Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autodíly v Česku: padělky, kusy vraků a rozebraná kradená auta

Česko a další evropské země zaplavují neoriginální automobilové díly z Asie. Na českých inzertních serverech se vedle toho opět ve větší míře začaly objevovat podezřelé náhradní díly, například z bouraných aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a78n 25U21l60m 7460959276932

Díly z kradených aut se tu prodávaji od revoluce

0/0
12.7.2016 8:06

V56í40t 18K47o54u96b94a 6686560484148

Krásný blábol, výrobci brečí, že se používají neoriginální díly, ale mohou si za to sami absolutně nesmyslnou obchodní a cenovou politikou. Pokud BOSH dodá kotouče za polovinu ceny originálního dílu, když všichni vědí, že právě od ty kotouče dělá pro daného výrobce, pak je asi něco špatně.

+1/0
11.7.2016 13:17

J38i82ř79í 14H84r93a95d96e47c 9598827700614

Je rozdíl v parametrech dílů pro prvovýrobu a aftermarket, byť od stejného výrobce...

0/0
12.7.2016 7:57


J85a84n 19D42l26o55u11h60ý 7424989510699

Takova origo plastova objimka na zarovku do zadniho svetla za 500kc od Fordu - tam je marze minimalne v 10ti nadobku!

0/0
10.7.2016 23:36

J85a19r81o51m40í30r 83K24r82á78l 4230979204359

Inu - člověk z AAAauto to musí vědět ! ;-D

+3/0
10.7.2016 12:40

M66i49c98h79a44l 72Š68k55v61á69r87a 3625512113465

Dobrá reklama :-) zase nejdou originál díly??? :-D

+4/0
9.7.2016 20:16

O52n94d82ř37e43j 98L83o24š54o16t39h 9980562774172

Originální díly by šly, kdyby si na nich servisy držely rozumnou marži. Jenže oni nemají problém prodávat díly 3x dráž, něž je koupí a k tomu by si chtěli napočítat práci. To jde leda v případě opravy na pojišťovnu, kdy to nikdy neřeší a pojištovny jsou hloupé, když na servisy v tomhle směru netlačí, pak jsou pojistky zbytečně drahé.

Pokud si má člověk zaplatit opravu ze svého, tak řeší, jak ušetřit a osobně nevidím nic špatného na tom, pokud se použije díl z bouraného auta, pokud je v pořádku, je to možná lepší řešení, než tam cpát nějakou čínskou druhovýrobu podřadné kvality.

+2/−1
9.7.2016 22:57

R70o20b31e89r87t 61P61e62l63n78á10ř 3398561224

Bezna praxe ceskych autoservisu je dnes takova, ze zakaznik prijede se starsim autem ktere chce pripravit na technickou, automechanik rekne ze todle auto nema sanci projit a zakaznikovi nabidne ekologickou likvidaci "zdarma".

Poctivej automechanik neexistuje, takovej by umrel hladem.

+2/0
8.7.2016 21:39

J63o77s77e81f 77K40r82b39e70c 3757366823351

Ono by trhu s díly možná prospělo, kdyby si člověk mohl nechat vyřazené vozidlo a funkční díly by rozprodal, což dnes už nelze a stát občanům v podstatě brání v nákladní s vlastním majetkem.

+12/0
8.7.2016 17:49

V53l72a15d72i22m77í54r 97F76i40b61i23g83e90r 5424281581434

Tak ono to samozřejmě jde, ale není to úplně čisté. Lze to auto nahlásit jako kradené, dočasně odhlášené a nechat to vyhnít až ho sami vyškrtnou z databáze, ale je to komplikace, která nutí lidi k podvodům.

