Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrdina z Hirošimy: ze slavné závodní mazdy museli pilota vynést

Před pětadvaceti lety se na okruhu Le Sarthe, jehož dlouhým rovinkám jednou do roka vládnou speciály pro závod 24 Le Mans, odehrálo drama. Překvapivým vítězem se stal oranžovo-zelený speciál Mazda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27í13t 29P93a71v49l83i15š 3671359940351

Jedno vím na sto procent, na obrázku není Mazda 787B! To auto mám tak zafixovaný, např z Gran Turisma, že si to dovolím tvrdit s naprostou jistotou. Zřejmě jde o typ 767B z roku 1989.

0/0
29.7.2016 6:12

J27a33n 32K65o98t49l70í76n 9619334165177

R^ naprostá pravda! Na fotkách není 787B, ale 767B, už podle překrytů světel, jiného uchycení stěrače...

0/0
29.7.2016 10:19

R55o85m25a41n 27Š64e84s66t36á32k 5194719383253

Mazda s Wankelovým motorem začala vadit, až když vyhrála. Zákaz byl podpořen lobingem ze strany ostatních výrobců.

+5/−2
28.7.2016 11:35

M32i58c29h52a94l 98K59r40e32j11č82í 1906190551193

To jste zas četl kde? V roce 1992 se přešlo na nová jednotná pravidla (3,5 litrové motory), žádný ze starých vozů nevyhovoval, včetně Mercedesů C11, Jaguárů XJR-12, Porsche 962.... a právě i Mazdy 787.

0/0
28.7.2016 20:05

R76o15m93a95n 22Š47e85s33t52á87k 5134499373973

Mazda měla motor 2,6 litru, takže by se vešla. Jenže v nových předpisech byly explicitně zmíněny motory s rotačním pístem jako nepovolené.

Problém byl v tom, že Mercedes, Jaguár a Peugeot do toho cpali velké peníze a pak přijde Mazda se skromným týmem a vyhraje Le Mans. I když roli hrálo štěstí (nebo spolehlivost, jak kdo chce).

Mimochodem, Porsche 962C bylo v roce 1992 už za zenitem a nebylo konkurenceschopné. Ono se nebylo co divit, když se poprvé v závodě objevilo v roce 1984.

0/0
29.7.2016 7:38

P94a23v60e36l 83D27o22b57r19o37v17o56l25n63ý 1248571366554

Mazdu s Wankelem pamatuji ještě ze starého brněnského okruhu. Když projela kolem doslova to trhalo ušní bubínky;-D. Nádhera!!!

0/0
28.7.2016 11:23

J39a57n 58T26o24n 9756262776453

Zvuk má tedy parádní, jako dřívější formule 1. Našel jsem jí třeba na

Spa Classic 2014, viz. odkaz níže. Mezi ostatními se pozná velmi snadno :-) https://www.youtube.com/watch?v=fBCS7CLfv8s

+1/0
28.7.2016 11:52

Z35d76e64n91ě58k 32W42e36r86n32h63a34r37t 6967295952668

Nechápu omezování závodů na nějaký typ pohonu nebo fůru dalších omezení. Jakýsi smysl mají snad jen bezpečnostní opatření, aby vozidlo nebylo nebezpečné pilotům nebo okolí, ale jinak by měl každý mít možnost závodit, s čím uzná za vhodné. Závody byly vždycky zkušebnou nových technologií, materiálů a postupů... Pokud se někomu osvědčuje Wankel, ať jezdí s Wankelem, pokud někdo chce zkoušet třeba hybridy, ať jezdí s hybridy. Důležité by mělo být jen pořadí v cíli a nic jiného...

+13/0
28.7.2016 8:09

O87n64d32ř31e18j 93Š61r56á20m79e48k 3773970841209

Asi s vámi souhlasím, ale takhle jsou zase nové technologie větším přínosem pro nezávodní automobilismus, protože se mu ten závodní díky omezením více přibližuje.

0/0
28.7.2016 11:50

M16i80c85h79a54l 44F57r34ý81d36a 1372359713312

Jojo, jablka, hrušky, borůvky, vždyť je to jedno ...;-D

0/0
28.7.2016 15:17

J12i60ř39í 29K57o86c60u54r24e27k 6815124445488

Mno když ve stejné třídě jezdí atmosférický benzín a turbodiesel. .... Lemans, tak 7 roků dozadu ... proč ne Wankel?

+4/0
28.7.2016 15:44

R52a93s57t87i47s52l27a55v 20P48a50l32u40š 4407498947804

Nechapem, prco je vo vytrvalostnych pretekoch aj v F1 zakazane pouzivanie nielen motorov s rotacnymi piestami, ale aj akychkolvek inych typov pohonu. Nebolo by prakticke, keby tie obrovske prostriedky vynakladane na vyvoj zavodnych specialov mohli pomoct prave pri vyvoji novych revolucnych sposobov pohonu?

+7/−1
28.7.2016 4:00

M68i88c35h18a28l 19F57r50ý96d59a 1602669683972

Nechápu vaši poznámku, současné vytrvalostní závody právě toto umožňují.

0/0
28.7.2016 15:16
Foto

M51a98r19t80i87n 77K48o86u28b13e55k 3499897788346

wankely se maji tušim do le Mans vrátit

0/0
28.7.2016 22:21
Foto

M55a29r15t28i46n 22K23o19u39b33e83k 3989477498926

Nedávno jsem viděl o tomhle úžasným autu video, který se týkalo hlavně zvuku, kterej je prostě neuvěřitelnej, takže bych chtěl autorovi poděkovat za článek a zahájit slušnou diskusi nad tvrzením, že:

,,Problémem mazdy byl ve srovnání s konkurencí především chybějící výkon, povzbudivá byla naopak spolehlivost vozu i překvapivě příznivá spotřeba."

Pokud vim, spotřeba rotačních motorů je naprosto hrozivá a výkon byl hodnocen velmi dobře i vzhledem k tomu, že motor byl schopen dávat výkon mnohem větší a na 700 koní ho naladili kvůli spolehlivosti, která ve výsledku předčila očekávání.

+1/0
28.7.2016 1:07

J65a88n 51K50r98a32l 4313587615270

Tiez sa tomu čudujem. Počas svojho pobytu v UK som mal Madu RX8, edícia 2011 a priemerná spotreba 16 litrov... To som nejazdil v meste

0/0
28.7.2016 7:21

Z41d81e69n32ě62k 78W29e78r25n50h39a55r48t 6327845372898

On ten Wankel bere pořád víceméně stejně, ať jede na "volnoběh" po městě, nebo v maximální zátěži v závodě, rozdíl je malý. Zatímco pístový motor je více závislý na zátěži, otáčkách a podobně, takže při volnoběhu bere sice méně, ale při maximální zátěži mnohem více. Zhruba takhle nějak to vysvětlovali. Což je mimochodem jeden z důvodů, proč se wankely moc nerozšířily, tedy kromě velkých nároků na materiál, těsnící lišty atd.

0/0
28.7.2016 8:15

R78u57d13i 77G11a46š35p46a66r 3979489789123

Jestli jste měl RX 8, tak ani zvuk nic moc, mám pocit, že tam byl dodáván falešnej zvuk ....

0/0
28.7.2016 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.