Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní limity mohou z aut udělat nedostupné zboží, varuje Ford

Rostoucí náklady na technologie splňující přísné emisní limity Evropské unie mohou způsobit, že se auta v budoucnu stanou nedostupná pro řadu zákazníků. Pro list Financial Times to řekl viceprezident automobilky Ford Jim Farley.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D45u54š27a39n 47M41a70t32o26u32š33e94k 7153980550405

Tak já mám hlavně za to ,že problém emisí se týká nesmyslného naftového motoru,ten prostě do osobního vozidla nepatří a také naprosto zhovadilých litrových benzínovek a výkonem 95kw,tam je jesné že to bude žrát více než je deklarováno a i emise budou větší.

obecně prostě nelze mít malý a výkoný motor s dlouhodobou životností a minimálními emisemi..to je něco jako perpetum mobile---

0/0
12.7.2016 15:44

L60u51b66o79š 42K46u41b61e50c 3486422803702

Zdá se, že přesně o to ekologům jde. Nepotřebují nepatrné snižování emisí se současným zvyšujícím se počtem aut na silnicích, ale potřebují radikální snížení počtu automobilů.

+1/0
5.7.2016 20:56
Foto

J92a56n 72Č97e33r69m19á45k 4349928605527

SUV je jen napudrovaný ohromný krám, který krom zbytečného luxusu nepřináší zhola nic... A pokud někdo podobnou obludu chce, ať si ji zaplatí... A chce-li Unie a ekoteroristé sedět na emisích, ať se v prvé řadě zaměří na tato a jim podobným obludám případně sporťákům a až v poslední řadě na rodinné vozy typu Octavie, Fabie a Rapid...

0/−1
30.6.2016 13:47


D81a94v43i59d 37P91š13e81n82i70č51k18a 9640632984234

Fabia nebo rapid jsou rodinné vozy? Ve Fabii trpím klaustrofobií, kdykoliv jsem nucen v tom jet... Ona ani ta octávka není nic moc, i když se zvětšuje :-P

0/0
30.6.2016 13:55
Foto

J65a88n 97Č97e89r61m32á74k 4599958815397

s tou velikostí máte recht a já váhal, zda je zařadit mezi rodinné vozy. Když však vezmu do úvahy, že dnes jsou rodiny převážně tříčlenné, přičemž tím třetím je často pes... 8-o

Na druhou stranu, SUV jsou spíš parodií na terénní auta, případně odznak movitosti majitele, ale rodinný vůz těžko.... ;-D

0/0
30.6.2016 19:42

V45l93a36d57i16s36l60a51v 97B11u23r56y38š97e87k 1319152647434

mě se líbí, že ať se mluví o čemkoli, třeba o emisích, tak vždycky vyleze nějaký komunista, který ví co je dobrý pro dělnickou třídu a co pro ni dobrý není a ve jménu svých komunistických ideálů se začne vymezovat proti zbohatlíkům v SUV, kteří kdoví jak k majetku přišli, chce se na ně v prvé řadě zaměřit a pěkně s nimi po bolševicku zatočit,

+1/0
30.6.2016 14:12
Foto

J68a70n 95Č79e45r93m61á62k 4309718675987

hmmm, díky za kritiku... Ta vždy pobaví od někoho, kdo neumí přečíst či pochopit pár řádků textu a jediné, co umí je neovládat svůj stihomam...;-D;-D;-D

0/−1
30.6.2016 19:45

V40l20a73d45i87s44l92a12v 37B12u57r25y63š74e51k 1689902737104

tak pokud jsem to pochopil špatně, že by fábie, hyundai ix 20 či oktávie, měly mít jiné normy, protože jsou to oblíbené vozy dělnické třídy, tedy obyčejných lidí než audi Q7, pak se všem omlouvám, ale jinak je to jen komunistický blábol

+1/0
1.7.2016 11:15

R69o94b61e22r68t 49G24o89r62c 6542723403

A kdo změří moje emise? Emise aut mě jsou uplně u p.....

0/0
29.6.2016 17:09

A78n39t12o81n45í64n 61S98e86b21e61r16a 7663228790269

Tak pro mně jsou sice nové auta dostupné, ale řekl jsem si že za auto víc jak 100 tisíc nedám.

Takže pro mně se nic nezmění. Ojetin za 100 bude pořád dost. R^

+2/−2
29.6.2016 15:14

M69i52l91a71n 56Š71v96a13g77r97o14v94s73k53ý 9392569635718

Moje slova.

