Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na stavbu obří továrny na baterie elektromobilů Tesla

Americká elektroautomobilka Tesla nechala nahlédnout na stavbu své obří továrny na akumulátory pro elektromobily. Zakladatel automobilky Elon Musk fabriku nazval „Gigafactory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H37o55n81z96a 95T77a80r 3799142864232

Gigafactory 1 je teprve začátek.

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-otevrena-fotky-videa-informace

0/0
1.8.2016 21:17

V90l37a90d76i69s97l97a81v 26A48d20a31m49e49c 2695448691228

Až za nějakou dobu dojde ropa, tak ze slepé uličky se rázem stane jedna z dálnic.;-D

+5/−1
30.7.2016 1:27

P28e78t23r 37B47á30č96a 8395276185315

O dochazeni ropy se zvatla sto let a dalsich sto let bude.

+1/0
30.7.2016 7:03
Foto

J12i84n91d10ř63i69c85h 45L66n55ě79n78i79č96k52a 5273341429

Zajímavé je, že elektromobily byly ještě na počátku 20. století rozšířenější než automobily se spalovacími motory. I kdyby to byla jenom slepá ulička, tak to může nakopnout jiná odvětví, už jen pokrokem v technologii akumulátorů, proto to je dotované.

0/0
29.7.2016 23:39

H56o35n42z21a 66T84a17r 3109622894692

Ropné společnosti skoupily patenty na akumulátory Ni-MH ( GM EV1 , Toyota motors se o ně musela soudit, protože je potřebovali pro Prius 1 gen ), ale zapomněli na

Mobilní telefony a Přenosné zařízení počítače, které také potřebovaly akumulátory s vysokou kapacitou Tam vývoj probíhal dál a vznikla Lithium-iontová baterie Třikrát vyšší hodnotou než u staršího typy Ni-MH.. Právě přes 7000ks takových akumulátoru je v Teska S.

0/0
30.7.2016 18:52

V79a40c79l88a60v 23V62a28v30r84a 3797834985137

Elektrické nesmysly v době kdy stojí litr benzínu v přepočtu 12 Kč je provoz jakéhokoliv elektromobilu s omezenou životností baterie docela luxus.

Nebýt sponzorů a bank které ji drží nad vodou, dávno by Tesla zkrachovala. Zatím si na sebe nevydělá a počet zakázek nehraje roli. Tu hraje uskutečněný prodej a cena taková aby na výrobě firma neprodělávala.

http://fortune.com/2015/08/10/tesla-money-lost-model-s/

http://www.reuters.com/article/us-teslamotors-cash-insight-idUSKCN0QE0DC20150810

To co vyrobí Tesla za rok, vyrobí GM nebo Ford za týden.

GM zdvojnásobil čistý zisk minulé čtvrtletí a v USA se prodá letos 16.6 milionů aut. Tesla 50,000.

+3/0
29.7.2016 23:11

P66e47t10r 42B40á94č13a 8715956695825

Presne tak, nemit podporu vsech tech eko pomatencu, tak po nejake Tesle uz davno nestekne ani pes.

+2/0
30.7.2016 7:04

H87o89n27z16a 91T63a16r 3959742854252

Jenže to není jenom Tesla. Elektromobil vyrábí nebo připravuje do výroby mnoho jiných automobilek . Současným Největším výrobcem je Renault /Nissan.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available

GM připravuje do prodeje Velmi očekávaný elektromobil Chevrolet Bolt s dojezdem 300km.

http://www.hybrid.cz/tagy/general-motors

Vláda USA podporuje elektromobily, protože i přes velký pokrok v eliminací emisí ( katalyzátorech ) má značná část mladé populace ve velkých městech chronické zdravotní potíže. Způsobené znečistěným ovzduším na kterém se právě ve městech značně podílí doprava.

Právě nejmenší a nejškodlivější částice, které se při dýchání dostanou do plic procházejí buněčnou membránou a dál do krevního oběhu.

0/0
30.7.2016 17:28

J98a89n 28F82r88o98l13í57k 6766510435184

Už se těším na elektrickou Tatru a kamiony. Náklaďáky kouří daleko nejvíce.

