Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úpravy „cinknutých“ TDI se na výkonech neprojeví, naměřily autokluby

Evropské autokluby zkoumaly, jak se změní chování dvoulitrových turbodieselů, které svolává koncern Volkswagen k přehrání softwaru řídicí jednotky motoru. Testem prošly tři Audi A4 a jeden Volkswagen Golf s motorem 2,0 TDI EA189, kvůli kterému se už skoro rok německý koncern potýká s patálii jménem Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e49t81r 67N68o15v95á21k 3363876894364

No je to divné... Proč tedy podváděli a nastavovali řídící jednotku jinak, když to nemá na nic vliv??? Někdo kecá...

0/0
4.7.2016 6:34

P39e42t79r 35M17a97l31i40š76k60a 6401225391643

Aby splnily Euro normy.

0/0
4.7.2016 10:47

P31e23t41r 97U76r59b25a47n 1882425712791

Problem byl s NOx.

Snizit NOx lze jedine pridanim paliva, ikdyz to zni divne, je to tak.

Pridanim vice paliva se zvysli uhlikate emise a kourivost.

Spotreba vzroste (v clanku pisou 7-15%) a ve finale to odnese DPF filtr - filtr pevnych castic se bude o poznani rychleji zanaset.

0/0
3.7.2016 23:34

J85o53s77e41f 80M54i14k34i30n 5333544285484

Spíš věřím tomuto http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=32

než kecům autoklubů

0/0
3.7.2016 19:41

J33i77ř93í 22S31c83h59w54a37c16h 8288614208496

a já tajně doufal, že dáváš odkaz na výsledek nějakýho měření a zatím jen dohady, odhady no prostě taky kecy.....

+1/0
3.7.2016 19:58

T10o93m66á61š 93V80a38l66d50e85r 7723360209

Opravdu se mi líbí jak na majitele TDi v Evropě VW kašle. Oni si to nechají líbit . Vlastně se nic nezmění při normálním režimu. Pořád budou vypouštět jedovatý sračky, jen aby uspořili na CO2. hlavně, že se vlk Brusel nažral. :-(

0/0
30.6.2016 20:18

Z87d84e46n82ě88k 62M14o64r37á41v86e44k 5147648618333

Technicky vzato, nekašlou na majitele TDI, ale na lidi, co to musejí dýchat. Ale v tomto případě není vina na straně VW. Evropa si narozdíl od Ameriky nastavila pro provoz dieslů benevolentnější podmínky a v kombnaci s nižší spotřebou se to lidem zalíbilo. No a zatímco současné normy pro Evropu se daří plnit, pro Ameriku to museli udělat podvodem. Takže na lidi v Evropě nekašle VW, ten jen funguje v rámci povolených mezí, ale na lidi kašle Brusel. Ale to už dávno víme, nedělá to jen v případě emisí, ale i jinde.

0/0
1.7.2016 10:35

P42e37t41r 85Č86e51r39m48á94k 9868765629600

Jak píše pan Morávek - to není o VW a o tom co si jaký zákazník nechá líbit nebo ne, je to o tom že v EU fakticky žádná dieselgate neexistuje, takže zcela logicky VW nebude vyhazovat peníze za něco co nemusí.

0/0
2.7.2016 13:16

F50r83a34n46t46i76š65e74k 12M63o33r77a61v65e88c 8117104702

Tak určitě... ;-D

+1/0
30.6.2016 9:24

V47a10c35l63a97v 30M96e70d92e96k 5681292385215

celkem by mě zajímalo, co přesně s tím softwarem dělají. Chápu, že odstraní ten "fake" režim - ale pak z logiky věci bude motor trvale vypouštět víc NOx. Jak chtějí softwarově vyřešit, že motor nemá dostatečné technologie na odstraňování NOx? (kdyby je měl, nemuseli by podvádět)

0/0
30.6.2016 8:37

T29o40m90á93š 20M77a39t61ě96j 9985638743742

Ono je to trochu neintuitivní - NOx je problém přebytku vzduchu a málo paliva. Takže paradoxně například přidáním paliva při stejném množství vzduchu, ti vznikne méně NO.. (vznikne ti sice o trochu více CO2... ale to není takový problém).

Těch možností je více než jen "odstraňovat vzniklý".

V problematických částech - zhoršíš podmínky pro vznik NOx - například: snížíš tlak (ubereš vzduchu), přidáš více paliva, přidáš více vzduchu s obsahem CO2 - přes EGR vrátíš více spalin do sání...

