Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Elektromozek parkuje, masíruje a chladí šampaňské

Pokud tohle není jeden z nejlépe propracovaných systémů elektroinstalace u automobilů, tak k němu má rozhodně blízko. Tak se systémem modelu Bentayga chlubí výrobce britské automobilové šlechty Bentley a možná ani není daleko od pravdy. Elektrické impulzy proudí k desítkám čidel, senzorům, kamerám a řídícím systémům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a19n 20K34o38n60v62a45l75i42n63k12a 5820241771965

Ta elektronika je geniální, dokud funguje. Pak stačí vibracemi přebroušený drátek a je o problém postaráno. Mám postarší auto, které se už elektronickému šílenství nestačilo vyhnout a po nedávné jízdě po nespevněné cestě plné výmolů se začaly rozsvěcovat kontrolky abg a nastavení světlé výšky. Takže diagnostika a hledání vyklepaného drátu, podělaného čidla nebo dodrbané řídící jednotky, Dnešní auta se z principu nemohou dožít takového věku, jako jejich dinosauří předchůdci. Škoda. :-/

0/0
18.7.2016 7:59

J95a77n 31D93l70o39u72h38ý 7284899410609

Pak to funguje asi jako ve ferrari F12. Zaprsi, voda se dostane omylem kamsi kam nema, auto na palubce zobrazi, "porucha, jedte k dealerovi", deaktivuje vsechny systemy - abs, esp a dalsi a rychlost je omezena na 50km/h. Nepomuze ani dukladne vyschnuti vozu, chyby se jde zbavit pouze vyresetovsnim do tovarniho nastaveni. Cili zmetek za 5 mega... Takovej krumpl bych sel vratit, at si to nechaj.

0/0
18.7.2016 6:53

V40e57r66o50n18i48k29a 75M63a57r59t22í18n62k32o93v50á 1393393900

Jednomu zákazníkovi se v zánovním RangeRoveru proklepal kabel někde ve střeše a celkem krizovka, na dálnici auto najednou zhaslo, zhasl motor a de fakto ani řídit nešlo (podle něj by zatáčku nevybral) ale byla to rovinka, tak se auto doploužilo ke krajnici. Závadu hledali cca týden a zákazník už to auto nakonec stejně nechtěl. Vím také o vozech, kde se tak dlouho nemohli domluvit s elektrikou, že auto šlo ještě v záruce zpět k výrobci a pravděpodobnému sešrotování. .... Jooo, eletronika je fajn...

0/0
17.7.2016 21:32


T29o98m58á16š 13V31a71l44d46e80r 7163480299

Kdyby se elektroinstalace nešidila, tak by byla i spolehlivá :-). Ale když vidím jen některé 20-ti a více pinové konektory, jak jsou slisované z korodujícího plechu, nedivím se že elektrika hlásí chyby v diagnostice.

+1/0
17.7.2016 13:25

J11a15k27u74b 23T92r43e93n11k 3428485282186

Tak ono je to logické, protože ve spalovacích motorech se pokrok už moc nekoná, tak na něco ty zákazníky nalákat musejí. Chápu to v autech typu bentley, které si někdo kdo jej potřebuje každodenně kupovat nebude. Ale proč tyhle systémy cpou do běžných spotřebek je mi záhadou.

+1/0
17.7.2016 12:42
Foto

J85i18ř17í 77D87v87o59ř49á41k 5415989600468

Cesta do pekel .

+1/0
17.7.2016 12:06

A86l75e84š 39J81a51n21á92č16e57k 3143284376453

A bude to fungovat za 50 let?? Zatímco 50 leté Rollsy běžně fungují tak a při dobré péči budou fungovat ještě 50 let po tom co v Bentley umře poslední elektronický senzor :-D

+2/0
17.7.2016 9:09

A94l95e27š 65B19o87ř94u44t63a 4362674928270

A pak do toho jednou uhodí blesk a ;-D

0/0
17.7.2016 8:52

J87a78k69u72b 28H24á75j16e67k 8190717596959

Já zatím v sedmičkovém Golfu po 61.000 km a cca 3 letech bez problému. Elektroniky to má taky dost, ale asi méně než Audi. Jak říkáte, lehce se na to zvyká a když to funguje, je to paráda. Ale taky se netěším, až něco z toho začne zlobit. Zatím to musím zaklepat.

+2/0
17.7.2016 6:55

J16a24k78u59b 13T58r59e52n63k 3528235742886

Tak životnost toho golfu je projektována na 200 000 km, takže řekně až budete tam. Jinak japonci jsou kvalita, komplet elektro původní 261 000km za mnou..

+1/0
17.7.2016 12:43

J71a51n 51D21l58o70u88h34ý 7324249460839

Mno motory tsi a 200 tisic? :-D

+1/0
18.7.2016 6:56

P85e14t60r 39M37a86r55š15o22u80n 5795648146336

A pak se jedno cidlo poroucha a musite to cele odstrojit? :)

+4/0
17.7.2016 1:14

M19a42r74e34k 35M55a97l38ý 1512348631550

Tak to by byl hodně špatný návrh...

0/0
17.7.2016 12:53

J59a10k70u71b 83T98r42e74n26k 3538975222366

Ale je to bohužel realita. Běžně jsou do sebe do serie zapojené i desítky jak čidel tak jejich řídících jednotek...

+1/0
17.7.2016 12:57

M65a67r68e75k 90M70a86l17ý 1342608551580

A musí se to "cele odstrojit"? To jsem měl na mysli...

0/0
18.7.2016 10:00

J97a88n 90H85e56i61s36i74g 9803363541441

Pardon, Audi, nikoliv audio. Autocorrect na telefonu..

0/0
17.7.2016 0:52

J50a95n 79H32e38i16s64i43g 9613973691871

Od té doby, co jsem vyměnil starší Audio za nejnovější Audio, obě A4, jsem pořád v servisu. Je to skvělé, když to funguje, úžasný pomocník, ale je to nesmírně náchylné k poruchovosti. Např. čidlo pod zadní nápravou, které snímá zatížení vozu a podle toho koriguje přední světlomety. Tak to jsem měnil dvakrát. A to je jen příklad, čidel je tam asi 600.

+4/0
17.7.2016 0:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.