Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Paříž zavedla ekologické plakety, stará auta mají v centru stopku

Paříž od letošního července zavedla ekologické plakety. Do centra města tak nevjedou auta a motorky vyrobené před rokem 1997. Město se snaží zlepšit ovzduší i život Pařížanů. Dlouhodobý plán zelenějšího města nad Seinou ovšem už má tříměsíční odklad a odstartovat naostro má až v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D72a16n27i21e94l 58D94r29n76e22c 6681869766482

Brzo nebude přes všechny ty plakety vidět na silnici... :-P

Kořeny problémů s emisemi jsou ale trochu jinde, než ve starých autech. Hlavním důvodem je nedostatečný rozvoj infrastruktury, a to nejen té pro (primárně) automobilovou dopravu, ale i pro dopravu veřejnou (důležitý je i komfort vozidel hromadné dopravy).

V poslední době se bere jako negativum jakékoliv zvýšení automobilové dopravy ve městě, takže pokud dnes projede ulicí 25 000 aut, přičemž spíše popojíždějí v koloně, tak se místo zatunelování, po kterém by ulicí plynule projelo 30 000 aut/den se spotřebou 6 l/100 km, zavede nějaká regulace, po které bude doprava na té ulici stále stejně neplynulá, ale nově tudy projede jen 20 000 aut/den (na vizualizaci bude však dopravní situace odpovídající jen 2 000 aut/den) se spotřebou 10 l/100 km. Ve skutečnosti se tedy vybere méně ekologické řešení (i když asi levnější).

Paříž sice má téměř 3 okruhy, celkově ale v aglomeraci žije přes 10 mil. obyvatel a průměr vnitřního okruhu je cca 10 km. Uvnitř této zóny se pohybuje ohromné množství lidí, jsou zde však pouze semafory řízené komunikace s kolonami (i když mají někdy v ČR nevídané množství jízdních pruhů), díky čemuž zbytečně vznikají emise a lidé přichází o drahocený čas. Podobně to dopadne i v Praze, pokud se degraduje magistrála. Městský okruh má průměr cca 7 km, přičemž západní část je trochu odříznuta Vltavou. Např. část jižně od Nuselského mostu by nebyl problém zahloubit.

+2/0
9.7.2016 1:05

F29i84l38i33p 94S90t88ř26í33z90e47k 1600936205126

Mě by zajímalo, jestli to platí i pro ty, co v těch postižených částech bydlí... O tom se nikde nepíše... Pak také, skoro celá Paříž je samý veterán. Co tam ? Opět nikde ani čárka... Rv

+1/0
8.7.2016 15:01

T15o32m45á61š 86L57u77d96v54í63k 1100167944522

Ještě udělat výjimku pro veterány a budou to mít komplet. Zakázat auta starší 19 let a povolit auta nad 20 let.

+1/0
8.7.2016 13:51


Foto

M62i79c64h11a40l 43J50a44n96o23v35á16č 8447816325293

Nemate na to? Zijte jinde! Jak proste... *Zde prosim vlozit blici smajl*

+2/−4
8.7.2016 10:53

J15i42ř70í 38Z38ý60k73a 9769743431960

někde jsem četl, že by výjimku měly dostat i autoveteráni, resp. vozy starší 30 let.

0/0
8.7.2016 10:20

R49e76n46é 46Š22r91ů70t68e90k 8418645516568

Halt! Etiketten sagen stop! ;-D

0/0
8.7.2016 9:30

L32a49d31a 14N28o45v23a80k 4822283577

ale kdo by jezdil dneska do paříže autem...

+1/−1
8.7.2016 8:11

L64a34d72i32s56l47a93v 72K12a81l76o67u32s 7795386661670

Kdo by jezdil do Francie plné teroristů.

+4/0
8.7.2016 9:40

J45a84n 17D23l70o11u46h96ý 7944329290529

Naposled jsme v parizi byli s Transitem a parkovali primo u eifelovky. Pak jsme tam i prespali ( v tom tranzitu) a dalsi ten popojeli o kus dal ;-)

+2/0
8.7.2016 9:59

V93l75a44d57i10s33l40a18v 51B21u35r17y91š29e10k 1849552577124

to byste koukal, v Paříži je spousta aut

+1/0
8.7.2016 10:51

B45ě68l54a 58H13o89r90á95k87o86v24á 1428752919350

Kolik procent dopravy tvoří turisti s Favoritem nebo feldou?

