Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T49o66m28á97š 75K32r95a41u76s 6486736124

Mě by nebavilo jen čučet na to jak auto samo jede. Furt bych mu do toho kecal.

+47/−1
doporučit
1.7.2016 8:23
Foto

V15o19j64t86ě42c19h 79P31a98v58l39í81k 5974801294748

Tesla má kameru, GPS, dopředu hledící radar a 12 ultrazvukových senzorů kolem.

Kamera dává obraz, který se používá k rozpoznání značek omezení rychlosti a rozpoznání pruhů na dálnici. Radar dává pouze informaci o jednom nejbližším objektu někde před autem a jeho relativní rychlosti. Ultrazvukové senzory to samé, každý dokáže detekovat pouze vzdálenost nejbližšího objektu a to pouze do vzdálenosti 5m.

Systém autopilot je určen pouze k usnadnění řízení v provozu na dálnici, kde je schopen pomocí kamery a GPS se udržet v pruhu a pomocí radaru si držet odstup od vozidla před sebou.

Není určen k řízení na silnici, kde jsou křižovatky - není na to dostatečně senzoricky ani softwarově vybaven.

Pokud byla kamera oslepena sluncem, a na křižovatce vjel do dráhy vozu návěs kamionu, který z boku může mít téměř nulový radarový odraz (plachta radar neodráží, americké kamiony mívají vysoké podvozky), není až takovým překvapením, že systém autopilota nezareagoval.

Co přesně se stalo a proč se dozvíme až Tesla zanalyzuje data ze záznamů ve vozidle.

+37/0
doporučit
1.7.2016 9:02
Foto

V86l59a83s73t78a 40C75o45u16f12a82l 7937149839475

Jsem členem pracovní skupiny EUROCAE WG-73, která řeší to samé v letadlech. Zatím je toto téma hodně tenký led. Nejsou podchyceny všechny situace a jejich kombinace, které mohou nastat. Systémová architektura technického řešení není hotová.

+42/−1
doporučit
1.7.2016 8:17


M72a93r81c87e14l 44Š44e19v22č91í35k 9465893371450

"Když dovolíte, já su Tonek Trósil. Protože přéčinou byla elektrónka E-13 z našeho podniko Katoda Olomóc, přepojuje se k omluvě i naša fabrika."

+31/0
doporučit
1.7.2016 10:09

J98i94ř12í 30H54o27r64k98ý 4335738427299

Pokud se zabiju v autě sám, je to moje blbost, pokud mě zabije software, dost by mě to štvalo :-/

+43/−3
doporučit
1.7.2016 8:47

J79a40n 35S84u27c24h20ý 6650874268

Článek je hodně negativistickej, Tesla má jeden smrťák po 200 milionech ujetých km, to je hodně dobré číslo, jak je na tom lidský faktor?

Všichni to házej na programátora, ale tím to není, jedna věc je nedokonalost senzorů, která stejně, jako nedokonalost lidského oka bude, programátor tohle nedělá stylem když tohle, udělej tohle, když tohle, to by se musel zbláznit, programátor jenom definuje finkce, které se učí podle situací, které jim jsou v testech předloženy.

Jediný způsob, jak výrazně zvýšit bezpečí a rychlost dopravy je právě všeobecné automatické řízení, kdy auta mezi sebou komunikují.

+22/0
doporučit
1.7.2016 9:26

P91e24t40r 51D49v71o81r52a92k 3851180697129

Na jednu stranu je dost zarážející, že auto nezareagovalo na nenadálou překážku bržděním nebo manévrem, ale v článku se píše, že kamion jel proti autu, přehlédl ho a odbočil doleva. To znamená, že protijedoucímu autu zkřížil cestu. Takové nehody mají fatální následky téměř vždy. :-(

Je ale docela smutné, že "vědci" řeší nějaké morální kličky v logaritmech řídícího softwaru, aby náhodou počítač nezabil víc lidí, než je nutné... Rv

+18/0
doporučit
1.7.2016 8:31

E87v91a 82S39p30a18c94k57o23v70a 3257647786854

Ale tak... Není to úplný autopilot, ale auto je schopné některých úkonů, třeba přejíždění z pruhu či vyhledání parkovacího místa a následného zaparkování.

