Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkusili jsme Hyundai Ioniq. Bez elektřiny jezdit neumí

Ioniq vyzývá na souboj kultovní Toyotu Prius. Má podobnou techniku, ale uhlazenější design. A jezdí moc hezky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O24n86d48ř16e36j 80K38r44a92t22o52c35h26v61í28l63a 1165344935202

Hnůjdaj vyzývá poslední dobou hodně modelů konkurenční značky...tedy hlavně Škody. A teď tu vládnu já...a podobné debilní hesla. Pokaždé se mýlil ;-D

0/−2
29.7.2016 22:31

D60a85v91i48d 79R36y24c89h81e45t15s80k20ý 9446601190780

"4,3L po rovině" není pro člověka poučeného o úsporné jízdě problém .. s řadou motorů. Sám mám tuto spotřebu mimo město s 1,2 TSI 77kW a to žádná brzda provozu nejsem.

+3/−1
29.7.2016 14:12

J67a44n 96K41o83ř30á89n 7137888698786

Asi se občas každému za život stalo, že mu během jízdy došel benzín/nafta. Následně třeba vyrazil pěšky k nejbližší čerpací stanici, tam koupil / půjčil kanystr, vrátil se zpět a situaci vyřešil. Jak se taková situace řeší u elektroauta ?

+1/0
29.7.2016 11:47

J37a62n 85V24e54s68e79l14ý 5364623242861

Nissan Leaf umí ještě asi 15 km v nouzovém režimu. To by na dojezd k zásuvce stačit, v ČR jsou fakt skoro všude.

0/−1
29.7.2016 12:07

M12a29r12t39i16n 29F44i50l82i13p95c55z36y74k 3621531175283

Takže zazvonit u nějakého domu a zeptat se, jestli nemají prodlužovačku?

+1/0
29.7.2016 12:23
Foto

M88i32c34h29a12l 18N51a93j95m88a91n 7389733416810

Asi tak je to myšleno...

+1/0
29.7.2016 13:24

L82u54k82á28š 69K10u59b62ů 5594913220137

určitě je v takové situaci vhodnější vozit vlastní prodlužovací kabel a nějaký drobný dárek pro rodinu, která poskytne elektrický proud....určitě se hodí také dobré čtení(ne komiksové povahy, spíše bych doporučil něco o velikosti Ottova naučného slovníku), než se akumulátor dostane na provozuschopný stav. Tedy pokud dotyčný smolař nebude klikař! V takovém případě se akumulátor v jeho Tesle vybije zrovna poblíž Super Charger u Humpolce a po vypití větší kávy může pokračovat v cestě.

+4/0
29.7.2016 14:32
Foto

J21i58r23i 53B38i73l18i16n68a 5218780947

Ja mam amatersky predelanou Mazdu pickup. Kdyz dochazi baterie, zpomalim tak na 40 km/hod a tim se me zhruba zdvojnasobi dojezd. Takze jsem zatim dojel vzdycky. .......

0/0
29.7.2016 17:09

S82t37a97n77i49s53l92a20v 66K80r93e91j79c98a34r 6107296323744

Nu je to na každém, osobně jsem pro sestru Kia Niro. Ale Hyundai Ioniq je pro ty jež dávají přednost vizáži .

0/0
29.7.2016 11:05

J25i38ř90í 83G40a78n83o 1450679734756

Tato technologie je hloupost. Nevím, kdo si to chce koupit. Když elektrika tak Tesla.

0/−4
29.7.2016 10:32

M84a71r49t74i27n 31F64i80l52i67p19c11z90y42k 3591451925183

ok, jsem zvědav, co si budete říkat v té Tesle o její "chytré" technologii, až ztvrdnete někde na dálnici v zimě při nějaké nehodě ...

+3/0
29.7.2016 10:43

J81a68n 90V55e29s25e84l81ý 5484583692621

A budu mít energie na 2 dny plného výkonu topení? Který spalovák vám to poskytne?

0/−2
29.7.2016 11:08

M41a81r44t36i28n 13F24i62l60i53p14c52z11y70k 3721701815823

Každý, protože spotřeba na volnoběh bude při zapnutém topení od 0,6-1,0/h.

+4/0
29.7.2016 12:22

J48a46k34u98b 73Š64a93f26a79n92d54a 7115467811421

A k čemu by vám to v ČR bylo? Kdy zde někdo toto potřeboval?

0/0
29.7.2016 16:15

J93i97ř55í 68E18r96b32e27n 1893934296177

Mám dojem, že nějak v prosinci 1998 byla D1 totálně zasypaná a nepřístupná, že se opravdu změnila na dvoudenní parkoviště...

0/0
30.7.2016 20:50

J46a51k75u24b 23Š19a77f75a86n23d94a 7575457621621

To, že byla 2 dny neprůjezdná neznamená, že tam ti lidé 2 dny seděli bez nějaké pomoci.

0/0
30.7.2016 21:41

S19t96a81n67i98s13l16a28v 38K77r71e35j23c39a49r 6117806823704

Ono pokud by to byla tak špatná technoloie, tak by nebylo tolik následovníků nejen Tesly ale i Mazdy.

