Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na řádění dakarského speciálu Tatra v pískovně

David Vršecký, mistr Evropy v okruhových závodech tahačů, usedl za volant dakarského speciálu Buggyra, na jehož stavbě se podílel jako šéfkonstruktér. Závodění na okruhu je úplně jiné než v rallye, říká známý pilot. Vršecký ovšem dokazuje, že s opravdu velkými závodními speciály si rozumí v jakémkoliv terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a44n 72F35r82i35d43r43i25c27h 6925178249803

Proc takovej vykon, kdy ten motor musit bejt nahonenej na ukor treba spolehlivosti, kdyz rychlost je na dakaru omezena a nejezdi se na okruhu kde potrebuju kazdou minutu zrychlovat po vyjeti ze zatacky?

Navic to je relativne odstrojena tatra, takze relativne lehka ne? Konvecni motory pro tahac maji dneska kolem 600HP treba a 3000Nm.

0/0
6.7.2016 4:30

O17n14d45ř62e54j 64Č52a71p58k57a 6561321873794

Protože dnešní Dakar už nekončí s hodinovými odstupy mezi posádkami na špičce, ale rozdíly jsou v sekundách, maximálně minutách. A brzdí a zrychluje se často, takže ten výkon potřeba je, pokud se chcete držet v první desítce.

Spolehlivost není problém, v sérii to s polovičním výkonem vydrží stovky tisíc kilometrů bez větších oprav, tady potřebujete pár desítek tisíc s tím, že spousta dílů je vyměněná za lepší a odolnější.

0/0
7.7.2016 21:21

J96a47n 51F24r59i66d94r59i52c27h 6465558889163

ok .. ok ok R^R^

0/0
8.7.2016 2:11


J24i95ř21í 64K45a63č94í10r97e12k 5170656676

4200 N.m??? To neni mozne, spis 420 N.m, ne?

0/−2
2.7.2016 20:36

J62i85ř25í 77S59c46h62w45a76c75h 8778574578856

Ne. 400 Nm mají dnes dvoulitrové dýzly v osobních autech.

+3/0
2.7.2016 21:29
Foto

M56i61c27h26a98l 75N46a57j61m45a91n 7869333836960

Ta hodnota přes 4000 Nm je reálná. Už A. Loprais měl před lety na svoj itatře s motorem Deutz moment kolem 3500 Nm.

+2/0
2.7.2016 21:44

J48i48ř16í 92S98c42h73w37a48c85h 8188354708476

já o té hodnotě 4200 rozhodně nepochybuji. To moje "ne" se týkalo otázky v předchozím příspěvku ;-)

0/0
2.7.2016 22:15

M30a42r17t86i77n 47J48i80r85o18u89s30e15k 7336785855728

Ale je to možné, když ten motor má 950 HP. Například Cat C15/550 HP má 1850 N.m a to je klasický motor pro dlouhodobé použití, nikoli závodní speciál.

0/0
4.7.2016 11:46

K77a48t37e36ř70i63n58a 52V82ý34b77o39r89n49á 6740199419

Ale jo. To je dané tlakem turbodmychadla. Atmosférický benzín o tomto objemu by měl cca 1200 Nm. Při čtyřnásobném tlaku turba to budou tyto hodnoty. U dieselů je to podobné.

0/0
4.7.2016 17:46

P13e83t98r 55K46u57s 2671627975139

Davide,doufam,ze te uvidíme na příštím Dakaru!!!

0/0
2.7.2016 10:39
Foto

M77i37c49h57a62l 23N94a57j31m19a92n 7709523386350

Asi tezko. Vrsecky ma zdravotni problemy se zady a Dakar by nevydrzel. Buggyra ma velky problem, koho posadi za volant druheho vozu...

0/0
2.7.2016 12:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.