Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19u79k26á28š 95T96e98p50l40ý 2914470889

Něco mi na tom autě připomíná DMC DeLorean.

0/0
13.7.2016 8:11
Foto

R25u46d66o98l83f 57P44o93l89a36n98e83c12k58ý 3703224223685

Ferata jsem viděl jednou na vlastní oči, tehdy byl vystaven ve Fučíkárně. Krásné sportovní auto.

Můj strýc byl jednou v boleslavské Škodovce a dostal se až do míst, kde byly umístěné různé typy a značky vozů. Například Favorit byl hotov dva roky předtím, než Němci přišli s Golfem. Dokonce byl na testech v tehdejším SSSR a měl vynikající výsledky, jenže z Moskvy přišel zákaz sériové výroby, protože by Žiguli bylo rázem neprodejné.

U Feratu se uvažovalo o sériové výrobě, ale vadou prý bylo netypické otevírání dveří (nahoru a vpřed), a tak vše bylo uloženo k ledu. Holt, socialističtí mocipáni vše, co se vymykalo jejich představám nebo vyčnívalo z řady šmahem zamítali a zakazovali.

+1/−6
30.6.2016 23:07
Foto

M25i18c42h56a63l 59N15a61j25m23a68n 7369353196320

Kecáte, Vw golf mk1 byl vyráběn od roku 1974. To v Škodovce ještě běžela výroba typu 722 (škoda 100/110).

Pokud myslíte golf mk2 tak ten se vyráběl od roku 1983 a v té době začala Škodovka vyrábět modernizovaný typ 742 (škoda 105/120M).

V létě 1983 by prvně osloven Bertone, aby navrhnul karoserii, první maketa v měřítku 1:1 vznikla koncem roku 1983 a první funkční prototyp vyjel v prosinci 1984.

Příště si zkuste něco zjistit. Takto je Váš příspěvek pouze hromada nesmyslů......

+6/0
1.7.2016 7:46


J57i22ř57í 37E47r98b97e66n 1233274816807

Takovou snůšku nesmyslů jsem už dlouho nečetl...

+1/0
1.7.2016 22:35

M41a26r47t35i86n 37D70u76b39e56n 4685828164938

To jsou bláboly... asi nepamatujete pořadníky na auta, že? Prodejné bylo cokoli, co bylo, zejména žigulíky... ;-)

0/0
4.7.2016 23:22

P31a41v31e34l 62Z11a88j61í53č45e22k 8834740696260

kdyby tohle prodaval s nejakym slusnym motorem... 200-300 kw a nahonem na zadek tak bych si asi poprve koupil nove auto a ktomu jeste skodovku.

0/0
30.6.2016 21:48

J51a29n 39J80e78ž72e45k 3771865817975

Koupil by sis pendrek.

+1/0
30.6.2016 22:14
Foto

M64i42c92h11a53l 74N31a52j76m65a45n 7879633806900

Ferat jako kultovní auto? To jsou silná slova.....

Ferat by vyrobenej jako jediný funkční kus a byl známý pouze v ČSSR díky filmu. Za hranicemi po něm neštěkl ani pes.

Ale rozhodně to bylo zajímavé auto.

0/0
30.6.2016 17:46

M79i71c11h23a12l 62P11o59h86o36ř39e11l37s30k85ý 1636430525635

ty auta byly dvě jedno při testech rozbili , palubovka byla namontovaná tak neštˇastně k výklopné časti kabiny že řidiči ustřihla nohu a to celý projekt pohřbilo

0/0
30.6.2016 17:52
Foto

M45i56c67h52a90l 46N62a31j91m60a16n 7409743986860

Nevím, podložené informace hovoří o plánu vzniku 4 prototypů, ale fyzicky vznikl pouze tento kus - v bílé barvě s výklopnými předními světly v roce 1971. Po deseti letech prodělal "facelift" do filmové podoby. (přední a zadní světla + černá barva).

+3/0
30.6.2016 18:02

M92i72l75a73n 78P45o62k82o15r73a 6249722924312

Rozhodně to v té dobš byl výborný film. A to kultovní auto je asi blbost, ale film se ve svém žánru zařadil mezi ty lepší ...

0/0
30.6.2016 21:41

P89e11t11r 44K10ů44l44a 8227298201758

Fabia S2000, to bylo krásný auto! A ten zvuk R^. Tohle zachraňuje jen spojení spojení s legendou.

