Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na řádění dakarského speciálu Tatra v pískovně

David Vršecký, mistr Evropy v okruhových závodech tahačů, usedl za volant dakarského speciálu Buggyra, na jehož stavbě se podílel jako šéfkonstruktér. Závodění na okruhu je úplně jiné než v rallye, říká známý pilot. Vršecký ovšem dokazuje, že s opravdu velkými závodními speciály si rozumí v jakémkoliv terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a76n 67F48r66i16d12r44i12c97h 6775738229813

Proc takovej vykon, kdy ten motor musit bejt nahonenej na ukor treba spolehlivosti, kdyz rychlost je na dakaru omezena a nejezdi se na okruhu kde potrebuju kazdou minutu zrychlovat po vyjeti ze zatacky?

Navic to je relativne odstrojena tatra, takze relativne lehka ne? Konvecni motory pro tahac maji dneska kolem 600HP treba a 3000Nm.

0/0
6.7.2016 4:30

O46n86d53ř84e46j 34Č77a13p45k67a 6821931843674

Protože dnešní Dakar už nekončí s hodinovými odstupy mezi posádkami na špičce, ale rozdíly jsou v sekundách, maximálně minutách. A brzdí a zrychluje se často, takže ten výkon potřeba je, pokud se chcete držet v první desítce.

Spolehlivost není problém, v sérii to s polovičním výkonem vydrží stovky tisíc kilometrů bez větších oprav, tady potřebujete pár desítek tisíc s tím, že spousta dílů je vyměněná za lepší a odolnější.

0/0
7.7.2016 21:21

J63a75n 62F23r74i92d96r27i29c63h 6405508909543

ok .. ok ok R^R^

0/0
8.7.2016 2:11


J76i54ř88í 78K18a81č51í75r11e20k 5550976506

4200 N.m??? To neni mozne, spis 420 N.m, ne?

0/−2
2.7.2016 20:36

J37i41ř98í 64S71c31h44w80a36c44h 8638974298846

Ne. 400 Nm mají dnes dvoulitrové dýzly v osobních autech.

+3/0
2.7.2016 21:29
Foto

M28i67c88h54a94l 43N32a36j89m77a14n 7859123266870

Ta hodnota přes 4000 Nm je reálná. Už A. Loprais měl před lety na svoj itatře s motorem Deutz moment kolem 3500 Nm.

+2/0
2.7.2016 21:44

J73i51ř67í 75S51c68h85w29a98c67h 8298554738506

já o té hodnotě 4200 rozhodně nepochybuji. To moje "ne" se týkalo otázky v předchozím příspěvku ;-)

0/0
2.7.2016 22:15

M20a35r79t87i96n 32J18i21r65o59u64s28e11k 7506315595848

Ale je to možné, když ten motor má 950 HP. Například Cat C15/550 HP má 1850 N.m a to je klasický motor pro dlouhodobé použití, nikoli závodní speciál.

0/0
4.7.2016 11:46

K29a28t91e61ř91i95n32a 77V26ý42b48o89r85n75á 6870579859

Ale jo. To je dané tlakem turbodmychadla. Atmosférický benzín o tomto objemu by měl cca 1200 Nm. Při čtyřnásobném tlaku turba to budou tyto hodnoty. U dieselů je to podobné.

0/0
4.7.2016 17:46

P79e51t34r 97K15u92s 2781617855179

Davide,doufam,ze te uvidíme na příštím Dakaru!!!

0/0
2.7.2016 10:39
Foto

M21i32c67h44a97l 49N82a98j36m80a87n 7279393576200

Asi tezko. Vrsecky ma zdravotni problemy se zady a Dakar by nevydrzel. Buggyra ma velky problem, koho posadi za volant druheho vozu...

0/0
2.7.2016 12:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.