Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová panamera je zvenku zase stejná, geny Porsche 911 nezapře

Michael Mauer má nejnevděčnější práci na světě. Na první pohled je post šéfdesignéra Porsche prací snů. Jenže cokoliv udělá nového, je z pohledu tradicionalistů přísahajících na neopakovatelné tvary Porsche 911 špatně. A když nic neudělá, je za lenocha a bojácného zpátečníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i29r78o93s97l97a26v 19S21u98c75h24y 5720239120550

Milý Ježíšku, vím že je trochu brzy, ale nezapomeň, že existují nějaké dodací lhůty. Takže s sebou koukej hodit!

+5/0
2.7.2016 9:07
Foto

V97l98a62d72i18s69l78a79v 50S95a71l54a52p88a83t92e64k 4871810129157

Nádhera v 1.8 bych ho bral.

0/−1
2.7.2016 8:36

P30a65v20e27l 36K39r43ů27t49a 9290217858807

To je hnus, velebnosti.

Předražené, čtyřdveřové ošklivé Porsche

0/−5
2.7.2016 7:55


D47a72v23i54d 73H48y50š98p52l11e36r 2713663317255

R^

0/−1
2.7.2016 7:51

A81l58o84i41s 98J50i76n42d52r55a 9810404447625

A kdy to bude na elektriku? Konkurence Tesly.

0/−2
2.7.2016 7:37
Foto

V11a76c59l68a70v 51V20a79v19r24a 3437614165777

Každej Američan říká, kdybych měl hodně peněz na koupi nového aua, bude to ne Mercedes, ne BMW, ne Audi ale Lexus. A ví co říká. Kdybyste četli fundované testy na všechna auta co jsou na americkém trhu a kdyby se to smělo psát i v Evropě, asi by vás..... xxblo.

Až do 30.místa v americké tabulce nejprodávanějších aut nefiguruje ani jediné evropské auto. Najdete tam jen to nej. Toyota a její značka Lexus, Honda a Accura, Nissan a Infiniti, Hyundai, Kia,tedy levné i dražší ale na americkém trhu nejžádanější. A nechat tak obrovský trh ladem? Pole vyklidila i Mazda, SAAB, Volvo.. a mnoho dalších.VW tu v USA dokonce vyrábí své vozy, jen jaxi nejdou na odbyt a ani s nulovým úrokem na půjčkách...Jediné auto které VW inzeruje je jakási Jetta. Úplně tuctové vozítko co neoslovuje nikoho.

0/−2
2.7.2016 4:18

E63m83i55l 69D17u27d44a 8895432796853

haha. V Americe je neprodavanejsi premiove auto prave mercedes, bmw tesne pred lexusem - ktery je ale mnohem levnejsi. Staci se podivat na prominenty v jakych autech jezdi....Zuckenberg dokonce v Golfu ;) B.gates Porsche, Jobs mel merecedes, Stalone Mercedes atd.... Kdyz nemaji americti prominenti nemecke auto tak americke ale malo kdy vezmou azijske

+1/0
3.7.2016 10:33

M40i70l39a69n 98K90r17á16l 8453518341751

azijske (to vidím porvé takto napsaný);-D

0/0
3.7.2016 16:42

E12m94i79l 14D11u48d70a 8965462436973

proto se v americe proda nejvic porsche :) podivej se na prominenty v jakych autech jezdi, podivej se taky na tabulky nejprodavanejsich premiovych aut v USA...BMW; Mercedes . Lexus

0/0
3.7.2016 10:39
Foto

V77a68c98l21a33v 26V27a20v42r79a 3817394795797

vyrábí se co se kupuje a když něco nejde na odbyt, je to velmi zlé. To jsou stamiliony Eur vyhozené do kanálu...

Koukám že sporťáky stále v Česku a Evropě táhnou. Jo, i má žena je do nich blázen a že kupovala jen nové sporťáčky,.

Jsou to nejméně praktické hračky. V tabulkách nejprodávanjších prakticky nikde nebodují.

0/−2
2.7.2016 4:11

R19a20d32e36k 55N69e36u39m17a52n74n 5372222428505

máš IQ 60? ̈

Vypadá to tak

0/0
2.7.2016 21:23

J72i81ř48í 96F71r61á11n98e79k 8836881282405

On jen chce dulezite vsem sdelit, ze dela v US zaskok za mexickeho zahradnika

0/0
4.7.2016 8:20

J90a95k30u64b 98K34o91s 3386472700904

Pokud bych někdy měl zbytečný peníze na luxusní auto, koupil bych tohle.

+4/0
1.7.2016 22:40

M72i71c48h61a56l 46M94a13r83e69k 7689961422420

Naprosta nadhera

Elegantni, krasne, smyslne

+9/0
1.7.2016 21:44

P17e28t18r 21M51a51r65e50č94e47k 1203311199378

Přifouklá 911 .. takový jezevčík :-) .. jsou jiná mnohem krásnější auta a navíc osobitá.

