Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová panamera je zvenku zase stejná, geny Porsche 911 nezapře

Michael Mauer má nejnevděčnější práci na světě. Na první pohled je post šéfdesignéra Porsche prací snů. Jenže cokoliv udělá nového, je z pohledu tradicionalistů přísahajících na neopakovatelné tvary Porsche 911 špatně. A když nic neudělá, je za lenocha a bojácného zpátečníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i49r11o56s59l79a70v 58S70u16c28h94y 5810719450140

Milý Ježíšku, vím že je trochu brzy, ale nezapomeň, že existují nějaké dodací lhůty. Takže s sebou koukej hodit!

+5/0
2.7.2016 9:07
Foto

V68l62a30d18i97s70l65a69v 20S32a81l73a66p41a23t77e98k 4491490569407

Nádhera v 1.8 bych ho bral.

0/−1
2.7.2016 8:36

P96a59v78e27l 62K90r11ů50t44a 9270687468577

To je hnus, velebnosti.

Předražené, čtyřdveřové ošklivé Porsche

0/−5
2.7.2016 7:55


D86a30v11i27d 29H30y83š41p46l37e96r 2963903387925

R^

0/−1
2.7.2016 7:51

A50l94o41i32s 87J72i70n13d50r90a 9440784637285

A kdy to bude na elektriku? Konkurence Tesly.

0/−2
2.7.2016 7:37
Foto

V74a14c22l36a18v 54V92a76v81r30a 3287724985607

Každej Američan říká, kdybych měl hodně peněz na koupi nového aua, bude to ne Mercedes, ne BMW, ne Audi ale Lexus. A ví co říká. Kdybyste četli fundované testy na všechna auta co jsou na americkém trhu a kdyby se to smělo psát i v Evropě, asi by vás..... xxblo.

Až do 30.místa v americké tabulce nejprodávanějších aut nefiguruje ani jediné evropské auto. Najdete tam jen to nej. Toyota a její značka Lexus, Honda a Accura, Nissan a Infiniti, Hyundai, Kia,tedy levné i dražší ale na americkém trhu nejžádanější. A nechat tak obrovský trh ladem? Pole vyklidila i Mazda, SAAB, Volvo.. a mnoho dalších.VW tu v USA dokonce vyrábí své vozy, jen jaxi nejdou na odbyt a ani s nulovým úrokem na půjčkách...Jediné auto které VW inzeruje je jakási Jetta. Úplně tuctové vozítko co neoslovuje nikoho.

0/−2
2.7.2016 4:18

E31m81i29l 70D62u18d10a 8485842466583

haha. V Americe je neprodavanejsi premiove auto prave mercedes, bmw tesne pred lexusem - ktery je ale mnohem levnejsi. Staci se podivat na prominenty v jakych autech jezdi....Zuckenberg dokonce v Golfu ;) B.gates Porsche, Jobs mel merecedes, Stalone Mercedes atd.... Kdyz nemaji americti prominenti nemecke auto tak americke ale malo kdy vezmou azijske

+1/0
3.7.2016 10:33

M84i25l26a59n 36K83r51á29l 8223708321831

azijske (to vidím porvé takto napsaný);-D

0/0
3.7.2016 16:42

E69m82i83l 98D73u23d21a 8145242726203

proto se v americe proda nejvic porsche :) podivej se na prominenty v jakych autech jezdi, podivej se taky na tabulky nejprodavanejsich premiovych aut v USA...BMW; Mercedes . Lexus

0/0
3.7.2016 10:39
Foto

V80a68c70l73a26v 54V28a35v29r75a 3777334385757

vyrábí se co se kupuje a když něco nejde na odbyt, je to velmi zlé. To jsou stamiliony Eur vyhozené do kanálu...

Koukám že sporťáky stále v Česku a Evropě táhnou. Jo, i má žena je do nich blázen a že kupovala jen nové sporťáčky,.

Jsou to nejméně praktické hračky. V tabulkách nejprodávanjších prakticky nikde nebodují.

0/−2
2.7.2016 4:11

R26a55d46e75k 52N85e88u97m96a59n87n 5782182358355

máš IQ 60? ̈

Vypadá to tak

0/0
2.7.2016 21:23

J73i41ř43í 21F15r44á89n64e19k 8356741932445

On jen chce dulezite vsem sdelit, ze dela v US zaskok za mexickeho zahradnika

0/0
4.7.2016 8:20

J91a59k54u33b 56K67o73s 3376702860304

Pokud bych někdy měl zbytečný peníze na luxusní auto, koupil bych tohle.

+4/0
1.7.2016 22:40

M71i21c84h46a45l 91M10a54r44e43k 7219331402360

Naprosta nadhera

Elegantni, krasne, smyslne

+9/0
1.7.2016 21:44

P89e36t50r 77M91a54r94e89č66e38k 1343841789668

Přifouklá 911 .. takový jezevčík :-) .. jsou jiná mnohem krásnější auta a navíc osobitá.

