Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úpravy „cinknutých“ TDI se na výkonech neprojeví, naměřily autokluby

Evropské autokluby zkoumaly, jak se změní chování dvoulitrových turbodieselů, které svolává koncern Volkswagen k přehrání softwaru řídicí jednotky motoru. Testem prošly tři Audi A4 a jeden Volkswagen Golf s motorem 2,0 TDI EA189, kvůli kterému se už skoro rok německý koncern potýká s patálii jménem Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e67t81r 83N40o71v76á10k 3873426614864

No je to divné... Proč tedy podváděli a nastavovali řídící jednotku jinak, když to nemá na nic vliv??? Někdo kecá...

0/0
4.7.2016 6:34

P38e16t65r 31M45a42l98i10š92k28a 6461185961773

Aby splnily Euro normy.

0/0
4.7.2016 10:47

P77e76t60r 91U50r77b82a29n 1672355122931

Problem byl s NOx.

Snizit NOx lze jedine pridanim paliva, ikdyz to zni divne, je to tak.

Pridanim vice paliva se zvysli uhlikate emise a kourivost.

Spotreba vzroste (v clanku pisou 7-15%) a ve finale to odnese DPF filtr - filtr pevnych castic se bude o poznani rychleji zanaset.

0/0
3.7.2016 23:34


J93o77s32e96f 57M42i45k85i17n 5263794395394

Spíš věřím tomuto http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=32

než kecům autoklubů

0/0
3.7.2016 19:41

J56i68ř43í 45S27c30h72w85a61c92h 8108494958906

a já tajně doufal, že dáváš odkaz na výsledek nějakýho měření a zatím jen dohady, odhady no prostě taky kecy.....

+1/0
3.7.2016 19:58

T83o13m18á47š 39V29a50l47d30e76r 7953700149

Opravdu se mi líbí jak na majitele TDi v Evropě VW kašle. Oni si to nechají líbit . Vlastně se nic nezmění při normálním režimu. Pořád budou vypouštět jedovatý sračky, jen aby uspořili na CO2. hlavně, že se vlk Brusel nažral. :-(

0/0
30.6.2016 20:18

Z71d21e70n61ě95k 30M61o92r19á49v83e49k 5157388178423

Technicky vzato, nekašlou na majitele TDI, ale na lidi, co to musejí dýchat. Ale v tomto případě není vina na straně VW. Evropa si narozdíl od Ameriky nastavila pro provoz dieslů benevolentnější podmínky a v kombnaci s nižší spotřebou se to lidem zalíbilo. No a zatímco současné normy pro Evropu se daří plnit, pro Ameriku to museli udělat podvodem. Takže na lidi v Evropě nekašle VW, ten jen funguje v rámci povolených mezí, ale na lidi kašle Brusel. Ale to už dávno víme, nedělá to jen v případě emisí, ale i jinde.

0/0
1.7.2016 10:35

P83e32t57r 61Č50e61r81m97á77k 9508205879190

Jak píše pan Morávek - to není o VW a o tom co si jaký zákazník nechá líbit nebo ne, je to o tom že v EU fakticky žádná dieselgate neexistuje, takže zcela logicky VW nebude vyhazovat peníze za něco co nemusí.

0/0
2.7.2016 13:16

F47r65a48n56t25i10š74e90k 41M14o28r43a96v73e63c 8337964332

Tak určitě... ;-D

+1/0
30.6.2016 9:24

V89a42c15l45a54v 48M18e63d20e38k 5711832555205

celkem by mě zajímalo, co přesně s tím softwarem dělají. Chápu, že odstraní ten "fake" režim - ale pak z logiky věci bude motor trvale vypouštět víc NOx. Jak chtějí softwarově vyřešit, že motor nemá dostatečné technologie na odstraňování NOx? (kdyby je měl, nemuseli by podvádět)

0/0
30.6.2016 8:37

T73o83m71á82š 44M92a89t37ě42j 9515528283392

Ono je to trochu neintuitivní - NOx je problém přebytku vzduchu a málo paliva. Takže paradoxně například přidáním paliva při stejném množství vzduchu, ti vznikne méně NO.. (vznikne ti sice o trochu více CO2... ale to není takový problém).

Těch možností je více než jen "odstraňovat vzniklý".

V problematických částech - zhoršíš podmínky pro vznik NOx - například: snížíš tlak (ubereš vzduchu), přidáš více paliva, přidáš více vzduchu s obsahem CO2 - přes EGR vrátíš více spalin do sání...

