Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Číňané už testují autobus, který nadjede zácpu

Tento suchozemský katamaran neuvízne v zácpě a odveze stovky lidí. Pojmenovali ho Transit Elevated Bus, zkráceně TEB-1. Už má za sebou první testovací jízdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a59r30t14i30n 53J85a89g33r 8218484552203

Doufám, že brzy přibude také článek, který vysvětlí, že to v Číně zatrhli jako podvod... http://www.dailymail.co.uk/news/peoplesdaily/article-3729392/The-elevated-bus-scam-China-blasts-radical-public-transport-amid-safety-concerns-claims-road-test-never-happened.html

0/0
17.8.2016 10:51

J36a90n 82H77a57v16r68d20a 2788136691868

Tak to je dobrý úlet... ;-D

Tak aspoň teď už vím, že Číňané asi nemají dodávky, nejezdí se zahrádkami a koly apod. na střeše...

No nevím nevím, co si o téhle ptákovině mám myslet. Mám celkem velkou představivost, ale tohle si třeba u nás neumím představit ani náhodou.

0/0
5.8.2016 15:49

M28a11r97e43k 28H23r45u55b14y 6617742261338

U nas by se to nikdy nedostalo pres papiry...

+2/0
5.8.2016 16:08

J53a71n 71F46r30i84d12r90i25c26h 6435148809603

To je ten rozdil. U nas by to zustalo na papire, V cine za pet let bude tisic kilometru takovych trati a turisti z ceska si to budou fotit.

0/0
7.8.2016 16:22

L76u13d95v56í55k 60G27a11j52d86o55š14í96k 2135983154742

Ale prd. Postaví jednu trať a za pár let (možná už měsíců) ostrého provozu zjistí, že to je nedomyšlená ptákovina provozovatelům jen na obtíž. Takových "projektů" je v Číně tisíce.

+1/0
8.8.2016 15:17

J26a66n 53F13r44i96d72r58i27c66h 6955128839643

Taky mžonost.

0/0
8.8.2016 23:48

P38e47t61r 67M51i17c14h28a65l 2160524291832

A já si tenkrát myslel, že jde o nepovedený apríl. :-D

+1/0
5.8.2016 14:37

P89e26t87r 98H91a19n51a 1264470369

Do jejich podmínek ve městě snad i použitelný. Jen mne napadá kolik místa zabírají koleje postranách,nevznikla by jejich spojením plnohodnotná dráha pro tramvaj či městský vlak. Což si myslím, že je pořád nejlevnější řešení s min. stejným efektem kapacity dopravy.

Ono možná celé to je jen takové další machrování čínských soudruhů navenek i dovnitř. Draze a zbytečně.

+2/0
5.8.2016 12:57

P57a42v16e33l 97M38a92t30o97u67š32e27k 5650457458564

Soudruhu, víte, kolik cestujících má kapacitu tramvaj? I sedmivozová (delší jsem nikde neviděl) může mít nanejvýš kolem 500 osob, pokud bude totálně našlapaná. Uváděných 1200 cestujících zhruba odpovídá pětivozové soupravě pražského metra, rovněž našlapané málem k prasknutí. Nabízí se tedy otázka: čemu má nový systém konkurovat, tramvaji nebo metru? Ano, správně, metru. Má tudíž smysl porovnávat jej z hlediska nákladů apod. s tramvají? Ano, správně, nemá! Je ten systém nákladnější a náročnější než metro? Ano, správně, není. Má tedy oproti metru šanci na úspěch? Ano, správně, má. Pouze pro upřesnění pro laiky naprosto neznalé problematiky dopravních systémů(kterých zde evidentně diskutuje drtivá většina a samozřejmě tomu rozumějí nejlépe): "metrem" mám na mysli podzemní dráhu v centru města, nikoli případy, kdy metro vede na periferiích měst po povrchu (např. v Moskvě); "tramvají" míním běžnou povrchovou městskou železnici s větším množství zastávek a se soupravami o délce cca do sedmi vozů. Je-li v některých městech metro vedeno i v centru v některých úsecích nad povrchem (Berlín, Vídeň, ...), potřebuje i vyvýšenou estakádu ve stylu Negrelliho viaduktu, tudíž i vyvýšená nástupiště, s tím rozdílem, že zabere pruh o šířce cca 8 metrů, který je jinak nevyužitelný. Právě tento problém může nový systém elegantně vyřešit.