0/0
31.7.2016 12:13

M98a46r17t66i32n 93K66a17r43á20s16e71k 9338443218388

Kolik je ve mestech nakladaku v pomeru k osobakum? Mimochodem prave nakladaky na tom nijak hur nez osobaky nejsou...

0/0
31.7.2016 16:09

V72a87c34l26a51v 48V19a24v57r15a 3137684485917

Cool..

už vám čeští novináři napsali že se zabil uř druhý zkušební řidič Tesly tentokrát na Floridě při zkouškách vozu Tesla bez řidiče?

A co takhle finanční náklady na km jízdy v jejich elektromobilu a odpovídajícím voze se spalovacím motorem?

Nebo kolik koštuje ta jejich baterie?

Elektromobil není cesta kterou se bude ubírat pohon aut budoucnosti. Bezesporu to budou splovací články (Fuel cels).

https://www.google.com/search?q=Fuel+Cells&ie=utf-8&oe=utf-8

+2/−3
29.7.2016 22:52

V41a54c81l27a68v 84V95a83v11r17a 3787804875827

Že prodělává Tesla na každém vyrobeném voze 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) vám iDnes přece nenapíše.

A to že lidé čekají v pořadníku na auto jež ani ještě neviděli a přijde do výroby až v r. 2017 je věc která svědčí spíš o něčem jiném. V Americe, opravdu mnozíí vyhodí několik desítek tisíc dolarů klidně i oknem.

Horší bude až se za několik let začnou uplatňovat záruky na velmi drahé baterie. Protože 7 let tedy rozhodně nevydrží. A z ekologických hledisek je ukládání vysloužilých baterií hodně problematické.

0/−2
29.7.2016 23:00

Z56d59e54n86ě74k 36M14o62r19á91v57e97k 5967528748883

Myslíte pořadník na auto, které viděli a měli možnost se v něm svézt?

https://www.youtube.com/watch?v=TiWOKBMTDvc

Baterie jsou určeny k recyklaci, to bude asi levnější než další těžba.

+2/0
30.7.2016 11:55

M63a48r94t27i74n 27K50a26r52á52s34e87k 9868263468698

Automobilove baterie se delaji uz vice nez 7 let, a zatim s nimi zadne vyznamny problemy nejsou....

I treba hybridy od toyoty maji baterky velmi stare a stale v pohode funkcni, a to stavi na dnes extremne zastarale techonologii, ktera mela dost problemu, ktere dnesni akumulatory nemaji...

0/0
31.7.2016 16:19

H59o36n67z96a 60T26a93r 3229872774452

Myslíte ty palivové články (Fuel cels), které mají také omezenou životnost a automobil který je touto technologii vybavený je složitější a nákladnější na výrobu. Takže jsou také dotovány jako elektromobily .

Budoucnost palivových článků je v nákladní dopravě, kde tato nákladná technologie má ekonomický smysl skrze velký nájezd kilometrů.

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-vyzkouseli-jsme-vodikove-auto-toyota-mirai

http://www.auto.cz/toyota-mirai-vodikove-auto-v-prodeji-85509

Stavba vodíkové čerpací stanice je finančně nákladnější než čerpací stanice.

Kolik el. energie asi spotřebují Kompresory na vodíkové čerpací stanici, které pracují s velmi vysokými tlaky (700 bar) ?

http://oenergetice.cz/cista-mobilita/v-nemecku-vznikne-celostatni-sit-vodikovych-cerpacich-stanic/

0/0
30.7.2016 18:25

P89e69t69r 87B52á19č22a 8535406855705

Proc stavi takovou kravu na neco co je slepa ulicka a nechce to vetsina obyvatelstva krome par eko pomatencu?

+2/−7
29.7.2016 16:59

T18r38i18s37t43a31n 11K25o75l91o54m86a47z70n84í76k 7370460545821

Třeba proto že si jen za první týden zarezervovalo místo v pořadníku na Tesla 3 přes 300 tisíc lidí složením 1000 dolarů jako zálohy?

