Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Starší naftová auta v Dillí musejí okamžitě ze silnic, nařídil soud

Indická justice dnes nařídila úřadům, aby z ulic v hlavním městě Dillí zmizela všechna naftová vozidla starší deseti let. Jde o další krok ve snaze zmírnit vysoké znečištění ovzduší v indické metropoli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31í48t 72K54o87u21b95a 6366480774288

Asi bych stát žaloval a chtěl zpět minimálně DPH za zaplaceného vozidla. Měnit cokoliv retrospektivně je zcela nepřijatelné. Ať stanoví maximální dobu provozu u nově registrovaných vozidel, ale takto je to trošičku na hlavu.

0/0
25.7.2016 14:14

R72o15m29a91n 43Š62e68s33t62á90k 5974549263873

Jaký vliv na kvalitu ovzduší mají nízkoemisní zóny už se prokázalo:

http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

Na znečišťování ovzduší se podílí domácnosti cca 60 %, průmysl cca 30 % a doprava cca 10 %. Samotná automobilová doprava má podíl 2–5 %.

0/0
21.7.2016 11:28

V65l85a85d80i11s88l70a68v 25B76u78r23y74š17e92k 1319652587944

tak to je jistě kravina, kdyby to byla pravda, tak by níkoemisní zony nikdo nedělal, udělejme pokus, projdete se třeba v Brně od Mendláku k Tivoli, to je tak kilometr a až tam budete, tak já se vás znovu zeptám, jestli to čeho jste se nadýchal je 60% z domácností a 5% z aut

0/−1
22.7.2016 18:47

R94o78m64a26n 56Š34e27s63t41á22k 5114339933563

Odkazuji článek, který o nízkoemisních zónách píše. Pokud umíte německy, studii ADACu si dohledejte.

Důvodem nízkoemisních zón je pouze výběr peněz, protože ty emisní nálepky nebudou zadarmo.

+1/0
22.7.2016 23:14

V65l31a34d20i55s47l88a56v 13B88u52r22y30š87e61k 1399402347484

vždycky když jedu do Německa, tak mě překvapuje, jak mají nová auta, také jsem si všiml, že ta jejich tak nesmrdí, jako ta našich vagabundů, pak asi dělat nízkoemisní zony, kam mohou jen novější vozy, tedy všechny, velký smysl nemá, srovnávat Německo s Dillim nebo Brnem je pak hloupost

0/0
23.7.2016 17:14

C59y30r19i11l 69P38a55v82e35l38k56a 4236522848655

Správně, nafta patří do náklaďáku!

0/−3
20.7.2016 19:48

V19l84a67d21i20s21l16a47v 74B74u72r43y13š38e11k 1119802757844

rozumný, bohužel u nás neproveditelný

0/−2
20.7.2016 8:38

M44i35c56h30a64l 80H98r63u62b27o56š 4750107372635

Ak to raz bolo homologovane, nikto nema pravo tuto homologaciu zrusit. Ak ano, nech homologacny urad-stat odkupi za nadobudaciu cenu dany vyrobok-vozidlo, ktoremu nasledne homologaciu zrusil, tak by to bolo spravodlive...

0/0
20.7.2016 12:51

V78l76a70d29i24s37l53a82v 44B35u95r94y52š53e33k 1379742467664

tak, za to právo na svobodné vypouštění jedů by mělo být garantováno ústavou

0/0
21.7.2016 8:05

M50i40c61h63a13l 40H21r56u52b29o28š 4980727162485

Tak benzinaky dnes nie su o nic cistejsie a ak by sme to brali takto doslova, museli by sa zburat vsetkybkominy a podobne... V mojom prispevju som nemal v umysle posudzovat vplyv na ekologiu, ale manipukaciu s legislativou. Ziaden zakon predsa nesmie byt retroaktivny, inak by sa jednalo o dost silny precedens... ;-)

0/0
21.7.2016 8:13

V59l34a39d61i61s57l90a52v 21B94u67r84y55š19e39k 1899802387424

tak benzíňák, který ma katalizátor, nežere olej, má spotřebu 5 litrů bude jistě mít míň jedovatý spaliny než 20let starý VW TDI 66 kW, benzíňáky tam v Indii taky nezakázali

0/0
22.7.2016 18:33

A85l33a26n 23G67r87ä12t79z10b62a25c36h 2327870135937

Pavel Řapek spí?

+1/0
19.7.2016 19:32

T98o96m23á84š 19Z59e87m49a67n 3455548654465

spíše prožívá vyvrcholení..

0/0
19.7.2016 23:22
Foto

P22a39t46r70i40k 29C25h43r20z 4718729582769

A to ty dvoutaktní motorky a tuk tuky jako znečišťují méně?

+5/0
19.7.2016 19:19

P89e88t94r 68N44e96s51v25a39d92b67a 2524325366449

Naftové motory vypouští velké množství sazí, pevných částic. A právě to je to oč tu běží.

