Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová panamera je zvenku zase stejná, geny Porsche 911 nezapře

Michael Mauer má nejnevděčnější práci na světě. Na první pohled je post šéfdesignéra Porsche prací snů. Jenže cokoliv udělá nového, je z pohledu tradicionalistů přísahajících na neopakovatelné tvary Porsche 911 špatně. A když nic neudělá, je za lenocha a bojácného zpátečníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i39r22o82s51l89a32v 47S46u65c67h51y 5130419270940

Milý Ježíšku, vím že je trochu brzy, ale nezapomeň, že existují nějaké dodací lhůty. Takže s sebou koukej hodit!

+5/0
2.7.2016 9:07
Foto

V43l81a53d13i12s88l74a16v 23S28a61l32a71p72a57t36e46k 4811570159207

Nádhera v 1.8 bych ho bral.

0/−1
2.7.2016 8:36

P61a45v35e21l 43K46r58ů40t79a 9580817738637

To je hnus, velebnosti.

Předražené, čtyřdveřové ošklivé Porsche

0/−5
2.7.2016 7:55

D91a74v72i24d 34H74y63š16p69l32e37r 2103753727185

R^

0/−1
2.7.2016 7:51

A40l14o30i82s 21J84i80n46d28r91a 9680514267745

A kdy to bude na elektriku? Konkurence Tesly.

0/−2
2.7.2016 7:37
Foto

V42a69c79l57a18v 79V81a62v32r57a 3827514145917

Každej Američan říká, kdybych měl hodně peněz na koupi nového aua, bude to ne Mercedes, ne BMW, ne Audi ale Lexus. A ví co říká. Kdybyste četli fundované testy na všechna auta co jsou na americkém trhu a kdyby se to smělo psát i v Evropě, asi by vás..... xxblo.

Až do 30.místa v americké tabulce nejprodávanějších aut nefiguruje ani jediné evropské auto. Najdete tam jen to nej. Toyota a její značka Lexus, Honda a Accura, Nissan a Infiniti, Hyundai, Kia,tedy levné i dražší ale na americkém trhu nejžádanější. A nechat tak obrovský trh ladem? Pole vyklidila i Mazda, SAAB, Volvo.. a mnoho dalších.VW tu v USA dokonce vyrábí své vozy, jen jaxi nejdou na odbyt a ani s nulovým úrokem na půjčkách...Jediné auto které VW inzeruje je jakási Jetta. Úplně tuctové vozítko co neoslovuje nikoho.

0/−2
2.7.2016 4:18

E22m96i21l 66D73u49d98a 8745372976623

haha. V Americe je neprodavanejsi premiove auto prave mercedes, bmw tesne pred lexusem - ktery je ale mnohem levnejsi. Staci se podivat na prominenty v jakych autech jezdi....Zuckenberg dokonce v Golfu ;) B.gates Porsche, Jobs mel merecedes, Stalone Mercedes atd.... Kdyz nemaji americti prominenti nemecke auto tak americke ale malo kdy vezmou azijske

+1/0
3.7.2016 10:33

M78i21l38a54n 32K64r32á46l 8413368621571

azijske (to vidím porvé takto napsaný);-D

0/0
3.7.2016 16:42

E51m67i91l 36D77u81d72a 8105682806873

proto se v americe proda nejvic porsche :) podivej se na prominenty v jakych autech jezdi, podivej se taky na tabulky nejprodavanejsich premiovych aut v USA...BMW; Mercedes . Lexus

0/0
3.7.2016 10:39
Foto

V33a31c80l11a77v 76V74a66v41r80a 3947384685527

vyrábí se co se kupuje a když něco nejde na odbyt, je to velmi zlé. To jsou stamiliony Eur vyhozené do kanálu...

Koukám že sporťáky stále v Česku a Evropě táhnou. Jo, i má žena je do nich blázen a že kupovala jen nové sporťáčky,.

Jsou to nejméně praktické hračky. V tabulkách nejprodávanjších prakticky nikde nebodují.

0/−2
2.7.2016 4:11

R18a98d91e59k 15N71e65u59m48a69n98n 5802232318925

máš IQ 60? ̈

Vypadá to tak

0/0
2.7.2016 21:23

J64i96ř92í 97F32r15á33n51e62k 8546681652685

On jen chce dulezite vsem sdelit, ze dela v US zaskok za mexickeho zahradnika

0/0
4.7.2016 8:20

J30a76k55u38b 33K82o68s 3816792500634

Pokud bych někdy měl zbytečný peníze na luxusní auto, koupil bych tohle.

+4/0
1.7.2016 22:40

M18i32c72h81a21l 12M95a62r53e73k 7759831112400

Naprosta nadhera

Elegantni, krasne, smyslne

+9/0
1.7.2016 21:44

P46e46t84r 57M39a14r45e16č95e38k 1713231709578

Přifouklá 911 .. takový jezevčík :-) .. jsou jiná mnohem krásnější auta a navíc osobitá.

