Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Horko otupuje smysly řidičů. Kritických je už 27 stupňů

Tropické teploty mají výrazný vliv na naši pozornost při řízení a také na následky dopravních nehod. Daleko rychleji přichází únava, vyčerpáním se snižuje pozornost, řidiči často podceňují pitný režim a podléhají dehydrataci, vysoké teploty nesvědčí nemocným.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71o14b45e27r47t 59G48o44r22c 6692623343

Já bych řekl že někteří řidiči mají otupené smysly už od narození.

+1/0
14.7.2016 12:38

E34v55z64e93n 70S45o42u79k58u34p 1567464526798

Vedro bylo i dříve a auta neměly ani klimatizaci....

+1/0
12.7.2016 7:51

P52a18v64e77l 31J95e39ř38á38b70e43k 7371932724647

Pamatuji chlapy v kombajnech, kde se vařili celé dny a za odměnu jim na ochlazení vozili žlutou či červenou limonádu. Klimatizace nebyla - stála by peníze.

Pomalá jízda - dost velký hluk, prach, a potřeba se soustředit na to, jak kombajn pracuje.

Bývaly doby kdy se střídali dva, potom v rámci úspor žně odřídil prakticky jeden člověk.

Ale pravda - večer v hospodě se vychladili na další den.

Když už toho někteří chlapi měli dost, tak je na několik dní posadili do nákladního auta nebo do osobáku pro svážení náhradních dílů, aby si odpočinuli.

+1/0
12.7.2016 9:33


M92a61r55t80i42n 72M45o57t39y56č62k69a 6901547207704

jinými slovy, dejte klimu na plný gule;-D

+3/0
11.7.2016 20:49

J11o17s68e91f 13U15l84m13a88n 8950950268925

Nesmysl...já bourám i při -7

+4/0
11.7.2016 19:28

L60u54d51v69í24k 64O72n11d64ř20í16č16e60k 8340315680358

Ano, řízení v tomto provozu na těchto silnicích je velmi náročné na pozornost i v běžném počasí, ostatně nedostatečné věnování se řízení je hlavní příčinou nehod. A proto máme podél cest les značek, že přes jednu není vidět na druhou a krom toho bychom furt měli čumět na tachometr, abychom náhodou nejeli o 5km/h více a nestal se z nás silniční pirát (tm)

+7/−1
11.7.2016 19:23

K47a82r27e10l 41V30a35c79h61u87t 9763522909463

To je zajímavý - jak často řidiči lítají přes vesnice více jak 80-kou, ale fňukají kvůli tomu, že si prý musí hlídat padesátku !!! ;-D;-€Rv!!

+1/−2
11.7.2016 20:12

J29i64n78d12ř21i10c75h 88Š47k69o45p96e62k 4855511790635

o 5 stupňů je nesmysl.

Pokud pojedu X hodin tak není problém přece teplotu v autě postupně snižovat, aby si tělo zvyklo. Takže vyvětrat okny, sundat třeba o 5, až se vychladí, snížit zase. V předstihu před cílem teplotu zvyšovat.

Tenhle postup = žádný zdravotní problém

+5/0
11.7.2016 18:50

J43a63n 57N22o97v91á28k 9335268894625

Těch 5 stupňů platí pro krátké cesty - aby byly časté změny teploty pro tělo snesitelné.

Na dlouhých cestách není problém si uvnitř nastavit 22 stupňů bez ohledu na teplotu venku.

0/0
11.7.2016 19:01

M76a94r57t73i72n 38M86o95t54y28č57k35a 6701927797404

není problém to nastavit co to dá... základ je nastavit výdechy tak, aby nefoukali přímo na vás... Pak to je bez problému.. protože ono totiž trvá docela dlouo než to ta klima vychladí... a až se tak stane, tak stačí stáhnout ventilátor a je pohodička...

+1/0
11.7.2016 20:50

M94a33r71t93i19n 18K23a18r36á87s64e30k 9718603788948

No u automaticke klimy je celkem jedno kolik nastavite, tim ze tam dat 18 misto 23 to vychlazeni na 23 neurychlite...

0/0
19.7.2016 22:58

J19i23n22d52ř21i71c33h 33Š97k55o34p44e85k 4385861280285

no tam je jediný problém - pokud začneš chladit interiér najednou z 60 na 22, tak fouká ledový vzduch, což ne každý vydrží

0/0
11.7.2016 21:54
Foto

M61i32c10h53a95l 52N67a81j49m46a83n 7729653336930

Jenže i při těch dlouhých cestách nejste pořád uzavřený v autě, občas zastavíte a jdete mimo auto (záchod, kávička, svačina, tankování....). A pak vylézt z příjemných 22 °C na rozpáleném parkovišti do 40 - 45°C je pěkná rána pro organismus.

0/0
11.7.2016 19:21

J49i62n25d56ř80i36c28h 33Š98k48o94p62e83k 4775321970105

když budu 3 h v 22, tak mě chvilková návštěva prostředí s 40 neublíží

+2/0
11.7.2016 21:55

P46a12v19e38l 77J51e23ř69á53b69e71k 7341482604417

Počkejte si ještě pár let a poznáte, jak starší člověk se s výkyvy teplot vyrovnává.

U mě v práci je to obráceně - mladí lidi - zpravidla studenti na brigádě, při troše sluníčka na louce během několika hodin zcela odpadnou.

0/0
12.7.2016 9:27

P32e39t94r 33B22á39č46a 8905426975105

Uzasny clanek mozna tak pred 15 lety, kdy kazdy druhy auto nemelo klimu jako dnes.

+1/−9
11.7.2016 18:14
Foto

M14i10c89h83a13l 27N47a83j36m63a23n 7649703206110

Možná nečíst jen nadpis a zkusit přečíst celý článek....:-/

Chápu, je to hodně písmenek a v tom vedru na to nemáte náladu, ale zkuste to.

+12/0
11.7.2016 18:22

P86e36p66a 56B97o59u87s62k40a 6539820978848

Já ještě jezdím bez klimy ;-D

+2/0
11.7.2016 19:22

P70e98t20r 75N39ě77m46e23c 4795692662537

I já ... od čeho jsou okýnka :)

0/0
11.7.2016 19:32
Foto

M85i64c33h77a18l 74N33a22j21m52a20n 7349853986490

nedokážu si představit vychlazení interiéru bez použití klimy. Pokud je venku přes 30 °C tak v interiéru bude také taková teplota.....

+1/0
11.7.2016 20:00

J26o46s58e40f 29Š28o62l22t37e53s 8474348920733

Pokud ovšem jedete s otevřenými okénky, není to až takový problém, protože proud vzduchu vás ochladí i při 30 stupních. Problém nastává až kolem 35 stupňů.

+1/0
11.7.2016 22:38

P87a16v66e10l 12Š21e94d63l84b32a78u58e85r 7738271872855

To jo, do první vosy... Teď to jde, dělám to taky tak, ale až se vosy vylíhnout a bude jich více, pouštím klimu. Nechci skončit v protisměru "z neznámých příčin." U osobáku otevíráme střechu, jde to až k zadním sedadlům, ale taky - hmyz ťukne do svislé lišty vepředu a spadne do klína. A být to vosa, včela, nebo sršeň... Brrrr. Fakt se bojím, že bych se naboural.

+1/0
13.7.2016 0:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.