Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První smrtelná nehoda tesly: elektroauto jelo nedovolenou rychlostí

Automobil Tesla, který v květnu během jízdy se zapnutým systémem samořízení narazil do nákladního vozu, jel nedovolenou rychlostí. Vyplývá to z předběžné zprávy amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i50r84o64s58l88a35v 68B35r98a93d84a 7384683178286

Anyway - serie ma ze teraz bude kazdy kydat na teslu aj ked na to aby dohnala napriklad cesky priemer umrti pri dopravnych nehodach na 100 000 vozidiel kde bol za volantom clovek tak by este musela tento rok minimalne 6-7 umrti pridat ( a je mozne ze vychadzam z neaktualneho poctu predanych tesla S )

0/0
8.9.2016 18:25

M57i67r64o86s76l75a16v 31B22r67a62d35a 7184133598626

Na ameriku by musela pridat este tak 32 ;)

0/0
8.9.2016 18:25

M48i67r15o52s95l54a18v 33B62r66a19d33a 7654123958616

Jemine to sa tu zase silo "odbornikov" :D az nechapem preco headhunteri velkych spolocnosti nedavaju pracovne nabidky na fora na idnes :D :D :D

0/0
8.9.2016 18:19

P41e26t67r 15H27o35f17e25r28e71k 9952952625273

Chybne prelozeny clanek. "Highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 (na Severo-Zapad) a odbocoval doleva (na Jih) na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 (na Jiho-Vychod) a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:36

P64a75v45e55l 26P32i25s21k72á48č44e12k 7291661515490

Toto je druhá velmi podobná nehoda Tesly (návěs, špatná viditelnost proti slunci, nezachycení radarem). Pánové od Tesly by se na toto měli podívat.

Jinak považuju za nerealistické, aby řidič měl při kontrole autopilota po celou dobu dostatečnou pozornost, a navíc dokázal odhadnout, že autopilot fakt vážně nereaguje.

Nedovolená rychlost byla jen mírná, víceméně v rámci běžné tolerance US policie.

+1/0
29.7.2016 18:15

L29u26d15ě31k 19N49e97k41u37d41a 4527866803984

"Chybovati je lidské, ale nejlépe to dokáží počítače."

Farmers' Almanac, 1978

+1/−1
27.7.2016 23:32

B58r54o15n96i89s73l77a49v 78K79o50s67i76k 3320126967680

V navodu na uzivani Tesly chybelo ze za volantem neni povoleno spat..

A nebo je to auto TEchnicky SLAbe.😃

0/0
27.7.2016 17:07

J64a74r98o55s90l73a53v 76N65o43v18á24k 1725450440217

Ono to v tom návodu určitě uvedeno bude, z toho obavu nemám.

0/0
8.9.2016 21:29

H24u93g38o 14K39o92n73e10č49n45ý 3648623415268

Asi máte pravdu.

Jenže být hodinu či hodiny v pohotovosti, která je potřeba jednou za x stovek hodin, to IMO nikdo neudrží.

Je to jako se snažit nonstop korigovat řidiče ze sedadla spolujezdce, aby se jeden x-krát přesvědčil, že řidič bude reagovat správně.

Ten počítač sice nemá nervy, ale sedič jo.

+3/0
27.7.2016 14:36

J94i44ř68í 75Ř77e86h34o18ř 9838118386418

historická zkušenost říká, že vysoce sofistikované řešení prohraje s jednoduchým řešením. Tesla svůj technologický náskok využívá ke stavění tanku Tiger, zatímco lidé si žádají t34 nebo shermana. Mají udělat dobré masové elektroauto, které si každý uřídí sám. A ne stavět příliš složité zrůdy. Na které nikdo nebude mít a natož na jejich drahou a náročnou údržbu.

0/−4
27.7.2016 14:17

P56e65t63r 76S43v45o38b52o82d93a 7972671754

Vzato do extremu by dle vaseha vyjadreni nikdy nevznikl tak vysoce sofistikovany system jako Internet a lidi by se porad dorozumivali pomoci dopisu a telefonu ... no mozna spis dopisu a kourovych signalu.

