Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První auta vzlétnou do čtyř let slibují slovenští vizionáři

Henry Ford už v roce 1940 snil o spojení auta a letadla do jednoho stroje. Tento sen se nyní naplňuje a první zákazníci odlepí čtyři kola svého vozu od silnice už za pár let. Aspoň tak si to představují zakladatelé slovenské firmy AeroMobil Štefan Klein a Juraj Vaculík. O svých plánech mluví pro iDNES.cz a MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a44r91t67i81n 22S33e12d76o77n92a 5297733860379

Rekl bych ze tento vuz na vyuziti pouze pro lidi, co denne letaji do prace a nechteji travit cas v kolonach, plus si muzou dovolit dat miliony za tuto hracku. Z praktickeho hlediska je lepsi vlastnit letadlo a po doletu pouzit mistni dopravu (taxi, MHD) nebo vzit auto z autopujcovny (v US na temer kazdem letisti).

0/0
26.7.2016 8:39

L52u51d49v18í57k 42G48a39j10d86o17š17í53k 2395943214712

Fungovat to nemůže.

1. návrh je z 80 % letadlo a z 20 % auto. Muselo by to být naopak, aby se o tom vůbec dalo uvažovat.

2. Létání nikdy nebude sloužit k individuální dopravě v masovém měřítku. Na to je to příliš drahé, energeticky náročné a na nebi není dost místa pro bezpečné provozování stovek tisíc létajících strojů.

+1/−2
23.7.2016 16:21

M59a43r92t85i17n 13S11e83d25o86n50a 5547953140879

Cena stroje redukuje masove nasazeni, ale v US si toto umim predstavit. Pribuzny pracoval pro Bank of America v Chicagu a celkem hodne jeho kolegu do prace letalo vlastnim letadlem.

0/0
26.7.2016 8:33


I97v64a75n 26M75a71r33e73k 6234158912

Cesta do slepé uličky . Rv

+3/−4
22.7.2016 19:43

J80a74n 15F78r71o81l65í30k 6686390925514

Zatím tedy vychází levněji použít letadlo a pak se odvézt taxíkem, ale třeba si to zákazníky najde.

0/0
22.7.2016 14:31

D44r47a47h34o42m55í96r 83S13t81r28o19u87h63a78l 4445988362694

Takže za dva roky se auto.iDnes.cz přejmenuje na aerouto.iDnes.cz?

0/0
22.7.2016 13:24

V79i79l24é31m 35B78a45r25á67k 4876757459586

Proč?

0/0
22.7.2016 12:08

D14r23a40h77o37m47í90r 28S25t31r87o98u55h94a89l 4185138312304

Protože to jde.

+2/0
22.7.2016 13:20

V42á68c23l70a29v 26S21v54o95b39o38d95a 3371469690140

to by bylo tak super mít létací auto, ale tohle je bohužel slepá ulička, je to prostě nepraktické, už jen to, že musíte mít pilotní průkaz a o ceně ani nemluvím. Pokud by to vypadalo jako například v 5. elementu, tak to by byla jiná, ale to je bohužel jen sci-fi :-(

+1/−1
22.7.2016 11:59

J74a32r10o16m61í44r 51F63o58b36e32r 3798821554177

Navíc než úřednící vymyslí, jak bude regulován provoz těchto ptákovin, kdo je bude smět používat, kdo bude smět dělat zkoušky na tohle to, tak je to opravdu hodně daleká budoucnost ;-D.

0/0
22.7.2016 17:40

P64e66t54r 12M88a90r52š20á61l25e91k 9945872854349

Tohle náhodou může dávat smysl pro lidi žijící např. v odlehlých oblastech Austrálie, nebo USA, kteří u svých rančů mají přistávací dráhy, takže pokud se chtějí vydat třeba do města někam 500km daleko, tohle může být dobré řešení.

+3/0
22.7.2016 9:56

J60a61r85o90m25í84r 12K24r68á96l 4270599224929

Pak je ale pohodlnější a zřejmě i levnější mít klasické letadlo.

+2/0
22.7.2016 10:02

P92e41t71r 50M32a73r38š82á43l79e23k 9325222484899

Pohodlnější by mělo být právě tohle, protože si vlezeš v garáži do auta, dojedeš s ním na přistávací dráhu, vzlétneš, doletíš do města a dojedeš, kam potřebuješ. To všechno bez toho abys musel několikrát přestupovat.

+2/0
22.7.2016 10:10

J68a49r62o76m33í75r 69K93r91á39l 4310619524849

Nojo, ale pokud jsou tři a letí na nákup, tak to s tímhle nezvládnou. A pokud se zhorší počasí, nepoletí nikam. Takže jako sport pro bohaté ano, ale pro běžné použití těžko. Starší Cessnu pořídíte od cca 8 tisíc USD.

0/0
22.7.2016 10:25

T15o71m40á40š 27H67o83l29i54č 5648224951768

Práveže pokial sa počasie zhorší možeš ísť autom a nie nechávať lietaslo na cudzom letišti a platiť poplatky za hangárovanie.

+1/0
22.7.2016 10:32

J28a15r76o92m72í63r 33K98r56á63l 4810879274339

Autem třeba 3000 km ? Austrálie není Česko. :-) A tu Cessnu nemusíte nikde nechávat, létá v dešti i v noci a bouři můžete obletět.

