Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autodíly v Česku: padělky, kusy vraků a rozebraná kradená auta

Česko a další evropské země zaplavují neoriginální automobilové díly z Asie. Na českých inzertních serverech se vedle toho opět ve větší míře začaly objevovat podezřelé náhradní díly, například z bouraných aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a11n 92U91l83m 7580219856472

Díly z kradených aut se tu prodávaji od revoluce

0/0
12.7.2016 8:06

V19í20t 54K58o15u38b43a 6986530724688

Krásný blábol, výrobci brečí, že se používají neoriginální díly, ale mohou si za to sami absolutně nesmyslnou obchodní a cenovou politikou. Pokud BOSH dodá kotouče za polovinu ceny originálního dílu, když všichni vědí, že právě od ty kotouče dělá pro daného výrobce, pak je asi něco špatně.

+1/0
11.7.2016 13:17

J41i80ř76í 53H24r77a96d15e81c 9368677540124

Je rozdíl v parametrech dílů pro prvovýrobu a aftermarket, byť od stejného výrobce...

0/0
12.7.2016 7:57


J27a73n 83D14l96o85u36h34ý 7544199770329

Takova origo plastova objimka na zarovku do zadniho svetla za 500kc od Fordu - tam je marze minimalne v 10ti nadobku!

0/0
10.7.2016 23:36

J81a14r42o89m70í30r 65K66r97á33l 4880349484779

Inu - člověk z AAAauto to musí vědět ! ;-D

+3/0
10.7.2016 12:40

M15i61c15h13a21l 51Š64k52v41á41r54a 3395122673455

Dobrá reklama :-) zase nejdou originál díly??? :-D

+4/0
9.7.2016 20:16

O44n85d70ř97e31j 42L73o63š24o20t16h 9110862144922

Originální díly by šly, kdyby si na nich servisy držely rozumnou marži. Jenže oni nemají problém prodávat díly 3x dráž, něž je koupí a k tomu by si chtěli napočítat práci. To jde leda v případě opravy na pojišťovnu, kdy to nikdy neřeší a pojištovny jsou hloupé, když na servisy v tomhle směru netlačí, pak jsou pojistky zbytečně drahé.

Pokud si má člověk zaplatit opravu ze svého, tak řeší, jak ušetřit a osobně nevidím nic špatného na tom, pokud se použije díl z bouraného auta, pokud je v pořádku, je to možná lepší řešení, než tam cpát nějakou čínskou druhovýrobu podřadné kvality.

+2/−1
9.7.2016 22:57

R84o59b64e28r79t 74P28e51l97n36á66ř 3388721114

Bezna praxe ceskych autoservisu je dnes takova, ze zakaznik prijede se starsim autem ktere chce pripravit na technickou, automechanik rekne ze todle auto nema sanci projit a zakaznikovi nabidne ekologickou likvidaci "zdarma".

Poctivej automechanik neexistuje, takovej by umrel hladem.

+2/0
8.7.2016 21:39

J45o41s27e97f 31K62r47b27e35c 3267456413961

Ono by trhu s díly možná prospělo, kdyby si člověk mohl nechat vyřazené vozidlo a funkční díly by rozprodal, což dnes už nelze a stát občanům v podstatě brání v nákladní s vlastním majetkem.

+12/0
8.7.2016 17:49

V90l91a14d50i76m48í47r 55F93i73b83i86g69e25r 5444711711644

Tak ono to samozřejmě jde, ale není to úplně čisté. Lze to auto nahlásit jako kradené, dočasně odhlášené a nechat to vyhnít až ho sami vyškrtnou z databáze, ale je to komplikace, která nutí lidi k podvodům.

