Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Paříž zavedla ekologické plakety, stará auta mají v centru stopku

Paříž od letošního července zavedla ekologické plakety. Do centra města tak nevjedou auta a motorky vyrobené před rokem 1997. Město se snaží zlepšit ovzduší i život Pařížanů. Dlouhodobý plán zelenějšího města nad Seinou ovšem už má tříměsíční odklad a odstartovat naostro má až v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D89a10n55i15e91l 27D94r39n66e83c 6941539596882

Brzo nebude přes všechny ty plakety vidět na silnici... :-P

Kořeny problémů s emisemi jsou ale trochu jinde, než ve starých autech. Hlavním důvodem je nedostatečný rozvoj infrastruktury, a to nejen té pro (primárně) automobilovou dopravu, ale i pro dopravu veřejnou (důležitý je i komfort vozidel hromadné dopravy).

V poslední době se bere jako negativum jakékoliv zvýšení automobilové dopravy ve městě, takže pokud dnes projede ulicí 25 000 aut, přičemž spíše popojíždějí v koloně, tak se místo zatunelování, po kterém by ulicí plynule projelo 30 000 aut/den se spotřebou 6 l/100 km, zavede nějaká regulace, po které bude doprava na té ulici stále stejně neplynulá, ale nově tudy projede jen 20 000 aut/den (na vizualizaci bude však dopravní situace odpovídající jen 2 000 aut/den) se spotřebou 10 l/100 km. Ve skutečnosti se tedy vybere méně ekologické řešení (i když asi levnější).

Paříž sice má téměř 3 okruhy, celkově ale v aglomeraci žije přes 10 mil. obyvatel a průměr vnitřního okruhu je cca 10 km. Uvnitř této zóny se pohybuje ohromné množství lidí, jsou zde však pouze semafory řízené komunikace s kolonami (i když mají někdy v ČR nevídané množství jízdních pruhů), díky čemuž zbytečně vznikají emise a lidé přichází o drahocený čas. Podobně to dopadne i v Praze, pokud se degraduje magistrála. Městský okruh má průměr cca 7 km, přičemž západní část je trochu odříznuta Vltavou. Např. část jižně od Nuselského mostu by nebyl problém zahloubit.

+2/0
9.7.2016 1:05

F88i12l65i18p 60S77t39ř60í23z88e92k 1130446625376

Mě by zajímalo, jestli to platí i pro ty, co v těch postižených částech bydlí... O tom se nikde nepíše... Pak také, skoro celá Paříž je samý veterán. Co tam ? Opět nikde ani čárka... Rv

+1/0
8.7.2016 15:01

T55o30m25á95š 58L54u83d12v64í47k 1370907404822

Ještě udělat výjimku pro veterány a budou to mít komplet. Zakázat auta starší 19 let a povolit auta nad 20 let.

+1/0
8.7.2016 13:51


Foto

M78i18c19h94a35l 51J26a21n58o56v55á81č 8387866665223

Nemate na to? Zijte jinde! Jak proste... *Zde prosim vlozit blici smajl*

+2/−4
8.7.2016 10:53

J87i82ř41í 11Z21ý63k79a 9569113441150

někde jsem četl, že by výjimku měly dostat i autoveteráni, resp. vozy starší 30 let.

0/0
8.7.2016 10:20

R11e70n32é 86Š97r76ů44t80e83k 8178195216208

Halt! Etiketten sagen stop! ;-D

0/0
8.7.2016 9:30

L24a38d61a 93N90o46v27a20k 4872333687

ale kdo by jezdil dneska do paříže autem...

+1/−1
8.7.2016 8:11

L83a61d52i84s38l80a72v 30K90a77l91o22u17s 7355286191630

Kdo by jezdil do Francie plné teroristů.

+4/0
8.7.2016 9:40

J92a32n 82D43l80o91u63h52ý 7594239770809

Naposled jsme v parizi byli s Transitem a parkovali primo u eifelovky. Pak jsme tam i prespali ( v tom tranzitu) a dalsi ten popojeli o kus dal ;-)

+2/0
8.7.2016 9:59

V36l76a54d54i47s39l69a17v 87B48u77r17y29š27e17k 1209352827494

to byste koukal, v Paříži je spousta aut

+1/0
8.7.2016 10:51

B48ě24l47a 27H34o17r70á59k27o42v58á 1438912449370

Kolik procent dopravy tvoří turisti s Favoritem nebo feldou?

