Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První auta vzlétnou do čtyř let slibují slovenští vizionáři

Henry Ford už v roce 1940 snil o spojení auta a letadla do jednoho stroje. Tento sen se nyní naplňuje a první zákazníci odlepí čtyři kola svého vozu od silnice už za pár let. Aspoň tak si to představují zakladatelé slovenské firmy AeroMobil Štefan Klein a Juraj Vaculík. O svých plánech mluví pro iDNES.cz a MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a97r60t46i58n 67S30e98d34o82n72a 2675186466499

Rekl bych ze tento vuz na vyuziti pouze pro lidi, co denne letaji do prace a nechteji travit cas v kolonach, plus si muzou dovolit dat miliony za tuto hracku. Z praktickeho hlediska je lepsi vlastnit letadlo a po doletu pouzit mistni dopravu (taxi, MHD) nebo vzit auto z autopujcovny (v US na temer kazdem letisti).

0/0
26.7.2016 8:39

L26u72d50v85í66k 11G59a70j51d81o23š35í27k 2555943394672

Fungovat to nemůže.

1. návrh je z 80 % letadlo a z 20 % auto. Muselo by to být naopak, aby se o tom vůbec dalo uvažovat.

2. Létání nikdy nebude sloužit k individuální dopravě v masovém měřítku. Na to je to příliš drahé, energeticky náročné a na nebi není dost místa pro bezpečné provozování stovek tisíc létajících strojů.

+1/−2
23.7.2016 16:21

M47a89r79t21i68n 91S16e68d30o94n13a 2935436346639

Cena stroje redukuje masove nasazeni, ale v US si toto umim predstavit. Pribuzny pracoval pro Bank of America v Chicagu a celkem hodne jeho kolegu do prace letalo vlastnim letadlem.

0/0
26.7.2016 8:33

I59v84a13n 52M60a39r30e39k 6634368192

Cesta do slepé uličky . Rv

+3/−4
22.7.2016 19:43

J63a45n 42F13r52o38l52í15k 6306270655384

Zatím tedy vychází levněji použít letadlo a pak se odvézt taxíkem, ale třeba si to zákazníky najde.

0/0
22.7.2016 14:31

D56r79a44h26o45m16í56r 76S18t57r59o74u41h51a51l 4785378262594

Takže za dva roky se auto.iDnes.cz přejmenuje na aerouto.iDnes.cz?

0/0
22.7.2016 13:24

V26i83l59é37m 70B36a27r51á73k 4506377149456

Proč?

0/0
22.7.2016 12:08

D92r55a56h72o25m22í83r 33S17t59r10o16u84h66a70l 4105868732764

Protože to jde.

+2/0
22.7.2016 13:20

V13á66c49l54a96v 52S73v89o28b63o81d35a 3791529240810

to by bylo tak super mít létací auto, ale tohle je bohužel slepá ulička, je to prostě nepraktické, už jen to, že musíte mít pilotní průkaz a o ceně ani nemluvím. Pokud by to vypadalo jako například v 5. elementu, tak to by byla jiná, ale to je bohužel jen sci-fi :-(

+1/−1
22.7.2016 11:59

J84a94r78o62m25í42r 36F18o33b58e31r 3848681554517

Navíc než úřednící vymyslí, jak bude regulován provoz těchto ptákovin, kdo je bude smět používat, kdo bude smět dělat zkoušky na tohle to, tak je to opravdu hodně daleká budoucnost ;-D.

0/0
22.7.2016 17:40

P86e76t60r 11M77a52r11š58á30l51e32k 9645692344349

Tohle náhodou může dávat smysl pro lidi žijící např. v odlehlých oblastech Austrálie, nebo USA, kteří u svých rančů mají přistávací dráhy, takže pokud se chtějí vydat třeba do města někam 500km daleko, tohle může být dobré řešení.

+3/0
22.7.2016 9:56

J30a62r70o84m85í14r 17K21r61á70l 4400409304489

Pak je ale pohodlnější a zřejmě i levnější mít klasické letadlo.

+2/0
22.7.2016 10:02

P30e87t31r 72M22a94r58š29á51l45e38k 9835462584209

Pohodlnější by mělo být právě tohle, protože si vlezeš v garáži do auta, dojedeš s ním na přistávací dráhu, vzlétneš, doletíš do města a dojedeš, kam potřebuješ. To všechno bez toho abys musel několikrát přestupovat.

+2/0
22.7.2016 10:10

J91a76r65o83m98í37r 67K24r82á69l 4460789654989

Nojo, ale pokud jsou tři a letí na nákup, tak to s tímhle nezvládnou. A pokud se zhorší počasí, nepoletí nikam. Takže jako sport pro bohaté ano, ale pro běžné použití těžko. Starší Cessnu pořídíte od cca 8 tisíc USD.

0/0
22.7.2016 10:25

T40o46m21á80š 19H98o63l11i91č 5578394751118

Práveže pokial sa počasie zhorší možeš ísť autom a nie nechávať lietaslo na cudzom letišti a platiť poplatky za hangárovanie.

+1/0
22.7.2016 10:32

J21a34r56o12m66í58r 10K68r92á74l 4560319204619

Autem třeba 3000 km ? Austrálie není Česko. :-) A tu Cessnu nemusíte nikde nechávat, létá v dešti i v noci a bouři můžete obletět.

