Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modrý pták ZIL-4906 zachraňuje kosmonauty a pomáhá při povodních

Počátkem srpna letošního roku uběhlo sto let od založení ruské automobilky ZIL. Podnik vyráběl především užitkové vozy, z osobních pak zajišťoval výrobu velkých luxusních automobilů určených pro nejvyšší špičky stranické a státní moci. Vznikala zde i speciální vozidla jako například vyhledávací a záchranářský ZIL-4906, zvaný „Modrý pták“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F46r59a94n92t17i45š21e96k 56L66u78p81í48n51e91k 8171586666442

6l, benzin osmivalec, 150 koni? To je 25 koni na litr. Je mi jasny urceni do extremnich podminek, ale z toho motoru se snad uz nedal vydolovat mensi vykon.

+1/0
11.8.2016 21:14

J44i10ř26í 38K74o19c92u86r24e55k 6795264415288

A 50 litrů na sto. Účinnost prachmizerná.

0/−1
12.8.2016 20:19

J36i34ř20í 78S97c64h10w37a77c28h 8708554338876

účinnost bude celkem normální. Nelze předpokládat, že benzínový motor, co tahá mnohatunový náklaďák cestou necestou, bude mít spotřebu 4,3 podle NEDC ;-)

+1/0
12.8.2016 20:45


J26i36ř66í 21S46c75h63w63a29c31h 8298834238586

u motorů pro náklaďáky je nějakých 28-30 koní na litr běžná hodnota i dnes ;-)

0/0
12.8.2016 20:41

L96u50k76á50š 46K63r22a26u81s 4378591127440

Tady nejde o výkon, ale o kroutící moment. Takový tahač na rakety Topol-M má šestadvacetilitrový dvaanástiválec o výkonu sice 588kW, ale má kroutící moment 3100 Nm a projede prostě všude

+1/0
29.8.2016 21:29

J17i32ř97í 66S29c84h15w69a86c87h 8688784658646

samozřejmě jde o výkon, ale je výhodné, aby ten výkon byl dosahován při co nejnižších otáčkách, tedy nízké otáčky krát vyšší vyšší krouťák dává nějaký výkon (600 kW), který s tím autem hýbe. Pokud by ten stejný výkon dával motor s menším (polovičním) krouťákem při (dvakrát) vyšších otáčkách, tak by se pomocí převodovky s dvakrát vyšším převodem dalo opět dosáhnout na kolech stejného krouťáku a auto by projelo taky všude, jen by toto řešení přineslo řadu nevýhod.... ale nedostatek výkonu a tedy i krouťáku by to tedy nebyl....;-)

0/0
30.8.2016 0:07

E71v15z87e59n 24S50o50u39k36u51p 1297184696758

Na špatné cesty museli vyvinout dobrá auta.... A to se jim daří.....

+2/0
10.8.2016 19:23

J98a54n 38K60o43n40v55a41l31i63n10k98a 5180881201625

Rusové mají štěstí, že pro ně neplatí nesmyslné emisní limity. Jinak by tam museli dát jednašestku s pěti turby.

+2/0
10.8.2016 10:04

J17i70ř80í 98S50c21h92w77a45c60h 8928764948556

Jene, vždyť to auto je cca 40 let starý.....

0/0
12.8.2016 23:38
Foto

M46i20c25h39a70l 41B58r17e45š34k18o39v82e34c 4581248424616

ZIL 130 si z vojny pamatuji, stály zaparkované v garážích v autoparku a bylo zakázané s nimi jezdit, protože žraly 100l /100 km benzínu (nikoliv nafty).

+4/0
10.8.2016 9:43

J29a73r44o58m37í70r 35K87r61á60l 4250819474789

A když se někdy vyjelo, tak jedině s cisternou a vyprošťovacím vozem. ;-D

+1/0
10.8.2016 9:53
Foto

M45i75c26h89a83l 78N28a77j13m10a35n 7559903206380

Spotřeba 100 l/100 km benzínu na silnici je z kategorie lidových povídaček. Reálná spotřeba na silnici byla kolem 50 l/100 km.

+4/0
10.8.2016 9:57

J68a29r30o28m41í57r 31K21r87á81l 4530149814799

Vojáci válčí jen na silnicích ? 8-o Máte zajimavé představy.