+4/0
8.7.2016 8:05

J81a72n 80D87l58o29u47h75ý 7784519740389

Jenze tomu nevyhovuje ani Porsche Boxter, Porsche 944, BMW, Mercedes R^ starsi generaci ( o dost novejsi nez facko).R^

+2/0
8.7.2016 8:38

L15i84b72o91r 20M77o97u34č73k80a 1628247565402

takze dalsi poplatek-dan ... jestli si kazdy mesto zavede , v ramci "dobra" svoji znamku .. to bude zajimavy. Co na to Junkers?

+2/0
8.7.2016 8:04

V68i60k34y73r 90B19o86h28u20m71i55l 27S78t91r62a41n88s42k35y 9607818796829

Řekl bych s klasiky:

a/ "A vo, vo, vo tom to je"

b/ "To je ale nestydaté tvrzeníčko, vždyť peníze jsou vždy pouze na prvním místě":-)

+1/0
8.7.2016 8:07

A60l64e51š 85P74l11e45s91k98o15t 9715429918295

To jsem myslel, že frantíci maj novší auta. 10% aut je starších 19 let? Drastickým bych to opatření fakt nenazýval. ;-D

0/0
8.7.2016 7:10

V88i95k57y88r 76B79o97h42u84m50i77l 19S61t88r85a60n41s75k90y 9827818696199

Francie je děsně rozdělená mezi relativně moderní autopark měst a venkova, kde dodnes není problém potkat "kačenu" z Četníků. Venkov je totiž poměrně příjmově chudý /proto kdysi ten - i pro Renaulta - překvapivý úspěch prvního Logana/. Navíc (na rozdíl od ČR), se neblbne - až nyní v Paříži - s omezeními na stará vozidla. Tedy projde-li technickou, jezdí dál. Přihlásit se dá veterán po generálce podle předpisů platných v době jeho uvedení do provozu /pochopitelně, že jako sběratelský kus/ atp. pak se tedy to stáří načte. A především tam neproběhla akce našeho Ministerstva dopravy, tj. "administrativního" vyřazování vozidel z rejstříků /a tímto MD vymyšlené platbě = skrytá daň/ a už vůbec by francouzský volič nepřipustil vyplňování a dokladování úřadům kde se vozidlo konkrétně nachází, jak též geniálně vymysleli min. roku na MD.

Naopak jim funguje legislativa na nová vozidla, když (pomineme-li diskutabilní "cinknuté motory" nejen VW) při nákupu nového vozu jste státem jednorázově zainteresování částkou KOLM 150-300 EUR na koupi nového vozu, který splňuje VÍCE než současné emisní limity a naopak k ceně nového vozu připlácíte "malus", pokud je vůz sice v limitu, ale horším průměru (VW a škodovka by o tom mohly vyprávět). V čem si jsou Fr a Cz podobní je to, že bez ohledu na kvalitu, cenu atd. bezhlavě dávají po /Fr/ generace výraznější přednost domácím značkám (bez ohledu na to, že často modely vyrábějí v Španělsku, Turecku, Rumunsku apod.), za což jsou prodejci odměněni vyšší cenou.....;-D. Podobnost s trhem ČR "více jak náhodná".;-D

0/0
8.7.2016 8:06

M76o44j69m70í19r 69S17k27á79l10a 2180652486

R^

0/0
8.7.2016 7:08

P24e83t64r 75V69e10s72e22l50ý 6891706669300

Ten stvět jsde bohužel, velice rychle do ..... . No do nepěkných míst. Rv

+11/−1
8.7.2016 6:48

V10l51a57d58i17s86l24a97v 92B42u24r34y48š65e74k 1429632577124

přesně tak, za chvíli už snad nebudeme moct trávit spoluobčany výfuky z našich starých dobrých tédéíček 66 kW, svět už nikdy nebude jako dřív

+2/−3
8.7.2016 7:14

L38i30b42o81r 39M77o75u45č60k18a 1478737195962

tak jim pricoudime novejsima TDi , ne? :-D a trochu tehc sazi vyvezeme venkovanum v DPF, at si hosi taky posmaknou trochu toho mesta ...