0/0
8.7.2016 18:52

M68a36r11t90i37n 60V27o77j47á33č41e49k 9543637141366

podle mě to jde ,dají se značky do depozitu a auto se rozprodá a nikdo nebude pátrat kde auto skončilo ,na to úředník nemá čas a když přijde tak jen řeknete ,že jste to prodal -zkrátka auto zmizí

0/0
9.7.2016 8:59

J17i88n58d15ř87i61c12h 24Š85k46o25p67e92k 4485501200215

ano, a je to správné

Když vidím, jaká prasata jsou někteří lidé (naházený nábytek v lese, pneu v příkopě, petky kdekoli atd.), tak je moc dobře, že auto nesmí člověk doma rozebrat na díly. Protože si úplně jasně umím představit, kde by skončily nepoužitelné díly a provozní kapaliny

0/−3
9.7.2016 19:26

J42i66ř55í 33Z61ý45k53a 9559433401300

to je bohužel problém místní správy, že nedokáží zajistit "bezplatný" sběrný dvůr. U nás je a kolem obce je čisto, žádné černé skládky ...

0/0
9.7.2016 20:46
Foto

P65a36v85e97l 18Č57e82r53n69í53k 1548175340860

U nás je také ale černé skládky se sem-tam vyskytnou. To byste musel s tím sběrným dvorem jezdit od baráku k baráku každý týden aby to lidi neměli snahu vyhazovat jinam.

0/0
9.7.2016 21:18

M14i89r45o58s84l97a82v 30S37i21n95d58e13l54a53r 2155587534312

Protoze jsou nektery lidi neskutecne liny prasata, nicmene stupidnima napadama komplikujicima vyrazeni "ekologicky nezlikvidovanych" aut, se to nevyresi ani nahodou.

0/0
10.7.2016 13:00

J81i57n59d60ř27i58c45h 64Š95k50o67p87e59k 4305451560545

hodně slabý a dost hloupý argument.

1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře

2) zpětný odběr pneu existuje v místě jejich prodeje

3) každá obec má sběrný dvůr nějakým způsobem vyřešený (svůj, mobilní, na smlouvu využívá ten sousední obce).

Takže bordel je jen ukázkou lenosti lidí a znovu opakuji proto je správné, že se auta doma rozebírat nesmí

0/−1
10.7.2016 9:20

M18i95r58o42s46l44a97v 73S12i58n54d38e10l64a93r 2115857524392

Petky se ve sbernem dvore berou.

Auta se rozebirat smi, maximalne nastanou komplikace pri odhlasovani.

Fascinuji mne lide, co si mysli, ze tim, ze budou nekomu organizovat zivot a neco zakazovat vyresi problem, ze mraky lidi jsou prasata, co vozi bordel nekam do skarpy.... ;-D;-D Kdyby hloupost nadnasela...

Kdyz ctu podobne blitky, man chut jit priste volit Svobodny.

+1/0
10.7.2016 12:56

J54i39n28d98ř48i42c85h 79Š69k33o45p38e66k 4965971950625

pro nechápavé - pro odložení PEtky nikoli do přírody není nutné jezdit do sběrného dvora. Stejně tak odložení např. pneu. Tolik k zcestnému argumentu, že lidi hází bordel do přírody, protože není u každého baráku sběrný dvůr. ,

Volit si můžeš koho chceš, to nic nemění na tom, že lidi prostě prasata jsou. Jen si vzpomeň, jak likvidovali odpad, když byl na popelnicích známkový systém

0/−1
10.7.2016 13:10

M93i87r44o22s60l86a24v 10S89i36n95d85e73l85a73r 2775157124242

""1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře"" - vybiraji, ze se jich nelze zbavit jinde jsem netvrdil.

Jenze prasactvi lidi, se ani nahodou nevyresi podivnejma opatrenima typu zkomplikujeme vyrazeni "ekoligicky" nezlikvidovanych aut. To je proste nesystemovej vykrik. Lidi k tomu musi dospet sami, tak to proste je...

0/0
10.7.2016 13:55

J89i95n19d98ř60i64c38h 49Š65k30o86p40e11k 4675411170965

ano, netvdils to ty, ale kolega Zýka

Je to jako se vším - slušní doplácí na bordeláře.

