Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První smrtelná nehoda tesly: elektroauto jelo nedovolenou rychlostí

Automobil Tesla, který v květnu během jízdy se zapnutým systémem samořízení narazil do nákladního vozu, jel nedovolenou rychlostí. Vyplývá to z předběžné zprávy amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i24r89o75s74l91a36v 46B83r45a38d10a 7204233948316

Anyway - serie ma ze teraz bude kazdy kydat na teslu aj ked na to aby dohnala napriklad cesky priemer umrti pri dopravnych nehodach na 100 000 vozidiel kde bol za volantom clovek tak by este musela tento rok minimalne 6-7 umrti pridat ( a je mozne ze vychadzam z neaktualneho poctu predanych tesla S )

0/0
8.9.2016 18:25

M51i51r68o20s33l95a85v 96B69r72a88d34a 7684113378846

Na ameriku by musela pridat este tak 32 ;)

0/0
8.9.2016 18:25

M65i65r75o86s22l30a62v 54B36r64a78d38a 7854363798196

Jemine to sa tu zase silo "odbornikov" :D az nechapem preco headhunteri velkych spolocnosti nedavaju pracovne nabidky na fora na idnes :D :D :D

0/0
8.9.2016 18:19

P24e87t36r 13H40o50f81e17r54e79k 9512782155383

Chybne prelozeny clanek. "Highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 (na Severo-Zapad) a odbocoval doleva (na Jih) na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 (na Jiho-Vychod) a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:36

P75a21v55e14l 40P19i85s19k64á84č75e81k 7971121425410

Toto je druhá velmi podobná nehoda Tesly (návěs, špatná viditelnost proti slunci, nezachycení radarem). Pánové od Tesly by se na toto měli podívat.

Jinak považuju za nerealistické, aby řidič měl při kontrole autopilota po celou dobu dostatečnou pozornost, a navíc dokázal odhadnout, že autopilot fakt vážně nereaguje.

Nedovolená rychlost byla jen mírná, víceméně v rámci běžné tolerance US policie.

+1/0
29.7.2016 18:15

L70u14d92ě60k 47N41e31k28u70d77a 4397726553704

"Chybovati je lidské, ale nejlépe to dokáží počítače."

Farmers' Almanac, 1978

+1/−1
27.7.2016 23:32

B48r55o98n55i23s10l32a56v 60K67o62s20i56k 3270276317840

V navodu na uzivani Tesly chybelo ze za volantem neni povoleno spat..

A nebo je to auto TEchnicky SLAbe.😃

0/0
27.7.2016 17:07

J96a41r72o80s48l45a73v 66N70o28v94á66k 1985860660487

Ono to v tom návodu určitě uvedeno bude, z toho obavu nemám.

0/0
8.9.2016 21:29

H86u55g13o 35K36o63n86e41č24n90ý 3918373895808

Asi máte pravdu.

Jenže být hodinu či hodiny v pohotovosti, která je potřeba jednou za x stovek hodin, to IMO nikdo neudrží.

Je to jako se snažit nonstop korigovat řidiče ze sedadla spolujezdce, aby se jeden x-krát přesvědčil, že řidič bude reagovat správně.

Ten počítač sice nemá nervy, ale sedič jo.

+3/0
27.7.2016 14:36

J62i65ř60í 31Ř21e54h34o85ř 9508238366748

historická zkušenost říká, že vysoce sofistikované řešení prohraje s jednoduchým řešením. Tesla svůj technologický náskok využívá ke stavění tanku Tiger, zatímco lidé si žádají t34 nebo shermana. Mají udělat dobré masové elektroauto, které si každý uřídí sám. A ne stavět příliš složité zrůdy. Na které nikdo nebude mít a natož na jejich drahou a náročnou údržbu.

0/−4
27.7.2016 14:17

P73e63t58r 88S89v49o66b52o57d39a 7592811964

Vzato do extremu by dle vaseha vyjadreni nikdy nevznikl tak vysoce sofistikovany system jako Internet a lidi by se porad dorozumivali pomoci dopisu a telefonu ... no mozna spis dopisu a kourovych signalu.

