Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úpravy „cinknutých“ TDI se na výkonech neprojeví, naměřily autokluby

Evropské autokluby zkoumaly, jak se změní chování dvoulitrových turbodieselů, které svolává koncern Volkswagen k přehrání softwaru řídicí jednotky motoru. Testem prošly tři Audi A4 a jeden Volkswagen Golf s motorem 2,0 TDI EA189, kvůli kterému se už skoro rok německý koncern potýká s patálii jménem Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e67t66r 58N18o60v96á22k 3473686194734

No je to divné... Proč tedy podváděli a nastavovali řídící jednotku jinak, když to nemá na nic vliv??? Někdo kecá...

0/0
4.7.2016 6:34

P81e66t34r 71M28a62l38i64š80k98a 6401855301523

Aby splnily Euro normy.

0/0
4.7.2016 10:47

P24e62t46r 81U87r20b57a32n 1522715272701

Problem byl s NOx.

Snizit NOx lze jedine pridanim paliva, ikdyz to zni divne, je to tak.

Pridanim vice paliva se zvysli uhlikate emise a kourivost.

Spotreba vzroste (v clanku pisou 7-15%) a ve finale to odnese DPF filtr - filtr pevnych castic se bude o poznani rychleji zanaset.

0/0
3.7.2016 23:34

J43o24s27e36f 75M69i98k58i55n 5423564925654

Spíš věřím tomuto http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=32

než kecům autoklubů

0/0
3.7.2016 19:41

J50i36ř56í 31S56c19h35w65a87c79h 8518724348936

a já tajně doufal, že dáváš odkaz na výsledek nějakýho měření a zatím jen dohady, odhady no prostě taky kecy.....

+1/0
3.7.2016 19:58

T55o55m90á63š 71V68a17l95d18e87r 7423880589

Opravdu se mi líbí jak na majitele TDi v Evropě VW kašle. Oni si to nechají líbit . Vlastně se nic nezmění při normálním režimu. Pořád budou vypouštět jedovatý sračky, jen aby uspořili na CO2. hlavně, že se vlk Brusel nažral. :-(

0/0
30.6.2016 20:18

Z73d30e66n53ě21k 25M10o40r16á59v27e77k 5707248828783

Technicky vzato, nekašlou na majitele TDI, ale na lidi, co to musejí dýchat. Ale v tomto případě není vina na straně VW. Evropa si narozdíl od Ameriky nastavila pro provoz dieslů benevolentnější podmínky a v kombnaci s nižší spotřebou se to lidem zalíbilo. No a zatímco současné normy pro Evropu se daří plnit, pro Ameriku to museli udělat podvodem. Takže na lidi v Evropě nekašle VW, ten jen funguje v rámci povolených mezí, ale na lidi kašle Brusel. Ale to už dávno víme, nedělá to jen v případě emisí, ale i jinde.

0/0
1.7.2016 10:35

P52e58t28r 78Č60e21r25m65á82k 9818715979960

Jak píše pan Morávek - to není o VW a o tom co si jaký zákazník nechá líbit nebo ne, je to o tom že v EU fakticky žádná dieselgate neexistuje, takže zcela logicky VW nebude vyhazovat peníze za něco co nemusí.

0/0
2.7.2016 13:16

F25r40a31n25t13i75š48e20k 18M36o88r55a51v96e37c 8227124602

Tak určitě... ;-D

+1/0
30.6.2016 9:24

V52a50c23l35a26v 44M90e42d43e98k 5511492455765

celkem by mě zajímalo, co přesně s tím softwarem dělají. Chápu, že odstraní ten "fake" režim - ale pak z logiky věci bude motor trvale vypouštět víc NOx. Jak chtějí softwarově vyřešit, že motor nemá dostatečné technologie na odstraňování NOx? (kdyby je měl, nemuseli by podvádět)

0/0
30.6.2016 8:37

T88o32m78á69š 71M36a73t86ě70j 9755918153772

Ono je to trochu neintuitivní - NOx je problém přebytku vzduchu a málo paliva. Takže paradoxně například přidáním paliva při stejném množství vzduchu, ti vznikne méně NO.. (vznikne ti sice o trochu více CO2... ale to není takový problém).

Těch možností je více než jen "odstraňovat vzniklý".

V problematických částech - zhoršíš podmínky pro vznik NOx - například: snížíš tlak (ubereš vzduchu), přidáš více paliva, přidáš více vzduchu s obsahem CO2 - přes EGR vrátíš více spalin do sání...

