Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První smrtelná nehoda tesly: elektroauto jelo nedovolenou rychlostí

Automobil Tesla, který v květnu během jízdy se zapnutým systémem samořízení narazil do nákladního vozu, jel nedovolenou rychlostí. Vyplývá to z předběžné zprávy amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i23r27o49s89l40a20v 97B77r86a88d37a 7414383298916

Anyway - serie ma ze teraz bude kazdy kydat na teslu aj ked na to aby dohnala napriklad cesky priemer umrti pri dopravnych nehodach na 100 000 vozidiel kde bol za volantom clovek tak by este musela tento rok minimalne 6-7 umrti pridat ( a je mozne ze vychadzam z neaktualneho poctu predanych tesla S )

0/0
8.9.2016 18:25

M79i48r92o14s77l88a38v 16B42r98a15d25a 7544973948606

Na ameriku by musela pridat este tak 32 ;)

0/0
8.9.2016 18:25

M81i49r67o63s73l67a14v 25B29r94a33d58a 7264413838226

Jemine to sa tu zase silo "odbornikov" :D az nechapem preco headhunteri velkych spolocnosti nedavaju pracovne nabidky na fora na idnes :D :D :D

0/0
8.9.2016 18:19

P13e94t92r 81H17o20f44e19r83e21k 9162902345933

Chybne prelozeny clanek. "Highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 (na Severo-Zapad) a odbocoval doleva (na Jih) na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 (na Jiho-Vychod) a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:36

P53a79v90e37l 55P91i69s64k28á22č44e77k 7831821655790

Toto je druhá velmi podobná nehoda Tesly (návěs, špatná viditelnost proti slunci, nezachycení radarem). Pánové od Tesly by se na toto měli podívat.

Jinak považuju za nerealistické, aby řidič měl při kontrole autopilota po celou dobu dostatečnou pozornost, a navíc dokázal odhadnout, že autopilot fakt vážně nereaguje.

Nedovolená rychlost byla jen mírná, víceméně v rámci běžné tolerance US policie.

+1/0
29.7.2016 18:15

L88u11d25ě92k 22N58e14k23u53d70a 4147586793624

"Chybovati je lidské, ale nejlépe to dokáží počítače."

Farmers' Almanac, 1978

+1/−1
27.7.2016 23:32

B60r23o89n34i51s52l66a87v 85K90o51s48i76k 3800476387360

V navodu na uzivani Tesly chybelo ze za volantem neni povoleno spat..

A nebo je to auto TEchnicky SLAbe.😃

0/0
27.7.2016 17:07

J61a53r13o31s15l74a40v 81N93o74v77á82k 1835860210837

Ono to v tom návodu určitě uvedeno bude, z toho obavu nemám.

0/0
8.9.2016 21:29

H64u61g31o 86K58o40n22e22č11n24ý 3338503735818

Asi máte pravdu.

Jenže být hodinu či hodiny v pohotovosti, která je potřeba jednou za x stovek hodin, to IMO nikdo neudrží.

Je to jako se snažit nonstop korigovat řidiče ze sedadla spolujezdce, aby se jeden x-krát přesvědčil, že řidič bude reagovat správně.

Ten počítač sice nemá nervy, ale sedič jo.

+3/0
27.7.2016 14:36

J33i75ř24í 44Ř52e14h75o41ř 9548478586528

historická zkušenost říká, že vysoce sofistikované řešení prohraje s jednoduchým řešením. Tesla svůj technologický náskok využívá ke stavění tanku Tiger, zatímco lidé si žádají t34 nebo shermana. Mají udělat dobré masové elektroauto, které si každý uřídí sám. A ne stavět příliš složité zrůdy. Na které nikdo nebude mít a natož na jejich drahou a náročnou údržbu.

0/−4
27.7.2016 14:17

P56e77t88r 14S12v14o40b63o21d29a 7252501764

Vzato do extremu by dle vaseha vyjadreni nikdy nevznikl tak vysoce sofistikovany system jako Internet a lidi by se porad dorozumivali pomoci dopisu a telefonu ... no mozna spis dopisu a kourovych signalu.

