Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Starší naftová auta v Dillí musejí okamžitě ze silnic, nařídil soud

Indická justice dnes nařídila úřadům, aby z ulic v hlavním městě Dillí zmizela všechna naftová vozidla starší deseti let. Jde o další krok ve snaze zmírnit vysoké znečištění ovzduší v indické metropoli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19í19t 90K98o53u31b28a 6536630264138

Asi bych stát žaloval a chtěl zpět minimálně DPH za zaplaceného vozidla. Měnit cokoliv retrospektivně je zcela nepřijatelné. Ať stanoví maximální dobu provozu u nově registrovaných vozidel, ale takto je to trošičku na hlavu.

0/0
25.7.2016 14:14

R44o77m24a79n 39Š58e91s63t32á85k 5824499403893

Jaký vliv na kvalitu ovzduší mají nízkoemisní zóny už se prokázalo:

http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

Na znečišťování ovzduší se podílí domácnosti cca 60 %, průmysl cca 30 % a doprava cca 10 %. Samotná automobilová doprava má podíl 2–5 %.

0/0
21.7.2016 11:28

V78l49a88d40i62s41l58a61v 35B12u60r39y84š34e25k 1679502747184

tak to je jistě kravina, kdyby to byla pravda, tak by níkoemisní zony nikdo nedělal, udělejme pokus, projdete se třeba v Brně od Mendláku k Tivoli, to je tak kilometr a až tam budete, tak já se vás znovu zeptám, jestli to čeho jste se nadýchal je 60% z domácností a 5% z aut

0/−1
22.7.2016 18:47


R46o62m98a43n 32Š57e24s15t14á53k 5974369683593

Odkazuji článek, který o nízkoemisních zónách píše. Pokud umíte německy, studii ADACu si dohledejte.

Důvodem nízkoemisních zón je pouze výběr peněz, protože ty emisní nálepky nebudou zadarmo.

+1/0
22.7.2016 23:14

V19l74a81d38i23s11l84a53v 82B51u22r29y98š72e66k 1479642447174

vždycky když jedu do Německa, tak mě překvapuje, jak mají nová auta, také jsem si všiml, že ta jejich tak nesmrdí, jako ta našich vagabundů, pak asi dělat nízkoemisní zony, kam mohou jen novější vozy, tedy všechny, velký smysl nemá, srovnávat Německo s Dillim nebo Brnem je pak hloupost

0/0
23.7.2016 17:14

C40y92r36i79l 16P66a81v47e35l53k18a 4366742908795

Správně, nafta patří do náklaďáku!

0/−3
20.7.2016 19:48

V75l59a43d38i37s73l32a92v 78B56u30r12y58š51e47k 1669872627284

rozumný, bohužel u nás neproveditelný

0/−2
20.7.2016 8:38

M37i65c81h94a74l 71H40r62u58b98o74š 4240467382295

Ak to raz bolo homologovane, nikto nema pravo tuto homologaciu zrusit. Ak ano, nech homologacny urad-stat odkupi za nadobudaciu cenu dany vyrobok-vozidlo, ktoremu nasledne homologaciu zrusil, tak by to bolo spravodlive...

0/0
20.7.2016 12:51

V95l17a14d36i17s43l18a10v 57B32u84r63y33š95e87k 1869292737554

tak, za to právo na svobodné vypouštění jedů by mělo být garantováno ústavou

0/0
21.7.2016 8:05

M62i23c92h63a67l 66H95r20u73b92o14š 4410837732395

Tak benzinaky dnes nie su o nic cistejsie a ak by sme to brali takto doslova, museli by sa zburat vsetkybkominy a podobne... V mojom prispevju som nemal v umysle posudzovat vplyv na ekologiu, ale manipukaciu s legislativou. Ziaden zakon predsa nesmie byt retroaktivny, inak by sa jednalo o dost silny precedens... ;-)

0/0
21.7.2016 8:13

V54l40a62d61i55s84l29a65v 34B71u89r17y17š66e70k 1229542507894

tak benzíňák, který ma katalizátor, nežere olej, má spotřebu 5 litrů bude jistě mít míň jedovatý spaliny než 20let starý VW TDI 66 kW, benzíňáky tam v Indii taky nezakázali

0/0
22.7.2016 18:33

A74l16a13n 52G45r68ä20t32z43b17a52c89h 2117890935517

Pavel Řapek spí?

+1/0
19.7.2016 19:32

T56o34m67á27š 69Z42e56m68a91n 3775598874535

spíše prožívá vyvrcholení..

0/0
19.7.2016 23:22
Foto

P13a80t59r89i92k 98C32h50r86z 4268919442629

A to ty dvoutaktní motorky a tuk tuky jako znečišťují méně?

+5/0
19.7.2016 19:19

P85e58t80r 80N87e26s23v25a23d86b86a 2334295416589

Naftové motory vypouští velké množství sazí, pevných částic. A právě to je to oč tu běží.

