Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Honda Jazz: génius malého velkoprostoru

To auto je snad zevnitř větší než zvenčí, řekl každý, kdo se pustil do prozkoumávání kabiny jazze. Nová - už třetí - generace malé hondy dokazuje, že Japonci s kdysi vymyšleným konceptem malého MPV s léty cizelování popřeli fyziku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S27t43a91n47i38s29l28a25v 81S16r16b25a 4955894578894

Honda the best mower I ever had.

+1/0
3.8.2016 8:27

K82r96y47š22t66o34f 44L22a65n48í40k 1489750485405

skoda, ze Honde ulitl před casem design a porad v tom setrvava. jinak to jsou jiste dobra auta, ale třeba Mazdy se mi libi mnohem vic.

+1/0
3.8.2016 0:54

C54y57r45i40l 51P42a40v45e49l63k10a 4966342888275

To je auto, který má smysl! Nemám rád auto bez přidané hodnoty (jakékoliv) a tohle jí má! Paráda.

0/0
2.8.2016 23:18


M58a80r90e48k 72J83a57n59e85č91k97a 1797806893881

Jazz je dosti spolehlivý, variabilní, prostorný a hlavně to není žádný přerostlí mastodont, čili se s ním zaparkuje kdekoliv bez problému. Prostě ideální, malé a sympatické MPV se schopností z něj udělat v případě potřeby i malou dodávku. Jedinou vadou na kráse je aspoň pro mě fakt, že Honda motory nejsou zrovna ideální pro předělávku do LPG, protože si s ním moc nerozumí. To je jediný důvod, proč jsem si jej zatím, jako druhé auto do rodiny nekoupil, což mě mrzí, protože na trhu v jeho třídě nemá konkurenci, který by se mu v jeho přednostech vyrovnal. Měl jsem totiž možnost nějaký čas v něm jezdit a doslova mě to auto zaskočilo a ohromilo. Kdo v něm nikdy nejel, to nepochopí a nadále bude nad tímto velmi povedeným vozem neznale ohrňovat nos ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

D79a49v43i74d 60H66u60r59k16a 3570523601971

Máme ho doma z r 2008 s variátorem, najeto 170.000 km. Prakticky bez oprav, jen kotouče, svíčky, žárovky. Jezdím reálně za 5,2 l/100km. Hodně město, občas tak dálka na 150 km. Když kamarád v 2006 kupoval Jazz jako rodinné auto, říkal jsem mu, že se zbláznil. Pak jsme v Jazzu jeli 3 chlapi na akci do Švýcarska a nestačil jsem se divit. Naložení a spotřeba byla jen 5,4 a po dálnici stále 130. To byl důvod, proč jsem za 425.000 korun koupil toho mého v 2008 a dodnes nelituji. A těm, co říkají, že motor kvičí - ano, není to turbo, je to ATMOSFÉRA a chová se jako normální vysokootáčkový motor. Jazz je opravdu velmi zajímavé auto. Pro zajímavost doporučuji podívat se na ceny ojetých v Německu a srovnat s Yarisem a Fabií.

+5/0
2.8.2016 18:03

M57i66r37e19k 32G48a88j58e56r 5371746559960

Trochu vysoká cena, zřejmě verze Comfort, ale jinak věřím, že je to dobré auto, zejména do města.

0/0
2.8.2016 18:52

A96n59t47o52n61i58n 55K60a83d59l63c58e37k 9592979311846

Pred rokem jsem se ho rozhodl koupit. Tady v US se jmenuje Fit. Prijdu k dealerovi a zazil jsem sok, ktery me pripomel dobu socialusmu. Model 2015 byl vyprodany a 2016 bude az za 3 mesice!!!! Tak jsem vycouval a sel do Kia a dodnes jsem nadmiru spokojeny:)

+1/−1
2.8.2016 17:48

M89i30r33e59k 12G28a64j88e56r 5421106399330

Kia se hodně zlepšila, ale i tak bych se obával, že hodně rychle ztrácí hodnotu a nevyrovná se Japoncům. Nejspíš žijete ve velkém městě, když v US kupujete tak malé auto.

+1/0
2.8.2016 18:54

J21a67r28d63a 69S10o21k62o94l 1926148471731

Jak je to dalece poruchové a co to má za mouchy?Děkuji za odpověď.

0/0
2.8.2016 17:34

R16a73d59e94k 87H90o37l70e46c54e32k 3476940408811

Tak se podívejte na statistiky poruchovosti. Už to není to, co to bývalo, ale na Fabii i Octavii to stačí stále s přehledem.

