Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paříž zavedla ekologické plakety, stará auta mají v centru stopku

Paříž od letošního července zavedla ekologické plakety. Do centra města tak nevjedou auta a motorky vyrobené před rokem 1997. Město se snaží zlepšit ovzduší i život Pařížanů. Dlouhodobý plán zelenějšího města nad Seinou ovšem už má tříměsíční odklad a odstartovat naostro má až v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D90a59n93i21e39l 21D74r84n27e11c 6381869196882

Brzo nebude přes všechny ty plakety vidět na silnici... :-P

Kořeny problémů s emisemi jsou ale trochu jinde, než ve starých autech. Hlavním důvodem je nedostatečný rozvoj infrastruktury, a to nejen té pro (primárně) automobilovou dopravu, ale i pro dopravu veřejnou (důležitý je i komfort vozidel hromadné dopravy).

V poslední době se bere jako negativum jakékoliv zvýšení automobilové dopravy ve městě, takže pokud dnes projede ulicí 25 000 aut, přičemž spíše popojíždějí v koloně, tak se místo zatunelování, po kterém by ulicí plynule projelo 30 000 aut/den se spotřebou 6 l/100 km, zavede nějaká regulace, po které bude doprava na té ulici stále stejně neplynulá, ale nově tudy projede jen 20 000 aut/den (na vizualizaci bude však dopravní situace odpovídající jen 2 000 aut/den) se spotřebou 10 l/100 km. Ve skutečnosti se tedy vybere méně ekologické řešení (i když asi levnější).

Paříž sice má téměř 3 okruhy, celkově ale v aglomeraci žije přes 10 mil. obyvatel a průměr vnitřního okruhu je cca 10 km. Uvnitř této zóny se pohybuje ohromné množství lidí, jsou zde však pouze semafory řízené komunikace s kolonami (i když mají někdy v ČR nevídané množství jízdních pruhů), díky čemuž zbytečně vznikají emise a lidé přichází o drahocený čas. Podobně to dopadne i v Praze, pokud se degraduje magistrála. Městský okruh má průměr cca 7 km, přičemž západní část je trochu odříznuta Vltavou. Např. část jižně od Nuselského mostu by nebyl problém zahloubit.

+2/0
9.7.2016 1:05

F98i45l97i71p 66S65t86ř87í26z91e62k 1280546645216

Mě by zajímalo, jestli to platí i pro ty, co v těch postižených částech bydlí... O tom se nikde nepíše... Pak také, skoro celá Paříž je samý veterán. Co tam ? Opět nikde ani čárka... Rv

+1/0
8.7.2016 15:01

T45o97m33á83š 81L80u69d80v26í37k 1350857974712

Ještě udělat výjimku pro veterány a budou to mít komplet. Zakázat auta starší 19 let a povolit auta nad 20 let.

+1/0
8.7.2016 13:51
Foto

M47i36c68h64a51l 15J81a88n64o54v80á60č 8127426115573

Nemate na to? Zijte jinde! Jak proste... *Zde prosim vlozit blici smajl*

+2/−4
8.7.2016 10:53

J21i66ř19í 73Z80ý13k14a 9139373181380

někde jsem četl, že by výjimku měly dostat i autoveteráni, resp. vozy starší 30 let.

0/0
8.7.2016 10:20

R63e80n44é 41Š79r88ů25t78e65k 8938635126598

Halt! Etiketten sagen stop! ;-D

0/0
8.7.2016 9:30

L38a55d43a 78N12o31v77a37k 4792683257

ale kdo by jezdil dneska do paříže autem...

+1/−1
8.7.2016 8:11

L67a75d33i89s44l31a64v 36K43a75l27o18u29s 7235106711850

Kdo by jezdil do Francie plné teroristů.

+4/0
8.7.2016 9:40

J63a44n 62D56l63o59u44h34ý 7684359100169

Naposled jsme v parizi byli s Transitem a parkovali primo u eifelovky. Pak jsme tam i prespali ( v tom tranzitu) a dalsi ten popojeli o kus dal ;-)

+2/0
8.7.2016 9:59

V39l11a83d22i28s72l13a64v 35B43u43r38y36š68e82k 1219472237654

to byste koukal, v Paříži je spousta aut

+1/0
8.7.2016 10:51

B12ě59l91a 72H44o15r68á13k26o88v64á 1758942649300

Kolik procent dopravy tvoří turisti s Favoritem nebo feldou?

