Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Honda Jazz: génius malého velkoprostoru

To auto je snad zevnitř větší než zvenčí, řekl každý, kdo se pustil do prozkoumávání kabiny jazze. Nová - už třetí - generace malé hondy dokazuje, že Japonci s kdysi vymyšleným konceptem malého MPV s léty cizelování popřeli fyziku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S84t89a41n65i23s65l68a69v 69S82r52b22a 4515504538864

Honda the best mower I ever had.

+1/0
3.8.2016 8:27

K93r11y96š81t80o47f 74L68a51n10í19k 1939640435555

skoda, ze Honde ulitl před casem design a porad v tom setrvava. jinak to jsou jiste dobra auta, ale třeba Mazdy se mi libi mnohem vic.

+1/0
3.8.2016 0:54

C10y27r62i81l 35P87a45v30e24l38k72a 4286972458265

To je auto, který má smysl! Nemám rád auto bez přidané hodnoty (jakékoliv) a tohle jí má! Paráda.

0/0
2.8.2016 23:18

M10a96r62e46k 41J42a92n96e74č46k25a 1717246223561

Jazz je dosti spolehlivý, variabilní, prostorný a hlavně to není žádný přerostlí mastodont, čili se s ním zaparkuje kdekoliv bez problému. Prostě ideální, malé a sympatické MPV se schopností z něj udělat v případě potřeby i malou dodávku. Jedinou vadou na kráse je aspoň pro mě fakt, že Honda motory nejsou zrovna ideální pro předělávku do LPG, protože si s ním moc nerozumí. To je jediný důvod, proč jsem si jej zatím, jako druhé auto do rodiny nekoupil, což mě mrzí, protože na trhu v jeho třídě nemá konkurenci, který by se mu v jeho přednostech vyrovnal. Měl jsem totiž možnost nějaký čas v něm jezdit a doslova mě to auto zaskočilo a ohromilo. Kdo v něm nikdy nejel, to nepochopí a nadále bude nad tímto velmi povedeným vozem neznale ohrňovat nos ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

D73a15v35i36d 52H94u88r67k27a 3970583801811

Máme ho doma z r 2008 s variátorem, najeto 170.000 km. Prakticky bez oprav, jen kotouče, svíčky, žárovky. Jezdím reálně za 5,2 l/100km. Hodně město, občas tak dálka na 150 km. Když kamarád v 2006 kupoval Jazz jako rodinné auto, říkal jsem mu, že se zbláznil. Pak jsme v Jazzu jeli 3 chlapi na akci do Švýcarska a nestačil jsem se divit. Naložení a spotřeba byla jen 5,4 a po dálnici stále 130. To byl důvod, proč jsem za 425.000 korun koupil toho mého v 2008 a dodnes nelituji. A těm, co říkají, že motor kvičí - ano, není to turbo, je to ATMOSFÉRA a chová se jako normální vysokootáčkový motor. Jazz je opravdu velmi zajímavé auto. Pro zajímavost doporučuji podívat se na ceny ojetých v Německu a srovnat s Yarisem a Fabií.

+5/0
2.8.2016 18:03

M53i18r29e75k 33G35a10j21e40r 5281126239160

Trochu vysoká cena, zřejmě verze Comfort, ale jinak věřím, že je to dobré auto, zejména do města.

0/0
2.8.2016 18:52

A30n86t45o20n26i30n 17K67a63d67l91c71e91k 9302219391456

Pred rokem jsem se ho rozhodl koupit. Tady v US se jmenuje Fit. Prijdu k dealerovi a zazil jsem sok, ktery me pripomel dobu socialusmu. Model 2015 byl vyprodany a 2016 bude az za 3 mesice!!!! Tak jsem vycouval a sel do Kia a dodnes jsem nadmiru spokojeny:)

+1/−1
2.8.2016 17:48

M48i81r60e20k 53G66a26j48e47r 5881226449420

Kia se hodně zlepšila, ale i tak bych se obával, že hodně rychle ztrácí hodnotu a nevyrovná se Japoncům. Nejspíš žijete ve velkém městě, když v US kupujete tak malé auto.

+1/0
2.8.2016 18:54

J86a33r22d45a 74S11o31k16o80l 1376728241881

Jak je to dalece poruchové a co to má za mouchy?Děkuji za odpověď.

0/0
2.8.2016 17:34

R50a36d14e40k 14H87o80l94e78c29e62k 3956750308281

Tak se podívejte na statistiky poruchovosti. Už to není to, co to bývalo, ale na Fabii i Octavii to stačí stále s přehledem.