+4/0
8.7.2016 8:05

J14a85n 53D47l78o85u62h31ý 7194449600769

Jenze tomu nevyhovuje ani Porsche Boxter, Porsche 944, BMW, Mercedes R^ starsi generaci ( o dost novejsi nez facko).R^

+2/0
8.7.2016 8:38

L15i28b89o20r 88M13o12u29č67k47a 1278427225402

takze dalsi poplatek-dan ... jestli si kazdy mesto zavede , v ramci "dobra" svoji znamku .. to bude zajimavy. Co na to Junkers?

+2/0
8.7.2016 8:04

V77i80k15y61r 29B38o28h14u14m66i18l 62S32t96r58a24n17s78k27y 9377698866539

Řekl bych s klasiky:

a/ "A vo, vo, vo tom to je"

b/ "To je ale nestydaté tvrzeníčko, vždyť peníze jsou vždy pouze na prvním místě":-)

+1/0
8.7.2016 8:07

A36l46e37š 57P12l24e24s82k50o28t 9215479448885

To jsem myslel, že frantíci maj novší auta. 10% aut je starších 19 let? Drastickým bych to opatření fakt nenazýval. ;-D

0/0
8.7.2016 7:10

V96i13k82y94r 10B66o69h81u70m97i97l 61S58t83r94a44n62s26k70y 9127868336599

Francie je děsně rozdělená mezi relativně moderní autopark měst a venkova, kde dodnes není problém potkat "kačenu" z Četníků. Venkov je totiž poměrně příjmově chudý /proto kdysi ten - i pro Renaulta - překvapivý úspěch prvního Logana/. Navíc (na rozdíl od ČR), se neblbne - až nyní v Paříži - s omezeními na stará vozidla. Tedy projde-li technickou, jezdí dál. Přihlásit se dá veterán po generálce podle předpisů platných v době jeho uvedení do provozu /pochopitelně, že jako sběratelský kus/ atp. pak se tedy to stáří načte. A především tam neproběhla akce našeho Ministerstva dopravy, tj. "administrativního" vyřazování vozidel z rejstříků /a tímto MD vymyšlené platbě = skrytá daň/ a už vůbec by francouzský volič nepřipustil vyplňování a dokladování úřadům kde se vozidlo konkrétně nachází, jak též geniálně vymysleli min. roku na MD.

Naopak jim funguje legislativa na nová vozidla, když (pomineme-li diskutabilní "cinknuté motory" nejen VW) při nákupu nového vozu jste státem jednorázově zainteresování částkou KOLM 150-300 EUR na koupi nového vozu, který splňuje VÍCE než současné emisní limity a naopak k ceně nového vozu připlácíte "malus", pokud je vůz sice v limitu, ale horším průměru (VW a škodovka by o tom mohly vyprávět). V čem si jsou Fr a Cz podobní je to, že bez ohledu na kvalitu, cenu atd. bezhlavě dávají po /Fr/ generace výraznější přednost domácím značkám (bez ohledu na to, že často modely vyrábějí v Španělsku, Turecku, Rumunsku apod.), za což jsou prodejci odměněni vyšší cenou.....;-D. Podobnost s trhem ČR "více jak náhodná".;-D

0/0
8.7.2016 8:06

M51o74j77m67í39r 60S60k17á81l75a 2720872666

R^

0/0
8.7.2016 7:08

P78e92t79r 88V49e52s51e37l89ý 6411426539830

Ten stvět jsde bohužel, velice rychle do ..... . No do nepěkných míst. Rv

+11/−1
8.7.2016 6:48

V52l66a61d62i48s53l43a86v 21B92u22r42y19š39e95k 1309402327974

přesně tak, za chvíli už snad nebudeme moct trávit spoluobčany výfuky z našich starých dobrých tédéíček 66 kW, svět už nikdy nebude jako dřív

+2/−3
8.7.2016 7:14

L32i87b62o86r 52M82o44u17č40k78a 1618347345252

tak jim pricoudime novejsima TDi , ne? :-D a trochu tehc sazi vyvezeme venkovanum v DPF, at si hosi taky posmaknou trochu toho mesta ...