0/0
10.7.2016 14:40

M18i27r93o51s13l98a58v 16S89i93n94d47e71l59a60r 2945837164652

Jo a s bordelari to ani nehne, tudiz to nema zadny smysl...

0/0
10.7.2016 18:02

J83i88ř83í 57Z32ý46k58a 9789123941940

to se mi nějak nezdá, protože leckdy je ta černá skládka dál, než je nejvzdálenější dům z obce od sběrného dvora.

0/0
10.7.2016 15:30

M27i42r78o76s69l87a18v 72S86i96n60d92e69l70a42r 2125937704362

A kde by jako mely skoncit? Nejspis na stejnem miste, jako, kdyz si ty kapaliny meni clovek sam. A nepouzitelne dily? Co treba sberne suroviny a sberne dvory?

Aha, ony vlastne driv byly plne lesy vraku a po zavedeni tohoto urednickeho supernapadu, se vse zmenilo... 8-o;-D.

0/0
10.7.2016 12:49

J44i27n60d75ř32i17c34h 69Š70k15o53p30e55k 4205931750625

kde by skončily ? No vypuštěné volně do přírody.

Haha, už vidím, jak by ten, co rozebráním vraku honí každou korunu by neprodejné díly naložil na káru a vezl je autem X km do sběrnýho dvora

0/−1
10.7.2016 13:12

M67i93r89o71s86l21a29v 67S32i94n23d85e88l43a64r 2185757594772

Ano, ten kdo vsechny vyjete oleje leje cely zivot do skarpy, ten tam nalije i ty posledni 4 litry, ten kdo je odevzdava, je odevzda. Takze jsme, v pripade nejakeho prasete, zachranili skarpu od 4 litru, zatimco predchozich 50 tam skoncilo. Tomu rikam efektivni opatreni.

No to nevim, ja jsem ani v minulosti ty mraky zbytku aut pohazenych po lese nikde nevidel. Pokud si clovek necha srot nekde ve stodole je to jeho vec. Ale normalni clovek to odveze. Krom toho, za zelezo nakonec ziska i nejake drobne. Rozebirat "doma" auto ma smysl, kdyz ma clovek pro nejake dily vyuziti. To at si zvazi kazdy sam.

0/0
10.7.2016 14:08

J66i65n55d68ř44i28c46h 66Š42k75o14p82e75k 4935781430985

postupně ubývá lidí, co si servisují auta doma (už není většina aut Š120, kde to zvládl každý),

0/0
10.7.2016 14:41

J79i63ř57í 16Z41ý17k10a 9219213821810

o Š120 to není, je to o lenosti dnešních lidí. Servisovat se dá ledasco i v domácích podmínkách. Výměna destiček, kotoučů, filtrů, tyček stabilizátoru, tlumičů, pružin atp. je pořád na jedno brdo a nepotřebujete k tomu o nic víc nářadí a umu, jak na Š120. Naopak spousta lidí by měla problém oservisovat Š120, protože absolutně netuší jak se dělá vymezení ventilových vůlí ... a že se to vůbec dělá.

+1/0
10.7.2016 15:36

M70i88r22o79s59l25a19v 95S22i35n54d53e50l53a86r 2915277224462

Tak clovek, co si doma nedela ani elementarni servis, asi nebude rozebirat auto na dily.... tudiz ani hazet zbytky do lesa...

0/0
10.7.2016 18:01

J90i19ř10í 64K37o21c12u71r35e58k 6555564335458

To jo. Kdysi dávno se ze starých vyřazených aut stavěly traktory. Dneska? Lepší provozovat letitý Zetor než riskovat se stavbou na základě 1,9 TDi motoru a dvou převodovek.

0/0
9.7.2016 22:20

J63i95n52d63ř34i33c59h 84Š82k30o73p34e20k 4165611530255

dříve se traktory doma stavěly taky proto, že nebyl přístup k továrně vyráběným (max. jako vyřazené z JZD)

0/0
10.7.2016 9:21

J81a98n 73H90á71l69a 8335835670567

Aneb bububu na zákazníka, potřebujeme prodat předražené originální díly...možná kdyby ty díly nebyly tak absurdně drahé, lidi by si raději koupili originální, co? S tím přímo souvisí i technické řešení některých prvků, kdy vám odejde odpor, nebo drátek v zataveném dílu a mění se celý komplet, byť by to jinak byla závada s cenou opravy v desetikorunách.

