Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L14u61k57á19š 37T67e47p80l96ý 2364230129

Něco mi na tom autě připomíná DMC DeLorean.

0/0
13.7.2016 8:11
Foto

R72u81d23o59l14f 34P32o71l58a10n25e39c66k76ý 3403814493125

Ferata jsem viděl jednou na vlastní oči, tehdy byl vystaven ve Fučíkárně. Krásné sportovní auto.

Můj strýc byl jednou v boleslavské Škodovce a dostal se až do míst, kde byly umístěné různé typy a značky vozů. Například Favorit byl hotov dva roky předtím, než Němci přišli s Golfem. Dokonce byl na testech v tehdejším SSSR a měl vynikající výsledky, jenže z Moskvy přišel zákaz sériové výroby, protože by Žiguli bylo rázem neprodejné.

U Feratu se uvažovalo o sériové výrobě, ale vadou prý bylo netypické otevírání dveří (nahoru a vpřed), a tak vše bylo uloženo k ledu. Holt, socialističtí mocipáni vše, co se vymykalo jejich představám nebo vyčnívalo z řady šmahem zamítali a zakazovali.

+1/−6
30.6.2016 23:07
Foto

M66i53c73h98a67l 12N66a35j83m98a41n 7459943186700

Kecáte, Vw golf mk1 byl vyráběn od roku 1974. To v Škodovce ještě běžela výroba typu 722 (škoda 100/110).

Pokud myslíte golf mk2 tak ten se vyráběl od roku 1983 a v té době začala Škodovka vyrábět modernizovaný typ 742 (škoda 105/120M).

V létě 1983 by prvně osloven Bertone, aby navrhnul karoserii, první maketa v měřítku 1:1 vznikla koncem roku 1983 a první funkční prototyp vyjel v prosinci 1984.

Příště si zkuste něco zjistit. Takto je Váš příspěvek pouze hromada nesmyslů......

+6/0
1.7.2016 7:46

J50i87ř23í 17E37r69b41e71n 1703984746947

Takovou snůšku nesmyslů jsem už dlouho nečetl...

+1/0
1.7.2016 22:35

M80a77r55t28i45n 24D53u62b24e43n 4695258864748

To jsou bláboly... asi nepamatujete pořadníky na auta, že? Prodejné bylo cokoli, co bylo, zejména žigulíky... ;-)

0/0
4.7.2016 23:22

P15a91v86e76l 49Z38a74j51í53č69e13k 8224170396940

kdyby tohle prodaval s nejakym slusnym motorem... 200-300 kw a nahonem na zadek tak bych si asi poprve koupil nove auto a ktomu jeste skodovku.

0/0
30.6.2016 21:48

J54a98n 14J86e34ž21e17k 3481835877825

Koupil by sis pendrek.

+1/0
30.6.2016 22:14
Foto

M80i73c10h35a10l 48N11a44j82m64a32n 7429343336500

Ferat jako kultovní auto? To jsou silná slova.....

Ferat by vyrobenej jako jediný funkční kus a byl známý pouze v ČSSR díky filmu. Za hranicemi po něm neštěkl ani pes.

Ale rozhodně to bylo zajímavé auto.

0/0
30.6.2016 17:46

M20i73c42h20a15l 28P98o63h19o56ř45e13l79s35k30ý 1136130945745

ty auta byly dvě jedno při testech rozbili , palubovka byla namontovaná tak neštˇastně k výklopné časti kabiny že řidiči ustřihla nohu a to celý projekt pohřbilo

0/0
30.6.2016 17:52
Foto

M38i48c50h15a67l 67N39a51j16m62a29n 7749623756590

Nevím, podložené informace hovoří o plánu vzniku 4 prototypů, ale fyzicky vznikl pouze tento kus - v bílé barvě s výklopnými předními světly v roce 1971. Po deseti letech prodělal "facelift" do filmové podoby. (přední a zadní světla + černá barva).

+3/0
30.6.2016 18:02

M77i95l43a65n 88P28o70k27o64r31a 6299222794412

Rozhodně to v té dobš byl výborný film. A to kultovní auto je asi blbost, ale film se ve svém žánru zařadil mezi ty lepší ...

0/0
30.6.2016 21:41

P78e69t57r 14K84ů81l45a 8517158121688

Fabia S2000, to bylo krásný auto! A ten zvuk R^. Tohle zachraňuje jen spojení spojení s legendou.

