Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrý pták ZIL-4906 zachraňuje kosmonauty a pomáhá při povodních

Počátkem srpna letošního roku uběhlo sto let od založení ruské automobilky ZIL. Podnik vyráběl především užitkové vozy, z osobních pak zajišťoval výrobu velkých luxusních automobilů určených pro nejvyšší špičky stranické a státní moci. Vznikala zde i speciální vozidla jako například vyhledávací a záchranářský ZIL-4906, zvaný „Modrý pták“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F38r64a23n96t41i95š93e38k 80L19u22p44í10n25e80k 8761476476782

6l, benzin osmivalec, 150 koni? To je 25 koni na litr. Je mi jasny urceni do extremnich podminek, ale z toho motoru se snad uz nedal vydolovat mensi vykon.

+1/0
11.8.2016 21:14

J83i12ř74í 13K74o46c81u17r66e89k 6785864495438

A 50 litrů na sto. Účinnost prachmizerná.

0/−1
12.8.2016 20:19

J29i67ř74í 48S81c13h98w49a77c55h 8308684628946

účinnost bude celkem normální. Nelze předpokládat, že benzínový motor, co tahá mnohatunový náklaďák cestou necestou, bude mít spotřebu 4,3 podle NEDC ;-)

+1/0
12.8.2016 20:45

J88i81ř90í 50S69c67h14w88a63c61h 8478604598876

u motorů pro náklaďáky je nějakých 28-30 koní na litr běžná hodnota i dnes ;-)

0/0
12.8.2016 20:41

L37u47k11á31š 71K11r79a57u16s 4378641447780

Tady nejde o výkon, ale o kroutící moment. Takový tahač na rakety Topol-M má šestadvacetilitrový dvaanástiválec o výkonu sice 588kW, ale má kroutící moment 3100 Nm a projede prostě všude

+1/0
29.8.2016 21:29

J44i33ř28í 82S15c83h86w28a84c98h 8378274818396

samozřejmě jde o výkon, ale je výhodné, aby ten výkon byl dosahován při co nejnižších otáčkách, tedy nízké otáčky krát vyšší vyšší krouťák dává nějaký výkon (600 kW), který s tím autem hýbe. Pokud by ten stejný výkon dával motor s menším (polovičním) krouťákem při (dvakrát) vyšších otáčkách, tak by se pomocí převodovky s dvakrát vyšším převodem dalo opět dosáhnout na kolech stejného krouťáku a auto by projelo taky všude, jen by toto řešení přineslo řadu nevýhod.... ale nedostatek výkonu a tedy i krouťáku by to tedy nebyl....;-)

0/0
30.8.2016 0:07

E39v13z22e10n 30S52o21u22k39u53p 1977964606248

Na špatné cesty museli vyvinout dobrá auta.... A to se jim daří.....

+2/0
10.8.2016 19:23

J40a74n 62K84o34n87v68a65l44i77n42k75a 5720691511485

Rusové mají štěstí, že pro ně neplatí nesmyslné emisní limity. Jinak by tam museli dát jednašestku s pěti turby.

+2/0
10.8.2016 10:04

J73i14ř89í 70S50c53h92w37a43c90h 8678324938736

Jene, vždyť to auto je cca 40 let starý.....

0/0
12.8.2016 23:38
Foto

M83i18c32h71a86l 19B45r51e91š92k69o73v67e44c 4671548794506

ZIL 130 si z vojny pamatuji, stály zaparkované v garážích v autoparku a bylo zakázané s nimi jezdit, protože žraly 100l /100 km benzínu (nikoliv nafty).

+4/0
10.8.2016 9:43

J69a90r79o93m16í88r 73K86r80á35l 4500439304469

A když se někdy vyjelo, tak jedině s cisternou a vyprošťovacím vozem. ;-D

+1/0
10.8.2016 9:53
Foto

M71i70c93h34a53l 10N81a42j12m31a21n 7969113756850

Spotřeba 100 l/100 km benzínu na silnici je z kategorie lidových povídaček. Reálná spotřeba na silnici byla kolem 50 l/100 km.

+4/0
10.8.2016 9:57

J58a69r88o21m26í61r 12K92r89á11l 4420979104389

Vojáci válčí jen na silnicích ? 8-o Máte zajimavé představy.

