Diskuze

Paříž zavedla ekologické plakety, stará auta mají v centru stopku

Paříž od letošního července zavedla ekologické plakety. Do centra města tak nevjedou auta a motorky vyrobené před rokem 1997. Město se snaží zlepšit ovzduší i život Pařížanů. Dlouhodobý plán zelenějšího města nad Seinou ovšem už má tříměsíční odklad a odstartovat naostro má až v říjnu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Brzo nebude přes všechny ty plakety vidět na silnici... :-P

Kořeny problémů s emisemi jsou ale trochu jinde, než ve starých autech. Hlavním důvodem je nedostatečný rozvoj infrastruktury, a to nejen té pro (primárně) automobilovou dopravu, ale i pro dopravu veřejnou (důležitý je i komfort vozidel hromadné dopravy).

V poslední době se bere jako negativum jakékoliv zvýšení automobilové dopravy ve městě, takže pokud dnes projede ulicí 25 000 aut, přičemž spíše popojíždějí v koloně, tak se místo zatunelování, po kterém by ulicí plynule projelo 30 000 aut/den se spotřebou 6 l/100 km, zavede nějaká regulace, po které bude doprava na té ulici stále stejně neplynulá, ale nově tudy projede jen 20 000 aut/den (na vizualizaci bude však dopravní situace odpovídající jen 2 000 aut/den) se spotřebou 10 l/100 km. Ve skutečnosti se tedy vybere méně ekologické řešení (i když asi levnější).

Paříž sice má téměř 3 okruhy, celkově ale v aglomeraci žije přes 10 mil. obyvatel a průměr vnitřního okruhu je cca 10 km. Uvnitř této zóny se pohybuje ohromné množství lidí, jsou zde však pouze semafory řízené komunikace s kolonami (i když mají někdy v ČR nevídané množství jízdních pruhů), díky čemuž zbytečně vznikají emise a lidé přichází o drahocený čas. Podobně to dopadne i v Praze, pokud se degraduje magistrála. Městský okruh má průměr cca 7 km, přičemž západní část je trochu odříznuta Vltavou. Např. část jižně od Nuselského mostu by nebyl problém zahloubit.

2 0
možnosti

Mě by zajímalo, jestli to platí i pro ty, co v těch postižených částech bydlí... O tom se nikde nepíše... Pak také, skoro celá Paříž je samý veterán. Co tam ? Opět nikde ani čárka... Rv

1 0
možnosti

Ještě udělat výjimku pro veterány a budou to mít komplet. Zakázat auta starší 19 let a povolit auta nad 20 let.

1 0
možnosti

Nemate na to? Zijte jinde! Jak proste... *Zde prosim vlozit blici smajl*

2 4
možnosti

J40i28ř34í 41Z63ý58k54a

8. 7. 2016 10:20

někde jsem četl, že by výjimku měly dostat i autoveteráni, resp. vozy starší 30 let.

0 0
možnosti
Foto

Halt! Etiketten sagen stop! ;-D

0 0
možnosti

L25a39d51a 92N40o45v97a71k

8. 7. 2016 8:11

ale kdo by jezdil dneska do paříže autem...

1 1
možnosti

Kdo by jezdil do Francie plné teroristů.

4 0
možnosti

Kolik procent dopravy tvoří turisti s Favoritem nebo feldou?

4 0
možnosti

J89a76n 89D54l97o30u65h42ý

8. 7. 2016 8:38

Jenze tomu nevyhovuje ani Porsche Boxter, Porsche 944, BMW, Mercedes R^ starsi generaci ( o dost novejsi nez facko).R^

2 0
možnosti

takze dalsi poplatek-dan ... jestli si kazdy mesto zavede , v ramci "dobra" svoji znamku .. to bude zajimavy. Co na to Junkers?

2 0
možnosti

Řekl bych s klasiky:

a/ "A vo, vo, vo tom to je"

b/ "To je ale nestydaté tvrzeníčko, vždyť peníze jsou vždy pouze na prvním místě":-)

1 0
možnosti

To jsem myslel, že frantíci maj novší auta. 10% aut je starších 19 let? Drastickým bych to opatření fakt nenazýval. ;-D

0 0
možnosti

Francie je děsně rozdělená mezi relativně moderní autopark měst a venkova, kde dodnes není problém potkat "kačenu" z Četníků. Venkov je totiž poměrně příjmově chudý /proto kdysi ten - i pro Renaulta - překvapivý úspěch prvního Logana/. Navíc (na rozdíl od ČR), se neblbne - až nyní v Paříži - s omezeními na stará vozidla. Tedy projde-li technickou, jezdí dál. Přihlásit se dá veterán po generálce podle předpisů platných v době jeho uvedení do provozu /pochopitelně, že jako sběratelský kus/ atp. pak se tedy to stáří načte. A především tam neproběhla akce našeho Ministerstva dopravy, tj. "administrativního" vyřazování vozidel z rejstříků /a tímto MD vymyšlené platbě = skrytá daň/ a už vůbec by francouzský volič nepřipustil vyplňování a dokladování úřadům kde se vozidlo konkrétně nachází, jak též geniálně vymysleli min. roku na MD.

Naopak jim funguje legislativa na nová vozidla, když (pomineme-li diskutabilní "cinknuté motory" nejen VW) při nákupu nového vozu jste státem jednorázově zainteresování částkou KOLM 150-300 EUR na koupi nového vozu, který splňuje VÍCE než současné emisní limity a naopak k ceně nového vozu připlácíte "malus", pokud je vůz sice v limitu, ale horším průměru (VW a škodovka by o tom mohly vyprávět). V čem si jsou Fr a Cz podobní je to, že bez ohledu na kvalitu, cenu atd. bezhlavě dávají po /Fr/ generace výraznější přednost domácím značkám (bez ohledu na to, že často modely vyrábějí v Španělsku, Turecku, Rumunsku apod.), za což jsou prodejci odměněni vyšší cenou.....;-D. Podobnost s trhem ČR "více jak náhodná".;-D

0 0
možnosti