Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní limity mohou z aut udělat nedostupné zboží, varuje Ford

Rostoucí náklady na technologie splňující přísné emisní limity Evropské unie mohou způsobit, že se auta v budoucnu stanou nedostupná pro řadu zákazníků. Pro list Financial Times to řekl viceprezident automobilky Ford Jim Farley.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D48u88š98a32n 96M94a78t56o25u20š51e27k 7663840640515

Tak já mám hlavně za to ,že problém emisí se týká nesmyslného naftového motoru,ten prostě do osobního vozidla nepatří a také naprosto zhovadilých litrových benzínovek a výkonem 95kw,tam je jesné že to bude žrát více než je deklarováno a i emise budou větší.

obecně prostě nelze mít malý a výkoný motor s dlouhodobou životností a minimálními emisemi..to je něco jako perpetum mobile---

0/0
12.7.2016 15:44

L90u41b88o91š 15K94u53b58e83c 3356552233142

Zdá se, že přesně o to ekologům jde. Nepotřebují nepatrné snižování emisí se současným zvyšujícím se počtem aut na silnicích, ale potřebují radikální snížení počtu automobilů.

+1/0
5.7.2016 20:56
Foto

J65a73n 86Č68e28r27m77á68k 4159788605297

SUV je jen napudrovaný ohromný krám, který krom zbytečného luxusu nepřináší zhola nic... A pokud někdo podobnou obludu chce, ať si ji zaplatí... A chce-li Unie a ekoteroristé sedět na emisích, ať se v prvé řadě zaměří na tato a jim podobným obludám případně sporťákům a až v poslední řadě na rodinné vozy typu Octavie, Fabie a Rapid...

0/−1
30.6.2016 13:47

D51a77v35i23d 68P85š36e42n16i86č62k33a 9700702534444

Fabia nebo rapid jsou rodinné vozy? Ve Fabii trpím klaustrofobií, kdykoliv jsem nucen v tom jet... Ona ani ta octávka není nic moc, i když se zvětšuje :-P

0/0
30.6.2016 13:55
Foto

J50a48n 70Č49e64r51m59á45k 4649578485667

s tou velikostí máte recht a já váhal, zda je zařadit mezi rodinné vozy. Když však vezmu do úvahy, že dnes jsou rodiny převážně tříčlenné, přičemž tím třetím je často pes... 8-o

Na druhou stranu, SUV jsou spíš parodií na terénní auta, případně odznak movitosti majitele, ale rodinný vůz těžko.... ;-D

0/0
30.6.2016 19:42

V85l81a84d61i37s71l62a26v 28B44u24r49y28š80e97k 1779212627974

mě se líbí, že ať se mluví o čemkoli, třeba o emisích, tak vždycky vyleze nějaký komunista, který ví co je dobrý pro dělnickou třídu a co pro ni dobrý není a ve jménu svých komunistických ideálů se začne vymezovat proti zbohatlíkům v SUV, kteří kdoví jak k majetku přišli, chce se na ně v prvé řadě zaměřit a pěkně s nimi po bolševicku zatočit,

+1/0
30.6.2016 14:12
Foto

J56a73n 43Č28e66r17m21á64k 4109288885577

hmmm, díky za kritiku... Ta vždy pobaví od někoho, kdo neumí přečíst či pochopit pár řádků textu a jediné, co umí je neovládat svůj stihomam...;-D;-D;-D

0/−1
30.6.2016 19:45

V20l46a68d55i33s11l10a94v 97B18u37r25y15š33e31k 1309822527804

tak pokud jsem to pochopil špatně, že by fábie, hyundai ix 20 či oktávie, měly mít jiné normy, protože jsou to oblíbené vozy dělnické třídy, tedy obyčejných lidí než audi Q7, pak se všem omlouvám, ale jinak je to jen komunistický blábol

+1/0
1.7.2016 11:15

R34o12b59e91r92t 51G63o28r54c 6252173623

A kdo změří moje emise? Emise aut mě jsou uplně u p.....

0/0
29.6.2016 17:09

A97n38t85o14n13í58n 34S74e75b20e66r10a 7483468270239

Tak pro mně jsou sice nové auta dostupné, ale řekl jsem si že za auto víc jak 100 tisíc nedám.

Takže pro mně se nic nezmění. Ojetin za 100 bude pořád dost. R^

+2/−2
29.6.2016 15:14

M43i85l89a80n 56Š46v64a55g60r54o75v14s69k82ý 9552799895548

Moje slova.