+1/0
8.7.2016 8:05

F11i69l29i73p 38S90t29ř31í15z26e53k 1360546615416

Jó, takovej filtr pevných částic, to je dílko. Umožní venkovanům pocítit chuť velkoměsta :-)

0/0
8.7.2016 15:03

V57i25k57y31r 13B57o63h22u43m63i39l 60S90t56r43a38n58s14k11y 9397768706949

To co vyfuní do ovzduší jedna díslová přestárlá lokomotiva z dob s. Husáka v barvách ČD za hodinu "mé" auto vyfuní za rok.....Koukněte na nárůst přeletů ČR mezinárodními spoji-to je bor..u nad našimi hlavami. takže nějaká omezení na auta jsou ve skutečnosti jen tím nejjednodušším řešením, neb jednotlivce může stát kdykoliv "vzít pod krkem". Ono vzít pod krkem státní ČR, parníky na Vltavě a letecké společnosti, to by fakt musel být hodně silnýb zájem, který by se podařilo prosadit proti silniční lobby apod...,8-o

+2/0
8.7.2016 8:12

V24i30k38y13r 23B34o94h33u60m39i90l 86S52t16r71a92n66s85k21y 9967708806379

opravuji "státní ČD"

0/0
8.7.2016 8:13

V16l86a50d86i91s45l97a28v 13B98u21r55y90š35e85k 1679972237354

přestárlá dieslova Husákova lokomotiva ale zase nejezdí centrem Paříže, že, jakej by teda asi mělo smysl ji tam zakazovat?

+2/0
8.7.2016 10:48

V35i47k65y60r 20B76o29h22u24m86i69l 97S12t56r44a26n15s51k53y 9677268736879

Pražští radní připravují něco podobného a pokud se nemýlím, tak do Prahy tyto klenoty, které mi v noci hlučí pod oknem, nadále dojíždějí. Tedy opět jen "bič" na individuální majitele a žádné dopady na organizace typu ČD apod.

+1/0
8.7.2016 14:28

V14l93a17d18i53s88l67a73v 65B15u45r93y68š18e73k 1259602547784

jo, sem nedávno jednu viděl jet po Legerové, šíleně čadila

0/0
9.7.2016 11:03

J46o17s35e79f 97H40á14j64e86k 6648510779182

To co zvenčí vypadá jako přestárlá lokomotiva, je dnes už velmi často modernizovanej stroj s novým agregátem...:-P

0/0
9.7.2016 11:55

J29a94n 22D92l93o12u40h18ý 7304789600539

O duvod min, bydlet v Parizi :-D Boze, to jsou komici!

0/0
8.7.2016 6:47

P22e88t70r 59S10p16a58t97z18i10e71r52e48r 7384712465634

jak tu někdo uvedl, klidně bych se nebál do Prahy zavést něco podobného..třeba i jen s omezením na EURO3. Pro ty co píšou, že to je nesmysl, a že v Praze se jim dýchá dobře...přečkejte pár inverzí..bydlete v centru Prahy cca 50 let...a pak vám to plíce poví....jenže češi bohužel nevidí dál než na konec dne a tak to co se díky dnešním důsledkům může stát za 40 let je opravdu nezajímá...holt přemýšlení na vzdálenou budoucnost není českou možností...

+8/−13
8.7.2016 6:36

J87a75n 35D10l79o16u14h65ý 7944179400599

Ja bydlel v Praze 30 let a zadny plice mi to netrha! Ze je nekdo ochotnej bydlet na magistrale nebo v korunovacni... Jeho boj... Z Prahy jsem se odstehoval kvuli ZPS a budoucimu mytnemu (Ano, bude lip) 120kc/den. Mesto, kde se neda pouzivat auto, je mrtve mesto. Ono to pekne ukazuje Praha 1,2,3. Dneska vic nez polovinu pronajmu tvori cizinci nebo "prespolni" s kratkodobym uvazkem prace na par roku/mesicu.

