Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R88o87m54a80n 88P59o31l59á21č65e94k 5226339855

Takže jak to vlastně bylo? On si sám nastavil tempomat na 119 + držení v jízdních pruzích. Takže klasická lidská blbost.

Navíc asi v USA nemají na nákladácích traverzu proti zajetí osobáku pod něj...

+36/0
doporučit
27.7.2016 10:38

J88i92ř83í 64J96e48z66d98i77n27s63k68ý 8918452403779

Abych to uvedl na pravou míru.

Systém autopilot lze nastavit na rychlost vyssi nez povolena (cte to znacky), ale pokud se nepletu tak na maximalne +10km/h oproti limitu.

Ridic se dival na film (minimalne mel zaply prehravac - jen dodam ze na externim zarizeni, auto to totiz za jizdy blokuje) a tedy nedaval pozor, protoze auto overuje pozornost pouze v urcitych intervalech, kde se musi ridic dotknout volantu.

Take auto nenarazilo do nakladniho auta, ale do privesu za nim, ktery mel plachtu, tudiz to radar nezaznamenal jako prekazku a kamera byla oslepena, dalsi senzory jsou pouze na nekolik metru. Auto tedy v podstate podjelo pod prvesem a premenilo se na kabriolet.

A jako posledni fakt je, ze ridic kamionu krizil, jinak receno vjel do protismeru na dalnici (v USA se tak nekde totiz odbocuje).

Takze asi tak o cele situaci, obrazek si udelejte sami.

+21/0
doporučit
27.7.2016 12:33

J85a48n 75V32e12s87e16l78ý 5724373312931

Abych to shrnul, co všechno bylo v ten okamžik špatně:

- Debilně konstruovaná dálnice se sjezdy formou úrovňového odbočení vlevo.

- Kamion bez "zástěrek" proti podjíždění (v EU nelegální).

- Řidič kamionu odbočující přímo před protijedoucím vozem.

- Tesla S řítící se nepovolenou rychlostí.

- Automatika chybně vyhodnocující situaci.

- Pán za volantem, který ačkoliv je na to člověk při každém spuštění autopilota upozorňován, se místo provozu věnoval DVD přehrávači, kde koukal na film s Harry Potterem.

+22/−1
doporučit
27.7.2016 12:24


M44i72c24h73a39l 13H64o12r70á86k 7839344239894

Spolehnout se pouze na tyto podpůrné systémy může být cestou do pekel - měly by fungovat jen jako systém poslední záchrany, nikoli jako primární řízení. Může se stát či pokazit spousta věcí - vždyť dlouho před Teslou jsme si to prožili také. A přéčinó byla chebná elektrónka E-13 z našeho podniko Katóda Olomóc.

+18/0
doporučit
27.7.2016 10:51
Foto

M20i37c26h30a66l 84Ř29e43h78o55ř46e11k 8824101859140

Tesla model S je i přes tuto nehodu nejlepší a nejbezpečnější elektrické auto na světě. Ostatní automobilky se teď snaží těch 10 -15 let vývoje Tesly dohnat. Navíc ten autopilot je jen doplněk (nemusíte ho v autě ani mít) a řidič by měl během toho sledovat okolí a být připraven zareagovat.

+25/−3
doporučit
27.7.2016 10:49

M91i68r26e72k 63S14á13l 1885391878804

ono to vyhodnocuje jen opticky? já myslel, že to má i radar.. pak by bylo jedno jestli byl návěs bílý nebo jiný

+9/0
doporučit
27.7.2016 10:27

J37a17n 98V63o51t18a22v77a 3784610527699

kdyby měla Tesla také radar, jako používají pro adaptivní tempo máte "primitivnější" vozidla (jako můj Golf), tak se to třeba stát nemuselo. Holt každá technologie má svoje limity...

+8/0
doporučit
27.7.2016 14:07

P45e73t11r 92S67v37o37b29o63d25a 7652941244

No ja bych to zas jako takovou tragedii nevidel.

Porad je nehodovost na pocet ujetych kilometru nizsi nez u cloveka. Na tom videu to sice vypada jako ze se ten autopilot zachoval jako naprostej dement ... ale za ty roky co jezdim jsem uz videl primo vznik par bouracek a proti tomuhle "stouchanci" to byla opravdu jina uroven demence :D

Jo je to sice na pytel kdyz se sverite technologii a ona vas pripravi o zdravi nebo dokonce o zivot. Ale kazda technologie ma na zacatku "mouchy" a i takove airbagy urcite zabili par lidi nez se to poradne vychytalo a ostatne i par lidi rocne zabiji urcite i dnes, ale na kazdeho mtveho je 100 zachranenych.

Ja bych treba uz dnes radsi sedl do autobusu rizeneho automatem nez prumernym ridicem autobusu.

Dneska se nam jeste muze zdat "divne" sverit svuj zivot do rukou automatickeho ridice. Ale za 20 let bude nasim detem pripadat naprosto silene sverit svuj zivot do rukou napriklad lidskeho taxikare.

