Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrý pták ZIL-4906 zachraňuje kosmonauty a pomáhá při povodních

Počátkem srpna letošního roku uběhlo sto let od založení ruské automobilky ZIL. Podnik vyráběl především užitkové vozy, z osobních pak zajišťoval výrobu velkých luxusních automobilů určených pro nejvyšší špičky stranické a státní moci. Vznikala zde i speciální vozidla jako například vyhledávací a záchranářský ZIL-4906, zvaný „Modrý pták“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F10r44a28n93t27i93š31e15k 27L51u91p27í36n22e98k 8341236896722

6l, benzin osmivalec, 150 koni? To je 25 koni na litr. Je mi jasny urceni do extremnich podminek, ale z toho motoru se snad uz nedal vydolovat mensi vykon.

+1/0
11.8.2016 21:14

J50i19ř39í 46K58o70c97u78r16e35k 6655214905728

A 50 litrů na sto. Účinnost prachmizerná.

0/−1
12.8.2016 20:19

J90i73ř22í 95S19c37h77w22a39c71h 8258264418806

účinnost bude celkem normální. Nelze předpokládat, že benzínový motor, co tahá mnohatunový náklaďák cestou necestou, bude mít spotřebu 4,3 podle NEDC ;-)

+1/0
12.8.2016 20:45

J19i23ř35í 28S54c36h20w19a89c14h 8818454558946

u motorů pro náklaďáky je nějakých 28-30 koní na litr běžná hodnota i dnes ;-)

0/0
12.8.2016 20:41

L51u98k90á85š 79K36r63a30u35s 4218271797450

Tady nejde o výkon, ale o kroutící moment. Takový tahač na rakety Topol-M má šestadvacetilitrový dvaanástiválec o výkonu sice 588kW, ale má kroutící moment 3100 Nm a projede prostě všude

+1/0
29.8.2016 21:29

J72i96ř10í 73S42c54h66w96a95c22h 8408924468456

samozřejmě jde o výkon, ale je výhodné, aby ten výkon byl dosahován při co nejnižších otáčkách, tedy nízké otáčky krát vyšší vyšší krouťák dává nějaký výkon (600 kW), který s tím autem hýbe. Pokud by ten stejný výkon dával motor s menším (polovičním) krouťákem při (dvakrát) vyšších otáčkách, tak by se pomocí převodovky s dvakrát vyšším převodem dalo opět dosáhnout na kolech stejného krouťáku a auto by projelo taky všude, jen by toto řešení přineslo řadu nevýhod.... ale nedostatek výkonu a tedy i krouťáku by to tedy nebyl....;-)

0/0
30.8.2016 0:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.