Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autodíly v Česku: padělky, kusy vraků a rozebraná kradená auta

Česko a další evropské země zaplavují neoriginální automobilové díly z Asie. Na českých inzertních serverech se vedle toho opět ve větší míře začaly objevovat podezřelé náhradní díly, například z bouraných aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a77n 79U91l45m 7620529256442

Díly z kradených aut se tu prodávaji od revoluce

0/0
12.7.2016 8:06

V69í49t 52K28o45u48b27a 6366670494618

Krásný blábol, výrobci brečí, že se používají neoriginální díly, ale mohou si za to sami absolutně nesmyslnou obchodní a cenovou politikou. Pokud BOSH dodá kotouče za polovinu ceny originálního dílu, když všichni vědí, že právě od ty kotouče dělá pro daného výrobce, pak je asi něco špatně.

+1/0
11.7.2016 13:17

J17i29ř96í 84H33r37a17d72e66c 9318747290194

Je rozdíl v parametrech dílů pro prvovýrobu a aftermarket, byť od stejného výrobce...

0/0
12.7.2016 7:57

J63a86n 28D14l30o65u10h53ý 7154139120449

Takova origo plastova objimka na zarovku do zadniho svetla za 500kc od Fordu - tam je marze minimalne v 10ti nadobku!

0/0
10.7.2016 23:36

J16a89r91o97m20í84r 24K82r74á74l 4540809934679

Inu - člověk z AAAauto to musí vědět ! ;-D

+3/0
10.7.2016 12:40

M17i55c78h57a22l 94Š30k43v64á58r29a 3235152123495

Dobrá reklama :-) zase nejdou originál díly??? :-D

+4/0
9.7.2016 20:16

O18n12d25ř93e50j 26L46o25š74o55t46h 9590452444872

Originální díly by šly, kdyby si na nich servisy držely rozumnou marži. Jenže oni nemají problém prodávat díly 3x dráž, něž je koupí a k tomu by si chtěli napočítat práci. To jde leda v případě opravy na pojišťovnu, kdy to nikdy neřeší a pojištovny jsou hloupé, když na servisy v tomhle směru netlačí, pak jsou pojistky zbytečně drahé.

Pokud si má člověk zaplatit opravu ze svého, tak řeší, jak ušetřit a osobně nevidím nic špatného na tom, pokud se použije díl z bouraného auta, pokud je v pořádku, je to možná lepší řešení, než tam cpát nějakou čínskou druhovýrobu podřadné kvality.

+2/−1
9.7.2016 22:57

R41o46b19e61r58t 53P73e56l90n16á24ř 3728351434

Bezna praxe ceskych autoservisu je dnes takova, ze zakaznik prijede se starsim autem ktere chce pripravit na technickou, automechanik rekne ze todle auto nema sanci projit a zakaznikovi nabidne ekologickou likvidaci "zdarma".

Poctivej automechanik neexistuje, takovej by umrel hladem.

+2/0
8.7.2016 21:39

J77o95s78e22f 43K65r72b38e86c 3537516693391

Ono by trhu s díly možná prospělo, kdyby si člověk mohl nechat vyřazené vozidlo a funkční díly by rozprodal, což dnes už nelze a stát občanům v podstatě brání v nákladní s vlastním majetkem.

+12/0
8.7.2016 17:49

V14l12a74d44i83m98í76r 26F81i14b53i53g94e43r 5544341861364

Tak ono to samozřejmě jde, ale není to úplně čisté. Lze to auto nahlásit jako kradené, dočasně odhlášené a nechat to vyhnít až ho sami vyškrtnou z databáze, ale je to komplikace, která nutí lidi k podvodům.

