- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ty spotřeby jsou podle mě nesmysl. Záleží jak kdo jezdí, samozřejmě s nohou na podlaze budu i se superůsporným autem jezdit za hodně, ale při normální jízdě se dá jezdit s tabulkovou spotřebou. Taky záleží jak je plynulý provoz. Dnes se pomalu víc stojí než jede. Já si při každém tankování měřím spotřebu, nazapisuji si to ale zajímá mne to. Když vzroste něco s autem je
No rekneme si uprimne ze testy v "realnem provozu" jsou taky naprosto mimo - vemete si konkretni auto, par ruznych situaci a ridicu a dostanete se na spotrebu treba od 4 do 10 litru. I praxi je sposuta lidi, co s autem nemaji problem jezdit za spotrebu okolo udavaneho prumeru a pak lidi co s tim samym autem maji spotrebu o 2 litry vyssi a nadavaji jak jim automobilka lze...
No a já se pak divím, že moje 15 let stará 1,9 DCI s najetými 420 000 km "žere" 6,5 v kombinovaném provozu a mechanik mi říká, že to je normální
Měli jsme citroen AX 1,4D nebyl to žádný trhač asfaltu (jen 38KW) ale spotřeba standartně 3,8l, když se jezdilo hodně zlehka tak i pod 3,5l. Přežilo 17 let, pak mu praskla hlava a oprava se už nevyplatila.
Položme si otázku: Jaký význam má spotřeba udávaná výrobcem? Pravděpodobně ten, že zákazníci mohou porovnávat nabízená vozidla. Nejdůležitější tedy je, aby testovací cyklus byl pro všechny výrobce stejný. A to je splněno. Spotřeba, kterou výrobce udává, je za určitých okolností dosažitelná. V reálném provozu ale může být všechno jinak. Někdo jezdí na spotřebu a jiný má rád sportovní jízdu brzda - plyn. Někdo jezdí v rakouských Alpách a jiný po nizozemských rovinách. Je vcelku logické, že testy spotřeby vychází z předpokladu, že řidič jezdí plynule, ohleduplně k životnímu prostředí, defenzívně a za ideálních provozních podmínek. Udávaná spotřeba je tedy ideální představa výrobce, na jakou spotřebu se zákazník může dostat za ideálních podmínek.
V tom máte zcela jistě pravdu. Jako parametr k porovnávání by to bylo použitelné. Jenže pak se to nesmí používat v reálném životě, třeba pro výpočet spotřeby auta na služební jízdě.
U TSI a moderních Dieslů to taky jde? Že když jedu z kopce, nechám tam rychlost a pustím plyn, tak to nic nežere? Toto mně totiž spolehlivě dostavá pod udávanou spotřebu v průměru o litr a více. V každém autě které jsem dlouhodobé řídil. Brzdění motorem a z kopce na rychlost.
Mám OII 2.0TDi, už letitou holku (07), ale motor stále v klidu. Včerejších 300km po našich cestách a dálnicích za 5,8. Auto naložený po střechu, na tempomatu na dálnici 135. Nestěžuju si. Kámoš po načipování 1,9ky jezdí i za 4,7. Takže to jde... u starších...
Co by asi tak chtěli od těch šicích strojů??? Aby to jelo, musí to do otáček. aby byly otáčky, musí se sosnout trošku benzínu...
Já kdysi ve starých autech (Š120. Forman, Felicia) jezdil se spotřebou udávanou výrobcem. S novějšími vozy, cca 2007+ se teda vůbec k udávané spotřebě neblížím.
tu spotřebu určitě o tolik zvedlo to udělátko co vezou připojený Zhoršení obtékání vzduchu, o mnoho větší váha a tak. to je jasný
Chlap stojí u pumpy a už půl hodiny hadici v nádrži a čepuje. Až mu někdo poradí aby vypnul motor, jinak to nikdy neskončí.