0/0
30.6.2016 10:51

J64a35n 93F80r74o49l48í71k 6566560795624

A to vše nemá vůbec žádný vliv na spotřebu, výkon.... pro voliče ANO a ČSSD velmi přesvědčivý článek. ;-D

0/0
30.6.2016 11:36

T41o92m33á15š 75M83a44t48ě28j 9785588913582

"vůbec žádný" vliv není slovní spojení, které jsem použil já... Tyhle operace vždycky mají nějaký vliv... otázkou je, jestli ten vliv bude v běžném provozu reálně citelný.

Vyšší spotřeba o 5-10 litrů na 100 km/h - v problematickém režimu, ve kterém auto stráví 1% provozního času... zvedne celkovou spotřebu o nějakých 0,05 / 0,1 litru / 100 km.

O pár procent nižší okamžitý výkon v určitém provozním režimu - taky nepoznáš (maximální výkon bude stejný, jen křivka průběhu v závislosti na otáčkách a zatížení bude trochu jiná)...

Krom toho v mezidobí se naučili na novějších motorech optimalizovat některé věci ... tak je i prostor "tohle sme tehdy mohli udělat takto"..

+1/0
30.6.2016 11:53

T56o76m65á71š 75V72a86l53d86e43r 7623790679

Dle jak jezdí řidiči TDi, bych problematický režim viděl ta na 60-70% času provozu. Skoro pořád mají nohu na pedálu ;-D

+1/0
30.6.2016 20:20

P57e26t39r 10M15a86l40i50š92k76a 6801385231983

Hlavně to nemá nic společného s politikou.

+2/0
30.6.2016 15:50

P36e43t12r 90S47p50a93t40z86i67e13r98e40r 7494622355164

stále si myslím, že celá aféra dieselgate, je uměle vyvolaná jen proto, aby automobilky po příchodu normy EURO 7 za 2 roky měli důvod říct, že vývoj naftových motorů do osobních aut se nevyplatí a přestanou naftové motory do osobáků dávat. Což podporuje prohlášení koncernu o pravděpodobném ukončení vývoje TDI motorů.

+1/0
30.6.2016 8:13

V92a63c82l17a62v 20M15e79d32e58k 5561642385245

a dostaneme se zpět k benzínovým, které zas vyprodukují více CO2 - a snižování CO2, které na papíře probíhá, je možné jen v laboratorních podmínkách - takže se dostáváme opět ke stejnému jádru, jaké má dieselgate - v reálném provozu je škodlivin vytvářeno mnohem více.

0/0
30.6.2016 8:39

J76a44n 85S28t49e86h13l22i27k 9425507336741

CO2 vznikne vždy stejně , at u naftaku nebo benzinu . Jsou to uhlíkatá paliva , kdy uhlík se spaluje s kyslíkem a vzniká CO2 . Pokud chcete určitý výkon , musí vzniknout určité množství uhlíku . Nafta je těžší palivo než benzín a proto má v sobě více energie než benzín . Na litr tedy pořídíte více energie než u benzínu.

+2/−1
30.6.2016 8:46

T27o97m34á29š 45M23a53t32ě80j 9575698213652

Ta tvoje úvaha má drobnou díru.

Není totiž výkon jako výkon. To co říkáš ty - může platit pro holý tepelný výkon (prosté pálení nafty či benzinu) ...a ani tam to neplatí přesně.

Jenže to co řešíš u auta - je "mechanický výkon" na výstupu z motoru - a tam ti do toho vstupuje ještě (kromě dalšího, ale to teď ponechme stranou) účinnost samotného motoru.

Mno a vznětové motory jsou jednak obecně o něco účinnější než zážehové... takže z (hmotnostně) stejného množství paliva dokážou využít více energie (zjednodušeně více tepelné energie dokážou přeměnit na pohybovou)... a navíc se ty nůžky ještě v některých provozních režimech rozšiřují (částečné zatížení atd... ).

Takže z hmotnostně stejného množství nafty a benzinu (tedy objemově o něco méně nafty než benzinu) sice dostaneš stejné množství tepelné energie a zhruba stejné množství CO2 - ale v důsledku dostaneš různé množství pohybové energie.

+1/0
30.6.2016 11:12

T66o15m29á10š 16V37a74l50d70e57r 7163730459

Hmmm a dál?