+9/−1
doporučit
27.7.2016 13:24

L17u49k36á15š 34Š37l90e77h14o90f36e79r 1913939915709

Ridic porusil radu pravidel Tesly pro vyuzivani autonomniho rizeni. Pak se nemuze divit, ze auto naboura...

+7/0
doporučit
27.7.2016 11:50

A32n17d52r48e98j 80M98a61s21a44r61y11k 9680273226500

myslim si ze auto za to nemoze. Kazdopadne ridic mal sledovat dopravu okolo seba a mohol tomu predist. Ja by som sa asi bal pustit volant z ruky. Jedine ze by bola prazdna dialnica alebo uplne minimalny provoz. Mozno by som to skusil ale bol by som aj tak v strehu :)

+7/0
doporučit
27.7.2016 10:58

P13e48t43r 68J85a71r54o34š 2614901405817

Prekrocil limit o 14km/h a je v pytli? No tak hlavne ze mame pricinnu. Kdyz to bude jen o 1km/h, tak si jen natlucu nos o volant? Nebo jaka je skala?

+7/−3
doporučit
27.7.2016 11:52

M74a22r75t42i45n 58H40á18j23e56k 9257356500737

Když nějaký systém zabrání tisícovce nehod a u několika se mu to nepodaří, je to systém špatný, nebo vlastně hodně dobrý ale ne úplně dokonalý?

+4/0
doporučit
27.7.2016 10:46

J93a88n 75M89a19l86ý 1785849764528

Tohle je kravina, aby opravdu autopilot fungoval sám, každé vozidlo by v sobě muselo mít nějaký gps modul aby počítač znal skutečnou pozici ostatních účastníků. Tyhle optické systémy mají řízení max. pomoct, ale vyloženě nespoléhat se na ně. Koneckonců kolik optických klamů na silnici známe. A teď jak se s tím má srovnat PC.

+5/−2
doporučit
27.7.2016 12:52

L60u33d84e59k 62N27o86v17a49k 9266863971687

Co jsem o tom cetl, tak ten ridic udajne vubec nesledoval vozovku a cetl si, ted se jeste ukazuje, ze jel rychle ... kazdy sveho stesti strujcem

+4/−1
doporučit
27.7.2016 11:59

H28u64g20o 85K14o36n55e32č18n27ý 3228773645588

Asi máte pravdu.

Jenže být hodinu či hodiny v pohotovosti, která je potřeba jednou za x stovek hodin, to IMO nikdo neudrží.

Je to jako se snažit nonstop korigovat řidiče ze sedadla spolujezdce, aby se jeden x-krát přesvědčil, že řidič bude reagovat správně.

Ten počítač sice nemá nervy, ale sedič jo.

+3/0
doporučit
27.7.2016 14:36

R71u81d53o13l88f 45K33o81m22á73r80e55k 7948689182859

autopilot v aute je hloupost. kdo nechce ridit, necht jede vlakem, busem nebo leti. to postrada logiku stejne jako mit slunecni bryle ve tme . .

+6/−11
doporučit
27.7.2016 13:47

K34a85r95e30l 56S34e98v10e74r57a 7300292526159

Tohle nikdy nepujde naprogramovat tak, aby to bylo bezpecne. A ja osobne, bych to v aute nechtel, me ridit bavi a je to relax

+4/−8
doporučit
27.7.2016 12:37

P72a81v96e68l 25P35i94s22k96á61č44e46k 7511461155580

Toto je druhá velmi podobná nehoda Tesly (návěs, špatná viditelnost proti slunci, nezachycení radarem). Pánové od Tesly by se na toto měli podívat.

Jinak považuju za nerealistické, aby řidič měl při kontrole autopilota po celou dobu dostatečnou pozornost, a navíc dokázal odhadnout, že autopilot fakt vážně nereaguje.

Nedovolená rychlost byla jen mírná, víceméně v rámci běžné tolerance US policie.

+1/0
doporučit
29.7.2016 18:15

L41u85d24ě32k 92N35e81k44u11d46a 4817536383404

"Chybovati je lidské, ale nejlépe to dokáží počítače."

Farmers' Almanac, 1978

+1/−1
doporučit
27.7.2016 23:32

J24a13k39u17b 11F98e57i36f53a82r 7899219876439

Jen další důkaz, že na tyto systémy se ještě stále nelze spoléhat a mají před sebou ještě hodně dlouhou cestu.

+1/−6
doporučit
27.7.2016 10:39

J84i20ř82í 62Ř94e26h26o43ř 9158298226468

historická zkušenost říká, že vysoce sofistikované řešení prohraje s jednoduchým řešením. Tesla svůj technologický náskok využívá ke stavění tanku Tiger, zatímco lidé si žádají t34 nebo shermana. Mají udělat dobré masové elektroauto, které si každý uřídí sám. A ne stavět příliš složité zrůdy. Na které nikdo nebude mít a natož na jejich drahou a náročnou údržbu.

0/−4
doporučit
27.7.2016 14:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.