+8/−1
8.7.2016 16:26

P53e82t47r 66M77i31c17h85a56l 2430374921882

Ono když se nedodrží technologický postup, lvalita materiálu, síla materiálu etc, tak moho ubýt díly z druhovýroby i o dost levnější. Ne vždy se to ale vyplatí. Banální příklad - stěrače na Oktávku II stojí asi 700, neoriginální polovinu. Ty první mi na autě vydrží cca dva roky, ty druhé jsem koupil jednou a vyhodil je za tři měsíce. Co je lepší a co je předražené?

0/0
8.7.2016 16:51

V86l16a36d78i90m12í11r 94F19i80b43i72g57e59r 5534901351294

Tak ono i žáleží na výrobci. Na mém autě stojí originál stěrače 1200 a neoriginální moc nejsou protože mají spešů úchyt. Dřív to bylo skoro nemožné, dnes už jsou k sehnání. Originály vydržely 2 roky ale ty neoriginály co jsem koupil taky nebo 1,5 roku ale stály 500. Kvalita je samozřejmě proměnlivá.

0/0
8.7.2016 18:55
Foto

P78a65v75e15l 11K45a63l94u13s 6124306146202

Nezlobte se, ale ani originální stěrače nevydrží dva roky. Leda by jste je nepoužívál. Co je podle vás neoriginál? Stěračů je na Octavii je desítky značek. Jsou mezi nima i takové co skutečně vyjdou do tří stovek za oba a vydrží minimálně stejně jako váš originál. Apropo, co je originál? Myslím tím u různých spotřebních dílů. Kdo je vyrábí?

+2/0
8.7.2016 21:54

V86l87a20d86i84m45í90r 41F81i66b61i43g12e13r 5924301711634

Tak originální díly nemusí být vždycky dražší. Nechával jsem měnit ložisko na přední nápravě a ve značkovém servisu jsem platil méně než mi spočítali v rychloservisu a tam mi ani nedokázali říct přesnou cenu.

0/0
8.7.2016 18:53

M94a31r23t58i36n 23K80a14r90á25s95e98k 9988743148698

No problem neni ani s dily z druhovyroby, jako spise prave s padelky, ktere se tvari jako origo nebo kvalitni druhovyroba, ale pritom je smejd...

+1/0
8.7.2016 20:11

J56i83ř46í 71Z68ý54k44a 9869963981230

doporučuji kliknout na ten odkaz pod fotkou v článku ... některé opravy tam jsou opravdu životu nebezpečné.

0/0
8.7.2016 16:23

P71e98t41r 69Z73a41p48l35e82t95a37l 9615966161805

To se netýká jenom aut ale celé ČR

0/0
8.7.2016 16:22

P54e74t45r 82M67i86c39h42a56l 2180824981932

Jo, tak skládačku jsem kdysi taky koupil. Perfektně zamaskované, přišel jsem na to až v autorizáku, kam jsem musel kvůli nějaké drobnosti. Naštěstí se mi podařilo na bazar pořádně šlápnout a vrátili mi peníze. Pak jsem od toho samého bazaru koupil další auto a jezdil 7 let bez problémů. Podruhé si to nedovolili ani omylem.

Jinak kdo si dobrovolně koupí skládačku ze dvou a více aut, je regulérní cvok. A o dílech z Asie an nemluvím, to je "kvalita za rozumnou cenu" jaxfiňa. ;-D

0/0
8.7.2016 16:08

B49l86a36ž61e36j 98M19o14t58y55č31k66a 8597497315720

přitom databáze totálek existují, stačí je pouze zveřejnitR^

+1/−1
8.7.2016 15:16

J28i32ř49í 65Z87ý10k68a 9509243411360

pokud by u toho byly i fotografie, nebo rozsah poškození, tak jsem pro. V opačném případě je to bohužel nic neříkající údaj. Protože pod pojmem totální škoda se může skrývat jak automobil kterému byl při nehodě poškozen soubor dílů přesahujících cenu vozidla (u 5letého auta někdy stačí jen xenon, nárazník a kapota), tak automobil např. slisovaný mezi dvěma nákladními vozy.