+5/0
27.7.2016 14:39

M51a38r46t53i83n 58K41a52r79á35s67e75k 1278344119874

Vysoce sofistikovaný systém, jako je internet nevznikl nějak cíleným vývojem. to se prostě spojilo pošíti pár univerzit, pak se k nim přidali další, pak se řeklo že si vymyslí jiný lepší komunikační protokol, pak se to zalíbilo i mimo univerzitní půdu a takhle postupně se spoustou křečí vzniko něco, co o pár desítek let se samozřejmostí používáme. Jenže při tom nikdo nezemřel a bude ještě dalších pár desítek let trvat, než bude někdo ochoten svěřovat spolehlivosti internetu svůj život. Je to sofistikovaný systém, ve kterém může selhat libovolná z tisíců věcí a taky se to poměrně pravidelně děje. Ostatně jako u té tesly.

+1/−1
27.7.2016 17:28

R65u43d57o11l50f 22N72o15v49o26t38n77ý 7102906229972

Tak to si doplňte mezery ve vzdělání, než někoho budete poučovat - Internet je cíleně vyvinut pro agenturu DARPA, oficálně se poprvé spustila mezi univerzitami, to ano, ale to proto že to bylo vyvíjeno na univerzitách v rámci armádních grantů. Zadání bylo jasné : decentralizovaná počítačová síť nezničitelná cílenými údery.

Docela dlouho si tu síť sušili v USA s omezeným přístupem, což se uvolnilo až někdy v 80. letech.

To, že ta síť se potom dál rozšiřovala, až se z toho časem stal internet jak ho známe dneska, je věc druhá, ale samotný základ rozhodně není dílo nějaké náhody, a už vůbec bych nepoužíval věty "Jenže při tom nikdo nezemřel". Počátky jsou čistě vojenské.

+5/−1
27.7.2016 17:42

P17e72t80r 93P51e88t98r 6843892318883

Ostatně jako valná většina jiných projektů a vynálezů :)

+1/0
27.7.2016 21:20

M14a26r46t19i23n 98K76a39r15á58s93e41k 1178794449124

Internet není dílo náhody, ale už vůbec to není dílo čistě vojenské. Od počátku k němu mělo přístup víc civilistů než vojáků a dotáhli to tak daleko, že dneska musí být počítače připojené na internet, umístěné v jiné místnosti, než počítače vnitřní sítě armády. Dílem náhody je právě ono masové rozšíření, které od počátku jaksi v plánu nebylo. Jinak samotné technologie samozřejmě nejsou dílem náhody, ale cíleným vývojem a klidně možná vývojem pro armádní účely. Jenže armáda si provozuje na podobných technologiích úplně jinou síť a neříká jí internet. Jenže kdybyste tohle připustil, nemohl byste poučovat Vy.

Ohledně "Jenže při tom nikdo nezemřel". Znáte nějakou technologii, na které přímo závisí lidské životy a která je závislá na funkčnosti internetu tak, že když selže internet, může přímým následkem toho selhání někdo zemřít? Já né a tak můžu dál směle tvrdit, že na selhání internetu nikdo nezemřel. Na rozdíl od selhání autopilota v tesle. Ale Vy celou dobu víte jak to bylo myšleno, jen se snažíte prudit. Kdyžtak si kupte medvídka mývala.

0/0
28.7.2016 20:04

R71u84d36o13l62f 96N88o74v36o21t12n80ý 7912616629582

Musíte myslet jinak - s tímhle uvažováním by jste nikdy nevyrobil nic složitějšího.

Tesla má jinou, poměrně obvyklou strategii u technologických firem.

Jako první vyrobili auto, cosi jako supersport (Tesla Roadster). Tam vyzkoušeli většinu "kritických" věcí, jako jaký motor a kam, ECU, atd. Prostě limity technologie.

Tohle je druhá generace - luxusní auto se spoustou featur kde se jede víc na spolehlivost, snadnou údržbu a ostatně i cenu - je o dost nižší než u prvního.

Třetí je ve vývoji a má to být "lidové auto"- tlak je na cenu a možnost masové produkce. Podle dostupných údajů by se měla cena pohybovat na úrovni - dejme tomu - lepšího Golfa.

Než řeknete že to je drahé - tohle je minimum kam míří, zajímavé jsou pro ně trhy JAP/USA/WE, možná Čína. Na cokoliv menšího a chudšího se bude kálet z vysoka.

+4/−1
27.7.2016 17:16

J61a23n 87V25o27t37a33v61a 3624800987979

kdyby měla Tesla také radar, jako používají pro adaptivní tempo máte "primitivnější" vozidla (jako můj Golf), tak se to třeba stát nemuselo. Holt každá technologie má svoje limity...