+1/0
8.7.2016 8:05

F12i98l31i63p 91S81t82ř52í31z81e31k 1730836475826

Jó, takovej filtr pevných částic, to je dílko. Umožní venkovanům pocítit chuť velkoměsta :-)

0/0
8.7.2016 15:03

V67i29k22y61r 53B49o46h66u68m28i80l 41S51t63r89a54n68s15k36y 9457658536789

To co vyfuní do ovzduší jedna díslová přestárlá lokomotiva z dob s. Husáka v barvách ČD za hodinu "mé" auto vyfuní za rok.....Koukněte na nárůst přeletů ČR mezinárodními spoji-to je bor..u nad našimi hlavami. takže nějaká omezení na auta jsou ve skutečnosti jen tím nejjednodušším řešením, neb jednotlivce může stát kdykoliv "vzít pod krkem". Ono vzít pod krkem státní ČR, parníky na Vltavě a letecké společnosti, to by fakt musel být hodně silnýb zájem, který by se podařilo prosadit proti silniční lobby apod...,8-o

+2/0
8.7.2016 8:12

V87i34k21y64r 56B65o42h61u45m21i50l 41S87t41r36a62n68s57k11y 9267238506509

opravuji "státní ČD"

0/0
8.7.2016 8:13

V85l34a64d47i15s17l62a86v 13B88u71r12y30š56e49k 1789792327914

přestárlá dieslova Husákova lokomotiva ale zase nejezdí centrem Paříže, že, jakej by teda asi mělo smysl ji tam zakazovat?

+2/0
8.7.2016 10:48

V42i59k34y86r 96B66o33h97u95m45i36l 45S77t46r82a35n39s91k27y 9367538816349

Pražští radní připravují něco podobného a pokud se nemýlím, tak do Prahy tyto klenoty, které mi v noci hlučí pod oknem, nadále dojíždějí. Tedy opět jen "bič" na individuální majitele a žádné dopady na organizace typu ČD apod.

+1/0
8.7.2016 14:28

V46l52a26d39i16s15l28a77v 31B92u31r17y90š60e47k 1669802817194

jo, sem nedávno jednu viděl jet po Legerové, šíleně čadila

0/0
9.7.2016 11:03

J60o35s87e43f 79H36á26j91e77k 6678140519552

To co zvenčí vypadá jako přestárlá lokomotiva, je dnes už velmi často modernizovanej stroj s novým agregátem...:-P

0/0
9.7.2016 11:55

J39a91n 73D91l34o45u54h44ý 7264829690989

O duvod min, bydlet v Parizi :-D Boze, to jsou komici!

0/0
8.7.2016 6:47

P32e73t68r 82S18p90a69t96z83i56e65r72e14r 7864542645264

jak tu někdo uvedl, klidně bych se nebál do Prahy zavést něco podobného..třeba i jen s omezením na EURO3. Pro ty co píšou, že to je nesmysl, a že v Praze se jim dýchá dobře...přečkejte pár inverzí..bydlete v centru Prahy cca 50 let...a pak vám to plíce poví....jenže češi bohužel nevidí dál než na konec dne a tak to co se díky dnešním důsledkům může stát za 40 let je opravdu nezajímá...holt přemýšlení na vzdálenou budoucnost není českou možností...

+8/−13
8.7.2016 6:36

J56a61n 57D19l68o75u43h54ý 7704819360119

Ja bydlel v Praze 30 let a zadny plice mi to netrha! Ze je nekdo ochotnej bydlet na magistrale nebo v korunovacni... Jeho boj... Z Prahy jsem se odstehoval kvuli ZPS a budoucimu mytnemu (Ano, bude lip) 120kc/den. Mesto, kde se neda pouzivat auto, je mrtve mesto. Ono to pekne ukazuje Praha 1,2,3. Dneska vic nez polovinu pronajmu tvori cizinci nebo "prespolni" s kratkodobym uvazkem prace na par roku/mesicu.