+4/0
8.7.2016 8:05

J14a74n 43D95l11o49u96h16ý 7604309100349

Jenze tomu nevyhovuje ani Porsche Boxter, Porsche 944, BMW, Mercedes R^ starsi generaci ( o dost novejsi nez facko).R^

+2/0
8.7.2016 8:38

L29i94b75o33r 86M54o69u97č56k47a 1378487175582

takze dalsi poplatek-dan ... jestli si kazdy mesto zavede , v ramci "dobra" svoji znamku .. to bude zajimavy. Co na to Junkers?

+2/0
8.7.2016 8:04

V68i86k74y69r 66B47o73h16u63m18i76l 51S22t25r14a52n40s52k43y 9797498176499

Řekl bych s klasiky:

a/ "A vo, vo, vo tom to je"

b/ "To je ale nestydaté tvrzeníčko, vždyť peníze jsou vždy pouze na prvním místě":-)

+1/0
8.7.2016 8:07

A64l77e30š 35P66l73e66s46k93o87t 9515809198405

To jsem myslel, že frantíci maj novší auta. 10% aut je starších 19 let? Drastickým bych to opatření fakt nenazýval. ;-D

0/0
8.7.2016 7:10

V90i62k61y60r 23B41o67h55u45m41i54l 92S13t16r84a15n36s19k60y 9467208906459

Francie je děsně rozdělená mezi relativně moderní autopark měst a venkova, kde dodnes není problém potkat "kačenu" z Četníků. Venkov je totiž poměrně příjmově chudý /proto kdysi ten - i pro Renaulta - překvapivý úspěch prvního Logana/. Navíc (na rozdíl od ČR), se neblbne - až nyní v Paříži - s omezeními na stará vozidla. Tedy projde-li technickou, jezdí dál. Přihlásit se dá veterán po generálce podle předpisů platných v době jeho uvedení do provozu /pochopitelně, že jako sběratelský kus/ atp. pak se tedy to stáří načte. A především tam neproběhla akce našeho Ministerstva dopravy, tj. "administrativního" vyřazování vozidel z rejstříků /a tímto MD vymyšlené platbě = skrytá daň/ a už vůbec by francouzský volič nepřipustil vyplňování a dokladování úřadům kde se vozidlo konkrétně nachází, jak též geniálně vymysleli min. roku na MD.

Naopak jim funguje legislativa na nová vozidla, když (pomineme-li diskutabilní "cinknuté motory" nejen VW) při nákupu nového vozu jste státem jednorázově zainteresování částkou KOLM 150-300 EUR na koupi nového vozu, který splňuje VÍCE než současné emisní limity a naopak k ceně nového vozu připlácíte "malus", pokud je vůz sice v limitu, ale horším průměru (VW a škodovka by o tom mohly vyprávět). V čem si jsou Fr a Cz podobní je to, že bez ohledu na kvalitu, cenu atd. bezhlavě dávají po /Fr/ generace výraznější přednost domácím značkám (bez ohledu na to, že často modely vyrábějí v Španělsku, Turecku, Rumunsku apod.), za což jsou prodejci odměněni vyšší cenou.....;-D. Podobnost s trhem ČR "více jak náhodná".;-D

0/0
8.7.2016 8:06

M22o16j41m95í70r 82S62k69á44l94a 2210482896

R^

0/0
8.7.2016 7:08

P80e29t35r 75V80e19s42e88l80ý 6731696599610

Ten stvět jsde bohužel, velice rychle do ..... . No do nepěkných míst. Rv

+11/−1
8.7.2016 6:48

V88l61a42d29i71s30l98a26v 49B53u80r44y96š72e81k 1719202977914

přesně tak, za chvíli už snad nebudeme moct trávit spoluobčany výfuky z našich starých dobrých tédéíček 66 kW, svět už nikdy nebude jako dřív

+2/−3
8.7.2016 7:14

L67i93b33o16r 82M83o65u10č58k56a 1418427715462

tak jim pricoudime novejsima TDi , ne? :-D a trochu tehc sazi vyvezeme venkovanum v DPF, at si hosi taky posmaknou trochu toho mesta ...