0/0
29.6.2016 16:51

V38l86a29d28i28s70l58a76v 14B24u44r59y53š55e34k 1499832677354

pro toho, pro koho je nové auto dostupné tak si koupí nové, pro toho, pro koho je dostupné za sto tisíc, tak koupí za sto tisíc a pro toho, pro koho není dostupné žádné, tak jezdí MHD

+3/0
29.6.2016 16:53

J36i16ř60í 73K39o52c57u82r30e15k 6925634865198

Ojetin za 100 bude ubývat zcela úměrně tomu jak poroste poptávka. A bez přísunu nových aut, zajde na úbytě i prodej ojetých.

+2/0
29.6.2016 19:59

P92e17t40r 92M24i67c28h32a78l 2410504211112

My se zahubíme sami.

+1/0
29.6.2016 13:55

J11a29r78o29m97í87r 53Č63e48c76h 1233888747692

Euro norma 3 je naprosto dostačující,všechno co je nad je nesmysl a neůměrně to prodražuje náklady na výrobu aut.:-(

+9/0
29.6.2016 13:26
Foto

R87a37d71i21m 59K56r50o59u48t93i56l 7690101166139

Viva la revolución, jestli se slova tohoto týpka naplní, stane se z Evropy jedna velká Havana s oldsmobily :)

+4/0
29.6.2016 13:16

J36a29r32o28s51l56a62v 50Š85k93o75d42a 6544548399261

Tak ja mam na audine 620tkm a nestezuju si. Ale menil jsem uz vsecko dvakrat.

0/0
2.7.2016 18:25

L14a49d97i40s93l16a29v 89K63a60l50o80u84s 7725386871470

Jedině turbo jednoválec se třemi vyvažovacími hřídeli a eurokomisařerm u výfuku to vyřeší.;-D

+8/0
29.6.2016 12:25

P59e22t57r 89N69e32c22h34a86n85i27c83k23ý 7943156198760

Ojetiny tu budou stále a servisy si budou mnout ruce, protože budou udržovat při životě čím dál starší auta s čím dál větším nájezdem. Každopádně autem od dveří ke dveřím je v případě měst (a v představách poslanců na Malostranském náměstí) neudržitelná utopie a vzhledem k množství aut bude nutné jasně vyčlenit prostory pro auta, veřejnou dopravu a život lidí. Všimněte si, že v Rakousku jsou stanice vlaků plná aut, která přijela na vlak z okolních vesnic.

+1/0
29.6.2016 12:15

R51a30d11i74m 19P29o98l42á63š90e15k 9816653229649

Jenže dnešní ojetiny už nejsou stará Škodovka 100 nebo 120. Kde šlo motor jen běžným nářadím rozložit i ve staré garáži na díly, vyměnit těsnění pístu za pár korun nebo nechat udělat výbrus a odpovídající pístní kroužky, složit a jezdilo to jako nové.

Už nejméně 10 let u dnešních motorů zhoršování parametrů vedoucích k odejmutí STK pouze zpomalíte dobrou údržbou a šetrným ježděním. Ale v žádném případě jakýmikoliv opravami nezastavíte. A pokud ano, tak z toho bude výměna celého motoru atd za půlku ceny nového auta.

A u těch novějších mohou být nahrané takové softwary, které i toto znemožní.

Neboli udržovat současná auta v pořádku na platné STK bude možné jen po omezenou dobu v podstatě určenou výrobcem.

0/0
29.6.2016 12:28

V87a94c93l42a80v 36M43e26d84e15k 5171302125165

on zase motor u Š100 bez generálky vydržel pár desítek tisíc, a motory z přelomu století hravě zvládnou půl milionu

0/0
29.6.2016 12:35

R49a64d45i71m 17P30o18l85á71š50e91k 9586573159419

To jo. Ale jen ty povedené motory, jen pokud se správně udržují a provozují a jen pokud se do samotné údržby vrazí každých pár desítek tisíc najetých kilometrů pár desítek tisíc Kč třeba za filtry, rozvodné řetězy atd.

0/0
29.6.2016 12:44

R16a52d30i72m 61P95o28l11á71š37e49k 9176143269699

A kromě toho dobří borci dokázali do generálky najet i na staré Škodovce stovce klidně 200 - 400 tisíc.

Pokud dostali to auto nové, správně zajeli motor prvních cca 5 tisíc kilometrů a správně ho udržovali. Za těchto podmínek na to ty staré motory obvykle měly.