+11/0
8.7.2016 6:46

P87e47t90r 88S27p37a98t96z97i84e48r24e36r 7904392545554

bydlel jste tam 30 let...když tedy odečtu od roku cca 2015 - 30 let...je to rok 1985...v tu dobu provoz nebyl takový jako dnes, takže nedocházelo k takovému znečišťování...byla jen zhruba 1/3 aut...ale dnes kdy dochází stále k většímu počtu aut a kdy lidé dost nesmyslně jezdí po jednom v autě..i když ano..někdy se to nedá...ale pak je lepší MHD, tak to znečištění je mnohonásobně větší..a pokud tento trend pujde dál, tak za dalších 20 let už bude opravdu nedýchatelno....proto je lépe s tím dělat něco nyní než až když dojde na lámání chleba...je to otázkou plánovacího procesu...ale vím, že plánování je pro mnoho lidí sci-fi.

+1/−5
8.7.2016 7:15

J30a46n 70D22l42o81u77h46ý 7884989880689

Milej pane mhd lepsi ( ta prazska) nikdy nebude. Ja jsem dal jezdeni mhd do skoly (50 minut pesky+metro+bus+pesky) zakoncene precpanym autobusem ( tam i zpet ) jeden semestr. Pak si koupil auto na lpg a svete div se do skoly jsem jezdil 20 minut. Takovych srovnani ( realnych ) mam v rukavu hafo. Malo aut bylo tak mozna do roku 1990. Takze mate pravdu jen velice castecne! Vite tyhle restrikce umi pouze jedinou vec: kdo na to ma, odstehuje se nekam, kde ho uredni siml nebuzeruje. Kdo na to nema, ohne zada a plati!

+6/0
8.7.2016 7:23

V19i95k95y79r 60B25o30h92u95m16i68l 34S31t67r78a74n34s51k69y 9487568866829

Jo, škoda, že není ve výrobě starý dobrý speciál BA 90 s podílem tetrametylolova. To byla vůně za výfukem! A když se k tomu přidal olej M2T do dvoutaktního dvouválce/tříválce od soudruhů z NDR, to byla teprve inverze! Fajnšmekři jezdili za "hranice všedních dnů" na dovolenou na Rujánu a po cestě tam a zpět sobě dopřávali plicím plnými doušky omamnou vůni spáleného benzínu NDR z uhlí /tuším, že cca 86 oct/ a "speciálního" oleje pro dvoutakty, taktéž z uhla. A baníci měli róbo!

0/0
8.7.2016 8:16

F23i90l80i49p 20Č96e22r31ň17a17n72s36k15ý 3613371326341

Já doufám, že zakážou i v centru města i sekačky na trávu vyrobené před rokem 97.

+24/−2
8.7.2016 6:36

V12i19k24y27r 50B66o75h54u38m79i68l 26S42t67r19a94n59s81k51y 9417958146299

Včetně elektrických!;-D

+6/0
8.7.2016 8:18

M24a84r80e30k 59Ž53a14b72č27í51k 5796722487677

Trochu vzniká ze slov ekologické skoro sprosté slovo. Jako člověk s chemickým vzděláním jsem na hodně eko věcí skoro už alergický, obzvláště v případech, kdy má úředničina vyšší status než přírodní vědy a zákonitosti, ale snahy vypudit auta z center měst jednoznačně podporuji. Vzdálenosti bývají v centrech obvykle nízké a částo je i přemístění na kole či hromadnou dopravou mnohem rychlejší. Často za popojížděním autem v centru může obyčejná lidská lenost a pohodlnost.

+17/0
8.7.2016 6:27

M76i29r17o57s58l97a89v 98J41i68n45d26r11a 6347168502736

Stari a ekologie nemaj nic spolecnyho.

+9/0
8.7.2016 6:21

A63n40t58o98n79í89n 57Š96v62i40h79n40o29s 8228677321342

Takže Felicie s motorem 1,4 l tam nesmí, ale Hammer (nebo jak se to píše) s 6 litrovým motorem ano? Které vytvoří více zplodin?