+11/0
8.7.2016 6:46

P65e53t22r 33S48p89a20t35z14i43e51r61e17r 7584292875634

bydlel jste tam 30 let...když tedy odečtu od roku cca 2015 - 30 let...je to rok 1985...v tu dobu provoz nebyl takový jako dnes, takže nedocházelo k takovému znečišťování...byla jen zhruba 1/3 aut...ale dnes kdy dochází stále k většímu počtu aut a kdy lidé dost nesmyslně jezdí po jednom v autě..i když ano..někdy se to nedá...ale pak je lepší MHD, tak to znečištění je mnohonásobně větší..a pokud tento trend pujde dál, tak za dalších 20 let už bude opravdu nedýchatelno....proto je lépe s tím dělat něco nyní než až když dojde na lámání chleba...je to otázkou plánovacího procesu...ale vím, že plánování je pro mnoho lidí sci-fi.

+1/−5
8.7.2016 7:15

J93a84n 11D68l64o80u50h88ý 7164589100949

Milej pane mhd lepsi ( ta prazska) nikdy nebude. Ja jsem dal jezdeni mhd do skoly (50 minut pesky+metro+bus+pesky) zakoncene precpanym autobusem ( tam i zpet ) jeden semestr. Pak si koupil auto na lpg a svete div se do skoly jsem jezdil 20 minut. Takovych srovnani ( realnych ) mam v rukavu hafo. Malo aut bylo tak mozna do roku 1990. Takze mate pravdu jen velice castecne! Vite tyhle restrikce umi pouze jedinou vec: kdo na to ma, odstehuje se nekam, kde ho uredni siml nebuzeruje. Kdo na to nema, ohne zada a plati!

+6/0
8.7.2016 7:23

V34i98k36y51r 92B51o15h64u22m87i71l 27S33t39r49a84n24s74k75y 9727618136879

Jo, škoda, že není ve výrobě starý dobrý speciál BA 90 s podílem tetrametylolova. To byla vůně za výfukem! A když se k tomu přidal olej M2T do dvoutaktního dvouválce/tříválce od soudruhů z NDR, to byla teprve inverze! Fajnšmekři jezdili za "hranice všedních dnů" na dovolenou na Rujánu a po cestě tam a zpět sobě dopřávali plicím plnými doušky omamnou vůni spáleného benzínu NDR z uhlí /tuším, že cca 86 oct/ a "speciálního" oleje pro dvoutakty, taktéž z uhla. A baníci měli róbo!

0/0
8.7.2016 8:16

F58i20l71i12p 58Č37e31r78ň34a38n84s24k36ý 3913611226331

Já doufám, že zakážou i v centru města i sekačky na trávu vyrobené před rokem 97.

+24/−2
8.7.2016 6:36

V29i60k21y10r 43B95o13h52u91m77i70l 82S28t60r19a19n34s60k78y 9417478266169

Včetně elektrických!;-D

+6/0
8.7.2016 8:18

M11a26r69e68k 95Ž18a69b60č85í88k 5606462697517

Trochu vzniká ze slov ekologické skoro sprosté slovo. Jako člověk s chemickým vzděláním jsem na hodně eko věcí skoro už alergický, obzvláště v případech, kdy má úředničina vyšší status než přírodní vědy a zákonitosti, ale snahy vypudit auta z center měst jednoznačně podporuji. Vzdálenosti bývají v centrech obvykle nízké a částo je i přemístění na kole či hromadnou dopravou mnohem rychlejší. Často za popojížděním autem v centru může obyčejná lidská lenost a pohodlnost.

+17/0
8.7.2016 6:27

M74i34r90o20s90l57a92v 34J74i81n45d17r52a 6527728102136

Stari a ekologie nemaj nic spolecnyho.

+9/0
8.7.2016 6:21

A23n94t98o42n68í94n 78Š96v50i75h17n12o85s 8208907571322

Takže Felicie s motorem 1,4 l tam nesmí, ale Hammer (nebo jak se to píše) s 6 litrovým motorem ano? Které vytvoří více zplodin?