0/−1
2.7.2016 2:00

V98l13a72s34t84i62m28i53l 34S87v39o11b44o57d72a 7583478305914

Chtěl jsem něco napsat, ale letmý pohled na diskuzi zavelel NE ;-D.

0/0
1.7.2016 20:09

K29a77r46e86l 92P93e75š86e81k 7530569229590

Krásné auto.

+2/0
1.7.2016 20:08

J23a42n 55S40t70a86r47ý 8777180452125

Nádhera. Zvenku i uvnitř R^

+2/0
1.7.2016 19:05

H61o48n90z20a 46P26a18n89s13k92ý 3583882610260

Bude to mít taky litrový turbo trojválec? :)

+3/−1
1.7.2016 18:37

J78i40ř19í 74S45c10h76w74a78c86h 8118124418876

a je tu další TAKY expert.....s TAKY dotazem na úrovni.....

....tak pokud bude Panamera stát TAKY 400 tisíc

tak v ní TAKY osmiválec rozhodně nebude....:-P

+2/−3
1.7.2016 21:26

J60i82ř24í 21T41o44m34e54š 5132640493642

Vždyť ho má - při malém zatížení, píše se v článku.

0/0
5.7.2016 19:02

P44e65t19r 66B64á53č92a 8235906565385

Stejna maximalne zepredu, zadek ma urcite mnohem hezci.

+1/0
1.7.2016 16:22

T12o71m44á34š 86L68u13d18v44í83k 1300397294782

Panamera je jedno z těch aut které vypadá lépe ve skutečnosti než na fotce :)

+1/0
1.7.2016 13:22

J47a56n 27U91l34m 7360539346802

Nááádhera! R^

A u nás se bouchaji octávky s litrovým motorem...:-/

+19/−2
1.7.2016 6:48
Foto

M65i21c64h21a32l 56N18a28j95m14a53n 7219483966190

Ono je to také trošku o ceně. Panamera začíná na 2,4 milionech a octavia pod 400 tis. Naopak i superb s nejsilnějším motorem je pořád pod 1 milion.

+2/−1
1.7.2016 8:12

J46a84n 98D56l15o79u24h35ý 7884879260969

Je uplne sumafuk kolik to auto stoji. Kazda automobilka zaplati EU za kazde auto cca okolo 100 EUR za prevyseni limitu CO2 napric vsemi vyrobenymi vozy. Proto VW a Skoda dela litry s turbem, protoze za ne nemusi EU nic platit.

+1/0
1.7.2016 9:58

J75i31ř66í 29S83c76h90w78a23c31h 8578794618356

přirovnávat k Panameře za 3-4 mega Octu s litrem je totální hňupovina.

V případě Porsche, nebo třeba Bentleye je ten poplatek sakra vyšší, než 100 eur na auto. A díky těm litrovým motorům a každýmu, kdo si ho koupí může děkovat někdo, kdo si naopak koupí dvoulitr, že ušetřil v ceně třeba 10 - 20 tisíc právě na těch poplatcích.

+3/−1
1.7.2016 12:01

J65i33ř35í 75N66e97u59m17e54i48s37t96e29r 2102515843741

To je vážně k divení. Předpokládám, že do práce panamerou jezdíte.

+1/0
1.7.2016 8:18

J33i15ř59í 42F95r39á84n69e43k 8566271952245

Nejde o cenu ani o cestovani do prace.

K cene - vyvoj maloobjemovych motoru rozhodne sezere vice penez nez optimalizace a pouziti osvedcene technologie - motory V6 & V8 jsou prece v autech jiz nejaky ten patek... Jde o pristup vyrobce - Porsche, byt se se svymi preplnovanymi motory trosku podrizuje modernim trendum, kasle na downsizing (prozatim) zatimco Skoda musi, bohuzel, poslouchat koncernovy diktat, ktery se po umele afere jeste zprisnil...

A k ceste do prace - na onech 11 km, ktere prumerny cech do prace ujede (muj odhad), se ten rozdil mezi 1.0 I3 a 4.0 V8 vazne zas tak neprojevi. Naopak, v pripade ze se bavime o atmosferickem osmivalci, bude pri takto kratke ceste riziko jeho opotrebeni (a timpadem i naklady na opravu) mensi nez u foukaneho litriku, ktery se chladi hned pote, co se sotva zahral...

Puvodni komentar byl spise steskem po casech minulych, s cimz nelze jinak nez souhlasit

+1/0
1.7.2016 9:14
Foto

M37i28c93h78a24l 89N10a23j30m28a46n 7679763276900

Ano vývoj sežere víc, ale ty peníze se rozprostřou do daleko většího množství vyrobených motorů. A myslíte, že osvědčené motory V6 a V8 nejsou nyní nijak výrazně vyvíjeny? A ono srovnávat Škodovku a Porsche je trošinku míchání jablek s hruškama. Ona ta škodovka vyrobů trošku více aut než porsche (asi desetkrát tolik).