0/0
8.7.2016 18:52

M53a21r80t95i58n 67V47o12j77á24č13e59k 9653207871246

podle mě to jde ,dají se značky do depozitu a auto se rozprodá a nikdo nebude pátrat kde auto skončilo ,na to úředník nemá čas a když přijde tak jen řeknete ,že jste to prodal -zkrátka auto zmizí

0/0
9.7.2016 8:59

J69i53n26d71ř39i73c58h 27Š94k91o34p68e47k 4315271140985

ano, a je to správné

Když vidím, jaká prasata jsou někteří lidé (naházený nábytek v lese, pneu v příkopě, petky kdekoli atd.), tak je moc dobře, že auto nesmí člověk doma rozebrat na díly. Protože si úplně jasně umím představit, kde by skončily nepoužitelné díly a provozní kapaliny

0/−3
9.7.2016 19:26

J26i96ř58í 58Z17ý52k17a 9959813301610

to je bohužel problém místní správy, že nedokáží zajistit "bezplatný" sběrný dvůr. U nás je a kolem obce je čisto, žádné černé skládky ...

0/0
9.7.2016 20:46
Foto

P23a31v47e42l 65Č80e73r11n18í25k 1968785620620

U nás je také ale černé skládky se sem-tam vyskytnou. To byste musel s tím sběrným dvorem jezdit od baráku k baráku každý týden aby to lidi neměli snahu vyhazovat jinam.

0/0
9.7.2016 21:18

M10i66r42o78s63l55a96v 97S60i48n22d38e64l61a11r 2195747564522

Protoze jsou nektery lidi neskutecne liny prasata, nicmene stupidnima napadama komplikujicima vyrazeni "ekologicky nezlikvidovanych" aut, se to nevyresi ani nahodou.

0/0
10.7.2016 13:00

J95i14n72d53ř90i12c65h 57Š26k95o82p29e28k 4955941160855

hodně slabý a dost hloupý argument.

1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře

2) zpětný odběr pneu existuje v místě jejich prodeje

3) každá obec má sběrný dvůr nějakým způsobem vyřešený (svůj, mobilní, na smlouvu využívá ten sousední obce).

Takže bordel je jen ukázkou lenosti lidí a znovu opakuji proto je správné, že se auta doma rozebírat nesmí

0/−1
10.7.2016 9:20

M73i27r27o74s64l24a70v 98S30i36n26d22e98l97a50r 2495357654582

Petky se ve sbernem dvore berou.

Auta se rozebirat smi, maximalne nastanou komplikace pri odhlasovani.

Fascinuji mne lide, co si mysli, ze tim, ze budou nekomu organizovat zivot a neco zakazovat vyresi problem, ze mraky lidi jsou prasata, co vozi bordel nekam do skarpy.... ;-D;-D Kdyby hloupost nadnasela...

Kdyz ctu podobne blitky, man chut jit priste volit Svobodny.

+1/0
10.7.2016 12:56

J37i22n50d75ř97i97c79h 11Š76k28o93p42e68k 4545251440575

pro nechápavé - pro odložení PEtky nikoli do přírody není nutné jezdit do sběrného dvora. Stejně tak odložení např. pneu. Tolik k zcestnému argumentu, že lidi hází bordel do přírody, protože není u každého baráku sběrný dvůr. ,

Volit si můžeš koho chceš, to nic nemění na tom, že lidi prostě prasata jsou. Jen si vzpomeň, jak likvidovali odpad, když byl na popelnicích známkový systém

0/−1
10.7.2016 13:10

M39i77r41o89s12l54a70v 75S49i44n26d96e42l79a91r 2395467784732

""1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře"" - vybiraji, ze se jich nelze zbavit jinde jsem netvrdil.

Jenze prasactvi lidi, se ani nahodou nevyresi podivnejma opatrenima typu zkomplikujeme vyrazeni "ekoligicky" nezlikvidovanych aut. To je proste nesystemovej vykrik. Lidi k tomu musi dospet sami, tak to proste je...

0/0
10.7.2016 13:55

J33i50n29d76ř83i22c92h 79Š36k93o56p67e83k 4635911200575

ano, netvdils to ty, ale kolega Zýka

Je to jako se vším - slušní doplácí na bordeláře.