+3/−1
29.7.2016 17:56

P38e95t81r 60B56á81č64a 8815786745725

300k z mnoha milionu, to je presne ta sorta o ktere jsem psal ;-)

+1/−5
29.7.2016 18:02

T16r83i88s27t38a88n 33K82o71l20o72m12a52z44n81í32k 7270670425831

Sorry že jsem se ti to pokusil vysvětlit, netušil jsem jak moc jsi mimo ;-)

+7/−1
29.7.2016 18:05

P16e85t13r 41B22á56č57a 8805606665295

Chapu, dosly slova, tak tam hodime nejaky invektiva a honem utecem :-)

+1/−5
29.7.2016 18:33

Z45d11e29n47ě13k 58M52o56r86á14v63e81k 5717658938383

Zkuste si vynásobit 300 000 x 1000 dolarů a pochopíte, jak jste směšný.

0/0
30.7.2016 11:42

L25u73d59v46í23k 45G89a65j30d79o57š14í81k 2415513314142

Ale jo, ono to bude chvilku fungovat a bude to super. Akorát až těch aut bude jezdit hodně, všechny státy zavedou spotřební dan na elektřinu a už to zase tak super nebude.

Jenže to už zaplatíte spotřební daň na elektřině i za to, abyste si ohřál oběd.

+2/0
29.7.2016 19:33

D90a36v10i33d 96V77i73k73t21o54r78a 9524134415747

To si nemyslím, spíše se zavede daň z vlastnictví elektromobilu nebo z dobíjecí přípojky. Něco jako kdysi bývala daň z přepychu. Kdyby zdanili elektřinu jako takovou, bude lidové povstání, protože hromada rodin by se dostala do finančních potíží.

+1/0
29.7.2016 21:10

J28a27n 41P16r10i30c15h98y20s62t26a33l 8101478733

Ta elektrina uz davno zdanena je, vcetne dane z prepychu ve forme ruznych "ekologickych" poplatku.

0/0
29.7.2016 22:48

H55o61n42z77a 79T39a92r 3149282954852

Spíše to vidím na poplatek za používaní dopravní infrastruktury (mýto).

Elektřinu pro provoz elektromobilů si už tet vyrábí pomocí FV (OZE) nezanedbatelná skupina majitelů . Mnozí měli jako první FV a potom až Elektromobil.

Za dovoz ropy jsou ročně placeny obrovské částky, které tak zůstanou v ekonomice Co částečně kompenzuje příjmy z daní.

0/0
30.7.2016 17:45

M72a12r90t21i23n 27K48a81r85á63s98e45k 9308833858368

To je otazka - ono ale spotrebni dan z paliv osobaku je sice velky prijem do rozpoctu, ale ne zas nejak zasadni, stat ma pak vice z DPH z drazsiho elektrickeho auta, a zprostredkovane prijmy z toho, ze EV jezdi na "domaci zdroje" misto importovane ropy...

0/0
31.7.2016 16:12

V88a70c79l54a72v 36V46a98v26r20a 3347604455357

a nebo že Tesla prodělává na každém prodaném voze 4,000 dolarů.

0/0
29.7.2016 22:54

R22o23m20a24n 57P12o18l98á49č97e84k 5286619195

Lidi jsou různí. U nás si třeba berou hypotéky na nemovitost, která ještě nestojí, nemá uzemní rozhodnutí a předání bude za dva roky ;-D

+1/0
29.7.2016 23:49

V55l26a21d93a93n 12K13a43h47a50n 9221464654902

slepa ulicka evoluce jsi spis ty

+1/−1
29.7.2016 21:21

H93o12n92z86a 46T60a51r 3859352164352

V té " nedostavěné " Továrně se už v 2015 začaly kompletovat akumulátorové boxy pro solární systémy . Které už tet spotřebovávají značnou část produkce akumulátorů .

