, muselo by to být dané typové označení. Dokonce se správně píše malé "s" v Mládkově textu: "Jedu takhle tábořit škodou sto na Oravu...", kde už je typ Škoda 100 vidět na první pohled.

Nakonec je také pravda, že ten titulek není můj, ale editorů. Tedy alespoň ta první část, vložil jsem pouze prezidenta Osvoboditele, protože tam bylo: "Nejdražší škoda stála jako pět rodinných domků a měla letecký motor" (to se mi moc nelíbilo, protože ten motor z toho leteckého pouze konstrukčně vycházel).

+1/0
7.7.2016 21:02

F22i38l29i47p 64V45a21l41d71e51r 1758598654724

Někdy bych chtěl zkusit takové auto řídit, bez posilovačů (i když tenhle "dědeček" podle údajů jinde měl posilovač brzd), bez elektronických serepetiček, na klasickém rámu, s listovým pérováním. Ještě něco málo vzpomínám ze Š 105/120, ale ta už měla další vymoženosti.

A karoserie na přání, kdo si to dnes může dovolit???? Leda automobilka sama.

0/0
7.7.2016 9:53

A82n29t55o83n79i50n 70K16a40d12l23c45e22k 9142989601326

Prezident osvoboditel??? A od ceho?!!

0/−20
7.7.2016 2:54
Foto

V30o60j57t43ě40c75h 98P94a97v58l41í16k 5494121764768

Rakouska-Uherska, přeci.

+4/0
7.7.2016 8:47

A36n50t33o40n85i19n 55K80a46d39l33c48e15k 9132149901686

V cem jsme tam byli vezneni v tom R-U?

+2/−1
7.7.2016 12:13
Foto

V73o97j32t24ě48c52h 42P45a37v97l14í41k 5814901954198

Tak narozdíl od E-U nebylo možno R-U opustit. Úředním jazykem byla (rakouská) němčina, bylo zakázáno jakkoli pomluvit císaře pána a bralo se to vážně. Ke svobodě i demokracii daleko. Na druhou stranu, je možné, že by se Rakousko-Uhersko časem reformovalo i bez rozpadu.

+5/0
7.7.2016 19:31

A40n31t45o34n62í98n 15H22r15b11e93k 9488101904665

"Jakýsi" František Stříbrný byl ředitelem uhelných dolů a dodával uhlí pro železnice. V roce 1923 jej jeho bratr, výtnačný politik Jiří Stříbrný informoval o tom, že železnice nutně potřebuje uhlí a tak František Stříbrný zvýšil jeho cenu.

+3/−2
7.7.2016 2:34

T76o50m19á40š 70L55i41s12k87a 6340359734144

A teď realita. František Stříbrný byl ředitelem Československé diskontní banky , pokud vím banka není důl.Jiří Stříbrný byl ministr železnic.

V roce 1923 začala celostátní hornická stávka těžil jediný důl a to Mutějovický důl, s tím, že tento důl musí plnit dodávky do Rakouska o které by jinak přišel. Do toho ministr železnic a pár podplacených úředníků a spolustraníku Jiřího Stříbrného na vládě protlačí že železnice může začít nakupovat nouzově anglické uhlí. Na anglické uhlí byla v té době zvláštní cena a to hodně vysoká Takže nyní Franta s jeho bankou respektive dceřinou obchodní společnosti jeho banky vyvezla Mutějovice uhlí na první nádraží v Rakousku tam se na vagony líply cedulky England coal a šupajdily již za násobně vyšší cenu zpět na první české nádraží kde je převzali státní dráhy řízené bratrem Jiříkem.

Jiřík jako politik samozřejmě podporoval horníky ve stávce aby si prodloužil kšeft, jako ministr železnic úmyslně a hrubě podhodnotil zásoby uhlí u státních drah, aby mohl vyvolat potřebu krizových nákupů s bráchou pak falšoval a vydával české Mutějovické uhlí za anglické ,které mělo zvláštní cenovou a celní sazbu.

Pokud jde o cenu tak údajně vydělávali až 20.000 Kč na vagonu uhlí a zašmelili nejméně 273 vagonu Mutějovockého uhlí , existuji ale odhady, že vagonů bylo ve skutečnosti více než 350

+7/0
7.7.2016 10:05

P54a85v96e38l 42N81á38r62o94ž59n96ý 1285663306362

TGM měl kliku, že tehdy nebyla EU. Dnes by měl smůlu ani 6.6l šestiválec tohoto stroje natož pak 6l dvanáctiválec jeho Tatry 80 by soudruzi z EU nepřipustili.

Vyfasoval by půllitrový půlválec a ještě by musel do něj nakupovat řepkové svinstvo od nějakého slovenského agenta STB.

+10/−19
7.7.2016 0:48

J24i26ř67í 41S82c21h16w12a49c19h 8678554458706

kecko, copak se v EU nevyrábí šestilitrové (dokonce nedej bože) dvanáctiválce?

+9/−2
7.7.2016 0:52

T48o15m94á78š 77L96i87s42k61a 6650879834634

Tak schválně jaké v EU prodávané osobní auto má dnes dvanáctiválcový motor nebo motor o 6 a více litrech ? Něž začněte hledat nějaké Bugatti Veyron s tím, že mi to natřete, opakuji osobní automobily což není Bugatti Veyron Bugatti je sportovní auto a nemusí plnit nesmyslné EU limity, Škoda-Hispano-Suiza i Tatra 80 jsou osobní auta a musela by plnit nesmyslné EURO normy a v takovém relativním poměru jakým bylo 22 ks T80 v 30 letech se prostě v EU nic takového prodávat nesmí protože to EU zakázala.