+5/0
27.7.2016 14:39

M30a41r90t30i89n 50K89a18r22á51s12e67k 1488444169184

Vysoce sofistikovaný systém, jako je internet nevznikl nějak cíleným vývojem. to se prostě spojilo pošíti pár univerzit, pak se k nim přidali další, pak se řeklo že si vymyslí jiný lepší komunikační protokol, pak se to zalíbilo i mimo univerzitní půdu a takhle postupně se spoustou křečí vzniko něco, co o pár desítek let se samozřejmostí používáme. Jenže při tom nikdo nezemřel a bude ještě dalších pár desítek let trvat, než bude někdo ochoten svěřovat spolehlivosti internetu svůj život. Je to sofistikovaný systém, ve kterém může selhat libovolná z tisíců věcí a taky se to poměrně pravidelně děje. Ostatně jako u té tesly.

+1/−1
27.7.2016 17:28

R33u16d82o38l16f 82N43o33v95o22t29n20ý 7192696149592

Tak to si doplňte mezery ve vzdělání, než někoho budete poučovat - Internet je cíleně vyvinut pro agenturu DARPA, oficálně se poprvé spustila mezi univerzitami, to ano, ale to proto že to bylo vyvíjeno na univerzitách v rámci armádních grantů. Zadání bylo jasné : decentralizovaná počítačová síť nezničitelná cílenými údery.

Docela dlouho si tu síť sušili v USA s omezeným přístupem, což se uvolnilo až někdy v 80. letech.

To, že ta síť se potom dál rozšiřovala, až se z toho časem stal internet jak ho známe dneska, je věc druhá, ale samotný základ rozhodně není dílo nějaké náhody, a už vůbec bych nepoužíval věty "Jenže při tom nikdo nezemřel". Počátky jsou čistě vojenské.

+5/−1
27.7.2016 17:42

P73e67t31r 72P84e20t64r 6963682448433

Ostatně jako valná většina jiných projektů a vynálezů :)

+1/0
27.7.2016 21:20

M36a86r45t62i68n 33K54a86r23á42s22e69k 1468964669344

Internet není dílo náhody, ale už vůbec to není dílo čistě vojenské. Od počátku k němu mělo přístup víc civilistů než vojáků a dotáhli to tak daleko, že dneska musí být počítače připojené na internet, umístěné v jiné místnosti, než počítače vnitřní sítě armády. Dílem náhody je právě ono masové rozšíření, které od počátku jaksi v plánu nebylo. Jinak samotné technologie samozřejmě nejsou dílem náhody, ale cíleným vývojem a klidně možná vývojem pro armádní účely. Jenže armáda si provozuje na podobných technologiích úplně jinou síť a neříká jí internet. Jenže kdybyste tohle připustil, nemohl byste poučovat Vy.

Ohledně "Jenže při tom nikdo nezemřel". Znáte nějakou technologii, na které přímo závisí lidské životy a která je závislá na funkčnosti internetu tak, že když selže internet, může přímým následkem toho selhání někdo zemřít? Já né a tak můžu dál směle tvrdit, že na selhání internetu nikdo nezemřel. Na rozdíl od selhání autopilota v tesle. Ale Vy celou dobu víte jak to bylo myšleno, jen se snažíte prudit. Kdyžtak si kupte medvídka mývala.

0/0
28.7.2016 20:04

R76u30d78o97l52f 47N51o93v79o22t43n33ý 7232516859682

Musíte myslet jinak - s tímhle uvažováním by jste nikdy nevyrobil nic složitějšího.

Tesla má jinou, poměrně obvyklou strategii u technologických firem.

Jako první vyrobili auto, cosi jako supersport (Tesla Roadster). Tam vyzkoušeli většinu "kritických" věcí, jako jaký motor a kam, ECU, atd. Prostě limity technologie.

Tohle je druhá generace - luxusní auto se spoustou featur kde se jede víc na spolehlivost, snadnou údržbu a ostatně i cenu - je o dost nižší než u prvního.

Třetí je ve vývoji a má to být "lidové auto"- tlak je na cenu a možnost masové produkce. Podle dostupných údajů by se měla cena pohybovat na úrovni - dejme tomu - lepšího Golfa.

Než řeknete že to je drahé - tohle je minimum kam míří, zajímavé jsou pro ně trhy JAP/USA/WE, možná Čína. Na cokoliv menšího a chudšího se bude kálet z vysoka.

+4/−1
27.7.2016 17:16

J71a49n 17V46o59t59a59v85a 3644820907279

kdyby měla Tesla také radar, jako používají pro adaptivní tempo máte "primitivnější" vozidla (jako můj Golf), tak se to třeba stát nemuselo. Holt každá technologie má svoje limity...

