Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na stavbu obří továrny na baterie elektromobilů Tesla

Americká elektroautomobilka Tesla nechala nahlédnout na stavbu své obří továrny na akumulátory pro elektromobily. Zakladatel automobilky Elon Musk fabriku nazval „Gigafactory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H86o24n86z50a 64T97a29r 3869502974592

Gigafactory 1 je teprve začátek.

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-otevrena-fotky-videa-informace

0/0
1.8.2016 21:17

V36l12a56d38i93s17l45a49v 80A60d59a67m65e82c 2925258291138

Až za nějakou dobu dojde ropa, tak ze slepé uličky se rázem stane jedna z dálnic.;-D

+5/−1
30.7.2016 1:27

P55e49t91r 31B83á66č39a 8955256515465

O dochazeni ropy se zvatla sto let a dalsich sto let bude.

+1/0
30.7.2016 7:03


Foto

J62i36n81d78ř82i36c18h 13L76n63ě32n54i90č42k50a 5583291789

Zajímavé je, že elektromobily byly ještě na počátku 20. století rozšířenější než automobily se spalovacími motory. I kdyby to byla jenom slepá ulička, tak to může nakopnout jiná odvětví, už jen pokrokem v technologii akumulátorů, proto to je dotované.

0/0
29.7.2016 23:39

H15o24n27z67a 37T82a42r 3759432854372

Ropné společnosti skoupily patenty na akumulátory Ni-MH ( GM EV1 , Toyota motors se o ně musela soudit, protože je potřebovali pro Prius 1 gen ), ale zapomněli na

Mobilní telefony a Přenosné zařízení počítače, které také potřebovaly akumulátory s vysokou kapacitou Tam vývoj probíhal dál a vznikla Lithium-iontová baterie Třikrát vyšší hodnotou než u staršího typy Ni-MH.. Právě přes 7000ks takových akumulátoru je v Teska S.

0/0
30.7.2016 18:52
Foto

V34a48c67l52a28v 96V93a30v71r49a 3417564625917

Elektrické nesmysly v době kdy stojí litr benzínu v přepočtu 12 Kč je provoz jakéhokoliv elektromobilu s omezenou životností baterie docela luxus.

Nebýt sponzorů a bank které ji drží nad vodou, dávno by Tesla zkrachovala. Zatím si na sebe nevydělá a počet zakázek nehraje roli. Tu hraje uskutečněný prodej a cena taková aby na výrobě firma neprodělávala.

http://fortune.com/2015/08/10/tesla-money-lost-model-s/

http://www.reuters.com/article/us-teslamotors-cash-insight-idUSKCN0QE0DC20150810

To co vyrobí Tesla za rok, vyrobí GM nebo Ford za týden.

GM zdvojnásobil čistý zisk minulé čtvrtletí a v USA se prodá letos 16.6 milionů aut. Tesla 50,000.

+3/0
29.7.2016 23:11

P30e76t65r 65B22á79č88a 8745736705595

Presne tak, nemit podporu vsech tech eko pomatencu, tak po nejake Tesle uz davno nestekne ani pes.

+2/0
30.7.2016 7:04

H13o21n77z62a 98T77a21r 3909452494802

Jenže to není jenom Tesla. Elektromobil vyrábí nebo připravuje do výroby mnoho jiných automobilek . Současným Největším výrobcem je Renault /Nissan.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available

GM připravuje do prodeje Velmi očekávaný elektromobil Chevrolet Bolt s dojezdem 300km.

http://www.hybrid.cz/tagy/general-motors

Vláda USA podporuje elektromobily, protože i přes velký pokrok v eliminací emisí ( katalyzátorech ) má značná část mladé populace ve velkých městech chronické zdravotní potíže. Způsobené znečistěným ovzduším na kterém se právě ve městech značně podílí doprava.

Právě nejmenší a nejškodlivější částice, které se při dýchání dostanou do plic procházejí buněčnou membránou a dál do krevního oběhu.

0/0
30.7.2016 17:28

J89a77n 57F55r22o33l80í21k 6616950305734

Už se těším na elektrickou Tatru a kamiony. Náklaďáky kouří daleko nejvíce.