Když nepočítám následky po střetu se srnou, tak jediný problém jsem měl s desetiletým Jazzem, když mu při osmileté STK zjistili, že ruční brzda nebrzdí symetricky a bylo potřeba vyměnit nějakej brzdič či co. Sedmiletý jazz zatím jezdí bez závad.

+1/−1
2.8.2016 18:41

P63e15t26r 55N30e59c47h94a39n73i89c96k19ý 7313946368290

Snad jediné auto, které se mi líbí, které splňuje to co od auta očekávám v jednom balení. Až budu o autě uvažovat, Jazz bude jasná volba

0/0
2.8.2016 15:30

M21i37r22e90k 38G61a54j19e11r 5611746229950

Až budu o autě uvažovat, bude zase jiný výběr.

0/0
2.8.2016 18:56

P26e73t68r 39N98e89c76h57a26n23i67c77k29ý 7313966928280

vzhledem k tomu, že ho tu lidi mají i 5 a více let, tak si nemyslím :-)

0/0
2.8.2016 19:12

J48a50n 28K13o35n67v27a89l35i52n70k46a 5290961721815

V komentářích se podezřele často objevuje pojmenování Jazzík.

Bóžínku.

Něco jako škodulka, fábinka nebo hondík. To může částečně determinovat okruh majitelů tohoto auta.

Asi je to praktické a kvalitně postavené auto. Mně se ale nelíbí. Přijde mi svým designem připos.até až ustrašené. K tomu motor, co po dálnici ječí jak podsvinče. Nevím, nevím.

+6/−5
2.8.2016 13:36

R43a56d26e38k 78H32o14l58e70c94e23k 3546230188401

Okruh majitelů je jasný. Jsou to lidé, co na to mají, ale nepotřebují se předvádět, tedy nemají potřebu oslňovat jiné vzhledem a parametry svého auta. Jsou to lidé, hledící na praktickou stránku věci. Řeší, že se jim v autě pohodlně sedí, že v něm převezou co potřebujou, že má malou spotřebu, že se s ním dobře parkuje, a že, když se mu šlápne na krk, tak možná ječí jeko podsvinče, ale ochotně vyrazí dopředu. A mimochodem, při 130 km/h to s tím ječením neberte moc vážně, tedy pokud nepodřadíte o dva rychlostní stupně (první dvě generace jedou na 3 až 140).

+7/−1
2.8.2016 14:21

J56a25n 81K23o33n93v91a89l16i50n48k73a 5470151211955

Vámi zmínění lidé si spíše koupí skvost typu Dacie Srandero nebo Fabie kombi. Tahle Honda je cenově někde jinde, proto musí být k její koupi i jiný důvod než zcela pragmatický. Některým hošanům se prostě Jazzík líbí.

To, že to točí na 6ku (!!!) 3500 rpm při 130 km rozhodně nelze považovat za komfortní. Super je to ve sporťáku nebo na motorce (Hondy jsou nejelpší!), tam klidně budu točit do červena, ale v téhle piksle, která je primárně určená pro holky nebo pro chlapy bez vztahu k autům, je to na pováženou.

0/−1
4.8.2016 13:25

R25a93d94e85k 73H80o64l48e26c46e68k 3416390548721

Je vidět, že jste v Jazzu nikdy neseděl.

0/0
4.8.2016 14:06

J76i27ř22í 24S31c47h83w48a87c50h 8658204868406

od benzínové atmosféry 1.3 s krouťákem cca 130 Nm, navíc až někde v okolí 4000-4500 otáček nelze očekávat, že na 6st. bude točit otáčky jako atmo dvoulitr nebo 1.4T s krouťákem 200 Nm a více. Tyto si pak mohou při 130 km/hod dovolit točit jen cca 2600-2800. Atmo 1.3 v těchto otáčkách prostě ještě nemá potřebný výkon.

0/0
4.8.2016 21:12

J58i66ř53í 59S98c96h59w27a31c66h 8758604428966

Jene, ještě dodám, že tím "jekotem podsvinčete" jsi jen poukázal na obecný "rozdíl" atmo versus turbo. Zatímco o třicet procent větší atmosféra na dálnici "ječí" někde u 3500 ot, tak 1.0 TSI ve větším a těžším autě si spokojeně "chrochtá" někde v okolí 2800 otáček (cha, prý že mixér)....;-)

0/0
4.8.2016 23:47

M86i34c60h60a61l 77S70l56e34z90á88k 5581416557171

Je to Honda. Majitelům koncernových chrocht vozidel se to může zdát jako ječení podsvinčete. Každopádně Honda motory umí, motory co mají zvuk a motory co jsou spolehlivé.