0/0
22.7.2016 12:27

H47o79n20z10a 22T85a96r 3389172814902

Přistávací dráhu ? Tomu stačí kus rovné silnice kterých je v Australii mraky . Po cestě přistaneš u benzinky dotankuješ a letíš dál k zamýšlenému cíli .

Jen ten podvozek vypadá, že nesnese tvrdší přistání. Kola jsou kvůli aerodynamiky příliš zapuštěna do podvozku. Je to nejkrásnější

Flying Car který kdo kdy zatím vyrobil.R^

https://www.youtube.com/watch?v=0Yn2uyQJ1jc

0/0
22.7.2016 11:31

M93a79r16t48i94n 97K64l37u97v51á87n24e46k 9582978283843

Pekná hračka , ale akosi pridlho o nej vyprávajú. Len vyprávajú.

+4/−1
22.7.2016 9:46

J57i18n58d51ř98i44c45h 49T44ů63m10a 1194782887968

Krásná konstrukce. Oceňuji to, že někdo jde tak za svým snem. Jen to využití bude problém. Pro pravidelnou přepravu musí být letoun (a hlavně pilot) schopen letu "bez vidu" (IFR) a to není tak jednoduché. Vzhledm k ceně (výkonům, počtu sedadel atd.) je pravděpodobně praktičtější mít dvě auta a sériově vyráběné letadlo.Takže spíše pro movité nadšence (lepší varianta) a extravagantní snoby (ta horší).

+6/0
22.7.2016 9:37

J93i11ř77í 82Š26v60e61c 6653272605286

soudruzi čoboláci jsou tak trochu mimo mísu nebo hulí něco silného. Ze své podstaty jsou létající auta nesmysl, která dle mého názoru nemohou projít především legislativně.

0/−5
22.7.2016 9:33

P81e59t64r 72H51o24f66e21r79e98k 9332492935453

To same pred par lety v USA rikali Amazonu o dopravnich dronech a nakladacich bez ridicu (stat Utah) - a ejhle - statni povoleni uz dostali!

0/0
25.7.2016 21:59

P70e98t60r 43S64p27a28t61z89i29e45r80e24r 7124342945524

Tohle bych určitě nepodpořil. Sám jsem pilot sportovních letadel a vím jaké veškeré předpisy a nařízení je potřeba ve vzduchu dodržovat. Řekl bych, že to je 2x těžší než řidičák. Pokud by někdo takové auto měl, tak by mne zajímalo jestli by měl oprávnění se pohybovat ve vzdušném prostoru, zda by znal kde všude jsou uzavřené prostory kam se nesmí (a že jich je), kde jsou různé letové koridory apod. Prostě tohle by byli silně kontraproduktivní.

+4/−1
22.7.2016 9:32

J41a90k80u62b 85M84a70t22o85u52š 3675192972703

Tak na tohle určitě musí mít jak řidičák tak letecký průkaz, takže v tomhle problém nevidím. Spíš mě zajímá jek je to se vzlety mimo letiště, ke kterému může toto auto vybízet.

0/0
22.7.2016 9:53

J60o82s46e55f 61S11u31k 8627420988290

Je vidět, že jste asi nečetl článek. Vždyť tam říká:

Pilot/řidič musí mít samozřejmě platný pilotní průkaz, například PPL (Private Pilot License), a zároveň standardní řidičský průkaz pro osobní auto.

0/0
22.7.2016 10:18

P68a44v37e70l 98F64o85l84t55á91n 4570232824

Převážná většina lidí to neumí na silnici pořádně a správně ani s obyčejným autem a vy je chcete pustit do luftu?

Z mé strany to rozhodně není závist, jen se ve mě probudil bývalý profesionální řidič. Za dvacet roků jsem si na silnici s okolními účastníky užil své :-(

+11/0
22.7.2016 5:28

J83o24s88e30f 77S74u60k 8527910588830

No, já bych řekl, že jsme si to na silnici spíš my, obyčejní řidiči, užili s vámi profesionály (mám na mysli hlavně řidiče kamionů) ;-D

0/−1
22.7.2016 10:22
Foto

M96i76c55h72a93l 30G77r57e80š42l27i49k 9431516852866

PPL nedostane každý blbec, ako vodičák.

+3/0
22.7.2016 11:11

E80m33i51l 78P13l68í63h71a47l 7214119831671

Tys to necetl? Ridic bude muset mit pilotni prukaz. To neni ridicak. Nekolik 100 tis eur taky nebude masovka.

0/0
25.7.2016 9:53

M48a76r76i85á52n 72B31e18d23n89á35r23i98k 9421501660738

Hm první vlašťovka :-)

+1/0
22.7.2016 2:13

J54o78s91e86f 79S28u49k 8797800378230

Držím jim palce, ať jim vše vyjde podle přání. Ještě vyhrát v loterii (:-)) a jsem na seznamu zákazníků.

Jeden technický detail mi ale vrtá hlavou. Ve sklopeném stavu jsou konce křídel níž než směrovky. Takže skládání křídel není jen prosté přisunutí, ale musí tam být nějak výškově řešeno i toto.

+1/0
22.7.2016 1:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.