Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První auta vzlétnou do čtyř let slibují slovenští vizionáři

Henry Ford už v roce 1940 snil o spojení auta a letadla do jednoho stroje. Tento sen se nyní naplňuje a první zákazníci odlepí čtyři kola svého vozu od silnice už za pár let. Aspoň tak si to představují zakladatelé slovenské firmy AeroMobil Štefan Klein a Juraj Vaculík. O svých plánech mluví pro iDNES.cz a MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a56r91t85i64n 14S23e35d26o39n89a 5637913200249

Rekl bych ze tento vuz na vyuziti pouze pro lidi, co denne letaji do prace a nechteji travit cas v kolonach, plus si muzou dovolit dat miliony za tuto hracku. Z praktickeho hlediska je lepsi vlastnit letadlo a po doletu pouzit mistni dopravu (taxi, MHD) nebo vzit auto z autopujcovny (v US na temer kazdem letisti).

0/0
26.7.2016 8:39

L66u84d58v84í73k 16G81a73j41d69o24š79í68k 2985473184212

Fungovat to nemůže.

1. návrh je z 80 % letadlo a z 20 % auto. Muselo by to být naopak, aby se o tom vůbec dalo uvažovat.

2. Létání nikdy nebude sloužit k individuální dopravě v masovém měřítku. Na to je to příliš drahé, energeticky náročné a na nebi není dost místa pro bezpečné provozování stovek tisíc létajících strojů.

+1/−2
23.7.2016 16:21

M29a39r72t45i90n 59S12e67d37o65n35a 5357553740139

Cena stroje redukuje masove nasazeni, ale v US si toto umim predstavit. Pribuzny pracoval pro Bank of America v Chicagu a celkem hodne jeho kolegu do prace letalo vlastnim letadlem.

0/0
26.7.2016 8:33


I66v76a84n 50M69a12r28e20k 6774818602

Cesta do slepé uličky . Rv

+3/−4
22.7.2016 19:43

J26a50n 34F54r36o78l31í77k 6446610465784

Zatím tedy vychází levněji použít letadlo a pak se odvézt taxíkem, ale třeba si to zákazníky najde.

0/0
22.7.2016 14:31

D75r35a55h26o46m49í55r 48S84t93r20o22u90h23a96l 4485198102294

Takže za dva roky se auto.iDnes.cz přejmenuje na aerouto.iDnes.cz?

0/0
22.7.2016 13:24

V93i62l40é42m 60B43a82r39á56k 4146777399516

Proč?

0/0
22.7.2016 12:08

D30r97a19h24o23m84í81r 69S32t43r74o31u39h22a62l 4225808812674

Protože to jde.

+2/0
22.7.2016 13:20

V43á41c51l25a44v 91S93v82o62b20o98d43a 3161639680900

to by bylo tak super mít létací auto, ale tohle je bohužel slepá ulička, je to prostě nepraktické, už jen to, že musíte mít pilotní průkaz a o ceně ani nemluvím. Pokud by to vypadalo jako například v 5. elementu, tak to by byla jiná, ale to je bohužel jen sci-fi :-(

+1/−1
22.7.2016 11:59

J91a14r81o35m34í28r 58F71o29b64e20r 3318301294267

Navíc než úřednící vymyslí, jak bude regulován provoz těchto ptákovin, kdo je bude smět používat, kdo bude smět dělat zkoušky na tohle to, tak je to opravdu hodně daleká budoucnost ;-D.

0/0
22.7.2016 17:40

P74e31t19r 95M19a78r81š73á31l28e11k 9285592334989

Tohle náhodou může dávat smysl pro lidi žijící např. v odlehlých oblastech Austrálie, nebo USA, kteří u svých rančů mají přistávací dráhy, takže pokud se chtějí vydat třeba do města někam 500km daleko, tohle může být dobré řešení.

+3/0
22.7.2016 9:56

J68a66r70o30m69í18r 98K56r43á25l 4820789944799

Pak je ale pohodlnější a zřejmě i levnější mít klasické letadlo.

+2/0
22.7.2016 10:02

P80e72t61r 42M92a33r22š96á67l59e21k 9205392594169

Pohodlnější by mělo být právě tohle, protože si vlezeš v garáži do auta, dojedeš s ním na přistávací dráhu, vzlétneš, doletíš do města a dojedeš, kam potřebuješ. To všechno bez toho abys musel několikrát přestupovat.

+2/0
22.7.2016 10:10

J32a98r97o48m30í95r 53K59r98á59l 4180759744759

Nojo, ale pokud jsou tři a letí na nákup, tak to s tímhle nezvládnou. A pokud se zhorší počasí, nepoletí nikam. Takže jako sport pro bohaté ano, ale pro běžné použití těžko. Starší Cessnu pořídíte od cca 8 tisíc USD.

0/0
22.7.2016 10:25

T79o35m98á86š 93H50o54l48i85č 5658104851718

Práveže pokial sa počasie zhorší možeš ísť autom a nie nechávať lietaslo na cudzom letišti a platiť poplatky za hangárovanie.

+1/0
22.7.2016 10:32

J97a21r19o59m77í48r 49K20r25á84l 4400739834379

Autem třeba 3000 km ? Austrálie není Česko. :-) A tu Cessnu nemusíte nikde nechávat, létá v dešti i v noci a bouři můžete obletět.