+1/−5
7.7.2016 9:30

P36e41t51r 83M35a83r92š95á91l54e57k 9755252224349

Ferrari FF, MB S600, BMW 760li, Rolls-Royce Ghost, Audi A8 L.

+3/0
7.7.2016 10:24

T41o50m57á27š 11L31i52s75k71a 6440739334434

Prosím mínusáci zkuste si zjisti fakta o emisních limitech flotily automobilky a nezesměšňujte se.

+1/−3
7.7.2016 10:45

J68i67ř91í 26S69c86h74w61a91c90h 8658344928946

několik RR, několik Ferrari, několik Bentley má V12.

Spousta dalších má V8 (Jaguar, BMW, Mercedes, Audi), třeba jen okolo 4 litrů, protože samozřejmě dnes tak velké objemy nejsou potřeba a přesto dosahují násobných výkonů jako ten starý letecký šestilitr.

EU prodej žádných motorů NEZAKAZUJE. Jen předepisuje průměrné emisní limity a poplatky za jejich nesplnění. Kdyby EU zakazovala výrobu takto velkých motorů tak u RR nebo Bentley by neměli co vyrábět.

+4/0
7.7.2016 22:45

J75i70ř31í 54S43c38h30w50a45c94h 8108194128446

z hlediska těch limitů emisí je úplně jedno, v čem ty motory jsou, jestli je to sporťák, nebo luxusní limuzína, ty limity platí pro všechno a přesto se ty velké motory v EU vyrábějí a prodávají!

+3/0
7.7.2016 22:51
Foto

V49o85j58t41ě88c26h 35P70a10v23l47í94k 5704881464498

Za podobné peníze jako tehdy si dnes může v EU koupit v EU vyrobený 6.5l 12-válec Lamborghini Aventador LP720-4. I počet vyrobených kusů je dost podobný. Vlastně se nic nezměnilo. ;-)

0/0
7.7.2016 8:58

T47o24m66á81š 65L26i39s55k57a 6970729684544

Zkuste si něco nastudovat o povinných limitech, zjistíte, že toto je osobní automobil a ne superstar, čili toto by jaksi neprošlo přes nesmyslné emisní normy.

K ceně, 278k Kč představovalo 23 let práce horníka (bral 1000Kč čistého měsíčně. Na stejném dole dnes stejný horník vezme 32k čistého , pokud by cena měla být dost podobná muselo by to Lamborghini stát do 9M Kč , problém je že stojí více než dvojnásobek této částky.

0/0
7.7.2016 9:19
Foto

V53o31j98t97ě37c21h 53P76a98v52l36í78k 5454251734558

Aventador se dá pořídit za 399500 USD, což je cca 9.7M CZK. Použil jsem trochu jiný přepočet, než plat zrovna horníka, ale musíte uznat, že to zhruba sedí.

Pokud vím, tak se emisní limity vztahují na supersporty zrovna tak jako na běžné osobní vozy - samozřejmě ne při rychlostech mimo NEDC.

A mimochodem, Škoda Hispano-Suiza patřila mezi superluxusní, nikoli běžné vozy, ostatně se z ní platila i daň z luxusu.

+2/0
7.7.2016 9:48

T69o69m75á95š 23L95i12s80k90a 6900719864164

Pracuji v SAE a jeden místní klučina ho má, on tedy má všechny Lamborghini co se vyráběli za posledních několik desetiletí a nejspíš čistě jen protože jeho táta má všechny Ferrari. Takže jsem se zeptal na cenu toho jeho kusu a on tvrdí že za to své dal 655 tisíc $,ale je možné že má nějaké lepší gumy a zichr má monogram někde na palubce. Takže jsme vycházel z této ceny, sám nevím ani co je to za auto.

Jen tak mimochodem jen za značku s ten krám prý dal dalších 250.000$, oni to moc neřeší, je z rodiny současného chalífy a tak mu to je tak nějak jedno, ;-D

0/−1
7.7.2016 10:35
Foto

P15a19t79r19i95k 53C52h77r28z 4748749492479

Jak již píší ostatní. Možné to je. "Jen" je to "díky" různým poplatkům dražší. Jsou tu i malé automobilky produkující malosériovou produkci (pro kterou platí určité úlevy) a dokonce tu je možnost individuální přestavby či stavby vozidel. Je to drahé, ale za cenu několika rodinných domů by takových aut mohl mít člověk několik.

0/0
10.7.2016 22:28

L65i33b75o19r 78S19k34ý45p76a87l75a 7248113742120

Krásné auto... Ovšem nejdražší je Škoda i dnes (nemám tím na mysli makety typu Fabia).

0/−8
7.7.2016 0:18

J33i32ř86í 73S86c52h32w43a56c68h 8218784958676

to je fakt super napsat "nejdražší je cosi, co nemáš na mysli".... Rv

Maketo

+5/0
7.7.2016 0:49

L93i54b73o30r 21S71k78ý92p26a13l29a 7638723572500

Ne. Lepší vozy jsou od Škodovky určitě drahé. Malé vozy jsem nezkoumal, není to moje třída zájmu. Tam jsou možná levné.

Polomaketo.

0/−4
7.7.2016 0:51

F67i40l10i85p 58V33a54l53d63e77r 1678718174714

Vím minimálně o jedné jiné konkrétní značce/typu, která je srovnatelná s podobným modelem od Škodovky (stejné stáří, parametry, výbava), ale cenově jsou každý někde úplně jinde. Konkrétně Škoda 260 tis., konkurent 160 tis. Konkurent je na tom v některých ohledech dokonce lépe, ale v oněch nuancích záleží na úhlu posouzení a čemu se dá větší váha. Nicméně ta cena je fakt drasticky odlišná.

0/0
7.7.2016 8:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.