Když nepočítám následky po střetu se srnou, tak jediný problém jsem měl s desetiletým Jazzem, když mu při osmileté STK zjistili, že ruční brzda nebrzdí symetricky a bylo potřeba vyměnit nějakej brzdič či co. Sedmiletý jazz zatím jezdí bez závad.

+1/−1
2.8.2016 18:41

P71e78t41r 93N32e30c80h68a58n56i55c19k17ý 7383676548860

Snad jediné auto, které se mi líbí, které splňuje to co od auta očekávám v jednom balení. Až budu o autě uvažovat, Jazz bude jasná volba

0/0
2.8.2016 15:30

M94i63r26e89k 43G16a83j33e62r 5461176149590

Až budu o autě uvažovat, bude zase jiný výběr.

0/0
2.8.2016 18:56

P49e97t80r 13N43e12c95h78a91n67i68c67k55ý 7833586788720

vzhledem k tomu, že ho tu lidi mají i 5 a více let, tak si nemyslím :-)

0/0
2.8.2016 19:12

J66a21n 74K74o10n22v13a38l37i71n56k69a 5680821721645

V komentářích se podezřele často objevuje pojmenování Jazzík.

Bóžínku.

Něco jako škodulka, fábinka nebo hondík. To může částečně determinovat okruh majitelů tohoto auta.

Asi je to praktické a kvalitně postavené auto. Mně se ale nelíbí. Přijde mi svým designem připos.até až ustrašené. K tomu motor, co po dálnici ječí jak podsvinče. Nevím, nevím.

+6/−5
2.8.2016 13:36

R97a17d56e38k 14H93o64l57e18c13e94k 3566320878321

Okruh majitelů je jasný. Jsou to lidé, co na to mají, ale nepotřebují se předvádět, tedy nemají potřebu oslňovat jiné vzhledem a parametry svého auta. Jsou to lidé, hledící na praktickou stránku věci. Řeší, že se jim v autě pohodlně sedí, že v něm převezou co potřebujou, že má malou spotřebu, že se s ním dobře parkuje, a že, když se mu šlápne na krk, tak možná ječí jeko podsvinče, ale ochotně vyrazí dopředu. A mimochodem, při 130 km/h to s tím ječením neberte moc vážně, tedy pokud nepodřadíte o dva rychlostní stupně (první dvě generace jedou na 3 až 140).

+7/−1
2.8.2016 14:21

J35a54n 89K79o95n38v83a48l85i76n73k16a 5400481181325

Vámi zmínění lidé si spíše koupí skvost typu Dacie Srandero nebo Fabie kombi. Tahle Honda je cenově někde jinde, proto musí být k její koupi i jiný důvod než zcela pragmatický. Některým hošanům se prostě Jazzík líbí.

To, že to točí na 6ku (!!!) 3500 rpm při 130 km rozhodně nelze považovat za komfortní. Super je to ve sporťáku nebo na motorce (Hondy jsou nejelpší!), tam klidně budu točit do červena, ale v téhle piksle, která je primárně určená pro holky nebo pro chlapy bez vztahu k autům, je to na pováženou.

0/−1
4.8.2016 13:25

R84a95d12e56k 76H11o49l68e71c55e26k 3666960268561

Je vidět, že jste v Jazzu nikdy neseděl.

0/0
4.8.2016 14:06

J15i49ř48í 31S24c78h13w76a35c23h 8688704618406

od benzínové atmosféry 1.3 s krouťákem cca 130 Nm, navíc až někde v okolí 4000-4500 otáček nelze očekávat, že na 6st. bude točit otáčky jako atmo dvoulitr nebo 1.4T s krouťákem 200 Nm a více. Tyto si pak mohou při 130 km/hod dovolit točit jen cca 2600-2800. Atmo 1.3 v těchto otáčkách prostě ještě nemá potřebný výkon.

0/0
4.8.2016 21:12

J87i34ř19í 98S79c20h60w29a41c55h 8338144308176

Jene, ještě dodám, že tím "jekotem podsvinčete" jsi jen poukázal na obecný "rozdíl" atmo versus turbo. Zatímco o třicet procent větší atmosféra na dálnici "ječí" někde u 3500 ot, tak 1.0 TSI ve větším a těžším autě si spokojeně "chrochtá" někde v okolí 2800 otáček (cha, prý že mixér)....;-)

0/0
4.8.2016 23:47

M49i22c27h51a68l 30S67l65e90z26á92k 5531816297761

Je to Honda. Majitelům koncernových chrocht vozidel se to může zdát jako ječení podsvinčete. Každopádně Honda motory umí, motory co mají zvuk a motory co jsou spolehlivé.