+8/0
27.7.2016 14:07

H60o96n83z74a 27T85a86r 3759882454902

Tesla je vybavena radarem, jako jiná auta s adaptabilním tempomatem .

https://www.youtube.com/watch?v=gOvGeMZhPEg

0/0
17.8.2016 15:29

R88u44d51o82l56f 89K31o73m70á56r53e97k 7968889302739

autopilot v aute je hloupost. kdo nechce ridit, necht jede vlakem, busem nebo leti. to postrada logiku stejne jako mit slunecni bryle ve tme . .

+6/−11
27.7.2016 13:47

M27i69c92h43a68l 56P34i43n82d38j67a15k 5363634197787

Autopilot ridi letadla a nema s tim problem. Az budou mit autopilota vsechna auta a auta budou kominukovat mezi sebou tak bude bezpecnost na silnici nekolika nasobne vetsi nez dnes.

+9/−2
27.7.2016 14:02

H35o57n28z11a 18P75u13p95á42k 1187290693169

neomylná technologie neexistuje ani existovat nebude... letadla nemusí řešit provoz - to řeší ŘLP... proč asi?

+5/0
27.7.2016 14:14

P84e96t21r 68S15v95o12b31o42d20a 7172101274

Protoze letadla vznikla v dobe kdy o nejakych sofistikovanych autopilotech jako jsou dnes va autech nebylo mozne ani uvazovat a letaji rychlostma radove 10x vetsima nez jezdi auta a prepravuji celkem dost lidi naraz. Takze se jaksi vyplati zamestnat na plny uvazek cloveka ktery nebude delat nic jineho nez ze zajistuje bezpecny provoz pro ne. Stejne tak jako se vyplati v hlavnim meste pri vypadku semaforu na krizovatku postavit policajta.

Ale jaksi se nevyplati toho policajta postavit na kazdou krizovatku do kazde vesnice.

V podstate by se piloti mohli domlouvat mezi sebou bez RLP a taky by to "nejak" fungovalo.

Ale jak rikam ... pri tech rychlostech a poctu civilistu na palube se proste vyplati mit tam toho "policajta"

0/0
27.7.2016 14:45

P31e26t46r 17S46p73a72t49z70i28e65r50e66r 7954102605364

řlp ale neřeší autopilota....to se pletete....autopilo se naprogramuje a pak letá sám, dle předem nadefinovaných letových koridorů, vzletových a přistávacích tras...říká se jim SID a STAR...a toto ŘLP také nevlivňuje. Ten jen udává povolení. Toť vše...a pak řeší vyjímečné situace..jinak pilot zapíná autopilota jakmile se odlepí od země a vypíná až když je těsně před dosednutím. Na některých letištích letadlo i na autopilota přistane a následně ještě i pojiždí samo ke stojánce.

+1/0
27.7.2016 16:22

T33o42m35á46š 24L78u55d27v48í10k 1110707154552

To bude asi tím že autopilot v letadle nemá čidla a senzory.

0/−1
27.7.2016 16:05

J79a26n 75R48y18c32h22l42i90k 9486248841373

jasně, moderní AP v letadle vůbec nepozná, jak rychle, jak vysoko a jakým směrem letí, jaký má tah motorů a polohu letadla, kde je vůči ILS na finále atd. že? Prostě žádná čidla.

+1/0
28.7.2016 9:57

M64a73r80t31i82n 88K24a40r93á57s15e67k 1388674759644

Víte jak řídí autopilot letadlo? sleduje jednoduchou čáru.

Neřeší jiná letadla, protože ty řeší dispečer. Neřeší zatáčky, kluzký povrch, stopaře a při jakékoli nepředloženosti si prostě jen řekne pilotovi, aby to za něj vyřešil. Jasně že jsou čím dál lepší, ale pořád kolem nich ještě skáče homada lidí a to mluvíme o mnohonásobně delších reakcích, a mnohonásobně jednodušších vstupech informací do onoho autopilota, než jaké musí mít řidič na silnici. i to bude asi důvod, proč autopiloty existují o tolik let déle, než samořízení auta.

+2/0
27.7.2016 17:35

J81a31r63o79m44í30r 59K19r35á18l 4480989894509

Jistě. Jenomže jaký je provoz v třírozměrném prostoru a jaký na dálnici ? A on ani ten autopilot v letadle není neomylný.

