Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Číňané už testují autobus, který nadjede zácpu

Tento suchozemský katamaran neuvízne v zácpě a odveze stovky lidí. Pojmenovali ho Transit Elevated Bus, zkráceně TEB-1. Už má za sebou první testovací jízdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35a61r84t29i74n 73J36a57g69r 8538434862663

Doufám, že brzy přibude také článek, který vysvětlí, že to v Číně zatrhli jako podvod... http://www.dailymail.co.uk/news/peoplesdaily/article-3729392/The-elevated-bus-scam-China-blasts-radical-public-transport-amid-safety-concerns-claims-road-test-never-happened.html

0/0
17.8.2016 10:51

J79a69n 57H64a92v91r20d77a 2578446491748

Tak to je dobrý úlet... ;-D

Tak aspoň teď už vím, že Číňané asi nemají dodávky, nejezdí se zahrádkami a koly apod. na střeše...

No nevím nevím, co si o téhle ptákovině mám myslet. Mám celkem velkou představivost, ale tohle si třeba u nás neumím představit ani náhodou.

0/0
5.8.2016 15:49

M17a94r66e74k 13H98r25u13b24y 6757312491748

U nas by se to nikdy nedostalo pres papiry...

+2/0
5.8.2016 16:08


J48a36n 78F86r35i20d95r54i53c44h 6685748579283

To je ten rozdil. U nas by to zustalo na papire, V cine za pet let bude tisic kilometru takovych trati a turisti z ceska si to budou fotit.

0/0
7.8.2016 16:22

L72u22d90v77í27k 44G53a67j78d69o81š65í53k 2275833514132

Ale prd. Postaví jednu trať a za pár let (možná už měsíců) ostrého provozu zjistí, že to je nedomyšlená ptákovina provozovatelům jen na obtíž. Takových "projektů" je v Číně tisíce.

+1/0
8.8.2016 15:17

J48a18n 89F53r64i41d89r32i34c53h 6295638599973

Taky mžonost.

0/0
8.8.2016 23:48

P98e55t79r 51M89i33c97h14a14l 2300804571182

A já si tenkrát myslel, že jde o nepovedený apríl. :-D

+1/0
5.8.2016 14:37

P14e68t65r 77H70a12n41a 1294660669

Do jejich podmínek ve městě snad i použitelný. Jen mne napadá kolik místa zabírají koleje postranách,nevznikla by jejich spojením plnohodnotná dráha pro tramvaj či městský vlak. Což si myslím, že je pořád nejlevnější řešení s min. stejným efektem kapacity dopravy.

Ono možná celé to je jen takové další machrování čínských soudruhů navenek i dovnitř. Draze a zbytečně.

+2/0
5.8.2016 12:57

P73a17v80e11l 55M92a90t33o13u28š71e82k 5200737748924

Soudruhu, víte, kolik cestujících má kapacitu tramvaj? I sedmivozová (delší jsem nikde neviděl) může mít nanejvýš kolem 500 osob, pokud bude totálně našlapaná. Uváděných 1200 cestujících zhruba odpovídá pětivozové soupravě pražského metra, rovněž našlapané málem k prasknutí. Nabízí se tedy otázka: čemu má nový systém konkurovat, tramvaji nebo metru? Ano, správně, metru. Má tudíž smysl porovnávat jej z hlediska nákladů apod. s tramvají? Ano, správně, nemá! Je ten systém nákladnější a náročnější než metro? Ano, správně, není. Má tedy oproti metru šanci na úspěch? Ano, správně, má. Pouze pro upřesnění pro laiky naprosto neznalé problematiky dopravních systémů(kterých zde evidentně diskutuje drtivá většina a samozřejmě tomu rozumějí nejlépe): "metrem" mám na mysli podzemní dráhu v centru města, nikoli případy, kdy metro vede na periferiích měst po povrchu (např. v Moskvě); "tramvají" míním běžnou povrchovou městskou železnici s větším množství zastávek a se soupravami o délce cca do sedmi vozů. Je-li v některých městech metro vedeno i v centru v některých úsecích nad povrchem (Berlín, Vídeň, ...), potřebuje i vyvýšenou estakádu ve stylu Negrelliho viaduktu, tudíž i vyvýšená nástupiště, s tím rozdílem, že zabere pruh o šířce cca 8 metrů, který je jinak nevyužitelný. Právě tento problém může nový systém elegantně vyřešit.