+1/−2
5.8.2016 13:16

L96u69d97v10í47k 59G25a23j81d41o39š67í14k 2915423474892

Pláceate naprosté hovadiny.

Transportní kapacita se ve městě řeší nasazením více souprav a zkrácením intervalů. Nikoliv tím, že vyrobíte gigantický koráb.

.

"...zabere pruh o šířce cca 8 metrů..." kolejště má šíři 3,5 m (v oblouku 4 m).

0/−2
5.8.2016 14:00

P20a13v35e45l 83M16a88t71o84u53š60e60k 5720597518624

A šířka skříně je kolik, pane Gajdošíku? Nějaký průjezdný profil vám něco říká? Jste na 8 metrech, a to nejméně. Např. mnou zmíněný Negrelliho viadukt má šířku mostovky 7,6 m plus zábradlí, a to má ještě, pokus se nepletu, průjezdný profil zúžený. Mne na kravské argumenty neutáhnete, to si zkoušejte na jiné! A to vaše zkracování intervalů: typickou otázkou je Karlovo náměstí a přilehlé ulice, kde je frekvence tramvajové dopravy (a v podstatě i délka souprav) na hranici možností. Plynulost provozu k pohledání, průměrná rychlost sotva 15 km/h!

0/0
5.8.2016 14:17

L44u22d80v28í47k 88G96a26j92d50o65š98í35k 2265163344832

Pane Matoušku, Na Negrelliho viaduktu je obousměrný provoz, takže těch 7,6 m musíte ještě vydělit dvěma. :-)

Neznáme šíři koridoru pro jedno kolo tohoto stroje, ale minimálně 1 m to bude. Spíš více. Ušetříte nanejvýš 1 m šířky...

0/0
5.8.2016 15:15

P36a55v41e20l 20M23a63t18o38u61š16e63k 5610187818864

Já to srovnával samozřejmě s dvoukolejnou tratí metra (vlaku), nikoli s jednokolejnou.

0/0
5.8.2016 15:20

L14u68d79v61í29k 52G31a16j18d52o42š50í89k 2465673474352

Dobrá. :-)

4x jedna kolej po metru (spíš 1,5 m) = 4–6 m vs. 8 m.

A teď si představte, že budou pro tohle zařízení potřebovat postavit "Negrelliho" viadukt. Jakou asi tak bude mít šířku pro obousměrný provoz? 50 m...?

0/0
5.8.2016 15:26

L75u46d14v20í52k 34G97a27j19d18o36š90í62k 2405413834212

Víte, že železnice vypadá už 200 let pořád prakticky stejně má svoje sakramensky pádné důvody.

Myslet si, že přijde čínský "strejda" a vymyslí to líp, aniž nějak dramaticky změní princip, je dosti pošetilé.

+1/0
5.8.2016 15:37

P30a57v35e72l 64M82a33t35o12u67š79e23k 5270917938684

Zdejší rádoby odborné komentáře od stolu mne fakt baví. Když se o tom psalo asi před měsícem, všichni chytráci věděli, že to zaručeně nebude fungovat. Když to má za sebou první prototypové zkoušky, stejní chytráci zase tvrdí, že to nebude fungovat v praktickém provozu a vymýšlejí úplně směšné argumenty hodné možná tak žáka první třídy ZŠ. Prostě je to PROTOTYP nového dopravního systému. Není problém postavit to vyšší, širší, delší, nastříkat to na červeno, na žluto, namalovat na to reklamy na Coca Colu nebo třeba dámská přirození. Tramvaje se také stavějí na zakázku podle potřeb odběratelů, samozřejmě při maximální možné unifikaci dílů. Je velmi pravděpodobné, že v době, kdy to bude jezdit na x linkách v deseti čínských a možná i jiných městech, nebude v Praze ještě ani rozhodnuto o konkrétní podobě trasy D metra a modernizace tratě na Kladno.