0/−3
30.6.2016 17:21

J48a40n 18K97a80r95e63l 12N49o37v23a87k 5686724288826

ještě tu o group-B pak par facek a sup podivat se na kalendar

+2/0
30.6.2016 17:36

T72o61m77á76š 73V68a10v11e58r14k95a 7741630522804

Oplastovaná Fabie je pořád Fábie, ten filmovej kousek je pořád něco jinýho než seriová produkce

+4/0
30.6.2016 16:37

M52a65r97t40i15n 53D83u34b77e59n 4705538934768

Tak ten původní kousek nemusel závodit... ;-) jinak to byla taky jen karoserie na klasickém autě, ale uznávám, že původní typ z toho šel poznat jen těžko... ;-)

+1/0
4.7.2016 23:24

J23o41s70e80f 61H70á59j50e43k 6128790409162

Ta "oplastovaná" Fabie má k civilný produkci minimálně tak daleko jako ten filmovej kousek...:-)

0/0
12.7.2016 18:04

V49l76a10d88i47m96i56r 69S32o70u42k23a38l 4880371101266

Fabia R5 je nejhezčí rally auto současnosti R^

+4/−5
30.6.2016 12:41

P12e25t15r 34B44á71č34a 8925126805305

;-D

0/0
30.6.2016 15:47
Foto

D12a31n 95R59u73b47í44n 4573773709

Proč jen R5? Proč ne třebas R6? 8-o

0/−3
30.6.2016 16:48

P33e56t46r 16K90ů70l38a 8677338801328

Třeba protože tato rally skupina má označení R5 a skupina R6 neexistuje? ;-D

+3/0
30.6.2016 17:24

J50a26n 98K63a34r81e14l 14N74o94v45a25k 5356674108746

Sparťan no. :)

+6/0
30.6.2016 17:36

J81a48n 90K54o79n32v55a78l67i67n28k53a 5100951341775

Některé škodovky, potažmo jejich někteří řidiči, mi pijou krev neustále. A tahle Fabie je fakt hnusná. :-P

+5/−6
30.6.2016 12:37

J98i97ř61í 14N95e95u49m65e39i52s12t74e86r 2402215473901

S tím si skočte k obvoďákovi, on vám vyplní žádanku.

+10/−1
30.6.2016 13:04

J95a55n 29K42o36n51v27a70l30i95n65k62a 5600131781695

A jako proč? Že někteří škodovkáři jezdí jak dobytek a mně to vadí? Nebo, že se mi tohle auto nelíbí? Zajímavé. Je to taková Simply Clever filosofie, což.

0/0
1.7.2016 6:46

P66e25t36r 16M94i77c85h98a35l 2240374301802

No, Jene, u mě jsou to řidiči aut napříč značkami. Vzhledem k tomu, že Škodovky jsou nejvíce zastoupenými auty na našich silnicích, je jejich neschopných řidičů logicky nejvíc, byť v procentuálním vyjádření to vyjde nastejno.

+11/−1
30.6.2016 13:36

J90a36n 56K80o61n14v50a15l45i72n56k43a 5430751101825

Říkám někteří. A máš pravdu, že vzhledem k nejvyššímu zastoupení této značky na našich silnicích, bude i procento pitomců nejvyšší. Ty mezi ně rozhodně nepatříš. Komentář byl směřovaný spíše na obchodní zástupce ve služebních fábkách a oktávkách, co závodí o každou vteřinu.

0/0
1.7.2016 6:43

P12e78t48r 32M14i30c25h83a40l 2940274681302

Díky za kompliment. :-) S těmi obchoďáky máš pravdu, byť se poslední dobou často vyskytují hojně i v korejcích. Mimochodem, na jednu sortu jsme zapomněli, mladí kluci v dodávkách.

0/0
1.7.2016 7:02

J16a21n 24K96o89n38v68a19l81i97n98k38a 5640301521795

Ano, to je taky někdy pěkná pakáž.

+1/0
1.7.2016 11:25

P72e61t12r 85B25á32č45a 8885966765695

Mate pravdu- Felicie, Fabia, Octavie to je proste diagnoza.

Jedina vyjimka je snad SuperB a to jenom proto, ze na ni vesnicani nemaji.

+1/−3
30.6.2016 15:30

L21u71m49í66r 86V80i84t38h61a 2417467526462

Co to znamená "SuperB"? Proč je to B velké? 8-o

0/0
30.6.2016 17:55
Foto

J41i72ř30í 80D48v92o48ř98á71k 5135679430248

Druhá jakost .

0/0
30.6.2016 20:17

P81e14t83r 74B35á98č23a 8685566465415

Abyste mel co resit, evidentne se nudite.

0/0
30.6.2016 21:43

J41o21s56e78f 91Z89d48r36á18h64a54l 2510120631498

To auto se nejmenuje SuperB ale Superb což v angličtině znamená skvělý, úžasný...a to že ani nevíte jak se jmenuje, pouze dokazuje, že jste jedním z vámi zmiňovaných "vesničanů". A i kdyby jste ho měl tak nechápu co je na Superbu k chlubení. Kdyby byla řec o F12 Berlinetta, GT-R Nismo nebo jiném supersportu tak jo, ale závidět Superb? ;-D

0/0
1.7.2016 10:53

P13e37t70r 49B67á80č32a 8715986805545

Jelikoz jsou skodovky pro me totalne odpudivy auto je mi naprosto ale naprosto jedno jeslti je tam velky maly tvrdy mekky a vubec me to nezajima. KTery auto mam namysli evidentne pochopili vsichni, ale par dotcenych skodovkaru tad yz toho bude pomale skladat psychologicky profil.

Zadruhe sem nikde nepsal, ze je k chlubeni pokud vim, ale pouze to, ze v nem nesedi vetisnou tak tragicti ridici jak v ostatnich skodovkach, takze pisete nesmysly.