0/0
31.7.2016 12:13

M17a21r91t44i85n 33K45a14r70á11s85e15k 9268153548968

Kolik je ve mestech nakladaku v pomeru k osobakum? Mimochodem prave nakladaky na tom nijak hur nez osobaky nejsou...

0/0
31.7.2016 16:09
Foto

V78a81c52l51a23v 67V76a87v54r30a 3447484935827

Cool..

už vám čeští novináři napsali že se zabil uř druhý zkušební řidič Tesly tentokrát na Floridě při zkouškách vozu Tesla bez řidiče?

A co takhle finanční náklady na km jízdy v jejich elektromobilu a odpovídajícím voze se spalovacím motorem?

Nebo kolik koštuje ta jejich baterie?

Elektromobil není cesta kterou se bude ubírat pohon aut budoucnosti. Bezesporu to budou splovací články (Fuel cels).

https://www.google.com/search?q=Fuel+Cells&ie=utf-8&oe=utf-8

+2/−3
29.7.2016 22:52
Foto

V91a11c57l97a53v 80V87a26v24r70a 3707424695967

Že prodělává Tesla na každém vyrobeném voze 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) vám iDnes přece nenapíše.

A to že lidé čekají v pořadníku na auto jež ani ještě neviděli a přijde do výroby až v r. 2017 je věc která svědčí spíš o něčem jiném. V Americe, opravdu mnozíí vyhodí několik desítek tisíc dolarů klidně i oknem.

Horší bude až se za několik let začnou uplatňovat záruky na velmi drahé baterie. Protože 7 let tedy rozhodně nevydrží. A z ekologických hledisek je ukládání vysloužilých baterií hodně problematické.

0/−2
29.7.2016 23:00

Z43d70e32n75ě29k 19M19o74r90á13v67e61k 5237238628433

Myslíte pořadník na auto, které viděli a měli možnost se v něm svézt?

https://www.youtube.com/watch?v=TiWOKBMTDvc

Baterie jsou určeny k recyklaci, to bude asi levnější než další těžba.

+2/0
30.7.2016 11:55

M81a32r45t93i23n 41K83a80r66á59s24e85k 9798933528688

Automobilove baterie se delaji uz vice nez 7 let, a zatim s nimi zadne vyznamny problemy nejsou....

I treba hybridy od toyoty maji baterky velmi stare a stale v pohode funkcni, a to stavi na dnes extremne zastarale techonologii, ktera mela dost problemu, ktere dnesni akumulatory nemaji...

0/0
31.7.2016 16:19

H85o88n71z39a 59T72a15r 3349842574402

Myslíte ty palivové články (Fuel cels), které mají také omezenou životnost a automobil který je touto technologii vybavený je složitější a nákladnější na výrobu. Takže jsou také dotovány jako elektromobily .

Budoucnost palivových článků je v nákladní dopravě, kde tato nákladná technologie má ekonomický smysl skrze velký nájezd kilometrů.

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-vyzkouseli-jsme-vodikove-auto-toyota-mirai

http://www.auto.cz/toyota-mirai-vodikove-auto-v-prodeji-85509

Stavba vodíkové čerpací stanice je finančně nákladnější než čerpací stanice.

Kolik el. energie asi spotřebují Kompresory na vodíkové čerpací stanici, které pracují s velmi vysokými tlaky (700 bar) ?

http://oenergetice.cz/cista-mobilita/v-nemecku-vznikne-celostatni-sit-vodikovych-cerpacich-stanic/

0/0
30.7.2016 18:25

P35e31t34r 71B77á50č33a 8675136805565

Proc stavi takovou kravu na neco co je slepa ulicka a nechce to vetsina obyvatelstva krome par eko pomatencu?

+2/−7
29.7.2016 16:59

T83r80i37s49t53a82n 25K94o42l17o31m11a11z97n36í82k 7480380625591

Třeba proto že si jen za první týden zarezervovalo místo v pořadníku na Tesla 3 přes 300 tisíc lidí složením 1000 dolarů jako zálohy?

