Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová panamera je zvenku zase stejná, geny Porsche 911 nezapře

Michael Mauer má nejnevděčnější práci na světě. Na první pohled je post šéfdesignéra Porsche prací snů. Jenže cokoliv udělá nového, je z pohledu tradicionalistů přísahajících na neopakovatelné tvary Porsche 911 špatně. A když nic neudělá, je za lenocha a bojácného zpátečníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29i91r85o43s22l95a39v 18S66u41c61h10y 5290979800980

Milý Ježíšku, vím že je trochu brzy, ale nezapomeň, že existují nějaké dodací lhůty. Takže s sebou koukej hodit!

+5/0
2.7.2016 9:07
Foto

V50l82a88d96i69s71l73a24v 89S28a49l85a82p96a33t61e81k 4721580719717

Nádhera v 1.8 bych ho bral.

0/−1
2.7.2016 8:36

P21a61v62e70l 87K66r21ů78t70a 9330697538517

To je hnus, velebnosti.

Předražené, čtyřdveřové ošklivé Porsche

0/−5
2.7.2016 7:55

D62a67v32i35d 58H14y11š67p93l35e23r 2413843157585

R^

0/−1
2.7.2016 7:51

A88l51o57i35s 68J47i87n22d11r39a 9580924137905

A kdy to bude na elektriku? Konkurence Tesly.

0/−2
2.7.2016 7:37

V30a73c96l32a24v 74V96a12v77r70a 3897774465977

Každej Američan říká, kdybych měl hodně peněz na koupi nového aua, bude to ne Mercedes, ne BMW, ne Audi ale Lexus. A ví co říká. Kdybyste četli fundované testy na všechna auta co jsou na americkém trhu a kdyby se to smělo psát i v Evropě, asi by vás..... xxblo.

Až do 30.místa v americké tabulce nejprodávanějších aut nefiguruje ani jediné evropské auto. Najdete tam jen to nej. Toyota a její značka Lexus, Honda a Accura, Nissan a Infiniti, Hyundai, Kia,tedy levné i dražší ale na americkém trhu nejžádanější. A nechat tak obrovský trh ladem? Pole vyklidila i Mazda, SAAB, Volvo.. a mnoho dalších.VW tu v USA dokonce vyrábí své vozy, jen jaxi nejdou na odbyt a ani s nulovým úrokem na půjčkách...Jediné auto které VW inzeruje je jakási Jetta. Úplně tuctové vozítko co neoslovuje nikoho.

0/−2
2.7.2016 4:18

E29m76i65l 38D77u69d31a 8445642326643

haha. V Americe je neprodavanejsi premiove auto prave mercedes, bmw tesne pred lexusem - ktery je ale mnohem levnejsi. Staci se podivat na prominenty v jakych autech jezdi....Zuckenberg dokonce v Golfu ;) B.gates Porsche, Jobs mel merecedes, Stalone Mercedes atd.... Kdyz nemaji americti prominenti nemecke auto tak americke ale malo kdy vezmou azijske

+1/0
3.7.2016 10:33

M39i61l38a72n 42K54r23á80l 8933958131971

azijske (to vidím porvé takto napsaný);-D

0/0
3.7.2016 16:42

E65m86i12l 79D28u60d79a 8885692276203

proto se v americe proda nejvic porsche :) podivej se na prominenty v jakych autech jezdi, podivej se taky na tabulky nejprodavanejsich premiovych aut v USA...BMW; Mercedes . Lexus

0/0
3.7.2016 10:39

V55a72c61l87a70v 67V35a97v18r67a 3707854125647

vyrábí se co se kupuje a když něco nejde na odbyt, je to velmi zlé. To jsou stamiliony Eur vyhozené do kanálu...

Koukám že sporťáky stále v Česku a Evropě táhnou. Jo, i má žena je do nich blázen a že kupovala jen nové sporťáčky,.

Jsou to nejméně praktické hračky. V tabulkách nejprodávanjších prakticky nikde nebodují.

0/−2
2.7.2016 4:11

R57a64d88e94k 80N42e98u62m89a63n57n 5582182518555

máš IQ 60? ̈

Vypadá to tak

0/0
2.7.2016 21:23

J93i14ř53í 82F88r75á84n70e86k 8866821842385

On jen chce dulezite vsem sdelit, ze dela v US zaskok za mexickeho zahradnika

0/0
4.7.2016 8:20

J42a22k63u32b 54K25o38s 3646972550694

Pokud bych někdy měl zbytečný peníze na luxusní auto, koupil bych tohle.

+4/0
1.7.2016 22:40

M63i30c91h24a12l 78M29a22r41e92k 7639831802190

Naprosta nadhera

Elegantni, krasne, smyslne

+9/0
1.7.2016 21:44

P26e92t70r 76M15a20r52e10č86e98k 1673191429298

Přifouklá 911 .. takový jezevčík :-) .. jsou jiná mnohem krásnější auta a navíc osobitá.

