Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L34u47k80á21š 85T74e60p41l77ý 2354130189

Něco mi na tom autě připomíná DMC DeLorean.

0/0
13.7.2016 8:11
Foto

R45u18d37o60l63f 61P76o31l28a57n71e17c68k91ý 3263424933325

Ferata jsem viděl jednou na vlastní oči, tehdy byl vystaven ve Fučíkárně. Krásné sportovní auto.

Můj strýc byl jednou v boleslavské Škodovce a dostal se až do míst, kde byly umístěné různé typy a značky vozů. Například Favorit byl hotov dva roky předtím, než Němci přišli s Golfem. Dokonce byl na testech v tehdejším SSSR a měl vynikající výsledky, jenže z Moskvy přišel zákaz sériové výroby, protože by Žiguli bylo rázem neprodejné.

U Feratu se uvažovalo o sériové výrobě, ale vadou prý bylo netypické otevírání dveří (nahoru a vpřed), a tak vše bylo uloženo k ledu. Holt, socialističtí mocipáni vše, co se vymykalo jejich představám nebo vyčnívalo z řady šmahem zamítali a zakazovali.

+1/−6
30.6.2016 23:07
Foto

M57i18c86h61a67l 33N91a28j61m90a13n 7899173886120

Kecáte, Vw golf mk1 byl vyráběn od roku 1974. To v Škodovce ještě běžela výroba typu 722 (škoda 100/110).

Pokud myslíte golf mk2 tak ten se vyráběl od roku 1983 a v té době začala Škodovka vyrábět modernizovaný typ 742 (škoda 105/120M).

V létě 1983 by prvně osloven Bertone, aby navrhnul karoserii, první maketa v měřítku 1:1 vznikla koncem roku 1983 a první funkční prototyp vyjel v prosinci 1984.

Příště si zkuste něco zjistit. Takto je Váš příspěvek pouze hromada nesmyslů......

+6/0
1.7.2016 7:46

J32i92ř82í 75E84r50b38e65n 1753504756757

Takovou snůšku nesmyslů jsem už dlouho nečetl...

+1/0
1.7.2016 22:35

M72a52r92t58i27n 46D54u76b94e30n 4825498144688

To jsou bláboly... asi nepamatujete pořadníky na auta, že? Prodejné bylo cokoli, co bylo, zejména žigulíky... ;-)

0/0
4.7.2016 23:22

P45a10v85e28l 37Z50a82j15í46č98e43k 8654190806280

kdyby tohle prodaval s nejakym slusnym motorem... 200-300 kw a nahonem na zadek tak bych si asi poprve koupil nove auto a ktomu jeste skodovku.

0/0
30.6.2016 21:48

J51a20n 21J91e56ž28e74k 3671425847535

Koupil by sis pendrek.

+1/0
30.6.2016 22:14
Foto

M61i21c16h11a19l 42N70a25j15m38a79n 7579233356910

Ferat jako kultovní auto? To jsou silná slova.....

Ferat by vyrobenej jako jediný funkční kus a byl známý pouze v ČSSR díky filmu. Za hranicemi po něm neštěkl ani pes.

Ale rozhodně to bylo zajímavé auto.

0/0
30.6.2016 17:46

M66i16c93h24a60l 37P72o58h52o20ř71e57l56s49k69ý 1416520425835

ty auta byly dvě jedno při testech rozbili , palubovka byla namontovaná tak neštˇastně k výklopné časti kabiny že řidiči ustřihla nohu a to celý projekt pohřbilo

0/0
30.6.2016 17:52
Foto

M87i71c97h45a88l 10N93a92j75m88a70n 7629973666640

Nevím, podložené informace hovoří o plánu vzniku 4 prototypů, ale fyzicky vznikl pouze tento kus - v bílé barvě s výklopnými předními světly v roce 1971. Po deseti letech prodělal "facelift" do filmové podoby. (přední a zadní světla + černá barva).

+3/0
30.6.2016 18:02

M60i67l72a27n 33P26o87k62o63r90a 6479832244752

Rozhodně to v té dobš byl výborný film. A to kultovní auto je asi blbost, ale film se ve svém žánru zařadil mezi ty lepší ...

0/0
30.6.2016 21:41

P44e95t36r 25K38ů46l30a 8687708141248

Fabia S2000, to bylo krásný auto! A ten zvuk R^. Tohle zachraňuje jen spojení spojení s legendou.