0/0
8.7.2016 18:52

M13a11r62t77i78n 87V12o65j50á55č66e33k 9473817471766

podle mě to jde ,dají se značky do depozitu a auto se rozprodá a nikdo nebude pátrat kde auto skončilo ,na to úředník nemá čas a když přijde tak jen řeknete ,že jste to prodal -zkrátka auto zmizí

0/0
9.7.2016 8:59

J36i59n92d84ř89i89c34h 54Š50k66o43p21e61k 4465121540625

ano, a je to správné

Když vidím, jaká prasata jsou někteří lidé (naházený nábytek v lese, pneu v příkopě, petky kdekoli atd.), tak je moc dobře, že auto nesmí člověk doma rozebrat na díly. Protože si úplně jasně umím představit, kde by skončily nepoužitelné díly a provozní kapaliny

0/−3
9.7.2016 19:26

J61i42ř40í 43Z22ý22k26a 9479213961900

to je bohužel problém místní správy, že nedokáží zajistit "bezplatný" sběrný dvůr. U nás je a kolem obce je čisto, žádné černé skládky ...

0/0
9.7.2016 20:46
Foto

P88a70v35e11l 48Č91e87r84n77í86k 1738225750180

U nás je také ale černé skládky se sem-tam vyskytnou. To byste musel s tím sběrným dvorem jezdit od baráku k baráku každý týden aby to lidi neměli snahu vyhazovat jinam.

0/0
9.7.2016 21:18

M36i21r54o90s13l13a52v 21S70i85n49d16e43l24a46r 2765467784922

Protoze jsou nektery lidi neskutecne liny prasata, nicmene stupidnima napadama komplikujicima vyrazeni "ekologicky nezlikvidovanych" aut, se to nevyresi ani nahodou.

0/0
10.7.2016 13:00

J42i64n79d40ř41i71c68h 57Š27k76o75p86e30k 4645341840115

hodně slabý a dost hloupý argument.

1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře

2) zpětný odběr pneu existuje v místě jejich prodeje

3) každá obec má sběrný dvůr nějakým způsobem vyřešený (svůj, mobilní, na smlouvu využívá ten sousední obce).

Takže bordel je jen ukázkou lenosti lidí a znovu opakuji proto je správné, že se auta doma rozebírat nesmí

0/−1
10.7.2016 9:20

M70i56r17o93s48l76a98v 49S61i41n58d73e47l11a49r 2945287424522

Petky se ve sbernem dvore berou.

Auta se rozebirat smi, maximalne nastanou komplikace pri odhlasovani.

Fascinuji mne lide, co si mysli, ze tim, ze budou nekomu organizovat zivot a neco zakazovat vyresi problem, ze mraky lidi jsou prasata, co vozi bordel nekam do skarpy.... ;-D;-D Kdyby hloupost nadnasela...

Kdyz ctu podobne blitky, man chut jit priste volit Svobodny.

+1/0
10.7.2016 12:56

J56i79n22d29ř44i54c35h 44Š94k97o29p51e18k 4385441150895

pro nechápavé - pro odložení PEtky nikoli do přírody není nutné jezdit do sběrného dvora. Stejně tak odložení např. pneu. Tolik k zcestnému argumentu, že lidi hází bordel do přírody, protože není u každého baráku sběrný dvůr. ,

Volit si můžeš koho chceš, to nic nemění na tom, že lidi prostě prasata jsou. Jen si vzpomeň, jak likvidovali odpad, když byl na popelnicích známkový systém

0/−1
10.7.2016 13:10

M70i98r93o87s80l90a79v 39S20i82n78d75e35l91a11r 2315807384302

""1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře"" - vybiraji, ze se jich nelze zbavit jinde jsem netvrdil.

Jenze prasactvi lidi, se ani nahodou nevyresi podivnejma opatrenima typu zkomplikujeme vyrazeni "ekoligicky" nezlikvidovanych aut. To je proste nesystemovej vykrik. Lidi k tomu musi dospet sami, tak to proste je...

0/0
10.7.2016 13:55

J58i36n71d48ř23i42c14h 51Š42k89o49p45e12k 4945581330295

ano, netvdils to ty, ale kolega Zýka

Je to jako se vším - slušní doplácí na bordeláře.