0/−1
2.7.2016 2:00

V87l50a22s35t20i57m33i98l 23S49v51o42b87o84d44a 7703328985874

Chtěl jsem něco napsat, ale letmý pohled na diskuzi zavelel NE ;-D.

0/0
1.7.2016 20:09

K32a90r15e82l 26P95e29š34e31k 7750109509340

Krásné auto.

+2/0
1.7.2016 20:08

J37a66n 24S42t56a43r86ý 8837180172155

Nádhera. Zvenku i uvnitř R^

+2/0
1.7.2016 19:05

H68o68n19z63a 79P16a34n25s21k43ý 3853452810670

Bude to mít taky litrový turbo trojválec? :)

+3/−1
1.7.2016 18:37

J94i38ř90í 32S11c33h22w97a27c15h 8308704118236

a je tu další TAKY expert.....s TAKY dotazem na úrovni.....

....tak pokud bude Panamera stát TAKY 400 tisíc

tak v ní TAKY osmiválec rozhodně nebude....:-P

+2/−3
1.7.2016 21:26

J87i21ř13í 24T83o10m23e56š 5862650543242

Vždyť ho má - při malém zatížení, píše se v článku.

0/0
5.7.2016 19:02

P51e84t38r 90B50á31č41a 8745616145945

Stejna maximalne zepredu, zadek ma urcite mnohem hezci.

+1/0
1.7.2016 16:22

T61o16m83á91š 69L51u13d42v19í15k 1210367984392

Panamera je jedno z těch aut které vypadá lépe ve skutečnosti než na fotce :)

+1/0
1.7.2016 13:22

J71a61n 81U53l47m 7510359776852

Nááádhera! R^

A u nás se bouchaji octávky s litrovým motorem...:-/

+19/−2
1.7.2016 6:48
Foto

M80i36c69h35a63l 98N38a36j60m83a26n 7509173986180

Ono je to také trošku o ceně. Panamera začíná na 2,4 milionech a octavia pod 400 tis. Naopak i superb s nejsilnějším motorem je pořád pod 1 milion.

+2/−1
1.7.2016 8:12

J53a15n 82D33l44o19u39h58ý 7394609780689

Je uplne sumafuk kolik to auto stoji. Kazda automobilka zaplati EU za kazde auto cca okolo 100 EUR za prevyseni limitu CO2 napric vsemi vyrobenymi vozy. Proto VW a Skoda dela litry s turbem, protoze za ne nemusi EU nic platit.

+1/0
1.7.2016 9:58

J59i30ř23í 61S69c83h29w12a64c10h 8258494428806

přirovnávat k Panameře za 3-4 mega Octu s litrem je totální hňupovina.

V případě Porsche, nebo třeba Bentleye je ten poplatek sakra vyšší, než 100 eur na auto. A díky těm litrovým motorům a každýmu, kdo si ho koupí může děkovat někdo, kdo si naopak koupí dvoulitr, že ušetřil v ceně třeba 10 - 20 tisíc právě na těch poplatcích.

+3/−1
1.7.2016 12:01

J77i59ř51í 82N87e63u62m72e10i42s68t12e42r 2762515773391

To je vážně k divení. Předpokládám, že do práce panamerou jezdíte.

+1/0
1.7.2016 8:18

J74i84ř40í 77F15r47á31n55e66k 8876951522525

Nejde o cenu ani o cestovani do prace.

K cene - vyvoj maloobjemovych motoru rozhodne sezere vice penez nez optimalizace a pouziti osvedcene technologie - motory V6 & V8 jsou prece v autech jiz nejaky ten patek... Jde o pristup vyrobce - Porsche, byt se se svymi preplnovanymi motory trosku podrizuje modernim trendum, kasle na downsizing (prozatim) zatimco Skoda musi, bohuzel, poslouchat koncernovy diktat, ktery se po umele afere jeste zprisnil...

A k ceste do prace - na onech 11 km, ktere prumerny cech do prace ujede (muj odhad), se ten rozdil mezi 1.0 I3 a 4.0 V8 vazne zas tak neprojevi. Naopak, v pripade ze se bavime o atmosferickem osmivalci, bude pri takto kratke ceste riziko jeho opotrebeni (a timpadem i naklady na opravu) mensi nez u foukaneho litriku, ktery se chladi hned pote, co se sotva zahral...

Puvodni komentar byl spise steskem po casech minulych, s cimz nelze jinak nez souhlasit

+1/0
1.7.2016 9:14
Foto

M88i43c90h62a40l 78N16a55j71m24a16n 7869303806920

Ano vývoj sežere víc, ale ty peníze se rozprostřou do daleko většího množství vyrobených motorů. A myslíte, že osvědčené motory V6 a V8 nejsou nyní nijak výrazně vyvíjeny? A ono srovnávat Škodovku a Porsche je trošinku míchání jablek s hruškama. Ona ta škodovka vyrobů trošku více aut než porsche (asi desetkrát tolik).