0/0
30.6.2016 10:51

J95a84n 50F68r10o93l61í23k 6646390535224

A to vše nemá vůbec žádný vliv na spotřebu, výkon.... pro voliče ANO a ČSSD velmi přesvědčivý článek. ;-D

0/0
30.6.2016 11:36

T40o48m77á56š 37M62a82t33ě42j 9835518863592

"vůbec žádný" vliv není slovní spojení, které jsem použil já... Tyhle operace vždycky mají nějaký vliv... otázkou je, jestli ten vliv bude v běžném provozu reálně citelný.

Vyšší spotřeba o 5-10 litrů na 100 km/h - v problematickém režimu, ve kterém auto stráví 1% provozního času... zvedne celkovou spotřebu o nějakých 0,05 / 0,1 litru / 100 km.

O pár procent nižší okamžitý výkon v určitém provozním režimu - taky nepoznáš (maximální výkon bude stejný, jen křivka průběhu v závislosti na otáčkách a zatížení bude trochu jiná)...

Krom toho v mezidobí se naučili na novějších motorech optimalizovat některé věci ... tak je i prostor "tohle sme tehdy mohli udělat takto"..

+1/0
30.6.2016 11:53

T48o13m70á83š 35V59a66l22d79e37r 7693980449

Dle jak jezdí řidiči TDi, bych problematický režim viděl ta na 60-70% času provozu. Skoro pořád mají nohu na pedálu ;-D

+1/0
30.6.2016 20:20

P55e64t97r 66M16a98l51i26š63k50a 6761785731663

Hlavně to nemá nic společného s politikou.

+2/0
30.6.2016 15:50

P79e33t87r 46S46p46a96t26z68i11e55r51e59r 7264522405134

stále si myslím, že celá aféra dieselgate, je uměle vyvolaná jen proto, aby automobilky po příchodu normy EURO 7 za 2 roky měli důvod říct, že vývoj naftových motorů do osobních aut se nevyplatí a přestanou naftové motory do osobáků dávat. Což podporuje prohlášení koncernu o pravděpodobném ukončení vývoje TDI motorů.

+1/0
30.6.2016 8:13

V31a91c38l94a75v 33M89e66d86e45k 5821692395145

a dostaneme se zpět k benzínovým, které zas vyprodukují více CO2 - a snižování CO2, které na papíře probíhá, je možné jen v laboratorních podmínkách - takže se dostáváme opět ke stejnému jádru, jaké má dieselgate - v reálném provozu je škodlivin vytvářeno mnohem více.

0/0
30.6.2016 8:39

J13a11n 71S30t75e42h40l53i40k 9435987226481

CO2 vznikne vždy stejně , at u naftaku nebo benzinu . Jsou to uhlíkatá paliva , kdy uhlík se spaluje s kyslíkem a vzniká CO2 . Pokud chcete určitý výkon , musí vzniknout určité množství uhlíku . Nafta je těžší palivo než benzín a proto má v sobě více energie než benzín . Na litr tedy pořídíte více energie než u benzínu.

+2/−1
30.6.2016 8:46

T50o63m67á48š 93M71a22t80ě12j 9495768223452

Ta tvoje úvaha má drobnou díru.

Není totiž výkon jako výkon. To co říkáš ty - může platit pro holý tepelný výkon (prosté pálení nafty či benzinu) ...a ani tam to neplatí přesně.

Jenže to co řešíš u auta - je "mechanický výkon" na výstupu z motoru - a tam ti do toho vstupuje ještě (kromě dalšího, ale to teď ponechme stranou) účinnost samotného motoru.

Mno a vznětové motory jsou jednak obecně o něco účinnější než zážehové... takže z (hmotnostně) stejného množství paliva dokážou využít více energie (zjednodušeně více tepelné energie dokážou přeměnit na pohybovou)... a navíc se ty nůžky ještě v některých provozních režimech rozšiřují (částečné zatížení atd... ).

Takže z hmotnostně stejného množství nafty a benzinu (tedy objemově o něco méně nafty než benzinu) sice dostaneš stejné množství tepelné energie a zhruba stejné množství CO2 - ale v důsledku dostaneš různé množství pohybové energie.

+1/0
30.6.2016 11:12

T51o63m75á17š 91V23a66l38d35e75r 7263840979

Hmmm a dál?

