Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autodíly v Česku: padělky, kusy vraků a rozebraná kradená auta

Česko a další evropské země zaplavují neoriginální automobilové díly z Asie. Na českých inzertních serverech se vedle toho opět ve větší míře začaly objevovat podezřelé náhradní díly, například z bouraných aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a35n 28U68l61m 7730889936502

Díly z kradených aut se tu prodávaji od revoluce

0/0
12.7.2016 8:06

V72í54t 41K67o74u42b83a 6766960244638

Krásný blábol, výrobci brečí, že se používají neoriginální díly, ale mohou si za to sami absolutně nesmyslnou obchodní a cenovou politikou. Pokud BOSH dodá kotouče za polovinu ceny originálního dílu, když všichni vědí, že právě od ty kotouče dělá pro daného výrobce, pak je asi něco špatně.

+1/0
11.7.2016 13:17

J41i97ř21í 77H80r52a57d69e51c 9868307910714

Je rozdíl v parametrech dílů pro prvovýrobu a aftermarket, byť od stejného výrobce...

0/0
12.7.2016 7:57

J38a35n 83D64l95o45u23h46ý 7364689620189

Takova origo plastova objimka na zarovku do zadniho svetla za 500kc od Fordu - tam je marze minimalne v 10ti nadobku!

0/0
10.7.2016 23:36

J18a77r60o17m57í53r 58K75r41á24l 4260249494879

Inu - člověk z AAAauto to musí vědět ! ;-D

+3/0
10.7.2016 12:40

M18i25c29h52a63l 52Š61k69v38á49r58a 3285802603105

Dobrá reklama :-) zase nejdou originál díly??? :-D

+4/0
9.7.2016 20:16

O26n14d38ř57e69j 71L73o96š61o92t42h 9710262394242

Originální díly by šly, kdyby si na nich servisy držely rozumnou marži. Jenže oni nemají problém prodávat díly 3x dráž, něž je koupí a k tomu by si chtěli napočítat práci. To jde leda v případě opravy na pojišťovnu, kdy to nikdy neřeší a pojištovny jsou hloupé, když na servisy v tomhle směru netlačí, pak jsou pojistky zbytečně drahé.

Pokud si má člověk zaplatit opravu ze svého, tak řeší, jak ušetřit a osobně nevidím nic špatného na tom, pokud se použije díl z bouraného auta, pokud je v pořádku, je to možná lepší řešení, než tam cpát nějakou čínskou druhovýrobu podřadné kvality.

+2/−1
9.7.2016 22:57

R19o68b25e17r36t 96P27e82l15n20á55ř 3488491214

Bezna praxe ceskych autoservisu je dnes takova, ze zakaznik prijede se starsim autem ktere chce pripravit na technickou, automechanik rekne ze todle auto nema sanci projit a zakaznikovi nabidne ekologickou likvidaci "zdarma".

Poctivej automechanik neexistuje, takovej by umrel hladem.

+2/0
8.7.2016 21:39

J58o39s72e96f 75K25r19b87e66c 3787266443281

Ono by trhu s díly možná prospělo, kdyby si člověk mohl nechat vyřazené vozidlo a funkční díly by rozprodal, což dnes už nelze a stát občanům v podstatě brání v nákladní s vlastním majetkem.

+12/0
8.7.2016 17:49

V67l58a30d80i45m39í24r 39F88i13b72i34g12e98r 5314321471234

Tak ono to samozřejmě jde, ale není to úplně čisté. Lze to auto nahlásit jako kradené, dočasně odhlášené a nechat to vyhnít až ho sami vyškrtnou z databáze, ale je to komplikace, která nutí lidi k podvodům.