+1/−2
5.8.2016 13:16

L28u15d43v13í68k 72G17a32j85d62o67š74í58k 2605283774412

Pláceate naprosté hovadiny.

Transportní kapacita se ve městě řeší nasazením více souprav a zkrácením intervalů. Nikoliv tím, že vyrobíte gigantický koráb.

.

"...zabere pruh o šířce cca 8 metrů..." kolejště má šíři 3,5 m (v oblouku 4 m).

0/−2
5.8.2016 14:00

P88a15v43e18l 32M51a21t23o95u76š38e46k 5300587908134

A šířka skříně je kolik, pane Gajdošíku? Nějaký průjezdný profil vám něco říká? Jste na 8 metrech, a to nejméně. Např. mnou zmíněný Negrelliho viadukt má šířku mostovky 7,6 m plus zábradlí, a to má ještě, pokus se nepletu, průjezdný profil zúžený. Mne na kravské argumenty neutáhnete, to si zkoušejte na jiné! A to vaše zkracování intervalů: typickou otázkou je Karlovo náměstí a přilehlé ulice, kde je frekvence tramvajové dopravy (a v podstatě i délka souprav) na hranici možností. Plynulost provozu k pohledání, průměrná rychlost sotva 15 km/h!

0/0
5.8.2016 14:17

L76u83d35v84í63k 96G11a10j57d24o91š34í25k 2745523104922

Pane Matoušku, Na Negrelliho viaduktu je obousměrný provoz, takže těch 7,6 m musíte ještě vydělit dvěma. :-)

Neznáme šíři koridoru pro jedno kolo tohoto stroje, ale minimálně 1 m to bude. Spíš více. Ušetříte nanejvýš 1 m šířky...

0/0
5.8.2016 15:15

P50a30v67e40l 84M95a62t32o88u72š95e77k 5840647148764

Já to srovnával samozřejmě s dvoukolejnou tratí metra (vlaku), nikoli s jednokolejnou.

0/0
5.8.2016 15:20

L71u80d76v92í91k 77G90a14j43d59o17š59í85k 2975303344382

Dobrá. :-)

4x jedna kolej po metru (spíš 1,5 m) = 4–6 m vs. 8 m.

A teď si představte, že budou pro tohle zařízení potřebovat postavit "Negrelliho" viadukt. Jakou asi tak bude mít šířku pro obousměrný provoz? 50 m...?

0/0
5.8.2016 15:26

L53u79d37v32í71k 91G87a71j61d73o34š15í32k 2715593874572

Víte, že železnice vypadá už 200 let pořád prakticky stejně má svoje sakramensky pádné důvody.

Myslet si, že přijde čínský "strejda" a vymyslí to líp, aniž nějak dramaticky změní princip, je dosti pošetilé.

+1/0
5.8.2016 15:37

P52a93v74e17l 10M72a39t63o96u34š87e13k 5460907518704

Zdejší rádoby odborné komentáře od stolu mne fakt baví. Když se o tom psalo asi před měsícem, všichni chytráci věděli, že to zaručeně nebude fungovat. Když to má za sebou první prototypové zkoušky, stejní chytráci zase tvrdí, že to nebude fungovat v praktickém provozu a vymýšlejí úplně směšné argumenty hodné možná tak žáka první třídy ZŠ. Prostě je to PROTOTYP nového dopravního systému. Není problém postavit to vyšší, širší, delší, nastříkat to na červeno, na žluto, namalovat na to reklamy na Coca Colu nebo třeba dámská přirození. Tramvaje se také stavějí na zakázku podle potřeb odběratelů, samozřejmě při maximální možné unifikaci dílů. Je velmi pravděpodobné, že v době, kdy to bude jezdit na x linkách v deseti čínských a možná i jiných městech, nebude v Praze ještě ani rozhodnuto o konkrétní podobě trasy D metra a modernizace tratě na Kladno.