+5/0
2.8.2016 15:55

J42a18n 40K87o37n83v31a17l66i26n16k95a 5850181921975

Nemám koncernový chrochtwagen.

0/0
4.8.2016 13:15

J19i57ř94í 37S22c95h26w12a41c71h 8318424918156

baworácký chrochtwagen je na tom ohledně otáček (zátahu vocpodu) velmi podobně ;-)

0/0
4.8.2016 21:15

J36a37n 40K52o97n47v91a26l92i33n27k15a 5590341611345

Mno, to není zas tak úplně pravda. Ten třílitr, co mám v autě, není vyložený milovník nízkých otáček. Nejlépe se projevuje mezi 2500 - 3500 a zhruba do 4500 stále táhne, Pravda je, že s krouťákem 400 Nm, který je k dispozici poměrně "brzy" ho lze trápit řazením kolem 1200 ale to se podepisuje na setrvačníku (u manuiálu)

Já mám naštěstí automat, takže nějaký řazení "vocpoda" a podtáčení se mě netýká. Řadí si to samo a využívá to optimální výkon pro danou situaci.

0/0
5.8.2016 7:43

J81i57ř96í 28S82c94h85w91a63c45h 8908374568656

odhaduji, že v režimu "normal" a pokud není plyn na podlaze tak ten automat určitě neřadí na vyšší stupeň až ve 3500, ale mnohem dříve a při stálé rychlosti někde na běžné silnici při 100 tacho tam zařadí "něco", při čem otáčkoměr ukáže méně jak těch 2500 ;-)

0/0
5.8.2016 12:42

J61a88n 24K61o88n77v64a42l19i55n15k92a 5640711191175

Jak jsem psal. Reaguje to na styl jízdy. Takže když jedu razantně a chci hodně zrychlovat, řadí na D (Drive) i klidně kolem 4 tisíc. Je to pak schopné řadit poslední stupeň až při cca 150 kmh. Na DS (Drive sport) to řadí vysoko pokaždé. Při klidné jízdě to zařadí poslední stupeň a uzamkne stálý převod někde kolem 85 kmh. Při potřebě zrychlování dojde k podřazení a otáčky se opět zvýší na minimálně 2200. Při běžné jízdě např. po městě jezdím v rozmezí 1500 - 2000 otáček, což u tohoto motoru nelze brát jako režim "vocpoda" - volnoběžné otáčky jsou cca 600.

0/0
5.8.2016 13:10

J45i90ř50í 17S88c73h44w73a31c41h 8518484888626

pro mne jako člověka, který je rád, když se motoru dopřávají jen režimy proti kterým neprotestuje, samozřejmě režim "vocpodu" nezačíná volnoběhem, ale tam, kde motor neprotestuje a dvouhmota netrpí, takže nějakými cca 1400 otáčkami. Takže dnes nevidím mezi turbo-chrocht-wageny jakékoliv značky, v závislosti otáčky-výkon, nějaký významný rozdíl....kromě rozdílů souvisejících s objemem.

0/0
5.8.2016 13:43

J55a63n 69K36o70n38v90a97l45i82n68k49a 5470511221895

Tak se někdy svez s nějakým TDíčkářem, co jezdí za "woe třiapůl na sto". To jsou experti, co jezdí 45 km/h na pětku. Motor jen tak brblá a pomalu ho ničí vibrace. Jeden můj známý má oktávku 1.6 TDI a řadí jak kdyby měl motor z autobusu. Nenechá si říct. A rozdíly jsou, tomu věř. A hlavně OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ ;-D!!

0/0
5.8.2016 14:32

T40o24m81á55š 98L98u86d49v75í86k 1530497394572

Už jsem slyšel i Volverín.

0/0
2.8.2016 16:09

J36a25n 52K56o98n50v33a38l11i80n26k47a 5550661471495

Taky lze potkat Pežíka, Citrouše, Yetíka, Dáčku, Rencka a další skvosty ;-D

0/0
4.8.2016 13:29

P36e92t61r 41B11á37č66a 8435626565765

Genius na prostor mozna, ale designove to je krap urovne Fabie.

0/−9
2.8.2016 13:17

P30e59t82r 84N50ě67m87e55č53e95k 1902514702663

To je ale strašný hnus.....8-o

+3/−14
2.8.2016 11:34

P12e23t11r 39N61ě52m30e12č36e60k 1592874972553

Jenom čtrnáct mínusů? To tu není víc honďáků? ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.8.2016 8:28

R98a57d19e93k 52H73o13l77e27c95e75k 3796670208921

Co by nebylo. Ale ne každý má potřebu mínusovat ubohé příspěvky.