0/0
22.7.2016 12:27

H73o47n13z74a 25T91a29r 3219972264132

Přistávací dráhu ? Tomu stačí kus rovné silnice kterých je v Australii mraky . Po cestě přistaneš u benzinky dotankuješ a letíš dál k zamýšlenému cíli .

Jen ten podvozek vypadá, že nesnese tvrdší přistání. Kola jsou kvůli aerodynamiky příliš zapuštěna do podvozku. Je to nejkrásnější

Flying Car který kdo kdy zatím vyrobil.R^

https://www.youtube.com/watch?v=0Yn2uyQJ1jc

0/0
22.7.2016 11:31

M36a59r56t90i84n 18K53l33u36v56á88n36e67k 9782308653393

Pekná hračka , ale akosi pridlho o nej vyprávajú. Len vyprávajú.

+4/−1
22.7.2016 9:46

J46i71n64d59ř98i46c89h 63T87ů81m24a 1824802987368

Krásná konstrukce. Oceňuji to, že někdo jde tak za svým snem. Jen to využití bude problém. Pro pravidelnou přepravu musí být letoun (a hlavně pilot) schopen letu "bez vidu" (IFR) a to není tak jednoduché. Vzhledm k ceně (výkonům, počtu sedadel atd.) je pravděpodobně praktičtější mít dvě auta a sériově vyráběné letadlo.Takže spíše pro movité nadšence (lepší varianta) a extravagantní snoby (ta horší).

+6/0
22.7.2016 9:37

J39i98ř40í 98Š52v77e18c 6653132965826

soudruzi čoboláci jsou tak trochu mimo mísu nebo hulí něco silného. Ze své podstaty jsou létající auta nesmysl, která dle mého názoru nemohou projít především legislativně.

0/−5
22.7.2016 9:33

P14e83t21r 45H94o94f36e88r73e36k 9612522375223

To same pred par lety v USA rikali Amazonu o dopravnich dronech a nakladacich bez ridicu (stat Utah) - a ejhle - statni povoleni uz dostali!

0/0
25.7.2016 21:59

P66e37t95r 36S39p50a55t57z62i95e67r48e31r 7224612375164

Tohle bych určitě nepodpořil. Sám jsem pilot sportovních letadel a vím jaké veškeré předpisy a nařízení je potřeba ve vzduchu dodržovat. Řekl bych, že to je 2x těžší než řidičák. Pokud by někdo takové auto měl, tak by mne zajímalo jestli by měl oprávnění se pohybovat ve vzdušném prostoru, zda by znal kde všude jsou uzavřené prostory kam se nesmí (a že jich je), kde jsou různé letové koridory apod. Prostě tohle by byli silně kontraproduktivní.

+4/−1
22.7.2016 9:32

J60a61k25u41b 15M52a52t86o28u55š 3905342982773

Tak na tohle určitě musí mít jak řidičák tak letecký průkaz, takže v tomhle problém nevidím. Spíš mě zajímá jek je to se vzlety mimo letiště, ke kterému může toto auto vybízet.

0/0
22.7.2016 9:53

J55o13s85e84f 49S22u39k 8727560378560

Je vidět, že jste asi nečetl článek. Vždyť tam říká:

Pilot/řidič musí mít samozřejmě platný pilotní průkaz, například PPL (Private Pilot License), a zároveň standardní řidičský průkaz pro osobní auto.

0/0
22.7.2016 10:18

P31a24v76e55l 73F24o37l46t29á10n 4900212794

Převážná většina lidí to neumí na silnici pořádně a správně ani s obyčejným autem a vy je chcete pustit do luftu?

Z mé strany to rozhodně není závist, jen se ve mě probudil bývalý profesionální řidič. Za dvacet roků jsem si na silnici s okolními účastníky užil své :-(

+11/0
22.7.2016 5:28

J61o84s53e48f 20S94u63k 8327620278220

No, já bych řekl, že jsme si to na silnici spíš my, obyčejní řidiči, užili s vámi profesionály (mám na mysli hlavně řidiče kamionů) ;-D

0/−1
22.7.2016 10:22
Foto

M45i44c37h21a25l 76G87r15e86š83l83i37k 9741406542406

PPL nedostane každý blbec, ako vodičák.

+3/0
22.7.2016 11:11

E63m87i78l 77P63l90í15h33a64l 7684899621611

Tys to necetl? Ridic bude muset mit pilotni prukaz. To neni ridicak. Nekolik 100 tis eur taky nebude masovka.

0/0
25.7.2016 9:53

M73a34r67i95á63n 20B38e86d25n30á52r22i85k 9341941760568

Hm první vlašťovka :-)

+1/0
22.7.2016 2:13

J77o17s64e63f 10S43u82k 8497580548380

Držím jim palce, ať jim vše vyjde podle přání. Ještě vyhrát v loterii (:-)) a jsem na seznamu zákazníků.

Jeden technický detail mi ale vrtá hlavou. Ve sklopeném stavu jsou konce křídel níž než směrovky. Takže skládání křídel není jen prosté přisunutí, ale musí tam být nějak výškově řešeno i toto.

+1/0
22.7.2016 1:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.