- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fiat 128 byl velky prukopnik Bylo to uplne prvni auto na svete s konceptem prevodovka za motorem, a oboji v predu napric. K tomu nestejne dlouhe poloosy. Druhym takovym byl VW Golf. Pak uz se to sirilo lavinovite - Japonci a nakonec i Americani. Dnes to pouzivaji uplne vsichni pro predni pohon.
Nevíte, nestejně dlouhé poloosy jsou důvodem používání homokinetických namísto křížových kloubů?
Měl jsem originál Fiata 128 jo to bylo ve své době auto , na to tady kromě šestsetrojky nic nemělo .
Hodně jsem toho se Zastavou 1100 /fiat 128/ najezdil. Bylo to hodně dobré auto, ke Škodě tehdy nebe a dudy. Malá spotřeba, docela rychlé, pohodlné, slušné jízdní vlastnosti. Akorát hodně rezla.
Nějak jsem se v té časové ose článku ztratil. Není to dobře napsané pane Dvořáku, zkuste to ještě jednou.
Milion aut za třicet let? To je skoro manufakturní výroba...