+3/−1
5.8.2016 12:42

L38u84d71v76í76k 61G44a80j43d19o43š93í24k 2555213104652

Pane Matoušku, vy jste evidentně podlehl ve svých úvahách od stolu skutečnosti, že to Číňani skutečně vyrobili, takže to musí být O.K.

Jenže vyrobený prototyp ještě neznamená, že to je smysluplné řešení, které přináší víc problémů než pozitiv, ať už má to zařízení být nasazeno kdekolliv.

Problém je totiž v samotném konceptu, který je pomýlený.

Že na to Číňani ještě nepřišli a klidně to postavili není žádné velké překvapení, pokud jen trochu víte, jak funguje čínská mentalita a uvažování.

Tohle je dopravní prostředek, který nemá ŽÁDNOU budoucnost. O to se klidně můžeme vsadit. Je to pouze výstřelek hloupých čínských představ.

+1/−1
5.8.2016 13:47

P78a25v20e21l 61M21a62t79o83u50š65e28k 5140917268424

Ne, já netvrdím, že to bude perfektní proto, že to vyrobili v Číně. Ale netrpím předsudkem, že to musí být blbé jen proto, že to tam vyrobili. Svými příspěvky jste mne přesvědčil, že jsou pro vás dopravní systémy španělskou vesnicí. Napište, v čem konkrétně je ten koncept podle vás pomýlený, a pak o tom můžeme diskutovat.

0/0
5.8.2016 13:59

L32u34d55v69í16k 43G67a22j53d39o54š48í39k 2205553564792

Už se to tu omýlalo mnohokrát, ale že jste to vy tak aspoň stručně... :-)

1. Místo to šetří minimálně. Dvě koleje vedoucí gigantický stroj zaberou v součtu prakticky stejně místa jako běžné kolejiště.

2. Stroj může jen obtížně zatáčet.

3. Musíte VELMI OBTÍŽNĚ (a nákladně) řešit bezpečný podjez. To u klasického vlaku zcela odpadá.

4. Musíte řešit (nákladně) vyvýšená nástupiště a výtahy. To u klasického vlaku odpadá ve většině případů.

5. Musíte řešit bezpečnost krizového vystoupení cestujících z vysokého stroje. To u klasického vlaku zcela odpadá.

6. Musíte řešit (nákladně) tuhost celého stroje, která dramaticky zvýší jeho hmotnost. To zákonitě zhoršuje jízdní vlastnosti a náklady na provoz.

7. Musíte řešit dopad na okolí (např. hluk) - žádné město není stavěno na průjezd 6–7 m vysových oblud.

.

Přínos: 1. Vyhne se dopravním zácpám, kterým se normální vlak vyhne úplně stejně. 2. Velká přepravní kapacity, která se daleko operativněji a efektivněji řeší nasazením odpovídajícího počtu souprav a intervaly mezi nimi.

+1/0
5.8.2016 14:57

D56r47a75h82o56m75í72r 19S96t92r21o77u62h38a27l 4275608912314

Prostě si to přiznejte. Vy těm Číňanům závidíte...

0/0
8.8.2016 14:19

L64u40d59v44í57k 96G66a32j66d23o50š72í93k 2195473574532

;-D;-D;-D Jak jste na tohle přišel?

0/0
8.8.2016 15:13

D49r59a74h57o81m59í19r 50S56t44r90o10u36h31a77l 4285348902484

Kdybyste to vymyslel sám, tak to obhajujete :-P

0/0
11.8.2016 16:06

L95u13d28v84í88k 53G16a95j55d29o27š68í24k 2805733764112

Ani já netvrdím, že to je blbost jen proto, že to je z Číny. Co Číňani dovedou vím velmi dobře a rozhodně je nepodceňuji.

Tvrdil bych že to je blbost, i kdyby to vymysleli ve Švýcarsku.

Jenže ve Švýcarsku by je taková blbost nenapadla. :-)

+1/0
5.8.2016 15:20

S27t72a82n79i49s93l10a62v 75K31r39e91j71c54a68r 6277986603504

Uvidíme, až se to stane běžným provozem. Každý kraj má jinou filozofii dopravy. S výškou "tunelu" jistě konstruktéři počítali. Osobně mi spíše zajímá jak se toto monstrum bude chovat v zatáčkách a ohybech ulic.

