Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zkusili jsme Hyundai Ioniq. Bez elektřiny jezdit neumí

Ioniq vyzývá na souboj kultovní Toyotu Prius. Má podobnou techniku, ale uhlazenější design. A jezdí moc hezky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O86n22d74ř30e33j 24K63r98a22t30o46c49h16v94í34l16a 1755224545622

Hnůjdaj vyzývá poslední dobou hodně modelů konkurenční značky...tedy hlavně Škody. A teď tu vládnu já...a podobné debilní hesla. Pokaždé se mýlil ;-D

0/−2
29.7.2016 22:31

D91a23v85i34d 56R35y72c16h35e14t79s47k80ý 9176941500170

"4,3L po rovině" není pro člověka poučeného o úsporné jízdě problém .. s řadou motorů. Sám mám tuto spotřebu mimo město s 1,2 TSI 77kW a to žádná brzda provozu nejsem.

+3/−1
29.7.2016 14:12

J22a75n 58K35o17ř68á60n 7557388408136

Asi se občas každému za život stalo, že mu během jízdy došel benzín/nafta. Následně třeba vyrazil pěšky k nejbližší čerpací stanici, tam koupil / půjčil kanystr, vrátil se zpět a situaci vyřešil. Jak se taková situace řeší u elektroauta ?

+1/0
29.7.2016 11:47


J61a73n 37V27e12s27e13l72ý 5354503722961

Nissan Leaf umí ještě asi 15 km v nouzovém režimu. To by na dojezd k zásuvce stačit, v ČR jsou fakt skoro všude.

0/−1
29.7.2016 12:07

M51a57r72t18i50n 97F68i97l10i82p98c63z45y94k 3361831545343

Takže zazvonit u nějakého domu a zeptat se, jestli nemají prodlužovačku?

+1/0
29.7.2016 12:23
Foto

M77i28c93h68a53l 60N76a61j45m62a13n 7319253666490

Asi tak je to myšleno...

+1/0
29.7.2016 13:24

L78u17k77á44š 59K20u57b69ů 5424133770747

určitě je v takové situaci vhodnější vozit vlastní prodlužovací kabel a nějaký drobný dárek pro rodinu, která poskytne elektrický proud....určitě se hodí také dobré čtení(ne komiksové povahy, spíše bych doporučil něco o velikosti Ottova naučného slovníku), než se akumulátor dostane na provozuschopný stav. Tedy pokud dotyčný smolař nebude klikař! V takovém případě se akumulátor v jeho Tesle vybije zrovna poblíž Super Charger u Humpolce a po vypití větší kávy může pokračovat v cestě.

+4/0
29.7.2016 14:32
Foto

J72i80r17i 89B28i27l10i71n53a 5128810137

Ja mam amatersky predelanou Mazdu pickup. Kdyz dochazi baterie, zpomalim tak na 40 km/hod a tim se me zhruba zdvojnasobi dojezd. Takze jsem zatim dojel vzdycky. .......

0/0
29.7.2016 17:09

S21t41a87n61i15s93l77a67v 42K24r66e86j57c49a93r 6247306583614

Nu je to na každém, osobně jsem pro sestru Kia Niro. Ale Hyundai Ioniq je pro ty jež dávají přednost vizáži .

0/0
29.7.2016 11:05

J65i75ř84í 13G79a38n71o 1840149244936

Tato technologie je hloupost. Nevím, kdo si to chce koupit. Když elektrika tak Tesla.

0/−4
29.7.2016 10:32

M94a75r35t74i32n 28F31i94l63i47p34c19z42y58k 3241291425773

ok, jsem zvědav, co si budete říkat v té Tesle o její "chytré" technologii, až ztvrdnete někde na dálnici v zimě při nějaké nehodě ...

+3/0
29.7.2016 10:43

J33a85n 51V94e50s25e36l36ý 5374173332421

A budu mít energie na 2 dny plného výkonu topení? Který spalovák vám to poskytne?

0/−2
29.7.2016 11:08

M19a73r53t47i29n 89F60i82l27i74p92c35z93y23k 3411661525543

Každý, protože spotřeba na volnoběh bude při zapnutém topení od 0,6-1,0/h.

+4/0
29.7.2016 12:22

J65a18k39u16b 80Š37a51f98a35n20d47a 7955907231701

A k čemu by vám to v ČR bylo? Kdy zde někdo toto potřeboval?

0/0
29.7.2016 16:15

J31i37ř59í 64E93r39b33e67n 1583594576927

Mám dojem, že nějak v prosinci 1998 byla D1 totálně zasypaná a nepřístupná, že se opravdu změnila na dvoudenní parkoviště...

0/0
30.7.2016 20:50

J26a10k36u82b 69Š82a82f51a25n12d13a 7925257951291

To, že byla 2 dny neprůjezdná neznamená, že tam ti lidé 2 dny seděli bez nějaké pomoci.

0/0
30.7.2016 21:41

S64t50a44n31i83s78l63a72v 84K81r11e57j24c41a49r 6797556323444

Ono pokud by to byla tak špatná technoloie, tak by nebylo tolik následovníků nejen Tesly ale i Mazdy.