+8/0
27.7.2016 14:07

H39o43n75z44a 57T56a91r 3149542284272

Tesla je vybavena radarem, jako jiná auta s adaptabilním tempomatem .

https://www.youtube.com/watch?v=gOvGeMZhPEg

0/0
17.8.2016 15:29

R29u89d43o56l26f 20K11o13m92á55r23e48k 7548279852509

autopilot v aute je hloupost. kdo nechce ridit, necht jede vlakem, busem nebo leti. to postrada logiku stejne jako mit slunecni bryle ve tme . .

+6/−11
27.7.2016 13:47

M57i95c20h84a35l 72P37i22n54d22j14a50k 5583854277117

Autopilot ridi letadla a nema s tim problem. Az budou mit autopilota vsechna auta a auta budou kominukovat mezi sebou tak bude bezpecnost na silnici nekolika nasobne vetsi nez dnes.

+9/−2
27.7.2016 14:02

H14o30n83z70a 97P19u14p70á29k 1347810873389

neomylná technologie neexistuje ani existovat nebude... letadla nemusí řešit provoz - to řeší ŘLP... proč asi?

+5/0
27.7.2016 14:14

P39e82t88r 43S18v46o86b67o77d68a 7322791574

Protoze letadla vznikla v dobe kdy o nejakych sofistikovanych autopilotech jako jsou dnes va autech nebylo mozne ani uvazovat a letaji rychlostma radove 10x vetsima nez jezdi auta a prepravuji celkem dost lidi naraz. Takze se jaksi vyplati zamestnat na plny uvazek cloveka ktery nebude delat nic jineho nez ze zajistuje bezpecny provoz pro ne. Stejne tak jako se vyplati v hlavnim meste pri vypadku semaforu na krizovatku postavit policajta.

Ale jaksi se nevyplati toho policajta postavit na kazdou krizovatku do kazde vesnice.

V podstate by se piloti mohli domlouvat mezi sebou bez RLP a taky by to "nejak" fungovalo.

Ale jak rikam ... pri tech rychlostech a poctu civilistu na palube se proste vyplati mit tam toho "policajta"

0/0
27.7.2016 14:45

P30e53t82r 88S57p80a51t72z88i68e98r84e46r 7364222495854

řlp ale neřeší autopilota....to se pletete....autopilo se naprogramuje a pak letá sám, dle předem nadefinovaných letových koridorů, vzletových a přistávacích tras...říká se jim SID a STAR...a toto ŘLP také nevlivňuje. Ten jen udává povolení. Toť vše...a pak řeší vyjímečné situace..jinak pilot zapíná autopilota jakmile se odlepí od země a vypíná až když je těsně před dosednutím. Na některých letištích letadlo i na autopilota přistane a následně ještě i pojiždí samo ke stojánce.

+1/0
27.7.2016 16:22

T26o67m65á91š 30L40u25d22v28í13k 1380667944832

To bude asi tím že autopilot v letadle nemá čidla a senzory.

0/−1
27.7.2016 16:05

J96a12n 30R49y81c90h70l13i38k 9156488811123

jasně, moderní AP v letadle vůbec nepozná, jak rychle, jak vysoko a jakým směrem letí, jaký má tah motorů a polohu letadla, kde je vůči ILS na finále atd. že? Prostě žádná čidla.

+1/0
28.7.2016 9:57

M46a70r29t77i86n 82K40a42r19á39s70e14k 1848264959374

Víte jak řídí autopilot letadlo? sleduje jednoduchou čáru.

Neřeší jiná letadla, protože ty řeší dispečer. Neřeší zatáčky, kluzký povrch, stopaře a při jakékoli nepředloženosti si prostě jen řekne pilotovi, aby to za něj vyřešil. Jasně že jsou čím dál lepší, ale pořád kolem nich ještě skáče homada lidí a to mluvíme o mnohonásobně delších reakcích, a mnohonásobně jednodušších vstupech informací do onoho autopilota, než jaké musí mít řidič na silnici. i to bude asi důvod, proč autopiloty existují o tolik let déle, než samořízení auta.

+2/0
27.7.2016 17:35

J49a36r59o69m65í69r 27K50r52á24l 4470659754859

Jistě. Jenomže jaký je provoz v třírozměrném prostoru a jaký na dálnici ? A on ani ten autopilot v letadle není neomylný.

