Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Horko otupuje smysly řidičů. Kritických je už 27 stupňů

Tropické teploty mají výrazný vliv na naši pozornost při řízení a také na následky dopravních nehod. Daleko rychleji přichází únava, vyčerpáním se snižuje pozornost, řidiči často podceňují pitný režim a podléhají dehydrataci, vysoké teploty nesvědčí nemocným.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R10o51b28e35r45t 78G11o73r89c 6812343203

Já bych řekl že někteří řidiči mají otupené smysly už od narození.

+1/0
14.7.2016 12:38

E30v88z37e63n 76S15o60u20k96u47p 1227544826598

Vedro bylo i dříve a auta neměly ani klimatizaci....

+1/0
12.7.2016 7:51

P14a91v56e13l 27J80e69ř21á95b89e11k 7561912444837

Pamatuji chlapy v kombajnech, kde se vařili celé dny a za odměnu jim na ochlazení vozili žlutou či červenou limonádu. Klimatizace nebyla - stála by peníze.

Pomalá jízda - dost velký hluk, prach, a potřeba se soustředit na to, jak kombajn pracuje.

Bývaly doby kdy se střídali dva, potom v rámci úspor žně odřídil prakticky jeden člověk.

Ale pravda - večer v hospodě se vychladili na další den.

Když už toho někteří chlapi měli dost, tak je na několik dní posadili do nákladního auta nebo do osobáku pro svážení náhradních dílů, aby si odpočinuli.

+1/0
12.7.2016 9:33

M63a46r82t19i27n 43M33o21t93y55č96k24a 6421117627384

jinými slovy, dejte klimu na plný gule;-D

+3/0
11.7.2016 20:49

J72o51s85e73f 18U27l86m63a53n 8500190918475

Nesmysl...já bourám i při -7

+4/0
11.7.2016 19:28

L62u30d22v26í35k 43O10n39d45ř65í25č79e79k 8610565300658

Ano, řízení v tomto provozu na těchto silnicích je velmi náročné na pozornost i v běžném počasí, ostatně nedostatečné věnování se řízení je hlavní příčinou nehod. A proto máme podél cest les značek, že přes jednu není vidět na druhou a krom toho bychom furt měli čumět na tachometr, abychom náhodou nejeli o 5km/h více a nestal se z nás silniční pirát (tm)

+7/−1
11.7.2016 19:23

K36a19r42e60l 37V15a15c69h75u46t 9593282659763

To je zajímavý - jak často řidiči lítají přes vesnice více jak 80-kou, ale fňukají kvůli tomu, že si prý musí hlídat padesátku !!! ;-D;-€Rv!!

+1/−2
11.7.2016 20:12

J33i41n72d41ř35i83c96h 16Š67k61o98p37e85k 4705931370645

o 5 stupňů je nesmysl.

Pokud pojedu X hodin tak není problém přece teplotu v autě postupně snižovat, aby si tělo zvyklo. Takže vyvětrat okny, sundat třeba o 5, až se vychladí, snížit zase. V předstihu před cílem teplotu zvyšovat.

Tenhle postup = žádný zdravotní problém

+5/0
11.7.2016 18:50

J39a42n 86N23o10v58á85k 9345248174565

Těch 5 stupňů platí pro krátké cesty - aby byly časté změny teploty pro tělo snesitelné.

Na dlouhých cestách není problém si uvnitř nastavit 22 stupňů bez ohledu na teplotu venku.

0/0
11.7.2016 19:01

M59a96r50t20i78n 88M90o48t16y30č31k46a 6681307507804

není problém to nastavit co to dá... základ je nastavit výdechy tak, aby nefoukali přímo na vás... Pak to je bez problému.. protože ono totiž trvá docela dlouo než to ta klima vychladí... a až se tak stane, tak stačí stáhnout ventilátor a je pohodička...

+1/0
11.7.2016 20:50

M61a10r28t44i74n 47K80a30r85á78s62e32k 9818863168208

No u automaticke klimy je celkem jedno kolik nastavite, tim ze tam dat 18 misto 23 to vychlazeni na 23 neurychlite...

0/0
19.7.2016 22:58

J75i49n55d70ř20i87c57h 96Š78k55o31p44e17k 4955271920595

no tam je jediný problém - pokud začneš chladit interiér najednou z 60 na 22, tak fouká ledový vzduch, což ne každý vydrží

0/0
11.7.2016 21:54
Foto

M77i34c33h95a72l 81N22a25j30m34a10n 7359683666290

Jenže i při těch dlouhých cestách nejste pořád uzavřený v autě, občas zastavíte a jdete mimo auto (záchod, kávička, svačina, tankování....). A pak vylézt z příjemných 22 °C na rozpáleném parkovišti do 40 - 45°C je pěkná rána pro organismus.

0/0
11.7.2016 19:21

J23i21n69d28ř73i79c69h 72Š52k31o64p29e26k 4465221880605

když budu 3 h v 22, tak mě chvilková návštěva prostředí s 40 neublíží

+2/0
11.7.2016 21:55

P69a72v13e61l 82J23e13ř67á42b54e89k 7631562714207

Počkejte si ještě pár let a poznáte, jak starší člověk se s výkyvy teplot vyrovnává.

U mě v práci je to obráceně - mladí lidi - zpravidla studenti na brigádě, při troše sluníčka na louce během několika hodin zcela odpadnou.

0/0
12.7.2016 9:27

P88e11t30r 94B36á98č28a 8785186615805

Uzasny clanek mozna tak pred 15 lety, kdy kazdy druhy auto nemelo klimu jako dnes.

+1/−9
11.7.2016 18:14
Foto

M74i17c61h95a77l 17N45a49j64m94a62n 7679403966650

Možná nečíst jen nadpis a zkusit přečíst celý článek....:-/

Chápu, je to hodně písmenek a v tom vedru na to nemáte náladu, ale zkuste to.

+12/0
11.7.2016 18:22

P59e40p34a 78B19o95u58s54k40a 6249250268618

Já ještě jezdím bez klimy ;-D

+2/0
11.7.2016 19:22

P61e50t92r 93N98ě11m48e94c 4155462762817

I já ... od čeho jsou okýnka :)

0/0
11.7.2016 19:32
Foto

M27i17c16h24a35l 42N89a97j69m48a87n 7549383526830

nedokážu si představit vychlazení interiéru bez použití klimy. Pokud je venku přes 30 °C tak v interiéru bude také taková teplota.....

+1/0
11.7.2016 20:00

J25o62s31e80f 61Š90o82l87t24e12s 8674688380573

Pokud ovšem jedete s otevřenými okénky, není to až takový problém, protože proud vzduchu vás ochladí i při 30 stupních. Problém nastává až kolem 35 stupňů.

+1/0
11.7.2016 22:38

P70a54v93e57l 96Š90e88d52l39b14a81u35e28r 7918221622485

To jo, do první vosy... Teď to jde, dělám to taky tak, ale až se vosy vylíhnout a bude jich více, pouštím klimu. Nechci skončit v protisměru "z neznámých příčin." U osobáku otevíráme střechu, jde to až k zadním sedadlům, ale taky - hmyz ťukne do svislé lišty vepředu a spadne do klína. A být to vosa, včela, nebo sršeň... Brrrr. Fakt se bojím, že bych se naboural.

+1/0
13.7.2016 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.