0/0
1.7.2016 16:11

P85e16t46r 39M77i83c36h87a49l 2370454691172

Psaný projev jenom potvrzuje tvůj mindrák.

+2/0
1.7.2016 23:30
Foto

J81i64ř41í 34D59v36o61ř80á21k 5855949850968

Jozefof nad vltavou ?

0/0
30.6.2016 20:15

J17a77n 59K18o49n57v97a46l14i42n88k78a 5860691251235

Nelze mluvit o diagnóze, ale vzhledem k rozšíření této značky na našich silnicích bude i statistický výskyt kktů nejvyšší. Tím je nehážu do jednoho pytle, mnoho z nich jsou skvělí řidiči. Onehdá vznikl nějaký průzkum o typologii lidí v závislosti na autě, které mají. Škodovkáři vyšli jako rozvážní a ekonomicky uvažující lidé s ohleduplností k druhým. Zkusme tomu věřit.

+1/0
1.7.2016 6:52

J24o21s66e67f 63Z66d13r49á97h22a71l 2290720741298

Hodně mých známých má oktávku kombi v TDi. Většina z nich při otázce jak často využijí naplno kufr odpověděla, že max parkrát do roka (lyžování, letní dovolená atd). A drtivou většinu kilometrů najezdí po městě nebo dojížděním do zaměstnáni pár km. Z toho mi logicky vychází, že by jim klidně stačila v sedanu s benzínovým motorem a "rakví" na střechu. Ušetřili by tím nemalé peníze při nákupu vozidla. Jenže někdo jim nabulíkoval že jedině TDi v kombíku je správně a teď si stěžují, že mají problém zaparkovat ve městě, kde jsou auta natěsnána blízko u sebe a jezdí věčně jen pár km se studeným motorem což diesely nemají obzvláště v lásce.

Přijde mi to jako ta fáma, která se stále mezi lidmi drží, že automatická převodovka je problémová věc která se více kazí a vůbec nikdy si ji nepořizujte. Je to ta největší pohoda co může v autě být. Jinak souhlas ( obzvlášť s poslední větou)

+1/0
1.7.2016 11:11

P50e53t79r 76M57i37c41h87a87l 2700694771322

Tak každý nemá na to živit dvě auta, takže u rodiny ten kombík chápu. Pravdu ale máš s tou naftou. Taky znám lidi, co jezdí jenom kolem komína a jednou za rok na dovolenou. Najedou 5 - 8 tisíc km ročně a pak se diví, že se jim na tom něco vysype.

0/0
1.7.2016 12:27

J51a55n 71K65o45n66v96a73l38i28n43k49a 5740201201365

Kombíka mám taky. Jezdím s ním převážně sám a po městě. Nafta a k tomu velký objem motoru (bmw 530d). Druhé auto máme malé - s tím jezdí žena. Nemyslím si, že by byl zásadní problém s parkováním s ohledem na velikost auta. Prostě zaparkuju tam, kam se vejdu. Na veliký kufr si člověk zvykne snadno - dáte tam kola, kočárek, gril, skříň z Ikea a nebo se tam dá přespat, když člověk jede třeba na ryby. Kombíky osobně nepovažuji za esteticky zdařilé, ale jejich praktičnost mě uchvacuje. Nechápu SUVčka, ale kombíky rozhodně ano.

S Oktávkou se to má asi tak, že to bylo první tuzemské auto, které sneslo přímé srovnání se západními produkty. Stala se z ní taková "lokální prémiovka" a kdejaký jouda z ní měl mokré sny. Dodneška kolují hlášky typu "woe stříbrná okta na hlínách f tédéíčku to je bomba". To, že se jednalo konstrukčně o starý golf s přerostlou kastlí už nikoho netrápilo. Mnoho lidí stále oktávku takto vnímá.

Ještě k té fámě o automatu. Moje auto je staré a má automat. Někomu při té představě stávají hrůzou vlasy na hlavě. Světe div se, ono to po třech letech, co ho mám, stále jezdí a řadí. Případná oprava či repase se dá udělat od 15 do 40 tisíc nebo se sežene jiná funkční převodovka kolem 10 tisíc. Manuály mají zase dvouhmotové setrvačníky, které také rády odcházejí - zejména spořílkům, co podtáčejí diesely. Oprava setrváku umí stát taky třicet kolíků i víc, takže je to úplně nastejno. Komfort jízdy neporovnatelný.

+1/0
1.7.2016 12:51

J85o78s72e38f 22Z48d35r16á92h66a85l 2820330781958

amen ;-)

0/0
1.7.2016 16:00

J92i88ř79í 96E51r49b15e82n 1153764546227

Neříká se "stříbrná", ale fmetle ftédéíčku kompletfeletrice s muzikou a na hlínách ;-D

0/0
1.7.2016 22:45

J35o46s37e82f 27Z30d60r11á91h95a48l 2190130301648

Možná u Vás v ústavu. ;-)

0/0
3.7.2016 10:56
Foto

D72a77n 80R24u50b58í31n 4503593939

No fuj.

+2/−3
30.6.2016 11:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.