+1/0
29.7.2016 11:08

M35a98r97t36i77n 22F17i71l54i28p34c65z49y97k 3201671265243

Nejsem odpůrce elektromobili, každá technologie má své pro a proti.

Jsem pouze proti takovým direktivním zásahům, jaké plánuje Londýn, potažmo Norsko a Německo. A protože si myslím, že elektromobil v současné podobě, jak jej známe, má své limity a omezení, tak se prostě ptám, jak s těmi limity a omezeními budeme fungovat až se s nimi setkáme v reálném životě u věcí, které nás celkem běžně potkávají.

+6/0
29.7.2016 12:26

M38a72r23i61á37n 50B11e68d35n67á20r75i32k 9561701800698

Jsou to vlaštovky, průkopníci. Až v provozu se ukáže co se musí změnit a proč a kam se ubrat ve vývoji. Třeba za 20 let bude mít auto elektromotor a malý plazmový generátor na vodu. Problémy asi budou jen když se odstaví a bude nutné ho opět zažehnout.

+1/0
29.7.2016 16:40

J30a66r24o66m19í75r 17K19r54á60l 4250609584149

Spíš bych to tipoval na nějaký motor s vnějším spalováním. Pochybuji, že by se do 20 let podařilo vyvinout akumulátor, který by nahradil klasický motor a k tomu za rozumnou cenu a s přijatelnou životností.

+1/0
29.7.2016 19:37

S72t32a65n27i59s30l73a70v 57K34r18e85j49c61a78r 6947776943684

Nu v případě zrovna Norska a Norů jež jsou elektromobilitě na předním místě v Evropě, a jistě tam nemají takové zimy jako v posledních letech v ČR. Ano je to v lidech.

0/0
30.7.2016 21:44

A38n88t11o12n57í28n 96S16e52b82e89r85a 7173758620469

104 kW a skoro 11s 0-100? To je vtip:

Já mám blbých 63 Kw a udělám 0-100 za 12s

0/−1
29.7.2016 10:16

M53a65r39t20i59n 95F58i19l89i57p32c36z55y39k 3581811295913

Taky ale asi nemáte pod podlahou baterky ...

+2/0
29.7.2016 10:20

J30a24n 70D30ě17t97á61k 4241304879660

Jako odpůrce ekoteroru se můžu jenom ;-D

0/0
29.7.2016 10:14

O48n11d20ř85e24j 34Z39d48e83r18a41d40i91č22k10a 6944695603228

Tak já nevim... Teď jsme s kolegama jeli na dovolenou do Bosny, pětkovým golfem... A za 4.3l/100km jsme to taky dali.. Tak nevím kde je ta zásadní výhoda..

+1/0
29.7.2016 9:48

M33a17r65t24i55n 47F74i33l58i40p57c45z74y69k 3511501565223

Mám takový neodolatelný pocit, že jste do toho lili naftu a ještě jeli z kopce.

+4/0
29.7.2016 9:52

O49n40d14ř29e43j 45Z82d87e83r77a17d17i13č91k62a 6174635583828

Nafťák to je, ale asi jste v Bosně nebyl, tam to z kopce fakt moc není.. Hele - nevidět to naživo, pochyboval bych, ale to auto je skvělý.

0/0
29.7.2016 10:05

M85a63r47t48i11n 79F18i35l72i66p69c50z70y52k 3821291295173

Takže jabka a hrušky. Nic proti naftě, ale ten hybrid má benzínový motor.

+2/0
29.7.2016 10:14

O14n73d29ř41e66j 63Z96d25e50r36a65d81i66č16k91a 6674705573128

To já mu neberu, ale pokud vezmu provozní náklady, což je to, co u auta řeším, tak ten hybrid mi jako úspora, nebo výhoda, nepřijde..

0/0
29.7.2016 10:18

M90a12r48t35i19n 20F31i24l37i46p63c29z71y42k 3101591845623

V tom trendu, co zavádí Londýn nebo chystá Norsko a Německo bude ten přesun alespoň do hybridů nevyhnutelný ... teď to ekonomicky při současných cenách lépe nevychází ... provozní úspora sice je, ale nikdy nesmaže rozdíl v počáteční investici při současných cenách.

0/0
29.7.2016 10:25

M54i96c83h51a85l 39F80r68ý89d98a 1632589133812

Pokud do provozních nákladů hloupě počítáte jen spotřebované palivo, pak se vašemu úsudku nedivím.

+1/0
29.7.2016 14:22

P34e27t38r 14M64a48r20š30á45l49e68k 9775852174939

No pokud do nich ještě započítá pořizovací cenu, tak to bude mnohem víc ve prospěch toho Golfu.

+1/0
29.7.2016 15:47

F48r66a55n16t14i26s60e28k 49M26r19z53e49n29a 3325595788429

4.3l/100km, nizka zivotnost baterie a cena 750 tis a ted mi reknete, v cem ma to auto vyhodu?