+12/0
8.7.2016 6:13

K44a98r41e71l 94Z51a81v20ř15e78l 2217124830

Ne no...ale Hummer je má voňavější a hlavně splňuje NORMU!!!!!;-D

0/0
8.7.2016 6:15

A93n77t50o81n18í92n 95Š51v71i20h94n21o57s 8878967541772

Ale určitě motor o obsahu 1,4 vyprodukuje daleko méně zplodin než motor o objemu 6l, i když splňuje normu!

+1/0
8.7.2016 8:33

O41n69d98ř50e66j 62Č18a54p89k59a 6981101963104

Pokud nebudeme řešit CO2, tak klidně může, když splňuje novější normu. A po pravdě řečeno, kdyby se u motorů emise CO2 neřešily, uděláme líp - skutečně jedovaté zplodiny se odstraňují mnohem snáz, když se nemusí tlačit (laboratorní) spotřeba dolů na extrémně nízké hodnoty a o zbytek se postará trh sám, u auta, u kterého se čeká hodně najetých kilometrů, půjdou zákazníci za nízkou SKUTEČNOU spotřebou sami.

+1/0
8.7.2016 16:13

V37l25a39d69i38s90l82a36v 95B78u81r61y90š48e74k 1539782707254

sem vživotě neviděl v Paříži Hammera, neříkám, že tam nejezdí, ale běžný dopravní prostředek to tam rozhodně neni, takže riziko, že by vás tam v centru otrávil je poměrně malé

0/−3
8.7.2016 7:19

A93n30t32o15n38í25n 46Š80v82i67h35n42o42s 8278297441212

Jde o princip.

+2/0
8.7.2016 8:33

V57l90a96d26i62s11l98a69v 58B82u36r21y74š18e97k 1189612317564

nejde, jde o vzduch, pokud budou ti vaši hameři trávit lidi, můžete počítat s tím, že vám je tam zakážou taky, ale netráví, tak to nikdo neřeší

0/−2
8.7.2016 10:45

A53n24t74o17n67í77n 96Š80v42i11h77n33o22s 8428207611502

Jeden Hammer otráví daleko více, než jedna Felda . Porovnejte obsah.

+2/0
8.7.2016 12:54

V79l82a72d41i17s21l61a45v 80B22u18r52y16š30e51k 1219462127954

proč ne, ale hammeři tam nejezdí, vživotě jsem tam žádnýho neviděl, jakej by pak mělo smysl je v centru Paříže zakazovat, když tam nejsou a netráví vzduch, líp už vám to nevysvětlím, proč tam jezdit můžou, kolik tak asi projede ročně po Václaváku aut a kolik z nich je hammerů, nedává prostě smysl je zakazovat

0/0
8.7.2016 15:36

V68l50a67d18i85s33l61a90v 15B39u40r42y16š29e84k 1489882457954

Michaelo a Honzo, vy jste jako malé děti, dokud budou po Paříži jezdit Hummery, tak mě nikdo nemá co mluvit do toho, komu já otravuju vzduch

0/0
9.7.2016 11:10

M13a44r91t44i36n 70K84a28r95á29s64e24k 9698363888208

No ale ono modernejsi sestilitrovy motor bude mit mnohonasobne nizsi emise nez ta felda (tady se jedna o jedovate emise, ktere se spotrebou prakticke nesouvisi, jedine v cemu bude hummer horsi je CO2, ktery ale nikomu jinak neksodi)

0/0
8.7.2016 19:49

K38a43r79e75l 71Z65a53v53ř58e57l 2597274460

Klasický zástupný problém. Frontex a jeho základní funkce se buduje roky a pořád výsledek nikde, ale to "řešíme", ale v Paříži si jedna nanynka vzpomene a do pár měsíců je restrikce hotova. Proč to nejde takhle rychle i s Frontexem? To mi vysvětlete....

+10/−1
8.7.2016 6:12

I75v89a19n14a 27N27o56v78á 2152712159518

zlepšíme vám život - zakážeme vám, co si vzpomeneme. Váš zastupitel (podle povahy doplňte např. vláda, komise EU, hnutí za kdejaké cokoliv)

+18/−2
8.7.2016 5:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.