0/−1
2.7.2016 2:00

V53l52a98s33t49i33m90i74l 72S15v51o73b55o88d30a 7533608135464

Chtěl jsem něco napsat, ale letmý pohled na diskuzi zavelel NE ;-D.

0/0
1.7.2016 20:09

K38a82r47e32l 54P55e54š82e64k 7620829819820

Krásné auto.

+2/0
1.7.2016 20:08

J35a75n 22S17t53a40r92ý 8167450212505

Nádhera. Zvenku i uvnitř R^

+2/0
1.7.2016 19:05

H95o31n26z88a 97P49a83n61s38k35ý 3933952970960

Bude to mít taky litrový turbo trojválec? :)

+3/−1
1.7.2016 18:37

J53i49ř83í 69S18c91h89w78a74c60h 8478454898606

a je tu další TAKY expert.....s TAKY dotazem na úrovni.....

....tak pokud bude Panamera stát TAKY 400 tisíc

tak v ní TAKY osmiválec rozhodně nebude....:-P

+2/−3
1.7.2016 21:26

J53i66ř35í 86T86o25m16e65š 5562140983132

Vždyť ho má - při malém zatížení, píše se v článku.

0/0
5.7.2016 19:02

P34e56t86r 85B37á78č67a 8665686705835

Stejna maximalne zepredu, zadek ma urcite mnohem hezci.

+1/0
1.7.2016 16:22

T23o54m41á74š 45L83u79d97v47í95k 1260357504482

Panamera je jedno z těch aut které vypadá lépe ve skutečnosti než na fotce :)

+1/0
1.7.2016 13:22

J77a88n 42U50l49m 7500809456602

Nááádhera! R^

A u nás se bouchaji octávky s litrovým motorem...:-/

+19/−2
1.7.2016 6:48
Foto

M15i14c51h95a91l 79N75a29j75m39a21n 7929213506410

Ono je to také trošku o ceně. Panamera začíná na 2,4 milionech a octavia pod 400 tis. Naopak i superb s nejsilnějším motorem je pořád pod 1 milion.

+2/−1
1.7.2016 8:12

J35a66n 18D18l82o76u82h18ý 7194959930389

Je uplne sumafuk kolik to auto stoji. Kazda automobilka zaplati EU za kazde auto cca okolo 100 EUR za prevyseni limitu CO2 napric vsemi vyrobenymi vozy. Proto VW a Skoda dela litry s turbem, protoze za ne nemusi EU nic platit.

+1/0
1.7.2016 9:58

J28i26ř87í 35S33c18h50w89a78c52h 8138144788706

přirovnávat k Panameře za 3-4 mega Octu s litrem je totální hňupovina.

V případě Porsche, nebo třeba Bentleye je ten poplatek sakra vyšší, než 100 eur na auto. A díky těm litrovým motorům a každýmu, kdo si ho koupí může děkovat někdo, kdo si naopak koupí dvoulitr, že ušetřil v ceně třeba 10 - 20 tisíc právě na těch poplatcích.

+3/−1
1.7.2016 12:01

J65i14ř42í 38N96e45u62m75e41i40s67t13e61r 2512955173561

To je vážně k divení. Předpokládám, že do práce panamerou jezdíte.

+1/0
1.7.2016 8:18

J67i72ř63í 86F92r51á30n70e12k 8426961382315

Nejde o cenu ani o cestovani do prace.

K cene - vyvoj maloobjemovych motoru rozhodne sezere vice penez nez optimalizace a pouziti osvedcene technologie - motory V6 & V8 jsou prece v autech jiz nejaky ten patek... Jde o pristup vyrobce - Porsche, byt se se svymi preplnovanymi motory trosku podrizuje modernim trendum, kasle na downsizing (prozatim) zatimco Skoda musi, bohuzel, poslouchat koncernovy diktat, ktery se po umele afere jeste zprisnil...

A k ceste do prace - na onech 11 km, ktere prumerny cech do prace ujede (muj odhad), se ten rozdil mezi 1.0 I3 a 4.0 V8 vazne zas tak neprojevi. Naopak, v pripade ze se bavime o atmosferickem osmivalci, bude pri takto kratke ceste riziko jeho opotrebeni (a timpadem i naklady na opravu) mensi nez u foukaneho litriku, ktery se chladi hned pote, co se sotva zahral...

Puvodni komentar byl spise steskem po casech minulych, s cimz nelze jinak nez souhlasit

+1/0
1.7.2016 9:14
Foto

M86i47c51h77a44l 53N21a72j42m28a96n 7879573846720

Ano vývoj sežere víc, ale ty peníze se rozprostřou do daleko většího množství vyrobených motorů. A myslíte, že osvědčené motory V6 a V8 nejsou nyní nijak výrazně vyvíjeny? A ono srovnávat Škodovku a Porsche je trošinku míchání jablek s hruškama. Ona ta škodovka vyrobů trošku více aut než porsche (asi desetkrát tolik).