+5/0
2.8.2016 15:55

J44a17n 70K76o18n66v78a25l81i40n56k22a 5590941551475

Nemám koncernový chrochtwagen.

0/0
4.8.2016 13:15

J69i14ř86í 61S62c89h15w57a19c68h 8128414618696

baworácký chrochtwagen je na tom ohledně otáček (zátahu vocpodu) velmi podobně ;-)

0/0
4.8.2016 21:15

J49a65n 14K19o86n58v15a82l34i39n17k19a 5770301141645

Mno, to není zas tak úplně pravda. Ten třílitr, co mám v autě, není vyložený milovník nízkých otáček. Nejlépe se projevuje mezi 2500 - 3500 a zhruba do 4500 stále táhne, Pravda je, že s krouťákem 400 Nm, který je k dispozici poměrně "brzy" ho lze trápit řazením kolem 1200 ale to se podepisuje na setrvačníku (u manuiálu)

Já mám naštěstí automat, takže nějaký řazení "vocpoda" a podtáčení se mě netýká. Řadí si to samo a využívá to optimální výkon pro danou situaci.

0/0
5.8.2016 7:43

J21i60ř78í 53S29c54h53w92a54c54h 8128224678496

odhaduji, že v režimu "normal" a pokud není plyn na podlaze tak ten automat určitě neřadí na vyšší stupeň až ve 3500, ale mnohem dříve a při stálé rychlosti někde na běžné silnici při 100 tacho tam zařadí "něco", při čem otáčkoměr ukáže méně jak těch 2500 ;-)

0/0
5.8.2016 12:42

J64a46n 63K21o89n90v17a49l17i95n41k86a 5780571531535

Jak jsem psal. Reaguje to na styl jízdy. Takže když jedu razantně a chci hodně zrychlovat, řadí na D (Drive) i klidně kolem 4 tisíc. Je to pak schopné řadit poslední stupeň až při cca 150 kmh. Na DS (Drive sport) to řadí vysoko pokaždé. Při klidné jízdě to zařadí poslední stupeň a uzamkne stálý převod někde kolem 85 kmh. Při potřebě zrychlování dojde k podřazení a otáčky se opět zvýší na minimálně 2200. Při běžné jízdě např. po městě jezdím v rozmezí 1500 - 2000 otáček, což u tohoto motoru nelze brát jako režim "vocpoda" - volnoběžné otáčky jsou cca 600.

0/0
5.8.2016 13:10

J21i84ř53í 53S56c50h62w18a50c94h 8218204648426

pro mne jako člověka, který je rád, když se motoru dopřávají jen režimy proti kterým neprotestuje, samozřejmě režim "vocpodu" nezačíná volnoběhem, ale tam, kde motor neprotestuje a dvouhmota netrpí, takže nějakými cca 1400 otáčkami. Takže dnes nevidím mezi turbo-chrocht-wageny jakékoliv značky, v závislosti otáčky-výkon, nějaký významný rozdíl....kromě rozdílů souvisejících s objemem.

0/0
5.8.2016 13:43

J56a92n 25K83o73n70v54a66l39i22n56k70a 5530821211425

Tak se někdy svez s nějakým TDíčkářem, co jezdí za "woe třiapůl na sto". To jsou experti, co jezdí 45 km/h na pětku. Motor jen tak brblá a pomalu ho ničí vibrace. Jeden můj známý má oktávku 1.6 TDI a řadí jak kdyby měl motor z autobusu. Nenechá si říct. A rozdíly jsou, tomu věř. A hlavně OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ ;-D!!

0/0
5.8.2016 14:32

T74o95m49á11š 42L26u67d24v91í24k 1830547704932

Už jsem slyšel i Volverín.

0/0
2.8.2016 16:09

J79a96n 84K74o48n47v70a93l82i82n97k54a 5540401951845

Taky lze potkat Pežíka, Citrouše, Yetíka, Dáčku, Rencka a další skvosty ;-D

0/0
4.8.2016 13:29

P96e78t95r 18B30á24č70a 8625986395355

Genius na prostor mozna, ale designove to je krap urovne Fabie.

0/−9
2.8.2016 13:17

P11e91t59r 85N10ě94m45e42č59e85k 1772434722703

To je ale strašný hnus.....8-o

+3/−14
2.8.2016 11:34

P79e23t66r 13N87ě71m37e27č16e26k 1142584622733

Jenom čtrnáct mínusů? To tu není víc honďáků? ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.8.2016 8:28

R64a36d31e75k 19H22o69l12e32c95e96k 3586190968451

Co by nebylo. Ale ne každý má potřebu mínusovat ubohé příspěvky.

