Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Horko otupuje smysly řidičů. Kritických je už 27 stupňů

Tropické teploty mají výrazný vliv na naši pozornost při řízení a také na následky dopravních nehod. Daleko rychleji přichází únava, vyčerpáním se snižuje pozornost, řidiči často podceňují pitný režim a podléhají dehydrataci, vysoké teploty nesvědčí nemocným.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12o55b15e60r41t 95G51o90r22c 6372633903

Já bych řekl že někteří řidiči mají otupené smysly už od narození.

+1/0
14.7.2016 12:38

E75v82z57e24n 88S50o87u57k67u32p 1437644226158

Vedro bylo i dříve a auta neměly ani klimatizaci....

+1/0
12.7.2016 7:51

P65a87v56e74l 55J98e10ř69á14b22e66k 7331182634897

Pamatuji chlapy v kombajnech, kde se vařili celé dny a za odměnu jim na ochlazení vozili žlutou či červenou limonádu. Klimatizace nebyla - stála by peníze.

Pomalá jízda - dost velký hluk, prach, a potřeba se soustředit na to, jak kombajn pracuje.

Bývaly doby kdy se střídali dva, potom v rámci úspor žně odřídil prakticky jeden člověk.

Ale pravda - večer v hospodě se vychladili na další den.

Když už toho někteří chlapi měli dost, tak je na několik dní posadili do nákladního auta nebo do osobáku pro svážení náhradních dílů, aby si odpočinuli.

+1/0
12.7.2016 9:33


M92a94r10t77i21n 84M87o31t76y21č50k88a 6251287797224

jinými slovy, dejte klimu na plný gule;-D

+3/0
11.7.2016 20:49

J49o48s35e39f 62U43l46m80a63n 8890150788445

Nesmysl...já bourám i při -7

+4/0
11.7.2016 19:28

L56u65d41v34í66k 73O37n42d86ř10í29č77e66k 8790625150198

Ano, řízení v tomto provozu na těchto silnicích je velmi náročné na pozornost i v běžném počasí, ostatně nedostatečné věnování se řízení je hlavní příčinou nehod. A proto máme podél cest les značek, že přes jednu není vidět na druhou a krom toho bychom furt měli čumět na tachometr, abychom náhodou nejeli o 5km/h více a nestal se z nás silniční pirát (tm)

+7/−1
11.7.2016 19:23

K84a50r33e10l 26V83a82c33h37u59t 9573282239313

To je zajímavý - jak často řidiči lítají přes vesnice více jak 80-kou, ale fňukají kvůli tomu, že si prý musí hlídat padesátku !!! ;-D;-€Rv!!

+1/−2
11.7.2016 20:12

J79i18n85d29ř55i18c64h 57Š54k51o78p62e47k 4165611940635

o 5 stupňů je nesmysl.

Pokud pojedu X hodin tak není problém přece teplotu v autě postupně snižovat, aby si tělo zvyklo. Takže vyvětrat okny, sundat třeba o 5, až se vychladí, snížit zase. V předstihu před cílem teplotu zvyšovat.

Tenhle postup = žádný zdravotní problém

+5/0
11.7.2016 18:50

J83a75n 54N15o64v54á44k 9405808584105

Těch 5 stupňů platí pro krátké cesty - aby byly časté změny teploty pro tělo snesitelné.

Na dlouhých cestách není problém si uvnitř nastavit 22 stupňů bez ohledu na teplotu venku.

0/0
11.7.2016 19:01

M39a24r78t24i72n 78M49o69t79y59č17k96a 6541367947814

není problém to nastavit co to dá... základ je nastavit výdechy tak, aby nefoukali přímo na vás... Pak to je bez problému.. protože ono totiž trvá docela dlouo než to ta klima vychladí... a až se tak stane, tak stačí stáhnout ventilátor a je pohodička...

+1/0
11.7.2016 20:50

M30a62r45t76i71n 41K94a73r52á68s25e24k 9628513888738

No u automaticke klimy je celkem jedno kolik nastavite, tim ze tam dat 18 misto 23 to vychlazeni na 23 neurychlite...

0/0
19.7.2016 22:58

J58i63n27d40ř71i64c88h 68Š65k91o25p13e75k 4785981770685

no tam je jediný problém - pokud začneš chladit interiér najednou z 60 na 22, tak fouká ledový vzduch, což ne každý vydrží

0/0
11.7.2016 21:54
Foto

M72i23c77h44a81l 38N97a28j15m70a14n 7629343166380

Jenže i při těch dlouhých cestách nejste pořád uzavřený v autě, občas zastavíte a jdete mimo auto (záchod, kávička, svačina, tankování....). A pak vylézt z příjemných 22 °C na rozpáleném parkovišti do 40 - 45°C je pěkná rána pro organismus.

0/0
11.7.2016 19:21

J70i43n47d89ř18i64c19h 65Š72k76o20p79e26k 4915971730685

když budu 3 h v 22, tak mě chvilková návštěva prostředí s 40 neublíží

+2/0
11.7.2016 21:55

P47a55v88e37l 20J38e76ř35á29b21e66k 7921842154407

Počkejte si ještě pár let a poznáte, jak starší člověk se s výkyvy teplot vyrovnává.

U mě v práci je to obráceně - mladí lidi - zpravidla studenti na brigádě, při troše sluníčka na louce během několika hodin zcela odpadnou.

0/0
12.7.2016 9:27

P84e85t41r 41B40á19č68a 8135636575145

Uzasny clanek mozna tak pred 15 lety, kdy kazdy druhy auto nemelo klimu jako dnes.

+1/−9
11.7.2016 18:14
Foto

M67i71c58h81a36l 17N96a45j25m78a26n 7109593146700

Možná nečíst jen nadpis a zkusit přečíst celý článek....:-/

Chápu, je to hodně písmenek a v tom vedru na to nemáte náladu, ale zkuste to.

+12/0
11.7.2016 18:22

P63e88p53a 51B71o87u71s78k93a 6399590658428

Já ještě jezdím bez klimy ;-D

+2/0
11.7.2016 19:22

P58e77t51r 35N79ě16m70e15c 4765462832587

I já ... od čeho jsou okýnka :)

0/0
11.7.2016 19:32
Foto

M95i48c88h60a67l 84N80a36j69m54a79n 7599213856250

nedokážu si představit vychlazení interiéru bez použití klimy. Pokud je venku přes 30 °C tak v interiéru bude také taková teplota.....

+1/0
11.7.2016 20:00

J95o91s63e51f 76Š50o63l85t47e37s 8904308530433

Pokud ovšem jedete s otevřenými okénky, není to až takový problém, protože proud vzduchu vás ochladí i při 30 stupních. Problém nastává až kolem 35 stupňů.

+1/0
11.7.2016 22:38

P65a86v52e68l 91Š74e48d81l28b36a53u77e38r 7728131972915

To jo, do první vosy... Teď to jde, dělám to taky tak, ale až se vosy vylíhnout a bude jich více, pouštím klimu. Nechci skončit v protisměru "z neznámých příčin." U osobáku otevíráme střechu, jde to až k zadním sedadlům, ale taky - hmyz ťukne do svislé lišty vepředu a spadne do klína. A být to vosa, včela, nebo sršeň... Brrrr. Fakt se bojím, že bych se naboural.

+1/0
13.7.2016 0:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.