0/0
30.6.2016 10:51

J27a52n 87F28r73o79l26í29k 6546140125214

A to vše nemá vůbec žádný vliv na spotřebu, výkon.... pro voliče ANO a ČSSD velmi přesvědčivý článek. ;-D

0/0
30.6.2016 11:36

T10o47m60á89š 46M28a57t57ě17j 9695238123792

"vůbec žádný" vliv není slovní spojení, které jsem použil já... Tyhle operace vždycky mají nějaký vliv... otázkou je, jestli ten vliv bude v běžném provozu reálně citelný.

Vyšší spotřeba o 5-10 litrů na 100 km/h - v problematickém režimu, ve kterém auto stráví 1% provozního času... zvedne celkovou spotřebu o nějakých 0,05 / 0,1 litru / 100 km.

O pár procent nižší okamžitý výkon v určitém provozním režimu - taky nepoznáš (maximální výkon bude stejný, jen křivka průběhu v závislosti na otáčkách a zatížení bude trochu jiná)...

Krom toho v mezidobí se naučili na novějších motorech optimalizovat některé věci ... tak je i prostor "tohle sme tehdy mohli udělat takto"..

+1/0
30.6.2016 11:53

T88o14m43á62š 10V62a91l36d18e89r 7203320199

Dle jak jezdí řidiči TDi, bych problematický režim viděl ta na 60-70% času provozu. Skoro pořád mají nohu na pedálu ;-D

+1/0
30.6.2016 20:20

P97e13t39r 90M28a79l68i70š43k54a 6381465941323

Hlavně to nemá nic společného s politikou.

+2/0
30.6.2016 15:50

P94e69t31r 57S39p84a47t84z75i82e65r53e50r 7194842905574

stále si myslím, že celá aféra dieselgate, je uměle vyvolaná jen proto, aby automobilky po příchodu normy EURO 7 za 2 roky měli důvod říct, že vývoj naftových motorů do osobních aut se nevyplatí a přestanou naftové motory do osobáků dávat. Což podporuje prohlášení koncernu o pravděpodobném ukončení vývoje TDI motorů.

+1/0
30.6.2016 8:13

V50a67c36l30a53v 28M26e50d43e42k 5181542585145

a dostaneme se zpět k benzínovým, které zas vyprodukují více CO2 - a snižování CO2, které na papíře probíhá, je možné jen v laboratorních podmínkách - takže se dostáváme opět ke stejnému jádru, jaké má dieselgate - v reálném provozu je škodlivin vytvářeno mnohem více.

0/0
30.6.2016 8:39

J25a14n 40S96t65e86h41l80i46k 9705227376561

CO2 vznikne vždy stejně , at u naftaku nebo benzinu . Jsou to uhlíkatá paliva , kdy uhlík se spaluje s kyslíkem a vzniká CO2 . Pokud chcete určitý výkon , musí vzniknout určité množství uhlíku . Nafta je těžší palivo než benzín a proto má v sobě více energie než benzín . Na litr tedy pořídíte více energie než u benzínu.

+2/−1
30.6.2016 8:46

T34o73m38á59š 85M51a96t87ě78j 9675128513512

Ta tvoje úvaha má drobnou díru.

Není totiž výkon jako výkon. To co říkáš ty - může platit pro holý tepelný výkon (prosté pálení nafty či benzinu) ...a ani tam to neplatí přesně.

Jenže to co řešíš u auta - je "mechanický výkon" na výstupu z motoru - a tam ti do toho vstupuje ještě (kromě dalšího, ale to teď ponechme stranou) účinnost samotného motoru.

Mno a vznětové motory jsou jednak obecně o něco účinnější než zážehové... takže z (hmotnostně) stejného množství paliva dokážou využít více energie (zjednodušeně více tepelné energie dokážou přeměnit na pohybovou)... a navíc se ty nůžky ještě v některých provozních režimech rozšiřují (částečné zatížení atd... ).

Takže z hmotnostně stejného množství nafty a benzinu (tedy objemově o něco méně nafty než benzinu) sice dostaneš stejné množství tepelné energie a zhruba stejné množství CO2 - ale v důsledku dostaneš různé množství pohybové energie.

+1/0
30.6.2016 11:12

T15o16m95á52š 38V39a26l77d50e49r 7203220299

Hmmm a dál?