0/−3
30.6.2016 17:21

J97a64n 78K87a56r79e84l 34N83o91v64a23k 5836334568726

ještě tu o group-B pak par facek a sup podivat se na kalendar

+2/0
30.6.2016 17:36

T27o30m91á87š 36V60a81v58e58r43k92a 7261330532754

Oplastovaná Fabie je pořád Fábie, ten filmovej kousek je pořád něco jinýho než seriová produkce

+4/0
30.6.2016 16:37

M37a44r10t19i40n 24D47u78b95e45n 4305258274938

Tak ten původní kousek nemusel závodit... ;-) jinak to byla taky jen karoserie na klasickém autě, ale uznávám, že původní typ z toho šel poznat jen těžko... ;-)

+1/0
4.7.2016 23:24

J45o10s40e67f 60H53á63j78e51k 6858490169442

Ta "oplastovaná" Fabie má k civilný produkci minimálně tak daleko jako ten filmovej kousek...:-)

0/0
12.7.2016 18:04

V94l39a55d41i58m55i57r 63S13o53u18k19a93l 4300841711726

Fabia R5 je nejhezčí rally auto současnosti R^

+4/−5
30.6.2016 12:41

P19e65t45r 58B28á75č41a 8725696745335

;-D

0/0
30.6.2016 15:47
Foto

D50a94n 93R74u45b84í90n 4473473889

Proč jen R5? Proč ne třebas R6? 8-o

0/−3
30.6.2016 16:48

P72e60t23r 49K36ů89l45a 8467758811898

Třeba protože tato rally skupina má označení R5 a skupina R6 neexistuje? ;-D

+3/0
30.6.2016 17:24

J68a84n 50K89a87r68e62l 65N85o65v35a15k 5626694388186

Sparťan no. :)

+6/0
30.6.2016 17:36

J33a28n 56K82o94n97v22a94l26i18n68k81a 5380651901785

Některé škodovky, potažmo jejich někteří řidiči, mi pijou krev neustále. A tahle Fabie je fakt hnusná. :-P

+5/−6
30.6.2016 12:37

J16i47ř10í 14N16e15u81m29e15i81s21t83e19r 2892835413131

S tím si skočte k obvoďákovi, on vám vyplní žádanku.

+10/−1
30.6.2016 13:04

J71a88n 63K79o82n77v72a68l41i31n15k39a 5960731161595

A jako proč? Že někteří škodovkáři jezdí jak dobytek a mně to vadí? Nebo, že se mi tohle auto nelíbí? Zajímavé. Je to taková Simply Clever filosofie, což.

0/0
1.7.2016 6:46

P86e15t57r 63M33i35c13h22a74l 2700214881312

No, Jene, u mě jsou to řidiči aut napříč značkami. Vzhledem k tomu, že Škodovky jsou nejvíce zastoupenými auty na našich silnicích, je jejich neschopných řidičů logicky nejvíc, byť v procentuálním vyjádření to vyjde nastejno.

+11/−1
30.6.2016 13:36

J21a83n 15K95o91n74v84a18l11i42n78k67a 5810101741845

Říkám někteří. A máš pravdu, že vzhledem k nejvyššímu zastoupení této značky na našich silnicích, bude i procento pitomců nejvyšší. Ty mezi ně rozhodně nepatříš. Komentář byl směřovaný spíše na obchodní zástupce ve služebních fábkách a oktávkách, co závodí o každou vteřinu.

0/0
1.7.2016 6:43

P54e98t31r 34M78i61c36h60a15l 2980584241912

Díky za kompliment. :-) S těmi obchoďáky máš pravdu, byť se poslední dobou často vyskytují hojně i v korejcích. Mimochodem, na jednu sortu jsme zapomněli, mladí kluci v dodávkách.

0/0
1.7.2016 7:02

J68a93n 56K61o83n36v34a23l64i22n65k15a 5260181461745

Ano, to je taky někdy pěkná pakáž.

+1/0
1.7.2016 11:25

P63e57t50r 58B23á52č46a 8425376935595

Mate pravdu- Felicie, Fabia, Octavie to je proste diagnoza.

Jedina vyjimka je snad SuperB a to jenom proto, ze na ni vesnicani nemaji.

+1/−3
30.6.2016 15:30

L77u15m47í76r 82V25i24t53h79a 2937417576852

Co to znamená "SuperB"? Proč je to B velké? 8-o

0/0
30.6.2016 17:55
Foto

J20i72ř87í 92D15v25o41ř85á72k 5135649490448

Druhá jakost .

0/0
30.6.2016 20:17

P71e54t36r 66B61á11č15a 8305866455805

Abyste mel co resit, evidentne se nudite.

0/0
30.6.2016 21:43

J95o51s60e45f 24Z14d27r76á46h76a70l 2290470311108

To auto se nejmenuje SuperB ale Superb což v angličtině znamená skvělý, úžasný...a to že ani nevíte jak se jmenuje, pouze dokazuje, že jste jedním z vámi zmiňovaných "vesničanů". A i kdyby jste ho měl tak nechápu co je na Superbu k chlubení. Kdyby byla řec o F12 Berlinetta, GT-R Nismo nebo jiném supersportu tak jo, ale závidět Superb? ;-D

0/0
1.7.2016 10:53

P50e30t56r 23B64á12č15a 8375876565905

Jelikoz jsou skodovky pro me totalne odpudivy auto je mi naprosto ale naprosto jedno jeslti je tam velky maly tvrdy mekky a vubec me to nezajima. KTery auto mam namysli evidentne pochopili vsichni, ale par dotcenych skodovkaru tad yz toho bude pomale skladat psychologicky profil.

Zadruhe sem nikde nepsal, ze je k chlubeni pokud vim, ale pouze to, ze v nem nesedi vetisnou tak tragicti ridici jak v ostatnich skodovkach, takze pisete nesmysly.

