Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na stavbu obří továrny na baterie elektromobilů Tesla

Americká elektroautomobilka Tesla nechala nahlédnout na stavbu své obří továrny na akumulátory pro elektromobily. Zakladatel automobilky Elon Musk fabriku nazval „Gigafactory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H47o50n60z54a 31T50a44r 3429412754812

Gigafactory 1 je teprve začátek.

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-otevrena-fotky-videa-informace

0/0
1.8.2016 21:17

V72l43a19d38i72s96l45a49v 47A83d14a85m45e68c 2875608211798

Až za nějakou dobu dojde ropa, tak ze slepé uličky se rázem stane jedna z dálnic.;-D

+5/−1
30.7.2016 1:27

P42e82t83r 20B89á46č53a 8765496505145

O dochazeni ropy se zvatla sto let a dalsich sto let bude.

+1/0
30.7.2016 7:03
Foto

J28i94n48d21ř81i88c33h 26L93n61ě80n33i27č60k95a 5433631249

Zajímavé je, že elektromobily byly ještě na počátku 20. století rozšířenější než automobily se spalovacími motory. I kdyby to byla jenom slepá ulička, tak to může nakopnout jiná odvětví, už jen pokrokem v technologii akumulátorů, proto to je dotované.

0/0
29.7.2016 23:39

H84o43n88z32a 62T97a91r 3979622534712

Ropné společnosti skoupily patenty na akumulátory Ni-MH ( GM EV1 , Toyota motors se o ně musela soudit, protože je potřebovali pro Prius 1 gen ), ale zapomněli na

Mobilní telefony a Přenosné zařízení počítače, které také potřebovaly akumulátory s vysokou kapacitou Tam vývoj probíhal dál a vznikla Lithium-iontová baterie Třikrát vyšší hodnotou než u staršího typy Ni-MH.. Právě přes 7000ks takových akumulátoru je v Teska S.

0/0
30.7.2016 18:52
Foto

V83a94c57l94a45v 28V87a64v73r63a 3797634445277

Elektrické nesmysly v době kdy stojí litr benzínu v přepočtu 12 Kč je provoz jakéhokoliv elektromobilu s omezenou životností baterie docela luxus.

Nebýt sponzorů a bank které ji drží nad vodou, dávno by Tesla zkrachovala. Zatím si na sebe nevydělá a počet zakázek nehraje roli. Tu hraje uskutečněný prodej a cena taková aby na výrobě firma neprodělávala.

http://fortune.com/2015/08/10/tesla-money-lost-model-s/

http://www.reuters.com/article/us-teslamotors-cash-insight-idUSKCN0QE0DC20150810

To co vyrobí Tesla za rok, vyrobí GM nebo Ford za týden.

GM zdvojnásobil čistý zisk minulé čtvrtletí a v USA se prodá letos 16.6 milionů aut. Tesla 50,000.

+3/0
29.7.2016 23:11

P27e61t59r 65B59á93č13a 8885626635175

Presne tak, nemit podporu vsech tech eko pomatencu, tak po nejake Tesle uz davno nestekne ani pes.

+2/0
30.7.2016 7:04

H24o95n41z50a 29T82a36r 3799542194652

Jenže to není jenom Tesla. Elektromobil vyrábí nebo připravuje do výroby mnoho jiných automobilek . Současným Největším výrobcem je Renault /Nissan.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available

GM připravuje do prodeje Velmi očekávaný elektromobil Chevrolet Bolt s dojezdem 300km.

http://www.hybrid.cz/tagy/general-motors

Vláda USA podporuje elektromobily, protože i přes velký pokrok v eliminací emisí ( katalyzátorech ) má značná část mladé populace ve velkých městech chronické zdravotní potíže. Způsobené znečistěným ovzduším na kterém se právě ve městech značně podílí doprava.

Právě nejmenší a nejškodlivější částice, které se při dýchání dostanou do plic procházejí buněčnou membránou a dál do krevního oběhu.

0/0
30.7.2016 17:28

J33a38n 80F41r17o77l89í59k 6156780545154

Už se těším na elektrickou Tatru a kamiony. Náklaďáky kouří daleko nejvíce.