+5/0
27.7.2016 14:39

M90a74r59t20i35n 20K21a60r69á98s49e47k 1948584209134

Vysoce sofistikovaný systém, jako je internet nevznikl nějak cíleným vývojem. to se prostě spojilo pošíti pár univerzit, pak se k nim přidali další, pak se řeklo že si vymyslí jiný lepší komunikační protokol, pak se to zalíbilo i mimo univerzitní půdu a takhle postupně se spoustou křečí vzniko něco, co o pár desítek let se samozřejmostí používáme. Jenže při tom nikdo nezemřel a bude ještě dalších pár desítek let trvat, než bude někdo ochoten svěřovat spolehlivosti internetu svůj život. Je to sofistikovaný systém, ve kterém může selhat libovolná z tisíců věcí a taky se to poměrně pravidelně děje. Ostatně jako u té tesly.

+1/−1
27.7.2016 17:28

R39u91d10o72l81f 36N19o33v16o10t35n20ý 7572326969762

Tak to si doplňte mezery ve vzdělání, než někoho budete poučovat - Internet je cíleně vyvinut pro agenturu DARPA, oficálně se poprvé spustila mezi univerzitami, to ano, ale to proto že to bylo vyvíjeno na univerzitách v rámci armádních grantů. Zadání bylo jasné : decentralizovaná počítačová síť nezničitelná cílenými údery.

Docela dlouho si tu síť sušili v USA s omezeným přístupem, což se uvolnilo až někdy v 80. letech.

To, že ta síť se potom dál rozšiřovala, až se z toho časem stal internet jak ho známe dneska, je věc druhá, ale samotný základ rozhodně není dílo nějaké náhody, a už vůbec bych nepoužíval věty "Jenže při tom nikdo nezemřel". Počátky jsou čistě vojenské.

+5/−1
27.7.2016 17:42

P92e83t13r 36P24e81t72r 6883762708563

Ostatně jako valná většina jiných projektů a vynálezů :)

+1/0
27.7.2016 21:20

M26a25r80t84i34n 35K23a90r92á35s84e48k 1808504539194

Internet není dílo náhody, ale už vůbec to není dílo čistě vojenské. Od počátku k němu mělo přístup víc civilistů než vojáků a dotáhli to tak daleko, že dneska musí být počítače připojené na internet, umístěné v jiné místnosti, než počítače vnitřní sítě armády. Dílem náhody je právě ono masové rozšíření, které od počátku jaksi v plánu nebylo. Jinak samotné technologie samozřejmě nejsou dílem náhody, ale cíleným vývojem a klidně možná vývojem pro armádní účely. Jenže armáda si provozuje na podobných technologiích úplně jinou síť a neříká jí internet. Jenže kdybyste tohle připustil, nemohl byste poučovat Vy.

Ohledně "Jenže při tom nikdo nezemřel". Znáte nějakou technologii, na které přímo závisí lidské životy a která je závislá na funkčnosti internetu tak, že když selže internet, může přímým následkem toho selhání někdo zemřít? Já né a tak můžu dál směle tvrdit, že na selhání internetu nikdo nezemřel. Na rozdíl od selhání autopilota v tesle. Ale Vy celou dobu víte jak to bylo myšleno, jen se snažíte prudit. Kdyžtak si kupte medvídka mývala.

0/0
28.7.2016 20:04

R98u10d62o37l72f 32N55o62v91o31t94n30ý 7652126329112

Musíte myslet jinak - s tímhle uvažováním by jste nikdy nevyrobil nic složitějšího.

Tesla má jinou, poměrně obvyklou strategii u technologických firem.

Jako první vyrobili auto, cosi jako supersport (Tesla Roadster). Tam vyzkoušeli většinu "kritických" věcí, jako jaký motor a kam, ECU, atd. Prostě limity technologie.

Tohle je druhá generace - luxusní auto se spoustou featur kde se jede víc na spolehlivost, snadnou údržbu a ostatně i cenu - je o dost nižší než u prvního.

Třetí je ve vývoji a má to být "lidové auto"- tlak je na cenu a možnost masové produkce. Podle dostupných údajů by se měla cena pohybovat na úrovni - dejme tomu - lepšího Golfa.

Než řeknete že to je drahé - tohle je minimum kam míří, zajímavé jsou pro ně trhy JAP/USA/WE, možná Čína. Na cokoliv menšího a chudšího se bude kálet z vysoka.

+4/−1
27.7.2016 17:16

J35a20n 93V51o30t74a10v95a 3664390717909

kdyby měla Tesla také radar, jako používají pro adaptivní tempo máte "primitivnější" vozidla (jako můj Golf), tak se to třeba stát nemuselo. Holt každá technologie má svoje limity...