0/0
8.7.2016 18:52

M32a34r84t13i63n 69V73o50j24á15č31e12k 9453907911786

podle mě to jde ,dají se značky do depozitu a auto se rozprodá a nikdo nebude pátrat kde auto skončilo ,na to úředník nemá čas a když přijde tak jen řeknete ,že jste to prodal -zkrátka auto zmizí

0/0
9.7.2016 8:59

J59i34n84d38ř20i19c35h 80Š68k35o10p72e72k 4255861640285

ano, a je to správné

Když vidím, jaká prasata jsou někteří lidé (naházený nábytek v lese, pneu v příkopě, petky kdekoli atd.), tak je moc dobře, že auto nesmí člověk doma rozebrat na díly. Protože si úplně jasně umím představit, kde by skončily nepoužitelné díly a provozní kapaliny

0/−3
9.7.2016 19:26

J65i92ř19í 42Z63ý93k60a 9169943241180

to je bohužel problém místní správy, že nedokáží zajistit "bezplatný" sběrný dvůr. U nás je a kolem obce je čisto, žádné černé skládky ...

0/0
9.7.2016 20:46
Foto

P18a85v66e80l 41Č33e48r95n47í18k 1128225980140

U nás je také ale černé skládky se sem-tam vyskytnou. To byste musel s tím sběrným dvorem jezdit od baráku k baráku každý týden aby to lidi neměli snahu vyhazovat jinam.

0/0
9.7.2016 21:18

M43i37r68o11s76l97a27v 65S83i78n96d81e45l94a39r 2335327254942

Protoze jsou nektery lidi neskutecne liny prasata, nicmene stupidnima napadama komplikujicima vyrazeni "ekologicky nezlikvidovanych" aut, se to nevyresi ani nahodou.

0/0
10.7.2016 13:00

J26i72n81d68ř28i40c49h 75Š90k26o19p62e80k 4205381290665

hodně slabý a dost hloupý argument.

1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře

2) zpětný odběr pneu existuje v místě jejich prodeje

3) každá obec má sběrný dvůr nějakým způsobem vyřešený (svůj, mobilní, na smlouvu využívá ten sousední obce).

Takže bordel je jen ukázkou lenosti lidí a znovu opakuji proto je správné, že se auta doma rozebírat nesmí

0/−1
10.7.2016 9:20

M90i14r27o25s90l52a12v 87S83i58n87d53e66l24a85r 2865277814412

Petky se ve sbernem dvore berou.

Auta se rozebirat smi, maximalne nastanou komplikace pri odhlasovani.

Fascinuji mne lide, co si mysli, ze tim, ze budou nekomu organizovat zivot a neco zakazovat vyresi problem, ze mraky lidi jsou prasata, co vozi bordel nekam do skarpy.... ;-D;-D Kdyby hloupost nadnasela...

Kdyz ctu podobne blitky, man chut jit priste volit Svobodny.

+1/0
10.7.2016 12:56

J61i68n50d70ř37i31c36h 48Š73k25o26p70e17k 4745721410275

pro nechápavé - pro odložení PEtky nikoli do přírody není nutné jezdit do sběrného dvora. Stejně tak odložení např. pneu. Tolik k zcestnému argumentu, že lidi hází bordel do přírody, protože není u každého baráku sběrný dvůr. ,

Volit si můžeš koho chceš, to nic nemění na tom, že lidi prostě prasata jsou. Jen si vzpomeň, jak likvidovali odpad, když byl na popelnicích známkový systém

0/−1
10.7.2016 13:10

M96i78r35o29s78l79a44v 80S61i32n33d12e33l75a62r 2385957674962

""1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře"" - vybiraji, ze se jich nelze zbavit jinde jsem netvrdil.

Jenze prasactvi lidi, se ani nahodou nevyresi podivnejma opatrenima typu zkomplikujeme vyrazeni "ekoligicky" nezlikvidovanych aut. To je proste nesystemovej vykrik. Lidi k tomu musi dospet sami, tak to proste je...

0/0
10.7.2016 13:55

J50i43n89d92ř64i13c38h 71Š66k87o79p78e93k 4815671890475

ano, netvdils to ty, ale kolega Zýka

Je to jako se vším - slušní doplácí na bordeláře.

