Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pomoc při nehodě: Polovina lidí zapomene zkontrolovat dýchání

Denně dochází na silnicích k vážným nehodám a každý v autoškole absolvuje kurz první pomoci. V praxi však dokáže zraněnému při nehodě správně pomoci málokdo. Jen polovina řidičů by zraněnému zkontrolovala dýchání, 70 procent lidí neví, jak zhodnotit stav zraněného. Situaci má zachránit kampaň Ty to zvládneš.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak mnoho profesionálů razí postup podle algoritmu M.A.R.C.H., (mimochodem přeneseném z algoritmů bojových zdravotníků) kde na prvním místě je zjištění a zajištění krvácení a až na druhém airways. Má to logiku v tom, že masivní tepenné krvácení zabije člověka o polovinu rychleji, než zástava dechu. A tu krev už nikde nenaberete. A pokud o první pomoci v oblasti dýchání, alespoň každý o tom něco tuší, v tom krvácení je to podstatně horší.

1 0
možnosti

polovina lidí zapomene zkontrolovat dýchání

a kolik lidí zapomene vůbec zastavit......

3 0
možnosti

Co takhle na iDNES seriál se statisticky nejčastějšími nehodami - pro poučení, co by si čtenáři opravdu neměli na silnicích dovolit.

1 0
možnosti

Kdyz nevim, jestli postizeny dycha, tak se zeptam, ze jo...pokud odpovi, ze jo, nemam duvod mu neverit...no a pripadne mlceni znamena souhlas...

1 4
možnosti

Článek chtěl poukázat v prvé řadě na to, že při nehodě dochází téměř VŽDY k nárazu (těla) do překážky a že tento náraz obvykle vyrazí účastníkům nehody dech.

Popadnout ho a sám začít zase volně dýchat - to není tak úplná samozřejmost, stačí málo a postiženému člověku se to nepovede. Pokud je omráčený, v bezvědomí, tak už vůbec ne. :-/ ... Proto tedy ten apel na kontrolu dýchání.

4 0
možnosti

P79e94t34r 69B95á97č34a

3. 8. 2016 14:03

skoro stejny clanek tady byl nedavno, proc s tim furt otravujete? Si myslite, ze si nekdo precte nejaky blabol v novinach a hned je z nej Mirek Dusin zachranar?

0 7
možnosti

My dříve narození pracující, jsme se ročně zučastnovali na pracovištích školení poskytování první pomoci ČK. Takže ti starší a staří by to měli mít nacvičené a teoreticky zvládnuté. Zkuste se zeptat rodičů, zda je to pravda.

0 0
možnosti

Nop doufám, že článek si nehraje na popis první pomoci. Protože v něm chybí tooolik věcí, které tak nějak předpokládá. V podstatě si místi i protiřečí. Nezmiňuje základní věci... No určitě bych se dle něj neřídil.

0 0
možnosti

Raději byste měl... byli jsme na přednášce profesionálního záchranáře a v podstatě nás učil to samé... ;-)

2 0
možnosti

S poraněním páteře má totiž šanci na život, bez dýchání nikoli,

Osobně pokud bych se dostal do pozice zraněného, tak raději zemřít, než přežívat s poraěnou páteří (a doživotními následky)

2 5
možnosti

Tam jde o to, že jako laik nejste schopen určit rozsah zranění, i zda vůbec je. Můžete odhadovat dle mechanismu úrazu, Jestli hrozí riziko, a pokud ano, tak minimalizovat pohyb postiženého. Poranění páteře neznamená automaticky trvalé následky.

Bez dýchání jste mrtvý automaticky.

7 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!