Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Honda Jazz: génius malého velkoprostoru

To auto je snad zevnitř větší než zvenčí, řekl každý, kdo se pustil do prozkoumávání kabiny jazze. Nová - už třetí - generace malé hondy dokazuje, že Japonci s kdysi vymyšleným konceptem malého MPV s léty cizelování popřeli fyziku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S74t34a28n81i66s16l62a25v 74S18r49b10a 4975614448574

Honda the best mower I ever had.

+1/0
3.8.2016 8:27

K78r26y11š68t23o77f 14L79a18n36í44k 1979480965855

skoda, ze Honde ulitl před casem design a porad v tom setrvava. jinak to jsou jiste dobra auta, ale třeba Mazdy se mi libi mnohem vic.

+1/0
3.8.2016 0:54

C87y58r92i88l 74P52a97v28e54l98k45a 4376922198735

To je auto, který má smysl! Nemám rád auto bez přidané hodnoty (jakékoliv) a tohle jí má! Paráda.

0/0
2.8.2016 23:18

M16a97r52e65k 65J71a11n47e38č95k29a 1477726393701

Jazz je dosti spolehlivý, variabilní, prostorný a hlavně to není žádný přerostlí mastodont, čili se s ním zaparkuje kdekoliv bez problému. Prostě ideální, malé a sympatické MPV se schopností z něj udělat v případě potřeby i malou dodávku. Jedinou vadou na kráse je aspoň pro mě fakt, že Honda motory nejsou zrovna ideální pro předělávku do LPG, protože si s ním moc nerozumí. To je jediný důvod, proč jsem si jej zatím, jako druhé auto do rodiny nekoupil, což mě mrzí, protože na trhu v jeho třídě nemá konkurenci, který by se mu v jeho přednostech vyrovnal. Měl jsem totiž možnost nějaký čas v něm jezdit a doslova mě to auto zaskočilo a ohromilo. Kdo v něm nikdy nejel, to nepochopí a nadále bude nad tímto velmi povedeným vozem neznale ohrňovat nos ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

D63a75v76i32d 60H50u15r71k69a 3150803971551

Máme ho doma z r 2008 s variátorem, najeto 170.000 km. Prakticky bez oprav, jen kotouče, svíčky, žárovky. Jezdím reálně za 5,2 l/100km. Hodně město, občas tak dálka na 150 km. Když kamarád v 2006 kupoval Jazz jako rodinné auto, říkal jsem mu, že se zbláznil. Pak jsme v Jazzu jeli 3 chlapi na akci do Švýcarska a nestačil jsem se divit. Naložení a spotřeba byla jen 5,4 a po dálnici stále 130. To byl důvod, proč jsem za 425.000 korun koupil toho mého v 2008 a dodnes nelituji. A těm, co říkají, že motor kvičí - ano, není to turbo, je to ATMOSFÉRA a chová se jako normální vysokootáčkový motor. Jazz je opravdu velmi zajímavé auto. Pro zajímavost doporučuji podívat se na ceny ojetých v Německu a srovnat s Yarisem a Fabií.

+5/0
2.8.2016 18:03

M68i76r49e20k 70G44a29j46e55r 5821416249850

Trochu vysoká cena, zřejmě verze Comfort, ale jinak věřím, že je to dobré auto, zejména do města.

0/0
2.8.2016 18:52

A21n64t91o54n14i34n 87K83a44d68l60c70e57k 9322119361816

Pred rokem jsem se ho rozhodl koupit. Tady v US se jmenuje Fit. Prijdu k dealerovi a zazil jsem sok, ktery me pripomel dobu socialusmu. Model 2015 byl vyprodany a 2016 bude az za 3 mesice!!!! Tak jsem vycouval a sel do Kia a dodnes jsem nadmiru spokojeny:)

+1/−1
2.8.2016 17:48

M60i83r73e54k 77G60a56j19e76r 5381206339180

Kia se hodně zlepšila, ale i tak bych se obával, že hodně rychle ztrácí hodnotu a nevyrovná se Japoncům. Nejspíš žijete ve velkém městě, když v US kupujete tak malé auto.

+1/0
2.8.2016 18:54

J92a45r18d74a 39S49o78k24o10l 1556198711341

Jak je to dalece poruchové a co to má za mouchy?Děkuji za odpověď.

0/0
2.8.2016 17:34

R17a88d48e22k 21H28o20l72e31c56e49k 3406430138451

Tak se podívejte na statistiky poruchovosti. Už to není to, co to bývalo, ale na Fabii i Octavii to stačí stále s přehledem.

