Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejdražší škoda stála jako pět domků, měl ji i prezident Osvoboditel

Nejluxusnější a nejdražší automobil, jaký se kdy v Československu vyráběl, nese značku Škoda. Karoserie dodávali nejlepší mistři karosáři, jako byli Brožík, Jech a další. S tmavě modrou limuzínou jezdil i prezident Masaryk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D93a18n56i43e72l 20S13v59o47b44o43d82a 6955582781299

Velká elegance. Dnes máme na hradě primitiva, jezdícího konfekčním autem bez fantazie, protože nic jiného si zvolit nedokážeme a vyrobit neumíme. :-/

0/0
9.7.2016 17:56

J39i84r89i 98R86u12s41n69o96k 4105312637843

To male "s" v nadpisu tedy bije do oci.

0/0
7.7.2016 12:57

R96a93d75e18k 52F60o88l28p61r53e69c65h45t

To sice bije, ale je to dobře.

Viz. například:

"Mám na dvorku tatru." (malé t, protože je myšlen obecně automobil značka Tatra (a zde už musí být velké T, protože se jedná o značku))

Rozdílné je pak: "Mám na dvorku Tatru 603." (zde už musí být velké T u automobilu, protože je to konkrétní typ)

Nebo: "Jel jsem do Škodovky škodovkou." (jel jsem do podniku Škoda vozem značky Škoda)

+6/0
7.7.2016 13:16


J55i88r58i 25R82u81s98n41o19k 4415742517713

Uznavam, ze asi mate pravdu, ale uz jen tim slovem nejdrazsi jste jasne specifikoval model (analogie s Tatra 603), takze si porad myslim, ze tam ma byt velske "s".

A abych byl uprimny, tak jsem stejne presvedcen, ze se pise Tatra/tatrovka a Skoda/skodovka. Ale zas az tak zvedavy, abych to hledal na internetu nejsem. Nicmene diky za zajimavou odpoved. Vase clanky jsou vzdy zajimave.

+1/0
7.7.2016 19:12

R90a76d86e45k 72F88o48l73p50r49e66c74h52t

Díky za poslední větu. Ještě k tomu "s", tím slovem nejdražší je sice přesný typ specifikován, ale to není z jazykového pohledu směroplatné, muselo by to být dané typové označení. Dokonce se správně píše malé "s" v Mládkově textu: "Jedu takhle tábořit škodou sto na Oravu...", kde už je typ Škoda 100 vidět na první pohled.

Nakonec je také pravda, že ten titulek není můj, ale editorů. Tedy alespoň ta první část, vložil jsem pouze prezidenta Osvoboditele, protože tam bylo: "Nejdražší škoda stála jako pět rodinných domků a měla letecký motor" (to se mi moc nelíbilo, protože ten motor z toho leteckého pouze konstrukčně vycházel).

+1/0
7.7.2016 21:02

F96i89l10i76p 40V29a43l51d56e52r 1208818274494

Někdy bych chtěl zkusit takové auto řídit, bez posilovačů (i když tenhle "dědeček" podle údajů jinde měl posilovač brzd), bez elektronických serepetiček, na klasickém rámu, s listovým pérováním. Ještě něco málo vzpomínám ze Š 105/120, ale ta už měla další vymoženosti.

A karoserie na přání, kdo si to dnes může dovolit???? Leda automobilka sama.

0/0
7.7.2016 9:53

A64n52t87o61n10i65n 80K69a21d40l26c80e80k 9262709151486

Prezident osvoboditel??? A od ceho?!!

0/−20
7.7.2016 2:54
Foto

V90o50j39t83ě18c40h 41P11a54v18l29í43k 5344751634548

Rakouska-Uherska, přeci.

+4/0
7.7.2016 8:47

A48n83t31o61n87i66n 19K71a36d78l69c60e58k 9482269801516

V cem jsme tam byli vezneni v tom R-U?

+2/−1
7.7.2016 12:13
Foto

V13o29j41t86ě64c55h 22P56a60v54l56í60k 5354861644618

Tak narozdíl od E-U nebylo možno R-U opustit. Úředním jazykem byla (rakouská) němčina, bylo zakázáno jakkoli pomluvit císaře pána a bralo se to vážně. Ke svobodě i demokracii daleko. Na druhou stranu, je možné, že by se Rakousko-Uhersko časem reformovalo i bez rozpadu.

