Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První smrtelná nehoda tesly: elektroauto jelo nedovolenou rychlostí

Automobil Tesla, který v květnu během jízdy se zapnutým systémem samořízení narazil do nákladního vozu, jel nedovolenou rychlostí. Vyplývá to z předběžné zprávy amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i34r63o23s67l91a76v 47B14r70a14d76a 7694133238486

Anyway - serie ma ze teraz bude kazdy kydat na teslu aj ked na to aby dohnala napriklad cesky priemer umrti pri dopravnych nehodach na 100 000 vozidiel kde bol za volantom clovek tak by este musela tento rok minimalne 6-7 umrti pridat ( a je mozne ze vychadzam z neaktualneho poctu predanych tesla S )

0/0
8.9.2016 18:25

M52i36r72o72s35l29a68v 32B56r56a92d40a 7444173358176

Na ameriku by musela pridat este tak 32 ;)

0/0
8.9.2016 18:25

M22i22r96o12s86l67a54v 69B23r85a91d73a 7694493648786

Jemine to sa tu zase silo "odbornikov" :D az nechapem preco headhunteri velkych spolocnosti nedavaju pracovne nabidky na fora na idnes :D :D :D

0/0
8.9.2016 18:19


P41e69t47r 70H18o19f36e54r22e50k 9252652155183

Chybne prelozeny clanek. "Highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 (na Severo-Zapad) a odbocoval doleva (na Jih) na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 (na Jiho-Vychod) a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:36

P92a44v57e28l 83P94i42s73k82á72č93e12k 7341631215590

Toto je druhá velmi podobná nehoda Tesly (návěs, špatná viditelnost proti slunci, nezachycení radarem). Pánové od Tesly by se na toto měli podívat.

Jinak považuju za nerealistické, aby řidič měl při kontrole autopilota po celou dobu dostatečnou pozornost, a navíc dokázal odhadnout, že autopilot fakt vážně nereaguje.

Nedovolená rychlost byla jen mírná, víceméně v rámci běžné tolerance US policie.

+1/0
29.7.2016 18:15

L95u11d43ě51k 24N78e11k27u24d76a 4637786273904

"Chybovati je lidské, ale nejlépe to dokáží počítače."

Farmers' Almanac, 1978

+1/−1
27.7.2016 23:32

B34r80o85n49i91s88l48a16v 37K15o81s40i35k 3950566387170

V navodu na uzivani Tesly chybelo ze za volantem neni povoleno spat..

A nebo je to auto TEchnicky SLAbe.😃

0/0
27.7.2016 17:07

J18a40r44o85s45l47a24v 82N22o58v17á36k 1945560360457

Ono to v tom návodu určitě uvedeno bude, z toho obavu nemám.

0/0
8.9.2016 21:29

H77u89g63o 75K38o17n82e52č86n70ý 3978643785418

Asi máte pravdu.

Jenže být hodinu či hodiny v pohotovosti, která je potřeba jednou za x stovek hodin, to IMO nikdo neudrží.

Je to jako se snažit nonstop korigovat řidiče ze sedadla spolujezdce, aby se jeden x-krát přesvědčil, že řidič bude reagovat správně.

Ten počítač sice nemá nervy, ale sedič jo.

+3/0
27.7.2016 14:36

J86i43ř12í 28Ř56e52h32o43ř 9978448176588

historická zkušenost říká, že vysoce sofistikované řešení prohraje s jednoduchým řešením. Tesla svůj technologický náskok využívá ke stavění tanku Tiger, zatímco lidé si žádají t34 nebo shermana. Mají udělat dobré masové elektroauto, které si každý uřídí sám. A ne stavět příliš složité zrůdy. Na které nikdo nebude mít a natož na jejich drahou a náročnou údržbu.

0/−4
27.7.2016 14:17

P37e22t19r 97S54v62o94b68o36d40a 7762961294

Vzato do extremu by dle vaseha vyjadreni nikdy nevznikl tak vysoce sofistikovany system jako Internet a lidi by se porad dorozumivali pomoci dopisu a telefonu ... no mozna spis dopisu a kourovych signalu.