+3/−1
5.8.2016 12:42

L49u41d84v75í53k 10G88a88j30d39o14š65í98k 2205873574702

Pane Matoušku, vy jste evidentně podlehl ve svých úvahách od stolu skutečnosti, že to Číňani skutečně vyrobili, takže to musí být O.K.

Jenže vyrobený prototyp ještě neznamená, že to je smysluplné řešení, které přináší víc problémů než pozitiv, ať už má to zařízení být nasazeno kdekolliv.

Problém je totiž v samotném konceptu, který je pomýlený.

Že na to Číňani ještě nepřišli a klidně to postavili není žádné velké překvapení, pokud jen trochu víte, jak funguje čínská mentalita a uvažování.

Tohle je dopravní prostředek, který nemá ŽÁDNOU budoucnost. O to se klidně můžeme vsadit. Je to pouze výstřelek hloupých čínských představ.

+1/−1
5.8.2016 13:47

P38a54v36e58l 30M52a17t97o68u73š67e98k 5670257818824

Ne, já netvrdím, že to bude perfektní proto, že to vyrobili v Číně. Ale netrpím předsudkem, že to musí být blbé jen proto, že to tam vyrobili. Svými příspěvky jste mne přesvědčil, že jsou pro vás dopravní systémy španělskou vesnicí. Napište, v čem konkrétně je ten koncept podle vás pomýlený, a pak o tom můžeme diskutovat.

0/0
5.8.2016 13:59

L43u82d40v74í22k 14G51a15j85d85o70š68í72k 2645853464402

Už se to tu omýlalo mnohokrát, ale že jste to vy tak aspoň stručně... :-)

1. Místo to šetří minimálně. Dvě koleje vedoucí gigantický stroj zaberou v součtu prakticky stejně místa jako běžné kolejiště.

2. Stroj může jen obtížně zatáčet.

3. Musíte VELMI OBTÍŽNĚ (a nákladně) řešit bezpečný podjez. To u klasického vlaku zcela odpadá.

4. Musíte řešit (nákladně) vyvýšená nástupiště a výtahy. To u klasického vlaku odpadá ve většině případů.

5. Musíte řešit bezpečnost krizového vystoupení cestujících z vysokého stroje. To u klasického vlaku zcela odpadá.

6. Musíte řešit (nákladně) tuhost celého stroje, která dramaticky zvýší jeho hmotnost. To zákonitě zhoršuje jízdní vlastnosti a náklady na provoz.

7. Musíte řešit dopad na okolí (např. hluk) - žádné město není stavěno na průjezd 6–7 m vysových oblud.

.

Přínos: 1. Vyhne se dopravním zácpám, kterým se normální vlak vyhne úplně stejně. 2. Velká přepravní kapacity, která se daleko operativněji a efektivněji řeší nasazením odpovídajícího počtu souprav a intervaly mezi nimi.

+1/0
5.8.2016 14:57

D41r17a46h25o22m28í88r 77S77t83r35o30u88h61a24l 4315828642374

Prostě si to přiznejte. Vy těm Číňanům závidíte...

0/0
8.8.2016 14:19

L56u82d58v34í12k 30G71a43j81d48o34š14í86k 2305683364172

;-D;-D;-D Jak jste na tohle přišel?

0/0
8.8.2016 15:13

D45r67a30h63o51m95í43r 29S25t83r96o34u56h46a89l 4985588882564

Kdybyste to vymyslel sám, tak to obhajujete :-P

0/0
11.8.2016 16:06

L82u82d43v93í49k 84G17a39j52d79o48š10í29k 2355163854252

Ani já netvrdím, že to je blbost jen proto, že to je z Číny. Co Číňani dovedou vím velmi dobře a rozhodně je nepodceňuji.

Tvrdil bych že to je blbost, i kdyby to vymysleli ve Švýcarsku.

Jenže ve Švýcarsku by je taková blbost nenapadla. :-)

+1/0
5.8.2016 15:20

S44t73a15n85i24s15l85a46v 74K19r34e11j43c14a38r 6417216533344

Uvidíme, až se to stane běžným provozem. Každý kraj má jinou filozofii dopravy. S výškou "tunelu" jistě konstruktéři počítali. Osobně mi spíše zajímá jak se toto monstrum bude chovat v zatáčkách a ohybech ulic.