+1/0
3.8.2016 9:06

J98a28n 45D32l46o49u11h13ý 7594219670979

R^Radsi bych v tom videl 1.6ku. Takhle rychlosti nad 130 tomu motoru moc po chuti nebudou. To same hluk v kabine.

0/0
2.8.2016 11:29

J82i84ř42í 81S50c42h70w77a33c63h 8128344598106

Auto co umí 190 musí být do 160 v pohodě....

0/0
2.8.2016 11:54

P77a89v69e15l 38Z62a39j80í17č96e68k 8354250336620

to tezko anezko chybi mi tak odhadem 50-60kw

0/−3
2.8.2016 12:48

R32a71d63e50k 24H86o27l88e24c56e25k 3476290228441

Ona ta auta, která mají těch vašich 50-60 kW navíc, zase nemají jen tunu, takže se to vyrovná.

+9/0
2.8.2016 13:04

M26a21r72t45i71n 20K43a54r81á14s67e11k 9768443228258

Tak s ohledem na to, ze i stare fabky s radobymotorem HTP na dalnici vytahle be vetsich problemu 170, tak si myslim, ze tomu autu opravu 50-60kw do pouzitelnosti nechybi...

+2/0
2.8.2016 14:54

M27i46c24h10a91l 47S82l45e23z59á10k 5551586227251

htp vytáhne na dálnici 170? božínku, to jedete z kopce, ne?

+1/−1
2.8.2016 15:57

J19a67n 71D80l56o62u78h61ý 7524889270809

Mel jsem roomstera v htp a jel bez problemu ve dvou lidech 170km/h akorat to zralo 10litru/100km. S felicii 1.3 50kW bbm jezdivam take ( pouze na lpg) 175km/h a zere to 15litru lpg / 100km. Opel Agila 1.2 ecotec jezdi bez problemu 165km/h pri 10 litrech lpg/100km. Ford Fusion 1.4 Durarec jezdi 180km/h pri 8.5litrech lpg / 100km. Vse realne zmereno na nemecke dalnici.

0/0
3.8.2016 8:25

J46i55ř84í 49S54c11h40w97a10c14h 8228524778386

těch 8.5 litru lpg v 1.4 duratecu při 180km/hod ti opravdu nevěřím. Leda tak se 80 km větrem v zádech a možná ještě s kopce ;-)

0/0
4.8.2016 21:20

J36a31n 21D19l87o94u68h88ý 7584439140639

Ver si cemu chces, pri rychlostech 90 az 120km/h se s tim da jet za 5,6l lpg na 100km. Samozrejme prazdne auto s 2 lidmi na palube.

0/0
5.8.2016 8:31

R65a62d47e84k 71H21o73l66e45c88e38k 3196550538271

Právěže po chuti tomu motoru jsou, protože ten motor se rád vytáčí. Jestliže to na 6 točí 3500 otáček ve 130, je to přesně ta hranice, kdy to při sešlápnutí plynu vystřelí.

S hlukem souhlasím. V otáčkách je motor slyšet.

+6/0
2.8.2016 12:29

J24a24n 15D55l29o12u28h35ý 7574499420119

R^Obcas jezdim se slabsi 1.6kou v benzinu s focusem II. Pri 130 toci cca 3500ot. na 5tku (vic rychlosti nema). Bez problemu zrychluje do 200km/h kde jsem v 6500ot a ma ochotu tocit vic, ale 7000 jsem v cervenem poli a uz neni kam tocit. Kdyz to porovnam - ma dost vykonu, ale chybi mu 6tka. Pokud chci jet 4 hod pres nemecko rychlosti 170km/h - tak to sice bez problemu jede, ale motor toci uz v druhe polovine spektra otacek. Cili je tohlucne a motor se zbytecne namaha ( pritom by stacilo zaradit chybejici 6tku). Honda ma 6 rychlosti ale uz na 6tku toci okolo 3 tisic pri 130ti. Nedokazu si moc predstavit tocit ten motor pri 170km/h 4 hodiny v kuse.

0/0
3.8.2016 8:18

R31a21d56e96k 51H44o89l45e77c60e25k 3426110778211

Pokud se chcete pravidelně prohánět po německých dálnicích, není Jazz nic pro vás. 6 rychlostí má kvůli spotřebě, ne kvůli dálnicím. Starší pětikvalt má indikaci řazení a 5. stupeň doporučuje řadit asi ve 45 km/h (při poklidné jízdě na rovině), takže ta 6 tomu chyběla pro ty běžné okresky.