+3/−1
29.7.2016 17:56

P14e51t12r 34B18á60č35a 8385386485685

300k z mnoha milionu, to je presne ta sorta o ktere jsem psal ;-)

+1/−5
29.7.2016 18:02

T31r44i23s20t30a16n 91K69o34l77o10m76a13z84n76í50k 7560820175261

Sorry že jsem se ti to pokusil vysvětlit, netušil jsem jak moc jsi mimo ;-)

+7/−1
29.7.2016 18:05

P45e11t78r 57B57á96č87a 8205906335205

Chapu, dosly slova, tak tam hodime nejaky invektiva a honem utecem :-)

+1/−5
29.7.2016 18:33

Z53d40e81n23ě49k 75M69o97r43á79v17e27k 5457928308953

Zkuste si vynásobit 300 000 x 1000 dolarů a pochopíte, jak jste směšný.

0/0
30.7.2016 11:42

L42u47d36v56í37k 60G45a82j53d93o66š37í22k 2895553674552

Ale jo, ono to bude chvilku fungovat a bude to super. Akorát až těch aut bude jezdit hodně, všechny státy zavedou spotřební dan na elektřinu a už to zase tak super nebude.

Jenže to už zaplatíte spotřební daň na elektřině i za to, abyste si ohřál oběd.

+2/0
29.7.2016 19:33

D30a52v78i24d 74V85i27k45t38o76r43a 9314604125877

To si nemyslím, spíše se zavede daň z vlastnictví elektromobilu nebo z dobíjecí přípojky. Něco jako kdysi bývala daň z přepychu. Kdyby zdanili elektřinu jako takovou, bude lidové povstání, protože hromada rodin by se dostala do finančních potíží.

+1/0
29.7.2016 21:10

J59a63n 18P13r72i87c26h33y43s49t75a23l 8281418463

Ta elektrina uz davno zdanena je, vcetne dane z prepychu ve forme ruznych "ekologickych" poplatku.

0/0
29.7.2016 22:48

H96o95n63z33a 77T65a17r 3169852784792

Spíše to vidím na poplatek za používaní dopravní infrastruktury (mýto).

Elektřinu pro provoz elektromobilů si už tet vyrábí pomocí FV (OZE) nezanedbatelná skupina majitelů . Mnozí měli jako první FV a potom až Elektromobil.

Za dovoz ropy jsou ročně placeny obrovské částky, které tak zůstanou v ekonomice Co částečně kompenzuje příjmy z daní.

0/0
30.7.2016 17:45

M36a84r80t31i18n 66K75a30r98á45s55e34k 9178533418928

To je otazka - ono ale spotrebni dan z paliv osobaku je sice velky prijem do rozpoctu, ale ne zas nejak zasadni, stat ma pak vice z DPH z drazsiho elektrickeho auta, a zprostredkovane prijmy z toho, ze EV jezdi na "domaci zdroje" misto importovane ropy...

0/0
31.7.2016 16:12
Foto

V25a16c71l23a38v 28V15a42v92r55a 3467824555227

a nebo že Tesla prodělává na každém prodaném voze 4,000 dolarů.

0/0
29.7.2016 22:54

R66o21m48a48n 19P60o25l37á63č95e43k 5906569655

Lidi jsou různí. U nás si třeba berou hypotéky na nemovitost, která ještě nestojí, nemá uzemní rozhodnutí a předání bude za dva roky ;-D

+1/0
29.7.2016 23:49

V75l86a95d56a56n 66K71a59h60a71n 9361944904652

slepa ulicka evoluce jsi spis ty

+1/−1
29.7.2016 21:21

H24o46n53z46a 12T93a12r 3629782694692

V té " nedostavěné " Továrně se už v 2015 začaly kompletovat akumulátorové boxy pro solární systémy . Které už tet spotřebovávají značnou část produkce akumulátorů .