+1/0
3.8.2016 9:06

J52a45n 51D89l73o98u24h65ý 7134109130559

R^Radsi bych v tom videl 1.6ku. Takhle rychlosti nad 130 tomu motoru moc po chuti nebudou. To same hluk v kabine.

0/0
2.8.2016 11:29

J27i32ř32í 34S61c69h41w56a94c85h 8958984958636

Auto co umí 190 musí být do 160 v pohodě....

0/0
2.8.2016 11:54

P33a94v14e63l 81Z84a19j18í82č25e18k 8964330566840

to tezko anezko chybi mi tak odhadem 50-60kw

0/−3
2.8.2016 12:48

R91a15d92e48k 28H84o54l94e71c23e19k 3356630968651

Ona ta auta, která mají těch vašich 50-60 kW navíc, zase nemají jen tunu, takže se to vyrovná.

+9/0
2.8.2016 13:04

M48a51r93t20i74n 28K60a49r28á27s46e19k 9498163258648

Tak s ohledem na to, ze i stare fabky s radobymotorem HTP na dalnici vytahle be vetsich problemu 170, tak si myslim, ze tomu autu opravu 50-60kw do pouzitelnosti nechybi...

+2/0
2.8.2016 14:54

M45i83c71h12a80l 13S59l77e77z77á10k 5421496717591

htp vytáhne na dálnici 170? božínku, to jedete z kopce, ne?

+1/−1
2.8.2016 15:57

J54a20n 26D76l65o12u22h80ý 7654419640739

Mel jsem roomstera v htp a jel bez problemu ve dvou lidech 170km/h akorat to zralo 10litru/100km. S felicii 1.3 50kW bbm jezdivam take ( pouze na lpg) 175km/h a zere to 15litru lpg / 100km. Opel Agila 1.2 ecotec jezdi bez problemu 165km/h pri 10 litrech lpg/100km. Ford Fusion 1.4 Durarec jezdi 180km/h pri 8.5litrech lpg / 100km. Vse realne zmereno na nemecke dalnici.

0/0
3.8.2016 8:25

J30i80ř75í 15S87c55h58w73a50c91h 8938844458916

těch 8.5 litru lpg v 1.4 duratecu při 180km/hod ti opravdu nevěřím. Leda tak se 80 km větrem v zádech a možná ještě s kopce ;-)

0/0
4.8.2016 21:20

J26a41n 95D28l27o10u56h67ý 7904979320399

Ver si cemu chces, pri rychlostech 90 az 120km/h se s tim da jet za 5,6l lpg na 100km. Samozrejme prazdne auto s 2 lidmi na palube.

0/0
5.8.2016 8:31

R58a61d33e12k 15H70o25l38e38c95e12k 3726210868901

Právěže po chuti tomu motoru jsou, protože ten motor se rád vytáčí. Jestliže to na 6 točí 3500 otáček ve 130, je to přesně ta hranice, kdy to při sešlápnutí plynu vystřelí.

S hlukem souhlasím. V otáčkách je motor slyšet.

+6/0
2.8.2016 12:29

J96a18n 62D25l40o41u73h85ý 7794849470249

R^Obcas jezdim se slabsi 1.6kou v benzinu s focusem II. Pri 130 toci cca 3500ot. na 5tku (vic rychlosti nema). Bez problemu zrychluje do 200km/h kde jsem v 6500ot a ma ochotu tocit vic, ale 7000 jsem v cervenem poli a uz neni kam tocit. Kdyz to porovnam - ma dost vykonu, ale chybi mu 6tka. Pokud chci jet 4 hod pres nemecko rychlosti 170km/h - tak to sice bez problemu jede, ale motor toci uz v druhe polovine spektra otacek. Cili je tohlucne a motor se zbytecne namaha ( pritom by stacilo zaradit chybejici 6tku). Honda ma 6 rychlosti ale uz na 6tku toci okolo 3 tisic pri 130ti. Nedokazu si moc predstavit tocit ten motor pri 170km/h 4 hodiny v kuse.

0/0
3.8.2016 8:18

R64a27d62e89k 76H82o58l96e96c49e47k 3866330698161

Pokud se chcete pravidelně prohánět po německých dálnicích, není Jazz nic pro vás. 6 rychlostí má kvůli spotřebě, ne kvůli dálnicím. Starší pětikvalt má indikaci řazení a 5. stupeň doporučuje řadit asi ve 45 km/h (při poklidné jízdě na rovině), takže ta 6 tomu chyběla pro ty běžné okresky.