0/0
22.7.2016 12:27

H23o61n82z84a 56T47a30r 3879332224322

Přistávací dráhu ? Tomu stačí kus rovné silnice kterých je v Australii mraky . Po cestě přistaneš u benzinky dotankuješ a letíš dál k zamýšlenému cíli .

Jen ten podvozek vypadá, že nesnese tvrdší přistání. Kola jsou kvůli aerodynamiky příliš zapuštěna do podvozku. Je to nejkrásnější

Flying Car který kdo kdy zatím vyrobil.R^

https://www.youtube.com/watch?v=0Yn2uyQJ1jc

0/0
22.7.2016 11:31

M45a19r61t83i23n 41K47l43u34v54á48n89e98k 9392378343643

Pekná hračka , ale akosi pridlho o nej vyprávajú. Len vyprávajú.

+4/−1
22.7.2016 9:46

J64i50n67d22ř19i22c41h 85T13ů80m52a 1484502207868

Krásná konstrukce. Oceňuji to, že někdo jde tak za svým snem. Jen to využití bude problém. Pro pravidelnou přepravu musí být letoun (a hlavně pilot) schopen letu "bez vidu" (IFR) a to není tak jednoduché. Vzhledm k ceně (výkonům, počtu sedadel atd.) je pravděpodobně praktičtější mít dvě auta a sériově vyráběné letadlo.Takže spíše pro movité nadšence (lepší varianta) a extravagantní snoby (ta horší).

+6/0
22.7.2016 9:37

J95i37ř42í 38Š87v36e11c 6523912405596

soudruzi čoboláci jsou tak trochu mimo mísu nebo hulí něco silného. Ze své podstaty jsou létající auta nesmysl, která dle mého názoru nemohou projít především legislativně.

0/−5
22.7.2016 9:33

P81e73t71r 82H55o29f23e64r32e82k 9532202355953

To same pred par lety v USA rikali Amazonu o dopravnich dronech a nakladacich bez ridicu (stat Utah) - a ejhle - statni povoleni uz dostali!

0/0
25.7.2016 21:59

P30e96t20r 60S94p94a82t44z61i92e71r95e97r 7454382625974

Tohle bych určitě nepodpořil. Sám jsem pilot sportovních letadel a vím jaké veškeré předpisy a nařízení je potřeba ve vzduchu dodržovat. Řekl bych, že to je 2x těžší než řidičák. Pokud by někdo takové auto měl, tak by mne zajímalo jestli by měl oprávnění se pohybovat ve vzdušném prostoru, zda by znal kde všude jsou uzavřené prostory kam se nesmí (a že jich je), kde jsou různé letové koridory apod. Prostě tohle by byli silně kontraproduktivní.

+4/−1
22.7.2016 9:32

J74a81k59u39b 66M24a29t35o32u35š 3845862142523

Tak na tohle určitě musí mít jak řidičák tak letecký průkaz, takže v tomhle problém nevidím. Spíš mě zajímá jek je to se vzlety mimo letiště, ke kterému může toto auto vybízet.

0/0
22.7.2016 9:53

J26o16s41e67f 39S90u91k 8967440758470

Je vidět, že jste asi nečetl článek. Vždyť tam říká:

Pilot/řidič musí mít samozřejmě platný pilotní průkaz, například PPL (Private Pilot License), a zároveň standardní řidičský průkaz pro osobní auto.

0/0
22.7.2016 10:18

P22a77v21e58l 31F76o36l68t84á77n 4370752664

Převážná většina lidí to neumí na silnici pořádně a správně ani s obyčejným autem a vy je chcete pustit do luftu?

Z mé strany to rozhodně není závist, jen se ve mě probudil bývalý profesionální řidič. Za dvacet roků jsem si na silnici s okolními účastníky užil své :-(

+11/0
22.7.2016 5:28

J62o81s90e34f 72S68u96k 8567560508540

No, já bych řekl, že jsme si to na silnici spíš my, obyčejní řidiči, užili s vámi profesionály (mám na mysli hlavně řidiče kamionů) ;-D

0/−1
22.7.2016 10:22
Foto

M89i65c77h98a71l 15G77r46e82š91l54i46k 9181756102586

PPL nedostane každý blbec, ako vodičák.

+3/0
22.7.2016 11:11

E58m28i29l 74P88l40í74h14a56l 7104669331741

Tys to necetl? Ridic bude muset mit pilotni prukaz. To neni ridicak. Nekolik 100 tis eur taky nebude masovka.

0/0
25.7.2016 9:53

M78a90r64i36á65n 68B65e97d37n96á78r98i89k 9921731180458

Hm první vlašťovka :-)

+1/0
22.7.2016 2:13

J82o57s71e20f 48S37u37k 8757650588890

Držím jim palce, ať jim vše vyjde podle přání. Ještě vyhrát v loterii (:-)) a jsem na seznamu zákazníků.

Jeden technický detail mi ale vrtá hlavou. Ve sklopeném stavu jsou konce křídel níž než směrovky. Takže skládání křídel není jen prosté přisunutí, ale musí tam být nějak výškově řešeno i toto.

+1/0
22.7.2016 1:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.