Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak začínala Zastava. Bitvu o Terst vyhrál zapomenutý frajer z Itálie

Limuzína značky Fiat sviští po dálnici z Milána směr Terst, dál bude pokračovat do Lublaně. Píše se rok 1976, vedle šoféra sedí Riccardo Chivino, prezident divize výroby traktorů koncernu Fiat. Jede do Jugoslávie vyřešit problém s kontraktem na licenční výrobu zemědělské techniky, který se ne a ne hnout z místa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93o31s62e93f 11V16o78s32i76c50k18y 4153847456293

Fiat 128 byl velky prukopnik! Bylo to uplne prvni auto na svete s konceptem prevodovka za motorem, a oboji v predu napric. K tomu nestejne dlouhe poloosy. Druhym takovym byl VW Golf. Pak uz se to sirilo lavinovite - Japonci a nakonec i Americani. Dnes to pouzivaji uplne vsichni pro predni pohon.

0/0
12.8.2016 22:34

J87i75ř49í 31E88r77b40e76n 1653414386207

Nevíte, nestejně dlouhé poloosy jsou důvodem používání homokinetických namísto křížových kloubů?

0/0
12.8.2016 23:56

J32i76ř32í 92E38r18b36e64n 1583234206707

Jinak se s tím průkopníkem ale pletete.

První auto s motorem a převodovkou vpředu napříč byl Trabant P50 v roce 1957 !!), jako druhý byl Austin-Rover Mini v roce 1959. Fiat 128 přišel až v roce 1969.

0/0
13.8.2016 0:06


J77o86s96e29f 52V39o21s90i98c94k24y 4793517866243

Az na to, ze ten Austin mel tu prevodovku v Motoru !

+1/0
13.8.2016 2:24

J20a63r54o95s62l71a94v 55P54o54r57t 7789967579795

Měl jsem originál Fiata 128 jo to bylo ve své době auto , na to tady kromě šestsetrojky nic nemělo .

+2/0
12.8.2016 18:12

O69t73a64k77a52r 11D79e20y33l 2352299475205

Hodně jsem toho se Zastavou 1100 /fiat 128/ najezdil. Bylo to hodně dobré auto, ke Škodě tehdy nebe a dudy. Malá spotřeba, docela rychlé, pohodlné, slušné jízdní vlastnosti. Akorát hodně rezla.

+5/0
12.8.2016 12:21

M37i61c51h51a50l 92F26r10ý14d27a 1572979823402

Nějak jsem se v té časové ose článku ztratil. Není to dobře napsané pane Dvořáku, zkuste to ještě jednou.

+4/0
12.8.2016 10:03

J52i74ř94í 60E24r43b28e34n 1503254726437

Milion aut za třicet let? To je skoro manufakturní výroba...

+1/0
12.8.2016 8:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.