0/0
10.7.2016 14:40

M48i64r74o88s42l88a33v 70S55i68n68d15e27l29a37r 2985247564632

Jo a s bordelari to ani nehne, tudiz to nema zadny smysl...

0/0
10.7.2016 18:02

J98i59ř80í 55Z76ý48k47a 9499703471750

to se mi nějak nezdá, protože leckdy je ta černá skládka dál, než je nejvzdálenější dům z obce od sběrného dvora.

0/0
10.7.2016 15:30

M79i76r68o80s82l26a63v 40S25i46n48d76e66l72a44r 2455247694222

A kde by jako mely skoncit? Nejspis na stejnem miste, jako, kdyz si ty kapaliny meni clovek sam. A nepouzitelne dily? Co treba sberne suroviny a sberne dvory?

Aha, ony vlastne driv byly plne lesy vraku a po zavedeni tohoto urednickeho supernapadu, se vse zmenilo... 8-o;-D.

0/0
10.7.2016 12:49

J46i87n48d94ř34i68c67h 19Š97k50o94p49e62k 4335781870905

kde by skončily ? No vypuštěné volně do přírody.

Haha, už vidím, jak by ten, co rozebráním vraku honí každou korunu by neprodejné díly naložil na káru a vezl je autem X km do sběrnýho dvora

0/−1
10.7.2016 13:12

M46i45r46o20s45l83a41v 26S60i82n23d81e41l13a32r 2795577114872

Ano, ten kdo vsechny vyjete oleje leje cely zivot do skarpy, ten tam nalije i ty posledni 4 litry, ten kdo je odevzdava, je odevzda. Takze jsme, v pripade nejakeho prasete, zachranili skarpu od 4 litru, zatimco predchozich 50 tam skoncilo. Tomu rikam efektivni opatreni.

No to nevim, ja jsem ani v minulosti ty mraky zbytku aut pohazenych po lese nikde nevidel. Pokud si clovek necha srot nekde ve stodole je to jeho vec. Ale normalni clovek to odveze. Krom toho, za zelezo nakonec ziska i nejake drobne. Rozebirat "doma" auto ma smysl, kdyz ma clovek pro nejake dily vyuziti. To at si zvazi kazdy sam.

0/0
10.7.2016 14:08

J41i81n43d21ř25i16c64h 89Š29k96o84p53e87k 4845531970775

postupně ubývá lidí, co si servisují auta doma (už není většina aut Š120, kde to zvládl každý),

0/0
10.7.2016 14:41

J32i11ř10í 14Z16ý77k73a 9859533361660

o Š120 to není, je to o lenosti dnešních lidí. Servisovat se dá ledasco i v domácích podmínkách. Výměna destiček, kotoučů, filtrů, tyček stabilizátoru, tlumičů, pružin atp. je pořád na jedno brdo a nepotřebujete k tomu o nic víc nářadí a umu, jak na Š120. Naopak spousta lidí by měla problém oservisovat Š120, protože absolutně netuší jak se dělá vymezení ventilových vůlí ... a že se to vůbec dělá.

+1/0
10.7.2016 15:36

M47i72r69o14s31l89a55v 19S12i33n31d13e80l92a21r 2295747394352

Tak clovek, co si doma nedela ani elementarni servis, asi nebude rozebirat auto na dily.... tudiz ani hazet zbytky do lesa...

0/0
10.7.2016 18:01

J96i87ř14í 53K56o56c10u83r34e13k 6695354705798

To jo. Kdysi dávno se ze starých vyřazených aut stavěly traktory. Dneska? Lepší provozovat letitý Zetor než riskovat se stavbou na základě 1,9 TDi motoru a dvou převodovek.

0/0
9.7.2016 22:20

J96i52n56d36ř79i31c96h 38Š43k95o53p11e96k 4295201940585

dříve se traktory doma stavěly taky proto, že nebyl přístup k továrně vyráběným (max. jako vyřazené z JZD)

0/0
10.7.2016 9:21

J97a55n 28H39á78l42a 8285235570317

Aneb bububu na zákazníka, potřebujeme prodat předražené originální díly...možná kdyby ty díly nebyly tak absurdně drahé, lidi by si raději koupili originální, co? S tím přímo souvisí i technické řešení některých prvků, kdy vám odejde odpor, nebo drátek v zataveném dílu a mění se celý komplet, byť by to jinak byla závada s cenou opravy v desetikorunách.

