Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na řádění dakarského speciálu Tatra v pískovně

David Vršecký, mistr Evropy v okruhových závodech tahačů, usedl za volant dakarského speciálu Buggyra, na jehož stavbě se podílel jako šéfkonstruktér. Závodění na okruhu je úplně jiné než v rallye, říká známý pilot. Vršecký ovšem dokazuje, že s opravdu velkými závodními speciály si rozumí v jakémkoliv terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a48n 46F76r28i61d74r88i25c90h 6425158239463

Proc takovej vykon, kdy ten motor musit bejt nahonenej na ukor treba spolehlivosti, kdyz rychlost je na dakaru omezena a nejezdi se na okruhu kde potrebuju kazdou minutu zrychlovat po vyjeti ze zatacky?

Navic to je relativne odstrojena tatra, takze relativne lehka ne? Konvecni motory pro tahac maji dneska kolem 600HP treba a 3000Nm.

0/0
6.7.2016 4:30

O56n84d42ř98e79j 25Č51a70p81k34a 6601511943164

Protože dnešní Dakar už nekončí s hodinovými odstupy mezi posádkami na špičce, ale rozdíly jsou v sekundách, maximálně minutách. A brzdí a zrychluje se často, takže ten výkon potřeba je, pokud se chcete držet v první desítce.

Spolehlivost není problém, v sérii to s polovičním výkonem vydrží stovky tisíc kilometrů bez větších oprav, tady potřebujete pár desítek tisíc s tím, že spousta dílů je vyměněná za lepší a odolnější.

0/0
7.7.2016 21:21

J42a81n 72F12r32i61d68r71i46c41h 6215108479673

ok .. ok ok R^R^

0/0
8.7.2016 2:11

J26i91ř40í 70K51a84č34í67r79e14k 5260126276

4200 N.m??? To neni mozne, spis 420 N.m, ne?

0/−2
2.7.2016 20:36

J26i67ř30í 34S56c78h49w38a72c95h 8368714408726

Ne. 400 Nm mají dnes dvoulitrové dýzly v osobních autech.

+3/0
2.7.2016 21:29
Foto

M53i61c79h39a17l 77N19a59j81m85a91n 7359123746710

Ta hodnota přes 4000 Nm je reálná. Už A. Loprais měl před lety na svoj itatře s motorem Deutz moment kolem 3500 Nm.

+2/0
2.7.2016 21:44

J40i86ř77í 64S81c64h55w44a24c93h 8418274428686

já o té hodnotě 4200 rozhodně nepochybuji. To moje "ne" se týkalo otázky v předchozím příspěvku ;-)

0/0
2.7.2016 22:15

M23a90r41t77i88n 97J95i49r40o72u49s46e85k 7606515255968

Ale je to možné, když ten motor má 950 HP. Například Cat C15/550 HP má 1850 N.m a to je klasický motor pro dlouhodobé použití, nikoli závodní speciál.

0/0
4.7.2016 11:46

K95a62t46e46ř93i60n10a 10V85ý75b96o96r74n61á 6430949649

Ale jo. To je dané tlakem turbodmychadla. Atmosférický benzín o tomto objemu by měl cca 1200 Nm. Při čtyřnásobném tlaku turba to budou tyto hodnoty. U dieselů je to podobné.

0/0
4.7.2016 17:46

P68e58t65r 87K83u40s 2611977795679

Davide,doufam,ze te uvidíme na příštím Dakaru!!!

0/0
2.7.2016 10:39
Foto

M42i33c81h93a76l 18N80a74j27m71a26n 7379933406930

Asi tezko. Vrsecky ma zdravotni problemy se zady a Dakar by nevydrzel. Buggyra ma velky problem, koho posadi za volant druheho vozu...

0/0
2.7.2016 12:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.