+6/−1
29.7.2016 9:36

J81a94r53o14m94í93r 46K52r33á60l 4430819174529

Je "ekologické". ;-)

+1/0
29.7.2016 9:43

J73o74s50e41f 17M51i98k65i73n 5983874875554

Nezlobte se, ale 4.3 l jezdí spoustu aut a nejsou hybridní

+6/0
29.7.2016 8:50
Foto

M93i69c10h23a88l 89N44a14j22m50a44n 7719613696600

Výhoda hybridních aut je, že se při kratších cestách dá využívat energie s baterií nabitých externě. Pak je použití a spotřeba spalovacího motoru minimální. Ale čím delší trasa,tím je využití spalovacího motoru vyšší a samozřejmě i spotřeba vyšší.

+2/0
29.7.2016 8:58

J91a98n 83V66e18s65e79l74ý 5774893522361

Oni Ioniq dělají i jako plug-in hybrid. S baterií na 40-50 km a benzínovým motorem jako nabíjecím agregátem. Jenže ten začnou prodávat až příští rok.

0/0
29.7.2016 11:13

J43a25n 30V54e26s16e47l51ý 5824323472541

Hybrid je výhodnější v situacích, kdy se spalovák dostává mimo optimální provozní podmínky. To znamená rozjíždění, prudká akcelerace, ... Takže jsou ideální do města. Při dlouhých plynulých jízdách žádné výhody oproti spalováku nemají.

+2/0
29.7.2016 11:12
Foto

R91a71d47i61m 34S16v68o55b80o47d72a 9733249316792

Hybridní verze má k dispozici benzinový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW, spřažený s 32kW elektromotorem. Celkový výkon soustavy je podle automobilky 104 kW, což stačí na solidní zrychlení 10,8 sekundy.

to by mela zvladnout ta samotna 1.6, ne?

+6/0
29.7.2016 8:41

J89a24n 93D32ě32t45á62k 4111884909940

To by měla, ale tahle to nezvládne, protože ji uzemnili těžkou batekou, elektromotorem a dalším nepotřebným balastem.

+2/0
29.7.2016 10:16

M28a64r23e28k 77K69o61s38t74e45l27e27c50k70ý 6303956558

Dobře se píše a čte o elektromobilech v létě.

A co až nastane zima? Čím si v takovém elektromobilu zatopíme? Tak jako ve všech těch slavných městských elektrobusech - klasickým palivem, benzínem a naftou?

0/0
29.7.2016 8:34

M95a51r55t39i93n 36F57i36l87i10p24c18z38y70k 3581691385873

Já jsem taky zvědav na elektrombily, v nějaké zácpě v mrazivé noci při neprůjezdné dálnici. By mně zajímalo, čím pak budou tu haldu nepojízdných vyšťavených elektromobilů rozjíždět včetně na kost zmrzlých posádek.

+1/0
29.7.2016 8:42

M13i42r61e69k 13S21á84l 1555431718954

to bude na odtah. tam rezervní kanistřík nepomůže

0/0
29.7.2016 9:12

M52a60r12t48i17n 15F46i44l65i33p38c64z91y88k 3681471305463

No ale ten odtah několik stovek aut ... to bude dálnice ucpaná ještě další 3 dny.

0/0
29.7.2016 9:17

J73a68k56u22b 82Š26a63f92a36n48d44a 7535487921851

A co je na tom divného? Spotřeba nějakého naftového topení je naprosto minimální vzhledem k tomu, že to má 4x vyšší účinnost než spalovací motor.

0/0
29.7.2016 10:12

M40a44r48t22i68n 30F65i22l35i71p64c74z76y69k 3791431735643

Takže elektrobily budou nebo snad dokonce jsou vybaveny naftovým nezávislým topením?

+1/0
29.7.2016 10:45

J19a68k12u48b 40Š77a84f84a23n77d96a 7105217831451

Asi jak které. Osobně bych to viděl jako rozumnou volbu. Nějaké teplo jde získat i z elektromotorů.

Myslím, že někdy se používá i TČ (reverz klimatizace) ale to už se dost projeví na dojezdu.

0/−1
29.7.2016 10:48

L77u61k53á29š 35K60u25b18ů 5564313490287

tak takhle teda ne pane Šafando! To by vám ekoteroristi dali! Správné elektroauto nemůže mít naftové topení, to by postrádalo tu ekologii. Správné alektroauto bude splňovat pasivní standardy a bude zabalené do 30ti cm minerální vaty! (to zajistí i větší bezpečnost pro chodce a zvířátka pohybujících se po silnicích) Takové auto pak vytopíte vlastním tělem. .....pokud trpíte nadýmáním, tak o to rychleji.

+1/0
29.7.2016 14:42

J51a85k33u55b 14Š69a87f39a33n83d90a 7145707371831

Dobře, vyměníme naftu za 100% řepkový olej.

+1/0
29.7.2016 16:18

J17a86n 24V35e60s79e39l98ý 5184353232481

Elektromobil nemusí kvůli topení pouštět motor. V bateriích má dost elektřiny, aby to utáhlo spotřebu toho malého tepelného čerpadla, kterým topí, na pár dní.

+1/−1
29.7.2016 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.