0/0
10.8.2016 10:52
Foto

M20i10c58h72a32l 12N96a49j42m10a78n 7689373876580

V kolika válkách bylo ČSSR od roku 1945 - v žádné?

Ano v terénu bude spotřeba vysoká, klidně i přes 100 l/100 km ,ale to bude mít i Tatra 815 6x6 VVN.

0/0
10.8.2016 11:15

J81a19r87o96m10í31r 65K60r31á13l 4830689764139

Je vidět, že jste na vojně nebyl a výcvik Vám nic neříká.

+4/0
10.8.2016 14:34
Foto

M33i20c12h81a14l 90N30a61j33m77a73n 7879183366870

Co má společného výcvik se spotřebou vojenských vozidel?

+1/0
10.8.2016 18:27

J41i57n34d23ř44i17c90h 54Č10í98ž16e54k 9480362686489

Nám ZILem 131 vozili proviant na hlásku (2 x týdně) a musím konstatovat že kluci si ho chválili. V zimě pomohl na lesní cestě do kopce naviják. Spotřebu nikdo neřešil ale samozřejmě že mezi námi kolovalo oněch 100/100. Pro civilní užití byl k nepotřebě.

0/0
10.8.2016 10:56

I42v30o 46B19o89u75š85e 5322967388

Normovaná byla 75 l/100 km. Praga V3S 25 l.

0/0
10.8.2016 20:16
Foto

T29o84m19á33š 22D22v39o72ř89á54k 3595543426956

Ono to tak horký nebylo, většinou to byly uloženky a pokud to šlo, tak hotovostku dělaly vejtřasky.

My jsme tam měli i ZILy 157 a ty teda žraly i trávu u cesty. :-)

+1/0
10.8.2016 12:03

J41a65n 12B81a96r46t80á35č64e39k 6405675710269

Nevím jak kde, ale v roce 94-95 kdy ještě bylo koho cvičit, byli používány zcela běžně.

0/0
10.8.2016 12:27
Foto

M97i65c70h11a26l 15B86r15e44š76k86o92v25e75c 4461238874876

Můj ročník byl 1999/2000 a jenom stály v garáži, ani neměly přiděleného žádného řidiče - všechno obsluhovaly čistě Vejtřasky a Tatry.

0/0
10.8.2016 12:35

L87u50b76o34š 73Č13u35k60a 7560938308

Kromě benzinu nelze zapomenout na spotřebu oleje, něco vyteklo v garáži do vany pod autem, něco po cestě. Doplňování oleje nebylo žádné troškaření - bez kropáče se to neobešlo.

0/0
10.8.2016 21:48

J79a91n 53Č50e22k73a33l 7839575384364

Zaujala mne postava toho Gračeva... Režim ho několikrát vyhodí ze školy kvůli evidentní zámince, a on mu stejně slouží co to jde...

0/0
10.8.2016 9:35

V18i36k30t35o94r 14W30o14l87f 8502508523796

A nebo se prostě jen chtěl mít dobře a nečeho v životě dosáhnout.

0/0
10.8.2016 10:09

J31a48n 73Č91e67k75a65l 7579915834634

"Chtěl mít dobře" bych chápal, "něčeho dosáhnout" bych asi nechtěl, když by věděl, že moje tvořivost bude nadměrně podporovat tentýž režim, který mi jen záměrně (!!!) házel klacky pod nohy...

0/0
10.8.2016 11:47

T83o42m52á12š 12M22a39c40e59j60k41a 6501132477187

A co by měl říkat Koroljov a mnoho dalších hvězd sovětské vědy a techniky, které vytáhli z gulagu až když nebyla jiná možnost?

+2/0
10.8.2016 14:29

D30r39a52h15o78m38í49r 73S28t73r10o41u25h80a71l 4775258512664

To je dobrý. Někteří prostě nepochopí, že existují lidi se zájmem a iniciativou a dokážou se probít na vrchol i tehdy, když jim někdo háže klacky pod nohy, nehledě na osobní důvody.

Takoví nechápaví pak sedí doma a brečí, že jim furt někdo háže klacky pod nohy...

+4/0
10.8.2016 16:21

J51a62n 61Č27e12k75a21l 7199925284884

Asi jste nepochopil, o čem jsem mluvil...