0/0
29.6.2016 16:51

V77l84a61d92i15s14l38a73v 22B58u42r55y55š55e69k 1969302207624

pro toho, pro koho je nové auto dostupné tak si koupí nové, pro toho, pro koho je dostupné za sto tisíc, tak koupí za sto tisíc a pro toho, pro koho není dostupné žádné, tak jezdí MHD

+3/0
29.6.2016 16:53

J11i82ř17í 41K97o14c47u60r66e35k 6425804155528

Ojetin za 100 bude ubývat zcela úměrně tomu jak poroste poptávka. A bez přísunu nových aut, zajde na úbytě i prodej ojetých.

+2/0
29.6.2016 19:59

P93e44t93r 64M76i46c87h42a81l 2580484691312

My se zahubíme sami.

+1/0
29.6.2016 13:55
Foto

J52a57r35o75m33í28r 93Č61e87c70h 1533628877662

Euro norma 3 je naprosto dostačující,všechno co je nad je nesmysl a neůměrně to prodražuje náklady na výrobu aut.:-(

+9/0
29.6.2016 13:26
Foto

R52a71d48i78m 76K37r13o60u21t74i42l 7520731736679

Viva la revolución, jestli se slova tohoto týpka naplní, stane se z Evropy jedna velká Havana s oldsmobily :)

+4/0
29.6.2016 13:16

J11a58r92o38s81l94a12v 40Š58k19o62d21a 6894158739501

Tak ja mam na audine 620tkm a nestezuju si. Ale menil jsem uz vsecko dvakrat.

0/0
2.7.2016 18:25

L11a87d78i44s70l43a78v 71K42a28l90o46u60s 7425796541290

Jedině turbo jednoválec se třemi vyvažovacími hřídeli a eurokomisařerm u výfuku to vyřeší.;-D

+8/0
29.6.2016 12:25

P93e86t22r 60N34e16c71h50a41n88i69c24k25ý 7233546478330

Ojetiny tu budou stále a servisy si budou mnout ruce, protože budou udržovat při životě čím dál starší auta s čím dál větším nájezdem. Každopádně autem od dveří ke dveřím je v případě měst (a v představách poslanců na Malostranském náměstí) neudržitelná utopie a vzhledem k množství aut bude nutné jasně vyčlenit prostory pro auta, veřejnou dopravu a život lidí. Všimněte si, že v Rakousku jsou stanice vlaků plná aut, která přijela na vlak z okolních vesnic.

+1/0
29.6.2016 12:15

R41a64d93i39m 95P66o78l30á94š62e14k 9646783269389

Jenže dnešní ojetiny už nejsou stará Škodovka 100 nebo 120. Kde šlo motor jen běžným nářadím rozložit i ve staré garáži na díly, vyměnit těsnění pístu za pár korun nebo nechat udělat výbrus a odpovídající pístní kroužky, složit a jezdilo to jako nové.

Už nejméně 10 let u dnešních motorů zhoršování parametrů vedoucích k odejmutí STK pouze zpomalíte dobrou údržbou a šetrným ježděním. Ale v žádném případě jakýmikoliv opravami nezastavíte. A pokud ano, tak z toho bude výměna celého motoru atd za půlku ceny nového auta.

A u těch novějších mohou být nahrané takové softwary, které i toto znemožní.

Neboli udržovat současná auta v pořádku na platné STK bude možné jen po omezenou dobu v podstatě určenou výrobcem.

0/0
29.6.2016 12:28

V17a91c94l28a61v 89M76e81d17e92k 5391542185565

on zase motor u Š100 bez generálky vydržel pár desítek tisíc, a motory z přelomu století hravě zvládnou půl milionu

0/0
29.6.2016 12:35

R26a15d45i98m 37P11o25l59á88š96e30k 9426393389529

To jo. Ale jen ty povedené motory, jen pokud se správně udržují a provozují a jen pokud se do samotné údržby vrazí každých pár desítek tisíc najetých kilometrů pár desítek tisíc Kč třeba za filtry, rozvodné řetězy atd.

0/0
29.6.2016 12:44

R67a84d61i72m 40P16o33l27á36š85e43k 9636813869459

A kromě toho dobří borci dokázali do generálky najet i na staré Škodovce stovce klidně 200 - 400 tisíc.

Pokud dostali to auto nové, správně zajeli motor prvních cca 5 tisíc kilometrů a správně ho udržovali. Za těchto podmínek na to ty staré motory obvykle měly.