0/0
28.7.2016 12:26

R86u31d38o51l90f 53N67o78v27o81t89n25ý 7852676709792

Tohle není autopilot, ale takový trochu lepší tempomat.

Jako Google je v tomhle o moooc dál, tam se o autopilotovi mluvit dá, ale tady je to podle mě akorát honosná marketingová fráze.

Tady se stalo akorát to, že pánské přirození v kamionu smacklo auto v levém pruhu na svodidla a řidič i automat si toho všimli pozdě. Je otázka zda vůbec měli čas a možnost něco dělat, ono po bitvě je každej generál.

0/0
27.7.2016 17:29

P79e63t45r 76S18v27o60b14o91d44a 7242701944

No ja bych to zas jako takovou tragedii nevidel.

Porad je nehodovost na pocet ujetych kilometru nizsi nez u cloveka. Na tom videu to sice vypada jako ze se ten autopilot zachoval jako naprostej dement ... ale za ty roky co jezdim jsem uz videl primo vznik par bouracek a proti tomuhle "stouchanci" to byla opravdu jina uroven demence :D

Jo je to sice na pytel kdyz se sverite technologii a ona vas pripravi o zdravi nebo dokonce o zivot. Ale kazda technologie ma na zacatku "mouchy" a i takove airbagy urcite zabili par lidi nez se to poradne vychytalo a ostatne i par lidi rocne zabiji urcite i dnes, ale na kazdeho mtveho je 100 zachranenych.

Ja bych treba uz dnes radsi sedl do autobusu rizeneho automatem nez prumernym ridicem autobusu.

Dneska se nam jeste muze zdat "divne" sverit svuj zivot do rukou automatickeho ridice. Ale za 20 let bude nasim detem pripadat naprosto silene sverit svuj zivot do rukou napriklad lidskeho taxikare.

+9/−1
27.7.2016 13:24

P74e49t25r 49P52e70t82r 6383862768323

Jste nějak pozadu :D já se bojím svěřit svůj život taxíkářům už teď :D obzvlášť v Praze :D

+1/0
27.7.2016 21:24

J96a13n 13M81a89l29ý 1435919484558

Tohle je kravina, aby opravdu autopilot fungoval sám, každé vozidlo by v sobě muselo mít nějaký gps modul aby počítač znal skutečnou pozici ostatních účastníků. Tyhle optické systémy mají řízení max. pomoct, ale vyloženě nespoléhat se na ně. Koneckonců kolik optických klamů na silnici známe. A teď jak se s tím má srovnat PC.

+5/−2
27.7.2016 12:52

R38a84d63e23k 41H68o70l33e58c55e38k 3956820528411

A pobíhající lidé a zvířata také budou mít gps moduly, aby o nich autopilot věděl? Tohle naopak jinak, než optickou cestou, udělat nejde.

+1/0
27.7.2016 13:02

P74a74v42e96l 86H51a91l85b22i78c15h 6239772246729

Na druhou stranu 99% možných informací můžete získat komunikačními kanály z jiných vozidel a zbylá zvířata a lidi se mohou vyhodnocovat analýzou datového toku z optiky. Navíc díky komunikaci vozidel může být implementován systém ověření neznámého tělesa jiným vozidlem z jiné strany a tedy tím pádem i zpřesnění informací a poslání informace o možném nebezpečí vozidlům "vzadu". Rozhodně by to neuškodilo.

+1/0
27.7.2016 13:06

P10e31t32r 49S46v64o60b36o20d11a 7222151374

Hmm to je sice moc hezka utopicka myslenka. Ale to by znamenalo jaksi nutnost vymenit veskera existuji auta na celem svete najednou aby to fungovalo.

No mozna jsem jediny komu to pripada jako zcela nerealizovatelne a nesrovnatelne jednodussi je proste vyrobit auto co se obejde bez toho.

+2/0
27.7.2016 13:31

R31a92d11e29k 60N49o25v53a10k 9934613139450

S přibývajícím počtem aut takto vybavených a s jejich vyšší dostupností k jednou dojde k tomu, že budou vozy komunikovat mezi sebou.

Ostatně už jsou v testovacím provozu i kamionové "vlaky", kdy jede jeden kamion udávající tempo těm za ním a systémy dalších vozů koordinují svůj pohyb s ním a ostatními vozy.

Přijde doba, kdy levé pruhy na vícepruhových komunikacích budou vyhrazeny samořiditelným autům a v další době bude možnost řídit auta řidičem čím dál více omezována.