+1/0
8.7.2016 8:05

F18i92l10i37p 24S32t89ř48í73z41e74k 1540406835456

Jó, takovej filtr pevných částic, to je dílko. Umožní venkovanům pocítit chuť velkoměsta :-)

0/0
8.7.2016 15:03

V59i26k69y74r 77B91o66h65u55m58i44l 16S30t50r68a18n21s19k97y 9877788816439

To co vyfuní do ovzduší jedna díslová přestárlá lokomotiva z dob s. Husáka v barvách ČD za hodinu "mé" auto vyfuní za rok.....Koukněte na nárůst přeletů ČR mezinárodními spoji-to je bor..u nad našimi hlavami. takže nějaká omezení na auta jsou ve skutečnosti jen tím nejjednodušším řešením, neb jednotlivce může stát kdykoliv "vzít pod krkem". Ono vzít pod krkem státní ČR, parníky na Vltavě a letecké společnosti, to by fakt musel být hodně silnýb zájem, který by se podařilo prosadit proti silniční lobby apod...,8-o

+2/0
8.7.2016 8:12

V94i74k12y28r 30B90o40h38u53m81i63l 97S39t70r66a93n53s51k37y 9547788786259

opravuji "státní ČD"

0/0
8.7.2016 8:13

V97l14a33d63i45s42l94a66v 77B82u73r98y75š73e45k 1739242307904

přestárlá dieslova Husákova lokomotiva ale zase nejezdí centrem Paříže, že, jakej by teda asi mělo smysl ji tam zakazovat?

+2/0
8.7.2016 10:48

V33i65k51y38r 46B53o25h54u46m51i36l 64S26t58r41a30n26s67k76y 9927208866969

Pražští radní připravují něco podobného a pokud se nemýlím, tak do Prahy tyto klenoty, které mi v noci hlučí pod oknem, nadále dojíždějí. Tedy opět jen "bič" na individuální majitele a žádné dopady na organizace typu ČD apod.

+1/0
8.7.2016 14:28

V30l56a95d66i28s78l16a63v 40B58u86r91y14š55e75k 1859192297874

jo, sem nedávno jednu viděl jet po Legerové, šíleně čadila

0/0
9.7.2016 11:03

J58o25s50e28f 57H50á43j53e29k 6168470369802

To co zvenčí vypadá jako přestárlá lokomotiva, je dnes už velmi často modernizovanej stroj s novým agregátem...:-P

0/0
9.7.2016 11:55

J46a67n 31D80l50o86u96h74ý 7404869950159

O duvod min, bydlet v Parizi :-D Boze, to jsou komici!

0/0
8.7.2016 6:47

P38e66t37r 73S49p80a66t72z32i37e81r79e37r 7484262835354

jak tu někdo uvedl, klidně bych se nebál do Prahy zavést něco podobného..třeba i jen s omezením na EURO3. Pro ty co píšou, že to je nesmysl, a že v Praze se jim dýchá dobře...přečkejte pár inverzí..bydlete v centru Prahy cca 50 let...a pak vám to plíce poví....jenže češi bohužel nevidí dál než na konec dne a tak to co se díky dnešním důsledkům může stát za 40 let je opravdu nezajímá...holt přemýšlení na vzdálenou budoucnost není českou možností...

+8/−13
8.7.2016 6:36

J85a57n 92D31l16o54u45h33ý 7934459320329

Ja bydlel v Praze 30 let a zadny plice mi to netrha! Ze je nekdo ochotnej bydlet na magistrale nebo v korunovacni... Jeho boj... Z Prahy jsem se odstehoval kvuli ZPS a budoucimu mytnemu (Ano, bude lip) 120kc/den. Mesto, kde se neda pouzivat auto, je mrtve mesto. Ono to pekne ukazuje Praha 1,2,3. Dneska vic nez polovinu pronajmu tvori cizinci nebo "prespolni" s kratkodobym uvazkem prace na par roku/mesicu.

