Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na řádění dakarského speciálu Tatra v pískovně

David Vršecký, mistr Evropy v okruhových závodech tahačů, usedl za volant dakarského speciálu Buggyra, na jehož stavbě se podílel jako šéfkonstruktér. Závodění na okruhu je úplně jiné než v rallye, říká známý pilot. Vršecký ovšem dokazuje, že s opravdu velkými závodními speciály si rozumí v jakémkoliv terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a95n 36F97r32i73d44r19i49c58h 6465788499143

Proc takovej vykon, kdy ten motor musit bejt nahonenej na ukor treba spolehlivosti, kdyz rychlost je na dakaru omezena a nejezdi se na okruhu kde potrebuju kazdou minutu zrychlovat po vyjeti ze zatacky?

Navic to je relativne odstrojena tatra, takze relativne lehka ne? Konvecni motory pro tahac maji dneska kolem 600HP treba a 3000Nm.

0/0
6.7.2016 4:30

O16n31d20ř72e17j 25Č32a96p52k59a 6731291773184

Protože dnešní Dakar už nekončí s hodinovými odstupy mezi posádkami na špičce, ale rozdíly jsou v sekundách, maximálně minutách. A brzdí a zrychluje se často, takže ten výkon potřeba je, pokud se chcete držet v první desítce.

Spolehlivost není problém, v sérii to s polovičním výkonem vydrží stovky tisíc kilometrů bez větších oprav, tady potřebujete pár desítek tisíc s tím, že spousta dílů je vyměněná za lepší a odolnější.

0/0
7.7.2016 21:21

J33a45n 76F89r20i42d37r34i85c52h 6605868549513

ok .. ok ok R^R^

0/0
8.7.2016 2:11

J91i96ř42í 16K70a47č47í70r68e88k 5320456246

4200 N.m??? To neni mozne, spis 420 N.m, ne?

0/−2
2.7.2016 20:36

J71i15ř26í 65S94c49h58w66a88c71h 8908374568166

Ne. 400 Nm mají dnes dvoulitrové dýzly v osobních autech.

+3/0
2.7.2016 21:29
Foto

M73i25c49h34a68l 53N63a17j30m24a58n 7569713906670

Ta hodnota přes 4000 Nm je reálná. Už A. Loprais měl před lety na svoj itatře s motorem Deutz moment kolem 3500 Nm.

+2/0
2.7.2016 21:44

J49i36ř41í 52S52c64h42w57a94c54h 8228384118666

já o té hodnotě 4200 rozhodně nepochybuji. To moje "ne" se týkalo otázky v předchozím příspěvku ;-)

0/0
2.7.2016 22:15

M38a87r51t62i27n 32J21i21r26o40u76s73e44k 7736735235408

Ale je to možné, když ten motor má 950 HP. Například Cat C15/550 HP má 1850 N.m a to je klasický motor pro dlouhodobé použití, nikoli závodní speciál.

0/0
4.7.2016 11:46

K17a10t71e44ř59i61n35a 88V77ý84b72o86r17n45á 6410519899

Ale jo. To je dané tlakem turbodmychadla. Atmosférický benzín o tomto objemu by měl cca 1200 Nm. Při čtyřnásobném tlaku turba to budou tyto hodnoty. U dieselů je to podobné.

0/0
4.7.2016 17:46

P88e46t84r 22K97u27s 2541197295409

Davide,doufam,ze te uvidíme na příštím Dakaru!!!

0/0
2.7.2016 10:39
Foto

M80i18c15h80a32l 15N75a37j65m24a59n 7919563106720

Asi tezko. Vrsecky ma zdravotni problemy se zady a Dakar by nevydrzel. Buggyra ma velky problem, koho posadi za volant druheho vozu...

0/0
2.7.2016 12:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.