Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Se Zastavou je definitivní amen, zbyly po ní miliardové dluhy

Legendární jugoslávská automobilka Zastava v srbském Kragujevaci je historií. Definitivní uzavření po dlouhé nečinnosti vyvolalo u mnohých Srbů bolestné vzpomínání na část minulosti, která je teď nenávratně pryč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J15a11n 32Č88e26r59m45á71k 4149798205127

no, kdyby ji dnes za 100k dováželi... :-D

Ale vážně. Za socíku to bylo jedno z nejlepších aut, které se tu daly koupit. I když bohužel snad jen v Tuzexu... I tehdy jich tu jezdilo minimum...

+1/0
27.7.2016 9:39

M47i40c21h48a34l 84K91o86l92o77v36r41a70t 5477763105182

V Zastava 1100 ve žlutém provedení V

+1/0
26.7.2016 23:28

M57i51l66a39n 56Š19v78a22g95r45o42v85s39k54ý 9482559725688

Já ji taky měl.

+1/0
27.7.2016 7:48


R61a36d50e77k 96D61o95l31e36ž74a90l 2279773820450

V roce 1970, pokud vím, slavila Škoda vyrobení milontého auta s motorem vzadu, tj. ten milion aut vyrobila za cca šest let. A Zastav 750 se vyrobilo "téměř milion" za třicet let (1955-1985)? Mě to teda nezní jako nějaký ohromující úspěch..

0/0
26.7.2016 23:12

K62a55t38e53ř71i90n30a 41V36ý37b49o59r10n62á 6330879849

Pokud vím já, tak těch aut s motorem vzadu tehdy vyráběla okolo stovky denně. Tak kde jste přišel k těm milionům?

0/0
26.7.2016 23:41

K96a78t24e73ř67i78n54a 14V43ý34b81o14r31n77á 6660589509

Pardon. Špatně jsem si to přečetla.

0/0
26.7.2016 23:43

J75i98ř19í 12S11c77h40w93a24c49h 8568124948676

pokud si matně vzpomínám tak během 80. let byla produkce v MB (+ Kvasiny) snad někde mezi 200-300 tisíci ročně, takže ne stovka ale tisícovka denně ;-)

0/0
26.7.2016 23:47

J13i85ř15í 29E98r67b71e94n 1753834496377

Jinak ještě k řadě 105/120/130: těch bylo vyrobeno od srpna 1976 do ledna 1990 více než 2 miliony kusů, přičemž mám dojem, že dvoumilionté auto byla ta agáve šedozelená Ś 125 L, která je taky ve sbírce muzea.

0/0
27.7.2016 23:18

J66i48ř36í 14E58r82b10e59n 1863334776827

V roce 1969 se slavilo celkově milionté auto (počínaje Voiturettou A z roku 1902), a to i přes katastrofální požár podpůrných provozů v Boleslavi v srpnu 1969.

V srpnu 1973 pak bylo vyrobeno milionté auto řady 1000/1100 MB + 100/110. Byla to karmínová Škoda 110 LS, která je ve sbírkách muzea Škoda.

+1/0
27.7.2016 23:15

D95e10j83a78n 53T39a96d11i48c 7652776277257

Kdyz jsem byl maly tak me v 1100 vozil deda, mel ji v cihlove barve. Nikdy nezapomenu ten odor benzinu uvnitr auta a ja vlezeny mezi prednima sedackama nakukujici pod ruce rodinneho Niki Laudy. Pamatuji si, ze to bylo celkem zive auto, deda s tim nahanel ostatni "vychodni auta" a porad huhlal neco o tom, ze jim to nejede. ;-D

+6/0
26.7.2016 21:25

J58i66ř90í 78K80o32c35u61r72e20k 6915674195908

No jo, škodovácké motory. Do 2000 se probouzí, ve 3000 to vypadá, že se bude něco dít ... a v 3500 otáčkách začínáte ztrácet naději, že by se něco dělo a řadíte. Ne nepopisuju dieslový motor. Ten se do stodvácy nedával.

+1/0
26.7.2016 22:04

P73a12v45e80l 78Š18e32d33l97b83a91u50e46r 7858471882105

Jednička...dvojka...trojka...svačina...čtyřka ;-).