+1/−1
19.7.2016 21:01

J75o54s32e43f 46Š42o86l32t78e64s 8914688870593

Smog ovšem netvoří jen saze. A navíc moderní přímovstřikové benzíny tvoří saze úplně stejně jako nafťáky. Ty dvoutakty jsou pro lidi dost zlé, ale nelze je zakázat, protože takový zákaz by všichni ignorovali.

+1/0
20.7.2016 9:23

P87e34t49r 35N42e68s97v53a98d10b57a 2234315826459

Úplně stejně? Ukažte mi prosím jeden jediný 10 let starý zážehový motor s přímým vstřikem který dýmí jako stejně starý naftový motor. Alespoň jeden.....

+1/0
20.7.2016 20:43
Foto

M78i27c18h91a79l 67J65a49n39o22v43á12č 8657266135523

A nejvtipnejsi na tom je to, ze ty slavne saze jsou tim nejmene skodlivym, co z motoru jde. :D 10 let stary naftak je daleko cistejsi motor, nez 20 let stary benzin a ze takovych v Indii jezdi.

Proste a jednoduse - melete blbosti o necem, cemu ocividne rozumite jak koza petrzeli.

+1/0
22.7.2016 12:44

P37e63t65r 51N67e27s27v88a66d46b31a 2554325856329

Samozřejmě ze částice prachu ktete saze obsahují jsou zdravotně takřka nezávadné a nezpůsobují žádný problém.

0/0
23.7.2016 11:00

J21a14r86o98m47í83r 75Č17e91c31h 1843208227972

Pan Soltes pise o modernich primovstrikovych agregatech TSI.Tyto motory vytvareji ony saze,proto se uvazuje o osazeni DPF pro tyto motory.

0/0
22.7.2016 14:11

P66e41t37r 94N56e29s59v65a40d76b61a 2984285346439

FSI ze kterých lítá to samé se vyrabi 10 let.

0/0
23.7.2016 11:01

L45i20b27o53r 88M31a96l78í27č64e68k 6618555726292

Tuk tuky jsou ve velkych mestech na LPG nebo CNG.

0/0
23.7.2016 11:47

T82o17m14á90š 10J14a93n59o74u65š72e55k 2726199478475

Nechce Evropská komise udělat někdy taky něco užitečného? Tady by se hned mohla inspirovat... R^ Doufám že k tomu jednou dojde.

+6/−15
19.7.2016 15:31

M65i50r72o55s21l66a65v 33S75u68r62m19a39ř 7876679130912

Neblázněte :) EK je všehoschopná, kdoví co vymyslí :D

+1/0
19.7.2016 16:09

J21i93ř53í 94S36c34h39w51a60c52h 8868254758346

deset let starý motory pro Indii se v Evropě (Japonsku) vyráběly asi tak před 30 lety....;-)

+4/0
19.7.2016 16:35

P69e79t27r 12T20y81č26k17a 6265512809242

Jako zrusit registraci na auta starsi deseti let?

0/0
19.7.2016 16:37

P41e51t83r 29N85e97s68v63a61d24b93a 2524385266439

Naftová určitě.

0/−2
19.7.2016 20:07

M14i60r24o77s17l10a44v 91H39a22n84z56l31í74č13e77k 5121244223911

No já nevím, koupili si něco co v té době bylo schválené a OK a zaplatili z toho určitě i daně, takže proč najednou svou vlastní věc už užívat nesmí?

Pokud totiž ten stát někdy prodej těchto aut dovolil, má je, pokud jsou technicky OK nechat dožít - takhle se pouze montuje do životů.

0/0
19.7.2016 18:39

T87o66m40á65š 88K56u21c71h54a85ř 3737731938471

A proč to třeba u nás neplatí u kotlů?

+1/0
19.7.2016 19:40

J22o56s11e72f 72Š23o95l58t54e16s 8104508470873

Ale ono to platí. Technická životnost kotle se počítá minimálně na 25 let. Technická životnost auta na 20 let určitě, někdy i více.

0/0
20.7.2016 9:24

J57i46n90d38ř25i33c55h 46Š29k57o88p60e88k 4715461530475

v demokratické státě toto nikdy nastat nemůže.

Protože jde o zásah do majetku. Napřed ti víceméně zabaví auto, pak by mohli říci bydlíte v příliš energeticky náročném domě - zbourat, pokračovalo by to tím jste moc hloupí, nesmíte mít děti atd.

+1/0
19.7.2016 19:11

D20a62v82i61d 56P75e39c50a 1985954381226

Člověk žasne, že s tím někdo souhlasí. Tady je fakt ten socialismus a víra v moudrý stát zakořeněná.