0/0
4.8.2016 21:56

P11a73v79e78l 43M66a89t48o76u83š76e97k 5500607748644

V čínských městech je dobrých 90 % hlavních ulic přímých.

0/0
5.8.2016 12:06

J84a82n 70S67k77á56l56a 2744747813371

Pro dodávkáře, oni mají více pruhů :-) ve městech kde je tento bus :-D

0/0
4.8.2016 20:56

Z19b75y19n67ě18k 81K80o83l51d63a 6949709282344

Jestli soudruzi v Číně neudělali někde chybu;-D. Dodávka pod tím monstrem nepodjede.

0/0
4.8.2016 20:37

P65a19v61e97l 20M83a50t68o49u52š57e50k 5840567548264

Je takový problém ho postavit s vyšší světlostí, soudruhu?

+1/0
5.8.2016 12:05

P15e13t61r 39M80i72c67h25a67l 2260684751332

Je, nepodjelo by to mosty.

0/0
5.8.2016 14:32

D10r89a22h52o43m21í47r 93S75t63r96o86u49h35a65l 4205678952334

A co proměnná výška? :-)

0/0
8.8.2016 14:20

H39o34n57z90a 19N87o52v91á51k 5468398935246

Co co co to měli vymyslet v Rusku.;-€

+1/0
4.8.2016 20:35

D73a45n48i62e45l 96S51c45h17a31c38h48e63r52l 3415470113148

Rusko vždy nápady jen paběrkuje, civilizaci nikdy nevytvářelo ani vytvářet nebude. Když jsem viděl jejich přístup k životu... jak afričani...

+1/0
5.8.2016 12:13
Foto

P10e29t45r 46P97r51o97c13h63á89z28k95a 3572466692814

Vzhledem k tomu, že to de facto jede po koleji budou pruhy pod tím vymezeny jen pro určitý druh dopravy.Dovedu si představit provoz mezi například dvěma městy, nebo k letišti a podobně, Žasnu nad tím, jak rychle dokázali udělat prototyp. V jejich městech to může mít budoucnost. Navíc docela snadno jde zajistit pohon elektricky a pak by to mělo obzvlášť smysl.

+8/0
4.8.2016 20:27

S22t14a85n12i74s69l53a87v 31K13r29e52j54c45a21r 6547496413384

Když se podíváte na záběry z Čínských měst a z jejich dopravy, tak se musíte nestačit divit. I přes to, že mnoho výrobků okopírovali i s ojetými pneumatikami. Tak na druhou stranu, co by v Rusku dali za takovou výstabu, vozový park Čínské výroby. Když si člověk uvědomí, jejich izolovanost v době Kulturní revoluce, a orientaci na Brežněvovské SSSR, tak následný nástup Číny, Jižní Koree nebo Thaiwanu, je obdivuhodný.

0/0
5.8.2016 19:26

V74l78a37d47i96s64l41a43v 61A26d21a73m91e78c 2805398371608

Takže stačí pár dodávek roztroušených v provozu a celý slavný autobus nikam nedojede. Takže leda vybudovat paralelně speciální tramvajovou trať, kde se dovolí jízda nízkým autům.

0/−1
4.8.2016 20:21

P97a39v40e74l 56M24a93t32o54u57š27e78k 5720557258174

Něco takového konstruktéry určitě nenapadlo!

0/0
5.8.2016 12:07
Foto

J93i13ř84í 66R88o47h42a35n 5914708207395

U nás by to nešlo zavést, alespoň ne všude. Třeba Praha: úzké klikaté uličky, samé stoupání a klesání, spousta překážek ve formě historických památek, mostů, stromů... Přece kvůli "šalině" nezbouráme Staré město!

Snad dálnice by se pro to daly upravit, ale naše města na to prostě nejsou stavěná. Drtivá většina měst se stavila pro pěší a pro vozy tažené koňmi, a ne pro taková monstra.

0/0
4.8.2016 20:03

P36e73t72r 15N82ě93m51e12c 4970983310227

No, když to nepodjedou dodávky vyšší jak 2,2m, neznamená to zároveň, že toto FEB nepřejede skrz místo, kde stojí v zácpě dodávka vyšší než 2,2m? :-DDD

0/0
4.8.2016 19:49

J52a73n 20P83r26i81c52h65y57s84t83a77l 8541708713

Do vyhrazenych pruhu bude zakaz vjezdu dodavkam. Pokud uvazujeme hmotnost a setrvacnou energii FEB, tak bych si dovolil tvrdit, ze FEB projede i dodavkami.