Když nepočítám následky po střetu se srnou, tak jediný problém jsem měl s desetiletým Jazzem, když mu při osmileté STK zjistili, že ruční brzda nebrzdí symetricky a bylo potřeba vyměnit nějakej brzdič či co. Sedmiletý jazz zatím jezdí bez závad.

+1/−1
2.8.2016 18:41

P45e37t95r 77N59e35c75h24a62n82i92c60k56ý 7673606378640

Snad jediné auto, které se mi líbí, které splňuje to co od auta očekávám v jednom balení. Až budu o autě uvažovat, Jazz bude jasná volba

0/0
2.8.2016 15:30

M82i52r52e67k 70G64a27j90e23r 5441716879670

Až budu o autě uvažovat, bude zase jiný výběr.

0/0
2.8.2016 18:56

P43e94t45r 42N78e71c59h40a22n97i41c73k85ý 7383276668620

vzhledem k tomu, že ho tu lidi mají i 5 a více let, tak si nemyslím :-)

0/0
2.8.2016 19:12

J15a70n 28K84o57n90v60a77l73i72n77k85a 5460901141365

V komentářích se podezřele často objevuje pojmenování Jazzík.

Bóžínku.

Něco jako škodulka, fábinka nebo hondík. To může částečně determinovat okruh majitelů tohoto auta.

Asi je to praktické a kvalitně postavené auto. Mně se ale nelíbí. Přijde mi svým designem připos.até až ustrašené. K tomu motor, co po dálnici ječí jak podsvinče. Nevím, nevím.

+6/−5
2.8.2016 13:36

R93a49d96e24k 24H87o87l77e33c70e53k 3216930848351

Okruh majitelů je jasný. Jsou to lidé, co na to mají, ale nepotřebují se předvádět, tedy nemají potřebu oslňovat jiné vzhledem a parametry svého auta. Jsou to lidé, hledící na praktickou stránku věci. Řeší, že se jim v autě pohodlně sedí, že v něm převezou co potřebujou, že má malou spotřebu, že se s ním dobře parkuje, a že, když se mu šlápne na krk, tak možná ječí jeko podsvinče, ale ochotně vyrazí dopředu. A mimochodem, při 130 km/h to s tím ječením neberte moc vážně, tedy pokud nepodřadíte o dva rychlostní stupně (první dvě generace jedou na 3 až 140).

+7/−1
2.8.2016 14:21

J10a34n 60K39o10n68v82a84l14i84n64k14a 5980801541755

Vámi zmínění lidé si spíše koupí skvost typu Dacie Srandero nebo Fabie kombi. Tahle Honda je cenově někde jinde, proto musí být k její koupi i jiný důvod než zcela pragmatický. Některým hošanům se prostě Jazzík líbí.

To, že to točí na 6ku (!!!) 3500 rpm při 130 km rozhodně nelze považovat za komfortní. Super je to ve sporťáku nebo na motorce (Hondy jsou nejelpší!), tam klidně budu točit do červena, ale v téhle piksle, která je primárně určená pro holky nebo pro chlapy bez vztahu k autům, je to na pováženou.

0/−1
4.8.2016 13:25

R17a37d46e90k 88H29o52l48e26c81e50k 3606860468491

Je vidět, že jste v Jazzu nikdy neseděl.

0/0
4.8.2016 14:06

J82i88ř46í 77S61c84h61w13a66c20h 8638914398586

od benzínové atmosféry 1.3 s krouťákem cca 130 Nm, navíc až někde v okolí 4000-4500 otáček nelze očekávat, že na 6st. bude točit otáčky jako atmo dvoulitr nebo 1.4T s krouťákem 200 Nm a více. Tyto si pak mohou při 130 km/hod dovolit točit jen cca 2600-2800. Atmo 1.3 v těchto otáčkách prostě ještě nemá potřebný výkon.

0/0
4.8.2016 21:12

J82i87ř95í 78S94c46h82w56a92c45h 8798804228226

Jene, ještě dodám, že tím "jekotem podsvinčete" jsi jen poukázal na obecný "rozdíl" atmo versus turbo. Zatímco o třicet procent větší atmosféra na dálnici "ječí" někde u 3500 ot, tak 1.0 TSI ve větším a těžším autě si spokojeně "chrochtá" někde v okolí 2800 otáček (cha, prý že mixér)....;-)

0/0
4.8.2016 23:47

M28i28c32h97a67l 45S80l24e62z13á91k 5891556347791

Je to Honda. Majitelům koncernových chrocht vozidel se to může zdát jako ječení podsvinčete. Každopádně Honda motory umí, motory co mají zvuk a motory co jsou spolehlivé.