0/0
30.6.2016 20:22

J10a69n 31B78e89n54d22a 7642514728259

Tak soudruzi udělali z inženýrů VW Group idioty, protože jen idiot falšuje něco, co není potřeba falšovat.

+9/0
30.6.2016 7:23

P33e12t66r 89M37i89c64h30a66l 2980344471402

To jako někdo změnil fyzikální zákony?

+13/0
30.6.2016 6:44

T72o14m73á46š 31V65a64v67e77r71k91a 7321360892834

Přesně tohle mě napadlo, si asi dělaj legraci ne?

0/0
30.6.2016 7:11

F35r49a30n27t60i19š27e64k 32H11á18j68e75k 2906469671375

Takze nas v podstate chteji presvedcit, ze vymysleli perpetuum mobile!

+2/0
30.6.2016 6:32

K64a57r42e67l 87V56a96c72h10u33t 9113742759153

Nafta patří do traktoru - už aby ji pro provoz nasilnicích a dálnicích konečně a definitívně ZAKÁZALI. :-/ R^ ... I bez toho čmoudu z jejich výfuků tu zbude dost a dost alergenů, které budou lidem ničit životy!

+1/−2
30.6.2016 6:21

R11a49d44i12m 15H89o17r82č17i70č95k15a 7696397283962

No, až dají benzinům fitry pevných částic, tak to tedy taky nebude žádný šlágr.

+2/0
30.6.2016 8:11

V39a22c24l59a63v 47M43e85d61e49k 5951262845425

současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF

+2/−1
30.6.2016 8:40

Z21d62e81n66ě16k 62M85o83r63á59v65e68k 5517728388693

A to jsi zjistil jak?

+1/0
30.6.2016 15:51

M58a66r59t84i72n 47K37a42r29á49s10e47k 9848293578958

To je prosty fakt, amaterksky to nemas moc jak zmerit, ale voditko treba muze byt cistota vnitrku vyfuku (moderni dieles s filtrem ho ma cisty, benzinak zacazeny (trochu, samozrejme zdaleka ne tak, jako mely stare diesely, kdy vyfuky byly misty zarostle vrstvou sazi)...

0/−1
30.6.2016 17:26

Z29d35e14n88ě51k 82M55o63r46á73v52e72k 5867358768833

Moderní diesel má výfuk čistý jen chvíli po koupi, to nevydrží dlouho. To že jsi viděl pár lesklých výfuků ještě není objektivní měření.

+1/0
30.6.2016 17:30

M28a12r63t33i78n 57K98a90r23á81s28e30k 9438383878448

No nevim ve firma mame auta s dpf a najetymi pres 200 tkm a vyfuky rozhodne zacouzene nejsou.....

+1/−1
30.6.2016 17:41

Z34d61e79n98ě88k 81M15o22r92á16v22e85k 5217608588113

Já se na ty výfuky koukám taky a všiml jsem si, že modely aut, které ty výfuky mívaly tak lesklé, je mají dnes takové zašlé. Ne že by z nich ty saze nějak extra lítaly, ale není to ten lesk a sláva, co bývala. U těch benzínových se ty výfuky tak neleskly, ale to už ani od nových, nevím jestli to je snaha výrobců, aby ty diesly vypadaly lepší, než jsou.

Nové turbobenzíny s přímým vstřikem dnes taky vyrábějí prachové částice, ony to nejsou úplné saze jako dělaly diesly, ale legislativa je na benzín obecně přísnější, takže když se doteď obešly bez filtrů, tak to je proto, že těch nečistot je méně než u dieslů.

+1/0
30.6.2016 17:52

M46a45r24t16i70n 57K14a15r53á84s68e18k 9548673298228

No tak jasne ze jich benzin produkuje mene, ale tim ze nema filtr tak to moc svetoborne neni. Normy kourivost benzinu neresi vubec, tj muze kourit kolik chce (starsi motory nekourily, dnesni trochu kouri)

0/−1
30.6.2016 18:28

Z22d72e72n96ě52k 70M71o34r94á51v46e66k 5967508898753

Jo, s tím se dá souhlasit. Ale je to hodně daleko od Medkova tvrzení "současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF"

0/0
1.7.2016 10:26

Z45d13e24n71ě80k 82M38o80r75á21v90e43k 5247848988803

Tak až po dálnici pojede benzínový kamión se spotřebou 100 litrů benálu, to bude pošušňáníčko.