0/0
31.7.2016 12:13

M45a46r42t41i12n 58K67a93r42á92s87e31k 9318563248548

Kolik je ve mestech nakladaku v pomeru k osobakum? Mimochodem prave nakladaky na tom nijak hur nez osobaky nejsou...

0/0
31.7.2016 16:09
Foto

V80a52c82l89a17v 60V37a30v84r27a 3857354985127

Cool..

už vám čeští novináři napsali že se zabil uř druhý zkušební řidič Tesly tentokrát na Floridě při zkouškách vozu Tesla bez řidiče?

A co takhle finanční náklady na km jízdy v jejich elektromobilu a odpovídajícím voze se spalovacím motorem?

Nebo kolik koštuje ta jejich baterie?

Elektromobil není cesta kterou se bude ubírat pohon aut budoucnosti. Bezesporu to budou splovací články (Fuel cels).

https://www.google.com/search?q=Fuel+Cells&ie=utf-8&oe=utf-8

+2/−3
29.7.2016 22:52
Foto

V57a37c69l90a95v 13V86a50v33r30a 3857254335407

Že prodělává Tesla na každém vyrobeném voze 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) vám iDnes přece nenapíše.

A to že lidé čekají v pořadníku na auto jež ani ještě neviděli a přijde do výroby až v r. 2017 je věc která svědčí spíš o něčem jiném. V Americe, opravdu mnozíí vyhodí několik desítek tisíc dolarů klidně i oknem.

Horší bude až se za několik let začnou uplatňovat záruky na velmi drahé baterie. Protože 7 let tedy rozhodně nevydrží. A z ekologických hledisek je ukládání vysloužilých baterií hodně problematické.

0/−2
29.7.2016 23:00

Z49d59e19n60ě62k 44M78o62r94á63v96e83k 5187218568833

Myslíte pořadník na auto, které viděli a měli možnost se v něm svézt?

https://www.youtube.com/watch?v=TiWOKBMTDvc

Baterie jsou určeny k recyklaci, to bude asi levnější než další těžba.

+2/0
30.7.2016 11:55

M72a42r94t40i44n 60K60a40r60á20s67e39k 9288613138918

Automobilove baterie se delaji uz vice nez 7 let, a zatim s nimi zadne vyznamny problemy nejsou....

I treba hybridy od toyoty maji baterky velmi stare a stale v pohode funkcni, a to stavi na dnes extremne zastarale techonologii, ktera mela dost problemu, ktere dnesni akumulatory nemaji...

0/0
31.7.2016 16:19

H37o96n80z34a 18T34a71r 3649322944412

Myslíte ty palivové články (Fuel cels), které mají také omezenou životnost a automobil který je touto technologii vybavený je složitější a nákladnější na výrobu. Takže jsou také dotovány jako elektromobily .

Budoucnost palivových článků je v nákladní dopravě, kde tato nákladná technologie má ekonomický smysl skrze velký nájezd kilometrů.

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-vyzkouseli-jsme-vodikove-auto-toyota-mirai

http://www.auto.cz/toyota-mirai-vodikove-auto-v-prodeji-85509

Stavba vodíkové čerpací stanice je finančně nákladnější než čerpací stanice.

Kolik el. energie asi spotřebují Kompresory na vodíkové čerpací stanici, které pracují s velmi vysokými tlaky (700 bar) ?

http://oenergetice.cz/cista-mobilita/v-nemecku-vznikne-celostatni-sit-vodikovych-cerpacich-stanic/

0/0
30.7.2016 18:25

P15e92t21r 94B74á93č49a 8575536295925

Proc stavi takovou kravu na neco co je slepa ulicka a nechce to vetsina obyvatelstva krome par eko pomatencu?

+2/−7
29.7.2016 16:59

T94r88i97s78t10a51n 76K49o43l43o60m15a56z21n40í31k 7750470695391

Třeba proto že si jen za první týden zarezervovalo místo v pořadníku na Tesla 3 přes 300 tisíc lidí složením 1000 dolarů jako zálohy?