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-uz-vyrabi-domaci-baterie-powerwall

Ta slepá ulička je od roku 2014 největším zaměstnavatelem v Kalifornii

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/tesla-roste-stala-se-nejvetsim-zamestnavatelem-v-kalifornii-1087391

0/0
30.7.2016 18:38

P84a79v58e94l 32R73i29e67d88l 4154387581139

Jsem naprosto fascinován, jak v diskuzi každý ví naprosto bezpečně, že je to celé nesmysl, nebude to fungovat. Nechcete mu napsat na twitter jak to má dělat správně?

+14/−1
29.7.2016 13:55

P90e98t56r 89B33á52č90a 8615936535775

Uz jsem mu to psal, rikal, ze na lidske hlouposti se holt vydelava nejlepe.

+4/−6
29.7.2016 17:13

L12u34d16v95í64k 10G61a50j52d19o54š72í69k 2955813124662

Auta na baterky jsou omyl a slepá ulička vývoje.

Chápu, že Musk to žene jak rychle to jen jde. Je třeba na tom vydělat co nejvíc, ještě dříve než na to lidé přijdou.

+4/−9
29.7.2016 12:17

J19i21ř16í 29J24u78r27s43a 4144956335304

Ludvíku já bych Vám doporučil se tou slepou uličkou projet. Před pár měsíci jsem měl tu možnost si do modelu S sednout a dvacet minut jezdit. Od té doby jsem přesvědčen, že auta na benzin jsou jen dětské hračky. Byli jsme slepí.

+6/−1
29.7.2016 16:11

J65a77n 85F33r67o70l79í82k 6676720455364

Zatím to auto vyrábí z hliníku. Stačilo by takto odlehčit benziňáky a rázem místo za 5 jezdím za 4 litry. Proč se asi výrobci aut drží tvrdošíjně ocelového plechu? Co myslíte?;-D

+1/−2
29.7.2016 16:34

M36i34r95e94k 44G56a38j82e98r 5801166319820

Cim dal vic se pouzivaji plastove dily a take hlinik. Celkova hmotnost auta se vsak ani nesnizuje kvuli pridavani jinych komponent. Tesla model S vazi dost pres 2 tuny, tedy mnohem vic nez bezny stejne velky sedan. Takze se mylite uplne ve vsem.

+2/0
30.7.2016 6:06

L80u30d31v49í86k 53G92a42j35d72o91š20í67k 2725723614452

No víte, nedaleko mého bydliště sídlí firma zabývající se solárními panely.

Ale proč to píšu:

Onehdá jsem před touto firmo zahlédl Teslu s ruskou poznávací značkou. V autě rodina s dětmi. Byl pátek podvečer a majitel auta trochu nervózně obcházel firmu a hledal zásuvku.

Evidentně si někde vygůgloval, že tam může dobít. Firma tam dobíječku podle všeho má, ovšem dobíjí tam maximálně svá auta a pochopitelně jen během pracovní doby.

Když jsem viděl totálně bezraný výraz toho Rusa stojícího vedle auta za 2,5 mega, říkal jsem si, že se takové auto, co ujede za den maximálně 400 km fakt vyplatí.

.

Nepochybuji, že to auto bude jezdit úžasně. Většina aut za 2,5 mega jezdí fakt hezky. :-)

Háček je v tom, že po světě jezdí sotva 100 000 podobných elektroaut, zatímco aut se spalovacím motorem je víc než miliarda. Problém je v tom počtu. Takové množství baterií pro tolik aut totiž nelze vyrobit ze surovin, které jsou momentálně na této planetě k dispozici. Natož s výrobou pokračovat v horizontu mnoha desetiletí.

+2/0
29.7.2016 19:25

F87i33l86i48p 57V44ý95m59o70l68a 1694960958

Pozitivní je však to, že v naftovém nebo benzinovém autě vám palivo nikdy nedojde... Rv

+1/0
29.7.2016 22:36

R68o82m50a76n 39P87o79l11á60č51e61k 5546159125

Ale benzinka je podstatně blíž než zásuvka. Navíc když mám auto za 2,5 mega, tak i budu mít pojistku, kde mi ten benzín přivezou ;-D

0/0
29.7.2016 23:53

M56a17r90t62i95n 56D35u88f94e62k 3202187688844

To není tak, že ujede 400 km za den. Ale na jedno nabití. Bateriový segment si můžete nechat i vybitý vyjmout a nechat vyměnit za nabitý. Ale u nás ne, to je jasný...

