Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Starší naftová auta v Dillí musejí okamžitě ze silnic, nařídil soud

Indická justice dnes nařídila úřadům, aby z ulic v hlavním městě Dillí zmizela všechna naftová vozidla starší deseti let. Jde o další krok ve snaze zmírnit vysoké znečištění ovzduší v indické metropoli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V26í43t 15K13o74u31b11a 6416960344428

Asi bych stát žaloval a chtěl zpět minimálně DPH za zaplaceného vozidla. Měnit cokoliv retrospektivně je zcela nepřijatelné. Ať stanoví maximální dobu provozu u nově registrovaných vozidel, ale takto je to trošičku na hlavu.

0/0
25.7.2016 14:14

R98o65m51a20n 38Š27e43s80t22á31k 5164429203723

Jaký vliv na kvalitu ovzduší mají nízkoemisní zóny už se prokázalo:

http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

Na znečišťování ovzduší se podílí domácnosti cca 60 %, průmysl cca 30 % a doprava cca 10 %. Samotná automobilová doprava má podíl 2–5 %.

0/0
21.7.2016 11:28

V21l49a43d56i97s28l38a60v 20B24u88r58y14š89e42k 1279592767524

tak to je jistě kravina, kdyby to byla pravda, tak by níkoemisní zony nikdo nedělal, udělejme pokus, projdete se třeba v Brně od Mendláku k Tivoli, to je tak kilometr a až tam budete, tak já se vás znovu zeptám, jestli to čeho jste se nadýchal je 60% z domácností a 5% z aut

0/−1
22.7.2016 18:47


R12o73m67a18n 78Š12e35s70t42á70k 5574199103933

Odkazuji článek, který o nízkoemisních zónách píše. Pokud umíte německy, studii ADACu si dohledejte.

Důvodem nízkoemisních zón je pouze výběr peněz, protože ty emisní nálepky nebudou zadarmo.

+1/0
22.7.2016 23:14

V39l63a80d66i83s98l16a13v 47B55u36r31y78š23e53k 1489942717394

vždycky když jedu do Německa, tak mě překvapuje, jak mají nová auta, také jsem si všiml, že ta jejich tak nesmrdí, jako ta našich vagabundů, pak asi dělat nízkoemisní zony, kam mohou jen novější vozy, tedy všechny, velký smysl nemá, srovnávat Německo s Dillim nebo Brnem je pak hloupost

0/0
23.7.2016 17:14

C89y18r98i52l 40P64a54v71e57l94k88a 4616142888645

Správně, nafta patří do náklaďáku!

0/−3
20.7.2016 19:48

V73l35a60d59i74s77l46a98v 35B22u80r57y32š22e27k 1939752847794

rozumný, bohužel u nás neproveditelný

0/−2
20.7.2016 8:38

M19i85c40h20a50l 11H39r36u58b17o58š 4920327412245

Ak to raz bolo homologovane, nikto nema pravo tuto homologaciu zrusit. Ak ano, nech homologacny urad-stat odkupi za nadobudaciu cenu dany vyrobok-vozidlo, ktoremu nasledne homologaciu zrusil, tak by to bolo spravodlive...

0/0
20.7.2016 12:51

V48l27a86d44i96s60l52a18v 73B40u58r17y32š59e39k 1119232767344

tak, za to právo na svobodné vypouštění jedů by mělo být garantováno ústavou

0/0
21.7.2016 8:05

M78i77c43h25a20l 58H45r51u87b90o75š 4290587252175

Tak benzinaky dnes nie su o nic cistejsie a ak by sme to brali takto doslova, museli by sa zburat vsetkybkominy a podobne... V mojom prispevju som nemal v umysle posudzovat vplyv na ekologiu, ale manipukaciu s legislativou. Ziaden zakon predsa nesmie byt retroaktivny, inak by sa jednalo o dost silny precedens... ;-)

0/0
21.7.2016 8:13

V72l98a16d40i87s29l65a76v 66B79u90r93y16š75e28k 1169442267974

tak benzíňák, který ma katalizátor, nežere olej, má spotřebu 5 litrů bude jistě mít míň jedovatý spaliny než 20let starý VW TDI 66 kW, benzíňáky tam v Indii taky nezakázali

0/0
22.7.2016 18:33

A61l46a15n 11G76r85ä60t18z64b27a96c21h 2107910245867

Pavel Řapek spí?

+1/0
19.7.2016 19:32

T40o93m81á87š 14Z22e10m76a45n 3295648384755

spíše prožívá vyvrcholení..

0/0
19.7.2016 23:22
Foto

P69a84t40r12i60k 62C70h66r96z 4398549362209

A to ty dvoutaktní motorky a tuk tuky jako znečišťují méně?

+5/0
19.7.2016 19:19

P11e59t68r 68N90e12s90v87a86d21b62a 2374925496459

Naftové motory vypouští velké množství sazí, pevných částic. A právě to je to oč tu běží.