A kupodivu porsche patří pod stejný koncern jak škoda, takže by se dalo říct, že aby porsche mohlo vyrábět auta s velkými motory, musí právě v rámci koncernu škodovka vyrábět auta s 1.0 motory....

A rozdíl ve spotřebě mezi 1.0 a V8 4.0 při prvních deseti km bude řádově 5 a více litrů/100km a to jejiž poměrně dost.

+1/0
1.7.2016 9:37

J86i57ř90í 37F37r56á33n73e11k 8926691932495

Jenze to je take jadro pudla - to, ze se penize rozprostiraji do vetsiho mnozstvi (nutno podotknout ze v poslednich peti letech), je dusledkem tlaku ekoteroristickych organizaci. Pro motoristy je to spatna zprava, proto postesknuti v puvodnim prispevku. To, ze Skoda vyrobi vice vozu je bez diskuze, nicmene by si mohla zachovat v portfoliu napr. V6 pro Superb, at ma zakaznik moznost volby, ne mit pro repre limuzinu nejvetsi motor o objemu 2.0, navic velice pofiderni knostrukce (viz posledni zpravy o spolehlivosti TFSI jednotek a jejich nadmerne spotrebe oleje).

Pro doplneni - Porsche je faktickym vlastnikem koncernu, byt je znacka subdivize VW.

A k rozdilu - lehka matematika nam dava, ze je-li pri ujeti 10 km rozdil ve spotrebe 5+ l / 100km, dostavame se k realne uspore 0.5l paliva, tudiz se bavime o 15ti korunach. To zas tak moc neni, nemyslite?

+2/0
1.7.2016 9:47
Foto

M15i33c50h41a21l 39N21a18j12m49a84n 7609843616120

1,5 kč na jeden kilometr může být hodně nebo nemusí. Pro toho, kdo si koupí auto za 300 - 400 tis. a kouká na každou korunu je to hodně.

Pro někoho kdo dá za auto bez mrknutí oka 2 miliony je to zanedbatelné.

Teoreticky: Pokud vezmu sám sebe, tak využívám auto k podnikání a celkové náhlady na 1 km mám těsně pod 4 kč/km. Takže zvýšení nákladů o 1,5 kč/km by v mém případě bylo poměrně citelné. (za rok by to by výdaj navíc cca 70 - 80 tis. kč).

0/0
1.7.2016 9:55

M86a22r73e28k 21M92a81l85ý 1652898681670

No jo... a to si vemte, že Volvo do nových modelů už dává výhradně 4-válce 2.0, i do limuzíny S90 (V90) a do velkého SUV XC90.

0/0
1.7.2016 10:12

J13i54ř92í 85F54r95á59n17e96k 8766151562475

Podle me je to spatne, stejne jako diskutovat o spotrebe u clanku o Porsche :)

Problem je ten, ze dnesni vozy se v 80% pripadu vyrabeji pouze s ohledem na soucasne prodejni figury, opijeji majitele rohlikem pod zastitou zachranovani planety, pricemz realny podil spalovacich motoru (vsech, bez ohledu na objem) je nekde kolem 2% celkoveho znecisteni zpusobeneho clovekem. Vysledkem je vuz se zivotnosti cca 10 let tak, aby jeho majitel po splaceni leasingu utikal zpet do showroomu a poridil dalsi sekacku.

Casy, kdy kastle byla vyrobena z kvalitniho material, kdy motory vydrzely milion kilometru a vice i pri laickem zachazeni, jsou davno pryc, proto budme radi, ze existuji firmy a modely, ktere s timto proudem nejdou uplne ruku v ruce.

Samozrejme, jsou mezi nami taci, kteri od auta ocekavaji jen prevoz z mista A do mista B pri nejnizsich nakladech, na druhou stranu by bylo hezke myslet i na nadsence a ridice s velkym R, kteri od vozu ocekevaji i neco vic :-)

+2/0
1.7.2016 10:21

J16i82ř83í 17S15c75h52w93a31c85h 8878284508816

žádná malá benzínová atmosféra nevydržela milion kilometrů (no možná tak s pěti generálkama), a kastle hnily mnohem více než dnes....

0/0
1.7.2016 12:06

J55i33ř47í 84F51r52á70n17e63k 8196631402645

Nemluvim o malych, nemluvim ani specificky o benzinovych. Nicmene, stare Mercedesy, Volva, BMW s takovymto najezdem a bez koroze jsou ke koupi, staci hledat...