0/0
10.7.2016 14:40

M34i68r34o66s79l10a58v 63S62i14n43d48e11l12a32r 2745517214162

Jo a s bordelari to ani nehne, tudiz to nema zadny smysl...

0/0
10.7.2016 18:02

J19i11ř56í 76Z18ý73k44a 9809913751420

to se mi nějak nezdá, protože leckdy je ta černá skládka dál, než je nejvzdálenější dům z obce od sběrného dvora.

0/0
10.7.2016 15:30

M43i49r69o43s15l77a54v 16S52i49n70d23e31l18a59r 2415347904342

A kde by jako mely skoncit? Nejspis na stejnem miste, jako, kdyz si ty kapaliny meni clovek sam. A nepouzitelne dily? Co treba sberne suroviny a sberne dvory?

Aha, ony vlastne driv byly plne lesy vraku a po zavedeni tohoto urednickeho supernapadu, se vse zmenilo... 8-o;-D.

0/0
10.7.2016 12:49

J92i42n52d84ř10i56c76h 90Š26k91o44p28e65k 4865301690925

kde by skončily ? No vypuštěné volně do přírody.

Haha, už vidím, jak by ten, co rozebráním vraku honí každou korunu by neprodejné díly naložil na káru a vezl je autem X km do sběrnýho dvora

0/−1
10.7.2016 13:12

M77i67r95o53s30l44a67v 65S48i87n35d67e58l42a19r 2885667824982

Ano, ten kdo vsechny vyjete oleje leje cely zivot do skarpy, ten tam nalije i ty posledni 4 litry, ten kdo je odevzdava, je odevzda. Takze jsme, v pripade nejakeho prasete, zachranili skarpu od 4 litru, zatimco predchozich 50 tam skoncilo. Tomu rikam efektivni opatreni.

No to nevim, ja jsem ani v minulosti ty mraky zbytku aut pohazenych po lese nikde nevidel. Pokud si clovek necha srot nekde ve stodole je to jeho vec. Ale normalni clovek to odveze. Krom toho, za zelezo nakonec ziska i nejake drobne. Rozebirat "doma" auto ma smysl, kdyz ma clovek pro nejake dily vyuziti. To at si zvazi kazdy sam.

0/0
10.7.2016 14:08

J90i64n69d86ř38i85c37h 23Š18k31o14p35e11k 4475651620665

postupně ubývá lidí, co si servisují auta doma (už není většina aut Š120, kde to zvládl každý),

0/0
10.7.2016 14:41

J94i80ř71í 96Z83ý29k60a 9679503331670

o Š120 to není, je to o lenosti dnešních lidí. Servisovat se dá ledasco i v domácích podmínkách. Výměna destiček, kotoučů, filtrů, tyček stabilizátoru, tlumičů, pružin atp. je pořád na jedno brdo a nepotřebujete k tomu o nic víc nářadí a umu, jak na Š120. Naopak spousta lidí by měla problém oservisovat Š120, protože absolutně netuší jak se dělá vymezení ventilových vůlí ... a že se to vůbec dělá.

+1/0
10.7.2016 15:36

M59i35r38o97s13l30a78v 38S18i79n67d67e91l31a59r 2445437614342

Tak clovek, co si doma nedela ani elementarni servis, asi nebude rozebirat auto na dily.... tudiz ani hazet zbytky do lesa...

0/0
10.7.2016 18:01

J29i91ř78í 52K93o85c21u12r16e44k 6185284865628

To jo. Kdysi dávno se ze starých vyřazených aut stavěly traktory. Dneska? Lepší provozovat letitý Zetor než riskovat se stavbou na základě 1,9 TDi motoru a dvou převodovek.

0/0
9.7.2016 22:20

J69i63n81d91ř15i32c79h 67Š36k54o86p36e22k 4795751340835

dříve se traktory doma stavěly taky proto, že nebyl přístup k továrně vyráběným (max. jako vyřazené z JZD)

0/0
10.7.2016 9:21

J26a16n 26H13á74l79a 8815435220917

Aneb bububu na zákazníka, potřebujeme prodat předražené originální díly...možná kdyby ty díly nebyly tak absurdně drahé, lidi by si raději koupili originální, co? S tím přímo souvisí i technické řešení některých prvků, kdy vám odejde odpor, nebo drátek v zataveném dílu a mění se celý komplet, byť by to jinak byla závada s cenou opravy v desetikorunách.