0/−1
2.7.2016 2:00

V39l62a21s84t56i39m88i98l 42S50v39o60b58o16d22a 7943538925534

Chtěl jsem něco napsat, ale letmý pohled na diskuzi zavelel NE ;-D.

0/0
1.7.2016 20:09

K96a85r46e83l 33P50e46š27e11k 7360439209960

Krásné auto.

+2/0
1.7.2016 20:08

J40a48n 32S89t62a90r36ý 8717500462145

Nádhera. Zvenku i uvnitř R^

+2/0
1.7.2016 19:05

H43o27n77z55a 39P93a11n84s78k68ý 3733702920770

Bude to mít taky litrový turbo trojválec? :)

+3/−1
1.7.2016 18:37

J86i44ř20í 21S87c72h97w40a42c30h 8198824318416

a je tu další TAKY expert.....s TAKY dotazem na úrovni.....

....tak pokud bude Panamera stát TAKY 400 tisíc

tak v ní TAKY osmiválec rozhodně nebude....:-P

+2/−3
1.7.2016 21:26

J62i65ř81í 55T49o41m49e15š 5722890873162

Vždyť ho má - při malém zatížení, píše se v článku.

0/0
5.7.2016 19:02

P35e58t41r 37B66á77č39a 8225756565265

Stejna maximalne zepredu, zadek ma urcite mnohem hezci.

+1/0
1.7.2016 16:22

T59o62m73á16š 13L84u56d45v56í72k 1680327224862

Panamera je jedno z těch aut které vypadá lépe ve skutečnosti než na fotce :)

+1/0
1.7.2016 13:22

J27a30n 61U37l80m 7700299336812

Nááádhera! R^

A u nás se bouchaji octávky s litrovým motorem...:-/

+19/−2
1.7.2016 6:48
Foto

M47i48c97h14a63l 40N53a18j65m15a48n 7319913756340

Ono je to také trošku o ceně. Panamera začíná na 2,4 milionech a octavia pod 400 tis. Naopak i superb s nejsilnějším motorem je pořád pod 1 milion.

+2/−1
1.7.2016 8:12

J46a30n 25D54l40o42u66h36ý 7284509480569

Je uplne sumafuk kolik to auto stoji. Kazda automobilka zaplati EU za kazde auto cca okolo 100 EUR za prevyseni limitu CO2 napric vsemi vyrobenymi vozy. Proto VW a Skoda dela litry s turbem, protoze za ne nemusi EU nic platit.

+1/0
1.7.2016 9:58

J76i83ř93í 84S96c35h79w36a66c15h 8798924148136

přirovnávat k Panameře za 3-4 mega Octu s litrem je totální hňupovina.

V případě Porsche, nebo třeba Bentleye je ten poplatek sakra vyšší, než 100 eur na auto. A díky těm litrovým motorům a každýmu, kdo si ho koupí může děkovat někdo, kdo si naopak koupí dvoulitr, že ušetřil v ceně třeba 10 - 20 tisíc právě na těch poplatcích.

+3/−1
1.7.2016 12:01

J63i12ř26í 73N64e34u54m36e90i59s55t74e91r 2482795223781

To je vážně k divení. Předpokládám, že do práce panamerou jezdíte.

+1/0
1.7.2016 8:18

J63i24ř82í 75F34r71á29n50e94k 8216491672415

Nejde o cenu ani o cestovani do prace.

K cene - vyvoj maloobjemovych motoru rozhodne sezere vice penez nez optimalizace a pouziti osvedcene technologie - motory V6 & V8 jsou prece v autech jiz nejaky ten patek... Jde o pristup vyrobce - Porsche, byt se se svymi preplnovanymi motory trosku podrizuje modernim trendum, kasle na downsizing (prozatim) zatimco Skoda musi, bohuzel, poslouchat koncernovy diktat, ktery se po umele afere jeste zprisnil...

A k ceste do prace - na onech 11 km, ktere prumerny cech do prace ujede (muj odhad), se ten rozdil mezi 1.0 I3 a 4.0 V8 vazne zas tak neprojevi. Naopak, v pripade ze se bavime o atmosferickem osmivalci, bude pri takto kratke ceste riziko jeho opotrebeni (a timpadem i naklady na opravu) mensi nez u foukaneho litriku, ktery se chladi hned pote, co se sotva zahral...

Puvodni komentar byl spise steskem po casech minulych, s cimz nelze jinak nez souhlasit

+1/0
1.7.2016 9:14
Foto

M49i31c49h37a77l 63N19a53j84m23a12n 7509913446390

Ano vývoj sežere víc, ale ty peníze se rozprostřou do daleko většího množství vyrobených motorů. A myslíte, že osvědčené motory V6 a V8 nejsou nyní nijak výrazně vyvíjeny? A ono srovnávat Škodovku a Porsche je trošinku míchání jablek s hruškama. Ona ta škodovka vyrobů trošku více aut než porsche (asi desetkrát tolik).