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-uz-vyrabi-domaci-baterie-powerwall

Ta slepá ulička je od roku 2014 největším zaměstnavatelem v Kalifornii

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/tesla-roste-stala-se-nejvetsim-zamestnavatelem-v-kalifornii-1087391

0/0
30.7.2016 18:38

P82a27v89e30l 81R68i54e73d36l 4534107971399

Jsem naprosto fascinován, jak v diskuzi každý ví naprosto bezpečně, že je to celé nesmysl, nebude to fungovat. Nechcete mu napsat na twitter jak to má dělat správně?

+14/−1
29.7.2016 13:55

P65e42t31r 77B75á68č11a 8215456275145

Uz jsem mu to psal, rikal, ze na lidske hlouposti se holt vydelava nejlepe.

+4/−6
29.7.2016 17:13

L46u15d96v80í10k 67G68a90j15d67o20š84í22k 2225643814672

Auta na baterky jsou omyl a slepá ulička vývoje.

Chápu, že Musk to žene jak rychle to jen jde. Je třeba na tom vydělat co nejvíc, ještě dříve než na to lidé přijdou.

+4/−9
29.7.2016 12:17

J71i39ř47í 93J13u62r30s13a 4384726205664

Ludvíku já bych Vám doporučil se tou slepou uličkou projet. Před pár měsíci jsem měl tu možnost si do modelu S sednout a dvacet minut jezdit. Od té doby jsem přesvědčen, že auta na benzin jsou jen dětské hračky. Byli jsme slepí.

+6/−1
29.7.2016 16:11

J14a24n 47F10r84o83l76í71k 6726730675834

Zatím to auto vyrábí z hliníku. Stačilo by takto odlehčit benziňáky a rázem místo za 5 jezdím za 4 litry. Proč se asi výrobci aut drží tvrdošíjně ocelového plechu? Co myslíte?;-D

+1/−2
29.7.2016 16:34

M19i92r70e55k 56G18a64j20e86r 5421496169780

Cim dal vic se pouzivaji plastove dily a take hlinik. Celkova hmotnost auta se vsak ani nesnizuje kvuli pridavani jinych komponent. Tesla model S vazi dost pres 2 tuny, tedy mnohem vic nez bezny stejne velky sedan. Takze se mylite uplne ve vsem.

+2/0
30.7.2016 6:06

L20u42d51v75í77k 71G93a57j34d10o52š72í84k 2375383874202

No víte, nedaleko mého bydliště sídlí firma zabývající se solárními panely.

Ale proč to píšu:

Onehdá jsem před touto firmo zahlédl Teslu s ruskou poznávací značkou. V autě rodina s dětmi. Byl pátek podvečer a majitel auta trochu nervózně obcházel firmu a hledal zásuvku.

Evidentně si někde vygůgloval, že tam může dobít. Firma tam dobíječku podle všeho má, ovšem dobíjí tam maximálně svá auta a pochopitelně jen během pracovní doby.

Když jsem viděl totálně bezraný výraz toho Rusa stojícího vedle auta za 2,5 mega, říkal jsem si, že se takové auto, co ujede za den maximálně 400 km fakt vyplatí.

.

Nepochybuji, že to auto bude jezdit úžasně. Většina aut za 2,5 mega jezdí fakt hezky. :-)

Háček je v tom, že po světě jezdí sotva 100 000 podobných elektroaut, zatímco aut se spalovacím motorem je víc než miliarda. Problém je v tom počtu. Takové množství baterií pro tolik aut totiž nelze vyrobit ze surovin, které jsou momentálně na této planetě k dispozici. Natož s výrobou pokračovat v horizontu mnoha desetiletí.

+2/0
29.7.2016 19:25

F94i96l70i62p 83V20ý90m74o56l29a 1174100788

Pozitivní je však to, že v naftovém nebo benzinovém autě vám palivo nikdy nedojde... Rv

+1/0
29.7.2016 22:36

R70o74m41a30n 73P50o34l94á94č12e72k 5356849925

Ale benzinka je podstatně blíž než zásuvka. Navíc když mám auto za 2,5 mega, tak i budu mít pojistku, kde mi ten benzín přivezou ;-D

0/0
29.7.2016 23:53

M27a81r71t80i35n 31D75u47f51e44k 3262367328594

To není tak, že ujede 400 km za den. Ale na jedno nabití. Bateriový segment si můžete nechat i vybitý vyjmout a nechat vyměnit za nabitý. Ale u nás ne, to je jasný...

