Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Elektromozek parkuje, masíruje a chladí šampaňské

Pokud tohle není jeden z nejlépe propracovaných systémů elektroinstalace u automobilů, tak k němu má rozhodně blízko. Tak se systémem modelu Bentayga chlubí výrobce britské automobilové šlechty Bentley a možná ani není daleko od pravdy. Elektrické impulzy proudí k desítkám čidel, senzorům, kamerám a řídícím systémům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a27n 41K97o44n84v26a51l21i48n90k15a 5220551441575

Ta elektronika je geniální, dokud funguje. Pak stačí vibracemi přebroušený drátek a je o problém postaráno. Mám postarší auto, které se už elektronickému šílenství nestačilo vyhnout a po nedávné jízdě po nespevněné cestě plné výmolů se začaly rozsvěcovat kontrolky abg a nastavení světlé výšky. Takže diagnostika a hledání vyklepaného drátu, podělaného čidla nebo dodrbané řídící jednotky, Dnešní auta se z principu nemohou dožít takového věku, jako jejich dinosauří předchůdci. Škoda. :-/

0/0
18.7.2016 7:59

J71a32n 76D49l26o43u78h38ý 7464749440559

Pak to funguje asi jako ve ferrari F12. Zaprsi, voda se dostane omylem kamsi kam nema, auto na palubce zobrazi, "porucha, jedte k dealerovi", deaktivuje vsechny systemy - abs, esp a dalsi a rychlost je omezena na 50km/h. Nepomuze ani dukladne vyschnuti vozu, chyby se jde zbavit pouze vyresetovsnim do tovarniho nastaveni. Cili zmetek za 5 mega... Takovej krumpl bych sel vratit, at si to nechaj.

0/0
18.7.2016 6:53

V21e42r74o81n37i39k19a 61M59a60r39t10í70n41k55o93v67á 1833113960

Jednomu zákazníkovi se v zánovním RangeRoveru proklepal kabel někde ve střeše a celkem krizovka, na dálnici auto najednou zhaslo, zhasl motor a de fakto ani řídit nešlo (podle něj by zatáčku nevybral) ale byla to rovinka, tak se auto doploužilo ke krajnici. Závadu hledali cca týden a zákazník už to auto nakonec stejně nechtěl. Vím také o vozech, kde se tak dlouho nemohli domluvit s elektrikou, že auto šlo ještě v záruce zpět k výrobci a pravděpodobnému sešrotování. .... Jooo, eletronika je fajn...

0/0
17.7.2016 21:32

T69o58m40á70š 87V25a73l36d21e29r 7523100379

Kdyby se elektroinstalace nešidila, tak by byla i spolehlivá :-). Ale když vidím jen některé 20-ti a více pinové konektory, jak jsou slisované z korodujícího plechu, nedivím se že elektrika hlásí chyby v diagnostice.

+1/0
17.7.2016 13:25

J54a29k43u98b 74T71r42e27n96k 3818375752656

Tak ono je to logické, protože ve spalovacích motorech se pokrok už moc nekoná, tak na něco ty zákazníky nalákat musejí. Chápu to v autech typu bentley, které si někdo kdo jej potřebuje každodenně kupovat nebude. Ale proč tyhle systémy cpou do běžných spotřebek je mi záhadou.

+1/0
17.7.2016 12:42
Foto

J17i50ř61í 50D97v37o23ř84á93k 5815429140508

Cesta do pekel .

+1/0
17.7.2016 12:06

A81l45e50š 76J58a62n68á50č40e69k 3663784936563

A bude to fungovat za 50 let?? Zatímco 50 leté Rollsy běžně fungují tak a při dobré péči budou fungovat ještě 50 let po tom co v Bentley umře poslední elektronický senzor :-D

+2/0
17.7.2016 9:09

A88l77e27š 58B13o26ř68u80t73a 4612494868340

A pak do toho jednou uhodí blesk a ;-D

0/0
17.7.2016 8:52

J12a55k27u52b 76H91á34j20e90k 8290697676519

Já zatím v sedmičkovém Golfu po 61.000 km a cca 3 letech bez problému. Elektroniky to má taky dost, ale asi méně než Audi. Jak říkáte, lehce se na to zvyká a když to funguje, je to paráda. Ale taky se netěším, až něco z toho začne zlobit. Zatím to musím zaklepat.

+2/0
17.7.2016 6:55

J80a83k73u46b 21T68r62e85n45k 3368405222906

Tak životnost toho golfu je projektována na 200 000 km, takže řekně až budete tam. Jinak japonci jsou kvalita, komplet elektro původní 261 000km za mnou..

+1/0
17.7.2016 12:43

J73a79n 25D66l56o30u68h84ý 7514919360539

Mno motory tsi a 200 tisic? :-D

+1/0
18.7.2016 6:56

P97e96t29r 94M49a89r91š55o56u98n 5255138816366

A pak se jedno cidlo poroucha a musite to cele odstrojit? :)

+4/0
17.7.2016 1:14

M39a94r15e42k 86M74a71l92ý 1272868971320

Tak to by byl hodně špatný návrh...

0/0
17.7.2016 12:53

J65a82k31u25b 49T71r81e72n40k 3538945392256

Ale je to bohužel realita. Běžně jsou do sebe do serie zapojené i desítky jak čidel tak jejich řídících jednotek...

+1/0
17.7.2016 12:57

M66a55r69e98k 46M36a27l68ý 1362348291940

A musí se to "cele odstrojit"? To jsem měl na mysli...

0/0
18.7.2016 10:00

J59a46n 79H53e81i92s46i67g 9193933861221

Pardon, Audi, nikoliv audio. Autocorrect na telefonu..

0/0
17.7.2016 0:52

J69a33n 53H20e64i48s40i72g 9483593641591

Od té doby, co jsem vyměnil starší Audio za nejnovější Audio, obě A4, jsem pořád v servisu. Je to skvělé, když to funguje, úžasný pomocník, ale je to nesmírně náchylné k poruchovosti. Např. čidlo pod zadní nápravou, které snímá zatížení vozu a podle toho koriguje přední světlomety. Tak to jsem měnil dvakrát. A to je jen příklad, čidel je tam asi 600.

+4/0
17.7.2016 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.