+11/0
8.7.2016 6:46

P22e28t37r 54S22p28a82t15z78i78e34r79e63r 7574192855514

bydlel jste tam 30 let...když tedy odečtu od roku cca 2015 - 30 let...je to rok 1985...v tu dobu provoz nebyl takový jako dnes, takže nedocházelo k takovému znečišťování...byla jen zhruba 1/3 aut...ale dnes kdy dochází stále k většímu počtu aut a kdy lidé dost nesmyslně jezdí po jednom v autě..i když ano..někdy se to nedá...ale pak je lepší MHD, tak to znečištění je mnohonásobně větší..a pokud tento trend pujde dál, tak za dalších 20 let už bude opravdu nedýchatelno....proto je lépe s tím dělat něco nyní než až když dojde na lámání chleba...je to otázkou plánovacího procesu...ale vím, že plánování je pro mnoho lidí sci-fi.

+1/−5
8.7.2016 7:15

J53a11n 69D22l48o53u39h13ý 7834329220919

Milej pane mhd lepsi ( ta prazska) nikdy nebude. Ja jsem dal jezdeni mhd do skoly (50 minut pesky+metro+bus+pesky) zakoncene precpanym autobusem ( tam i zpet ) jeden semestr. Pak si koupil auto na lpg a svete div se do skoly jsem jezdil 20 minut. Takovych srovnani ( realnych ) mam v rukavu hafo. Malo aut bylo tak mozna do roku 1990. Takze mate pravdu jen velice castecne! Vite tyhle restrikce umi pouze jedinou vec: kdo na to ma, odstehuje se nekam, kde ho uredni siml nebuzeruje. Kdo na to nema, ohne zada a plati!

+6/0
8.7.2016 7:23

V50i55k44y43r 50B19o19h53u34m24i29l 43S78t55r17a32n22s67k58y 9457588816509

Jo, škoda, že není ve výrobě starý dobrý speciál BA 90 s podílem tetrametylolova. To byla vůně za výfukem! A když se k tomu přidal olej M2T do dvoutaktního dvouválce/tříválce od soudruhů z NDR, to byla teprve inverze! Fajnšmekři jezdili za "hranice všedních dnů" na dovolenou na Rujánu a po cestě tam a zpět sobě dopřávali plicím plnými doušky omamnou vůni spáleného benzínu NDR z uhlí /tuším, že cca 86 oct/ a "speciálního" oleje pro dvoutakty, taktéž z uhla. A baníci měli róbo!

0/0
8.7.2016 8:16

F43i62l19i72p 73Č96e50r38ň95a69n23s38k33ý 3883461236471

Já doufám, že zakážou i v centru města i sekačky na trávu vyrobené před rokem 97.

+24/−2
8.7.2016 6:36

V98i42k26y38r 81B36o43h92u46m17i89l 25S73t76r43a67n14s10k80y 9407468456569

Včetně elektrických!;-D

+6/0
8.7.2016 8:18

M82a85r33e72k 65Ž27a82b42č75í54k 5206452257647

Trochu vzniká ze slov ekologické skoro sprosté slovo. Jako člověk s chemickým vzděláním jsem na hodně eko věcí skoro už alergický, obzvláště v případech, kdy má úředničina vyšší status než přírodní vědy a zákonitosti, ale snahy vypudit auta z center měst jednoznačně podporuji. Vzdálenosti bývají v centrech obvykle nízké a částo je i přemístění na kole či hromadnou dopravou mnohem rychlejší. Často za popojížděním autem v centru může obyčejná lidská lenost a pohodlnost.

+17/0
8.7.2016 6:27

M22i61r35o75s79l37a89v 60J23i31n91d78r69a 6287888652816

Stari a ekologie nemaj nic spolecnyho.

+9/0
8.7.2016 6:21

A11n63t85o42n52í57n 62Š77v74i62h73n24o70s 8628407271132

Takže Felicie s motorem 1,4 l tam nesmí, ale Hammer (nebo jak se to píše) s 6 litrovým motorem ano? Které vytvoří více zplodin?