+3/−1
29.7.2016 17:56

P17e48t28r 55B46á48č25a 8915446785145

300k z mnoha milionu, to je presne ta sorta o ktere jsem psal ;-)

+1/−5
29.7.2016 18:02

T58r71i44s11t90a36n 38K34o29l86o82m61a97z54n87í64k 7820440725731

Sorry že jsem se ti to pokusil vysvětlit, netušil jsem jak moc jsi mimo ;-)

+7/−1
29.7.2016 18:05

P19e83t89r 84B56á70č52a 8425606355835

Chapu, dosly slova, tak tam hodime nejaky invektiva a honem utecem :-)

+1/−5
29.7.2016 18:33

Z14d64e38n11ě43k 22M19o48r94á46v23e49k 5517338858303

Zkuste si vynásobit 300 000 x 1000 dolarů a pochopíte, jak jste směšný.

0/0
30.7.2016 11:42

L10u58d83v42í57k 71G15a93j74d81o58š54í30k 2825953724932

Ale jo, ono to bude chvilku fungovat a bude to super. Akorát až těch aut bude jezdit hodně, všechny státy zavedou spotřební dan na elektřinu a už to zase tak super nebude.

Jenže to už zaplatíte spotřební daň na elektřině i za to, abyste si ohřál oběd.

+2/0
29.7.2016 19:33

D13a78v96i68d 52V54i51k73t94o77r36a 9954434475617

To si nemyslím, spíše se zavede daň z vlastnictví elektromobilu nebo z dobíjecí přípojky. Něco jako kdysi bývala daň z přepychu. Kdyby zdanili elektřinu jako takovou, bude lidové povstání, protože hromada rodin by se dostala do finančních potíží.

+1/0
29.7.2016 21:10

J69a49n 51P82r76i92c36h41y58s43t36a61l 8621638283

Ta elektrina uz davno zdanena je, vcetne dane z prepychu ve forme ruznych "ekologickych" poplatku.

0/0
29.7.2016 22:48

H21o50n49z55a 48T53a88r 3609572144412

Spíše to vidím na poplatek za používaní dopravní infrastruktury (mýto).

Elektřinu pro provoz elektromobilů si už tet vyrábí pomocí FV (OZE) nezanedbatelná skupina majitelů . Mnozí měli jako první FV a potom až Elektromobil.

Za dovoz ropy jsou ročně placeny obrovské částky, které tak zůstanou v ekonomice Co částečně kompenzuje příjmy z daní.

0/0
30.7.2016 17:45

M67a61r93t78i97n 40K43a95r84á79s40e22k 9958103758478

To je otazka - ono ale spotrebni dan z paliv osobaku je sice velky prijem do rozpoctu, ale ne zas nejak zasadni, stat ma pak vice z DPH z drazsiho elektrickeho auta, a zprostredkovane prijmy z toho, ze EV jezdi na "domaci zdroje" misto importovane ropy...

0/0
31.7.2016 16:12
Foto

V47a35c26l92a88v 20V76a65v84r55a 3877974175807

a nebo že Tesla prodělává na každém prodaném voze 4,000 dolarů.

0/0
29.7.2016 22:54

R88o93m78a44n 35P74o46l79á45č94e27k 5666789475

Lidi jsou různí. U nás si třeba berou hypotéky na nemovitost, která ještě nestojí, nemá uzemní rozhodnutí a předání bude za dva roky ;-D

+1/0
29.7.2016 23:49

V80l37a53d55a72n 16K50a35h41a20n 9521574834382

slepa ulicka evoluce jsi spis ty

+1/−1
29.7.2016 21:21

H92o52n51z45a 87T13a90r 3469422604732

V té " nedostavěné " Továrně se už v 2015 začaly kompletovat akumulátorové boxy pro solární systémy . Které už tet spotřebovávají značnou část produkce akumulátorů .