Ani jeden příklad ale není na "skartaci" technického průkazu, protože i auto které se rozpůlilo o strom lze opravit. Výměnou karoserie. Děje se tak hlavně u 1-2 letých automobilů a u velmi drahých automobilů jako jsou omezené řady Ferrari, McLaren atp.

+1/0
8.7.2016 15:54

B41l66a83ž60e90j 41M53o84t94y69č75k34a 8967967755940

a fotky snad nejsou? U každé škody se dělají, navíc se bavíme pouze o pojištěných novějších autech.

0/0
8.7.2016 17:59

J29i24ř25í 17Z46ý17k68a 9389853421430

nejsem si jist, jestli se po nějaké době neskartují. U jednoho vozidla jsem si nechával prověřovat historii, kde jsem zjistil, že vozidlo bylo v prvním roce havarováno zezadu. Měl jsem výpis použitých dílů a rozsah prací, ale fotky nebyly. Nicméně i ten výpis dílů a práce mi postačoval k tomu abych si vozidlo zakoupil, karoserie byla bez poškození.

0/0
8.7.2016 18:31

P16e48t28r 84S47p94a72t76z47i74e93r40e34r 7164632355134

Tak taky jsem koupil auto tady původem z čech co bylo ohodnocený jako totální ekonomická škoda..přičemž auto mělo jen bouchlý zadní blatník a dveře...víc tomu nebylo...i ty dveře seděli v zámku a normálně šly otevírat a zavírat..koupě byla přímo od pojišťovny....oprava cca 20 tis a cena takového podobného ojetého auta je 200 tis...při tom nákup od pojišťovny byl za 120 tis....ono ne za každou totální škodou je auto úplně zdemolované....ale spíš opravu naceňuje autorizovaný servis a ten ty ceny pěkně natáhne..takže pojiš ́tovna to uzná jako totálku.

+3/0
8.7.2016 15:15

B51l96a52ž68e21j 15M48o36t97y34č88k34a 8967547745570

známý se takhle zbavil nové kii, paní mu nedala přednost, tak ji zkrátil o motorový prostor a přesně pán jako vy ji koupil asi za 120 000kč a už zase jezdíR^, ale ten pán ji samozřejmě neřídí.

0/0
8.7.2016 15:19

P97e47t46r 76S83p38a39t34z29i37e30r35e83r 7894112825804

tak kdyby to bylo tak vážný, tak bych to ani já nevzal..:-) ale jelikož jsem toto viděl v nabouraném stavu a byly to jen plechy, žádná škoda na hlavní konstrukci tak to bylo dobrý.

0/0
8.7.2016 16:23

M65a86r87t89i73n 93K43u78ř58í48t69k82a 6517506298295

V Německu jsou opravy drahé, takže se zbavují i aut jen ťuklých. Známý nám takto dovezl auto - rozbité světlo, promáčklý blantík. Sám to opravil a spokojenost.

+1/−1
8.7.2016 14:29

Z81d36e67n27ě58k 28W22o67l27f 9481820837235

To je hodně rozšířený mýtus :-)

+7/0
8.7.2016 14:34
Foto

T51o18m33á15š 53D41v67o85ř66á33k 3525123966346

Původně přijela placka a prodejní historka je na světě. Málem bych zapomněl. Auto bylo po starém pánovi, anebo diplomatovi :-)

+1/0
8.7.2016 14:42

J89o68s51e77f 86K10a15r11f63í42k 7652315466730

První majitel, garážované. V zimě nejeté. Nalítáno 45.000;-)

+1/0
8.7.2016 15:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.