0/0
29.6.2016 12:46

V66a22c70l73a78v 57M67e65d51e24k 5221562125975

Š100 s najetými 400t bez generálky bych fakt rád viděl ;-D

0/0
29.6.2016 12:49

R96a28d59i47m 38P49o17l76á81š76e49k 9916873189229

Rekord je mám pocit k 500 tisícům.

Auta z autoškoly, škodovky 105 a 120 v 80 a 90 letech minulého století, když se vyřazovaly a prodávaly, měly běžně najeto mezi 200 - 400 tisíc.

Služební škodovky nabízené tehdy k odprodeji měly najeto tak od 30 do 100 tisíc. Sousedovi zhnila Škodovka stovka , když měl najeto tak 5 - 10 tisíc.

0/0
29.6.2016 13:12

R93a46d42i72m 53P39o17l70á65š59e94k 9986293209579

Tam spíš byl rozdíl v tom, že tehdy kdo jezdil s autem hodně, najezdil ročně třeba jen 5 - 10 tisíc kilometrů.

100 tisíc kilometrů mu trvalo 10 - 20 let. Málo aut tehdy najelo víc kilometrů. To byly hlavně služební auta a auta v autoškolách. A služební auta, možná, ty šla z ruky do ruky a nikdo je nešetřil.. Auta z autoškol. Skodovky 105 - 120 , co se tehdy prodávala jako vyřazená, měla obvykle natočeno 200 - 400 tisíc kilometrů a původní motor. Tehdy totiž byly Autoškoly obvykle provozovány Svazarmem, kde hned vedle Autoškoly bývala obvykle motoristická díla a kroužek, kde ty auta měla profesionální údržbu z rukou automechaniků ze záliby.

Spíš bylo tehdy běžné, že ojetá rodinná auta 10 - 20 let stará, co měla najeta tak 30 - 40 tisíc kilometrů, dostali mladí na ježdění po zábavách a podobně a ti ho po pár tisících kilometrech odrovnali. A z toho plyne onen tehdejší dojem, že tehdejší motory vydržely jen pár desítek tisíc kilometrů.

Dnes je situace taková, že každý druhý až pátý uživatel auta natočí těch 50 - 100 tisíc kilometrů každý rok. Tudíž výrobci tu životnost 500 tisíc musí mít, aby auto těch aspoň 5 let vydrželo.

0/0
29.6.2016 13:04

R27a59d31i28m 38P66o82l26á53š46e37k 9886403929339

Jedná se o prosazování pseudoochrany přírody, která má na životní prostředí jen minimální vliv, ale výrazně zhorší ekonomickou situaci dotčených zemí.

Znemožní totiž lidem ze střední a nižší příjmové třídy hledat si práci v okruhu cca 100 kilometrů daleko od jejich bydliště a přinutí je hledat práci v okruhu pouhých 15 - 30 kilometrů od bydliště. Takový je totiž rozdíl, 10 x až 40x menší počet pracovních příležitostí, rozumné vzdálenosti dojíždění do práce autem a místní hromadnou dopravou.

Pouze pokud budou v blízkosti bydliště a firmy zastávky třeba vysokorychlostní železnice nebo dálkové autobusové dopravy, je možné touto heromadnou dopravou doíždět na větší vzdálenost.

0/0
29.6.2016 12:03

V85a69c58l52a57v 76M79e82d58e67k 5891562935875

jezdit 100km denně za prací by se mělo jinými prostředky, než auty.

0/0
29.6.2016 12:07

P43e49t87r 66N33e58c89h70a68n79i55c21k30ý 7883366258500

Někde ta možnost skutečně není, to je ale většinou chyba státu, že neumí zabezpečit přepravní proudy kvalitní veřejnou dopravou.

0/0
29.6.2016 12:09

V76a77c42l72a35v 50M75e62d80e47k 5751712605485

samozřejmě, bydlet "na samotě u lesa" přináší svá úskalí.

Každopádně jezdit denně do práce 100km vzdálené autem je prostě blbost. A je to finančně náročné i nyní. To už by bylo lepší se za prací přestěhovat - chápu, každý nechce bydlet ve velkém městě, ale život je otázkou priorit. Strávit nejméně 3 hodiny denně v autě v dopravní špičce je otrava i pro ty, co řízení milují.

