Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní limity mohou z aut udělat nedostupné zboží, varuje Ford

Rostoucí náklady na technologie splňující přísné emisní limity Evropské unie mohou způsobit, že se auta v budoucnu stanou nedostupná pro řadu zákazníků. Pro list Financial Times to řekl viceprezident automobilky Ford Jim Farley.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D48u81š12a71n 96M92a58t32o30u23š23e60k 7233870940375

Tak já mám hlavně za to ,že problém emisí se týká nesmyslného naftového motoru,ten prostě do osobního vozidla nepatří a také naprosto zhovadilých litrových benzínovek a výkonem 95kw,tam je jesné že to bude žrát více než je deklarováno a i emise budou větší.

obecně prostě nelze mít malý a výkoný motor s dlouhodobou životností a minimálními emisemi..to je něco jako perpetum mobile---

0/0
12.7.2016 15:44

L61u58b14o47š 90K17u96b28e25c 3766392923532

Zdá se, že přesně o to ekologům jde. Nepotřebují nepatrné snižování emisí se současným zvyšujícím se počtem aut na silnicích, ale potřebují radikální snížení počtu automobilů.

+1/0
5.7.2016 20:56
Foto

J76a65n 47Č18e39r30m78á22k 4339298655587

SUV je jen napudrovaný ohromný krám, který krom zbytečného luxusu nepřináší zhola nic... A pokud někdo podobnou obludu chce, ať si ji zaplatí... A chce-li Unie a ekoteroristé sedět na emisích, ať se v prvé řadě zaměří na tato a jim podobným obludám případně sporťákům a až v poslední řadě na rodinné vozy typu Octavie, Fabie a Rapid...

0/−1
30.6.2016 13:47


D54a91v49i90d 89P21š91e79n14i72č57k91a 9670312104904

Fabia nebo rapid jsou rodinné vozy? Ve Fabii trpím klaustrofobií, kdykoliv jsem nucen v tom jet... Ona ani ta octávka není nic moc, i když se zvětšuje :-P

0/0
30.6.2016 13:55
Foto

J93a74n 77Č76e80r91m37á68k 4469938745797

s tou velikostí máte recht a já váhal, zda je zařadit mezi rodinné vozy. Když však vezmu do úvahy, že dnes jsou rodiny převážně tříčlenné, přičemž tím třetím je často pes... 8-o

Na druhou stranu, SUV jsou spíš parodií na terénní auta, případně odznak movitosti majitele, ale rodinný vůz těžko.... ;-D

0/0
30.6.2016 19:42

V65l17a82d45i80s28l35a57v 51B35u75r85y49š80e61k 1959612747604

mě se líbí, že ať se mluví o čemkoli, třeba o emisích, tak vždycky vyleze nějaký komunista, který ví co je dobrý pro dělnickou třídu a co pro ni dobrý není a ve jménu svých komunistických ideálů se začne vymezovat proti zbohatlíkům v SUV, kteří kdoví jak k majetku přišli, chce se na ně v prvé řadě zaměřit a pěkně s nimi po bolševicku zatočit,

+1/0
30.6.2016 14:12
Foto

J46a61n 56Č22e42r34m90á79k 4779218565627

hmmm, díky za kritiku... Ta vždy pobaví od někoho, kdo neumí přečíst či pochopit pár řádků textu a jediné, co umí je neovládat svůj stihomam...;-D;-D;-D

0/−1
30.6.2016 19:45

V30l74a96d15i34s17l49a19v 32B50u81r64y46š32e52k 1119932527564

tak pokud jsem to pochopil špatně, že by fábie, hyundai ix 20 či oktávie, měly mít jiné normy, protože jsou to oblíbené vozy dělnické třídy, tedy obyčejných lidí než audi Q7, pak se všem omlouvám, ale jinak je to jen komunistický blábol

+1/0
1.7.2016 11:15

R17o50b42e10r29t 29G55o35r33c 6472923443

A kdo změří moje emise? Emise aut mě jsou uplně u p.....

0/0
29.6.2016 17:09

A76n73t24o28n32í28n 16S63e89b37e67r20a 7363388160399

Tak pro mně jsou sice nové auta dostupné, ale řekl jsem si že za auto víc jak 100 tisíc nedám.

Takže pro mně se nic nezmění. Ojetin za 100 bude pořád dost. R^

+2/−2
29.6.2016 15:14

M76i87l67a37n 75Š26v14a16g23r33o64v15s15k86ý 9932839985128

Moje slova.