+5/0
7.7.2016 19:31

A35n41t42o49n52í59n 34H40r67b57e39k 9708801514165

"Jakýsi" František Stříbrný byl ředitelem uhelných dolů a dodával uhlí pro železnice. V roce 1923 jej jeho bratr, výtnačný politik Jiří Stříbrný informoval o tom, že železnice nutně potřebuje uhlí a tak František Stříbrný zvýšil jeho cenu.

+3/−2
7.7.2016 2:34

T90o48m91á30š 55L32i66s82k37a 6180159374214

A teď realita. František Stříbrný byl ředitelem Československé diskontní banky , pokud vím banka není důl.Jiří Stříbrný byl ministr železnic.

V roce 1923 začala celostátní hornická stávka těžil jediný důl a to Mutějovický důl, s tím, že tento důl musí plnit dodávky do Rakouska o které by jinak přišel. Do toho ministr železnic a pár podplacených úředníků a spolustraníku Jiřího Stříbrného na vládě protlačí že železnice může začít nakupovat nouzově anglické uhlí. Na anglické uhlí byla v té době zvláštní cena a to hodně vysoká Takže nyní Franta s jeho bankou respektive dceřinou obchodní společnosti jeho banky vyvezla Mutějovice uhlí na první nádraží v Rakousku tam se na vagony líply cedulky England coal a šupajdily již za násobně vyšší cenu zpět na první české nádraží kde je převzali státní dráhy řízené bratrem Jiříkem.

Jiřík jako politik samozřejmě podporoval horníky ve stávce aby si prodloužil kšeft, jako ministr železnic úmyslně a hrubě podhodnotil zásoby uhlí u státních drah, aby mohl vyvolat potřebu krizových nákupů s bráchou pak falšoval a vydával české Mutějovické uhlí za anglické ,které mělo zvláštní cenovou a celní sazbu.

Pokud jde o cenu tak údajně vydělávali až 20.000 Kč na vagonu uhlí a zašmelili nejméně 273 vagonu Mutějovockého uhlí , existuji ale odhady, že vagonů bylo ve skutečnosti více než 350

+7/0
7.7.2016 10:05

P61a20v10e90l 14N97á33r17o83ž41n97ý 1535933106292

TGM měl kliku, že tehdy nebyla EU. Dnes by měl smůlu ani 6.6l šestiválec tohoto stroje natož pak 6l dvanáctiválec jeho Tatry 80 by soudruzi z EU nepřipustili.

Vyfasoval by půllitrový půlválec a ještě by musel do něj nakupovat řepkové svinstvo od nějakého slovenského agenta STB.

+10/−19
7.7.2016 0:48

J17i26ř51í 74S18c48h64w22a43c66h 8188394678576

kecko, copak se v EU nevyrábí šestilitrové (dokonce nedej bože) dvanáctiválce?

+9/−2
7.7.2016 0:52

T14o40m47á32š 23L78i57s56k47a 6650819284974

Tak schválně jaké v EU prodávané osobní auto má dnes dvanáctiválcový motor nebo motor o 6 a více litrech ? Něž začněte hledat nějaké Bugatti Veyron s tím, že mi to natřete, opakuji osobní automobily což není Bugatti Veyron Bugatti je sportovní auto a nemusí plnit nesmyslné EU limity, Škoda-Hispano-Suiza i Tatra 80 jsou osobní auta a musela by plnit nesmyslné EURO normy a v takovém relativním poměru jakým bylo 22 ks T80 v 30 letech se prostě v EU nic takového prodávat nesmí protože to EU zakázala.

+1/−5
7.7.2016 9:30

P17e17t93r 76M61a31r47š75á21l66e39k 9285712954979

Ferrari FF, MB S600, BMW 760li, Rolls-Royce Ghost, Audi A8 L.

+3/0
7.7.2016 10:24

T66o34m94á68š 64L58i79s10k60a 6300809304714

Prosím mínusáci zkuste si zjisti fakta o emisních limitech flotily automobilky a nezesměšňujte se.

+1/−3
7.7.2016 10:45

J60i77ř84í 92S89c49h57w15a48c88h 8568174308816

několik RR, několik Ferrari, několik Bentley má V12.

Spousta dalších má V8 (Jaguar, BMW, Mercedes, Audi), třeba jen okolo 4 litrů, protože samozřejmě dnes tak velké objemy nejsou potřeba a přesto dosahují násobných výkonů jako ten starý letecký šestilitr.

EU prodej žádných motorů NEZAKAZUJE. Jen předepisuje průměrné emisní limity a poplatky za jejich nesplnění. Kdyby EU zakazovala výrobu takto velkých motorů tak u RR nebo Bentley by neměli co vyrábět.

