Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Se Zastavou je definitivní amen, zbyly po ní miliardové dluhy

Legendární jugoslávská automobilka Zastava v srbském Kragujevaci je historií. Definitivní uzavření po dlouhé nečinnosti vyvolalo u mnohých Srbů bolestné vzpomínání na část minulosti, která je teď nenávratně pryč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J51a74n 45Č83e15r75m29á24k 4599618395597

no, kdyby ji dnes za 100k dováželi... :-D

Ale vážně. Za socíku to bylo jedno z nejlepších aut, které se tu daly koupit. I když bohužel snad jen v Tuzexu... I tehdy jich tu jezdilo minimum...

+1/0
27.7.2016 9:39

M67i53c76h36a12l 36K97o24l22o48v25r20a22t 5377243965292

V Zastava 1100 ve žlutém provedení V

+1/0
26.7.2016 23:28

M63i67l18a16n 56Š31v38a81g93r31o98v32s70k79ý 9172179805828

Já ji taky měl.

+1/0
27.7.2016 7:48

R19a93d14e18k 32D88o48l51e41ž62a18l 2689173550650

V roce 1970, pokud vím, slavila Škoda vyrobení milontého auta s motorem vzadu, tj. ten milion aut vyrobila za cca šest let. A Zastav 750 se vyrobilo "téměř milion" za třicet let (1955-1985)? Mě to teda nezní jako nějaký ohromující úspěch..

0/0
26.7.2016 23:12

K55a51t54e82ř38i38n71a 81V15ý12b14o37r44n14á 6410439369

Pokud vím já, tak těch aut s motorem vzadu tehdy vyráběla okolo stovky denně. Tak kde jste přišel k těm milionům?

0/0
26.7.2016 23:41

K12a43t20e87ř96i74n29a 65V74ý93b23o69r73n48á 6650539799

Pardon. Špatně jsem si to přečetla.

0/0
26.7.2016 23:43

J25i95ř78í 77S19c10h14w90a98c79h 8868834168186

pokud si matně vzpomínám tak během 80. let byla produkce v MB (+ Kvasiny) snad někde mezi 200-300 tisíci ročně, takže ne stovka ale tisícovka denně ;-)

0/0
26.7.2016 23:47

J14i59ř74í 57E29r57b90e36n 1853784886247

Jinak ještě k řadě 105/120/130: těch bylo vyrobeno od srpna 1976 do ledna 1990 více než 2 miliony kusů, přičemž mám dojem, že dvoumilionté auto byla ta agáve šedozelená Ś 125 L, která je taky ve sbírce muzea.

0/0
27.7.2016 23:18

J68i96ř43í 48E58r33b21e47n 1353634336367

V roce 1969 se slavilo celkově milionté auto (počínaje Voiturettou A z roku 1902), a to i přes katastrofální požár podpůrných provozů v Boleslavi v srpnu 1969.

V srpnu 1973 pak bylo vyrobeno milionté auto řady 1000/1100 MB + 100/110. Byla to karmínová Škoda 110 LS, která je ve sbírkách muzea Škoda.

+1/0
27.7.2016 23:15

D97e51j20a17n 19T89a22d57i70c 7432486217547

Kdyz jsem byl maly tak me v 1100 vozil deda, mel ji v cihlove barve. Nikdy nezapomenu ten odor benzinu uvnitr auta a ja vlezeny mezi prednima sedackama nakukujici pod ruce rodinneho Niki Laudy. Pamatuji si, ze to bylo celkem zive auto, deda s tim nahanel ostatni "vychodni auta" a porad huhlal neco o tom, ze jim to nejede. ;-D

+6/0
26.7.2016 21:25

J89i74ř26í 93K46o17c64u19r21e66k 6655424755688

No jo, škodovácké motory. Do 2000 se probouzí, ve 3000 to vypadá, že se bude něco dít ... a v 3500 otáčkách začínáte ztrácet naději, že by se něco dělo a řadíte. Ne nepopisuju dieslový motor. Ten se do stodvácy nedával.

+1/0
26.7.2016 22:04

P49a58v52e83l 76Š61e32d46l21b48a10u24e37r 7178541752565

Jednička...dvojka...trojka...svačina...čtyřka ;-).