0/0
29.6.2016 16:51

V87l30a68d58i37s81l70a34v 49B52u59r15y42š18e91k 1269282927704

pro toho, pro koho je nové auto dostupné tak si koupí nové, pro toho, pro koho je dostupné za sto tisíc, tak koupí za sto tisíc a pro toho, pro koho není dostupné žádné, tak jezdí MHD

+3/0
29.6.2016 16:53

J75i49ř96í 96K24o26c15u81r98e84k 6325794255528

Ojetin za 100 bude ubývat zcela úměrně tomu jak poroste poptávka. A bez přísunu nových aut, zajde na úbytě i prodej ojetých.

+2/0
29.6.2016 19:59

P10e57t68r 35M10i59c97h25a10l 2760194121542

My se zahubíme sami.

+1/0
29.6.2016 13:55
Foto

J14a21r77o98m78í46r 48Č42e64c52h 1413578327472

Euro norma 3 je naprosto dostačující,všechno co je nad je nesmysl a neůměrně to prodražuje náklady na výrobu aut.:-(

+9/0
29.6.2016 13:26
Foto

R75a30d70i88m 42K28r43o12u74t29i28l 7410321536639

Viva la revolución, jestli se slova tohoto týpka naplní, stane se z Evropy jedna velká Havana s oldsmobily :)

+4/0
29.6.2016 13:16

J38a82r63o33s61l75a31v 68Š94k38o39d32a 6984738979181

Tak ja mam na audine 620tkm a nestezuju si. Ale menil jsem uz vsecko dvakrat.

0/0
2.7.2016 18:25

L10a26d64i28s81l56a37v 85K87a32l51o88u78s 7705916681510

Jedině turbo jednoválec se třemi vyvažovacími hřídeli a eurokomisařerm u výfuku to vyřeší.;-D

+8/0
29.6.2016 12:25

P69e15t33r 11N43e38c25h34a52n54i43c65k52ý 7973416278840

Ojetiny tu budou stále a servisy si budou mnout ruce, protože budou udržovat při životě čím dál starší auta s čím dál větším nájezdem. Každopádně autem od dveří ke dveřím je v případě měst (a v představách poslanců na Malostranském náměstí) neudržitelná utopie a vzhledem k množství aut bude nutné jasně vyčlenit prostory pro auta, veřejnou dopravu a život lidí. Všimněte si, že v Rakousku jsou stanice vlaků plná aut, která přijela na vlak z okolních vesnic.

+1/0
29.6.2016 12:15

R36a72d75i16m 38P13o63l73á93š87e71k 9196873779489

Jenže dnešní ojetiny už nejsou stará Škodovka 100 nebo 120. Kde šlo motor jen běžným nářadím rozložit i ve staré garáži na díly, vyměnit těsnění pístu za pár korun nebo nechat udělat výbrus a odpovídající pístní kroužky, složit a jezdilo to jako nové.

Už nejméně 10 let u dnešních motorů zhoršování parametrů vedoucích k odejmutí STK pouze zpomalíte dobrou údržbou a šetrným ježděním. Ale v žádném případě jakýmikoliv opravami nezastavíte. A pokud ano, tak z toho bude výměna celého motoru atd za půlku ceny nového auta.

A u těch novějších mohou být nahrané takové softwary, které i toto znemožní.

Neboli udržovat současná auta v pořádku na platné STK bude možné jen po omezenou dobu v podstatě určenou výrobcem.

0/0
29.6.2016 12:28

V79a86c40l93a63v 47M22e43d40e51k 5741942875305

on zase motor u Š100 bez generálky vydržel pár desítek tisíc, a motory z přelomu století hravě zvládnou půl milionu

0/0
29.6.2016 12:35

R30a49d26i37m 28P29o58l77á39š93e98k 9946973799649

To jo. Ale jen ty povedené motory, jen pokud se správně udržují a provozují a jen pokud se do samotné údržby vrazí každých pár desítek tisíc najetých kilometrů pár desítek tisíc Kč třeba za filtry, rozvodné řetězy atd.

0/0
29.6.2016 12:44

R30a45d79i44m 55P87o14l27á53š85e90k 9726343639719

A kromě toho dobří borci dokázali do generálky najet i na staré Škodovce stovce klidně 200 - 400 tisíc.

Pokud dostali to auto nové, správně zajeli motor prvních cca 5 tisíc kilometrů a správně ho udržovali. Za těchto podmínek na to ty staré motory obvykle měly.