A kupodivu porsche patří pod stejný koncern jak škoda, takže by se dalo říct, že aby porsche mohlo vyrábět auta s velkými motory, musí právě v rámci koncernu škodovka vyrábět auta s 1.0 motory....

A rozdíl ve spotřebě mezi 1.0 a V8 4.0 při prvních deseti km bude řádově 5 a více litrů/100km a to jejiž poměrně dost.

+1/0
1.7.2016 9:37

J81i22ř43í 43F20r79á48n26e84k 8286441432395

Jenze to je take jadro pudla - to, ze se penize rozprostiraji do vetsiho mnozstvi (nutno podotknout ze v poslednich peti letech), je dusledkem tlaku ekoteroristickych organizaci. Pro motoristy je to spatna zprava, proto postesknuti v puvodnim prispevku. To, ze Skoda vyrobi vice vozu je bez diskuze, nicmene by si mohla zachovat v portfoliu napr. V6 pro Superb, at ma zakaznik moznost volby, ne mit pro repre limuzinu nejvetsi motor o objemu 2.0, navic velice pofiderni knostrukce (viz posledni zpravy o spolehlivosti TFSI jednotek a jejich nadmerne spotrebe oleje).

Pro doplneni - Porsche je faktickym vlastnikem koncernu, byt je znacka subdivize VW.

A k rozdilu - lehka matematika nam dava, ze je-li pri ujeti 10 km rozdil ve spotrebe 5+ l / 100km, dostavame se k realne uspore 0.5l paliva, tudiz se bavime o 15ti korunach. To zas tak moc neni, nemyslite?

+2/0
1.7.2016 9:47
Foto

M95i98c17h41a87l 92N87a88j68m17a40n 7339733376700

1,5 kč na jeden kilometr může být hodně nebo nemusí. Pro toho, kdo si koupí auto za 300 - 400 tis. a kouká na každou korunu je to hodně.

Pro někoho kdo dá za auto bez mrknutí oka 2 miliony je to zanedbatelné.

Teoreticky: Pokud vezmu sám sebe, tak využívám auto k podnikání a celkové náhlady na 1 km mám těsně pod 4 kč/km. Takže zvýšení nákladů o 1,5 kč/km by v mém případě bylo poměrně citelné. (za rok by to by výdaj navíc cca 70 - 80 tis. kč).

0/0
1.7.2016 9:55

M83a15r12e30k 69M18a36l68ý 1312278891140

No jo... a to si vemte, že Volvo do nových modelů už dává výhradně 4-válce 2.0, i do limuzíny S90 (V90) a do velkého SUV XC90.

0/0
1.7.2016 10:12

J11i28ř16í 43F14r57á21n65e11k 8396131982685

Podle me je to spatne, stejne jako diskutovat o spotrebe u clanku o Porsche :)

Problem je ten, ze dnesni vozy se v 80% pripadu vyrabeji pouze s ohledem na soucasne prodejni figury, opijeji majitele rohlikem pod zastitou zachranovani planety, pricemz realny podil spalovacich motoru (vsech, bez ohledu na objem) je nekde kolem 2% celkoveho znecisteni zpusobeneho clovekem. Vysledkem je vuz se zivotnosti cca 10 let tak, aby jeho majitel po splaceni leasingu utikal zpet do showroomu a poridil dalsi sekacku.

Casy, kdy kastle byla vyrobena z kvalitniho material, kdy motory vydrzely milion kilometru a vice i pri laickem zachazeni, jsou davno pryc, proto budme radi, ze existuji firmy a modely, ktere s timto proudem nejdou uplne ruku v ruce.

Samozrejme, jsou mezi nami taci, kteri od auta ocekavaji jen prevoz z mista A do mista B pri nejnizsich nakladech, na druhou stranu by bylo hezke myslet i na nadsence a ridice s velkym R, kteri od vozu ocekevaji i neco vic :-)

+2/0
1.7.2016 10:21

J25i65ř51í 88S68c15h49w94a42c24h 8648584368166

žádná malá benzínová atmosféra nevydržela milion kilometrů (no možná tak s pěti generálkama), a kastle hnily mnohem více než dnes....

0/0
1.7.2016 12:06

J69i73ř81í 27F36r86á74n80e54k 8636591282665

Nemluvim o malych, nemluvim ani specificky o benzinovych. Nicmene, stare Mercedesy, Volva, BMW s takovymto najezdem a bez koroze jsou ke koupi, staci hledat...

