Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Starší naftová auta v Dillí musejí okamžitě ze silnic, nařídil soud

Indická justice dnes nařídila úřadům, aby z ulic v hlavním městě Dillí zmizela všechna naftová vozidla starší deseti let. Jde o další krok ve snaze zmírnit vysoké znečištění ovzduší v indické metropoli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14í20t 20K42o44u73b86a 6866270864608

Asi bych stát žaloval a chtěl zpět minimálně DPH za zaplaceného vozidla. Měnit cokoliv retrospektivně je zcela nepřijatelné. Ať stanoví maximální dobu provozu u nově registrovaných vozidel, ale takto je to trošičku na hlavu.

0/0
25.7.2016 14:14

R98o31m37a94n 83Š33e96s20t67á15k 5974449613143

Jaký vliv na kvalitu ovzduší mají nízkoemisní zóny už se prokázalo:

http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

Na znečišťování ovzduší se podílí domácnosti cca 60 %, průmysl cca 30 % a doprava cca 10 %. Samotná automobilová doprava má podíl 2–5 %.

0/0
21.7.2016 11:28

V67l44a60d31i97s89l95a87v 85B24u73r38y66š43e84k 1179322767644

tak to je jistě kravina, kdyby to byla pravda, tak by níkoemisní zony nikdo nedělal, udělejme pokus, projdete se třeba v Brně od Mendláku k Tivoli, to je tak kilometr a až tam budete, tak já se vás znovu zeptám, jestli to čeho jste se nadýchal je 60% z domácností a 5% z aut

0/−1
22.7.2016 18:47

R82o83m74a93n 39Š73e13s75t55á94k 5584169753573

Odkazuji článek, který o nízkoemisních zónách píše. Pokud umíte německy, studii ADACu si dohledejte.

Důvodem nízkoemisních zón je pouze výběr peněz, protože ty emisní nálepky nebudou zadarmo.

+1/0
22.7.2016 23:14

V37l75a39d35i65s29l96a63v 21B44u23r30y54š66e62k 1359602817314

vždycky když jedu do Německa, tak mě překvapuje, jak mají nová auta, také jsem si všiml, že ta jejich tak nesmrdí, jako ta našich vagabundů, pak asi dělat nízkoemisní zony, kam mohou jen novější vozy, tedy všechny, velký smysl nemá, srovnávat Německo s Dillim nebo Brnem je pak hloupost

0/0
23.7.2016 17:14

C78y77r29i92l 49P31a57v93e23l49k91a 4376182978805

Správně, nafta patří do náklaďáku!

0/−3
20.7.2016 19:48

V38l67a55d81i66s56l67a28v 72B40u80r18y28š45e23k 1309442757844

rozumný, bohužel u nás neproveditelný

0/−2
20.7.2016 8:38

M95i78c17h82a89l 14H17r34u82b24o29š 4170147322735

Ak to raz bolo homologovane, nikto nema pravo tuto homologaciu zrusit. Ak ano, nech homologacny urad-stat odkupi za nadobudaciu cenu dany vyrobok-vozidlo, ktoremu nasledne homologaciu zrusil, tak by to bolo spravodlive...

0/0
20.7.2016 12:51

V37l94a78d78i25s73l20a58v 56B61u67r22y38š58e10k 1299562607324

tak, za to právo na svobodné vypouštění jedů by mělo být garantováno ústavou

0/0
21.7.2016 8:05

M11i11c30h83a65l 76H58r32u84b14o52š 4320757842545

Tak benzinaky dnes nie su o nic cistejsie a ak by sme to brali takto doslova, museli by sa zburat vsetkybkominy a podobne... V mojom prispevju som nemal v umysle posudzovat vplyv na ekologiu, ale manipukaciu s legislativou. Ziaden zakon predsa nesmie byt retroaktivny, inak by sa jednalo o dost silny precedens... ;-)

0/0
21.7.2016 8:13

V17l27a50d65i60s20l84a30v 60B30u31r90y78š75e81k 1949722567814

tak benzíňák, který ma katalizátor, nežere olej, má spotřebu 5 litrů bude jistě mít míň jedovatý spaliny než 20let starý VW TDI 66 kW, benzíňáky tam v Indii taky nezakázali

0/0
22.7.2016 18:33

A31l72a16n 20G23r11ä65t51z35b54a14c39h 2907360825507

Pavel Řapek spí?

+1/0
19.7.2016 19:32

T82o77m89á10š 22Z25e79m69a63n 3435858794555

spíše prožívá vyvrcholení..

0/0
19.7.2016 23:22
Foto

P13a19t79r75i93k 63C81h10r16z 4378649932689

A to ty dvoutaktní motorky a tuk tuky jako znečišťují méně?

+5/0
19.7.2016 19:19

P59e74t56r 89N40e64s94v34a97d27b81a 2554685156919

Naftové motory vypouští velké množství sazí, pevných částic. A právě to je to oč tu běží.