0/0
27.7.2016 23:18

J52i52ř72í 42E38r74b39e70n 1533224696417

Stodvácovej motor nejlépe táhnul právě v otáčkách 3500-4000. Byl to řev padesáti naštvaných koní, se kterými jsme s tátou honili mercedesky a audiny a trasu Karlovy Vary - Nová Paka tak s dva roky starou škodovkou absolvovali za necelé 2,5 hodiny :-)

0/0
27.7.2016 23:23
Foto

M18a44r48t69i41n 69K73o92u81b25e73k 3429517748116

mám pocit, že vlákno je spíš o Zastavě 1100...

+1/0
12.8.2016 12:31
Foto

M65i38c61h87a61l 67N23a91j10m47a92n 7199863976700

Osud všech automobilek východního bloku, které se nestaly součástí světových automobilek.

+2/0
26.7.2016 21:14

R17a29d23i12m 71P78o67l53á63š23e72k 9596823199119

V západní automobilce se výrobní zařízení za 30 let kompletně obnovilo tak jednou za 10 let, takže tak třikrát.

V socialistické automobilce obvykle prakticky vůbec.

Po nástupu "kapitalistického bloku" to pak byly fabriky vyrábějící beznadějně zaostalá auta a s beznadějně zastaralým výrobním zařízením.

Musela by se postavit znova i fabrika i znova vyvinout model auta.

+4/0
26.7.2016 21:33

J97i40ř71í 45K76o81c91u53r55e49k 6185964545598

Koupíte licenci a po 30 letech zjistíte, že už to nikdo nechce. Leda veteránisti na díly do svého původního originálního auta.

+2/0
26.7.2016 22:07

A53n70d12r85e62j 11K70r70a72s17k57o 4124251880373

No jo konkurence a neplánovaní hospodarstvi je svine. Nebyt toho, by bylo všechno dokonalý... Teda snad jo, nebo....?

+3/0
26.7.2016 19:11

J77i57ř22í 93K68o74c57u41r15e15k 6275604785148

Nebýt kapitalistického Fiatu, tak si licenci mohli koupit jinde. Třeba kapitalistického Renaultu. Nebo u kapitalistického BMW a vyrábět motorky. Safra, proč vlastně ti socialisté museli kupovat licence od kapitalistů, to tam nezbyl nikdo, kdo by jim vymyslel auto vlastní?

+1/0
26.7.2016 22:01

A15n26d28r23e81j 60K37r20a57s21k48o 4374891820683

No jo, ale když to nemělo delo nebo hufnici, tak nac to vymyslet proboha... lidove auto? jsou dulezitejsi veci v socializmu, ne tahle prkotina.

0/0
26.7.2016 22:38

F30i87l53i23p 94S43i55r48o31t96e28k 9482659842341

Otázka tedy je, čím to, že tam nikdo, kdo by vymyslel vlastní auto, nebyl ani před válkou, stejně jako nebyl a není dejme tomu v sousedním Řecku, Turecku a spoustě dalších čistě kapitalistických zemí.

+1/0
27.7.2016 6:42

D82a95n65i53e53l 93S74c50h86a78c78h66e19r83l 3135850153378

Jmenuje se to civilizační náskok...

0/0
27.7.2016 9:17

J53i61ř90í 31E27r33b65e83n 1293104736267

Vymyslet auto je jedna věc.

Zajistit výrobu = postavit pro ni fabriku, sehnat tisíce strojů, desetitisíce schopných lidí, zajistit logistiku a technologii, zaplatit vývoj, zaplatit reklamu, sehnat stovky dodavatelů atd., je druhá a podstatně složitější věc.

0/0
27.7.2016 23:27

J75a12n 36N61o55v94á82k 9957182277427

Tu jsme měli a v hlubokém socialismu to bylo do jisté míry vytržení ze stereortypu Škodovka-Žigulík-Warťas-Trabant. Ale vydrželo to jezdit snad dvacet let.

+3/0
26.7.2016 17:33

J18a73n 56N85o58v51á62k 9257682737867

-stereotypu-

0/0
26.7.2016 17:33

L73a62d16i58s40l80a34v 53W29e57b74e84r 4514274206

Je to hned vedle��

0/0
26.7.2016 19:46

D23a11v16i77d 86H94o45l86m44a45n 5684810127

Špatné auto to rozhodně nebylo. Jen hnilo o trochu víc, než konkurence. 20 let bez pravidelných nástřiků bylo naprosto nereálné.

0/0
28.7.2016 8:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.