"Americký výrobce elektromobilů Tesla Motors rozesílá zákazníkům v Severní Americe novou verzi programového vybavení, která umožní řídit vůz v režimu "autopilot". Software, určený pro vozy Model S a Model X, sice neumí řídit auto úplně sám, podle sdělení na firemním blogu se ale dokáže pohybovat na silnici, měnit jízdní pruhy a regulovat rychlost auta s ohledem na okolní provoz.

Výkonný ředitel firmy Elon Musk o nové vymoženosti prohlásil, že má řidičům usnadnit ovládání vozu. Šoféry samotné ale nenahradí a je třeba ji využívat obezřetně. Pokud se vůz dostane do kolize, vinu ponese řidič. "Odpovědnosti se řidiči nezbaví, na to si musíme ještě počkat," prohlásil Musk."

Tohle najít mi trvalo na Googlu asi 3 vteřiny ;)

+15/0
doporučit
1.7.2016 9:26

P16a17v32e78l 70S57e82d12l86á88k 3120766918261

Nemusela být chyba software, jednou mě v podobné situaci zachránil spolujezdec, šedé auto na šedé silnici (moc pěkná móda) se schovalo ve stínu. To je mj. důvod pro denní svícení, bohužel plnohodnotné denní svícení je nahrazováno obrysovými ledkami, které nemají potřebný výkon, takže nejsou pořádně vidět.

+18/−1
doporučit
1.7.2016 9:39

F79r80a56n20t19i37š47e92k 43M84o89r57a92v67e78c 8527254862

Ach jo, milion prispevku o tom, jak jsou ty autopiloti spatny atd. Pritom by stacilo, aby si dal novinar trosku prace a treba do sloupecku vedle vysvetlil jaky je rozdil mezi "autopilotem" od Tesly, autonomnim autem napr. od Google a adaptabilnim tempomatem.

+17/−1
doporučit
1.7.2016 12:52
Foto

M69i84c74h45a70l 16N46a22j29m84a14n 7929363526250

Tesla nemá žádného autopilota!

Má pouze lepší adaptivní tempomat a asistenta pro jízdu v pruzích. Oba tyto systémy pouze ulehčují řízení vozidla, ale vyžadují po řidičovi aby se plně věnoval řízení a sledoval provoz.

Je to sice smutné, ale tento řidič podlel mylně dojmu, že za něho jízdu zvládne auto plné elektroniky a doplatil na to.

+13/−1
doporučit
1.7.2016 9:58

L77u77b42o24š 14H54o51l48í23k 5727460882230

Diskuse obvykle překypují odborníky, prosím poučte mne - řidič ani "autopilot" neviděli bílý kamion proti slunci - já si (asi naivně) myslel, že kromě vizuální kamery používá takové auto i jiné snímače (například radar, který se používá u aut s adaptivními tempomaty) - ten taky nevidí bílou na bílé?

+18/−5
doporučit
1.7.2016 8:46

T64o24m33á43š 73H25o16l16i51č 5438194501738

Bože to je zase diskusia, ako keby čítal človek riadky z niakych novýn v 19. storočí po začiatku prevádzky vlakov a prvých aut. Pred autami musel bežať chlapík s vlaječkou,lebo sa stali niake nehody s vozmi,ale to,že denne zmrzačili alebo zabili povozy s koňmi niekolko ludí nikdo neriešil. To isté vlaky,kravám sa zráža mlieko, keď vyletia z kolajníc povražia polku mesta, keď vybuchne kotol atď.......Proste sme sa v zakladnom myslení nikde za tých dvesto rokov neposunuli.

+15/−5
doporučit
1.7.2016 8:27

R96o18b61e87r49t 57K47u42b24i88s46t38a 8210427289465

Je to stále nová technologie, takže mohou tam být drobnosti. Drobnosti ovšem při pohybu znamenají problém. Nechápu lidi, co zapnou autopilota a kašlou na to, co se děje okolo.

Za 10 let se tomu bude už moci dát pořádně věřit, ale nyní bych tu pozornost řidiče ještě nerušil.

Druhou věcí je, že daleko větší problém jsou vozidla, která tuto technologii mít nebudou, protože to, co poslední dobou zažívám na našich silnicích je kolikrát o život.