+4/0
7.7.2016 22:45

J92i73ř17í 13S50c81h58w88a23c70h 8238624488376

z hlediska těch limitů emisí je úplně jedno, v čem ty motory jsou, jestli je to sporťák, nebo luxusní limuzína, ty limity platí pro všechno a přesto se ty velké motory v EU vyrábějí a prodávají!

+3/0
7.7.2016 22:51
Foto

V16o43j55t79ě11c75h 25P42a81v46l38í31k 5484911284448

Za podobné peníze jako tehdy si dnes může v EU koupit v EU vyrobený 6.5l 12-válec Lamborghini Aventador LP720-4. I počet vyrobených kusů je dost podobný. Vlastně se nic nezměnilo. ;-)

0/0
7.7.2016 8:58

T47o60m44á76š 85L36i52s27k39a 6480229704634

Zkuste si něco nastudovat o povinných limitech, zjistíte, že toto je osobní automobil a ne superstar, čili toto by jaksi neprošlo přes nesmyslné emisní normy.

K ceně, 278k Kč představovalo 23 let práce horníka (bral 1000Kč čistého měsíčně. Na stejném dole dnes stejný horník vezme 32k čistého , pokud by cena měla být dost podobná muselo by to Lamborghini stát do 9M Kč , problém je že stojí více než dvojnásobek této částky.

0/0
7.7.2016 9:19
Foto

V23o78j36t10ě29c97h 15P43a76v16l54í65k 5594911694738

Aventador se dá pořídit za 399500 USD, což je cca 9.7M CZK. Použil jsem trochu jiný přepočet, než plat zrovna horníka, ale musíte uznat, že to zhruba sedí.

Pokud vím, tak se emisní limity vztahují na supersporty zrovna tak jako na běžné osobní vozy - samozřejmě ne při rychlostech mimo NEDC.

A mimochodem, Škoda Hispano-Suiza patřila mezi superluxusní, nikoli běžné vozy, ostatně se z ní platila i daň z luxusu.

+2/0
7.7.2016 9:48

T28o42m65á70š 78L32i61s28k71a 6500799894384

Pracuji v SAE a jeden místní klučina ho má, on tedy má všechny Lamborghini co se vyráběli za posledních několik desetiletí a nejspíš čistě jen protože jeho táta má všechny Ferrari. Takže jsem se zeptal na cenu toho jeho kusu a on tvrdí že za to své dal 655 tisíc $,ale je možné že má nějaké lepší gumy a zichr má monogram někde na palubce. Takže jsme vycházel z této ceny, sám nevím ani co je to za auto.

Jen tak mimochodem jen za značku s ten krám prý dal dalších 250.000$, oni to moc neřeší, je z rodiny současného chalífy a tak mu to je tak nějak jedno, ;-D

0/−1
7.7.2016 10:35
Foto

P49a61t62r54i77k 67C66h11r30z 4298939232119

Jak již píší ostatní. Možné to je. "Jen" je to "díky" různým poplatkům dražší. Jsou tu i malé automobilky produkující malosériovou produkci (pro kterou platí určité úlevy) a dokonce tu je možnost individuální přestavby či stavby vozidel. Je to drahé, ale za cenu několika rodinných domů by takových aut mohl mít člověk několik.

0/0
10.7.2016 22:28

L70i54b88o21r 36S44k82ý52p21a16l55a 7988843902260

Krásné auto... Ovšem nejdražší je Škoda i dnes (nemám tím na mysli makety typu Fabia).

0/−8
7.7.2016 0:18

J17i38ř77í 27S24c14h36w54a90c21h 8808334128726

to je fakt super napsat "nejdražší je cosi, co nemáš na mysli".... Rv

Maketo

+5/0
7.7.2016 0:49

L96i23b71o57r 77S61k17ý39p59a24l45a 7178853382550

Ne. Lepší vozy jsou od Škodovky určitě drahé. Malé vozy jsem nezkoumal, není to moje třída zájmu. Tam jsou možná levné.

Polomaketo.

0/−4
7.7.2016 0:51

F17i54l92i76p 49V92a91l50d75e97r 1958448104974

Vím minimálně o jedné jiné konkrétní značce/typu, která je srovnatelná s podobným modelem od Škodovky (stejné stáří, parametry, výbava), ale cenově jsou každý někde úplně jinde. Konkrétně Škoda 260 tis., konkurent 160 tis. Konkurent je na tom v některých ohledech dokonce lépe, ale v oněch nuancích záleží na úhlu posouzení a čemu se dá větší váha. Nicméně ta cena je fakt drasticky odlišná.

0/0
7.7.2016 8:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.