0/0
10.8.2016 10:52
Foto

M97i91c62h86a38l 92N17a17j68m40a63n 7439513696430

V kolika válkách bylo ČSSR od roku 1945 - v žádné?

Ano v terénu bude spotřeba vysoká, klidně i přes 100 l/100 km ,ale to bude mít i Tatra 815 6x6 VVN.

0/0
10.8.2016 11:15

J32a80r79o24m58í92r 40K93r63á15l 4310249644389

Je vidět, že jste na vojně nebyl a výcvik Vám nic neříká.

+4/0
10.8.2016 14:34
Foto

M17i39c74h45a96l 15N18a71j68m61a27n 7309603606880

Co má společného výcvik se spotřebou vojenských vozidel?

+1/0
10.8.2016 18:27

J64i97n16d61ř76i64c11h 73Č88í33ž86e66k 9960982806179

Nám ZILem 131 vozili proviant na hlásku (2 x týdně) a musím konstatovat že kluci si ho chválili. V zimě pomohl na lesní cestě do kopce naviják. Spotřebu nikdo neřešil ale samozřejmě že mezi námi kolovalo oněch 100/100. Pro civilní užití byl k nepotřebě.

0/0
10.8.2016 10:56

I78v52o 77B60o11u88š97e 5532647358

Normovaná byla 75 l/100 km. Praga V3S 25 l.

0/0
10.8.2016 20:16
Foto

T60o22m27á96š 38D41v79o14ř97á17k 3245613866726

Ono to tak horký nebylo, většinou to byly uloženky a pokud to šlo, tak hotovostku dělaly vejtřasky.

My jsme tam měli i ZILy 157 a ty teda žraly i trávu u cesty. :-)

+1/0
10.8.2016 12:03

J15a64n 84B22a20r47t20á72č86e53k 6475775810989

Nevím jak kde, ale v roce 94-95 kdy ještě bylo koho cvičit, byli používány zcela běžně.

0/0
10.8.2016 12:27
Foto

M87i74c10h62a96l 50B14r87e56š91k93o54v86e91c 4101738914266

Můj ročník byl 1999/2000 a jenom stály v garáži, ani neměly přiděleného žádného řidiče - všechno obsluhovaly čistě Vejtřasky a Tatry.

0/0
10.8.2016 12:35

L64u15b54o45š 13Č85u42k26a 7250878348

Kromě benzinu nelze zapomenout na spotřebu oleje, něco vyteklo v garáži do vany pod autem, něco po cestě. Doplňování oleje nebylo žádné troškaření - bez kropáče se to neobešlo.

0/0
10.8.2016 21:48

J73a58n 59Č59e79k26a33l 7179615644464

Zaujala mne postava toho Gračeva... Režim ho několikrát vyhodí ze školy kvůli evidentní zámince, a on mu stejně slouží co to jde...

0/0
10.8.2016 9:35

V68i27k18t92o27r 64W59o27l71f 8232608313236

A nebo se prostě jen chtěl mít dobře a nečeho v životě dosáhnout.

0/0
10.8.2016 10:09

J76a53n 51Č71e23k29a79l 7359265634814

"Chtěl mít dobře" bych chápal, "něčeho dosáhnout" bych asi nechtěl, když by věděl, že moje tvořivost bude nadměrně podporovat tentýž režim, který mi jen záměrně (!!!) házel klacky pod nohy...

0/0
10.8.2016 11:47

T42o44m94á16š 75M76a66c39e60j27k45a 6371372207677

A co by měl říkat Koroljov a mnoho dalších hvězd sovětské vědy a techniky, které vytáhli z gulagu až když nebyla jiná možnost?

+2/0
10.8.2016 14:29

D76r65a96h25o21m22í36r 45S81t35r73o60u92h42a84l 4215528622354

To je dobrý. Někteří prostě nepochopí, že existují lidi se zájmem a iniciativou a dokážou se probít na vrchol i tehdy, když jim někdo háže klacky pod nohy, nehledě na osobní důvody.

Takoví nechápaví pak sedí doma a brečí, že jim furt někdo háže klacky pod nohy...

+4/0
10.8.2016 16:21

J59a82n 69Č53e50k93a55l 7319705944414

Asi jste nepochopil, o čem jsem mluvil...