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-uz-vyrabi-domaci-baterie-powerwall

Ta slepá ulička je od roku 2014 největším zaměstnavatelem v Kalifornii

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/tesla-roste-stala-se-nejvetsim-zamestnavatelem-v-kalifornii-1087391

0/0
30.7.2016 18:38

P11a10v67e88l 30R74i31e40d38l 4834567111429

Jsem naprosto fascinován, jak v diskuzi každý ví naprosto bezpečně, že je to celé nesmysl, nebude to fungovat. Nechcete mu napsat na twitter jak to má dělat správně?

+14/−1
29.7.2016 13:55

P35e11t39r 63B62á67č90a 8775896175855

Uz jsem mu to psal, rikal, ze na lidske hlouposti se holt vydelava nejlepe.

+4/−6
29.7.2016 17:13

L91u53d81v77í74k 56G44a94j91d80o71š15í82k 2455203454302

Auta na baterky jsou omyl a slepá ulička vývoje.

Chápu, že Musk to žene jak rychle to jen jde. Je třeba na tom vydělat co nejvíc, ještě dříve než na to lidé přijdou.

+4/−9
29.7.2016 12:17

J26i55ř53í 46J50u19r20s86a 4734376825744

Ludvíku já bych Vám doporučil se tou slepou uličkou projet. Před pár měsíci jsem měl tu možnost si do modelu S sednout a dvacet minut jezdit. Od té doby jsem přesvědčen, že auta na benzin jsou jen dětské hračky. Byli jsme slepí.

+6/−1
29.7.2016 16:11

J68a95n 20F92r80o96l76í92k 6536650815494

Zatím to auto vyrábí z hliníku. Stačilo by takto odlehčit benziňáky a rázem místo za 5 jezdím za 4 litry. Proč se asi výrobci aut drží tvrdošíjně ocelového plechu? Co myslíte?;-D

+1/−2
29.7.2016 16:34

M61i18r61e63k 95G56a27j51e32r 5701606449630

Cim dal vic se pouzivaji plastove dily a take hlinik. Celkova hmotnost auta se vsak ani nesnizuje kvuli pridavani jinych komponent. Tesla model S vazi dost pres 2 tuny, tedy mnohem vic nez bezny stejne velky sedan. Takze se mylite uplne ve vsem.

+2/0
30.7.2016 6:06

L49u51d44v71í89k 11G29a60j30d33o83š60í22k 2115483434512

No víte, nedaleko mého bydliště sídlí firma zabývající se solárními panely.

Ale proč to píšu:

Onehdá jsem před touto firmo zahlédl Teslu s ruskou poznávací značkou. V autě rodina s dětmi. Byl pátek podvečer a majitel auta trochu nervózně obcházel firmu a hledal zásuvku.

Evidentně si někde vygůgloval, že tam může dobít. Firma tam dobíječku podle všeho má, ovšem dobíjí tam maximálně svá auta a pochopitelně jen během pracovní doby.

Když jsem viděl totálně bezraný výraz toho Rusa stojícího vedle auta za 2,5 mega, říkal jsem si, že se takové auto, co ujede za den maximálně 400 km fakt vyplatí.

.

Nepochybuji, že to auto bude jezdit úžasně. Většina aut za 2,5 mega jezdí fakt hezky. :-)

Háček je v tom, že po světě jezdí sotva 100 000 podobných elektroaut, zatímco aut se spalovacím motorem je víc než miliarda. Problém je v tom počtu. Takové množství baterií pro tolik aut totiž nelze vyrobit ze surovin, které jsou momentálně na této planetě k dispozici. Natož s výrobou pokračovat v horizontu mnoha desetiletí.

+2/0
29.7.2016 19:25

F75i60l73i13p 83V41ý56m55o90l26a 1194410518

Pozitivní je však to, že v naftovém nebo benzinovém autě vám palivo nikdy nedojde... Rv

+1/0
29.7.2016 22:36

R97o44m75a38n 40P54o41l31á63č63e61k 5886419845

Ale benzinka je podstatně blíž než zásuvka. Navíc když mám auto za 2,5 mega, tak i budu mít pojistku, kde mi ten benzín přivezou ;-D

0/0
29.7.2016 23:53

M76a12r82t55i78n 17D80u93f10e70k 3592647198864

To není tak, že ujede 400 km za den. Ale na jedno nabití. Bateriový segment si můžete nechat i vybitý vyjmout a nechat vyměnit za nabitý. Ale u nás ne, to je jasný...