0/0
28.7.2016 12:26

R74u31d26o12l20f 72N46o10v91o94t75n15ý 7192286889172

Tohle není autopilot, ale takový trochu lepší tempomat.

Jako Google je v tomhle o moooc dál, tam se o autopilotovi mluvit dá, ale tady je to podle mě akorát honosná marketingová fráze.

Tady se stalo akorát to, že pánské přirození v kamionu smacklo auto v levém pruhu na svodidla a řidič i automat si toho všimli pozdě. Je otázka zda vůbec měli čas a možnost něco dělat, ono po bitvě je každej generál.

0/0
27.7.2016 17:29

P71e60t98r 98S52v87o52b54o61d20a 7202581224

No ja bych to zas jako takovou tragedii nevidel.

Porad je nehodovost na pocet ujetych kilometru nizsi nez u cloveka. Na tom videu to sice vypada jako ze se ten autopilot zachoval jako naprostej dement ... ale za ty roky co jezdim jsem uz videl primo vznik par bouracek a proti tomuhle "stouchanci" to byla opravdu jina uroven demence :D

Jo je to sice na pytel kdyz se sverite technologii a ona vas pripravi o zdravi nebo dokonce o zivot. Ale kazda technologie ma na zacatku "mouchy" a i takove airbagy urcite zabili par lidi nez se to poradne vychytalo a ostatne i par lidi rocne zabiji urcite i dnes, ale na kazdeho mtveho je 100 zachranenych.

Ja bych treba uz dnes radsi sedl do autobusu rizeneho automatem nez prumernym ridicem autobusu.

Dneska se nam jeste muze zdat "divne" sverit svuj zivot do rukou automatickeho ridice. Ale za 20 let bude nasim detem pripadat naprosto silene sverit svuj zivot do rukou napriklad lidskeho taxikare.

+9/−1
27.7.2016 13:24

P27e65t89r 88P94e90t15r 6373982508733

Jste nějak pozadu :D já se bojím svěřit svůj život taxíkářům už teď :D obzvlášť v Praze :D

+1/0
27.7.2016 21:24

J21a47n 25M85a33l64ý 1775319734468

Tohle je kravina, aby opravdu autopilot fungoval sám, každé vozidlo by v sobě muselo mít nějaký gps modul aby počítač znal skutečnou pozici ostatních účastníků. Tyhle optické systémy mají řízení max. pomoct, ale vyloženě nespoléhat se na ně. Koneckonců kolik optických klamů na silnici známe. A teď jak se s tím má srovnat PC.

+5/−2
27.7.2016 12:52

R15a29d75e68k 23H23o32l26e58c31e30k 3916480808831

A pobíhající lidé a zvířata také budou mít gps moduly, aby o nich autopilot věděl? Tohle naopak jinak, než optickou cestou, udělat nejde.

+1/0
27.7.2016 13:02

P27a92v91e62l 98H27a76l69b92i70c53h 6479772436239

Na druhou stranu 99% možných informací můžete získat komunikačními kanály z jiných vozidel a zbylá zvířata a lidi se mohou vyhodnocovat analýzou datového toku z optiky. Navíc díky komunikaci vozidel může být implementován systém ověření neznámého tělesa jiným vozidlem z jiné strany a tedy tím pádem i zpřesnění informací a poslání informace o možném nebezpečí vozidlům "vzadu". Rozhodně by to neuškodilo.

+1/0
27.7.2016 13:06

P93e33t34r 56S49v43o25b51o88d71a 7392681844

Hmm to je sice moc hezka utopicka myslenka. Ale to by znamenalo jaksi nutnost vymenit veskera existuji auta na celem svete najednou aby to fungovalo.

No mozna jsem jediny komu to pripada jako zcela nerealizovatelne a nesrovnatelne jednodussi je proste vyrobit auto co se obejde bez toho.

+2/0
27.7.2016 13:31

R36a50d93e88k 93N65o40v25a95k 9464563529230

S přibývajícím počtem aut takto vybavených a s jejich vyšší dostupností k jednou dojde k tomu, že budou vozy komunikovat mezi sebou.

Ostatně už jsou v testovacím provozu i kamionové "vlaky", kdy jede jeden kamion udávající tempo těm za ním a systémy dalších vozů koordinují svůj pohyb s ním a ostatními vozy.

Přijde doba, kdy levé pruhy na vícepruhových komunikacích budou vyhrazeny samořiditelným autům a v další době bude možnost řídit auta řidičem čím dál více omezována.