0/0
29.7.2016 23:12

M11a30r51t86i57n 54D38u77f41e63k 3622877638254

Domníváte se tedy, že Musk staví, aniž by měl pro výrobu baterek suroviny?

+2/0
29.7.2016 23:14

M10a94r96t37i98n 26K73a92r83á48s80e78k 9128333338958

Ktereze to suroviny jsou na nasi planete tak kriticky nedostatkove???

Mimochodem to, ze dneska ma clovek NEKDE problem s EV jet na dalkove trasy jeste neznamenta ze EV obecne jsou blbost ne? Miliony lidi jen v Evrope maji doma auta, ktera nikdy neujedou vice nez 100km denne...

Mimochodem po nadpolovicni vetsine Evropy dneska muzete jezdit v pohode pres 1000km denne i vice (a to jen diky infrastrukture, kterou tu postavila mikroautomobilka co vyrabi dostlova par aut rocne), ve chvili kdy zacnou s vetsi produkci velke automobilky si myslim ze to uz tuplem nebude problem...

0/0
31.7.2016 16:17

M14a47t27ě74j 92Š73p59i85r77y40t 9634495500174

A proto na tom Musk prodělává miliardy ;-D jseš vtipálek.

0/0
30.7.2016 21:17

V27i47l67é60m 46B55a46r87á36k 4166857189466

Řekněme ekologistům konečně dost

Budování egyptských pyramid nebo soch moai na Velikonočním ostrově bylo ve srovnání s opatřeními proti globálnímu oteplování podloženo naprosto brilantní logikou

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

0/0
29.7.2016 11:48

L13u15k77á51š 14K53m44e59n25t 5709877314360

To se nám to podniká, když nám na to ostatní půjčují peníze ...

0/−4
29.7.2016 11:12

M44a21r58e68k 62Z33a51h75r30a43d21i51l 6864769585251

Ano, tak už to v podnikání chodí. A chodí to dobře...

+8/0
29.7.2016 11:33

M21i21c87h84a36l 56N80o98v88á58k 4955153577123

Ta továrna se staví především z dotací, jen stát Nevada poslal Muskovi 1,3 miliardy USD. Nevadská podpora navíc zahrnuje kromě slevy na elektřinu také oproštění od daně z nemovitosti a daní z výplat zaměstnancům na deset let a oproštění od dalších místních daní na dvacet let.

Proti Muskovi je i Babiš žabař. Je super, když se miliardářům skládají všichni daňoví poplatníci na jejich soukromé firmy.

+4/−6
29.7.2016 11:09

P75e78t39r 20J21a35n38o67š 6520627655701

aby se mohli danovi poplatnici slozit, musi mit praci, jinak to nebudou danovi poplatnici ale prijemci soc. davek ostatnich dan poplatniku. Pokud stat nevada zvazil ze bude lepsi mit tu tovarnu a lidi bude platit musk a ne oni, napr treba oproti variante postavene tovarny v cine a vozeni baterek pres pul sveta s dost velkou ekologickou zatezi za zbytecnou dopravu, je otazka jestli michal novak z horni dsolni v cr je ten spravny clovek co by mel posuzovat co se statu nevada vyplati nebo ne :-P

+6/−1
29.7.2016 11:45

J81a70n 66V10e27s75e84l44ý 5144593982451

Státu Nevada už se to dávno vrátilo, hned po zveřenění, že výstavba bude u Rena jim stoupnul rating, což jim dost slevnilo financování chodu státu.

+2/0
29.7.2016 12:05

L98u86d40v59í79k 13G37a45j28d27o66š41í21k 2755653334852

Jen pro úplnost: Suroviny na výrobu těch baterií se bude stejně vozit do nevadské fabriky přes půl světa.

0/0
29.7.2016 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.