+8/−1
8.7.2016 16:26

P28e72t92r 10M60i80c14h32a67l 2760514381392

Ono když se nedodrží technologický postup, lvalita materiálu, síla materiálu etc, tak moho ubýt díly z druhovýroby i o dost levnější. Ne vždy se to ale vyplatí. Banální příklad - stěrače na Oktávku II stojí asi 700, neoriginální polovinu. Ty první mi na autě vydrží cca dva roky, ty druhé jsem koupil jednou a vyhodil je za tři měsíce. Co je lepší a co je předražené?

0/0
8.7.2016 16:51

V53l61a64d34i65m67í72r 40F35i81b60i90g22e69r 5584931821984

Tak ono i žáleží na výrobci. Na mém autě stojí originál stěrače 1200 a neoriginální moc nejsou protože mají spešů úchyt. Dřív to bylo skoro nemožné, dnes už jsou k sehnání. Originály vydržely 2 roky ale ty neoriginály co jsem koupil taky nebo 1,5 roku ale stály 500. Kvalita je samozřejmě proměnlivá.

0/0
8.7.2016 18:55
Foto

P58a92v40e61l 94K43a54l35u54s 6174576186562

Nezlobte se, ale ani originální stěrače nevydrží dva roky. Leda by jste je nepoužívál. Co je podle vás neoriginál? Stěračů je na Octavii je desítky značek. Jsou mezi nima i takové co skutečně vyjdou do tří stovek za oba a vydrží minimálně stejně jako váš originál. Apropo, co je originál? Myslím tím u různých spotřebních dílů. Kdo je vyrábí?

+2/0
8.7.2016 21:54

V42l87a76d71i51m20í55r 26F75i48b60i91g89e42r 5184471201554

Tak originální díly nemusí být vždycky dražší. Nechával jsem měnit ložisko na přední nápravě a ve značkovém servisu jsem platil méně než mi spočítali v rychloservisu a tam mi ani nedokázali říct přesnou cenu.

0/0
8.7.2016 18:53

M37a83r76t92i45n 98K91a65r31á78s39e22k 9648823278348

No problem neni ani s dily z druhovyroby, jako spise prave s padelky, ktere se tvari jako origo nebo kvalitni druhovyroba, ale pritom je smejd...

+1/0
8.7.2016 20:11

J28i12ř45í 96Z17ý83k36a 9829823541780

doporučuji kliknout na ten odkaz pod fotkou v článku ... některé opravy tam jsou opravdu životu nebezpečné.

0/0
8.7.2016 16:23

P68e14t10r 45Z86a43p61l29e33t78a48l 9525776791845

To se netýká jenom aut ale celé ČR

0/0
8.7.2016 16:22

P87e75t86r 62M82i76c74h64a24l 2160124221472

Jo, tak skládačku jsem kdysi taky koupil. Perfektně zamaskované, přišel jsem na to až v autorizáku, kam jsem musel kvůli nějaké drobnosti. Naštěstí se mi podařilo na bazar pořádně šlápnout a vrátili mi peníze. Pak jsem od toho samého bazaru koupil další auto a jezdil 7 let bez problémů. Podruhé si to nedovolili ani omylem.

Jinak kdo si dobrovolně koupí skládačku ze dvou a více aut, je regulérní cvok. A o dílech z Asie an nemluvím, to je "kvalita za rozumnou cenu" jaxfiňa. ;-D

0/0
8.7.2016 16:08

B53l56a93ž19e90j 29M33o60t30y43č51k77a 8137637935550

přitom databáze totálek existují, stačí je pouze zveřejnitR^

+1/−1
8.7.2016 15:16

J78i59ř67í 27Z31ý94k60a 9949293701110

pokud by u toho byly i fotografie, nebo rozsah poškození, tak jsem pro. V opačném případě je to bohužel nic neříkající údaj. Protože pod pojmem totální škoda se může skrývat jak automobil kterému byl při nehodě poškozen soubor dílů přesahujících cenu vozidla (u 5letého auta někdy stačí jen xenon, nárazník a kapota), tak automobil např. slisovaný mezi dvěma nákladními vozy.