Výroba automobilů se spalovacím motorem začala okolo r. 1885, n začátku 20. století přišel Henry Ford a dnes máme samořiditelná auta. Co bude za 20, 30 let?

Porovnejte doby např. v (tele)komunikacích před a po Bellovi, Marconim, A.C. Clarkem. Jen mezi vynálezem telefonu a prezentováním myšlenky telekomunikačních družic uplynulo neuvěřitelně krátkých 69 let. A dnes můžeme hlasem i obrazem komunikovat téměř s kýmkoliv na Zemi, Když někdo vyfotografuje tučňáka v Antarktidě, na PC u vás doma "ve Lhotě" může být fotka i za minutu.

Vývoj jde dál a nezastaví se.

Snad s výjimkou, kdyby na svět padla jaderná zima.

0/0
27.7.2016 14:10

P97e51t43r 36S55v91o19b85o54d16a 7722431154

No co bude za 30+ let fakt nikdo rict nemuze. Ale jen me prijde nesmyslne chtit aby nova technologie byla postavena na tom ze ji musi vlastnit vsichni na cele planete jinak nebude vubec fungovat.

Nova technologie je vzdy prijimana pomalu a s rozpaky a to jestli uspeje zalezi na tzv. earlyadopters kteri do toho "neznama" vrazi svoje penize a tak nejak riskuji ze je vrazi do neceho co se vubec nerozsiri. Asi neco jako kickstarter projekty. Ale vy by jste chtel na ten kickstarter projekt lakat lidi se slovy ... dejte me milion a dostanete za nej vec co pokud si ji kolpi uplne vsichni na celem svete zacne fungovat ... na to nikoho nechytite :D

naopak ta auta musi byt schopna naprosto sama bez jakekoliv pomoci fungovat uz dnes. Musi byt schopna fungovat jak ve velkomeste tak i na poustni ceste. Jedine tak maji sanci se "chytit" a masove rozsirit.

Jo jiste za 30 let az budou masove rozsirena tak se muze prijit s "upgradem" kdy pomoci vzajemne komunikace se komfort jeste zvysi. Ale nikdy nemuze byt ta vzajemna komunikace nutnou podminku pro fungovani ve chvili kdy se to teprve zacina prodavat prvnim zakaznikum.

0/0
27.7.2016 14:36

R75a23d48e31k 95N73o45v64a64k 9284773849610

Nikoho nelákám.

Ale myslím si, že už dnes by měla být vyráběna/vyžadována auta s nějakou formou ověření polohy, ne ani tak pro bigbrother ale např pro výkonové zpoplatnění komunikací, evidenci a predikci dopravních kongescí, krádeže nebo pomoc v nouzi, např při nehodách. Využití by to mělo i v komunikaci s autonomní dopravou.

Technologie na to dávno jsou, ustanovit nějaký standard by také neměl být problém, jen ůke zatím jaksi není

0/0
27.7.2016 14:51

P38e98t28r 10S37v70o45b10o66d19a 7912831544

Si to predstavujete jako hurvinek valku :D

Nutil by jste zakonem lidem do aut kupovat neco co tam nechteji a uprimne receno je to k nicemu ?

Co by jste udelal s auty ktere ted lidi vlastni, uthratili za ne celkem dost penez, legalne je pouzivaji ale tuhle hovadinu neobsahuji ?

Kdo urci jake parametry vlastne takova "vecicka" ma mit a jake protokoly musi podporovat ?

Jako to ze vam osobne nejaka "blbost" pripada jako strasne dulezita a mela by se montovat do kazdeho auta nejlepe jeste byt to vynucene zakonem, jeste neznamena ze 90% lidi si nebude myslet je to totalni blost a nesmysl.

Kdyby si cokoliv co si kdokoliv usmysli ze je "dulezite" muselo montovat povinne do vsech aut tak by nejlepvnejsi auto stalo asi tak 10 milionu z cehoz by samozrejme 9,9 milionu byla cena "dulezitych" veci.

0/0
27.7.2016 14:58

J29a95r51o75m85i37r 84C55h72a11l14o77u97p86k67a 4809427325657

Kravina je samozřejmě gps modul pro každou překážku. Řešením je nějaký radar, nebo laserové senzory atp.

0/0
27.7.2016 13:37

P50e93t63r 19S66v54o78b12o97d14a 7192141564

No takove veci ta auta samozrejme maji. Tady slo spis o to ze danou prekazu to za danych okolnosti vcas a spravne nevyhodnotilo jako prekazku.