Ale stejně bych vás v tom Německu chtěl vidět, jak jedete 4 hodiny 170. Každou chvíli je omezení rychlosti na nějakých 120, každou chvíli se vám tam někdo připlete. Prostě 4 hodiny v kuse nejedete ani náhodou. Divil bych se, kdybyste těch 170 jel 15 minut v kuse.

A pro ten Jazz znamená 170 km/h točení na úrovni 2/3 maximálních otáček, což není žádná katastrofa.

0/0
3.8.2016 8:58

R91a47d92e11k 62H43o77l54e73c52e86k 3846600468371

Dovolím si, jako někdo, kdo má s dvěma Jazzíky najeto dohromady asi 200 tisíc km, vyzdvihnout přednosti, kvůli kterým vím, že i další moje auto bude Jazz.

a) Vnitřní prostor pro cestující je ohromující. Mám 190 cm a 130 kg, přesto nemám sebemenší problém si sednout sám za sebe. Tedy, když mám naštelovanou přední sedačku na sebe, stále se za mě vejde stejně velký člověk. Samozřejmě si na zadní sedačku nesednou vedle sebe 3 lidé jako já. Vejdou se tam ale 2 děti na podsedáku a 1 dospělý. Místa na nohy je všude dost a dost je všude i nad hlavou.

b) Vnitřní prostor pro náklad nemá chybu. Zvednutelné sedačky jako například v Citi Elefantu (pro ty, co si to nedokáží představit) znamenají možnost vozit vysoké předměty. Vezl jsem takto třeba palmu. Ještě lepší je, když se zadní sedačky sklopí. Vznikne rovná plocha, na kterou se toho vejde. Už jsem vezl třeba dva hluboké dětské kočárky (nesložené, jen tak zaparkované) nebo jídelní stůl s 6 židlema nebo nedávno 55 palcovou televizi, která se v originálním obalu vešla na tu podlahu, takže ležela hezky rovně naplocho a nehrozilo její zničení. Nebo se tam nechají hodit dvě dospělácká kola atd.

c) Motor jede. Starší Jazzík 57 kW se rozjede jen na cca 180 km/h. Na víc nemá sílu. Novější 66 kW už jede 200 tachometrově, kdy ho zbrzdí omezovač rychlosti.

d) Motor nežere. Pokud člověk zrovna neatakuje rychlostní rekordy, tak se nechá jezdit hodně úsporně. Na delší tratě bez dálnic v pohodě kolem 4,5. Když se člověk vážně snaží a celou trasu jede 50-70 km/h, tak se nechá dostat i pod 4. V zimě, když jezdím jen 8km trasu vždy se studeným motorem, se dostávám na 6,5.

e) Je vidět, že se Honda snaží vylepšovat. Když porovnám ty dvě generace, které doma máme, tak to, co mi trochu vadilo na té první, má už druhá odstraněno, ať už je to nedostatečná výška hlavových opěrek, výměna předních žárovek podběhem kol, trochu vrzající přední sedačka (tam asi Japonci nepočítali s tím, že tam bude sedět někdo jako já) nebo potěšil ten výkonnější motor.

+14/0
2.8.2016 10:51

P89a44v39e19l 52Z54a88j90í86č74e65k 8184490626980

no mam snim par km odjeto motor na okresky super ale 200 :D tak mozna nekde u brna kdyz jedete z prahy mival jsem treba 300m 180kw a to jelo tak max do 170-180 na vic to nemelo kw... aby jste jezdil kolem 200 s rozumnym zrychlenim tak potrebujete tak 220-250kw...

0/−5
2.8.2016 12:47

R71a54d50e90k 36H86o63l47e78c66e53k 3656820538631

Psal jsem 200 tachometrově. Skutečnost bude asi o pár km/h menší. Asi to bude 190 (podle rychlostního indexu předepsaných pneumatik).

A nepsal jsem, že to té rychlosti dosáhne levou zadní, ale že se to na ni rozjede, a že v této rychlosti zasahuje omezovač. To je zcela evidentní, protože to s autem pěkně škubne, jak se na chvilku přeruší přívod paliva.

+1/0
2.8.2016 13:01

J59o38s97e49f 70N79o12v90a35k 5658132566168

Evidentně máte problém s chápáním psaného textu...

0/0
2.8.2016 17:09

D36a96n35i37e91l 73F80a41l44t69u20s 5492350951594

To auto se zvenku nezdá vůbec velké, spíše naopak. Ale jakmile usednete do auta zjistíte, ze tam je neuvěřitelný prostor. Máme sice staršího jazze, ale naprosto spolehlivý. A příští auto bude určitě zase jazzík.

+5/0
2.8.2016 10:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.