Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na stavbu obří továrny na baterie elektromobilů Tesla

Americká elektroautomobilka Tesla nechala nahlédnout na stavbu své obří továrny na akumulátory pro elektromobily. Zakladatel automobilky Elon Musk fabriku nazval „Gigafactory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H30o80n71z92a 95T15a45r 3509972914912

Gigafactory 1 je teprve začátek.

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-otevrena-fotky-videa-informace

0/0
1.8.2016 21:17

V85l51a24d71i55s84l65a49v 27A38d67a68m24e21c 2235518241878

Až za nějakou dobu dojde ropa, tak ze slepé uličky se rázem stane jedna z dálnic.;-D

+5/−1
30.7.2016 1:27

P35e21t38r 85B90á78č95a 8365306505345

O dochazeni ropy se zvatla sto let a dalsich sto let bude.

+1/0
30.7.2016 7:03


Foto

J36i25n88d44ř73i97c75h 12L33n80ě52n15i24č98k62a 5213571809

Zajímavé je, že elektromobily byly ještě na počátku 20. století rozšířenější než automobily se spalovacími motory. I kdyby to byla jenom slepá ulička, tak to může nakopnout jiná odvětví, už jen pokrokem v technologii akumulátorů, proto to je dotované.

0/0
29.7.2016 23:39

H82o63n30z62a 71T80a62r 3349932714282

Ropné společnosti skoupily patenty na akumulátory Ni-MH ( GM EV1 , Toyota motors se o ně musela soudit, protože je potřebovali pro Prius 1 gen ), ale zapomněli na

Mobilní telefony a Přenosné zařízení počítače, které také potřebovaly akumulátory s vysokou kapacitou Tam vývoj probíhal dál a vznikla Lithium-iontová baterie Třikrát vyšší hodnotou než u staršího typy Ni-MH.. Právě přes 7000ks takových akumulátoru je v Teska S.

0/0
30.7.2016 18:52
Foto

V45a34c43l40a23v 11V48a32v93r25a 3447204285437

Elektrické nesmysly v době kdy stojí litr benzínu v přepočtu 12 Kč je provoz jakéhokoliv elektromobilu s omezenou životností baterie docela luxus.

Nebýt sponzorů a bank které ji drží nad vodou, dávno by Tesla zkrachovala. Zatím si na sebe nevydělá a počet zakázek nehraje roli. Tu hraje uskutečněný prodej a cena taková aby na výrobě firma neprodělávala.

http://fortune.com/2015/08/10/tesla-money-lost-model-s/

http://www.reuters.com/article/us-teslamotors-cash-insight-idUSKCN0QE0DC20150810

To co vyrobí Tesla za rok, vyrobí GM nebo Ford za týden.

GM zdvojnásobil čistý zisk minulé čtvrtletí a v USA se prodá letos 16.6 milionů aut. Tesla 50,000.

+3/0
29.7.2016 23:11

P44e29t95r 39B32á78č31a 8245526665295

Presne tak, nemit podporu vsech tech eko pomatencu, tak po nejake Tesle uz davno nestekne ani pes.

+2/0
30.7.2016 7:04

H71o63n44z35a 19T79a35r 3569662974462

Jenže to není jenom Tesla. Elektromobil vyrábí nebo připravuje do výroby mnoho jiných automobilek . Současným Největším výrobcem je Renault /Nissan.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available

GM připravuje do prodeje Velmi očekávaný elektromobil Chevrolet Bolt s dojezdem 300km.

http://www.hybrid.cz/tagy/general-motors

Vláda USA podporuje elektromobily, protože i přes velký pokrok v eliminací emisí ( katalyzátorech ) má značná část mladé populace ve velkých městech chronické zdravotní potíže. Způsobené znečistěným ovzduším na kterém se právě ve městech značně podílí doprava.

Právě nejmenší a nejškodlivější částice, které se při dýchání dostanou do plic procházejí buněčnou membránou a dál do krevního oběhu.

0/0
30.7.2016 17:28

J21a91n 22F59r39o27l42í45k 6726440865274

Už se těším na elektrickou Tatru a kamiony. Náklaďáky kouří daleko nejvíce.