Výroba automobilů se spalovacím motorem začala okolo r. 1885, n začátku 20. století přišel Henry Ford a dnes máme samořiditelná auta. Co bude za 20, 30 let?

Porovnejte doby např. v (tele)komunikacích před a po Bellovi, Marconim, A.C. Clarkem. Jen mezi vynálezem telefonu a prezentováním myšlenky telekomunikačních družic uplynulo neuvěřitelně krátkých 69 let. A dnes můžeme hlasem i obrazem komunikovat téměř s kýmkoliv na Zemi, Když někdo vyfotografuje tučňáka v Antarktidě, na PC u vás doma "ve Lhotě" může být fotka i za minutu.

Vývoj jde dál a nezastaví se.

Snad s výjimkou, kdyby na svět padla jaderná zima.

0/0
27.7.2016 14:10

P65e76t50r 46S53v39o54b14o82d52a 7582351864

No co bude za 30+ let fakt nikdo rict nemuze. Ale jen me prijde nesmyslne chtit aby nova technologie byla postavena na tom ze ji musi vlastnit vsichni na cele planete jinak nebude vubec fungovat.

Nova technologie je vzdy prijimana pomalu a s rozpaky a to jestli uspeje zalezi na tzv. earlyadopters kteri do toho "neznama" vrazi svoje penize a tak nejak riskuji ze je vrazi do neceho co se vubec nerozsiri. Asi neco jako kickstarter projekty. Ale vy by jste chtel na ten kickstarter projekt lakat lidi se slovy ... dejte me milion a dostanete za nej vec co pokud si ji kolpi uplne vsichni na celem svete zacne fungovat ... na to nikoho nechytite :D

naopak ta auta musi byt schopna naprosto sama bez jakekoliv pomoci fungovat uz dnes. Musi byt schopna fungovat jak ve velkomeste tak i na poustni ceste. Jedine tak maji sanci se "chytit" a masove rozsirit.

Jo jiste za 30 let az budou masove rozsirena tak se muze prijit s "upgradem" kdy pomoci vzajemne komunikace se komfort jeste zvysi. Ale nikdy nemuze byt ta vzajemna komunikace nutnou podminku pro fungovani ve chvili kdy se to teprve zacina prodavat prvnim zakaznikum.

0/0
27.7.2016 14:36

R59a91d46e52k 29N82o75v86a96k 9634123689200

Nikoho nelákám.

Ale myslím si, že už dnes by měla být vyráběna/vyžadována auta s nějakou formou ověření polohy, ne ani tak pro bigbrother ale např pro výkonové zpoplatnění komunikací, evidenci a predikci dopravních kongescí, krádeže nebo pomoc v nouzi, např při nehodách. Využití by to mělo i v komunikaci s autonomní dopravou.

Technologie na to dávno jsou, ustanovit nějaký standard by také neměl být problém, jen ůke zatím jaksi není

0/0
27.7.2016 14:51

P36e48t33r 10S67v92o40b52o95d67a 7972751154

Si to predstavujete jako hurvinek valku :D

Nutil by jste zakonem lidem do aut kupovat neco co tam nechteji a uprimne receno je to k nicemu ?

Co by jste udelal s auty ktere ted lidi vlastni, uthratili za ne celkem dost penez, legalne je pouzivaji ale tuhle hovadinu neobsahuji ?

Kdo urci jake parametry vlastne takova "vecicka" ma mit a jake protokoly musi podporovat ?

Jako to ze vam osobne nejaka "blbost" pripada jako strasne dulezita a mela by se montovat do kazdeho auta nejlepe jeste byt to vynucene zakonem, jeste neznamena ze 90% lidi si nebude myslet je to totalni blost a nesmysl.

Kdyby si cokoliv co si kdokoliv usmysli ze je "dulezite" muselo montovat povinne do vsech aut tak by nejlepvnejsi auto stalo asi tak 10 milionu z cehoz by samozrejme 9,9 milionu byla cena "dulezitych" veci.

0/0
27.7.2016 14:58

J62a28r47o82m21i48r 83C20h22a81l89o19u86p64k16a 4699467925747

Kravina je samozřejmě gps modul pro každou překážku. Řešením je nějaký radar, nebo laserové senzory atp.

0/0
27.7.2016 13:37

P58e55t74r 52S45v72o26b19o11d85a 7912971154

No takove veci ta auta samozrejme maji. Tady slo spis o to ze danou prekazu to za danych okolnosti vcas a spravne nevyhodnotilo jako prekazku.