0/0
30.6.2016 20:22

J37a81n 72B28e69n62d39a 7382574198219

Tak soudruzi udělali z inženýrů VW Group idioty, protože jen idiot falšuje něco, co není potřeba falšovat.

+9/0
30.6.2016 7:23

P91e88t59r 19M24i70c17h21a76l 2780394951472

To jako někdo změnil fyzikální zákony?

+13/0
30.6.2016 6:44

T81o14m68á60š 56V56a44v93e90r86k13a 7411400912964

Přesně tohle mě napadlo, si asi dělaj legraci ne?

0/0
30.6.2016 7:11

F60r95a93n59t93i51š31e76k 40H36á68j65e87k 2556279871915

Takze nas v podstate chteji presvedcit, ze vymysleli perpetuum mobile!

+2/0
30.6.2016 6:32

K40a65r31e98l 46V59a58c25h96u39t 9643662929933

Nafta patří do traktoru - už aby ji pro provoz nasilnicích a dálnicích konečně a definitívně ZAKÁZALI. :-/ R^ ... I bez toho čmoudu z jejich výfuků tu zbude dost a dost alergenů, které budou lidem ničit životy!

+1/−2
30.6.2016 6:21

R83a18d22i50m 50H29o93r22č81i77č25k90a 7236947533372

No, až dají benzinům fitry pevných částic, tak to tedy taky nebude žádný šlágr.

+2/0
30.6.2016 8:11

V54a26c42l62a42v 92M13e10d82e20k 5431192355895

současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF

+2/−1
30.6.2016 8:40

Z17d74e53n16ě76k 11M95o78r90á37v13e21k 5147658828273

A to jsi zjistil jak?

+1/0
30.6.2016 15:51

M65a21r96t55i54n 33K83a67r85á76s42e67k 9448723288968

To je prosty fakt, amaterksky to nemas moc jak zmerit, ale voditko treba muze byt cistota vnitrku vyfuku (moderni dieles s filtrem ho ma cisty, benzinak zacazeny (trochu, samozrejme zdaleka ne tak, jako mely stare diesely, kdy vyfuky byly misty zarostle vrstvou sazi)...

0/−1
30.6.2016 17:26

Z42d89e50n22ě78k 18M39o70r19á87v14e45k 5167878688283

Moderní diesel má výfuk čistý jen chvíli po koupi, to nevydrží dlouho. To že jsi viděl pár lesklých výfuků ještě není objektivní měření.

+1/0
30.6.2016 17:30

M41a95r43t10i50n 90K27a88r77á20s25e36k 9888263698618

No nevim ve firma mame auta s dpf a najetymi pres 200 tkm a vyfuky rozhodne zacouzene nejsou.....

+1/−1
30.6.2016 17:41

Z66d92e32n10ě29k 75M39o95r91á64v59e20k 5337428768683

Já se na ty výfuky koukám taky a všiml jsem si, že modely aut, které ty výfuky mívaly tak lesklé, je mají dnes takové zašlé. Ne že by z nich ty saze nějak extra lítaly, ale není to ten lesk a sláva, co bývala. U těch benzínových se ty výfuky tak neleskly, ale to už ani od nových, nevím jestli to je snaha výrobců, aby ty diesly vypadaly lepší, než jsou.

Nové turbobenzíny s přímým vstřikem dnes taky vyrábějí prachové částice, ony to nejsou úplné saze jako dělaly diesly, ale legislativa je na benzín obecně přísnější, takže když se doteď obešly bez filtrů, tak to je proto, že těch nečistot je méně než u dieslů.

+1/0
30.6.2016 17:52

M87a64r57t28i45n 38K79a72r38á82s28e56k 9188193938798

No tak jasne ze jich benzin produkuje mene, ale tim ze nema filtr tak to moc svetoborne neni. Normy kourivost benzinu neresi vubec, tj muze kourit kolik chce (starsi motory nekourily, dnesni trochu kouri)

0/−1
30.6.2016 18:28

Z90d21e80n56ě76k 45M85o64r36á55v44e92k 5717808598973

Jo, s tím se dá souhlasit. Ale je to hodně daleko od Medkova tvrzení "současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF"

0/0
1.7.2016 10:26

Z47d85e52n69ě69k 61M52o72r22á40v87e48k 5297618608163

Tak až po dálnici pojede benzínový kamión se spotřebou 100 litrů benálu, to bude pošušňáníčko.