0/0
10.7.2016 14:40

M56i21r81o87s16l88a75v 98S12i46n50d49e62l42a20r 2165747904832

Jo a s bordelari to ani nehne, tudiz to nema zadny smysl...

0/0
10.7.2016 18:02

J17i85ř70í 26Z50ý18k76a 9929803531390

to se mi nějak nezdá, protože leckdy je ta černá skládka dál, než je nejvzdálenější dům z obce od sběrného dvora.

0/0
10.7.2016 15:30

M29i64r85o24s80l84a85v 18S43i54n24d93e61l66a86r 2325137544692

A kde by jako mely skoncit? Nejspis na stejnem miste, jako, kdyz si ty kapaliny meni clovek sam. A nepouzitelne dily? Co treba sberne suroviny a sberne dvory?

Aha, ony vlastne driv byly plne lesy vraku a po zavedeni tohoto urednickeho supernapadu, se vse zmenilo... 8-o;-D.

0/0
10.7.2016 12:49

J71i28n90d83ř81i61c85h 93Š40k79o38p94e94k 4555721260855

kde by skončily ? No vypuštěné volně do přírody.

Haha, už vidím, jak by ten, co rozebráním vraku honí každou korunu by neprodejné díly naložil na káru a vezl je autem X km do sběrnýho dvora

0/−1
10.7.2016 13:12

M62i48r60o34s30l65a56v 38S92i91n18d59e63l85a73r 2485207804202

Ano, ten kdo vsechny vyjete oleje leje cely zivot do skarpy, ten tam nalije i ty posledni 4 litry, ten kdo je odevzdava, je odevzda. Takze jsme, v pripade nejakeho prasete, zachranili skarpu od 4 litru, zatimco predchozich 50 tam skoncilo. Tomu rikam efektivni opatreni.

No to nevim, ja jsem ani v minulosti ty mraky zbytku aut pohazenych po lese nikde nevidel. Pokud si clovek necha srot nekde ve stodole je to jeho vec. Ale normalni clovek to odveze. Krom toho, za zelezo nakonec ziska i nejake drobne. Rozebirat "doma" auto ma smysl, kdyz ma clovek pro nejake dily vyuziti. To at si zvazi kazdy sam.

0/0
10.7.2016 14:08

J38i79n13d61ř94i89c54h 38Š15k58o28p47e88k 4505111680645

postupně ubývá lidí, co si servisují auta doma (už není většina aut Š120, kde to zvládl každý),

0/0
10.7.2016 14:41

J92i45ř50í 61Z43ý55k88a 9699763441760

o Š120 to není, je to o lenosti dnešních lidí. Servisovat se dá ledasco i v domácích podmínkách. Výměna destiček, kotoučů, filtrů, tyček stabilizátoru, tlumičů, pružin atp. je pořád na jedno brdo a nepotřebujete k tomu o nic víc nářadí a umu, jak na Š120. Naopak spousta lidí by měla problém oservisovat Š120, protože absolutně netuší jak se dělá vymezení ventilových vůlí ... a že se to vůbec dělá.

+1/0
10.7.2016 15:36

M92i63r56o83s73l61a86v 15S59i85n64d44e74l36a50r 2785737534292

Tak clovek, co si doma nedela ani elementarni servis, asi nebude rozebirat auto na dily.... tudiz ani hazet zbytky do lesa...

0/0
10.7.2016 18:01

J19i62ř27í 19K54o74c39u58r93e34k 6245914285558

To jo. Kdysi dávno se ze starých vyřazených aut stavěly traktory. Dneska? Lepší provozovat letitý Zetor než riskovat se stavbou na základě 1,9 TDi motoru a dvou převodovek.

0/0
9.7.2016 22:20

J77i44n50d12ř44i73c37h 62Š94k18o77p38e11k 4745341910755

dříve se traktory doma stavěly taky proto, že nebyl přístup k továrně vyráběným (max. jako vyřazené z JZD)

0/0
10.7.2016 9:21

J25a26n 56H35á24l75a 8545115190437

Aneb bububu na zákazníka, potřebujeme prodat předražené originální díly...možná kdyby ty díly nebyly tak absurdně drahé, lidi by si raději koupili originální, co? S tím přímo souvisí i technické řešení některých prvků, kdy vám odejde odpor, nebo drátek v zataveném dílu a mění se celý komplet, byť by to jinak byla závada s cenou opravy v desetikorunách.