0/0
11.8.2016 13:39

T96o69m53á58š 54V36a15l86d15e35r 7433670339

Někdo tady myslí moc politicky. Že ano pane Čekale?;-D

0/0
17.8.2016 15:42

M38a11r80e23k 59F86l82e25k98a46č 1956545684218

Jedním dechem!

+4/0
10.8.2016 8:28

K50a39r67e28l 56V55o39h75n39o86u65t 4358459710387

Chci ZIL 2906. Budu v něm jezdit do práce.

+4/0
10.8.2016 8:12

P46e40t17r 94S37v88o10b93o96d59a 7157444723977

Já bych bral ZIL-167 R^

https://www.youtube.com/watch?v=Ae9wtGHNe1w

0/0
10.8.2016 8:21

J33i56ř14í 85E24r64b56e46n 1163864226937

Mně by stačil LIAZ 300 :-)

0/0
10.8.2016 8:22
Foto

M61i70c92h56a33l 50N20a86j61m15a88n 7599403316490

Tak si ho kupte, je jich relativně hodně a ceny pojízdných začínají nad 50 tis. kč.

0/0
10.8.2016 10:13

K44a70r68e50l 20V65o76h15n39o61u49t 4308179810107

To má kola. Auto s koly má každý.

+1/0
10.8.2016 8:25

J34i30ř81í 43E36r38b11e49n 1363634346857

Max. 45 km/h (na sněhu; v terénu je to ještě méně) a spotřeba 50-100 l benzínu na 100 km? ;-)

0/0
10.8.2016 8:21

K46a28r67e53l 54V92o24h21n74o46u45t 4118379830647

Jako speciál to bude mít z emisí výjimku.

0/0
10.8.2016 8:24

J62a94r83o30m12í15r 61K79r67á76l 4950939204439

To ano. Ale jste majitel rafinerie ? ;-) Ta spotřeba bude spíše ještě vyšší. Nenaložený vojenský ZIL jezdil od 160 výš.

+1/0
10.8.2016 9:03
Foto

M30i42c86h84a78l 40N86a71j17m93a37n 7919693346860

Pokud myslíte u nás v armádě hojně používaný typ 131, tak ten měl spotřebu při jízdě na silnici kolem 40 - 50l/100 km, v terénu se pak dostal k 100 l/100km benzínu.

Srovnatelná Tatra 148 jezdila na silnici za 30 - 35 l/100 km a v terénu za 60 l/100 km nafty.

0/0
10.8.2016 9:37

J84a79r16o52m72í48r 54K51r43á31l 4800839474109

U ZIL157 bylo psáno 157l/100 km. A to jen na silnici, v terénu klidně přes 200. Proto se radiostanice předělávaly na V3S.

0/0
10.8.2016 9:56

K75a57r97e14l 77L54a14n57g26r 2572527770908

A tyhle pohadky jsou psany kde?

+1/0
10.8.2016 10:13
Foto

M86i88c92h19a45l 37N91a82j96m89a51n 7469933756890

Normovaná spotřeba dle předpisů ČSLA byla 67 l/100 km.....

0/0
10.8.2016 10:14

K52a63r97e56l 49L71a41n45g38r 2872907790828

Prave. Proto by me zajimalo z ktereho klobouku pan Kral ta cisla taha. ;-D

0/0
10.8.2016 10:37
Foto

T36o63m57á98š 94D56v67o62ř50á21k 3445563546266

Třeba tady:

http://www.csla.cz/technika/automobily/zil157.htm

0/0
10.8.2016 19:46

J78a67r56o66m83í77r 23K15r61á58l 4950389294559

;-D Možná stejně, jako se dnes uvádí u osobáku spotřeba 4,5l a ve skutečnosti je to kolem 7l. ;-D

0/0
10.8.2016 10:57

J52a63r31o53m56í19r 56K42r41á52l 4510469174379

V technickém listu. A ověřeny v praxi.

0/0
10.8.2016 10:53

L12u51b62o98m93i54r 61M77a81c31h17o 2112680315117

ale v tých normovaných spotrebách je započítaný aj benzín pre súkromné autá všetkých lampasákov v kasárňach..

0/0
12.8.2016 3:48

J97i12ř66í 37K22o19c86u89r89e10k 6455694465358

A potom věřte tomu, že LujfJarda Tvrdík je jenom jeden.

0/0
12.8.2016 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.