+1/−1
19.7.2016 21:01

J38o65s57e31f 32Š42o94l41t65e18s 8484388530293

Smog ovšem netvoří jen saze. A navíc moderní přímovstřikové benzíny tvoří saze úplně stejně jako nafťáky. Ty dvoutakty jsou pro lidi dost zlé, ale nelze je zakázat, protože takový zákaz by všichni ignorovali.

+1/0
20.7.2016 9:23

P42e64t36r 60N93e21s50v17a76d38b62a 2464865816729

Úplně stejně? Ukažte mi prosím jeden jediný 10 let starý zážehový motor s přímým vstřikem který dýmí jako stejně starý naftový motor. Alespoň jeden.....

+1/0
20.7.2016 20:43
Foto

M77i74c67h23a35l 38J41a81n33o14v76á15č 8277136595513

A nejvtipnejsi na tom je to, ze ty slavne saze jsou tim nejmene skodlivym, co z motoru jde. :D 10 let stary naftak je daleko cistejsi motor, nez 20 let stary benzin a ze takovych v Indii jezdi.

Proste a jednoduse - melete blbosti o necem, cemu ocividne rozumite jak koza petrzeli.

+1/0
22.7.2016 12:44

P72e47t68r 54N56e35s75v97a37d93b31a 2874295686849

Samozřejmě ze částice prachu ktete saze obsahují jsou zdravotně takřka nezávadné a nezpůsobují žádný problém.

0/0
23.7.2016 11:00
Foto

J55a23r68o86m42í80r 25Č27e90c10h 1823128567262

Pan Soltes pise o modernich primovstrikovych agregatech TSI.Tyto motory vytvareji ony saze,proto se uvazuje o osazeni DPF pro tyto motory.

0/0
22.7.2016 14:11

P15e32t13r 26N85e88s98v27a36d26b51a 2974685846409

FSI ze kterých lítá to samé se vyrabi 10 let.

0/0
23.7.2016 11:01

L16i52b62o64r 29M30a91l58í25č27e70k 6568295766542

Tuk tuky jsou ve velkych mestech na LPG nebo CNG.

0/0
23.7.2016 11:47

T73o32m29á80š 32J70a27n71o42u78š85e37k 2856519458445

Nechce Evropská komise udělat někdy taky něco užitečného? Tady by se hned mohla inspirovat... R^ Doufám že k tomu jednou dojde.

+6/−15
19.7.2016 15:31

M21i40r86o83s56l29a47v 37S95u22r73m87a98ř 7256429780502

Neblázněte :) EK je všehoschopná, kdoví co vymyslí :D

+1/0
19.7.2016 16:09

J81i51ř28í 78S86c61h69w88a80c29h 8858434918156

deset let starý motory pro Indii se v Evropě (Japonsku) vyráběly asi tak před 30 lety....;-)

+4/0
19.7.2016 16:35

P16e79t81r 58T26y42č92k96a 6535842919842

Jako zrusit registraci na auta starsi deseti let?

0/0
19.7.2016 16:37

P20e96t39r 71N26e46s16v86a14d98b26a 2654335776279

Naftová určitě.

0/−2
19.7.2016 20:07

M94i75r98o60s92l13a16v 66H18a26n65z25l46í56č83e97k 5421854123511

No já nevím, koupili si něco co v té době bylo schválené a OK a zaplatili z toho určitě i daně, takže proč najednou svou vlastní věc už užívat nesmí?

Pokud totiž ten stát někdy prodej těchto aut dovolil, má je, pokud jsou technicky OK nechat dožít - takhle se pouze montuje do životů.

0/0
19.7.2016 18:39

T71o59m18á13š 49K36u14c11h16a62ř 3267341478251

A proč to třeba u nás neplatí u kotlů?

+1/0
19.7.2016 19:40

J97o31s53e33f 97Š80o13l40t31e55s 8604308690403

Ale ono to platí. Technická životnost kotle se počítá minimálně na 25 let. Technická životnost auta na 20 let určitě, někdy i více.

0/0
20.7.2016 9:24

J29i11n82d78ř31i36c54h 44Š66k95o21p66e97k 4155591540105

v demokratické státě toto nikdy nastat nemůže.

Protože jde o zásah do majetku. Napřed ti víceméně zabaví auto, pak by mohli říci bydlíte v příliš energeticky náročném domě - zbourat, pokračovalo by to tím jste moc hloupí, nesmíte mít děti atd.

+1/0
19.7.2016 19:11

D40a77v30i58d 62P53e18c87a 1305474411376

Člověk žasne, že s tím někdo souhlasí. Tady je fakt ten socialismus a víra v moudrý stát zakořeněná.

