Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Číňané už testují autobus, který nadjede zácpu

Tento suchozemský katamaran neuvízne v zácpě a odveze stovky lidí. Pojmenovali ho Transit Elevated Bus, zkráceně TEB-1. Už má za sebou první testovací jízdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a68r75t34i57n 44J40a11g12r 8678434892403

Doufám, že brzy přibude také článek, který vysvětlí, že to v Číně zatrhli jako podvod... http://www.dailymail.co.uk/news/peoplesdaily/article-3729392/The-elevated-bus-scam-China-blasts-radical-public-transport-amid-safety-concerns-claims-road-test-never-happened.html

0/0
17.8.2016 10:51

J98a67n 53H97a62v43r83d83a 2468626701908

Tak to je dobrý úlet... ;-D

Tak aspoň teď už vím, že Číňané asi nemají dodávky, nejezdí se zahrádkami a koly apod. na střeše...

No nevím nevím, co si o téhle ptákovině mám myslet. Mám celkem velkou představivost, ale tohle si třeba u nás neumím představit ani náhodou.

0/0
5.8.2016 15:49

M32a25r70e40k 17H45r25u45b26y 6397562961818

U nas by se to nikdy nedostalo pres papiry...

+2/0
5.8.2016 16:08

J66a42n 63F56r34i38d94r13i83c86h 6365298429413

To je ten rozdil. U nas by to zustalo na papire, V cine za pet let bude tisic kilometru takovych trati a turisti z ceska si to budou fotit.

0/0
7.8.2016 16:22

L25u50d92v85í38k 68G88a41j98d24o70š54í70k 2615323964442

Ale prd. Postaví jednu trať a za pár let (možná už měsíců) ostrého provozu zjistí, že to je nedomyšlená ptákovina provozovatelům jen na obtíž. Takových "projektů" je v Číně tisíce.

+1/0
8.8.2016 15:17

J21a29n 68F67r40i98d95r20i42c38h 6595168749763

Taky mžonost.

0/0
8.8.2016 23:48

P54e78t76r 35M13i26c25h85a51l 2210154201662

A já si tenkrát myslel, že jde o nepovedený apríl. :-D

+1/0
5.8.2016 14:37

P21e22t19r 35H45a53n86a 1394190989

Do jejich podmínek ve městě snad i použitelný. Jen mne napadá kolik místa zabírají koleje postranách,nevznikla by jejich spojením plnohodnotná dráha pro tramvaj či městský vlak. Což si myslím, že je pořád nejlevnější řešení s min. stejným efektem kapacity dopravy.

Ono možná celé to je jen takové další machrování čínských soudruhů navenek i dovnitř. Draze a zbytečně.

+2/0
5.8.2016 12:57

P13a65v43e28l 18M83a88t22o16u95š96e54k 5670287508264

Soudruhu, víte, kolik cestujících má kapacitu tramvaj? I sedmivozová (delší jsem nikde neviděl) může mít nanejvýš kolem 500 osob, pokud bude totálně našlapaná. Uváděných 1200 cestujících zhruba odpovídá pětivozové soupravě pražského metra, rovněž našlapané málem k prasknutí. Nabízí se tedy otázka: čemu má nový systém konkurovat, tramvaji nebo metru? Ano, správně, metru. Má tudíž smysl porovnávat jej z hlediska nákladů apod. s tramvají? Ano, správně, nemá! Je ten systém nákladnější a náročnější než metro? Ano, správně, není. Má tedy oproti metru šanci na úspěch? Ano, správně, má. Pouze pro upřesnění pro laiky naprosto neznalé problematiky dopravních systémů(kterých zde evidentně diskutuje drtivá většina a samozřejmě tomu rozumějí nejlépe): "metrem" mám na mysli podzemní dráhu v centru města, nikoli případy, kdy metro vede na periferiích měst po povrchu (např. v Moskvě); "tramvají" míním běžnou povrchovou městskou železnici s větším množství zastávek a se soupravami o délce cca do sedmi vozů. Je-li v některých městech metro vedeno i v centru v některých úsecích nad povrchem (Berlín, Vídeň, ...), potřebuje i vyvýšenou estakádu ve stylu Negrelliho viaduktu, tudíž i vyvýšená nástupiště, s tím rozdílem, že zabere pruh o šířce cca 8 metrů, který je jinak nevyužitelný. Právě tento problém může nový systém elegantně vyřešit.

