Diskuze

VIDEO: Podívejte se na řádění dakarského speciálu Tatra v pískovně

David Vršecký, mistr Evropy v okruhových závodech tahačů, usedl za volant dakarského speciálu Buggyra, na jehož stavbě se podílel jako šéfkonstruktér. Závodění na okruhu je úplně jiné než v rallye, říká známý pilot. Vršecký ovšem dokazuje, že s opravdu velkými závodními speciály si rozumí v jakémkoliv terénu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Proc takovej vykon, kdy ten motor musit bejt nahonenej na ukor treba spolehlivosti, kdyz rychlost je na dakaru omezena a nejezdi se na okruhu kde potrebuju kazdou minutu zrychlovat po vyjeti ze zatacky?

Navic to je relativne odstrojena tatra, takze relativne lehka ne? Konvecni motory pro tahac maji dneska kolem 600HP treba a 3000Nm.

0 0
možnosti

Protože dnešní Dakar už nekončí s hodinovými odstupy mezi posádkami na špičce, ale rozdíly jsou v sekundách, maximálně minutách. A brzdí a zrychluje se často, takže ten výkon potřeba je, pokud se chcete držet v první desítce.

Spolehlivost není problém, v sérii to s polovičním výkonem vydrží stovky tisíc kilometrů bez větších oprav, tady potřebujete pár desítek tisíc s tím, že spousta dílů je vyměněná za lepší a odolnější.

0 0
možnosti

4200 N.m??? To neni mozne, spis 420 N.m, ne?

0 2
možnosti

Ne. 400 Nm mají dnes dvoulitrové dýzly v osobních autech.

3 0
možnosti

P88e59t86r 84K38u35s

2. 7. 2016 10:39

Davide,doufam,ze te uvidíme na příštím Dakaru!!!

0 0
možnosti

Asi tezko. Vrsecky ma zdravotni problemy se zady a Dakar by nevydrzel. Buggyra ma velky problem, koho posadi za volant druheho vozu...

0 0
možnosti