0/0
29.6.2016 12:46

V12a98c95l35a24v 35M69e20d57e91k 5561112325535

Š100 s najetými 400t bez generálky bych fakt rád viděl ;-D

0/0
29.6.2016 12:49

R49a32d78i38m 83P77o62l85á56š50e19k 9316633729439

Rekord je mám pocit k 500 tisícům.

Auta z autoškoly, škodovky 105 a 120 v 80 a 90 letech minulého století, když se vyřazovaly a prodávaly, měly běžně najeto mezi 200 - 400 tisíc.

Služební škodovky nabízené tehdy k odprodeji měly najeto tak od 30 do 100 tisíc. Sousedovi zhnila Škodovka stovka , když měl najeto tak 5 - 10 tisíc.

0/0
29.6.2016 13:12

R67a22d14i69m 12P48o92l61á31š90e15k 9466423719809

Tam spíš byl rozdíl v tom, že tehdy kdo jezdil s autem hodně, najezdil ročně třeba jen 5 - 10 tisíc kilometrů.

100 tisíc kilometrů mu trvalo 10 - 20 let. Málo aut tehdy najelo víc kilometrů. To byly hlavně služební auta a auta v autoškolách. A služební auta, možná, ty šla z ruky do ruky a nikdo je nešetřil.. Auta z autoškol. Skodovky 105 - 120 , co se tehdy prodávala jako vyřazená, měla obvykle natočeno 200 - 400 tisíc kilometrů a původní motor. Tehdy totiž byly Autoškoly obvykle provozovány Svazarmem, kde hned vedle Autoškoly bývala obvykle motoristická díla a kroužek, kde ty auta měla profesionální údržbu z rukou automechaniků ze záliby.

Spíš bylo tehdy běžné, že ojetá rodinná auta 10 - 20 let stará, co měla najeta tak 30 - 40 tisíc kilometrů, dostali mladí na ježdění po zábavách a podobně a ti ho po pár tisících kilometrech odrovnali. A z toho plyne onen tehdejší dojem, že tehdejší motory vydržely jen pár desítek tisíc kilometrů.

Dnes je situace taková, že každý druhý až pátý uživatel auta natočí těch 50 - 100 tisíc kilometrů každý rok. Tudíž výrobci tu životnost 500 tisíc musí mít, aby auto těch aspoň 5 let vydrželo.

0/0
29.6.2016 13:04

R14a93d94i56m 32P14o69l78á29š47e17k 9256513549269

Jedná se o prosazování pseudoochrany přírody, která má na životní prostředí jen minimální vliv, ale výrazně zhorší ekonomickou situaci dotčených zemí.

Znemožní totiž lidem ze střední a nižší příjmové třídy hledat si práci v okruhu cca 100 kilometrů daleko od jejich bydliště a přinutí je hledat práci v okruhu pouhých 15 - 30 kilometrů od bydliště. Takový je totiž rozdíl, 10 x až 40x menší počet pracovních příležitostí, rozumné vzdálenosti dojíždění do práce autem a místní hromadnou dopravou.

Pouze pokud budou v blízkosti bydliště a firmy zastávky třeba vysokorychlostní železnice nebo dálkové autobusové dopravy, je možné touto heromadnou dopravou doíždět na větší vzdálenost.

0/0
29.6.2016 12:03

V91a71c95l75a89v 78M52e41d30e15k 5561702575465

jezdit 100km denně za prací by se mělo jinými prostředky, než auty.

0/0
29.6.2016 12:07

P78e41t29r 23N74e45c25h36a16n50i39c96k43ý 7833316948320

Někde ta možnost skutečně není, to je ale většinou chyba státu, že neumí zabezpečit přepravní proudy kvalitní veřejnou dopravou.

0/0
29.6.2016 12:09

V50a16c14l98a42v 50M65e81d12e61k 5621732515755

samozřejmě, bydlet "na samotě u lesa" přináší svá úskalí.

Každopádně jezdit denně do práce 100km vzdálené autem je prostě blbost. A je to finančně náročné i nyní. To už by bylo lepší se za prací přestěhovat - chápu, každý nechce bydlet ve velkém městě, ale život je otázkou priorit. Strávit nejméně 3 hodiny denně v autě v dopravní špičce je otrava i pro ty, co řízení milují.