+1/0
29.7.2016 11:08

M73a18r42t51i78n 86F33i72l63i27p21c41z73y60k 3601691635803

Nejsem odpůrce elektromobili, každá technologie má své pro a proti.

Jsem pouze proti takovým direktivním zásahům, jaké plánuje Londýn, potažmo Norsko a Německo. A protože si myslím, že elektromobil v současné podobě, jak jej známe, má své limity a omezení, tak se prostě ptám, jak s těmi limity a omezeními budeme fungovat až se s nimi setkáme v reálném životě u věcí, které nás celkem běžně potkávají.

+6/0
29.7.2016 12:26

M95a46r49i47á47n 69B94e83d40n15á50r72i83k 9541551630788

Jsou to vlaštovky, průkopníci. Až v provozu se ukáže co se musí změnit a proč a kam se ubrat ve vývoji. Třeba za 20 let bude mít auto elektromotor a malý plazmový generátor na vodu. Problémy asi budou jen když se odstaví a bude nutné ho opět zažehnout.

+1/0
29.7.2016 16:40

J91a44r87o48m26í30r 25K82r55á74l 4600609924489

Spíš bych to tipoval na nějaký motor s vnějším spalováním. Pochybuji, že by se do 20 let podařilo vyvinout akumulátor, který by nahradil klasický motor a k tomu za rozumnou cenu a s přijatelnou životností.

+1/0
29.7.2016 19:37

S78t87a41n27i12s73l37a67v 94K13r18e91j48c41a57r 6767476573284

Nu v případě zrovna Norska a Norů jež jsou elektromobilitě na předním místě v Evropě, a jistě tam nemají takové zimy jako v posledních letech v ČR. Ano je to v lidech.

0/0
30.7.2016 21:44

A15n95t90o71n45í18n 97S33e27b31e85r48a 7193798530569

104 kW a skoro 11s 0-100? To je vtip:

Já mám blbých 63 Kw a udělám 0-100 za 12s

0/−1
29.7.2016 10:16

M33a15r65t23i46n 75F27i17l29i53p22c21z33y43k 3241261825233

Taky ale asi nemáte pod podlahou baterky ...

+2/0
29.7.2016 10:20

J44a29n 72D91ě50t54á66k 4651384449760

Jako odpůrce ekoteroru se můžu jenom ;-D

0/0
29.7.2016 10:14

O80n31d52ř38e60j 13Z30d23e52r61a90d58i24č54k38a 6874535203168

Tak já nevim... Teď jsme s kolegama jeli na dovolenou do Bosny, pětkovým golfem... A za 4.3l/100km jsme to taky dali.. Tak nevím kde je ta zásadní výhoda..

+1/0
29.7.2016 9:48

M97a52r33t92i96n 40F21i14l41i73p72c90z19y60k 3771841755413

Mám takový neodolatelný pocit, že jste do toho lili naftu a ještě jeli z kopce.

+4/0
29.7.2016 9:52

O88n79d14ř62e22j 62Z98d90e66r81a42d35i10č38k77a 6834335703828

Nafťák to je, ale asi jste v Bosně nebyl, tam to z kopce fakt moc není.. Hele - nevidět to naživo, pochyboval bych, ale to auto je skvělý.

0/0
29.7.2016 10:05

M78a29r45t63i72n 18F19i21l87i27p67c15z92y59k 3131771785273

Takže jabka a hrušky. Nic proti naftě, ale ten hybrid má benzínový motor.

+2/0
29.7.2016 10:14

O27n47d70ř80e43j 41Z29d46e58r40a47d90i80č82k93a 6614155573198

To já mu neberu, ale pokud vezmu provozní náklady, což je to, co u auta řeším, tak ten hybrid mi jako úspora, nebo výhoda, nepřijde..

0/0
29.7.2016 10:18

M60a68r98t49i54n 88F79i78l63i74p29c16z77y74k 3161531525643

V tom trendu, co zavádí Londýn nebo chystá Norsko a Německo bude ten přesun alespoň do hybridů nevyhnutelný ... teď to ekonomicky při současných cenách lépe nevychází ... provozní úspora sice je, ale nikdy nesmaže rozdíl v počáteční investici při současných cenách.

0/0
29.7.2016 10:25

M41i57c64h30a40l 87F72r61ý56d78a 1762349203652

Pokud do provozních nákladů hloupě počítáte jen spotřebované palivo, pak se vašemu úsudku nedivím.

+1/0
29.7.2016 14:22

P50e71t31r 17M66a77r70š41á88l52e49k 9665932654289

No pokud do nich ještě započítá pořizovací cenu, tak to bude mnohem víc ve prospěch toho Golfu.

+1/0
29.7.2016 15:47

F83r12a18n86t17i61s92e76k 12M14r78z18e65n25a 3275315848979

4.3l/100km, nizka zivotnost baterie a cena 750 tis a ted mi reknete, v cem ma to auto vyhodu?