+8/−1
8.7.2016 16:26

P12e91t80r 45M93i46c88h96a91l 2100754381782

Ono když se nedodrží technologický postup, lvalita materiálu, síla materiálu etc, tak moho ubýt díly z druhovýroby i o dost levnější. Ne vždy se to ale vyplatí. Banální příklad - stěrače na Oktávku II stojí asi 700, neoriginální polovinu. Ty první mi na autě vydrží cca dva roky, ty druhé jsem koupil jednou a vyhodil je za tři měsíce. Co je lepší a co je předražené?

0/0
8.7.2016 16:51

V91l55a66d18i40m26í73r 64F33i12b58i97g74e70r 5294621681954

Tak ono i žáleží na výrobci. Na mém autě stojí originál stěrače 1200 a neoriginální moc nejsou protože mají spešů úchyt. Dřív to bylo skoro nemožné, dnes už jsou k sehnání. Originály vydržely 2 roky ale ty neoriginály co jsem koupil taky nebo 1,5 roku ale stály 500. Kvalita je samozřejmě proměnlivá.

0/0
8.7.2016 18:55
Foto

P11a35v39e34l 69K24a72l83u90s 6224776426912

Nezlobte se, ale ani originální stěrače nevydrží dva roky. Leda by jste je nepoužívál. Co je podle vás neoriginál? Stěračů je na Octavii je desítky značek. Jsou mezi nima i takové co skutečně vyjdou do tří stovek za oba a vydrží minimálně stejně jako váš originál. Apropo, co je originál? Myslím tím u různých spotřebních dílů. Kdo je vyrábí?

+2/0
8.7.2016 21:54

V98l85a46d64i79m56í67r 24F84i45b78i78g89e31r 5464281741684

Tak originální díly nemusí být vždycky dražší. Nechával jsem měnit ložisko na přední nápravě a ve značkovém servisu jsem platil méně než mi spočítali v rychloservisu a tam mi ani nedokázali říct přesnou cenu.

0/0
8.7.2016 18:53

M43a33r13t74i13n 49K67a84r52á44s55e34k 9618853898198

No problem neni ani s dily z druhovyroby, jako spise prave s padelky, ktere se tvari jako origo nebo kvalitni druhovyroba, ale pritom je smejd...

+1/0
8.7.2016 20:11

J58i22ř38í 16Z49ý15k10a 9809253891600

doporučuji kliknout na ten odkaz pod fotkou v článku ... některé opravy tam jsou opravdu životu nebezpečné.

0/0
8.7.2016 16:23

P54e79t91r 36Z65a26p52l43e19t88a34l 9815966961935

To se netýká jenom aut ale celé ČR

0/0
8.7.2016 16:22

P14e32t67r 59M82i91c88h79a72l 2340894681292

Jo, tak skládačku jsem kdysi taky koupil. Perfektně zamaskované, přišel jsem na to až v autorizáku, kam jsem musel kvůli nějaké drobnosti. Naštěstí se mi podařilo na bazar pořádně šlápnout a vrátili mi peníze. Pak jsem od toho samého bazaru koupil další auto a jezdil 7 let bez problémů. Podruhé si to nedovolili ani omylem.

Jinak kdo si dobrovolně koupí skládačku ze dvou a více aut, je regulérní cvok. A o dílech z Asie an nemluvím, to je "kvalita za rozumnou cenu" jaxfiňa. ;-D

0/0
8.7.2016 16:08

B37l32a31ž58e23j 87M22o14t59y18č88k18a 8187527795300

přitom databáze totálek existují, stačí je pouze zveřejnitR^

+1/−1
8.7.2016 15:16

J34i39ř40í 19Z54ý11k76a 9239653161670

pokud by u toho byly i fotografie, nebo rozsah poškození, tak jsem pro. V opačném případě je to bohužel nic neříkající údaj. Protože pod pojmem totální škoda se může skrývat jak automobil kterému byl při nehodě poškozen soubor dílů přesahujících cenu vozidla (u 5letého auta někdy stačí jen xenon, nárazník a kapota), tak automobil např. slisovaný mezi dvěma nákladními vozy.