+8/0
27.7.2016 14:07

H53o13n61z82a 14T82a71r 3359492964342

Tesla je vybavena radarem, jako jiná auta s adaptabilním tempomatem .

https://www.youtube.com/watch?v=gOvGeMZhPEg

0/0
17.8.2016 15:29

R69u61d88o62l38f 14K56o87m69á33r59e37k 7868989322449

autopilot v aute je hloupost. kdo nechce ridit, necht jede vlakem, busem nebo leti. to postrada logiku stejne jako mit slunecni bryle ve tme . .

+6/−11
27.7.2016 13:47

M98i14c95h97a11l 40P11i59n39d48j90a47k 5923754827137

Autopilot ridi letadla a nema s tim problem. Az budou mit autopilota vsechna auta a auta budou kominukovat mezi sebou tak bude bezpecnost na silnici nekolika nasobne vetsi nez dnes.

+9/−2
27.7.2016 14:02

H10o50n41z61a 67P45u94p49á77k 1687470413269

neomylná technologie neexistuje ani existovat nebude... letadla nemusí řešit provoz - to řeší ŘLP... proč asi?

+5/0
27.7.2016 14:14

P25e62t59r 68S83v67o39b51o95d93a 7672111584

Protoze letadla vznikla v dobe kdy o nejakych sofistikovanych autopilotech jako jsou dnes va autech nebylo mozne ani uvazovat a letaji rychlostma radove 10x vetsima nez jezdi auta a prepravuji celkem dost lidi naraz. Takze se jaksi vyplati zamestnat na plny uvazek cloveka ktery nebude delat nic jineho nez ze zajistuje bezpecny provoz pro ne. Stejne tak jako se vyplati v hlavnim meste pri vypadku semaforu na krizovatku postavit policajta.

Ale jaksi se nevyplati toho policajta postavit na kazdou krizovatku do kazde vesnice.

V podstate by se piloti mohli domlouvat mezi sebou bez RLP a taky by to "nejak" fungovalo.

Ale jak rikam ... pri tech rychlostech a poctu civilistu na palube se proste vyplati mit tam toho "policajta"

0/0
27.7.2016 14:45

P24e47t66r 62S21p85a29t59z86i54e46r64e97r 7134632275384

řlp ale neřeší autopilota....to se pletete....autopilo se naprogramuje a pak letá sám, dle předem nadefinovaných letových koridorů, vzletových a přistávacích tras...říká se jim SID a STAR...a toto ŘLP také nevlivňuje. Ten jen udává povolení. Toť vše...a pak řeší vyjímečné situace..jinak pilot zapíná autopilota jakmile se odlepí od země a vypíná až když je těsně před dosednutím. Na některých letištích letadlo i na autopilota přistane a následně ještě i pojiždí samo ke stojánce.

+1/0
27.7.2016 16:22

T62o98m84á44š 76L87u31d63v35í46k 1410177164812

To bude asi tím že autopilot v letadle nemá čidla a senzory.

0/−1
27.7.2016 16:05

J39a13n 52R96y37c85h65l81i28k 9816388691253

jasně, moderní AP v letadle vůbec nepozná, jak rychle, jak vysoko a jakým směrem letí, jaký má tah motorů a polohu letadla, kde je vůči ILS na finále atd. že? Prostě žádná čidla.

+1/0
28.7.2016 9:57

M94a69r79t13i22n 22K43a94r81á66s81e36k 1258134379744

Víte jak řídí autopilot letadlo? sleduje jednoduchou čáru.

Neřeší jiná letadla, protože ty řeší dispečer. Neřeší zatáčky, kluzký povrch, stopaře a při jakékoli nepředloženosti si prostě jen řekne pilotovi, aby to za něj vyřešil. Jasně že jsou čím dál lepší, ale pořád kolem nich ještě skáče homada lidí a to mluvíme o mnohonásobně delších reakcích, a mnohonásobně jednodušších vstupech informací do onoho autopilota, než jaké musí mít řidič na silnici. i to bude asi důvod, proč autopiloty existují o tolik let déle, než samořízení auta.

+2/0
27.7.2016 17:35

J54a22r52o14m25í43r 21K10r74á77l 4600559434269

Jistě. Jenomže jaký je provoz v třírozměrném prostoru a jaký na dálnici ? A on ani ten autopilot v letadle není neomylný.