A kupodivu porsche patří pod stejný koncern jak škoda, takže by se dalo říct, že aby porsche mohlo vyrábět auta s velkými motory, musí právě v rámci koncernu škodovka vyrábět auta s 1.0 motory....

A rozdíl ve spotřebě mezi 1.0 a V8 4.0 při prvních deseti km bude řádově 5 a více litrů/100km a to jejiž poměrně dost.

+1/0
1.7.2016 9:37

J32i43ř41í 55F54r35á26n77e31k 8366391392965

Jenze to je take jadro pudla - to, ze se penize rozprostiraji do vetsiho mnozstvi (nutno podotknout ze v poslednich peti letech), je dusledkem tlaku ekoteroristickych organizaci. Pro motoristy je to spatna zprava, proto postesknuti v puvodnim prispevku. To, ze Skoda vyrobi vice vozu je bez diskuze, nicmene by si mohla zachovat v portfoliu napr. V6 pro Superb, at ma zakaznik moznost volby, ne mit pro repre limuzinu nejvetsi motor o objemu 2.0, navic velice pofiderni knostrukce (viz posledni zpravy o spolehlivosti TFSI jednotek a jejich nadmerne spotrebe oleje).

Pro doplneni - Porsche je faktickym vlastnikem koncernu, byt je znacka subdivize VW.

A k rozdilu - lehka matematika nam dava, ze je-li pri ujeti 10 km rozdil ve spotrebe 5+ l / 100km, dostavame se k realne uspore 0.5l paliva, tudiz se bavime o 15ti korunach. To zas tak moc neni, nemyslite?

+2/0
1.7.2016 9:47
Foto

M33i68c22h15a68l 59N19a33j34m64a69n 7269123356770

1,5 kč na jeden kilometr může být hodně nebo nemusí. Pro toho, kdo si koupí auto za 300 - 400 tis. a kouká na každou korunu je to hodně.

Pro někoho kdo dá za auto bez mrknutí oka 2 miliony je to zanedbatelné.

Teoreticky: Pokud vezmu sám sebe, tak využívám auto k podnikání a celkové náhlady na 1 km mám těsně pod 4 kč/km. Takže zvýšení nákladů o 1,5 kč/km by v mém případě bylo poměrně citelné. (za rok by to by výdaj navíc cca 70 - 80 tis. kč).

0/0
1.7.2016 9:55

M11a80r35e41k 37M89a27l61ý 1792928221160

No jo... a to si vemte, že Volvo do nových modelů už dává výhradně 4-válce 2.0, i do limuzíny S90 (V90) a do velkého SUV XC90.

0/0
1.7.2016 10:12

J33i53ř28í 10F48r33á22n30e26k 8106961802425

Podle me je to spatne, stejne jako diskutovat o spotrebe u clanku o Porsche :)

Problem je ten, ze dnesni vozy se v 80% pripadu vyrabeji pouze s ohledem na soucasne prodejni figury, opijeji majitele rohlikem pod zastitou zachranovani planety, pricemz realny podil spalovacich motoru (vsech, bez ohledu na objem) je nekde kolem 2% celkoveho znecisteni zpusobeneho clovekem. Vysledkem je vuz se zivotnosti cca 10 let tak, aby jeho majitel po splaceni leasingu utikal zpet do showroomu a poridil dalsi sekacku.

Casy, kdy kastle byla vyrobena z kvalitniho material, kdy motory vydrzely milion kilometru a vice i pri laickem zachazeni, jsou davno pryc, proto budme radi, ze existuji firmy a modely, ktere s timto proudem nejdou uplne ruku v ruce.

Samozrejme, jsou mezi nami taci, kteri od auta ocekavaji jen prevoz z mista A do mista B pri nejnizsich nakladech, na druhou stranu by bylo hezke myslet i na nadsence a ridice s velkym R, kteri od vozu ocekevaji i neco vic :-)

+2/0
1.7.2016 10:21

J34i15ř96í 77S70c39h51w10a48c76h 8498114968126

žádná malá benzínová atmosféra nevydržela milion kilometrů (no možná tak s pěti generálkama), a kastle hnily mnohem více než dnes....

0/0
1.7.2016 12:06

J16i15ř17í 42F21r55á53n85e79k 8166631312915

Nemluvim o malych, nemluvim ani specificky o benzinovych. Nicmene, stare Mercedesy, Volva, BMW s takovymto najezdem a bez koroze jsou ke koupi, staci hledat...