+3/0
19.7.2016 20:22

P62e51t28r 66N73e80s15v78a47d13b20a 2694625636569

I v Dillí mají víc rozmu než tady.... :(

+7/−17
19.7.2016 15:25

M22i41r82o97s79l75a55v 29H52a48n80z66l56í74č90e11k 5871234173141

No nevím, kupte si auto, které Vás živí, je technicky OK je schválené i k prodeji na trhu, Vy jej opečováváte aby Vám vydrželo a pomáhalo Vás živit a pak přijde ouřada a řekne, že už ne, že odteď s ním nesmíte jezdit není to divné? Ta auta měla být nechána v provozu do doby dokud projdou technickou - pokud ji tam teda vůbec mají - tohle platí i u nás. Ten majitel to auto určitě kupovalů v dobré víře že je OK - proč mu berou živobytí?

+3/0
19.7.2016 18:44

P53e92t98r 34N33e54s75v62a37d66b59a 2954975956959

Nebýt naftových motorů v OA tak dnes stačila u benzínových Euro 3. Ještě že se na emisích najede na nový systém a většina dýmovnic zmizí ze silnic. Jet jen za 6 let starým dieselem (o starších se ani nebavím) jde pouze s uhlíkovým kabinovým filtrem nebo vypnutým větrákem topení a zavřenými okny, jinak je to k zblití.

0/−1
19.7.2016 20:13

V56l47a49d60i61s17l32a75v 27B92u23r57y14š55e11k 1329552557594

pokud vás živí takové auto, které nás tráví a živí vás tak blbě, že na jiný nemáte, tak být úřadem, tak vám ho klidně zakážu, vy byste si nějak pomohl i bez toho, abyste nás trávil, ale když vás nic nenutí, tak chtít nějakou ohleduplnost asi čekat nemůžeme

0/−1
21.7.2016 8:10
Foto

M12i29c41h57a73l 34J10a92n90o84v87á83č 8687596775443

Ctu vase komentare a fakt se nestacim divit. Clovece, vy jste tak vypatlany ignorant, ze mam pochybnosti o vasi prislusnosti k lidske rase.

+1/0
22.7.2016 12:48

V63l48a62d54i96s31l26a81v 40B19u96r70y16š35e44k 1149502477934

prostě nemám rád hlupáky, kteří nemají peníze, proto prý jezdí starýma krámama a ještě z toho dělají cnost, tráví mě a taky nemám rád bezohlednost, nic z toho ostatním nedělám, je na tom něco špatně?

0/−1
22.7.2016 18:30

J76i24n88d74ř35i61c23h 41Š89k39o18p54e96k 4355211470835

až ti zabaví barák, že je moc energeticky náročný, taky budeš hýkat blahem ? ;-D

+4/0
19.7.2016 19:12

P92e10t62r 80N12e58s27v63a37d38b85a 2644505836439

Jablka a hrušky?

+1/−5
19.7.2016 20:05

P30a65v10e29l 74F72o36l92t82á88n 4350522324

Nikoliv – trefné přirovnání.

+2/−1
19.7.2016 20:10

P64e98t45r 93N87e60s20v49a84d22b73a 2644715216979

Dům energetické náročnosti "Z" lze investicí a úpravami upravit na "C" smradlavý a kouřící diesel nikdy ničím nepředěláte.

+1/−1
19.7.2016 20:15

J32i37n75d48ř54i74c34h 40Š34k91o72p20e66k 4165791900755

samozřejmě, že i starý naftový motor lze vylepšit. Bude to stát balík, ale možné to je

0/−1
19.7.2016 21:43

P16e93t98r 37N92e90s76v89a73d92b45a 2534365636139

Ano ve většině případů nereálné tak asi v 99% 10 a více let starých motorů. Je jednodušší koupit novější auto s novějším motorem. U domů už to neplatí.

0/0
20.7.2016 20:39

J60i37n69d55ř23i85c96h 57Š40k68o20p12e24k 4495521430155

kdepak.

Jen další příklad toho, jak by to mohlo pokračovat.

Protože pokud je možné zakázat něco, co jednou bylo povoleno, není důvod, aby se ve jménu ekologie nepokračovalo od aut třeba ke zmíněným barákům

0/0
19.7.2016 21:43

P30e97t58r 76N21e70s39v45a97d58b79a 2804875866979

Viz reakce výše. Srovnávat stavbu a auto je úplně mimo mísu.

0/0
20.7.2016 20:36

J38i69n59d39ř46i34c77h 88Š19k46o68p68e82k 4885621500305

mimo mísu je podporovat zákaz provozu / používání čehokoli, co již jednou povoleno bylo.

0/0
23.7.2016 11:54

J59a40n 33P37i15r35a49s 1663405196256

To jezdíte pouze na kole?

+1/0
19.7.2016 19:20

P37e26t75r 51N80e21s73v54a89d23b95a 2794515186489

Ne jezdím benzínovým autem. Proč?

+1/−2
19.7.2016 20:06

J39a52n 11P56i55r45a17s 1583315576626

Jen že jste tak proti autům na naftu. Ono zase ale není auto jako auto. Třeba moje 11 let stará 1.9dci v emisích dopadla lépe než naše druhé auto (C1 1.0)

0/0
19.7.2016 20:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.