+5/0
27.7.2016 14:39

M73a38r25t39i91n 25K79a84r76á50s58e97k 1818464389894

Vysoce sofistikovaný systém, jako je internet nevznikl nějak cíleným vývojem. to se prostě spojilo pošíti pár univerzit, pak se k nim přidali další, pak se řeklo že si vymyslí jiný lepší komunikační protokol, pak se to zalíbilo i mimo univerzitní půdu a takhle postupně se spoustou křečí vzniko něco, co o pár desítek let se samozřejmostí používáme. Jenže při tom nikdo nezemřel a bude ještě dalších pár desítek let trvat, než bude někdo ochoten svěřovat spolehlivosti internetu svůj život. Je to sofistikovaný systém, ve kterém může selhat libovolná z tisíců věcí a taky se to poměrně pravidelně děje. Ostatně jako u té tesly.

+1/−1
27.7.2016 17:28

R25u94d93o49l96f 39N84o32v22o42t82n34ý 7852256179582

Tak to si doplňte mezery ve vzdělání, než někoho budete poučovat - Internet je cíleně vyvinut pro agenturu DARPA, oficálně se poprvé spustila mezi univerzitami, to ano, ale to proto že to bylo vyvíjeno na univerzitách v rámci armádních grantů. Zadání bylo jasné : decentralizovaná počítačová síť nezničitelná cílenými údery.

Docela dlouho si tu síť sušili v USA s omezeným přístupem, což se uvolnilo až někdy v 80. letech.

To, že ta síť se potom dál rozšiřovala, až se z toho časem stal internet jak ho známe dneska, je věc druhá, ale samotný základ rozhodně není dílo nějaké náhody, a už vůbec bych nepoužíval věty "Jenže při tom nikdo nezemřel". Počátky jsou čistě vojenské.

+5/−1
27.7.2016 17:42

P34e77t96r 54P49e96t68r 6543912638423

Ostatně jako valná většina jiných projektů a vynálezů :)

+1/0
27.7.2016 21:20

M72a22r67t69i40n 82K36a53r16á90s80e22k 1258134479424

Internet není dílo náhody, ale už vůbec to není dílo čistě vojenské. Od počátku k němu mělo přístup víc civilistů než vojáků a dotáhli to tak daleko, že dneska musí být počítače připojené na internet, umístěné v jiné místnosti, než počítače vnitřní sítě armády. Dílem náhody je právě ono masové rozšíření, které od počátku jaksi v plánu nebylo. Jinak samotné technologie samozřejmě nejsou dílem náhody, ale cíleným vývojem a klidně možná vývojem pro armádní účely. Jenže armáda si provozuje na podobných technologiích úplně jinou síť a neříká jí internet. Jenže kdybyste tohle připustil, nemohl byste poučovat Vy.

Ohledně "Jenže při tom nikdo nezemřel". Znáte nějakou technologii, na které přímo závisí lidské životy a která je závislá na funkčnosti internetu tak, že když selže internet, může přímým následkem toho selhání někdo zemřít? Já né a tak můžu dál směle tvrdit, že na selhání internetu nikdo nezemřel. Na rozdíl od selhání autopilota v tesle. Ale Vy celou dobu víte jak to bylo myšleno, jen se snažíte prudit. Kdyžtak si kupte medvídka mývala.

0/0
28.7.2016 20:04

R47u74d82o25l31f 58N94o64v18o34t69n30ý 7842216669942

Musíte myslet jinak - s tímhle uvažováním by jste nikdy nevyrobil nic složitějšího.

Tesla má jinou, poměrně obvyklou strategii u technologických firem.

Jako první vyrobili auto, cosi jako supersport (Tesla Roadster). Tam vyzkoušeli většinu "kritických" věcí, jako jaký motor a kam, ECU, atd. Prostě limity technologie.

Tohle je druhá generace - luxusní auto se spoustou featur kde se jede víc na spolehlivost, snadnou údržbu a ostatně i cenu - je o dost nižší než u prvního.

Třetí je ve vývoji a má to být "lidové auto"- tlak je na cenu a možnost masové produkce. Podle dostupných údajů by se měla cena pohybovat na úrovni - dejme tomu - lepšího Golfa.

Než řeknete že to je drahé - tohle je minimum kam míří, zajímavé jsou pro ně trhy JAP/USA/WE, možná Čína. Na cokoliv menšího a chudšího se bude kálet z vysoka.

+4/−1
27.7.2016 17:16

J90a48n 14V19o96t38a44v91a 3474500337439

kdyby měla Tesla také radar, jako používají pro adaptivní tempo máte "primitivnější" vozidla (jako můj Golf), tak se to třeba stát nemuselo. Holt každá technologie má svoje limity...