+5/0
2.8.2016 15:55

J79a34n 36K23o88n42v93a53l81i90n10k65a 5360951101975

Nemám koncernový chrochtwagen.

0/0
4.8.2016 13:15

J79i72ř49í 84S47c87h65w34a92c76h 8688354928856

baworácký chrochtwagen je na tom ohledně otáček (zátahu vocpodu) velmi podobně ;-)

0/0
4.8.2016 21:15

J14a90n 58K76o22n20v52a67l32i78n33k73a 5490161661785

Mno, to není zas tak úplně pravda. Ten třílitr, co mám v autě, není vyložený milovník nízkých otáček. Nejlépe se projevuje mezi 2500 - 3500 a zhruba do 4500 stále táhne, Pravda je, že s krouťákem 400 Nm, který je k dispozici poměrně "brzy" ho lze trápit řazením kolem 1200 ale to se podepisuje na setrvačníku (u manuiálu)

Já mám naštěstí automat, takže nějaký řazení "vocpoda" a podtáčení se mě netýká. Řadí si to samo a využívá to optimální výkon pro danou situaci.

0/0
5.8.2016 7:43

J54i28ř61í 14S22c26h15w48a41c90h 8688114298226

odhaduji, že v režimu "normal" a pokud není plyn na podlaze tak ten automat určitě neřadí na vyšší stupeň až ve 3500, ale mnohem dříve a při stálé rychlosti někde na běžné silnici při 100 tacho tam zařadí "něco", při čem otáčkoměr ukáže méně jak těch 2500 ;-)

0/0
5.8.2016 12:42

J73a67n 60K95o85n19v16a59l82i89n54k22a 5500691601735

Jak jsem psal. Reaguje to na styl jízdy. Takže když jedu razantně a chci hodně zrychlovat, řadí na D (Drive) i klidně kolem 4 tisíc. Je to pak schopné řadit poslední stupeň až při cca 150 kmh. Na DS (Drive sport) to řadí vysoko pokaždé. Při klidné jízdě to zařadí poslední stupeň a uzamkne stálý převod někde kolem 85 kmh. Při potřebě zrychlování dojde k podřazení a otáčky se opět zvýší na minimálně 2200. Při běžné jízdě např. po městě jezdím v rozmezí 1500 - 2000 otáček, což u tohoto motoru nelze brát jako režim "vocpoda" - volnoběžné otáčky jsou cca 600.

0/0
5.8.2016 13:10

J48i58ř67í 24S32c49h73w87a73c87h 8848194448316

pro mne jako člověka, který je rád, když se motoru dopřávají jen režimy proti kterým neprotestuje, samozřejmě režim "vocpodu" nezačíná volnoběhem, ale tam, kde motor neprotestuje a dvouhmota netrpí, takže nějakými cca 1400 otáčkami. Takže dnes nevidím mezi turbo-chrocht-wageny jakékoliv značky, v závislosti otáčky-výkon, nějaký významný rozdíl....kromě rozdílů souvisejících s objemem.

0/0
5.8.2016 13:43

J51a50n 48K19o14n64v22a53l29i56n71k93a 5450711591105

Tak se někdy svez s nějakým TDíčkářem, co jezdí za "woe třiapůl na sto". To jsou experti, co jezdí 45 km/h na pětku. Motor jen tak brblá a pomalu ho ničí vibrace. Jeden můj známý má oktávku 1.6 TDI a řadí jak kdyby měl motor z autobusu. Nenechá si říct. A rozdíly jsou, tomu věř. A hlavně OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ ;-D!!

0/0
5.8.2016 14:32

T75o44m87á67š 52L19u43d15v89í34k 1930727324972

Už jsem slyšel i Volverín.

0/0
2.8.2016 16:09

J34a95n 25K61o47n14v73a40l65i94n60k93a 5390201511375

Taky lze potkat Pežíka, Citrouše, Yetíka, Dáčku, Rencka a další skvosty ;-D

0/0
4.8.2016 13:29

P14e11t37r 73B22á49č31a 8765776415175

Genius na prostor mozna, ale designove to je krap urovne Fabie.

0/−9
2.8.2016 13:17

P42e29t78r 69N48ě31m30e32č74e78k 1822334542353

To je ale strašný hnus.....8-o

+3/−14
2.8.2016 11:34

P44e78t92r 16N58ě79m32e62č61e29k 1922444582853

Jenom čtrnáct mínusů? To tu není víc honďáků? ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.8.2016 8:28

R84a74d47e82k 16H96o40l21e85c34e21k 3726180868751

Co by nebylo. Ale ne každý má potřebu mínusovat ubohé příspěvky.