0/0
4.8.2016 21:56

P31a73v84e14l 75M63a62t31o38u74š75e28k 5620537758114

V čínských městech je dobrých 90 % hlavních ulic přímých.

0/0
5.8.2016 12:06

J61a18n 67S56k19á27l32a 2234317753141

Pro dodávkáře, oni mají více pruhů :-) ve městech kde je tento bus :-D

0/0
4.8.2016 20:56

Z83b73y57n50ě25k 30K33o55l37d41a 6679169262864

Jestli soudruzi v Číně neudělali někde chybu;-D. Dodávka pod tím monstrem nepodjede.

0/0
4.8.2016 20:37

P71a71v86e10l 13M76a47t94o53u17š19e40k 5140407138514

Je takový problém ho postavit s vyšší světlostí, soudruhu?

+1/0
5.8.2016 12:05

P71e82t98r 59M77i56c80h34a60l 2970384971482

Je, nepodjelo by to mosty.

0/0
5.8.2016 14:32

D68r92a11h51o68m46í55r 44S22t28r97o66u87h30a50l 4415838252914

A co proměnná výška? :-)

0/0
8.8.2016 14:20

H51o84n68z84a 17N66o18v24á90k 5628498145486

Co co co to měli vymyslet v Rusku.;-€

+1/0
4.8.2016 20:35

D48a56n83i24e18l 88S44c93h57a17c58h64e11r92l 3895360393928

Rusko vždy nápady jen paběrkuje, civilizaci nikdy nevytvářelo ani vytvářet nebude. Když jsem viděl jejich přístup k životu... jak afričani...

+1/0
5.8.2016 12:13
Foto

P75e81t46r 56P62r10o17c93h83á59z31k64a 3802726232594

Vzhledem k tomu, že to de facto jede po koleji budou pruhy pod tím vymezeny jen pro určitý druh dopravy.Dovedu si představit provoz mezi například dvěma městy, nebo k letišti a podobně, Žasnu nad tím, jak rychle dokázali udělat prototyp. V jejich městech to může mít budoucnost. Navíc docela snadno jde zajistit pohon elektricky a pak by to mělo obzvlášť smysl.

+8/0
4.8.2016 20:27

S27t41a45n36i32s94l79a97v 92K77r19e30j15c73a28r 6877606693734

Když se podíváte na záběry z Čínských měst a z jejich dopravy, tak se musíte nestačit divit. I přes to, že mnoho výrobků okopírovali i s ojetými pneumatikami. Tak na druhou stranu, co by v Rusku dali za takovou výstabu, vozový park Čínské výroby. Když si člověk uvědomí, jejich izolovanost v době Kulturní revoluce, a orientaci na Brežněvovské SSSR, tak následný nástup Číny, Jižní Koree nebo Thaiwanu, je obdivuhodný.

0/0
5.8.2016 19:26

V31l12a90d92i83s16l24a14v 83A71d91a35m85e50c 2515748571898

Takže stačí pár dodávek roztroušených v provozu a celý slavný autobus nikam nedojede. Takže leda vybudovat paralelně speciální tramvajovou trať, kde se dovolí jízda nízkým autům.

0/−1
4.8.2016 20:21

P13a69v79e11l 47M62a84t89o86u87š20e41k 5430147208984

Něco takového konstruktéry určitě nenapadlo!

0/0
5.8.2016 12:07
Foto

J91i56ř35í 48R61o29h18a90n 5944358117515

U nás by to nešlo zavést, alespoň ne všude. Třeba Praha: úzké klikaté uličky, samé stoupání a klesání, spousta překážek ve formě historických památek, mostů, stromů... Přece kvůli "šalině" nezbouráme Staré město!

Snad dálnice by se pro to daly upravit, ale naše města na to prostě nejsou stavěná. Drtivá většina měst se stavila pro pěší a pro vozy tažené koňmi, a ne pro taková monstra.

0/0
4.8.2016 20:03

P33e78t63r 97N69ě96m57e10c 4920293630387

No, když to nepodjedou dodávky vyšší jak 2,2m, neznamená to zároveň, že toto FEB nepřejede skrz místo, kde stojí v zácpě dodávka vyšší než 2,2m? :-DDD

0/0
4.8.2016 19:49

J17a92n 29P35r92i52c38h87y25s85t58a93l 8481198373

Do vyhrazenych pruhu bude zakaz vjezdu dodavkam. Pokud uvazujeme hmotnost a setrvacnou energii FEB, tak bych si dovolil tvrdit, ze FEB projede i dodavkami.