+7/0
doporučit
1.7.2016 8:18

D61r71a33h27o32m57í15r 61S70t29r21o46u18h36a43l 4325738392564

Kdyby se to stalo u nás, tak je viník jasný - řidič kamionu, který nedal přednost při odbočování vlevo protijedoucímu vozidlu. Bohužel neznám emerické dopravní zákony, tak čert ví, jak to tam je.

Každopádně inteligentní tempomat v kombinaci s hlídáním pruhu prostě do města nepatří. Je to jasně zadané ve smlouvě při koupi. Pro Teslu to samozřejmě bude mít nepříjemné důsledky - buď vylepšit systém detekce okolí auta a nebo zanést do navigace jen povolené trasy, kde se jezdit s autopilotem může, v opačném případě odmítnout jízdu odstavením ke krajnici.

+8/−1
doporučit
1.7.2016 13:19

P42e85t34r 32Z88a50s80k49o34č86i14l 2615822868699

"svolat 25 tisíc vozů"? Tesla není středověk, Tesla může okamžitě zakázat autopilot ve všech vozech, mají každý vůz dálkově pod kontrolou přes mobil.

+8/−1
doporučit
1.7.2016 8:51

M88i71r85e32k 50S49á13l 1105271308464

na český okresce by se člověk zabil s autopilotem každou chvíli. pruhy žádný, kontrast mezi vozovkou a pidikrajnicí pro strojové zpracování nezřetelnej, nebo krajnice není, samý zatáčky a kolem rigoly, skruže a stromy. :-)

+6/0
doporučit
1.7.2016 9:32

P11e33t87r 55M23a64r80š84o85u60n 5375488446756

jestli to nebude tím, že Tesla žádného AUTOPILOTA nemá :-P

+7/−1
doporučit
1.7.2016 14:18

P51e17t79r 73Ž65á66k 1377583488463

Osobně vidím problém hlavně v nešťastném marketingovém názvu Autopilot, který jasně evokuje samořízení, když je to přitom "jen" chytrý tempomat. Že na to výrobce upozorňuje, kde může, to pak těžko zachrání...

+7/−1
doporučit
1.7.2016 12:52

P71e46t50r87a 17M39a84l16a12k52o49v56a 1608780720494

Když sedíte za volantem, záleží primárně na vašich schopnostech a postřehu zda přežijete, když řídí software, je váš život vydán na milost autorovi software (který sám v autě nesedí a při chybě o život nepřijde)....zkuste to vzít do svých úvah...ps. je rozdíl pokud sedíte např. v letadle a jste sice závislí na pilotovi, který tam ovšem sedí s vámi a je jednak schopen okamžitě reagovat a jednak má zájem na úspěšném doletu, a pokud sedíte v čemkoliv autonomním...

+11/−5
doporučit
1.7.2016 8:29

J79a96k11u18b 60S32ú51k56e98n41í32k 3362616624187

I autopilot bude někdy bourat. Teď jde o to, jak často - zejména ve srovnání s živým řidičem.

+5/0
doporučit
1.7.2016 12:46

J51o84s50e83f 76W23e92n76c55e74l 2318468902351

Jsem si myslel ze autopilot je spis pomocnik ale dle platne legislativy vzdy musi byt ridic schopen sledovat situaci a vcas zasahnout.

+5/0
doporučit
1.7.2016 12:07

M94i56c11h10a25l 86H40r56u39b85o48š 4940937882755

A na trest smrti elektrickym vybojom bude odsudeny mikrocip... ;-D

+5/0
doporučit
1.7.2016 10:18

D17u58š53a49n 43G97o70g20e94l95a 7361864309558

I kobyla s valníkem půjde sama,ale auto bez řidiče?Ani náhodou.

+6/−1
doporučit
1.7.2016 8:18

J43a39r85o59s30l13a83v 31S35e46v75e77r 6948546640445

Ostatně, jestli mu do cesty odbočil kamion (a stopro bez blinkru), tak je asi dost jedno, jestli ten nešťastíník řídil sám, nebo to za něj neustál autopilot... :-/

+7/−2
doporučit
1.7.2016 9:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.