0/0
29.7.2016 23:12

M25a98r84t20i28n 77D34u48f84e82k 3692927118294

Domníváte se tedy, že Musk staví, aniž by měl pro výrobu baterek suroviny?

+2/0
29.7.2016 23:14

M22a95r21t24i52n 56K79a53r17á69s39e34k 9708133448158

Ktereze to suroviny jsou na nasi planete tak kriticky nedostatkove???

Mimochodem to, ze dneska ma clovek NEKDE problem s EV jet na dalkove trasy jeste neznamenta ze EV obecne jsou blbost ne? Miliony lidi jen v Evrope maji doma auta, ktera nikdy neujedou vice nez 100km denne...

Mimochodem po nadpolovicni vetsine Evropy dneska muzete jezdit v pohode pres 1000km denne i vice (a to jen diky infrastrukture, kterou tu postavila mikroautomobilka co vyrabi dostlova par aut rocne), ve chvili kdy zacnou s vetsi produkci velke automobilky si myslim ze to uz tuplem nebude problem...

0/0
31.7.2016 16:17

M78a74t45ě54j 16Š64p78i51r69y62t 9594375270984

A proto na tom Musk prodělává miliardy ;-D jseš vtipálek.

0/0
30.7.2016 21:17

V84i84l15é60m 81B14a58r45á22k 4616177709906

Řekněme ekologistům konečně dost

Budování egyptských pyramid nebo soch moai na Velikonočním ostrově bylo ve srovnání s opatřeními proti globálnímu oteplování podloženo naprosto brilantní logikou

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

0/0
29.7.2016 11:48

L24u79k93á17š 31K14m78e14n93t 5579567234570

To se nám to podniká, když nám na to ostatní půjčují peníze ...

0/−4
29.7.2016 11:12

M26a69r53e88k 96Z51a35h17r84a54d28i20l 6314409555421

Ano, tak už to v podnikání chodí. A chodí to dobře...

+8/0
29.7.2016 11:33

M62i82c47h44a73l 64N70o75v55á37k 4335473947893

Ta továrna se staví především z dotací, jen stát Nevada poslal Muskovi 1,3 miliardy USD. Nevadská podpora navíc zahrnuje kromě slevy na elektřinu také oproštění od daně z nemovitosti a daní z výplat zaměstnancům na deset let a oproštění od dalších místních daní na dvacet let.

Proti Muskovi je i Babiš žabař. Je super, když se miliardářům skládají všichni daňoví poplatníci na jejich soukromé firmy.

+4/−6
29.7.2016 11:09

P37e58t46r 34J86a87n90o33š 6640657455821

aby se mohli danovi poplatnici slozit, musi mit praci, jinak to nebudou danovi poplatnici ale prijemci soc. davek ostatnich dan poplatniku. Pokud stat nevada zvazil ze bude lepsi mit tu tovarnu a lidi bude platit musk a ne oni, napr treba oproti variante postavene tovarny v cine a vozeni baterek pres pul sveta s dost velkou ekologickou zatezi za zbytecnou dopravu, je otazka jestli michal novak z horni dsolni v cr je ten spravny clovek co by mel posuzovat co se statu nevada vyplati nebo ne :-P

+6/−1
29.7.2016 11:45

J38a34n 74V95e10s73e32l70ý 5414743192771

Státu Nevada už se to dávno vrátilo, hned po zveřenění, že výstavba bude u Rena jim stoupnul rating, což jim dost slevnilo financování chodu státu.

+2/0
29.7.2016 12:05

L83u60d97v77í42k 68G28a86j22d93o27š69í72k 2965523674512

Jen pro úplnost: Suroviny na výrobu těch baterií se bude stejně vozit do nevadské fabriky přes půl světa.

0/0
29.7.2016 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.