+4/0
4.8.2016 23:47

J82i60ř88í 15K22o61c42u66r17e33k 6225714455568

"Jezdí to po kolejích, je to?" Ptá se paní učitelka

"Šalina!" Rázně odpoví Pepíček.

"Ne, Pepíčku a nebuď drzý, Aničko?"

"Prosím pěkně, je to autobus."

"Správně, Aničko."

+19/0
4.8.2016 19:39

L20u16d71v92í96k 40G67a10j82d96o52š96í22k 2365463304682

;-D;-D

0/0
4.8.2016 19:40

J59a59r69o73s48l14a23v 51K75a74d36l22e11c 5801799912411

Český řidič má problém se udržet i ve svém pruhu...

+2/0
4.8.2016 19:25

M15a79r86e11k 50F78l69e82k77a90č 1626245494168

To je věc..aby si člověk pojistil kola na střeše:)

+5/0
4.8.2016 19:10

M29i85r64e62k 21T75u81r70e11č57e51k 4313652410862

Čína, nádherná, úžasná Čína, poslední fungujici (skutecny) kapitalistický ráj na světě . . .

0/0
4.8.2016 19:03

P80e25t71r 15Š79t31ě65p 2433673180806

Může mi někdo vysvětlit, proč se tomu pořád říká autobus? Evidentně je to tramvaj, protože jezdí po kolejích, jak je vidět hned na prvním obrázku i na vizualizaci.

+9/0
4.8.2016 18:39

J10a89n 70P22r60i36c35h67y17s35t46a28l 8681268593

Autobus se tomu rika z politickych duvodu. Mozna mel nekdo neco proti tramvaji ci poulicni draze.

Dalsim moznym vysvetlenim mohou byt prisnejsi normy pro kolejova vozidla. Podobnym zpusobem se podarilo schvalit nove osklive motoraky pro jindrichohradecke uzkorozchodky. Prohlasili je za tramvaj, protoze predpisy pro vlak nesplnuji.

0/0
4.8.2016 23:43

L43u77k38á59š 29H22o37f94m96a75n 1893194682846

Přinejmenším do Evropy nepřenositelné. Do nejvytíženějších oblastí, kde jsou teď velké zácpy, nemá smysl tohle nasazovat, protože mnohem dříve se rozhodne o zákazu vjezdu vozidel, případně se postupně přejde na brutální mýto. Zároveň s tím se budou prostřednictvím emisních limitů záměrně drasticky zvyšovat náklady na vývoj nových aut, že celá řada lidí z nižší a nižší střední třídy si nebude moci auto pořídit, což pozitivně přispěje k plynulosti dopravního provozu a odstranění dopravních zácp.

Jako vedlejší efekt to povede k tomu, že obyvatelstvo bude místo osobní automobilové přepravy využívat městskou hromadnou dopravu. To bude mít pozitivního účinky hned ve dvou směrech. Zaprvé tím dojde ke zlepšení životní prostředí a výrazně to napomůže boji se změnou klimatu. Zadruhé budou moci bezpečnostní složky státu lépe kontrolovat pohyb teroristů a dalších nebezpečných a podvratných živlů, což přispěje k bezpečnosti obyvatelstva. Ne jako dnes, kdy si každý může sednout do auta a odjet nepozorovaně na druhý konec světa.R^

0/0
4.8.2016 18:20

T62o52m95á53š 39L75e90k98n88e96r 2245944961

Popsal jsi tady vizi temné doby, které bych se nechtěl dožít...

+8/0
4.8.2016 18:31

L34u61k43á96š 13H87o30f86m87a15n 1183884672716

Ja uz si tu obcas takhle pripadam...

0/0
4.8.2016 18:48

P94e73t45r 70N27e66c82h53a82n50i73c39k49ý 7673436878410

Možná v Holandsku kde jen silniční daň je 1000 eur

0/0
4.8.2016 19:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.