+1/0
3.8.2016 9:06

J58a30n 77D82l47o76u70h38ý 7704299600839

R^Radsi bych v tom videl 1.6ku. Takhle rychlosti nad 130 tomu motoru moc po chuti nebudou. To same hluk v kabine.

0/0
2.8.2016 11:29

J78i66ř59í 76S13c72h44w47a10c41h 8988264578946

Auto co umí 190 musí být do 160 v pohodě....

0/0
2.8.2016 11:54

P32a91v67e93l 85Z71a44j86í13č97e24k 8614200186230

to tezko anezko chybi mi tak odhadem 50-60kw

0/−3
2.8.2016 12:48

R46a76d63e54k 23H60o54l36e56c17e98k 3726490748271

Ona ta auta, která mají těch vašich 50-60 kW navíc, zase nemají jen tunu, takže se to vyrovná.

+9/0
2.8.2016 13:04

M31a60r34t51i54n 77K69a75r43á88s48e91k 9628603628518

Tak s ohledem na to, ze i stare fabky s radobymotorem HTP na dalnici vytahle be vetsich problemu 170, tak si myslim, ze tomu autu opravu 50-60kw do pouzitelnosti nechybi...

+2/0
2.8.2016 14:54

M61i36c33h63a63l 44S71l44e44z77á65k 5201866857971

htp vytáhne na dálnici 170? božínku, to jedete z kopce, ne?

+1/−1
2.8.2016 15:57

J94a21n 85D76l62o37u68h63ý 7454759110309

Mel jsem roomstera v htp a jel bez problemu ve dvou lidech 170km/h akorat to zralo 10litru/100km. S felicii 1.3 50kW bbm jezdivam take ( pouze na lpg) 175km/h a zere to 15litru lpg / 100km. Opel Agila 1.2 ecotec jezdi bez problemu 165km/h pri 10 litrech lpg/100km. Ford Fusion 1.4 Durarec jezdi 180km/h pri 8.5litrech lpg / 100km. Vse realne zmereno na nemecke dalnici.

0/0
3.8.2016 8:25

J65i73ř67í 90S74c93h65w47a46c25h 8218624858886

těch 8.5 litru lpg v 1.4 duratecu při 180km/hod ti opravdu nevěřím. Leda tak se 80 km větrem v zádech a možná ještě s kopce ;-)

0/0
4.8.2016 21:20

J89a16n 76D22l59o87u56h90ý 7524799760829

Ver si cemu chces, pri rychlostech 90 az 120km/h se s tim da jet za 5,6l lpg na 100km. Samozrejme prazdne auto s 2 lidmi na palube.

0/0
5.8.2016 8:31

R98a23d91e71k 86H87o62l24e15c69e75k 3856890268301

Právěže po chuti tomu motoru jsou, protože ten motor se rád vytáčí. Jestliže to na 6 točí 3500 otáček ve 130, je to přesně ta hranice, kdy to při sešlápnutí plynu vystřelí.

S hlukem souhlasím. V otáčkách je motor slyšet.

+6/0
2.8.2016 12:29

J47a60n 78D10l33o90u73h47ý 7614869330269

R^Obcas jezdim se slabsi 1.6kou v benzinu s focusem II. Pri 130 toci cca 3500ot. na 5tku (vic rychlosti nema). Bez problemu zrychluje do 200km/h kde jsem v 6500ot a ma ochotu tocit vic, ale 7000 jsem v cervenem poli a uz neni kam tocit. Kdyz to porovnam - ma dost vykonu, ale chybi mu 6tka. Pokud chci jet 4 hod pres nemecko rychlosti 170km/h - tak to sice bez problemu jede, ale motor toci uz v druhe polovine spektra otacek. Cili je tohlucne a motor se zbytecne namaha ( pritom by stacilo zaradit chybejici 6tku). Honda ma 6 rychlosti ale uz na 6tku toci okolo 3 tisic pri 130ti. Nedokazu si moc predstavit tocit ten motor pri 170km/h 4 hodiny v kuse.

0/0
3.8.2016 8:18

R22a72d74e31k 86H24o90l93e51c54e73k 3376330988711

Pokud se chcete pravidelně prohánět po německých dálnicích, není Jazz nic pro vás. 6 rychlostí má kvůli spotřebě, ne kvůli dálnicím. Starší pětikvalt má indikaci řazení a 5. stupeň doporučuje řadit asi ve 45 km/h (při poklidné jízdě na rovině), takže ta 6 tomu chyběla pro ty běžné okresky.