0/0
31.7.2016 12:13

M51a83r33t11i24n 50K14a92r67á24s68e58k 9668223228248

Kolik je ve mestech nakladaku v pomeru k osobakum? Mimochodem prave nakladaky na tom nijak hur nez osobaky nejsou...

0/0
31.7.2016 16:09
Foto

V88a87c52l29a95v 32V37a83v78r92a 3617884775797

Cool..

už vám čeští novináři napsali že se zabil uř druhý zkušební řidič Tesly tentokrát na Floridě při zkouškách vozu Tesla bez řidiče?

A co takhle finanční náklady na km jízdy v jejich elektromobilu a odpovídajícím voze se spalovacím motorem?

Nebo kolik koštuje ta jejich baterie?

Elektromobil není cesta kterou se bude ubírat pohon aut budoucnosti. Bezesporu to budou splovací články (Fuel cels).

https://www.google.com/search?q=Fuel+Cells&ie=utf-8&oe=utf-8

+2/−3
29.7.2016 22:52
Foto

V31a41c54l22a59v 12V18a64v84r52a 3737394315527

Že prodělává Tesla na každém vyrobeném voze 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) vám iDnes přece nenapíše.

A to že lidé čekají v pořadníku na auto jež ani ještě neviděli a přijde do výroby až v r. 2017 je věc která svědčí spíš o něčem jiném. V Americe, opravdu mnozíí vyhodí několik desítek tisíc dolarů klidně i oknem.

Horší bude až se za několik let začnou uplatňovat záruky na velmi drahé baterie. Protože 7 let tedy rozhodně nevydrží. A z ekologických hledisek je ukládání vysloužilých baterií hodně problematické.

0/−2
29.7.2016 23:00

Z43d55e47n27ě13k 52M57o29r25á89v93e24k 5107548188623

Myslíte pořadník na auto, které viděli a měli možnost se v něm svézt?

https://www.youtube.com/watch?v=TiWOKBMTDvc

Baterie jsou určeny k recyklaci, to bude asi levnější než další těžba.

+2/0
30.7.2016 11:55

M61a35r23t46i81n 23K45a16r20á14s58e14k 9448783898738

Automobilove baterie se delaji uz vice nez 7 let, a zatim s nimi zadne vyznamny problemy nejsou....

I treba hybridy od toyoty maji baterky velmi stare a stale v pohode funkcni, a to stavi na dnes extremne zastarale techonologii, ktera mela dost problemu, ktere dnesni akumulatory nemaji...

0/0
31.7.2016 16:19

H79o92n37z41a 74T57a45r 3309592164512

Myslíte ty palivové články (Fuel cels), které mají také omezenou životnost a automobil který je touto technologii vybavený je složitější a nákladnější na výrobu. Takže jsou také dotovány jako elektromobily .

Budoucnost palivových článků je v nákladní dopravě, kde tato nákladná technologie má ekonomický smysl skrze velký nájezd kilometrů.

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-vyzkouseli-jsme-vodikove-auto-toyota-mirai

http://www.auto.cz/toyota-mirai-vodikove-auto-v-prodeji-85509

Stavba vodíkové čerpací stanice je finančně nákladnější než čerpací stanice.

Kolik el. energie asi spotřebují Kompresory na vodíkové čerpací stanici, které pracují s velmi vysokými tlaky (700 bar) ?

http://oenergetice.cz/cista-mobilita/v-nemecku-vznikne-celostatni-sit-vodikovych-cerpacich-stanic/

0/0
30.7.2016 18:25

P59e97t59r 56B98á11č32a 8275606925495

Proc stavi takovou kravu na neco co je slepa ulicka a nechce to vetsina obyvatelstva krome par eko pomatencu?

+2/−7
29.7.2016 16:59

T38r97i49s36t22a53n 47K22o49l34o25m24a31z71n23í42k 7140250155621

Třeba proto že si jen za první týden zarezervovalo místo v pořadníku na Tesla 3 přes 300 tisíc lidí složením 1000 dolarů jako zálohy?