0/0
1.7.2016 16:11

P78e87t21r 69M49i38c75h45a42l 2680114371672

Psaný projev jenom potvrzuje tvůj mindrák.

+2/0
1.7.2016 23:30
Foto

J95i65ř86í 78D24v34o33ř36á25k 5405549910648

Jozefof nad vltavou ?

0/0
30.6.2016 20:15

J83a40n 53K17o93n68v66a36l92i56n36k17a 5110341861775

Nelze mluvit o diagnóze, ale vzhledem k rozšíření této značky na našich silnicích bude i statistický výskyt kktů nejvyšší. Tím je nehážu do jednoho pytle, mnoho z nich jsou skvělí řidiči. Onehdá vznikl nějaký průzkum o typologii lidí v závislosti na autě, které mají. Škodovkáři vyšli jako rozvážní a ekonomicky uvažující lidé s ohleduplností k druhým. Zkusme tomu věřit.

+1/0
1.7.2016 6:52

J29o71s82e34f 89Z35d85r87á79h14a61l 2410590341948

Hodně mých známých má oktávku kombi v TDi. Většina z nich při otázce jak často využijí naplno kufr odpověděla, že max parkrát do roka (lyžování, letní dovolená atd). A drtivou většinu kilometrů najezdí po městě nebo dojížděním do zaměstnáni pár km. Z toho mi logicky vychází, že by jim klidně stačila v sedanu s benzínovým motorem a "rakví" na střechu. Ušetřili by tím nemalé peníze při nákupu vozidla. Jenže někdo jim nabulíkoval že jedině TDi v kombíku je správně a teď si stěžují, že mají problém zaparkovat ve městě, kde jsou auta natěsnána blízko u sebe a jezdí věčně jen pár km se studeným motorem což diesely nemají obzvláště v lásce.

Přijde mi to jako ta fáma, která se stále mezi lidmi drží, že automatická převodovka je problémová věc která se více kazí a vůbec nikdy si ji nepořizujte. Je to ta největší pohoda co může v autě být. Jinak souhlas ( obzvlášť s poslední větou)

+1/0
1.7.2016 11:11

P55e85t19r 84M67i51c72h11a74l 2440204691582

Tak každý nemá na to živit dvě auta, takže u rodiny ten kombík chápu. Pravdu ale máš s tou naftou. Taky znám lidi, co jezdí jenom kolem komína a jednou za rok na dovolenou. Najedou 5 - 8 tisíc km ročně a pak se diví, že se jim na tom něco vysype.

0/0
1.7.2016 12:27

J85a54n 37K55o13n63v41a16l63i66n78k95a 5600481551615

Kombíka mám taky. Jezdím s ním převážně sám a po městě. Nafta a k tomu velký objem motoru (bmw 530d). Druhé auto máme malé - s tím jezdí žena. Nemyslím si, že by byl zásadní problém s parkováním s ohledem na velikost auta. Prostě zaparkuju tam, kam se vejdu. Na veliký kufr si člověk zvykne snadno - dáte tam kola, kočárek, gril, skříň z Ikea a nebo se tam dá přespat, když člověk jede třeba na ryby. Kombíky osobně nepovažuji za esteticky zdařilé, ale jejich praktičnost mě uchvacuje. Nechápu SUVčka, ale kombíky rozhodně ano.

S Oktávkou se to má asi tak, že to bylo první tuzemské auto, které sneslo přímé srovnání se západními produkty. Stala se z ní taková "lokální prémiovka" a kdejaký jouda z ní měl mokré sny. Dodneška kolují hlášky typu "woe stříbrná okta na hlínách f tédéíčku to je bomba". To, že se jednalo konstrukčně o starý golf s přerostlou kastlí už nikoho netrápilo. Mnoho lidí stále oktávku takto vnímá.

Ještě k té fámě o automatu. Moje auto je staré a má automat. Někomu při té představě stávají hrůzou vlasy na hlavě. Světe div se, ono to po třech letech, co ho mám, stále jezdí a řadí. Případná oprava či repase se dá udělat od 15 do 40 tisíc nebo se sežene jiná funkční převodovka kolem 10 tisíc. Manuály mají zase dvouhmotové setrvačníky, které také rády odcházejí - zejména spořílkům, co podtáčejí diesely. Oprava setrváku umí stát taky třicet kolíků i víc, takže je to úplně nastejno. Komfort jízdy neporovnatelný.

+1/0
1.7.2016 12:51

J18o42s40e46f 70Z27d31r42á81h23a76l 2540370711648

amen ;-)

0/0
1.7.2016 16:00

J40i48ř40í 59E34r11b96e10n 1533694386767

Neříká se "stříbrná", ale fmetle ftédéíčku kompletfeletrice s muzikou a na hlínách ;-D

0/0
1.7.2016 22:45

J89o57s46e21f 88Z64d68r43á96h49a51l 2360530711238

Možná u Vás v ústavu. ;-)

0/0
3.7.2016 10:56
Foto

D78a57n 36R68u50b32í27n 4483453369

No fuj.

+2/−3
30.6.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.