+1/−1
19.7.2016 21:01

J43o60s67e19f 32Š78o40l35t92e10s 8174908700103

Smog ovšem netvoří jen saze. A navíc moderní přímovstřikové benzíny tvoří saze úplně stejně jako nafťáky. Ty dvoutakty jsou pro lidi dost zlé, ale nelze je zakázat, protože takový zákaz by všichni ignorovali.

+1/0
20.7.2016 9:23

P69e17t74r 81N17e56s97v86a20d88b42a 2734375886929

Úplně stejně? Ukažte mi prosím jeden jediný 10 let starý zážehový motor s přímým vstřikem který dýmí jako stejně starý naftový motor. Alespoň jeden.....

+1/0
20.7.2016 20:43
Foto

M72i66c73h66a73l 17J36a58n82o22v83á54č 8327876805803

A nejvtipnejsi na tom je to, ze ty slavne saze jsou tim nejmene skodlivym, co z motoru jde. :D 10 let stary naftak je daleko cistejsi motor, nez 20 let stary benzin a ze takovych v Indii jezdi.

Proste a jednoduse - melete blbosti o necem, cemu ocividne rozumite jak koza petrzeli.

+1/0
22.7.2016 12:44

P35e52t25r 53N79e21s51v22a83d59b56a 2494785756579

Samozřejmě ze částice prachu ktete saze obsahují jsou zdravotně takřka nezávadné a nezpůsobují žádný problém.

0/0
23.7.2016 11:00
Foto

J50a50r41o30m42í43r 33Č95e92c42h 1583918687332

Pan Soltes pise o modernich primovstrikovych agregatech TSI.Tyto motory vytvareji ony saze,proto se uvazuje o osazeni DPF pro tyto motory.

0/0
22.7.2016 14:11

P12e74t97r 39N17e16s31v22a45d23b60a 2244615816239

FSI ze kterých lítá to samé se vyrabi 10 let.

0/0
23.7.2016 11:01

L59i86b79o16r 64M42a13l89í67č47e47k 6118555326202

Tuk tuky jsou ve velkych mestech na LPG nebo CNG.

0/0
23.7.2016 11:47

T30o28m81á87š 81J84a57n20o70u69š36e37k 2156289688275

Nechce Evropská komise udělat někdy taky něco užitečného? Tady by se hned mohla inspirovat... R^ Doufám že k tomu jednou dojde.

+6/−15
19.7.2016 15:31

M80i51r82o42s55l78a85v 14S90u97r83m40a90ř 7696149740892

Neblázněte :) EK je všehoschopná, kdoví co vymyslí :D

+1/0
19.7.2016 16:09

J35i92ř41í 42S72c10h38w11a76c18h 8468384148976

deset let starý motory pro Indii se v Evropě (Japonsku) vyráběly asi tak před 30 lety....;-)

+4/0
19.7.2016 16:35

P71e98t29r 65T59y72č88k64a 6505422779962

Jako zrusit registraci na auta starsi deseti let?

0/0
19.7.2016 16:37

P82e10t27r 28N10e64s60v47a79d34b36a 2844185506539

Naftová určitě.

0/−2
19.7.2016 20:07

M41i78r69o49s75l85a10v 21H41a71n14z53l12í11č69e51k 5971644753271

No já nevím, koupili si něco co v té době bylo schválené a OK a zaplatili z toho určitě i daně, takže proč najednou svou vlastní věc už užívat nesmí?

Pokud totiž ten stát někdy prodej těchto aut dovolil, má je, pokud jsou technicky OK nechat dožít - takhle se pouze montuje do životů.

0/0
19.7.2016 18:39

T37o82m57á18š 80K76u66c28h47a71ř 3447571198281

A proč to třeba u nás neplatí u kotlů?

+1/0
19.7.2016 19:40

J57o84s79e92f 11Š21o81l87t85e55s 8954208580463

Ale ono to platí. Technická životnost kotle se počítá minimálně na 25 let. Technická životnost auta na 20 let určitě, někdy i více.

0/0
20.7.2016 9:24

J19i82n37d29ř42i33c26h 57Š30k61o67p97e29k 4815731680375

v demokratické státě toto nikdy nastat nemůže.

Protože jde o zásah do majetku. Napřed ti víceméně zabaví auto, pak by mohli říci bydlíte v příliš energeticky náročném domě - zbourat, pokračovalo by to tím jste moc hloupí, nesmíte mít děti atd.

+1/0
19.7.2016 19:11

D55a44v82i52d 84P70e15c62a 1645444491966

Člověk žasne, že s tím někdo souhlasí. Tady je fakt ten socialismus a víra v moudrý stát zakořeněná.