0/0
30.6.2016 20:22

J14a25n 68B31e65n17d26a 7712914768149

Tak soudruzi udělali z inženýrů VW Group idioty, protože jen idiot falšuje něco, co není potřeba falšovat.

+9/0
30.6.2016 7:23

P81e32t12r 60M26i46c46h37a55l 2230814341842

To jako někdo změnil fyzikální zákony?

+13/0
30.6.2016 6:44

T92o41m81á20š 78V83a34v28e47r66k47a 7811280562124

Přesně tohle mě napadlo, si asi dělaj legraci ne?

0/0
30.6.2016 7:11

F94r34a79n23t39i90š69e16k 36H64á60j13e12k 2826659151325

Takze nas v podstate chteji presvedcit, ze vymysleli perpetuum mobile!

+2/0
30.6.2016 6:32

K89a82r37e33l 34V15a92c17h51u84t 9443652649783

Nafta patří do traktoru - už aby ji pro provoz nasilnicích a dálnicích konečně a definitívně ZAKÁZALI. :-/ R^ ... I bez toho čmoudu z jejich výfuků tu zbude dost a dost alergenů, které budou lidem ničit životy!

+1/−2
30.6.2016 6:21

R96a88d43i41m 30H43o67r94č92i33č35k55a 7546277793312

No, až dají benzinům fitry pevných částic, tak to tedy taky nebude žádný šlágr.

+2/0
30.6.2016 8:11

V45a80c60l24a91v 45M29e78d69e29k 5861152875165

současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF

+2/−1
30.6.2016 8:40

Z35d50e70n85ě62k 23M68o50r45á70v63e94k 5897148968783

A to jsi zjistil jak?

+1/0
30.6.2016 15:51

M60a74r37t29i49n 62K14a50r86á61s69e63k 9708113568628

To je prosty fakt, amaterksky to nemas moc jak zmerit, ale voditko treba muze byt cistota vnitrku vyfuku (moderni dieles s filtrem ho ma cisty, benzinak zacazeny (trochu, samozrejme zdaleka ne tak, jako mely stare diesely, kdy vyfuky byly misty zarostle vrstvou sazi)...

0/−1
30.6.2016 17:26

Z17d86e97n84ě83k 68M63o65r62á94v45e89k 5597968558253

Moderní diesel má výfuk čistý jen chvíli po koupi, to nevydrží dlouho. To že jsi viděl pár lesklých výfuků ještě není objektivní měření.

+1/0
30.6.2016 17:30

M81a90r68t21i76n 67K66a71r45á30s97e11k 9538143788448

No nevim ve firma mame auta s dpf a najetymi pres 200 tkm a vyfuky rozhodne zacouzene nejsou.....

+1/−1
30.6.2016 17:41

Z24d11e87n12ě15k 21M94o90r21á70v66e53k 5277248898893

Já se na ty výfuky koukám taky a všiml jsem si, že modely aut, které ty výfuky mívaly tak lesklé, je mají dnes takové zašlé. Ne že by z nich ty saze nějak extra lítaly, ale není to ten lesk a sláva, co bývala. U těch benzínových se ty výfuky tak neleskly, ale to už ani od nových, nevím jestli to je snaha výrobců, aby ty diesly vypadaly lepší, než jsou.

Nové turbobenzíny s přímým vstřikem dnes taky vyrábějí prachové částice, ony to nejsou úplné saze jako dělaly diesly, ale legislativa je na benzín obecně přísnější, takže když se doteď obešly bez filtrů, tak to je proto, že těch nečistot je méně než u dieslů.

+1/0
30.6.2016 17:52

M16a54r81t79i42n 45K84a48r30á35s48e62k 9698613228578

No tak jasne ze jich benzin produkuje mene, ale tim ze nema filtr tak to moc svetoborne neni. Normy kourivost benzinu neresi vubec, tj muze kourit kolik chce (starsi motory nekourily, dnesni trochu kouri)

0/−1
30.6.2016 18:28

Z25d10e75n58ě19k 52M19o69r95á76v98e16k 5107228538313

Jo, s tím se dá souhlasit. Ale je to hodně daleko od Medkova tvrzení "současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF"

0/0
1.7.2016 10:26

Z39d18e93n97ě32k 97M12o77r25á48v81e78k 5727418308583

Tak až po dálnici pojede benzínový kamión se spotřebou 100 litrů benálu, to bude pošušňáníčko.