0/0
1.7.2016 12:28

J88i14ř61í 11S83c53h98w12a84c30h 8838194638696

a tak je to vždycky, začne se mluvit o 1.0TSI jak málo vydrží a začne se porovnávat s těmi starými, co vydržely milion km. Aby se následně zjistilo, že se porovnává s auty, které stály 2-3 více....a že ty stejně drahé vydržely v podstatě stejně.....a pokud náhodou vydržely více tak to byly neskutečně líné lemry.....

0/0
1.7.2016 12:59

J16i83ř76í 77F98r50á31n16e25k 8196661842355

Fakt je ten, ze 1.0TSI je motor, ktery je pro urcity vykon udrzovat ve vyssich otackach nez napr. bezny 2.0. Pro jizdu 145 km/h na dalnici ma vyssi objem potrebu tocit mnohem mene, nemluve o dostupnem zrychleni.

Neni treba hledat na konci nabidky nemeckych vozu, vezmeme namatkou VR6, VTEC motory od Hondy z prumernych Civicu pripadne z naftovych M54 od BMW - to jsou vsechno motory z prumernych vozu za prumerne ceny a jejich durabilita, vykon a obecne vlastnosti jsou uplne jinde nez Vami zminovane TSI ci TFSI.

+1/0
1.7.2016 13:07

J88i48ř34í 89S24c49h47w62a94c86h 8748654578976

to je v celku zásadní omyl, že se 1.0 TSI musí držet ve vyšších otáčkách. A to proto, že v rozmezí běžně používaných otáček 1500-3500 dává krouťák 200Nm, takže v podstatě stejně jako dvoulitrová atmosféra. Proto umožňuje zpřevodování takové, že při 130km/h točí 2900 ot, tedy stejně jako dvoulitrové atmosféry (benzínové). To třeba 1.8/104kW/175Nm v Hondě Civic točí už 3400 otáček.

Závěr: litrové TSI jezdí v běžně používaném rozsahu otáček jako atmosférický dvoulitr a není ho potřeba vytáčet.

Ano existuje velmi malé rozmezí otáček mezi 1200-1500 kde na tom bude ten dvoulitr lépe, ale to je jen o tom aby si na řídíč zvykl a podřadil, když otáčky klesnou do této malé a řídce využívané oblasti a on potřeboval více výkonu.

0/−1
1.7.2016 14:56

J10i31ř84í 33F33r56á84n46e11k 8136381642795

Tak to zkusme jinak :

Vemte si 1.0 TSI, nalozte plny kufr, dejte do nej 3 pasazery a vyrazte na dalnici a cestujte rychlosti 140 km/h.

Opakujte stejne v libovolnem 2.0 (turbo ci N/A. necham na vas) a porovnejte: spotrebu, prumernou vysi otacek a schopnost v teto rychlosti dale prilezitostne zrychlit.

+1/0
1.7.2016 15:02

J69i82ř87í 52S43c97h28w19a63c59h 8398684698266

Tak dvoulitr s turbem bych do toho vůbec netahal, to je písníčka o něčem úplně jiném s předem daným jasným výsledkem.

Ale stejně naložená tedy stejně těžká auta s motory (1.0TSI a 2.0 atmo) vytočenými na stejné otáčky (do cca 4000 ot) pojedou prostě stejně, protože 1.0TSI a 2.0 atmosféra v této chvíli davají stejný krouťák, točí stejné otáčky a tedy dávají stejný výkon. Samozřejmě ten dvoulitr má vyšší maximální výkon (cca 150 koní oproti 115), který je ale "ukrytý" v okolí 5000-6000 otáček. Takže v případě podřazení a vytočení nad 4000 otáček začne mít ten dvoulitr navrch, je to prostě výkonnější motor, ale musí se "víc točit" ;-)

+1/0
1.7.2016 15:25

P17e20t96r 11K22o51n52í30č84e40k 8854432375495

I v Německu jezdí VW Upy a podobná drobná přibližovadla. Nádhera to je, to jo.

0/0
1.7.2016 10:40

J51i46ř30í 61S59c68h76w78a16c44h 8418664388876

přirovnávat Panameru a litrovou Octu za desetinu ceny je opravdu velmi hloupé. Pokud budu srovnávávat ve stejně hloupém stylu, tak za desetinovou cenu by měla Panamera čtyřdecový jednoválec. A s ním by maximálku 200 a z nuly na sto za deset sekund asi těžko udělala. To je ta Octa na tom opravdu mnohem lépe.

0/0
1.7.2016 12:15

M46i70c54h63a63e40l 77K36o13n12e25č22n37ý 6492973579669

Jo tahle je hezčí než ta před tímR^

+4/0
1.7.2016 6:34

J98a70k78u67b 26T39u76r19e10k 9495385136625

smekám... tak málo a přitom tak obrovský posun

+9/−1
1.7.2016 0:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.