0/0
30.6.2016 15:50

J43i48ř87í 68K88o86c75u51r92e77k 6485734165248

Není to málo?

0/0
1.7.2016 19:57

P38e17t81r 53H45a73h83n 1903419456618

Zase jen kecy, aby se lidi nebáli úprav! Automobilky dobře věděly, proč to upravovaly!!!

+6/0
30.6.2016 6:01

J81a63n 37M85a71l53ý 1605139574978

Tak ADACu se dá věřit asi jako celýmu VW ;-D.

+16/0
30.6.2016 5:00

T18o63m24á33š 51V34a74l96d73e68r 7983720929

Asi tak. Věřit podvodníkům z ADACu je velká naivita. Falšují testy, data.

+1/0
30.6.2016 20:25

C66y55r68i40l 93P67a44v80e65l34k40a 4136242328895

No, já tomu moc nevěřím. Pokud mi auto jede a žere tak, že jsem relativně spokojen, tak bych do toho určitě nešel. Motoru to rozhodně neprospěje.

+11/0
30.6.2016 0:39

T89o30m49á65š 52R10a15d64n56i78c 2473108244911

mno, 7 - 15% navýšení spotřeby během silničního testu - To asi moc majitelů nepotěší.

+5/0
30.6.2016 0:29

M67a51r94e36k 93M96a90l14ý 1182798461320

A to máte odkud tento údaj? V článku vidím něco jiného:

"U audi se podle měření TCS nezměnila ani spotřeba. U volkswagenu, který testoval německý ADAC, naměřili lehké zvýšení spotřeby o 0,15 l/100 km. Při započítání povolené chyby měření +/- 2 % se nárůst spotřeby pohybuje mezi 0,4 a 2,5 procenta v závislosti na použitém testovacím cyklu."

0/0
30.6.2016 10:09

P67e14t48r 90U43r60b14a35n 1412305682931

Precti si to cely:

"Při testech lépe odrážejících reálné chování na silniciměla auta spotřebu vyšší. ADAC dokonce naměřil u zkoumaných vozů o 7 až 15 procent vyšší spotřebu i v normovaném testu NEDC (NEFZ).

0/0
3.7.2016 23:31

T18o46m86á17š 68K25u12c10h91a85ř 3397391428211

Pokles NOx o 12%.. ;-D Tak to je drtivý úspěch, to už se dá rovnou dýchat. ;-)

+5/0
30.6.2016 0:20

M20a23r20t53i96n 80K60r14o18u70p13a 2521533169790

Tomu bude věřit asi málokdo. Nabízí otázka proč tato úprava není ve vozech přímo z výroby když to vůz kromě emisí nijak neovlivní.

+19/0
30.6.2016 0:15

T55o96m59á15š 17S28o35u81k88u13p 4253935170910

Protože se pouze odstraňuje ten SW který umožňoval „podvádět” v laboratoři. V běžném provozu auto jelo na stejnou mapu jako pojede teď.

+2/−2
30.6.2016 2:03

R35o92m37a77n 32Z17v16ě53ř79i26n60a 9321145937435

Pokud by jen odstranili ten svůj SW, tak by pořád motor ale nespnil normu euro5... (to dělal ten sw..)

Ale v článku píšou že přesto splňuje.. teď to po úpravě najednou jde ?? Někdo asi lže..

+6/0
30.6.2016 4:03

L10u88k68á14š 50K86o77h20o14u60t 7318174962269

Jooo taky si říkám... když je to tak easy tak proč to páni inženýři neudělali rovnou? proč by se někdo patlal vymýšlet podvádějící sw když by existovala varianta která nepodvádí a je stejně dobrá. Navíc tuto úpravu udělali za pár týdnů a vývoj daného motoru trval nepochybně déle, takže si ani nemyslím že by tenkrát na to nepřišly.

+2/0
30.6.2016 7:28

T46o15m55á67š 75S39o48u95k45u10p 4363625940740

Tak znova, ta mapa motoru na kterou auto pojede po úpravě, tam byla vždy. Pouze se smaže ta část kódu, která detekovala laboratorní měření emisí.

0/−1
30.6.2016 10:37

L54u21k72á28š 46K22o83h62o38u25t 7958874732709

proč tam tedy vůbec byla? pokud tedy auto emise plní i bez ni

+1/0
30.6.2016 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.