0/0
29.6.2016 12:46

V96a61c87l77a15v 67M51e69d70e49k 5291602385625

Š100 s najetými 400t bez generálky bych fakt rád viděl ;-D

0/0
29.6.2016 12:49

R63a68d48i26m 45P60o85l53á59š18e85k 9736613229209

Rekord je mám pocit k 500 tisícům.

Auta z autoškoly, škodovky 105 a 120 v 80 a 90 letech minulého století, když se vyřazovaly a prodávaly, měly běžně najeto mezi 200 - 400 tisíc.

Služební škodovky nabízené tehdy k odprodeji měly najeto tak od 30 do 100 tisíc. Sousedovi zhnila Škodovka stovka , když měl najeto tak 5 - 10 tisíc.

0/0
29.6.2016 13:12

R74a42d66i15m 14P40o36l96á46š90e85k 9256763389739

Tam spíš byl rozdíl v tom, že tehdy kdo jezdil s autem hodně, najezdil ročně třeba jen 5 - 10 tisíc kilometrů.

100 tisíc kilometrů mu trvalo 10 - 20 let. Málo aut tehdy najelo víc kilometrů. To byly hlavně služební auta a auta v autoškolách. A služební auta, možná, ty šla z ruky do ruky a nikdo je nešetřil.. Auta z autoškol. Skodovky 105 - 120 , co se tehdy prodávala jako vyřazená, měla obvykle natočeno 200 - 400 tisíc kilometrů a původní motor. Tehdy totiž byly Autoškoly obvykle provozovány Svazarmem, kde hned vedle Autoškoly bývala obvykle motoristická díla a kroužek, kde ty auta měla profesionální údržbu z rukou automechaniků ze záliby.

Spíš bylo tehdy běžné, že ojetá rodinná auta 10 - 20 let stará, co měla najeta tak 30 - 40 tisíc kilometrů, dostali mladí na ježdění po zábavách a podobně a ti ho po pár tisících kilometrech odrovnali. A z toho plyne onen tehdejší dojem, že tehdejší motory vydržely jen pár desítek tisíc kilometrů.

Dnes je situace taková, že každý druhý až pátý uživatel auta natočí těch 50 - 100 tisíc kilometrů každý rok. Tudíž výrobci tu životnost 500 tisíc musí mít, aby auto těch aspoň 5 let vydrželo.

0/0
29.6.2016 13:04

R83a47d83i65m 24P33o37l13á85š46e36k 9456743439279

Jedná se o prosazování pseudoochrany přírody, která má na životní prostředí jen minimální vliv, ale výrazně zhorší ekonomickou situaci dotčených zemí.

Znemožní totiž lidem ze střední a nižší příjmové třídy hledat si práci v okruhu cca 100 kilometrů daleko od jejich bydliště a přinutí je hledat práci v okruhu pouhých 15 - 30 kilometrů od bydliště. Takový je totiž rozdíl, 10 x až 40x menší počet pracovních příležitostí, rozumné vzdálenosti dojíždění do práce autem a místní hromadnou dopravou.

Pouze pokud budou v blízkosti bydliště a firmy zastávky třeba vysokorychlostní železnice nebo dálkové autobusové dopravy, je možné touto heromadnou dopravou doíždět na větší vzdálenost.

0/0
29.6.2016 12:03

V96a80c77l18a58v 39M54e28d70e57k 5581382215295

jezdit 100km denně za prací by se mělo jinými prostředky, než auty.

0/0
29.6.2016 12:07

P98e68t10r 38N81e78c21h88a23n37i53c59k18ý 7393116288920

Někde ta možnost skutečně není, to je ale většinou chyba státu, že neumí zabezpečit přepravní proudy kvalitní veřejnou dopravou.

0/0
29.6.2016 12:09

V10a60c70l57a67v 27M94e60d65e35k 5181392475525

samozřejmě, bydlet "na samotě u lesa" přináší svá úskalí.

Každopádně jezdit denně do práce 100km vzdálené autem je prostě blbost. A je to finančně náročné i nyní. To už by bylo lepší se za prací přestěhovat - chápu, každý nechce bydlet ve velkém městě, ale život je otázkou priorit. Strávit nejméně 3 hodiny denně v autě v dopravní špičce je otrava i pro ty, co řízení milují.

