Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkusili jsme Hyundai Ioniq. Bez elektřiny jezdit neumí

Ioniq vyzývá na souboj kultovní Toyotu Prius. Má podobnou techniku, ale uhlazenější design. A jezdí moc hezky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O16n79d53ř32e98j 24K75r64a37t73o79c35h27v15í88l17a 1565504235332

Hnůjdaj vyzývá poslední dobou hodně modelů konkurenční značky...tedy hlavně Škody. A teď tu vládnu já...a podobné debilní hesla. Pokaždé se mýlil ;-D

0/−2
29.7.2016 22:31

D80a25v24i53d 56R26y28c64h61e30t31s59k90ý 9146501200660

"4,3L po rovině" není pro člověka poučeného o úsporné jízdě problém .. s řadou motorů. Sám mám tuto spotřebu mimo město s 1,2 TSI 77kW a to žádná brzda provozu nejsem.

+3/−1
29.7.2016 14:12

J65a59n 39K45o96ř21á17n 7817828968456

Asi se občas každému za život stalo, že mu během jízdy došel benzín/nafta. Následně třeba vyrazil pěšky k nejbližší čerpací stanici, tam koupil / půjčil kanystr, vrátil se zpět a situaci vyřešil. Jak se taková situace řeší u elektroauta ?

+1/0
29.7.2016 11:47

J98a19n 22V67e62s73e59l59ý 5634353672461

Nissan Leaf umí ještě asi 15 km v nouzovém režimu. To by na dojezd k zásuvce stačit, v ČR jsou fakt skoro všude.

0/−1
29.7.2016 12:07

M92a54r14t45i68n 39F24i59l48i39p77c21z52y12k 3261971415273

Takže zazvonit u nějakého domu a zeptat se, jestli nemají prodlužovačku?

+1/0
29.7.2016 12:23
Foto

M17i56c17h15a95l 97N56a71j10m37a78n 7829723726210

Asi tak je to myšleno...

+1/0
29.7.2016 13:24

L54u92k75á67š 95K56u42b53ů 5284333550177

určitě je v takové situaci vhodnější vozit vlastní prodlužovací kabel a nějaký drobný dárek pro rodinu, která poskytne elektrický proud....určitě se hodí také dobré čtení(ne komiksové povahy, spíše bych doporučil něco o velikosti Ottova naučného slovníku), než se akumulátor dostane na provozuschopný stav. Tedy pokud dotyčný smolař nebude klikař! V takovém případě se akumulátor v jeho Tesle vybije zrovna poblíž Super Charger u Humpolce a po vypití větší kávy může pokračovat v cestě.

+4/0
29.7.2016 14:32
Foto

J95i68r31i 55B51i12l55i29n70a 5488450817

Ja mam amatersky predelanou Mazdu pickup. Kdyz dochazi baterie, zpomalim tak na 40 km/hod a tim se me zhruba zdvojnasobi dojezd. Takze jsem zatim dojel vzdycky. .......

0/0
29.7.2016 17:09

S14t18a89n55i50s86l37a83v 83K45r84e15j68c64a87r 6987826103104

Nu je to na každém, osobně jsem pro sestru Kia Niro. Ale Hyundai Ioniq je pro ty jež dávají přednost vizáži .

0/0
29.7.2016 11:05

J19i36ř76í 11G29a97n80o 1580219344366

Tato technologie je hloupost. Nevím, kdo si to chce koupit. Když elektrika tak Tesla.

0/−4
29.7.2016 10:32

M38a50r84t84i21n 55F68i15l69i44p87c70z11y36k 3141431565673

ok, jsem zvědav, co si budete říkat v té Tesle o její "chytré" technologii, až ztvrdnete někde na dálnici v zimě při nějaké nehodě ...

+3/0
29.7.2016 10:43

J11a55n 20V43e70s44e62l15ý 5364413432251

A budu mít energie na 2 dny plného výkonu topení? Který spalovák vám to poskytne?

0/−2
29.7.2016 11:08

M59a98r42t98i59n 72F58i98l59i27p63c94z39y97k 3811321435543

Každý, protože spotřeba na volnoběh bude při zapnutém topení od 0,6-1,0/h.

+4/0
29.7.2016 12:22

J60a96k35u47b 76Š62a90f74a45n57d53a 7765397191151

A k čemu by vám to v ČR bylo? Kdy zde někdo toto potřeboval?

0/0
29.7.2016 16:15

J36i44ř38í 96E52r37b53e25n 1913724706577

Mám dojem, že nějak v prosinci 1998 byla D1 totálně zasypaná a nepřístupná, že se opravdu změnila na dvoudenní parkoviště...

0/0
30.7.2016 20:50

J38a21k37u89b 11Š18a11f92a66n62d67a 7335967511151

To, že byla 2 dny neprůjezdná neznamená, že tam ti lidé 2 dny seděli bez nějaké pomoci.

0/0
30.7.2016 21:41

S94t28a89n53i89s29l66a41v 55K53r78e28j61c87a35r 6767196653354

Ono pokud by to byla tak špatná technoloie, tak by nebylo tolik následovníků nejen Tesly ale i Mazdy.