A kupodivu porsche patří pod stejný koncern jak škoda, takže by se dalo říct, že aby porsche mohlo vyrábět auta s velkými motory, musí právě v rámci koncernu škodovka vyrábět auta s 1.0 motory....

A rozdíl ve spotřebě mezi 1.0 a V8 4.0 při prvních deseti km bude řádově 5 a více litrů/100km a to jejiž poměrně dost.

+1/0
1.7.2016 9:37

J67i50ř52í 60F86r69á50n63e11k 8136721222305

Jenze to je take jadro pudla - to, ze se penize rozprostiraji do vetsiho mnozstvi (nutno podotknout ze v poslednich peti letech), je dusledkem tlaku ekoteroristickych organizaci. Pro motoristy je to spatna zprava, proto postesknuti v puvodnim prispevku. To, ze Skoda vyrobi vice vozu je bez diskuze, nicmene by si mohla zachovat v portfoliu napr. V6 pro Superb, at ma zakaznik moznost volby, ne mit pro repre limuzinu nejvetsi motor o objemu 2.0, navic velice pofiderni knostrukce (viz posledni zpravy o spolehlivosti TFSI jednotek a jejich nadmerne spotrebe oleje).

Pro doplneni - Porsche je faktickym vlastnikem koncernu, byt je znacka subdivize VW.

A k rozdilu - lehka matematika nam dava, ze je-li pri ujeti 10 km rozdil ve spotrebe 5+ l / 100km, dostavame se k realne uspore 0.5l paliva, tudiz se bavime o 15ti korunach. To zas tak moc neni, nemyslite?

+2/0
1.7.2016 9:47
Foto

M37i31c75h65a30l 56N53a35j20m78a45n 7719703836120

1,5 kč na jeden kilometr může být hodně nebo nemusí. Pro toho, kdo si koupí auto za 300 - 400 tis. a kouká na každou korunu je to hodně.

Pro někoho kdo dá za auto bez mrknutí oka 2 miliony je to zanedbatelné.

Teoreticky: Pokud vezmu sám sebe, tak využívám auto k podnikání a celkové náhlady na 1 km mám těsně pod 4 kč/km. Takže zvýšení nákladů o 1,5 kč/km by v mém případě bylo poměrně citelné. (za rok by to by výdaj navíc cca 70 - 80 tis. kč).

0/0
1.7.2016 9:55

M69a34r89e84k 66M38a86l26ý 1442458641820

No jo... a to si vemte, že Volvo do nových modelů už dává výhradně 4-válce 2.0, i do limuzíny S90 (V90) a do velkého SUV XC90.

0/0
1.7.2016 10:12

J47i78ř88í 59F67r66á85n28e50k 8486491652725

Podle me je to spatne, stejne jako diskutovat o spotrebe u clanku o Porsche :)

Problem je ten, ze dnesni vozy se v 80% pripadu vyrabeji pouze s ohledem na soucasne prodejni figury, opijeji majitele rohlikem pod zastitou zachranovani planety, pricemz realny podil spalovacich motoru (vsech, bez ohledu na objem) je nekde kolem 2% celkoveho znecisteni zpusobeneho clovekem. Vysledkem je vuz se zivotnosti cca 10 let tak, aby jeho majitel po splaceni leasingu utikal zpet do showroomu a poridil dalsi sekacku.

Casy, kdy kastle byla vyrobena z kvalitniho material, kdy motory vydrzely milion kilometru a vice i pri laickem zachazeni, jsou davno pryc, proto budme radi, ze existuji firmy a modely, ktere s timto proudem nejdou uplne ruku v ruce.

Samozrejme, jsou mezi nami taci, kteri od auta ocekavaji jen prevoz z mista A do mista B pri nejnizsich nakladech, na druhou stranu by bylo hezke myslet i na nadsence a ridice s velkym R, kteri od vozu ocekevaji i neco vic :-)

+2/0
1.7.2016 10:21

J36i66ř56í 70S16c87h26w85a48c93h 8768224868556

žádná malá benzínová atmosféra nevydržela milion kilometrů (no možná tak s pěti generálkama), a kastle hnily mnohem více než dnes....

0/0
1.7.2016 12:06

J91i49ř15í 40F30r64á73n15e55k 8316291762155

Nemluvim o malych, nemluvim ani specificky o benzinovych. Nicmene, stare Mercedesy, Volva, BMW s takovymto najezdem a bez koroze jsou ke koupi, staci hledat...