0/0
29.6.2016 12:39

R19a87d37i19m 95P49o31l16á43š42e24k 9106783969469

Potom je "samota u lesa" všude, kde není město aspoň s 50 tisíci obyvateli a příslušným množstvím pracovních příležitostí nebo zavedená autobusová či vlaková trasa obsluhující aspoň 200 tisíc obyvatel, kde ten autobus nebo vlak jezdí co půl hodiny až hodinu.

Nemůžete se dívat pouze pohledem z Prahy, ale musíte se občas podívat, i jak to je v oblastech, co na Prahu pracují.;-D

+1/0
29.6.2016 13:17

R55a89d56i42m 27P22o78l61á24š18e98k 9216143529219

Chyba státu to není, protože to dnes nejde zabezpečit.

Šlo to zabezpečit za komunistů, protože tehdy ve vesnicích a malých městech zaměstnávali téměř výhradně pouze místní a všechny podniky začínaly pracovat v 6 ráno, končily ve dvě odpoledne a školy a úředníci začínali všichni v 8 ráno a končili ve 4 odpoledne. Nebyl tedy problém ve velkých a větších městech na tuto dobu nasměrovat autobusy a plně je obsadit.

Dneska to mají firmy úplně rozdílné, takže lidi by potřebovali pokrýt dojíždění minimálně půl dne co každou půlhodinu a obvykle tak ideálně vždy několika lidmi v autobuse. Takže se dopravcům autobus ani nevyplatí.

+1/0
29.6.2016 12:41

P24e97t18r 40N45e32c92h78a39n75i28c69k44ý 7103586348710

Jde to minimálně tak, že 15-20km dojedete k té pravidelné půlhodinové-hodinové dopravě.

0/0
29.6.2016 12:46

R78a26d34i57m 28P38o42l36á40š36e23k 9116963379279

Pokud se odvážíte elektrokolo za 30 tisíc nechat v obyčejném stojanu před nádražím každý pracovní den od rána do večera, aby si ho každý nepřizpůsobivý všiml a prozkoumal zámek........ ;-D

A nevadí Vám, že těch 20 kilometrů elektrokolem Vám bude trvat až hodinu tam a hodinu zpátky.

0/0
29.6.2016 13:21

P63e32t27r 25N91e47c60h23a62n20i27c66k97ý 7513446618640

To už myslím samozřejmě autem/na motorce. Elektrokolo apod. byla varianta pro cestu na těch 10km na kterou i tak lidé používají auta.

0/0
29.6.2016 13:23

R82a37d42i87m 28P63o94l69á74š13e15k 9956783779429

tak to ano, ale když už máte dnes dobré a nedrahé auto, má smysl s ním dojíždět 15 - 20 kilometrů na vlak a potom vlakem třeba 50 - 80 kilometrů?

není to jen o málo dražší a časově mnohem výhodnější autem rovnou?

0/0
29.6.2016 13:28

R47a10d16i21m 81P42o42l33á28š12e70k 9466113719439

No, vlastně z pohledu toho, že dnes lidi autem jezdí třeba i jen ty 2 - 4 kilometry třeba k vlaku, tak asi ano. :-)

0/0
29.6.2016 13:30

P84e95t73r 57N27e68c94h39a45n68i32c55k26ý 7433546278830

blbost, ne každý musí mít SUV nebo 150kW žihadlo. Myslíte, že takové CityGo nějak výrazně zdraží? Co ojetiny? Motorky, skútry, elektrokola?

0/0
29.6.2016 12:09

R42a83d29i96m 45P32o78l32á50š14e24k 9846563269929

Kontrola emisí a jak nebude plnit, tak bude přibližovadlo jednoznačně vyřazeno, i když bude jinak v dobrém technickém stavu. . Je jen otázka času, pokud budou "tlačit" do těch emisí, než to tak udělají.

Elektrokola jen zhruba zdvojnásobují dojezd cyklisty, takže většina běžných lidí, která na kole není schopna dojíždět dál než 4 - 5 kilometrů, s elektrokolem nebude dojíždět dál než 10 kilometrů. Navíc elektrokola jsou na větší vzdálenost než 10 - 20 kilometrů příliš pomalá a nepohodlná.

Když už, tak elektroskútr s pořádnými bateriemi, ale takový bude mít jizdní vlastnosti starého socialistického "kozího dechu" nebo "chrchla" a bude za cenu od 100 tisíc výš.;-D

0/0
29.6.2016 12:20

P96e41t28r 19N31e31c60h72a52n70i69c52k58ý 7863266888720

Nový skútr Piaggio Medley plní EURO4, má ABS, je to 125ccm, jede to až 110 a stojí 80k, tak to snad časem i půjde dolů.