+1/0
29.7.2016 11:08

M11a72r36t55i60n 20F76i50l81i39p92c32z11y33k 3461981345713

Nejsem odpůrce elektromobili, každá technologie má své pro a proti.

Jsem pouze proti takovým direktivním zásahům, jaké plánuje Londýn, potažmo Norsko a Německo. A protože si myslím, že elektromobil v současné podobě, jak jej známe, má své limity a omezení, tak se prostě ptám, jak s těmi limity a omezeními budeme fungovat až se s nimi setkáme v reálném životě u věcí, které nás celkem běžně potkávají.

+6/0
29.7.2016 12:26

M16a38r12i83á42n 19B37e23d81n34á82r10i36k 9661591690948

Jsou to vlaštovky, průkopníci. Až v provozu se ukáže co se musí změnit a proč a kam se ubrat ve vývoji. Třeba za 20 let bude mít auto elektromotor a malý plazmový generátor na vodu. Problémy asi budou jen když se odstaví a bude nutné ho opět zažehnout.

+1/0
29.7.2016 16:40

J54a84r50o49m71í60r 36K44r39á31l 4170789924899

Spíš bych to tipoval na nějaký motor s vnějším spalováním. Pochybuji, že by se do 20 let podařilo vyvinout akumulátor, který by nahradil klasický motor a k tomu za rozumnou cenu a s přijatelnou životností.

+1/0
29.7.2016 19:37

S81t95a74n35i33s25l72a59v 53K31r76e19j50c82a31r 6697966763264

Nu v případě zrovna Norska a Norů jež jsou elektromobilitě na předním místě v Evropě, a jistě tam nemají takové zimy jako v posledních letech v ČR. Ano je to v lidech.

0/0
30.7.2016 21:44

A81n95t37o73n45í70n 97S79e75b62e25r47a 7413858580579

104 kW a skoro 11s 0-100? To je vtip:

Já mám blbých 63 Kw a udělám 0-100 za 12s

0/−1
29.7.2016 10:16

M76a21r92t10i25n 73F77i74l10i66p49c90z39y66k 3231481205513

Taky ale asi nemáte pod podlahou baterky ...

+2/0
29.7.2016 10:20

J29a53n 20D96ě93t58á69k 4101354279670

Jako odpůrce ekoteroru se můžu jenom ;-D

0/0
29.7.2016 10:14

O71n28d42ř39e89j 31Z53d33e98r51a80d39i86č81k16a 6134845403658

Tak já nevim... Teď jsme s kolegama jeli na dovolenou do Bosny, pětkovým golfem... A za 4.3l/100km jsme to taky dali.. Tak nevím kde je ta zásadní výhoda..

+1/0
29.7.2016 9:48

M20a95r92t31i87n 64F98i16l20i67p81c56z11y58k 3411701755283

Mám takový neodolatelný pocit, že jste do toho lili naftu a ještě jeli z kopce.

+4/0
29.7.2016 9:52

O46n16d67ř70e67j 79Z64d46e47r16a22d62i92č58k14a 6414945793168

Nafťák to je, ale asi jste v Bosně nebyl, tam to z kopce fakt moc není.. Hele - nevidět to naživo, pochyboval bych, ale to auto je skvělý.

0/0
29.7.2016 10:05

M29a35r28t32i48n 95F31i49l19i20p62c68z45y98k 3441231725843

Takže jabka a hrušky. Nic proti naftě, ale ten hybrid má benzínový motor.

+2/0
29.7.2016 10:14

O55n58d54ř25e75j 11Z16d56e16r35a85d76i93č39k16a 6524535783498

To já mu neberu, ale pokud vezmu provozní náklady, což je to, co u auta řeším, tak ten hybrid mi jako úspora, nebo výhoda, nepřijde..

0/0
29.7.2016 10:18

M83a28r61t56i27n 95F11i47l70i97p88c17z13y54k 3861791135153

V tom trendu, co zavádí Londýn nebo chystá Norsko a Německo bude ten přesun alespoň do hybridů nevyhnutelný ... teď to ekonomicky při současných cenách lépe nevychází ... provozní úspora sice je, ale nikdy nesmaže rozdíl v počáteční investici při současných cenách.

0/0
29.7.2016 10:25

M22i77c21h95a61l 29F36r19ý13d66a 1192889943252

Pokud do provozních nákladů hloupě počítáte jen spotřebované palivo, pak se vašemu úsudku nedivím.

+1/0
29.7.2016 14:22

P26e61t26r 67M59a56r17š53á77l21e97k 9535602484169

No pokud do nich ještě započítá pořizovací cenu, tak to bude mnohem víc ve prospěch toho Golfu.

+1/0
29.7.2016 15:47

F73r88a27n37t40i56s27e30k 57M19r58z89e18n16a 3165325548469

4.3l/100km, nizka zivotnost baterie a cena 750 tis a ted mi reknete, v cem ma to auto vyhodu?