0/0
1.7.2016 12:28

J71i97ř67í 84S46c85h63w28a29c66h 8638814318566

a tak je to vždycky, začne se mluvit o 1.0TSI jak málo vydrží a začne se porovnávat s těmi starými, co vydržely milion km. Aby se následně zjistilo, že se porovnává s auty, které stály 2-3 více....a že ty stejně drahé vydržely v podstatě stejně.....a pokud náhodou vydržely více tak to byly neskutečně líné lemry.....

0/0
1.7.2016 12:59

J89i45ř68í 79F37r44á83n39e48k 8746521372275

Fakt je ten, ze 1.0TSI je motor, ktery je pro urcity vykon udrzovat ve vyssich otackach nez napr. bezny 2.0. Pro jizdu 145 km/h na dalnici ma vyssi objem potrebu tocit mnohem mene, nemluve o dostupnem zrychleni.

Neni treba hledat na konci nabidky nemeckych vozu, vezmeme namatkou VR6, VTEC motory od Hondy z prumernych Civicu pripadne z naftovych M54 od BMW - to jsou vsechno motory z prumernych vozu za prumerne ceny a jejich durabilita, vykon a obecne vlastnosti jsou uplne jinde nez Vami zminovane TSI ci TFSI.

+1/0
1.7.2016 13:07

J23i61ř16í 32S31c96h17w81a20c95h 8388104408166

to je v celku zásadní omyl, že se 1.0 TSI musí držet ve vyšších otáčkách. A to proto, že v rozmezí běžně používaných otáček 1500-3500 dává krouťák 200Nm, takže v podstatě stejně jako dvoulitrová atmosféra. Proto umožňuje zpřevodování takové, že při 130km/h točí 2900 ot, tedy stejně jako dvoulitrové atmosféry (benzínové). To třeba 1.8/104kW/175Nm v Hondě Civic točí už 3400 otáček.

Závěr: litrové TSI jezdí v běžně používaném rozsahu otáček jako atmosférický dvoulitr a není ho potřeba vytáčet.

Ano existuje velmi malé rozmezí otáček mezi 1200-1500 kde na tom bude ten dvoulitr lépe, ale to je jen o tom aby si na řídíč zvykl a podřadil, když otáčky klesnou do této malé a řídce využívané oblasti a on potřeboval více výkonu.

0/−1
1.7.2016 14:56

J48i16ř90í 59F69r46á50n15e11k 8276291742875

Tak to zkusme jinak :

Vemte si 1.0 TSI, nalozte plny kufr, dejte do nej 3 pasazery a vyrazte na dalnici a cestujte rychlosti 140 km/h.

Opakujte stejne v libovolnem 2.0 (turbo ci N/A. necham na vas) a porovnejte: spotrebu, prumernou vysi otacek a schopnost v teto rychlosti dale prilezitostne zrychlit.

+1/0
1.7.2016 15:02

J28i96ř54í 39S66c33h33w57a94c97h 8698564108216

Tak dvoulitr s turbem bych do toho vůbec netahal, to je písníčka o něčem úplně jiném s předem daným jasným výsledkem.

Ale stejně naložená tedy stejně těžká auta s motory (1.0TSI a 2.0 atmo) vytočenými na stejné otáčky (do cca 4000 ot) pojedou prostě stejně, protože 1.0TSI a 2.0 atmosféra v této chvíli davají stejný krouťák, točí stejné otáčky a tedy dávají stejný výkon. Samozřejmě ten dvoulitr má vyšší maximální výkon (cca 150 koní oproti 115), který je ale "ukrytý" v okolí 5000-6000 otáček. Takže v případě podřazení a vytočení nad 4000 otáček začne mít ten dvoulitr navrch, je to prostě výkonnější motor, ale musí se "víc točit" ;-)

+1/0
1.7.2016 15:25

P60e61t45r 38K72o87n37í91č79e77k 8384122315265

I v Německu jezdí VW Upy a podobná drobná přibližovadla. Nádhera to je, to jo.

0/0
1.7.2016 10:40

J94i41ř40í 43S12c98h61w51a53c71h 8148514448186

přirovnávat Panameru a litrovou Octu za desetinu ceny je opravdu velmi hloupé. Pokud budu srovnávávat ve stejně hloupém stylu, tak za desetinovou cenu by měla Panamera čtyřdecový jednoválec. A s ním by maximálku 200 a z nuly na sto za deset sekund asi těžko udělala. To je ta Octa na tom opravdu mnohem lépe.

0/0
1.7.2016 12:15

M78i58c90h47a19e83l 14K76o37n39e90č82n18ý 6502683529189

Jo tahle je hezčí než ta před tímR^

+4/0
1.7.2016 6:34

J49a38k91u27b 60T95u70r94e58k 9665875576925

smekám... tak málo a přitom tak obrovský posun

+9/−1
1.7.2016 0:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.