Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrdina z Hirošimy: ze slavné závodní mazdy museli pilota vynést

Před pětadvaceti lety se na okruhu Le Sarthe, jehož dlouhým rovinkám jednou do roka vládnou speciály pro závod 24 Le Mans, odehrálo drama. Překvapivým vítězem se stal oranžovo-zelený speciál Mazda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49í18t 35P75a88v37l81i38š 3201919700641

Jedno vím na sto procent, na obrázku není Mazda 787B! To auto mám tak zafixovaný, např z Gran Turisma, že si to dovolím tvrdit s naprostou jistotou. Zřejmě jde o typ 767B z roku 1989.

0/0
29.7.2016 6:12

J18a17n 59K37o75t42l31í11n 9409384775527

R^ naprostá pravda! Na fotkách není 787B, ale 767B, už podle překrytů světel, jiného uchycení stěrače...

0/0
29.7.2016 10:19

R29o70m28a56n 55Š37e97s52t64á30k 5724829413563

Mazda s Wankelovým motorem začala vadit, až když vyhrála. Zákaz byl podpořen lobingem ze strany ostatních výrobců.

+5/−2
28.7.2016 11:35

M83i21c64h43a48l 65K72r38e74j85č12í 1376560331793

To jste zas četl kde? V roce 1992 se přešlo na nová jednotná pravidla (3,5 litrové motory), žádný ze starých vozů nevyhovoval, včetně Mercedesů C11, Jaguárů XJR-12, Porsche 962.... a právě i Mazdy 787.

0/0
28.7.2016 20:05

R18o61m20a40n 82Š55e27s19t35á82k 5814939273103

Mazda měla motor 2,6 litru, takže by se vešla. Jenže v nových předpisech byly explicitně zmíněny motory s rotačním pístem jako nepovolené.

Problém byl v tom, že Mercedes, Jaguár a Peugeot do toho cpali velké peníze a pak přijde Mazda se skromným týmem a vyhraje Le Mans. I když roli hrálo štěstí (nebo spolehlivost, jak kdo chce).

Mimochodem, Porsche 962C bylo v roce 1992 už za zenitem a nebylo konkurenceschopné. Ono se nebylo co divit, když se poprvé v závodě objevilo v roce 1984.

0/0
29.7.2016 7:38

P87a43v76e94l 28D57o19b46r96o89v21o79l90n94ý 1428531286804

Mazdu s Wankelem pamatuji ještě ze starého brněnského okruhu. Když projela kolem doslova to trhalo ušní bubínky;-D. Nádhera!!!

0/0
28.7.2016 11:23

J73a72n 55T68o62n 9516582116653

Zvuk má tedy parádní, jako dřívější formule 1. Našel jsem jí třeba na

Spa Classic 2014, viz. odkaz níže. Mezi ostatními se pozná velmi snadno :-) https://www.youtube.com/watch?v=fBCS7CLfv8s

+1/0
28.7.2016 11:52

Z12d38e60n65ě70k 54W37e86r51n35h41a37r74t 6707715632298

Nechápu omezování závodů na nějaký typ pohonu nebo fůru dalších omezení. Jakýsi smysl mají snad jen bezpečnostní opatření, aby vozidlo nebylo nebezpečné pilotům nebo okolí, ale jinak by měl každý mít možnost závodit, s čím uzná za vhodné. Závody byly vždycky zkušebnou nových technologií, materiálů a postupů... Pokud se někomu osvědčuje Wankel, ať jezdí s Wankelem, pokud někdo chce zkoušet třeba hybridy, ať jezdí s hybridy. Důležité by mělo být jen pořadí v cíli a nic jiného...

+13/0
28.7.2016 8:09

O28n13d63ř32e76j 80Š63r10á29m54e53k 3293800341469

Asi s vámi souhlasím, ale takhle jsou zase nové technologie větším přínosem pro nezávodní automobilismus, protože se mu ten závodní díky omezením více přibližuje.

0/0
28.7.2016 11:50

M27i90c16h17a46l 33F50r34ý62d18a 1902279853522

Jojo, jablka, hrušky, borůvky, vždyť je to jedno ...;-D

0/0
28.7.2016 15:17

J98i12ř82í 14K42o33c54u46r43e35k 6565954645518

Mno když ve stejné třídě jezdí atmosférický benzín a turbodiesel. .... Lemans, tak 7 roků dozadu ... proč ne Wankel?

+4/0
28.7.2016 15:44

R10a83s67t69i11s94l19a82v 63P64a27l95u77š 4787108247854

Nechapem, prco je vo vytrvalostnych pretekoch aj v F1 zakazane pouzivanie nielen motorov s rotacnymi piestami, ale aj akychkolvek inych typov pohonu. Nebolo by prakticke, keby tie obrovske prostriedky vynakladane na vyvoj zavodnych specialov mohli pomoct prave pri vyvoji novych revolucnych sposobov pohonu?

+7/−1
28.7.2016 4:00

M63i77c57h30a51l 70F25r48ý10d90a 1792579803592

Nechápu vaši poznámku, současné vytrvalostní závody právě toto umožňují.

0/0
28.7.2016 15:16
Foto

M49a68r97t33i78n 49K30o26u89b43e25k 3479277858466

wankely se maji tušim do le Mans vrátit

0/0
28.7.2016 22:21
Foto

M55a75r45t29i48n 92K28o17u30b57e22k 3529307108136

Nedávno jsem viděl o tomhle úžasným autu video, který se týkalo hlavně zvuku, kterej je prostě neuvěřitelnej, takže bych chtěl autorovi poděkovat za článek a zahájit slušnou diskusi nad tvrzením, že:

,,Problémem mazdy byl ve srovnání s konkurencí především chybějící výkon, povzbudivá byla naopak spolehlivost vozu i překvapivě příznivá spotřeba."

Pokud vim, spotřeba rotačních motorů je naprosto hrozivá a výkon byl hodnocen velmi dobře i vzhledem k tomu, že motor byl schopen dávat výkon mnohem větší a na 700 koní ho naladili kvůli spolehlivosti, která ve výsledku předčila očekávání.

+1/0
28.7.2016 1:07

J38a35n 81K14r76a37l 4783547305730

Tiez sa tomu čudujem. Počas svojho pobytu v UK som mal Madu RX8, edícia 2011 a priemerná spotreba 16 litrov... To som nejazdil v meste

0/0
28.7.2016 7:21

Z64d46e86n23ě15k 13W52e38r12n54h25a43r37t 6417655312608

On ten Wankel bere pořád víceméně stejně, ať jede na "volnoběh" po městě, nebo v maximální zátěži v závodě, rozdíl je malý. Zatímco pístový motor je více závislý na zátěži, otáčkách a podobně, takže při volnoběhu bere sice méně, ale při maximální zátěži mnohem více. Zhruba takhle nějak to vysvětlovali. Což je mimochodem jeden z důvodů, proč se wankely moc nerozšířily, tedy kromě velkých nároků na materiál, těsnící lišty atd.

0/0
28.7.2016 8:15

R77u74d65i 96G10a25š85p14a88r 3659229189193

Jestli jste měl RX 8, tak ani zvuk nic moc, mám pocit, že tam byl dodáván falešnej zvuk ....

0/0
28.7.2016 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.