+1/−2
5.8.2016 13:16

L96u30d28v41í83k 91G64a92j79d42o22š12í75k 2135573414302

Pláceate naprosté hovadiny.

Transportní kapacita se ve městě řeší nasazením více souprav a zkrácením intervalů. Nikoliv tím, že vyrobíte gigantický koráb.

.

"...zabere pruh o šířce cca 8 metrů..." kolejště má šíři 3,5 m (v oblouku 4 m).

0/−2
5.8.2016 14:00

P38a75v74e19l 91M86a59t47o94u34š91e98k 5760367368444

A šířka skříně je kolik, pane Gajdošíku? Nějaký průjezdný profil vám něco říká? Jste na 8 metrech, a to nejméně. Např. mnou zmíněný Negrelliho viadukt má šířku mostovky 7,6 m plus zábradlí, a to má ještě, pokus se nepletu, průjezdný profil zúžený. Mne na kravské argumenty neutáhnete, to si zkoušejte na jiné! A to vaše zkracování intervalů: typickou otázkou je Karlovo náměstí a přilehlé ulice, kde je frekvence tramvajové dopravy (a v podstatě i délka souprav) na hranici možností. Plynulost provozu k pohledání, průměrná rychlost sotva 15 km/h!

0/0
5.8.2016 14:17

L19u73d68v42í67k 55G61a66j66d54o88š57í92k 2285883134632

Pane Matoušku, Na Negrelliho viaduktu je obousměrný provoz, takže těch 7,6 m musíte ještě vydělit dvěma. :-)

Neznáme šíři koridoru pro jedno kolo tohoto stroje, ale minimálně 1 m to bude. Spíš více. Ušetříte nanejvýš 1 m šířky...

0/0
5.8.2016 15:15

P39a46v72e85l 97M21a77t66o53u28š40e94k 5480207358454

Já to srovnával samozřejmě s dvoukolejnou tratí metra (vlaku), nikoli s jednokolejnou.

0/0
5.8.2016 15:20

L47u36d58v11í43k 67G82a78j78d29o32š42í20k 2305963374282

Dobrá. :-)

4x jedna kolej po metru (spíš 1,5 m) = 4–6 m vs. 8 m.

A teď si představte, že budou pro tohle zařízení potřebovat postavit "Negrelliho" viadukt. Jakou asi tak bude mít šířku pro obousměrný provoz? 50 m...?

0/0
5.8.2016 15:26

L90u91d49v83í21k 73G42a33j68d32o33š59í84k 2285643194602

Víte, že železnice vypadá už 200 let pořád prakticky stejně má svoje sakramensky pádné důvody.

Myslet si, že přijde čínský "strejda" a vymyslí to líp, aniž nějak dramaticky změní princip, je dosti pošetilé.

+1/0
5.8.2016 15:37

P31a61v58e40l 38M17a10t57o94u28š21e27k 5870897288544

Zdejší rádoby odborné komentáře od stolu mne fakt baví. Když se o tom psalo asi před měsícem, všichni chytráci věděli, že to zaručeně nebude fungovat. Když to má za sebou první prototypové zkoušky, stejní chytráci zase tvrdí, že to nebude fungovat v praktickém provozu a vymýšlejí úplně směšné argumenty hodné možná tak žáka první třídy ZŠ. Prostě je to PROTOTYP nového dopravního systému. Není problém postavit to vyšší, širší, delší, nastříkat to na červeno, na žluto, namalovat na to reklamy na Coca Colu nebo třeba dámská přirození. Tramvaje se také stavějí na zakázku podle potřeb odběratelů, samozřejmě při maximální možné unifikaci dílů. Je velmi pravděpodobné, že v době, kdy to bude jezdit na x linkách v deseti čínských a možná i jiných městech, nebude v Praze ještě ani rozhodnuto o konkrétní podobě trasy D metra a modernizace tratě na Kladno.