+3/−1
29.7.2016 17:56

P39e40t62r 47B55á63č15a 8565806275285

300k z mnoha milionu, to je presne ta sorta o ktere jsem psal ;-)

+1/−5
29.7.2016 18:02

T95r34i50s94t87a14n 62K14o96l17o20m80a35z45n76í87k 7420650965171

Sorry že jsem se ti to pokusil vysvětlit, netušil jsem jak moc jsi mimo ;-)

+7/−1
29.7.2016 18:05

P22e96t63r 19B74á59č92a 8725176955665

Chapu, dosly slova, tak tam hodime nejaky invektiva a honem utecem :-)

+1/−5
29.7.2016 18:33

Z94d30e38n90ě72k 35M83o18r79á98v28e96k 5527588158273

Zkuste si vynásobit 300 000 x 1000 dolarů a pochopíte, jak jste směšný.

0/0
30.7.2016 11:42

L70u67d30v48í59k 73G15a30j42d24o74š44í93k 2415543184402

Ale jo, ono to bude chvilku fungovat a bude to super. Akorát až těch aut bude jezdit hodně, všechny státy zavedou spotřební dan na elektřinu a už to zase tak super nebude.

Jenže to už zaplatíte spotřební daň na elektřině i za to, abyste si ohřál oběd.

+2/0
29.7.2016 19:33

D22a88v51i43d 72V50i13k34t85o96r88a 9244544145147

To si nemyslím, spíše se zavede daň z vlastnictví elektromobilu nebo z dobíjecí přípojky. Něco jako kdysi bývala daň z přepychu. Kdyby zdanili elektřinu jako takovou, bude lidové povstání, protože hromada rodin by se dostala do finančních potíží.

+1/0
29.7.2016 21:10

J57a88n 35P52r68i46c91h88y10s95t76a96l 8901898763

Ta elektrina uz davno zdanena je, vcetne dane z prepychu ve forme ruznych "ekologickych" poplatku.

0/0
29.7.2016 22:48

H34o90n86z83a 62T16a70r 3539292634942

Spíše to vidím na poplatek za používaní dopravní infrastruktury (mýto).

Elektřinu pro provoz elektromobilů si už tet vyrábí pomocí FV (OZE) nezanedbatelná skupina majitelů . Mnozí měli jako první FV a potom až Elektromobil.

Za dovoz ropy jsou ročně placeny obrovské částky, které tak zůstanou v ekonomice Co částečně kompenzuje příjmy z daní.

0/0
30.7.2016 17:45

M62a61r84t89i75n 37K20a26r54á67s88e85k 9718473338888

To je otazka - ono ale spotrebni dan z paliv osobaku je sice velky prijem do rozpoctu, ale ne zas nejak zasadni, stat ma pak vice z DPH z drazsiho elektrickeho auta, a zprostredkovane prijmy z toho, ze EV jezdi na "domaci zdroje" misto importovane ropy...

0/0
31.7.2016 16:12
Foto

V55a66c74l58a23v 56V60a15v11r39a 3907974425147

a nebo že Tesla prodělává na každém prodaném voze 4,000 dolarů.

0/0
29.7.2016 22:54

R69o71m56a16n 83P17o97l34á68č66e79k 5466319875

Lidi jsou různí. U nás si třeba berou hypotéky na nemovitost, která ještě nestojí, nemá uzemní rozhodnutí a předání bude za dva roky ;-D

+1/0
29.7.2016 23:49

V48l29a49d60a73n 60K14a77h70a49n 9481114554832

slepa ulicka evoluce jsi spis ty

+1/−1
29.7.2016 21:21

H59o83n39z76a 22T83a94r 3429792864392

V té " nedostavěné " Továrně se už v 2015 začaly kompletovat akumulátorové boxy pro solární systémy . Které už tet spotřebovávají značnou část produkce akumulátorů .