0/0
29.6.2016 12:39

R75a77d73i74m 27P37o76l73á14š45e27k 9696873949309

Potom je "samota u lesa" všude, kde není město aspoň s 50 tisíci obyvateli a příslušným množstvím pracovních příležitostí nebo zavedená autobusová či vlaková trasa obsluhující aspoň 200 tisíc obyvatel, kde ten autobus nebo vlak jezdí co půl hodiny až hodinu.

Nemůžete se dívat pouze pohledem z Prahy, ale musíte se občas podívat, i jak to je v oblastech, co na Prahu pracují.;-D

+1/0
29.6.2016 13:17

R85a93d19i41m 55P40o44l20á67š37e21k 9416213859289

Chyba státu to není, protože to dnes nejde zabezpečit.

Šlo to zabezpečit za komunistů, protože tehdy ve vesnicích a malých městech zaměstnávali téměř výhradně pouze místní a všechny podniky začínaly pracovat v 6 ráno, končily ve dvě odpoledne a školy a úředníci začínali všichni v 8 ráno a končili ve 4 odpoledne. Nebyl tedy problém ve velkých a větších městech na tuto dobu nasměrovat autobusy a plně je obsadit.

Dneska to mají firmy úplně rozdílné, takže lidi by potřebovali pokrýt dojíždění minimálně půl dne co každou půlhodinu a obvykle tak ideálně vždy několika lidmi v autobuse. Takže se dopravcům autobus ani nevyplatí.

+1/0
29.6.2016 12:41

P55e62t14r 97N15e17c42h60a36n52i75c72k83ý 7963526328980

Jde to minimálně tak, že 15-20km dojedete k té pravidelné půlhodinové-hodinové dopravě.

0/0
29.6.2016 12:46

R35a71d70i15m 32P44o38l21á30š46e39k 9636583989649

Pokud se odvážíte elektrokolo za 30 tisíc nechat v obyčejném stojanu před nádražím každý pracovní den od rána do večera, aby si ho každý nepřizpůsobivý všiml a prozkoumal zámek........ ;-D

A nevadí Vám, že těch 20 kilometrů elektrokolem Vám bude trvat až hodinu tam a hodinu zpátky.

0/0
29.6.2016 13:21

P42e92t58r 97N23e34c89h31a79n86i76c79k28ý 7873676478820

To už myslím samozřejmě autem/na motorce. Elektrokolo apod. byla varianta pro cestu na těch 10km na kterou i tak lidé používají auta.

0/0
29.6.2016 13:23

R40a68d18i21m 60P56o84l57á81š62e76k 9946223249969

tak to ano, ale když už máte dnes dobré a nedrahé auto, má smysl s ním dojíždět 15 - 20 kilometrů na vlak a potom vlakem třeba 50 - 80 kilometrů?

není to jen o málo dražší a časově mnohem výhodnější autem rovnou?

0/0
29.6.2016 13:28

R87a27d72i29m 63P58o73l10á22š47e79k 9826513579609

No, vlastně z pohledu toho, že dnes lidi autem jezdí třeba i jen ty 2 - 4 kilometry třeba k vlaku, tak asi ano. :-)

0/0
29.6.2016 13:30

P40e11t58r 70N26e74c68h94a33n81i97c51k38ý 7763176688120

blbost, ne každý musí mít SUV nebo 150kW žihadlo. Myslíte, že takové CityGo nějak výrazně zdraží? Co ojetiny? Motorky, skútry, elektrokola?

0/0
29.6.2016 12:09

R90a64d65i30m 98P50o73l63á75š20e44k 9206483189149

Kontrola emisí a jak nebude plnit, tak bude přibližovadlo jednoznačně vyřazeno, i když bude jinak v dobrém technickém stavu. . Je jen otázka času, pokud budou "tlačit" do těch emisí, než to tak udělají.

Elektrokola jen zhruba zdvojnásobují dojezd cyklisty, takže většina běžných lidí, která na kole není schopna dojíždět dál než 4 - 5 kilometrů, s elektrokolem nebude dojíždět dál než 10 kilometrů. Navíc elektrokola jsou na větší vzdálenost než 10 - 20 kilometrů příliš pomalá a nepohodlná.

Když už, tak elektroskútr s pořádnými bateriemi, ale takový bude mít jizdní vlastnosti starého socialistického "kozího dechu" nebo "chrchla" a bude za cenu od 100 tisíc výš.;-D

0/0
29.6.2016 12:20

P73e39t15r 25N64e20c64h36a71n51i13c33k39ý 7763756578820

Nový skútr Piaggio Medley plní EURO4, má ABS, je to 125ccm, jede to až 110 a stojí 80k, tak to snad časem i půjde dolů.