0/0
1.7.2016 12:28

J84i65ř61í 30S83c34h21w39a70c39h 8548384568486

a tak je to vždycky, začne se mluvit o 1.0TSI jak málo vydrží a začne se porovnávat s těmi starými, co vydržely milion km. Aby se následně zjistilo, že se porovnává s auty, které stály 2-3 více....a že ty stejně drahé vydržely v podstatě stejně.....a pokud náhodou vydržely více tak to byly neskutečně líné lemry.....

0/0
1.7.2016 12:59

J96i98ř84í 21F47r79á21n93e77k 8456181292115

Fakt je ten, ze 1.0TSI je motor, ktery je pro urcity vykon udrzovat ve vyssich otackach nez napr. bezny 2.0. Pro jizdu 145 km/h na dalnici ma vyssi objem potrebu tocit mnohem mene, nemluve o dostupnem zrychleni.

Neni treba hledat na konci nabidky nemeckych vozu, vezmeme namatkou VR6, VTEC motory od Hondy z prumernych Civicu pripadne z naftovych M54 od BMW - to jsou vsechno motory z prumernych vozu za prumerne ceny a jejich durabilita, vykon a obecne vlastnosti jsou uplne jinde nez Vami zminovane TSI ci TFSI.

+1/0
1.7.2016 13:07

J98i31ř21í 35S51c38h82w40a29c86h 8728924878756

to je v celku zásadní omyl, že se 1.0 TSI musí držet ve vyšších otáčkách. A to proto, že v rozmezí běžně používaných otáček 1500-3500 dává krouťák 200Nm, takže v podstatě stejně jako dvoulitrová atmosféra. Proto umožňuje zpřevodování takové, že při 130km/h točí 2900 ot, tedy stejně jako dvoulitrové atmosféry (benzínové). To třeba 1.8/104kW/175Nm v Hondě Civic točí už 3400 otáček.

Závěr: litrové TSI jezdí v běžně používaném rozsahu otáček jako atmosférický dvoulitr a není ho potřeba vytáčet.

Ano existuje velmi malé rozmezí otáček mezi 1200-1500 kde na tom bude ten dvoulitr lépe, ale to je jen o tom aby si na řídíč zvykl a podřadil, když otáčky klesnou do této malé a řídce využívané oblasti a on potřeboval více výkonu.

0/−1
1.7.2016 14:56

J25i30ř19í 59F12r72á25n76e16k 8706191812965

Tak to zkusme jinak :

Vemte si 1.0 TSI, nalozte plny kufr, dejte do nej 3 pasazery a vyrazte na dalnici a cestujte rychlosti 140 km/h.

Opakujte stejne v libovolnem 2.0 (turbo ci N/A. necham na vas) a porovnejte: spotrebu, prumernou vysi otacek a schopnost v teto rychlosti dale prilezitostne zrychlit.

+1/0
1.7.2016 15:02

J92i90ř86í 25S22c63h32w21a18c59h 8148134988726

Tak dvoulitr s turbem bych do toho vůbec netahal, to je písníčka o něčem úplně jiném s předem daným jasným výsledkem.

Ale stejně naložená tedy stejně těžká auta s motory (1.0TSI a 2.0 atmo) vytočenými na stejné otáčky (do cca 4000 ot) pojedou prostě stejně, protože 1.0TSI a 2.0 atmosféra v této chvíli davají stejný krouťák, točí stejné otáčky a tedy dávají stejný výkon. Samozřejmě ten dvoulitr má vyšší maximální výkon (cca 150 koní oproti 115), který je ale "ukrytý" v okolí 5000-6000 otáček. Takže v případě podřazení a vytočení nad 4000 otáček začne mít ten dvoulitr navrch, je to prostě výkonnější motor, ale musí se "víc točit" ;-)

+1/0
1.7.2016 15:25

P18e76t21r 21K28o58n14í94č72e67k 8844162565855

I v Německu jezdí VW Upy a podobná drobná přibližovadla. Nádhera to je, to jo.

0/0
1.7.2016 10:40

J32i24ř49í 25S68c41h89w49a41c70h 8608394658636

přirovnávat Panameru a litrovou Octu za desetinu ceny je opravdu velmi hloupé. Pokud budu srovnávávat ve stejně hloupém stylu, tak za desetinovou cenu by měla Panamera čtyřdecový jednoválec. A s ním by maximálku 200 a z nuly na sto za deset sekund asi těžko udělala. To je ta Octa na tom opravdu mnohem lépe.

0/0
1.7.2016 12:15

M17i70c14h56a12e98l 17K98o93n59e90č32n91ý 6962273299409

Jo tahle je hezčí než ta před tímR^

+4/0
1.7.2016 6:34

J15a16k45u88b 92T19u88r43e66k 9825675446505

smekám... tak málo a přitom tak obrovský posun

+9/−1
1.7.2016 0:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.