+8/−1
8.7.2016 16:26

P16e31t15r 42M97i59c33h82a50l 2640914941182

Ono když se nedodrží technologický postup, lvalita materiálu, síla materiálu etc, tak moho ubýt díly z druhovýroby i o dost levnější. Ne vždy se to ale vyplatí. Banální příklad - stěrače na Oktávku II stojí asi 700, neoriginální polovinu. Ty první mi na autě vydrží cca dva roky, ty druhé jsem koupil jednou a vyhodil je za tři měsíce. Co je lepší a co je předražené?

0/0
8.7.2016 16:51

V37l67a53d18i98m55í58r 80F72i39b54i70g79e52r 5494281191374

Tak ono i žáleží na výrobci. Na mém autě stojí originál stěrače 1200 a neoriginální moc nejsou protože mají spešů úchyt. Dřív to bylo skoro nemožné, dnes už jsou k sehnání. Originály vydržely 2 roky ale ty neoriginály co jsem koupil taky nebo 1,5 roku ale stály 500. Kvalita je samozřejmě proměnlivá.

0/0
8.7.2016 18:55
Foto

P23a32v10e89l 17K37a62l55u50s 6734466696402

Nezlobte se, ale ani originální stěrače nevydrží dva roky. Leda by jste je nepoužívál. Co je podle vás neoriginál? Stěračů je na Octavii je desítky značek. Jsou mezi nima i takové co skutečně vyjdou do tří stovek za oba a vydrží minimálně stejně jako váš originál. Apropo, co je originál? Myslím tím u různých spotřebních dílů. Kdo je vyrábí?

+2/0
8.7.2016 21:54

V65l13a47d89i71m34í34r 28F66i97b49i43g90e60r 5704281171834

Tak originální díly nemusí být vždycky dražší. Nechával jsem měnit ložisko na přední nápravě a ve značkovém servisu jsem platil méně než mi spočítali v rychloservisu a tam mi ani nedokázali říct přesnou cenu.

0/0
8.7.2016 18:53

M64a40r36t78i71n 18K47a60r26á54s53e14k 9848433128988

No problem neni ani s dily z druhovyroby, jako spise prave s padelky, ktere se tvari jako origo nebo kvalitni druhovyroba, ale pritom je smejd...

+1/0
8.7.2016 20:11

J87i67ř41í 61Z77ý92k83a 9199553331590

doporučuji kliknout na ten odkaz pod fotkou v článku ... některé opravy tam jsou opravdu životu nebezpečné.

0/0
8.7.2016 16:23

P56e25t75r 91Z37a42p88l81e39t13a86l 9405386521215

To se netýká jenom aut ale celé ČR

0/0
8.7.2016 16:22

P18e79t74r 62M23i16c40h91a72l 2130854541162

Jo, tak skládačku jsem kdysi taky koupil. Perfektně zamaskované, přišel jsem na to až v autorizáku, kam jsem musel kvůli nějaké drobnosti. Naštěstí se mi podařilo na bazar pořádně šlápnout a vrátili mi peníze. Pak jsem od toho samého bazaru koupil další auto a jezdil 7 let bez problémů. Podruhé si to nedovolili ani omylem.

Jinak kdo si dobrovolně koupí skládačku ze dvou a více aut, je regulérní cvok. A o dílech z Asie an nemluvím, to je "kvalita za rozumnou cenu" jaxfiňa. ;-D

0/0
8.7.2016 16:08

B70l55a26ž33e48j 58M89o44t49y62č26k71a 8947617725940

přitom databáze totálek existují, stačí je pouze zveřejnitR^

+1/−1
8.7.2016 15:16

J11i36ř12í 19Z66ý83k14a 9449923191520

pokud by u toho byly i fotografie, nebo rozsah poškození, tak jsem pro. V opačném případě je to bohužel nic neříkající údaj. Protože pod pojmem totální škoda se může skrývat jak automobil kterému byl při nehodě poškozen soubor dílů přesahujících cenu vozidla (u 5letého auta někdy stačí jen xenon, nárazník a kapota), tak automobil např. slisovaný mezi dvěma nákladními vozy.