0/−3
30.6.2016 17:21

J66a43n 96K68a81r57e72l 90N91o87v11a68k 5356184668106

ještě tu o group-B pak par facek a sup podivat se na kalendar

+2/0
30.6.2016 17:36

T18o44m54á51š 25V79a27v41e91r43k46a 7681290442914

Oplastovaná Fabie je pořád Fábie, ten filmovej kousek je pořád něco jinýho než seriová produkce

+4/0
30.6.2016 16:37

M96a67r13t66i81n 90D93u80b42e73n 4925328874428

Tak ten původní kousek nemusel závodit... ;-) jinak to byla taky jen karoserie na klasickém autě, ale uznávám, že původní typ z toho šel poznat jen těžko... ;-)

+1/0
4.7.2016 23:24

J37o11s16e71f 46H21á33j26e62k 6978850269652

Ta "oplastovaná" Fabie má k civilný produkci minimálně tak daleko jako ten filmovej kousek...:-)

0/0
12.7.2016 18:04

V75l47a20d14i70m56i94r 14S10o32u50k83a18l 4240621211766

Fabia R5 je nejhezčí rally auto současnosti R^

+4/−5
30.6.2016 12:41

P32e57t39r 97B64á42č39a 8965826325675

;-D

0/0
30.6.2016 15:47
Foto

D80a14n 15R80u65b34í27n 4433323689

Proč jen R5? Proč ne třebas R6? 8-o

0/−3
30.6.2016 16:48

P32e74t91r 38K37ů77l64a 8867378951708

Třeba protože tato rally skupina má označení R5 a skupina R6 neexistuje? ;-D

+3/0
30.6.2016 17:24

J15a85n 74K38a86r66e21l 15N79o17v86a34k 5376334948276

Sparťan no. :)

+6/0
30.6.2016 17:36

J69a28n 83K95o28n87v17a10l82i46n69k36a 5630731191555

Některé škodovky, potažmo jejich někteří řidiči, mi pijou krev neustále. A tahle Fabie je fakt hnusná. :-P

+5/−6
30.6.2016 12:37

J36i96ř74í 28N39e52u78m67e16i38s51t61e44r 2502635143411

S tím si skočte k obvoďákovi, on vám vyplní žádanku.

+10/−1
30.6.2016 13:04

J60a93n 68K53o98n51v26a78l74i54n49k95a 5830501151965

A jako proč? Že někteří škodovkáři jezdí jak dobytek a mně to vadí? Nebo, že se mi tohle auto nelíbí? Zajímavé. Je to taková Simply Clever filosofie, což.

0/0
1.7.2016 6:46

P41e96t40r 57M76i86c27h48a25l 2890894451552

No, Jene, u mě jsou to řidiči aut napříč značkami. Vzhledem k tomu, že Škodovky jsou nejvíce zastoupenými auty na našich silnicích, je jejich neschopných řidičů logicky nejvíc, byť v procentuálním vyjádření to vyjde nastejno.

+11/−1
30.6.2016 13:36

J64a42n 82K64o93n12v78a50l11i36n54k58a 5490631961395

Říkám někteří. A máš pravdu, že vzhledem k nejvyššímu zastoupení této značky na našich silnicích, bude i procento pitomců nejvyšší. Ty mezi ně rozhodně nepatříš. Komentář byl směřovaný spíše na obchodní zástupce ve služebních fábkách a oktávkách, co závodí o každou vteřinu.

0/0
1.7.2016 6:43

P70e32t86r 46M63i12c52h33a56l 2640724761292

Díky za kompliment. :-) S těmi obchoďáky máš pravdu, byť se poslední dobou často vyskytují hojně i v korejcích. Mimochodem, na jednu sortu jsme zapomněli, mladí kluci v dodávkách.

0/0
1.7.2016 7:02

J37a19n 60K80o33n19v22a66l41i88n47k35a 5560401701845

Ano, to je taky někdy pěkná pakáž.

+1/0
1.7.2016 11:25

P98e37t33r 30B19á54č67a 8125986905625

Mate pravdu- Felicie, Fabia, Octavie to je proste diagnoza.

Jedina vyjimka je snad SuperB a to jenom proto, ze na ni vesnicani nemaji.

+1/−3
30.6.2016 15:30

L89u58m18í39r 39V12i31t73h27a 2927767266542

Co to znamená "SuperB"? Proč je to B velké? 8-o

0/0
30.6.2016 17:55
Foto

J84i71ř38í 42D49v20o17ř71á81k 5485579370498

Druhá jakost .

0/0
30.6.2016 20:17

P56e19t81r 50B58á80č41a 8565326175325

Abyste mel co resit, evidentne se nudite.

0/0
30.6.2016 21:43

J59o18s32e34f 66Z52d90r31á21h78a45l 2460250341628

To auto se nejmenuje SuperB ale Superb což v angličtině znamená skvělý, úžasný...a to že ani nevíte jak se jmenuje, pouze dokazuje, že jste jedním z vámi zmiňovaných "vesničanů". A i kdyby jste ho měl tak nechápu co je na Superbu k chlubení. Kdyby byla řec o F12 Berlinetta, GT-R Nismo nebo jiném supersportu tak jo, ale závidět Superb? ;-D

0/0
1.7.2016 10:53

P87e83t90r 17B20á60č11a 8885556215905

Jelikoz jsou skodovky pro me totalne odpudivy auto je mi naprosto ale naprosto jedno jeslti je tam velky maly tvrdy mekky a vubec me to nezajima. KTery auto mam namysli evidentne pochopili vsichni, ale par dotcenych skodovkaru tad yz toho bude pomale skladat psychologicky profil.

Zadruhe sem nikde nepsal, ze je k chlubeni pokud vim, ale pouze to, ze v nem nesedi vetisnou tak tragicti ridici jak v ostatnich skodovkach, takze pisete nesmysly.