0/0
29.7.2016 23:12

M60a63r65t53i83n 90D76u42f49e98k 3132747658764

Domníváte se tedy, že Musk staví, aniž by měl pro výrobu baterek suroviny?

+2/0
29.7.2016 23:14

M15a81r20t19i69n 63K93a97r28á16s24e90k 9928223748598

Ktereze to suroviny jsou na nasi planete tak kriticky nedostatkove???

Mimochodem to, ze dneska ma clovek NEKDE problem s EV jet na dalkove trasy jeste neznamenta ze EV obecne jsou blbost ne? Miliony lidi jen v Evrope maji doma auta, ktera nikdy neujedou vice nez 100km denne...

Mimochodem po nadpolovicni vetsine Evropy dneska muzete jezdit v pohode pres 1000km denne i vice (a to jen diky infrastrukture, kterou tu postavila mikroautomobilka co vyrabi dostlova par aut rocne), ve chvili kdy zacnou s vetsi produkci velke automobilky si myslim ze to uz tuplem nebude problem...

0/0
31.7.2016 16:17

M23a42t40ě53j 22Š64p87i51r45y46t 9264945530354

A proto na tom Musk prodělává miliardy ;-D jseš vtipálek.

0/0
30.7.2016 21:17

V19i21l64é58m 55B55a63r17á43k 4136187559806

Řekněme ekologistům konečně dost

Budování egyptských pyramid nebo soch moai na Velikonočním ostrově bylo ve srovnání s opatřeními proti globálnímu oteplování podloženo naprosto brilantní logikou

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

0/0
29.7.2016 11:48

L55u44k23á37š 82K43m30e91n87t 5839717644390

To se nám to podniká, když nám na to ostatní půjčují peníze ...

0/−4
29.7.2016 11:12

M32a95r75e39k 19Z80a43h40r64a77d53i76l 6264319335141

Ano, tak už to v podnikání chodí. A chodí to dobře...

+8/0
29.7.2016 11:33

M30i74c94h65a19l 34N44o12v43á17k 4495713787733

Ta továrna se staví především z dotací, jen stát Nevada poslal Muskovi 1,3 miliardy USD. Nevadská podpora navíc zahrnuje kromě slevy na elektřinu také oproštění od daně z nemovitosti a daní z výplat zaměstnancům na deset let a oproštění od dalších místních daní na dvacet let.

Proti Muskovi je i Babiš žabař. Je super, když se miliardářům skládají všichni daňoví poplatníci na jejich soukromé firmy.

+4/−6
29.7.2016 11:09

P96e37t74r 22J34a70n28o58š 6400537255581

aby se mohli danovi poplatnici slozit, musi mit praci, jinak to nebudou danovi poplatnici ale prijemci soc. davek ostatnich dan poplatniku. Pokud stat nevada zvazil ze bude lepsi mit tu tovarnu a lidi bude platit musk a ne oni, napr treba oproti variante postavene tovarny v cine a vozeni baterek pres pul sveta s dost velkou ekologickou zatezi za zbytecnou dopravu, je otazka jestli michal novak z horni dsolni v cr je ten spravny clovek co by mel posuzovat co se statu nevada vyplati nebo ne :-P

+6/−1
29.7.2016 11:45

J58a67n 83V27e11s98e89l37ý 5194403932481

Státu Nevada už se to dávno vrátilo, hned po zveřenění, že výstavba bude u Rena jim stoupnul rating, což jim dost slevnilo financování chodu státu.

+2/0
29.7.2016 12:05

L17u97d90v54í63k 23G24a33j16d30o75š19í69k 2755593544402

Jen pro úplnost: Suroviny na výrobu těch baterií se bude stejně vozit do nevadské fabriky přes půl světa.

0/0
29.7.2016 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.