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-uz-vyrabi-domaci-baterie-powerwall

Ta slepá ulička je od roku 2014 největším zaměstnavatelem v Kalifornii

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/tesla-roste-stala-se-nejvetsim-zamestnavatelem-v-kalifornii-1087391

0/0
30.7.2016 18:38

P34a63v85e98l 94R22i90e68d22l 4854607781269

Jsem naprosto fascinován, jak v diskuzi každý ví naprosto bezpečně, že je to celé nesmysl, nebude to fungovat. Nechcete mu napsat na twitter jak to má dělat správně?

+14/−1
29.7.2016 13:55

P46e37t35r 98B31á17č14a 8375336475495

Uz jsem mu to psal, rikal, ze na lidske hlouposti se holt vydelava nejlepe.

+4/−6
29.7.2016 17:13

L38u88d67v61í35k 55G67a42j19d36o19š73í15k 2825583574782

Auta na baterky jsou omyl a slepá ulička vývoje.

Chápu, že Musk to žene jak rychle to jen jde. Je třeba na tom vydělat co nejvíc, ještě dříve než na to lidé přijdou.

+4/−9
29.7.2016 12:17

J87i69ř32í 80J66u91r48s86a 4844736345744

Ludvíku já bych Vám doporučil se tou slepou uličkou projet. Před pár měsíci jsem měl tu možnost si do modelu S sednout a dvacet minut jezdit. Od té doby jsem přesvědčen, že auta na benzin jsou jen dětské hračky. Byli jsme slepí.

+6/−1
29.7.2016 16:11

J58a16n 85F24r57o20l37í59k 6656230535534

Zatím to auto vyrábí z hliníku. Stačilo by takto odlehčit benziňáky a rázem místo za 5 jezdím za 4 litry. Proč se asi výrobci aut drží tvrdošíjně ocelového plechu? Co myslíte?;-D

+1/−2
29.7.2016 16:34

M51i51r16e71k 32G52a50j72e38r 5251676119660

Cim dal vic se pouzivaji plastove dily a take hlinik. Celkova hmotnost auta se vsak ani nesnizuje kvuli pridavani jinych komponent. Tesla model S vazi dost pres 2 tuny, tedy mnohem vic nez bezny stejne velky sedan. Takze se mylite uplne ve vsem.

+2/0
30.7.2016 6:06

L81u46d49v79í75k 61G30a92j82d13o50š94í26k 2935553974912

No víte, nedaleko mého bydliště sídlí firma zabývající se solárními panely.

Ale proč to píšu:

Onehdá jsem před touto firmo zahlédl Teslu s ruskou poznávací značkou. V autě rodina s dětmi. Byl pátek podvečer a majitel auta trochu nervózně obcházel firmu a hledal zásuvku.

Evidentně si někde vygůgloval, že tam může dobít. Firma tam dobíječku podle všeho má, ovšem dobíjí tam maximálně svá auta a pochopitelně jen během pracovní doby.

Když jsem viděl totálně bezraný výraz toho Rusa stojícího vedle auta za 2,5 mega, říkal jsem si, že se takové auto, co ujede za den maximálně 400 km fakt vyplatí.

.

Nepochybuji, že to auto bude jezdit úžasně. Většina aut za 2,5 mega jezdí fakt hezky. :-)

Háček je v tom, že po světě jezdí sotva 100 000 podobných elektroaut, zatímco aut se spalovacím motorem je víc než miliarda. Problém je v tom počtu. Takové množství baterií pro tolik aut totiž nelze vyrobit ze surovin, které jsou momentálně na této planetě k dispozici. Natož s výrobou pokračovat v horizontu mnoha desetiletí.

+2/0
29.7.2016 19:25

F65i44l26i79p 39V60ý29m25o43l44a 1104950588

Pozitivní je však to, že v naftovém nebo benzinovém autě vám palivo nikdy nedojde... Rv

+1/0
29.7.2016 22:36

R90o14m29a41n 21P69o56l82á13č91e60k 5706479115

Ale benzinka je podstatně blíž než zásuvka. Navíc když mám auto za 2,5 mega, tak i budu mít pojistku, kde mi ten benzín přivezou ;-D

0/0
29.7.2016 23:53

M21a55r37t95i51n 80D71u80f51e30k 3372317268334

To není tak, že ujede 400 km za den. Ale na jedno nabití. Bateriový segment si můžete nechat i vybitý vyjmout a nechat vyměnit za nabitý. Ale u nás ne, to je jasný...