Ani jeden příklad ale není na "skartaci" technického průkazu, protože i auto které se rozpůlilo o strom lze opravit. Výměnou karoserie. Děje se tak hlavně u 1-2 letých automobilů a u velmi drahých automobilů jako jsou omezené řady Ferrari, McLaren atp.

+1/0
8.7.2016 15:54

B93l49a85ž39e84j 31M24o75t75y83č38k61a 8577557345670

a fotky snad nejsou? U každé škody se dělají, navíc se bavíme pouze o pojištěných novějších autech.

0/0
8.7.2016 17:59

J41i44ř83í 79Z23ý79k19a 9449553441940

nejsem si jist, jestli se po nějaké době neskartují. U jednoho vozidla jsem si nechával prověřovat historii, kde jsem zjistil, že vozidlo bylo v prvním roce havarováno zezadu. Měl jsem výpis použitých dílů a rozsah prací, ale fotky nebyly. Nicméně i ten výpis dílů a práce mi postačoval k tomu abych si vozidlo zakoupil, karoserie byla bez poškození.

0/0
8.7.2016 18:31

P25e57t95r 97S88p29a27t38z21i44e14r66e56r 7874862285704

Tak taky jsem koupil auto tady původem z čech co bylo ohodnocený jako totální ekonomická škoda..přičemž auto mělo jen bouchlý zadní blatník a dveře...víc tomu nebylo...i ty dveře seděli v zámku a normálně šly otevírat a zavírat..koupě byla přímo od pojišťovny....oprava cca 20 tis a cena takového podobného ojetého auta je 200 tis...při tom nákup od pojišťovny byl za 120 tis....ono ne za každou totální škodou je auto úplně zdemolované....ale spíš opravu naceňuje autorizovaný servis a ten ty ceny pěkně natáhne..takže pojiš ́tovna to uzná jako totálku.

+3/0
8.7.2016 15:15

B49l97a19ž70e96j 37M28o60t45y90č86k23a 8397507825500

známý se takhle zbavil nové kii, paní mu nedala přednost, tak ji zkrátil o motorový prostor a přesně pán jako vy ji koupil asi za 120 000kč a už zase jezdíR^, ale ten pán ji samozřejmě neřídí.

0/0
8.7.2016 15:19

P36e97t27r 78S85p48a41t39z27i23e32r37e77r 7364902365614

tak kdyby to bylo tak vážný, tak bych to ani já nevzal..:-) ale jelikož jsem toto viděl v nabouraném stavu a byly to jen plechy, žádná škoda na hlavní konstrukci tak to bylo dobrý.

0/0
8.7.2016 16:23

M48a94r57t34i33n 28K30u77ř47í53t37k39a 6247816928305

V Německu jsou opravy drahé, takže se zbavují i aut jen ťuklých. Známý nám takto dovezl auto - rozbité světlo, promáčklý blantík. Sám to opravil a spokojenost.

+1/−1
8.7.2016 14:29

Z30d89e69n48ě83k 10W65o78l53f 9831140897825

To je hodně rozšířený mýtus :-)

+7/0
8.7.2016 14:34
Foto

T18o10m60á61š 89D54v35o25ř12á78k 3955113486946

Původně přijela placka a prodejní historka je na světě. Málem bych zapomněl. Auto bylo po starém pánovi, anebo diplomatovi :-)

+1/0
8.7.2016 14:42

J13o98s12e40f 38K17a61r15f10í65k 7222635946900

První majitel, garážované. V zimě nejeté. Nalítáno 45.000;-)

+1/0
8.7.2016 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.