Nic zvlastniho ... lidem se to stava denne jenom v CR tisickrat ?

Tady se to jednou stalo automatu.

0/0
27.7.2016 14:51

K98a32r25e76l 21S91e11v83e30r37a 7240982496899

Tohle nikdy nepujde naprogramovat tak, aby to bylo bezpecne. A ja osobne, bych to v aute nechtel, me ridit bavi a je to relax

+4/−8
27.7.2016 12:37

R54a21d50e43k 19H13o91l15e67c68e52k 3886360458951

Nic není 100%, ale lepších výsledků, než lidští řidiči to dosahuje už dneska.

Ale jinak mám stejný názor. Řízení mě baví a užívám si ho.

+7/0
27.7.2016 12:44

O47n46d95ř71e87j 32Č93a65p11k70a 6241761973474

Já bych byl pro autopilota, který se dá vypnout. Řízení mě taky baví, ale taková zácpa na magistrále nebo na D1, to bych klidně počítači svěřil a zatím se třeba kouknul na web :-)

+2/0
27.7.2016 17:31

P63e73t67r 25P44e11t19r 6613952468863

Není nad to sedět hodiny a hodiny za volantem na D1 v koloně místo načnutí lahvinky bílého a dobré knížky, že? :D

0/0
27.7.2016 21:26

K63a64r23e21l 83D15o33h41n40a41l 2111779134112

tyto nazory mne bavi.. jasne nikdy to nepujde, do vesmiru nejde letet na mesic nejde pristat... :)))

+4/0
27.7.2016 13:34

J52a58n 48B62e21n24h46á89k 6444533902541

Samozřejmě, že to půjde. Ale jak. ;-( P0/€rm€ se z "ne"omylných počítačů. Lidstvo je fakt nepoučitelné.

0/0
8.8.2016 23:40

P51e71t71r 37S32v12o94b62o35d35a 7572781464

Co pro vas znamena "bezpecne" ?

Vzato do extremu 100% bezpecne neni ani vyjit pesky pred dum nebo bez rozboru v laboratori snist rohlik.

Statisticky je uz dneska bezpecnejsi nechat ridit autopilota.

Jo je sice senzacni zprava pro media napsat ze autmaticky pilot neboural nebo dokonce uz jednou usmrtil. Ale vzhledem k tomu jak dlouho uz se tyhle veci testuji v realnem provozu je JEDNA smrt za celou dobu na celem svete skutecne nic. Podivejte se do statistik kolik mrtvych maji na svedomi lidsti ridici.

+3/0
27.7.2016 13:36

J15i10ř65í 23J42e40z42d36i83n43s32k16ý 8608532873479

Abych to uvedl na pravou míru.

Systém autopilot lze nastavit na rychlost vyssi nez povolena (cte to znacky), ale pokud se nepletu tak na maximalne +10km/h oproti limitu.

Ridic se dival na film (minimalne mel zaply prehravac - jen dodam ze na externim zarizeni, auto to totiz za jizdy blokuje) a tedy nedaval pozor, protoze auto overuje pozornost pouze v urcitych intervalech, kde se musi ridic dotknout volantu.

Take auto nenarazilo do nakladniho auta, ale do privesu za nim, ktery mel plachtu, tudiz to radar nezaznamenal jako prekazku a kamera byla oslepena, dalsi senzory jsou pouze na nekolik metru. Auto tedy v podstate podjelo pod prvesem a premenilo se na kabriolet.

A jako posledni fakt je, ze ridic kamionu krizil, jinak receno vjel do protismeru na dalnici (v USA se tak nekde totiz odbocuje).

Takze asi tak o cele situaci, obrazek si udelejte sami.

+21/0
27.7.2016 12:33

P10e53t97r 74H92o69f78e49r85e89k 9392162745773

Chybne prelozeny clanek. Ono totiz "highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 ('nahoru') a odbocoval doleva ('dolu') na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 ('dolu') a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:34

J50a62r85o37s85l66a66v 52N39o53v35á41k 1185400380107

Ještě bych tu informaci doplnil o to, že na silnici tohoto typu je v US maximální povolená rychlost 65mph= 104km/h, nikoliv textu uvedených 119km/h, čili šlo i o porušení maximální povolené rychlosti.

0/0
8.9.2016 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.