0/0
29.6.2016 12:39

R43a22d42i50m 15P86o11l75á19š10e64k 9646543469919

Potom je "samota u lesa" všude, kde není město aspoň s 50 tisíci obyvateli a příslušným množstvím pracovních příležitostí nebo zavedená autobusová či vlaková trasa obsluhující aspoň 200 tisíc obyvatel, kde ten autobus nebo vlak jezdí co půl hodiny až hodinu.

Nemůžete se dívat pouze pohledem z Prahy, ale musíte se občas podívat, i jak to je v oblastech, co na Prahu pracují.;-D

+1/0
29.6.2016 13:17

R44a67d19i34m 81P15o63l52á46š45e90k 9626413729839

Chyba státu to není, protože to dnes nejde zabezpečit.

Šlo to zabezpečit za komunistů, protože tehdy ve vesnicích a malých městech zaměstnávali téměř výhradně pouze místní a všechny podniky začínaly pracovat v 6 ráno, končily ve dvě odpoledne a školy a úředníci začínali všichni v 8 ráno a končili ve 4 odpoledne. Nebyl tedy problém ve velkých a větších městech na tuto dobu nasměrovat autobusy a plně je obsadit.

Dneska to mají firmy úplně rozdílné, takže lidi by potřebovali pokrýt dojíždění minimálně půl dne co každou půlhodinu a obvykle tak ideálně vždy několika lidmi v autobuse. Takže se dopravcům autobus ani nevyplatí.

+1/0
29.6.2016 12:41

P62e61t64r 74N94e84c10h43a26n18i31c74k96ý 7133436768940

Jde to minimálně tak, že 15-20km dojedete k té pravidelné půlhodinové-hodinové dopravě.

0/0
29.6.2016 12:46

R29a88d66i93m 52P49o69l69á78š68e94k 9156243339699

Pokud se odvážíte elektrokolo za 30 tisíc nechat v obyčejném stojanu před nádražím každý pracovní den od rána do večera, aby si ho každý nepřizpůsobivý všiml a prozkoumal zámek........ ;-D

A nevadí Vám, že těch 20 kilometrů elektrokolem Vám bude trvat až hodinu tam a hodinu zpátky.

0/0
29.6.2016 13:21

P13e34t47r 13N10e79c50h17a43n33i92c26k60ý 7403666488130

To už myslím samozřejmě autem/na motorce. Elektrokolo apod. byla varianta pro cestu na těch 10km na kterou i tak lidé používají auta.

0/0
29.6.2016 13:23

R67a94d43i51m 16P88o19l22á94š14e25k 9266153389119

tak to ano, ale když už máte dnes dobré a nedrahé auto, má smysl s ním dojíždět 15 - 20 kilometrů na vlak a potom vlakem třeba 50 - 80 kilometrů?

není to jen o málo dražší a časově mnohem výhodnější autem rovnou?

0/0
29.6.2016 13:28

R83a60d70i71m 64P40o75l25á77š81e32k 9696583329189

No, vlastně z pohledu toho, že dnes lidi autem jezdí třeba i jen ty 2 - 4 kilometry třeba k vlaku, tak asi ano. :-)

0/0
29.6.2016 13:30

P39e22t29r 91N46e29c88h27a96n45i38c89k15ý 7743356908380

blbost, ne každý musí mít SUV nebo 150kW žihadlo. Myslíte, že takové CityGo nějak výrazně zdraží? Co ojetiny? Motorky, skútry, elektrokola?

0/0
29.6.2016 12:09

R94a91d41i98m 68P93o82l72á90š78e65k 9686823289599

Kontrola emisí a jak nebude plnit, tak bude přibližovadlo jednoznačně vyřazeno, i když bude jinak v dobrém technickém stavu. . Je jen otázka času, pokud budou "tlačit" do těch emisí, než to tak udělají.

Elektrokola jen zhruba zdvojnásobují dojezd cyklisty, takže většina běžných lidí, která na kole není schopna dojíždět dál než 4 - 5 kilometrů, s elektrokolem nebude dojíždět dál než 10 kilometrů. Navíc elektrokola jsou na větší vzdálenost než 10 - 20 kilometrů příliš pomalá a nepohodlná.

Když už, tak elektroskútr s pořádnými bateriemi, ale takový bude mít jizdní vlastnosti starého socialistického "kozího dechu" nebo "chrchla" a bude za cenu od 100 tisíc výš.;-D

0/0
29.6.2016 12:20

P89e85t73r 12N95e23c90h80a93n42i73c36k36ý 7493706498520

Nový skútr Piaggio Medley plní EURO4, má ABS, je to 125ccm, jede to až 110 a stojí 80k, tak to snad časem i půjde dolů.