Ani jeden příklad ale není na "skartaci" technického průkazu, protože i auto které se rozpůlilo o strom lze opravit. Výměnou karoserie. Děje se tak hlavně u 1-2 letých automobilů a u velmi drahých automobilů jako jsou omezené řady Ferrari, McLaren atp.

+1/0
8.7.2016 15:54

B26l33a13ž88e50j 86M82o20t82y85č62k90a 8797627755680

a fotky snad nejsou? U každé škody se dělají, navíc se bavíme pouze o pojištěných novějších autech.

0/0
8.7.2016 17:59

J27i57ř90í 27Z53ý66k95a 9709753821450

nejsem si jist, jestli se po nějaké době neskartují. U jednoho vozidla jsem si nechával prověřovat historii, kde jsem zjistil, že vozidlo bylo v prvním roce havarováno zezadu. Měl jsem výpis použitých dílů a rozsah prací, ale fotky nebyly. Nicméně i ten výpis dílů a práce mi postačoval k tomu abych si vozidlo zakoupil, karoserie byla bez poškození.

0/0
8.7.2016 18:31

P49e85t51r 81S40p38a15t72z20i45e72r74e83r 7224512895184

Tak taky jsem koupil auto tady původem z čech co bylo ohodnocený jako totální ekonomická škoda..přičemž auto mělo jen bouchlý zadní blatník a dveře...víc tomu nebylo...i ty dveře seděli v zámku a normálně šly otevírat a zavírat..koupě byla přímo od pojišťovny....oprava cca 20 tis a cena takového podobného ojetého auta je 200 tis...při tom nákup od pojišťovny byl za 120 tis....ono ne za každou totální škodou je auto úplně zdemolované....ale spíš opravu naceňuje autorizovaný servis a ten ty ceny pěkně natáhne..takže pojiš ́tovna to uzná jako totálku.

+3/0
8.7.2016 15:15

B47l44a32ž56e89j 25M85o85t11y91č98k59a 8367417225670

známý se takhle zbavil nové kii, paní mu nedala přednost, tak ji zkrátil o motorový prostor a přesně pán jako vy ji koupil asi za 120 000kč a už zase jezdíR^, ale ten pán ji samozřejmě neřídí.

0/0
8.7.2016 15:19

P51e43t33r 40S14p32a62t74z88i64e32r53e82r 7174152125754

tak kdyby to bylo tak vážný, tak bych to ani já nevzal..:-) ale jelikož jsem toto viděl v nabouraném stavu a byly to jen plechy, žádná škoda na hlavní konstrukci tak to bylo dobrý.

0/0
8.7.2016 16:23

M87a32r40t60i88n 58K70u64ř95í38t46k15a 6237836148595

V Německu jsou opravy drahé, takže se zbavují i aut jen ťuklých. Známý nám takto dovezl auto - rozbité světlo, promáčklý blantík. Sám to opravil a spokojenost.

+1/−1
8.7.2016 14:29

Z17d42e78n27ě58k 14W25o81l57f 9671340917425

To je hodně rozšířený mýtus :-)

+7/0
8.7.2016 14:34
Foto

T13o93m86á96š 82D48v18o81ř17á61k 3835613756186

Původně přijela placka a prodejní historka je na světě. Málem bych zapomněl. Auto bylo po starém pánovi, anebo diplomatovi :-)

+1/0
8.7.2016 14:42

J92o25s68e74f 80K28a92r74f73í35k 7832275826170

První majitel, garážované. V zimě nejeté. Nalítáno 45.000;-)

+1/0
8.7.2016 15:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.