+8/0
27.7.2016 14:07

H12o29n12z88a 40T71a98r 3349172514752

Tesla je vybavena radarem, jako jiná auta s adaptabilním tempomatem .

https://www.youtube.com/watch?v=gOvGeMZhPEg

0/0
17.8.2016 15:29

R77u30d29o64l30f 85K97o18m24á52r40e88k 7808109272409

autopilot v aute je hloupost. kdo nechce ridit, necht jede vlakem, busem nebo leti. to postrada logiku stejne jako mit slunecni bryle ve tme . .

+6/−11
27.7.2016 13:47

M57i43c20h26a96l 50P53i88n40d13j50a64k 5633354687857

Autopilot ridi letadla a nema s tim problem. Az budou mit autopilota vsechna auta a auta budou kominukovat mezi sebou tak bude bezpecnost na silnici nekolika nasobne vetsi nez dnes.

+9/−2
27.7.2016 14:02

H76o94n72z30a 25P37u27p60á89k 1167230273159

neomylná technologie neexistuje ani existovat nebude... letadla nemusí řešit provoz - to řeší ŘLP... proč asi?

+5/0
27.7.2016 14:14

P77e57t10r 10S68v58o68b52o25d16a 7902531334

Protoze letadla vznikla v dobe kdy o nejakych sofistikovanych autopilotech jako jsou dnes va autech nebylo mozne ani uvazovat a letaji rychlostma radove 10x vetsima nez jezdi auta a prepravuji celkem dost lidi naraz. Takze se jaksi vyplati zamestnat na plny uvazek cloveka ktery nebude delat nic jineho nez ze zajistuje bezpecny provoz pro ne. Stejne tak jako se vyplati v hlavnim meste pri vypadku semaforu na krizovatku postavit policajta.

Ale jaksi se nevyplati toho policajta postavit na kazdou krizovatku do kazde vesnice.

V podstate by se piloti mohli domlouvat mezi sebou bez RLP a taky by to "nejak" fungovalo.

Ale jak rikam ... pri tech rychlostech a poctu civilistu na palube se proste vyplati mit tam toho "policajta"

0/0
27.7.2016 14:45

P91e10t69r 69S90p62a62t34z74i63e94r49e81r 7574432515664

řlp ale neřeší autopilota....to se pletete....autopilo se naprogramuje a pak letá sám, dle předem nadefinovaných letových koridorů, vzletových a přistávacích tras...říká se jim SID a STAR...a toto ŘLP také nevlivňuje. Ten jen udává povolení. Toť vše...a pak řeší vyjímečné situace..jinak pilot zapíná autopilota jakmile se odlepí od země a vypíná až když je těsně před dosednutím. Na některých letištích letadlo i na autopilota přistane a následně ještě i pojiždí samo ke stojánce.

+1/0
27.7.2016 16:22

T37o97m37á82š 49L58u26d72v63í64k 1980937234412

To bude asi tím že autopilot v letadle nemá čidla a senzory.

0/−1
27.7.2016 16:05

J48a54n 60R42y76c78h41l71i71k 9596768791293

jasně, moderní AP v letadle vůbec nepozná, jak rychle, jak vysoko a jakým směrem letí, jaký má tah motorů a polohu letadla, kde je vůči ILS na finále atd. že? Prostě žádná čidla.

+1/0
28.7.2016 9:57

M27a59r19t41i95n 88K59a17r95á39s91e52k 1548194369234

Víte jak řídí autopilot letadlo? sleduje jednoduchou čáru.

Neřeší jiná letadla, protože ty řeší dispečer. Neřeší zatáčky, kluzký povrch, stopaře a při jakékoli nepředloženosti si prostě jen řekne pilotovi, aby to za něj vyřešil. Jasně že jsou čím dál lepší, ale pořád kolem nich ještě skáče homada lidí a to mluvíme o mnohonásobně delších reakcích, a mnohonásobně jednodušších vstupech informací do onoho autopilota, než jaké musí mít řidič na silnici. i to bude asi důvod, proč autopiloty existují o tolik let déle, než samořízení auta.

+2/0
27.7.2016 17:35

J83a31r61o13m14í27r 69K61r39á82l 4410359404199

Jistě. Jenomže jaký je provoz v třírozměrném prostoru a jaký na dálnici ? A on ani ten autopilot v letadle není neomylný.