+4/0
4.8.2016 23:47

J59i95ř14í 82K84o14c64u95r79e84k 6215944785138

"Jezdí to po kolejích, je to?" Ptá se paní učitelka

"Šalina!" Rázně odpoví Pepíček.

"Ne, Pepíčku a nebuď drzý, Aničko?"

"Prosím pěkně, je to autobus."

"Správně, Aničko."

+19/0
4.8.2016 19:39

L23u18d93v80í71k 23G24a37j58d19o20š27í54k 2815513894932

;-D;-D

0/0
4.8.2016 19:40

J60a22r32o90s15l92a26v 45K18a86d77l39e97c 5141859732611

Český řidič má problém se udržet i ve svém pruhu...

+2/0
4.8.2016 19:25

M43a75r88e96k 81F56l56e32k47a94č 1726675584828

To je věc..aby si člověk pojistil kola na střeše:)

+5/0
4.8.2016 19:10

M54i89r89e60k 81T56u21r17e25č77e44k 4633362450972

Čína, nádherná, úžasná Čína, poslední fungujici (skutecny) kapitalistický ráj na světě . . .

0/0
4.8.2016 19:03

P59e14t33r 53Š91t47ě74p 2103963770656

Může mi někdo vysvětlit, proč se tomu pořád říká autobus? Evidentně je to tramvaj, protože jezdí po kolejích, jak je vidět hned na prvním obrázku i na vizualizaci.

+9/0
4.8.2016 18:39

J74a68n 67P96r53i77c58h14y33s48t18a53l 8141278503

Autobus se tomu rika z politickych duvodu. Mozna mel nekdo neco proti tramvaji ci poulicni draze.

Dalsim moznym vysvetlenim mohou byt prisnejsi normy pro kolejova vozidla. Podobnym zpusobem se podarilo schvalit nove osklive motoraky pro jindrichohradecke uzkorozchodky. Prohlasili je za tramvaj, protoze predpisy pro vlak nesplnuji.

0/0
4.8.2016 23:43

L60u21k61á27š 29H21o34f87m89a48n 1233654452786

Přinejmenším do Evropy nepřenositelné. Do nejvytíženějších oblastí, kde jsou teď velké zácpy, nemá smysl tohle nasazovat, protože mnohem dříve se rozhodne o zákazu vjezdu vozidel, případně se postupně přejde na brutální mýto. Zároveň s tím se budou prostřednictvím emisních limitů záměrně drasticky zvyšovat náklady na vývoj nových aut, že celá řada lidí z nižší a nižší střední třídy si nebude moci auto pořídit, což pozitivně přispěje k plynulosti dopravního provozu a odstranění dopravních zácp.

Jako vedlejší efekt to povede k tomu, že obyvatelstvo bude místo osobní automobilové přepravy využívat městskou hromadnou dopravu. To bude mít pozitivního účinky hned ve dvou směrech. Zaprvé tím dojde ke zlepšení životní prostředí a výrazně to napomůže boji se změnou klimatu. Zadruhé budou moci bezpečnostní složky státu lépe kontrolovat pohyb teroristů a dalších nebezpečných a podvratných živlů, což přispěje k bezpečnosti obyvatelstva. Ne jako dnes, kdy si každý může sednout do auta a odjet nepozorovaně na druhý konec světa.R^

0/0
4.8.2016 18:20

T89o92m81á25š 81L52e49k27n33e65r 2145324221

Popsal jsi tady vizi temné doby, které bych se nechtěl dožít...

+8/0
4.8.2016 18:31

L58u51k60á28š 35H51o21f23m88a45n 1603454632436

Ja uz si tu obcas takhle pripadam...

0/0
4.8.2016 18:48

P78e17t14r 64N92e68c53h58a25n70i87c45k97ý 7843436868940

Možná v Holandsku kde jen silniční daň je 1000 eur

0/0
4.8.2016 19:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.