0/0
30.6.2016 15:50

J57i19ř37í 27K47o41c80u63r45e22k 6835644455788

Není to málo?

0/0
1.7.2016 19:57

P48e18t81r 26H32a61h66n 1243349276978

Zase jen kecy, aby se lidi nebáli úprav! Automobilky dobře věděly, proč to upravovaly!!!

+6/0
30.6.2016 6:01

J96a42n 69M70a39l96ý 1635559504578

Tak ADACu se dá věřit asi jako celýmu VW ;-D.

+16/0
30.6.2016 5:00

T89o83m36á82š 97V36a40l62d20e24r 7463420469

Asi tak. Věřit podvodníkům z ADACu je velká naivita. Falšují testy, data.

+1/0
30.6.2016 20:25

C98y72r96i55l 18P67a90v43e83l20k28a 4506972208915

No, já tomu moc nevěřím. Pokud mi auto jede a žere tak, že jsem relativně spokojen, tak bych do toho určitě nešel. Motoru to rozhodně neprospěje.

+11/0
30.6.2016 0:39

T15o25m29á18š 93R30a57d34n55i43c 2333358364601

mno, 7 - 15% navýšení spotřeby během silničního testu - To asi moc majitelů nepotěší.

+5/0
30.6.2016 0:29

M24a12r61e64k 94M69a96l41ý 1502548871590

A to máte odkud tento údaj? V článku vidím něco jiného:

"U audi se podle měření TCS nezměnila ani spotřeba. U volkswagenu, který testoval německý ADAC, naměřili lehké zvýšení spotřeby o 0,15 l/100 km. Při započítání povolené chyby měření +/- 2 % se nárůst spotřeby pohybuje mezi 0,4 a 2,5 procenta v závislosti na použitém testovacím cyklu."

0/0
30.6.2016 10:09

P24e16t72r 17U42r10b25a48n 1562935932371

Precti si to cely:

"Při testech lépe odrážejících reálné chování na silniciměla auta spotřebu vyšší. ADAC dokonce naměřil u zkoumaných vozů o 7 až 15 procent vyšší spotřebu i v normovaném testu NEDC (NEFZ).

0/0
3.7.2016 23:31

T47o26m51á48š 50K22u83c42h64a81ř 3687171668841

Pokles NOx o 12%.. ;-D Tak to je drtivý úspěch, to už se dá rovnou dýchat. ;-)

+5/0
30.6.2016 0:20

M12a49r93t72i73n 73K30r44o15u50p60a 2471103339190

Tomu bude věřit asi málokdo. Nabízí otázka proč tato úprava není ve vozech přímo z výroby když to vůz kromě emisí nijak neovlivní.

+19/0
30.6.2016 0:15

T86o14m30á18š 33S26o78u28k58u90p 4383695540930

Protože se pouze odstraňuje ten SW který umožňoval „podvádět” v laboratoři. V běžném provozu auto jelo na stejnou mapu jako pojede teď.

+2/−2
30.6.2016 2:03

R42o46m64a50n 56Z96v74ě53ř82i30n29a 9171125217105

Pokud by jen odstranili ten svůj SW, tak by pořád motor ale nespnil normu euro5... (to dělal ten sw..)

Ale v článku píšou že přesto splňuje.. teď to po úpravě najednou jde ?? Někdo asi lže..

+6/0
30.6.2016 4:03

L86u13k21á60š 32K76o77h48o98u42t 7688334312459

Jooo taky si říkám... když je to tak easy tak proč to páni inženýři neudělali rovnou? proč by se někdo patlal vymýšlet podvádějící sw když by existovala varianta která nepodvádí a je stejně dobrá. Navíc tuto úpravu udělali za pár týdnů a vývoj daného motoru trval nepochybně déle, takže si ani nemyslím že by tenkrát na to nepřišly.

+2/0
30.6.2016 7:28

T81o44m14á74š 49S72o14u95k95u52p 4353435420300

Tak znova, ta mapa motoru na kterou auto pojede po úpravě, tam byla vždy. Pouze se smaže ta část kódu, která detekovala laboratorní měření emisí.

0/−1
30.6.2016 10:37

L98u87k25á23š 66K27o70h86o27u19t 7328274632979

proč tam tedy vůbec byla? pokud tedy auto emise plní i bez ni

+1/0
30.6.2016 21:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.