+3/−1
5.8.2016 12:42

L85u60d26v50í93k 46G18a54j81d40o12š34í94k 2185413714732

Pane Matoušku, vy jste evidentně podlehl ve svých úvahách od stolu skutečnosti, že to Číňani skutečně vyrobili, takže to musí být O.K.

Jenže vyrobený prototyp ještě neznamená, že to je smysluplné řešení, které přináší víc problémů než pozitiv, ať už má to zařízení být nasazeno kdekolliv.

Problém je totiž v samotném konceptu, který je pomýlený.

Že na to Číňani ještě nepřišli a klidně to postavili není žádné velké překvapení, pokud jen trochu víte, jak funguje čínská mentalita a uvažování.

Tohle je dopravní prostředek, který nemá ŽÁDNOU budoucnost. O to se klidně můžeme vsadit. Je to pouze výstřelek hloupých čínských představ.

+1/−1
5.8.2016 13:47

P98a11v85e91l 64M87a28t39o65u37š95e26k 5290957658504

Ne, já netvrdím, že to bude perfektní proto, že to vyrobili v Číně. Ale netrpím předsudkem, že to musí být blbé jen proto, že to tam vyrobili. Svými příspěvky jste mne přesvědčil, že jsou pro vás dopravní systémy španělskou vesnicí. Napište, v čem konkrétně je ten koncept podle vás pomýlený, a pak o tom můžeme diskutovat.

0/0
5.8.2016 13:59

L15u27d77v88í53k 44G84a14j98d51o90š72í16k 2795603724902

Už se to tu omýlalo mnohokrát, ale že jste to vy tak aspoň stručně... :-)

1. Místo to šetří minimálně. Dvě koleje vedoucí gigantický stroj zaberou v součtu prakticky stejně místa jako běžné kolejiště.

2. Stroj může jen obtížně zatáčet.

3. Musíte VELMI OBTÍŽNĚ (a nákladně) řešit bezpečný podjez. To u klasického vlaku zcela odpadá.

4. Musíte řešit (nákladně) vyvýšená nástupiště a výtahy. To u klasického vlaku odpadá ve většině případů.

5. Musíte řešit bezpečnost krizového vystoupení cestujících z vysokého stroje. To u klasického vlaku zcela odpadá.

6. Musíte řešit (nákladně) tuhost celého stroje, která dramaticky zvýší jeho hmotnost. To zákonitě zhoršuje jízdní vlastnosti a náklady na provoz.

7. Musíte řešit dopad na okolí (např. hluk) - žádné město není stavěno na průjezd 6–7 m vysových oblud.

.

Přínos: 1. Vyhne se dopravním zácpám, kterým se normální vlak vyhne úplně stejně. 2. Velká přepravní kapacity, která se daleko operativněji a efektivněji řeší nasazením odpovídajícího počtu souprav a intervaly mezi nimi.

+1/0
5.8.2016 14:57

D25r84a91h83o83m72í54r 34S57t19r16o29u45h46a89l 4415318592234

Prostě si to přiznejte. Vy těm Číňanům závidíte...

0/0
8.8.2016 14:19

L27u37d79v48í35k 51G76a95j27d55o72š37í63k 2215693634762

;-D;-D;-D Jak jste na tohle přišel?

0/0
8.8.2016 15:13

D45r29a92h74o87m44í88r 41S33t23r24o63u76h95a20l 4235648202584

Kdybyste to vymyslel sám, tak to obhajujete :-P

0/0
11.8.2016 16:06

L80u15d56v27í40k 47G21a15j76d75o18š90í59k 2905153924972

Ani já netvrdím, že to je blbost jen proto, že to je z Číny. Co Číňani dovedou vím velmi dobře a rozhodně je nepodceňuji.

Tvrdil bych že to je blbost, i kdyby to vymysleli ve Švýcarsku.

Jenže ve Švýcarsku by je taková blbost nenapadla. :-)

+1/0
5.8.2016 15:20

S67t95a12n73i13s52l24a38v 21K84r68e73j66c79a46r 6807316513714

Uvidíme, až se to stane běžným provozem. Každý kraj má jinou filozofii dopravy. S výškou "tunelu" jistě konstruktéři počítali. Osobně mi spíše zajímá jak se toto monstrum bude chovat v zatáčkách a ohybech ulic.