0/0
28.7.2016 12:26

R56u73d60o91l60f 82N31o33v28o72t20n10ý 7712316269802

Tohle není autopilot, ale takový trochu lepší tempomat.

Jako Google je v tomhle o moooc dál, tam se o autopilotovi mluvit dá, ale tady je to podle mě akorát honosná marketingová fráze.

Tady se stalo akorát to, že pánské přirození v kamionu smacklo auto v levém pruhu na svodidla a řidič i automat si toho všimli pozdě. Je otázka zda vůbec měli čas a možnost něco dělat, ono po bitvě je každej generál.

0/0
27.7.2016 17:29

P34e57t89r 37S16v38o34b54o81d82a 7682141354

No ja bych to zas jako takovou tragedii nevidel.

Porad je nehodovost na pocet ujetych kilometru nizsi nez u cloveka. Na tom videu to sice vypada jako ze se ten autopilot zachoval jako naprostej dement ... ale za ty roky co jezdim jsem uz videl primo vznik par bouracek a proti tomuhle "stouchanci" to byla opravdu jina uroven demence :D

Jo je to sice na pytel kdyz se sverite technologii a ona vas pripravi o zdravi nebo dokonce o zivot. Ale kazda technologie ma na zacatku "mouchy" a i takove airbagy urcite zabili par lidi nez se to poradne vychytalo a ostatne i par lidi rocne zabiji urcite i dnes, ale na kazdeho mtveho je 100 zachranenych.

Ja bych treba uz dnes radsi sedl do autobusu rizeneho automatem nez prumernym ridicem autobusu.

Dneska se nam jeste muze zdat "divne" sverit svuj zivot do rukou automatickeho ridice. Ale za 20 let bude nasim detem pripadat naprosto silene sverit svuj zivot do rukou napriklad lidskeho taxikare.

+9/−1
27.7.2016 13:24

P60e66t10r 77P35e92t30r 6433642298163

Jste nějak pozadu :D já se bojím svěřit svůj život taxíkářům už teď :D obzvlášť v Praze :D

+1/0
27.7.2016 21:24

J51a36n 48M42a14l52ý 1225949284508

Tohle je kravina, aby opravdu autopilot fungoval sám, každé vozidlo by v sobě muselo mít nějaký gps modul aby počítač znal skutečnou pozici ostatních účastníků. Tyhle optické systémy mají řízení max. pomoct, ale vyloženě nespoléhat se na ně. Koneckonců kolik optických klamů na silnici známe. A teď jak se s tím má srovnat PC.

+5/−2
27.7.2016 12:52

R29a69d28e36k 87H31o29l78e19c90e77k 3946720618721

A pobíhající lidé a zvířata také budou mít gps moduly, aby o nich autopilot věděl? Tohle naopak jinak, než optickou cestou, udělat nejde.

+1/0
27.7.2016 13:02

P42a73v78e10l 82H26a14l51b48i11c66h 6959302116699

Na druhou stranu 99% možných informací můžete získat komunikačními kanály z jiných vozidel a zbylá zvířata a lidi se mohou vyhodnocovat analýzou datového toku z optiky. Navíc díky komunikaci vozidel může být implementován systém ověření neznámého tělesa jiným vozidlem z jiné strany a tedy tím pádem i zpřesnění informací a poslání informace o možném nebezpečí vozidlům "vzadu". Rozhodně by to neuškodilo.

+1/0
27.7.2016 13:06

P87e49t63r 16S90v48o72b89o13d72a 7512341724

Hmm to je sice moc hezka utopicka myslenka. Ale to by znamenalo jaksi nutnost vymenit veskera existuji auta na celem svete najednou aby to fungovalo.

No mozna jsem jediny komu to pripada jako zcela nerealizovatelne a nesrovnatelne jednodussi je proste vyrobit auto co se obejde bez toho.

+2/0
27.7.2016 13:31

R50a20d77e73k 75N98o39v72a21k 9224123459760

S přibývajícím počtem aut takto vybavených a s jejich vyšší dostupností k jednou dojde k tomu, že budou vozy komunikovat mezi sebou.

Ostatně už jsou v testovacím provozu i kamionové "vlaky", kdy jede jeden kamion udávající tempo těm za ním a systémy dalších vozů koordinují svůj pohyb s ním a ostatními vozy.

Přijde doba, kdy levé pruhy na vícepruhových komunikacích budou vyhrazeny samořiditelným autům a v další době bude možnost řídit auta řidičem čím dál více omezována.