0/0
29.6.2016 12:34

R70a72d24i49m 66P95o74l80á58š30e51k 9216923849889

A co se stane, když na skútr budou chtít EURO 6 ?

To na každém skútru bude bedna s filtrem prachových částic a flaškou a aparaturou Ad Blue v ceně dalšího skútru? A motor tak bude mít výkon jako starý moped Babeta?

0/0
29.6.2016 13:25

V70a59c43l34a12v 77M63e85d35e53k 5101932375985

150kW žihadlo? 8-o

To ale mluvíte o motorce, ne?

0/0
29.6.2016 12:48

P70e40t45r 43N67e61c64h47a40n59i89c47k29ý 7893396158160

tak "žihadlo", ale i ten Focus si vystačí s 66kW. Možná se průměrně auta zpomalí, ale levná alternativa tu bude

0/0
29.6.2016 12:50

J29i39ř20í 47S50c15h26w24a57c67h 8948604628406

tak naprostá většina aut u nás nemá ani 100 kW....

0/0
30.6.2016 0:43

L52u73d85v31í30k 80G80a56j51d30o18š93í94k 2925513864252

No a co?

Aut je stejně na světě nezdravě mnoho, takže jejich úbytek by světu jen prospěl.

+1/−1
29.6.2016 10:35

D66a45l24i93b87o18r 68P59r92o94c37h51á46z17k78a 5451988366172

Jak prospěje světu to, že lidé v nižší příjmové skupině nebudou mít na auto?

+1/0
29.6.2016 16:50

J76i25ř52í 83K84o47c58u62r94e29k 6955324295648

Zelené tabulky zelených budou ještě zelenější a tím pádem bude svět šťastnější. Musí přece být!

Na autobus kilometr, pak nějakých 6 zastávek. Přestup na jiný do fabriky. Ta je 3 kilometry od náměstí, kde je autobusák MHD, ale od zastávky toho linkového je to 5 minut pěšky. Autem 15-20 minut, ještě si můžete zajet na nákup. Za hezkého počasí skůtr, ale v zimě? Jo vlak, tak tím je to dvě zastávky a pak 10 minut pěšky na autobusák MHD. Můžete jezdit i na kole, v zimě bývá hlavní silnice prohrnutá a prosolená, cyklostezka nikoliv.

Můžete také zůstat na dávkách a do města jezdit 1x týdně na sociálku. Je to 20 minut pěšky od autobusáku, čili úplně v "bruseli".

PS: Místní nechtějí autobusák u vlakového, prý by se šíleně zvedl provoz na blízké silnici 2. třídy.

0/0
29.6.2016 20:17

D26a17v44i95d 93B37a79š97t23á61ř 2307871611246

Moje první auto byla vlastnoručně repasovaná Š 105. Dneska auto beru jako spotřební věc. Ojezdit a vyhodit. Moje děti si budou svoje první auto které bude stát jako vrak 10000,- + ekoteroristická daň 200000,- hezky ošmirglovat, vyvařit, nastříkat nakoupit baterky, různé filtry a řídící jednotky za bratru dalších 200000,-. Aspoň si budou svého prvního auta vážit :-)

+1/0
29.6.2016 10:21

J78a70n 86V25e56s52e60l17ý 5894303702201

Tohle jsou standardní mediální plačky. Stejné už jsem zažil ohledně odsiřování a odprašování energetiky, zákazu freonů, PCB, DDT, uvádění REACh a bůhví čeho všeho ještě. Má to vždy několik fází:

1) ... tvrdí, že to nejde.

2) ... tvrdí, že je to moc drahé ekonomicky je to zničí.

3) ... jsou donuceni to začít reálně dělat.

4) ... zjistí, že to vlastně až takový problém nebyl.

5) ... se tím chlubí jako svou velkou předností a využívají to v PR.

Ford je aktuálně ve fázi 2.

+1/0
29.6.2016 10:20

V13á69c19l96a96v 74Z40e29l27i51n62k38a 2632400233482

No, jestli máte pocit, že není až takový problém zvýšit účinnost třeba zážehového motoru z řekněme 30% na takových 50% anebo i výše, protože ty požadavky se neustále stupňují, tak hurá do toho. Pokud se Vám to povede, tak budete miliardář.

+3/−1
29.6.2016 11:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.