0/0
4.8.2016 21:56

P67a53v84e83l 38M52a82t47o34u55š28e60k 5130927678984

V čínských městech je dobrých 90 % hlavních ulic přímých.

0/0
5.8.2016 12:06

J36a98n 72S22k41á89l47a 2934667893621

Pro dodávkáře, oni mají více pruhů :-) ve městech kde je tento bus :-D

0/0
4.8.2016 20:56

Z17b63y15n75ě62k 62K20o59l42d49a 6839229102584

Jestli soudruzi v Číně neudělali někde chybu;-D. Dodávka pod tím monstrem nepodjede.

0/0
4.8.2016 20:37

P56a38v84e85l 94M61a35t88o97u85š63e61k 5190637458314

Je takový problém ho postavit s vyšší světlostí, soudruhu?

+1/0
5.8.2016 12:05

P77e62t89r 30M37i74c22h77a76l 2900924181512

Je, nepodjelo by to mosty.

0/0
5.8.2016 14:32

D96r23a86h26o78m64í57r 94S80t35r10o93u53h27a83l 4965988712884

A co proměnná výška? :-)

0/0
8.8.2016 14:20

H31o66n36z16a 44N18o65v47á86k 5878718175456

Co co co to měli vymyslet v Rusku.;-€

+1/0
4.8.2016 20:35

D55a34n50i89e82l 36S19c68h91a13c93h64e89r57l 3475520553508

Rusko vždy nápady jen paběrkuje, civilizaci nikdy nevytvářelo ani vytvářet nebude. Když jsem viděl jejich přístup k životu... jak afričani...

+1/0
5.8.2016 12:13
Foto

P70e55t83r 51P14r20o35c25h18á43z18k33a 3542896512724

Vzhledem k tomu, že to de facto jede po koleji budou pruhy pod tím vymezeny jen pro určitý druh dopravy.Dovedu si představit provoz mezi například dvěma městy, nebo k letišti a podobně, Žasnu nad tím, jak rychle dokázali udělat prototyp. V jejich městech to může mít budoucnost. Navíc docela snadno jde zajistit pohon elektricky a pak by to mělo obzvlášť smysl.

+8/0
4.8.2016 20:27

S84t83a34n79i12s44l81a41v 82K24r80e64j73c62a81r 6947816763454

Když se podíváte na záběry z Čínských měst a z jejich dopravy, tak se musíte nestačit divit. I přes to, že mnoho výrobků okopírovali i s ojetými pneumatikami. Tak na druhou stranu, co by v Rusku dali za takovou výstabu, vozový park Čínské výroby. Když si člověk uvědomí, jejich izolovanost v době Kulturní revoluce, a orientaci na Brežněvovské SSSR, tak následný nástup Číny, Jižní Koree nebo Thaiwanu, je obdivuhodný.

0/0
5.8.2016 19:26

V91l36a21d25i27s45l92a84v 45A82d18a77m24e61c 2555758161688

Takže stačí pár dodávek roztroušených v provozu a celý slavný autobus nikam nedojede. Takže leda vybudovat paralelně speciální tramvajovou trať, kde se dovolí jízda nízkým autům.

0/−1
4.8.2016 20:21

P40a68v15e81l 31M69a18t37o57u78š25e17k 5950177378534

Něco takového konstruktéry určitě nenapadlo!

0/0
5.8.2016 12:07
Foto

J57i87ř49í 10R26o11h87a81n 5364648767545

U nás by to nešlo zavést, alespoň ne všude. Třeba Praha: úzké klikaté uličky, samé stoupání a klesání, spousta překážek ve formě historických památek, mostů, stromů... Přece kvůli "šalině" nezbouráme Staré město!

Snad dálnice by se pro to daly upravit, ale naše města na to prostě nejsou stavěná. Drtivá většina měst se stavila pro pěší a pro vozy tažené koňmi, a ne pro taková monstra.

0/0
4.8.2016 20:03

P49e94t67r 80N60ě35m73e49c 4870233200147

No, když to nepodjedou dodávky vyšší jak 2,2m, neznamená to zároveň, že toto FEB nepřejede skrz místo, kde stojí v zácpě dodávka vyšší než 2,2m? :-DDD

0/0
4.8.2016 19:49

J28a19n 18P49r36i56c43h17y60s22t72a72l 8491508913

Do vyhrazenych pruhu bude zakaz vjezdu dodavkam. Pokud uvazujeme hmotnost a setrvacnou energii FEB, tak bych si dovolil tvrdit, ze FEB projede i dodavkami.