Výroba automobilů se spalovacím motorem začala okolo r. 1885, n začátku 20. století přišel Henry Ford a dnes máme samořiditelná auta. Co bude za 20, 30 let?

Porovnejte doby např. v (tele)komunikacích před a po Bellovi, Marconim, A.C. Clarkem. Jen mezi vynálezem telefonu a prezentováním myšlenky telekomunikačních družic uplynulo neuvěřitelně krátkých 69 let. A dnes můžeme hlasem i obrazem komunikovat téměř s kýmkoliv na Zemi, Když někdo vyfotografuje tučňáka v Antarktidě, na PC u vás doma "ve Lhotě" může být fotka i za minutu.

Vývoj jde dál a nezastaví se.

Snad s výjimkou, kdyby na svět padla jaderná zima.

0/0
27.7.2016 14:10

P30e27t68r 91S11v27o18b30o50d24a 7882811234

No co bude za 30+ let fakt nikdo rict nemuze. Ale jen me prijde nesmyslne chtit aby nova technologie byla postavena na tom ze ji musi vlastnit vsichni na cele planete jinak nebude vubec fungovat.

Nova technologie je vzdy prijimana pomalu a s rozpaky a to jestli uspeje zalezi na tzv. earlyadopters kteri do toho "neznama" vrazi svoje penize a tak nejak riskuji ze je vrazi do neceho co se vubec nerozsiri. Asi neco jako kickstarter projekty. Ale vy by jste chtel na ten kickstarter projekt lakat lidi se slovy ... dejte me milion a dostanete za nej vec co pokud si ji kolpi uplne vsichni na celem svete zacne fungovat ... na to nikoho nechytite :D

naopak ta auta musi byt schopna naprosto sama bez jakekoliv pomoci fungovat uz dnes. Musi byt schopna fungovat jak ve velkomeste tak i na poustni ceste. Jedine tak maji sanci se "chytit" a masove rozsirit.

Jo jiste za 30 let az budou masove rozsirena tak se muze prijit s "upgradem" kdy pomoci vzajemne komunikace se komfort jeste zvysi. Ale nikdy nemuze byt ta vzajemna komunikace nutnou podminku pro fungovani ve chvili kdy se to teprve zacina prodavat prvnim zakaznikum.

0/0
27.7.2016 14:36

R98a52d70e15k 58N58o52v62a40k 9704363909950

Nikoho nelákám.

Ale myslím si, že už dnes by měla být vyráběna/vyžadována auta s nějakou formou ověření polohy, ne ani tak pro bigbrother ale např pro výkonové zpoplatnění komunikací, evidenci a predikci dopravních kongescí, krádeže nebo pomoc v nouzi, např při nehodách. Využití by to mělo i v komunikaci s autonomní dopravou.

Technologie na to dávno jsou, ustanovit nějaký standard by také neměl být problém, jen ůke zatím jaksi není

0/0
27.7.2016 14:51

P89e37t57r 75S47v27o38b69o31d13a 7962121544

Si to predstavujete jako hurvinek valku :D

Nutil by jste zakonem lidem do aut kupovat neco co tam nechteji a uprimne receno je to k nicemu ?

Co by jste udelal s auty ktere ted lidi vlastni, uthratili za ne celkem dost penez, legalne je pouzivaji ale tuhle hovadinu neobsahuji ?

Kdo urci jake parametry vlastne takova "vecicka" ma mit a jake protokoly musi podporovat ?

Jako to ze vam osobne nejaka "blbost" pripada jako strasne dulezita a mela by se montovat do kazdeho auta nejlepe jeste byt to vynucene zakonem, jeste neznamena ze 90% lidi si nebude myslet je to totalni blost a nesmysl.

Kdyby si cokoliv co si kdokoliv usmysli ze je "dulezite" muselo montovat povinne do vsech aut tak by nejlepvnejsi auto stalo asi tak 10 milionu z cehoz by samozrejme 9,9 milionu byla cena "dulezitych" veci.

0/0
27.7.2016 14:58

J42a13r32o36m30i95r 60C75h56a68l66o61u62p58k82a 4459597895777

Kravina je samozřejmě gps modul pro každou překážku. Řešením je nějaký radar, nebo laserové senzory atp.

0/0
27.7.2016 13:37

P94e20t89r 59S54v13o95b60o21d90a 7952541674

No takove veci ta auta samozrejme maji. Tady slo spis o to ze danou prekazu to za danych okolnosti vcas a spravne nevyhodnotilo jako prekazku.