Ani jeden příklad ale není na "skartaci" technického průkazu, protože i auto které se rozpůlilo o strom lze opravit. Výměnou karoserie. Děje se tak hlavně u 1-2 letých automobilů a u velmi drahých automobilů jako jsou omezené řady Ferrari, McLaren atp.

+1/0
8.7.2016 15:54

B64l98a29ž12e75j 56M33o15t86y66č74k67a 8187837885540

a fotky snad nejsou? U každé škody se dělají, navíc se bavíme pouze o pojištěných novějších autech.

0/0
8.7.2016 17:59

J24i77ř51í 74Z49ý19k59a 9479933581590

nejsem si jist, jestli se po nějaké době neskartují. U jednoho vozidla jsem si nechával prověřovat historii, kde jsem zjistil, že vozidlo bylo v prvním roce havarováno zezadu. Měl jsem výpis použitých dílů a rozsah prací, ale fotky nebyly. Nicméně i ten výpis dílů a práce mi postačoval k tomu abych si vozidlo zakoupil, karoserie byla bez poškození.

0/0
8.7.2016 18:31

P73e36t55r 18S92p17a29t57z15i40e16r23e61r 7844472925634

Tak taky jsem koupil auto tady původem z čech co bylo ohodnocený jako totální ekonomická škoda..přičemž auto mělo jen bouchlý zadní blatník a dveře...víc tomu nebylo...i ty dveře seděli v zámku a normálně šly otevírat a zavírat..koupě byla přímo od pojišťovny....oprava cca 20 tis a cena takového podobného ojetého auta je 200 tis...při tom nákup od pojišťovny byl za 120 tis....ono ne za každou totální škodou je auto úplně zdemolované....ale spíš opravu naceňuje autorizovaný servis a ten ty ceny pěkně natáhne..takže pojiš ́tovna to uzná jako totálku.

+3/0
8.7.2016 15:15

B59l70a31ž34e65j 55M62o44t24y40č28k55a 8497807175260

známý se takhle zbavil nové kii, paní mu nedala přednost, tak ji zkrátil o motorový prostor a přesně pán jako vy ji koupil asi za 120 000kč a už zase jezdíR^, ale ten pán ji samozřejmě neřídí.

0/0
8.7.2016 15:19

P96e59t77r 41S57p81a60t88z36i83e24r17e64r 7894882115264

tak kdyby to bylo tak vážný, tak bych to ani já nevzal..:-) ale jelikož jsem toto viděl v nabouraném stavu a byly to jen plechy, žádná škoda na hlavní konstrukci tak to bylo dobrý.

0/0
8.7.2016 16:23

M95a87r32t36i34n 17K79u91ř73í78t75k10a 6117656588975

V Německu jsou opravy drahé, takže se zbavují i aut jen ťuklých. Známý nám takto dovezl auto - rozbité světlo, promáčklý blantík. Sám to opravil a spokojenost.

+1/−1
8.7.2016 14:29

Z95d63e35n68ě60k 15W76o20l42f 9971800417545

To je hodně rozšířený mýtus :-)

+7/0
8.7.2016 14:34
Foto

T78o34m51á26š 39D52v92o84ř89á71k 3515963486836

Původně přijela placka a prodejní historka je na světě. Málem bych zapomněl. Auto bylo po starém pánovi, anebo diplomatovi :-)

+1/0
8.7.2016 14:42

J13o83s87e35f 28K65a19r67f35í63k 7422645906200

První majitel, garážované. V zimě nejeté. Nalítáno 45.000;-)

+1/0
8.7.2016 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.