0/0
27.7.2016 23:18

J69i18ř88í 10E25r18b79e15n 1113514306327

Stodvácovej motor nejlépe táhnul právě v otáčkách 3500-4000. Byl to řev padesáti naštvaných koní, se kterými jsme s tátou honili mercedesky a audiny a trasu Karlovy Vary - Nová Paka tak s dva roky starou škodovkou absolvovali za necelé 2,5 hodiny :-)

0/0
27.7.2016 23:23
Foto

M88a90r21t44i47n 32K98o12u83b97e19k 3919347678176

mám pocit, že vlákno je spíš o Zastavě 1100...

+1/0
12.8.2016 12:31
Foto

M85i39c85h48a23l 82N20a32j58m29a90n 7579923646750

Osud všech automobilek východního bloku, které se nestaly součástí světových automobilek.

+2/0
26.7.2016 21:14

R77a65d11i10m 18P91o80l16á97š63e48k 9866253709989

V západní automobilce se výrobní zařízení za 30 let kompletně obnovilo tak jednou za 10 let, takže tak třikrát.

V socialistické automobilce obvykle prakticky vůbec.

Po nástupu "kapitalistického bloku" to pak byly fabriky vyrábějící beznadějně zaostalá auta a s beznadějně zastaralým výrobním zařízením.

Musela by se postavit znova i fabrika i znova vyvinout model auta.

+4/0
26.7.2016 21:33

J95i74ř57í 11K93o75c25u12r17e49k 6785684625248

Koupíte licenci a po 30 letech zjistíte, že už to nikdo nechce. Leda veteránisti na díly do svého původního originálního auta.

+2/0
26.7.2016 22:07

A56n73d15r46e18j 30K53r90a34s58k24o 4144321860843

No jo konkurence a neplánovaní hospodarstvi je svine. Nebyt toho, by bylo všechno dokonalý... Teda snad jo, nebo....?

+3/0
26.7.2016 19:11

J74i95ř93í 60K58o33c25u10r91e70k 6985624635938

Nebýt kapitalistického Fiatu, tak si licenci mohli koupit jinde. Třeba kapitalistického Renaultu. Nebo u kapitalistického BMW a vyrábět motorky. Safra, proč vlastně ti socialisté museli kupovat licence od kapitalistů, to tam nezbyl nikdo, kdo by jim vymyslel auto vlastní?

+1/0
26.7.2016 22:01

A60n39d33r28e91j 51K88r42a49s16k50o 4554151500973

No jo, ale když to nemělo delo nebo hufnici, tak nac to vymyslet proboha... lidove auto? jsou dulezitejsi veci v socializmu, ne tahle prkotina.

0/0
26.7.2016 22:38

F85i88l52i37p 26S41i52r83o18t13e90k 9412739232741

Otázka tedy je, čím to, že tam nikdo, kdo by vymyslel vlastní auto, nebyl ani před válkou, stejně jako nebyl a není dejme tomu v sousedním Řecku, Turecku a spoustě dalších čistě kapitalistických zemí.

+1/0
27.7.2016 6:42

D19a66n89i95e72l 29S90c84h40a44c95h41e55r87l 3195130283748

Jmenuje se to civilizační náskok...

0/0
27.7.2016 9:17

J12i15ř81í 56E34r46b61e17n 1543254256117

Vymyslet auto je jedna věc.

Zajistit výrobu = postavit pro ni fabriku, sehnat tisíce strojů, desetitisíce schopných lidí, zajistit logistiku a technologii, zaplatit vývoj, zaplatit reklamu, sehnat stovky dodavatelů atd., je druhá a podstatně složitější věc.

0/0
27.7.2016 23:27

J20a25n 28N73o96v83á64k 9187762777937

Tu jsme měli a v hlubokém socialismu to bylo do jisté míry vytržení ze stereortypu Škodovka-Žigulík-Warťas-Trabant. Ale vydrželo to jezdit snad dvacet let.

+3/0
26.7.2016 17:33

J13a21n 92N30o10v95á95k 9977982717667

-stereotypu-

0/0
26.7.2016 17:33

L70a17d92i61s41l53a43v 65W73e75b69e39r 4344804226

Je to hned vedle��

0/0
26.7.2016 19:46

D81a89v35i47d 19H96o33l21m77a44n 5414250617

Špatné auto to rozhodně nebylo. Jen hnilo o trochu víc, než konkurence. 20 let bez pravidelných nástřiků bylo naprosto nereálné.

0/0
28.7.2016 8:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.