0/0
28.7.2016 12:26

R77u75d52o28l34f 29N18o55v71o79t39n20ý 7852506569252

Tohle není autopilot, ale takový trochu lepší tempomat.

Jako Google je v tomhle o moooc dál, tam se o autopilotovi mluvit dá, ale tady je to podle mě akorát honosná marketingová fráze.

Tady se stalo akorát to, že pánské přirození v kamionu smacklo auto v levém pruhu na svodidla a řidič i automat si toho všimli pozdě. Je otázka zda vůbec měli čas a možnost něco dělat, ono po bitvě je každej generál.

0/0
27.7.2016 17:29

P17e26t11r 87S39v34o46b69o51d51a 7172891174

No ja bych to zas jako takovou tragedii nevidel.

Porad je nehodovost na pocet ujetych kilometru nizsi nez u cloveka. Na tom videu to sice vypada jako ze se ten autopilot zachoval jako naprostej dement ... ale za ty roky co jezdim jsem uz videl primo vznik par bouracek a proti tomuhle "stouchanci" to byla opravdu jina uroven demence :D

Jo je to sice na pytel kdyz se sverite technologii a ona vas pripravi o zdravi nebo dokonce o zivot. Ale kazda technologie ma na zacatku "mouchy" a i takove airbagy urcite zabili par lidi nez se to poradne vychytalo a ostatne i par lidi rocne zabiji urcite i dnes, ale na kazdeho mtveho je 100 zachranenych.

Ja bych treba uz dnes radsi sedl do autobusu rizeneho automatem nez prumernym ridicem autobusu.

Dneska se nam jeste muze zdat "divne" sverit svuj zivot do rukou automatickeho ridice. Ale za 20 let bude nasim detem pripadat naprosto silene sverit svuj zivot do rukou napriklad lidskeho taxikare.

+9/−1
27.7.2016 13:24

P76e79t13r 44P25e10t80r 6653142618213

Jste nějak pozadu :D já se bojím svěřit svůj život taxíkářům už teď :D obzvlášť v Praze :D

+1/0
27.7.2016 21:24

J16a66n 29M72a73l79ý 1805989204878

Tohle je kravina, aby opravdu autopilot fungoval sám, každé vozidlo by v sobě muselo mít nějaký gps modul aby počítač znal skutečnou pozici ostatních účastníků. Tyhle optické systémy mají řízení max. pomoct, ale vyloženě nespoléhat se na ně. Koneckonců kolik optických klamů na silnici známe. A teď jak se s tím má srovnat PC.

+5/−2
27.7.2016 12:52

R75a50d27e63k 38H73o40l36e28c52e62k 3136920598731

A pobíhající lidé a zvířata také budou mít gps moduly, aby o nich autopilot věděl? Tohle naopak jinak, než optickou cestou, udělat nejde.

+1/0
27.7.2016 13:02

P77a96v59e16l 60H83a72l97b67i42c76h 6949782626499

Na druhou stranu 99% možných informací můžete získat komunikačními kanály z jiných vozidel a zbylá zvířata a lidi se mohou vyhodnocovat analýzou datového toku z optiky. Navíc díky komunikaci vozidel může být implementován systém ověření neznámého tělesa jiným vozidlem z jiné strany a tedy tím pádem i zpřesnění informací a poslání informace o možném nebezpečí vozidlům "vzadu". Rozhodně by to neuškodilo.

+1/0
27.7.2016 13:06

P79e11t14r 98S11v12o74b24o15d90a 7432801424

Hmm to je sice moc hezka utopicka myslenka. Ale to by znamenalo jaksi nutnost vymenit veskera existuji auta na celem svete najednou aby to fungovalo.

No mozna jsem jediny komu to pripada jako zcela nerealizovatelne a nesrovnatelne jednodussi je proste vyrobit auto co se obejde bez toho.

+2/0
27.7.2016 13:31

R57a86d70e43k 73N28o64v87a30k 9224103979600

S přibývajícím počtem aut takto vybavených a s jejich vyšší dostupností k jednou dojde k tomu, že budou vozy komunikovat mezi sebou.

Ostatně už jsou v testovacím provozu i kamionové "vlaky", kdy jede jeden kamion udávající tempo těm za ním a systémy dalších vozů koordinují svůj pohyb s ním a ostatními vozy.

Přijde doba, kdy levé pruhy na vícepruhových komunikacích budou vyhrazeny samořiditelným autům a v další době bude možnost řídit auta řidičem čím dál více omezována.