0/0
1.7.2016 16:11

P75e44t95r 83M96i61c64h16a82l 2400864811152

Psaný projev jenom potvrzuje tvůj mindrák.

+2/0
1.7.2016 23:30
Foto

J38i57ř35í 26D70v20o71ř65á26k 5955919560648

Jozefof nad vltavou ?

0/0
30.6.2016 20:15

J24a96n 71K57o29n76v23a74l76i55n35k36a 5800821811195

Nelze mluvit o diagnóze, ale vzhledem k rozšíření této značky na našich silnicích bude i statistický výskyt kktů nejvyšší. Tím je nehážu do jednoho pytle, mnoho z nich jsou skvělí řidiči. Onehdá vznikl nějaký průzkum o typologii lidí v závislosti na autě, které mají. Škodovkáři vyšli jako rozvážní a ekonomicky uvažující lidé s ohleduplností k druhým. Zkusme tomu věřit.

+1/0
1.7.2016 6:52

J51o31s11e11f 85Z78d61r34á84h28a44l 2480340591488

Hodně mých známých má oktávku kombi v TDi. Většina z nich při otázce jak často využijí naplno kufr odpověděla, že max parkrát do roka (lyžování, letní dovolená atd). A drtivou většinu kilometrů najezdí po městě nebo dojížděním do zaměstnáni pár km. Z toho mi logicky vychází, že by jim klidně stačila v sedanu s benzínovým motorem a "rakví" na střechu. Ušetřili by tím nemalé peníze při nákupu vozidla. Jenže někdo jim nabulíkoval že jedině TDi v kombíku je správně a teď si stěžují, že mají problém zaparkovat ve městě, kde jsou auta natěsnána blízko u sebe a jezdí věčně jen pár km se studeným motorem což diesely nemají obzvláště v lásce.

Přijde mi to jako ta fáma, která se stále mezi lidmi drží, že automatická převodovka je problémová věc která se více kazí a vůbec nikdy si ji nepořizujte. Je to ta největší pohoda co může v autě být. Jinak souhlas ( obzvlášť s poslední větou)

+1/0
1.7.2016 11:11

P13e36t42r 47M66i43c34h21a20l 2680394601112

Tak každý nemá na to živit dvě auta, takže u rodiny ten kombík chápu. Pravdu ale máš s tou naftou. Taky znám lidi, co jezdí jenom kolem komína a jednou za rok na dovolenou. Najedou 5 - 8 tisíc km ročně a pak se diví, že se jim na tom něco vysype.

0/0
1.7.2016 12:27

J10a88n 89K37o89n56v73a73l90i54n78k44a 5440471711115

Kombíka mám taky. Jezdím s ním převážně sám a po městě. Nafta a k tomu velký objem motoru (bmw 530d). Druhé auto máme malé - s tím jezdí žena. Nemyslím si, že by byl zásadní problém s parkováním s ohledem na velikost auta. Prostě zaparkuju tam, kam se vejdu. Na veliký kufr si člověk zvykne snadno - dáte tam kola, kočárek, gril, skříň z Ikea a nebo se tam dá přespat, když člověk jede třeba na ryby. Kombíky osobně nepovažuji za esteticky zdařilé, ale jejich praktičnost mě uchvacuje. Nechápu SUVčka, ale kombíky rozhodně ano.

S Oktávkou se to má asi tak, že to bylo první tuzemské auto, které sneslo přímé srovnání se západními produkty. Stala se z ní taková "lokální prémiovka" a kdejaký jouda z ní měl mokré sny. Dodneška kolují hlášky typu "woe stříbrná okta na hlínách f tédéíčku to je bomba". To, že se jednalo konstrukčně o starý golf s přerostlou kastlí už nikoho netrápilo. Mnoho lidí stále oktávku takto vnímá.

Ještě k té fámě o automatu. Moje auto je staré a má automat. Někomu při té představě stávají hrůzou vlasy na hlavě. Světe div se, ono to po třech letech, co ho mám, stále jezdí a řadí. Případná oprava či repase se dá udělat od 15 do 40 tisíc nebo se sežene jiná funkční převodovka kolem 10 tisíc. Manuály mají zase dvouhmotové setrvačníky, které také rády odcházejí - zejména spořílkům, co podtáčejí diesely. Oprava setrváku umí stát taky třicet kolíků i víc, takže je to úplně nastejno. Komfort jízdy neporovnatelný.

+1/0
1.7.2016 12:51

J41o73s49e26f 17Z31d98r48á44h24a75l 2260200901428

amen ;-)

0/0
1.7.2016 16:00

J55i27ř60í 33E94r37b16e58n 1773844746227

Neříká se "stříbrná", ale fmetle ftédéíčku kompletfeletrice s muzikou a na hlínách ;-D

0/0
1.7.2016 22:45

J80o62s13e32f 95Z62d20r77á94h88a43l 2930780891518

Možná u Vás v ústavu. ;-)

0/0
3.7.2016 10:56
Foto

D92a74n 79R56u62b10í22n 4333263839

No fuj.

+2/−3
30.6.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.