Nic zvlastniho ... lidem se to stava denne jenom v CR tisickrat ?

Tady se to jednou stalo automatu.

0/0
27.7.2016 14:51

K60a26r54e30l 35S20e73v74e25r49a 7310692956229

Tohle nikdy nepujde naprogramovat tak, aby to bylo bezpecne. A ja osobne, bych to v aute nechtel, me ridit bavi a je to relax

+4/−8
27.7.2016 12:37

R88a44d91e19k 40H35o12l90e64c81e58k 3286390698841

Nic není 100%, ale lepších výsledků, než lidští řidiči to dosahuje už dneska.

Ale jinak mám stejný názor. Řízení mě baví a užívám si ho.

+7/0
27.7.2016 12:44

O68n78d11ř10e16j 45Č18a37p56k35a 6851251623554

Já bych byl pro autopilota, který se dá vypnout. Řízení mě taky baví, ale taková zácpa na magistrále nebo na D1, to bych klidně počítači svěřil a zatím se třeba kouknul na web :-)

+2/0
27.7.2016 17:31

P88e29t63r 41P24e61t68r 6113602708523

Není nad to sedět hodiny a hodiny za volantem na D1 v koloně místo načnutí lahvinky bílého a dobré knížky, že? :D

0/0
27.7.2016 21:26

K76a94r43e95l 12D95o49h87n15a45l 2471319624592

tyto nazory mne bavi.. jasne nikdy to nepujde, do vesmiru nejde letet na mesic nejde pristat... :)))

+4/0
27.7.2016 13:34

J14a60n 86B65e33n25h71á56k 6124443272261

Samozřejmě, že to půjde. Ale jak. ;-( P0/€rm€ se z "ne"omylných počítačů. Lidstvo je fakt nepoučitelné.

0/0
8.8.2016 23:40

P14e76t10r 82S18v18o58b32o21d11a 7212351604

Co pro vas znamena "bezpecne" ?

Vzato do extremu 100% bezpecne neni ani vyjit pesky pred dum nebo bez rozboru v laboratori snist rohlik.

Statisticky je uz dneska bezpecnejsi nechat ridit autopilota.

Jo je sice senzacni zprava pro media napsat ze autmaticky pilot neboural nebo dokonce uz jednou usmrtil. Ale vzhledem k tomu jak dlouho uz se tyhle veci testuji v realnem provozu je JEDNA smrt za celou dobu na celem svete skutecne nic. Podivejte se do statistik kolik mrtvych maji na svedomi lidsti ridici.

+3/0
27.7.2016 13:36

J84i96ř19í 26J17e66z66d13i37n62s74k12ý 8778452973949

Abych to uvedl na pravou míru.

Systém autopilot lze nastavit na rychlost vyssi nez povolena (cte to znacky), ale pokud se nepletu tak na maximalne +10km/h oproti limitu.

Ridic se dival na film (minimalne mel zaply prehravac - jen dodam ze na externim zarizeni, auto to totiz za jizdy blokuje) a tedy nedaval pozor, protoze auto overuje pozornost pouze v urcitych intervalech, kde se musi ridic dotknout volantu.

Take auto nenarazilo do nakladniho auta, ale do privesu za nim, ktery mel plachtu, tudiz to radar nezaznamenal jako prekazku a kamera byla oslepena, dalsi senzory jsou pouze na nekolik metru. Auto tedy v podstate podjelo pod prvesem a premenilo se na kabriolet.

A jako posledni fakt je, ze ridic kamionu krizil, jinak receno vjel do protismeru na dalnici (v USA se tak nekde totiz odbocuje).

Takze asi tak o cele situaci, obrazek si udelejte sami.

+21/0
27.7.2016 12:33

P74e59t26r 78H96o28f48e15r96e36k 9872982515583

Chybne prelozeny clanek. Ono totiz "highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 ('nahoru') a odbocoval doleva ('dolu') na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 ('dolu') a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:34

J91a34r36o79s36l15a55v 48N44o77v23á88k 1515120970157

Ještě bych tu informaci doplnil o to, že na silnici tohoto typu je v US maximální povolená rychlost 65mph= 104km/h, nikoliv textu uvedených 119km/h, čili šlo i o porušení maximální povolené rychlosti.

0/0
8.9.2016 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.