+6/−1
29.7.2016 9:36

J93a95r22o33m44í32r 45K97r62á86l 4320409874489

Je "ekologické". ;-)

+1/0
29.7.2016 9:43

J15o66s90e60f 91M32i12k77i43n 5193384395634

Nezlobte se, ale 4.3 l jezdí spoustu aut a nejsou hybridní

+6/0
29.7.2016 8:50
Foto

M73i91c32h32a36l 31N45a19j67m33a87n 7889833526840

Výhoda hybridních aut je, že se při kratších cestách dá využívat energie s baterií nabitých externě. Pak je použití a spotřeba spalovacího motoru minimální. Ale čím delší trasa,tím je využití spalovacího motoru vyšší a samozřejmě i spotřeba vyšší.

+2/0
29.7.2016 8:58

J26a93n 23V25e80s47e30l27ý 5194593402341

Oni Ioniq dělají i jako plug-in hybrid. S baterií na 40-50 km a benzínovým motorem jako nabíjecím agregátem. Jenže ten začnou prodávat až příští rok.

0/0
29.7.2016 11:13

J15a71n 92V43e89s34e93l15ý 5434883932101

Hybrid je výhodnější v situacích, kdy se spalovák dostává mimo optimální provozní podmínky. To znamená rozjíždění, prudká akcelerace, ... Takže jsou ideální do města. Při dlouhých plynulých jízdách žádné výhody oproti spalováku nemají.

+2/0
29.7.2016 11:12

R17a60d26i69m 57S33v36o14b42o27d35a 9573929436262

Hybridní verze má k dispozici benzinový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW, spřažený s 32kW elektromotorem. Celkový výkon soustavy je podle automobilky 104 kW, což stačí na solidní zrychlení 10,8 sekundy.

to by mela zvladnout ta samotna 1.6, ne?

+6/0
29.7.2016 8:41

J48a91n 54D11ě15t26á70k 4141844619610

To by měla, ale tahle to nezvládne, protože ji uzemnili těžkou batekou, elektromotorem a dalším nepotřebným balastem.

+2/0
29.7.2016 10:16

M93a54r93e27k 90K21o60s34t30e80l39e69c11k49ý 6123176968

Dobře se píše a čte o elektromobilech v létě.

A co až nastane zima? Čím si v takovém elektromobilu zatopíme? Tak jako ve všech těch slavných městských elektrobusech - klasickým palivem, benzínem a naftou?

0/0
29.7.2016 8:34

M11a38r74t18i41n 41F59i88l94i95p49c97z12y44k 3541651715713

Já jsem taky zvědav na elektrombily, v nějaké zácpě v mrazivé noci při neprůjezdné dálnici. By mně zajímalo, čím pak budou tu haldu nepojízdných vyšťavených elektromobilů rozjíždět včetně na kost zmrzlých posádek.

+1/0
29.7.2016 8:42

M74i19r86e33k 17S65á81l 1825901278214

to bude na odtah. tam rezervní kanistřík nepomůže

0/0
29.7.2016 9:12

M24a41r14t76i68n 96F86i59l32i29p46c61z85y41k 3311641375803

No ale ten odtah několik stovek aut ... to bude dálnice ucpaná ještě další 3 dny.

0/0
29.7.2016 9:17

J81a37k34u55b 83Š40a44f32a91n50d51a 7115747591751

A co je na tom divného? Spotřeba nějakého naftového topení je naprosto minimální vzhledem k tomu, že to má 4x vyšší účinnost než spalovací motor.

0/0
29.7.2016 10:12

M96a76r84t34i65n 97F66i85l67i83p21c51z88y50k 3701311345593

Takže elektrobily budou nebo snad dokonce jsou vybaveny naftovým nezávislým topením?

+1/0
29.7.2016 10:45

J27a63k45u38b 85Š17a57f92a37n61d64a 7665807761451

Asi jak které. Osobně bych to viděl jako rozumnou volbu. Nějaké teplo jde získat i z elektromotorů.

Myslím, že někdy se používá i TČ (reverz klimatizace) ale to už se dost projeví na dojezdu.

0/−1
29.7.2016 10:48

L86u36k64á34š 87K52u55b26ů 5394673690257

tak takhle teda ne pane Šafando! To by vám ekoteroristi dali! Správné elektroauto nemůže mít naftové topení, to by postrádalo tu ekologii. Správné alektroauto bude splňovat pasivní standardy a bude zabalené do 30ti cm minerální vaty! (to zajistí i větší bezpečnost pro chodce a zvířátka pohybujících se po silnicích) Takové auto pak vytopíte vlastním tělem. .....pokud trpíte nadýmáním, tak o to rychleji.

+1/0
29.7.2016 14:42

J56a33k79u12b 10Š80a79f49a98n58d43a 7415557481581

Dobře, vyměníme naftu za 100% řepkový olej.

+1/0
29.7.2016 16:18

J50a73n 57V15e28s54e69l22ý 5154823932691

Elektromobil nemusí kvůli topení pouštět motor. V bateriích má dost elektřiny, aby to utáhlo spotřebu toho malého tepelného čerpadla, kterým topí, na pár dní.

+1/−1
29.7.2016 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.