Ale stejně bych vás v tom Německu chtěl vidět, jak jedete 4 hodiny 170. Každou chvíli je omezení rychlosti na nějakých 120, každou chvíli se vám tam někdo připlete. Prostě 4 hodiny v kuse nejedete ani náhodou. Divil bych se, kdybyste těch 170 jel 15 minut v kuse.

A pro ten Jazz znamená 170 km/h točení na úrovni 2/3 maximálních otáček, což není žádná katastrofa.

0/0
3.8.2016 8:58

R63a29d39e33k 16H40o19l58e58c37e81k 3906970848741

Dovolím si, jako někdo, kdo má s dvěma Jazzíky najeto dohromady asi 200 tisíc km, vyzdvihnout přednosti, kvůli kterým vím, že i další moje auto bude Jazz.

a) Vnitřní prostor pro cestující je ohromující. Mám 190 cm a 130 kg, přesto nemám sebemenší problém si sednout sám za sebe. Tedy, když mám naštelovanou přední sedačku na sebe, stále se za mě vejde stejně velký člověk. Samozřejmě si na zadní sedačku nesednou vedle sebe 3 lidé jako já. Vejdou se tam ale 2 děti na podsedáku a 1 dospělý. Místa na nohy je všude dost a dost je všude i nad hlavou.

b) Vnitřní prostor pro náklad nemá chybu. Zvednutelné sedačky jako například v Citi Elefantu (pro ty, co si to nedokáží představit) znamenají možnost vozit vysoké předměty. Vezl jsem takto třeba palmu. Ještě lepší je, když se zadní sedačky sklopí. Vznikne rovná plocha, na kterou se toho vejde. Už jsem vezl třeba dva hluboké dětské kočárky (nesložené, jen tak zaparkované) nebo jídelní stůl s 6 židlema nebo nedávno 55 palcovou televizi, která se v originálním obalu vešla na tu podlahu, takže ležela hezky rovně naplocho a nehrozilo její zničení. Nebo se tam nechají hodit dvě dospělácká kola atd.

c) Motor jede. Starší Jazzík 57 kW se rozjede jen na cca 180 km/h. Na víc nemá sílu. Novější 66 kW už jede 200 tachometrově, kdy ho zbrzdí omezovač rychlosti.

d) Motor nežere. Pokud člověk zrovna neatakuje rychlostní rekordy, tak se nechá jezdit hodně úsporně. Na delší tratě bez dálnic v pohodě kolem 4,5. Když se člověk vážně snaží a celou trasu jede 50-70 km/h, tak se nechá dostat i pod 4. V zimě, když jezdím jen 8km trasu vždy se studeným motorem, se dostávám na 6,5.

e) Je vidět, že se Honda snaží vylepšovat. Když porovnám ty dvě generace, které doma máme, tak to, co mi trochu vadilo na té první, má už druhá odstraněno, ať už je to nedostatečná výška hlavových opěrek, výměna předních žárovek podběhem kol, trochu vrzající přední sedačka (tam asi Japonci nepočítali s tím, že tam bude sedět někdo jako já) nebo potěšil ten výkonnější motor.

+14/0
2.8.2016 10:51

P52a27v66e56l 59Z21a74j16í35č88e62k 8884920576690

no mam snim par km odjeto motor na okresky super ale 200 :D tak mozna nekde u brna kdyz jedete z prahy mival jsem treba 300m 180kw a to jelo tak max do 170-180 na vic to nemelo kw... aby jste jezdil kolem 200 s rozumnym zrychlenim tak potrebujete tak 220-250kw...

0/−5
2.8.2016 12:47

R75a91d70e34k 19H65o50l60e41c83e55k 3676130618941

Psal jsem 200 tachometrově. Skutečnost bude asi o pár km/h menší. Asi to bude 190 (podle rychlostního indexu předepsaných pneumatik).

A nepsal jsem, že to té rychlosti dosáhne levou zadní, ale že se to na ni rozjede, a že v této rychlosti zasahuje omezovač. To je zcela evidentní, protože to s autem pěkně škubne, jak se na chvilku přeruší přívod paliva.

+1/0
2.8.2016 13:01

J90o60s22e31f 96N30o30v76a19k 5948872236148

Evidentně máte problém s chápáním psaného textu...

0/0
2.8.2016 17:09

D43a53n50i25e11l 88F61a89l30t72u74s 5182110661344

To auto se zvenku nezdá vůbec velké, spíše naopak. Ale jakmile usednete do auta zjistíte, ze tam je neuvěřitelný prostor. Máme sice staršího jazze, ale naprosto spolehlivý. A příští auto bude určitě zase jazzík.

+5/0
2.8.2016 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.