+1/−1
19.7.2016 21:01

J46o56s79e25f 85Š94o31l44t34e63s 8954718110493

Smog ovšem netvoří jen saze. A navíc moderní přímovstřikové benzíny tvoří saze úplně stejně jako nafťáky. Ty dvoutakty jsou pro lidi dost zlé, ale nelze je zakázat, protože takový zákaz by všichni ignorovali.

+1/0
20.7.2016 9:23

P75e49t35r 15N52e65s15v23a72d12b30a 2834315146919

Úplně stejně? Ukažte mi prosím jeden jediný 10 let starý zážehový motor s přímým vstřikem který dýmí jako stejně starý naftový motor. Alespoň jeden.....

+1/0
20.7.2016 20:43
Foto

M96i29c35h58a88l 63J59a57n48o18v73á37č 8407326365443

A nejvtipnejsi na tom je to, ze ty slavne saze jsou tim nejmene skodlivym, co z motoru jde. :D 10 let stary naftak je daleko cistejsi motor, nez 20 let stary benzin a ze takovych v Indii jezdi.

Proste a jednoduse - melete blbosti o necem, cemu ocividne rozumite jak koza petrzeli.

+1/0
22.7.2016 12:44

P91e92t83r 32N76e56s50v26a49d86b33a 2824765936119

Samozřejmě ze částice prachu ktete saze obsahují jsou zdravotně takřka nezávadné a nezpůsobují žádný problém.

0/0
23.7.2016 11:00

J73a27r52o36m43í70r 23Č21e85c25h 1913858957782

Pan Soltes pise o modernich primovstrikovych agregatech TSI.Tyto motory vytvareji ony saze,proto se uvazuje o osazeni DPF pro tyto motory.

0/0
22.7.2016 14:11

P37e74t90r 46N67e38s89v46a81d24b50a 2774185186129

FSI ze kterých lítá to samé se vyrabi 10 let.

0/0
23.7.2016 11:01

L40i76b79o54r 17M10a20l86í94č91e72k 6778815976162

Tuk tuky jsou ve velkych mestech na LPG nebo CNG.

0/0
23.7.2016 11:47

T84o69m54á46š 21J21a42n46o18u64š20e36k 2456379848655

Nechce Evropská komise udělat někdy taky něco užitečného? Tady by se hned mohla inspirovat... R^ Doufám že k tomu jednou dojde.

+6/−15
19.7.2016 15:31

M61i14r18o55s47l21a41v 87S78u27r86m94a53ř 7936599180482

Neblázněte :) EK je všehoschopná, kdoví co vymyslí :D

+1/0
19.7.2016 16:09

J74i39ř79í 33S71c95h89w96a40c70h 8888964728736

deset let starý motory pro Indii se v Evropě (Japonsku) vyráběly asi tak před 30 lety....;-)

+4/0
19.7.2016 16:35

P58e20t36r 21T72y72č51k68a 6725382659662

Jako zrusit registraci na auta starsi deseti let?

0/0
19.7.2016 16:37

P93e34t46r 91N24e15s11v86a70d96b14a 2414895176289

Naftová určitě.

0/−2
19.7.2016 20:07

M57i17r49o51s90l15a52v 37H84a27n82z85l45í96č16e66k 5511674143121

No já nevím, koupili si něco co v té době bylo schválené a OK a zaplatili z toho určitě i daně, takže proč najednou svou vlastní věc už užívat nesmí?

Pokud totiž ten stát někdy prodej těchto aut dovolil, má je, pokud jsou technicky OK nechat dožít - takhle se pouze montuje do životů.

0/0
19.7.2016 18:39

T65o60m48á56š 83K94u85c13h61a15ř 3937301648541

A proč to třeba u nás neplatí u kotlů?

+1/0
19.7.2016 19:40

J92o60s32e86f 73Š61o50l95t61e73s 8404288650893

Ale ono to platí. Technická životnost kotle se počítá minimálně na 25 let. Technická životnost auta na 20 let určitě, někdy i více.

0/0
20.7.2016 9:24

J64i40n62d73ř84i15c61h 96Š68k92o67p94e29k 4495751790325

v demokratické státě toto nikdy nastat nemůže.

Protože jde o zásah do majetku. Napřed ti víceméně zabaví auto, pak by mohli říci bydlíte v příliš energeticky náročném domě - zbourat, pokračovalo by to tím jste moc hloupí, nesmíte mít děti atd.

+1/0
19.7.2016 19:11

D62a31v90i13d 54P43e64c92a 1525614681976

Člověk žasne, že s tím někdo souhlasí. Tady je fakt ten socialismus a víra v moudrý stát zakořeněná.