Ale stejně bych vás v tom Německu chtěl vidět, jak jedete 4 hodiny 170. Každou chvíli je omezení rychlosti na nějakých 120, každou chvíli se vám tam někdo připlete. Prostě 4 hodiny v kuse nejedete ani náhodou. Divil bych se, kdybyste těch 170 jel 15 minut v kuse.

A pro ten Jazz znamená 170 km/h točení na úrovni 2/3 maximálních otáček, což není žádná katastrofa.

0/0
3.8.2016 8:58

R82a29d40e89k 31H42o67l19e39c72e79k 3526910358751

Dovolím si, jako někdo, kdo má s dvěma Jazzíky najeto dohromady asi 200 tisíc km, vyzdvihnout přednosti, kvůli kterým vím, že i další moje auto bude Jazz.

a) Vnitřní prostor pro cestující je ohromující. Mám 190 cm a 130 kg, přesto nemám sebemenší problém si sednout sám za sebe. Tedy, když mám naštelovanou přední sedačku na sebe, stále se za mě vejde stejně velký člověk. Samozřejmě si na zadní sedačku nesednou vedle sebe 3 lidé jako já. Vejdou se tam ale 2 děti na podsedáku a 1 dospělý. Místa na nohy je všude dost a dost je všude i nad hlavou.

b) Vnitřní prostor pro náklad nemá chybu. Zvednutelné sedačky jako například v Citi Elefantu (pro ty, co si to nedokáží představit) znamenají možnost vozit vysoké předměty. Vezl jsem takto třeba palmu. Ještě lepší je, když se zadní sedačky sklopí. Vznikne rovná plocha, na kterou se toho vejde. Už jsem vezl třeba dva hluboké dětské kočárky (nesložené, jen tak zaparkované) nebo jídelní stůl s 6 židlema nebo nedávno 55 palcovou televizi, která se v originálním obalu vešla na tu podlahu, takže ležela hezky rovně naplocho a nehrozilo její zničení. Nebo se tam nechají hodit dvě dospělácká kola atd.

c) Motor jede. Starší Jazzík 57 kW se rozjede jen na cca 180 km/h. Na víc nemá sílu. Novější 66 kW už jede 200 tachometrově, kdy ho zbrzdí omezovač rychlosti.

d) Motor nežere. Pokud člověk zrovna neatakuje rychlostní rekordy, tak se nechá jezdit hodně úsporně. Na delší tratě bez dálnic v pohodě kolem 4,5. Když se člověk vážně snaží a celou trasu jede 50-70 km/h, tak se nechá dostat i pod 4. V zimě, když jezdím jen 8km trasu vždy se studeným motorem, se dostávám na 6,5.

e) Je vidět, že se Honda snaží vylepšovat. Když porovnám ty dvě generace, které doma máme, tak to, co mi trochu vadilo na té první, má už druhá odstraněno, ať už je to nedostatečná výška hlavových opěrek, výměna předních žárovek podběhem kol, trochu vrzající přední sedačka (tam asi Japonci nepočítali s tím, že tam bude sedět někdo jako já) nebo potěšil ten výkonnější motor.

+14/0
2.8.2016 10:51

P40a84v63e71l 50Z50a40j48í87č71e97k 8314770926850

no mam snim par km odjeto motor na okresky super ale 200 :D tak mozna nekde u brna kdyz jedete z prahy mival jsem treba 300m 180kw a to jelo tak max do 170-180 na vic to nemelo kw... aby jste jezdil kolem 200 s rozumnym zrychlenim tak potrebujete tak 220-250kw...

0/−5
2.8.2016 12:47

R50a76d34e29k 89H27o31l95e11c82e53k 3636440578171

Psal jsem 200 tachometrově. Skutečnost bude asi o pár km/h menší. Asi to bude 190 (podle rychlostního indexu předepsaných pneumatik).

A nepsal jsem, že to té rychlosti dosáhne levou zadní, ale že se to na ni rozjede, a že v této rychlosti zasahuje omezovač. To je zcela evidentní, protože to s autem pěkně škubne, jak se na chvilku přeruší přívod paliva.

+1/0
2.8.2016 13:01

J70o98s68e75f 24N87o73v61a57k 5308522806518

Evidentně máte problém s chápáním psaného textu...

0/0
2.8.2016 17:09

D28a33n21i88e25l 52F31a13l28t72u45s 5572180881614

To auto se zvenku nezdá vůbec velké, spíše naopak. Ale jakmile usednete do auta zjistíte, ze tam je neuvěřitelný prostor. Máme sice staršího jazze, ale naprosto spolehlivý. A příští auto bude určitě zase jazzík.

+5/0
2.8.2016 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.