Nic zvlastniho ... lidem se to stava denne jenom v CR tisickrat ?

Tady se to jednou stalo automatu.

0/0
27.7.2016 14:51

K47a50r53e49l 22S88e41v49e98r16a 7640972246319

Tohle nikdy nepujde naprogramovat tak, aby to bylo bezpecne. A ja osobne, bych to v aute nechtel, me ridit bavi a je to relax

+4/−8
27.7.2016 12:37

R39a82d77e29k 33H85o36l42e60c65e85k 3836300178351

Nic není 100%, ale lepších výsledků, než lidští řidiči to dosahuje už dneska.

Ale jinak mám stejný názor. Řízení mě baví a užívám si ho.

+7/0
27.7.2016 12:44

O86n50d63ř96e57j 40Č56a42p27k67a 6531901253514

Já bych byl pro autopilota, který se dá vypnout. Řízení mě taky baví, ale taková zácpa na magistrále nebo na D1, to bych klidně počítači svěřil a zatím se třeba kouknul na web :-)

+2/0
27.7.2016 17:31

P87e97t21r 52P33e49t28r 6303842848273

Není nad to sedět hodiny a hodiny za volantem na D1 v koloně místo načnutí lahvinky bílého a dobré knížky, že? :D

0/0
27.7.2016 21:26

K29a15r89e87l 63D38o67h33n24a22l 2641119104662

tyto nazory mne bavi.. jasne nikdy to nepujde, do vesmiru nejde letet na mesic nejde pristat... :)))

+4/0
27.7.2016 13:34

J89a81n 50B59e61n79h94á21k 6904723672741

Samozřejmě, že to půjde. Ale jak. ;-( P0/€rm€ se z "ne"omylných počítačů. Lidstvo je fakt nepoučitelné.

0/0
8.8.2016 23:40

P41e96t67r 16S65v65o77b79o37d34a 7662541634

Co pro vas znamena "bezpecne" ?

Vzato do extremu 100% bezpecne neni ani vyjit pesky pred dum nebo bez rozboru v laboratori snist rohlik.

Statisticky je uz dneska bezpecnejsi nechat ridit autopilota.

Jo je sice senzacni zprava pro media napsat ze autmaticky pilot neboural nebo dokonce uz jednou usmrtil. Ale vzhledem k tomu jak dlouho uz se tyhle veci testuji v realnem provozu je JEDNA smrt za celou dobu na celem svete skutecne nic. Podivejte se do statistik kolik mrtvych maji na svedomi lidsti ridici.

+3/0
27.7.2016 13:36

J39i85ř66í 10J38e32z95d20i84n42s66k77ý 8698332153329

Abych to uvedl na pravou míru.

Systém autopilot lze nastavit na rychlost vyssi nez povolena (cte to znacky), ale pokud se nepletu tak na maximalne +10km/h oproti limitu.

Ridic se dival na film (minimalne mel zaply prehravac - jen dodam ze na externim zarizeni, auto to totiz za jizdy blokuje) a tedy nedaval pozor, protoze auto overuje pozornost pouze v urcitych intervalech, kde se musi ridic dotknout volantu.

Take auto nenarazilo do nakladniho auta, ale do privesu za nim, ktery mel plachtu, tudiz to radar nezaznamenal jako prekazku a kamera byla oslepena, dalsi senzory jsou pouze na nekolik metru. Auto tedy v podstate podjelo pod prvesem a premenilo se na kabriolet.

A jako posledni fakt je, ze ridic kamionu krizil, jinak receno vjel do protismeru na dalnici (v USA se tak nekde totiz odbocuje).

Takze asi tak o cele situaci, obrazek si udelejte sami.

+21/0
27.7.2016 12:33

P18e24t27r 29H87o95f69e65r18e55k 9982332305393

Chybne prelozeny clanek. Ono totiz "highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 ('nahoru') a odbocoval doleva ('dolu') na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 ('dolu') a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:34

J65a25r94o95s31l93a37v 20N61o49v70á63k 1555640110377

Ještě bych tu informaci doplnil o to, že na silnici tohoto typu je v US maximální povolená rychlost 65mph= 104km/h, nikoliv textu uvedených 119km/h, čili šlo i o porušení maximální povolené rychlosti.

0/0
8.9.2016 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.