- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Brzo nebude přes všechny ty plakety vidět na silnici...
Kořeny problémů s emisemi jsou ale trochu jinde, než ve starých autech. Hlavním důvodem je nedostatečný rozvoj infrastruktury, a to nejen té pro (primárně) automobilovou dopravu, ale i pro dopravu veřejnou (důležitý je i komfort vozidel hromadné dopravy).
V poslední době se bere jako negativum jakékoliv zvýšení automobilové dopravy ve městě, takže pokud dnes projede ulicí 25 000 aut, přičemž spíše popojíždějí v koloně, tak se místo zatunelování, po kterém by ulicí plynule projelo 30 000 aut/den se spotřebou 6 l/100 km, zavede nějaká regulace, po které bude doprava na té ulici stále stejně neplynulá, ale nově tudy projede jen 20 000 aut/den (na vizualizaci bude však dopravní situace odpovídající jen 2 000 aut/den) se spotřebou 10 l/100 km. Ve skutečnosti se tedy vybere méně ekologické řešení (i když asi levnější).
Paříž sice má téměř 3 okruhy, celkově ale v aglomeraci žije přes 10 mil. obyvatel a průměr vnitřního okruhu je cca 10 km. Uvnitř této zóny se pohybuje ohromné množství lidí, jsou zde však pouze semafory řízené komunikace s kolonami (i když mají někdy v ČR nevídané množství jízdních pruhů), díky čemuž zbytečně vznikají emise a lidé přichází o drahocený čas. Podobně to dopadne i v Praze, pokud se degraduje magistrála. Městský okruh má průměr cca 7 km, přičemž západní část je trochu odříznuta Vltavou. Např. část jižně od Nuselského mostu by nebyl problém zahloubit.
Mě by zajímalo, jestli to platí i pro ty, co v těch postižených částech bydlí... O tom se nikde nepíše... Pak také, skoro celá Paříž je samý veterán. Co tam ? Opět nikde ani čárka...
Ještě udělat výjimku pro veterány a budou to mít komplet. Zakázat auta starší 19 let a povolit auta nad 20 let.
Nemate na to? Zijte jinde! Jak proste... *Zde prosim vlozit blici smajl*
někde jsem četl, že by výjimku měly dostat i autoveteráni, resp. vozy starší 30 let.
Kdo by jezdil do Francie plné teroristů.
Kolik procent dopravy tvoří turisti s Favoritem nebo feldou?
Jenze tomu nevyhovuje ani Porsche Boxter, Porsche 944, BMW, Mercedes starsi generaci ( o dost novejsi nez facko).
takze dalsi poplatek-dan ... jestli si kazdy mesto zavede , v ramci "dobra" svoji znamku .. to bude zajimavy. Co na to Junkers?
Řekl bych s klasiky:
a/ "A vo, vo, vo tom to je"
b/ "To je ale nestydaté tvrzeníčko, vždyť peníze jsou vždy pouze na prvním místě"
To jsem myslel, že frantíci maj novší auta. 10% aut je starších 19 let? Drastickým bych to opatření fakt nenazýval.
Francie je děsně rozdělená mezi relativně moderní autopark měst a venkova, kde dodnes není problém potkat "kačenu" z Četníků. Venkov je totiž poměrně příjmově chudý /proto kdysi ten - i pro Renaulta - překvapivý úspěch prvního Logana/. Navíc (na rozdíl od ČR), se neblbne - až nyní v Paříži - s omezeními na stará vozidla. Tedy projde-li technickou, jezdí dál. Přihlásit se dá veterán po generálce podle předpisů platných v době jeho uvedení do provozu /pochopitelně, že jako sběratelský kus/ atp. pak se tedy to stáří načte. A především tam neproběhla akce našeho Ministerstva dopravy, tj. "administrativního" vyřazování vozidel z rejstříků /a tímto MD vymyšlené platbě = skrytá daň/ a už vůbec by francouzský volič nepřipustil vyplňování a dokladování úřadům kde se vozidlo konkrétně nachází, jak též geniálně vymysleli min. roku na MD.
Naopak jim funguje legislativa na nová vozidla, když (pomineme-li diskutabilní "cinknuté motory" nejen VW) při nákupu nového vozu jste státem jednorázově zainteresování částkou KOLM 150-300 EUR na koupi nového vozu, který splňuje VÍCE než současné emisní limity a naopak k ceně nového vozu připlácíte "malus", pokud je vůz sice v limitu, ale horším průměru (VW a škodovka by o tom mohly vyprávět). V čem si jsou Fr a Cz podobní je to, že bez ohledu na kvalitu, cenu atd. bezhlavě dávají po /Fr/ generace výraznější přednost domácím značkám (bez ohledu na to, že často modely vyrábějí v Španělsku, Turecku, Rumunsku apod.), za což jsou prodejci odměněni vyšší cenou...... Podobnost s trhem ČR "více jak náhodná".