+3/0
19.7.2016 20:22

P11e22t70r 28N29e18s64v43a24d25b84a 2124105646289

I v Dillí mají víc rozmu než tady.... :(

+7/−17
19.7.2016 15:25

M34i13r90o10s23l26a28v 49H74a74n92z34l21í32č66e77k 5881754603281

No nevím, kupte si auto, které Vás živí, je technicky OK je schválené i k prodeji na trhu, Vy jej opečováváte aby Vám vydrželo a pomáhalo Vás živit a pak přijde ouřada a řekne, že už ne, že odteď s ním nesmíte jezdit není to divné? Ta auta měla být nechána v provozu do doby dokud projdou technickou - pokud ji tam teda vůbec mají - tohle platí i u nás. Ten majitel to auto určitě kupovalů v dobré víře že je OK - proč mu berou živobytí?

+3/0
19.7.2016 18:44

P48e96t79r 98N72e19s35v23a40d58b80a 2524295526799

Nebýt naftových motorů v OA tak dnes stačila u benzínových Euro 3. Ještě že se na emisích najede na nový systém a většina dýmovnic zmizí ze silnic. Jet jen za 6 let starým dieselem (o starších se ani nebavím) jde pouze s uhlíkovým kabinovým filtrem nebo vypnutým větrákem topení a zavřenými okny, jinak je to k zblití.

0/−1
19.7.2016 20:13

V59l72a44d36i79s82l71a94v 52B35u83r52y20š56e47k 1959352497454

pokud vás živí takové auto, které nás tráví a živí vás tak blbě, že na jiný nemáte, tak být úřadem, tak vám ho klidně zakážu, vy byste si nějak pomohl i bez toho, abyste nás trávil, ale když vás nic nenutí, tak chtít nějakou ohleduplnost asi čekat nemůžeme

0/−1
21.7.2016 8:10
Foto

M78i37c33h90a36l 13J90a15n18o25v93á50č 8147676515163

Ctu vase komentare a fakt se nestacim divit. Clovece, vy jste tak vypatlany ignorant, ze mam pochybnosti o vasi prislusnosti k lidske rase.

+1/0
22.7.2016 12:48

V14l54a49d79i45s76l11a36v 72B88u65r24y65š92e62k 1549132837724

prostě nemám rád hlupáky, kteří nemají peníze, proto prý jezdí starýma krámama a ještě z toho dělají cnost, tráví mě a taky nemám rád bezohlednost, nic z toho ostatním nedělám, je na tom něco špatně?

0/−1
22.7.2016 18:30

J52i36n80d17ř32i88c76h 63Š79k58o84p79e84k 4685491420515

až ti zabaví barák, že je moc energeticky náročný, taky budeš hýkat blahem ? ;-D

+4/0
19.7.2016 19:12

P85e68t10r 12N36e95s28v47a46d75b48a 2244625486479

Jablka a hrušky?

+1/−5
19.7.2016 20:05

P29a93v98e79l 32F46o26l90t67á22n 4310762874

Nikoliv – trefné přirovnání.

+2/−1
19.7.2016 20:10

P18e80t55r 25N60e20s67v43a83d70b25a 2394625696859

Dům energetické náročnosti "Z" lze investicí a úpravami upravit na "C" smradlavý a kouřící diesel nikdy ničím nepředěláte.

+1/−1
19.7.2016 20:15

J22i37n48d26ř19i47c59h 89Š68k69o19p15e69k 4765411880145

samozřejmě, že i starý naftový motor lze vylepšit. Bude to stát balík, ale možné to je

0/−1
19.7.2016 21:43

P28e39t38r 64N30e33s63v51a80d13b45a 2334825496699

Ano ve většině případů nereálné tak asi v 99% 10 a více let starých motorů. Je jednodušší koupit novější auto s novějším motorem. U domů už to neplatí.

0/0
20.7.2016 20:39

J75i40n78d39ř73i14c67h 50Š58k90o85p55e50k 4155971650525

kdepak.

Jen další příklad toho, jak by to mohlo pokračovat.

Protože pokud je možné zakázat něco, co jednou bylo povoleno, není důvod, aby se ve jménu ekologie nepokračovalo od aut třeba ke zmíněným barákům

0/0
19.7.2016 21:43

P80e20t20r 32N41e30s91v14a83d74b38a 2434235656849

Viz reakce výše. Srovnávat stavbu a auto je úplně mimo mísu.

0/0
20.7.2016 20:36

J29i49n38d38ř97i11c25h 10Š60k88o79p73e43k 4775221450815

mimo mísu je podporovat zákaz provozu / používání čehokoli, co již jednou povoleno bylo.

0/0
23.7.2016 11:54

J47a92n 52P71i39r46a44s 1193855356886

To jezdíte pouze na kole?

+1/0
19.7.2016 19:20

P39e39t16r 44N34e11s35v11a76d68b66a 2504645206599

Ne jezdím benzínovým autem. Proč?

+1/−2
19.7.2016 20:06

J43a60n 55P58i36r70a38s 1553955306236

Jen že jste tak proti autům na naftu. Ono zase ale není auto jako auto. Třeba moje 11 let stará 1.9dci v emisích dopadla lépe než naše druhé auto (C1 1.0)

0/0
19.7.2016 20:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.