+6/−1
29.7.2016 9:36

J72a49r53o97m78í36r 35K92r24á34l 4590579554549

Je "ekologické". ;-)

+1/0
29.7.2016 9:43

J46o91s74e35f 61M71i73k66i16n 5123364595524

Nezlobte se, ale 4.3 l jezdí spoustu aut a nejsou hybridní

+6/0
29.7.2016 8:50
Foto

M50i83c98h41a48l 57N10a62j68m78a48n 7959133126800

Výhoda hybridních aut je, že se při kratších cestách dá využívat energie s baterií nabitých externě. Pak je použití a spotřeba spalovacího motoru minimální. Ale čím delší trasa,tím je využití spalovacího motoru vyšší a samozřejmě i spotřeba vyšší.

+2/0
29.7.2016 8:58

J97a70n 74V21e27s82e63l55ý 5444413652471

Oni Ioniq dělají i jako plug-in hybrid. S baterií na 40-50 km a benzínovým motorem jako nabíjecím agregátem. Jenže ten začnou prodávat až příští rok.

0/0
29.7.2016 11:13

J43a46n 89V10e57s94e36l92ý 5544653342961

Hybrid je výhodnější v situacích, kdy se spalovák dostává mimo optimální provozní podmínky. To znamená rozjíždění, prudká akcelerace, ... Takže jsou ideální do města. Při dlouhých plynulých jízdách žádné výhody oproti spalováku nemají.

+2/0
29.7.2016 11:12

R88a75d16i49m 88S71v54o62b10o98d55a 9883289716132

Hybridní verze má k dispozici benzinový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW, spřažený s 32kW elektromotorem. Celkový výkon soustavy je podle automobilky 104 kW, což stačí na solidní zrychlení 10,8 sekundy.

to by mela zvladnout ta samotna 1.6, ne?

+6/0
29.7.2016 8:41

J18a18n 27D61ě97t11á66k 4981154729520

To by měla, ale tahle to nezvládne, protože ji uzemnili těžkou batekou, elektromotorem a dalším nepotřebným balastem.

+2/0
29.7.2016 10:16

M54a51r46e77k 82K19o93s67t70e37l21e18c92k43ý 6423206578

Dobře se píše a čte o elektromobilech v létě.

A co až nastane zima? Čím si v takovém elektromobilu zatopíme? Tak jako ve všech těch slavných městských elektrobusech - klasickým palivem, benzínem a naftou?

0/0
29.7.2016 8:34

M24a74r86t91i48n 76F73i94l53i98p34c91z26y33k 3611971515933

Já jsem taky zvědav na elektrombily, v nějaké zácpě v mrazivé noci při neprůjezdné dálnici. By mně zajímalo, čím pak budou tu haldu nepojízdných vyšťavených elektromobilů rozjíždět včetně na kost zmrzlých posádek.

+1/0
29.7.2016 8:42

M71i53r16e40k 83S61á17l 1635201738754

to bude na odtah. tam rezervní kanistřík nepomůže

0/0
29.7.2016 9:12

M17a14r82t36i79n 17F65i94l77i58p97c47z52y89k 3921701165713

No ale ten odtah několik stovek aut ... to bude dálnice ucpaná ještě další 3 dny.

0/0
29.7.2016 9:17

J84a26k46u49b 37Š12a35f95a16n20d76a 7275727691691

A co je na tom divného? Spotřeba nějakého naftového topení je naprosto minimální vzhledem k tomu, že to má 4x vyšší účinnost než spalovací motor.

0/0
29.7.2016 10:12

M22a26r29t26i36n 30F54i12l10i14p50c80z59y44k 3331221755903

Takže elektrobily budou nebo snad dokonce jsou vybaveny naftovým nezávislým topením?

+1/0
29.7.2016 10:45

J26a69k46u73b 80Š18a76f25a12n88d92a 7355177461801

Asi jak které. Osobně bych to viděl jako rozumnou volbu. Nějaké teplo jde získat i z elektromotorů.

Myslím, že někdy se používá i TČ (reverz klimatizace) ale to už se dost projeví na dojezdu.

0/−1
29.7.2016 10:48

L28u35k63á71š 26K13u71b80ů 5754653880917

tak takhle teda ne pane Šafando! To by vám ekoteroristi dali! Správné elektroauto nemůže mít naftové topení, to by postrádalo tu ekologii. Správné alektroauto bude splňovat pasivní standardy a bude zabalené do 30ti cm minerální vaty! (to zajistí i větší bezpečnost pro chodce a zvířátka pohybujících se po silnicích) Takové auto pak vytopíte vlastním tělem. .....pokud trpíte nadýmáním, tak o to rychleji.

+1/0
29.7.2016 14:42

J77a23k29u25b 93Š16a80f98a87n61d44a 7115267361431

Dobře, vyměníme naftu za 100% řepkový olej.

+1/0
29.7.2016 16:18

J94a46n 64V29e85s24e26l87ý 5284303502931

Elektromobil nemusí kvůli topení pouštět motor. V bateriích má dost elektřiny, aby to utáhlo spotřebu toho malého tepelného čerpadla, kterým topí, na pár dní.

+1/−1
29.7.2016 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.