Výroba automobilů se spalovacím motorem začala okolo r. 1885, n začátku 20. století přišel Henry Ford a dnes máme samořiditelná auta. Co bude za 20, 30 let?

Porovnejte doby např. v (tele)komunikacích před a po Bellovi, Marconim, A.C. Clarkem. Jen mezi vynálezem telefonu a prezentováním myšlenky telekomunikačních družic uplynulo neuvěřitelně krátkých 69 let. A dnes můžeme hlasem i obrazem komunikovat téměř s kýmkoliv na Zemi, Když někdo vyfotografuje tučňáka v Antarktidě, na PC u vás doma "ve Lhotě" může být fotka i za minutu.

Vývoj jde dál a nezastaví se.

Snad s výjimkou, kdyby na svět padla jaderná zima.

0/0
27.7.2016 14:10

P44e61t62r 53S20v76o57b28o42d36a 7492281354

No co bude za 30+ let fakt nikdo rict nemuze. Ale jen me prijde nesmyslne chtit aby nova technologie byla postavena na tom ze ji musi vlastnit vsichni na cele planete jinak nebude vubec fungovat.

Nova technologie je vzdy prijimana pomalu a s rozpaky a to jestli uspeje zalezi na tzv. earlyadopters kteri do toho "neznama" vrazi svoje penize a tak nejak riskuji ze je vrazi do neceho co se vubec nerozsiri. Asi neco jako kickstarter projekty. Ale vy by jste chtel na ten kickstarter projekt lakat lidi se slovy ... dejte me milion a dostanete za nej vec co pokud si ji kolpi uplne vsichni na celem svete zacne fungovat ... na to nikoho nechytite :D

naopak ta auta musi byt schopna naprosto sama bez jakekoliv pomoci fungovat uz dnes. Musi byt schopna fungovat jak ve velkomeste tak i na poustni ceste. Jedine tak maji sanci se "chytit" a masove rozsirit.

Jo jiste za 30 let az budou masove rozsirena tak se muze prijit s "upgradem" kdy pomoci vzajemne komunikace se komfort jeste zvysi. Ale nikdy nemuze byt ta vzajemna komunikace nutnou podminku pro fungovani ve chvili kdy se to teprve zacina prodavat prvnim zakaznikum.

0/0
27.7.2016 14:36

R23a27d28e84k 79N60o51v32a26k 9214913979260

Nikoho nelákám.

Ale myslím si, že už dnes by měla být vyráběna/vyžadována auta s nějakou formou ověření polohy, ne ani tak pro bigbrother ale např pro výkonové zpoplatnění komunikací, evidenci a predikci dopravních kongescí, krádeže nebo pomoc v nouzi, např při nehodách. Využití by to mělo i v komunikaci s autonomní dopravou.

Technologie na to dávno jsou, ustanovit nějaký standard by také neměl být problém, jen ůke zatím jaksi není

0/0
27.7.2016 14:51

P58e20t83r 12S53v85o66b73o61d55a 7872901734

Si to predstavujete jako hurvinek valku :D

Nutil by jste zakonem lidem do aut kupovat neco co tam nechteji a uprimne receno je to k nicemu ?

Co by jste udelal s auty ktere ted lidi vlastni, uthratili za ne celkem dost penez, legalne je pouzivaji ale tuhle hovadinu neobsahuji ?

Kdo urci jake parametry vlastne takova "vecicka" ma mit a jake protokoly musi podporovat ?

Jako to ze vam osobne nejaka "blbost" pripada jako strasne dulezita a mela by se montovat do kazdeho auta nejlepe jeste byt to vynucene zakonem, jeste neznamena ze 90% lidi si nebude myslet je to totalni blost a nesmysl.

Kdyby si cokoliv co si kdokoliv usmysli ze je "dulezite" muselo montovat povinne do vsech aut tak by nejlepvnejsi auto stalo asi tak 10 milionu z cehoz by samozrejme 9,9 milionu byla cena "dulezitych" veci.

0/0
27.7.2016 14:58

J24a94r61o95m44i48r 27C61h35a66l71o70u11p26k95a 4179587945877

Kravina je samozřejmě gps modul pro každou překážku. Řešením je nějaký radar, nebo laserové senzory atp.

0/0
27.7.2016 13:37

P90e64t88r 65S53v27o41b87o32d90a 7742981664

No takove veci ta auta samozrejme maji. Tady slo spis o to ze danou prekazu to za danych okolnosti vcas a spravne nevyhodnotilo jako prekazku.