+3/0
19.7.2016 20:22

P33e64t47r 18N33e24s17v93a45d58b69a 2914755366529

I v Dillí mají víc rozmu než tady.... :(

+7/−17
19.7.2016 15:25

M82i22r34o34s21l11a67v 88H87a63n35z11l70í61č86e26k 5371264343941

No nevím, kupte si auto, které Vás živí, je technicky OK je schválené i k prodeji na trhu, Vy jej opečováváte aby Vám vydrželo a pomáhalo Vás živit a pak přijde ouřada a řekne, že už ne, že odteď s ním nesmíte jezdit není to divné? Ta auta měla být nechána v provozu do doby dokud projdou technickou - pokud ji tam teda vůbec mají - tohle platí i u nás. Ten majitel to auto určitě kupovalů v dobré víře že je OK - proč mu berou živobytí?

+3/0
19.7.2016 18:44

P92e51t51r 64N57e39s58v12a61d91b89a 2854295326559

Nebýt naftových motorů v OA tak dnes stačila u benzínových Euro 3. Ještě že se na emisích najede na nový systém a většina dýmovnic zmizí ze silnic. Jet jen za 6 let starým dieselem (o starších se ani nebavím) jde pouze s uhlíkovým kabinovým filtrem nebo vypnutým větrákem topení a zavřenými okny, jinak je to k zblití.

0/−1
19.7.2016 20:13

V38l73a70d26i21s65l74a58v 53B96u22r46y41š58e41k 1429752517404

pokud vás živí takové auto, které nás tráví a živí vás tak blbě, že na jiný nemáte, tak být úřadem, tak vám ho klidně zakážu, vy byste si nějak pomohl i bez toho, abyste nás trávil, ale když vás nic nenutí, tak chtít nějakou ohleduplnost asi čekat nemůžeme

0/−1
21.7.2016 8:10
Foto

M59i41c69h68a75l 81J51a65n37o95v73á49č 8807486155583

Ctu vase komentare a fakt se nestacim divit. Clovece, vy jste tak vypatlany ignorant, ze mam pochybnosti o vasi prislusnosti k lidske rase.

+1/0
22.7.2016 12:48

V51l65a98d22i39s27l91a96v 67B44u92r26y52š29e59k 1249442887714

prostě nemám rád hlupáky, kteří nemají peníze, proto prý jezdí starýma krámama a ještě z toho dělají cnost, tráví mě a taky nemám rád bezohlednost, nic z toho ostatním nedělám, je na tom něco špatně?

0/−1
22.7.2016 18:30

J24i67n15d94ř44i68c98h 47Š62k79o57p40e96k 4365981890755

až ti zabaví barák, že je moc energeticky náročný, taky budeš hýkat blahem ? ;-D

+4/0
19.7.2016 19:12

P75e38t10r 42N49e72s11v41a88d34b22a 2174465596159

Jablka a hrušky?

+1/−5
19.7.2016 20:05

P91a75v90e89l 45F70o64l53t40á78n 4380272204

Nikoliv – trefné přirovnání.

+2/−1
19.7.2016 20:10

P13e94t89r 53N39e82s47v15a87d38b73a 2944145626549

Dům energetické náročnosti "Z" lze investicí a úpravami upravit na "C" smradlavý a kouřící diesel nikdy ničím nepředěláte.

+1/−1
19.7.2016 20:15

J43i85n40d26ř30i52c48h 31Š44k18o53p15e21k 4835691630205

samozřejmě, že i starý naftový motor lze vylepšit. Bude to stát balík, ale možné to je

0/−1
19.7.2016 21:43

P54e90t37r 93N44e68s76v63a21d98b14a 2464275946419

Ano ve většině případů nereálné tak asi v 99% 10 a více let starých motorů. Je jednodušší koupit novější auto s novějším motorem. U domů už to neplatí.

0/0
20.7.2016 20:39

J17i19n20d53ř48i22c96h 66Š64k72o55p44e84k 4765361300275

kdepak.

Jen další příklad toho, jak by to mohlo pokračovat.

Protože pokud je možné zakázat něco, co jednou bylo povoleno, není důvod, aby se ve jménu ekologie nepokračovalo od aut třeba ke zmíněným barákům

0/0
19.7.2016 21:43

P63e49t23r 35N59e98s27v62a62d18b53a 2434835276239

Viz reakce výše. Srovnávat stavbu a auto je úplně mimo mísu.

0/0
20.7.2016 20:36

J22i96n11d73ř26i25c96h 57Š33k71o30p88e34k 4915851830775

mimo mísu je podporovat zákaz provozu / používání čehokoli, co již jednou povoleno bylo.

0/0
23.7.2016 11:54

J86a71n 62P55i28r80a59s 1213365846596

To jezdíte pouze na kole?

+1/0
19.7.2016 19:20

P87e23t31r 88N38e31s72v78a35d56b11a 2594655916889

Ne jezdím benzínovým autem. Proč?

+1/−2
19.7.2016 20:06

J63a39n 20P91i69r75a33s 1743565226636

Jen že jste tak proti autům na naftu. Ono zase ale není auto jako auto. Třeba moje 11 let stará 1.9dci v emisích dopadla lépe než naše druhé auto (C1 1.0)

0/0
19.7.2016 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.