0/0
1.7.2016 12:28

J34i53ř15í 20S17c27h80w15a20c96h 8778594238256

a tak je to vždycky, začne se mluvit o 1.0TSI jak málo vydrží a začne se porovnávat s těmi starými, co vydržely milion km. Aby se následně zjistilo, že se porovnává s auty, které stály 2-3 více....a že ty stejně drahé vydržely v podstatě stejně.....a pokud náhodou vydržely více tak to byly neskutečně líné lemry.....

0/0
1.7.2016 12:59

J72i81ř67í 14F66r13á23n13e83k 8596901622135

Fakt je ten, ze 1.0TSI je motor, ktery je pro urcity vykon udrzovat ve vyssich otackach nez napr. bezny 2.0. Pro jizdu 145 km/h na dalnici ma vyssi objem potrebu tocit mnohem mene, nemluve o dostupnem zrychleni.

Neni treba hledat na konci nabidky nemeckych vozu, vezmeme namatkou VR6, VTEC motory od Hondy z prumernych Civicu pripadne z naftovych M54 od BMW - to jsou vsechno motory z prumernych vozu za prumerne ceny a jejich durabilita, vykon a obecne vlastnosti jsou uplne jinde nez Vami zminovane TSI ci TFSI.

+1/0
1.7.2016 13:07

J75i97ř29í 74S53c74h20w27a50c26h 8758804108686

to je v celku zásadní omyl, že se 1.0 TSI musí držet ve vyšších otáčkách. A to proto, že v rozmezí běžně používaných otáček 1500-3500 dává krouťák 200Nm, takže v podstatě stejně jako dvoulitrová atmosféra. Proto umožňuje zpřevodování takové, že při 130km/h točí 2900 ot, tedy stejně jako dvoulitrové atmosféry (benzínové). To třeba 1.8/104kW/175Nm v Hondě Civic točí už 3400 otáček.

Závěr: litrové TSI jezdí v běžně používaném rozsahu otáček jako atmosférický dvoulitr a není ho potřeba vytáčet.

Ano existuje velmi malé rozmezí otáček mezi 1200-1500 kde na tom bude ten dvoulitr lépe, ale to je jen o tom aby si na řídíč zvykl a podřadil, když otáčky klesnou do této malé a řídce využívané oblasti a on potřeboval více výkonu.

0/−1
1.7.2016 14:56

J75i45ř35í 68F35r38á36n96e35k 8946141952365

Tak to zkusme jinak :

Vemte si 1.0 TSI, nalozte plny kufr, dejte do nej 3 pasazery a vyrazte na dalnici a cestujte rychlosti 140 km/h.

Opakujte stejne v libovolnem 2.0 (turbo ci N/A. necham na vas) a porovnejte: spotrebu, prumernou vysi otacek a schopnost v teto rychlosti dale prilezitostne zrychlit.

+1/0
1.7.2016 15:02

J51i30ř68í 55S28c53h23w14a17c90h 8328344838126

Tak dvoulitr s turbem bych do toho vůbec netahal, to je písníčka o něčem úplně jiném s předem daným jasným výsledkem.

Ale stejně naložená tedy stejně těžká auta s motory (1.0TSI a 2.0 atmo) vytočenými na stejné otáčky (do cca 4000 ot) pojedou prostě stejně, protože 1.0TSI a 2.0 atmosféra v této chvíli davají stejný krouťák, točí stejné otáčky a tedy dávají stejný výkon. Samozřejmě ten dvoulitr má vyšší maximální výkon (cca 150 koní oproti 115), který je ale "ukrytý" v okolí 5000-6000 otáček. Takže v případě podřazení a vytočení nad 4000 otáček začne mít ten dvoulitr navrch, je to prostě výkonnější motor, ale musí se "víc točit" ;-)

+1/0
1.7.2016 15:25

P47e68t96r 81K69o56n36í86č64e68k 8534132435505

I v Německu jezdí VW Upy a podobná drobná přibližovadla. Nádhera to je, to jo.

0/0
1.7.2016 10:40

J35i38ř74í 69S13c81h39w92a14c61h 8208644628296

přirovnávat Panameru a litrovou Octu za desetinu ceny je opravdu velmi hloupé. Pokud budu srovnávávat ve stejně hloupém stylu, tak za desetinovou cenu by měla Panamera čtyřdecový jednoválec. A s ním by maximálku 200 a z nuly na sto za deset sekund asi těžko udělala. To je ta Octa na tom opravdu mnohem lépe.

0/0
1.7.2016 12:15

M45i35c44h66a61e77l 46K42o10n49e94č44n95ý 6782783779239

Jo tahle je hezčí než ta před tímR^

+4/0
1.7.2016 6:34

J55a55k24u97b 48T13u11r30e87k 9265545646445

smekám... tak málo a přitom tak obrovský posun

+9/−1
1.7.2016 0:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.