Nic zvlastniho ... lidem se to stava denne jenom v CR tisickrat ?

Tady se to jednou stalo automatu.

0/0
27.7.2016 14:51

K59a23r88e79l 30S10e25v84e49r30a 7700292296229

Tohle nikdy nepujde naprogramovat tak, aby to bylo bezpecne. A ja osobne, bych to v aute nechtel, me ridit bavi a je to relax

+4/−8
27.7.2016 12:37

R86a41d48e42k 73H32o96l26e73c57e45k 3486160638271

Nic není 100%, ale lepších výsledků, než lidští řidiči to dosahuje už dneska.

Ale jinak mám stejný názor. Řízení mě baví a užívám si ho.

+7/0
27.7.2016 12:44

O27n46d49ř26e50j 10Č81a95p82k29a 6261551553264

Já bych byl pro autopilota, který se dá vypnout. Řízení mě taky baví, ale taková zácpa na magistrále nebo na D1, to bych klidně počítači svěřil a zatím se třeba kouknul na web :-)

+2/0
27.7.2016 17:31

P41e90t49r 78P68e94t49r 6263362568803

Není nad to sedět hodiny a hodiny za volantem na D1 v koloně místo načnutí lahvinky bílého a dobré knížky, že? :D

0/0
27.7.2016 21:26

K29a19r95e48l 79D48o13h41n64a33l 2741259134872

tyto nazory mne bavi.. jasne nikdy to nepujde, do vesmiru nejde letet na mesic nejde pristat... :)))

+4/0
27.7.2016 13:34

J31a46n 61B79e47n34h16á69k 6684923372361

Samozřejmě, že to půjde. Ale jak. ;-( P0/€rm€ se z "ne"omylných počítačů. Lidstvo je fakt nepoučitelné.

0/0
8.8.2016 23:40

P25e33t13r 72S93v69o93b79o81d68a 7972161214

Co pro vas znamena "bezpecne" ?

Vzato do extremu 100% bezpecne neni ani vyjit pesky pred dum nebo bez rozboru v laboratori snist rohlik.

Statisticky je uz dneska bezpecnejsi nechat ridit autopilota.

Jo je sice senzacni zprava pro media napsat ze autmaticky pilot neboural nebo dokonce uz jednou usmrtil. Ale vzhledem k tomu jak dlouho uz se tyhle veci testuji v realnem provozu je JEDNA smrt za celou dobu na celem svete skutecne nic. Podivejte se do statistik kolik mrtvych maji na svedomi lidsti ridici.

+3/0
27.7.2016 13:36

J36i39ř63í 75J14e87z59d27i65n58s63k63ý 8678452893319

Abych to uvedl na pravou míru.

Systém autopilot lze nastavit na rychlost vyssi nez povolena (cte to znacky), ale pokud se nepletu tak na maximalne +10km/h oproti limitu.

Ridic se dival na film (minimalne mel zaply prehravac - jen dodam ze na externim zarizeni, auto to totiz za jizdy blokuje) a tedy nedaval pozor, protoze auto overuje pozornost pouze v urcitych intervalech, kde se musi ridic dotknout volantu.

Take auto nenarazilo do nakladniho auta, ale do privesu za nim, ktery mel plachtu, tudiz to radar nezaznamenal jako prekazku a kamera byla oslepena, dalsi senzory jsou pouze na nekolik metru. Auto tedy v podstate podjelo pod prvesem a premenilo se na kabriolet.

A jako posledni fakt je, ze ridic kamionu krizil, jinak receno vjel do protismeru na dalnici (v USA se tak nekde totiz odbocuje).

Takze asi tak o cele situaci, obrazek si udelejte sami.

+21/0
27.7.2016 12:33

P78e95t25r 12H48o27f65e80r71e76k 9562852945773

Chybne prelozeny clanek. Ono totiz "highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 ('nahoru') a odbocoval doleva ('dolu') na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 ('dolu') a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:34

J26a30r22o77s92l63a33v 89N32o79v68á96k 1725160800167

Ještě bych tu informaci doplnil o to, že na silnici tohoto typu je v US maximální povolená rychlost 65mph= 104km/h, nikoliv textu uvedených 119km/h, čili šlo i o porušení maximální povolené rychlosti.

0/0
8.9.2016 21:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.