+12/0
8.7.2016 6:13

K65a84r93e37l 92Z49a55v34ř52e72l 2327734560

Ne no...ale Hummer je má voňavější a hlavně splňuje NORMU!!!!!;-D

0/0
8.7.2016 6:15

A57n49t74o26n88í96n 92Š52v30i74h55n77o94s 8688927431792

Ale určitě motor o obsahu 1,4 vyprodukuje daleko méně zplodin než motor o objemu 6l, i když splňuje normu!

+1/0
8.7.2016 8:33

O73n49d44ř89e26j 32Č75a96p87k15a 6941431963114

Pokud nebudeme řešit CO2, tak klidně může, když splňuje novější normu. A po pravdě řečeno, kdyby se u motorů emise CO2 neřešily, uděláme líp - skutečně jedovaté zplodiny se odstraňují mnohem snáz, když se nemusí tlačit (laboratorní) spotřeba dolů na extrémně nízké hodnoty a o zbytek se postará trh sám, u auta, u kterého se čeká hodně najetých kilometrů, půjdou zákazníci za nízkou SKUTEČNOU spotřebou sami.

+1/0
8.7.2016 16:13

V85l50a44d96i10s15l42a15v 51B70u66r81y70š84e65k 1369192737814

sem vživotě neviděl v Paříži Hammera, neříkám, že tam nejezdí, ale běžný dopravní prostředek to tam rozhodně neni, takže riziko, že by vás tam v centru otrávil je poměrně malé

0/−3
8.7.2016 7:19

A98n41t97o92n74í24n 50Š80v36i22h16n14o32s 8508757221652

Jde o princip.

+2/0
8.7.2016 8:33

V75l29a83d47i50s63l42a59v 18B73u98r77y72š71e86k 1929172297174

nejde, jde o vzduch, pokud budou ti vaši hameři trávit lidi, můžete počítat s tím, že vám je tam zakážou taky, ale netráví, tak to nikdo neřeší

0/−2
8.7.2016 10:45

A59n91t32o65n81í86n 43Š61v56i68h56n87o47s 8648327791622

Jeden Hammer otráví daleko více, než jedna Felda . Porovnejte obsah.

+2/0
8.7.2016 12:54

V19l92a61d60i98s97l30a51v 92B91u20r34y84š37e84k 1469512217934

proč ne, ale hammeři tam nejezdí, vživotě jsem tam žádnýho neviděl, jakej by pak mělo smysl je v centru Paříže zakazovat, když tam nejsou a netráví vzduch, líp už vám to nevysvětlím, proč tam jezdit můžou, kolik tak asi projede ročně po Václaváku aut a kolik z nich je hammerů, nedává prostě smysl je zakazovat

0/0
8.7.2016 15:36

V19l21a70d71i46s24l79a45v 24B42u83r84y20š79e25k 1109642667804

Michaelo a Honzo, vy jste jako malé děti, dokud budou po Paříži jezdit Hummery, tak mě nikdo nemá co mluvit do toho, komu já otravuju vzduch

0/0
9.7.2016 11:10

M60a10r67t36i58n 35K91a18r56á30s44e65k 9228623718438

No ale ono modernejsi sestilitrovy motor bude mit mnohonasobne nizsi emise nez ta felda (tady se jedna o jedovate emise, ktere se spotrebou prakticke nesouvisi, jedine v cemu bude hummer horsi je CO2, ktery ale nikomu jinak neksodi)

0/0
8.7.2016 19:49

K51a83r22e46l 54Z16a33v24ř79e75l 2707314480

Klasický zástupný problém. Frontex a jeho základní funkce se buduje roky a pořád výsledek nikde, ale to "řešíme", ale v Paříži si jedna nanynka vzpomene a do pár měsíců je restrikce hotova. Proč to nejde takhle rychle i s Frontexem? To mi vysvětlete....

+10/−1
8.7.2016 6:12

I46v65a44n16a 34N34o79v51á 2802552549258

zlepšíme vám život - zakážeme vám, co si vzpomeneme. Váš zastupitel (podle povahy doplňte např. vláda, komise EU, hnutí za kdejaké cokoliv)

+18/−2
8.7.2016 5:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.