0/0
29.7.2016 23:12

M45a40r61t34i43n 90D97u31f62e15k 3342987248874

Domníváte se tedy, že Musk staví, aniž by měl pro výrobu baterek suroviny?

+2/0
29.7.2016 23:14

M72a82r55t42i37n 48K73a87r47á92s28e33k 9778493838908

Ktereze to suroviny jsou na nasi planete tak kriticky nedostatkove???

Mimochodem to, ze dneska ma clovek NEKDE problem s EV jet na dalkove trasy jeste neznamenta ze EV obecne jsou blbost ne? Miliony lidi jen v Evrope maji doma auta, ktera nikdy neujedou vice nez 100km denne...

Mimochodem po nadpolovicni vetsine Evropy dneska muzete jezdit v pohode pres 1000km denne i vice (a to jen diky infrastrukture, kterou tu postavila mikroautomobilka co vyrabi dostlova par aut rocne), ve chvili kdy zacnou s vetsi produkci velke automobilky si myslim ze to uz tuplem nebude problem...

0/0
31.7.2016 16:17

M19a94t45ě20j 51Š51p66i27r78y48t 9794575490134

A proto na tom Musk prodělává miliardy ;-D jseš vtipálek.

0/0
30.7.2016 21:17

V96i36l91é97m 96B95a87r98á81k 4516457979476

Řekněme ekologistům konečně dost

Budování egyptských pyramid nebo soch moai na Velikonočním ostrově bylo ve srovnání s opatřeními proti globálnímu oteplování podloženo naprosto brilantní logikou

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

0/0
29.7.2016 11:48

L42u11k64á51š 24K39m52e20n88t 5879717464160

To se nám to podniká, když nám na to ostatní půjčují peníze ...

0/−4
29.7.2016 11:12

M65a75r92e57k 90Z34a83h49r66a36d34i79l 6534959915371

Ano, tak už to v podnikání chodí. A chodí to dobře...

+8/0
29.7.2016 11:33

M52i98c21h14a19l 65N61o37v34á49k 4145393237183

Ta továrna se staví především z dotací, jen stát Nevada poslal Muskovi 1,3 miliardy USD. Nevadská podpora navíc zahrnuje kromě slevy na elektřinu také oproštění od daně z nemovitosti a daní z výplat zaměstnancům na deset let a oproštění od dalších místních daní na dvacet let.

Proti Muskovi je i Babiš žabař. Je super, když se miliardářům skládají všichni daňoví poplatníci na jejich soukromé firmy.

+4/−6
29.7.2016 11:09

P63e54t91r 41J29a93n50o89š 6270617585801

aby se mohli danovi poplatnici slozit, musi mit praci, jinak to nebudou danovi poplatnici ale prijemci soc. davek ostatnich dan poplatniku. Pokud stat nevada zvazil ze bude lepsi mit tu tovarnu a lidi bude platit musk a ne oni, napr treba oproti variante postavene tovarny v cine a vozeni baterek pres pul sveta s dost velkou ekologickou zatezi za zbytecnou dopravu, je otazka jestli michal novak z horni dsolni v cr je ten spravny clovek co by mel posuzovat co se statu nevada vyplati nebo ne :-P

+6/−1
29.7.2016 11:45

J15a75n 83V97e28s46e25l66ý 5894763672371

Státu Nevada už se to dávno vrátilo, hned po zveřenění, že výstavba bude u Rena jim stoupnul rating, což jim dost slevnilo financování chodu státu.

+2/0
29.7.2016 12:05

L49u13d48v68í17k 86G93a70j40d12o80š41í48k 2335113504462

Jen pro úplnost: Suroviny na výrobu těch baterií se bude stejně vozit do nevadské fabriky přes půl světa.

0/0
29.7.2016 12:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.