+3/0
19.7.2016 20:22

P73e26t65r 39N94e48s30v51a30d44b59a 2914955916399

I v Dillí mají víc rozmu než tady.... :(

+7/−17
19.7.2016 15:25

M28i77r41o11s29l81a51v 77H96a73n86z19l96í97č80e42k 5521914973941

No nevím, kupte si auto, které Vás živí, je technicky OK je schválené i k prodeji na trhu, Vy jej opečováváte aby Vám vydrželo a pomáhalo Vás živit a pak přijde ouřada a řekne, že už ne, že odteď s ním nesmíte jezdit není to divné? Ta auta měla být nechána v provozu do doby dokud projdou technickou - pokud ji tam teda vůbec mají - tohle platí i u nás. Ten majitel to auto určitě kupovalů v dobré víře že je OK - proč mu berou živobytí?

+3/0
19.7.2016 18:44

P75e12t65r 33N10e55s37v12a27d70b98a 2164625136459

Nebýt naftových motorů v OA tak dnes stačila u benzínových Euro 3. Ještě že se na emisích najede na nový systém a většina dýmovnic zmizí ze silnic. Jet jen za 6 let starým dieselem (o starších se ani nebavím) jde pouze s uhlíkovým kabinovým filtrem nebo vypnutým větrákem topení a zavřenými okny, jinak je to k zblití.

0/−1
19.7.2016 20:13

V24l20a59d49i26s31l48a67v 65B18u38r32y53š49e12k 1169982977954

pokud vás živí takové auto, které nás tráví a živí vás tak blbě, že na jiný nemáte, tak být úřadem, tak vám ho klidně zakážu, vy byste si nějak pomohl i bez toho, abyste nás trávil, ale když vás nic nenutí, tak chtít nějakou ohleduplnost asi čekat nemůžeme

0/−1
21.7.2016 8:10
Foto

M63i26c22h17a10l 73J53a48n60o35v74á79č 8567926615653

Ctu vase komentare a fakt se nestacim divit. Clovece, vy jste tak vypatlany ignorant, ze mam pochybnosti o vasi prislusnosti k lidske rase.

+1/0
22.7.2016 12:48

V31l91a52d80i72s37l43a10v 25B70u32r82y62š25e63k 1989182657494

prostě nemám rád hlupáky, kteří nemají peníze, proto prý jezdí starýma krámama a ještě z toho dělají cnost, tráví mě a taky nemám rád bezohlednost, nic z toho ostatním nedělám, je na tom něco špatně?

0/−1
22.7.2016 18:30

J28i11n13d59ř74i71c81h 87Š42k89o38p81e39k 4905821790235

až ti zabaví barák, že je moc energeticky náročný, taky budeš hýkat blahem ? ;-D

+4/0
19.7.2016 19:12

P56e26t33r 35N82e22s91v39a50d70b85a 2444715746719

Jablka a hrušky?

+1/−5
19.7.2016 20:05

P89a53v42e64l 28F42o76l19t89á49n 4110192854

Nikoliv – trefné přirovnání.

+2/−1
19.7.2016 20:10

P87e92t90r 79N44e49s51v90a41d24b45a 2884215306339

Dům energetické náročnosti "Z" lze investicí a úpravami upravit na "C" smradlavý a kouřící diesel nikdy ničím nepředěláte.

+1/−1
19.7.2016 20:15

J11i95n52d70ř24i65c91h 84Š58k27o61p80e78k 4175431850815

samozřejmě, že i starý naftový motor lze vylepšit. Bude to stát balík, ale možné to je

0/−1
19.7.2016 21:43

P12e15t50r 57N78e16s10v31a33d79b57a 2394965746169

Ano ve většině případů nereálné tak asi v 99% 10 a více let starých motorů. Je jednodušší koupit novější auto s novějším motorem. U domů už to neplatí.

0/0
20.7.2016 20:39

J22i52n17d92ř95i39c93h 30Š95k17o42p61e82k 4685721830975

kdepak.

Jen další příklad toho, jak by to mohlo pokračovat.

Protože pokud je možné zakázat něco, co jednou bylo povoleno, není důvod, aby se ve jménu ekologie nepokračovalo od aut třeba ke zmíněným barákům

0/0
19.7.2016 21:43

P37e63t85r 15N78e75s32v88a51d48b90a 2854435556609

Viz reakce výše. Srovnávat stavbu a auto je úplně mimo mísu.

0/0
20.7.2016 20:36

J52i54n67d35ř10i49c88h 51Š18k84o53p49e45k 4545271620595

mimo mísu je podporovat zákaz provozu / používání čehokoli, co již jednou povoleno bylo.

0/0
23.7.2016 11:54

J95a59n 11P43i87r10a42s 1763845146546

To jezdíte pouze na kole?

+1/0
19.7.2016 19:20

P90e12t44r 61N60e80s19v37a10d46b82a 2574485216779

Ne jezdím benzínovým autem. Proč?

+1/−2
19.7.2016 20:06

J30a35n 36P85i44r34a85s 1403885836546

Jen že jste tak proti autům na naftu. Ono zase ale není auto jako auto. Třeba moje 11 let stará 1.9dci v emisích dopadla lépe než naše druhé auto (C1 1.0)

0/0
19.7.2016 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.