0/0
29.6.2016 12:34

R90a92d74i66m 89P19o70l28á45š28e55k 9496333589239

A co se stane, když na skútr budou chtít EURO 6 ?

To na každém skútru bude bedna s filtrem prachových částic a flaškou a aparaturou Ad Blue v ceně dalšího skútru? A motor tak bude mít výkon jako starý moped Babeta?

0/0
29.6.2016 13:25

V26a77c10l29a10v 32M93e25d14e20k 5471652935665

150kW žihadlo? 8-o

To ale mluvíte o motorce, ne?

0/0
29.6.2016 12:48

P56e33t30r 39N22e77c88h53a92n98i75c13k83ý 7603936448410

tak "žihadlo", ale i ten Focus si vystačí s 66kW. Možná se průměrně auta zpomalí, ale levná alternativa tu bude

0/0
29.6.2016 12:50

J70i83ř60í 20S58c48h50w48a29c95h 8778704558526

tak naprostá většina aut u nás nemá ani 100 kW....

0/0
30.6.2016 0:43

L53u76d60v88í94k 35G20a21j79d33o71š83í10k 2525963484432

No a co?

Aut je stejně na světě nezdravě mnoho, takže jejich úbytek by světu jen prospěl.

+1/−1
29.6.2016 10:35

D31a68l78i75b80o43r 56P96r83o78c89h91á80z21k82a 5461568326362

Jak prospěje světu to, že lidé v nižší příjmové skupině nebudou mít na auto?

+1/0
29.6.2016 16:50

J32i70ř97í 19K30o59c13u36r47e73k 6475964515808

Zelené tabulky zelených budou ještě zelenější a tím pádem bude svět šťastnější. Musí přece být!

Na autobus kilometr, pak nějakých 6 zastávek. Přestup na jiný do fabriky. Ta je 3 kilometry od náměstí, kde je autobusák MHD, ale od zastávky toho linkového je to 5 minut pěšky. Autem 15-20 minut, ještě si můžete zajet na nákup. Za hezkého počasí skůtr, ale v zimě? Jo vlak, tak tím je to dvě zastávky a pak 10 minut pěšky na autobusák MHD. Můžete jezdit i na kole, v zimě bývá hlavní silnice prohrnutá a prosolená, cyklostezka nikoliv.

Můžete také zůstat na dávkách a do města jezdit 1x týdně na sociálku. Je to 20 minut pěšky od autobusáku, čili úplně v "bruseli".

PS: Místní nechtějí autobusák u vlakového, prý by se šíleně zvedl provoz na blízké silnici 2. třídy.

0/0
29.6.2016 20:17

D62a56v12i76d 75B71a43š14t90á21ř 2557301281986

Moje první auto byla vlastnoručně repasovaná Š 105. Dneska auto beru jako spotřební věc. Ojezdit a vyhodit. Moje děti si budou svoje první auto které bude stát jako vrak 10000,- + ekoteroristická daň 200000,- hezky ošmirglovat, vyvařit, nastříkat nakoupit baterky, různé filtry a řídící jednotky za bratru dalších 200000,-. Aspoň si budou svého prvního auta vážit :-)

+1/0
29.6.2016 10:21

J22a88n 47V53e29s70e25l71ý 5324583572261

Tohle jsou standardní mediální plačky. Stejné už jsem zažil ohledně odsiřování a odprašování energetiky, zákazu freonů, PCB, DDT, uvádění REACh a bůhví čeho všeho ještě. Má to vždy několik fází:

1) ... tvrdí, že to nejde.

2) ... tvrdí, že je to moc drahé ekonomicky je to zničí.

3) ... jsou donuceni to začít reálně dělat.

4) ... zjistí, že to vlastně až takový problém nebyl.

5) ... se tím chlubí jako svou velkou předností a využívají to v PR.

Ford je aktuálně ve fázi 2.

+1/0
29.6.2016 10:20

V76á16c19l33a45v 81Z48e21l28i63n79k69a 2802600923282

No, jestli máte pocit, že není až takový problém zvýšit účinnost třeba zážehového motoru z řekněme 30% na takových 50% anebo i výše, protože ty požadavky se neustále stupňují, tak hurá do toho. Pokud se Vám to povede, tak budete miliardář.

+3/−1
29.6.2016 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.