+4/0
4.8.2016 23:47

J85i28ř19í 23K50o19c82u63r18e89k 6115954915888

"Jezdí to po kolejích, je to?" Ptá se paní učitelka

"Šalina!" Rázně odpoví Pepíček.

"Ne, Pepíčku a nebuď drzý, Aničko?"

"Prosím pěkně, je to autobus."

"Správně, Aničko."

+19/0
4.8.2016 19:39

L28u45d18v60í92k 66G19a50j75d18o62š25í35k 2625633764572

;-D;-D

0/0
4.8.2016 19:40

J66a20r26o90s85l78a32v 18K18a36d30l89e13c 5281949502491

Český řidič má problém se udržet i ve svém pruhu...

+2/0
4.8.2016 19:25

M51a71r96e63k 85F35l65e32k64a42č 1656825974668

To je věc..aby si člověk pojistil kola na střeše:)

+5/0
4.8.2016 19:10

M71i32r21e78k 86T82u61r96e54č14e42k 4963262680972

Čína, nádherná, úžasná Čína, poslední fungujici (skutecny) kapitalistický ráj na světě . . .

0/0
4.8.2016 19:03

P14e21t98r 39Š10t95ě40p 2223243110366

Může mi někdo vysvětlit, proč se tomu pořád říká autobus? Evidentně je to tramvaj, protože jezdí po kolejích, jak je vidět hned na prvním obrázku i na vizualizaci.

+9/0
4.8.2016 18:39

J27a34n 23P56r21i39c31h53y67s91t57a23l 8611528333

Autobus se tomu rika z politickych duvodu. Mozna mel nekdo neco proti tramvaji ci poulicni draze.

Dalsim moznym vysvetlenim mohou byt prisnejsi normy pro kolejova vozidla. Podobnym zpusobem se podarilo schvalit nove osklive motoraky pro jindrichohradecke uzkorozchodky. Prohlasili je za tramvaj, protoze predpisy pro vlak nesplnuji.

0/0
4.8.2016 23:43

L82u72k91á51š 86H95o65f36m33a30n 1503814712486

Přinejmenším do Evropy nepřenositelné. Do nejvytíženějších oblastí, kde jsou teď velké zácpy, nemá smysl tohle nasazovat, protože mnohem dříve se rozhodne o zákazu vjezdu vozidel, případně se postupně přejde na brutální mýto. Zároveň s tím se budou prostřednictvím emisních limitů záměrně drasticky zvyšovat náklady na vývoj nových aut, že celá řada lidí z nižší a nižší střední třídy si nebude moci auto pořídit, což pozitivně přispěje k plynulosti dopravního provozu a odstranění dopravních zácp.

Jako vedlejší efekt to povede k tomu, že obyvatelstvo bude místo osobní automobilové přepravy využívat městskou hromadnou dopravu. To bude mít pozitivního účinky hned ve dvou směrech. Zaprvé tím dojde ke zlepšení životní prostředí a výrazně to napomůže boji se změnou klimatu. Zadruhé budou moci bezpečnostní složky státu lépe kontrolovat pohyb teroristů a dalších nebezpečných a podvratných živlů, což přispěje k bezpečnosti obyvatelstva. Ne jako dnes, kdy si každý může sednout do auta a odjet nepozorovaně na druhý konec světa.R^

0/0
4.8.2016 18:20

T47o18m63á66š 56L60e18k39n62e55r 2295444721

Popsal jsi tady vizi temné doby, které bych se nechtěl dožít...

+8/0
4.8.2016 18:31

L45u24k40á29š 56H51o14f40m14a87n 1933604542556

Ja uz si tu obcas takhle pripadam...

0/0
4.8.2016 18:48

P84e74t47r 57N72e74c91h58a61n94i66c42k18ý 7593476578600

Možná v Holandsku kde jen silniční daň je 1000 eur

0/0
4.8.2016 19:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.