0/0
11.8.2016 13:39

T25o24m60á55š 51V24a37l10d51e69r 7163970239

Někdo tady myslí moc politicky. Že ano pane Čekale?;-D

0/0
17.8.2016 15:42

M80a12r25e73k 96F75l16e92k73a11č 1606845174228

Jedním dechem!

+4/0
10.8.2016 8:28

K56a31r64e90l 65V50o50h19n59o10u47t 4898699820517

Chci ZIL 2906. Budu v něm jezdit do práce.

+4/0
10.8.2016 8:12

P21e65t53r 83S56v71o48b77o81d33a 7937884473517

Já bych bral ZIL-167 R^

https://www.youtube.com/watch?v=Ae9wtGHNe1w

0/0
10.8.2016 8:21

J22i10ř69í 44E11r80b78e85n 1783494576717

Mně by stačil LIAZ 300 :-)

0/0
10.8.2016 8:22
Foto

M70i51c25h36a16l 15N32a50j62m45a17n 7119603496170

Tak si ho kupte, je jich relativně hodně a ceny pojízdných začínají nad 50 tis. kč.

0/0
10.8.2016 10:13

K52a82r66e70l 60V12o67h47n98o76u55t 4678129720347

To má kola. Auto s koly má každý.

+1/0
10.8.2016 8:25

J86i13ř36í 83E11r95b62e55n 1273884656967

Max. 45 km/h (na sněhu; v terénu je to ještě méně) a spotřeba 50-100 l benzínu na 100 km? ;-)

0/0
10.8.2016 8:21

K87a75r92e68l 82V61o72h36n13o21u77t 4958699120147

Jako speciál to bude mít z emisí výjimku.

0/0
10.8.2016 8:24

J25a58r59o46m30í76r 37K58r13á73l 4750479204889

To ano. Ale jste majitel rafinerie ? ;-) Ta spotřeba bude spíše ještě vyšší. Nenaložený vojenský ZIL jezdil od 160 výš.

+1/0
10.8.2016 9:03
Foto

M37i48c81h94a14l 79N70a16j18m71a16n 7389463316740

Pokud myslíte u nás v armádě hojně používaný typ 131, tak ten měl spotřebu při jízdě na silnici kolem 40 - 50l/100 km, v terénu se pak dostal k 100 l/100km benzínu.

Srovnatelná Tatra 148 jezdila na silnici za 30 - 35 l/100 km a v terénu za 60 l/100 km nafty.

0/0
10.8.2016 9:37

J34a40r24o98m91í46r 95K67r51á45l 4300609274889

U ZIL157 bylo psáno 157l/100 km. A to jen na silnici, v terénu klidně přes 200. Proto se radiostanice předělávaly na V3S.

0/0
10.8.2016 9:56

K93a16r23e61l 46L74a72n95g11r 2642327420188

A tyhle pohadky jsou psany kde?

+1/0
10.8.2016 10:13
Foto

M49i86c40h90a40l 16N82a78j43m61a48n 7289523406800

Normovaná spotřeba dle předpisů ČSLA byla 67 l/100 km.....

0/0
10.8.2016 10:14

K40a58r83e29l 53L27a24n65g91r 2762987550128

Prave. Proto by me zajimalo z ktereho klobouku pan Kral ta cisla taha. ;-D

0/0
10.8.2016 10:37
Foto

T38o38m59á76š 58D37v56o80ř21á54k 3885533436206

Třeba tady:

http://www.csla.cz/technika/automobily/zil157.htm

0/0
10.8.2016 19:46

J60a54r74o43m93í44r 90K64r51á79l 4130889904359

;-D Možná stejně, jako se dnes uvádí u osobáku spotřeba 4,5l a ve skutečnosti je to kolem 7l. ;-D

0/0
10.8.2016 10:57

J31a47r24o40m59í80r 50K14r12á71l 4690249834109

V technickém listu. A ověřeny v praxi.

0/0
10.8.2016 10:53

L29u14b93o74m19i17r 62M20a27c42h15o 2212200725867

ale v tých normovaných spotrebách je započítaný aj benzín pre súkromné autá všetkých lampasákov v kasárňach..

0/0
12.8.2016 3:48

J78i72ř68í 46K30o58c73u40r58e93k 6625684555528

A potom věřte tomu, že LujfJarda Tvrdík je jenom jeden.

0/0
12.8.2016 20:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.