Diskuze

Hrdina z Hirošimy: ze slavné závodní mazdy museli pilota vynést

Před pětadvaceti lety se na okruhu Le Sarthe, jehož dlouhým rovinkám jednou do roka vládnou speciály pro závod 24 Le Mans, odehrálo drama. Překvapivým vítězem se stal oranžovo-zelený speciál Mazda.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VP

V59í33t 60P72a51v56l38i81š

29. 7. 2016 6:12

Jedno vím na sto procent, na obrázku není Mazda 787B! To auto mám tak zafixovaný, např z Gran Turisma, že si to dovolím tvrdit s naprostou jistotou. Zřejmě jde o typ 767B z roku 1989.

0 0
možnosti
JK

J34a90n 76K91o40t63l64í72n

29. 7. 2016 10:19

R^ naprostá pravda! Na fotkách není 787B, ale 767B, už podle překrytů světel, jiného uchycení stěrače...

0 0
možnosti

Mazda s Wankelovým motorem začala vadit, až když vyhrála. Zákaz byl podpořen lobingem ze strany ostatních výrobců.

5 2
možnosti
MK

To jste zas četl kde? V roce 1992 se přešlo na nová jednotná pravidla (3,5 litrové motory), žádný ze starých vozů nevyhovoval, včetně Mercedesů C11, Jaguárů XJR-12, Porsche 962.... a právě i Mazdy 787.

0 0
možnosti
PD

Mazdu s Wankelem pamatuji ještě ze starého brněnského okruhu. Když projela kolem doslova to trhalo ušní bubínky;-D. Nádhera!!!

0 0
možnosti
JT

J10a15n 27T43o91n

28. 7. 2016 11:52

Zvuk má tedy parádní, jako dřívější formule 1. Našel jsem jí třeba na

Spa Classic 2014, viz. odkaz níže. Mezi ostatními se pozná velmi snadno :-) https://www.youtube.com/watch?v=fBCS7CLfv8s

1 0
možnosti
ZW

Nechápu omezování závodů na nějaký typ pohonu nebo fůru dalších omezení. Jakýsi smysl mají snad jen bezpečnostní opatření, aby vozidlo nebylo nebezpečné pilotům nebo okolí, ale jinak by měl každý mít možnost závodit, s čím uzná za vhodné. Závody byly vždycky zkušebnou nových technologií, materiálů a postupů... Pokud se někomu osvědčuje Wankel, ať jezdí s Wankelem, pokud někdo chce zkoušet třeba hybridy, ať jezdí s hybridy. Důležité by mělo být jen pořadí v cíli a nic jiného...

13 0
možnosti

Asi s vámi souhlasím, ale takhle jsou zase nové technologie větším přínosem pro nezávodní automobilismus, protože se mu ten závodní díky omezením více přibližuje.

0 0
možnosti
RP

Nechapem, prco je vo vytrvalostnych pretekoch aj v F1 zakazane pouzivanie nielen motorov s rotacnymi piestami, ale aj akychkolvek inych typov pohonu. Nebolo by prakticke, keby tie obrovske prostriedky vynakladane na vyvoj zavodnych specialov mohli pomoct prave pri vyvoji novych revolucnych sposobov pohonu?

7 1
možnosti
MF

Nechápu vaši poznámku, současné vytrvalostní závody právě toto umožňují.

0 0
možnosti
Foto

Nedávno jsem viděl o tomhle úžasným autu video, který se týkalo hlavně zvuku, kterej je prostě neuvěřitelnej, takže bych chtěl autorovi poděkovat za článek a zahájit slušnou diskusi nad tvrzením, že:

,,Problémem mazdy byl ve srovnání s konkurencí především chybějící výkon, povzbudivá byla naopak spolehlivost vozu i překvapivě příznivá spotřeba."

Pokud vim, spotřeba rotačních motorů je naprosto hrozivá a výkon byl hodnocen velmi dobře i vzhledem k tomu, že motor byl schopen dávat výkon mnohem větší a na 700 koní ho naladili kvůli spolehlivosti, která ve výsledku předčila očekávání.

1 0
možnosti
JK

J21a66n 43K87r10a23l

28. 7. 2016 7:21

Tiez sa tomu čudujem. Počas svojho pobytu v UK som mal Madu RX8, edícia 2011 a priemerná spotreba 16 litrov... To som nejazdil v meste

0 0
možnosti