0/0
30.6.2016 15:50

J10i32ř64í 87K49o15c87u37r66e19k 6425924685198

Není to málo?

0/0
1.7.2016 19:57

P20e85t20r 16H25a29h69n 1743279396148

Zase jen kecy, aby se lidi nebáli úprav! Automobilky dobře věděly, proč to upravovaly!!!

+6/0
30.6.2016 6:01

J79a34n 21M56a45l58ý 1485279774828

Tak ADACu se dá věřit asi jako celýmu VW ;-D.

+16/0
30.6.2016 5:00

T39o87m90á87š 37V10a41l63d53e41r 7813960939

Asi tak. Věřit podvodníkům z ADACu je velká naivita. Falšují testy, data.

+1/0
30.6.2016 20:25

C10y82r68i93l 50P14a70v50e82l46k20a 4666752108465

No, já tomu moc nevěřím. Pokud mi auto jede a žere tak, že jsem relativně spokojen, tak bych do toho určitě nešel. Motoru to rozhodně neprospěje.

+11/0
30.6.2016 0:39

T78o81m41á60š 15R64a77d13n22i21c 2243468114791

mno, 7 - 15% navýšení spotřeby během silničního testu - To asi moc majitelů nepotěší.

+5/0
30.6.2016 0:29

M76a35r43e38k 51M73a46l78ý 1822488801980

A to máte odkud tento údaj? V článku vidím něco jiného:

"U audi se podle měření TCS nezměnila ani spotřeba. U volkswagenu, který testoval německý ADAC, naměřili lehké zvýšení spotřeby o 0,15 l/100 km. Při započítání povolené chyby měření +/- 2 % se nárůst spotřeby pohybuje mezi 0,4 a 2,5 procenta v závislosti na použitém testovacím cyklu."

0/0
30.6.2016 10:09

P11e96t37r 85U32r58b96a28n 1512395942801

Precti si to cely:

"Při testech lépe odrážejících reálné chování na silniciměla auta spotřebu vyšší. ADAC dokonce naměřil u zkoumaných vozů o 7 až 15 procent vyšší spotřebu i v normovaném testu NEDC (NEFZ).

0/0
3.7.2016 23:31

T27o26m74á48š 39K52u75c66h90a67ř 3437651208651

Pokles NOx o 12%.. ;-D Tak to je drtivý úspěch, to už se dá rovnou dýchat. ;-)

+5/0
30.6.2016 0:20

M77a71r60t55i32n 44K41r62o35u82p31a 2941933499960

Tomu bude věřit asi málokdo. Nabízí otázka proč tato úprava není ve vozech přímo z výroby když to vůz kromě emisí nijak neovlivní.

+19/0
30.6.2016 0:15

T70o37m11á67š 51S70o17u18k35u23p 4153755290520

Protože se pouze odstraňuje ten SW který umožňoval „podvádět” v laboratoři. V běžném provozu auto jelo na stejnou mapu jako pojede teď.

+2/−2
30.6.2016 2:03

R77o62m94a32n 95Z74v74ě33ř56i88n96a 9201895257165

Pokud by jen odstranili ten svůj SW, tak by pořád motor ale nespnil normu euro5... (to dělal ten sw..)

Ale v článku píšou že přesto splňuje.. teď to po úpravě najednou jde ?? Někdo asi lže..

+6/0
30.6.2016 4:03

L96u68k44á67š 41K77o61h67o46u67t 7878244762389

Jooo taky si říkám... když je to tak easy tak proč to páni inženýři neudělali rovnou? proč by se někdo patlal vymýšlet podvádějící sw když by existovala varianta která nepodvádí a je stejně dobrá. Navíc tuto úpravu udělali za pár týdnů a vývoj daného motoru trval nepochybně déle, takže si ani nemyslím že by tenkrát na to nepřišly.

+2/0
30.6.2016 7:28

T58o57m68á17š 16S46o85u21k15u78p 4433105120910

Tak znova, ta mapa motoru na kterou auto pojede po úpravě, tam byla vždy. Pouze se smaže ta část kódu, která detekovala laboratorní měření emisí.

0/−1
30.6.2016 10:37

L43u36k72á18š 48K70o67h35o89u98t 7908924302929

proč tam tedy vůbec byla? pokud tedy auto emise plní i bez ni

+1/0
30.6.2016 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.