+12/0
8.7.2016 6:13

K91a47r54e63l 65Z17a65v32ř71e11l 2807854560

Ne no...ale Hummer je má voňavější a hlavně splňuje NORMU!!!!!;-D

0/0
8.7.2016 6:15

A63n53t20o71n18í81n 39Š32v68i14h72n97o15s 8738257461522

Ale určitě motor o obsahu 1,4 vyprodukuje daleko méně zplodin než motor o objemu 6l, i když splňuje normu!

+1/0
8.7.2016 8:33

O68n61d61ř66e35j 50Č20a28p45k55a 6291191793554

Pokud nebudeme řešit CO2, tak klidně může, když splňuje novější normu. A po pravdě řečeno, kdyby se u motorů emise CO2 neřešily, uděláme líp - skutečně jedovaté zplodiny se odstraňují mnohem snáz, když se nemusí tlačit (laboratorní) spotřeba dolů na extrémně nízké hodnoty a o zbytek se postará trh sám, u auta, u kterého se čeká hodně najetých kilometrů, půjdou zákazníci za nízkou SKUTEČNOU spotřebou sami.

+1/0
8.7.2016 16:13

V81l91a27d98i30s14l97a53v 58B86u79r33y43š80e65k 1599432507854

sem vživotě neviděl v Paříži Hammera, neříkám, že tam nejezdí, ale běžný dopravní prostředek to tam rozhodně neni, takže riziko, že by vás tam v centru otrávil je poměrně malé

0/−3
8.7.2016 7:19

A29n42t29o34n89í37n 13Š98v53i72h36n20o22s 8888577901162

Jde o princip.

+2/0
8.7.2016 8:33

V86l74a94d41i53s24l12a73v 85B12u16r39y61š84e21k 1779332597234

nejde, jde o vzduch, pokud budou ti vaši hameři trávit lidi, můžete počítat s tím, že vám je tam zakážou taky, ale netráví, tak to nikdo neřeší

0/−2
8.7.2016 10:45

A61n66t37o70n26í14n 53Š80v32i76h67n43o84s 8898597721682

Jeden Hammer otráví daleko více, než jedna Felda . Porovnejte obsah.

+2/0
8.7.2016 12:54

V55l53a75d27i26s59l13a34v 95B69u90r87y24š41e87k 1389442387484

proč ne, ale hammeři tam nejezdí, vživotě jsem tam žádnýho neviděl, jakej by pak mělo smysl je v centru Paříže zakazovat, když tam nejsou a netráví vzduch, líp už vám to nevysvětlím, proč tam jezdit můžou, kolik tak asi projede ročně po Václaváku aut a kolik z nich je hammerů, nedává prostě smysl je zakazovat

0/0
8.7.2016 15:36

V59l13a77d37i98s43l79a95v 28B68u30r49y12š22e52k 1329792837944

Michaelo a Honzo, vy jste jako malé děti, dokud budou po Paříži jezdit Hummery, tak mě nikdo nemá co mluvit do toho, komu já otravuju vzduch

0/0
9.7.2016 11:10

M45a17r33t45i30n 44K61a92r17á45s78e15k 9508603218228

No ale ono modernejsi sestilitrovy motor bude mit mnohonasobne nizsi emise nez ta felda (tady se jedna o jedovate emise, ktere se spotrebou prakticke nesouvisi, jedine v cemu bude hummer horsi je CO2, ktery ale nikomu jinak neksodi)

0/0
8.7.2016 19:49

K64a77r26e75l 83Z45a63v84ř65e74l 2307884740

Klasický zástupný problém. Frontex a jeho základní funkce se buduje roky a pořád výsledek nikde, ale to "řešíme", ale v Paříži si jedna nanynka vzpomene a do pár měsíců je restrikce hotova. Proč to nejde takhle rychle i s Frontexem? To mi vysvětlete....

+10/−1
8.7.2016 6:12

I70v19a18n53a 49N91o41v36á 2672572919468

zlepšíme vám život - zakážeme vám, co si vzpomeneme. Váš zastupitel (podle povahy doplňte např. vláda, komise EU, hnutí za kdejaké cokoliv)

+18/−2
8.7.2016 5:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.