0/0
29.6.2016 12:34

R84a86d13i26m 51P45o48l72á93š35e75k 9646803539879

A co se stane, když na skútr budou chtít EURO 6 ?

To na každém skútru bude bedna s filtrem prachových částic a flaškou a aparaturou Ad Blue v ceně dalšího skútru? A motor tak bude mít výkon jako starý moped Babeta?

0/0
29.6.2016 13:25

V51a38c57l84a24v 44M94e61d81e21k 5761362745795

150kW žihadlo? 8-o

To ale mluvíte o motorce, ne?

0/0
29.6.2016 12:48

P30e44t34r 24N50e98c69h23a75n55i94c79k46ý 7363956838170

tak "žihadlo", ale i ten Focus si vystačí s 66kW. Možná se průměrně auta zpomalí, ale levná alternativa tu bude

0/0
29.6.2016 12:50

J70i27ř80í 10S30c38h40w73a37c89h 8348314158746

tak naprostá většina aut u nás nemá ani 100 kW....

0/0
30.6.2016 0:43

L19u73d92v73í89k 51G50a39j53d28o37š61í12k 2895443974682

No a co?

Aut je stejně na světě nezdravě mnoho, takže jejich úbytek by světu jen prospěl.

+1/−1
29.6.2016 10:35

D65a97l14i15b19o92r 78P98r15o92c50h23á19z45k91a 5701798846152

Jak prospěje světu to, že lidé v nižší příjmové skupině nebudou mít na auto?

+1/0
29.6.2016 16:50

J52i61ř15í 41K66o41c72u62r71e67k 6365504385388

Zelené tabulky zelených budou ještě zelenější a tím pádem bude svět šťastnější. Musí přece být!

Na autobus kilometr, pak nějakých 6 zastávek. Přestup na jiný do fabriky. Ta je 3 kilometry od náměstí, kde je autobusák MHD, ale od zastávky toho linkového je to 5 minut pěšky. Autem 15-20 minut, ještě si můžete zajet na nákup. Za hezkého počasí skůtr, ale v zimě? Jo vlak, tak tím je to dvě zastávky a pak 10 minut pěšky na autobusák MHD. Můžete jezdit i na kole, v zimě bývá hlavní silnice prohrnutá a prosolená, cyklostezka nikoliv.

Můžete také zůstat na dávkách a do města jezdit 1x týdně na sociálku. Je to 20 minut pěšky od autobusáku, čili úplně v "bruseli".

PS: Místní nechtějí autobusák u vlakového, prý by se šíleně zvedl provoz na blízké silnici 2. třídy.

0/0
29.6.2016 20:17

D31a68v33i11d 69B10a79š23t74á83ř 2587981251446

Moje první auto byla vlastnoručně repasovaná Š 105. Dneska auto beru jako spotřební věc. Ojezdit a vyhodit. Moje děti si budou svoje první auto které bude stát jako vrak 10000,- + ekoteroristická daň 200000,- hezky ošmirglovat, vyvařit, nastříkat nakoupit baterky, různé filtry a řídící jednotky za bratru dalších 200000,-. Aspoň si budou svého prvního auta vážit :-)

+1/0
29.6.2016 10:21

J82a45n 90V31e14s38e54l16ý 5594653472721

Tohle jsou standardní mediální plačky. Stejné už jsem zažil ohledně odsiřování a odprašování energetiky, zákazu freonů, PCB, DDT, uvádění REACh a bůhví čeho všeho ještě. Má to vždy několik fází:

1) ... tvrdí, že to nejde.

2) ... tvrdí, že je to moc drahé ekonomicky je to zničí.

3) ... jsou donuceni to začít reálně dělat.

4) ... zjistí, že to vlastně až takový problém nebyl.

5) ... se tím chlubí jako svou velkou předností a využívají to v PR.

Ford je aktuálně ve fázi 2.

+1/0
29.6.2016 10:20

V45á39c16l41a78v 51Z21e84l87i75n68k69a 2202830353382

No, jestli máte pocit, že není až takový problém zvýšit účinnost třeba zážehového motoru z řekněme 30% na takových 50% anebo i výše, protože ty požadavky se neustále stupňují, tak hurá do toho. Pokud se Vám to povede, tak budete miliardář.

+3/−1
29.6.2016 11:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.