Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hrdina z Hirošimy: ze slavné závodní mazdy museli pilota vynést

Před pětadvaceti lety se na okruhu Le Sarthe, jehož dlouhým rovinkám jednou do roka vládnou speciály pro závod 24 Le Mans, odehrálo drama. Překvapivým vítězem se stal oranžovo-zelený speciál Mazda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V22í71t 44P47a48v81l30i44š 3921259170871

Jedno vím na sto procent, na obrázku není Mazda 787B! To auto mám tak zafixovaný, např z Gran Turisma, že si to dovolím tvrdit s naprostou jistotou. Zřejmě jde o typ 767B z roku 1989.

0/0
29.7.2016 6:12

J86a72n 41K24o29t84l15í75n 9519224735127

R^ naprostá pravda! Na fotkách není 787B, ale 767B, už podle překrytů světel, jiného uchycení stěrače...

0/0
29.7.2016 10:19

R49o19m12a21n 44Š64e66s76t34á18k 5524959483403

Mazda s Wankelovým motorem začala vadit, až když vyhrála. Zákaz byl podpořen lobingem ze strany ostatních výrobců.

+5/−2
28.7.2016 11:35


M92i33c41h82a92l 13K73r56e28j84č41í 1106350321173

To jste zas četl kde? V roce 1992 se přešlo na nová jednotná pravidla (3,5 litrové motory), žádný ze starých vozů nevyhovoval, včetně Mercedesů C11, Jaguárů XJR-12, Porsche 962.... a právě i Mazdy 787.

0/0
28.7.2016 20:05

R42o80m10a96n 41Š97e39s78t18á98k 5374579393623

Mazda měla motor 2,6 litru, takže by se vešla. Jenže v nových předpisech byly explicitně zmíněny motory s rotačním pístem jako nepovolené.

Problém byl v tom, že Mercedes, Jaguár a Peugeot do toho cpali velké peníze a pak přijde Mazda se skromným týmem a vyhraje Le Mans. I když roli hrálo štěstí (nebo spolehlivost, jak kdo chce).

Mimochodem, Porsche 962C bylo v roce 1992 už za zenitem a nebylo konkurenceschopné. Ono se nebylo co divit, když se poprvé v závodě objevilo v roce 1984.

0/0
29.7.2016 7:38

P77a29v44e74l 87D91o80b43r67o29v69o38l92n89ý 1278791446394

Mazdu s Wankelem pamatuji ještě ze starého brněnského okruhu. Když projela kolem doslova to trhalo ušní bubínky;-D. Nádhera!!!

0/0
28.7.2016 11:23

J44a69n 91T36o52n 9986162426623

Zvuk má tedy parádní, jako dřívější formule 1. Našel jsem jí třeba na

Spa Classic 2014, viz. odkaz níže. Mezi ostatními se pozná velmi snadno :-) https://www.youtube.com/watch?v=fBCS7CLfv8s

+1/0
28.7.2016 11:52

Z54d33e83n64ě54k 43W93e49r64n95h34a46r39t 6367975232798

Nechápu omezování závodů na nějaký typ pohonu nebo fůru dalších omezení. Jakýsi smysl mají snad jen bezpečnostní opatření, aby vozidlo nebylo nebezpečné pilotům nebo okolí, ale jinak by měl každý mít možnost závodit, s čím uzná za vhodné. Závody byly vždycky zkušebnou nových technologií, materiálů a postupů... Pokud se někomu osvědčuje Wankel, ať jezdí s Wankelem, pokud někdo chce zkoušet třeba hybridy, ať jezdí s hybridy. Důležité by mělo být jen pořadí v cíli a nic jiného...

+13/0
28.7.2016 8:09

O13n14d49ř61e38j 63Š96r23á69m69e51k 3763450671559

Asi s vámi souhlasím, ale takhle jsou zase nové technologie větším přínosem pro nezávodní automobilismus, protože se mu ten závodní díky omezením více přibližuje.

0/0
28.7.2016 11:50

M38i36c20h83a63l 24F93r97ý49d61a 1822209923142

Jojo, jablka, hrušky, borůvky, vždyť je to jedno ...;-D

0/0
28.7.2016 15:17

J42i92ř23í 71K71o13c37u23r91e93k 6295674415738

Mno když ve stejné třídě jezdí atmosférický benzín a turbodiesel. .... Lemans, tak 7 roků dozadu ... proč ne Wankel?

+4/0
28.7.2016 15:44

R33a97s87t60i65s89l11a98v 87P38a26l21u18š 4167988987554

Nechapem, prco je vo vytrvalostnych pretekoch aj v F1 zakazane pouzivanie nielen motorov s rotacnymi piestami, ale aj akychkolvek inych typov pohonu. Nebolo by prakticke, keby tie obrovske prostriedky vynakladane na vyvoj zavodnych specialov mohli pomoct prave pri vyvoji novych revolucnych sposobov pohonu?

+7/−1
28.7.2016 4:00

M53i14c19h36a75l 38F14r73ý64d28a 1252439253642

Nechápu vaši poznámku, současné vytrvalostní závody právě toto umožňují.

0/0
28.7.2016 15:16
Foto

M94a82r30t74i51n 72K32o53u12b13e43k 3159837558596

wankely se maji tušim do le Mans vrátit

0/0
28.7.2016 22:21
Foto

M93a31r24t91i48n 74K63o31u47b56e68k 3839857118706

Nedávno jsem viděl o tomhle úžasným autu video, který se týkalo hlavně zvuku, kterej je prostě neuvěřitelnej, takže bych chtěl autorovi poděkovat za článek a zahájit slušnou diskusi nad tvrzením, že:

,,Problémem mazdy byl ve srovnání s konkurencí především chybějící výkon, povzbudivá byla naopak spolehlivost vozu i překvapivě příznivá spotřeba."

Pokud vim, spotřeba rotačních motorů je naprosto hrozivá a výkon byl hodnocen velmi dobře i vzhledem k tomu, že motor byl schopen dávat výkon mnohem větší a na 700 koní ho naladili kvůli spolehlivosti, která ve výsledku předčila očekávání.

+1/0
28.7.2016 1:07

J84a64n 71K73r30a38l 4873407565360

Tiez sa tomu čudujem. Počas svojho pobytu v UK som mal Madu RX8, edícia 2011 a priemerná spotreba 16 litrov... To som nejazdil v meste

0/0
28.7.2016 7:21

Z33d98e11n16ě91k 70W53e58r23n69h96a11r50t 6767885412618

On ten Wankel bere pořád víceméně stejně, ať jede na "volnoběh" po městě, nebo v maximální zátěži v závodě, rozdíl je malý. Zatímco pístový motor je více závislý na zátěži, otáčkách a podobně, takže při volnoběhu bere sice méně, ale při maximální zátěži mnohem více. Zhruba takhle nějak to vysvětlovali. Což je mimochodem jeden z důvodů, proč se wankely moc nerozšířily, tedy kromě velkých nároků na materiál, těsnící lišty atd.

0/0
28.7.2016 8:15

R81u27d81i 88G45a52š41p27a77r 3429199349313

Jestli jste měl RX 8, tak ani zvuk nic moc, mám pocit, že tam byl dodáván falešnej zvuk ....

0/0
28.7.2016 18:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.